Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Opravy vad na dálnici u Ostravy mohou vyjít na více než 2,5 miliardy

Opravy vad na patnáctikilometrovém úseku dálnice D1 u Ostravy mohou vyjít na více než dvě a půl miliardy korun, spočítalo Ředitelství silnic a dálnic. Špatný stav mostů v uvedeném úseku může podle něj být v tom, že stavební firmy šetřily materiál, který avšak vyfakturovaly v plné výši.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P73e34t11r 58J75a86s93e35k 8462718567413

koukam samý odborník...takové lidi potřebuje stát jako zaměstnance..hned by to šlo líp...doufám že se všichni přihlasí na ŘSD nebo jako stavební dozor na další stavby...no tak šup šup...:-):-):-):-)

0/0
3.12.2014 15:45

J34a92n 12V53o23t31a39v49a 3384760367359

co dělal stavební dozor? když do mostních konstrukcí dávali méně železa?

0/0
2.12.2014 15:54
Foto

O43l36d85ř24i15c20h 55V37y92k77y69d65a71l 1639231579844

Přiznejme už konečně i skutečnost, že současné nastavení výběrovek je špatné.:-/

+1/0
1.12.2014 12:26
Foto

O37l30d97ř36i42c27h 71V38y72k58y58d39a27l 1309881969794

Pokud firma použila "méně oceli"......Kde byl TDI? Mám pocit, že vina Eurovii není zas tak jednoznačná.

0/0
1.12.2014 12:24

J59i48r53k75a 62A17n98d97r81y94s 1758809640265

Vina Eurovie neni jednoznacna? Jakoze kdyz je nikdo nehlidal, tak meli pravo krast stavebni material? 8-o

0/0
1.12.2014 14:25
Foto

O50l78d11ř83i11c72h 27V44y37k13y29d39a38l 1899201529984

Materiál zřejmě nekradli. Neměli proč. Před zakrytím konstrukcí bývá zvykem jejich kontrola. A tu provádí dozor určený investorem. Takže.....neschopný dozor....podplacený....těžko určit. Ale zavinění je tedy i na straně ŘSD.

0/0
1.12.2014 15:23

J68i81r69k89a 94A23n56d33r11y68s 1968519170295

Navíc podle expertů ŘSD zhotovitelé použili v nosných konstrukcích ocelovýchmostův rozporu se smlouvami méně oceli. Zhotovitelé se tak podle názoru ŘSD obohatili o částku dosahující téměř 370 milionů korun.

Zdroj:http://ekonomika.idnes.cz/oprava-dalnice-u-ostravy-0xk-/eko-doprava.aspx?c=A141130_163527_eko-doprava_bse

Zrejme ruzne chapeme to, co je napsano v clanku. POkud chybi v konstrukci material, tak se tezko mohl z te konstrukce jen tak fyzicky vyparit. A oceli za 370 milionu je peknych par nakladaku oceli. 

A ja osobne nevidim rozdil mezi kradezi a) nekdo ukrade par nakladaku s oceli za 370 milionu b) nekdo vyfakturuje ocel za 370 milionu, ale nenakoupi ji a shrabne penize.

Dokonce bych rekl, ze b) obsahuje vicero deliktu nez a) coz je "jen" kradez. V tom druhem si musel dat nekdo praci s papiry, aby to nebylo do oci a vyrobit falesne faktury :-P

Je uplne jedno, ze se RSD vykaslalo na dozor, nebo nekdo podplatil dozor a RSD na to neprislo. Co mi v tom clanku skutecne chybi, je trestni oznameni a spoluprace s policii.

0/0
1.12.2014 15:47
Foto

O39l14d76ř87i48c32h 17V41y72k77y90d50a12l 1689421779934

To není jedno, že se ŘSD vykašlalo na dozor. Doplácí na to jak daňový poplatník, tak dělníci....Studénka....Vilémovice....

0/0
1.12.2014 16:17

J31i93r56k53a 73A32n53d71r87y59s 1818429390495

Firmy jako stit v podobnych pripadech pouzivaji rady nasledujici vetu: "Selhal lidsky faktor." A treba ve Studence, kterou tady uvadite, neselhal jedinec.Neselhala ani banda jedincu, kteri ted sedi u soudu a shazuji vinu jeden na druheho. Ono se tam kupila jedna chyba za druhou a nikdo nezasahl.

Selhali vsichni, kteri kazdy den v tech srackach pracuji, a tvari se, ze je vse uplne v poradku, nez se to posere uplne a dojde k nestesti. A pak se dela to, co je naprosto zbytecne. Hleda se vinik.

0/0
1.12.2014 16:35
Foto

O16l19d72ř85i64c67h 66V79y20k18y98d37a60l 1559731509244

Na Studénce je zajímavé, že jsem nezaznamenal obvinění koordinátora BOZP stavby.

0/0
2.12.2014 7:13
Foto

O38l82d42ř83i49c49h 28V94y76k60y86d75a42l 1909581499184

Pane Jiří, zas tak si neodporujeme, On ten dozor kontroluje nejen konstrukce, ale i fakturaci.

0/0
2.12.2014 7:10
Foto

L27u28m92í58r 97K53u42c68h76a40ř 4419944322799

tak především, co se týče stavebního dozoru, tak ten byl prováděn stejnou firmou, která pro zhotovitele dělala realizační dokumentaci, tzn. stavební dozor pracoval jak pro investora, tak pro zhotovitele, jasný střet zájmů, avšak tehdejší zákon o střetu zájmů TOTO  neřešil, takže co není zakázáno, je povoleno ... až novela zákona z roku 2011 toto zakazuje, stejně jako nové všeobecné obch. podmínky ŘSD, jinými slovy - stavební dozor si dělal, co chtěl, což mu zákon umožňoval a výsledek dnes vidíme ... do budoucna už se to sice stát nemůže, ale dnes zkrátka není koho postihovat, jediné, co lze, je dokázat, že v podloží je něco, co tam být nemá a to pak Eurovia bude muset opravit, případně řešit valorizace, což už ŘSD 2x vyhrálo, nic víc, nic míň, opravu bude muset zaplatit daňový poplatník, protože poslanci tehdejší zákon o střetu zájmů měli zkrátka trochu vágní ...!!

+2/0
1.12.2014 8:41

M64i23l46a89n 50U61ř75í14d18i33l 5357714569401

Stálo by za to zjistit, jakým majetkem disponují ti (a jejich rodina), kteří o přidělení zakázky Eurovii rozhodovali a ti, kteří na stavbu dohlíželi.

+1/−1
1.12.2014 7:40
Foto

O66l43d24ř23i64c32h 88V47y34k73y19d58a77l 1929861389434

O přidělení rozhoduje především nejnižší cena díla.

0/0
1.12.2014 12:27

J45o73s21e20f 11Š20e25m43e97l68í50k 7109711690207

Žádný problém. Prostě to opravíme!

A další zakázky Eurovii zase prostě přidělíme.

+3/0
1.12.2014 6:28

P96a94v65e30l 39S83ý17k45o52r95a 7717462287801

60 tka od Svinova je fajn, zdůvodníme to ekologií a bezpečností. ;-)

+1/0
30.11.2014 21:26

P50a78v19e52l 12S94ý86k49o94r24a 7477512767461

A komu to vadí ? Možná  jedině řidičům. [>-]

0/−1
30.11.2014 21:24

A51l47e67š 25J30a16v62ů89r52e91k 2232949920950

odmítají odstranit reklamační opravy ? Odříznout od jiných veřejných zakázek, dokud to neopraví

+4/0
30.11.2014 21:23

T73o68m63á52š 98Z22e90m15a60n 3565798554255

Zemanova dálnice D47.. co byste tak asi čekali...

+4/−2
30.11.2014 20:11
Foto

M97a90r61e75k 41B17a32š60i89s21t89a 7483342353740

Nadpis měl znít: " Opravy vad na dálnici vyjdou Eurovii 2,5 miliardy" Dejte si to v redakci do pořádku.

0/0
30.11.2014 20:02
Foto

M20a60r50e29k 55B41a71š62i56s40t86a 7973262213920

Nadpis měl znít: " Opravy vad na dálnici vyjdou Eurovii 2,5 miliardy" Dejte si to v redakci do pořádku.

+4/0
30.11.2014 20:02

T14o68m65á43š 43Z21e29m60a47n 3625198744515

Vsadíme se že ne?

(ne že bych z toho měl radost)

+6/0
30.11.2014 20:12
Foto

M52a58r93e52k 35B71a26š44i60s94t76a 7503872253190

Já si dělám legraci, redakce nemá koule napsat to natvrdo, jak se věci mají ??

+1/0
1.12.2014 4:49
Foto

M32a81r22e78k 34B28a94š54i86s39t58a 7343312453410

Já si dělám legraci, redakce nemá koule napsat to natvrdo, jak se věci mají 😃

0/0
1.12.2014 4:49

P95e73t28r 92T37i38c45h41á20n85e62k 1679812338347

Bohužel tu opět můžeme jenom cinkat klíčema a soudruzi se nám opět jenom budou smát,jak ten národ je blbější něž oni doufali.

+4/0
30.11.2014 19:57

P46e69t92r 36M32a19l26i77š64k64a 6881905221293

Co zmůže národ proti výběru firmy na stavbu dálnice?

0/0
30.11.2014 20:42

T11o34m55á51š 33V71y66b33í20r60a53l 4428899108592

Já bych Eurovii vyloučil z jakékoliv možnosti získat další státní zakázku a oni by si možná rozmysleli, jestli to opraví nebo ne...

+12/0
30.11.2014 19:51

A33d93o48l13f 63R66o90z11b21o83ř86i62l 5828270427

To už mělo přijít dávno. V podstatě IHNED po odhalení problémů !!Jenže kolik v tom asi jede lidí a za jaké peníze a na jakých postech :-/ Ono na Mírov se nikomu nebude chtít !

+9/0
30.11.2014 20:11

M14a43t95ú37š 56B29e70n66a70k 9498464832863

Vylúčime Eurovia CZ, a prihlási sa Eurovia SK/DE/PL(...), ktorá to aj tak dá urobi svojej miestnej sestre. Ono vylúči z tendrov najväčšiu europsku stavebnú firmu (Vinci) neni tak jednoduché.

+3/0
30.11.2014 20:38

R74o92m28a75n 30P49o17l45á28č34e50k 5786649505

Asi tak...

0/0
30.11.2014 20:50

J68i76ř40í 53H90o13d70a52n 6174247653590

když se chce všechno jde

0/0
1.12.2014 7:18

Z79d67e53n79ě36k 32O23r98š96u50l41í79k 1475260677612

skvěle.už od svinova do Bohumína se jede 60 km za hoďku.nějak to postupuje směrem na olmik.

0/0
30.11.2014 19:50

D45a89n26i11e33l 15K71r68o30n18e65r 7454694166417

Byla uz nekdy v historii postavena vubec horsi dalnice nez je D47 nebo je to na zapis do Guinessovy knihy?

+5/0
30.11.2014 19:33

K81a84t13e47ř83i39n55a 64S29l70a97v14í97k69o97v70á 6153985320683

2,5 miliardy na 15 km...To budou dělat tu dálnici novou ? 8-o

+6/0
30.11.2014 18:52

J76i68ř11í 39H19o69d48a80n 6654337513920

Jj

+1/0
30.11.2014 19:07

T96o27m71á12š 78Z25e38m52a75n 3505448454985

Defacto ano, ušetří se jen za výkup pozemků a část zemních prací.

+4/0
30.11.2014 20:13
Foto

P63e77t70r 13P45r63o65c54h77á87z16k44a 3672126832754

Mě jen zajímá kdo to nakonec zaplatí.Zda dodavatel,nebo my všichni.On totiž někdo na té stavbě dělal stavební dozor,někdo ji přebíral ,někdo schválil ,co se může použít a tak dál.Tak,že nakonec léta sporů a platit budeme všichni.Rv

+25/0
30.11.2014 18:24

Z77d92e26n35a 44V48á52g90n19e64r70o41v30á 5844112909172

Přesně tak!

TDI snad stavbu dozoroval, fakturované rozpočtové položky musí odpovídat stav. deníku, nákladovým listům a vážním listům atd.

+6/0
30.11.2014 18:52

M22i83r35o10s38l73a23v 85Z32i65k95m86u11n87d 7189253684493

Já bych tipoval, že to nakonec zaplatí stavební firma. Alibismus v podobě odkazu na  dozor apod. u arbitráže asi neuspěje ...

0/0
30.11.2014 19:51
Foto

P49e16t70r 84P76r55o15c16h58á62z76k46a 3622296652944

Skoro se mi chce říct "vsaďme se",ale já se nesázím.Stavební firma bude mít tolik argumentů,soud se potáhne a nakonec aby se po tom mohlo jezdit tak se to opraví za naše peníze a vše vyšumí.Jde o moc velké prachy a je tam moc různých vazeb.Tak že jako vždy.....

+4/0
30.11.2014 20:14

A61d40o97l97f 31R87o19z75b80o70ř16i38l 5898980757

Je opravdu potřeba se podívat, kdo za jednotlivostmi nesl odpovědnost. Klasický "stavební deník", stavební dozor, nákupy materiálů dle projektu, případné změny a jejich odsouhlasení a povolení (nejen co do kvality, ale i v závislosti na ceně). Samotné převzetí stavby, kdy byly předchozí kroky odsouhlaseny a podepsány, je v ten moment pouhá formalita. Ovšem u takových staveb probíhají tzv. kontrolní dny. Z těchto jednání se pořizují zápisy, řeší se problémy, navrhuje a přikazuje se řešení). Dělal toto někdo :-/?A při klasickém čecháčkovském "podnikání" vzejde dotaz: kdo za ten šlendrián inkasoval, kdy a kolik ? A jsem u jadérka problému !Smočil si kde kdo a muselo se jednat o opravdu obrovské peníze ;-O

+1/0
30.11.2014 20:09
Foto

P79e89t85r 13P68r28o13c17h53á39z31k45a 3332866552854

Přesně tak.Nakonec se zjistí,že změny odsouhlasil nějaký úředník s ŘSD a ten nemá hmotnou odpovědnost a nakonmec se to smete ze stolu.Všichni budou žasnout a nadávat a někteří se budou smát.A nejspíš to nakonec za další peníze opraví ta samá firma,která to zmurvila a znovu se na tom napakuje.

+4/0
30.11.2014 20:17

Z16d11e96n29a 88V22á60g95n20e83r35o61v89á 5984292109572

Hledala jsem to v VeVeZa, ale nemůžu to nějak dohledat:

"Že ono jim TDI dělal sám zhotovitel stavby?";-D

Jak mnohdy na stavbách bývá zvykem...

0/0
30.11.2014 21:06
Foto

P64e57t57r 49P67r69o83c76h15á46z18k31a 3682196282264

Docela pravděpodobné.

0/0
1.12.2014 17:12

Z22d58e87n31a 39V90á13g83n48e93r46o59v92á 5874362269722

No, nakonec ještě přijdou na to, že ve ZL mají přešvihlé vícenákladové položky nad limit povolený ZoVZ a měla být vypsána nová nadlimitka!

Taky můžou mít ZL a změny projektu papírově v cajku, akorát použili fyzicky i papírově horší (levnější) materiál právě proto, aby se vlezli do limitu vícenákladů.

PS: Pro laiky - vícenáklady jsou vše, co je jinak než v původním rozpočtovém výkazu výměr VŘ. Nikoliv tedy prosté "prodražení stavby", jak se laikové mylně domnívají ;-)

0/0
30.11.2014 21:13

M56i12r57o64s82l31a61v 13Z81i39k28m72u68n92d 7209783584413

Já nejsem stavař, nicméně tuhle profesi beru, protože je za ní vidět hotová práce ... ale jak se vede stavební deník.

Co se do něj musí psát ? Musí tam být podrobně popsáno, kdo co dělal, kde  a v jakém čase ?  Je tam podrobně popsáno, jaký se do toho a toho metru dával materiál ???

Asi ne ... vzpomeňme  na "kauzu most Studénka" ... tam se taky (ne)vedla dokumentace tak, že nikdo není schopen pořádně zjistit, kdo za co odpovídal .... most spadl ... Pak je takový stavební deník celkem k ničemu ...

Silniční most u Vilémova ... most spadl, pracovalo tam více firem najednou bez řádné koordinace - alespoň tohle je zatím zjevné z toho, co prošlo médii ...

Tím spíše, že na mostě jsou závady, žalovaný by měl závady odstranit v rámci záruky nebo dokázat, že to není jeho vina ...

Stavební dozor, jaké jsou jeho pravomoce (je to nadřízený dělníků firmy x, stavbyvedoucího apod. - patrně nikoli), kolik lidí ten dozor dělá, jakou musí mít kvalifikaci ...

0/0
1.12.2014 8:01

F44r46a77n94t61i75š28e31k 94V10a90n65ě36k 1867754867327

Jednoduché řešení. Opravu zaplatit na náklady firmy a vyloučit tuto firmu automaticky ze všech státních zakázek.

+11/−1
30.11.2014 18:14
Foto

P40e33t64r 46P39r66o36c38h98á46z57k61a 3282586362624

Ono to zase tak jednoduché nebude.To se zdá jen nám laikům.

+2/0
30.11.2014 18:25

Z64d71e79n42ě88k 75O29r64š45u73l10í83k 1325120647182

kristepane jaké jednoduché či složité,mě jako řidiči je to šumák kdo to opraví.platím za něco co nemohu užívat.

+1/0
30.11.2014 19:51
Foto

P95e22t76r 88P82r22o78c10h14á94z76k52a 3252656852134

To máte pravdu a nejspíš zaplatíte stejně jako my ostatní znovu a když se to podaří tak to snad jednou budeme moc opravdu užívat.Mezitím se na tom spousta lidí napakuje.

+1/0
30.11.2014 20:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.