Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Opravy vad na dálnici u Ostravy mohou vyjít na více než 2,5 miliardy

Opravy vad na patnáctikilometrovém úseku dálnice D1 u Ostravy mohou vyjít na více než dvě a půl miliardy korun, spočítalo Ředitelství silnic a dálnic. Špatný stav mostů v uvedeném úseku může podle něj být v tom, že stavební firmy šetřily materiál, který avšak vyfakturovaly v plné výši.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P69e67t42r 92J16a71s12e77k 8702848327513

koukam samý odborník...takové lidi potřebuje stát jako zaměstnance..hned by to šlo líp...doufám že se všichni přihlasí na ŘSD nebo jako stavební dozor na další stavby...no tak šup šup...:-):-):-):-)

0/0
3.12.2014 15:45

J89a17n 43V20o14t61a70v67a 3954750657279

co dělal stavební dozor? když do mostních konstrukcí dávali méně železa?

0/0
2.12.2014 15:54
Foto

O82l46d78ř67i67c58h 32V54y74k41y76d52a26l 1539841149804

Přiznejme už konečně i skutečnost, že současné nastavení výběrovek je špatné.:-/

+1/0
1.12.2014 12:26
Foto

O90l25d31ř80i43c31h 14V81y18k97y37d72a13l 1619171969744

Pokud firma použila "méně oceli"......Kde byl TDI? Mám pocit, že vina Eurovii není zas tak jednoznačná.

0/0
1.12.2014 12:24

J95i40r15k83a 94A34n15d64r82y40s 1848889440715

Vina Eurovie neni jednoznacna? Jakoze kdyz je nikdo nehlidal, tak meli pravo krast stavebni material? 8-o

0/0
1.12.2014 14:25
Foto

O83l27d50ř52i89c60h 46V91y31k57y85d33a37l 1279721659434

Materiál zřejmě nekradli. Neměli proč. Před zakrytím konstrukcí bývá zvykem jejich kontrola. A tu provádí dozor určený investorem. Takže.....neschopný dozor....podplacený....těžko určit. Ale zavinění je tedy i na straně ŘSD.

0/0
1.12.2014 15:23

J49i78r23k90a 76A17n16d93r83y25s 1958489960975

Navíc podle expertů ŘSD zhotovitelé použili v nosných konstrukcích ocelovýchmostův rozporu se smlouvami méně oceli. Zhotovitelé se tak podle názoru ŘSD obohatili o částku dosahující téměř 370 milionů korun.

Zdroj:http://ekonomika.idnes.cz/oprava-dalnice-u-ostravy-0xk-/eko-doprava.aspx?c=A141130_163527_eko-doprava_bse

Zrejme ruzne chapeme to, co je napsano v clanku. POkud chybi v konstrukci material, tak se tezko mohl z te konstrukce jen tak fyzicky vyparit. A oceli za 370 milionu je peknych par nakladaku oceli. 

A ja osobne nevidim rozdil mezi kradezi a) nekdo ukrade par nakladaku s oceli za 370 milionu b) nekdo vyfakturuje ocel za 370 milionu, ale nenakoupi ji a shrabne penize.

Dokonce bych rekl, ze b) obsahuje vicero deliktu nez a) coz je "jen" kradez. V tom druhem si musel dat nekdo praci s papiry, aby to nebylo do oci a vyrobit falesne faktury :-P

Je uplne jedno, ze se RSD vykaslalo na dozor, nebo nekdo podplatil dozor a RSD na to neprislo. Co mi v tom clanku skutecne chybi, je trestni oznameni a spoluprace s policii.

0/0
1.12.2014 15:47
Foto

O26l35d66ř52i83c67h 89V32y78k33y53d49a53l 1479131129574

To není jedno, že se ŘSD vykašlalo na dozor. Doplácí na to jak daňový poplatník, tak dělníci....Studénka....Vilémovice....

0/0
1.12.2014 16:17

J77i58r13k66a 26A77n38d44r47y37s 1608239530405

Firmy jako stit v podobnych pripadech pouzivaji rady nasledujici vetu: "Selhal lidsky faktor." A treba ve Studence, kterou tady uvadite, neselhal jedinec.Neselhala ani banda jedincu, kteri ted sedi u soudu a shazuji vinu jeden na druheho. Ono se tam kupila jedna chyba za druhou a nikdo nezasahl.

Selhali vsichni, kteri kazdy den v tech srackach pracuji, a tvari se, ze je vse uplne v poradku, nez se to posere uplne a dojde k nestesti. A pak se dela to, co je naprosto zbytecne. Hleda se vinik.

0/0
1.12.2014 16:35
Foto

O97l46d41ř88i84c40h 29V55y40k75y96d94a55l 1119541379814

Na Studénce je zajímavé, že jsem nezaznamenal obvinění koordinátora BOZP stavby.

0/0
2.12.2014 7:13
Foto

O49l44d70ř58i45c93h 49V47y75k63y84d66a88l 1609871419954

Pane Jiří, zas tak si neodporujeme, On ten dozor kontroluje nejen konstrukce, ale i fakturaci.

0/0
2.12.2014 7:10
Foto

L91u36m10í16r 14K65u25c88h73a72ř 4479704472629

tak především, co se týče stavebního dozoru, tak ten byl prováděn stejnou firmou, která pro zhotovitele dělala realizační dokumentaci, tzn. stavební dozor pracoval jak pro investora, tak pro zhotovitele, jasný střet zájmů, avšak tehdejší zákon o střetu zájmů TOTO  neřešil, takže co není zakázáno, je povoleno ... až novela zákona z roku 2011 toto zakazuje, stejně jako nové všeobecné obch. podmínky ŘSD, jinými slovy - stavební dozor si dělal, co chtěl, což mu zákon umožňoval a výsledek dnes vidíme ... do budoucna už se to sice stát nemůže, ale dnes zkrátka není koho postihovat, jediné, co lze, je dokázat, že v podloží je něco, co tam být nemá a to pak Eurovia bude muset opravit, případně řešit valorizace, což už ŘSD 2x vyhrálo, nic víc, nic míň, opravu bude muset zaplatit daňový poplatník, protože poslanci tehdejší zákon o střetu zájmů měli zkrátka trochu vágní ...!!

+2/0
1.12.2014 8:41

M47i51l81a59n 67U26ř57í57d11i70l 5397484469781

Stálo by za to zjistit, jakým majetkem disponují ti (a jejich rodina), kteří o přidělení zakázky Eurovii rozhodovali a ti, kteří na stavbu dohlíželi.

+1/−1
1.12.2014 7:40
Foto

O17l63d22ř21i38c65h 49V65y95k85y56d18a70l 1529401389344

O přidělení rozhoduje především nejnižší cena díla.

0/0
1.12.2014 12:27

J58o12s90e47f 95Š50e97m50e88l24í42k 7679821570567

Žádný problém. Prostě to opravíme!

A další zakázky Eurovii zase prostě přidělíme.

+3/0
1.12.2014 6:28

P63a54v58e34l 36S67ý62k83o49r35a 7237252197121

60 tka od Svinova je fajn, zdůvodníme to ekologií a bezpečností. ;-)

+1/0
30.11.2014 21:26

P30a71v10e92l 98S86ý18k18o54r58a 7607312737411

A komu to vadí ? Možná  jedině řidičům. [>-]

0/−1
30.11.2014 21:24

A25l51e25š 16J71a24v50ů87r93e83k 2732789980760

odmítají odstranit reklamační opravy ? Odříznout od jiných veřejných zakázek, dokud to neopraví

+4/0
30.11.2014 21:23

T64o78m43á66š 57Z24e74m97a32n 3655628854555

Zemanova dálnice D47.. co byste tak asi čekali...

+4/−2
30.11.2014 20:11
Foto

M70a55r71e25k 27B23a14š32i28s61t81a 7983662853230

Nadpis měl znít: " Opravy vad na dálnici vyjdou Eurovii 2,5 miliardy" Dejte si to v redakci do pořádku.

0/0
30.11.2014 20:02
Foto

M98a85r52e21k 91B34a43š74i58s83t66a 7933972573930

Nadpis měl znít: " Opravy vad na dálnici vyjdou Eurovii 2,5 miliardy" Dejte si to v redakci do pořádku.

+4/0
30.11.2014 20:02

T10o40m72á91š 84Z34e18m37a13n 3335368614465

Vsadíme se že ne?

(ne že bych z toho měl radost)

+6/0
30.11.2014 20:12
Foto

M65a38r44e38k 62B92a98š64i78s48t85a 7693272433790

Já si dělám legraci, redakce nemá koule napsat to natvrdo, jak se věci mají ??

+1/0
1.12.2014 4:49
Foto

M90a83r48e54k 48B61a66š82i51s72t84a 7813362923670

Já si dělám legraci, redakce nemá koule napsat to natvrdo, jak se věci mají 😃

0/0
1.12.2014 4:49

P85e82t96r 39T50i31c31h29á38n68e23k 1649472478737

Bohužel tu opět můžeme jenom cinkat klíčema a soudruzi se nám opět jenom budou smát,jak ten národ je blbější něž oni doufali.

+4/0
30.11.2014 19:57

P36e15t85r 32M67a84l88i56š69k61a 6261825951753

Co zmůže národ proti výběru firmy na stavbu dálnice?

0/0
30.11.2014 20:42

T94o19m56á90š 92V65y59b75í59r57a95l 4938539978322

Já bych Eurovii vyloučil z jakékoliv možnosti získat další státní zakázku a oni by si možná rozmysleli, jestli to opraví nebo ne...

+12/0
30.11.2014 19:51

A26d41o38l24f 37R17o47z44b62o66ř61i10l 5608380547

To už mělo přijít dávno. V podstatě IHNED po odhalení problémů !!Jenže kolik v tom asi jede lidí a za jaké peníze a na jakých postech :-/ Ono na Mírov se nikomu nebude chtít !

+9/0
30.11.2014 20:11

M60a74t61ú67š 21B84e27n87a51k 9378264442213

Vylúčime Eurovia CZ, a prihlási sa Eurovia SK/DE/PL(...), ktorá to aj tak dá urobi svojej miestnej sestre. Ono vylúči z tendrov najväčšiu europsku stavebnú firmu (Vinci) neni tak jednoduché.

+3/0
30.11.2014 20:38

R29o72m91a35n 41P59o75l18á28č59e79k 5446669945

Asi tak...

0/0
30.11.2014 20:50

J28i83ř55í 31H96o19d96a57n 6454647983460

když se chce všechno jde

0/0
1.12.2014 7:18

Z57d63e73n26ě38k 20O28r94š17u45l31í50k 1795870467282

skvěle.už od svinova do Bohumína se jede 60 km za hoďku.nějak to postupuje směrem na olmik.

0/0
30.11.2014 19:50

D29a24n84i59e91l 34K47r53o84n41e96r 7604654976757

Byla uz nekdy v historii postavena vubec horsi dalnice nez je D47 nebo je to na zapis do Guinessovy knihy?

+5/0
30.11.2014 19:33

K82a37t82e23ř20i18n81a 12S25l69a49v66í17k64o60v23á 6603865560763

2,5 miliardy na 15 km...To budou dělat tu dálnici novou ? 8-o

+6/0
30.11.2014 18:52

J57i28ř79í 27H42o78d24a33n 6134727733200

Jj

+1/0
30.11.2014 19:07

T74o47m69á83š 81Z21e62m90a45n 3115748504205

Defacto ano, ušetří se jen za výkup pozemků a část zemních prací.

+4/0
30.11.2014 20:13
Foto

P32e31t83r 45P74r88o95c15h83á24z94k79a 3152656912374

Mě jen zajímá kdo to nakonec zaplatí.Zda dodavatel,nebo my všichni.On totiž někdo na té stavbě dělal stavební dozor,někdo ji přebíral ,někdo schválil ,co se může použít a tak dál.Tak,že nakonec léta sporů a platit budeme všichni.Rv

+25/0
30.11.2014 18:24

Z63d68e45n54a 25V63á44g89n49e48r22o27v71á 5944452649882

Přesně tak!

TDI snad stavbu dozoroval, fakturované rozpočtové položky musí odpovídat stav. deníku, nákladovým listům a vážním listům atd.

+6/0
30.11.2014 18:52

M80i41r14o72s23l79a50v 89Z74i10k57m73u78n96d 7969673204393

Já bych tipoval, že to nakonec zaplatí stavební firma. Alibismus v podobě odkazu na  dozor apod. u arbitráže asi neuspěje ...

0/0
30.11.2014 19:51
Foto

P45e81t23r 55P62r85o38c29h20á54z15k64a 3452116762174

Skoro se mi chce říct "vsaďme se",ale já se nesázím.Stavební firma bude mít tolik argumentů,soud se potáhne a nakonec aby se po tom mohlo jezdit tak se to opraví za naše peníze a vše vyšumí.Jde o moc velké prachy a je tam moc různých vazeb.Tak že jako vždy.....

+4/0
30.11.2014 20:14

A20d29o36l47f 82R37o41z81b12o82ř92i10l 5748470637

Je opravdu potřeba se podívat, kdo za jednotlivostmi nesl odpovědnost. Klasický "stavební deník", stavební dozor, nákupy materiálů dle projektu, případné změny a jejich odsouhlasení a povolení (nejen co do kvality, ale i v závislosti na ceně). Samotné převzetí stavby, kdy byly předchozí kroky odsouhlaseny a podepsány, je v ten moment pouhá formalita. Ovšem u takových staveb probíhají tzv. kontrolní dny. Z těchto jednání se pořizují zápisy, řeší se problémy, navrhuje a přikazuje se řešení). Dělal toto někdo :-/?A při klasickém čecháčkovském "podnikání" vzejde dotaz: kdo za ten šlendrián inkasoval, kdy a kolik ? A jsem u jadérka problému !Smočil si kde kdo a muselo se jednat o opravdu obrovské peníze ;-O

+1/0
30.11.2014 20:09
Foto

P53e91t97r 48P96r78o51c95h31á59z66k26a 3642606542884

Přesně tak.Nakonec se zjistí,že změny odsouhlasil nějaký úředník s ŘSD a ten nemá hmotnou odpovědnost a nakonmec se to smete ze stolu.Všichni budou žasnout a nadávat a někteří se budou smát.A nejspíš to nakonec za další peníze opraví ta samá firma,která to zmurvila a znovu se na tom napakuje.

+4/0
30.11.2014 20:17

Z13d68e24n61a 94V89á12g29n25e55r74o72v35á 5534562279372

Hledala jsem to v VeVeZa, ale nemůžu to nějak dohledat:

"Že ono jim TDI dělal sám zhotovitel stavby?";-D

Jak mnohdy na stavbách bývá zvykem...

0/0
30.11.2014 21:06
Foto

P61e14t88r 96P46r33o24c22h79á39z68k40a 3402206312454

Docela pravděpodobné.

0/0
1.12.2014 17:12

Z65d37e48n30a 58V60á84g77n45e53r16o75v32á 5794742849922

No, nakonec ještě přijdou na to, že ve ZL mají přešvihlé vícenákladové položky nad limit povolený ZoVZ a měla být vypsána nová nadlimitka!

Taky můžou mít ZL a změny projektu papírově v cajku, akorát použili fyzicky i papírově horší (levnější) materiál právě proto, aby se vlezli do limitu vícenákladů.

PS: Pro laiky - vícenáklady jsou vše, co je jinak než v původním rozpočtovém výkazu výměr VŘ. Nikoliv tedy prosté "prodražení stavby", jak se laikové mylně domnívají ;-)

0/0
30.11.2014 21:13

M89i21r14o37s61l50a63v 35Z64i57k65m86u16n45d 7269163424943

Já nejsem stavař, nicméně tuhle profesi beru, protože je za ní vidět hotová práce ... ale jak se vede stavební deník.

Co se do něj musí psát ? Musí tam být podrobně popsáno, kdo co dělal, kde  a v jakém čase ?  Je tam podrobně popsáno, jaký se do toho a toho metru dával materiál ???

Asi ne ... vzpomeňme  na "kauzu most Studénka" ... tam se taky (ne)vedla dokumentace tak, že nikdo není schopen pořádně zjistit, kdo za co odpovídal .... most spadl ... Pak je takový stavební deník celkem k ničemu ...

Silniční most u Vilémova ... most spadl, pracovalo tam více firem najednou bez řádné koordinace - alespoň tohle je zatím zjevné z toho, co prošlo médii ...

Tím spíše, že na mostě jsou závady, žalovaný by měl závady odstranit v rámci záruky nebo dokázat, že to není jeho vina ...

Stavební dozor, jaké jsou jeho pravomoce (je to nadřízený dělníků firmy x, stavbyvedoucího apod. - patrně nikoli), kolik lidí ten dozor dělá, jakou musí mít kvalifikaci ...

0/0
1.12.2014 8:01

F43r34a81n70t34i64š67e48k 85V48a46n75ě36k 1327914187607

Jednoduché řešení. Opravu zaplatit na náklady firmy a vyloučit tuto firmu automaticky ze všech státních zakázek.

+11/−1
30.11.2014 18:14
Foto

P44e46t51r 74P26r44o92c95h19á30z51k79a 3952506882254

Ono to zase tak jednoduché nebude.To se zdá jen nám laikům.

+2/0
30.11.2014 18:25

Z44d58e77n60ě94k 76O78r55š90u26l98í66k 1265710267502

kristepane jaké jednoduché či složité,mě jako řidiči je to šumák kdo to opraví.platím za něco co nemohu užívat.

+1/0
30.11.2014 19:51
Foto

P39e19t93r 23P34r43o98c87h39á94z17k29a 3742516752284

To máte pravdu a nejspíš zaplatíte stejně jako my ostatní znovu a když se to podaří tak to snad jednou budeme moc opravdu užívat.Mezitím se na tom spousta lidí napakuje.

+1/0
30.11.2014 20:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.