Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Opravy vad na dálnici u Ostravy mohou vyjít na více než 2,5 miliardy

Opravy vad na patnáctikilometrovém úseku dálnice D1 u Ostravy mohou vyjít na více než dvě a půl miliardy korun, spočítalo Ředitelství silnic a dálnic. Špatný stav mostů v uvedeném úseku může podle něj být v tom, že stavební firmy šetřily materiál, který avšak vyfakturovaly v plné výši.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P65e56t38r 66J18a32s84e80k 8942768137253

koukam samý odborník...takové lidi potřebuje stát jako zaměstnance..hned by to šlo líp...doufám že se všichni přihlasí na ŘSD nebo jako stavební dozor na další stavby...no tak šup šup...:-):-):-):-)

0/0
3.12.2014 15:45

J26a17n 90V83o42t57a24v74a 3564410967819

co dělal stavební dozor? když do mostních konstrukcí dávali méně železa?

0/0
2.12.2014 15:54
Foto

O33l35d44ř49i95c14h 28V56y90k59y74d29a79l 1859131229384

Přiznejme už konečně i skutečnost, že současné nastavení výběrovek je špatné.:-/

+1/0
1.12.2014 12:26
Foto

O34l17d25ř54i88c51h 67V41y82k13y76d56a95l 1109331589564

Pokud firma použila "méně oceli"......Kde byl TDI? Mám pocit, že vina Eurovii není zas tak jednoznačná.

0/0
1.12.2014 12:24

J43i82r86k45a 83A90n57d56r33y66s 1428719130555

Vina Eurovie neni jednoznacna? Jakoze kdyz je nikdo nehlidal, tak meli pravo krast stavebni material? 8-o

0/0
1.12.2014 14:25
Foto

O81l36d44ř82i75c17h 23V11y50k98y94d58a50l 1699321529294

Materiál zřejmě nekradli. Neměli proč. Před zakrytím konstrukcí bývá zvykem jejich kontrola. A tu provádí dozor určený investorem. Takže.....neschopný dozor....podplacený....těžko určit. Ale zavinění je tedy i na straně ŘSD.

0/0
1.12.2014 15:23

J35i91r49k26a 66A97n64d84r35y69s 1788569320545

Navíc podle expertů ŘSD zhotovitelé použili v nosných konstrukcích ocelovýchmostův rozporu se smlouvami méně oceli. Zhotovitelé se tak podle názoru ŘSD obohatili o částku dosahující téměř 370 milionů korun.

Zdroj:http://ekonomika.idnes.cz/oprava-dalnice-u-ostravy-0xk-/eko-doprava.aspx?c=A141130_163527_eko-doprava_bse

Zrejme ruzne chapeme to, co je napsano v clanku. POkud chybi v konstrukci material, tak se tezko mohl z te konstrukce jen tak fyzicky vyparit. A oceli za 370 milionu je peknych par nakladaku oceli. 

A ja osobne nevidim rozdil mezi kradezi a) nekdo ukrade par nakladaku s oceli za 370 milionu b) nekdo vyfakturuje ocel za 370 milionu, ale nenakoupi ji a shrabne penize.

Dokonce bych rekl, ze b) obsahuje vicero deliktu nez a) coz je "jen" kradez. V tom druhem si musel dat nekdo praci s papiry, aby to nebylo do oci a vyrobit falesne faktury :-P

Je uplne jedno, ze se RSD vykaslalo na dozor, nebo nekdo podplatil dozor a RSD na to neprislo. Co mi v tom clanku skutecne chybi, je trestni oznameni a spoluprace s policii.

0/0
1.12.2014 15:47
Foto

O58l78d98ř76i30c97h 98V21y38k70y88d17a56l 1389171909114

To není jedno, že se ŘSD vykašlalo na dozor. Doplácí na to jak daňový poplatník, tak dělníci....Studénka....Vilémovice....

0/0
1.12.2014 16:17

J80i13r34k75a 53A80n18d25r38y79s 1978509460445

Firmy jako stit v podobnych pripadech pouzivaji rady nasledujici vetu: "Selhal lidsky faktor." A treba ve Studence, kterou tady uvadite, neselhal jedinec.Neselhala ani banda jedincu, kteri ted sedi u soudu a shazuji vinu jeden na druheho. Ono se tam kupila jedna chyba za druhou a nikdo nezasahl.

Selhali vsichni, kteri kazdy den v tech srackach pracuji, a tvari se, ze je vse uplne v poradku, nez se to posere uplne a dojde k nestesti. A pak se dela to, co je naprosto zbytecne. Hleda se vinik.

0/0
1.12.2014 16:35
Foto

O53l27d54ř45i79c51h 91V12y53k30y23d62a78l 1369581509354

Na Studénce je zajímavé, že jsem nezaznamenal obvinění koordinátora BOZP stavby.

0/0
2.12.2014 7:13
Foto

O44l68d96ř53i97c77h 15V96y90k61y90d28a11l 1709911359454

Pane Jiří, zas tak si neodporujeme, On ten dozor kontroluje nejen konstrukce, ale i fakturaci.

0/0
2.12.2014 7:10
Foto

L47u98m28í75r 40K81u60c40h20a35ř 4289524702529

tak především, co se týče stavebního dozoru, tak ten byl prováděn stejnou firmou, která pro zhotovitele dělala realizační dokumentaci, tzn. stavební dozor pracoval jak pro investora, tak pro zhotovitele, jasný střet zájmů, avšak tehdejší zákon o střetu zájmů TOTO  neřešil, takže co není zakázáno, je povoleno ... až novela zákona z roku 2011 toto zakazuje, stejně jako nové všeobecné obch. podmínky ŘSD, jinými slovy - stavební dozor si dělal, co chtěl, což mu zákon umožňoval a výsledek dnes vidíme ... do budoucna už se to sice stát nemůže, ale dnes zkrátka není koho postihovat, jediné, co lze, je dokázat, že v podloží je něco, co tam být nemá a to pak Eurovia bude muset opravit, případně řešit valorizace, což už ŘSD 2x vyhrálo, nic víc, nic míň, opravu bude muset zaplatit daňový poplatník, protože poslanci tehdejší zákon o střetu zájmů měli zkrátka trochu vágní ...!!

+2/0
1.12.2014 8:41

M48i42l48a94n 59U28ř94í93d25i24l 5937194949131

Stálo by za to zjistit, jakým majetkem disponují ti (a jejich rodina), kteří o přidělení zakázky Eurovii rozhodovali a ti, kteří na stavbu dohlíželi.

+1/−1
1.12.2014 7:40
Foto

O54l87d76ř67i32c84h 19V29y58k89y95d48a20l 1819201279284

O přidělení rozhoduje především nejnižší cena díla.

0/0
1.12.2014 12:27

J13o33s59e25f 87Š51e45m16e60l49í87k 7569641540987

Žádný problém. Prostě to opravíme!

A další zakázky Eurovii zase prostě přidělíme.

+3/0
1.12.2014 6:28

P22a79v93e17l 81S59ý72k19o16r93a 7457282987641

60 tka od Svinova je fajn, zdůvodníme to ekologií a bezpečností. ;-)

+1/0
30.11.2014 21:26

P63a96v53e95l 68S41ý45k74o45r66a 7457412607711

A komu to vadí ? Možná  jedině řidičům. [>-]

0/−1
30.11.2014 21:24

A45l31e71š 93J45a96v35ů39r86e13k 2452679400240

odmítají odstranit reklamační opravy ? Odříznout od jiných veřejných zakázek, dokud to neopraví

+4/0
30.11.2014 21:23

T53o31m52á32š 46Z51e96m51a43n 3605948224625

Zemanova dálnice D47.. co byste tak asi čekali...

+4/−2
30.11.2014 20:11
Foto

M10a73r83e32k 50B82a11š38i33s19t50a 7593112113310

Nadpis měl znít: " Opravy vad na dálnici vyjdou Eurovii 2,5 miliardy" Dejte si to v redakci do pořádku.

0/0
30.11.2014 20:02
Foto

M30a24r24e23k 94B19a73š92i86s20t97a 7323432873940

Nadpis měl znít: " Opravy vad na dálnici vyjdou Eurovii 2,5 miliardy" Dejte si to v redakci do pořádku.

+4/0
30.11.2014 20:02

T59o42m94á68š 39Z49e68m97a11n 3495448224725

Vsadíme se že ne?

(ne že bych z toho měl radost)

+6/0
30.11.2014 20:12
Foto

M42a92r10e93k 21B40a26š29i22s56t54a 7883362803950

Já si dělám legraci, redakce nemá koule napsat to natvrdo, jak se věci mají ??

+1/0
1.12.2014 4:49
Foto

M21a51r59e67k 50B37a58š17i64s41t70a 7813602263220

Já si dělám legraci, redakce nemá koule napsat to natvrdo, jak se věci mají 😃

0/0
1.12.2014 4:49

P60e96t10r 59T93i19c14h21á13n70e75k 1469842498797

Bohužel tu opět můžeme jenom cinkat klíčema a soudruzi se nám opět jenom budou smát,jak ten národ je blbější něž oni doufali.

+4/0
30.11.2014 19:57

P13e67t72r 85M58a88l76i70š44k82a 6841455621503

Co zmůže národ proti výběru firmy na stavbu dálnice?

0/0
30.11.2014 20:42

T64o13m10á82š 92V91y35b30í12r11a47l 4488639798612

Já bych Eurovii vyloučil z jakékoliv možnosti získat další státní zakázku a oni by si možná rozmysleli, jestli to opraví nebo ne...

+12/0
30.11.2014 19:51

A55d89o10l44f 89R74o26z32b50o80ř80i48l 5958360707

To už mělo přijít dávno. V podstatě IHNED po odhalení problémů !!Jenže kolik v tom asi jede lidí a za jaké peníze a na jakých postech :-/ Ono na Mírov se nikomu nebude chtít !

+9/0
30.11.2014 20:11

M68a81t12ú81š 12B31e25n38a87k 9238874192323

Vylúčime Eurovia CZ, a prihlási sa Eurovia SK/DE/PL(...), ktorá to aj tak dá urobi svojej miestnej sestre. Ono vylúči z tendrov najväčšiu europsku stavebnú firmu (Vinci) neni tak jednoduché.

+3/0
30.11.2014 20:38

R86o85m98a63n 32P78o60l69á55č46e56k 5306979325

Asi tak...

0/0
30.11.2014 20:50

J25i23ř84í 33H84o50d27a90n 6624487153490

když se chce všechno jde

0/0
1.12.2014 7:18

Z28d10e93n64ě32k 29O13r49š36u20l91í44k 1425130257282

skvěle.už od svinova do Bohumína se jede 60 km za hoďku.nějak to postupuje směrem na olmik.

0/0
30.11.2014 19:50

D93a18n24i48e97l 83K31r46o74n94e69r 7924404566827

Byla uz nekdy v historii postavena vubec horsi dalnice nez je D47 nebo je to na zapis do Guinessovy knihy?

+5/0
30.11.2014 19:33

K54a42t13e41ř88i91n49a 52S23l96a65v33í47k93o24v91á 6443295350743

2,5 miliardy na 15 km...To budou dělat tu dálnici novou ? 8-o

+6/0
30.11.2014 18:52

J94i13ř48í 82H93o78d93a54n 6104877493770

Jj

+1/0
30.11.2014 19:07

T62o48m98á48š 29Z76e44m89a74n 3735848754425

Defacto ano, ušetří se jen za výkup pozemků a část zemních prací.

+4/0
30.11.2014 20:13
Foto

P50e92t30r 46P19r96o94c51h35á56z87k69a 3972936742714

Mě jen zajímá kdo to nakonec zaplatí.Zda dodavatel,nebo my všichni.On totiž někdo na té stavbě dělal stavební dozor,někdo ji přebíral ,někdo schválil ,co se může použít a tak dál.Tak,že nakonec léta sporů a platit budeme všichni.Rv

+25/0
30.11.2014 18:24

Z56d47e46n19a 88V47á82g78n27e60r32o29v78á 5694772439342

Přesně tak!

TDI snad stavbu dozoroval, fakturované rozpočtové položky musí odpovídat stav. deníku, nákladovým listům a vážním listům atd.

+6/0
30.11.2014 18:52

M12i51r75o33s34l40a45v 28Z72i35k59m52u29n96d 7689533944293

Já bych tipoval, že to nakonec zaplatí stavební firma. Alibismus v podobě odkazu na  dozor apod. u arbitráže asi neuspěje ...

0/0
30.11.2014 19:51
Foto

P92e25t60r 58P45r97o84c27h17á36z35k29a 3702566572544

Skoro se mi chce říct "vsaďme se",ale já se nesázím.Stavební firma bude mít tolik argumentů,soud se potáhne a nakonec aby se po tom mohlo jezdit tak se to opraví za naše peníze a vše vyšumí.Jde o moc velké prachy a je tam moc různých vazeb.Tak že jako vždy.....

+4/0
30.11.2014 20:14

A29d17o52l31f 32R17o11z89b26o21ř32i35l 5978620627

Je opravdu potřeba se podívat, kdo za jednotlivostmi nesl odpovědnost. Klasický "stavební deník", stavební dozor, nákupy materiálů dle projektu, případné změny a jejich odsouhlasení a povolení (nejen co do kvality, ale i v závislosti na ceně). Samotné převzetí stavby, kdy byly předchozí kroky odsouhlaseny a podepsány, je v ten moment pouhá formalita. Ovšem u takových staveb probíhají tzv. kontrolní dny. Z těchto jednání se pořizují zápisy, řeší se problémy, navrhuje a přikazuje se řešení). Dělal toto někdo :-/?A při klasickém čecháčkovském "podnikání" vzejde dotaz: kdo za ten šlendrián inkasoval, kdy a kolik ? A jsem u jadérka problému !Smočil si kde kdo a muselo se jednat o opravdu obrovské peníze ;-O

+1/0
30.11.2014 20:09
Foto

P75e82t49r 83P27r73o52c16h76á47z16k33a 3192916522644

Přesně tak.Nakonec se zjistí,že změny odsouhlasil nějaký úředník s ŘSD a ten nemá hmotnou odpovědnost a nakonmec se to smete ze stolu.Všichni budou žasnout a nadávat a někteří se budou smát.A nejspíš to nakonec za další peníze opraví ta samá firma,která to zmurvila a znovu se na tom napakuje.

+4/0
30.11.2014 20:17

Z13d93e73n76a 61V11á73g96n85e24r69o42v33á 5744582299532

Hledala jsem to v VeVeZa, ale nemůžu to nějak dohledat:

"Že ono jim TDI dělal sám zhotovitel stavby?";-D

Jak mnohdy na stavbách bývá zvykem...

0/0
30.11.2014 21:06
Foto

P72e59t45r 30P71r39o80c76h10á74z82k25a 3832906972734

Docela pravděpodobné.

0/0
1.12.2014 17:12

Z55d29e41n33a 84V11á73g18n52e96r13o14v20á 5814112889862

No, nakonec ještě přijdou na to, že ve ZL mají přešvihlé vícenákladové položky nad limit povolený ZoVZ a měla být vypsána nová nadlimitka!

Taky můžou mít ZL a změny projektu papírově v cajku, akorát použili fyzicky i papírově horší (levnější) materiál právě proto, aby se vlezli do limitu vícenákladů.

PS: Pro laiky - vícenáklady jsou vše, co je jinak než v původním rozpočtovém výkazu výměr VŘ. Nikoliv tedy prosté "prodražení stavby", jak se laikové mylně domnívají ;-)

0/0
30.11.2014 21:13

M78i46r41o16s44l40a63v 92Z10i60k35m90u80n12d 7339703674763

Já nejsem stavař, nicméně tuhle profesi beru, protože je za ní vidět hotová práce ... ale jak se vede stavební deník.

Co se do něj musí psát ? Musí tam být podrobně popsáno, kdo co dělal, kde  a v jakém čase ?  Je tam podrobně popsáno, jaký se do toho a toho metru dával materiál ???

Asi ne ... vzpomeňme  na "kauzu most Studénka" ... tam se taky (ne)vedla dokumentace tak, že nikdo není schopen pořádně zjistit, kdo za co odpovídal .... most spadl ... Pak je takový stavební deník celkem k ničemu ...

Silniční most u Vilémova ... most spadl, pracovalo tam více firem najednou bez řádné koordinace - alespoň tohle je zatím zjevné z toho, co prošlo médii ...

Tím spíše, že na mostě jsou závady, žalovaný by měl závady odstranit v rámci záruky nebo dokázat, že to není jeho vina ...

Stavební dozor, jaké jsou jeho pravomoce (je to nadřízený dělníků firmy x, stavbyvedoucího apod. - patrně nikoli), kolik lidí ten dozor dělá, jakou musí mít kvalifikaci ...

0/0
1.12.2014 8:01

F55r27a95n68t70i84š37e76k 74V36a75n65ě27k 1737924387147

Jednoduché řešení. Opravu zaplatit na náklady firmy a vyloučit tuto firmu automaticky ze všech státních zakázek.

+11/−1
30.11.2014 18:14
Foto

P54e65t67r 21P87r76o39c83h49á48z27k71a 3942786422514

Ono to zase tak jednoduché nebude.To se zdá jen nám laikům.

+2/0
30.11.2014 18:25

Z15d55e70n89ě19k 74O56r78š66u65l36í27k 1435420617962

kristepane jaké jednoduché či složité,mě jako řidiči je to šumák kdo to opraví.platím za něco co nemohu užívat.

+1/0
30.11.2014 19:51
Foto

P52e96t77r 15P10r65o67c50h65á84z31k46a 3202156782574

To máte pravdu a nejspíš zaplatíte stejně jako my ostatní znovu a když se to podaří tak to snad jednou budeme moc opravdu užívat.Mezitím se na tom spousta lidí napakuje.

+1/0
30.11.2014 20:12





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.