Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Děláme maximum, tvrdí bezmocně dopravci i správce železnic

Ostřílení železničáři v oranžových vestách takovou kalamitu nepamatují. Od noci až do úterního poledne marně otloukají led na trakčním vedení, zatímco ve stanicích se bezmocně hromadí lidé a v nich kypí hněv. Správa železnic i dopravci však krčí rameny: víc jsme udělat nemohli, situace je extrémní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J94a60n 42C11o44n46s15t60a23n45t23i84n 1432881243750

Tak jsem se vrátil z hradu (jedno nejmenované opravdu velké nádraží ČD) a mám pro české dráhy jeden poznatek: slušně jsem přišel, slušně pozdravil, slušně se zeptal na INFORMACÍCH a na dotaz, jestli se zítra dostanu vlakem do prahy mi bylo sděleno doslovně "nejsem bůh" a pokračováno otázkami "a vy víte, jaké bude třeba v sobotu počasí,"v tom zbytku jsem se dozvěděl, že ví, že nic neví. já složitost té situace chápu, ale pokud byste potřebovali nějak pomoct s krizovou komunikací a PR obecně, v klidu se na mě obraťte. fakt si myslím, že nemůže být žádný problém co hodinu poslat mail s aktuálním vývojem na všechny informace alespoň velkých nádraží a upozornit dámy na informacích, že komunikace se zákazníkem je jednou z nejdůležitějších věcí úspěšné firmy. jen dodám, že já situaci chápu, na nic jsem si nestěžoval, jen jsem chtěl banální informaci, v kolik zhruba mám přijít zítra na nádraží, aby alespoň něco jelo. ani jsem nevyžadoval konkrétní informaci, ale slušnou odpověď.

+1/0
3.12.2014 13:06

P88e89t26r 21N52o94v49o53t20n54y 3529152399872

Nejsou schopni na elektronickou odjezdovou tabuli vyvěsit informaci, kterou 100% vědí. Přece byste po nich nechtel vědět, co bude zítra. :-)

0/0
3.12.2014 21:33

R15a32d45i97m 55D30u61d16a 3468169363330

Jestli SŽDC dělá, stejným tempem jako v průběhu roku, tak vlaky nepojedou ještě týden. U nás se platí za žel. cestu skoro nejvíce v Evropě, ale rychlost a kvalita služeb provozovatele dráhy je na úrovni Afriky. Když se musí na opravu výhybky čekat 14 dní, nebo na posečení metr a půl vysoké trávy v kolejišti měsíc, tak to o něčem svědčí.

0/0
3.12.2014 12:23

D50a48n67a 14K15o91c89i14á87n42o10v21á 2363108219878

Dnes ráno mě úplně šokovalo vyjádření ředitelů obou firem, českých drah i pražské dopravy, na ČT, že situaci zvládli!!! Za kalamitu nikdo nemůže, ale jak je možné v 21. století, že dráhy NEVĚDĚLY  že mají někde uvízlý vlak! Ředitel pražské dopravy se zase pochlubil, číslovkou, kolik mají autobusů a vzápětí, číslovkou, řekl, že NEVYJELY VŠECHNY. Proč? PROTOŽE ŘEDITELE DĚLÁ ZNÁMÝ ZNÁMÉHO A O DOPRAVU JDE AŽ NA POSLEDNÍM MÍSTĚ.

+1/0
3.12.2014 11:28

Z90d88e92n98ě30k 34Š40i90m48a44n 6437934232816

Tak je to problém ta ledová námraza to je fakt.Ale protože toho o elektřině hodně vím a také vím že elektřinou se pomoí odporového drátu ohřívají neje el.kamínka ale i další věci ,například se rozmrazovalo i zamrzlé vodovodní potrubí dokud bylo z kovu ,tak nevím proč by tolik odborníků a inženýr které máme nedokázali udělat topný drát

ochopitelně se sníženou výkoností a od rozvodny k rozvodně rozmrazovat místo otloukání kladívkem jak jsem o dnes viděl v televizi .Jenom to zorganizovt a poučit i strojvůdce nebo řidiče tranvají co mají udělat v případě těchto opatření.Pokyny se dají dát i vysílačkou nebo mobilem .Tak nevím.Fyzyk je jenom jedna a stále platí !!!

+1/−3
2.12.2014 20:36

I53v19a84n 28H53o10l85a15s 5497607248357

> Fyzyk je jenom jedna a stále platí !!!

No právě proto, že je fyzik(a) jen jedna, tak tenhle nápad moc fungovat nebude.

+2/0
2.12.2014 20:57

J10a71r31o34s71l55a18v 73M24a56j22n36e12r 3263184751653

o elektřině toho hodně vím ;-D;-D;-D

jo a ty vodovodní trubky, jakým způsobem to probíhalo? hlavně žádné pohádky o zásuvce, v síti TN nelze! :-P

0/0
3.12.2014 7:48

V70í58t95e89k 15V88e89č35e17r55e20k 7128859493425

Nejhorší na tom celém je, že většina lidí se cítí naštvaně a zarputile hledá nějakého viníka. Ale ten není, to je příroda, byla to evidentně souhra náhod a obrovský rozsah. Buďte rádi, že nikdo neumřel, a aspoň máte co vyprávět vnoučatům za 20 let. Naučte se to hodit za hlavu a jen kroutit hlavou nad tím, co se může stát. Nějaká zlost a vztek je naprosto k ničemu.

+6/0
2.12.2014 20:07

Z84u94z33k67a 68D23o72s86t84a49l66i95k96o57v26á 7362919198493

Kdy pojedeme?

Až roztaje led na troleji!

0/0
2.12.2014 20:21

J78i11ř28í 45K93r82a41m97p63l 4986974706386

tak už vím, proč vlaky nejezdí.

Když je vše venku kromě vedení. No bez drátů to nejede :-(

+1/0
2.12.2014 17:11
Foto

R17u78d51o17l91f 49R16e51c96l70í21k 5503472922918

Vedení venku je. Ale nesmí se na něm dlouho postávat.:-)

0/0
2.12.2014 17:48

I77v90a28n 27M91a46r70e41k 6664588392

Ještě mi chybí vjádřeni vševědoucích pánů z Drážní inspekce a RBŽD  ? ? ? 8-o Rv Rv Rv

0/−4
2.12.2014 17:00
Foto

L83i37b25o18r 87V85y77k38o87u27p15i18l 9446515139967

„Znám situaci ze Slovinska, tam bývá situace podstatně horší. Slovinské železnice loni nejezdily na některých tratích dokonce několik týdnů a některé trasy byly obnoveny až na jaře,“ říká mluvčí ČD Šťáhlavský.

A co teprve v Grónsku, tam vlaky nejezdí vůbec.

+2/0
2.12.2014 16:30

R80a39d17e94k 55J89a48n30a72t79a 9805786914462

Slovinsko je 250 km od nás.

+10/0
2.12.2014 16:56

P47e84t57r 62N65o78v36o88t82n34y 3719192149742

Na jih.

+4/0
2.12.2014 17:09

J71a81n 83J74e88m48e88l11k59a 1635820

Tak tahle situace je asi vyjimečná, že včera dešťový mrak seděl přesně nad koridorem Praha Ostrava a namrzlo to v celé délce.

V 16:30 situace venku v Ostravě byla špatná, ale vlaky se tvářily, že jezdí. Sem tam klasické přidávání zpoždění po 10 minutách. Nikde žádné info nejezděte nemá to cenu. 

Na nádraží klasicky kosa. Sice máme prachy na boření funkčních nádraží, stavění nových nádraží případně drahých rekonstrukcí, ale na topení a servis dveří evidentně prachy nejsou.

Zajimavé, že ve vlaku již zasvěcení z dobře informovaného personálu ČD věděli, že se dostanou do Přerova a dál ale vlak nepojede. A že to nepůjde rozchodit nejméně do rána.  A přesně se to vyplnilo.

A ten problém musel být ještě dřív, protože předcházející spoj (odjíždějící před 2 hodinami) jsme v Přerově  dojeli. Pendolíno stálo taky zamrzlé po cestě..

Na webu sždc, však nebylo nic. Na webu ČD pokud se v tom člověk nevyzná taky. S grappu taky to nešlo moc poznat. Nikdo nenapsal hlavní stránku, sorry, není to jen Olomouc, je to Třebová, Kolín a další. Zapomeňte na vlak do Prahy. Dokonce personál tuším do 8 hodin nevěděl jestli se pojede dál.

Na nádraží v Přerově to pak v 10 hodin u čd zavánělo lehce i defenestrací:-), přeplněné nádraží, ne příliš vytopené a útulné. A to borci ještě v 11 hodin, přesto, že museli moc dobře vědět, poslali do Přerova narvaný mezinárodní vlak Polsko, Vídeň.  Taky zamrznul tam. A v Přerově nejsou ani moc hotely. V Ostravě by to problém nebyl. Nevím jak to tam dopadlo :-)

 Zabezpečení přejezdů je mizerné. Včera to byl prý nějaký uvízlý traktor na přejezdu. Příště to může být kamion na přejezdu v zatáčce. A zrušíme další soupravy za 300M plné cestujících? Vlak rozjetý na 130 s min dvojnásobnou či trojnásobnou brzdnou dráhou nestačí udělat nic - například na přejezdu u Polanky, který je v zatáčce a je vidět na poslední chvíli. Jednak SŽDC  by mělo omezovat rychlost za těchto situací třeba na 100 km/h obratovost, neobratovost.  A jsou dneska jsou ip kamery + slušné datové bezd

+2/0
2.12.2014 16:19

J93a87n 94J44e17m15e98l45k50a 1785300

bezdrátové přenosy. Co by jim udělalo, kdyby Sždc operátoři meli pohled na přejezdy. Zároveň lze detekovat něco cizího na přejezdu.  Nouzová tlačítka by taky bodla. Nebo ať jsou konečně ty mimo úrovňová křížení.

A ty disely. Je to zajimavé. Jsem si myslel, kolik v ČR je nadbytečných diselových loko.. Nevím, jestli nemohou vzít z Carga? Minimálně ČD mají v Ostravě brejlovce na Ostrava Frýdlant. Stejně to tam jezdí s 3 vagonky. Mohli je nouzově nahradit 810kama a poslat na Prahu.

0/−1
2.12.2014 16:26

M59i80r85o33s70l91a56v 81Z32i46k84m73u57n90d 7949163894533

Z Carga je vzít nemohou, protože strojvedoucí elektrické trakce nemusí umět příslušnou lokomotivu trakce motorové ...A odkud byste ty 810 jako náhradu brejlovců sebral ... V Ostravě nic nemají, tam je SOKV Carga. Brejlovce patří pod PJ Bohumín ...

0/0
2.12.2014 19:30

P57e46t35r 92N79o70v90o40t53n74y 3299722739622

Co mají přejezdy společného s touto kalamitou?

+5/0
2.12.2014 16:26

J94a51n 31J13e87m64e76l95k54a 1765400

Že na přejezdu včera údajně uvíznul traktor. Cokoliv na ledu  může snadněji uvíznout. A vlaky měly včera o dost horší brzdnou dráhu. A  značení max. rychlosti na trati je konstantní.. Ledovka neledovka.

0/0
2.12.2014 16:34

P45e18t23r 46N53o21v98o19t91n92y 3429932669102

Vlaku se brzdná dráha na omrzlé kolejnici výrazně nemění. Traktor zřejmě nepřizpůsobil jízdu tomu, že je ledovka. Kvůli tomu nebudem přece zpomalovat vlaky.

+2/0
2.12.2014 16:40

J24a42n 39J48e80m62e59l72k31a 1775150

Ne celkově, ale jen při takové události. Regulátor by měl v otevřeném železničním trhu regulovat, aby nedošlo ke zvýšení nehodovosti.

0/0
2.12.2014 16:46

P69e91t27r 34N75o60v91o57t61n43y 3619762929982

Tak to by mohl leda ty přejezdy zavřít pro silniční dopravu.

+3/0
2.12.2014 17:14

J63a30n 62J80e68m62e56l64k12a 1725320

??

0/0
2.12.2014 17:26

J46o57s73e24f 80B72r86o45ž41e83k 7293805832251

A co takhle zrušit železnici jako celek? Stejně nefunguje - každou chvíli  - a pořád za ně musí zaskakovat autobusy, tak což takhle jedno permanentní zaskočení - a byl by klid natrvalo.

0/−4
2.12.2014 18:28

P42e49t46r 14N66o62v64o45t48n27y 3429952909612

Nejede 500 spojů ze 7500 a autobusy nepokrejou ani to.

+1/0
2.12.2014 18:43

J58a14n 88J53e12m39e12l28k43a 1805690

Zpomalovat vlaky.. a stejně kam ty vlaky včera dojely:-) Nikam..

0/0
2.12.2014 16:49

P74e41t61r 25N43o48v78o64t36n22y 3209602459202

Vidíte, tak nebylo potřeba nic regulovat.

0/0
2.12.2014 17:14

J66a10n 19J55e80m83e81l34k29a 1825780

To asi těžko, když vlak  střihnul 130kou přejezd. Zbytečně.. 100vka by  toho včera moc víc nepokazila a bylo by to bezpečnější.

0/−1
2.12.2014 17:24

P39e36t81r 85N40o31v12o32t95n86y 3339832329822

To už není rozdíl. Ale možná by mohly vlaky jezdit krokem, ne?

0/0
2.12.2014 17:37

J92a27n 35J35e13m47e53l53k43a 1445380

A co třeba spadlé stromy, včera jich bylo taky dost. By bylo příjemné do toho vpálit 130kou?

0/0
2.12.2014 17:27

P91e71t61r 96S87c50h21ö78n 7453146222953

Jemelko, vy šíříte pesimistickou náladu ;-)

0/0
2.12.2014 17:01
Foto

P78a94v89e17l 37P48o33k42o26r85n72ý 2876654550972

Dělejte víc...

0/0
2.12.2014 16:06

J26i44ř35í 84K92o46c57u47r59e49k 6355184465218

Tomu úředníčkovi, který zablokoval kácení stromů podél tratí, bych přál, aby nesl následky svého rozhodnutí a zůstal tak dvě, tři hodinky viset na půl cesty. 

http://ekonomika.idnes.cz/sprave-zeleznic-hrozi-dvoumilionova-pokuta-za-kaceni-stromu-pts-/eko-doprava.aspx?c=A141104_093915_eko-doprava_fih

+6/−1
2.12.2014 15:59

P14e85t78r 80N30o56v39o22t39n25y 3159202129222

Tomu úředníčkovi bych klidně přál i něco horšího. Ale teď je problém trochu jinde.

0/0
2.12.2014 16:03

M16i97r73o40s41l51a94v 43F20r28i28d59r30i57c40h 1665126400859

V operativním přehledu závad na železnici je v čase od 13:00 hod (1.12.) do rána do 4:00 uvedeno 27 závad a poruch způsobených spadlým stromem nebo větvemi stromů znemožňující jízdu vlaků

+2/0
2.12.2014 16:15
Foto

D30a21v98i93d 17K45r97á68s14e14n19s79k82ý 7437450417

Dvě, tři hodinky?? Půl dne a hezky přes noc, jak to bylo v pondělí s EC 102 Polonia!! (Stál víc jak sedm hodin před Hulínem, a to NA TRATI, nebylo nikoho, kdo by ho JAKOUKOLI lokomotivou stáhl do stanice. Nakonec se dostal z našeho území do Polska se zpožděním asi 13 hodin.)

0/0
4.12.2014 11:44

V60l75a93d75i94m26í70r 75F59i61b69i35g81e80r 5714221731334

Ráno jsem jel vlakem kupodivu načas, jen  při dojezdu bylo 10min zpoždění, protože jsme na 1kolejné trati museli čekat na vlak z protisměru a domů jse, jel hodinu zpožděným vlakem (ten můj byl zrušen) Takže taky relativně načas. Z HK do Pardubic tahají Regopantery dieslové žehličky:-)

0/0
2.12.2014 15:44

Z80d10e16n14ě65k 93Z43a81b89a39v11a 1472454256844

Mr. Stropnický, Bursík & Liška - jakže byl to heslo? Vlaky stojí, auta jedou? ;-)

+1/0
2.12.2014 15:31

M26a78r90t17i64n 90Š13p50á33d 4432549741726

Vlaky stojí, internetové diskuse jedou. (citace iDnesu);-)

+4/0
2.12.2014 15:32

H85a32n41a 95F16i58n62k44o34v55á 1196985424226

Auta stojí, vlaky taky :-)

+1/0
2.12.2014 15:55

M35a40r74t22i26n 54N50o65v11o80t15n18ý 3426766591824

8-o A co s tím sloganem mají společného ti jmenovaní pánové?

+2/0
2.12.2014 15:56

M70a21r29t70i95n 67Š96p14á41d 4852629501906

Vůbec nic. Jen je to takový zdejší podivuhodný kolorit, hodit všechno na nějakého mně neoblíbeného politika.;-)

0/0
2.12.2014 16:40
Foto

L33u80k17a32s 77Z77m19i58z31i38k 8302313300308

miluju lidi, co neustále pěkně z domova kritizují práci druhých, ačkoli by o tom všem měli jakékoli odborné povědomí.... klidně se místo žvanění můžete přidat a jít pomoct oklepávat ty namrzlé dráty sami

+13/0
2.12.2014 15:24

P59e90t96r 26R84u84m51p84l97i79k 4719267679433

jančura zná co je pán cestujícíR^ čd by k němu měli jít na školení.

0/−10
2.12.2014 15:22

Z69d79e39n90ě10k 73L77i10p96s85k63ý 1987497349492

a Jančura snad jezdí, když je kalamita ? Ten nemá ani ty motoráky !

+8/0
2.12.2014 15:34

V81l97a48d75i46m46í22r 43F69i76b64i48g47e81r 5374601611194

jo měli by taky zrušit všechny spoje ať se každý postará.

+1/0
2.12.2014 15:42

P75e87t50r 98N38o31v55o51t59n93y 3219612849442

Jančura nejezdí vůbec. ;-D

+7/0
2.12.2014 15:43

M27a45r26t80i32n 50N30o95v57o46t68n23ý 3446356401284

Jančurovy vlaky ani nevyjely ze stanice ;-D

+5/0
2.12.2014 15:57

V68l34a12d89i73m45í97r 82F69i26b29i94g86e28r 5314181911304

Jeden se 2 vagony vyjel píšou:-)

+2/0
2.12.2014 18:29





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.