Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Děláme maximum, tvrdí bezmocně dopravci i správce železnic

Ostřílení železničáři v oranžových vestách takovou kalamitu nepamatují. Od noci až do úterního poledne marně otloukají led na trakčním vedení, zatímco ve stanicích se bezmocně hromadí lidé a v nich kypí hněv. Správa železnic i dopravci však krčí rameny: víc jsme udělat nemohli, situace je extrémní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J89a16n 72C17o98n67s44t54a39n41t20i52n 1602741273460

Tak jsem se vrátil z hradu (jedno nejmenované opravdu velké nádraží ČD) a mám pro české dráhy jeden poznatek: slušně jsem přišel, slušně pozdravil, slušně se zeptal na INFORMACÍCH a na dotaz, jestli se zítra dostanu vlakem do prahy mi bylo sděleno doslovně "nejsem bůh" a pokračováno otázkami "a vy víte, jaké bude třeba v sobotu počasí,"v tom zbytku jsem se dozvěděl, že ví, že nic neví. já složitost té situace chápu, ale pokud byste potřebovali nějak pomoct s krizovou komunikací a PR obecně, v klidu se na mě obraťte. fakt si myslím, že nemůže být žádný problém co hodinu poslat mail s aktuálním vývojem na všechny informace alespoň velkých nádraží a upozornit dámy na informacích, že komunikace se zákazníkem je jednou z nejdůležitějších věcí úspěšné firmy. jen dodám, že já situaci chápu, na nic jsem si nestěžoval, jen jsem chtěl banální informaci, v kolik zhruba mám přijít zítra na nádraží, aby alespoň něco jelo. ani jsem nevyžadoval konkrétní informaci, ale slušnou odpověď.

+1/0
3.12.2014 13:06

P27e62t37r 71N89o38v66o17t18n73y 3149672429692

Nejsou schopni na elektronickou odjezdovou tabuli vyvěsit informaci, kterou 100% vědí. Přece byste po nich nechtel vědět, co bude zítra. :-)

0/0
3.12.2014 21:33

R84a48d19i83m 78D45u14d17a 3918199903530

Jestli SŽDC dělá, stejným tempem jako v průběhu roku, tak vlaky nepojedou ještě týden. U nás se platí za žel. cestu skoro nejvíce v Evropě, ale rychlost a kvalita služeb provozovatele dráhy je na úrovni Afriky. Když se musí na opravu výhybky čekat 14 dní, nebo na posečení metr a půl vysoké trávy v kolejišti měsíc, tak to o něčem svědčí.

0/0
3.12.2014 12:23

D48a25n76a 38K28o43c46i20á42n61o82v21á 2273158669638

Dnes ráno mě úplně šokovalo vyjádření ředitelů obou firem, českých drah i pražské dopravy, na ČT, že situaci zvládli!!! Za kalamitu nikdo nemůže, ale jak je možné v 21. století, že dráhy NEVĚDĚLY  že mají někde uvízlý vlak! Ředitel pražské dopravy se zase pochlubil, číslovkou, kolik mají autobusů a vzápětí, číslovkou, řekl, že NEVYJELY VŠECHNY. Proč? PROTOŽE ŘEDITELE DĚLÁ ZNÁMÝ ZNÁMÉHO A O DOPRAVU JDE AŽ NA POSLEDNÍM MÍSTĚ.

+1/0
3.12.2014 11:28

Z32d29e31n39ě47k 47Š32i29m97a21n 6597494182986

Tak je to problém ta ledová námraza to je fakt.Ale protože toho o elektřině hodně vím a také vím že elektřinou se pomoí odporového drátu ohřívají neje el.kamínka ale i další věci ,například se rozmrazovalo i zamrzlé vodovodní potrubí dokud bylo z kovu ,tak nevím proč by tolik odborníků a inženýr které máme nedokázali udělat topný drát

ochopitelně se sníženou výkoností a od rozvodny k rozvodně rozmrazovat místo otloukání kladívkem jak jsem o dnes viděl v televizi .Jenom to zorganizovt a poučit i strojvůdce nebo řidiče tranvají co mají udělat v případě těchto opatření.Pokyny se dají dát i vysílačkou nebo mobilem .Tak nevím.Fyzyk je jenom jedna a stále platí !!!

+1/−3
2.12.2014 20:36

I29v90a61n 56H75o82l95a90s 5687467138197

> Fyzyk je jenom jedna a stále platí !!!

No právě proto, že je fyzik(a) jen jedna, tak tenhle nápad moc fungovat nebude.

+2/0
2.12.2014 20:57

J50a63r18o71s45l56a26v 16M95a41j68n81e54r 3293344251803

o elektřině toho hodně vím ;-D;-D;-D

jo a ty vodovodní trubky, jakým způsobem to probíhalo? hlavně žádné pohádky o zásuvce, v síti TN nelze! :-P

0/0
3.12.2014 7:48

V51í60t49e29k 73V25e78č11e76r50e57k 7918859713145

Nejhorší na tom celém je, že většina lidí se cítí naštvaně a zarputile hledá nějakého viníka. Ale ten není, to je příroda, byla to evidentně souhra náhod a obrovský rozsah. Buďte rádi, že nikdo neumřel, a aspoň máte co vyprávět vnoučatům za 20 let. Naučte se to hodit za hlavu a jen kroutit hlavou nad tím, co se může stát. Nějaká zlost a vztek je naprosto k ničemu.

+6/0
2.12.2014 20:07

Z33u51z16k62a 46D53o90s34t33a36l56i67k50o41v82á 7592139938243

Kdy pojedeme?

Až roztaje led na troleji!

0/0
2.12.2014 20:21

J27i87ř21í 32K77r58a84m30p39l 4926784616146

tak už vím, proč vlaky nejezdí.

Když je vše venku kromě vedení. No bez drátů to nejede :-(

+1/0
2.12.2014 17:11
Foto

R16u44d54o96l61f 82R83e97c90l56í54k 5153552362668

Vedení venku je. Ale nesmí se na něm dlouho postávat.:-)

0/0
2.12.2014 17:48

I78v98a91n 72M70a56r78e35k 6714468982

Ještě mi chybí vjádřeni vševědoucích pánů z Drážní inspekce a RBŽD  ? ? ? 8-o Rv Rv Rv

0/−4
2.12.2014 17:00
Foto

L27i90b55o39r 51V49y38k64o21u95p36i36l 9326465259257

„Znám situaci ze Slovinska, tam bývá situace podstatně horší. Slovinské železnice loni nejezdily na některých tratích dokonce několik týdnů a některé trasy byly obnoveny až na jaře,“ říká mluvčí ČD Šťáhlavský.

A co teprve v Grónsku, tam vlaky nejezdí vůbec.

+2/0
2.12.2014 16:30

R34a25d50e75k 97J33a23n82a40t74a 9865156734642

Slovinsko je 250 km od nás.

+10/0
2.12.2014 16:56

P94e26t42r 50N86o57v70o67t20n38y 3899312219262

Na jih.

+4/0
2.12.2014 17:09

J12a10n 68J59e87m25e13l47k65a 1715430

Tak tahle situace je asi vyjimečná, že včera dešťový mrak seděl přesně nad koridorem Praha Ostrava a namrzlo to v celé délce.

V 16:30 situace venku v Ostravě byla špatná, ale vlaky se tvářily, že jezdí. Sem tam klasické přidávání zpoždění po 10 minutách. Nikde žádné info nejezděte nemá to cenu. 

Na nádraží klasicky kosa. Sice máme prachy na boření funkčních nádraží, stavění nových nádraží případně drahých rekonstrukcí, ale na topení a servis dveří evidentně prachy nejsou.

Zajimavé, že ve vlaku již zasvěcení z dobře informovaného personálu ČD věděli, že se dostanou do Přerova a dál ale vlak nepojede. A že to nepůjde rozchodit nejméně do rána.  A přesně se to vyplnilo.

A ten problém musel být ještě dřív, protože předcházející spoj (odjíždějící před 2 hodinami) jsme v Přerově  dojeli. Pendolíno stálo taky zamrzlé po cestě..

Na webu sždc, však nebylo nic. Na webu ČD pokud se v tom člověk nevyzná taky. S grappu taky to nešlo moc poznat. Nikdo nenapsal hlavní stránku, sorry, není to jen Olomouc, je to Třebová, Kolín a další. Zapomeňte na vlak do Prahy. Dokonce personál tuším do 8 hodin nevěděl jestli se pojede dál.

Na nádraží v Přerově to pak v 10 hodin u čd zavánělo lehce i defenestrací:-), přeplněné nádraží, ne příliš vytopené a útulné. A to borci ještě v 11 hodin, přesto, že museli moc dobře vědět, poslali do Přerova narvaný mezinárodní vlak Polsko, Vídeň.  Taky zamrznul tam. A v Přerově nejsou ani moc hotely. V Ostravě by to problém nebyl. Nevím jak to tam dopadlo :-)

 Zabezpečení přejezdů je mizerné. Včera to byl prý nějaký uvízlý traktor na přejezdu. Příště to může být kamion na přejezdu v zatáčce. A zrušíme další soupravy za 300M plné cestujících? Vlak rozjetý na 130 s min dvojnásobnou či trojnásobnou brzdnou dráhou nestačí udělat nic - například na přejezdu u Polanky, který je v zatáčce a je vidět na poslední chvíli. Jednak SŽDC  by mělo omezovat rychlost za těchto situací třeba na 100 km/h obratovost, neobratovost.  A jsou dneska jsou ip kamery + slušné datové bezd

+2/0
2.12.2014 16:19

J32a74n 23J88e64m91e67l95k11a 1665450

bezdrátové přenosy. Co by jim udělalo, kdyby Sždc operátoři meli pohled na přejezdy. Zároveň lze detekovat něco cizího na přejezdu.  Nouzová tlačítka by taky bodla. Nebo ať jsou konečně ty mimo úrovňová křížení.

A ty disely. Je to zajimavé. Jsem si myslel, kolik v ČR je nadbytečných diselových loko.. Nevím, jestli nemohou vzít z Carga? Minimálně ČD mají v Ostravě brejlovce na Ostrava Frýdlant. Stejně to tam jezdí s 3 vagonky. Mohli je nouzově nahradit 810kama a poslat na Prahu.

0/−1
2.12.2014 16:26

M15i21r29o23s24l65a64v 61Z59i94k85m57u20n96d 7529223914843

Z Carga je vzít nemohou, protože strojvedoucí elektrické trakce nemusí umět příslušnou lokomotivu trakce motorové ...A odkud byste ty 810 jako náhradu brejlovců sebral ... V Ostravě nic nemají, tam je SOKV Carga. Brejlovce patří pod PJ Bohumín ...

0/0
2.12.2014 19:30

P10e13t58r 45N48o29v21o64t56n89y 3259742649562

Co mají přejezdy společného s touto kalamitou?

+5/0
2.12.2014 16:26

J63a52n 15J82e12m76e28l59k34a 1735860

Že na přejezdu včera údajně uvíznul traktor. Cokoliv na ledu  může snadněji uvíznout. A vlaky měly včera o dost horší brzdnou dráhu. A  značení max. rychlosti na trati je konstantní.. Ledovka neledovka.

0/0
2.12.2014 16:34

P42e28t26r 77N49o44v79o12t48n21y 3519692509632

Vlaku se brzdná dráha na omrzlé kolejnici výrazně nemění. Traktor zřejmě nepřizpůsobil jízdu tomu, že je ledovka. Kvůli tomu nebudem přece zpomalovat vlaky.

+2/0
2.12.2014 16:40

J65a69n 19J82e62m84e41l44k60a 1835330

Ne celkově, ale jen při takové události. Regulátor by měl v otevřeném železničním trhu regulovat, aby nedošlo ke zvýšení nehodovosti.

0/0
2.12.2014 16:46

P63e34t95r 23N44o65v32o55t95n37y 3779502249912

Tak to by mohl leda ty přejezdy zavřít pro silniční dopravu.

+3/0
2.12.2014 17:14

J33a54n 65J80e92m78e20l69k31a 1285530

??

0/0
2.12.2014 17:26

J63o35s38e59f 51B76r94o69ž80e21k 7663395872551

A co takhle zrušit železnici jako celek? Stejně nefunguje - každou chvíli  - a pořád za ně musí zaskakovat autobusy, tak což takhle jedno permanentní zaskočení - a byl by klid natrvalo.

0/−4
2.12.2014 18:28

P86e95t14r 68N70o86v59o48t60n44y 3419772189312

Nejede 500 spojů ze 7500 a autobusy nepokrejou ani to.

+1/0
2.12.2014 18:43

J33a81n 86J38e35m42e33l98k92a 1675490

Zpomalovat vlaky.. a stejně kam ty vlaky včera dojely:-) Nikam..

0/0
2.12.2014 16:49

P50e80t46r 54N31o46v94o27t30n58y 3479422619102

Vidíte, tak nebylo potřeba nic regulovat.

0/0
2.12.2014 17:14

J93a71n 76J96e13m26e28l77k11a 1115410

To asi těžko, když vlak  střihnul 130kou přejezd. Zbytečně.. 100vka by  toho včera moc víc nepokazila a bylo by to bezpečnější.

0/−1
2.12.2014 17:24

P70e84t91r 42N34o49v11o86t48n21y 3489262869602

To už není rozdíl. Ale možná by mohly vlaky jezdit krokem, ne?

0/0
2.12.2014 17:37

J50a69n 11J21e28m17e62l19k36a 1335110

A co třeba spadlé stromy, včera jich bylo taky dost. By bylo příjemné do toho vpálit 130kou?

0/0
2.12.2014 17:27

P62e23t10r 35S25c10h79ö58n 7163196962773

Jemelko, vy šíříte pesimistickou náladu ;-)

0/0
2.12.2014 17:01
Foto

P39a68v18e76l 41P49o81k86o18r66n70ý 2786254650632

Dělejte víc...

0/0
2.12.2014 16:06

J11i75ř25í 69K14o43c35u24r51e33k 6565784135718

Tomu úředníčkovi, který zablokoval kácení stromů podél tratí, bych přál, aby nesl následky svého rozhodnutí a zůstal tak dvě, tři hodinky viset na půl cesty. 

http://ekonomika.idnes.cz/sprave-zeleznic-hrozi-dvoumilionova-pokuta-za-kaceni-stromu-pts-/eko-doprava.aspx?c=A141104_093915_eko-doprava_fih

+6/−1
2.12.2014 15:59

P84e46t78r 62N60o43v50o48t90n96y 3549352579842

Tomu úředníčkovi bych klidně přál i něco horšího. Ale teď je problém trochu jinde.

0/0
2.12.2014 16:03

M91i18r66o98s11l58a56v 12F36r16i35d91r92i89c54h 1265976980429

V operativním přehledu závad na železnici je v čase od 13:00 hod (1.12.) do rána do 4:00 uvedeno 27 závad a poruch způsobených spadlým stromem nebo větvemi stromů znemožňující jízdu vlaků

+2/0
2.12.2014 16:15
Foto

D95a20v22i44d 31K40r72á54s43e75n24s21k57ý 7417970177

Dvě, tři hodinky?? Půl dne a hezky přes noc, jak to bylo v pondělí s EC 102 Polonia!! (Stál víc jak sedm hodin před Hulínem, a to NA TRATI, nebylo nikoho, kdo by ho JAKOUKOLI lokomotivou stáhl do stanice. Nakonec se dostal z našeho území do Polska se zpožděním asi 13 hodin.)

0/0
4.12.2014 11:44

V26l40a63d87i58m55í85r 46F45i66b50i30g15e26r 5594341981904

Ráno jsem jel vlakem kupodivu načas, jen  při dojezdu bylo 10min zpoždění, protože jsme na 1kolejné trati museli čekat na vlak z protisměru a domů jse, jel hodinu zpožděným vlakem (ten můj byl zrušen) Takže taky relativně načas. Z HK do Pardubic tahají Regopantery dieslové žehličky:-)

0/0
2.12.2014 15:44

Z80d69e80n60ě35k 10Z92a42b26a47v48a 1572794156554

Mr. Stropnický, Bursík & Liška - jakže byl to heslo? Vlaky stojí, auta jedou? ;-)

+1/0
2.12.2014 15:31

M54a86r74t76i93n 26Š45p85á22d 4532509691906

Vlaky stojí, internetové diskuse jedou. (citace iDnesu);-)

+4/0
2.12.2014 15:32

H93a18n74a 31F78i41n92k59o59v45á 1346175434706

Auta stojí, vlaky taky :-)

+1/0
2.12.2014 15:55

M79a19r51t28i31n 63N17o60v75o88t42n15ý 3826156481124

8-o A co s tím sloganem mají společného ti jmenovaní pánové?

+2/0
2.12.2014 15:56

M29a41r50t42i95n 90Š40p15á85d 4102959141356

Vůbec nic. Jen je to takový zdejší podivuhodný kolorit, hodit všechno na nějakého mně neoblíbeného politika.;-)

0/0
2.12.2014 16:40
Foto

L65u21k69a42s 49Z55m53i17z69i44k 8302883740758

miluju lidi, co neustále pěkně z domova kritizují práci druhých, ačkoli by o tom všem měli jakékoli odborné povědomí.... klidně se místo žvanění můžete přidat a jít pomoct oklepávat ty namrzlé dráty sami

+13/0
2.12.2014 15:24

P34e87t81r 49R62u54m73p44l37i13k 4179157689493

jančura zná co je pán cestujícíR^ čd by k němu měli jít na školení.

0/−10
2.12.2014 15:22

Z18d77e74n20ě98k 90L40i68p53s39k17ý 1807607309782

a Jančura snad jezdí, když je kalamita ? Ten nemá ani ty motoráky !

+8/0
2.12.2014 15:34

V78l95a68d61i63m36í96r 80F41i56b94i56g89e10r 5694511191864

jo měli by taky zrušit všechny spoje ať se každý postará.

+1/0
2.12.2014 15:42

P98e77t62r 63N69o67v94o95t38n29y 3309852359562

Jančura nejezdí vůbec. ;-D

+7/0
2.12.2014 15:43

M92a13r80t18i59n 24N67o78v66o68t86n21ý 3316386761974

Jančurovy vlaky ani nevyjely ze stanice ;-D

+5/0
2.12.2014 15:57

V84l44a20d52i40m10í92r 53F48i74b57i81g28e47r 5654721761374

Jeden se 2 vagony vyjel píšou:-)

+2/0
2.12.2014 18:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.