Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Děláme maximum, tvrdí bezmocně dopravci i správce železnic

Ostřílení železničáři v oranžových vestách takovou kalamitu nepamatují. Od noci až do úterního poledne marně otloukají led na trakčním vedení, zatímco ve stanicích se bezmocně hromadí lidé a v nich kypí hněv. Správa železnic i dopravci však krčí rameny: víc jsme udělat nemohli, situace je extrémní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J45a98n 91C22o11n27s52t85a89n44t70i59n 1972641553390

Tak jsem se vrátil z hradu (jedno nejmenované opravdu velké nádraží ČD) a mám pro české dráhy jeden poznatek: slušně jsem přišel, slušně pozdravil, slušně se zeptal na INFORMACÍCH a na dotaz, jestli se zítra dostanu vlakem do prahy mi bylo sděleno doslovně "nejsem bůh" a pokračováno otázkami "a vy víte, jaké bude třeba v sobotu počasí,"v tom zbytku jsem se dozvěděl, že ví, že nic neví. já složitost té situace chápu, ale pokud byste potřebovali nějak pomoct s krizovou komunikací a PR obecně, v klidu se na mě obraťte. fakt si myslím, že nemůže být žádný problém co hodinu poslat mail s aktuálním vývojem na všechny informace alespoň velkých nádraží a upozornit dámy na informacích, že komunikace se zákazníkem je jednou z nejdůležitějších věcí úspěšné firmy. jen dodám, že já situaci chápu, na nic jsem si nestěžoval, jen jsem chtěl banální informaci, v kolik zhruba mám přijít zítra na nádraží, aby alespoň něco jelo. ani jsem nevyžadoval konkrétní informaci, ale slušnou odpověď.

+1/0
3.12.2014 13:06

P33e38t30r 57N89o30v78o56t74n32y 3659452809672

Nejsou schopni na elektronickou odjezdovou tabuli vyvěsit informaci, kterou 100% vědí. Přece byste po nich nechtel vědět, co bude zítra. :-)

0/0
3.12.2014 21:33

R27a25d34i23m 10D37u27d67a 3168829733650

Jestli SŽDC dělá, stejným tempem jako v průběhu roku, tak vlaky nepojedou ještě týden. U nás se platí za žel. cestu skoro nejvíce v Evropě, ale rychlost a kvalita služeb provozovatele dráhy je na úrovni Afriky. Když se musí na opravu výhybky čekat 14 dní, nebo na posečení metr a půl vysoké trávy v kolejišti měsíc, tak to o něčem svědčí.

0/0
3.12.2014 12:23

D47a85n12a 38K35o18c48i27á88n62o28v44á 2173788439318

Dnes ráno mě úplně šokovalo vyjádření ředitelů obou firem, českých drah i pražské dopravy, na ČT, že situaci zvládli!!! Za kalamitu nikdo nemůže, ale jak je možné v 21. století, že dráhy NEVĚDĚLY  že mají někde uvízlý vlak! Ředitel pražské dopravy se zase pochlubil, číslovkou, kolik mají autobusů a vzápětí, číslovkou, řekl, že NEVYJELY VŠECHNY. Proč? PROTOŽE ŘEDITELE DĚLÁ ZNÁMÝ ZNÁMÉHO A O DOPRAVU JDE AŽ NA POSLEDNÍM MÍSTĚ.

+1/0
3.12.2014 11:28

Z79d47e94n20ě67k 77Š35i78m39a47n 6407144192376

Tak je to problém ta ledová námraza to je fakt.Ale protože toho o elektřině hodně vím a také vím že elektřinou se pomoí odporového drátu ohřívají neje el.kamínka ale i další věci ,například se rozmrazovalo i zamrzlé vodovodní potrubí dokud bylo z kovu ,tak nevím proč by tolik odborníků a inženýr které máme nedokázali udělat topný drát

ochopitelně se sníženou výkoností a od rozvodny k rozvodně rozmrazovat místo otloukání kladívkem jak jsem o dnes viděl v televizi .Jenom to zorganizovt a poučit i strojvůdce nebo řidiče tranvají co mají udělat v případě těchto opatření.Pokyny se dají dát i vysílačkou nebo mobilem .Tak nevím.Fyzyk je jenom jedna a stále platí !!!

+1/−3
2.12.2014 20:36

I92v40a32n 24H95o81l19a76s 5277587788387

> Fyzyk je jenom jedna a stále platí !!!

No právě proto, že je fyzik(a) jen jedna, tak tenhle nápad moc fungovat nebude.

+2/0
2.12.2014 20:57

J95a21r73o98s33l97a14v 39M44a74j10n89e90r 3703574821693

o elektřině toho hodně vím ;-D;-D;-D

jo a ty vodovodní trubky, jakým způsobem to probíhalo? hlavně žádné pohádky o zásuvce, v síti TN nelze! :-P

0/0
3.12.2014 7:48

V86í51t32e23k 34V78e84č13e98r65e51k 7228119903605

Nejhorší na tom celém je, že většina lidí se cítí naštvaně a zarputile hledá nějakého viníka. Ale ten není, to je příroda, byla to evidentně souhra náhod a obrovský rozsah. Buďte rádi, že nikdo neumřel, a aspoň máte co vyprávět vnoučatům za 20 let. Naučte se to hodit za hlavu a jen kroutit hlavou nad tím, co se může stát. Nějaká zlost a vztek je naprosto k ničemu.

+6/0
2.12.2014 20:07

Z75u98z11k55a 32D28o23s26t28a41l97i25k90o51v74á 7122279678863

Kdy pojedeme?

Až roztaje led na troleji!

0/0
2.12.2014 20:21

J66i43ř34í 26K18r69a51m84p97l 4286284366446

tak už vím, proč vlaky nejezdí.

Když je vše venku kromě vedení. No bez drátů to nejede :-(

+1/0
2.12.2014 17:11

R57u77d88o79l95f 16R69e85c94l98í93k 5213622662708

Vedení venku je. Ale nesmí se na něm dlouho postávat.:-)

0/0
2.12.2014 17:48

I10v50a59n 69M36a88r42e17k 6224448212

Ještě mi chybí vjádřeni vševědoucích pánů z Drážní inspekce a RBŽD  ? ? ? 8-o Rv Rv Rv

0/−4
2.12.2014 17:00
Foto

L97i12b15o55r 76V55y10k95o72u25p39i92l 9686895979867

„Znám situaci ze Slovinska, tam bývá situace podstatně horší. Slovinské železnice loni nejezdily na některých tratích dokonce několik týdnů a některé trasy byly obnoveny až na jaře,“ říká mluvčí ČD Šťáhlavský.

A co teprve v Grónsku, tam vlaky nejezdí vůbec.

+2/0
2.12.2014 16:30

R46a27d55e32k 73J51a90n86a64t61a 9645446674962

Slovinsko je 250 km od nás.

+10/0
2.12.2014 16:56

P17e61t89r 62N98o57v51o83t11n91y 3169162899242

Na jih.

+4/0
2.12.2014 17:09

J10a53n 86J54e96m94e73l26k23a 1565730

Tak tahle situace je asi vyjimečná, že včera dešťový mrak seděl přesně nad koridorem Praha Ostrava a namrzlo to v celé délce.

V 16:30 situace venku v Ostravě byla špatná, ale vlaky se tvářily, že jezdí. Sem tam klasické přidávání zpoždění po 10 minutách. Nikde žádné info nejezděte nemá to cenu. 

Na nádraží klasicky kosa. Sice máme prachy na boření funkčních nádraží, stavění nových nádraží případně drahých rekonstrukcí, ale na topení a servis dveří evidentně prachy nejsou.

Zajimavé, že ve vlaku již zasvěcení z dobře informovaného personálu ČD věděli, že se dostanou do Přerova a dál ale vlak nepojede. A že to nepůjde rozchodit nejméně do rána.  A přesně se to vyplnilo.

A ten problém musel být ještě dřív, protože předcházející spoj (odjíždějící před 2 hodinami) jsme v Přerově  dojeli. Pendolíno stálo taky zamrzlé po cestě..

Na webu sždc, však nebylo nic. Na webu ČD pokud se v tom člověk nevyzná taky. S grappu taky to nešlo moc poznat. Nikdo nenapsal hlavní stránku, sorry, není to jen Olomouc, je to Třebová, Kolín a další. Zapomeňte na vlak do Prahy. Dokonce personál tuším do 8 hodin nevěděl jestli se pojede dál.

Na nádraží v Přerově to pak v 10 hodin u čd zavánělo lehce i defenestrací:-), přeplněné nádraží, ne příliš vytopené a útulné. A to borci ještě v 11 hodin, přesto, že museli moc dobře vědět, poslali do Přerova narvaný mezinárodní vlak Polsko, Vídeň.  Taky zamrznul tam. A v Přerově nejsou ani moc hotely. V Ostravě by to problém nebyl. Nevím jak to tam dopadlo :-)

 Zabezpečení přejezdů je mizerné. Včera to byl prý nějaký uvízlý traktor na přejezdu. Příště to může být kamion na přejezdu v zatáčce. A zrušíme další soupravy za 300M plné cestujících? Vlak rozjetý na 130 s min dvojnásobnou či trojnásobnou brzdnou dráhou nestačí udělat nic - například na přejezdu u Polanky, který je v zatáčce a je vidět na poslední chvíli. Jednak SŽDC  by mělo omezovat rychlost za těchto situací třeba na 100 km/h obratovost, neobratovost.  A jsou dneska jsou ip kamery + slušné datové bezd

+2/0
2.12.2014 16:19

J80a55n 82J81e35m64e22l40k21a 1595930

bezdrátové přenosy. Co by jim udělalo, kdyby Sždc operátoři meli pohled na přejezdy. Zároveň lze detekovat něco cizího na přejezdu.  Nouzová tlačítka by taky bodla. Nebo ať jsou konečně ty mimo úrovňová křížení.

A ty disely. Je to zajimavé. Jsem si myslel, kolik v ČR je nadbytečných diselových loko.. Nevím, jestli nemohou vzít z Carga? Minimálně ČD mají v Ostravě brejlovce na Ostrava Frýdlant. Stejně to tam jezdí s 3 vagonky. Mohli je nouzově nahradit 810kama a poslat na Prahu.

0/−1
2.12.2014 16:26

M35i70r81o45s95l82a27v 97Z79i88k49m97u80n58d 7719503444233

Z Carga je vzít nemohou, protože strojvedoucí elektrické trakce nemusí umět příslušnou lokomotivu trakce motorové ...A odkud byste ty 810 jako náhradu brejlovců sebral ... V Ostravě nic nemají, tam je SOKV Carga. Brejlovce patří pod PJ Bohumín ...

0/0
2.12.2014 19:30

P20e62t64r 94N88o81v43o93t19n29y 3459322349632

Co mají přejezdy společného s touto kalamitou?

+5/0
2.12.2014 16:26

J59a86n 22J75e93m13e69l12k43a 1775590

Že na přejezdu včera údajně uvíznul traktor. Cokoliv na ledu  může snadněji uvíznout. A vlaky měly včera o dost horší brzdnou dráhu. A  značení max. rychlosti na trati je konstantní.. Ledovka neledovka.

0/0
2.12.2014 16:34

P90e62t57r 12N91o84v66o41t81n49y 3199592219602

Vlaku se brzdná dráha na omrzlé kolejnici výrazně nemění. Traktor zřejmě nepřizpůsobil jízdu tomu, že je ledovka. Kvůli tomu nebudem přece zpomalovat vlaky.

+2/0
2.12.2014 16:40

J29a80n 11J92e45m64e85l79k30a 1625570

Ne celkově, ale jen při takové události. Regulátor by měl v otevřeném železničním trhu regulovat, aby nedošlo ke zvýšení nehodovosti.

0/0
2.12.2014 16:46

P33e17t89r 56N11o44v67o60t35n86y 3479642449282

Tak to by mohl leda ty přejezdy zavřít pro silniční dopravu.

+3/0
2.12.2014 17:14

J66a87n 30J41e78m92e54l39k36a 1845530

??

0/0
2.12.2014 17:26

J57o51s24e96f 57B96r27o92ž26e22k 7643135832571

A co takhle zrušit železnici jako celek? Stejně nefunguje - každou chvíli  - a pořád za ně musí zaskakovat autobusy, tak což takhle jedno permanentní zaskočení - a byl by klid natrvalo.

0/−4
2.12.2014 18:28

P42e28t12r 20N26o61v29o75t16n96y 3989502619622

Nejede 500 spojů ze 7500 a autobusy nepokrejou ani to.

+1/0
2.12.2014 18:43

J74a36n 91J37e96m12e70l18k81a 1175760

Zpomalovat vlaky.. a stejně kam ty vlaky včera dojely:-) Nikam..

0/0
2.12.2014 16:49

P45e33t67r 85N31o48v93o14t29n24y 3889702819922

Vidíte, tak nebylo potřeba nic regulovat.

0/0
2.12.2014 17:14

J66a50n 47J34e62m77e81l89k29a 1925740

To asi těžko, když vlak  střihnul 130kou přejezd. Zbytečně.. 100vka by  toho včera moc víc nepokazila a bylo by to bezpečnější.

0/−1
2.12.2014 17:24

P59e11t38r 56N65o14v30o10t49n17y 3789212989702

To už není rozdíl. Ale možná by mohly vlaky jezdit krokem, ne?

0/0
2.12.2014 17:37

J73a41n 64J40e23m79e32l71k23a 1185400

A co třeba spadlé stromy, včera jich bylo taky dost. By bylo příjemné do toho vpálit 130kou?

0/0
2.12.2014 17:27

P88e24t25r 65S38c20h70ö88n 7133406292103

Jemelko, vy šíříte pesimistickou náladu ;-)

0/0
2.12.2014 17:01
Foto

P38a68v22e59l 24P25o88k45o50r97n26ý 2826664820292

Dělejte víc...

0/0
2.12.2014 16:06

J58i26ř72í 34K79o24c40u92r86e32k 6305214735488

Tomu úředníčkovi, který zablokoval kácení stromů podél tratí, bych přál, aby nesl následky svého rozhodnutí a zůstal tak dvě, tři hodinky viset na půl cesty. 

http://ekonomika.idnes.cz/sprave-zeleznic-hrozi-dvoumilionova-pokuta-za-kaceni-stromu-pts-/eko-doprava.aspx?c=A141104_093915_eko-doprava_fih

+6/−1
2.12.2014 15:59

P28e49t35r 10N88o31v97o33t81n47y 3339302219222

Tomu úředníčkovi bych klidně přál i něco horšího. Ale teď je problém trochu jinde.

0/0
2.12.2014 16:03

M58i29r92o79s40l89a89v 62F52r86i68d82r39i38c65h 1255296390879

V operativním přehledu závad na železnici je v čase od 13:00 hod (1.12.) do rána do 4:00 uvedeno 27 závad a poruch způsobených spadlým stromem nebo větvemi stromů znemožňující jízdu vlaků

+2/0
2.12.2014 16:15
Foto

D30a58v40i17d 69K39r59á64s47e80n82s12k36ý 7897290417

Dvě, tři hodinky?? Půl dne a hezky přes noc, jak to bylo v pondělí s EC 102 Polonia!! (Stál víc jak sedm hodin před Hulínem, a to NA TRATI, nebylo nikoho, kdo by ho JAKOUKOLI lokomotivou stáhl do stanice. Nakonec se dostal z našeho území do Polska se zpožděním asi 13 hodin.)

0/0
4.12.2014 11:44

V25l15a25d44i41m36í96r 45F95i59b18i30g46e98r 5114151431424

Ráno jsem jel vlakem kupodivu načas, jen  při dojezdu bylo 10min zpoždění, protože jsme na 1kolejné trati museli čekat na vlak z protisměru a domů jse, jel hodinu zpožděným vlakem (ten můj byl zrušen) Takže taky relativně načas. Z HK do Pardubic tahají Regopantery dieslové žehličky:-)

0/0
2.12.2014 15:44

Z76d21e28n85ě13k 42Z15a28b39a34v48a 1932484496864

Mr. Stropnický, Bursík & Liška - jakže byl to heslo? Vlaky stojí, auta jedou? ;-)

+1/0
2.12.2014 15:31

M80a92r13t91i63n 23Š25p32á21d 4832479161756

Vlaky stojí, internetové diskuse jedou. (citace iDnesu);-)

+4/0
2.12.2014 15:32

H80a97n94a 72F47i60n91k81o78v47á 1336235504926

Auta stojí, vlaky taky :-)

+1/0
2.12.2014 15:55

M12a89r41t78i95n 96N15o62v64o56t72n54ý 3836176351314

8-o A co s tím sloganem mají společného ti jmenovaní pánové?

+2/0
2.12.2014 15:56

M42a42r21t20i84n 74Š90p19á70d 4892449261446

Vůbec nic. Jen je to takový zdejší podivuhodný kolorit, hodit všechno na nějakého mně neoblíbeného politika.;-)

0/0
2.12.2014 16:40
Foto

L12u12k96a67s 84Z94m45i18z33i63k 8262863280138

miluju lidi, co neustále pěkně z domova kritizují práci druhých, ačkoli by o tom všem měli jakékoli odborné povědomí.... klidně se místo žvanění můžete přidat a jít pomoct oklepávat ty namrzlé dráty sami

+13/0
2.12.2014 15:24

P83e17t34r 33R18u64m86p95l23i64k 4769217519953

jančura zná co je pán cestujícíR^ čd by k němu měli jít na školení.

0/−10
2.12.2014 15:22

Z25d45e24n35ě73k 45L64i51p25s81k63ý 1497937389572

a Jančura snad jezdí, když je kalamita ? Ten nemá ani ty motoráky !

+8/0
2.12.2014 15:34

V46l74a11d61i20m74í31r 51F85i60b18i20g78e92r 5414791871814

jo měli by taky zrušit všechny spoje ať se každý postará.

+1/0
2.12.2014 15:42

P80e41t21r 22N29o70v82o88t57n42y 3879682669492

Jančura nejezdí vůbec. ;-D

+7/0
2.12.2014 15:43

M15a41r73t69i47n 62N14o30v24o83t13n60ý 3516936771904

Jančurovy vlaky ani nevyjely ze stanice ;-D

+5/0
2.12.2014 15:57

V16l71a84d55i61m58í69r 64F93i68b49i97g54e60r 5684961121744

Jeden se 2 vagony vyjel píšou:-)

+2/0
2.12.2014 18:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.