Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vlaků na Ostravu postupně přibývá. RegioJet sehnal lokomotivy

Pět z devíti spojů v jízdním řádu ve středu obnoví soukromý železniční dopravce RegioJet na trase mezi Prahou a Ostravou. Firmě se podařilo sehnat náhradní dieselové lokomotivy či vlaky od jiných dopravců. Konkurenční Leo Express musí spoléhat jen na autobusy. České dráhy vypraví dvacet vlaků tam i zpět.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J40a87n 79J24í23c56h16a 8270780688421

Ze nevytahli treba parni masinu, to by teprve sotousi slintali...

+2/0
3.12.2014 15:18

R26i80c45h33a33r28d 84M93e50r28h27a48u67t 4206936987150

No mozna komousi tady na diskusi;-).Blahem jak jejich kozenky tahne neparni lokomotiva;-D

+1/−4
3.12.2014 15:35

B59o71h65u97s95l71a56v 53K58r20á12l26í55k 2211520179596

Jestli máte radši falešnou plyš než koženku, budiž vám přáno. ale šedesátá léta byla stejně vrcholem pohodlí ve veřejné dopravě - nejen v komunistických zemích. Od té doby to jde s pohodlím i s designem z kopce. Ale divím se, proč ČD nevytáhly těch několik parních lokomotiv, s kterými jinak pravidelně jezdí.

+1/0
3.12.2014 16:21

J73i95ř46í 49E32r80b45e57n 1803844216697

1) není až tolik volných strojvedoucích, kteří mají platné "kotlařské" oprávnění a zároveň mají podepsanou znalost příslušné hlavní trati.

2) není až tolik parních lokomotiv, které mají technické oprávnění na veřejnou trať a zároveň jsou schopné odtáhnout soupravu potřebnou rychlostí a silou.

3) příprava parní lokomotivy k jízdě trvá asi 12-15 hodin a než by z té Lužné u Rakovníka dorazily do Brna či Bohumína, taky by to chvíli trvalo.

+1/0
3.12.2014 16:35

B40o56h13u61s16l21a29v 95K75r28á83l73í75k 2791690739916

Když vytáhly i ten Cyklohráček, tak třeba na trati do Berouna mohly ČD pro zpestření pustit i nějakou tu páru. Jiných vlaků tam moc nejezdilo, takže by ten parní vlak ani moc nepřekážel a nevadilo by, že má kvůli těžkopádným rozjezdům dvakrát delší jízdní dobu.

0/0
3.12.2014 16:42

M34a72r16e95k 59V60y30m12a68z20a49l 5848616482890

Pane Erbene, nesnažte se nic tomu zatvrzelému rádoby obhájce pravice nic vysvětlovat, jeho chování je úplně stejné jako chování komunistů za socíku. Nejdete s námi, jdete proti nám...Nejsměšnější na tom je, že argumenty má přesně jako ti rudí...;-O. Je to zakomplexovaný člověk.Rv

+2/0
3.12.2014 17:34

B70o42h87u78s55l23a92v 14K40r87á62l96í77k 2611740559106

Vy se tady v diskusi moc neorientujete, co?

0/0
3.12.2014 18:45

M75a83r88e60k 47V63y44m95a51z41a13l 5518196552900

?;-D

0/0
5.12.2014 17:58

R65i45c83h15a47r80d 93M46e20r78h11a64u71t 4966326347170

Je jen zajimave jak zdejsi ruda sebranka zastavajici se CD ma skvele argumenty jak neco nejde. Cargo nemuze pujcit lokomotivy protoze vztah je fin, stezujte si tam a tam ale ne CD, kdyz pan Sura neco osavneho na CD napise tak se to hned zamluvi tim ze se to napsalo malym pismem aby to v zaplave RJ PR zapadlo.;-D;-D;-D;-D;-D.To je neuveritelne.Pripada mi to jak volici Ovara na hrade argumentuji tim ze priznivcu Zemana bylo ne 50 ale 150;-D;-D.Coz pochopitelne nic nemeni na tom  ze odpurcu bylo pres 10 tisic;-)

+2/−6
3.12.2014 13:50

L44u93b83o85š 63M11a20l93í34k 8446584709619

Vy jste tiskový mluvčí RJ ?? Asi nemáte nic lepšího na práci než tady srovnávat nesrovnatelné, ale b.l.b zůstane b.l.b.e.m. i když se mu to snaží vysvětlit milion lidí. Je rozdíl mezi 5 spoji RJ a 5000 spoji ČD!!!!

+6/−3
3.12.2014 14:10

R11i88c78h17a16r21d 26M90e50r62h94a88u52t 4496686627790

Mate pravdu ze jen blb muze byt tiskovym nmluvcim Cd tak jak to predvadite vy vcetne te Zaludovy uderky tady.A asi vam to nevymluvim protoze blb to nepochopi ze;-)Nejsem mluvci RJ. Fandim ale odvaznym podnikatelum.A to co tady predvadite vy co se tu zastavate CD to opravdu clovek hledi.Naprikla ze kdyby Jancura odesel prenechal by misto nekomu kdo by vydelal a zaplatil lidi vic.Tohle muzete vymyslet jen vy komousi.Prpc se nezastavate Cezu nebo jinych statnich podniku.To jste tady vsichni co tu minusujete spojeni s CD?Protoze si to opravdu nedokazu vysvetlit.Vsichni tu nadavaji stejne na zlodejny, vysoke ceny ale u CD mam pocit ze i kdyby se tam kradlo o sto sest coz se delo tak budou syejne u vas svatyi.Vsude i v CSA se kritizuji zlate padaky ale za Zaludu tu budete bojovat az do roztrhani klavesnice.Proc se nezastavate CSA?A tvrde nejdete proti Travell Service. Nekdy mam pocit ze se tu spis jedna o samotneho Jancuru protoze i v pripadech clanku o jeho busech ci letenkach ci taxikach se rec obrati na jeho vlaky.Takze banda propustenych kolotuku kterym pri propousteni nakecali zeto Jancura a jeho zle vlaky.A tim jste prisli o nicnedelani a rezijky.:-P

0/−6
3.12.2014 14:22

J34i54ř18í 77E44r73b61e16n 1793804816937

Nadávat umíte hezky.

Až budou mít ČD stejně vysoké provozní dotace a stejné vysoké jízdné jako dopravci na Západě, pak budete nadávat taky, že?

+7/0
3.12.2014 16:37

M53a55r59e86k 49V26y98m75a92z89a26l 5238896532530

Nevšiml jste si, že Žaluda už není nějaký delší čas ve vedení ČD? Jste tak hlo.pý, nebo jen ostatní provokujete?

+4/0
3.12.2014 17:36

M31a90r74e58k 69V35y71m64a34z26a53l 5328536142550

Pane Merhaute, ještě že máme demokracii, viďte? Ty Vaše s prominutím všeobecné slinty, co házíte kolem sebe na všechny, co s Vašimi názory nesouhlasí, asi moc demokratické není, že ano?

+1/0
3.12.2014 17:30

J98o40s45e18f 55B18a48l39o64u10n 4510626135401

Vy jste tak neskutečně hloupej,že každý koho tady napadáte musí být hrdý že takový primitiv jako vy není jeho fans!:-/

+1/0
3.12.2014 17:35

R64i91c64h53a30r17d 84M88e16r33h33a28u83t 4946616337720

Rudy kozenkar Loukota a jeho idnes trestni vybor s minusama.Jen rudy parchant muze nadavat podnikateli ktery tu plati dane a zastavat se statni diry.Pane Sura jen vic os;avnych clanku o RJ at je vic nastvete a pokud se to nekomu nelibi muze jit na rude novinky.cz

0/−4
3.12.2014 13:28

M76i31r87o43s26l81a54v 44Z97i22k51m44u92n69d 7839183604923

Ačkoli jsou všichni železniční dopravci z hlediska práva ve stejném postavení - soukromoprávní subjekty, jsou na tom reálně rozdílně.

Pan Jančura nebo pan Novotný si mohou "sehnat" jiné vozidlo na základě telefonátu nebo SMS "ano Franto, potřebuji půjčit diesela, zavolá ti dispečer, bude to za milion, dík Radim" ... generální ředitel ČD nebo jeho pověřenec to udělat nemůže, půjčit si lok za milion by mohlo být později považováno za trestný čin porušování povinností při správě cizího majetku, protože cena neodpovídala ceně v místě obvyklé ...

Jančura ani Novotný se nebudou zpovídat před vyšetřovatelem, protože hospodaří se svými penězi ... generální ředitel ČD bude máchán i novináři ve škopku špíny za drahý pronájem s tím, že si TO mohl najmout levněji, kdyby odpovědně hospodařil ...

+20/−1
3.12.2014 11:53

R60a61d67o98s82l47a24v 51K38l83a31u89d63a 5444128764772

Proč by si ČD nemohlo půjčit lokomotivy od ČD Cargo?  8-o Je to dceřiná společnost.

+1/0
3.12.2014 12:05

J85a80n 51S30a74l81o98m85o19n 4719460701405

Protože vztah mezi dceřinou a mateřskou společností je jen a pouze finanční a to od ceřinky směrem k matce, nikoli opačně. Majetkové vztahy, vedení a vůbec celkové obchodní postavení mezi nimi jsou stejné jako mezi kterýmikoli jinými firmami. :-)

+7/0
3.12.2014 12:22

M63i44r75o44s68l71a21v 19Z32i15k95m11u40n25d 7599753314873

Ale ČD Cargo ty vlaky vozilo, fotek co to dokazují je dost, jen chtít. Jenže Cargo nemá lokomotivy s topným alternátorem, resp. několik jich má, ale ... ten alternátor se nepoužívá, tudíž může být elektricky odpojen ... takže se používají lok řad 731, 742...

Na rozdíl od ostatních diskutujících mám k dispozici oběhy a personální turnusy Carga, takže si mohu udělat představu, co bylo a nebylo možné ...

Ono je taky třeba vzít na vědomí, že o tom, který vlak pojede nerozhoduje DOPRAVCE, např. ČD, ale PROVOZOVATEL DRÁHY = SŽDC. Pomocná lokomotiva na trať jet pro "uvázlý" vlak třeba jet nemohla, protože tam byl prohlídkový vůz pro údržbu trakčního vedení zjišťující stav TV a provádějící případné opravy ...

Vlak 144 se za jistých dopravních okolností mohl vrátit do stanice Hranice na Moravě, ale co by tam dělal ? Víte jak vypadá čekárna v Hranicích na Moravě ? Vešlo by se tam osazenstvo vlaku 144 ? Komfort vozů vlaku 144 byl na mnohem vyšší úrovni než komfort čekárny v Hranicích ... asi tak, jako byste někoho přesunuli z "ojetého" Mercedesu do "novoučké" limuzíny TRABANT ...

A vůbec - nemluví se o tom, v jakém stavu byly výhybky. Trať z Břeclavi až do Bohumína je řízena dálkově z CDP Přerov, mimo tzv. odbočné stanice ve stanici NIKDO není (bezobslužná stanice), pokud dojde k závadě na výhybce - taky zamrzne, nemá-li ohřev nebo dojde ke snížení izolačního odporu a zasáhne ochrana, tak se s výhybkou nedá hýbat, výpravčí může "ztratit" nad výhybkou kontrolu, pak zabezpečovací zařízení nedovolí jízdu vlaku (splní to, k čemu je určeno). Je tam třeba poslat někoho z pohotovostní údržby. Obvody poruchových pohotovostí jsou rozsáhlé, je třeba jet autem, pokud není vozovka sjízdná (náledí, spadlé stromy), tak se tam poruchová pohotovost nedostane ...

0/0
4.12.2014 11:54

J10a89n 92S15a32l78o50m40o85n 4849100961375

No a to je bordel v tom, že se musí dohodnou navzájem TŘI různé firmy každá s jiným vedením a prioritama. Takže ČD a ČD Cargo se dohodnou a blokne jim to SŽDC a podobně. Navíc můj příspěvek spíš reagoval na to jak mezi sebou ty tři firmy jednají a na to že když je někdo dceřinkou někoho, neznamená to že tu "matku" poslouchá na slovo. :-)

0/0
4.12.2014 12:32

V52i14k67t53o67r 55N87á10r43o14ž65n76ý 3589462348

A proč by jim mělo Cargo nějaké lokomotivy půjčovat ?

Smyslem podnikání Carga je nákladní přeprava a troufnu si říci , že má také problém uspokojovat zakázky od svých zákazníků.

+2/0
3.12.2014 14:00

J73i50ř82í 35K43o49c58u70r50e69k 6385524645278

Smyslem podnikání Carga je vydělat prachy. Tedy aspoň u normálních poslečností to tak bývá. Takže pokud by si chtěli něco přivydělat bokem, stačilo vzít telefon...

0/0
3.12.2014 16:57

J40a35r33o31s17l67a58v 36H57o16r18á74k 5103102556870

Na stranu druhou, kdyz bude Jancura nebo Novotny krachovat, tak nikdo nehne ani brvou, natoz aby do jejich firmy cpal miliardy. V pripade CD tohle nehrozi. Takze je to nco za neco. Jako vzdy.

+2/−1
3.12.2014 12:06

R48o55m29a13n 16P21o44l26á71č93e12k 5546959125

Až by Vám nepřijel "S" vlak a nebo rychlík do Budějovic, Děčína a nebo Brna, tak byste asi hodně nadával, proč je nechali krachnout...

+3/0
3.12.2014 12:32

T97o27m44a44s 26N73o40v52o37t39n65y 3251236358299

Proč? Odjezdil by to někdo jiný. A nemuselo by to být ani vlakem.

+1/0
3.12.2014 16:17

R34i73c58h70a93r80d 88M96e45r23h34a23u88t 4156456727550

A proc tu melete porad o tom co CD muze nebo nemuze. Koho to zajima.Yellow forreverR^

0/−6
3.12.2014 13:29

B80o60h13u20s57l64a64v 39K24r18á12l90í73k 2491950309896

Pan Zikmund se nám tu snaží vysvětlit, že státní železniční podniky jsou z principu nekonkurenceschopné. V tom s ním snad můžete souhlasit, ne? Však kvůli tomu už projely soutěž o krnovské rychlíky.

+1/−1
3.12.2014 16:27

M52a68r37t95i35n 17N26o37v46o97t12n48ý 3266636321934

"projely soutěž o krnovské rychlíky" ... ale nepovídejte, jste trochu mimo obraz.

0/0
3.12.2014 16:34

B91o69h41u74s25l24a26v 92K15r64á65l80í93k 2531480849276

Projely - v tom smyslu, že se nestačily ani přihlásit. To, že ta soutěž později byla z úplně jiných důvodů zrušena a nový ministr zahrál do autu i přímou zakázku nejúspěšnějšímu uchazeči, je už jiná věc.

0/0
3.12.2014 16:37

M68a24r91t14i27n 84N34o94v92o29t27n66ý 3366756901484

Takže neprojely.

0/0
3.12.2014 20:19
Foto

R68a79d57e36k 87P25o36l54i21c12k30ý 6521593561524

Vy jste nějak mimo-právě ČD sehnaly lokomotivy jako první už včera-mimo jiné od ČD Cargo.

Právě ČD byly ti co reagovali první

+4/0
3.12.2014 13:37

J54i62ř63í 98E93r17b11e87n 1513564496297

Jenže se jednalo o stav nouze a ohrožení zdraví stovek pasažérů v každém vlaku. Takové trestní oznámení by každý vyšetřovatel nebo státí zástupce odložil s poznámkou, že se trestný čin nestal.

0/−1
3.12.2014 13:41

J30o95s74e48f 38B89a88l54o83u68n 4360906805971

Ještě by to chtělo poopravit tu reklamu na:VLAKY STOJÍ,AUTOBUSY A KAMIONY JEDOU! I ZA NÁS!!;-D

0/−7
3.12.2014 11:34

J65a58n16a 81P13i52n43t72r74o21v72á 5226910542610

S těmi kamiony bych si nebyla tak jista - ti spíše komplikují dopravu!

+9/−1
3.12.2014 12:02

J78o68s83e40f 74B17a33l25o37u81n 4240686675961

Dopravu komplikují zbytečně jedoucí osobní vozy vezoucí zpravidla 1 osobu línou jet do práce hromadnou dopravou nebo rodinku na výlet.Kamiony vozí lidem jídlo a práci.P.S:Nejsem řidič kamionu,jsem spíše ta překážka v osobáku,ale nejsem sobec ;-)

+1/0
3.12.2014 17:32

J69o93s36e17f 23B18a45l38o45u73n 4450766865331

Možná aby ten článek opět nevyzněl jako laciná reklama pro Regio Jet na úkor ČD,ale jako objektivní zpravodajství,měl by pan autor napsat že R.J.sice zajistil 5 spojů,ale pouze na 2 linkách do Ostravy a na Slovensko,ale ČD x stovek spojů po celé zemi na x stovkách linek.Pak by možná nikdo opravdu nemohl říci že jste jen mluvčí pana Jančury v dresu idnes ;-)

+26/−1
3.12.2014 11:03

J10a36n 64S77ů95r10a 4325893673162

O nasazení vlaků na jiných tratich je x jinych textů zde.

+1/−1
3.12.2014 11:16

J49o33s57e34f 90B54a31l38o73u15n 4770516785841

Já vím,v kontextu by R.J.zapadl a jeho zásluhy by tak nevyzněli,že?On titulek České Dráhy zvládají zajistit na x stech linkách x set spojů  ale i soukromá společnost Regio Jet dokázala zajistit 5 spojů díky dieselovým lokomotivám,nevyzní tak bombasticky ve prospěch R.J.a v neprospěch ČD jako:

RegioJet sehnal lokomotivy, vypraví více vlaků do Ostravy než Dráhy ,že?:-/

+17/0
3.12.2014 11:22

V84l40a52d43i39m48í65r 38F40i46b90i37g55e58r 5904701951464

Víc spojů zní bombastičtěji. Ona není jen trasa Praha Ostrava ale i desítky jiných, kde se lidé taky potřebují dostat domů. Včera mezi HK a Pardubicemi tahali Regiopantery také dieslové mašiny.

+10/0
3.12.2014 11:24
Foto

J14i67ř10í 72Š84r86á14m54e29k 3248477229281

Tady u nás je to normálka :-). Ani to jinak být nemůže, když máme z Liberce k nejbližší elektrifikované trati zhruba 100km.

+3/0
3.12.2014 11:30

B31o83h84u91s21l68a79v 55K37r67á83l93í27k 2871980279746

Titulek naopak RJ lživě poškozuje. V článku se píše o pěti párech spojů, v titulku jen o pěti spojích. Zda je to zlý úmysl, nebo negramotnost titulkáře, to si netroufám odhadovat.

0/0
3.12.2014 16:31

J78i81ř43í 80K14o74c26u83r67e66k 6555354925468

Pokud bychom měli být objektivní, tak bychom u ČD měli brát v úvahu pouze elektrifikované tratě. Na neelektrifikovaných tratích problém s námrazou nenastal.

+1/0
3.12.2014 17:01

R23a91d33i72m 15Š70o73l97c 1585365665574

Z jakého důvodu píšete Dráhy a ne České dráhy. Dráha je slovo obecné a a existují další společnosti, které toto slovo mají v názvu a může to být matoucí. Nebo začala jezdit na této lince nějaká nová společnost s tímto jménem?

+11/−2
3.12.2014 10:21

J40a42n 88S90ů68r26a 4545123493682

Pravidla českého jazyka to umožňují.

+4/−8
3.12.2014 10:23

R39a83d50i79m 19Š74o37l11c 1225105115734

No podle Ústavu pro jazyk český při AV ČR se toto používá třeba v angličtině, ale u nás by se používat nemělo. "Pro češtinu, na rozdíl třeba od angličtiny, však není charakteristické, aby se velká písmena psala na začátku výrazů, které chceme zdůraznit." Dráhy podle češtiny je chápáno tak, že se jedná o název společnosti Dráha.

+6/−2
3.12.2014 10:32

B46o79h35u63s35l22a14v 14K83r83á54l46í27k 2851510789756

Cituji z Akademických pravidel českého pravopisu: "Ojediněle se také užívá zástupných jednoslovných podob souslovných vlastních jmen. Velkým písmenem se pak vyjádří, že se v daném případě míní určitý, čtenáři známý jev: křižovatka před Muzeem, nebo že se odkazuje k úplnému názvu, který byl již v textu uveden."

0/0
3.12.2014 16:50

R86a19d48i43m 73Š32o93l87c 1635895635334

Bylo to v nadpisu, tak čitatel nemohl tušit o jaké d(D)ráhy se jedná.

0/0
3.12.2014 18:29

B31o35h53u57s38l67a51v 20K42r61á29l89í45k 2631550109946

Tak to zase nepřehánějte, tušit určitě mohl, že v tomhle případě nejde ani o ty německé, ani o ty jindřichohradecké.

0/0
3.12.2014 18:47

R43a91d88i85m 32Š46o22l91c 1355125155124

No křišťálové lupě by se to asi stávat nemělo ;-)

0/0
3.12.2014 20:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.