Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vlaků na Ostravu postupně přibývá. RegioJet sehnal lokomotivy

Pět z devíti spojů v jízdním řádu ve středu obnoví soukromý železniční dopravce RegioJet na trase mezi Prahou a Ostravou. Firmě se podařilo sehnat náhradní dieselové lokomotivy či vlaky od jiných dopravců. Konkurenční Leo Express musí spoléhat jen na autobusy. České dráhy vypraví dvacet vlaků tam i zpět.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J11a29n 97J38í46c41h72a 8410540428621

Ze nevytahli treba parni masinu, to by teprve sotousi slintali...

+2/0
3.12.2014 15:18

R71i50c98h45a49r63d 65M47e34r48h18a21u87t 4536866767630

No mozna komousi tady na diskusi;-).Blahem jak jejich kozenky tahne neparni lokomotiva;-D

+1/−4
3.12.2014 15:35

B22o56h22u16s27l47a83v 35K92r76á23l14í18k 2471380269136

Jestli máte radši falešnou plyš než koženku, budiž vám přáno. ale šedesátá léta byla stejně vrcholem pohodlí ve veřejné dopravě - nejen v komunistických zemích. Od té doby to jde s pohodlím i s designem z kopce. Ale divím se, proč ČD nevytáhly těch několik parních lokomotiv, s kterými jinak pravidelně jezdí.

+1/0
3.12.2014 16:21

J35i31ř78í 85E45r27b89e29n 1793984876227

1) není až tolik volných strojvedoucích, kteří mají platné "kotlařské" oprávnění a zároveň mají podepsanou znalost příslušné hlavní trati.

2) není až tolik parních lokomotiv, které mají technické oprávnění na veřejnou trať a zároveň jsou schopné odtáhnout soupravu potřebnou rychlostí a silou.

3) příprava parní lokomotivy k jízdě trvá asi 12-15 hodin a než by z té Lužné u Rakovníka dorazily do Brna či Bohumína, taky by to chvíli trvalo.

+1/0
3.12.2014 16:35

B79o90h62u16s78l64a40v 37K54r34á21l82í42k 2231410869606

Když vytáhly i ten Cyklohráček, tak třeba na trati do Berouna mohly ČD pro zpestření pustit i nějakou tu páru. Jiných vlaků tam moc nejezdilo, takže by ten parní vlak ani moc nepřekážel a nevadilo by, že má kvůli těžkopádným rozjezdům dvakrát delší jízdní dobu.

0/0
3.12.2014 16:42

M87a30r27e90k 18V53y98m64a82z31a92l 5168366622170

Pane Erbene, nesnažte se nic tomu zatvrzelému rádoby obhájce pravice nic vysvětlovat, jeho chování je úplně stejné jako chování komunistů za socíku. Nejdete s námi, jdete proti nám...Nejsměšnější na tom je, že argumenty má přesně jako ti rudí...;-O. Je to zakomplexovaný člověk.Rv

+2/0
3.12.2014 17:34

B55o79h68u64s40l70a93v 15K51r64á24l14í14k 2861760909286

Vy se tady v diskusi moc neorientujete, co?

0/0
3.12.2014 18:45

M35a45r57e15k 80V84y27m82a16z35a20l 5988986662590

?;-D

0/0
5.12.2014 17:58

R28i68c27h27a19r37d 98M83e95r12h90a54u60t 4486276787650

Je jen zajimave jak zdejsi ruda sebranka zastavajici se CD ma skvele argumenty jak neco nejde. Cargo nemuze pujcit lokomotivy protoze vztah je fin, stezujte si tam a tam ale ne CD, kdyz pan Sura neco osavneho na CD napise tak se to hned zamluvi tim ze se to napsalo malym pismem aby to v zaplave RJ PR zapadlo.;-D;-D;-D;-D;-D.To je neuveritelne.Pripada mi to jak volici Ovara na hrade argumentuji tim ze priznivcu Zemana bylo ne 50 ale 150;-D;-D.Coz pochopitelne nic nemeni na tom  ze odpurcu bylo pres 10 tisic;-)

+2/−6
3.12.2014 13:50

L47u86b80o26š 63M17a88l29í49k 8956234529849

Vy jste tiskový mluvčí RJ ?? Asi nemáte nic lepšího na práci než tady srovnávat nesrovnatelné, ale b.l.b zůstane b.l.b.e.m. i když se mu to snaží vysvětlit milion lidí. Je rozdíl mezi 5 spoji RJ a 5000 spoji ČD!!!!

+6/−3
3.12.2014 14:10

R77i51c80h27a12r23d 41M26e52r10h56a79u19t 4286106687620

Mate pravdu ze jen blb muze byt tiskovym nmluvcim Cd tak jak to predvadite vy vcetne te Zaludovy uderky tady.A asi vam to nevymluvim protoze blb to nepochopi ze;-)Nejsem mluvci RJ. Fandim ale odvaznym podnikatelum.A to co tady predvadite vy co se tu zastavate CD to opravdu clovek hledi.Naprikla ze kdyby Jancura odesel prenechal by misto nekomu kdo by vydelal a zaplatil lidi vic.Tohle muzete vymyslet jen vy komousi.Prpc se nezastavate Cezu nebo jinych statnich podniku.To jste tady vsichni co tu minusujete spojeni s CD?Protoze si to opravdu nedokazu vysvetlit.Vsichni tu nadavaji stejne na zlodejny, vysoke ceny ale u CD mam pocit ze i kdyby se tam kradlo o sto sest coz se delo tak budou syejne u vas svatyi.Vsude i v CSA se kritizuji zlate padaky ale za Zaludu tu budete bojovat az do roztrhani klavesnice.Proc se nezastavate CSA?A tvrde nejdete proti Travell Service. Nekdy mam pocit ze se tu spis jedna o samotneho Jancuru protoze i v pripadech clanku o jeho busech ci letenkach ci taxikach se rec obrati na jeho vlaky.Takze banda propustenych kolotuku kterym pri propousteni nakecali zeto Jancura a jeho zle vlaky.A tim jste prisli o nicnedelani a rezijky.:-P

0/−6
3.12.2014 14:22

J74i27ř15í 69E12r85b23e74n 1503264466987

Nadávat umíte hezky.

Až budou mít ČD stejně vysoké provozní dotace a stejné vysoké jízdné jako dopravci na Západě, pak budete nadávat taky, že?

+7/0
3.12.2014 16:37

M16a24r66e66k 53V12y44m74a50z29a27l 5208136722680

Nevšiml jste si, že Žaluda už není nějaký delší čas ve vedení ČD? Jste tak hlo.pý, nebo jen ostatní provokujete?

+4/0
3.12.2014 17:36

M74a55r61e31k 74V54y97m78a75z53a77l 5628846232730

Pane Merhaute, ještě že máme demokracii, viďte? Ty Vaše s prominutím všeobecné slinty, co házíte kolem sebe na všechny, co s Vašimi názory nesouhlasí, asi moc demokratické není, že ano?

+1/0
3.12.2014 17:30

J98o77s66e75f 32B81a46l75o46u59n 4350226115531

Vy jste tak neskutečně hloupej,že každý koho tady napadáte musí být hrdý že takový primitiv jako vy není jeho fans!:-/

+1/0
3.12.2014 17:35

R51i60c71h33a19r69d 95M87e41r32h35a16u45t 4106906307290

Rudy kozenkar Loukota a jeho idnes trestni vybor s minusama.Jen rudy parchant muze nadavat podnikateli ktery tu plati dane a zastavat se statni diry.Pane Sura jen vic os;avnych clanku o RJ at je vic nastvete a pokud se to nekomu nelibi muze jit na rude novinky.cz

0/−4
3.12.2014 13:28

M96i97r13o69s90l96a12v 29Z26i23k83m37u21n15d 7579203474533

Ačkoli jsou všichni železniční dopravci z hlediska práva ve stejném postavení - soukromoprávní subjekty, jsou na tom reálně rozdílně.

Pan Jančura nebo pan Novotný si mohou "sehnat" jiné vozidlo na základě telefonátu nebo SMS "ano Franto, potřebuji půjčit diesela, zavolá ti dispečer, bude to za milion, dík Radim" ... generální ředitel ČD nebo jeho pověřenec to udělat nemůže, půjčit si lok za milion by mohlo být později považováno za trestný čin porušování povinností při správě cizího majetku, protože cena neodpovídala ceně v místě obvyklé ...

Jančura ani Novotný se nebudou zpovídat před vyšetřovatelem, protože hospodaří se svými penězi ... generální ředitel ČD bude máchán i novináři ve škopku špíny za drahý pronájem s tím, že si TO mohl najmout levněji, kdyby odpovědně hospodařil ...

+20/−1
3.12.2014 11:53

R27a70d27o83s32l53a79v 80K67l71a62u89d49a 5734278424212

Proč by si ČD nemohlo půjčit lokomotivy od ČD Cargo?  8-o Je to dceřiná společnost.

+1/0
3.12.2014 12:05

J38a72n 41S46a12l60o84m64o51n 4349700561985

Protože vztah mezi dceřinou a mateřskou společností je jen a pouze finanční a to od ceřinky směrem k matce, nikoli opačně. Majetkové vztahy, vedení a vůbec celkové obchodní postavení mezi nimi jsou stejné jako mezi kterýmikoli jinými firmami. :-)

+7/0
3.12.2014 12:22

M80i36r64o41s28l66a38v 57Z33i85k36m79u68n38d 7879793204333

Ale ČD Cargo ty vlaky vozilo, fotek co to dokazují je dost, jen chtít. Jenže Cargo nemá lokomotivy s topným alternátorem, resp. několik jich má, ale ... ten alternátor se nepoužívá, tudíž může být elektricky odpojen ... takže se používají lok řad 731, 742...

Na rozdíl od ostatních diskutujících mám k dispozici oběhy a personální turnusy Carga, takže si mohu udělat představu, co bylo a nebylo možné ...

Ono je taky třeba vzít na vědomí, že o tom, který vlak pojede nerozhoduje DOPRAVCE, např. ČD, ale PROVOZOVATEL DRÁHY = SŽDC. Pomocná lokomotiva na trať jet pro "uvázlý" vlak třeba jet nemohla, protože tam byl prohlídkový vůz pro údržbu trakčního vedení zjišťující stav TV a provádějící případné opravy ...

Vlak 144 se za jistých dopravních okolností mohl vrátit do stanice Hranice na Moravě, ale co by tam dělal ? Víte jak vypadá čekárna v Hranicích na Moravě ? Vešlo by se tam osazenstvo vlaku 144 ? Komfort vozů vlaku 144 byl na mnohem vyšší úrovni než komfort čekárny v Hranicích ... asi tak, jako byste někoho přesunuli z "ojetého" Mercedesu do "novoučké" limuzíny TRABANT ...

A vůbec - nemluví se o tom, v jakém stavu byly výhybky. Trať z Břeclavi až do Bohumína je řízena dálkově z CDP Přerov, mimo tzv. odbočné stanice ve stanici NIKDO není (bezobslužná stanice), pokud dojde k závadě na výhybce - taky zamrzne, nemá-li ohřev nebo dojde ke snížení izolačního odporu a zasáhne ochrana, tak se s výhybkou nedá hýbat, výpravčí může "ztratit" nad výhybkou kontrolu, pak zabezpečovací zařízení nedovolí jízdu vlaku (splní to, k čemu je určeno). Je tam třeba poslat někoho z pohotovostní údržby. Obvody poruchových pohotovostí jsou rozsáhlé, je třeba jet autem, pokud není vozovka sjízdná (náledí, spadlé stromy), tak se tam poruchová pohotovost nedostane ...

0/0
4.12.2014 11:54

J52a55n 63S32a49l89o54m46o44n 4619510141855

No a to je bordel v tom, že se musí dohodnou navzájem TŘI různé firmy každá s jiným vedením a prioritama. Takže ČD a ČD Cargo se dohodnou a blokne jim to SŽDC a podobně. Navíc můj příspěvek spíš reagoval na to jak mezi sebou ty tři firmy jednají a na to že když je někdo dceřinkou někoho, neznamená to že tu "matku" poslouchá na slovo. :-)

0/0
4.12.2014 12:32

V51i32k43t84o35r 20N79á44r38o62ž11n14ý 3309842818

A proč by jim mělo Cargo nějaké lokomotivy půjčovat ?

Smyslem podnikání Carga je nákladní přeprava a troufnu si říci , že má také problém uspokojovat zakázky od svých zákazníků.

+2/0
3.12.2014 14:00

J79i20ř94í 20K15o89c18u14r94e94k 6835424975438

Smyslem podnikání Carga je vydělat prachy. Tedy aspoň u normálních poslečností to tak bývá. Takže pokud by si chtěli něco přivydělat bokem, stačilo vzít telefon...

0/0
3.12.2014 16:57

J41a27r77o88s57l73a78v 63H18o13r97á40k 5223562456580

Na stranu druhou, kdyz bude Jancura nebo Novotny krachovat, tak nikdo nehne ani brvou, natoz aby do jejich firmy cpal miliardy. V pripade CD tohle nehrozi. Takze je to nco za neco. Jako vzdy.

+2/−1
3.12.2014 12:06

R42o41m84a58n 50P59o29l53á69č54e34k 5546549375

Až by Vám nepřijel "S" vlak a nebo rychlík do Budějovic, Děčína a nebo Brna, tak byste asi hodně nadával, proč je nechali krachnout...

+3/0
3.12.2014 12:32

T60o41m26a36s 35N63o69v91o72t48n32y 3461786198609

Proč? Odjezdil by to někdo jiný. A nemuselo by to být ani vlakem.

+1/0
3.12.2014 16:17

R63i39c88h60a34r50d 59M87e52r16h79a84u60t 4616316197180

A proc tu melete porad o tom co CD muze nebo nemuze. Koho to zajima.Yellow forreverR^

0/−6
3.12.2014 13:29

B70o45h63u74s92l42a46v 83K94r12á51l34í34k 2101100419106

Pan Zikmund se nám tu snaží vysvětlit, že státní železniční podniky jsou z principu nekonkurenceschopné. V tom s ním snad můžete souhlasit, ne? Však kvůli tomu už projely soutěž o krnovské rychlíky.

+1/−1
3.12.2014 16:27

M63a73r48t92i91n 16N51o33v54o90t71n88ý 3756586351644

"projely soutěž o krnovské rychlíky" ... ale nepovídejte, jste trochu mimo obraz.

0/0
3.12.2014 16:34

B37o44h37u84s36l62a39v 57K59r70á75l21í93k 2601100389616

Projely - v tom smyslu, že se nestačily ani přihlásit. To, že ta soutěž později byla z úplně jiných důvodů zrušena a nový ministr zahrál do autu i přímou zakázku nejúspěšnějšímu uchazeči, je už jiná věc.

0/0
3.12.2014 16:37

M16a70r58t30i42n 22N19o97v46o58t15n61ý 3576416711934

Takže neprojely.

0/0
3.12.2014 20:19
Foto

R74a63d34e88k 46P49o63l45i85c86k30ý 6561313891424

Vy jste nějak mimo-právě ČD sehnaly lokomotivy jako první už včera-mimo jiné od ČD Cargo.

Právě ČD byly ti co reagovali první

+4/0
3.12.2014 13:37

J80i72ř51í 26E53r72b16e95n 1713424196727

Jenže se jednalo o stav nouze a ohrožení zdraví stovek pasažérů v každém vlaku. Takové trestní oznámení by každý vyšetřovatel nebo státí zástupce odložil s poznámkou, že se trestný čin nestal.

0/−1
3.12.2014 13:41

J38o50s20e19f 16B39a34l16o39u52n 4160716725891

Ještě by to chtělo poopravit tu reklamu na:VLAKY STOJÍ,AUTOBUSY A KAMIONY JEDOU! I ZA NÁS!!;-D

0/−7
3.12.2014 11:34

J85a77n25a 67P45i91n50t86r72o52v84á 5126310832650

S těmi kamiony bych si nebyla tak jista - ti spíše komplikují dopravu!

+9/−1
3.12.2014 12:02

J56o93s63e39f 20B20a38l24o24u40n 4700526735731

Dopravu komplikují zbytečně jedoucí osobní vozy vezoucí zpravidla 1 osobu línou jet do práce hromadnou dopravou nebo rodinku na výlet.Kamiony vozí lidem jídlo a práci.P.S:Nejsem řidič kamionu,jsem spíše ta překážka v osobáku,ale nejsem sobec ;-)

+1/0
3.12.2014 17:32

J45o80s10e39f 80B30a31l92o49u58n 4530256445851

Možná aby ten článek opět nevyzněl jako laciná reklama pro Regio Jet na úkor ČD,ale jako objektivní zpravodajství,měl by pan autor napsat že R.J.sice zajistil 5 spojů,ale pouze na 2 linkách do Ostravy a na Slovensko,ale ČD x stovek spojů po celé zemi na x stovkách linek.Pak by možná nikdo opravdu nemohl říci že jste jen mluvčí pana Jančury v dresu idnes ;-)

+26/−1
3.12.2014 11:03

J79a97n 94S10ů19r91a 4975813633962

O nasazení vlaků na jiných tratich je x jinych textů zde.

+1/−1
3.12.2014 11:16

J97o54s14e76f 85B86a25l69o57u46n 4230976685671

Já vím,v kontextu by R.J.zapadl a jeho zásluhy by tak nevyzněli,že?On titulek České Dráhy zvládají zajistit na x stech linkách x set spojů  ale i soukromá společnost Regio Jet dokázala zajistit 5 spojů díky dieselovým lokomotivám,nevyzní tak bombasticky ve prospěch R.J.a v neprospěch ČD jako:

RegioJet sehnal lokomotivy, vypraví více vlaků do Ostravy než Dráhy ,že?:-/

+17/0
3.12.2014 11:22

V45l13a66d60i92m54í46r 21F37i74b27i25g85e65r 5754871851304

Víc spojů zní bombastičtěji. Ona není jen trasa Praha Ostrava ale i desítky jiných, kde se lidé taky potřebují dostat domů. Včera mezi HK a Pardubicemi tahali Regiopantery také dieslové mašiny.

+10/0
3.12.2014 11:24
Foto

J21i52ř92í 66Š31r62á35m14e54k 3868637509411

Tady u nás je to normálka :-). Ani to jinak být nemůže, když máme z Liberce k nejbližší elektrifikované trati zhruba 100km.

+3/0
3.12.2014 11:30

B42o86h67u35s90l76a22v 26K87r18á21l33í92k 2331920309926

Titulek naopak RJ lživě poškozuje. V článku se píše o pěti párech spojů, v titulku jen o pěti spojích. Zda je to zlý úmysl, nebo negramotnost titulkáře, to si netroufám odhadovat.

0/0
3.12.2014 16:31

J17i32ř41í 68K21o15c26u13r69e79k 6925674625698

Pokud bychom měli být objektivní, tak bychom u ČD měli brát v úvahu pouze elektrifikované tratě. Na neelektrifikovaných tratích problém s námrazou nenastal.

+1/0
3.12.2014 17:01

R98a21d86i18m 13Š61o72l51c 1935655365144

Z jakého důvodu píšete Dráhy a ne České dráhy. Dráha je slovo obecné a a existují další společnosti, které toto slovo mají v názvu a může to být matoucí. Nebo začala jezdit na této lince nějaká nová společnost s tímto jménem?

+11/−2
3.12.2014 10:21

J30a60n 97S20ů57r18a 4105843163702

Pravidla českého jazyka to umožňují.

+4/−8
3.12.2014 10:23

R82a77d72i86m 55Š47o82l73c 1595525455234

No podle Ústavu pro jazyk český při AV ČR se toto používá třeba v angličtině, ale u nás by se používat nemělo. "Pro češtinu, na rozdíl třeba od angličtiny, však není charakteristické, aby se velká písmena psala na začátku výrazů, které chceme zdůraznit." Dráhy podle češtiny je chápáno tak, že se jedná o název společnosti Dráha.

+6/−2
3.12.2014 10:32

B55o96h88u13s41l32a82v 59K23r40á82l14í43k 2431350959916

Cituji z Akademických pravidel českého pravopisu: "Ojediněle se také užívá zástupných jednoslovných podob souslovných vlastních jmen. Velkým písmenem se pak vyjádří, že se v daném případě míní určitý, čtenáři známý jev: křižovatka před Muzeem, nebo že se odkazuje k úplnému názvu, který byl již v textu uveden."

0/0
3.12.2014 16:50

R47a29d79i94m 48Š67o50l93c 1565645835474

Bylo to v nadpisu, tak čitatel nemohl tušit o jaké d(D)ráhy se jedná.

0/0
3.12.2014 18:29

B62o43h53u54s17l29a24v 15K23r74á74l87í23k 2321620969776

Tak to zase nepřehánějte, tušit určitě mohl, že v tomhle případě nejde ani o ty německé, ani o ty jindřichohradecké.

0/0
3.12.2014 18:47

R47a86d95i87m 27Š94o68l96c 1605225525434

No křišťálové lupě by se to asi stávat nemělo ;-)

0/0
3.12.2014 20:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.