Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vlaků na Ostravu postupně přibývá. RegioJet sehnal lokomotivy

Pět z devíti spojů v jízdním řádu ve středu obnoví soukromý železniční dopravce RegioJet na trase mezi Prahou a Ostravou. Firmě se podařilo sehnat náhradní dieselové lokomotivy či vlaky od jiných dopravců. Konkurenční Leo Express musí spoléhat jen na autobusy. České dráhy vypraví dvacet vlaků tam i zpět.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J31a86n 76J11í50c80h45a 8630700808331

Ze nevytahli treba parni masinu, to by teprve sotousi slintali...

+2/0
3.12.2014 15:18

R46i63c32h46a85r30d 96M59e97r70h62a50u11t 4986436447170

No mozna komousi tady na diskusi;-).Blahem jak jejich kozenky tahne neparni lokomotiva;-D

+1/−4
3.12.2014 15:35

B58o57h76u26s64l96a34v 18K43r90á86l76í86k 2421180199666

Jestli máte radši falešnou plyš než koženku, budiž vám přáno. ale šedesátá léta byla stejně vrcholem pohodlí ve veřejné dopravě - nejen v komunistických zemích. Od té doby to jde s pohodlím i s designem z kopce. Ale divím se, proč ČD nevytáhly těch několik parních lokomotiv, s kterými jinak pravidelně jezdí.

+1/0
3.12.2014 16:21

J75i23ř89í 77E36r65b81e40n 1163684686467

1) není až tolik volných strojvedoucích, kteří mají platné "kotlařské" oprávnění a zároveň mají podepsanou znalost příslušné hlavní trati.

2) není až tolik parních lokomotiv, které mají technické oprávnění na veřejnou trať a zároveň jsou schopné odtáhnout soupravu potřebnou rychlostí a silou.

3) příprava parní lokomotivy k jízdě trvá asi 12-15 hodin a než by z té Lužné u Rakovníka dorazily do Brna či Bohumína, taky by to chvíli trvalo.

+1/0
3.12.2014 16:35

B75o11h17u45s38l15a23v 14K17r81á65l96í37k 2511390209826

Když vytáhly i ten Cyklohráček, tak třeba na trati do Berouna mohly ČD pro zpestření pustit i nějakou tu páru. Jiných vlaků tam moc nejezdilo, takže by ten parní vlak ani moc nepřekážel a nevadilo by, že má kvůli těžkopádným rozjezdům dvakrát delší jízdní dobu.

0/0
3.12.2014 16:42

M21a37r53e41k 43V33y29m53a38z32a91l 5938856572370

Pane Erbene, nesnažte se nic tomu zatvrzelému rádoby obhájce pravice nic vysvětlovat, jeho chování je úplně stejné jako chování komunistů za socíku. Nejdete s námi, jdete proti nám...Nejsměšnější na tom je, že argumenty má přesně jako ti rudí...;-O. Je to zakomplexovaný člověk.Rv

+2/0
3.12.2014 17:34

B65o71h67u88s79l40a57v 37K94r14á59l93í57k 2911490839356

Vy se tady v diskusi moc neorientujete, co?

0/0
3.12.2014 18:45

M71a57r94e41k 24V15y41m77a86z90a98l 5828316192300

?;-D

0/0
5.12.2014 17:58

R33i37c41h64a82r49d 39M51e62r10h57a36u82t 4386716607880

Je jen zajimave jak zdejsi ruda sebranka zastavajici se CD ma skvele argumenty jak neco nejde. Cargo nemuze pujcit lokomotivy protoze vztah je fin, stezujte si tam a tam ale ne CD, kdyz pan Sura neco osavneho na CD napise tak se to hned zamluvi tim ze se to napsalo malym pismem aby to v zaplave RJ PR zapadlo.;-D;-D;-D;-D;-D.To je neuveritelne.Pripada mi to jak volici Ovara na hrade argumentuji tim ze priznivcu Zemana bylo ne 50 ale 150;-D;-D.Coz pochopitelne nic nemeni na tom  ze odpurcu bylo pres 10 tisic;-)

+2/−6
3.12.2014 13:50

L31u37b61o95š 50M66a35l21í92k 8486584539739

Vy jste tiskový mluvčí RJ ?? Asi nemáte nic lepšího na práci než tady srovnávat nesrovnatelné, ale b.l.b zůstane b.l.b.e.m. i když se mu to snaží vysvětlit milion lidí. Je rozdíl mezi 5 spoji RJ a 5000 spoji ČD!!!!

+6/−3
3.12.2014 14:10

R93i38c70h29a60r83d 11M84e42r16h42a40u66t 4776586497240

Mate pravdu ze jen blb muze byt tiskovym nmluvcim Cd tak jak to predvadite vy vcetne te Zaludovy uderky tady.A asi vam to nevymluvim protoze blb to nepochopi ze;-)Nejsem mluvci RJ. Fandim ale odvaznym podnikatelum.A to co tady predvadite vy co se tu zastavate CD to opravdu clovek hledi.Naprikla ze kdyby Jancura odesel prenechal by misto nekomu kdo by vydelal a zaplatil lidi vic.Tohle muzete vymyslet jen vy komousi.Prpc se nezastavate Cezu nebo jinych statnich podniku.To jste tady vsichni co tu minusujete spojeni s CD?Protoze si to opravdu nedokazu vysvetlit.Vsichni tu nadavaji stejne na zlodejny, vysoke ceny ale u CD mam pocit ze i kdyby se tam kradlo o sto sest coz se delo tak budou syejne u vas svatyi.Vsude i v CSA se kritizuji zlate padaky ale za Zaludu tu budete bojovat az do roztrhani klavesnice.Proc se nezastavate CSA?A tvrde nejdete proti Travell Service. Nekdy mam pocit ze se tu spis jedna o samotneho Jancuru protoze i v pripadech clanku o jeho busech ci letenkach ci taxikach se rec obrati na jeho vlaky.Takze banda propustenych kolotuku kterym pri propousteni nakecali zeto Jancura a jeho zle vlaky.A tim jste prisli o nicnedelani a rezijky.:-P

0/−6
3.12.2014 14:22

J39i20ř45í 64E87r92b70e41n 1893974566387

Nadávat umíte hezky.

Až budou mít ČD stejně vysoké provozní dotace a stejné vysoké jízdné jako dopravci na Západě, pak budete nadávat taky, že?

+7/0
3.12.2014 16:37

M45a12r14e55k 83V42y53m67a52z10a14l 5468796882310

Nevšiml jste si, že Žaluda už není nějaký delší čas ve vedení ČD? Jste tak hlo.pý, nebo jen ostatní provokujete?

+4/0
3.12.2014 17:36

M29a64r83e88k 76V71y77m19a47z18a18l 5168456982860

Pane Merhaute, ještě že máme demokracii, viďte? Ty Vaše s prominutím všeobecné slinty, co házíte kolem sebe na všechny, co s Vašimi názory nesouhlasí, asi moc demokratické není, že ano?

+1/0
3.12.2014 17:30

J69o85s53e55f 95B13a38l84o81u45n 4140806715391

Vy jste tak neskutečně hloupej,že každý koho tady napadáte musí být hrdý že takový primitiv jako vy není jeho fans!:-/

+1/0
3.12.2014 17:35

R16i98c84h98a70r51d 75M16e19r79h66a67u92t 4656466757350

Rudy kozenkar Loukota a jeho idnes trestni vybor s minusama.Jen rudy parchant muze nadavat podnikateli ktery tu plati dane a zastavat se statni diry.Pane Sura jen vic os;avnych clanku o RJ at je vic nastvete a pokud se to nekomu nelibi muze jit na rude novinky.cz

0/−4
3.12.2014 13:28

M17i67r64o39s27l91a33v 91Z27i90k79m12u52n71d 7899163784403

Ačkoli jsou všichni železniční dopravci z hlediska práva ve stejném postavení - soukromoprávní subjekty, jsou na tom reálně rozdílně.

Pan Jančura nebo pan Novotný si mohou "sehnat" jiné vozidlo na základě telefonátu nebo SMS "ano Franto, potřebuji půjčit diesela, zavolá ti dispečer, bude to za milion, dík Radim" ... generální ředitel ČD nebo jeho pověřenec to udělat nemůže, půjčit si lok za milion by mohlo být později považováno za trestný čin porušování povinností při správě cizího majetku, protože cena neodpovídala ceně v místě obvyklé ...

Jančura ani Novotný se nebudou zpovídat před vyšetřovatelem, protože hospodaří se svými penězi ... generální ředitel ČD bude máchán i novináři ve škopku špíny za drahý pronájem s tím, že si TO mohl najmout levněji, kdyby odpovědně hospodařil ...

+20/−1
3.12.2014 11:53

R19a33d17o74s57l21a63v 76K73l88a38u20d71a 5474168194952

Proč by si ČD nemohlo půjčit lokomotivy od ČD Cargo?  8-o Je to dceřiná společnost.

+1/0
3.12.2014 12:05

J22a16n 98S88a16l60o16m52o59n 4949130651175

Protože vztah mezi dceřinou a mateřskou společností je jen a pouze finanční a to od ceřinky směrem k matce, nikoli opačně. Majetkové vztahy, vedení a vůbec celkové obchodní postavení mezi nimi jsou stejné jako mezi kterýmikoli jinými firmami. :-)

+7/0
3.12.2014 12:22

M75i61r23o35s37l52a28v 42Z20i53k75m50u28n44d 7639173284413

Ale ČD Cargo ty vlaky vozilo, fotek co to dokazují je dost, jen chtít. Jenže Cargo nemá lokomotivy s topným alternátorem, resp. několik jich má, ale ... ten alternátor se nepoužívá, tudíž může být elektricky odpojen ... takže se používají lok řad 731, 742...

Na rozdíl od ostatních diskutujících mám k dispozici oběhy a personální turnusy Carga, takže si mohu udělat představu, co bylo a nebylo možné ...

Ono je taky třeba vzít na vědomí, že o tom, který vlak pojede nerozhoduje DOPRAVCE, např. ČD, ale PROVOZOVATEL DRÁHY = SŽDC. Pomocná lokomotiva na trať jet pro "uvázlý" vlak třeba jet nemohla, protože tam byl prohlídkový vůz pro údržbu trakčního vedení zjišťující stav TV a provádějící případné opravy ...

Vlak 144 se za jistých dopravních okolností mohl vrátit do stanice Hranice na Moravě, ale co by tam dělal ? Víte jak vypadá čekárna v Hranicích na Moravě ? Vešlo by se tam osazenstvo vlaku 144 ? Komfort vozů vlaku 144 byl na mnohem vyšší úrovni než komfort čekárny v Hranicích ... asi tak, jako byste někoho přesunuli z "ojetého" Mercedesu do "novoučké" limuzíny TRABANT ...

A vůbec - nemluví se o tom, v jakém stavu byly výhybky. Trať z Břeclavi až do Bohumína je řízena dálkově z CDP Přerov, mimo tzv. odbočné stanice ve stanici NIKDO není (bezobslužná stanice), pokud dojde k závadě na výhybce - taky zamrzne, nemá-li ohřev nebo dojde ke snížení izolačního odporu a zasáhne ochrana, tak se s výhybkou nedá hýbat, výpravčí může "ztratit" nad výhybkou kontrolu, pak zabezpečovací zařízení nedovolí jízdu vlaku (splní to, k čemu je určeno). Je tam třeba poslat někoho z pohotovostní údržby. Obvody poruchových pohotovostí jsou rozsáhlé, je třeba jet autem, pokud není vozovka sjízdná (náledí, spadlé stromy), tak se tam poruchová pohotovost nedostane ...

0/0
4.12.2014 11:54

J94a43n 74S76a98l79o51m12o72n 4109310961255

No a to je bordel v tom, že se musí dohodnou navzájem TŘI různé firmy každá s jiným vedením a prioritama. Takže ČD a ČD Cargo se dohodnou a blokne jim to SŽDC a podobně. Navíc můj příspěvek spíš reagoval na to jak mezi sebou ty tři firmy jednají a na to že když je někdo dceřinkou někoho, neznamená to že tu "matku" poslouchá na slovo. :-)

0/0
4.12.2014 12:32

V59i20k65t22o75r 95N46á20r63o90ž62n12ý 3629332478

A proč by jim mělo Cargo nějaké lokomotivy půjčovat ?

Smyslem podnikání Carga je nákladní přeprava a troufnu si říci , že má také problém uspokojovat zakázky od svých zákazníků.

+2/0
3.12.2014 14:00

J87i25ř52í 45K41o62c18u32r41e98k 6615434825348

Smyslem podnikání Carga je vydělat prachy. Tedy aspoň u normálních poslečností to tak bývá. Takže pokud by si chtěli něco přivydělat bokem, stačilo vzít telefon...

0/0
3.12.2014 16:57

J79a27r21o22s37l25a39v 61H32o86r20á81k 5313412526210

Na stranu druhou, kdyz bude Jancura nebo Novotny krachovat, tak nikdo nehne ani brvou, natoz aby do jejich firmy cpal miliardy. V pripade CD tohle nehrozi. Takze je to nco za neco. Jako vzdy.

+2/−1
3.12.2014 12:06

R74o46m55a13n 24P56o57l84á65č62e51k 5876339235

Až by Vám nepřijel "S" vlak a nebo rychlík do Budějovic, Děčína a nebo Brna, tak byste asi hodně nadával, proč je nechali krachnout...

+3/0
3.12.2014 12:32

T24o62m62a84s 82N72o51v88o35t18n18y 3351926648359

Proč? Odjezdil by to někdo jiný. A nemuselo by to být ani vlakem.

+1/0
3.12.2014 16:17

R58i40c75h78a30r33d 24M86e79r19h32a68u35t 4566736727510

A proc tu melete porad o tom co CD muze nebo nemuze. Koho to zajima.Yellow forreverR^

0/−6
3.12.2014 13:29

B38o19h71u56s28l46a57v 78K69r85á21l47í93k 2881630929596

Pan Zikmund se nám tu snaží vysvětlit, že státní železniční podniky jsou z principu nekonkurenceschopné. V tom s ním snad můžete souhlasit, ne? Však kvůli tomu už projely soutěž o krnovské rychlíky.

+1/−1
3.12.2014 16:27

M31a75r18t13i88n 10N74o82v74o60t13n25ý 3426606441664

"projely soutěž o krnovské rychlíky" ... ale nepovídejte, jste trochu mimo obraz.

0/0
3.12.2014 16:34

B77o40h93u27s10l59a47v 12K49r84á30l67í75k 2751490529966

Projely - v tom smyslu, že se nestačily ani přihlásit. To, že ta soutěž později byla z úplně jiných důvodů zrušena a nový ministr zahrál do autu i přímou zakázku nejúspěšnějšímu uchazeči, je už jiná věc.

0/0
3.12.2014 16:37

M42a34r29t71i80n 44N71o96v75o54t53n60ý 3126376911794

Takže neprojely.

0/0
3.12.2014 20:19
Foto

R10a81d75e37k 58P18o53l50i96c35k97ý 6541913361494

Vy jste nějak mimo-právě ČD sehnaly lokomotivy jako první už včera-mimo jiné od ČD Cargo.

Právě ČD byly ti co reagovali první

+4/0
3.12.2014 13:37

J91i17ř47í 33E71r62b30e95n 1943324296337

Jenže se jednalo o stav nouze a ohrožení zdraví stovek pasažérů v každém vlaku. Takové trestní oznámení by každý vyšetřovatel nebo státí zástupce odložil s poznámkou, že se trestný čin nestal.

0/−1
3.12.2014 13:41

J15o93s51e46f 56B37a87l75o92u73n 4250486345801

Ještě by to chtělo poopravit tu reklamu na:VLAKY STOJÍ,AUTOBUSY A KAMIONY JEDOU! I ZA NÁS!!;-D

0/−7
3.12.2014 11:34

J77a74n55a 46P27i15n48t14r60o53v64á 5136300262780

S těmi kamiony bych si nebyla tak jista - ti spíše komplikují dopravu!

+9/−1
3.12.2014 12:02

J84o79s14e38f 83B47a56l54o88u50n 4260146605551

Dopravu komplikují zbytečně jedoucí osobní vozy vezoucí zpravidla 1 osobu línou jet do práce hromadnou dopravou nebo rodinku na výlet.Kamiony vozí lidem jídlo a práci.P.S:Nejsem řidič kamionu,jsem spíše ta překážka v osobáku,ale nejsem sobec ;-)

+1/0
3.12.2014 17:32

J28o91s97e98f 90B84a54l50o58u15n 4240846105421

Možná aby ten článek opět nevyzněl jako laciná reklama pro Regio Jet na úkor ČD,ale jako objektivní zpravodajství,měl by pan autor napsat že R.J.sice zajistil 5 spojů,ale pouze na 2 linkách do Ostravy a na Slovensko,ale ČD x stovek spojů po celé zemi na x stovkách linek.Pak by možná nikdo opravdu nemohl říci že jste jen mluvčí pana Jančury v dresu idnes ;-)

+26/−1
3.12.2014 11:03

J97a80n 53S17ů70r95a 4185923203192

O nasazení vlaků na jiných tratich je x jinych textů zde.

+1/−1
3.12.2014 11:16

J49o42s31e29f 66B94a10l10o87u58n 4420616655131

Já vím,v kontextu by R.J.zapadl a jeho zásluhy by tak nevyzněli,že?On titulek České Dráhy zvládají zajistit na x stech linkách x set spojů  ale i soukromá společnost Regio Jet dokázala zajistit 5 spojů díky dieselovým lokomotivám,nevyzní tak bombasticky ve prospěch R.J.a v neprospěch ČD jako:

RegioJet sehnal lokomotivy, vypraví více vlaků do Ostravy než Dráhy ,že?:-/

+17/0
3.12.2014 11:22

V39l41a34d44i31m98í23r 98F47i23b56i17g96e18r 5424631471344

Víc spojů zní bombastičtěji. Ona není jen trasa Praha Ostrava ale i desítky jiných, kde se lidé taky potřebují dostat domů. Včera mezi HK a Pardubicemi tahali Regiopantery také dieslové mašiny.

+10/0
3.12.2014 11:24
Foto

J80i87ř59í 57Š62r34á82m62e14k 3238957509101

Tady u nás je to normálka :-). Ani to jinak být nemůže, když máme z Liberce k nejbližší elektrifikované trati zhruba 100km.

+3/0
3.12.2014 11:30

B46o24h49u77s38l71a72v 70K20r95á50l94í17k 2721580969916

Titulek naopak RJ lživě poškozuje. V článku se píše o pěti párech spojů, v titulku jen o pěti spojích. Zda je to zlý úmysl, nebo negramotnost titulkáře, to si netroufám odhadovat.

0/0
3.12.2014 16:31

J67i34ř21í 17K79o77c53u80r77e98k 6605674945108

Pokud bychom měli být objektivní, tak bychom u ČD měli brát v úvahu pouze elektrifikované tratě. Na neelektrifikovaných tratích problém s námrazou nenastal.

+1/0
3.12.2014 17:01

R12a95d23i20m 91Š57o40l13c 1905745625694

Z jakého důvodu píšete Dráhy a ne České dráhy. Dráha je slovo obecné a a existují další společnosti, které toto slovo mají v názvu a může to být matoucí. Nebo začala jezdit na této lince nějaká nová společnost s tímto jménem?

+11/−2
3.12.2014 10:21

J91a19n 62S55ů61r34a 4645223553712

Pravidla českého jazyka to umožňují.

+4/−8
3.12.2014 10:23

R39a91d65i46m 94Š95o60l72c 1215135255954

No podle Ústavu pro jazyk český při AV ČR se toto používá třeba v angličtině, ale u nás by se používat nemělo. "Pro češtinu, na rozdíl třeba od angličtiny, však není charakteristické, aby se velká písmena psala na začátku výrazů, které chceme zdůraznit." Dráhy podle češtiny je chápáno tak, že se jedná o název společnosti Dráha.

+6/−2
3.12.2014 10:32

B47o97h92u61s65l49a60v 63K42r46á53l19í84k 2441280319466

Cituji z Akademických pravidel českého pravopisu: "Ojediněle se také užívá zástupných jednoslovných podob souslovných vlastních jmen. Velkým písmenem se pak vyjádří, že se v daném případě míní určitý, čtenáři známý jev: křižovatka před Muzeem, nebo že se odkazuje k úplnému názvu, který byl již v textu uveden."

0/0
3.12.2014 16:50

R36a12d82i53m 40Š65o31l54c 1555615435524

Bylo to v nadpisu, tak čitatel nemohl tušit o jaké d(D)ráhy se jedná.

0/0
3.12.2014 18:29

B28o62h59u54s95l70a63v 62K10r67á25l60í91k 2381920479556

Tak to zase nepřehánějte, tušit určitě mohl, že v tomhle případě nejde ani o ty německé, ani o ty jindřichohradecké.

0/0
3.12.2014 18:47

R61a60d76i38m 35Š83o10l41c 1515165425704

No křišťálové lupě by se to asi stávat nemělo ;-)

0/0
3.12.2014 20:01





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.