Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zrušte část vlaků a nahraďte je autobusy, navrhuje Leo Express

Miliardu korun za 15 let. Tolik by mohl podle majitele soukromého železničního dopravce Leo Express Leoše Novotného ušetřit Jihočeský kraj, kdyby v soutěži na provoz vlaků na pošumavských lokálkách upřednostnil namísto vlaků na některých tratích autobusy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J46i61ř45í 33J46o86z27a 3528513170271

At si pan Novotny da pohov. On nam na Jihu bude radit zrovna ten co do dnes nevydelal se svymi vlaky ani korunu. Pane Novotny, proc nenahradite svoji PRODELECNOU vlakovou linku take autobusy?

+2/0
7.12.2014 9:00

L43u79k81á26š 54M29a73l81í13č33e44k 3943602765637

Je to magor od samého začátku, kdy tatínek paštikář koupil chlapečkovi mašinky na hraní. Pouze ani jeden z nich nepochopil, že provozní praxe na železnici je zcela jiná, než když si chlapeček hraje s vláčky na koberci v obýváku... Takhle to vypadá, když se někdo pokouší potřebnou profesionalitu a zkušenosti nahradit výší bankovního konta a s**e se do oboru, o kterém absolutně nic netuší!

+5/−1
6.12.2014 20:23

V82l64a81s90t49i62m21i79l 67H21a48l94b62i45c73h 8623645596328

Naši pradědové tu vybudovali nejhustší železniční síť v Evropě.Demokrati z toho dělají cyklostesky.

+4/0
5.12.2014 8:54

J90i47n96d49ř55i63c47h 30M26i33t57t42e50r 6351370273383

Ano taxík by byl často levnější.

+2/−1
4.12.2014 23:28

J35a42n 47D36v73o42ř60á50k 4273682553767

Ono to bude levnější, ale jakmile se rozbije byť jen jediný autobus, lidi nikam nepojedou a zůstanou doma... Na zálohy tento pán nehraje. Vždyť to jsou mrtvé peníze!

+11/0
4.12.2014 22:06
Foto

J24i51ř46í 45I81n64c21z76é65d25y 2184795731849

Ja myslim, ze by to chtelo ledovku aspon na tyden aby tem soukromnikum trosku zchladla hlava. ;-D

+2/−1
4.12.2014 20:18

J56a64n 12J62e82m94e22l13k90a 1205180

No je bohužel pravda, že spousta tratí je nekonkurenceschopných. Blbě řízených, blbě využívaných, jezdí po nich třeba nevhodné soupravy - neumí z nich dostat maximum. 

V ČR je opravdu jen pár hlavních elektrifikovaných tratí, které jsou trochu o něčem. Děčín, Praha, Olomouc Ostrava, Žilina. Brno Břeclav. Trochu Pardubice Brno. Břeclav Olomouc je krásná, ale nic moc tam nejezdí. A to je tak asi všechno. 

I ostatní elektrifikované jsou celkem zastaralé. Plzeň, Budějovice už jsou nic moc. Brno Ostrava mizerné.

Pak je spousta příměstských, které mají velký potenciál, ale jsou totálně zastaralé a  neelektrifikované - Kladno, Boleslav, Zlín, Frýdlant nad Ostravicí atd. A často blbě řízené. A jezdí po nich někdy i nevhodné soupravy.(pro časté příměstské zastávky) A často absence spěšných vlaků.

A pak spousta těch ostatních nižších tratí, kterých je v ČR ovšem nejvíc a jsou často nekonkurenceshopné s autem i busem závislé na dotacích. Většinou špatné rychlostní průměry.  Opět často nevyužit ani současný potenciál,  například rychlost omezena ne zakřivením kolejí, ale třeba jejich stavem nebo špatným zabezpečením. Pak třeba vlak jede po rovné koleji 50 Km/h a pod.. 

A pak jsou úplně takové ty nejmenší s nepohodlnou řadou 810. co  jezdí 3* denně a ještě nespolupracují a konkurují si s autobusy. Tady by se asi hodil možná částečně i Ficův model: -)

Protože nefunguji ty vyšší vrstvy nefungují ty spodní. Protože nefungují ty střední ty koncové pak často v úplné ..

Ale i v nejlepším  případě se ukazuje problematická konkurenceschopnost většiny diselových tratí.  Sice pojedete rychle 350 km Pendolínem, tak to pak zabije návazný 40km úsek s plečkami a rychlostním průměrem 35 Km/h. Kde strávíte třeba další hodinu. K tomu nenavazující přestup půl hodiny atd. A zvítězí auto nebo min auto na nádraží (což není vždy možné).

+4/−1
4.12.2014 20:06

J39a90n 85J43e39m24e20l33k67a 1615880

Z toho pohledu má lepší variantu Jančura, který zavádí svůj systém  návazných autobusů na své vlaky. Nedotační a funguje. Navazuje, počká atd. A jeho síť je na mapě ČR už docela velká. Zejména tam kde jsou slušné cesty pak regionální  ČD nestíhá.  Jede třeba i logičtější cestou než vlak. Případně jeho návazné taxi, které obchází často drahé neschopné tunelované a neprovázané mhd.

Blbě je podle mě jednotné republikové jízdné. Které pak neodráží místo a potřeby konkretní tratě. Bohužel nevypadá, že by současný výhled investic něco v tomto změnil. Mluví se o drahé VRT, ale podle mě je třeba spíš investovat do nižších vrstev tam, kde to má smysl a je potencionál. Pak nebude třeba tak dotovat a rušit v takovém počtu ty koncové. Investice do koridorů byly. Do těch ostatních moc ne.

+1/−1
4.12.2014 20:15

L24u68k89á56š 66Š58m36a83h97e47l 2797424542784

Zapomínáte na jednu podstatnou věc. Článek je (a podobné diskuse vždy jsou) o obsluze menších sídel. Kdežto Jančura provozuje svou dopravu sice úspěšně, ale jezdí do sídel o minimální velikosti okresního města. Tam samozřejmě lze nadirigovat s ohledem na větší a hlavně stabilní přepravní proudy dopravu výrazně snáz.

+3/−1
5.12.2014 6:52

Ř94e31h16o45ř 27V34l74a59s53á43k 2374714481836

Praha-Budějice je konkurenceschopná. Už proto, že na silnici smrti I/3 nemá každý náladu.

+2/0
4.12.2014 20:22

J49a10n 66J96e78m65e66l20k65a 1465450

Tak je pravda, že tam se investuje a zlepšuje.

+1/0
4.12.2014 22:32

L76u79k86á76š 26Š15m12a48h29e60l 2727154632394

Plzeň Budějovice také, vlak jezdí co 2 hodiny s jízdní dobou cca 1:50. Autem to při běžném provozu a dodržování rychlosti pod 2:15 nezajedete (je to cca 144 km, z toho v úseku Plzeň - Nepomuk tak třetina v obcích a zbytek v prudkých stoupáních a klesáních).

+3/0
5.12.2014 6:54

J78i39ř27í 90J56o36z56a 3678443540621

V pristim roce dojde na trati Budejce - Plzen k dalsi modernizaci teto trate a bude po cely rok prochazet rekonstrukci stanice Strakonice a Horazdovice predmesti.

+1/0
7.12.2014 9:06
Foto

K29a29r13e94l 82R54i68e29s92n90e40r 3471401129405

Tomuto muži nevyšel jeho sen o vlacích, neboť si provozování drážní dopravy představoval jako Hurvínek válku. Nyní by alespoň demagogií zrušil vlaky někomu jinému.

+9/−1
4.12.2014 18:53

I90v27a 65V72a68l86č74í79k36o87v96á 1629518891341

Mladý manažer má obvykle krátkozraké vidění, toto je jeden z nich. Navíc on vidí jen svůj zisk.

+12/−1
4.12.2014 17:12

R85a53d89k63o 90K49ř83i74v58á56n83e30k 7120793475340

Tratí, jejichž existence je již neopodstatněná, skutečně pár existuje. Je ovšem třeba objektivní individuální posouzení, jehož Leoš Novotný asi těžko bude schopen, když mu jde o jeho kšeft.

1. Částka kolem 100 Kč/vlkm je zprůměrovaná. Platí i pro soupravu elefantů s tisícem cestujících, nebo - zůstaňme v JČ - vlak mezi Zliví a ČB s davy mrkvanů (místní název).  Zde jsou náklady na cestujícícho hluboko pod autobusem. Na lokálce jsou naopak vyšší, ale zrušením levného motoráčku se nám ta průměrná cena za vlkm v kraji zvýší - úspora bude jen částečná.

2. Vlak vrací peníze státu ve vysokém poplatku za dopravní cestu i na nejposlednější lokálce. Regionální bus neplatí silniční daň a po dálnici nejede, spotřební daň z nafty platí vlak i bus.

Otázka A: Pokud po okresce pojede denně 10 busů tam a zpět navíc, ročně jsou to tisíce jízd. Projeví se to v opotřebení silnice, potřebě jejího rozšíření... a pokud ano, nezaplatí to NÁÁÁHODOU KRAJ?

Otázka B: Pokud kraj neobjedná na některé trati dopravu, z čeho bude stát platit její údržbu? Z občasného vlaku se dřevem či turistického vláčku to neufinancuje, tedy se ztráta přenese z kraje na stát. Řešení: buď udržovat v provozu i s osobní dopravou, nebo zrušit úplně až na věky, popř. prodat, bude-li komu.

3. Pan inženýr Kvizda je spíše než autorita konjunkturalista, ventilující populistická témata. Je dobré brát jeho názory v úvahu, ale ne jako ty jediné správné. Jeho stať o tunelu do Berouna, v níž semlel koněspřežku i kruhové objezdy, ale žádné proveditelné řešení dopravy pro příslušný region nenavrhl, dodnes slouží pro pobavení části odborné veřejnosti. Chruščov bez domyšlení souvislostí tlačil kukuřici, Ing. Kvizda zase redukci železnic. Přání je otcem myšlenky:-)

+24/−1
4.12.2014 11:59

B53o88h36u45s34l15a22v 67K25r75á97l46í15k 2661380789716

Docela vtipná úvaha, že zrušením neefektivních vlaků a ponecháním těch efektivních se cena za vlkm zvýší. Jistě je nesmyslné uvádět výkony ve vlkm bez ohledu na velikost vlaku, ale mluvíme-li o celém dopravním systému v té oblasti, pak musíte do výsledku započítat i ty autobusy. 

Z čeho bude stát platit údržbu svých tratí, pokud si na nich kraj neobjedná dopravu, to je jistě systémová otázka. Stejně jako to, jestli stát nebo kraj se má snažit z nějakého důvodu (památkářského, strategického apod.) nerentabilní tratě uchovat, popřípadě jejich rentabilitu hodnotit jinou metodikou a ekonomické vztahy nastavit tak, aby náklady na uchování těchto technických památek nešly z peněz určených na dopravní obslužnost. Lokální význam železnic je dnes úplně jiný než ve druhé polovině 19. století, kdy silniční motorizovaná doprava prakticky neexistovala. A zase ještě železnice nejsou tak velkou raritou, aby se uživily jen jako turistické atrakce.

+1/−1
4.12.2014 14:59

R35a79d18k66o 11K21ř61i78v85á33n68e87k 7240843245200

Když budu mít - pro zjednodušení -  u motoráčku náklady třeba 50 Kč/km a u kapacitního příměstského vlaku třeba 150 Kč/km a oba ujedou stejně, tak to bude v průměru 100 Kč/km. Motoráček zruším bez náhrady a bude to v průměru 150 Kč/km.

Když sečtu hrušky s jablky, kapacitní vlak za 150 zůstane a motoráček nahradí autobus za 35 Kč/km,  jsem na pseudoukazateli 92,50 Kč/km. Takže jako kraj ušetřím 7,50 Kč/km, ale "nenávratně" přijdu o státem financovanou infrastrukturu.

Omlouvám se za zjednodušení, ale často zneužívané tvrzení, že motoráček jezdí za stovku je mnohem nebezpečnější zjednodušení.

+9/0
4.12.2014 15:42

J72a84n 96S51a87l25o16m73o90n 4939650521235

My jsme si tak zvykli řešit jen ekonomické faktory, že úplně zapomínáme na faktory sociální a socioekonomické.

+12/0
4.12.2014 11:23

J67a23n 43S20t14o10d49o15l51a 7431100983940

Místní těmi vlaky nejezdí - jsou pomalé, místní nemají čas trávit několik hodin denně cestou do práce. 

Pár místních je tam zaměstnáno. Jenže ti by se zaměstnali těmi autobusy a prací kolem toho. 

Efektivnější doprava by přilákala více návštěvníků - plus pro místní.

Místní by konečně mohli jezdit do práce hromadnou dopravou. Budy by mohly jezdit častěji, neboť jejich provoz je výrazně levnější. Při zachování stejné sumy dotací, by mohly jezdit dvakrát až třikrát častěji.

+4/−11
4.12.2014 11:28

P85a44v54e29l 85M72a74t79o72u65š19e61k 5120887418774

Provoz autobusů nemůže být z technického hlediska levnější.

+8/−3
4.12.2014 11:32

J84a69n 91S13t40o40d87o46l44a 7411870633200

Je. Cena busu vs. vlaku - vlak se dělá na zakázku, busy jsou velké série. Vlak vydrží déle, ale má nákladnou a častou údržbu.

Po kolejích jezdí jen vlak. Po silnici spoustu jiné dopravy. Náklady na silnici se rozloží na více uživatelů. 

Kolem drážních budov se motá hodně zaměstnanců, opět náklad na provoz vlaku.

Těmi konkrétními spoji nejezdí skoro nikdo, protože jsou pomalé. Flexibilnějš a rychlejší autobusy by přilákaly více platících cestujících.

+2/−9
4.12.2014 11:45

L26u54k72á75š 34Š69m22a48h87e43l 2827874372144

Jak rychlejší autobusy? Znáte to tam? Já ano, bydlím tu a vlakem jezdím 2-4x denně. Ty autobusy jezdí stejně rychle jako vlaky, navíc některými těmi místy prostě ani neprojedou. Těžko se někde vezme posila, nepřepraví nárazově skupiny škol ani turistů, které s vlaky jezdí, kola, lyže... Nemají síťový efekt na přestupy. Na autobusové zastávce nemáte šanci zjistit, jestli nemá bus zpoždění, jestli vůbec přijede (nedávno jsme měli poruchu a zůstali stát s busem mezi poli), nemáte ani ve městě o víkendu nebo večer možnost se schovat před mrazem a deštěm při čekání... Nejsou síťové a hromadné jízdenky. Koho ty autobusy mají nalákat???

+13/−1
4.12.2014 11:49

O90n49d61r96e50j 85P14o74d35z81i42m72e84k 8973182897505

TO co píšete, pane, není z větší části pravda.

+1/−11
4.12.2014 11:52

L65u94k92á36š 93Š88m48a37h53e97l 2167774172214

To by mne zajímalo, co na tom není pravda, konkrétně prosím.

+10/0
4.12.2014 12:34

J11i51ř70í 36H75o32v89o77r65k69a 8367946762595

Dovolím si reagovat příkladem - IDS JMK. Zpoždění nyní zjistíte on-line (aplikace Poseidon), u ohlášených skupin se posilují spoje, všechny autobusy mají prostory na kočárky, vybrané linky přepravují kola

Kde se schováte před mrazem na "opuštěném" nádraží/zastávce?

0/−2
4.12.2014 18:41

L68u33k91á29š 16Š69m71a49h25e79l 2357294262654

No, jenže článek je a já mluvím o jižních Čechách. Nedovedu si představit, jak zde něco někdo takového zavádí. IDS JMK je skutečně prakticky jediný - 1 ze 14 krajů. (Omezeně nějaká informovanost funguje i v PID, ale tam to není systémové a týká se to jen některých spojů a některých zastávek). Stejně tak na trati 197 jsou tři otevřené čekárny u vlaků + většina zbytku má aspoň přístřešek. Zato u busů je otevřený autobusák jen a pouze v Prachaticích a ještě jen v pracovní dny, na leckterých zastávkách pak není ani ten přístřešek (nejvíc v tomto vyčnívá Bavorov, který je dokonce městem, ale na autobus se zde neschováte).

+2/0
5.12.2014 6:57

O52n79d63r83e42j 68P24o50d61z48i98m64e43k 8303192197565

Pardon, překlikl jsem, se, tento komentář patřil k jinému příspěvku.

0/0
5.12.2014 8:04

B34r98o10n12i12s57l53a85v 87G92a56b78r92y25š 6775454420

Zpochybňujete osobní zkušenosti?

0/0
4.12.2014 13:59

B78o73h39u26s16l83a92v 63K72r48á61l39í67k 2541360289246

Co se týče síťového efektu (návaznosti, tarif) i co se týče informací v reálném čase, to je věc tradic, která se dá změnit prakticky z roku na rok.Pokud síťovým efektem myslíte lavinovité šíření zpoždění, zejména na jednokolejkách, tam mají autobusy naopak výhodu, že těmito efekty trpí o trochu méně. Sledování autobusů přes GPS se v civilizovanějších oblastech stává standardem a pak už záleží jen na investicích do přijímačů a zobrazovačů, kde budou ty informace dostupné - na telefonu by je mohl mít každý skoro zadarmo. 

Nicméně faktem je, že na místních silničkách autobusy opravdu nijak závratných rychlostí nemohou dosahovat a jízdní doby jsou nastaveny na ty nejhorší zimní podmínky, takže se autobusy většinou nehorázně šourají. A i po letošní ledovkové kalamitě bych řekl, že železniční doprava je na počasí závislá přece jen o trochu méně než silniční.

+2/0
4.12.2014 15:11

P63a94v35e77l 94M49a22t44o56u46š70e63k 5320847788364

Vlak se dělá na zakázku? Takové trendy dnes možná jsou, ale rozhodně nejsou nezbytné. Navíc se obvykle jedná o interiér, zabezpečení apod., nikoli o vlastní stavbu vozidla. Lokomotivy ze 60. a 70. let jezdí dodnes po celé síti bývalé ČSSR a ve velké části bývalého SSSR. Kolik se za tu dobu vystřídalo generací nákladních aut a autobusů! Autobus nemá častou údržbu? Pokud ne, tak je to dost smutné. Nehod autobusů je ostatně poměrně dost. Náklady na silnici jsou především de facto rozprostřeny na všechny obyvatele bez ohledu na to, jak často je využívají. Zaměstnanců kolem drážních budov se možná motá dost, ale obvykle jde o pomocný personál, částečně se tím řeší zaměstnanost. Vlaky lze jinak řídit z jednoho místa klidně v celé ČR. Nehledě k tomu, kolik lidí se motá kolem silnic, počínaje třeba policajty! Na 20 náklaďáků nebo autobusů potřebujete 20 řidičů, na 20 nákladních vagonů v jednom vlaku jediného strojvedoucího. Pomalé vlaky - jak jsem tu psal jinde, v Německu jezdí vlaky po šumavských a krušnohorských lokálkách rychleji než auta po silnicích. Vše je věcí stavu tratí. Ale za ten nemohou vlaky, ale naše skvělé hospodářství.

+6/0
4.12.2014 12:26

O40n82d94r81e92j 27P19o92d79z47i35m63e88k 8333662967635

Proč by lehčí autobus s úspornějším motorem bez další čety obslužného personálu nemohl být levnější? Uvědomte si, že vozový park ČD je pořád velmi zastaralý oproti mmoderním autobusům splňujícím EURO 5 a 6.

+1/−5
4.12.2014 11:51

P39a60v93e69l 69M23a39t40o86u68š35e98k 5830597548344

Právě proto, že ten vlak má neporovnatelně nižší jízdní odpory než jakékoli silniční vozidlo. Kdyby byl elektrický, mohl by ještě navíc při brždění vracet proud do sítě (v mnoha zemích běžná věc).

+3/0
4.12.2014 12:51

B95o54h11u55s39l69a84v 32K20r89á48l16í81k 2841630169496

Ještě vynalézt rekuperaci nafty ;-D

0/0
4.12.2014 15:13

O10n44d10r22e33j 14P78o61d92z77i10m64e14k 8733212717675

Zřejmě ta ekonomika provozu nezávisí jen jízdních odporech...

0/0
5.12.2014 8:00

J36a45n 75S43a26l53o25m83o78n 4309160561555

Nové vlakové soupravy také splňují emisní normy EURO :-).

+2/0
4.12.2014 12:56

P49a59v41e11l 90M74a48t61o60u69š30e27k 5460777768484

Na nějaké normy se můžu vyprdnout. Dnešní auta splňují tisíce norem, ale smog a hluk z nich je stále větší, protože jich stále přibývá. Když už normy, tak na prvním místě by měly být takové, které omezují zneužívání technických vymožeností.

+1/0
4.12.2014 16:11

O48n86d72r32e55j 28P25o42d12z96i31m16e68k 8253242667645

No ale motorové jednotky Regionova je opravdu nesplňují...

0/0
5.12.2014 7:59

J61a95n 23S81a56l33o96m47o11n 4539670121165

Regionova je nepřiliš povedená rekonstrukce motorové jednotky 810 s jedním připojeným vagonkem. :-) Jsou to prostě staré stroje v novém kabátě. :-)

+1/0
5.12.2014 8:03

L45u89k61á51š 30Š43m98a98h92e52l 2427914452544

??? Mně trvá cesta do práce vlakem 13-14 minut, autem 12-15 minut a busem 12-19 minut. Jezdím po trati 197.

+7/0
4.12.2014 11:35

J63a62n 32S97t16o70d92o52l72a 7901750323300

o.k., tu trať  rozhodně nerušit. V případě Strakonice-Volary je to úplně jiné.

+1/−2
4.12.2014 11:49

M61a24t44ě79j 79V69o82n19d62ř30i45č11k69a 4444240128466

Autobusy by jen těžko přilákaly více návštěvníků- postrádají celorepublikovou síťovost, nemají místa pro jízdní kola a také by jen minimálně zvýšili rychlost.

+7/0
4.12.2014 11:37

L24u21k28á27š 85Š29m61a34h18e30l 2277714832104

Prachatice - Vodňany jezdí bus 35 minut, vlak 35 minut, zastávky jsou ve srovnatelných bodech... jen vlak má v Číčenicích přípoj na Plzeň i na Budějovice, autobus ne.

+6/0
4.12.2014 11:42

J18a35n 73S29t53o21d66o23l11a 7391400323220

V tom případě trať nerušit, když je efektivní. Ale Strakonice-Volary vede skoro pořád podél silnice, a vlak se neuvěřitelně vleče. Nejde o to, že by se rušily všechny vlaky, ale jen ty, které namají smysl.

0/−5
4.12.2014 11:49

J97a18n 83S27a53l81o37m16o27n 4699960691895

Vleče se to kvůli stavu trati. Po rekonstrukci by klidně mohl jet 110km/h a bylo by to v pohodě. Tady se až do rekonstrukce taky vlekly vlaky 80 km/h a míň a po rekonstrukci jezdí těch 110 km/h. :-)

+4/−1
4.12.2014 12:57

J29a65n 40S68t90o53d20o33l84a 7711400813630

Síť autobusů nahrazujících vlaky by navazovala na efektivní a provozovanou vlakovou síť, v tom není problém. Autobus před nádražím, přestup stejný jako z vlaku do vlaku.

Na kola a kočárky autobusy existují a jezdí.

Rychlost by zvýšily výrazně. Na lokálkách jezdí obbvykle Helena Vondráčková a ta se fakt nehne. Krom toho je v ní děsnej hluk.

0/−2
4.12.2014 11:52

J31a23n 81S87a94l73o31m53o50n 4899750441445

Problém všech těhle tratí je to, že aby to mělo nějakou konkureční smyslupnost ohledně rychlosti a kvality cestování muselo by se do toho začít investovat. Ono je to dáno třeba tím, že na tyhle lokální tratě víc jak 50 let nikdo pořádně nešáhl a podle toho taky vypadají. A to nemluvím o těch opravdu zastaralých (a už tehdy spíš nouzových, protože byly návrhy na mnohem lepší, rychlejší a pohodlnější) jednotkách typu 810.

+4/−1
4.12.2014 13:01

T76o82m47á37š 13S39k33á54l36a 6548197

kdyby stacilo investovat byl by to mensi problem. Jenze drazsi trat stoji vic i na udrzbe, aby si tu povolenou rychlost zachovala. To je to co je na vlacich drahe. Ne ujety km, ale udrzba site. Kdyz jednim mistem projedou 3 vlaky denne, tak tam ta kolej vubec nema byt. To je jako zavadet tramvaj na vesnici.

0/0
9.12.2014 14:56

P26a60v23e34l 38M74a33t48o46u78š75e63k 5330567758364

Pomalost vlaků, resp. tratí, je českou specialitou, není to axiom. V Německu se na podobných tratích jezdí rychleji než po silnicích.

+3/0
4.12.2014 11:37

L57u67k10á57š 18Š10m75a13h95e67l 2957464932754

No, ono leckdy i v ČR, když se vezme síťový efekt. Proč třeba nejezdí žádný autobus mezi Plzní a Budějovicemi? Nemají oproti jízdní době vlaku pod dvě hodiny absolutně šanci. Díky tomu je rychlejší i cesta od nás do Plzně i přes přestup v Číčenicích a nutnost jet do Číčenic po té údajně "strašně pomalé lokálce".

+5/0
4.12.2014 11:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.