Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zrušte část vlaků a nahraďte je autobusy, navrhuje Leo Express

Miliardu korun za 15 let. Tolik by mohl podle majitele soukromého železničního dopravce Leo Express Leoše Novotného ušetřit Jihočeský kraj, kdyby v soutěži na provoz vlaků na pošumavských lokálkách upřednostnil namísto vlaků na některých tratích autobusy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J68i47ř44í 45J88o69z85a 3938193160381

At si pan Novotny da pohov. On nam na Jihu bude radit zrovna ten co do dnes nevydelal se svymi vlaky ani korunu. Pane Novotny, proc nenahradite svoji PRODELECNOU vlakovou linku take autobusy?

+2/0
7.12.2014 9:00

L52u60k69á81š 95M89a64l63í26č63e62k 3223702535807

Je to magor od samého začátku, kdy tatínek paštikář koupil chlapečkovi mašinky na hraní. Pouze ani jeden z nich nepochopil, že provozní praxe na železnici je zcela jiná, než když si chlapeček hraje s vláčky na koberci v obýváku... Takhle to vypadá, když se někdo pokouší potřebnou profesionalitu a zkušenosti nahradit výší bankovního konta a s**e se do oboru, o kterém absolutně nic netuší!

+5/−1
6.12.2014 20:23

V21l69a95s11t32i13m49i13l 86H45a75l45b58i13c63h 8173395916918

Naši pradědové tu vybudovali nejhustší železniční síť v Evropě.Demokrati z toho dělají cyklostesky.

+4/0
5.12.2014 8:54

J57i39n86d71ř10i19c67h 85M13i34t97t50e42r 6221850303813

Ano taxík by byl často levnější.

+2/−1
4.12.2014 23:28

J17a72n 40D92v93o56ř16á74k 4663962713157

Ono to bude levnější, ale jakmile se rozbije byť jen jediný autobus, lidi nikam nepojedou a zůstanou doma... Na zálohy tento pán nehraje. Vždyť to jsou mrtvé peníze!

+11/0
4.12.2014 22:06
Foto

J86i76ř89í 22I60n84c93z18é45d96y 2594895891629

Ja myslim, ze by to chtelo ledovku aspon na tyden aby tem soukromnikum trosku zchladla hlava. ;-D

+2/−1
4.12.2014 20:18

J82a14n 37J12e14m64e19l16k11a 1645350

No je bohužel pravda, že spousta tratí je nekonkurenceschopných. Blbě řízených, blbě využívaných, jezdí po nich třeba nevhodné soupravy - neumí z nich dostat maximum. 

V ČR je opravdu jen pár hlavních elektrifikovaných tratí, které jsou trochu o něčem. Děčín, Praha, Olomouc Ostrava, Žilina. Brno Břeclav. Trochu Pardubice Brno. Břeclav Olomouc je krásná, ale nic moc tam nejezdí. A to je tak asi všechno. 

I ostatní elektrifikované jsou celkem zastaralé. Plzeň, Budějovice už jsou nic moc. Brno Ostrava mizerné.

Pak je spousta příměstských, které mají velký potenciál, ale jsou totálně zastaralé a  neelektrifikované - Kladno, Boleslav, Zlín, Frýdlant nad Ostravicí atd. A často blbě řízené. A jezdí po nich někdy i nevhodné soupravy.(pro časté příměstské zastávky) A často absence spěšných vlaků.

A pak spousta těch ostatních nižších tratí, kterých je v ČR ovšem nejvíc a jsou často nekonkurenceshopné s autem i busem závislé na dotacích. Většinou špatné rychlostní průměry.  Opět často nevyužit ani současný potenciál,  například rychlost omezena ne zakřivením kolejí, ale třeba jejich stavem nebo špatným zabezpečením. Pak třeba vlak jede po rovné koleji 50 Km/h a pod.. 

A pak jsou úplně takové ty nejmenší s nepohodlnou řadou 810. co  jezdí 3* denně a ještě nespolupracují a konkurují si s autobusy. Tady by se asi hodil možná částečně i Ficův model: -)

Protože nefunguji ty vyšší vrstvy nefungují ty spodní. Protože nefungují ty střední ty koncové pak často v úplné ..

Ale i v nejlepším  případě se ukazuje problematická konkurenceschopnost většiny diselových tratí.  Sice pojedete rychle 350 km Pendolínem, tak to pak zabije návazný 40km úsek s plečkami a rychlostním průměrem 35 Km/h. Kde strávíte třeba další hodinu. K tomu nenavazující přestup půl hodiny atd. A zvítězí auto nebo min auto na nádraží (což není vždy možné).

+4/−1
4.12.2014 20:06

J93a85n 33J98e94m20e96l17k10a 1185250

Z toho pohledu má lepší variantu Jančura, který zavádí svůj systém  návazných autobusů na své vlaky. Nedotační a funguje. Navazuje, počká atd. A jeho síť je na mapě ČR už docela velká. Zejména tam kde jsou slušné cesty pak regionální  ČD nestíhá.  Jede třeba i logičtější cestou než vlak. Případně jeho návazné taxi, které obchází často drahé neschopné tunelované a neprovázané mhd.

Blbě je podle mě jednotné republikové jízdné. Které pak neodráží místo a potřeby konkretní tratě. Bohužel nevypadá, že by současný výhled investic něco v tomto změnil. Mluví se o drahé VRT, ale podle mě je třeba spíš investovat do nižších vrstev tam, kde to má smysl a je potencionál. Pak nebude třeba tak dotovat a rušit v takovém počtu ty koncové. Investice do koridorů byly. Do těch ostatních moc ne.

+1/−1
4.12.2014 20:15

L62u53k81á32š 94Š66m97a12h44e37l 2877384472984

Zapomínáte na jednu podstatnou věc. Článek je (a podobné diskuse vždy jsou) o obsluze menších sídel. Kdežto Jančura provozuje svou dopravu sice úspěšně, ale jezdí do sídel o minimální velikosti okresního města. Tam samozřejmě lze nadirigovat s ohledem na větší a hlavně stabilní přepravní proudy dopravu výrazně snáz.

+3/−1
5.12.2014 6:52

Ř72e12h71o76ř 29V62l76a93s12á62k 2774934101296

Praha-Budějice je konkurenceschopná. Už proto, že na silnici smrti I/3 nemá každý náladu.

+2/0
4.12.2014 20:22

J44a16n 17J67e66m25e15l34k66a 1755760

Tak je pravda, že tam se investuje a zlepšuje.

+1/0
4.12.2014 22:32

L79u67k11á90š 32Š32m18a14h46e28l 2257944532324

Plzeň Budějovice také, vlak jezdí co 2 hodiny s jízdní dobou cca 1:50. Autem to při běžném provozu a dodržování rychlosti pod 2:15 nezajedete (je to cca 144 km, z toho v úseku Plzeň - Nepomuk tak třetina v obcích a zbytek v prudkých stoupáních a klesáních).

+3/0
5.12.2014 6:54

J24i25ř42í 18J74o24z37a 3108823960191

V pristim roce dojde na trati Budejce - Plzen k dalsi modernizaci teto trate a bude po cely rok prochazet rekonstrukci stanice Strakonice a Horazdovice predmesti.

+1/0
7.12.2014 9:06
Foto

K70a21r61e67l 41R71i20e48s53n20e58r 3391751859675

Tomuto muži nevyšel jeho sen o vlacích, neboť si provozování drážní dopravy představoval jako Hurvínek válku. Nyní by alespoň demagogií zrušil vlaky někomu jinému.

+9/−1
4.12.2014 18:53

I33v70a 85V14a11l97č41í53k39o25v32á 1379568151641

Mladý manažer má obvykle krátkozraké vidění, toto je jeden z nich. Navíc on vidí jen svůj zisk.

+12/−1
4.12.2014 17:12

R27a10d69k28o 22K82ř63i92v86á87n49e18k 7840973525390

Tratí, jejichž existence je již neopodstatněná, skutečně pár existuje. Je ovšem třeba objektivní individuální posouzení, jehož Leoš Novotný asi těžko bude schopen, když mu jde o jeho kšeft.

1. Částka kolem 100 Kč/vlkm je zprůměrovaná. Platí i pro soupravu elefantů s tisícem cestujících, nebo - zůstaňme v JČ - vlak mezi Zliví a ČB s davy mrkvanů (místní název).  Zde jsou náklady na cestujícícho hluboko pod autobusem. Na lokálce jsou naopak vyšší, ale zrušením levného motoráčku se nám ta průměrná cena za vlkm v kraji zvýší - úspora bude jen částečná.

2. Vlak vrací peníze státu ve vysokém poplatku za dopravní cestu i na nejposlednější lokálce. Regionální bus neplatí silniční daň a po dálnici nejede, spotřební daň z nafty platí vlak i bus.

Otázka A: Pokud po okresce pojede denně 10 busů tam a zpět navíc, ročně jsou to tisíce jízd. Projeví se to v opotřebení silnice, potřebě jejího rozšíření... a pokud ano, nezaplatí to NÁÁÁHODOU KRAJ?

Otázka B: Pokud kraj neobjedná na některé trati dopravu, z čeho bude stát platit její údržbu? Z občasného vlaku se dřevem či turistického vláčku to neufinancuje, tedy se ztráta přenese z kraje na stát. Řešení: buď udržovat v provozu i s osobní dopravou, nebo zrušit úplně až na věky, popř. prodat, bude-li komu.

3. Pan inženýr Kvizda je spíše než autorita konjunkturalista, ventilující populistická témata. Je dobré brát jeho názory v úvahu, ale ne jako ty jediné správné. Jeho stať o tunelu do Berouna, v níž semlel koněspřežku i kruhové objezdy, ale žádné proveditelné řešení dopravy pro příslušný region nenavrhl, dodnes slouží pro pobavení části odborné veřejnosti. Chruščov bez domyšlení souvislostí tlačil kukuřici, Ing. Kvizda zase redukci železnic. Přání je otcem myšlenky:-)

+24/−1
4.12.2014 11:59

B37o16h76u81s82l69a66v 73K81r23á16l96í49k 2401120909366

Docela vtipná úvaha, že zrušením neefektivních vlaků a ponecháním těch efektivních se cena za vlkm zvýší. Jistě je nesmyslné uvádět výkony ve vlkm bez ohledu na velikost vlaku, ale mluvíme-li o celém dopravním systému v té oblasti, pak musíte do výsledku započítat i ty autobusy. 

Z čeho bude stát platit údržbu svých tratí, pokud si na nich kraj neobjedná dopravu, to je jistě systémová otázka. Stejně jako to, jestli stát nebo kraj se má snažit z nějakého důvodu (památkářského, strategického apod.) nerentabilní tratě uchovat, popřípadě jejich rentabilitu hodnotit jinou metodikou a ekonomické vztahy nastavit tak, aby náklady na uchování těchto technických památek nešly z peněz určených na dopravní obslužnost. Lokální význam železnic je dnes úplně jiný než ve druhé polovině 19. století, kdy silniční motorizovaná doprava prakticky neexistovala. A zase ještě železnice nejsou tak velkou raritou, aby se uživily jen jako turistické atrakce.

+1/−1
4.12.2014 14:59

R70a55d64k52o 86K46ř59i47v72á42n74e72k 7900643705550

Když budu mít - pro zjednodušení -  u motoráčku náklady třeba 50 Kč/km a u kapacitního příměstského vlaku třeba 150 Kč/km a oba ujedou stejně, tak to bude v průměru 100 Kč/km. Motoráček zruším bez náhrady a bude to v průměru 150 Kč/km.

Když sečtu hrušky s jablky, kapacitní vlak za 150 zůstane a motoráček nahradí autobus za 35 Kč/km,  jsem na pseudoukazateli 92,50 Kč/km. Takže jako kraj ušetřím 7,50 Kč/km, ale "nenávratně" přijdu o státem financovanou infrastrukturu.

Omlouvám se za zjednodušení, ale často zneužívané tvrzení, že motoráček jezdí za stovku je mnohem nebezpečnější zjednodušení.

+9/0
4.12.2014 15:42

J55a64n 62S74a91l57o30m59o38n 4269300561925

My jsme si tak zvykli řešit jen ekonomické faktory, že úplně zapomínáme na faktory sociální a socioekonomické.

+12/0
4.12.2014 11:23

J47a32n 45S61t70o35d59o79l95a 7621430853270

Místní těmi vlaky nejezdí - jsou pomalé, místní nemají čas trávit několik hodin denně cestou do práce. 

Pár místních je tam zaměstnáno. Jenže ti by se zaměstnali těmi autobusy a prací kolem toho. 

Efektivnější doprava by přilákala více návštěvníků - plus pro místní.

Místní by konečně mohli jezdit do práce hromadnou dopravou. Budy by mohly jezdit častěji, neboť jejich provoz je výrazně levnější. Při zachování stejné sumy dotací, by mohly jezdit dvakrát až třikrát častěji.

+4/−11
4.12.2014 11:28

P22a23v21e19l 28M47a24t48o29u80š72e74k 5160247618274

Provoz autobusů nemůže být z technického hlediska levnější.

+8/−3
4.12.2014 11:32

J29a51n 84S87t22o22d62o78l20a 7571780533430

Je. Cena busu vs. vlaku - vlak se dělá na zakázku, busy jsou velké série. Vlak vydrží déle, ale má nákladnou a častou údržbu.

Po kolejích jezdí jen vlak. Po silnici spoustu jiné dopravy. Náklady na silnici se rozloží na více uživatelů. 

Kolem drážních budov se motá hodně zaměstnanců, opět náklad na provoz vlaku.

Těmi konkrétními spoji nejezdí skoro nikdo, protože jsou pomalé. Flexibilnějš a rychlejší autobusy by přilákaly více platících cestujících.

+2/−9
4.12.2014 11:45

L41u52k53á56š 53Š43m80a40h57e52l 2547494782844

Jak rychlejší autobusy? Znáte to tam? Já ano, bydlím tu a vlakem jezdím 2-4x denně. Ty autobusy jezdí stejně rychle jako vlaky, navíc některými těmi místy prostě ani neprojedou. Těžko se někde vezme posila, nepřepraví nárazově skupiny škol ani turistů, které s vlaky jezdí, kola, lyže... Nemají síťový efekt na přestupy. Na autobusové zastávce nemáte šanci zjistit, jestli nemá bus zpoždění, jestli vůbec přijede (nedávno jsme měli poruchu a zůstali stát s busem mezi poli), nemáte ani ve městě o víkendu nebo večer možnost se schovat před mrazem a deštěm při čekání... Nejsou síťové a hromadné jízdenky. Koho ty autobusy mají nalákat???

+13/−1
4.12.2014 11:49

O14n25d20r85e47j 47P66o43d83z32i38m47e67k 8783782657735

TO co píšete, pane, není z větší části pravda.

+1/−11
4.12.2014 11:52

L90u69k14á47š 49Š25m31a60h73e82l 2427254352744

To by mne zajímalo, co na tom není pravda, konkrétně prosím.

+10/0
4.12.2014 12:34

J11i73ř74í 94H44o36v34o50r15k75a 8627736862815

Dovolím si reagovat příkladem - IDS JMK. Zpoždění nyní zjistíte on-line (aplikace Poseidon), u ohlášených skupin se posilují spoje, všechny autobusy mají prostory na kočárky, vybrané linky přepravují kola

Kde se schováte před mrazem na "opuštěném" nádraží/zastávce?

0/−2
4.12.2014 18:41

L62u72k75á91š 17Š37m32a87h14e11l 2707104832214

No, jenže článek je a já mluvím o jižních Čechách. Nedovedu si představit, jak zde něco někdo takového zavádí. IDS JMK je skutečně prakticky jediný - 1 ze 14 krajů. (Omezeně nějaká informovanost funguje i v PID, ale tam to není systémové a týká se to jen některých spojů a některých zastávek). Stejně tak na trati 197 jsou tři otevřené čekárny u vlaků + většina zbytku má aspoň přístřešek. Zato u busů je otevřený autobusák jen a pouze v Prachaticích a ještě jen v pracovní dny, na leckterých zastávkách pak není ani ten přístřešek (nejvíc v tomto vyčnívá Bavorov, který je dokonce městem, ale na autobus se zde neschováte).

+2/0
5.12.2014 6:57

O45n72d91r48e48j 94P13o96d61z13i26m91e86k 8183172407705

Pardon, překlikl jsem, se, tento komentář patřil k jinému příspěvku.

0/0
5.12.2014 8:04
Foto

B57r17o93n38i85s77l41a53v 35G89a89b37r11y12š 2952879391

Zpochybňujete osobní zkušenosti?

0/0
4.12.2014 13:59

B46o17h23u59s56l94a94v 53K65r45á30l59í29k 2371590289326

Co se týče síťového efektu (návaznosti, tarif) i co se týče informací v reálném čase, to je věc tradic, která se dá změnit prakticky z roku na rok.Pokud síťovým efektem myslíte lavinovité šíření zpoždění, zejména na jednokolejkách, tam mají autobusy naopak výhodu, že těmito efekty trpí o trochu méně. Sledování autobusů přes GPS se v civilizovanějších oblastech stává standardem a pak už záleží jen na investicích do přijímačů a zobrazovačů, kde budou ty informace dostupné - na telefonu by je mohl mít každý skoro zadarmo. 

Nicméně faktem je, že na místních silničkách autobusy opravdu nijak závratných rychlostí nemohou dosahovat a jízdní doby jsou nastaveny na ty nejhorší zimní podmínky, takže se autobusy většinou nehorázně šourají. A i po letošní ledovkové kalamitě bych řekl, že železniční doprava je na počasí závislá přece jen o trochu méně než silniční.

+2/0
4.12.2014 15:11

P39a55v57e30l 55M44a89t45o52u17š73e60k 5540887668444

Vlak se dělá na zakázku? Takové trendy dnes možná jsou, ale rozhodně nejsou nezbytné. Navíc se obvykle jedná o interiér, zabezpečení apod., nikoli o vlastní stavbu vozidla. Lokomotivy ze 60. a 70. let jezdí dodnes po celé síti bývalé ČSSR a ve velké části bývalého SSSR. Kolik se za tu dobu vystřídalo generací nákladních aut a autobusů! Autobus nemá častou údržbu? Pokud ne, tak je to dost smutné. Nehod autobusů je ostatně poměrně dost. Náklady na silnici jsou především de facto rozprostřeny na všechny obyvatele bez ohledu na to, jak často je využívají. Zaměstnanců kolem drážních budov se možná motá dost, ale obvykle jde o pomocný personál, částečně se tím řeší zaměstnanost. Vlaky lze jinak řídit z jednoho místa klidně v celé ČR. Nehledě k tomu, kolik lidí se motá kolem silnic, počínaje třeba policajty! Na 20 náklaďáků nebo autobusů potřebujete 20 řidičů, na 20 nákladních vagonů v jednom vlaku jediného strojvedoucího. Pomalé vlaky - jak jsem tu psal jinde, v Německu jezdí vlaky po šumavských a krušnohorských lokálkách rychleji než auta po silnicích. Vše je věcí stavu tratí. Ale za ten nemohou vlaky, ale naše skvělé hospodářství.

+6/0
4.12.2014 12:26

O90n23d62r74e35j 36P57o74d10z35i59m18e24k 8783412687815

Proč by lehčí autobus s úspornějším motorem bez další čety obslužného personálu nemohl být levnější? Uvědomte si, že vozový park ČD je pořád velmi zastaralý oproti mmoderním autobusům splňujícím EURO 5 a 6.

+1/−5
4.12.2014 11:51

P66a21v59e45l 32M72a56t68o69u89š59e13k 5400127698944

Právě proto, že ten vlak má neporovnatelně nižší jízdní odpory než jakékoli silniční vozidlo. Kdyby byl elektrický, mohl by ještě navíc při brždění vracet proud do sítě (v mnoha zemích běžná věc).

+3/0
4.12.2014 12:51

B33o71h62u59s91l72a31v 41K78r87á86l62í33k 2331910719516

Ještě vynalézt rekuperaci nafty ;-D

0/0
4.12.2014 15:13

O86n96d30r96e54j 41P19o32d71z64i41m33e13k 8463752667455

Zřejmě ta ekonomika provozu nezávisí jen jízdních odporech...

0/0
5.12.2014 8:00

J92a47n 62S79a93l13o87m35o52n 4599310691705

Nové vlakové soupravy také splňují emisní normy EURO :-).

+2/0
4.12.2014 12:56

P49a92v14e70l 30M79a96t39o90u47š59e22k 5250157848484

Na nějaké normy se můžu vyprdnout. Dnešní auta splňují tisíce norem, ale smog a hluk z nich je stále větší, protože jich stále přibývá. Když už normy, tak na prvním místě by měly být takové, které omezují zneužívání technických vymožeností.

+1/0
4.12.2014 16:11

O40n34d16r67e29j 45P66o28d90z64i37m58e57k 8613362477115

No ale motorové jednotky Regionova je opravdu nesplňují...

0/0
5.12.2014 7:59

J91a67n 12S42a64l86o63m50o39n 4179980321545

Regionova je nepřiliš povedená rekonstrukce motorové jednotky 810 s jedním připojeným vagonkem. :-) Jsou to prostě staré stroje v novém kabátě. :-)

+1/0
5.12.2014 8:03

L87u45k67á88š 85Š40m40a14h43e89l 2457524442814

??? Mně trvá cesta do práce vlakem 13-14 minut, autem 12-15 minut a busem 12-19 minut. Jezdím po trati 197.

+7/0
4.12.2014 11:35

J77a15n 71S88t15o93d35o61l63a 7541400413120

o.k., tu trať  rozhodně nerušit. V případě Strakonice-Volary je to úplně jiné.

+1/−2
4.12.2014 11:49

M60a79t83ě76j 76V42o59n34d32ř24i66č25k82a 4134280238616

Autobusy by jen těžko přilákaly více návštěvníků- postrádají celorepublikovou síťovost, nemají místa pro jízdní kola a také by jen minimálně zvýšili rychlost.

+7/0
4.12.2014 11:37

L40u52k59á91š 37Š88m75a61h67e89l 2517364642834

Prachatice - Vodňany jezdí bus 35 minut, vlak 35 minut, zastávky jsou ve srovnatelných bodech... jen vlak má v Číčenicích přípoj na Plzeň i na Budějovice, autobus ne.

+6/0
4.12.2014 11:42

J22a18n 97S80t79o20d74o77l36a 7601780593910

V tom případě trať nerušit, když je efektivní. Ale Strakonice-Volary vede skoro pořád podél silnice, a vlak se neuvěřitelně vleče. Nejde o to, že by se rušily všechny vlaky, ale jen ty, které namají smysl.

0/−5
4.12.2014 11:49

J19a58n 61S43a42l33o74m78o78n 4739220191535

Vleče se to kvůli stavu trati. Po rekonstrukci by klidně mohl jet 110km/h a bylo by to v pohodě. Tady se až do rekonstrukce taky vlekly vlaky 80 km/h a míň a po rekonstrukci jezdí těch 110 km/h. :-)

+4/−1
4.12.2014 12:57

J28a92n 64S34t61o52d52o13l90a 7471560523490

Síť autobusů nahrazujících vlaky by navazovala na efektivní a provozovanou vlakovou síť, v tom není problém. Autobus před nádražím, přestup stejný jako z vlaku do vlaku.

Na kola a kočárky autobusy existují a jezdí.

Rychlost by zvýšily výrazně. Na lokálkách jezdí obbvykle Helena Vondráčková a ta se fakt nehne. Krom toho je v ní děsnej hluk.

0/−2
4.12.2014 11:52

J62a69n 30S92a96l58o94m64o11n 4819870261395

Problém všech těhle tratí je to, že aby to mělo nějakou konkureční smyslupnost ohledně rychlosti a kvality cestování muselo by se do toho začít investovat. Ono je to dáno třeba tím, že na tyhle lokální tratě víc jak 50 let nikdo pořádně nešáhl a podle toho taky vypadají. A to nemluvím o těch opravdu zastaralých (a už tehdy spíš nouzových, protože byly návrhy na mnohem lepší, rychlejší a pohodlnější) jednotkách typu 810.

+4/−1
4.12.2014 13:01

T27o21m64á28š 53S73k29á36l67a 6708867

kdyby stacilo investovat byl by to mensi problem. Jenze drazsi trat stoji vic i na udrzbe, aby si tu povolenou rychlost zachovala. To je to co je na vlacich drahe. Ne ujety km, ale udrzba site. Kdyz jednim mistem projedou 3 vlaky denne, tak tam ta kolej vubec nema byt. To je jako zavadet tramvaj na vesnici.

0/0
9.12.2014 14:56

P88a14v35e19l 38M49a37t68o45u83š38e19k 5770957848944

Pomalost vlaků, resp. tratí, je českou specialitou, není to axiom. V Německu se na podobných tratích jezdí rychleji než po silnicích.

+3/0
4.12.2014 11:37

L78u36k17á38š 45Š79m86a33h26e45l 2297594662484

No, ono leckdy i v ČR, když se vezme síťový efekt. Proč třeba nejezdí žádný autobus mezi Plzní a Budějovicemi? Nemají oproti jízdní době vlaku pod dvě hodiny absolutně šanci. Díky tomu je rychlejší i cesta od nás do Plzně i přes přestup v Číčenicích a nutnost jet do Číčenic po té údajně "strašně pomalé lokálce".

+5/0
4.12.2014 11:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.