Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zrušte část vlaků a nahraďte je autobusy, navrhuje Leo Express

Miliardu korun za 15 let. Tolik by mohl podle majitele soukromého železničního dopravce Leo Express Leoše Novotného ušetřit Jihočeský kraj, kdyby v soutěži na provoz vlaků na pošumavských lokálkách upřednostnil namísto vlaků na některých tratích autobusy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J82i58ř15í 64J22o90z69a 3528603590501

At si pan Novotny da pohov. On nam na Jihu bude radit zrovna ten co do dnes nevydelal se svymi vlaky ani korunu. Pane Novotny, proc nenahradite svoji PRODELECNOU vlakovou linku take autobusy?

+2/0
7.12.2014 9:00

L83u63k12á49š 41M49a54l71í82č87e29k 3173902645757

Je to magor od samého začátku, kdy tatínek paštikář koupil chlapečkovi mašinky na hraní. Pouze ani jeden z nich nepochopil, že provozní praxe na železnici je zcela jiná, než když si chlapeček hraje s vláčky na koberci v obýváku... Takhle to vypadá, když se někdo pokouší potřebnou profesionalitu a zkušenosti nahradit výší bankovního konta a s**e se do oboru, o kterém absolutně nic netuší!

+5/−1
6.12.2014 20:23

V15l33a56s23t96i17m54i59l 74H39a49l13b74i92c25h 8363705626908

Naši pradědové tu vybudovali nejhustší železniční síť v Evropě.Demokrati z toho dělají cyklostesky.

+4/0
5.12.2014 8:54

J43i19n47d11ř59i71c37h 11M92i11t21t74e26r 6441150103153

Ano taxík by byl často levnější.

+2/−1
4.12.2014 23:28

J75a54n 36D93v69o65ř94á94k 4803742243327

Ono to bude levnější, ale jakmile se rozbije byť jen jediný autobus, lidi nikam nepojedou a zůstanou doma... Na zálohy tento pán nehraje. Vždyť to jsou mrtvé peníze!

+11/0
4.12.2014 22:06
Foto

J79i23ř36í 91I63n92c23z24é88d46y 2744945561819

Ja myslim, ze by to chtelo ledovku aspon na tyden aby tem soukromnikum trosku zchladla hlava. ;-D

+2/−1
4.12.2014 20:18

J31a72n 46J47e91m98e75l79k31a 1705560

No je bohužel pravda, že spousta tratí je nekonkurenceschopných. Blbě řízených, blbě využívaných, jezdí po nich třeba nevhodné soupravy - neumí z nich dostat maximum. 

V ČR je opravdu jen pár hlavních elektrifikovaných tratí, které jsou trochu o něčem. Děčín, Praha, Olomouc Ostrava, Žilina. Brno Břeclav. Trochu Pardubice Brno. Břeclav Olomouc je krásná, ale nic moc tam nejezdí. A to je tak asi všechno. 

I ostatní elektrifikované jsou celkem zastaralé. Plzeň, Budějovice už jsou nic moc. Brno Ostrava mizerné.

Pak je spousta příměstských, které mají velký potenciál, ale jsou totálně zastaralé a  neelektrifikované - Kladno, Boleslav, Zlín, Frýdlant nad Ostravicí atd. A často blbě řízené. A jezdí po nich někdy i nevhodné soupravy.(pro časté příměstské zastávky) A často absence spěšných vlaků.

A pak spousta těch ostatních nižších tratí, kterých je v ČR ovšem nejvíc a jsou často nekonkurenceshopné s autem i busem závislé na dotacích. Většinou špatné rychlostní průměry.  Opět často nevyužit ani současný potenciál,  například rychlost omezena ne zakřivením kolejí, ale třeba jejich stavem nebo špatným zabezpečením. Pak třeba vlak jede po rovné koleji 50 Km/h a pod.. 

A pak jsou úplně takové ty nejmenší s nepohodlnou řadou 810. co  jezdí 3* denně a ještě nespolupracují a konkurují si s autobusy. Tady by se asi hodil možná částečně i Ficův model: -)

Protože nefunguji ty vyšší vrstvy nefungují ty spodní. Protože nefungují ty střední ty koncové pak často v úplné ..

Ale i v nejlepším  případě se ukazuje problematická konkurenceschopnost většiny diselových tratí.  Sice pojedete rychle 350 km Pendolínem, tak to pak zabije návazný 40km úsek s plečkami a rychlostním průměrem 35 Km/h. Kde strávíte třeba další hodinu. K tomu nenavazující přestup půl hodiny atd. A zvítězí auto nebo min auto na nádraží (což není vždy možné).

+4/−1
4.12.2014 20:06

J24a87n 82J53e40m92e76l41k30a 1275860

Z toho pohledu má lepší variantu Jančura, který zavádí svůj systém  návazných autobusů na své vlaky. Nedotační a funguje. Navazuje, počká atd. A jeho síť je na mapě ČR už docela velká. Zejména tam kde jsou slušné cesty pak regionální  ČD nestíhá.  Jede třeba i logičtější cestou než vlak. Případně jeho návazné taxi, které obchází často drahé neschopné tunelované a neprovázané mhd.

Blbě je podle mě jednotné republikové jízdné. Které pak neodráží místo a potřeby konkretní tratě. Bohužel nevypadá, že by současný výhled investic něco v tomto změnil. Mluví se o drahé VRT, ale podle mě je třeba spíš investovat do nižších vrstev tam, kde to má smysl a je potencionál. Pak nebude třeba tak dotovat a rušit v takovém počtu ty koncové. Investice do koridorů byly. Do těch ostatních moc ne.

+1/−1
4.12.2014 20:15

L88u94k13á18š 23Š45m21a62h40e46l 2567944692474

Zapomínáte na jednu podstatnou věc. Článek je (a podobné diskuse vždy jsou) o obsluze menších sídel. Kdežto Jančura provozuje svou dopravu sice úspěšně, ale jezdí do sídel o minimální velikosti okresního města. Tam samozřejmě lze nadirigovat s ohledem na větší a hlavně stabilní přepravní proudy dopravu výrazně snáz.

+3/−1
5.12.2014 6:52

Ř23e59h12o76ř 83V87l23a59s21á42k 2324654981116

Praha-Budějice je konkurenceschopná. Už proto, že na silnici smrti I/3 nemá každý náladu.

+2/0
4.12.2014 20:22

J63a30n 64J63e14m88e52l28k60a 1125130

Tak je pravda, že tam se investuje a zlepšuje.

+1/0
4.12.2014 22:32

L72u70k18á34š 44Š61m57a45h96e45l 2327394282694

Plzeň Budějovice také, vlak jezdí co 2 hodiny s jízdní dobou cca 1:50. Autem to při běžném provozu a dodržování rychlosti pod 2:15 nezajedete (je to cca 144 km, z toho v úseku Plzeň - Nepomuk tak třetina v obcích a zbytek v prudkých stoupáních a klesáních).

+3/0
5.12.2014 6:54

J24i19ř15í 17J88o58z11a 3138883950401

V pristim roce dojde na trati Budejce - Plzen k dalsi modernizaci teto trate a bude po cely rok prochazet rekonstrukci stanice Strakonice a Horazdovice predmesti.

+1/0
7.12.2014 9:06
Foto

K45a92r73e15l 83R18i69e59s58n32e84r 3191861509335

Tomuto muži nevyšel jeho sen o vlacích, neboť si provozování drážní dopravy představoval jako Hurvínek válku. Nyní by alespoň demagogií zrušil vlaky někomu jinému.

+9/−1
4.12.2014 18:53

I97v30a 47V53a27l33č28í40k74o70v81á 1139518961951

Mladý manažer má obvykle krátkozraké vidění, toto je jeden z nich. Navíc on vidí jen svůj zisk.

+12/−1
4.12.2014 17:12

R82a22d17k30o 55K65ř26i10v14á71n27e55k 7190103645600

Tratí, jejichž existence je již neopodstatněná, skutečně pár existuje. Je ovšem třeba objektivní individuální posouzení, jehož Leoš Novotný asi těžko bude schopen, když mu jde o jeho kšeft.

1. Částka kolem 100 Kč/vlkm je zprůměrovaná. Platí i pro soupravu elefantů s tisícem cestujících, nebo - zůstaňme v JČ - vlak mezi Zliví a ČB s davy mrkvanů (místní název).  Zde jsou náklady na cestujícícho hluboko pod autobusem. Na lokálce jsou naopak vyšší, ale zrušením levného motoráčku se nám ta průměrná cena za vlkm v kraji zvýší - úspora bude jen částečná.

2. Vlak vrací peníze státu ve vysokém poplatku za dopravní cestu i na nejposlednější lokálce. Regionální bus neplatí silniční daň a po dálnici nejede, spotřební daň z nafty platí vlak i bus.

Otázka A: Pokud po okresce pojede denně 10 busů tam a zpět navíc, ročně jsou to tisíce jízd. Projeví se to v opotřebení silnice, potřebě jejího rozšíření... a pokud ano, nezaplatí to NÁÁÁHODOU KRAJ?

Otázka B: Pokud kraj neobjedná na některé trati dopravu, z čeho bude stát platit její údržbu? Z občasného vlaku se dřevem či turistického vláčku to neufinancuje, tedy se ztráta přenese z kraje na stát. Řešení: buď udržovat v provozu i s osobní dopravou, nebo zrušit úplně až na věky, popř. prodat, bude-li komu.

3. Pan inženýr Kvizda je spíše než autorita konjunkturalista, ventilující populistická témata. Je dobré brát jeho názory v úvahu, ale ne jako ty jediné správné. Jeho stať o tunelu do Berouna, v níž semlel koněspřežku i kruhové objezdy, ale žádné proveditelné řešení dopravy pro příslušný region nenavrhl, dodnes slouží pro pobavení části odborné veřejnosti. Chruščov bez domyšlení souvislostí tlačil kukuřici, Ing. Kvizda zase redukci železnic. Přání je otcem myšlenky:-)

+24/−1
4.12.2014 11:59

B81o31h78u70s59l78a89v 74K92r91á74l49í86k 2521430989776

Docela vtipná úvaha, že zrušením neefektivních vlaků a ponecháním těch efektivních se cena za vlkm zvýší. Jistě je nesmyslné uvádět výkony ve vlkm bez ohledu na velikost vlaku, ale mluvíme-li o celém dopravním systému v té oblasti, pak musíte do výsledku započítat i ty autobusy. 

Z čeho bude stát platit údržbu svých tratí, pokud si na nich kraj neobjedná dopravu, to je jistě systémová otázka. Stejně jako to, jestli stát nebo kraj se má snažit z nějakého důvodu (památkářského, strategického apod.) nerentabilní tratě uchovat, popřípadě jejich rentabilitu hodnotit jinou metodikou a ekonomické vztahy nastavit tak, aby náklady na uchování těchto technických památek nešly z peněz určených na dopravní obslužnost. Lokální význam železnic je dnes úplně jiný než ve druhé polovině 19. století, kdy silniční motorizovaná doprava prakticky neexistovala. A zase ještě železnice nejsou tak velkou raritou, aby se uživily jen jako turistické atrakce.

+1/−1
4.12.2014 14:59

R54a80d87k23o 13K37ř26i76v73á81n36e27k 7290563235290

Když budu mít - pro zjednodušení -  u motoráčku náklady třeba 50 Kč/km a u kapacitního příměstského vlaku třeba 150 Kč/km a oba ujedou stejně, tak to bude v průměru 100 Kč/km. Motoráček zruším bez náhrady a bude to v průměru 150 Kč/km.

Když sečtu hrušky s jablky, kapacitní vlak za 150 zůstane a motoráček nahradí autobus za 35 Kč/km,  jsem na pseudoukazateli 92,50 Kč/km. Takže jako kraj ušetřím 7,50 Kč/km, ale "nenávratně" přijdu o státem financovanou infrastrukturu.

Omlouvám se za zjednodušení, ale často zneužívané tvrzení, že motoráček jezdí za stovku je mnohem nebezpečnější zjednodušení.

+9/0
4.12.2014 15:42

J60a80n 48S89a24l73o13m50o56n 4519650891325

My jsme si tak zvykli řešit jen ekonomické faktory, že úplně zapomínáme na faktory sociální a socioekonomické.

+12/0
4.12.2014 11:23

J17a38n 31S39t12o75d11o85l16a 7111430653670

Místní těmi vlaky nejezdí - jsou pomalé, místní nemají čas trávit několik hodin denně cestou do práce. 

Pár místních je tam zaměstnáno. Jenže ti by se zaměstnali těmi autobusy a prací kolem toho. 

Efektivnější doprava by přilákala více návštěvníků - plus pro místní.

Místní by konečně mohli jezdit do práce hromadnou dopravou. Budy by mohly jezdit častěji, neboť jejich provoz je výrazně levnější. Při zachování stejné sumy dotací, by mohly jezdit dvakrát až třikrát častěji.

+4/−11
4.12.2014 11:28

P31a61v22e10l 21M64a57t30o40u39š23e47k 5950157898724

Provoz autobusů nemůže být z technického hlediska levnější.

+8/−3
4.12.2014 11:32

J48a98n 86S69t35o18d90o13l19a 7891340823270

Je. Cena busu vs. vlaku - vlak se dělá na zakázku, busy jsou velké série. Vlak vydrží déle, ale má nákladnou a častou údržbu.

Po kolejích jezdí jen vlak. Po silnici spoustu jiné dopravy. Náklady na silnici se rozloží na více uživatelů. 

Kolem drážních budov se motá hodně zaměstnanců, opět náklad na provoz vlaku.

Těmi konkrétními spoji nejezdí skoro nikdo, protože jsou pomalé. Flexibilnějš a rychlejší autobusy by přilákaly více platících cestujících.

+2/−9
4.12.2014 11:45

L84u79k62á83š 23Š40m47a82h34e88l 2527894212524

Jak rychlejší autobusy? Znáte to tam? Já ano, bydlím tu a vlakem jezdím 2-4x denně. Ty autobusy jezdí stejně rychle jako vlaky, navíc některými těmi místy prostě ani neprojedou. Těžko se někde vezme posila, nepřepraví nárazově skupiny škol ani turistů, které s vlaky jezdí, kola, lyže... Nemají síťový efekt na přestupy. Na autobusové zastávce nemáte šanci zjistit, jestli nemá bus zpoždění, jestli vůbec přijede (nedávno jsme měli poruchu a zůstali stát s busem mezi poli), nemáte ani ve městě o víkendu nebo večer možnost se schovat před mrazem a deštěm při čekání... Nejsou síťové a hromadné jízdenky. Koho ty autobusy mají nalákat???

+13/−1
4.12.2014 11:49

O80n11d98r72e61j 62P88o10d20z70i27m67e44k 8913852907295

TO co píšete, pane, není z větší části pravda.

+1/−11
4.12.2014 11:52

L60u47k39á15š 55Š95m62a26h52e16l 2587184612134

To by mne zajímalo, co na tom není pravda, konkrétně prosím.

+10/0
4.12.2014 12:34

J45i46ř64í 10H91o66v19o33r83k54a 8327266722835

Dovolím si reagovat příkladem - IDS JMK. Zpoždění nyní zjistíte on-line (aplikace Poseidon), u ohlášených skupin se posilují spoje, všechny autobusy mají prostory na kočárky, vybrané linky přepravují kola

Kde se schováte před mrazem na "opuštěném" nádraží/zastávce?

0/−2
4.12.2014 18:41

L13u68k30á25š 88Š96m66a97h90e90l 2427704922264

No, jenže článek je a já mluvím o jižních Čechách. Nedovedu si představit, jak zde něco někdo takového zavádí. IDS JMK je skutečně prakticky jediný - 1 ze 14 krajů. (Omezeně nějaká informovanost funguje i v PID, ale tam to není systémové a týká se to jen některých spojů a některých zastávek). Stejně tak na trati 197 jsou tři otevřené čekárny u vlaků + většina zbytku má aspoň přístřešek. Zato u busů je otevřený autobusák jen a pouze v Prachaticích a ještě jen v pracovní dny, na leckterých zastávkách pak není ani ten přístřešek (nejvíc v tomto vyčnívá Bavorov, který je dokonce městem, ale na autobus se zde neschováte).

+2/0
5.12.2014 6:57

O65n10d72r57e14j 21P18o15d41z55i48m36e28k 8683802307815

Pardon, překlikl jsem, se, tento komentář patřil k jinému příspěvku.

0/0
5.12.2014 8:04
Foto

B71r50o39n98i78s32l55a48v 41G87a55b49r97y12š 2102749751

Zpochybňujete osobní zkušenosti?

0/0
4.12.2014 13:59

B61o89h37u65s25l98a35v 98K56r21á19l57í50k 2271710719326

Co se týče síťového efektu (návaznosti, tarif) i co se týče informací v reálném čase, to je věc tradic, která se dá změnit prakticky z roku na rok.Pokud síťovým efektem myslíte lavinovité šíření zpoždění, zejména na jednokolejkách, tam mají autobusy naopak výhodu, že těmito efekty trpí o trochu méně. Sledování autobusů přes GPS se v civilizovanějších oblastech stává standardem a pak už záleží jen na investicích do přijímačů a zobrazovačů, kde budou ty informace dostupné - na telefonu by je mohl mít každý skoro zadarmo. 

Nicméně faktem je, že na místních silničkách autobusy opravdu nijak závratných rychlostí nemohou dosahovat a jízdní doby jsou nastaveny na ty nejhorší zimní podmínky, takže se autobusy většinou nehorázně šourají. A i po letošní ledovkové kalamitě bych řekl, že železniční doprava je na počasí závislá přece jen o trochu méně než silniční.

+2/0
4.12.2014 15:11

P60a50v21e54l 24M69a72t77o81u65š69e73k 5520987988374

Vlak se dělá na zakázku? Takové trendy dnes možná jsou, ale rozhodně nejsou nezbytné. Navíc se obvykle jedná o interiér, zabezpečení apod., nikoli o vlastní stavbu vozidla. Lokomotivy ze 60. a 70. let jezdí dodnes po celé síti bývalé ČSSR a ve velké části bývalého SSSR. Kolik se za tu dobu vystřídalo generací nákladních aut a autobusů! Autobus nemá častou údržbu? Pokud ne, tak je to dost smutné. Nehod autobusů je ostatně poměrně dost. Náklady na silnici jsou především de facto rozprostřeny na všechny obyvatele bez ohledu na to, jak často je využívají. Zaměstnanců kolem drážních budov se možná motá dost, ale obvykle jde o pomocný personál, částečně se tím řeší zaměstnanost. Vlaky lze jinak řídit z jednoho místa klidně v celé ČR. Nehledě k tomu, kolik lidí se motá kolem silnic, počínaje třeba policajty! Na 20 náklaďáků nebo autobusů potřebujete 20 řidičů, na 20 nákladních vagonů v jednom vlaku jediného strojvedoucího. Pomalé vlaky - jak jsem tu psal jinde, v Německu jezdí vlaky po šumavských a krušnohorských lokálkách rychleji než auta po silnicích. Vše je věcí stavu tratí. Ale za ten nemohou vlaky, ale naše skvělé hospodářství.

+6/0
4.12.2014 12:26

O26n67d16r54e29j 80P23o73d82z78i95m56e90k 8303772977975

Proč by lehčí autobus s úspornějším motorem bez další čety obslužného personálu nemohl být levnější? Uvědomte si, že vozový park ČD je pořád velmi zastaralý oproti mmoderním autobusům splňujícím EURO 5 a 6.

+1/−5
4.12.2014 11:51

P79a39v37e52l 24M21a78t82o50u54š36e56k 5260907508454

Právě proto, že ten vlak má neporovnatelně nižší jízdní odpory než jakékoli silniční vozidlo. Kdyby byl elektrický, mohl by ještě navíc při brždění vracet proud do sítě (v mnoha zemích běžná věc).

+3/0
4.12.2014 12:51

B14o50h27u43s55l63a54v 95K90r72á11l95í88k 2971840199786

Ještě vynalézt rekuperaci nafty ;-D

0/0
4.12.2014 15:13

O53n74d11r10e56j 85P39o62d39z18i11m39e32k 8383522487395

Zřejmě ta ekonomika provozu nezávisí jen jízdních odporech...

0/0
5.12.2014 8:00

J10a78n 42S93a57l62o95m81o88n 4689250871205

Nové vlakové soupravy také splňují emisní normy EURO :-).

+2/0
4.12.2014 12:56

P48a58v46e58l 40M80a71t91o39u49š27e85k 5680337918654

Na nějaké normy se můžu vyprdnout. Dnešní auta splňují tisíce norem, ale smog a hluk z nich je stále větší, protože jich stále přibývá. Když už normy, tak na prvním místě by měly být takové, které omezují zneužívání technických vymožeností.

+1/0
4.12.2014 16:11

O81n70d71r72e60j 55P46o78d77z73i41m17e52k 8933892577735

No ale motorové jednotky Regionova je opravdu nesplňují...

0/0
5.12.2014 7:59

J69a91n 23S28a82l78o16m89o97n 4289170501635

Regionova je nepřiliš povedená rekonstrukce motorové jednotky 810 s jedním připojeným vagonkem. :-) Jsou to prostě staré stroje v novém kabátě. :-)

+1/0
5.12.2014 8:03

L18u44k19á23š 64Š76m58a15h48e76l 2847844122934

??? Mně trvá cesta do práce vlakem 13-14 minut, autem 12-15 minut a busem 12-19 minut. Jezdím po trati 197.

+7/0
4.12.2014 11:35

J12a92n 27S96t42o74d90o78l75a 7271940883570

o.k., tu trať  rozhodně nerušit. V případě Strakonice-Volary je to úplně jiné.

+1/−2
4.12.2014 11:49

M52a88t81ě48j 56V80o59n66d90ř52i43č58k79a 4444180918436

Autobusy by jen těžko přilákaly více návštěvníků- postrádají celorepublikovou síťovost, nemají místa pro jízdní kola a také by jen minimálně zvýšili rychlost.

+7/0
4.12.2014 11:37

L17u78k16á92š 31Š86m13a26h23e32l 2667754692274

Prachatice - Vodňany jezdí bus 35 minut, vlak 35 minut, zastávky jsou ve srovnatelných bodech... jen vlak má v Číčenicích přípoj na Plzeň i na Budějovice, autobus ne.

+6/0
4.12.2014 11:42

J43a88n 59S62t25o90d33o95l13a 7631470303420

V tom případě trať nerušit, když je efektivní. Ale Strakonice-Volary vede skoro pořád podél silnice, a vlak se neuvěřitelně vleče. Nejde o to, že by se rušily všechny vlaky, ale jen ty, které namají smysl.

0/−5
4.12.2014 11:49

J60a16n 88S40a42l98o41m18o13n 4559490731825

Vleče se to kvůli stavu trati. Po rekonstrukci by klidně mohl jet 110km/h a bylo by to v pohodě. Tady se až do rekonstrukce taky vlekly vlaky 80 km/h a míň a po rekonstrukci jezdí těch 110 km/h. :-)

+4/−1
4.12.2014 12:57

J87a27n 68S76t43o52d67o85l67a 7871610103290

Síť autobusů nahrazujících vlaky by navazovala na efektivní a provozovanou vlakovou síť, v tom není problém. Autobus před nádražím, přestup stejný jako z vlaku do vlaku.

Na kola a kočárky autobusy existují a jezdí.

Rychlost by zvýšily výrazně. Na lokálkách jezdí obbvykle Helena Vondráčková a ta se fakt nehne. Krom toho je v ní děsnej hluk.

0/−2
4.12.2014 11:52

J42a79n 91S87a82l96o28m33o65n 4949800711595

Problém všech těhle tratí je to, že aby to mělo nějakou konkureční smyslupnost ohledně rychlosti a kvality cestování muselo by se do toho začít investovat. Ono je to dáno třeba tím, že na tyhle lokální tratě víc jak 50 let nikdo pořádně nešáhl a podle toho taky vypadají. A to nemluvím o těch opravdu zastaralých (a už tehdy spíš nouzových, protože byly návrhy na mnohem lepší, rychlejší a pohodlnější) jednotkách typu 810.

+4/−1
4.12.2014 13:01

T85o39m84á44š 57S50k59á68l50a 6598227

kdyby stacilo investovat byl by to mensi problem. Jenze drazsi trat stoji vic i na udrzbe, aby si tu povolenou rychlost zachovala. To je to co je na vlacich drahe. Ne ujety km, ale udrzba site. Kdyz jednim mistem projedou 3 vlaky denne, tak tam ta kolej vubec nema byt. To je jako zavadet tramvaj na vesnici.

0/0
9.12.2014 14:56

P24a45v77e53l 98M17a48t13o71u53š46e40k 5880697758574

Pomalost vlaků, resp. tratí, je českou specialitou, není to axiom. V Německu se na podobných tratích jezdí rychleji než po silnicích.

+3/0
4.12.2014 11:37

L84u10k90á98š 45Š20m47a71h94e35l 2817584752644

No, ono leckdy i v ČR, když se vezme síťový efekt. Proč třeba nejezdí žádný autobus mezi Plzní a Budějovicemi? Nemají oproti jízdní době vlaku pod dvě hodiny absolutně šanci. Díky tomu je rychlejší i cesta od nás do Plzně i přes přestup v Číčenicích a nutnost jet do Číčenic po té údajně "strašně pomalé lokálce".

+5/0
4.12.2014 11:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.