Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Zrušte část vlaků a nahraďte je autobusy, navrhuje Leo Express

Miliardu korun za 15 let. Tolik by mohl podle majitele soukromého železničního dopravce Leo Express Leoše Novotného ušetřit Jihočeský kraj, kdyby v soutěži na provoz vlaků na pošumavských lokálkách upřednostnil namísto vlaků na některých tratích autobusy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JJ

J78i18ř53í 60J98o74z70a

7. 12. 2014 9:00

At si pan Novotny da pohov. On nam na Jihu bude radit zrovna ten co do dnes nevydelal se svymi vlaky ani korunu. Pane Novotny, proc nenahradite svoji PRODELECNOU vlakovou linku take autobusy?

2 0
možnosti
LM

Je to magor od samého začátku, kdy tatínek paštikář koupil chlapečkovi mašinky na hraní. Pouze ani jeden z nich nepochopil, že provozní praxe na železnici je zcela jiná, než když si chlapeček hraje s vláčky na koberci v obýváku... Takhle to vypadá, když se někdo pokouší potřebnou profesionalitu a zkušenosti nahradit výší bankovního konta a s**e se do oboru, o kterém absolutně nic netuší!

5 1
možnosti
VH

Naši pradědové tu vybudovali nejhustší železniční síť v Evropě.Demokrati z toho dělají cyklostesky.

4 0
možnosti
JM

Ano taxík by byl často levnější.

2 1
možnosti
JD

J60a21n 81D77v56o60ř90á81k

4. 12. 2014 22:06

Ono to bude levnější, ale jakmile se rozbije byť jen jediný autobus, lidi nikam nepojedou a zůstanou doma... Na zálohy tento pán nehraje. Vždyť to jsou mrtvé peníze!

11 0
možnosti
Foto

Ja myslim, ze by to chtelo ledovku aspon na tyden aby tem soukromnikum trosku zchladla hlava. ;-D

2 1
možnosti
JJ

J54a93n 26J55e13m42e82l69k73a

4. 12. 2014 20:06

No je bohužel pravda, že spousta tratí je nekonkurenceschopných. Blbě řízených, blbě využívaných, jezdí po nich třeba nevhodné soupravy - neumí z nich dostat maximum. 

V ČR je opravdu jen pár hlavních elektrifikovaných tratí, které jsou trochu o něčem. Děčín, Praha, Olomouc Ostrava, Žilina. Brno Břeclav. Trochu Pardubice Brno. Břeclav Olomouc je krásná, ale nic moc tam nejezdí. A to je tak asi všechno. 

I ostatní elektrifikované jsou celkem zastaralé. Plzeň, Budějovice už jsou nic moc. Brno Ostrava mizerné.

Pak je spousta příměstských, které mají velký potenciál, ale jsou totálně zastaralé a  neelektrifikované - Kladno, Boleslav, Zlín, Frýdlant nad Ostravicí atd. A často blbě řízené. A jezdí po nich někdy i nevhodné soupravy.(pro časté příměstské zastávky) A často absence spěšných vlaků.

A pak spousta těch ostatních nižších tratí, kterých je v ČR ovšem nejvíc a jsou často nekonkurenceshopné s autem i busem závislé na dotacích. Většinou špatné rychlostní průměry.  Opět často nevyužit ani současný potenciál,  například rychlost omezena ne zakřivením kolejí, ale třeba jejich stavem nebo špatným zabezpečením. Pak třeba vlak jede po rovné koleji 50 Km/h a pod.. 

A pak jsou úplně takové ty nejmenší s nepohodlnou řadou 810. co  jezdí 3* denně a ještě nespolupracují a konkurují si s autobusy. Tady by se asi hodil možná částečně i Ficův model: -)

Protože nefunguji ty vyšší vrstvy nefungují ty spodní. Protože nefungují ty střední ty koncové pak často v úplné ..

Ale i v nejlepším  případě se ukazuje problematická konkurenceschopnost většiny diselových tratí.  Sice pojedete rychle 350 km Pendolínem, tak to pak zabije návazný 40km úsek s plečkami a rychlostním průměrem 35 Km/h. Kde strávíte třeba další hodinu. K tomu nenavazující přestup půl hodiny atd. A zvítězí auto nebo min auto na nádraží (což není vždy možné).

4 1
možnosti
JJ

J35a22n 34J82e62m95e31l46k46a

4. 12. 2014 20:15

Z toho pohledu má lepší variantu Jančura, který zavádí svůj systém  návazných autobusů na své vlaky. Nedotační a funguje. Navazuje, počká atd. A jeho síť je na mapě ČR už docela velká. Zejména tam kde jsou slušné cesty pak regionální  ČD nestíhá.  Jede třeba i logičtější cestou než vlak. Případně jeho návazné taxi, které obchází často drahé neschopné tunelované a neprovázané mhd.

Blbě je podle mě jednotné republikové jízdné. Které pak neodráží místo a potřeby konkretní tratě. Bohužel nevypadá, že by současný výhled investic něco v tomto změnil. Mluví se o drahé VRT, ale podle mě je třeba spíš investovat do nižších vrstev tam, kde to má smysl a je potencionál. Pak nebude třeba tak dotovat a rušit v takovém počtu ty koncové. Investice do koridorů byly. Do těch ostatních moc ne.

1 1
možnosti
Foto

Tomuto muži nevyšel jeho sen o vlacích, neboť si provozování drážní dopravy představoval jako Hurvínek válku. Nyní by alespoň demagogií zrušil vlaky někomu jinému.

9 1
možnosti
IV

Mladý manažer má obvykle krátkozraké vidění, toto je jeden z nich. Navíc on vidí jen svůj zisk.

12 1
možnosti
RK

Tratí, jejichž existence je již neopodstatněná, skutečně pár existuje. Je ovšem třeba objektivní individuální posouzení, jehož Leoš Novotný asi těžko bude schopen, když mu jde o jeho kšeft.

1. Částka kolem 100 Kč/vlkm je zprůměrovaná. Platí i pro soupravu elefantů s tisícem cestujících, nebo - zůstaňme v JČ - vlak mezi Zliví a ČB s davy mrkvanů (místní název).  Zde jsou náklady na cestujícícho hluboko pod autobusem. Na lokálce jsou naopak vyšší, ale zrušením levného motoráčku se nám ta průměrná cena za vlkm v kraji zvýší - úspora bude jen částečná.

2. Vlak vrací peníze státu ve vysokém poplatku za dopravní cestu i na nejposlednější lokálce. Regionální bus neplatí silniční daň a po dálnici nejede, spotřební daň z nafty platí vlak i bus.

Otázka A: Pokud po okresce pojede denně 10 busů tam a zpět navíc, ročně jsou to tisíce jízd. Projeví se to v opotřebení silnice, potřebě jejího rozšíření... a pokud ano, nezaplatí to NÁÁÁHODOU KRAJ?

Otázka B: Pokud kraj neobjedná na některé trati dopravu, z čeho bude stát platit její údržbu? Z občasného vlaku se dřevem či turistického vláčku to neufinancuje, tedy se ztráta přenese z kraje na stát. Řešení: buď udržovat v provozu i s osobní dopravou, nebo zrušit úplně až na věky, popř. prodat, bude-li komu.

3. Pan inženýr Kvizda je spíše než autorita konjunkturalista, ventilující populistická témata. Je dobré brát jeho názory v úvahu, ale ne jako ty jediné správné. Jeho stať o tunelu do Berouna, v níž semlel koněspřežku i kruhové objezdy, ale žádné proveditelné řešení dopravy pro příslušný region nenavrhl, dodnes slouží pro pobavení části odborné veřejnosti. Chruščov bez domyšlení souvislostí tlačil kukuřici, Ing. Kvizda zase redukci železnic. Přání je otcem myšlenky:-)

24 1
možnosti
BK

Docela vtipná úvaha, že zrušením neefektivních vlaků a ponecháním těch efektivních se cena za vlkm zvýší. Jistě je nesmyslné uvádět výkony ve vlkm bez ohledu na velikost vlaku, ale mluvíme-li o celém dopravním systému v té oblasti, pak musíte do výsledku započítat i ty autobusy. 

Z čeho bude stát platit údržbu svých tratí, pokud si na nich kraj neobjedná dopravu, to je jistě systémová otázka. Stejně jako to, jestli stát nebo kraj se má snažit z nějakého důvodu (památkářského, strategického apod.) nerentabilní tratě uchovat, popřípadě jejich rentabilitu hodnotit jinou metodikou a ekonomické vztahy nastavit tak, aby náklady na uchování těchto technických památek nešly z peněz určených na dopravní obslužnost. Lokální význam železnic je dnes úplně jiný než ve druhé polovině 19. století, kdy silniční motorizovaná doprava prakticky neexistovala. A zase ještě železnice nejsou tak velkou raritou, aby se uživily jen jako turistické atrakce.

1 1
možnosti
  • Nejčtenější

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

13. dubna 2024

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by...

Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho

15. dubna 2024

Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové

16. dubna 2024  15:15

Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...

Za zmizení 12 miliard dolarů trest smrti. Vietnam potrestal historický podvod

12. dubna 2024  17:58

Za největší bankovní podvod ve vietnamské historii padl ten nejpřísnější trest. Rozsudek smrti si u...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Maloobchody na českém venkově ovládnou Maďaři. Kupují další řetězec

17. dubna 2024  14:08

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil maďarské skupině Oriens nákup maloobchodního...

Horkovod dodá Brnu teplo a zbaví ho závislosti na plynu, říká ředitel Tepláren

20. dubna 2024

Premium Projekt horkovodu vedoucího z Jaderné elektrárny Dukovany do Brna byl po desetiletích přerušení...

Každá pátá firma v Česku je nefunkční. Povinnosti mají stejné jako ty živé

20. dubna 2024

Zombie firmy. I tak se v Česku nazývají společnosti, které jsou zapsané v obchodním rejstříku, ale...

Nejlepší letiště pro rok 2024 má Katar, Ruzyně se do top 100 nedostala

19. dubna 2024

Titul pro nejlepší letiště světa si pro letošní rok odneslo mezinárodní letiště Hamad v katarském...

Britské mléčné farmy chrlí hnůj do řek. Ochránci přírody volají po nápravě

19. dubna 2024

Mléčné farmy ve Spojeném království znečišťují životní prostředí a vylévají velké množství...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!