Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Poučili jsme se, musíme však více komunikovat, říká člen vedení Drah

Situaci s ledovkou jsme zvládli, komunikace však může být lepší. Pomoci by mělo kontaktní centrum, které je ve výstavbě. Čtenářům iDNES.cz to řekl člen představenstva Českých drah Michal Štěpán. V příštím týdnu čeká Dráhy velké hájení. O lidech na dlouhé hodiny uvězněných v nevytápěných vlacích se diskutuje i mezi politiky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P36e69t67r 46M67e13j81z11l36í53k 8128234731920

Jo, zlatá pára

0/0
5.12.2014 9:42

J31i37ř40í 83E74r44b76e78n 1193604786447

Ta pára, které skoro každý rok zamrzalo uhlí, ze které na každém nádraží kapala rozehřátá vazelína do kolejiště a která měla nanejvýš 10% energetickou účinnost??

+3/0
5.12.2014 12:57
Foto

I72v86o 96L13a80d86e72n44b34e95r47g24e36r 3803453267906

Propouštět zaměstnance a navyšovat si manažerské platy to u ČD jde pořád dobře. A jak se něco semele, je na vině komunikace. Tomu bych uvěřil před 100 lety, dnes jenom mlží, aby si zachránili teplá místečka. Na Zemi jsou města o rozloze ČR, jezdí tam, pluje a létá kde co. Tam, kdyby přišla Česká ledovka . . . [>-]

0/−3
4.12.2014 22:29

J55i66ř75í 60E74r79b47e79n 1583274206777

Tam, kdyby přišla česká ledovka, budou stejně namydlení jako u nás. Nemyslete si, že kalamity jsou záležitostí pouze ČR - akorát že o těch zahraničních se naše média příliš neobtěžují informovat.

S tímto extrémem, který přišel poprvé za 120 let využívání elektrické trakce v české dopravě, se totiž 100% nevyrovnal žádný dopravce - stály vlaky, tramvaje i trolejbusy.

+3/0
5.12.2014 8:43

P56e60t16r 67N32i39v93n13i32c71k25ý 3502384675347

Přitom stačilo udělat málo a dojem mohl být úplně jiný. Stačilo cestujícím POSKYTOVAT INFORMACE!

0/−1
5.12.2014 9:01

J88i26ř57í 92E98r59b87e63n 1933124826977

Bylo příliš málo lidí, kteří ty informace měli a mohli je poskytovat, a bylo příliš mnoho lidí, kteří ty informace potřebovali.

A jako pardon, ale za stav o obsah návěstních tabulí na nádražích nese zodpovědnost SŽDC, která vybírá od ČD miliardy ročně za ošoupání kolejí, ale není schopná si zajistit vlastní informatiku. Tuším že v Pardubicích si ČD obstaraly vlastní tabuli a křídou na ni psaly kdy který vlak kam pojede, protože pragotrony byly totalimprdélius.

+1/0
5.12.2014 12:55

V17a59c33l32a68v 61H66a76j45e41k 3556139519

Tak jsou v ři.... stejně jako my tady.

+1/0
5.12.2014 13:40

Z50d23e67ň82k51a 35V32e16s54e57l63á 8119335217270

Tato kalamita se mě naštěstí nedotkla, ale ze svých zkušeností z cest vlakem můžu říct, že mě taky kolikrát nenaštve ani tak samotné zpoždění (navíc za takových podmínek), jako spíš ta neinformovanost. Pokud tedy ČD a SŽDC zapracují na komunikaci mezi sebou i s cestujícími, bude to jenom dobře.

A nemám ve zvyku se ČD nějak zastávat, ale v tomto případě bych řekla, že asi skutečně dělali, co mohli. Dostat se k vlaku, co může stát někde, kam se pořádně nedá dojet ani po silnici, a dostat z něj bezpečně všechny cestující, příp. dostat ten vlak nějak k nejbližší civilizaci, mohl být fakt neskutečný oříšek nejen kvůli absenci náhradních autobusů, tak strojvedoucích nebo možností, kde ty dlouhé soupravy bezpečně odstavit, aby nezavazely dalšímu provozu (ne každé nádražíčko má aspoň tři koleje a dostatečně dlouhá nástupiště...) apod.

+4/0
4.12.2014 21:48

P68e96t22r 65N49o40v86o52t98n49y 3559872719902

Z 500 dieselovych lokomotiv jen 30? A to je jako meli stáhnout z tratí a vlaků, kde normalne slouží?

0/0
4.12.2014 20:25

J88i57ř69í 53E51r57b45e29n 1793514756607

A to jich ještě nemají 500 jak tvrdí novináři, ale ve skutečnosti jenom 216.

500 jich mohlo být tak před 15-20 lety, kdy stály houfy nevyužívaných, porouchaných a odstavených (ale účetně existujících) pilštyků, bardotek či hektorů v kopřivách kdesi na odstavných nádražích. Když se jelo z Turnova na Prahu, stávalo tam na pohřebišti dobře deset strojů.

+3/0
5.12.2014 8:46

J90a61n 12K68a31d45l50e48c 7187485296899

Furt se píše o vlacích českých drah. Jančura stál taky?

0/0
4.12.2014 19:58

M63a20r63t70i68n 43N94o47v59o25t65n98ý 3936566801624

Ten nejezdil vůbec.

+2/0
4.12.2014 21:50
Foto

B81r49o26n69i89s87l48a34v 50G40a28b19r46y33š 2812499381

A paštikář jakbysmet.

+1/0
4.12.2014 22:50

M79i89l41o93š 74S60a46l55o38š11e75k 7944123741733

500 dieselových lokomotiv a kde? Konkrétně v Olomouci se vlaky rušily a nebyla vidět nějaká záloha v akci pro uvízlé vlaky a víte proč? Protože není!

0/0
4.12.2014 19:53

K64a86r66e67l 32S58e98i74d70l 8380298377247

Nejlepší byl s.Stanjura jak apeloval na vládu ohledně státních železnic, a jak nechali cestující ve studených stanicích. On se měl obrátit spíš na na svoje stranické kolegy, ti přivedli dráhu tam kde je. Počínaje Stráským až po něj. Tak dlouho snižovali stavy zaměstnanců na minimum, rušila se mechanizace a vše centralizovali do Prahy, až se dospělo k současnému stavu, kdy nikdo nic není schopen udělat. A to ještě nejsou sněhové závěje. Ušetřilo se, to ano, v době kdy není žádná mimořádnost to funguje, ale při kalamitě, nelze nic udělat.

+2/−2
4.12.2014 19:41

P84e10t35r 42N26i70v23n65i48c68k16ý 3872784235617

Co bys dělal jako manažér, který se řádně stará o firmu? Držel naděrné zaměstnanecké stavy a udržoval nevyužívanou mechanizaci pro případ, který se stává jednou za 100 let a trvá dva dny?

+2/0
5.12.2014 9:03

M86a72r38c48e64l 53B54í59l66ý 2233272782799

"Kontaktní centrum" - kolikpak zase bude stát tahle sranda, když ČD furt dotujeme... :-/

+1/−4
4.12.2014 17:29

A24l70e65x54a32n31d69r 37K74o42s78t40k60a 8182258286594

Přijde mi, že ČD pochybily hlavně v jednom: neobtěžovaly se komunikovat s vlastními průvodčími v těch uvězněných vlacích a ti pak říkali cestujícím úplné blbiny. A přitom toto by spravilo odhadem 100 smsek, jeden by připravil text a seznam čísel, druhý by je ctrl c, ctrl v kopíroval na sms bránu operátora. Práce pro dva lidi možná na hodinu.

0/−3
4.12.2014 17:24

J78i52ř45í 47E87r96b98e80n 1713704406507

GŘ ČD sám přiznává, že právě přetíženost dispečinlů a kontaktních center, které musely zvládat stovky až tisíce dotazů za hodinu, se ukázala jako největší slabina při podobné kalamitě. Více než 90 % vlaků bylo odtaženo zpět do tří hodin od uvíznutí, ale o tom se moc neví...

Onen nejvíce omílaný "17 hodin stojící" vlak přitom stál ve stanici a topil i svítil, z tratí se přednostně stahovaly ty netopící a nesvítící soupravy, ale i když se jednalo jen cca o deset spojů (ani ne 0,1 % toho, co ČD denně vypraví), bude to nejvděčnějším soustem pro média.

Ale k té SMS... ta má maximálně 5×160 znaků, kolik podrobností o jednotlivých vlacích se do toho vejde? ;-)

+8/0
4.12.2014 17:42

A68l28e97x91a43n51d77r 13K60o65s56t52k33a 8222398596174

Kolik znaků má text: Franto, stojíte, určitě se během příští hodiny nebo dvou nehnete. ?

0/−3
4.12.2014 18:05

T14o45m 39J40u16r43e74č43k41a 6365722655735

SMS servis funguje už nějakou dobu. Ale rozhodně to nikdo nedatluje do počítače ručně. Při počtu událostí i těch SMS by to nestíhal člověk ani při běžném provozu.

0/−1
4.12.2014 18:22

M59i60r39o86s15l23a79v 48Z27i65k47m25u98n23d 7949913244753

Na to nepotřebuji jako štiplístek SMS, na to stačí prostý rozum.

0/0
4.12.2014 20:08

T66o49m 73J67u35r10e19č62k84a 6335572115255

Průvodčí sice mají u sebe telefony s aplikací Můj Vlak, kde se jim to všecho zobrazuje, co ale mají dělat, když SŽDC dodá informace pozdě nebo nepřesné? Taky všichni víme, jak to je s kvalitním pokrytím GSM kolem našich tratí. To pak můžte SMSek posílat kolik chcete a je vám to prd platné...

+4/0
4.12.2014 18:17

M14i46r86o15s95l22a46v 16Z26i78k68m86u78n91d 7259163304793

A co by jako těm cestujícím napsali ? Vlak nejede protože není napětí v troleji, protože SŽDC zastavila provoz, aby nedošlo k poškození TV ? A nevíme, jak tam dlouho budete stát ...

Na tuhle informaci nepotřebuji ani dispečera, ani průvodčího. Na to stačí prostý rozum, s nímž se člověk rodí ...  Až to pojede, tak to pojede ...

Navíc existuje síťový dispečink pro dálkovou dopravu a oblastní pro regionální dopravu ...

Po bitvě je každý generál, každý ví, jak se to mělo udělat ...

+6/0
4.12.2014 20:07

P51e27t59r 15N26i98v91n35i39c76k52ý 3382564895257

Mnohem lepší je neúplná nebo neurčitá zpráva než ŽÁDNÁ zpráva. Alespoň by bylo jasné, že se o nich ví, a že někdo něco dělá.

+1/0
5.12.2014 9:05

V50a42c78l22a17v 97H78a76j68e50k 3696149799

Jenomže ti dispečeři měli v prvé řadě na starosti zorganizovat dopravu a na to informování jim jaksi moc nezbývá čas. Vy si to vůbec nedovedete představit, ale tak jednoduché jak píšete to není a ani to posílání SMS tisícovce průvodčích a další tisícovce pokladníků, o stojvedoucích ani nemluvím. když stejné informace jsou je jen pro 4-5 z nich.

+2/0
4.12.2014 20:28

P55e18t93r 55N63i53v16n82i64c97k29ý 3862224695827

Výmluva. Zákazníci jsou vždy na prvním místě. Informovat je je priorita. Kdo kašle na zákazníky, dojede na to. (No možná v případě státních drah to tak úplně neplatí.)

0/0
5.12.2014 9:06
Foto

M68a63r86t32i78n 70R38a58u46š 4931229800711

ASEK by měl kontrasign​ovat parlament http://iuhli.cz/asek-by-mel-kontrasignovat-parlament/

0/0
4.12.2014 16:11

F50i90l64i56p 93T22ř78e30b82a 6953730128826

Dráhy pochybily v jediném případě, a to v případě stržené troleje.

V první řadě strojvůdce, který zůstal stát kvůli námraze na troleji zůstal stát, ale měl elektřinu na topení a světlo, neměl riskovat životy cestujících při pokusech s mechanickou odolností trakčního vedení. Situace je to nemilá, ale je výrazně lepší, než co následovalo.

Za druhé, v případě jakéhokoliv poškození VN vedení MUSÍ být hlavní prioritou SŽDC, posádky vlaku i záchranných sborů bezpečnost cestujících, a to znamená minimálně bezpečné vypnutí.

Za třetí, pokud se začnou zastavovat vlaky po celé republice, pokud je jasné, že nikam nepojedou, a že existuje riziko poškození, nemají dráhy důvod udržovat tratě pod proudem.

Zkrátka by si lidi vystoupili, aniž by byli ohrožování na životech, a dopravili by se jinak. Stát 17 hodin někde v polích, protože nikdo není schopen říct, jestli je bezpečné šlápnout na zem, to asi není úplně to pravé ořechové...

Že mohly, nebo nemohly jezdit dieselové lokomotivy, je zcela irelevantní. Věšteckou koulí u nás zatím nikdo nevládne, a po bitvě (kalamitě) je generál každý...

+1/−1
4.12.2014 15:46

B42o85h44u58s35l94a38v 94K17r14á63l46í35k 2181270599566

Zkrátka pro jistotu byste býval doporučil vypnout elektřinu už tři dny předem a schovat se do krytů. A pak by třeba žádná námraza ani nepřišla a nějací filipové by byli chytří jak rádio.

+1/−1
4.12.2014 16:21

M61i51r72o44s42l72a43v 72Z91i10k89m62u85n66d 7229293944383

Který vlak, resp. jeho strojvedoucí způsobil zastavením stržení troleje ... stojící vlak nedokáže strhnout trolej ... to si poněkud odporuje.

Pokud dojde k závadě na TV (spadlá nebo stržená trolej), zpravidla následuje zkrat a vypnutí napájení TV následuje. K tomu jsou tam ochrany, funkčně podobné těm, co máte doma ...

Stojí-li vlak ve stanici nebo na trati a TV je pod napětím, protože mu - krom námrazy nic není, takže je možné napájet průběžný kabel topení a osvětlení, tak není důvod napájení TV vypínat, nikdo není ohrožen ... který vlak stál 17 hodin v polích s rizikem nebezpečí stoupnout na zem ...

Vlak 144 stál ve stanici DRAHOTUŠE, topící, svítící ... podle vás by ti lidé měli mrznout buď ve vlaku nebo na peroně ...

+1/0
4.12.2014 20:22

P51e24t86r 67N27o52v76o42t86n10y 3199682139612

Stojící vlak prepalil pri pokusu o rozjezd trolej.

0/0
4.12.2014 20:31

P69e35t44r 31N39o48v98o22t10n85y 3439932479422

A že strzenou trolej vypne ochrana, na to bych moc nespolehal.

0/0
4.12.2014 20:40

M31a46r50t26i40n 78M74u45s68i92l 4340301673981

Koukám citovaný Jindra Be. je jednou v novinách dopravním specialistou ČD, jindy jako třeba dnes, místopředsedou nějakého spolku. Jen si říkám, "Jindro, proč si nebyl slyšet se svými radami, když se kalila ocel a elektřičky stály?"

0/0
4.12.2014 15:41

J85i42ř62í 33E96r38b91e59n 1323904896567

JB se k železnici vyjadřuje už dobře patnáct let od doby, co byl výpravčím v Jablonci nad Nisou a co se tehdejší management ČD rozhodl nesmyslně odepsat jizerskohorské tratě. Že to nevíte, je Váš nedostatek. A to, jak je titulován, závisí spíš na momentální náladě žurnalisty...

+1/0
4.12.2014 15:46

M38a39r23t11i34n 32M14u43s20i49l 4590911383331

Tohle jste myslím netrefil. JB znám právě od té doby a Římanových "posledních jízd na zubačce", které jak se naštěstí ukázalo poslední nebyly. Ale o to nejde. Když pominu Jindrovu titulaturu patrně opravdu odvislou od novinářovy nálady, na své otázce trvám. Nikde, včetně profilu JB na Fb nevidím jedinou aktuální radu v době ledovky. Ale třeba jsem jen špatně hledal.

+1/0
4.12.2014 15:59

J85i34ř65í 51E96r19b80e98n 1363674326207

Aha, tak v tom případě jsem špatně pochopil otázku :-)

+1/0
4.12.2014 16:57

M95i18r49o71s24l59a36v 82Z49i45k32m67u67n11d 7259333884453

JB slouží v Liberci, tam dráty nejsou ...

0/0
4.12.2014 20:09

D81a69v93i73d 51M67a92t79ě92j79ů 2755392127558

CD zrejme vubec netusi, co to je krizovy plan. A nebo tusi, mozna ho i maji, ale nejsou schopni podle nej fungovat.

0/−8
4.12.2014 15:11

M78i24r36e95k 93Z48á34v10o65d54n82ý 7502117970838

Plán by třeba i byl. Ale zkuste v noci sehnat lokomitivu, strojvedoucího, strojvedoucího dostat k lokomotivě a s lokomotivou poodtahovat všechny vlaky blízkosti a to vše ještě pokud možno za pár minut, aby věčně nespokojení lidé náhodou nebrblali.

+13/−1
4.12.2014 15:19

D94a93v56i20d 89M84a62t25ě32j66ů 2805772447658

Krizovy plan ma zacinat tim, jak dostat do bezpeci lidi, a pak resit mene podstatne veci, jako je treba odtah vlaku. Proto tvrdim, ze CD bud krizovy plan nema, nebo ho ma spatnej, a nebo ho ma dobrej, ale neumi podle nej fungovat.

0/−3
4.12.2014 15:29

J55i16ř20í 42E76r87b52e74n 1293384506207

DOstat lidi do bezpečí šlo třeba tak, že se vlak dotáhl do stanice nebo z ní vůbec nevyjel. Jenže to zase tady lidi pyskují, že jim ČD nezajistilo zbytování a čekárny a kdesi cosi, v té soupravě se většinou aspoň svítilo a topilo.

+5/0
4.12.2014 15:32

F81i14l49i89p 10T66ř94e95b96a 6853280288216

Většinou, to je ten problém...

+1/−1
4.12.2014 15:48

D69a25v98i13d 38M23a69t89ě44j19ů 2475712177348

Dostat lidi ze stojiciho a promrzleho vlaku po mnoha hodinach vam doufam neprijde jako dobre zvladnuti krizove situace?

0/−4
4.12.2014 15:49

J19i40ř30í 73E28r68b78e12n 1583754416657

Co to je "mnoho hodin"? Českým drahám uvízlo přibližně 130 vlaků najednou v průběhu necelých dvou hodin, přičemž nějakých 120 z nich dokázaly nejpozději do 180 minut odtáhnout/odtlačit do nejbližší stanice i přes obrovské logistické problémy a jízdu na hranici bezpečnostních předpisů.

Situace u těch přibližně deseti zbylých vlaků byla zjevně extrémní a nezvládl byste ji ani Vy, ani já - jak byste se popasoval například s přepálenou a spadlou trolejí, když nevíte, jestli ještě je nebo už není pod napětím, když se nemůžete spojit s přetíženými spojovatelkami (kdyby každá měla na hovor dvě minuty, je to pořád jen 30 odbavených hovorů za hodinu)¨a když třeba vysílačka nemá signál?

+4/0
4.12.2014 17:03

D23a82v47i67d 68M87a90t31ě16j71ů 2535702897248

Diky za detailni popis a cisla. I tak mam ale za to, ze zejmena evakuaci lidi z tech vlaku stojicich mimo stanice CD nezvladly, mozna mely alespon u tech nekolika nejvice postizenych (bez proudu a tedy bez topeni) vyuzit IZS.

0/0
4.12.2014 19:31

M80i30r47e93k 11Z28á92v41o84d65n76ý 7222107590418

No, tak pokud uvízne vlak uprostřed polí, můžu Vám garantovat, že jediný krizový plán je zásah složek záchranného systému.

+4/0
4.12.2014 16:20

J66i66ř33í 71B72á10r85t52ů 7752504599793

Ty určitě nemají na starosti nic jiného než lidi co jsou v teple a světle ve stojícím vlaku,hlavně v době kalamity.

0/0
4.12.2014 18:18

I85v27a46n 85H58o83l14a87s 5587647648737

>  a pak resit mene podstatne veci, jako je treba odtah vlaku

Ta evakuace se v podobných situacích dělá tak, že se ten vlak i s lidmi odtáhne do stanice. Je to nejefektivnější a nejbezpečnější řešení.

0/0
5.12.2014 9:04
Foto

B23r72o81n97i81s89l56a86v 41G88a48b15r30y98š 2272249931

...jenže tohle není modelová železnice.

+2/0
4.12.2014 15:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.