Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Poučili jsme se, musíme však více komunikovat, říká člen vedení Drah

Situaci s ledovkou jsme zvládli, komunikace však může být lepší. Pomoci by mělo kontaktní centrum, které je ve výstavbě. Čtenářům iDNES.cz to řekl člen představenstva Českých drah Michal Štěpán. V příštím týdnu čeká Dráhy velké hájení. O lidech na dlouhé hodiny uvězněných v nevytápěných vlacích se diskutuje i mezi politiky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P41e40t72r 87M10e95j26z20l45í24k 8308414551190

Jo, zlatá pára

0/0
5.12.2014 9:42

J72i15ř47í 97E81r94b89e34n 1603194386617

Ta pára, které skoro každý rok zamrzalo uhlí, ze které na každém nádraží kapala rozehřátá vazelína do kolejiště a která měla nanejvýš 10% energetickou účinnost??

+3/0
5.12.2014 12:57
Foto

I71v20o 62L22a48d63e47n91b46e67r82g96e23r 3773663897466

Propouštět zaměstnance a navyšovat si manažerské platy to u ČD jde pořád dobře. A jak se něco semele, je na vině komunikace. Tomu bych uvěřil před 100 lety, dnes jenom mlží, aby si zachránili teplá místečka. Na Zemi jsou města o rozloze ČR, jezdí tam, pluje a létá kde co. Tam, kdyby přišla Česká ledovka . . . [>-]

0/−3
4.12.2014 22:29

J15i32ř40í 39E11r71b65e22n 1923304226297

Tam, kdyby přišla česká ledovka, budou stejně namydlení jako u nás. Nemyslete si, že kalamity jsou záležitostí pouze ČR - akorát že o těch zahraničních se naše média příliš neobtěžují informovat.

S tímto extrémem, který přišel poprvé za 120 let využívání elektrické trakce v české dopravě, se totiž 100% nevyrovnal žádný dopravce - stály vlaky, tramvaje i trolejbusy.

+3/0
5.12.2014 8:43

P16e78t63r 59N48i33v16n56i33c75k65ý 3922634725147

Přitom stačilo udělat málo a dojem mohl být úplně jiný. Stačilo cestujícím POSKYTOVAT INFORMACE!

0/−1
5.12.2014 9:01

J32i50ř83í 14E38r10b87e55n 1863974316697

Bylo příliš málo lidí, kteří ty informace měli a mohli je poskytovat, a bylo příliš mnoho lidí, kteří ty informace potřebovali.

A jako pardon, ale za stav o obsah návěstních tabulí na nádražích nese zodpovědnost SŽDC, která vybírá od ČD miliardy ročně za ošoupání kolejí, ale není schopná si zajistit vlastní informatiku. Tuším že v Pardubicích si ČD obstaraly vlastní tabuli a křídou na ni psaly kdy který vlak kam pojede, protože pragotrony byly totalimprdélius.

+1/0
5.12.2014 12:55

V33a76c60l26a63v 68H59a34j30e31k 3666909429

Tak jsou v ři.... stejně jako my tady.

+1/0
5.12.2014 13:40

Z26d13e13ň19k59a 77V66e75s26e30l60á 8559405797630

Tato kalamita se mě naštěstí nedotkla, ale ze svých zkušeností z cest vlakem můžu říct, že mě taky kolikrát nenaštve ani tak samotné zpoždění (navíc za takových podmínek), jako spíš ta neinformovanost. Pokud tedy ČD a SŽDC zapracují na komunikaci mezi sebou i s cestujícími, bude to jenom dobře.

A nemám ve zvyku se ČD nějak zastávat, ale v tomto případě bych řekla, že asi skutečně dělali, co mohli. Dostat se k vlaku, co může stát někde, kam se pořádně nedá dojet ani po silnici, a dostat z něj bezpečně všechny cestující, příp. dostat ten vlak nějak k nejbližší civilizaci, mohl být fakt neskutečný oříšek nejen kvůli absenci náhradních autobusů, tak strojvedoucích nebo možností, kde ty dlouhé soupravy bezpečně odstavit, aby nezavazely dalšímu provozu (ne každé nádražíčko má aspoň tři koleje a dostatečně dlouhá nástupiště...) apod.

+4/0
4.12.2014 21:48

P51e52t21r 63N51o85v57o88t90n82y 3879182439792

Z 500 dieselovych lokomotiv jen 30? A to je jako meli stáhnout z tratí a vlaků, kde normalne slouží?

0/0
4.12.2014 20:25

J83i95ř50í 39E68r97b64e15n 1613514176557

A to jich ještě nemají 500 jak tvrdí novináři, ale ve skutečnosti jenom 216.

500 jich mohlo být tak před 15-20 lety, kdy stály houfy nevyužívaných, porouchaných a odstavených (ale účetně existujících) pilštyků, bardotek či hektorů v kopřivách kdesi na odstavných nádražích. Když se jelo z Turnova na Prahu, stávalo tam na pohřebišti dobře deset strojů.

+3/0
5.12.2014 8:46

J10a69n 32K87a94d96l82e14c 7257475306619

Furt se píše o vlacích českých drah. Jančura stál taky?

0/0
4.12.2014 19:58

M60a26r60t70i86n 82N86o17v86o80t70n44ý 3396346671474

Ten nejezdil vůbec.

+2/0
4.12.2014 21:50

B61r46o89n68i56s95l84a87v 65G13a86b90r34y39š 6635464750

A paštikář jakbysmet.

+1/0
4.12.2014 22:50

M87i77l51o47š 93S27a78l64o98š67e29k 7974873571703

500 dieselových lokomotiv a kde? Konkrétně v Olomouci se vlaky rušily a nebyla vidět nějaká záloha v akci pro uvízlé vlaky a víte proč? Protože není!

0/0
4.12.2014 19:53

K38a45r51e77l 56S60e15i64d41l 8720148837947

Nejlepší byl s.Stanjura jak apeloval na vládu ohledně státních železnic, a jak nechali cestující ve studených stanicích. On se měl obrátit spíš na na svoje stranické kolegy, ti přivedli dráhu tam kde je. Počínaje Stráským až po něj. Tak dlouho snižovali stavy zaměstnanců na minimum, rušila se mechanizace a vše centralizovali do Prahy, až se dospělo k současnému stavu, kdy nikdo nic není schopen udělat. A to ještě nejsou sněhové závěje. Ušetřilo se, to ano, v době kdy není žádná mimořádnost to funguje, ale při kalamitě, nelze nic udělat.

+2/−2
4.12.2014 19:41

P95e81t57r 26N34i68v51n55i26c10k67ý 3282214145567

Co bys dělal jako manažér, který se řádně stará o firmu? Držel naděrné zaměstnanecké stavy a udržoval nevyužívanou mechanizaci pro případ, který se stává jednou za 100 let a trvá dva dny?

+2/0
5.12.2014 9:03

M38a64r88c77e54l 26B61í88l86ý 2843892242819

"Kontaktní centrum" - kolikpak zase bude stát tahle sranda, když ČD furt dotujeme... :-/

+1/−4
4.12.2014 17:29

A23l19e74x89a43n82d68r 26K20o13s73t29k16a 8242228446824

Přijde mi, že ČD pochybily hlavně v jednom: neobtěžovaly se komunikovat s vlastními průvodčími v těch uvězněných vlacích a ti pak říkali cestujícím úplné blbiny. A přitom toto by spravilo odhadem 100 smsek, jeden by připravil text a seznam čísel, druhý by je ctrl c, ctrl v kopíroval na sms bránu operátora. Práce pro dva lidi možná na hodinu.

0/−3
4.12.2014 17:24

J59i44ř55í 57E36r75b83e36n 1393784436927

GŘ ČD sám přiznává, že právě přetíženost dispečinlů a kontaktních center, které musely zvládat stovky až tisíce dotazů za hodinu, se ukázala jako největší slabina při podobné kalamitě. Více než 90 % vlaků bylo odtaženo zpět do tří hodin od uvíznutí, ale o tom se moc neví...

Onen nejvíce omílaný "17 hodin stojící" vlak přitom stál ve stanici a topil i svítil, z tratí se přednostně stahovaly ty netopící a nesvítící soupravy, ale i když se jednalo jen cca o deset spojů (ani ne 0,1 % toho, co ČD denně vypraví), bude to nejvděčnějším soustem pro média.

Ale k té SMS... ta má maximálně 5×160 znaků, kolik podrobností o jednotlivých vlacích se do toho vejde? ;-)

+8/0
4.12.2014 17:42

A69l40e43x53a68n42d16r 35K77o83s38t45k39a 8282618246574

Kolik znaků má text: Franto, stojíte, určitě se během příští hodiny nebo dvou nehnete. ?

0/−3
4.12.2014 18:05

T47o11m 49J53u14r35e54č67k34a 6865432895635

SMS servis funguje už nějakou dobu. Ale rozhodně to nikdo nedatluje do počítače ručně. Při počtu událostí i těch SMS by to nestíhal člověk ani při běžném provozu.

0/−1
4.12.2014 18:22

M14i13r34o33s49l72a40v 75Z47i81k15m19u15n74d 7169203274183

Na to nepotřebuji jako štiplístek SMS, na to stačí prostý rozum.

0/0
4.12.2014 20:08

T24o68m 77J90u77r93e48č65k14a 6885842435545

Průvodčí sice mají u sebe telefony s aplikací Můj Vlak, kde se jim to všecho zobrazuje, co ale mají dělat, když SŽDC dodá informace pozdě nebo nepřesné? Taky všichni víme, jak to je s kvalitním pokrytím GSM kolem našich tratí. To pak můžte SMSek posílat kolik chcete a je vám to prd platné...

+4/0
4.12.2014 18:17

M72i44r23o79s34l20a16v 77Z88i83k81m98u28n43d 7449973604473

A co by jako těm cestujícím napsali ? Vlak nejede protože není napětí v troleji, protože SŽDC zastavila provoz, aby nedošlo k poškození TV ? A nevíme, jak tam dlouho budete stát ...

Na tuhle informaci nepotřebuji ani dispečera, ani průvodčího. Na to stačí prostý rozum, s nímž se člověk rodí ...  Až to pojede, tak to pojede ...

Navíc existuje síťový dispečink pro dálkovou dopravu a oblastní pro regionální dopravu ...

Po bitvě je každý generál, každý ví, jak se to mělo udělat ...

+6/0
4.12.2014 20:07

P56e16t78r 29N31i84v23n34i39c84k83ý 3672514895137

Mnohem lepší je neúplná nebo neurčitá zpráva než ŽÁDNÁ zpráva. Alespoň by bylo jasné, že se o nich ví, a že někdo něco dělá.

+1/0
5.12.2014 9:05

V36a42c73l91a93v 80H98a21j39e34k 3846959909

Jenomže ti dispečeři měli v prvé řadě na starosti zorganizovat dopravu a na to informování jim jaksi moc nezbývá čas. Vy si to vůbec nedovedete představit, ale tak jednoduché jak píšete to není a ani to posílání SMS tisícovce průvodčích a další tisícovce pokladníků, o stojvedoucích ani nemluvím. když stejné informace jsou je jen pro 4-5 z nich.

+2/0
4.12.2014 20:28

P59e60t13r 67N53i50v37n37i75c53k23ý 3382664985807

Výmluva. Zákazníci jsou vždy na prvním místě. Informovat je je priorita. Kdo kašle na zákazníky, dojede na to. (No možná v případě státních drah to tak úplně neplatí.)

0/0
5.12.2014 9:06
Foto

M31a92r31t42i90n 95R90a11u69š 4161659660571

ASEK by měl kontrasign​ovat parlament http://iuhli.cz/asek-by-mel-kontrasignovat-parlament/

0/0
4.12.2014 16:11

F94i48l93i45p 88T31ř74e78b80a 6263230108626

Dráhy pochybily v jediném případě, a to v případě stržené troleje.

V první řadě strojvůdce, který zůstal stát kvůli námraze na troleji zůstal stát, ale měl elektřinu na topení a světlo, neměl riskovat životy cestujících při pokusech s mechanickou odolností trakčního vedení. Situace je to nemilá, ale je výrazně lepší, než co následovalo.

Za druhé, v případě jakéhokoliv poškození VN vedení MUSÍ být hlavní prioritou SŽDC, posádky vlaku i záchranných sborů bezpečnost cestujících, a to znamená minimálně bezpečné vypnutí.

Za třetí, pokud se začnou zastavovat vlaky po celé republice, pokud je jasné, že nikam nepojedou, a že existuje riziko poškození, nemají dráhy důvod udržovat tratě pod proudem.

Zkrátka by si lidi vystoupili, aniž by byli ohrožování na životech, a dopravili by se jinak. Stát 17 hodin někde v polích, protože nikdo není schopen říct, jestli je bezpečné šlápnout na zem, to asi není úplně to pravé ořechové...

Že mohly, nebo nemohly jezdit dieselové lokomotivy, je zcela irelevantní. Věšteckou koulí u nás zatím nikdo nevládne, a po bitvě (kalamitě) je generál každý...

+1/−1
4.12.2014 15:46

B75o60h88u60s62l37a81v 28K88r45á13l52í14k 2941670589426

Zkrátka pro jistotu byste býval doporučil vypnout elektřinu už tři dny předem a schovat se do krytů. A pak by třeba žádná námraza ani nepřišla a nějací filipové by byli chytří jak rádio.

+1/−1
4.12.2014 16:21

M61i87r83o79s42l36a58v 76Z48i44k34m11u49n76d 7179413384303

Který vlak, resp. jeho strojvedoucí způsobil zastavením stržení troleje ... stojící vlak nedokáže strhnout trolej ... to si poněkud odporuje.

Pokud dojde k závadě na TV (spadlá nebo stržená trolej), zpravidla následuje zkrat a vypnutí napájení TV následuje. K tomu jsou tam ochrany, funkčně podobné těm, co máte doma ...

Stojí-li vlak ve stanici nebo na trati a TV je pod napětím, protože mu - krom námrazy nic není, takže je možné napájet průběžný kabel topení a osvětlení, tak není důvod napájení TV vypínat, nikdo není ohrožen ... který vlak stál 17 hodin v polích s rizikem nebezpečí stoupnout na zem ...

Vlak 144 stál ve stanici DRAHOTUŠE, topící, svítící ... podle vás by ti lidé měli mrznout buď ve vlaku nebo na peroně ...

+1/0
4.12.2014 20:22

P40e22t19r 52N37o83v38o15t12n90y 3929842369172

Stojící vlak prepalil pri pokusu o rozjezd trolej.

0/0
4.12.2014 20:31

P29e47t64r 35N26o81v43o33t39n82y 3249912569272

A že strzenou trolej vypne ochrana, na to bych moc nespolehal.

0/0
4.12.2014 20:40

M49a68r95t21i74n 74M36u46s33i18l 4590981503361

Koukám citovaný Jindra Be. je jednou v novinách dopravním specialistou ČD, jindy jako třeba dnes, místopředsedou nějakého spolku. Jen si říkám, "Jindro, proč si nebyl slyšet se svými radami, když se kalila ocel a elektřičky stály?"

0/0
4.12.2014 15:41

J34i67ř83í 63E18r27b80e11n 1223804246557

JB se k železnici vyjadřuje už dobře patnáct let od doby, co byl výpravčím v Jablonci nad Nisou a co se tehdejší management ČD rozhodl nesmyslně odepsat jizerskohorské tratě. Že to nevíte, je Váš nedostatek. A to, jak je titulován, závisí spíš na momentální náladě žurnalisty...

+1/0
4.12.2014 15:46

M85a17r81t35i37n 44M37u21s65i43l 4930801193601

Tohle jste myslím netrefil. JB znám právě od té doby a Římanových "posledních jízd na zubačce", které jak se naštěstí ukázalo poslední nebyly. Ale o to nejde. Když pominu Jindrovu titulaturu patrně opravdu odvislou od novinářovy nálady, na své otázce trvám. Nikde, včetně profilu JB na Fb nevidím jedinou aktuální radu v době ledovky. Ale třeba jsem jen špatně hledal.

+1/0
4.12.2014 15:59

J79i82ř24í 55E75r27b40e16n 1983714986607

Aha, tak v tom případě jsem špatně pochopil otázku :-)

+1/0
4.12.2014 16:57

M83i39r45o47s55l24a96v 28Z87i28k64m96u80n24d 7709393704893

JB slouží v Liberci, tam dráty nejsou ...

0/0
4.12.2014 20:09
Foto

D72a12v53i56d 46M97a85t65ě15j95ů 2255792187198

CD zrejme vubec netusi, co to je krizovy plan. A nebo tusi, mozna ho i maji, ale nejsou schopni podle nej fungovat.

0/−8
4.12.2014 15:11

M36i76r60e97k 74Z27á86v79o83d89n72ý 7612277270748

Plán by třeba i byl. Ale zkuste v noci sehnat lokomitivu, strojvedoucího, strojvedoucího dostat k lokomotivě a s lokomotivou poodtahovat všechny vlaky blízkosti a to vše ještě pokud možno za pár minut, aby věčně nespokojení lidé náhodou nebrblali.

+13/−1
4.12.2014 15:19
Foto

D60a56v11i44d 18M97a95t16ě36j92ů 2475602887188

Krizovy plan ma zacinat tim, jak dostat do bezpeci lidi, a pak resit mene podstatne veci, jako je treba odtah vlaku. Proto tvrdim, ze CD bud krizovy plan nema, nebo ho ma spatnej, a nebo ho ma dobrej, ale neumi podle nej fungovat.

0/−3
4.12.2014 15:29

J10i13ř18í 20E54r69b13e63n 1723634526127

DOstat lidi do bezpečí šlo třeba tak, že se vlak dotáhl do stanice nebo z ní vůbec nevyjel. Jenže to zase tady lidi pyskují, že jim ČD nezajistilo zbytování a čekárny a kdesi cosi, v té soupravě se většinou aspoň svítilo a topilo.

+5/0
4.12.2014 15:32

F91i28l63i83p 83T79ř68e90b54a 6493230448986

Většinou, to je ten problém...

+1/−1
4.12.2014 15:48
Foto

D21a40v70i33d 14M37a66t97ě70j82ů 2855642517728

Dostat lidi ze stojiciho a promrzleho vlaku po mnoha hodinach vam doufam neprijde jako dobre zvladnuti krizove situace?

0/−4
4.12.2014 15:49

J46i91ř16í 15E77r52b52e18n 1673904976627

Co to je "mnoho hodin"? Českým drahám uvízlo přibližně 130 vlaků najednou v průběhu necelých dvou hodin, přičemž nějakých 120 z nich dokázaly nejpozději do 180 minut odtáhnout/odtlačit do nejbližší stanice i přes obrovské logistické problémy a jízdu na hranici bezpečnostních předpisů.

Situace u těch přibližně deseti zbylých vlaků byla zjevně extrémní a nezvládl byste ji ani Vy, ani já - jak byste se popasoval například s přepálenou a spadlou trolejí, když nevíte, jestli ještě je nebo už není pod napětím, když se nemůžete spojit s přetíženými spojovatelkami (kdyby každá měla na hovor dvě minuty, je to pořád jen 30 odbavených hovorů za hodinu)¨a když třeba vysílačka nemá signál?

+4/0
4.12.2014 17:03
Foto

D60a89v73i20d 43M39a42t40ě67j36ů 2855142317448

Diky za detailni popis a cisla. I tak mam ale za to, ze zejmena evakuaci lidi z tech vlaku stojicich mimo stanice CD nezvladly, mozna mely alespon u tech nekolika nejvice postizenych (bez proudu a tedy bez topeni) vyuzit IZS.

0/0
4.12.2014 19:31

M76i29r42e16k 21Z30á58v65o76d52n92ý 7152627280798

No, tak pokud uvízne vlak uprostřed polí, můžu Vám garantovat, že jediný krizový plán je zásah složek záchranného systému.

+4/0
4.12.2014 16:20

J95i68ř74í 98B17á32r95t89ů 7402394279373

Ty určitě nemají na starosti nic jiného než lidi co jsou v teple a světle ve stojícím vlaku,hlavně v době kalamity.

0/0
4.12.2014 18:18

I64v24a20n 15H11o83l42a74s 5337747608797

>  a pak resit mene podstatne veci, jako je treba odtah vlaku

Ta evakuace se v podobných situacích dělá tak, že se ten vlak i s lidmi odtáhne do stanice. Je to nejefektivnější a nejbezpečnější řešení.

0/0
5.12.2014 9:04

B76r14o93n22i31s26l38a75v 24G59a71b66r21y14š 6235214790

...jenže tohle není modelová železnice.

+2/0
4.12.2014 15:28





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.