Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Poučili jsme se, musíme však více komunikovat, říká člen vedení Drah

Situaci s ledovkou jsme zvládli, komunikace však může být lepší. Pomoci by mělo kontaktní centrum, které je ve výstavbě. Čtenářům iDNES.cz to řekl člen představenstva Českých drah Michal Štěpán. V příštím týdnu čeká Dráhy velké hájení. O lidech na dlouhé hodiny uvězněných v nevytápěných vlacích se diskutuje i mezi politiky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P16e96t46r 25M35e55j30z67l25í33k 8228284231440

Jo, zlatá pára

0/0
5.12.2014 9:42

J36i11ř32í 21E59r15b81e48n 1903214626277

Ta pára, které skoro každý rok zamrzalo uhlí, ze které na každém nádraží kapala rozehřátá vazelína do kolejiště a která měla nanejvýš 10% energetickou účinnost??

+3/0
5.12.2014 12:57
Foto

I76v27o 62L61a36d20e17n19b74e94r74g94e36r 3523183427156

Propouštět zaměstnance a navyšovat si manažerské platy to u ČD jde pořád dobře. A jak se něco semele, je na vině komunikace. Tomu bych uvěřil před 100 lety, dnes jenom mlží, aby si zachránili teplá místečka. Na Zemi jsou města o rozloze ČR, jezdí tam, pluje a létá kde co. Tam, kdyby přišla Česká ledovka . . . [>-]

0/−3
4.12.2014 22:29

J42i65ř59í 26E37r64b53e29n 1243664976197

Tam, kdyby přišla česká ledovka, budou stejně namydlení jako u nás. Nemyslete si, že kalamity jsou záležitostí pouze ČR - akorát že o těch zahraničních se naše média příliš neobtěžují informovat.

S tímto extrémem, který přišel poprvé za 120 let využívání elektrické trakce v české dopravě, se totiž 100% nevyrovnal žádný dopravce - stály vlaky, tramvaje i trolejbusy.

+3/0
5.12.2014 8:43

P11e25t97r 33N24i91v12n90i97c70k60ý 3902124375277

Přitom stačilo udělat málo a dojem mohl být úplně jiný. Stačilo cestujícím POSKYTOVAT INFORMACE!

0/−1
5.12.2014 9:01

J35i37ř46í 64E77r38b40e58n 1153304616267

Bylo příliš málo lidí, kteří ty informace měli a mohli je poskytovat, a bylo příliš mnoho lidí, kteří ty informace potřebovali.

A jako pardon, ale za stav o obsah návěstních tabulí na nádražích nese zodpovědnost SŽDC, která vybírá od ČD miliardy ročně za ošoupání kolejí, ale není schopná si zajistit vlastní informatiku. Tuším že v Pardubicích si ČD obstaraly vlastní tabuli a křídou na ni psaly kdy který vlak kam pojede, protože pragotrony byly totalimprdélius.

+1/0
5.12.2014 12:55

V11a35c96l81a89v 92H51a76j84e73k 3786389289

Tak jsou v ři.... stejně jako my tady.

+1/0
5.12.2014 13:40

Z93d49e12ň50k67a 88V64e46s61e26l12á 8879395607540

Tato kalamita se mě naštěstí nedotkla, ale ze svých zkušeností z cest vlakem můžu říct, že mě taky kolikrát nenaštve ani tak samotné zpoždění (navíc za takových podmínek), jako spíš ta neinformovanost. Pokud tedy ČD a SŽDC zapracují na komunikaci mezi sebou i s cestujícími, bude to jenom dobře.

A nemám ve zvyku se ČD nějak zastávat, ale v tomto případě bych řekla, že asi skutečně dělali, co mohli. Dostat se k vlaku, co může stát někde, kam se pořádně nedá dojet ani po silnici, a dostat z něj bezpečně všechny cestující, příp. dostat ten vlak nějak k nejbližší civilizaci, mohl být fakt neskutečný oříšek nejen kvůli absenci náhradních autobusů, tak strojvedoucích nebo možností, kde ty dlouhé soupravy bezpečně odstavit, aby nezavazely dalšímu provozu (ne každé nádražíčko má aspoň tři koleje a dostatečně dlouhá nástupiště...) apod.

+4/0
4.12.2014 21:48

P32e85t66r 74N18o71v50o73t95n45y 3629182229442

Z 500 dieselovych lokomotiv jen 30? A to je jako meli stáhnout z tratí a vlaků, kde normalne slouží?

0/0
4.12.2014 20:25

J75i58ř51í 72E84r48b19e46n 1183134786927

A to jich ještě nemají 500 jak tvrdí novináři, ale ve skutečnosti jenom 216.

500 jich mohlo být tak před 15-20 lety, kdy stály houfy nevyužívaných, porouchaných a odstavených (ale účetně existujících) pilštyků, bardotek či hektorů v kopřivách kdesi na odstavných nádražích. Když se jelo z Turnova na Prahu, stávalo tam na pohřebišti dobře deset strojů.

+3/0
5.12.2014 8:46

J45a87n 45K65a87d14l22e25c 7407505926709

Furt se píše o vlacích českých drah. Jančura stál taky?

0/0
4.12.2014 19:58

M53a85r76t60i76n 70N53o12v37o49t81n36ý 3396866871694

Ten nejezdil vůbec.

+2/0
4.12.2014 21:50
Foto

B82r75o30n66i14s92l56a46v 60G56a27b52r33y39š 2622439211

A paštikář jakbysmet.

+1/0
4.12.2014 22:50

M32i90l77o65š 60S41a51l11o32š82e43k 7604943821613

500 dieselových lokomotiv a kde? Konkrétně v Olomouci se vlaky rušily a nebyla vidět nějaká záloha v akci pro uvízlé vlaky a víte proč? Protože není!

0/0
4.12.2014 19:53

K74a34r36e69l 66S26e49i86d80l 8820138407207

Nejlepší byl s.Stanjura jak apeloval na vládu ohledně státních železnic, a jak nechali cestující ve studených stanicích. On se měl obrátit spíš na na svoje stranické kolegy, ti přivedli dráhu tam kde je. Počínaje Stráským až po něj. Tak dlouho snižovali stavy zaměstnanců na minimum, rušila se mechanizace a vše centralizovali do Prahy, až se dospělo k současnému stavu, kdy nikdo nic není schopen udělat. A to ještě nejsou sněhové závěje. Ušetřilo se, to ano, v době kdy není žádná mimořádnost to funguje, ale při kalamitě, nelze nic udělat.

+2/−2
4.12.2014 19:41

P96e83t83r 25N51i72v94n75i65c77k15ý 3202694355627

Co bys dělal jako manažér, který se řádně stará o firmu? Držel naděrné zaměstnanecké stavy a udržoval nevyužívanou mechanizaci pro případ, který se stává jednou za 100 let a trvá dva dny?

+2/0
5.12.2014 9:03

M91a34r62c27e94l 31B69í71l64ý 2383162502649

"Kontaktní centrum" - kolikpak zase bude stát tahle sranda, když ČD furt dotujeme... :-/

+1/−4
4.12.2014 17:29

A74l37e78x78a57n47d69r 21K85o58s75t79k41a 8872788586704

Přijde mi, že ČD pochybily hlavně v jednom: neobtěžovaly se komunikovat s vlastními průvodčími v těch uvězněných vlacích a ti pak říkali cestujícím úplné blbiny. A přitom toto by spravilo odhadem 100 smsek, jeden by připravil text a seznam čísel, druhý by je ctrl c, ctrl v kopíroval na sms bránu operátora. Práce pro dva lidi možná na hodinu.

0/−3
4.12.2014 17:24

J91i61ř16í 79E61r28b90e78n 1773924116627

GŘ ČD sám přiznává, že právě přetíženost dispečinlů a kontaktních center, které musely zvládat stovky až tisíce dotazů za hodinu, se ukázala jako největší slabina při podobné kalamitě. Více než 90 % vlaků bylo odtaženo zpět do tří hodin od uvíznutí, ale o tom se moc neví...

Onen nejvíce omílaný "17 hodin stojící" vlak přitom stál ve stanici a topil i svítil, z tratí se přednostně stahovaly ty netopící a nesvítící soupravy, ale i když se jednalo jen cca o deset spojů (ani ne 0,1 % toho, co ČD denně vypraví), bude to nejvděčnějším soustem pro média.

Ale k té SMS... ta má maximálně 5×160 znaků, kolik podrobností o jednotlivých vlacích se do toho vejde? ;-)

+8/0
4.12.2014 17:42

A24l53e85x44a88n34d10r 13K77o40s90t76k24a 8312238756674

Kolik znaků má text: Franto, stojíte, určitě se během příští hodiny nebo dvou nehnete. ?

0/−3
4.12.2014 18:05

T29o51m 38J82u85r78e44č58k13a 6685572275605

SMS servis funguje už nějakou dobu. Ale rozhodně to nikdo nedatluje do počítače ručně. Při počtu událostí i těch SMS by to nestíhal člověk ani při běžném provozu.

0/−1
4.12.2014 18:22

M66i68r91o28s84l95a61v 35Z54i53k89m33u70n87d 7829743874833

Na to nepotřebuji jako štiplístek SMS, na to stačí prostý rozum.

0/0
4.12.2014 20:08

T13o68m 65J11u34r80e20č85k70a 6105642535755

Průvodčí sice mají u sebe telefony s aplikací Můj Vlak, kde se jim to všecho zobrazuje, co ale mají dělat, když SŽDC dodá informace pozdě nebo nepřesné? Taky všichni víme, jak to je s kvalitním pokrytím GSM kolem našich tratí. To pak můžte SMSek posílat kolik chcete a je vám to prd platné...

+4/0
4.12.2014 18:17

M95i44r29o23s39l19a55v 38Z93i89k71m67u25n82d 7389953554733

A co by jako těm cestujícím napsali ? Vlak nejede protože není napětí v troleji, protože SŽDC zastavila provoz, aby nedošlo k poškození TV ? A nevíme, jak tam dlouho budete stát ...

Na tuhle informaci nepotřebuji ani dispečera, ani průvodčího. Na to stačí prostý rozum, s nímž se člověk rodí ...  Až to pojede, tak to pojede ...

Navíc existuje síťový dispečink pro dálkovou dopravu a oblastní pro regionální dopravu ...

Po bitvě je každý generál, každý ví, jak se to mělo udělat ...

+6/0
4.12.2014 20:07

P69e29t92r 68N42i56v96n13i89c92k13ý 3842744645547

Mnohem lepší je neúplná nebo neurčitá zpráva než ŽÁDNÁ zpráva. Alespoň by bylo jasné, že se o nich ví, a že někdo něco dělá.

+1/0
5.12.2014 9:05

V87a45c56l73a53v 63H61a57j73e57k 3396709219

Jenomže ti dispečeři měli v prvé řadě na starosti zorganizovat dopravu a na to informování jim jaksi moc nezbývá čas. Vy si to vůbec nedovedete představit, ale tak jednoduché jak píšete to není a ani to posílání SMS tisícovce průvodčích a další tisícovce pokladníků, o stojvedoucích ani nemluvím. když stejné informace jsou je jen pro 4-5 z nich.

+2/0
4.12.2014 20:28

P61e23t94r 12N41i14v19n78i15c76k50ý 3602794825227

Výmluva. Zákazníci jsou vždy na prvním místě. Informovat je je priorita. Kdo kašle na zákazníky, dojede na to. (No možná v případě státních drah to tak úplně neplatí.)

0/0
5.12.2014 9:06
Foto

M51a48r10t85i86n 91R60a38u49š 4591979100261

ASEK by měl kontrasign​ovat parlament http://iuhli.cz/asek-by-mel-kontrasignovat-parlament/

0/0
4.12.2014 16:11

F65i41l20i68p 97T67ř41e78b41a 6893880728326

Dráhy pochybily v jediném případě, a to v případě stržené troleje.

V první řadě strojvůdce, který zůstal stát kvůli námraze na troleji zůstal stát, ale měl elektřinu na topení a světlo, neměl riskovat životy cestujících při pokusech s mechanickou odolností trakčního vedení. Situace je to nemilá, ale je výrazně lepší, než co následovalo.

Za druhé, v případě jakéhokoliv poškození VN vedení MUSÍ být hlavní prioritou SŽDC, posádky vlaku i záchranných sborů bezpečnost cestujících, a to znamená minimálně bezpečné vypnutí.

Za třetí, pokud se začnou zastavovat vlaky po celé republice, pokud je jasné, že nikam nepojedou, a že existuje riziko poškození, nemají dráhy důvod udržovat tratě pod proudem.

Zkrátka by si lidi vystoupili, aniž by byli ohrožování na životech, a dopravili by se jinak. Stát 17 hodin někde v polích, protože nikdo není schopen říct, jestli je bezpečné šlápnout na zem, to asi není úplně to pravé ořechové...

Že mohly, nebo nemohly jezdit dieselové lokomotivy, je zcela irelevantní. Věšteckou koulí u nás zatím nikdo nevládne, a po bitvě (kalamitě) je generál každý...

+1/−1
4.12.2014 15:46

B49o78h65u51s95l12a13v 81K74r61á15l90í69k 2341740319446

Zkrátka pro jistotu byste býval doporučil vypnout elektřinu už tři dny předem a schovat se do krytů. A pak by třeba žádná námraza ani nepřišla a nějací filipové by byli chytří jak rádio.

+1/−1
4.12.2014 16:21

M73i91r53o20s78l88a21v 19Z49i21k83m53u20n68d 7689953964293

Který vlak, resp. jeho strojvedoucí způsobil zastavením stržení troleje ... stojící vlak nedokáže strhnout trolej ... to si poněkud odporuje.

Pokud dojde k závadě na TV (spadlá nebo stržená trolej), zpravidla následuje zkrat a vypnutí napájení TV následuje. K tomu jsou tam ochrany, funkčně podobné těm, co máte doma ...

Stojí-li vlak ve stanici nebo na trati a TV je pod napětím, protože mu - krom námrazy nic není, takže je možné napájet průběžný kabel topení a osvětlení, tak není důvod napájení TV vypínat, nikdo není ohrožen ... který vlak stál 17 hodin v polích s rizikem nebezpečí stoupnout na zem ...

Vlak 144 stál ve stanici DRAHOTUŠE, topící, svítící ... podle vás by ti lidé měli mrznout buď ve vlaku nebo na peroně ...

+1/0
4.12.2014 20:22

P37e87t70r 92N56o13v23o62t58n45y 3169912759712

Stojící vlak prepalil pri pokusu o rozjezd trolej.

0/0
4.12.2014 20:31

P54e65t67r 54N97o40v95o67t86n61y 3849912629692

A že strzenou trolej vypne ochrana, na to bych moc nespolehal.

0/0
4.12.2014 20:40

M89a17r94t31i10n 37M76u12s16i84l 4300601633751

Koukám citovaný Jindra Be. je jednou v novinách dopravním specialistou ČD, jindy jako třeba dnes, místopředsedou nějakého spolku. Jen si říkám, "Jindro, proč si nebyl slyšet se svými radami, když se kalila ocel a elektřičky stály?"

0/0
4.12.2014 15:41

J75i57ř59í 14E14r91b76e47n 1243134386517

JB se k železnici vyjadřuje už dobře patnáct let od doby, co byl výpravčím v Jablonci nad Nisou a co se tehdejší management ČD rozhodl nesmyslně odepsat jizerskohorské tratě. Že to nevíte, je Váš nedostatek. A to, jak je titulován, závisí spíš na momentální náladě žurnalisty...

+1/0
4.12.2014 15:46

M30a95r91t12i16n 93M27u30s98i87l 4540971953541

Tohle jste myslím netrefil. JB znám právě od té doby a Římanových "posledních jízd na zubačce", které jak se naštěstí ukázalo poslední nebyly. Ale o to nejde. Když pominu Jindrovu titulaturu patrně opravdu odvislou od novinářovy nálady, na své otázce trvám. Nikde, včetně profilu JB na Fb nevidím jedinou aktuální radu v době ledovky. Ale třeba jsem jen špatně hledal.

+1/0
4.12.2014 15:59

J70i27ř87í 65E47r23b19e44n 1133204856377

Aha, tak v tom případě jsem špatně pochopil otázku :-)

+1/0
4.12.2014 16:57

M41i57r65o97s40l57a17v 96Z97i34k80m19u92n28d 7539683584543

JB slouží v Liberci, tam dráty nejsou ...

0/0
4.12.2014 20:09
Foto

D57a70v58i15d 94M32a76t96ě24j72ů 2145172867568

CD zrejme vubec netusi, co to je krizovy plan. A nebo tusi, mozna ho i maji, ale nejsou schopni podle nej fungovat.

0/−8
4.12.2014 15:11

M97i94r18e89k 87Z51á32v56o67d48n46ý 7732287620838

Plán by třeba i byl. Ale zkuste v noci sehnat lokomitivu, strojvedoucího, strojvedoucího dostat k lokomotivě a s lokomotivou poodtahovat všechny vlaky blízkosti a to vše ještě pokud možno za pár minut, aby věčně nespokojení lidé náhodou nebrblali.

+13/−1
4.12.2014 15:19
Foto

D37a29v90i90d 43M61a40t78ě69j97ů 2595122177798

Krizovy plan ma zacinat tim, jak dostat do bezpeci lidi, a pak resit mene podstatne veci, jako je treba odtah vlaku. Proto tvrdim, ze CD bud krizovy plan nema, nebo ho ma spatnej, a nebo ho ma dobrej, ale neumi podle nej fungovat.

0/−3
4.12.2014 15:29

J20i81ř35í 30E73r32b45e29n 1573604686667

DOstat lidi do bezpečí šlo třeba tak, že se vlak dotáhl do stanice nebo z ní vůbec nevyjel. Jenže to zase tady lidi pyskují, že jim ČD nezajistilo zbytování a čekárny a kdesi cosi, v té soupravě se většinou aspoň svítilo a topilo.

+5/0
4.12.2014 15:32

F16i48l12i47p 55T84ř12e78b60a 6883750868946

Většinou, to je ten problém...

+1/−1
4.12.2014 15:48
Foto

D65a63v43i77d 20M27a52t72ě53j59ů 2675362907918

Dostat lidi ze stojiciho a promrzleho vlaku po mnoha hodinach vam doufam neprijde jako dobre zvladnuti krizove situace?

0/−4
4.12.2014 15:49

J42i19ř15í 83E71r42b82e92n 1733714316957

Co to je "mnoho hodin"? Českým drahám uvízlo přibližně 130 vlaků najednou v průběhu necelých dvou hodin, přičemž nějakých 120 z nich dokázaly nejpozději do 180 minut odtáhnout/odtlačit do nejbližší stanice i přes obrovské logistické problémy a jízdu na hranici bezpečnostních předpisů.

Situace u těch přibližně deseti zbylých vlaků byla zjevně extrémní a nezvládl byste ji ani Vy, ani já - jak byste se popasoval například s přepálenou a spadlou trolejí, když nevíte, jestli ještě je nebo už není pod napětím, když se nemůžete spojit s přetíženými spojovatelkami (kdyby každá měla na hovor dvě minuty, je to pořád jen 30 odbavených hovorů za hodinu)¨a když třeba vysílačka nemá signál?

+4/0
4.12.2014 17:03
Foto

D21a56v31i77d 41M31a46t54ě85j36ů 2795642247818

Diky za detailni popis a cisla. I tak mam ale za to, ze zejmena evakuaci lidi z tech vlaku stojicich mimo stanice CD nezvladly, mozna mely alespon u tech nekolika nejvice postizenych (bez proudu a tedy bez topeni) vyuzit IZS.

0/0
4.12.2014 19:31

M57i48r63e75k 57Z86á86v58o21d85n28ý 7782707130338

No, tak pokud uvízne vlak uprostřed polí, můžu Vám garantovat, že jediný krizový plán je zásah složek záchranného systému.

+4/0
4.12.2014 16:20

J32i79ř50í 14B48á95r55t60ů 7962374899943

Ty určitě nemají na starosti nic jiného než lidi co jsou v teple a světle ve stojícím vlaku,hlavně v době kalamity.

0/0
4.12.2014 18:18

I69v55a86n 32H77o13l16a28s 5117457358177

>  a pak resit mene podstatne veci, jako je treba odtah vlaku

Ta evakuace se v podobných situacích dělá tak, že se ten vlak i s lidmi odtáhne do stanice. Je to nejefektivnější a nejbezpečnější řešení.

0/0
5.12.2014 9:04
Foto

B55r47o34n69i72s66l54a12v 66G83a82b13r56y83š 2722779181

...jenže tohle není modelová železnice.

+2/0
4.12.2014 15:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.