Diskuze

Poučili jsme se, musíme však více komunikovat, říká člen vedení Drah

Situaci s ledovkou jsme zvládli, komunikace však může být lepší. Pomoci by mělo kontaktní centrum, které je ve výstavbě. Čtenářům iDNES.cz to řekl člen představenstva Českých drah Michal Štěpán. V příštím týdnu čeká Dráhy velké hájení. O lidech na dlouhé hodiny uvězněných v nevytápěných vlacích se diskutuje i mezi politiky.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

J81i62ř43í 55E85r10b74e57n

5. 12. 2014 12:57

Ta pára, které skoro každý rok zamrzalo uhlí, ze které na každém nádraží kapala rozehřátá vazelína do kolejiště a která měla nanejvýš 10% energetickou účinnost??

3 0
možnosti
Foto

Propouštět zaměstnance a navyšovat si manažerské platy to u ČD jde pořád dobře. A jak se něco semele, je na vině komunikace. Tomu bych uvěřil před 100 lety, dnes jenom mlží, aby si zachránili teplá místečka. Na Zemi jsou města o rozloze ČR, jezdí tam, pluje a létá kde co. Tam, kdyby přišla Česká ledovka . . . [>-]

0 3
možnosti
Foto

J44i47ř26í 30E15r38b76e65n

5. 12. 2014 8:43

Tam, kdyby přišla česká ledovka, budou stejně namydlení jako u nás. Nemyslete si, že kalamity jsou záležitostí pouze ČR - akorát že o těch zahraničních se naše média příliš neobtěžují informovat.

S tímto extrémem, který přišel poprvé za 120 let využívání elektrické trakce v české dopravě, se totiž 100% nevyrovnal žádný dopravce - stály vlaky, tramvaje i trolejbusy.

3 0
možnosti

Tato kalamita se mě naštěstí nedotkla, ale ze svých zkušeností z cest vlakem můžu říct, že mě taky kolikrát nenaštve ani tak samotné zpoždění (navíc za takových podmínek), jako spíš ta neinformovanost. Pokud tedy ČD a SŽDC zapracují na komunikaci mezi sebou i s cestujícími, bude to jenom dobře.

A nemám ve zvyku se ČD nějak zastávat, ale v tomto případě bych řekla, že asi skutečně dělali, co mohli. Dostat se k vlaku, co může stát někde, kam se pořádně nedá dojet ani po silnici, a dostat z něj bezpečně všechny cestující, příp. dostat ten vlak nějak k nejbližší civilizaci, mohl být fakt neskutečný oříšek nejen kvůli absenci náhradních autobusů, tak strojvedoucích nebo možností, kde ty dlouhé soupravy bezpečně odstavit, aby nezavazely dalšímu provozu (ne každé nádražíčko má aspoň tři koleje a dostatečně dlouhá nástupiště...) apod.

4 0
možnosti

Z 500 dieselovych lokomotiv jen 30? A to je jako meli stáhnout z tratí a vlaků, kde normalne slouží?

0 0
možnosti
Foto

J35i79ř70í 97E90r48b14e70n

5. 12. 2014 8:46

A to jich ještě nemají 500 jak tvrdí novináři, ale ve skutečnosti jenom 216.

500 jich mohlo být tak před 15-20 lety, kdy stály houfy nevyužívaných, porouchaných a odstavených (ale účetně existujících) pilštyků, bardotek či hektorů v kopřivách kdesi na odstavných nádražích. Když se jelo z Turnova na Prahu, stávalo tam na pohřebišti dobře deset strojů.

3 0
možnosti

J12a91n 49K28a42d91l36e81c

4. 12. 2014 19:58

Furt se píše o vlacích českých drah. Jančura stál taky?

0 0
možnosti

Ten nejezdil vůbec.

2 0
možnosti

500 dieselových lokomotiv a kde? Konkrétně v Olomouci se vlaky rušily a nebyla vidět nějaká záloha v akci pro uvízlé vlaky a víte proč? Protože není!

0 0
možnosti

K84a35r76e80l 26S93e55i94d16l

4. 12. 2014 19:41

Nejlepší byl s.Stanjura jak apeloval na vládu ohledně státních železnic, a jak nechali cestující ve studených stanicích. On se měl obrátit spíš na na svoje stranické kolegy, ti přivedli dráhu tam kde je. Počínaje Stráským až po něj. Tak dlouho snižovali stavy zaměstnanců na minimum, rušila se mechanizace a vše centralizovali do Prahy, až se dospělo k současnému stavu, kdy nikdo nic není schopen udělat. A to ještě nejsou sněhové závěje. Ušetřilo se, to ano, v době kdy není žádná mimořádnost to funguje, ale při kalamitě, nelze nic udělat.

2 2
možnosti

Co bys dělal jako manažér, který se řádně stará o firmu? Držel naděrné zaměstnanecké stavy a udržoval nevyužívanou mechanizaci pro případ, který se stává jednou za 100 let a trvá dva dny?

2 0
možnosti

"Kontaktní centrum" - kolikpak zase bude stát tahle sranda, když ČD furt dotujeme... :-/

1 4
možnosti

Přijde mi, že ČD pochybily hlavně v jednom: neobtěžovaly se komunikovat s vlastními průvodčími v těch uvězněných vlacích a ti pak říkali cestujícím úplné blbiny. A přitom toto by spravilo odhadem 100 smsek, jeden by připravil text a seznam čísel, druhý by je ctrl c, ctrl v kopíroval na sms bránu operátora. Práce pro dva lidi možná na hodinu.

0 3
možnosti
Foto

J50i61ř78í 44E37r20b35e70n

4. 12. 2014 17:42

GŘ ČD sám přiznává, že právě přetíženost dispečinlů a kontaktních center, které musely zvládat stovky až tisíce dotazů za hodinu, se ukázala jako největší slabina při podobné kalamitě. Více než 90 % vlaků bylo odtaženo zpět do tří hodin od uvíznutí, ale o tom se moc neví...

Onen nejvíce omílaný "17 hodin stojící" vlak přitom stál ve stanici a topil i svítil, z tratí se přednostně stahovaly ty netopící a nesvítící soupravy, ale i když se jednalo jen cca o deset spojů (ani ne 0,1 % toho, co ČD denně vypraví), bude to nejvděčnějším soustem pro média.

Ale k té SMS... ta má maximálně 5×160 znaků, kolik podrobností o jednotlivých vlacích se do toho vejde? ;-)

8 0
možnosti