Diskuze

Zeman jmenoval Ťoka ministrem dopravy. Snad narušíte tradici, popřál mu

Prezident Miloš Zeman jmenoval Dana Ťoka novým ministrem dopravy. Nahradil Antonína Prachaře. Oba do funkce vybralo vládní hnutí ANO. Ťok je desátým ministrem dopravy za posledních šest let. Do funkce přichází z pozice šéfa společnosti Skanska, jedné z nejvýznamnějších stavebních firem.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PH

P96e91t34r 19H90o41r46á85k

4. 12. 2014 19:45

Snad nás ťok zachrání a postaví do tří let alespoň R35, D1 u přerova, R49 a nějakou část D3..

1 0
možnosti
MR
RT

Nevím přesně, kolik takový "šéf" Skansky vydělává, ale jestli je ochotný jít dělat ministra (tím spíše tohoto rezortu) za pár šupů ve srovnání s dosavadními výdělky, tak je buď hlupák nebo zloděj. Ani v jednom případě to není pro MD příliš dobrá vyhlídka.

0 7
možnosti
Foto

J85i39ř11í 65K71h30e65i81l

4. 12. 2014 13:14

Ne všichni mají pokřivený žebříček hodnot jako vy a ne pro všechny jsou středobodem všeho prachy.;-)

6 0
možnosti
Foto

J75i79ř68í 24K18h26e65i81l

4. 12. 2014 12:37

Sám Ťok spolupracoval na nové podobě zákona o veřejných zakázkách, kritizoval zejména systém takzvaných losovaček nebo fluktuaci na Ředitelství silnic a dálnic. I přes otevřený postoj se firmě nevyhnuly problémy. Tehdejší ministr dopravy Vít Bárta se v roce 2011 pustil se Skanskou do ostré bitvy. Vytýkal jí špatně odvedené práce a na některé úseky dálnic nechal Ředitelstvím silnic a dálnic umístit cedule s nápisem "Zde stavěla Skanska". Celý spor skončil smírem až za ministrování Pavla Dobeše, kdy obě strany uznaly svou část viny. Skansku tehdy oprava reklamovaných staveb stála 20 milionů korun, oproti Bártou avizované miliardě.

Odmítání zákulisních dohod a snaha nepodílet se za každou cenu na podřadných zakázkách, se Skansce vrátilo propadem zisku už v roce 2010. Ten se tehdy snížil o 11 procent na 1,01 miliardy korun. Špatné kroky minulých manažerů přinesly ještě větší propad v roce 2011, tehdy zisk firmy klesl na 155 milionů. "Tento výsledek je způsoben zejména nutností sanovat problémy z minulosti. Museli jsme vytvořit opravné položky a rezervy na některé projekty realizované před rokem 2008. A na těchto projektech dochází k plnění záručních závazků a řešení dalších problémů,“ řekl tehdy Ťok.

Principů transparentnosti se firma držela i v momentě, kdy odhalila machinace v účetnictví, za kterými stáli manažeři jedné z divizí. Sama nechala situaci prošetřit a sama o ní informovala v momentě, kdy prezentovala výsledky hospodaření za loňský rok - ztrátu 888 milionů korun. "Transparentnost je pro nás prvořadá, a i z toho důvodu považujeme za nutnost prezentovat naše výsledky v kontextu těchto událostí," komentoval situaci Ťok.

Zdroj :

http://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/ze-skansky-do-vladynechci-politikum-nosit-obalky-rikal-tok/r~9505d93e6a7a11e4840b002590604f2e

--------------

Možná by bylo dobré si o Ťokově působení ve Skansce a zjistit něco více, než tady hned na Ťoka házet špínu. Ještě budeme za tohoto ministra dopravy hodně rádi, ale spoň ti inteligentnější.

4 2
možnosti

I20v11o 96Č95á55n

4. 12. 2014 13:01

Ti inteligentnější vědí, jaké je to neštěstí, že se stal ministrem dopravy právě on - řeší se střet zájmů, ale vůbec ne jeho kvalita. Člověk, který je před vyhozením ze Skansky jde dělat ministra...8-o On je ztělesněním neschopnosti... Vinu za vše hází na jiné... on o ničem nevěděl, nic netušil...

0 1
možnosti
MM

Tak uvidíme, zda bude nebo nebude kozlem :-/

0 0
možnosti
ON

Opravdu může být v naší republice ještě někdo takový bezbřehý optimista? ;-D

2 1
možnosti
TK

O kropk blize k Česká Republika, a.s.

1 1
možnosti
JS

Teď budou dálnice tip ťok.

1 0
možnosti
ON

No, když si vzpomenu, jak Skanska zuřila, když Bárta tam nechal rozmístit cedule, že to byla jejich práce ...

Ty dálnice ... to opravdu bude jízda ťok  ťok  ťok ťok ťok ťokťokťokťokťok ťok ... a všechny plomby venku ;-D

2 1
možnosti
GS

Dobrá pověst je to, jak nakydal veškerou špíchu na umírajícího Burdu za machinace v účetnictví Skansky, ačkoliv měl dost másla i na hlavě on? Tak to jo.

0 1
možnosti

Machinace v účetnictví neměly nic společného s Burdou. To jste si nejspíš něco přečetl a pak to popletl dohromady :-P

1 0
možnosti
JV

Řebíček pomohl Viamontu, Ťok Skansce. Jeho nástupce tipuji z Metrostavu a to bude teprve fičák. Při těch ministrech na dopravě buďme vůbec rádi že na silnicích je asfalt.

2 1
možnosti
VP

V čem konkrétně pomohl pan Ťok Skansce? Pořád lidé volají, že tam má být odborník a kde jinde, než ve stavebních firmách, jej chcete vzít?

3 0
možnosti
VP

Pana Ťoka provází poměrně dobrá pověst. Teď, když bude více na očích, snad to potvrdí. Být v ČR ministrem dopravy je, v momentálním ovzduší, nezáviděníhodné.

1 0
možnosti
ON

Pověst je jedna věc. Čísla druhá. Za jeho šéfování obrat a zisk podniku prudce klesly .... a lze jen přemýšlet, co je příčína a co následek.

Zda mu nejdříve klesly a potom začal vykřikovat něco o korupci ... anebo naopak ...

0 1
možnosti