Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Úkol pro nového ministra dopravy: vlaky na pražské letiště

Jedním z hlavních úkolů nového ministra dopravy Dana Ťoka bude propojit českou železnici s Letištěm Václava Havla. Na konferenci Zlatá koruna to ve čtvrtek uvedl vicepremiér a ministr financí Andrej Babiš.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O33n33d58r29e26j 20P78o13d16z73i51m95e44k 8893812697745

Rozhnutí o trase bude do 2018? Tzn. taxikáři si můžou mnout ruce, příštích 6 let mají živobytí zajištěné...

0/0
18.12.2014 8:22

M41a11r64e31k 50T22u93r87n50o74v31e44c 7815972630876

No správně je to intravilán, já nezačal s tím psát to blbě. :-)

0/0
6.12.2014 14:03

M89a17r75e23k 61T61u58r54n27o44v92e50c 7875312370976

Pardon, tohle mělo být zařazeno někde úplně jinde - ač jsem klikal na reakci na konkrétní příspěvek, iDnes to kdo ví proč zařadil sem...

0/0
6.12.2014 14:05

A94l17e54š 96J12a82n12k81ů 3454352388697

SUPER nápad, škoda jen, že 25 let po revoluci. To už mělo být v roce 1995. Česká klasika pozdě draho, ale předci.

0/0
5.12.2014 10:36

P13a80v71e91l 52K42u55c10h73t92a 4606781487164

Ale on je to na cca 11 mil.cestujících ročně fakt docela drahý špás.

0/0
5.12.2014 21:02
Foto

T76o32m77á10š 47T61ů53m93a 5451858898182

A tech 11. mil. je mezi letistem nebo Kladnem?

0/0
5.12.2014 21:54
Foto

J90i86ř34í 73Š40r25á36m29e84k 3248627319581

Ne. Těch 11 milionů je mezi asfaltem na letišti a vzduchem.

0/0
10.12.2014 10:52

R44a87d80e97k 31J24a93n27a62t76a 9355596674342

Mnohem důležitější je Kladno. I dnes, kdy je doprava z Kladny do Prahy mizerná (jen silnice nebo pomalý motorák), dojíždí denně Prahy do práce tisíce lidí. Všichni sice nepřejdou do vlaku, ale zase na druhou stranu celkový počet dojíždějícících stoupne, protože s dobrou dopravou více lidí bude ochotno si v Praze tu práci najít. Spočítejte si, kolik příměstských panťáků to zaplní.

+1/−1
5.12.2014 22:18

P90e17t59r 86B35r15o62ž 8342644226484

Rozhodnutí, zda bude odbočka z Jenče nebo z Hostivic, má padnout do roku 2018 8-o Takže budou ještě 4 roky mudrovat? Než se ta slavná rychlodráha postaví (mluví se o ní prý už od roku 1960), budou naše pravnoučata v důchodu:-(

+2/−1
5.12.2014 0:06

I30v63o 21P85r90o18c24h78á87z27k64a 4231472644752

To není tak hrozný o novém nádraží v Brně se diskutuje už od roku 1928 a v nedohlednu.

+2/0
5.12.2014 1:36
Foto

B24r73o34n57i48s80l57a11v 38G76a64b75r94y52š 2812639261

Letiště Václava Havla si určitě železniční napojení zaslouží víc než v Mošnově. Když jsem se díval na jízdní řád na rok 2015, je v plánu jezdit do Mošnova každé dvě hodiny. Proti železnici nic nemám, ale myslím, že ta elektrifikace na tak nízkou frekvenci je unáhlená.

U té Prahy nevím. Dálkový vlakový spoj mi přijde jako výborný nápad, odpadne přestup na hlavním nádraží, pokud bude většina cestujících z letiště jezdit na východ od Prahy. No a pro Prahu samotnou a blízké okolí by zbyly linky S.

+2/0
4.12.2014 22:47

O81t94a73k62a50r 89V43a50l52e55k 6126892935722

Ja tomu ale rozumim tak, ze napred budete muset dojet rychlodrahou na Masarykac, pak zhruba 300-400 metru soupat nohama s bagazi na Hlavak a pak teprve dalkove spoje kamkoliv.

Kde jenom soudruzi zase udelali chybu?;-)

0/−1
5.12.2014 5:14

A87n50d85r19e89j 87O90l79e48k16s19a 3575241537471

Šoupat se bude pohyblivý pás za vás :-)

0/0
5.12.2014 14:55

M82i45r45o11s95l61a81v 80Z49i20k82m66u14n40d 7149553364863

V roce 1845 když postavili dráhu z Olomouce do Prahy končící na dnešním Masarykově nádraží, dále v roce 1871, když otevřeli dráhy z (dnešních) Českých Velenic do Prahy na dnešní HLN (odbočka trati z Vídně do Chebu) ...

Takže když by vlaky jezdili "dokola", tj, z Masaryčky na HLN (a někam dál) přes Letiště a Zličín (MHD Sídliště Řepy), Smíchov, problém by byl vyřešen ...

0/0
5.12.2014 16:04

R69a12d17e12k 94J53a35n96a89t24a 9345566414422

Výhledově by měla trať z Negrelliho viaduktu vést do podzemního patra Hlavního nádraží, tzv. stanice "Opera", "Nové spojení II".

0/0
5.12.2014 19:03

M28i95r15o72s66l54a92v 76Z36i67k15m68u79n15d 7339743174123

To jsou pouze úvahy do dalšího století ... možná stejně reálné jako  tunel do Berouna pro rychlost 300 km/h, aniž by bylo doloženo, že se vlak na tuhle rychlost dokáže na tak krátké dráze rozjet ...

0/0
6.12.2014 18:11

M63a31r37e82k 44H74r43u49b56y 6697632901658

To ma SZDC tak malo lidi, ze se to musi stavet postupne? To jako ze jedna parta bude stavet celou trasu?8-o A co kdyby - pozor, revolucni myslenka - najali vic lidi? ;-):-P

0/0
4.12.2014 22:23

R24a63d50e34k 84J43a97n82a68t42a 9765356804432

SŽDC to stavět určitě nebude. Železnice staví a opravují stavební firmy.

Na etapy se to dělá většinou proto, že se stavbou je spousta administrativních (a konkrétně u této trati i politických) průtahů. Než byste to měl projednané celé, tak byste zešedivěl.

+4/0
4.12.2014 22:56

M89a83r55t91i66n 48H26o54u76b21a 6903221699968

si hloupej az to boli

+1/−1
5.12.2014 12:56

V33a14c46l16a72v 76H49a54j25e63k 3976899739

Naopak. Má pravdu předsedo :-):-)

0/−1
5.12.2014 20:36

J13a80r61o93s16l19a93v 98M58e71d24u70n34a 6262978187730

to je dobrý úkol - otázka je, zda se toho dožiju....

0/0
4.12.2014 21:53

L23u92k31á38š 84Š45l37e40h29o18f65e50r 1393399385679

Ono to ani s tím vlakem není nijak jednoduché. Ano, trať na Kladno vede kousek od letiště, ale při detailnějším pohledu na mapu zjistíte, že vede z úplně opačné strany, než je potřeba. Takže se bude muset buď proplétat kolem dálnice nebo celé letiště objet velkým obloukem...

+1/0
4.12.2014 17:53

R58a52d51e95k 58J96a16n60a13t33a 9555736914112

Je zpracováno několik variant, s tunelem pod runwayemi i bez.

+2/0
4.12.2014 18:45

O52l32d55ř16i89c84h 95S52l73á94d25e66k 4742882841426

Ona je legrace v tom, že málokdo ví, že už dnes vedou na letiště koleje a jezdí tam jeden vlak za druhým. Ale s palivem JAT A-1 a ze Středokluk :-)

+2/0
4.12.2014 19:06

M17i41r83o41s65l66a54v 66Z76i63k95m24u76n81d 7229803654363

Na letiště v Brně taky vede vlečka, který by při relativně minimální úpravě mohla sloužit k osobní dopravě ...

+3/0
4.12.2014 19:34

R16a23d27e82k 33J48a82n62a10t76a 9115436404412

V Praze by tu "úpravy" byly více než minimální. Ta nákladní trať vede k letišti ze zcela špatné strany, ze druhé straně, než jsou terminály, ze druhé straně než je město ...

+2/0
4.12.2014 19:36

M70a27r89t47i42n 18R68u85z65i11c49k22a 1302988376957

to je torzo puvodni trati Stredokluky-Hostivice... kvuli letisti byla prelozena pres Jenec a Dobroviz...

0/0
7.12.2014 22:43

J23i12ř84í 18P62r78a29ž88á57k 9600922821132

„Budeme postupovat po jednotlivých úsecích, aby se Kladno dočkalo konečně dvojkolejné elektrifikované trati,“ dodal Ptačinský.

LINIOVÉ STAVBY SE OBVYKLE STAVÍ SOUČASNĚ NA VÍCE ÚSECÍCH.

JINÝMI SLOVY: JE TO OPĚT POUZE FORMÁLNÍ PROKLAMACE. TAXIKÁŘSKÁ A DEVELOPERSKÁ LOBBY ZASE BRZDÍ REALIZACI ZE VŠECH SIL. 

Tak a za jak dlouho to censor smaže?

+2/−4
4.12.2014 17:15

J53i88n74d30ř65i82c16h 63M32i43t33t28e46r 6371610813823

Taky si myslím, že taxikáři tomu moc nepřejí. Proč už tam dávno nejezdí metro ? To by bylo nejlepší ne ?

0/0
4.12.2014 23:34

D35a61v63i71d 79Z87a40j54d32á18k 8485702570841

V tom titulku by spis melo byt Stale se opakujici ukol pro dalsi noveho ministra.Sliboval to snad kazdej,kterej tam byl.

+3/0
4.12.2014 15:59

E56v75ž12e61n 57P59o46l10á42k 3548898581793

Hlavním problémem navrhovaných variant je především finanční stránka a i přesto ignorují fakt, že na Nádraží Veleslavín pojede ani ne za půl roku metro. V první fázi je tedy podle mě klíčové řešit právě úsek od Veleslavína dál; jeden a navíc bezbariérový přestup snad ničemu nevadí. Poté už bude dost času šetřit na zbytek úseku a přemýšlet, kde to v Dejvicích a Holešovicích zahloubit nebo vést povrchově.

+6/−1
4.12.2014 14:52

M50a84r43t41i90n 37T75e76s66a31ř 2499803193863

Pro mimopražské jsou to minimálně dva přestupy. Vlak - metro - vlak nebo autobus - metro - vlak.

+2/0
4.12.2014 15:19

R88a20d59o96s24l60a84v 47K70l70a34u10d33a 5324888614302

A to vadí? 8-o

+2/0
4.12.2014 16:30

R27a89d38e60k 13J46a74n17a78t30a 9185796184802

Ano. Kolejové napojení letišť se dělá většinou tak, aby bylo přestupů co nejméně. Ideálně tak, aby tam jezdily i dálkové vlaky - viz FRA, CDG, VIE, CGN, AMS, LYS, ZRH, ...

+2/−2
4.12.2014 18:42

J22a75r50o58s21l31a93v 91M43e28d65u46n71a 6702658377510

vy přestupujete např. na CDG přímo na terminál?

0/0
4.12.2014 21:54

R53a77d69e28k 63J28a57n38a17t23a 9325176814642

Já ne, ale Francouzi ano.

Přímo na letišti je zastávka TGV a dá se jet bez přestupu do Lille, Lyonu, Marseille, Montpellieru, Bruselu, Strasbourgu, Mulhouse, Nantes, Bordeaux, ....

0/0
4.12.2014 22:10

J39o90z61e53f86a 56N81o39v49a97k32o96v93a 7416475980124

No tak jeste lepsi by bylo opravdu protahnout trasu A z Motola pres Repy na Zlicin a ze Zlicina to pak stridat, jednou by tam jela zluta souprava a jednou zelena..

+1/−3
4.12.2014 15:25

J45o22s92e66f 35B40r20o92ž22e31k 7113825242801

Zapomínáte, že na Zličín už dnes jezdí trasa B. Protáhnout trasu B (klidně z větší části i po povrchu tak jak to je u Černého mostu nebo na Lužinách) by vyšlo samozřejmě nejlevněji. To je ovšem asi kámen úrazu.

+2/−1
4.12.2014 15:31

J69o35z46e10f17a 80N18o21v49a93k71o47v29a 7306405310624

Tak ja jsem myslela na to, ze by sidliste Luziny, Stodulky a spol tim zaroven ziskaly rychly spoj metrem do Nemocnice Motol. (Na Zlicin, tam vystoupit a jen pockat na druhe strane na linku A) Stejne jako v Anglii nemusi na jedne stanici stat jenom jedna linka..

+1/0
4.12.2014 15:34

J95o68z23e30f70a 68N70o71v64a30k42o93v44a 7596385660824

a to same napriklad spoj 179 s Butovic do Petrin by nemusel byt. Cim mene autobusove dopravy, tim lepsi vzduch :-)

0/−1
4.12.2014 15:51

R51a37d68o94s46l91a31v 36K10l53a71u63d91a 5904728814982

No vy jste geniální. To jste si nevšimla že ani tramvaje z centra nezmizely? Stanice metra jsou od sebe poměrně daleko.

+1/0
4.12.2014 16:34

D47a85v55i67d 48Z64a76j39d44á25k 8875772540591

Jenze na povrchu je to o vykupu pozemku.A vite jak to u nas funguje.

0/0
4.12.2014 15:51

J21o19z61e46f87a 93N93o10v31a30k97o43v68a 7276105110374

ano, tento argument chapu, nicmene to same plati pro vlak.. A jinak bych rekla, ze ze Zlicina to neni moc dlouhy usek, a jeste muze byt cast podel dalnice..

0/−1
4.12.2014 15:54

D51a30v61i59d 90Z80a37j83d87á13k 8285172560151

Ja v tom taky nevidim problem.Nehlede na to,ze ten vlak tam jezdi uz ted pomerne blizko.Takze bu to bylo o odbocce.Ja myslim,ze ve stavajici situaci by byli lidi radsi i za tu lokalku nez cekat na dvou kolejnou elektrifikovanou trat.

0/0
4.12.2014 15:57

J48o31z97e22f51a 82N39o36v92a15k52o85v33a 7466495300184

No to souhlasim, z Hostivic to do Letiste neni opravdu daleko. Stacilo by to protahnout a mame tu spoj na Smichovske nadrazi, nebo Masaricku.

0/0
4.12.2014 16:11

A21n44d23r59e36j 34O96l61e28k80s18a 3145161897811

Proboha Mlho! Vždyť už tady o tom celou dobu hovoříme...!;-D

+1/0
4.12.2014 21:26

J24i73ř92í 94P46r29a86ž59á54k 9210932681542

Z VĚTŠÍHO KOLÁČE JE VÍCE DROBEČKŮ. TEDY SE BUDOU TUNELY STAVĚT I POD LOUKAMI, POLI,..... A´T TO STOJÍ CO TO STOJÍ.

0/0
4.12.2014 17:17

R48a94d13e46k 47J82a20n95a21t91a 9885946734242

Naopak. Finance problém nejsou vůbec. V evropském OP Doprava je peněz dost a zrovna tohle je dokonce přímo požadek EU. Problém jsou politické čachry, nepřipravenost, nekompetence.

0/0
4.12.2014 18:49

M88i63r58o27s87l98a61v 13Z19i71k56m34u70n90d 7579633144243

To je dávno vyřešeno, dejvické nádraží by mělo být v podzemí, jenže : zatunelování je drahé, vést po povrchu nechce radnice Prahy 6, navíc udělat dvojkolejku přes Ořechovku znamená výrazný zásah do pozemků a celkem do toho, jak lokalita vypadá ... asi nucené výkupy vilek ..., celkově pozemky i vilky klesnou na ceně a trolejové vedení bude vypadat "hnusně" ...  

Navíc se neřeší problém stoupání až 26 promile ...

Metro na Veleslavíně neřeší nic. Je třeba si uvědomit, že ne všichni cestující touží po centru města, co by tam dělali když bydlí na jihu nebo západě ...

Takže jedna kolejová větev by měla vést z Masarykova nádraží, druhá ze Smíchova ... ta by přivedla vlaky na hlavní nádraží. Přitom se může jednat o týž vlak, který pak pojede třeba směr Milovice ...  Cesta z Letiště na Masarykovo nádraží vlakem bude tak na 25 minut a pěší přesun z "osmé nebo deváté" koleje na hlavní nádraží je na cca 15 - 20 minut. Tram z Havlíčkovy ulice do Bolzanovy moc času neušetří, takže pěšky to vyjde nastejno, celkem tam na 40 - 45 minut.

Elektrický vlak jedoucí z Letiště do Zličína a po "semmeringu" na hlavní to sjede zhruba za 35 minut a je to bez přestupu ...

Podobně nic neřeší cesta vlakem do Buben a tady přestup na metro "C" novým (severním) vestibulem stanice Vltavská ... Zase přestup ...

+1/0
4.12.2014 19:50

E39v38ž16e79n 85P14o66l67á17k 3718278611103

Tak jistě, že to je tak jak popisujete rozhodně nejlepší varianta. Já chtěl jen naznačit, že se to nemusí hned stavět celé naráz a že od Veleslavína dál by to mohlo mít prioritu, pokud by se tato část otevřela alespoň o něco dříve než zbytek. Ten zbytek se zároveň tak trochu stane další linkou metra. Každopádně škoda, že Masarykovo a Hlavní nádraží nejdou přímo propojit.

0/0
5.12.2014 10:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.