Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Úkol pro nového ministra dopravy: vlaky na pražské letiště

Jedním z hlavních úkolů nového ministra dopravy Dana Ťoka bude propojit českou železnici s Letištěm Václava Havla. Na konferenci Zlatá koruna to ve čtvrtek uvedl vicepremiér a ministr financí Andrej Babiš.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O65n70d41r95e62j 61P38o59d25z20i62m95e61k 8113482607545

Rozhnutí o trase bude do 2018? Tzn. taxikáři si můžou mnout ruce, příštích 6 let mají živobytí zajištěné...

0/0
18.12.2014 8:22

M54a64r67e90k 53T12u72r36n48o93v27e76c 7715412360416

No správně je to intravilán, já nezačal s tím psát to blbě. :-)

0/0
6.12.2014 14:03

M45a31r40e74k 94T81u51r49n62o23v88e79c 7745882700536

Pardon, tohle mělo být zařazeno někde úplně jinde - ač jsem klikal na reakci na konkrétní příspěvek, iDnes to kdo ví proč zařadil sem...

0/0
6.12.2014 14:05

A69l77e57š 62J89a65n63k31ů 3794502188967

SUPER nápad, škoda jen, že 25 let po revoluci. To už mělo být v roce 1995. Česká klasika pozdě draho, ale předci.

0/0
5.12.2014 10:36

P70a67v70e17l 88K69u22c17h30t82a 4816221387354

Ale on je to na cca 11 mil.cestujících ročně fakt docela drahý špás.

0/0
5.12.2014 21:02
Foto

T55o32m71á97š 40T66ů52m77a 5241588518552

A tech 11. mil. je mezi letistem nebo Kladnem?

0/0
5.12.2014 21:54
Foto

J65i55ř59í 86Š14r27á33m87e59k 3968587669101

Ne. Těch 11 milionů je mezi asfaltem na letišti a vzduchem.

0/0
10.12.2014 10:52

R33a80d72e81k 12J16a49n73a30t52a 9565116954672

Mnohem důležitější je Kladno. I dnes, kdy je doprava z Kladny do Prahy mizerná (jen silnice nebo pomalý motorák), dojíždí denně Prahy do práce tisíce lidí. Všichni sice nepřejdou do vlaku, ale zase na druhou stranu celkový počet dojíždějícících stoupne, protože s dobrou dopravou více lidí bude ochotno si v Praze tu práci najít. Spočítejte si, kolik příměstských panťáků to zaplní.

+1/−1
5.12.2014 22:18

P94e68t45r 21B47r45o90ž 8382554646524

Rozhodnutí, zda bude odbočka z Jenče nebo z Hostivic, má padnout do roku 2018 8-o Takže budou ještě 4 roky mudrovat? Než se ta slavná rychlodráha postaví (mluví se o ní prý už od roku 1960), budou naše pravnoučata v důchodu:-(

+2/−1
5.12.2014 0:06

I68v33o 70P81r68o10c72h83á93z22k42a 4631272274982

To není tak hrozný o novém nádraží v Brně se diskutuje už od roku 1928 a v nedohlednu.

+2/0
5.12.2014 1:36
Foto

B83r55o41n73i85s14l12a20v 82G24a39b53r12y65š 2132659851

Letiště Václava Havla si určitě železniční napojení zaslouží víc než v Mošnově. Když jsem se díval na jízdní řád na rok 2015, je v plánu jezdit do Mošnova každé dvě hodiny. Proti železnici nic nemám, ale myslím, že ta elektrifikace na tak nízkou frekvenci je unáhlená.

U té Prahy nevím. Dálkový vlakový spoj mi přijde jako výborný nápad, odpadne přestup na hlavním nádraží, pokud bude většina cestujících z letiště jezdit na východ od Prahy. No a pro Prahu samotnou a blízké okolí by zbyly linky S.

+2/0
4.12.2014 22:47

O14t46a89k68a14r 81V90a95l91e57k 6376442335852

Ja tomu ale rozumim tak, ze napred budete muset dojet rychlodrahou na Masarykac, pak zhruba 300-400 metru soupat nohama s bagazi na Hlavak a pak teprve dalkove spoje kamkoliv.

Kde jenom soudruzi zase udelali chybu?;-)

0/−1
5.12.2014 5:14

A75n21d74r60e96j 25O23l10e34k50s34a 3855351377351

Šoupat se bude pohyblivý pás za vás :-)

0/0
5.12.2014 14:55

M85i79r91o11s58l48a86v 72Z96i28k51m75u86n81d 7679213514783

V roce 1845 když postavili dráhu z Olomouce do Prahy končící na dnešním Masarykově nádraží, dále v roce 1871, když otevřeli dráhy z (dnešních) Českých Velenic do Prahy na dnešní HLN (odbočka trati z Vídně do Chebu) ...

Takže když by vlaky jezdili "dokola", tj, z Masaryčky na HLN (a někam dál) přes Letiště a Zličín (MHD Sídliště Řepy), Smíchov, problém by byl vyřešen ...

0/0
5.12.2014 16:04

R42a48d56e19k 17J75a30n62a27t70a 9785926524842

Výhledově by měla trať z Negrelliho viaduktu vést do podzemního patra Hlavního nádraží, tzv. stanice "Opera", "Nové spojení II".

0/0
5.12.2014 19:03

M74i82r90o33s85l19a46v 60Z47i84k88m80u15n23d 7639613464763

To jsou pouze úvahy do dalšího století ... možná stejně reálné jako  tunel do Berouna pro rychlost 300 km/h, aniž by bylo doloženo, že se vlak na tuhle rychlost dokáže na tak krátké dráze rozjet ...

0/0
6.12.2014 18:11

M36a67r83e60k 48H14r21u79b59y 6797162481268

To ma SZDC tak malo lidi, ze se to musi stavet postupne? To jako ze jedna parta bude stavet celou trasu?8-o A co kdyby - pozor, revolucni myslenka - najali vic lidi? ;-):-P

0/0
4.12.2014 22:23

R86a21d74e54k 34J63a95n42a58t36a 9565726734282

SŽDC to stavět určitě nebude. Železnice staví a opravují stavební firmy.

Na etapy se to dělá většinou proto, že se stavbou je spousta administrativních (a konkrétně u této trati i politických) průtahů. Než byste to měl projednané celé, tak byste zešedivěl.

+4/0
4.12.2014 22:56

M83a89r21t25i66n 32H92o14u70b79a 6613281389858

si hloupej az to boli

+1/−1
5.12.2014 12:56

V18a82c78l75a86v 46H84a68j34e63k 3836559979

Naopak. Má pravdu předsedo :-):-)

0/−1
5.12.2014 20:36

J60a48r55o18s16l23a49v 25M47e10d52u58n75a 6512688377840

to je dobrý úkol - otázka je, zda se toho dožiju....

0/0
4.12.2014 21:53

L43u19k95á73š 48Š54l64e76h20o55f88e96r 1803379455909

Ono to ani s tím vlakem není nijak jednoduché. Ano, trať na Kladno vede kousek od letiště, ale při detailnějším pohledu na mapu zjistíte, že vede z úplně opačné strany, než je potřeba. Takže se bude muset buď proplétat kolem dálnice nebo celé letiště objet velkým obloukem...

+1/0
4.12.2014 17:53

R45a56d28e11k 54J96a43n82a87t57a 9435326664792

Je zpracováno několik variant, s tunelem pod runwayemi i bez.

+2/0
4.12.2014 18:45

O33l44d53ř86i63c40h 95S31l19á78d28e33k 4712132531506

Ona je legrace v tom, že málokdo ví, že už dnes vedou na letiště koleje a jezdí tam jeden vlak za druhým. Ale s palivem JAT A-1 a ze Středokluk :-)

+2/0
4.12.2014 19:06

M98i55r87o81s65l95a79v 39Z14i15k73m15u37n90d 7359623324223

Na letiště v Brně taky vede vlečka, který by při relativně minimální úpravě mohla sloužit k osobní dopravě ...

+3/0
4.12.2014 19:34

R21a15d19e33k 92J22a33n64a33t83a 9565676434122

V Praze by tu "úpravy" byly více než minimální. Ta nákladní trať vede k letišti ze zcela špatné strany, ze druhé straně, než jsou terminály, ze druhé straně než je město ...

+2/0
4.12.2014 19:36

M86a65r47t63i14n 43R18u29z90i13c87k18a 1522248656237

to je torzo puvodni trati Stredokluky-Hostivice... kvuli letisti byla prelozena pres Jenec a Dobroviz...

0/0
7.12.2014 22:43

J98i88ř29í 65P39r47a22ž17á29k 9340582521832

„Budeme postupovat po jednotlivých úsecích, aby se Kladno dočkalo konečně dvojkolejné elektrifikované trati,“ dodal Ptačinský.

LINIOVÉ STAVBY SE OBVYKLE STAVÍ SOUČASNĚ NA VÍCE ÚSECÍCH.

JINÝMI SLOVY: JE TO OPĚT POUZE FORMÁLNÍ PROKLAMACE. TAXIKÁŘSKÁ A DEVELOPERSKÁ LOBBY ZASE BRZDÍ REALIZACI ZE VŠECH SIL. 

Tak a za jak dlouho to censor smaže?

+2/−4
4.12.2014 17:15

J73i29n79d22ř60i81c72h 67M50i16t64t78e19r 6281520843383

Taky si myslím, že taxikáři tomu moc nepřejí. Proč už tam dávno nejezdí metro ? To by bylo nejlepší ne ?

0/0
4.12.2014 23:34

D18a88v56i14d 92Z53a79j35d59á72k 8105342640251

V tom titulku by spis melo byt Stale se opakujici ukol pro dalsi noveho ministra.Sliboval to snad kazdej,kterej tam byl.

+3/0
4.12.2014 15:59

E24v51ž88e52n 89P79o87l28á64k 3228388341683

Hlavním problémem navrhovaných variant je především finanční stránka a i přesto ignorují fakt, že na Nádraží Veleslavín pojede ani ne za půl roku metro. V první fázi je tedy podle mě klíčové řešit právě úsek od Veleslavína dál; jeden a navíc bezbariérový přestup snad ničemu nevadí. Poté už bude dost času šetřit na zbytek úseku a přemýšlet, kde to v Dejvicích a Holešovicích zahloubit nebo vést povrchově.

+6/−1
4.12.2014 14:52

M48a53r78t65i49n 49T77e28s93a73ř 2749553753943

Pro mimopražské jsou to minimálně dva přestupy. Vlak - metro - vlak nebo autobus - metro - vlak.

+2/0
4.12.2014 15:19

R82a52d91o26s62l57a61v 84K52l59a55u52d59a 5734928744142

A to vadí? 8-o

+2/0
4.12.2014 16:30

R49a63d98e47k 41J17a86n94a39t55a 9745976204862

Ano. Kolejové napojení letišť se dělá většinou tak, aby bylo přestupů co nejméně. Ideálně tak, aby tam jezdily i dálkové vlaky - viz FRA, CDG, VIE, CGN, AMS, LYS, ZRH, ...

+2/−2
4.12.2014 18:42

J50a40r19o98s70l48a63v 77M92e52d70u36n72a 6332858307650

vy přestupujete např. na CDG přímo na terminál?

0/0
4.12.2014 21:54

R19a30d25e10k 33J44a18n59a26t21a 9485176974842

Já ne, ale Francouzi ano.

Přímo na letišti je zastávka TGV a dá se jet bez přestupu do Lille, Lyonu, Marseille, Montpellieru, Bruselu, Strasbourgu, Mulhouse, Nantes, Bordeaux, ....

0/0
4.12.2014 22:10

J15o27z47e64f64a 43N46o98v16a14k62o23v67a 7376415460474

No tak jeste lepsi by bylo opravdu protahnout trasu A z Motola pres Repy na Zlicin a ze Zlicina to pak stridat, jednou by tam jela zluta souprava a jednou zelena..

+1/−3
4.12.2014 15:25

J41o61s62e32f 37B83r23o26ž54e88k 7433615282481

Zapomínáte, že na Zličín už dnes jezdí trasa B. Protáhnout trasu B (klidně z větší části i po povrchu tak jak to je u Černého mostu nebo na Lužinách) by vyšlo samozřejmě nejlevněji. To je ovšem asi kámen úrazu.

+2/−1
4.12.2014 15:31

J77o68z18e61f76a 56N21o46v22a66k33o25v96a 7626675790744

Tak ja jsem myslela na to, ze by sidliste Luziny, Stodulky a spol tim zaroven ziskaly rychly spoj metrem do Nemocnice Motol. (Na Zlicin, tam vystoupit a jen pockat na druhe strane na linku A) Stejne jako v Anglii nemusi na jedne stanici stat jenom jedna linka..

+1/0
4.12.2014 15:34

J22o26z15e43f54a 84N26o76v85a11k27o32v81a 7836765770304

a to same napriklad spoj 179 s Butovic do Petrin by nemusel byt. Cim mene autobusove dopravy, tim lepsi vzduch :-)

0/−1
4.12.2014 15:51

R49a95d23o47s96l83a29v 91K83l92a23u74d17a 5654158174762

No vy jste geniální. To jste si nevšimla že ani tramvaje z centra nezmizely? Stanice metra jsou od sebe poměrně daleko.

+1/0
4.12.2014 16:34

D76a37v12i51d 25Z11a37j85d63á39k 8155122670801

Jenze na povrchu je to o vykupu pozemku.A vite jak to u nas funguje.

0/0
4.12.2014 15:51

J16o47z20e60f50a 56N92o38v48a36k23o14v88a 7136395880264

ano, tento argument chapu, nicmene to same plati pro vlak.. A jinak bych rekla, ze ze Zlicina to neni moc dlouhy usek, a jeste muze byt cast podel dalnice..

0/−1
4.12.2014 15:54

D96a40v97i89d 63Z12a23j82d89á16k 8705302560261

Ja v tom taky nevidim problem.Nehlede na to,ze ten vlak tam jezdi uz ted pomerne blizko.Takze bu to bylo o odbocce.Ja myslim,ze ve stavajici situaci by byli lidi radsi i za tu lokalku nez cekat na dvou kolejnou elektrifikovanou trat.

0/0
4.12.2014 15:57

J50o68z91e84f87a 52N36o98v14a18k94o31v64a 7406635590804

No to souhlasim, z Hostivic to do Letiste neni opravdu daleko. Stacilo by to protahnout a mame tu spoj na Smichovske nadrazi, nebo Masaricku.

0/0
4.12.2014 16:11

A92n35d89r77e88j 62O90l12e18k31s43a 3535261937471

Proboha Mlho! Vždyť už tady o tom celou dobu hovoříme...!;-D

+1/0
4.12.2014 21:26

J84i34ř10í 31P97r96a67ž67á69k 9790882391962

Z VĚTŠÍHO KOLÁČE JE VÍCE DROBEČKŮ. TEDY SE BUDOU TUNELY STAVĚT I POD LOUKAMI, POLI,..... A´T TO STOJÍ CO TO STOJÍ.

0/0
4.12.2014 17:17

R77a23d69e56k 90J11a61n34a34t61a 9195146424142

Naopak. Finance problém nejsou vůbec. V evropském OP Doprava je peněz dost a zrovna tohle je dokonce přímo požadek EU. Problém jsou politické čachry, nepřipravenost, nekompetence.

0/0
4.12.2014 18:49

M45i31r25o54s13l28a55v 19Z29i16k63m98u86n15d 7539873404923

To je dávno vyřešeno, dejvické nádraží by mělo být v podzemí, jenže : zatunelování je drahé, vést po povrchu nechce radnice Prahy 6, navíc udělat dvojkolejku přes Ořechovku znamená výrazný zásah do pozemků a celkem do toho, jak lokalita vypadá ... asi nucené výkupy vilek ..., celkově pozemky i vilky klesnou na ceně a trolejové vedení bude vypadat "hnusně" ...  

Navíc se neřeší problém stoupání až 26 promile ...

Metro na Veleslavíně neřeší nic. Je třeba si uvědomit, že ne všichni cestující touží po centru města, co by tam dělali když bydlí na jihu nebo západě ...

Takže jedna kolejová větev by měla vést z Masarykova nádraží, druhá ze Smíchova ... ta by přivedla vlaky na hlavní nádraží. Přitom se může jednat o týž vlak, který pak pojede třeba směr Milovice ...  Cesta z Letiště na Masarykovo nádraží vlakem bude tak na 25 minut a pěší přesun z "osmé nebo deváté" koleje na hlavní nádraží je na cca 15 - 20 minut. Tram z Havlíčkovy ulice do Bolzanovy moc času neušetří, takže pěšky to vyjde nastejno, celkem tam na 40 - 45 minut.

Elektrický vlak jedoucí z Letiště do Zličína a po "semmeringu" na hlavní to sjede zhruba za 35 minut a je to bez přestupu ...

Podobně nic neřeší cesta vlakem do Buben a tady přestup na metro "C" novým (severním) vestibulem stanice Vltavská ... Zase přestup ...

+1/0
4.12.2014 19:50

E62v73ž72e36n 64P50o17l20á39k 3748178941153

Tak jistě, že to je tak jak popisujete rozhodně nejlepší varianta. Já chtěl jen naznačit, že se to nemusí hned stavět celé naráz a že od Veleslavína dál by to mohlo mít prioritu, pokud by se tato část otevřela alespoň o něco dříve než zbytek. Ten zbytek se zároveň tak trochu stane další linkou metra. Každopádně škoda, že Masarykovo a Hlavní nádraží nejdou přímo propojit.

0/0
5.12.2014 10:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.