Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Úkol pro nového ministra dopravy: vlaky na pražské letiště

Jedním z hlavních úkolů nového ministra dopravy Dana Ťoka bude propojit českou železnici s Letištěm Václava Havla. Na konferenci Zlatá koruna to ve čtvrtek uvedl vicepremiér a ministr financí Andrej Babiš.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O21n14d19r26e77j 75P77o26d57z59i88m96e75k 8483882637215

Rozhnutí o trase bude do 2018? Tzn. taxikáři si můžou mnout ruce, příštích 6 let mají živobytí zajištěné...

0/0
18.12.2014 8:22

M91a33r48e33k 38T13u87r36n82o69v60e89c 7955902900966

No správně je to intravilán, já nezačal s tím psát to blbě. :-)

0/0
6.12.2014 14:03

M40a90r65e32k 74T45u58r59n36o25v17e12c 7205742380276

Pardon, tohle mělo být zařazeno někde úplně jinde - ač jsem klikal na reakci na konkrétní příspěvek, iDnes to kdo ví proč zařadil sem...

0/0
6.12.2014 14:05

A48l38e40š 87J74a51n45k16ů 3794532898957

SUPER nápad, škoda jen, že 25 let po revoluci. To už mělo být v roce 1995. Česká klasika pozdě draho, ale předci.

0/0
5.12.2014 10:36

P71a68v77e78l 74K65u18c98h14t60a 4976131727384

Ale on je to na cca 11 mil.cestujících ročně fakt docela drahý špás.

0/0
5.12.2014 21:02
Foto

T94o74m11á32š 95T81ů93m40a 5371158748602

A tech 11. mil. je mezi letistem nebo Kladnem?

0/0
5.12.2014 21:54
Foto

J33i65ř53í 31Š67r83á60m89e54k 3748927179281

Ne. Těch 11 milionů je mezi asfaltem na letišti a vzduchem.

0/0
10.12.2014 10:52

R85a81d61e15k 47J11a51n35a75t68a 9405536964212

Mnohem důležitější je Kladno. I dnes, kdy je doprava z Kladny do Prahy mizerná (jen silnice nebo pomalý motorák), dojíždí denně Prahy do práce tisíce lidí. Všichni sice nepřejdou do vlaku, ale zase na druhou stranu celkový počet dojíždějícících stoupne, protože s dobrou dopravou více lidí bude ochotno si v Praze tu práci najít. Spočítejte si, kolik příměstských panťáků to zaplní.

+1/−1
5.12.2014 22:18

P67e52t77r 39B24r77o46ž 8772314146304

Rozhodnutí, zda bude odbočka z Jenče nebo z Hostivic, má padnout do roku 2018 8-o Takže budou ještě 4 roky mudrovat? Než se ta slavná rychlodráha postaví (mluví se o ní prý už od roku 1960), budou naše pravnoučata v důchodu:-(

+2/−1
5.12.2014 0:06

I31v32o 22P14r24o54c89h61á23z90k15a 4741232274232

To není tak hrozný o novém nádraží v Brně se diskutuje už od roku 1928 a v nedohlednu.

+2/0
5.12.2014 1:36

B79r34o89n54i49s89l59a72v 57G77a48b68r40y30š 6655764480

Letiště Václava Havla si určitě železniční napojení zaslouží víc než v Mošnově. Když jsem se díval na jízdní řád na rok 2015, je v plánu jezdit do Mošnova každé dvě hodiny. Proti železnici nic nemám, ale myslím, že ta elektrifikace na tak nízkou frekvenci je unáhlená.

U té Prahy nevím. Dálkový vlakový spoj mi přijde jako výborný nápad, odpadne přestup na hlavním nádraží, pokud bude většina cestujících z letiště jezdit na východ od Prahy. No a pro Prahu samotnou a blízké okolí by zbyly linky S.

+2/0
4.12.2014 22:47

O60t12a88k74a36r 91V42a53l87e42k 6896942265582

Ja tomu ale rozumim tak, ze napred budete muset dojet rychlodrahou na Masarykac, pak zhruba 300-400 metru soupat nohama s bagazi na Hlavak a pak teprve dalkove spoje kamkoliv.

Kde jenom soudruzi zase udelali chybu?;-)

0/−1
5.12.2014 5:14

A29n98d33r83e68j 50O80l85e95k83s80a 3335651797101

Šoupat se bude pohyblivý pás za vás :-)

0/0
5.12.2014 14:55

M49i90r89o54s88l98a85v 74Z65i92k11m25u63n48d 7199253154803

V roce 1845 když postavili dráhu z Olomouce do Prahy končící na dnešním Masarykově nádraží, dále v roce 1871, když otevřeli dráhy z (dnešních) Českých Velenic do Prahy na dnešní HLN (odbočka trati z Vídně do Chebu) ...

Takže když by vlaky jezdili "dokola", tj, z Masaryčky na HLN (a někam dál) přes Letiště a Zličín (MHD Sídliště Řepy), Smíchov, problém by byl vyřešen ...

0/0
5.12.2014 16:04

R17a35d39e78k 53J16a66n16a26t14a 9405866804752

Výhledově by měla trať z Negrelliho viaduktu vést do podzemního patra Hlavního nádraží, tzv. stanice "Opera", "Nové spojení II".

0/0
5.12.2014 19:03

M84i82r94o51s67l22a36v 40Z94i31k83m57u62n14d 7769553574433

To jsou pouze úvahy do dalšího století ... možná stejně reálné jako  tunel do Berouna pro rychlost 300 km/h, aniž by bylo doloženo, že se vlak na tuhle rychlost dokáže na tak krátké dráze rozjet ...

0/0
6.12.2014 18:11

M93a37r80e32k 31H62r71u74b53y 6457622981638

To ma SZDC tak malo lidi, ze se to musi stavet postupne? To jako ze jedna parta bude stavet celou trasu?8-o A co kdyby - pozor, revolucni myslenka - najali vic lidi? ;-):-P

0/0
4.12.2014 22:23

R90a35d62e52k 67J81a74n27a98t58a 9715106314842

SŽDC to stavět určitě nebude. Železnice staví a opravují stavební firmy.

Na etapy se to dělá většinou proto, že se stavbou je spousta administrativních (a konkrétně u této trati i politických) průtahů. Než byste to měl projednané celé, tak byste zešedivěl.

+4/0
4.12.2014 22:56

M11a28r78t62i80n 96H56o54u85b89a 6973421789948

si hloupej az to boli

+1/−1
5.12.2014 12:56

V92a13c91l12a35v 78H41a56j55e96k 3606919909

Naopak. Má pravdu předsedo :-):-)

0/−1
5.12.2014 20:36

J63a65r82o21s26l67a64v 31M95e19d94u65n80a 6542748567330

to je dobrý úkol - otázka je, zda se toho dožiju....

0/0
4.12.2014 21:53

L54u14k37á98š 44Š24l18e10h59o97f14e97r 1533779465759

Ono to ani s tím vlakem není nijak jednoduché. Ano, trať na Kladno vede kousek od letiště, ale při detailnějším pohledu na mapu zjistíte, že vede z úplně opačné strany, než je potřeba. Takže se bude muset buď proplétat kolem dálnice nebo celé letiště objet velkým obloukem...

+1/0
4.12.2014 17:53

R69a33d35e74k 75J63a12n83a74t36a 9315466374782

Je zpracováno několik variant, s tunelem pod runwayemi i bez.

+2/0
4.12.2014 18:45

O55l85d51ř28i96c26h 77S81l63á16d83e16k 4272232861846

Ona je legrace v tom, že málokdo ví, že už dnes vedou na letiště koleje a jezdí tam jeden vlak za druhým. Ale s palivem JAT A-1 a ze Středokluk :-)

+2/0
4.12.2014 19:06

M30i48r71o40s16l78a20v 53Z48i78k77m15u61n16d 7459623234173

Na letiště v Brně taky vede vlečka, který by při relativně minimální úpravě mohla sloužit k osobní dopravě ...

+3/0
4.12.2014 19:34

R79a17d81e75k 94J81a68n85a26t17a 9605876774812

V Praze by tu "úpravy" byly více než minimální. Ta nákladní trať vede k letišti ze zcela špatné strany, ze druhé straně, než jsou terminály, ze druhé straně než je město ...

+2/0
4.12.2014 19:36

M44a13r94t24i67n 26R34u16z17i73c22k44a 1202418296507

to je torzo puvodni trati Stredokluky-Hostivice... kvuli letisti byla prelozena pres Jenec a Dobroviz...

0/0
7.12.2014 22:43

J98i13ř98í 45P47r90a12ž60á61k 9540332541892

„Budeme postupovat po jednotlivých úsecích, aby se Kladno dočkalo konečně dvojkolejné elektrifikované trati,“ dodal Ptačinský.

LINIOVÉ STAVBY SE OBVYKLE STAVÍ SOUČASNĚ NA VÍCE ÚSECÍCH.

JINÝMI SLOVY: JE TO OPĚT POUZE FORMÁLNÍ PROKLAMACE. TAXIKÁŘSKÁ A DEVELOPERSKÁ LOBBY ZASE BRZDÍ REALIZACI ZE VŠECH SIL. 

Tak a za jak dlouho to censor smaže?

+2/−4
4.12.2014 17:15

J42i71n13d75ř81i89c93h 88M20i56t16t43e66r 6711710433753

Taky si myslím, že taxikáři tomu moc nepřejí. Proč už tam dávno nejezdí metro ? To by bylo nejlepší ne ?

0/0
4.12.2014 23:34

D41a69v81i27d 71Z23a95j75d30á81k 8585712690761

V tom titulku by spis melo byt Stale se opakujici ukol pro dalsi noveho ministra.Sliboval to snad kazdej,kterej tam byl.

+3/0
4.12.2014 15:59

E83v61ž12e40n 90P32o50l30á31k 3728448651463

Hlavním problémem navrhovaných variant je především finanční stránka a i přesto ignorují fakt, že na Nádraží Veleslavín pojede ani ne za půl roku metro. V první fázi je tedy podle mě klíčové řešit právě úsek od Veleslavína dál; jeden a navíc bezbariérový přestup snad ničemu nevadí. Poté už bude dost času šetřit na zbytek úseku a přemýšlet, kde to v Dejvicích a Holešovicích zahloubit nebo vést povrchově.

+6/−1
4.12.2014 14:52

M37a72r14t25i70n 90T79e36s60a41ř 2939653513303

Pro mimopražské jsou to minimálně dva přestupy. Vlak - metro - vlak nebo autobus - metro - vlak.

+2/0
4.12.2014 15:19

R27a20d30o27s15l58a53v 74K51l44a31u51d22a 5134968144452

A to vadí? 8-o

+2/0
4.12.2014 16:30

R88a97d19e80k 14J38a12n31a21t38a 9825276204802

Ano. Kolejové napojení letišť se dělá většinou tak, aby bylo přestupů co nejméně. Ideálně tak, aby tam jezdily i dálkové vlaky - viz FRA, CDG, VIE, CGN, AMS, LYS, ZRH, ...

+2/−2
4.12.2014 18:42

J23a80r11o32s24l71a28v 69M23e11d16u31n90a 6222738867430

vy přestupujete např. na CDG přímo na terminál?

0/0
4.12.2014 21:54

R47a61d32e22k 60J22a28n94a98t90a 9445866484722

Já ne, ale Francouzi ano.

Přímo na letišti je zastávka TGV a dá se jet bez přestupu do Lille, Lyonu, Marseille, Montpellieru, Bruselu, Strasbourgu, Mulhouse, Nantes, Bordeaux, ....

0/0
4.12.2014 22:10

J60o70z42e97f36a 49N83o37v89a44k82o75v27a 7676405510684

No tak jeste lepsi by bylo opravdu protahnout trasu A z Motola pres Repy na Zlicin a ze Zlicina to pak stridat, jednou by tam jela zluta souprava a jednou zelena..

+1/−3
4.12.2014 15:25

J82o58s16e69f 65B96r62o27ž81e19k 7873375332541

Zapomínáte, že na Zličín už dnes jezdí trasa B. Protáhnout trasu B (klidně z větší části i po povrchu tak jak to je u Černého mostu nebo na Lužinách) by vyšlo samozřejmě nejlevněji. To je ovšem asi kámen úrazu.

+2/−1
4.12.2014 15:31

J18o52z67e18f94a 51N37o46v95a98k63o84v14a 7536305690584

Tak ja jsem myslela na to, ze by sidliste Luziny, Stodulky a spol tim zaroven ziskaly rychly spoj metrem do Nemocnice Motol. (Na Zlicin, tam vystoupit a jen pockat na druhe strane na linku A) Stejne jako v Anglii nemusi na jedne stanici stat jenom jedna linka..

+1/0
4.12.2014 15:34

J21o49z84e73f30a 50N19o42v88a33k19o98v25a 7386285470754

a to same napriklad spoj 179 s Butovic do Petrin by nemusel byt. Cim mene autobusove dopravy, tim lepsi vzduch :-)

0/−1
4.12.2014 15:51

R74a80d75o40s93l55a69v 29K72l11a25u45d37a 5134158414342

No vy jste geniální. To jste si nevšimla že ani tramvaje z centra nezmizely? Stanice metra jsou od sebe poměrně daleko.

+1/0
4.12.2014 16:34

D24a16v82i44d 74Z63a44j97d94á35k 8975272580321

Jenze na povrchu je to o vykupu pozemku.A vite jak to u nas funguje.

0/0
4.12.2014 15:51

J88o14z38e23f35a 24N88o91v75a83k57o83v23a 7166365560974

ano, tento argument chapu, nicmene to same plati pro vlak.. A jinak bych rekla, ze ze Zlicina to neni moc dlouhy usek, a jeste muze byt cast podel dalnice..

0/−1
4.12.2014 15:54

D91a42v93i52d 82Z41a75j84d49á41k 8755952460391

Ja v tom taky nevidim problem.Nehlede na to,ze ten vlak tam jezdi uz ted pomerne blizko.Takze bu to bylo o odbocce.Ja myslim,ze ve stavajici situaci by byli lidi radsi i za tu lokalku nez cekat na dvou kolejnou elektrifikovanou trat.

0/0
4.12.2014 15:57

J68o72z11e20f22a 24N22o64v49a65k31o68v38a 7486165450124

No to souhlasim, z Hostivic to do Letiste neni opravdu daleko. Stacilo by to protahnout a mame tu spoj na Smichovske nadrazi, nebo Masaricku.

0/0
4.12.2014 16:11

A13n91d14r74e74j 90O22l28e87k80s58a 3275511627161

Proboha Mlho! Vždyť už tady o tom celou dobu hovoříme...!;-D

+1/0
4.12.2014 21:26

J20i56ř73í 10P91r24a90ž58á39k 9700722641142

Z VĚTŠÍHO KOLÁČE JE VÍCE DROBEČKŮ. TEDY SE BUDOU TUNELY STAVĚT I POD LOUKAMI, POLI,..... A´T TO STOJÍ CO TO STOJÍ.

0/0
4.12.2014 17:17

R76a94d72e81k 57J37a11n31a55t26a 9505836304602

Naopak. Finance problém nejsou vůbec. V evropském OP Doprava je peněz dost a zrovna tohle je dokonce přímo požadek EU. Problém jsou politické čachry, nepřipravenost, nekompetence.

0/0
4.12.2014 18:49

M94i71r59o57s39l19a57v 68Z46i33k24m86u72n41d 7299493694973

To je dávno vyřešeno, dejvické nádraží by mělo být v podzemí, jenže : zatunelování je drahé, vést po povrchu nechce radnice Prahy 6, navíc udělat dvojkolejku přes Ořechovku znamená výrazný zásah do pozemků a celkem do toho, jak lokalita vypadá ... asi nucené výkupy vilek ..., celkově pozemky i vilky klesnou na ceně a trolejové vedení bude vypadat "hnusně" ...  

Navíc se neřeší problém stoupání až 26 promile ...

Metro na Veleslavíně neřeší nic. Je třeba si uvědomit, že ne všichni cestující touží po centru města, co by tam dělali když bydlí na jihu nebo západě ...

Takže jedna kolejová větev by měla vést z Masarykova nádraží, druhá ze Smíchova ... ta by přivedla vlaky na hlavní nádraží. Přitom se může jednat o týž vlak, který pak pojede třeba směr Milovice ...  Cesta z Letiště na Masarykovo nádraží vlakem bude tak na 25 minut a pěší přesun z "osmé nebo deváté" koleje na hlavní nádraží je na cca 15 - 20 minut. Tram z Havlíčkovy ulice do Bolzanovy moc času neušetří, takže pěšky to vyjde nastejno, celkem tam na 40 - 45 minut.

Elektrický vlak jedoucí z Letiště do Zličína a po "semmeringu" na hlavní to sjede zhruba za 35 minut a je to bez přestupu ...

Podobně nic neřeší cesta vlakem do Buben a tady přestup na metro "C" novým (severním) vestibulem stanice Vltavská ... Zase přestup ...

+1/0
4.12.2014 19:50

E48v45ž40e53n 56P95o95l46á65k 3368358221153

Tak jistě, že to je tak jak popisujete rozhodně nejlepší varianta. Já chtěl jen naznačit, že se to nemusí hned stavět celé naráz a že od Veleslavína dál by to mohlo mít prioritu, pokud by se tato část otevřela alespoň o něco dříve než zbytek. Ten zbytek se zároveň tak trochu stane další linkou metra. Každopádně škoda, že Masarykovo a Hlavní nádraží nejdou přímo propojit.

0/0
5.12.2014 10:17





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.