Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejkratší mezinárodní letecká linka světa bude mezi Bratislavou a Vídní

Pouhých pět minut stráví ve vzduchu pasažéři, kteří se rozhodnou mezi slovenskou a rakouskou metropolí cestovat letadlem. Od dubna příštího roku se chystá vzdušné spojení mezi oběma městy spustit rakouský dopravce Fly Niki. Cena letenek by měla začínat pod třemi sty korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A91d95a34m 29W93e83i84s60s 2713127759751

...jako fór je to docela dobrý...

0/0
8.12.2014 17:03

M37i59l38o20s 75H70o17n85z85i23k 9529290646892

Čas,který je zapotřebí k cestě na letiště v Bratislavě a z letiště ve Vídni,či v opačném směru a nebo sednu na kolo, tak tam budu rychleji.!!!!!!

0/0
8.12.2014 13:37

T82o32m76á26š 18H79a44t87a26n 3859923229700

Tak, tak a to ještě nepočítáš, že musíš být na letišti tuším cca hodinu před odletem.

0/0
8.12.2014 16:49

D63a63v20i31d 53B76e62n80e75š 8148980299153

To nemá cenu ani zatahovat podvozek.

0/0
8.12.2014 1:36

J16a54n 84W77a53c14l64a14v 7114625827558

... let mezi Bratislavou a Vídní neměl sloužit jen jako přestupní, počítá se i s pasažéry, kteří cestují pouze mezi těmito městy

Pěkná blbost - v Bratislavě se na letiště z centra města dostanete asi za 15 minut, ve Vídní za 25. Připočítejte odbavení, kontrolu, rolování letadla po ploše a jste na dvou hodinách. Autem to po dálnici zvládnete za 40 minut z centra do centra, vlakem za hodinu (jezdí každou hodinu - z Petržalky do centra Vídně). 

Něco jiného je, pokud ze Swechattu budete pokračovat dál, tam to dává smysl. I když je na "bratislavské" straně Vídně, malou úsporu tím lze dosáhnout. Zejména finanční, pokud to bude za 10 euro, čemuž ale nevěřím. Taxíkem dnes tak za 60 eur.

0/0
7.12.2014 9:30

R93o94m41a48n 43I51r26l63w10e53g 7328751919977

tak  z ekologickeho hlediska pecka ,Niki ty uz nevis co  bys

0/0
7.12.2014 4:56

P52a11t18r16i27k 77Š95e12b73e88s13t48a 4413882576665

největší prča bude, až letadlo vystartuje z Vídně a nad Bratislavou bude náhle hodně sněžit a letadlo přesměrují na Ostravu nebo Prahu ;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D a zbytek vlakem...

+4/0
6.12.2014 1:11

J61a10r36o74s59l81a31v 42T42í61n81e64k 4154618320182

;-DR^;-D;-D

0/0
7.12.2014 13:48

L85u55c61i62e 94B93a45r14t58o90ň30o51v45á 5930198367165

No super, taková dražší atrakce v Prátru...

+1/0
5.12.2014 12:56

K43a90r32e49l 26V48a69c78h74u72t 9653952409963

Nejezdí už dávno mezi Blavou a Vídní dokonce i tramvaje? 8-o;-)

Vím o vlacích, jde to lodí po Dunaji... ;-D;-)R^

0/0
5.12.2014 9:39

O22l66d93ř61i85c37h 93J70a67n64e31č25e67k 8609796963471

Ne - něco jako vlakotramvaj (Lokalbahn) tam bylo za první republiky. Ta trať, po které to jezdilo, byla po 2. sv. válce na slovenském území snesena. V současnosti fungují dvě další železniční tratě.

Loď po Dunaji samozřejmě není prostředek pro standardní dopravu (do práce, školy, ... :-))

+3/0
5.12.2014 10:43

P51a54v58e70l 69K98u68n69c 9162909828308

Já chci, aby z Lužné do Rakovníka jezdilo Pendolino!

+1/0
5.12.2014 9:12

V30l78a18s27t93i18m84i50l 42H33a98l21b72i33c67h 8273105806188

Když připočtu čas z centra Blavy na letiště a čas z letiště ve Vídni do centra,tak jsem tam dřív na kole.

+8/0
5.12.2014 9:00

M98a77r35t23i50n 81R35u52z66i35c90k79a 1462208506477

;-D

0/0
5.12.2014 20:29

L84u22k97á73š 52Š93l55e15h28o55f46e97r 1453419505699

Létali by tuhle trasu stejně, pokud parkují letadla v Bratislavě... A rozhodně to nebude primární doprava do Vídně, ale hlavně k dalším spojům na vídeňském letišti. Navíc, proč mají všichni utkvělou představu, že musí být na letišti hodinu předem? Ano, pokud letím daleko a na dlouho, potřeba to je, ale při cestě na víkend kamkoliv po Evropě stačí příruční zavazadlo a příchod na letiště max. půl hodiny před odletem ;-)

+1/0
5.12.2014 8:39

P35a81v83e51l 94M65a67t45o67u65š27e24k 5510537628104

V takovém případě je to krajně nehospodárné. Nejvíce energie je třeba právě k tomu, aby se letadlo odlepilo od země a dostalo se do optimální letové hladiny. Do ní se ani zdaleka nedostane. Je to asi podobná kravina jako kdybyste se rozjel s velkým autem, po 20 metrech zastavil a přibral spolujezdce a dělal to tak několikrát denně. Asi byste brzy řekl, jestli těch 20 metrů nemůže chdit pěšky, a lidé v okolí by si asi klepali na čelo.

0/−1
5.12.2014 9:32

B32l85a81h14o12m16í65r 14S31k29o93u94p44ý 8377160358841

Pavle, prosím, angažuj se v ekologii a lobbuj za zrušení vyhlídkových letů.. Ty jsou totiž taky krajně nehospodárné... Bohužel pro tebe je lidi rádi platí.  Přeju ti hodně úspěchů.

+2/0
5.12.2014 19:00

P31a53t63r36i97k 51Š29e54b61e16s86t76a 4413622746925

Nevím o tom, že by se vyhlídkové lety dělaly v Boeingu... poučte mne? Tady jde ještě i o to, že lety se počítají na starty a přistání, což znamená, že letadlo bude muset být rychleji na kontrole a opravách, protože 15x Vídeň-New York a 15x Víděň - Bľava je pro "STK" letadla fakticky to samé...

+1/−2
6.12.2014 1:05

T46o75m59a59s 46N67o28v26o78t29n74y 3701726118399

Ale ty tvoje ekokecy nikoho nezajímají.

0/0
7.12.2014 17:49

O58l91d39ř29i98c98h 73J33a43n62e58č49e10k 8779366893651

Chápu, pokud to myslí jako přípoj, chápu, pokud chtějí něco vydělat na letech, které by tak jako tak museli vykonat - přesuny prázdných strojů tam, kde je potřebují.

I když na letiště dorazíte přesně tak, abyste u brány byl v okamžiku 'gate closing' (a započítáte nutnou rezervu na security a na to, že musíte k nejvzdálenější možné gate), tak jste z centra Vídně v centru Bratislavy dřív, než se stihnete usadit do letadla.

+1/0
5.12.2014 10:47

L29u11k97á60š 55Š75l48e63h34o46f57e78r 1763579815609

Jasně, já netvrdím že se to vyplatí pro cestování do Vídně ;-)

0/0
5.12.2014 11:19

J75a37n 84S11a43l74o93m71o52n 4269950861275

Vlakem to bude furt rychlejší, když budeme počítat i dobu potřebnou k odbavení cestujících. ;-D

+2/0
5.12.2014 8:38

P28e47t51r 38Č18e51r70n13ý 2778139254902

Nechci jim kazit radost, ale vypadá to, že mezinárodní let Ethiopian Airlines ET831 z Kinshasa do Brazzaville je kratší - jen 26 km. Ethiopian jej kupodivu létají s 787. Možná jej ale Niki zvládnou za kratší čas.

+4/0
5.12.2014 8:26

B65l74a61h25o53m66í14r 76S88k33o49u51p87ý 8327530178351

Petře... dobrá práce...   Redaktore.. uprav článek

+3/0
5.12.2014 19:01

P18a39v78e61l 45M15a97t15o49u67š16e20k 5570967348684

Pokud tam bude létat s letadly pro více než cca 15 až 20 cestujících, pak by mu měly obě zúčastněné země napálit pořádnou ekologickou daň, daň z hluku, nějakou daň za nehospodárnost apod., aby z toho vycouval. Veřejná doprava nejsou Formule 1, kde se na podobné věci příliš nehledí, protože je to obrovský byznys. Je to úplná hovadina.

+1/−4
5.12.2014 8:25

P20a76v10e41l 55M97a58t90o19u37š93e96k 5100507848964

Autorovi minusu: chtěl byste např. v místech, kudy to bude létat, bydlet?

0/0
5.12.2014 8:41

T62o76m69a72s 46N39o29v68o62t20n13y 3971976658419

;-DA ono se tam dneska nelítá? A ekologický kraviny si nech na schůzi automatu.

+6/0
5.12.2014 9:06

P36a25v81e76l 54M52a75t78o19u79š87e51k 5170217118154

Lidi, kteří nahrazují argumentaci arogancí, přímo miluju. Ekologie není pro ekology, ale pro všechny lidi. To asi váš mozek nepobere.

0/−4
5.12.2014 9:35

T98o82m18a57s 79N37o61v32o80t57n41y 3781456938609

Arogantní jsou akorát ekologové, kteří po rouškou "lepšího světa" a svého (často zcela mylného) úsudku pořád chtějí někomu řídit život a říkat mu, co a jak má dělat. A ideálně jim to ještě platíme na dotacích...

0/0
7.12.2014 17:51

J91a52k95u67b 81F27e72i40f54a86r 7979599916589

To bych chtěl vidět toho idiota, ktery stráví kvůli pěti minutám ve vzduchu 2 hodiny na letištích, když tam může být za "pár" minut taxíkem, vlakem, snad i na kole dřív.

+1/0
5.12.2014 7:59

T86o21m57á61š 14K14n25a89i18f61l 6973620597950

tak ono to není cílené na let bts - viden ... ale na lidi, kteri z te vidne budou pokracovat dál ...

+2/0
5.12.2014 11:29

V96l21a95s42t24i29m94i98l 21T52e28n87c36e51r 4630700807770

A to letadlo budou zvedat do vzduchu a nebo bude do Vídně jenom rolovat po dálnici ? :-)

+10/0
5.12.2014 7:30

R68a73d93k45o 83S26ü40t89t44ö 8121448441695

Sak autom to dam rychlejsie - hodina check-in, 5 minut let, hodina cakanie na batozinu. Proste somarina.

+1/−3
5.12.2014 7:20
Foto

M29a66r75t42i42n 89C64u44g71e63r87e98a14n 1439267778721

Vídeň > Bratislava letecky?! Ti manažeři by se měli nechat vyšetřit... 8-o

+1/−3
5.12.2014 5:37

M35a46r79t30i92n 85H11u60d36e78c11e34k 3833919639763

cetl jste clanek?

+6/0
5.12.2014 6:43

P82e97t30r 59Č19e30r80n26ý 2428969204162

To vypadá dobře. Niki je součástí OneWorld aliance, takže to vidím jako nejlevnější způsob jak získat tier body pro British Airways status...

0/0
5.12.2014 5:32

M45a78r82t24i21n 71H76u96d64e48c35e80k 3743819169203

to pochybuji, jestli se tam zapocitavaji letecke mile tak dostanete tak 3 :)

+1/0
5.12.2014 6:42

O62l19d86ř71i33c32h 31J44a94n28e63č14e65k 8629876953751

mám pocit že u Niki je minimum 125 za let - teda alespoň na stávajících linkách bylo :-)

0/0
5.12.2014 7:22

P94e24t56r 95Č86e22r22n24ý 2658219434722

Nikoliv, systém BA funguje trochu jinak. Tier body s oneworld partnery se přiděluji jen podle toho, zda jde o let do 2000 mil nebo delší než 2000. Jak už se začalo touhle dobou probírat na Flyertalku, může to být zajímavé.

0/0
5.12.2014 7:22

M48i84c37h24a69l 62M32i19l48l81e22r 9576482289922

Se divim, ze jim vubec za to stoji letat!

0/0
5.12.2014 5:04

O18t71a41k11a60r 38V15a78l66e58k 6246752965742

Tak to holky na palube budou mit celkem frmol, aby od lidi vzaly nejake ty objednavky na Duty Free. ;-)

+2/0
5.12.2014 4:58

M56a67r21t87i70n 56K43l35u89v94á10n64e86k 9372238113983

To je choré...Autobus ide z letiska na letisko 1:35 za 7.70€ a jazdí to každú hodinu.

Keď idete z mesta tak je to len za hodinu. Pri prestupe na iné lietadlo- budiž, ale nie pri cesta BA-VIE. Keď s anamotáte v BA do lietadla a vymotáte vo VIE tak je autobus už dávno tam.

 :-D

+2/0
5.12.2014 2:48

S56t67a29n14i52s34l20a81v 43A43u15g69u65s55t85i35n 2436904242110

Z části souhlasím - ale - za 10e bych se tím svezl jen pro ten pocit. Nejlíp v létě na sedadle u okýnka.

+5/0
5.12.2014 5:30

K69a76r71e59l 81F81a45j10t 5958512771643

Při přestupu je to ještě horší pokud to nebude létat co cca 1,5 - 2 hodiny. letět v osm ráno z Blavy do Vídně, abych pokračoval hodinu po obědě dál je blbost ...

0/0
5.12.2014 9:18

P64a58v66e17l 76M69o13r42a10v15e37c 1224375654337

Tak asi je pro ty airolinky lepší ty letadla přesunout alespoň s některými pasažéri, ale fakt nechápu kdo by tam takto letěl, vlakem, autem i autobusem to bude rychlejší, myslím že aji kdybych měl soukromé letadlo tak bych využil spíše pozemní dopravu. Prostě z pohledu času se to vůbec nevyplatí.

+1/0
5.12.2014 1:20

O49n23d38ř52e45j 97M98a39l79ý 3954683323703

Než mě odbaví, tak bych tam byl rychleji autem...

0/0
5.12.2014 0:39

J87a19n 85J91e64m50e14l16k88a 1775570

Neměli by lepší se dohodnout radši na pořádné vlakové trati ovšem s rozumnou cenou?

Teď to brzdí nepřehledné drahé mezinárodní vlakové tarify státních dopravců, zákaznické kartičky. Nic moc jízdní čas. A trať na Bratislavu je asi docela opomíjena. Je nesmyls jezdit z Prahy zvlášť do Bratislavy (Nic moc tam nejezdí) a Vídně (Railjet) a mít tam 2 pomalé tratě, když Vídeň a Bratislava jsou tak blízko u sebe a ještě je mezi nimi velké evropské mezinárodní letiště.   Navíc jsou tam určitě zákazníci ve všech směrech. 

Kdyby tam byla pořádná trať Vídeň Bratislava a následně návazné tratě na Brno a Žilinu, Ostravu, mohla by tam jezdit IC soukromých dopravců levně s častým taktem, (jako Praha Pardubice) vlaky by byly zaplněné (protože by tam byli zákaznicí současně na Vídeň, Slovensko i letiště - tedy bez potřebných ČD dotací na Břeclav) a všichni by byli happy. Přesně na to by se měly používat evropské peníze..

+5/0
5.12.2014 0:39

O73l87d80ř11i63c49h 58J32a25n57e95č86e66k 8979426663651

Nesmysl - myslím, že nevíte, o čem píšete. Jezdit z Břeclavi do Bratislavy přes Vídeň nebo do Vídně přes Bratislavu je dost velká oklika - to by dávalo smysl leda v případě, že by se mezi Vídní a Bratislavou plus po jedné trati z Břeclavi na jih jezdilo aspoň 200 km/h a ta druhá zůstala v současném stavu.

Ano současné železnice mezi Vídní a Bratislavou nejsou nic moc, ale pro dojíždění mezi těmito dvěma městy jsou dostačující - vlak je asi nejrychlejší spojení, z Vídně jezdí v hodinovém taktu jak přes Marchegg na BA-hl.st., tak přes Bruck an der Leitha na Petržalku. Dálnice vede oklikou a kolem vídeňského letiště bývá věčně ucpaná. Krom toho existuje ještě třetí trať - bývalá "tramvaj" po jižním břehu Dunaje přes vídeňské letiště - ta ale nyní končí na hranicích.

Musíte si uvědomit, že rozvoj železniční infrastruktury je běh na dlouhou trať, přitom opravdu vysoké přepravní výkony mezi Vídní a Bratislavou jsou nejspíš teprve otázkou posledních pár let. S výraznou modernizací trati přes Marchegg se počítá - elektrizace a asi i zdvojkolejnění - ale to ještě pár let potrvá.

Za současného stavu jsou dálkové vlaky v této relaci nereálné - přes Marchegg není elektřina a přes Bruck železnice není napojena na slovenskou síť, končí v Petržalce (pokud tam napojení přeci jen je, tak jen složitými nákladními vlečkami). A ani nedává smysl - nějaký zásadní potenciál takového spojení nevidím.

0/0
5.12.2014 7:54

P29a86v21e18l 47M42a54t89o29u44š56e86k 5600277608444

Obě města by se hlavně měla dohodnout na společných tarifních zónách, podobně jako to mají třeba Lipsko a Halle v Německu. Pak by stačilo koupit si pásmovou jízdenku a jet na ni čímkoli v okolí obou měst i v nich samotných. Možná to zní vzhledem k rozdílným platům a od nich se odvíjejícího jízdného v Rakousku a na Slovensku jako utopie, ale není to až tak pravda. Dopravní spolky v západní Evropě mají ceny vcelku srovnatelné s těmi východoevropskými.

0/0
5.12.2014 8:20

O80l78d56ř27i97c74h 39J46a46n16e23č91e32k 8289926323831

Myslím, že nevíte, o čem mluvíte.

Nehledě na to, že netuším, jakou má Váš příspěvek souvislost s tím, na co reagujete - ale budiž.

Převážná část obou železnic mezi oběma městy vede po rakouském území a tam je plně integrována v systému "VOR".

Existují speciální zvýhodněné jízdenky mezi Bratislavou a Vídní i některými dalšími stanicemi cestou. A to jak jednorázové zpáteční, tak pendlerské časové. Jízdenka z Rakouska do Bratislavy platí i v bratislavské MHD, tu z Bratislavy do Vídně lze zakoupit (s příplatkem) včetně denní jízdenky na vídeňskou MHD. Cestujícím, kteří nyní mají časovou jízdenku na vlak a k tomu i bratislavskou a/nebo vídeňskou tramvajenku, by to jistě pomohlo. Ale Slováci, kteří nejezdí denně do Rakouska, by to vůbec neocenili. Říkejte si, co chcete - ale nejprv si zjistěte fakta - jízdné v Rakousku je výrazně dražší než na Slovensku. Neznám slovenské ceny (myslím, že jednorázová jízdenka v Bratislavě stojí asi 90 centů), ale i na západoevropské poměry levná Vídeň stojí pořád více než dvojnásobek toho, co na československé poměry drahá Praha.

+1/0
5.12.2014 11:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.