Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejkratší mezinárodní letecká linka světa bude mezi Bratislavou a Vídní

Pouhých pět minut stráví ve vzduchu pasažéři, kteří se rozhodnou mezi slovenskou a rakouskou metropolí cestovat letadlem. Od dubna příštího roku se chystá vzdušné spojení mezi oběma městy spustit rakouský dopravce Fly Niki. Cena letenek by měla začínat pod třemi sty korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A21d57a70m 27W22e39i44s87s 2653387659951

...jako fór je to docela dobrý...

0/0
8.12.2014 17:03

M21i52l59o76s 23H68o11n23z61i91k 9899920286212

Čas,který je zapotřebí k cestě na letiště v Bratislavě a z letiště ve Vídni,či v opačném směru a nebo sednu na kolo, tak tam budu rychleji.!!!!!!

0/0
8.12.2014 13:37

T56o53m58á95š 79H29a43t39a46n 3749163109890

Tak, tak a to ještě nepočítáš, že musíš být na letišti tuším cca hodinu před odletem.

0/0
8.12.2014 16:49

D66a12v64i15d 35B35e79n85e80š 8948440959553

To nemá cenu ani zatahovat podvozek.

0/0
8.12.2014 1:36

J54a36n 27W27a38c59l70a68v 7794475177458

... let mezi Bratislavou a Vídní neměl sloužit jen jako přestupní, počítá se i s pasažéry, kteří cestují pouze mezi těmito městy

Pěkná blbost - v Bratislavě se na letiště z centra města dostanete asi za 15 minut, ve Vídní za 25. Připočítejte odbavení, kontrolu, rolování letadla po ploše a jste na dvou hodinách. Autem to po dálnici zvládnete za 40 minut z centra do centra, vlakem za hodinu (jezdí každou hodinu - z Petržalky do centra Vídně). 

Něco jiného je, pokud ze Swechattu budete pokračovat dál, tam to dává smysl. I když je na "bratislavské" straně Vídně, malou úsporu tím lze dosáhnout. Zejména finanční, pokud to bude za 10 euro, čemuž ale nevěřím. Taxíkem dnes tak za 60 eur.

0/0
7.12.2014 9:30

R93o35m59a45n 45I58r85l56w66e46g 7188351659197

tak  z ekologickeho hlediska pecka ,Niki ty uz nevis co  bys

0/0
7.12.2014 4:56

P17a47t25r21i57k 12Š51e53b12e25s10t86a 4143472306515

největší prča bude, až letadlo vystartuje z Vídně a nad Bratislavou bude náhle hodně sněžit a letadlo přesměrují na Ostravu nebo Prahu ;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D a zbytek vlakem...

+4/0
6.12.2014 1:11

J58a65r69o78s75l88a44v 36T93í48n77e59k 4474288690172

;-DR^;-D;-D

0/0
7.12.2014 13:48

L20u90c43i59e 20B77a95r62t43o78ň35o72v41á 5970388447975

No super, taková dražší atrakce v Prátru...

+1/0
5.12.2014 12:56

K10a75r38e59l 75V74a79c52h76u42t 9973632339823

Nejezdí už dávno mezi Blavou a Vídní dokonce i tramvaje? 8-o;-)

Vím o vlacích, jde to lodí po Dunaji... ;-D;-)R^

0/0
5.12.2014 9:39

O93l14d19ř52i53c37h 51J55a94n32e90č53e12k 8579456963591

Ne - něco jako vlakotramvaj (Lokalbahn) tam bylo za první republiky. Ta trať, po které to jezdilo, byla po 2. sv. válce na slovenském území snesena. V současnosti fungují dvě další železniční tratě.

Loď po Dunaji samozřejmě není prostředek pro standardní dopravu (do práce, školy, ... :-))

+3/0
5.12.2014 10:43

P50a76v83e19l 68K93u42n40c 9482669268228

Já chci, aby z Lužné do Rakovníka jezdilo Pendolino!

+1/0
5.12.2014 9:12

V23l72a79s48t73i26m29i86l 70H86a88l12b76i83c83h 8563285386818

Když připočtu čas z centra Blavy na letiště a čas z letiště ve Vídni do centra,tak jsem tam dřív na kole.

+8/0
5.12.2014 9:00

M92a36r64t23i54n 64R88u61z72i69c85k37a 1242388816257

;-D

0/0
5.12.2014 20:29

L82u26k37á82š 69Š74l20e70h47o10f98e34r 1213749135579

Létali by tuhle trasu stejně, pokud parkují letadla v Bratislavě... A rozhodně to nebude primární doprava do Vídně, ale hlavně k dalším spojům na vídeňském letišti. Navíc, proč mají všichni utkvělou představu, že musí být na letišti hodinu předem? Ano, pokud letím daleko a na dlouho, potřeba to je, ale při cestě na víkend kamkoliv po Evropě stačí příruční zavazadlo a příchod na letiště max. půl hodiny před odletem ;-)

+1/0
5.12.2014 8:39

P55a40v60e97l 68M18a89t86o11u55š43e59k 5550577168854

V takovém případě je to krajně nehospodárné. Nejvíce energie je třeba právě k tomu, aby se letadlo odlepilo od země a dostalo se do optimální letové hladiny. Do ní se ani zdaleka nedostane. Je to asi podobná kravina jako kdybyste se rozjel s velkým autem, po 20 metrech zastavil a přibral spolujezdce a dělal to tak několikrát denně. Asi byste brzy řekl, jestli těch 20 metrů nemůže chdit pěšky, a lidé v okolí by si asi klepali na čelo.

0/−1
5.12.2014 9:32

B92l67a56h73o57m63í70r 31S87k64o24u29p52ý 8237580248241

Pavle, prosím, angažuj se v ekologii a lobbuj za zrušení vyhlídkových letů.. Ty jsou totiž taky krajně nehospodárné... Bohužel pro tebe je lidi rádi platí.  Přeju ti hodně úspěchů.

+2/0
5.12.2014 19:00

P55a76t26r69i73k 35Š95e25b81e49s20t29a 4623642616165

Nevím o tom, že by se vyhlídkové lety dělaly v Boeingu... poučte mne? Tady jde ještě i o to, že lety se počítají na starty a přistání, což znamená, že letadlo bude muset být rychleji na kontrole a opravách, protože 15x Vídeň-New York a 15x Víděň - Bľava je pro "STK" letadla fakticky to samé...

+1/−2
6.12.2014 1:05

T41o77m47a27s 49N86o33v51o94t83n48y 3641756388859

Ale ty tvoje ekokecy nikoho nezajímají.

0/0
7.12.2014 17:49

O40l87d82ř39i87c41h 60J96a51n74e34č46e44k 8189666353581

Chápu, pokud to myslí jako přípoj, chápu, pokud chtějí něco vydělat na letech, které by tak jako tak museli vykonat - přesuny prázdných strojů tam, kde je potřebují.

I když na letiště dorazíte přesně tak, abyste u brány byl v okamžiku 'gate closing' (a započítáte nutnou rezervu na security a na to, že musíte k nejvzdálenější možné gate), tak jste z centra Vídně v centru Bratislavy dřív, než se stihnete usadit do letadla.

+1/0
5.12.2014 10:47

L81u51k15á95š 19Š37l90e13h80o42f30e19r 1583679395509

Jasně, já netvrdím že se to vyplatí pro cestování do Vídně ;-)

0/0
5.12.2014 11:19

J61a37n 88S73a32l11o18m88o13n 4229790151775

Vlakem to bude furt rychlejší, když budeme počítat i dobu potřebnou k odbavení cestujících. ;-D

+2/0
5.12.2014 8:38

P65e25t46r 11Č96e59r79n29ý 2578489834112

Nechci jim kazit radost, ale vypadá to, že mezinárodní let Ethiopian Airlines ET831 z Kinshasa do Brazzaville je kratší - jen 26 km. Ethiopian jej kupodivu létají s 787. Možná jej ale Niki zvládnou za kratší čas.

+4/0
5.12.2014 8:26

B96l67a32h12o39m22í33r 72S19k54o44u43p34ý 8497920488911

Petře... dobrá práce...   Redaktore.. uprav článek

+3/0
5.12.2014 19:01

P25a13v59e34l 86M44a41t33o58u77š47e80k 5110767358914

Pokud tam bude létat s letadly pro více než cca 15 až 20 cestujících, pak by mu měly obě zúčastněné země napálit pořádnou ekologickou daň, daň z hluku, nějakou daň za nehospodárnost apod., aby z toho vycouval. Veřejná doprava nejsou Formule 1, kde se na podobné věci příliš nehledí, protože je to obrovský byznys. Je to úplná hovadina.

+1/−4
5.12.2014 8:25

P16a10v98e78l 76M78a49t69o59u43š31e89k 5950177578664

Autorovi minusu: chtěl byste např. v místech, kudy to bude létat, bydlet?

0/0
5.12.2014 8:41

T63o25m97a24s 95N66o65v43o72t33n90y 3411316948829

;-DA ono se tam dneska nelítá? A ekologický kraviny si nech na schůzi automatu.

+6/0
5.12.2014 9:06

P61a37v43e35l 70M26a68t51o54u53š25e12k 5950487338744

Lidi, kteří nahrazují argumentaci arogancí, přímo miluju. Ekologie není pro ekology, ale pro všechny lidi. To asi váš mozek nepobere.

0/−4
5.12.2014 9:35

T91o24m32a81s 86N79o68v36o71t36n74y 3861446578549

Arogantní jsou akorát ekologové, kteří po rouškou "lepšího světa" a svého (často zcela mylného) úsudku pořád chtějí někomu řídit život a říkat mu, co a jak má dělat. A ideálně jim to ještě platíme na dotacích...

0/0
7.12.2014 17:51

J86a96k15u87b 64F34e90i88f24a18r 7719819216989

To bych chtěl vidět toho idiota, ktery stráví kvůli pěti minutám ve vzduchu 2 hodiny na letištích, když tam může být za "pár" minut taxíkem, vlakem, snad i na kole dřív.

+1/0
5.12.2014 7:59

T27o41m68á80š 19K68n58a43i24f23l 6353640167600

tak ono to není cílené na let bts - viden ... ale na lidi, kteri z te vidne budou pokracovat dál ...

+2/0
5.12.2014 11:29

V82l80a20s96t67i55m19i24l 41T23e41n84c76e15r 4600100757790

A to letadlo budou zvedat do vzduchu a nebo bude do Vídně jenom rolovat po dálnici ? :-)

+10/0
5.12.2014 7:30

R50a93d13k55o 65S28ü85t24t39ö 8721718491805

Sak autom to dam rychlejsie - hodina check-in, 5 minut let, hodina cakanie na batozinu. Proste somarina.

+1/−3
5.12.2014 7:20
Foto

M13a50r20t77i27n 49C25u71g95e67r14e10a82n 1139147178571

Vídeň > Bratislava letecky?! Ti manažeři by se měli nechat vyšetřit... 8-o

+1/−3
5.12.2014 5:37

M66a43r72t41i61n 60H93u64d93e95c66e94k 3833699439373

cetl jste clanek?

+6/0
5.12.2014 6:43

P72e31t16r 58Č64e44r37n79ý 2228469924292

To vypadá dobře. Niki je součástí OneWorld aliance, takže to vidím jako nejlevnější způsob jak získat tier body pro British Airways status...

0/0
5.12.2014 5:32

M52a61r20t37i56n 94H10u39d87e30c18e85k 3253819609543

to pochybuji, jestli se tam zapocitavaji letecke mile tak dostanete tak 3 :)

+1/0
5.12.2014 6:42

O41l12d61ř39i40c77h 75J53a48n72e30č86e31k 8359476423171

mám pocit že u Niki je minimum 125 za let - teda alespoň na stávajících linkách bylo :-)

0/0
5.12.2014 7:22

P42e53t66r 48Č70e94r53n80ý 2238289864162

Nikoliv, systém BA funguje trochu jinak. Tier body s oneworld partnery se přiděluji jen podle toho, zda jde o let do 2000 mil nebo delší než 2000. Jak už se začalo touhle dobou probírat na Flyertalku, může to být zajímavé.

0/0
5.12.2014 7:22

M34i97c19h12a34l 27M82i15l25l52e97r 9226472179682

Se divim, ze jim vubec za to stoji letat!

0/0
5.12.2014 5:04

O73t73a91k55a22r 75V41a57l42e88k 6596872305482

Tak to holky na palube budou mit celkem frmol, aby od lidi vzaly nejake ty objednavky na Duty Free. ;-)

+2/0
5.12.2014 4:58

M20a53r71t51i55n 38K70l94u69v48á29n32e88k 9192308163593

To je choré...Autobus ide z letiska na letisko 1:35 za 7.70€ a jazdí to každú hodinu.

Keď idete z mesta tak je to len za hodinu. Pri prestupe na iné lietadlo- budiž, ale nie pri cesta BA-VIE. Keď s anamotáte v BA do lietadla a vymotáte vo VIE tak je autobus už dávno tam.

 :-D

+2/0
5.12.2014 2:48

S79t96a30n61i35s11l52a54v 57A90u19g59u24s14t77i71n 2616534112520

Z části souhlasím - ale - za 10e bych se tím svezl jen pro ten pocit. Nejlíp v létě na sedadle u okýnka.

+5/0
5.12.2014 5:30

K82a75r21e98l 35F54a68j66t 5128542341973

Při přestupu je to ještě horší pokud to nebude létat co cca 1,5 - 2 hodiny. letět v osm ráno z Blavy do Vídně, abych pokračoval hodinu po obědě dál je blbost ...

0/0
5.12.2014 9:18

P62a91v38e36l 94M47o66r97a23v59e46c 1784555904917

Tak asi je pro ty airolinky lepší ty letadla přesunout alespoň s některými pasažéri, ale fakt nechápu kdo by tam takto letěl, vlakem, autem i autobusem to bude rychlejší, myslím že aji kdybych měl soukromé letadlo tak bych využil spíše pozemní dopravu. Prostě z pohledu času se to vůbec nevyplatí.

+1/0
5.12.2014 1:20

O75n67d78ř87e66j 46M39a47l80ý 3704743913683

Než mě odbaví, tak bych tam byl rychleji autem...

0/0
5.12.2014 0:39

J97a96n 30J58e38m26e30l86k18a 1395140

Neměli by lepší se dohodnout radši na pořádné vlakové trati ovšem s rozumnou cenou?

Teď to brzdí nepřehledné drahé mezinárodní vlakové tarify státních dopravců, zákaznické kartičky. Nic moc jízdní čas. A trať na Bratislavu je asi docela opomíjena. Je nesmyls jezdit z Prahy zvlášť do Bratislavy (Nic moc tam nejezdí) a Vídně (Railjet) a mít tam 2 pomalé tratě, když Vídeň a Bratislava jsou tak blízko u sebe a ještě je mezi nimi velké evropské mezinárodní letiště.   Navíc jsou tam určitě zákazníci ve všech směrech. 

Kdyby tam byla pořádná trať Vídeň Bratislava a následně návazné tratě na Brno a Žilinu, Ostravu, mohla by tam jezdit IC soukromých dopravců levně s častým taktem, (jako Praha Pardubice) vlaky by byly zaplněné (protože by tam byli zákaznicí současně na Vídeň, Slovensko i letiště - tedy bez potřebných ČD dotací na Břeclav) a všichni by byli happy. Přesně na to by se měly používat evropské peníze..

+5/0
5.12.2014 0:39

O62l39d50ř15i13c30h 30J17a58n86e89č77e45k 8179936603811

Nesmysl - myslím, že nevíte, o čem píšete. Jezdit z Břeclavi do Bratislavy přes Vídeň nebo do Vídně přes Bratislavu je dost velká oklika - to by dávalo smysl leda v případě, že by se mezi Vídní a Bratislavou plus po jedné trati z Břeclavi na jih jezdilo aspoň 200 km/h a ta druhá zůstala v současném stavu.

Ano současné železnice mezi Vídní a Bratislavou nejsou nic moc, ale pro dojíždění mezi těmito dvěma městy jsou dostačující - vlak je asi nejrychlejší spojení, z Vídně jezdí v hodinovém taktu jak přes Marchegg na BA-hl.st., tak přes Bruck an der Leitha na Petržalku. Dálnice vede oklikou a kolem vídeňského letiště bývá věčně ucpaná. Krom toho existuje ještě třetí trať - bývalá "tramvaj" po jižním břehu Dunaje přes vídeňské letiště - ta ale nyní končí na hranicích.

Musíte si uvědomit, že rozvoj železniční infrastruktury je běh na dlouhou trať, přitom opravdu vysoké přepravní výkony mezi Vídní a Bratislavou jsou nejspíš teprve otázkou posledních pár let. S výraznou modernizací trati přes Marchegg se počítá - elektrizace a asi i zdvojkolejnění - ale to ještě pár let potrvá.

Za současného stavu jsou dálkové vlaky v této relaci nereálné - přes Marchegg není elektřina a přes Bruck železnice není napojena na slovenskou síť, končí v Petržalce (pokud tam napojení přeci jen je, tak jen složitými nákladními vlečkami). A ani nedává smysl - nějaký zásadní potenciál takového spojení nevidím.

0/0
5.12.2014 7:54

P30a63v43e35l 49M68a77t63o30u29š57e67k 5810617718144

Obě města by se hlavně měla dohodnout na společných tarifních zónách, podobně jako to mají třeba Lipsko a Halle v Německu. Pak by stačilo koupit si pásmovou jízdenku a jet na ni čímkoli v okolí obou měst i v nich samotných. Možná to zní vzhledem k rozdílným platům a od nich se odvíjejícího jízdného v Rakousku a na Slovensku jako utopie, ale není to až tak pravda. Dopravní spolky v západní Evropě mají ceny vcelku srovnatelné s těmi východoevropskými.

0/0
5.12.2014 8:20

O48l46d60ř42i19c26h 73J22a87n11e89č61e89k 8359976563951

Myslím, že nevíte, o čem mluvíte.

Nehledě na to, že netuším, jakou má Váš příspěvek souvislost s tím, na co reagujete - ale budiž.

Převážná část obou železnic mezi oběma městy vede po rakouském území a tam je plně integrována v systému "VOR".

Existují speciální zvýhodněné jízdenky mezi Bratislavou a Vídní i některými dalšími stanicemi cestou. A to jak jednorázové zpáteční, tak pendlerské časové. Jízdenka z Rakouska do Bratislavy platí i v bratislavské MHD, tu z Bratislavy do Vídně lze zakoupit (s příplatkem) včetně denní jízdenky na vídeňskou MHD. Cestujícím, kteří nyní mají časovou jízdenku na vlak a k tomu i bratislavskou a/nebo vídeňskou tramvajenku, by to jistě pomohlo. Ale Slováci, kteří nejezdí denně do Rakouska, by to vůbec neocenili. Říkejte si, co chcete - ale nejprv si zjistěte fakta - jízdné v Rakousku je výrazně dražší než na Slovensku. Neznám slovenské ceny (myslím, že jednorázová jízdenka v Bratislavě stojí asi 90 centů), ale i na západoevropské poměry levná Vídeň stojí pořád více než dvojnásobek toho, co na československé poměry drahá Praha.

+1/0
5.12.2014 11:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.