Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nejkratší mezinárodní letecká linka světa bude mezi Bratislavou a Vídní

Pouhých pět minut stráví ve vzduchu pasažéři, kteří se rozhodnou mezi slovenskou a rakouskou metropolí cestovat letadlem. Od dubna příštího roku se chystá vzdušné spojení mezi oběma městy spustit rakouský dopravce Fly Niki. Cena letenek by měla začínat pod třemi sty korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A11d39a81m 39W69e40i10s14s 2573137389461

...jako fór je to docela dobrý...

0/0
8.12.2014 17:03

M76i28l22o53s 65H41o65n24z47i80k 9569450676472

Čas,který je zapotřebí k cestě na letiště v Bratislavě a z letiště ve Vídni,či v opačném směru a nebo sednu na kolo, tak tam budu rychleji.!!!!!!

0/0
8.12.2014 13:37

T78o82m72á57š 49H47a35t89a22n 3709223479110

Tak, tak a to ještě nepočítáš, že musíš být na letišti tuším cca hodinu před odletem.

0/0
8.12.2014 16:49

D69a37v80i59d 56B15e73n73e59š 8568340559113

To nemá cenu ani zatahovat podvozek.

0/0
8.12.2014 1:36

J72a94n 77W86a91c11l82a33v 7724615357748

... let mezi Bratislavou a Vídní neměl sloužit jen jako přestupní, počítá se i s pasažéry, kteří cestují pouze mezi těmito městy

Pěkná blbost - v Bratislavě se na letiště z centra města dostanete asi za 15 minut, ve Vídní za 25. Připočítejte odbavení, kontrolu, rolování letadla po ploše a jste na dvou hodinách. Autem to po dálnici zvládnete za 40 minut z centra do centra, vlakem za hodinu (jezdí každou hodinu - z Petržalky do centra Vídně). 

Něco jiného je, pokud ze Swechattu budete pokračovat dál, tam to dává smysl. I když je na "bratislavské" straně Vídně, malou úsporu tím lze dosáhnout. Zejména finanční, pokud to bude za 10 euro, čemuž ale nevěřím. Taxíkem dnes tak za 60 eur.

0/0
7.12.2014 9:30

R40o80m96a39n 92I31r41l93w29e28g 7228761529757

tak  z ekologickeho hlediska pecka ,Niki ty uz nevis co  bys

0/0
7.12.2014 4:56

P85a21t42r14i19k 23Š11e24b90e33s26t26a 4923352556105

největší prča bude, až letadlo vystartuje z Vídně a nad Bratislavou bude náhle hodně sněžit a letadlo přesměrují na Ostravu nebo Prahu ;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D a zbytek vlakem...

+4/0
6.12.2014 1:11

J86a14r18o97s31l40a43v 91T62í27n41e33k 4684778740582

;-DR^;-D;-D

0/0
7.12.2014 13:48

L73u24c57i16e 47B60a29r30t65o27ň78o81v47á 5680158247115

No super, taková dražší atrakce v Prátru...

+1/0
5.12.2014 12:56

K93a72r22e88l 48V66a86c88h11u69t 9263592839813

Nejezdí už dávno mezi Blavou a Vídní dokonce i tramvaje? 8-o;-)

Vím o vlacích, jde to lodí po Dunaji... ;-D;-)R^

0/0
5.12.2014 9:39

O67l64d48ř51i43c60h 40J51a80n65e56č77e11k 8749266223791

Ne - něco jako vlakotramvaj (Lokalbahn) tam bylo za první republiky. Ta trať, po které to jezdilo, byla po 2. sv. válce na slovenském území snesena. V současnosti fungují dvě další železniční tratě.

Loď po Dunaji samozřejmě není prostředek pro standardní dopravu (do práce, školy, ... :-))

+3/0
5.12.2014 10:43

P78a72v28e53l 76K80u85n60c 9352199498598

Já chci, aby z Lužné do Rakovníka jezdilo Pendolino!

+1/0
5.12.2014 9:12

V71l27a59s48t66i94m10i79l 13H65a72l66b42i42c69h 8183815206198

Když připočtu čas z centra Blavy na letiště a čas z letiště ve Vídni do centra,tak jsem tam dřív na kole.

+8/0
5.12.2014 9:00

M86a36r53t13i79n 14R19u48z20i70c69k57a 1102148426417

;-D

0/0
5.12.2014 20:29

L16u84k60á51š 35Š59l27e79h98o68f61e80r 1203479535899

Létali by tuhle trasu stejně, pokud parkují letadla v Bratislavě... A rozhodně to nebude primární doprava do Vídně, ale hlavně k dalším spojům na vídeňském letišti. Navíc, proč mají všichni utkvělou představu, že musí být na letišti hodinu předem? Ano, pokud letím daleko a na dlouho, potřeba to je, ale při cestě na víkend kamkoliv po Evropě stačí příruční zavazadlo a příchod na letiště max. půl hodiny před odletem ;-)

+1/0
5.12.2014 8:39

P27a36v38e50l 83M89a16t45o85u90š89e40k 5920947128194

V takovém případě je to krajně nehospodárné. Nejvíce energie je třeba právě k tomu, aby se letadlo odlepilo od země a dostalo se do optimální letové hladiny. Do ní se ani zdaleka nedostane. Je to asi podobná kravina jako kdybyste se rozjel s velkým autem, po 20 metrech zastavil a přibral spolujezdce a dělal to tak několikrát denně. Asi byste brzy řekl, jestli těch 20 metrů nemůže chdit pěšky, a lidé v okolí by si asi klepali na čelo.

0/−1
5.12.2014 9:32

B42l37a37h76o75m35í57r 45S11k92o85u10p15ý 8507850398601

Pavle, prosím, angažuj se v ekologii a lobbuj za zrušení vyhlídkových letů.. Ty jsou totiž taky krajně nehospodárné... Bohužel pro tebe je lidi rádi platí.  Přeju ti hodně úspěchů.

+2/0
5.12.2014 19:00

P31a13t19r86i15k 12Š64e10b69e45s88t73a 4353882676745

Nevím o tom, že by se vyhlídkové lety dělaly v Boeingu... poučte mne? Tady jde ještě i o to, že lety se počítají na starty a přistání, což znamená, že letadlo bude muset být rychleji na kontrole a opravách, protože 15x Vídeň-New York a 15x Víděň - Bľava je pro "STK" letadla fakticky to samé...

+1/−2
6.12.2014 1:05

T66o77m10a15s 25N62o50v60o13t91n47y 3881226598859

Ale ty tvoje ekokecy nikoho nezajímají.

0/0
7.12.2014 17:49

O85l48d54ř62i43c80h 15J33a50n31e73č20e34k 8879106223291

Chápu, pokud to myslí jako přípoj, chápu, pokud chtějí něco vydělat na letech, které by tak jako tak museli vykonat - přesuny prázdných strojů tam, kde je potřebují.

I když na letiště dorazíte přesně tak, abyste u brány byl v okamžiku 'gate closing' (a započítáte nutnou rezervu na security a na to, že musíte k nejvzdálenější možné gate), tak jste z centra Vídně v centru Bratislavy dřív, než se stihnete usadit do letadla.

+1/0
5.12.2014 10:47

L59u20k46á74š 28Š61l60e26h86o55f45e54r 1973719625799

Jasně, já netvrdím že se to vyplatí pro cestování do Vídně ;-)

0/0
5.12.2014 11:19

J32a39n 86S49a50l23o22m33o95n 4939810741405

Vlakem to bude furt rychlejší, když budeme počítat i dobu potřebnou k odbavení cestujících. ;-D

+2/0
5.12.2014 8:38

P75e49t78r 14Č46e76r92n10ý 2748489724352

Nechci jim kazit radost, ale vypadá to, že mezinárodní let Ethiopian Airlines ET831 z Kinshasa do Brazzaville je kratší - jen 26 km. Ethiopian jej kupodivu létají s 787. Možná jej ale Niki zvládnou za kratší čas.

+4/0
5.12.2014 8:26

B10l82a63h27o76m14í75r 74S47k71o17u77p81ý 8417190688331

Petře... dobrá práce...   Redaktore.. uprav článek

+3/0
5.12.2014 19:01

P62a94v64e65l 43M22a24t69o15u29š67e25k 5130387388224

Pokud tam bude létat s letadly pro více než cca 15 až 20 cestujících, pak by mu měly obě zúčastněné země napálit pořádnou ekologickou daň, daň z hluku, nějakou daň za nehospodárnost apod., aby z toho vycouval. Veřejná doprava nejsou Formule 1, kde se na podobné věci příliš nehledí, protože je to obrovský byznys. Je to úplná hovadina.

+1/−4
5.12.2014 8:25

P10a76v86e21l 50M42a76t15o69u64š10e11k 5170957688934

Autorovi minusu: chtěl byste např. v místech, kudy to bude létat, bydlet?

0/0
5.12.2014 8:41

T60o89m15a25s 20N40o45v27o29t15n61y 3431696558799

;-DA ono se tam dneska nelítá? A ekologický kraviny si nech na schůzi automatu.

+6/0
5.12.2014 9:06

P55a14v48e53l 29M18a91t45o50u53š32e87k 5380517598694

Lidi, kteří nahrazují argumentaci arogancí, přímo miluju. Ekologie není pro ekology, ale pro všechny lidi. To asi váš mozek nepobere.

0/−4
5.12.2014 9:35

T14o22m71a56s 19N77o48v16o84t66n56y 3751326228709

Arogantní jsou akorát ekologové, kteří po rouškou "lepšího světa" a svého (často zcela mylného) úsudku pořád chtějí někomu řídit život a říkat mu, co a jak má dělat. A ideálně jim to ještě platíme na dotacích...

0/0
7.12.2014 17:51

J53a36k93u54b 31F60e90i29f50a41r 7809239786699

To bych chtěl vidět toho idiota, ktery stráví kvůli pěti minutám ve vzduchu 2 hodiny na letištích, když tam může být za "pár" minut taxíkem, vlakem, snad i na kole dřív.

+1/0
5.12.2014 7:59

T85o22m38á90š 62K11n73a65i42f17l 6973940707140

tak ono to není cílené na let bts - viden ... ale na lidi, kteri z te vidne budou pokracovat dál ...

+2/0
5.12.2014 11:29

V23l33a35s88t73i31m20i26l 84T25e64n24c82e60r 4790360677450

A to letadlo budou zvedat do vzduchu a nebo bude do Vídně jenom rolovat po dálnici ? :-)

+10/0
5.12.2014 7:30

R66a91d15k95o 69S63ü93t30t18ö 8511618381215

Sak autom to dam rychlejsie - hodina check-in, 5 minut let, hodina cakanie na batozinu. Proste somarina.

+1/−3
5.12.2014 7:20
Foto

M23a61r95t58i45n 28C56u87g89e94r64e12a21n 1169477468581

Vídeň > Bratislava letecky?! Ti manažeři by se měli nechat vyšetřit... 8-o

+1/−3
5.12.2014 5:37

M81a80r36t71i36n 34H46u30d28e38c29e20k 3363889189433

cetl jste clanek?

+6/0
5.12.2014 6:43

P63e35t13r 68Č97e83r77n32ý 2278209144252

To vypadá dobře. Niki je součástí OneWorld aliance, takže to vidím jako nejlevnější způsob jak získat tier body pro British Airways status...

0/0
5.12.2014 5:32

M11a15r60t82i24n 70H14u12d55e39c86e89k 3683339979963

to pochybuji, jestli se tam zapocitavaji letecke mile tak dostanete tak 3 :)

+1/0
5.12.2014 6:42

O38l58d69ř83i37c23h 12J71a82n20e55č23e81k 8519926143171

mám pocit že u Niki je minimum 125 za let - teda alespoň na stávajících linkách bylo :-)

0/0
5.12.2014 7:22

P36e25t12r 36Č23e59r53n73ý 2478389614782

Nikoliv, systém BA funguje trochu jinak. Tier body s oneworld partnery se přiděluji jen podle toho, zda jde o let do 2000 mil nebo delší než 2000. Jak už se začalo touhle dobou probírat na Flyertalku, může to být zajímavé.

0/0
5.12.2014 7:22

M72i81c18h24a54l 33M29i80l54l54e26r 9766462799522

Se divim, ze jim vubec za to stoji letat!

0/0
5.12.2014 5:04

O86t93a55k42a56r 44V96a64l26e71k 6806352325552

Tak to holky na palube budou mit celkem frmol, aby od lidi vzaly nejake ty objednavky na Duty Free. ;-)

+2/0
5.12.2014 4:58

M34a83r49t64i43n 31K40l81u40v73á37n48e79k 9862548693573

To je choré...Autobus ide z letiska na letisko 1:35 za 7.70€ a jazdí to každú hodinu.

Keď idete z mesta tak je to len za hodinu. Pri prestupe na iné lietadlo- budiž, ale nie pri cesta BA-VIE. Keď s anamotáte v BA do lietadla a vymotáte vo VIE tak je autobus už dávno tam.

 :-D

+2/0
5.12.2014 2:48

S19t46a22n73i31s60l43a15v 46A26u47g20u59s38t61i47n 2546324972910

Z části souhlasím - ale - za 10e bych se tím svezl jen pro ten pocit. Nejlíp v létě na sedadle u okýnka.

+5/0
5.12.2014 5:30

K91a96r24e18l 64F62a72j12t 5828172581843

Při přestupu je to ještě horší pokud to nebude létat co cca 1,5 - 2 hodiny. letět v osm ráno z Blavy do Vídně, abych pokračoval hodinu po obědě dál je blbost ...

0/0
5.12.2014 9:18

P38a26v21e77l 22M19o22r20a28v14e98c 1264935654927

Tak asi je pro ty airolinky lepší ty letadla přesunout alespoň s některými pasažéri, ale fakt nechápu kdo by tam takto letěl, vlakem, autem i autobusem to bude rychlejší, myslím že aji kdybych měl soukromé letadlo tak bych využil spíše pozemní dopravu. Prostě z pohledu času se to vůbec nevyplatí.

+1/0
5.12.2014 1:20

O62n77d20ř28e48j 98M46a58l27ý 3544243583223

Než mě odbaví, tak bych tam byl rychleji autem...

0/0
5.12.2014 0:39

J94a79n 41J44e43m40e61l73k98a 1445360

Neměli by lepší se dohodnout radši na pořádné vlakové trati ovšem s rozumnou cenou?

Teď to brzdí nepřehledné drahé mezinárodní vlakové tarify státních dopravců, zákaznické kartičky. Nic moc jízdní čas. A trať na Bratislavu je asi docela opomíjena. Je nesmyls jezdit z Prahy zvlášť do Bratislavy (Nic moc tam nejezdí) a Vídně (Railjet) a mít tam 2 pomalé tratě, když Vídeň a Bratislava jsou tak blízko u sebe a ještě je mezi nimi velké evropské mezinárodní letiště.   Navíc jsou tam určitě zákazníci ve všech směrech. 

Kdyby tam byla pořádná trať Vídeň Bratislava a následně návazné tratě na Brno a Žilinu, Ostravu, mohla by tam jezdit IC soukromých dopravců levně s častým taktem, (jako Praha Pardubice) vlaky by byly zaplněné (protože by tam byli zákaznicí současně na Vídeň, Slovensko i letiště - tedy bez potřebných ČD dotací na Břeclav) a všichni by byli happy. Přesně na to by se měly používat evropské peníze..

+5/0
5.12.2014 0:39

O76l20d88ř78i81c78h 20J18a47n68e17č18e29k 8389486653891

Nesmysl - myslím, že nevíte, o čem píšete. Jezdit z Břeclavi do Bratislavy přes Vídeň nebo do Vídně přes Bratislavu je dost velká oklika - to by dávalo smysl leda v případě, že by se mezi Vídní a Bratislavou plus po jedné trati z Břeclavi na jih jezdilo aspoň 200 km/h a ta druhá zůstala v současném stavu.

Ano současné železnice mezi Vídní a Bratislavou nejsou nic moc, ale pro dojíždění mezi těmito dvěma městy jsou dostačující - vlak je asi nejrychlejší spojení, z Vídně jezdí v hodinovém taktu jak přes Marchegg na BA-hl.st., tak přes Bruck an der Leitha na Petržalku. Dálnice vede oklikou a kolem vídeňského letiště bývá věčně ucpaná. Krom toho existuje ještě třetí trať - bývalá "tramvaj" po jižním břehu Dunaje přes vídeňské letiště - ta ale nyní končí na hranicích.

Musíte si uvědomit, že rozvoj železniční infrastruktury je běh na dlouhou trať, přitom opravdu vysoké přepravní výkony mezi Vídní a Bratislavou jsou nejspíš teprve otázkou posledních pár let. S výraznou modernizací trati přes Marchegg se počítá - elektrizace a asi i zdvojkolejnění - ale to ještě pár let potrvá.

Za současného stavu jsou dálkové vlaky v této relaci nereálné - přes Marchegg není elektřina a přes Bruck železnice není napojena na slovenskou síť, končí v Petržalce (pokud tam napojení přeci jen je, tak jen složitými nákladními vlečkami). A ani nedává smysl - nějaký zásadní potenciál takového spojení nevidím.

0/0
5.12.2014 7:54

P26a73v29e93l 64M96a61t15o18u29š84e59k 5320627118134

Obě města by se hlavně měla dohodnout na společných tarifních zónách, podobně jako to mají třeba Lipsko a Halle v Německu. Pak by stačilo koupit si pásmovou jízdenku a jet na ni čímkoli v okolí obou měst i v nich samotných. Možná to zní vzhledem k rozdílným platům a od nich se odvíjejícího jízdného v Rakousku a na Slovensku jako utopie, ale není to až tak pravda. Dopravní spolky v západní Evropě mají ceny vcelku srovnatelné s těmi východoevropskými.

0/0
5.12.2014 8:20

O21l82d21ř32i36c68h 47J72a45n47e14č56e21k 8349356233111

Myslím, že nevíte, o čem mluvíte.

Nehledě na to, že netuším, jakou má Váš příspěvek souvislost s tím, na co reagujete - ale budiž.

Převážná část obou železnic mezi oběma městy vede po rakouském území a tam je plně integrována v systému "VOR".

Existují speciální zvýhodněné jízdenky mezi Bratislavou a Vídní i některými dalšími stanicemi cestou. A to jak jednorázové zpáteční, tak pendlerské časové. Jízdenka z Rakouska do Bratislavy platí i v bratislavské MHD, tu z Bratislavy do Vídně lze zakoupit (s příplatkem) včetně denní jízdenky na vídeňskou MHD. Cestujícím, kteří nyní mají časovou jízdenku na vlak a k tomu i bratislavskou a/nebo vídeňskou tramvajenku, by to jistě pomohlo. Ale Slováci, kteří nejezdí denně do Rakouska, by to vůbec neocenili. Říkejte si, co chcete - ale nejprv si zjistěte fakta - jízdné v Rakousku je výrazně dražší než na Slovensku. Neznám slovenské ceny (myslím, že jednorázová jízdenka v Bratislavě stojí asi 90 centů), ale i na západoevropské poměry levná Vídeň stojí pořád více než dvojnásobek toho, co na československé poměry drahá Praha.

+1/0
5.12.2014 11:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.