Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejkratší mezinárodní letecká linka světa bude mezi Bratislavou a Vídní

Pouhých pět minut stráví ve vzduchu pasažéři, kteří se rozhodnou mezi slovenskou a rakouskou metropolí cestovat letadlem. Od dubna příštího roku se chystá vzdušné spojení mezi oběma městy spustit rakouský dopravce Fly Niki. Cena letenek by měla začínat pod třemi sty korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A83d41a17m 43W96e46i79s98s 2573157379701

...jako fór je to docela dobrý...

0/0
8.12.2014 17:03

M54i90l75o48s 85H69o39n81z26i97k 9179660886552

Čas,který je zapotřebí k cestě na letiště v Bratislavě a z letiště ve Vídni,či v opačném směru a nebo sednu na kolo, tak tam budu rychleji.!!!!!!

0/0
8.12.2014 13:37

T22o82m49á59š 17H58a34t71a49n 3249263639910

Tak, tak a to ještě nepočítáš, že musíš být na letišti tuším cca hodinu před odletem.

0/0
8.12.2014 16:49

D56a25v29i64d 14B50e14n46e38š 8918890589203

To nemá cenu ani zatahovat podvozek.

0/0
8.12.2014 1:36

J58a18n 72W85a33c50l54a51v 7334955597978

... let mezi Bratislavou a Vídní neměl sloužit jen jako přestupní, počítá se i s pasažéry, kteří cestují pouze mezi těmito městy

Pěkná blbost - v Bratislavě se na letiště z centra města dostanete asi za 15 minut, ve Vídní za 25. Připočítejte odbavení, kontrolu, rolování letadla po ploše a jste na dvou hodinách. Autem to po dálnici zvládnete za 40 minut z centra do centra, vlakem za hodinu (jezdí každou hodinu - z Petržalky do centra Vídně). 

Něco jiného je, pokud ze Swechattu budete pokračovat dál, tam to dává smysl. I když je na "bratislavské" straně Vídně, malou úsporu tím lze dosáhnout. Zejména finanční, pokud to bude za 10 euro, čemuž ale nevěřím. Taxíkem dnes tak za 60 eur.

0/0
7.12.2014 9:30

R96o78m45a81n 51I61r32l32w77e81g 7658951429137

tak  z ekologickeho hlediska pecka ,Niki ty uz nevis co  bys

0/0
7.12.2014 4:56

P25a83t18r83i90k 59Š10e96b98e25s97t63a 4893752196495

největší prča bude, až letadlo vystartuje z Vídně a nad Bratislavou bude náhle hodně sněžit a letadlo přesměrují na Ostravu nebo Prahu ;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D a zbytek vlakem...

+4/0
6.12.2014 1:11

J32a28r69o66s16l71a67v 64T86í40n67e36k 4414768520752

;-DR^;-D;-D

0/0
7.12.2014 13:48

L53u30c34i69e 43B49a15r10t96o98ň79o29v82á 5860708557235

No super, taková dražší atrakce v Prátru...

+1/0
5.12.2014 12:56

K37a58r47e36l 74V95a53c26h52u95t 9603902739643

Nejezdí už dávno mezi Blavou a Vídní dokonce i tramvaje? 8-o;-)

Vím o vlacích, jde to lodí po Dunaji... ;-D;-)R^

0/0
5.12.2014 9:39

O31l72d31ř20i69c51h 48J15a82n22e69č68e16k 8909476813981

Ne - něco jako vlakotramvaj (Lokalbahn) tam bylo za první republiky. Ta trať, po které to jezdilo, byla po 2. sv. válce na slovenském území snesena. V současnosti fungují dvě další železniční tratě.

Loď po Dunaji samozřejmě není prostředek pro standardní dopravu (do práce, školy, ... :-))

+3/0
5.12.2014 10:43

P68a21v22e14l 27K14u49n77c 9342799528898

Já chci, aby z Lužné do Rakovníka jezdilo Pendolino!

+1/0
5.12.2014 9:12

V53l54a18s32t44i57m56i60l 76H11a14l73b31i75c34h 8663155886618

Když připočtu čas z centra Blavy na letiště a čas z letiště ve Vídni do centra,tak jsem tam dřív na kole.

+8/0
5.12.2014 9:00

M78a70r96t90i79n 60R60u13z68i81c41k44a 1702958246397

;-D

0/0
5.12.2014 20:29

L67u61k46á71š 43Š90l30e31h67o16f48e81r 1513789825719

Létali by tuhle trasu stejně, pokud parkují letadla v Bratislavě... A rozhodně to nebude primární doprava do Vídně, ale hlavně k dalším spojům na vídeňském letišti. Navíc, proč mají všichni utkvělou představu, že musí být na letišti hodinu předem? Ano, pokud letím daleko a na dlouho, potřeba to je, ale při cestě na víkend kamkoliv po Evropě stačí příruční zavazadlo a příchod na letiště max. půl hodiny před odletem ;-)

+1/0
5.12.2014 8:39

P44a27v73e29l 56M63a37t70o82u53š87e77k 5440657438774

V takovém případě je to krajně nehospodárné. Nejvíce energie je třeba právě k tomu, aby se letadlo odlepilo od země a dostalo se do optimální letové hladiny. Do ní se ani zdaleka nedostane. Je to asi podobná kravina jako kdybyste se rozjel s velkým autem, po 20 metrech zastavil a přibral spolujezdce a dělal to tak několikrát denně. Asi byste brzy řekl, jestli těch 20 metrů nemůže chdit pěšky, a lidé v okolí by si asi klepali na čelo.

0/−1
5.12.2014 9:32

B16l46a66h14o68m27í28r 87S49k74o32u72p22ý 8787610888981

Pavle, prosím, angažuj se v ekologii a lobbuj za zrušení vyhlídkových letů.. Ty jsou totiž taky krajně nehospodárné... Bohužel pro tebe je lidi rádi platí.  Přeju ti hodně úspěchů.

+2/0
5.12.2014 19:00

P69a10t52r31i94k 82Š13e33b74e87s89t13a 4513852116725

Nevím o tom, že by se vyhlídkové lety dělaly v Boeingu... poučte mne? Tady jde ještě i o to, že lety se počítají na starty a přistání, což znamená, že letadlo bude muset být rychleji na kontrole a opravách, protože 15x Vídeň-New York a 15x Víděň - Bľava je pro "STK" letadla fakticky to samé...

+1/−2
6.12.2014 1:05

T69o74m15a22s 77N12o27v98o85t78n80y 3401646588149

Ale ty tvoje ekokecy nikoho nezajímají.

0/0
7.12.2014 17:49

O91l97d78ř74i65c89h 55J21a63n62e80č93e38k 8379846963871

Chápu, pokud to myslí jako přípoj, chápu, pokud chtějí něco vydělat na letech, které by tak jako tak museli vykonat - přesuny prázdných strojů tam, kde je potřebují.

I když na letiště dorazíte přesně tak, abyste u brány byl v okamžiku 'gate closing' (a započítáte nutnou rezervu na security a na to, že musíte k nejvzdálenější možné gate), tak jste z centra Vídně v centru Bratislavy dřív, než se stihnete usadit do letadla.

+1/0
5.12.2014 10:47

L30u10k51á14š 55Š76l31e66h81o52f45e25r 1113719685259

Jasně, já netvrdím že se to vyplatí pro cestování do Vídně ;-)

0/0
5.12.2014 11:19

J82a97n 14S72a21l45o81m24o62n 4519580951185

Vlakem to bude furt rychlejší, když budeme počítat i dobu potřebnou k odbavení cestujících. ;-D

+2/0
5.12.2014 8:38

P87e71t10r 80Č92e20r63n17ý 2108459314572

Nechci jim kazit radost, ale vypadá to, že mezinárodní let Ethiopian Airlines ET831 z Kinshasa do Brazzaville je kratší - jen 26 km. Ethiopian jej kupodivu létají s 787. Možná jej ale Niki zvládnou za kratší čas.

+4/0
5.12.2014 8:26

B18l82a46h19o94m61í90r 22S77k54o39u79p34ý 8757830278371

Petře... dobrá práce...   Redaktore.. uprav článek

+3/0
5.12.2014 19:01

P50a14v27e34l 57M93a80t44o43u17š61e14k 5180827618814

Pokud tam bude létat s letadly pro více než cca 15 až 20 cestujících, pak by mu měly obě zúčastněné země napálit pořádnou ekologickou daň, daň z hluku, nějakou daň za nehospodárnost apod., aby z toho vycouval. Veřejná doprava nejsou Formule 1, kde se na podobné věci příliš nehledí, protože je to obrovský byznys. Je to úplná hovadina.

+1/−4
5.12.2014 8:25

P24a13v62e45l 14M66a88t66o83u39š42e41k 5290567268354

Autorovi minusu: chtěl byste např. v místech, kudy to bude létat, bydlet?

0/0
5.12.2014 8:41

T46o78m59a41s 13N33o59v88o64t73n61y 3531386188699

;-DA ono se tam dneska nelítá? A ekologický kraviny si nech na schůzi automatu.

+6/0
5.12.2014 9:06

P71a76v97e19l 72M31a81t32o82u24š60e50k 5270607498254

Lidi, kteří nahrazují argumentaci arogancí, přímo miluju. Ekologie není pro ekology, ale pro všechny lidi. To asi váš mozek nepobere.

0/−4
5.12.2014 9:35

T86o90m36a66s 38N32o30v78o90t52n72y 3791396158449

Arogantní jsou akorát ekologové, kteří po rouškou "lepšího světa" a svého (často zcela mylného) úsudku pořád chtějí někomu řídit život a říkat mu, co a jak má dělat. A ideálně jim to ještě platíme na dotacích...

0/0
7.12.2014 17:51

J38a75k69u69b 64F31e46i52f13a63r 7569769266529

To bych chtěl vidět toho idiota, ktery stráví kvůli pěti minutám ve vzduchu 2 hodiny na letištích, když tam může být za "pár" minut taxíkem, vlakem, snad i na kole dřív.

+1/0
5.12.2014 7:59

T82o41m37á25š 58K73n62a12i50f40l 6483550297280

tak ono to není cílené na let bts - viden ... ale na lidi, kteri z te vidne budou pokracovat dál ...

+2/0
5.12.2014 11:29

V29l58a12s92t76i78m31i74l 56T89e84n92c49e47r 4320120817550

A to letadlo budou zvedat do vzduchu a nebo bude do Vídně jenom rolovat po dálnici ? :-)

+10/0
5.12.2014 7:30

R14a35d18k21o 44S63ü79t41t81ö 8351348391315

Sak autom to dam rychlejsie - hodina check-in, 5 minut let, hodina cakanie na batozinu. Proste somarina.

+1/−3
5.12.2014 7:20
Foto

M18a12r28t33i54n 61C62u98g46e30r18e83a47n 1409647338241

Vídeň > Bratislava letecky?! Ti manažeři by se měli nechat vyšetřit... 8-o

+1/−3
5.12.2014 5:37

M79a47r57t92i51n 92H19u18d23e47c22e45k 3963959499273

cetl jste clanek?

+6/0
5.12.2014 6:43

P68e75t90r 31Č24e77r50n28ý 2568669144102

To vypadá dobře. Niki je součástí OneWorld aliance, takže to vidím jako nejlevnější způsob jak získat tier body pro British Airways status...

0/0
5.12.2014 5:32

M36a96r33t24i17n 66H55u86d80e38c65e18k 3183249409243

to pochybuji, jestli se tam zapocitavaji letecke mile tak dostanete tak 3 :)

+1/0
5.12.2014 6:42

O49l63d49ř34i67c66h 78J63a73n12e98č11e96k 8399456833871

mám pocit že u Niki je minimum 125 za let - teda alespoň na stávajících linkách bylo :-)

0/0
5.12.2014 7:22

P19e80t26r 23Č97e37r39n50ý 2628469404202

Nikoliv, systém BA funguje trochu jinak. Tier body s oneworld partnery se přiděluji jen podle toho, zda jde o let do 2000 mil nebo delší než 2000. Jak už se začalo touhle dobou probírat na Flyertalku, může to být zajímavé.

0/0
5.12.2014 7:22

M82i23c98h46a35l 77M91i27l79l41e69r 9276692509152

Se divim, ze jim vubec za to stoji letat!

0/0
5.12.2014 5:04

O66t53a88k51a91r 81V29a97l42e24k 6106512365202

Tak to holky na palube budou mit celkem frmol, aby od lidi vzaly nejake ty objednavky na Duty Free. ;-)

+2/0
5.12.2014 4:58

M82a15r29t47i53n 90K88l10u63v71á60n53e66k 9182778213973

To je choré...Autobus ide z letiska na letisko 1:35 za 7.70€ a jazdí to každú hodinu.

Keď idete z mesta tak je to len za hodinu. Pri prestupe na iné lietadlo- budiž, ale nie pri cesta BA-VIE. Keď s anamotáte v BA do lietadla a vymotáte vo VIE tak je autobus už dávno tam.

 :-D

+2/0
5.12.2014 2:48

S53t56a32n71i95s72l94a48v 37A62u24g65u32s34t36i65n 2176954362490

Z části souhlasím - ale - za 10e bych se tím svezl jen pro ten pocit. Nejlíp v létě na sedadle u okýnka.

+5/0
5.12.2014 5:30

K79a26r58e26l 66F88a27j89t 5488242211303

Při přestupu je to ještě horší pokud to nebude létat co cca 1,5 - 2 hodiny. letět v osm ráno z Blavy do Vídně, abych pokračoval hodinu po obědě dál je blbost ...

0/0
5.12.2014 9:18

P31a25v56e93l 13M47o86r41a34v98e25c 1384745434417

Tak asi je pro ty airolinky lepší ty letadla přesunout alespoň s některými pasažéri, ale fakt nechápu kdo by tam takto letěl, vlakem, autem i autobusem to bude rychlejší, myslím že aji kdybych měl soukromé letadlo tak bych využil spíše pozemní dopravu. Prostě z pohledu času se to vůbec nevyplatí.

+1/0
5.12.2014 1:20

O46n34d86ř59e21j 50M70a28l36ý 3974163143163

Než mě odbaví, tak bych tam byl rychleji autem...

0/0
5.12.2014 0:39

J55a14n 98J23e51m92e44l17k76a 1415610

Neměli by lepší se dohodnout radši na pořádné vlakové trati ovšem s rozumnou cenou?

Teď to brzdí nepřehledné drahé mezinárodní vlakové tarify státních dopravců, zákaznické kartičky. Nic moc jízdní čas. A trať na Bratislavu je asi docela opomíjena. Je nesmyls jezdit z Prahy zvlášť do Bratislavy (Nic moc tam nejezdí) a Vídně (Railjet) a mít tam 2 pomalé tratě, když Vídeň a Bratislava jsou tak blízko u sebe a ještě je mezi nimi velké evropské mezinárodní letiště.   Navíc jsou tam určitě zákazníci ve všech směrech. 

Kdyby tam byla pořádná trať Vídeň Bratislava a následně návazné tratě na Brno a Žilinu, Ostravu, mohla by tam jezdit IC soukromých dopravců levně s častým taktem, (jako Praha Pardubice) vlaky by byly zaplněné (protože by tam byli zákaznicí současně na Vídeň, Slovensko i letiště - tedy bez potřebných ČD dotací na Břeclav) a všichni by byli happy. Přesně na to by se měly používat evropské peníze..

+5/0
5.12.2014 0:39

O68l19d93ř25i79c11h 30J50a33n57e79č65e60k 8649986783601

Nesmysl - myslím, že nevíte, o čem píšete. Jezdit z Břeclavi do Bratislavy přes Vídeň nebo do Vídně přes Bratislavu je dost velká oklika - to by dávalo smysl leda v případě, že by se mezi Vídní a Bratislavou plus po jedné trati z Břeclavi na jih jezdilo aspoň 200 km/h a ta druhá zůstala v současném stavu.

Ano současné železnice mezi Vídní a Bratislavou nejsou nic moc, ale pro dojíždění mezi těmito dvěma městy jsou dostačující - vlak je asi nejrychlejší spojení, z Vídně jezdí v hodinovém taktu jak přes Marchegg na BA-hl.st., tak přes Bruck an der Leitha na Petržalku. Dálnice vede oklikou a kolem vídeňského letiště bývá věčně ucpaná. Krom toho existuje ještě třetí trať - bývalá "tramvaj" po jižním břehu Dunaje přes vídeňské letiště - ta ale nyní končí na hranicích.

Musíte si uvědomit, že rozvoj železniční infrastruktury je běh na dlouhou trať, přitom opravdu vysoké přepravní výkony mezi Vídní a Bratislavou jsou nejspíš teprve otázkou posledních pár let. S výraznou modernizací trati přes Marchegg se počítá - elektrizace a asi i zdvojkolejnění - ale to ještě pár let potrvá.

Za současného stavu jsou dálkové vlaky v této relaci nereálné - přes Marchegg není elektřina a přes Bruck železnice není napojena na slovenskou síť, končí v Petržalce (pokud tam napojení přeci jen je, tak jen složitými nákladními vlečkami). A ani nedává smysl - nějaký zásadní potenciál takového spojení nevidím.

0/0
5.12.2014 7:54

P95a30v95e96l 43M79a84t30o98u11š85e80k 5970337688924

Obě města by se hlavně měla dohodnout na společných tarifních zónách, podobně jako to mají třeba Lipsko a Halle v Německu. Pak by stačilo koupit si pásmovou jízdenku a jet na ni čímkoli v okolí obou měst i v nich samotných. Možná to zní vzhledem k rozdílným platům a od nich se odvíjejícího jízdného v Rakousku a na Slovensku jako utopie, ale není to až tak pravda. Dopravní spolky v západní Evropě mají ceny vcelku srovnatelné s těmi východoevropskými.

0/0
5.12.2014 8:20

O35l90d12ř56i54c48h 35J76a64n79e58č74e47k 8489586513231

Myslím, že nevíte, o čem mluvíte.

Nehledě na to, že netuším, jakou má Váš příspěvek souvislost s tím, na co reagujete - ale budiž.

Převážná část obou železnic mezi oběma městy vede po rakouském území a tam je plně integrována v systému "VOR".

Existují speciální zvýhodněné jízdenky mezi Bratislavou a Vídní i některými dalšími stanicemi cestou. A to jak jednorázové zpáteční, tak pendlerské časové. Jízdenka z Rakouska do Bratislavy platí i v bratislavské MHD, tu z Bratislavy do Vídně lze zakoupit (s příplatkem) včetně denní jízdenky na vídeňskou MHD. Cestujícím, kteří nyní mají časovou jízdenku na vlak a k tomu i bratislavskou a/nebo vídeňskou tramvajenku, by to jistě pomohlo. Ale Slováci, kteří nejezdí denně do Rakouska, by to vůbec neocenili. Říkejte si, co chcete - ale nejprv si zjistěte fakta - jízdné v Rakousku je výrazně dražší než na Slovensku. Neznám slovenské ceny (myslím, že jednorázová jízdenka v Bratislavě stojí asi 90 centů), ale i na západoevropské poměry levná Vídeň stojí pořád více než dvojnásobek toho, co na československé poměry drahá Praha.

+1/0
5.12.2014 11:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.