Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zveřejním všechny smlouvy, říká nový ministr dopravy Ťok

Ministerstvo dopravy by mělo od příštího roku zveřejňovat všechny smlouvy, které se uzavřou přímo na ministerstvu či v jeho podřízených organizacích. Konec s utajováním smluv slibuje nový ministr Dan Ťok, který plánuje rovněž dávat na internet i všechny soutěže včetně těch malých.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A83l31e44š 72J63a22n60k29ů 3594392478827

Toto mělo být na všech uřadech v ČR už 25 let.

0/0
10.12.2014 16:35

F43r66a63n19t64i11š80e18k 76S32t64u39r53m 4412430110496

Ochodní tajemství ;-D V každé akciové firmě mají akcionáři možnost vidět do účetnictví a smluv. "Akcionáři" státu jsou občané, tudíž mají mít tu možnost také. Proto stát nemůže tajit žádné zakázky s výjimkou národní bezpečnosti. Pokud to některé soukromé firmy neskousnou, jejich problém. ;-)

+2/0
7.12.2014 16:00

A67l44e91š 28J77a43n77k30ů 3684132328237

Vystihl jste to naprosto přesně. Já jen doplním kde není vůle není ani cesta. A vzhledem k tomu, že to takto nefunguje už 25 let tak to asi tak rychle fungovat ani nebude.

0/0
10.12.2014 16:44

A15n87t26o41n69í10n 27K86a58t63z25e64r 8312233716500

Kdyby to udělal kdo koliv jiný,tak by se asi ukázalo, kdo tady má ze všech zakázek největší profit a malou domů.!!To přeci je pro některé politiky a jejich koně hrob.;-(!!

+1/0
7.12.2014 9:38

P25e12t75r 52S85m83e63j56k13a77l 3558535988765

Nikdo Vám nemůže dát tolik, kolik Vám můžu SLIBIT já. Klidně se vsadím, že nakonec zveřejňování smluv něco nečekaného neumožní. To už tady bylo.

+4/0
6.12.2014 18:26
Foto

P26a13v23e44l 46M69a39r80t89i56n38e42k 9605485221593

Takže vy tedy konkrétně navrhujete co? Kritizovat umi kdejaky hlupák, reseni prosadit jedune schopny clovek.

+5/0
7.12.2014 7:45

T80o62m20á87š 17Z19e83m36a45n 3875958334645

Spíše než smlouvy mne zajímá budoucí výstavba.

+2/0
6.12.2014 18:03

P52e96t75r 94M82o96t94y19č32k69a 1464911303844

Až pod příštího roku? Chápu, proč také zveřejňovat minulé zakázky Skansa, že, ty byly přece křišťálově čisté, jak asi všichni víme ...

„Chci zveřejňovat vše, co zveřejnit možné je“ Opět chápu. Když to nebude pohodlné ke zveřejnění, tak se prostě opět dá do smlouvy doložka o mlčenlivosti, protože jde o obchodní tajemství.

ANO, budeme řídit stát jako firmu. ;-D

+9/−3
6.12.2014 15:30

T91o77m46á15š 75V90y28b66í63r94a10l 4938799818802

tak zpětně něco zveřejňovat asi nebude úplně jednoduché...

+3/−1
6.12.2014 17:58

J43i11ř55í 37V36i29n50k39l72e21r 1771397860719

Před třema rokama jsem se snažil dodátat do Skansky. V ceně problém nebyl, v kvalitě a termínech taky ne. Po pár týdnech mi bylo řečeno bez provizí manažérům Skansky (10-15% z obratu) ani ťuk. A to byl v čele Skansky Ťok.  Takže nic nového .....příštího ministra bych viděl z Metrostavu.;-D

+8/−2
6.12.2014 14:05

J45o81h20a71n 42Z18i56n23g49e23l 2501165526471

Tak. S fakturou už se nese hlavnímu stavbyvedoucímu desátek, aby ji vůbec převzal.

+2/0
6.12.2014 15:38

V31á85c24l81a69v 69P75o50u60s68t20k61a 3680161112

Ale houby. Pro Skansku není problém dělat bez úplatku i bez známostí. Problém je splatnost faktur 90 +. To je vražedné.

+1/−3
6.12.2014 17:15

R36o76m81a77n 80P71o70l30á36č22e10k 5516519975

Když jim dodávate papír do tiskárny, tak asi ano ;-D

+1/0
6.12.2014 17:26

Z24d20e23n71a 49V50á29g40n31e49r60o45v92á 5614502179202

Splatnost delší než 60 dní lze, dle NOZu sjednat za vyjímečných okolností (§1963 NOZu).

odst 2) Smluvní strany si mohou ujednat dobu splatnosti delší šedesáti dnů jen tehdy, pokud to není vůči věřiteli hrubě nespravedlivé.

Bohužel, vůči věřiteli není (dle směrnice) hrubě nespravedlivé, pokud je smluvní podmínka opodstatněná vůči dlužníkovi.

Skanska má max. dobu splatnosti své pohledávky vůči veř. zadavatelům 60 dní (dáno NOZem), takže operují tím, že ONI mají 60 dní u svého věřitele a subce to tedy protáhnou o 30 dní.

Zda je to či není v "normě" NOZu a odůvodnitelné je ale otázka právních výkladů.... Bohužel.

Takto ale jede většina "generálních" dodavatelů u veřejných zakázek.

0/0
6.12.2014 17:34

R14o48m18a43n 19P98o49l48á37č59e26k 5686629195

Jenže, když Skansku zažaluju, tak už tam nedodám ani tužku...  Takže budu držet pusu a krok...

+1/0
6.12.2014 19:03

J91o69h76a79n 57Z19i21n25g35e74l 2641105956131

Nový občanský zákoník nemá vliv na podnikatelské smlouvy.

0/0
7.12.2014 14:53

Z33d71e44n41a 24V50á54g77n80e90r47o49v88á 5244432449412

8-o

Přečtěte si jej (NOZ) a pak pište.

§1963 !

0/0
7.12.2014 16:41

J76i30ř48í 66K44o43v92a74ř13í78k 5870460924759

Ještě by se měla zveřejňovat cena náhradních dílů a oprav, za kolik je dodává výhradní nejmenovaný dodavatel pro např. SŽDC, s.o., a za kolik je možné tyto díly koupit normálně v obchodě.

+3/0
6.12.2014 13:03

J43a86n 78S57ů45r88a 4375513653212

Nejen náhradních dílů. také některých monopolních komponentů od některých firem. jestli máte info k problematice předražených dílů, napište mi prosím na jan.sura@mfdnes.cz

0/0
6.12.2014 13:47

P56e61t67r 82M81o17t55y59č87k51a 1954891203654

A nebojíte se, že vám to pan majitel Bureš zatrhne?

+1/−1
6.12.2014 15:31

J23a92n 41S79ů88r96a 4385883593852

Ne:-)

+6/0
6.12.2014 16:08

Z56d96e54n28a 32V84á94g52n51e23r86o82v48á 5924192459252

Problém je, že POVINNÉ zveřejňování, o kterém je tu řeč se týká ZADAVATELE, nikoliv DODAVATELE.

Takže musíte jet oklikou - přes zadavatele VZ. Hůř se to hledá (recipročně), ale dá se to při trošce práce najít i cestou přes zadavatele a danou VZ.

Dodavatel jen je povinen k tzv. finanční součinnosti dle zákona o finanční kontrole. Takže běžnému občanu nemusí nic prokazovat atd.

0/0
6.12.2014 13:49

J74i36ř97í 46E18r63b63e16n 1733834496947

Mohl byste mi prosím doporučit nějakou šikovnou sámošku, kde mají na regálech malonapěťová relé kolejových obvodů, návěstidla či trolejové závěsky? Moc rád bych se tam podíval ;-D

0/0
8.12.2014 17:53

R58o12m48a43n 90P21o57l10á54č57e18k 5936619645

Nebudu pana ministra soudit předčasně, ale obávám se, že elán mu zmizí do pár měsíců... Navíc už tam vidím malá zadní vrátka... Smlouvy zveřejním, POKUD TO BUDE MOŽNÉ...

Navíc ministerstvo ministr reálně moc neřídí... Viz Eudard Janota na MF, který prakticky přežil ve funkci všechny ministry financí.

+1/0
6.12.2014 13:03

J51a17n 88S62ů61r10a 4425173673982

Jsou smlouvy z minulosti, které mají v dodatcích, že zveřejněny být nemohou. Jedna taková nejzajímavější ke zveřejnění by byla tak k mýtu:)

+3/0
6.12.2014 13:29

R26o15m24a88n 46P98o85l68á93č47e85k 5916529265

A co brání tomu, aby v nových smlouvách ten dodatek byl? Když se podíváme na stavební trh, tak jsou vlastně 3-4 větší hráči (kteří jsou prakticky po celé Evropě) a i když jeden vyhraje, tak druhý děla subdodavatele, takže pochybuji, že si vzájemně vypustí rybník...

0/0
6.12.2014 13:41

J51a44n 49S76ů55r19a 4415943393672

nebráním tomu nic, ale jen jsem chtěl upřesnit, že ne vše, co bylo v minulosti podepsané, asi půjde lehce zveřejnit.

+3/0
6.12.2014 13:43

R96o15m61a38n 18P89o51l56á11č42e80k 5346459655

S tím jsem celkem i počítal ;-)

0/0
6.12.2014 13:49

Z42d45e65n75a 42V23á46g62n56e94r68o86v64á 5464542409672

Jsou smlouvy, které z povinnosti zveřejnění dle ZoVZ (§147a) odst 2) vypadávají. Ta otázka mýta je zajímavá....

Ale kdo ví, třeba spadá do vyjímek.... například jsou na mýtných branách strategická kulometná hnízda ;-D.

Bohužel, elektronický VVZ je až od 2007 tuším. Ale dá se tam najít VZ na provozování :-/

I když ke smlouvám na profilu zadavatele se dostanete jen jako registrovaný dodavatel:-/

0/0
6.12.2014 17:56
Foto

J39i24ř46í 72K10h13e31i83l 9196974750353

Myslím, že tahle diskuze je pod tímto článkem tak trochu zbytečná. Jen si tady spousta babišobijců a věčných negáčů ve všech směrech bude honit svoje ego ve snaze přesvědčovat druhé o své posvátné pravdě.;-D Nového ministra a jeho odvedenou práci budeme moct hodnotit nejdřív o příštích Vánocích 2015.;-)

+2/−5
6.12.2014 11:45

Z23d18e23n59a 57V89á17g59n49e77r60o21v85á 5514272439682

Jenže tohle prohlášení nového ministra je jen populismus.

VZMR, podlimitní i nadlimitní VZ, včetně cen, zadávaček i smluv jsou u těchto subjektů veřejně přístupné už dávno!

Pro zadávání VZMR nad 50.tisíc pro státní správu platí nařízení vlády č. 451/2011, pro nadlimitky a podlimitky platí ustanovení ZoVZ.

+4/−1
6.12.2014 11:48

Z41d26e95n65a 75V51á69g86n79e61r18o44v20á 5464412699212

Například tady:

http://www.vestnikverejnychzakazek.cz/cs/Searching/SearchByAuthority

IČ: 66003008

--------------------

Profil zadavatele MD pak např. tady (kde je zakázka detailně je ve VVZ napsáno u dané vyhlášené zakázky):

http://www.egordion.cz/nabidkaGORDION/profilMD

-----------------------

Tudíž vše lehce dohledatelné, včetně výherce VZ a ceny po jejím ukončení.

Takže - Ťok NIC nového nezavádí! TOHLE funguje už nejméně od roku 2012!

+1/−1
6.12.2014 11:57

J47a66n 52S72ů76r38a 4985243393402

ano, u MD to funguje. Nicméně MD rozděluje na zakázkách asi tak 0,1% toho, co rozděluji SŽDC a ŘSD.

+3/0
6.12.2014 13:30

J32i53n26d73ř95i16c88h 28Š64k35o33p22e15k 4565471450315

vzmr nad 500 000 Kč........

0/0
6.12.2014 12:35

Z65d57e85n14a 15V52á34g67n17e83r19o10v98á 5404652559592

Ne, ne. Skutečně povinnost el. tržiště (tendermarket) mají od 50 (slovy padesáti) tisíc.

Viz např.:

http://www.tendersystems.cz/tendermarket-329.htm

Od roku (tuším) 2015 by to mělo být povinné i pro obce apod. I když ony už stejně většinou tohle využívají.

+1/0
6.12.2014 12:41

Z28d30e70n23a 96V81á85g50n74e88r88o85v40á 5414302919772

PS: Jo, už jsem pochopila, co jste níže měl na mysli těmi 0,5 mil.

Obce, kraje atd mají zatím 0,5 mil a nemají market povinný. Já to vztahovala k "ústřední správě", které to takto povinné mají a dané tím nařízením vlády z roku 2011.

Obce atd. do toho spadnou až teďka (jde o "validaci a rozjezd el. tržiště" a pak "rozšíření" povinně i pro ostatní)

0/0
6.12.2014 12:45

Z27d24e98n63a 26V10á91g15n88e32r78o27v65á 5934662669542

těch 0,5 mil je dáno §147a ZoVZ. Platí pro VŠECHNY veřejné zadavatele (tedy i obce atd). Těch 50 tisíc je dáno nařízením vlády 451/2011 a týká se ústřední státní správy.

0/0
6.12.2014 13:00

K37a26r74e17l 68O75g10o62u40n 7622441811751

ale např. ŘSD všechny smlouvy nezveřejní ani když je zažádáte podle zákona o svobodném přístupu k informacím

0/0
6.12.2014 13:07

Z85d46e56n33a 22V78á90g19n44e81r24o19v57á 5354952959102

Všude, kde je VŘ musí být smlouva zveřejněna dle §147a ZoVZ (nad 500 tisíc).Platí ale výjimky (§147a), odst 2,), kdy uvedené info a smlouvy nemusíte zveřejnit.

Tj. ochrana informací a údajů - sem lze napasovat i to obchodní tajemství, i když NOZ už to trošku koriguje, u ObchZ to šlo napasovat na cokoliv firma chtěla.

Dále vojenské, výzkumné a strategické dodávky a služby atd.

Někteří to dosud hrají právě na TUTO větu v §147a, odst.2:

Veřejný zadavatel neuveřejní informace, u kterých to vyžaduje ochrana informací a údajů PODLE ZVLÁŠTNÍCH PŘEDPISŮ.

Ale pozor!

To není o tom, že NEMUSÍ zveřejnit smlouvu (nemusí pouze informace... třeba výkaz výměr, technologii atd).

Pro "neuveřejnění CELÉ smlouvy" jsou jiné podmínky!

viz §147a, odst.2 dle věty poslední, písmeno a až c ZoVZ.

V tom je právě ten PRÁVNÍ háček, na který to mnozí hrají (i v článku se o tom píše) - obchodní tajemství.:-/ Právě tady by to chtělo novelizaci ZoVZ v návaznosti na NOZ a případný metodický pokyn (vyhlášku), která by toto vágní ustanovení více konkretizovala (něco jako v tom písmenu b) výše uvedeného §147a, odst.2 - vojenské, zpravodajské, bezpečnostní atd věci). U některých našich klientů máme taky problém, co ještě můžeme zveřejnit a co už ne - tj. aby nepochybil z hlediska ZoVZ a zároveň nepochybil z pohledu legislativy a ochrany údajů a informací.

0/0
6.12.2014 13:31

K37a76r17e29l 69O96g30o15u69n 7642771441691

Ale, třeba SŽDC na svých stránkách zveřejní pouze Smlouvu o dílo a na stránkách Věstníku veřejných zakázek pak informace o přidělení zakázky. Třeba oceněný Soupis prací, který je přílohou Smlouvy, se bohužel nezveřejňuje.

0/0
6.12.2014 13:44

Z32d39e16n27a 84V27á20g61n61e20r23o74v25á 5644462779262

Ten soupis prací (výkaz výměr) naceněný málokdy a kde uvidíte.

Tam většinou argumentují tou předposlední větou §147a, odst.2 ZoVZ. To je to obchodní tajemství atd....

Tak trochu to i beru, protože se toho dá konkurenčně nekale využít.

0/0
6.12.2014 14:35

J56a56n 15S52ů61r71a 4755703893652

Můžete mi najít odkaz, kde najdu zakázky SŽDC či ŘSD v kategorii pod dva miliony korun u služeb, resp. 6 milionů u stavebních prací?

0/0
6.12.2014 13:28

Z82d52e35n59a 14V86á23g72n50e18r94o88v93á 5954562759652

Třeba tady:

https://www.egordion.cz/nabidkaGORDION/dokumenty.seam?mode=dokumenty&cid=364367

Profil zadavatele ŘSD je:

https://www.egordion.cz/nabidkaGORDION/profilRSD

Najdete jej i na stránkách ŘSD - v menu Organizace ŘSD, submenu Veřejné zakázky

Profil zadavatele SŽDS je:

https://www.vhodne-uverejneni.cz/profil/70994234

konkrétně třeba:

https://www.vhodne-uverejneni.cz/zakazka/nakup-12ks-pretlakovych-obleku

0/0
6.12.2014 13:38

J93a54n 54S42ů83r36a 4525173313392

na profilu ŘSD není jediná zakázka malého rozsahu. myslím vyhlášená, nikoliv uzavřená, ty se tam najít dají, když zná člověk jméno zakázky.

0/0
6.12.2014 13:39

J27a69n 66S39ů55r93a 4605373193352

a to, co jste poslala za odkaz sždc, je až uzavřená smlouva. nikoliv samotná soutěž. ostatně, je tam napsáno: Přímé zadání - Zakázka malého rozsahu, tedy žádná soutěž.

+1/0
6.12.2014 13:42

Z48d93e42n67a 47V49á16g84n66e52r49o87v66á 5314492689302

JJ. Pochopila jsem, co jste chtěl.

Jasně, že klasický soutěže tam nemají.

Protože s tím vykývali různými rámcovkami.

Prostě k dodávce specifických věcí (kde třeba není jiný dodavatel) přilepili i plnění dodávek běžných věcí, které by jinak museli soutěžit.

Ostatně - RÁMCOVKY - to je kapitola sama pro sebe!

Rámcovky byly oblíbené ve státní správě u ICT. SW a železo podceněno, vyhráli VZ a "cenu" si napakovali na rámcovém plnění dodávek spotřebního materiálu (papíry za 200 Kč za balík).

Dle mého laického pohledu je většina rámcovek na hraně opaku toho, co známe jako "nepřípustné dělení zakázky".... naopak - slučování zakázek a předražená část rámcového plnění.

Dost to připomíná dřívější akce: mobil za 1 Kč a minuta hovoru za 7 Kč na dobu 3 let!

0/0
6.12.2014 14:02

J31a82n 60S56ů39r58a 4375393923522

Jen jsem tím chtěl doložit, že v zakázkách malého rozsahu proteče na SŽDC a ŘSD ročně x miliard zcela neprůhledně. A proto je to novinka, co nový ministr chce udělat a skutečně chce změnit něco, co ještě v těchto dvou organizacích není. a nemusí jít vůbec jen o rámcovky, ty na ŘSD a SŽDC až tak extrémně rozbujelé nejsou.

+3/0
6.12.2014 14:04

Z17d35e39n15a 89V22á90g81n72e28r49o57v45á 5984962589912

To je sice hezké, zveřejnění i VZMR.

Ale jak píši níže - oslovovačkou nebo webovým zveřejněním nic co do 3E neřeší.

Ideální by bylo, kdyby POVINNĚ u VZMR se muselo jet přes veřejné oslovení (tendermarket, Ov atd). Tam už by "domluva" nebyla tak jednoduchá.

Chápu, že jet VŘ podle ZoVZ je u VZMR za 50 tisíc administrativní zátěž a finančně to zvyšuje náklady na zakázku (náklady na VŘ vstupují do hodnoty majetku), ale klidně by šlo udělat zjednodušené VŘ s tím, že POVINNĚ by muselo být veřejné VŘ, nikoliv jen oslovovačka či web, jako je nyní.

Díky různým "hlídacím psům" u dodavatelů by pak zadavatel neměl jistotu, že do VŘ se mu nepřihlásí pro něj neznámý a "nechtěný" Pepík.

Ano, lze to ošetřit techn. a kvalifikačními předpoklady, ale zase - není to tak jednoduché a zadavatel, v případě "tvrdých podmínek" riskuje shození celého výběrka pro diskriminující natatvení T a K předpokladů.

0/0
6.12.2014 14:32

J82a19n 58S60ů12r23a 4365743283312

Jeden dotaz, který nevím: když se osloví tři firmy ve VZMR a současně se to zveřejní, aby se mohl přihlásit kdokoliv, jde to vůbec ještě shodit těmi neoslovenými u ÚOHS?

0/0
6.12.2014 14:34

Z31d18e44n15a 38V54á96g97n58e36r46o59v75á 5754492759492

Když to zveřejníte (ve zveřejnění uvádíte kontakt a hlavně místo a způsob získání zadávací dokumentace) a umožníte komukoliv se soutěže zúčastnit, můžete klidně i oslovit vámi vybrané subjekty a zaslat jim přímo zadávací dokumentaci. To není porušení pravidel.

Jen těm osloveným nesmíte umožnit jiné podmínky než těm veřejným.

Třeba nemůžete jim VY napsat (Frantovi, Pepovi a Lojzovi), že prohlídku místa plnění umožníte 5.1.2015 v 13:00 a že jsou na ni zváni. Pokud totéž nemáte ve vyhlášení nebo nezveřejníte termín prohlídky místa plnění ve věstníku (tedy pro všechny).

Stejně tak nemůžete (ale ani těm veřejným jednotlivě) dát doplňující info k zadávačce či nějakým parametrům, aniž byste to oznámil (prokazatelně - což není třeba telefon!) zase všem.

Ale oslovit "své koně" můžete i když je vyhlášeno veřejně.

Ba naopak - někdy tím můžete prokázat, že jste ještě rozšířil okruh potenciálních uchazečů.

0/0
6.12.2014 14:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.