Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidiči Jančurových taxíků vyhrožují stávkou. Vadí jim snížení platů

Odbory společnosti Tick Tack taxi vyhlásily stávkovou pohotovost. Pokud firma nesplní jejich požadavky, vstoupí dva dny před Štědrým dnem do stávky. Vedení firmy jejich požadavky odmítá, ale je připraveno dál jednat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J38a69r55o57s67l43a14v 87T41í71n76e96k 4964578980792

To potěší hlavně konkurenci. Tak do toho.

0/0
9.12.2014 21:12

J23a25r49o57s10l87a80v 26M93e19d25u62n73a 6382698317270

ať si hoší založí vlastní firmu Rito Taxi nebo Vober.cz a je to na nich, přeju hodně štěstí....... odmítat levné zakázky? to jako když např. bydlím na Míráku a chci na hlavák s kufry, tak to mám vzít pěšky, když mám kolečka?

+5/0
8.12.2014 23:42

R35a33d78e56k 42J53a38n80a26t71a 9285466174352

Tady nejde to to, že by chtěli odmítat levné zakázky, ale že něchtějí, aby se lukrativností zakázek řídily prémie, když ty zakázky přiděluje dispečink ...

0/0
9.12.2014 20:16

T31i41b69o71r 21N52o12v76á56k 5535600489518

tak stačí si do googlu hodit dizkuse o student agency, a tohle samé se tam taky dočtete - "Stěžují si na snížení platů, atmosféru strachu a klientelismus ve firmě".

Není náhodou, že majitelem je taktéž Vančura. Slušný podnikatel nemá s odbory vůbec žádné problémy.

+4/−2
8.12.2014 23:06

J79a40r58o71s49l58a71v 72M78e52d46u68n85a 6682418377690

dvakrát jsem s nimi jel - oproti jiné firmě byli jeho šoféři plní keců, které bych čekal od machra ze Zlaté podkovy, který ale neplatil nějakou tu ochranu magistrátu a dojezdil....

0/0
8.12.2014 23:44

T44o18m68a86s 82N91o11v27o26t29n50y 3771796278189

To komolení jmen má být jako vtipné nebo urážlivé nebo vypovídá spíš o tuposti toho, kdo jména schválně komolí?

+1/0
9.12.2014 0:08

T90i72b97o31r 54N32o68v73á44k 5565780949108

jaké komolení jmen máte konkrétně na mysli ?

0/0
9.12.2014 0:58

J85a51k21u73b 16K21o44r90f 7608670877381

Ten clovek se jmenuje Jancura.

A btw - to ze "slusny podnikatel nema s odbory problemy" je pekna hovadina. Vy jste uz nekoho nekdy zamestnaval??

+2/0
9.12.2014 11:17

M40i54r29o18s92l91a60v 43Z55i95k87m47u85n15d 7109693734223

Tomáš Baťa, majitel firmy Baťa odbory nepotřeboval, dokázal se postarat o své zaměstnance, počínaje vyřešením bytové otázky, podnikového stravování, bezpečnosti práce, slušného platu, karierního rozvoje ... organizoval ve Zlíně 1. května "Svátek práce", šels rodinou v čele "průvodu", pak z tribuny poděkoval spolupracovníkům ... na tovární zdi se skvěl nápis "Práci čest" ...

+1/0
9.12.2014 18:09

J17a87r90o25s75l15a55v 43T66í45n35e56k 4324848690892

Jančura.

0/0
9.12.2014 21:13

P98e12t60r 80M51u94r45č48e14k 3978146340

Když jsem dělal na žižkovské věži tak tam stávalo několik taxi tictac,nastartované motory třeba celou noc,odmítali brát od nás zakázky takže jezdila konkurence.Nedivím se Vančurovi že nastavil jiné ocenění práce svých zaměstnanců taxislužby.Aby platil taxikáře za odpočinek ve svých audinách tak to by musel být vůl a to určitě není.

+2/0
8.12.2014 22:57

Z67d16e51n69ě78k 53T78r95o22n64í49č73e73k 7363560343850

Nevím, co se děje v TicTacu, ale Jančura jako podnikatel mi připadá chytrý. Už je zase na prvních stránkách novin. Kdo z vás tohle dokáže?

+2/−1
8.12.2014 21:04

J32a20n 28S56t85e12h49l88i32k 9275717486861

http://www.denik.cz/ekonomika/nizozemsky-soud-zakazal-uberu-sluzbu-spolujizdy-uberpop-20141208.html

0/0
8.12.2014 19:41

R27o70b79e86r37t 24H75o56m13o53l88k56a 2340592382851

Jste trochu (= dost) mimo. :-D

0/0
8.12.2014 22:53

L54a93d69i58s26l92a78v 57M47á65l65e61k 7463617801398

Trochu = dost? Máte zajímavé vnímání pojmů :-)

0/0
9.12.2014 0:04

M18a94t93ě68j 85P45l21u79h77a82ř 6775312704315

Jančůra je jakožto zaměstnavatel gauner a nikdo mi ten názor nevymluví. Raději bych dělal pod KFC / McD než pod tímhle vydřiduchem.

Kéž by odešel nadobro podnikat na Slovensko a přestal by obtěžovat v ČR. [>-]

+8/−16
8.12.2014 19:11

L35e73o 62V44a37n56ě22k 6323937473238

Jestli je tvůj potenciál na úrovni zaměstnance KFC nebo McDonalds, tak mi není jasné proč se mícháš do lidí, kteří dokážou zaměstnat stovky lidí. Nechceš jít makat na Slovensko?

+12/−5
8.12.2014 19:40

J41a31r70o61s38l94a31v 23M79e60d40u90n51a 6492428247900

tak např. koncept busů na lince Praha-Liberec je fajn... to, že svého času napomohl (anti)monopolní úřad, je jiná věc

0/0
8.12.2014 23:44

T75o47m70á17š 35N21o90v12o27t19n14ý 8689171

Pluhaři, stále se opakujete, zatím jste, mimo keců, dokázal velké hov...

0/0
9.12.2014 14:23

J24a56n 79B36e64n74h58á51k 6824603632511

K tomu mám pár rad: 

1) Buďto nechť se vyprdnou na provizní systém, zvýší pevnou mzdu na vyšší než ochotné, tím mohou začít přijímat i někoho jiného než študáky, aby i řidiči měli úroveň blížící se A6, a řidiči pak bude jedno, kolik a jakých zakázek pojede. Firma pak může/musí lépe zajistit předrezervace, aby se nestalo, že v 7 ráno zjistí, že nemá volné auto. Od toho měl být TickTack zaměstnanecký, neprovizní a lépe centrálně řízen. Navíc dohazování dlouhých zakázek kámošovi dispečera by se dělo třeba jen pro lepší svezení a ne finanční nadržování. Prémie by mohly chodit třeba za kladná hodnocení od zákazníků. Ale mám neodborné přesvědčení, že to je ekonomická sebevražda.

2) Provizní systém má své výhody, vznikne sýto, které vyřadí neschopné řidiče, kteří se jen zašívají. Na druhou stranu se TT více přiblíží klasickým taxislužbám, kde mezi řidiči vznikne klasická soutěž o co nejvíc nejlepších zakázek. Dispečink musí rovnoměrně rozhodit řidičům zakázky, nesmí existovat nadržování (=utopie). To má minimálně dvě nevýhody: TT si nemůže přisvojit autoritu, kterou přikazuje řidiči čekat hodinu na předrezervaci za kilo, a tím těžko zajistí předrezervace ve špičce. Druhá nevýhoda je v tom, že mezi dispečerem a některými řidiči existuje těžko potíratelný systém nadržování, díky kterému budou poctiví snaživci vždycky nas*aní.  Výhoda centrálního řízení v zaměstnaneckém systému je tady v pdachu. Každý řidič bude v provizním systému bojovat za svou kapsu.

+8/0
8.12.2014 16:35

M20a90r44i31a22n11a 23K64r46á83s32n39á 7870307397671

sytý syn syrový sýto;-D;-D

+3/0
8.12.2014 17:35

J44a29n 89B62e16n64h14á60k 6644863742831

Jééžižmarjáá, já su vocas! :D

+7/0
8.12.2014 17:37

M71a18r25i82a28n96a 44K76r69á89s25n94á 7490317337911

Tak hrozné to není, mně to spíš připomnělo vyjmenovaná slova po d: dýdžej, dyskotéka, dylina...;-D

+4/0
8.12.2014 17:43

J26i91ř16í 34L16i24b31e92r 6968570860152

Tak zlé to není, ale Vaše reakce je krásná! ;-D

+6/0
8.12.2014 19:40

M39a79r44k 47P27o50k56o31r10n13y 8414538527693

chybi vam tam samyce

0/0
8.12.2014 21:32

J77a28n 34L49a40k81o72m86ý 7671585615684

Já si myslím, že

1) taxikáři jsou o dost tvrdší kluci, než ti, který SA používá místo toaleťáku v autobusech a vlacích a prostě si jen tak něco líbit nenechají

2) v Praze jsou nenávidění a může se najít někdo, kdo tam nastrčí pár lidí, kterejm dá slušný prachy za to, aby TT škodili

3) řidič taxi a zaměstnanec, to v Praze prostě nemůže klapnout s odvodama, který u nás zaměstnanci mají, když všude jinde jezdí jako OSVČ

+5/0
8.12.2014 17:57

J68a50n 24B27e35n41h91á14k 6964353522971

Souhlasím, proto by se TT mělo soustředit na lepší zajišťování předrezervací (páč hodně zákazníků jim už odešlo), moc neprovokovat staré špatné firmy v centru (případně si jezdit jen své štafly), no a když už jsou to zaměstnanci, TT by se mělo víc orientovat na centrální řízení dispečinkem. Ne jezdit ad hoc od zakázky k zakázce jako OSVČ, který jede jen pro svou peněženku a dispo platí, aby mu dohazovalo zakázky.

+2/0
8.12.2014 18:55

P53a92v10e33l 87Z84d48r62a64z37i94l 8968525669749

Konkurence nespí.... nasadila odbory :-)

+6/−5
8.12.2014 16:00

J24a28n 71Z31b81o77ř57i10l 3419137739

Zase odbory :-/ Komu se to nelíbí tak ať jde jezdit pro konkurenci. Taxislužby nabírají pořád protože jen málo lidí chce dělat tuhle docela těžkou práci.

+7/−7
8.12.2014 15:45

V70a49c48l55a43v 35H30a79j56e39k 3586839129

Ale ne, naopak je to dobrá zpráva.

0/0
8.12.2014 15:54

J29i94ř95í 40E73r52b71e60n 1593274726427

Aha, a když se někdo zaměstnanců zastane, tak je to špatně? Neprotiřečíte si?

+3/−1
8.12.2014 18:00

V75a52c73l49a53v 61H95a58j26e44k 3986179309

asi se nerozumíme. Myslel jsem tím, že ja dobrou zprávou že u Jančury začínají fungovat odbory.

+1/0
8.12.2014 21:35

J12i74ř27í 95E36r25b39e26n 1513354846467

Já nereagoval na Vás, ale na kolegu Zbořila :-)

0/0
8.12.2014 21:39

V83l56a68d52i24m53í75r 16F79i90b61i79g35e94r 5434101661664

Kdyby to tam bylo ťip ťop tak tam odbory nevzniknou. Zažil jsem pár změn výkonového odměňování k "lepšímu" Ano prezentovali to tak že je to lepší než předtím a ti co makají dobře si vydělají, ale když se to promyslelo byla to vždy změna k horšímu byť nádherně prezentovaná. Já tedy nestávkoval já jsem ihned potom co mi nenechali stávající podmínky ihned skončil.

+1/0
8.12.2014 20:04

J29i87ř74í 38B97á34r75t33ů 7432874569893

Horší bude až budou stávkovat Babišovi novináři,potom tu nebude zdroj jedinných a pravdivých informací.

+7/−4
8.12.2014 15:39

N49i66k36o64l95a 91Č52e43c72h 9681929366

Takhle se to dělá. A já blbec si na ty dva dny před Vánocema vzal regulérní dovolenou. ;-D

+6/0
8.12.2014 15:30

F39r49a94n90t10i91s25e71k 59M32r46z20e18n85a 3315925288799

Znamej tam jezdil (není profesi drockar), vydrzel to necele dva mesice. Z vypraveni chápu, ze tohle remeslo chce hodne drsnou naturu a uz je mi jasne proc jsou drockari povětšinou takova paka - normalni clovek ten povl ozralej vozit nemůže.

Jinak Jancura zrovna TicTak pod kontrolou moc nemá, v dispecinku se mu to bratrickuje s nekterymi sofery, kteří pak dostavaji same lahůdky (strizlive Karlovy Vary a pdobne) a ty speky si vyžerou chudaci na nocni. Sice se tam snazil delat cistky, ale do toho dispecinku moc "rezat" nemůže. 

Nakonec ta uroven opet klesne na uroven ostatnich taxislužeb.

+13/0
8.12.2014 15:14

J65i29r26k39a 33A34n24d39r13y89s 1668939970365

Tak taxisluzba je specificky obor a uvidime, jak se s tim Jancura popasuje.

+2/0
8.12.2014 16:11

L60u45k87a13s 43N74o41v28a25k 4969679133568

Ma tri moznosti.

Proda to nebo to necha padnout( otazka zda mu to dovoli jeho ego).

Bude to dal dotovat.

Zrusi zamestnanecke pomery, prejde na OSVČ, vozy pronajme řidičum - v tu chcili z toho ovšem vznikne klasicky dispecink...

Jinak, pokud budu jezdit kratky zskszky, zvladnu jich vic, nez za jednu dlouhou, ovsem je to pidmineny mnozstvim prace co je schopen zajistit.

Od zacatku sem rikal, ze nema sanci byt v plusu, a ma slova se jen a jen potvrzuji....

+4/0
8.12.2014 18:55

K28a78r73e97l 34J62e17r48o75n96ý16m 6259799617966

Tick-Tack je super nápad, ale když místo do ČT na Kavčí hory pošle auto podle googlu někam na Prahu 5 a náhradní vám pošlou za 45 minut, s tím, že taxi, které má dorazit za 25 minut přijede za 55, tak s tím to brzy začne lidi pěkně štvát...

+3/0
8.12.2014 15:09

M12a57r77t60i94n 84P74i29t82u87c28h86a 8612498313585

Tak taxikáři ve světě obvykle bývají ti nejchudší - pákistánci apod.

Jen tady u nás a rusku se zvykli považovat se za honoraci a pokles na světovou úroveň se jim moc nelíbí.

+23/0
8.12.2014 15:09

M36i76l16a45n 64K14r65á13l 8853588591631

Pokud je to tvůj pohled na taxikáře tak ti ho neberu, můj pohled na ně je opačný

0/−4
8.12.2014 15:32

F39i72l32i80p 76S38i69r47o45t71e27k 9812979952841

Opačný pohled, jakože to bývají ti nejbohatší? To platilo u nás do roku 89, kdy kombinace taxikář-vexlák byla opravdu zlatý důl Jinak je to přesně tak, jak se píše v tom prvním příspěvku a je to logické. Řídit auto umí skoro každý, proti jakékoliv jiné profesi v tom není prakticky žádná další dovednost navíc, takže proč by to měli být milionáři. Že se s tím někteří dodnes nechtějí smířit, je věc jiná.

+18/0
8.12.2014 15:58

M79i46l11a66n 27K27r70á38l 8183448951921

Asi jsem se špatně vyjádřil ale takto jak jste to napsal jsem to myslel...

+2/0
8.12.2014 16:37

L46u54k90a12s 44N31o45v55a59k 4179509583908

Bezte si to zkusit, tak na tri mesice a uvidime jak budete mluvit.

Taxikare muze delat vcelku kazdy, ale musite mit na to i naturu, neni to zas takova legrace jak si predstavujete...

+3/0
8.12.2014 18:58

J12a85r85o19s93l18a49v 79M33e28d12u29n41a 6422928107640

no, ono jít hloub už je dost těžké, takže to až tolik sebepřesvědčování nevyžaduje....

0/0
8.12.2014 23:47

D87a83v83i90d 25P55o43l 3378944460515

Jaká je prosím Vaše představa o platu taxikáře? Děkuji

0/0
8.12.2014 23:59

D45a77v39i86d 19R63y40c41h61e44t10s93k26ý 9686271510710

Pak odborář vypadá na levicově zapálenou osobu s totálně zamlženou představou o pracovním -a zřejmě i jakémkoliv jiném- právu. Typický vohnout, nedivím se, že s ním nelze jednat. Řidiče Tick Tack nikdo nenutí makat za almužnu, můžou být z fleku OSVČ.

+7/−1
8.12.2014 15:06

J69i12ř38í 44E90r70b32e66n 1663754566517

Ano? Jestliže je variabilní složka mzdy vázána na výnos, ale ten výnos je přímo ovlivněn tím, jakou práci zaměstnavatel přidělí, tak to silně zavání porušováním Zákoníku práce a zásady "za práci srovnatelné hodnoty srovnatelná odměna".

Pokud ti bude zaměstnavatel přidělovat nevýhodné štace a pak ti nepřizná pohyblivou složku mzdy za to, že jsi nevydělal, tak to je jeho jasná chyba - protože ti nedovolí ovlivnit pracovní výkon! Je to, jako kdyby byli průvodčí ČD odměňování za to, kolik lidí jezdí na jejich trase, ale přitom jim centrála na některých linkách zrušila tržby!

+8/0
8.12.2014 18:05
Foto

Š57t23ě57p65á13n 11B93i41n91k64o 3106114413656

Hele a snížilo se jim těch ofiko 12 tisíc ve mzdě nebo ten zbytek, co jako řidiči berou na dohodu o provedení práce za to, že auta čistí? ;-)

Jinak v tomhle Jančuru chápu. Jsou to zaměstnanci a když jim dispečink přikáže, aby dojeli na konkrétní stanoviště, mají tam bez keců dojet. Jestli se chtějí chovat jako klasičtí taxikáři, nikdo jim nebrání. Ale ve svém autě, na své riziko a za své peníze....

+32/−1
8.12.2014 14:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.