Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidiči Jančurových taxíků vyhrožují stávkou. Vadí jim snížení platů

Odbory společnosti Tick Tack taxi vyhlásily stávkovou pohotovost. Pokud firma nesplní jejich požadavky, vstoupí dva dny před Štědrým dnem do stávky. Vedení firmy jejich požadavky odmítá, ale je připraveno dál jednat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J83a78r45o17s33l39a74v 61T79í84n42e95k 4954158300582

To potěší hlavně konkurenci. Tak do toho.

0/0
9.12.2014 21:12

J63a44r58o54s46l42a28v 16M79e74d71u87n40a 6392268967280

ať si hoší založí vlastní firmu Rito Taxi nebo Vober.cz a je to na nich, přeju hodně štěstí....... odmítat levné zakázky? to jako když např. bydlím na Míráku a chci na hlavák s kufry, tak to mám vzít pěšky, když mám kolečka?

+5/0
8.12.2014 23:42

R43a22d86e62k 28J67a77n98a10t35a 9155196924142

Tady nejde to to, že by chtěli odmítat levné zakázky, ale že něchtějí, aby se lukrativností zakázek řídily prémie, když ty zakázky přiděluje dispečink ...

0/0
9.12.2014 20:16

T39i97b69o74r 81N63o56v91á50k 5595390379578

tak stačí si do googlu hodit dizkuse o student agency, a tohle samé se tam taky dočtete - "Stěžují si na snížení platů, atmosféru strachu a klientelismus ve firmě".

Není náhodou, že majitelem je taktéž Vančura. Slušný podnikatel nemá s odbory vůbec žádné problémy.

+4/−2
8.12.2014 23:06

J67a86r31o50s68l45a77v 61M92e42d94u44n76a 6792558457160

dvakrát jsem s nimi jel - oproti jiné firmě byli jeho šoféři plní keců, které bych čekal od machra ze Zlaté podkovy, který ale neplatil nějakou tu ochranu magistrátu a dojezdil....

0/0
8.12.2014 23:44

T22o96m86a70s 42N89o70v63o44t42n70y 3511706378339

To komolení jmen má být jako vtipné nebo urážlivé nebo vypovídá spíš o tuposti toho, kdo jména schválně komolí?

+1/0
9.12.2014 0:08

T19i20b22o77r 84N46o72v24á52k 5455640739398

jaké komolení jmen máte konkrétně na mysli ?

0/0
9.12.2014 0:58

J14a82k11u55b 44K47o42r50f 7868340957591

Ten clovek se jmenuje Jancura.

A btw - to ze "slusny podnikatel nema s odbory problemy" je pekna hovadina. Vy jste uz nekoho nekdy zamestnaval??

+2/0
9.12.2014 11:17

M85i34r12o16s20l32a15v 71Z53i67k69m42u67n30d 7759333714283

Tomáš Baťa, majitel firmy Baťa odbory nepotřeboval, dokázal se postarat o své zaměstnance, počínaje vyřešením bytové otázky, podnikového stravování, bezpečnosti práce, slušného platu, karierního rozvoje ... organizoval ve Zlíně 1. května "Svátek práce", šels rodinou v čele "průvodu", pak z tribuny poděkoval spolupracovníkům ... na tovární zdi se skvěl nápis "Práci čest" ...

+1/0
9.12.2014 18:09

J95a34r95o34s39l59a69v 94T36í89n90e49k 4314848250282

Jančura.

0/0
9.12.2014 21:13

P98e22t70r 18M42u23r59č11e85k 3468226680

Když jsem dělal na žižkovské věži tak tam stávalo několik taxi tictac,nastartované motory třeba celou noc,odmítali brát od nás zakázky takže jezdila konkurence.Nedivím se Vančurovi že nastavil jiné ocenění práce svých zaměstnanců taxislužby.Aby platil taxikáře za odpočinek ve svých audinách tak to by musel být vůl a to určitě není.

+2/0
8.12.2014 22:57

Z87d23e70n18ě78k 68T38r71o62n61í93č52e46k 7243940253800

Nevím, co se děje v TicTacu, ale Jančura jako podnikatel mi připadá chytrý. Už je zase na prvních stránkách novin. Kdo z vás tohle dokáže?

+2/−1
8.12.2014 21:04

J14a46n 84S26t48e31h62l62i62k 9845827736941

http://www.denik.cz/ekonomika/nizozemsky-soud-zakazal-uberu-sluzbu-spolujizdy-uberpop-20141208.html

0/0
8.12.2014 19:41

R48o92b47e10r16t 23H28o81m69o62l55k53a 2640472272281

Jste trochu (= dost) mimo. :-D

0/0
8.12.2014 22:53

L71a27d27i43s30l81a98v 36M52á48l90e18k 7553267821548

Trochu = dost? Máte zajímavé vnímání pojmů :-)

0/0
9.12.2014 0:04

M96a67t23ě11j 14P45l18u81h96a97ř 6435832394725

Jančůra je jakožto zaměstnavatel gauner a nikdo mi ten názor nevymluví. Raději bych dělal pod KFC / McD než pod tímhle vydřiduchem.

Kéž by odešel nadobro podnikat na Slovensko a přestal by obtěžovat v ČR. [>-]

+8/−16
8.12.2014 19:11

L83e83o 45V43a89n67ě64k 6403737653928

Jestli je tvůj potenciál na úrovni zaměstnance KFC nebo McDonalds, tak mi není jasné proč se mícháš do lidí, kteří dokážou zaměstnat stovky lidí. Nechceš jít makat na Slovensko?

+12/−5
8.12.2014 19:40

J57a66r31o20s35l53a78v 10M55e95d34u25n23a 6362198457460

tak např. koncept busů na lince Praha-Liberec je fajn... to, že svého času napomohl (anti)monopolní úřad, je jiná věc

0/0
8.12.2014 23:44

T47o25m96á78š 64N17o71v21o35t25n89ý 8669921

Pluhaři, stále se opakujete, zatím jste, mimo keců, dokázal velké hov...

0/0
9.12.2014 14:23

J56a18n 92B86e50n59h86á72k 6884143382261

K tomu mám pár rad: 

1) Buďto nechť se vyprdnou na provizní systém, zvýší pevnou mzdu na vyšší než ochotné, tím mohou začít přijímat i někoho jiného než študáky, aby i řidiči měli úroveň blížící se A6, a řidiči pak bude jedno, kolik a jakých zakázek pojede. Firma pak může/musí lépe zajistit předrezervace, aby se nestalo, že v 7 ráno zjistí, že nemá volné auto. Od toho měl být TickTack zaměstnanecký, neprovizní a lépe centrálně řízen. Navíc dohazování dlouhých zakázek kámošovi dispečera by se dělo třeba jen pro lepší svezení a ne finanční nadržování. Prémie by mohly chodit třeba za kladná hodnocení od zákazníků. Ale mám neodborné přesvědčení, že to je ekonomická sebevražda.

2) Provizní systém má své výhody, vznikne sýto, které vyřadí neschopné řidiče, kteří se jen zašívají. Na druhou stranu se TT více přiblíží klasickým taxislužbám, kde mezi řidiči vznikne klasická soutěž o co nejvíc nejlepších zakázek. Dispečink musí rovnoměrně rozhodit řidičům zakázky, nesmí existovat nadržování (=utopie). To má minimálně dvě nevýhody: TT si nemůže přisvojit autoritu, kterou přikazuje řidiči čekat hodinu na předrezervaci za kilo, a tím těžko zajistí předrezervace ve špičce. Druhá nevýhoda je v tom, že mezi dispečerem a některými řidiči existuje těžko potíratelný systém nadržování, díky kterému budou poctiví snaživci vždycky nas*aní.  Výhoda centrálního řízení v zaměstnaneckém systému je tady v pdachu. Každý řidič bude v provizním systému bojovat za svou kapsu.

+8/0
8.12.2014 16:35

M87a58r29i30a63n58a 29K92r52á28s76n23á 7770127247471

sytý syn syrový sýto;-D;-D

+3/0
8.12.2014 17:35

J24a28n 63B20e88n12h77á17k 6294483672841

Jééžižmarjáá, já su vocas! :D

+7/0
8.12.2014 17:37

M59a58r58i21a68n62a 75K57r52á90s70n66á 7690737507371

Tak hrozné to není, mně to spíš připomnělo vyjmenovaná slova po d: dýdžej, dyskotéka, dylina...;-D

+4/0
8.12.2014 17:43

J40i79ř18í 48L44i49b57e70r 6508270370842

Tak zlé to není, ale Vaše reakce je krásná! ;-D

+6/0
8.12.2014 19:40

M80a22r10k 25P89o44k43o92r68n65y 8544258357663

chybi vam tam samyce

0/0
8.12.2014 21:32

J94a33n 57L95a50k25o60m49ý 7751495395294

Já si myslím, že

1) taxikáři jsou o dost tvrdší kluci, než ti, který SA používá místo toaleťáku v autobusech a vlacích a prostě si jen tak něco líbit nenechají

2) v Praze jsou nenávidění a může se najít někdo, kdo tam nastrčí pár lidí, kterejm dá slušný prachy za to, aby TT škodili

3) řidič taxi a zaměstnanec, to v Praze prostě nemůže klapnout s odvodama, který u nás zaměstnanci mají, když všude jinde jezdí jako OSVČ

+5/0
8.12.2014 17:57

J49a20n 10B87e69n50h35á90k 6754403892551

Souhlasím, proto by se TT mělo soustředit na lepší zajišťování předrezervací (páč hodně zákazníků jim už odešlo), moc neprovokovat staré špatné firmy v centru (případně si jezdit jen své štafly), no a když už jsou to zaměstnanci, TT by se mělo víc orientovat na centrální řízení dispečinkem. Ne jezdit ad hoc od zakázky k zakázce jako OSVČ, který jede jen pro svou peněženku a dispo platí, aby mu dohazovalo zakázky.

+2/0
8.12.2014 18:55

P75a34v40e56l 67Z74d34r92a23z77i54l 8348225539759

Konkurence nespí.... nasadila odbory :-)

+6/−5
8.12.2014 16:00

J22a33n 41Z45b59o84ř70i93l 3329927809

Zase odbory :-/ Komu se to nelíbí tak ať jde jezdit pro konkurenci. Taxislužby nabírají pořád protože jen málo lidí chce dělat tuhle docela těžkou práci.

+7/−7
8.12.2014 15:45

V94a13c88l44a90v 63H42a12j30e25k 3846149809

Ale ne, naopak je to dobrá zpráva.

0/0
8.12.2014 15:54

J11i25ř46í 16E71r65b74e74n 1253734236667

Aha, a když se někdo zaměstnanců zastane, tak je to špatně? Neprotiřečíte si?

+3/−1
8.12.2014 18:00

V43a94c39l69a15v 40H17a63j86e78k 3306139779

asi se nerozumíme. Myslel jsem tím, že ja dobrou zprávou že u Jančury začínají fungovat odbory.

+1/0
8.12.2014 21:35

J86i89ř91í 20E33r60b37e29n 1603434446487

Já nereagoval na Vás, ale na kolegu Zbořila :-)

0/0
8.12.2014 21:39

V64l32a66d27i16m79í39r 75F77i56b68i13g41e24r 5844761501934

Kdyby to tam bylo ťip ťop tak tam odbory nevzniknou. Zažil jsem pár změn výkonového odměňování k "lepšímu" Ano prezentovali to tak že je to lepší než předtím a ti co makají dobře si vydělají, ale když se to promyslelo byla to vždy změna k horšímu byť nádherně prezentovaná. Já tedy nestávkoval já jsem ihned potom co mi nenechali stávající podmínky ihned skončil.

+1/0
8.12.2014 20:04

J32i93ř42í 37B84á75r82t63ů 7902234859463

Horší bude až budou stávkovat Babišovi novináři,potom tu nebude zdroj jedinných a pravdivých informací.

+7/−4
8.12.2014 15:39

N82i60k93o30l49a 17Č49e45c79h 9971909366

Takhle se to dělá. A já blbec si na ty dva dny před Vánocema vzal regulérní dovolenou. ;-D

+6/0
8.12.2014 15:30

F10r40a30n87t77i18s74e59k 78M66r21z50e15n37a 3465905448519

Znamej tam jezdil (není profesi drockar), vydrzel to necele dva mesice. Z vypraveni chápu, ze tohle remeslo chce hodne drsnou naturu a uz je mi jasne proc jsou drockari povětšinou takova paka - normalni clovek ten povl ozralej vozit nemůže.

Jinak Jancura zrovna TicTak pod kontrolou moc nemá, v dispecinku se mu to bratrickuje s nekterymi sofery, kteří pak dostavaji same lahůdky (strizlive Karlovy Vary a pdobne) a ty speky si vyžerou chudaci na nocni. Sice se tam snazil delat cistky, ale do toho dispecinku moc "rezat" nemůže. 

Nakonec ta uroven opet klesne na uroven ostatnich taxislužeb.

+13/0
8.12.2014 15:14

J87i25r89k40a 72A18n18d20r74y76s 1378149230335

Tak taxisluzba je specificky obor a uvidime, jak se s tim Jancura popasuje.

+2/0
8.12.2014 16:11

L13u15k36a54s 54N93o85v81a48k 4359669263488

Ma tri moznosti.

Proda to nebo to necha padnout( otazka zda mu to dovoli jeho ego).

Bude to dal dotovat.

Zrusi zamestnanecke pomery, prejde na OSVČ, vozy pronajme řidičum - v tu chcili z toho ovšem vznikne klasicky dispecink...

Jinak, pokud budu jezdit kratky zskszky, zvladnu jich vic, nez za jednu dlouhou, ovsem je to pidmineny mnozstvim prace co je schopen zajistit.

Od zacatku sem rikal, ze nema sanci byt v plusu, a ma slova se jen a jen potvrzuji....

+4/0
8.12.2014 18:55

K53a24r22e69l 58J11e38r20o74n46ý69m 6669219797666

Tick-Tack je super nápad, ale když místo do ČT na Kavčí hory pošle auto podle googlu někam na Prahu 5 a náhradní vám pošlou za 45 minut, s tím, že taxi, které má dorazit za 25 minut přijede za 55, tak s tím to brzy začne lidi pěkně štvát...

+3/0
8.12.2014 15:09

M43a96r32t73i52n 87P46i10t10u91c45h49a 8652158763635

Tak taxikáři ve světě obvykle bývají ti nejchudší - pákistánci apod.

Jen tady u nás a rusku se zvykli považovat se za honoraci a pokles na světovou úroveň se jim moc nelíbí.

+23/0
8.12.2014 15:09

M72i56l69a64n 95K61r16á77l 8133848221371

Pokud je to tvůj pohled na taxikáře tak ti ho neberu, můj pohled na ně je opačný

0/−4
8.12.2014 15:32

F68i66l86i42p 24S28i48r50o13t91e72k 9592169242211

Opačný pohled, jakože to bývají ti nejbohatší? To platilo u nás do roku 89, kdy kombinace taxikář-vexlák byla opravdu zlatý důl Jinak je to přesně tak, jak se píše v tom prvním příspěvku a je to logické. Řídit auto umí skoro každý, proti jakékoliv jiné profesi v tom není prakticky žádná další dovednost navíc, takže proč by to měli být milionáři. Že se s tím někteří dodnes nechtějí smířit, je věc jiná.

+18/0
8.12.2014 15:58

M77i22l60a71n 14K96r81á95l 8203518251701

Asi jsem se špatně vyjádřil ale takto jak jste to napsal jsem to myslel...

+2/0
8.12.2014 16:37

L81u89k53a70s 67N74o18v40a43k 4159139353478

Bezte si to zkusit, tak na tri mesice a uvidime jak budete mluvit.

Taxikare muze delat vcelku kazdy, ale musite mit na to i naturu, neni to zas takova legrace jak si predstavujete...

+3/0
8.12.2014 18:58

J66a35r59o80s82l19a57v 80M49e38d65u51n22a 6182408867700

no, ono jít hloub už je dost těžké, takže to až tolik sebepřesvědčování nevyžaduje....

0/0
8.12.2014 23:47

D76a89v98i56d 65P59o59l 3318154840965

Jaká je prosím Vaše představa o platu taxikáře? Děkuji

0/0
8.12.2014 23:59

D83a77v71i18d 35R34y46c70h31e25t36s42k66ý 9896411610860

Pak odborář vypadá na levicově zapálenou osobu s totálně zamlženou představou o pracovním -a zřejmě i jakémkoliv jiném- právu. Typický vohnout, nedivím se, že s ním nelze jednat. Řidiče Tick Tack nikdo nenutí makat za almužnu, můžou být z fleku OSVČ.

+7/−1
8.12.2014 15:06

J28i54ř66í 77E53r72b37e22n 1353904106757

Ano? Jestliže je variabilní složka mzdy vázána na výnos, ale ten výnos je přímo ovlivněn tím, jakou práci zaměstnavatel přidělí, tak to silně zavání porušováním Zákoníku práce a zásady "za práci srovnatelné hodnoty srovnatelná odměna".

Pokud ti bude zaměstnavatel přidělovat nevýhodné štace a pak ti nepřizná pohyblivou složku mzdy za to, že jsi nevydělal, tak to je jeho jasná chyba - protože ti nedovolí ovlivnit pracovní výkon! Je to, jako kdyby byli průvodčí ČD odměňování za to, kolik lidí jezdí na jejich trase, ale přitom jim centrála na některých linkách zrušila tržby!

+8/0
8.12.2014 18:05
Foto

Š10t58ě76p33á60n 95B71i65n56k25o 3876704683646

Hele a snížilo se jim těch ofiko 12 tisíc ve mzdě nebo ten zbytek, co jako řidiči berou na dohodu o provedení práce za to, že auta čistí? ;-)

Jinak v tomhle Jančuru chápu. Jsou to zaměstnanci a když jim dispečink přikáže, aby dojeli na konkrétní stanoviště, mají tam bez keců dojet. Jestli se chtějí chovat jako klasičtí taxikáři, nikdo jim nebrání. Ale ve svém autě, na své riziko a za své peníze....

+32/−1
8.12.2014 14:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.