Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidiči Jančurových taxíků vyhrožují stávkou. Vadí jim snížení platů

Odbory společnosti Tick Tack taxi vyhlásily stávkovou pohotovost. Pokud firma nesplní jejich požadavky, vstoupí dva dny před Štědrým dnem do stávky. Vedení firmy jejich požadavky odmítá, ale je připraveno dál jednat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J11a88r92o54s22l52a39v 91T19í44n90e33k 4904668430862

To potěší hlavně konkurenci. Tak do toho.

0/0
9.12.2014 21:12

J72a53r95o36s73l65a33v 50M42e31d50u75n28a 6722108457840

ať si hoší založí vlastní firmu Rito Taxi nebo Vober.cz a je to na nich, přeju hodně štěstí....... odmítat levné zakázky? to jako když např. bydlím na Míráku a chci na hlavák s kufry, tak to mám vzít pěšky, když mám kolečka?

+5/0
8.12.2014 23:42

R91a88d77e70k 73J36a35n88a58t59a 9555166224452

Tady nejde to to, že by chtěli odmítat levné zakázky, ale že něchtějí, aby se lukrativností zakázek řídily prémie, když ty zakázky přiděluje dispečink ...

0/0
9.12.2014 20:16

T29i98b60o19r 64N79o57v19á44k 5655520229898

tak stačí si do googlu hodit dizkuse o student agency, a tohle samé se tam taky dočtete - "Stěžují si na snížení platů, atmosféru strachu a klientelismus ve firmě".

Není náhodou, že majitelem je taktéž Vančura. Slušný podnikatel nemá s odbory vůbec žádné problémy.

+4/−2
8.12.2014 23:06

J11a63r72o46s43l54a48v 98M76e64d26u98n26a 6702468257150

dvakrát jsem s nimi jel - oproti jiné firmě byli jeho šoféři plní keců, které bych čekal od machra ze Zlaté podkovy, který ale neplatil nějakou tu ochranu magistrátu a dojezdil....

0/0
8.12.2014 23:44

T77o43m30a85s 31N75o66v62o44t65n36y 3811546228289

To komolení jmen má být jako vtipné nebo urážlivé nebo vypovídá spíš o tuposti toho, kdo jména schválně komolí?

+1/0
9.12.2014 0:08

T61i45b33o35r 84N23o21v61á73k 5455510439448

jaké komolení jmen máte konkrétně na mysli ?

0/0
9.12.2014 0:58

J20a48k18u21b 93K38o87r18f 7918130797861

Ten clovek se jmenuje Jancura.

A btw - to ze "slusny podnikatel nema s odbory problemy" je pekna hovadina. Vy jste uz nekoho nekdy zamestnaval??

+2/0
9.12.2014 11:17

M16i82r97o88s22l27a32v 51Z97i47k79m47u20n39d 7919653804553

Tomáš Baťa, majitel firmy Baťa odbory nepotřeboval, dokázal se postarat o své zaměstnance, počínaje vyřešením bytové otázky, podnikového stravování, bezpečnosti práce, slušného platu, karierního rozvoje ... organizoval ve Zlíně 1. května "Svátek práce", šels rodinou v čele "průvodu", pak z tribuny poděkoval spolupracovníkům ... na tovární zdi se skvěl nápis "Práci čest" ...

+1/0
9.12.2014 18:09

J49a78r42o32s52l95a56v 24T86í25n34e19k 4684418530482

Jančura.

0/0
9.12.2014 21:13

P78e39t22r 72M60u28r29č90e45k 3728676700

Když jsem dělal na žižkovské věži tak tam stávalo několik taxi tictac,nastartované motory třeba celou noc,odmítali brát od nás zakázky takže jezdila konkurence.Nedivím se Vančurovi že nastavil jiné ocenění práce svých zaměstnanců taxislužby.Aby platil taxikáře za odpočinek ve svých audinách tak to by musel být vůl a to určitě není.

+2/0
8.12.2014 22:57

Z10d64e46n31ě37k 45T63r10o53n82í40č12e41k 7963390163270

Nevím, co se děje v TicTacu, ale Jančura jako podnikatel mi připadá chytrý. Už je zase na prvních stránkách novin. Kdo z vás tohle dokáže?

+2/−1
8.12.2014 21:04

J88a77n 47S93t70e60h61l52i18k 9945307586501

http://www.denik.cz/ekonomika/nizozemsky-soud-zakazal-uberu-sluzbu-spolujizdy-uberpop-20141208.html

0/0
8.12.2014 19:41

R85o78b38e84r24t 31H78o13m81o33l77k52a 2940942982201

Jste trochu (= dost) mimo. :-D

0/0
8.12.2014 22:53

L40a63d87i22s73l56a94v 29M76á39l14e83k 7773287501428

Trochu = dost? Máte zajímavé vnímání pojmů :-)

0/0
9.12.2014 0:04

M51a13t96ě60j 72P56l82u18h37a23ř 6175532694515

Jančůra je jakožto zaměstnavatel gauner a nikdo mi ten názor nevymluví. Raději bych dělal pod KFC / McD než pod tímhle vydřiduchem.

Kéž by odešel nadobro podnikat na Slovensko a přestal by obtěžovat v ČR. [>-]

+8/−16
8.12.2014 19:11

L75e64o 61V42a77n40ě41k 6463767393838

Jestli je tvůj potenciál na úrovni zaměstnance KFC nebo McDonalds, tak mi není jasné proč se mícháš do lidí, kteří dokážou zaměstnat stovky lidí. Nechceš jít makat na Slovensko?

+12/−5
8.12.2014 19:40

J18a18r83o27s93l34a62v 82M44e11d91u97n47a 6462828807790

tak např. koncept busů na lince Praha-Liberec je fajn... to, že svého času napomohl (anti)monopolní úřad, je jiná věc

0/0
8.12.2014 23:44

T84o59m49á50š 59N35o62v48o32t44n49ý 9198104145354

Pluhaři, stále se opakujete, zatím jste, mimo keců, dokázal velké hov...

0/0
9.12.2014 14:23

J67a76n 64B47e97n89h43á88k 6534693342501

K tomu mám pár rad: 

1) Buďto nechť se vyprdnou na provizní systém, zvýší pevnou mzdu na vyšší než ochotné, tím mohou začít přijímat i někoho jiného než študáky, aby i řidiči měli úroveň blížící se A6, a řidiči pak bude jedno, kolik a jakých zakázek pojede. Firma pak může/musí lépe zajistit předrezervace, aby se nestalo, že v 7 ráno zjistí, že nemá volné auto. Od toho měl být TickTack zaměstnanecký, neprovizní a lépe centrálně řízen. Navíc dohazování dlouhých zakázek kámošovi dispečera by se dělo třeba jen pro lepší svezení a ne finanční nadržování. Prémie by mohly chodit třeba za kladná hodnocení od zákazníků. Ale mám neodborné přesvědčení, že to je ekonomická sebevražda.

2) Provizní systém má své výhody, vznikne sýto, které vyřadí neschopné řidiče, kteří se jen zašívají. Na druhou stranu se TT více přiblíží klasickým taxislužbám, kde mezi řidiči vznikne klasická soutěž o co nejvíc nejlepších zakázek. Dispečink musí rovnoměrně rozhodit řidičům zakázky, nesmí existovat nadržování (=utopie). To má minimálně dvě nevýhody: TT si nemůže přisvojit autoritu, kterou přikazuje řidiči čekat hodinu na předrezervaci za kilo, a tím těžko zajistí předrezervace ve špičce. Druhá nevýhoda je v tom, že mezi dispečerem a některými řidiči existuje těžko potíratelný systém nadržování, díky kterému budou poctiví snaživci vždycky nas*aní.  Výhoda centrálního řízení v zaměstnaneckém systému je tady v pdachu. Každý řidič bude v provizním systému bojovat za svou kapsu.

+8/0
8.12.2014 16:35

M83a66r24i95a93n58a 60K60r26á88s42n58á 7820317787711

sytý syn syrový sýto;-D;-D

+3/0
8.12.2014 17:35

J89a23n 72B44e95n65h40á70k 6814443822891

Jééžižmarjáá, já su vocas! :D

+7/0
8.12.2014 17:37

M51a70r95i79a35n83a 78K80r17á48s55n60á 7490537197771

Tak hrozné to není, mně to spíš připomnělo vyjmenovaná slova po d: dýdžej, dyskotéka, dylina...;-D

+4/0
8.12.2014 17:43

J43i16ř64í 75L21i71b97e40r 6968890540282

Tak zlé to není, ale Vaše reakce je krásná! ;-D

+6/0
8.12.2014 19:40

M36a52r24k 58P75o70k19o55r92n61y 8334978527963

chybi vam tam samyce

0/0
8.12.2014 21:32

J63a50n 66L22a94k51o56m61ý 7371755795164

Já si myslím, že

1) taxikáři jsou o dost tvrdší kluci, než ti, který SA používá místo toaleťáku v autobusech a vlacích a prostě si jen tak něco líbit nenechají

2) v Praze jsou nenávidění a může se najít někdo, kdo tam nastrčí pár lidí, kterejm dá slušný prachy za to, aby TT škodili

3) řidič taxi a zaměstnanec, to v Praze prostě nemůže klapnout s odvodama, který u nás zaměstnanci mají, když všude jinde jezdí jako OSVČ

+5/0
8.12.2014 17:57

J78a78n 71B65e82n45h39á59k 6544643342951

Souhlasím, proto by se TT mělo soustředit na lepší zajišťování předrezervací (páč hodně zákazníků jim už odešlo), moc neprovokovat staré špatné firmy v centru (případně si jezdit jen své štafly), no a když už jsou to zaměstnanci, TT by se mělo víc orientovat na centrální řízení dispečinkem. Ne jezdit ad hoc od zakázky k zakázce jako OSVČ, který jede jen pro svou peněženku a dispo platí, aby mu dohazovalo zakázky.

+2/0
8.12.2014 18:55

P83a77v43e62l 84Z80d81r66a33z24i17l 8578725839949

Konkurence nespí.... nasadila odbory :-)

+6/−5
8.12.2014 16:00

J12a70n 73Z25b48o78ř69i91l 3399827379

Zase odbory :-/ Komu se to nelíbí tak ať jde jezdit pro konkurenci. Taxislužby nabírají pořád protože jen málo lidí chce dělat tuhle docela těžkou práci.

+7/−7
8.12.2014 15:45

V78a87c67l91a51v 98H25a70j38e26k 3186929769

Ale ne, naopak je to dobrá zpráva.

0/0
8.12.2014 15:54

J55i92ř23í 82E64r71b24e91n 1973494376887

Aha, a když se někdo zaměstnanců zastane, tak je to špatně? Neprotiřečíte si?

+3/−1
8.12.2014 18:00

V79a49c85l27a24v 85H13a79j56e11k 3936979409

asi se nerozumíme. Myslel jsem tím, že ja dobrou zprávou že u Jančury začínají fungovat odbory.

+1/0
8.12.2014 21:35

J71i18ř41í 12E55r77b92e77n 1963684546647

Já nereagoval na Vás, ale na kolegu Zbořila :-)

0/0
8.12.2014 21:39

V86l36a67d68i44m79í47r 40F13i71b58i39g52e24r 5394141231294

Kdyby to tam bylo ťip ťop tak tam odbory nevzniknou. Zažil jsem pár změn výkonového odměňování k "lepšímu" Ano prezentovali to tak že je to lepší než předtím a ti co makají dobře si vydělají, ale když se to promyslelo byla to vždy změna k horšímu byť nádherně prezentovaná. Já tedy nestávkoval já jsem ihned potom co mi nenechali stávající podmínky ihned skončil.

+1/0
8.12.2014 20:04

J54i97ř24í 51B92á62r81t89ů 7512714439203

Horší bude až budou stávkovat Babišovi novináři,potom tu nebude zdroj jedinných a pravdivých informací.

+7/−4
8.12.2014 15:39

N82i79k40o61l36a 58Č45e20c22h 9301569676

Takhle se to dělá. A já blbec si na ty dva dny před Vánocema vzal regulérní dovolenou. ;-D

+6/0
8.12.2014 15:30

F37r98a58n11t58i41s48e88k 64M76r24z56e49n44a 3435155858539

Znamej tam jezdil (není profesi drockar), vydrzel to necele dva mesice. Z vypraveni chápu, ze tohle remeslo chce hodne drsnou naturu a uz je mi jasne proc jsou drockari povětšinou takova paka - normalni clovek ten povl ozralej vozit nemůže.

Jinak Jancura zrovna TicTak pod kontrolou moc nemá, v dispecinku se mu to bratrickuje s nekterymi sofery, kteří pak dostavaji same lahůdky (strizlive Karlovy Vary a pdobne) a ty speky si vyžerou chudaci na nocni. Sice se tam snazil delat cistky, ale do toho dispecinku moc "rezat" nemůže. 

Nakonec ta uroven opet klesne na uroven ostatnich taxislužeb.

+13/0
8.12.2014 15:14

J38i74r95k91a 87A77n97d89r86y79s 1688129170335

Tak taxisluzba je specificky obor a uvidime, jak se s tim Jancura popasuje.

+2/0
8.12.2014 16:11

L50u56k24a92s 13N79o41v20a32k 4549559163658

Ma tri moznosti.

Proda to nebo to necha padnout( otazka zda mu to dovoli jeho ego).

Bude to dal dotovat.

Zrusi zamestnanecke pomery, prejde na OSVČ, vozy pronajme řidičum - v tu chcili z toho ovšem vznikne klasicky dispecink...

Jinak, pokud budu jezdit kratky zskszky, zvladnu jich vic, nez za jednu dlouhou, ovsem je to pidmineny mnozstvim prace co je schopen zajistit.

Od zacatku sem rikal, ze nema sanci byt v plusu, a ma slova se jen a jen potvrzuji....

+4/0
8.12.2014 18:55

K82a21r91e24l 39J33e68r91o81n71ý44m 6219799137676

Tick-Tack je super nápad, ale když místo do ČT na Kavčí hory pošle auto podle googlu někam na Prahu 5 a náhradní vám pošlou za 45 minut, s tím, že taxi, které má dorazit za 25 minut přijede za 55, tak s tím to brzy začne lidi pěkně štvát...

+3/0
8.12.2014 15:09

M54a67r30t61i69n 89P16i92t30u50c12h16a 8222278523505

Tak taxikáři ve světě obvykle bývají ti nejchudší - pákistánci apod.

Jen tady u nás a rusku se zvykli považovat se za honoraci a pokles na světovou úroveň se jim moc nelíbí.

+23/0
8.12.2014 15:09

M46i81l21a24n 77K93r64á38l 8783478401681

Pokud je to tvůj pohled na taxikáře tak ti ho neberu, můj pohled na ně je opačný

0/−4
8.12.2014 15:32

F84i78l81i32p 76S72i65r64o34t93e45k 9742769282711

Opačný pohled, jakože to bývají ti nejbohatší? To platilo u nás do roku 89, kdy kombinace taxikář-vexlák byla opravdu zlatý důl Jinak je to přesně tak, jak se píše v tom prvním příspěvku a je to logické. Řídit auto umí skoro každý, proti jakékoliv jiné profesi v tom není prakticky žádná další dovednost navíc, takže proč by to měli být milionáři. Že se s tím někteří dodnes nechtějí smířit, je věc jiná.

+18/0
8.12.2014 15:58

M73i37l27a55n 74K38r30á97l 8383678871881

Asi jsem se špatně vyjádřil ale takto jak jste to napsal jsem to myslel...

+2/0
8.12.2014 16:37

L59u12k90a81s 31N59o47v17a50k 4689789383498

Bezte si to zkusit, tak na tri mesice a uvidime jak budete mluvit.

Taxikare muze delat vcelku kazdy, ale musite mit na to i naturu, neni to zas takova legrace jak si predstavujete...

+3/0
8.12.2014 18:58

J61a86r26o51s46l46a47v 59M32e90d11u60n91a 6642398647800

no, ono jít hloub už je dost těžké, takže to až tolik sebepřesvědčování nevyžaduje....

0/0
8.12.2014 23:47

D52a63v88i82d 15P61o42l 3218244250395

Jaká je prosím Vaše představa o platu taxikáře? Děkuji

0/0
8.12.2014 23:59

D30a14v57i88d 16R22y50c13h55e91t31s50k39ý 9366201890310

Pak odborář vypadá na levicově zapálenou osobu s totálně zamlženou představou o pracovním -a zřejmě i jakémkoliv jiném- právu. Typický vohnout, nedivím se, že s ním nelze jednat. Řidiče Tick Tack nikdo nenutí makat za almužnu, můžou být z fleku OSVČ.

+7/−1
8.12.2014 15:06

J39i93ř17í 52E68r25b25e49n 1653564356827

Ano? Jestliže je variabilní složka mzdy vázána na výnos, ale ten výnos je přímo ovlivněn tím, jakou práci zaměstnavatel přidělí, tak to silně zavání porušováním Zákoníku práce a zásady "za práci srovnatelné hodnoty srovnatelná odměna".

Pokud ti bude zaměstnavatel přidělovat nevýhodné štace a pak ti nepřizná pohyblivou složku mzdy za to, že jsi nevydělal, tak to je jeho jasná chyba - protože ti nedovolí ovlivnit pracovní výkon! Je to, jako kdyby byli průvodčí ČD odměňování za to, kolik lidí jezdí na jejich trase, ale přitom jim centrála na některých linkách zrušila tržby!

+8/0
8.12.2014 18:05
Foto

Š40t31ě30p17á48n 11B86i52n71k84o 3526874603356

Hele a snížilo se jim těch ofiko 12 tisíc ve mzdě nebo ten zbytek, co jako řidiči berou na dohodu o provedení práce za to, že auta čistí? ;-)

Jinak v tomhle Jančuru chápu. Jsou to zaměstnanci a když jim dispečink přikáže, aby dojeli na konkrétní stanoviště, mají tam bez keců dojet. Jestli se chtějí chovat jako klasičtí taxikáři, nikdo jim nebrání. Ale ve svém autě, na své riziko a za své peníze....

+32/−1
8.12.2014 14:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.