Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Poučení z ledovky: Dráhy chtějí při pohromách i tabule s fixami

České dráhy a Správa železniční dopravní cesty začínají vymýšlet, jak zabránit špatné informovanosti cestujících během kalamitních stavů. Právě tu vyčítají poslanci i vláda oběma organizacím po poslední ledovce nejvíce. Dráhy například chtějí při výpadcích proudu využívat kancelářské tabule a fixy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V40e60r71o53n29i15k87a 74Š94k54v41á39r80o43v26á 5891880866376

Stačilo by, kdyby prodejci jízdenek nešli domů, ale zůstali v práci a podávaly informace. Po celonočním čekání na hlavním nádraží v Praze se mi zdá, že tabule a fixy nic nevyřeší. Prodejci šli domů a z fungujících rozhlasů se jen ozvývalo, "Vážení cestující..." A ti vážení cestující si neměli, kam sednout a nevěděli nic o tom, co se děje. Dále se v rozhlase ozývalo: "Vlak společnosti České dráhy." a "Omluvte, prosím zpoždění." takové zcela zbytečné informace, ale aby se rozhlasem vyhlásilo něco praktického, jako, že nádraží zůstane celou noc otevřeno, nebo že WC bude možné použít zdarma, to už ne, hlavně, že cestující ví, že "Vlak společnosti České dráhy má zpoždění." (To ví ibez hlášení v rozhlase.) V takové situaci je cestujícím jedno, komu vlak patří, je zajímá, co se děje, zda mají čekat na nádraží apod. A pořídit tabule, aby se na ně psalo, že vlak společnosti České dráhy... Je zcela zbytečné.

+4/−3
9.12.2014 14:31
Foto

B98r51o73n43i19s77l36a54v 73G62a22b56r35y83š 2552369971

Nechci se nikoho zastávat, ale uvědomte si, že pokladní toho mají taky plné brejle, když celý den musí poslouchat nenávistné pohledy cestujících. Někteří z nich navíc také dojíždějí. Jak byste se zachovala po takové osmi- nebo dvanáctihodinové směně? Vy byste se nechala přinutit, abyste byla déle v práci? Čest, že to někteří dokážou psychicky zvládnout.

+6/0
9.12.2014 19:08

J55i65ř45í 68E61r43b43e26n 1793584166707

Dvanáct hodin poslouchat nenávistné pohledy musí být fakt strašlivé ;-)

+1/0
9.12.2014 22:14
Foto

B65r85o15n38i92s24l47a49v 71G83a25b30r63y24š 2412849761

Dostal jste mě :-), napsal jsem to jinak, než jsem chtěl. Pokladní toho ale i tak musí vytrpět dost. Poslouchat urážky a nadávky a do toho se přesto usmívat, protože si cestující bude stěžovat, že se pokladní na něj ušklíbla. Mám na pokladně bývalou spolužačku a sděluje mi občas veselé historky z natáčení. Dostalo mě, že někteří ani nevědí, kam a kterým vlakem vůbec jedou.

+2/−1
9.12.2014 22:34

V83a16c80l13a42v 62H13a80j71e53k 3276769739

taky existuje cosi jako zákoník práce, který říká jak dlouho může být zaměstnanec souvisle v práci.

0/0
10.12.2014 8:14

F74r20a40n45t42i96š28e22k 89V50a91n26ě72k 1307304217717

Fixou se tak můžete na tabule nakreslit maximálně tak prasátka, když nikdo neví kdy co pojede či nepojede. Nikam se nedovoláte a když už jo, tak stejně nikdo nic neví.

+1/−1
9.12.2014 13:25

M58a11r59t94i91n 38H79a18n11z54a85l 8438439169185

Pan Štěpán se trochu plete. Na stejném patře sedí jen provozní dispečeři SŽDC a regionální dospečeři ČD. A to jen pro oblast Praha. Siťoví dispečeři (dálkaři) sedí o patro výš. A ještě o patro výš sedí ústřední dispečer SŽDC, spravující vrcholově celou zemi. Taky by bylo dobré dodat, že po příchodu minulého (již odešlého) vedení byl jeden post v pražské oblasti zrušen a nebyl znovu obnoven, takže zatímco provozní 1 má "jen" hlavní štreku na Třebovou, provozní 2 má oblast, která začíná u Žatce a končí u Světlé nad Sázavou a má v sobě takové chuťovky, jako berounskou, benešovskou a půl Prahy (obecně od hlaváku na jih). Takže zatímco regionální ČD aparát narostl o 100% (tedy na celé 4 osoby, které nestíhají a nechtějte vědět, jak to vypadalo, když byli jen dva), provozní dispečeři pro oblast Praha (tedy od Tábora až po Náchod, od Klobuk až po Světlou nad Sázavou) jsou také jen 4. A když máte kalamitu, nebo mimořádku a ve frontě vám čeká 7 hovorů (víc už jich, tuším, zařízení neumožnilo), je to na kulku do hlavy... Obávám se, že tady se to trochu s tím propouštěním provozních zaměstnanců přehnalo...

PS: a težko určit, jaký bude zasedací pořádek v nové králíkárně na Balabence

+3/−1
9.12.2014 12:35

A79l43e57x19a95n63d20e67r 39M72a74l45ý 7706454446

No, ze to sem pletu, ale ony to nebyly jen drahy, kdo to nezvladal. Drahy sice nezvladly jak nahradni dopravu tak informovanost, ale treba prazsky DPP sice krasne nahradil tramvaje autobusama (dostal jsem se z mista kde jezdi jen tramvaje, na druhy konec Prahy, kde taky jezdi jen tramvaje, jen s 5 minutovym zpozdenim), ale nikomu nikdo nic nerekl. U nas stavel nahradni autobus, ale nikdo vubec nevedel kde presne (na zastavce tram to nebylo, ac tu po kolejich jezdit muzou) a spousta lidi ani nemela tuseni ze ty tramvaje nejezdi. Ze by treba narychlo splacali nejaky cedulky na zastavky tram, nebo alespon jednou za cas projelo nejaky auto ze kteryho by to rekli lidem osobne, o tom jsme si mohli nechat zdat... Kdo nema internet v mobilu nebo na nej nekouka kazdy den nez vyrazi z baraku, byl v haji.

0/−1
9.12.2014 11:16

M89i90r31o60s10l14a53v 86Z62i48k80m44u81n11d 7369823204413

Náhradní tabulky byly, ono taky nějakou dobu trvá, než se nafutrují do pouzder a rozvezou se po zastávkách. Tohle dělá "zastávková služba" ... Klik tam je zaměstnáno lidí a jaký mají svolávací plán pro případ mimořádností nevím ... a taky to těm lidem nějakou dobu trvá, než se dostanou na své pracoviště, zvláště, když tram nejezdí ...

Já jsem ty tabulky viděl jak v oblasti Vinohrad, tak Smíchovského nádraží, resp. počínaje Andělem ...

+2/0
9.12.2014 12:19

J90a71n 85L85a85k14o62m78ý 7661115845944

Ono tam bylo špatně to, že na každý zastávce, které se to týká je jasně uvedený, že náhradní doprava za metro. A stejně tak by mělo být i náhradní doprava za tramvaje, protože DPP ví, kde ten autobus bude zastavovat, pokud náhodou něco

0/0
9.12.2014 12:21

A74l68e49x70a80n21d97e72r 70M73a88l52ý 7366574956

Alepoň tedy že v centru něco bylo. U nás ani tam kam jsem jel se neobjevilo vůbec nic ani do 18:00 (kdy jsem se vracel). Oboje to tedy jsou místa kde nic než tramvaje nejezdí, takže tam ani žádné trvalé zastávky busu nejsou.

0/0
9.12.2014 13:09

P59a66v80e75l 33M93a10t87o43u17š17e80k 5890697378274

Jak zabránit špatné informovanosti cestujících během kalamitních stavů? Jednoduše. Povolat stovky úředníků do terénu. Např. v Praze nebo v Kolíně byla informovanost cestujících naprosto děsivá. Pořád dokola opakovaná namluvená hlášení o tom, jak má ten a ten vlak zpoždění 240 minut, které se může změnit, že se České dráhy za zpoždění vlaku omlouvají a další nesmyslné bláboly (byť určitě vše podle předpisů). Místo toho, aby vzal někdo do ruky "nepředpisově" mikrofon nebo tlampač a hlásil, co jede, nikoli co nejede. Takhle lidi čekali v hale, byli nuceni poslouchat pořád dokola ty nesmysly a mezitím jim třeba ujel právě ten jediný vlak za odpoledne, na který čekali. Katastrofa. Jedna věc je kalamita a druhá věc je lidská blbost, která každou kalamitu bohatě přetrumfne. Ale třeba v Nymburce naopak stále někdo chodil, informoval cestující o aktuálním stavu a dokonce jim nosil čaj nebo kafe. Jde to, jen to chce chtít a občas používat mozek.

+8/−2
9.12.2014 9:03

J66i10ř57í 85J12u76r80á25š41e18k 8507905290907

V Kolíně je to katastrofa. Už několikrát jsem tam měl problém. Jednou otočili pendl Ústí - Kolín před cílovou stanicí Kolín. Lidi tam stáli na nástupišti jak troubové a nikomu nikdo nic neřekl, že se spoj úplně zrušil a odjel z jiné stanice.

Teď v neděli nebyli schopni operativně pořešit problém na koleji pár set metrů před nádražím. Ex144 Landek stál skoro hodinu a půl před poškozenou kolejí než někoho napadlo vlakem kousek couvnou a přejet na druhou neblokovanou kolej. Prostě děs.

+1/−4
9.12.2014 9:13

J74a87r23o43s87l88a23v 74K37o97m24o12ň 1680944564261

vlak není auto a nemůže jen tam couvnout. To musí povolit dispečer a uvolnit i vedlejší kolej na kterou poté vjel. Provoz kolem Kolína není místní cesta IV. kategorie

+5/0
9.12.2014 9:48

J96i83ř36í 66J81u71r45á87š67e41k 8987795270477

To je mi jasné, jen na tu myšlenku přišli trošku pozdě. Jde mi o reakceschopnost. Navíc pokud je to kousek od nádraží a dispečeři mají o všem přehled. Nechat stát mezinárodní rychlík jen tak, navíc bez řádné informovanosti, mi příjde v tomto století a roce tragikomické. Po vedlejší koleji v protisměru za tu dobu projely vlaky 2, pokud jsem dobře počítal. Zkuste jezdit na té trase každý týden a určitě si jako v roce 2014, skoro 2015 připadat nebudete.

0/−3
9.12.2014 9:56

J90a32r17o27s74l97a39v 97K50o46m52o78ň 1860244964221

nevím, nejsem z stř. čech, ale kolínem vede trať na moravu,ne? Tak předpokládám, že je tam docela provoz. Pokud tam byl problém s kolejí tak tam byly asi i další technici apod aby se na problém koukli. Opravdu těžko posoudit co všechno se děje, ale určitě nikdo neměl zájem ho tam nechat stát déle než je nutné, protože brzdí další vlaky za ním. Ikdyž tedy nevím kolik toho jelo za ním. Nechce se mi to hledat v jř. Informaci o délce čekání vám v moment zařátku mimořádnosti nedá nikdo, podle vývoje stavu a jeho řešení. Ale nebyl jsem ve vlaku a lisdi budou říkat všechn aby on ibyly ti nejlepší a zaměstnanci dráhy jak oti největší blbci.už jsem to nejednou zažil jak si ženská do telefonu vymýšlělela jen aby se ukázala jaká je frajerka a průvodčí debil. Prostě lidi ...

+2/0
9.12.2014 10:05

J63i15ř87í 42J92u48r31á34š43e57k 8897395160317

Jak říkám, informovanost nulová, neschopnost dispečerů, průvodčích. Žádné info ve vlaku, až asi po 40 minutách pustili hlášení. Prvně mělo být zpoždění malé, potom postupně po 10 minutách přidávali. Až to skončilo na 90. Na příjezdu před Kolínem jsme jich měli 15. Museli jsme se sami ptát na přípoje, zda budou v Kolíně čekat a kolik. Průvodčí prvně na vyžádání řekne, že přípoj ten a ten čekat bude, ale potom, když vlaky z nádraží odjedou, neřekne nic. V jiných vlacích a nádražích to funguje jinak. Třeba v SC. Tam před cílovou stanicí Ostrava  při zpoždění průvodčí hlásí, který vlak čeká a když nečeká, kudy kam se dostat.

Už dnes je to na trase Praha Ostrava šílené a bude hůř. A vůbec se tomu nedivím, když návrháři jízdního řádu nepočítají s celoročními výlukami při rekonstrukcích kolejí a nádraží.

0/−1
9.12.2014 10:25

M16a50r38t49i40n 82N12o88v76o19t35n73ý 3756196901834

"Návrháři" jízdního řádu při jeho návrhu samozřejmě počítají s plánovanými výlukami, nevymýšlejte si.

+2/0
9.12.2014 11:13

J42i46ř46í 30J88u30r92á13š49e77k 8687115380427

Tak asi ne všude a vždy. V roce 2012 jízda SC Ostrava Svinov - Praha hl.n. trvala podle jízdního řádu 3 hod 2 minuty. Dnes, v době několika reko nádraží a kolejí ta stejná jízda ve stejném čase podle jízdního řádu 2 hod 59 min. Tak si nevymýšlejte Vy.

0/0
9.12.2014 19:01

J14a90r76o26s13l93a87v 56K18o74m16o22ň 1750484114201

no pokud stojíte a nevíte jak dlouho, totéž neví ani dispečer, tak se nečeká, pokud se ví kdy dorazíte, žádná očekáváné zdržení není v plánu a tak se ví co počká a co ne. Ale pokud stojíte a nehýbete se a neví se kdy se to zprovozní tak volat na čekání dispečerovi je marné. Obzvlášť pokud se jen přidává zpoždění. Co odjelo se mohla průvodčí dovědět z aplikace Můj vlak,stejně jako cestující. Předpokládám, že net v mobilu má kde kdo a pokud je ve zmiňovaném vlaku wi-fi tak skoro každý si to může najít. I mě se stalo, že mi dispečer řekně, že se čekat bude a pak vlaky tam nejsou. Aniž by mi to zpětně sdělil. Navíc SC je extrém, na který čeká skoro kde co. Byť v Ostravě je takt co hodinu, takže tam se mnohdy moc nečeká s přípoji, když do hodiny jede další, někdy i v kratším intervalu.

+1/0
9.12.2014 11:15

P46a41v57e34l 32M26a62t95o40u32š18e90k 5120207928804

Vlak sice auto není, ale podobná situace se mi jednou stala v Německu (Eberswalde, nedaleko Berlína) a vyřešili to celkem rychle a operativně. Zezadu na nás najel diesel, který někde narychlo sehnali, a odtáhl nás do stanice. A to se říká, že tam neumějí řešit nečekané situace. V Kolíně také nemají jen jedinou kolej. Pravda je, že tam asi musí sloužit blbci, protože jsou tam alespoň nějaké drobné komplikace skoro na denním pořádku, ani nemusí sněžit a mrznout.

0/−1
9.12.2014 10:15

J95i73ř68í 56J15u73r79á57š78e50k 8697305270947

Tady se čekalo na posunovače. Museli ho tam dostat z nádraží. Vysílačkou potom dával strojvedoucímu hlášení. Ale všechno trvalo strašně dlouho. Díky této neschopnosti  jsem dojel do cílové stanice o 4 hodiny později.

Cca před měsícem se Landeku pokazila lokomotiva. Prvně hlásili menší zpoždění. Nakonec opět, než sehnali náhradní, hodina fuč.

0/−1
9.12.2014 10:29

J42i45ř93í 74E71r55b34e88n 1403934546447

"Jednou se mi stala podobná situace v Německu" není zrovna moc  srovnatelná situace s desítkami zablokovaných vlaků na koridorech... Navíc u nás ty diesely stahovali z normálních výkonů i z dep a připravovali je na kalamitu už od pondělního odpoledne, ze 130 uvízlých vlaků se jich 120 podařilo dopravit do stanic během dvou až tří hodin po uvíznutí, což je při přeplněném grafikonu českých hlavních tratí a disfunkčním zabezpečovacím zařízením obdivuhodný výkon, ne-li přímo malý zázrak.

0/0
9.12.2014 22:22

R68a77d71k71a 93T21a44u82c14h83m46a90n26o64v45á 4829644750204

Souhlasím v Kolíně je to katastrofa. No a co se týká minulého týdne? Nějaký nádražák který nás informoval o tom co se děje a kdy co pojede nám pouze zdělil že je na nádráží od 22 hodin a je unavenej. A ve finále aby se nás asi zbavil ! tak nás poslal na vlak který pojede do Prahy přez Nymburk tak jsme se do něho naskládali a těsně před odjezdem nám oznámila průvodčí že jede do Chlumce nad Cidlinou a ne do Prahy - takže jsme zase vystoupili a toho nádražáka už jsme nenašli. Do toho neustále přijížděly další a další vlaky z okolních vedlejších tratí. V pokladně se vesele prodávaly lístky na vlaky které nejednou a pokud si člověk požádal o zpožděnku tak ještě dostal vynadáno protože je to moc obtěžovalo. ..

A to že nás každý den posílají na nástupiště ze kterého má odjet vlak a 5 minut před odjezdem ho mění to už je vrchol neschopnosti - ano může se to stát jednou za čas ale nesmí to být pravidelně každý den.

0/−1
9.12.2014 9:50

J87i25ř81í 53J66u31r81á91š97e48k 8607785930837

Koukám, že jsme se shodli i na první větě. Ty lidi bych tam povyhazoval. :-)

0/−1
9.12.2014 10:01

M58i48r90o27s83l95a34v 61Z48i32k69m51u81n40d 7889513494523

No jo, ale to by ti úředníci museli mít jednak tzv. placenou domácí pohotovost, jednak byste musel ty úředníky dopravit nějak na ta místa. Oni totiž bydlí kolem Prahy a do práce jezdí vlakem (který nejede) , resp. na pražských sídlištích, kam jezdí tramvaj (která taky nejede).

Mikrofon nebo tlampač vám je k ničemu, když nevíte co pojede. Co pojede se objeví na INFOPANELU ...

Doba, kdy byl v každé stanici náčelník / přednosta, výpravčí, staniční dělník, pokladní je dávnou minulostí.

Přednosta stanice šéfuje x počtu stanic v okruhu třeba 50 km, ve stanici je pouze výpravčí nebo taky nikdo - bezobslužná stanice řízená dálkově odněkud, pokladní tam není nebo funguje pouze omezeně ... Pokud nikdo ve stanici není, tak se tam můžete spoléhat pouze na "dálkové hlášení" pouštěné odněkud z počítačového programu ... tam  kde jsou lidi a hlavně "logistické zázemí", třeba i na ten čaj, tak tam se to dá zařídit ....

Prostě daň technickému pokroku ...

Řekl bych, že nemáte zkušenosti ze zahraničí, například při zastavení provozu v Německu, protože při nějakém kutání v zemi se našla letecká puma -  nabourá to dopravu "v polovině Německa" a nikdo vám nic neřekne, protože nádraží je na dvě ulice kolem obšancováno a jakýsi infomátor posílal akorát "někam na náměstí" odkud jely busy do nejbližší zastávky. Nikdo se neobtěžoval napsat na kus papíru kam který bus jede, v kolik pojede ... Na první zastávce se cestující vysypali, pak přijela elektrická jednotka, na níž je pouze strojvedoucí. Informace absolutně žádné ...  

Nebo taková stávka ve Francii či Itálii. Italové alespoň ohlásí, že se stávkuje od 8,00 do 16,00 nebo od 21,00 do následujících 21,00, ale Frantík prodlužoval stávku salámovou metodou, takže cesta do Francie byla taková loterie ... večer ve 20,00 byl na infopanelu ohlášen "jeden ze dvou vlaků jedoucích z A do B za celý den", druhý den ráno v 8,00 už tam nebyl ... další spojení až odpoledne ...

O nějakém občerstvení nebo odškodném si můžete nechat jen zdát ... ale všichni

+2/0
9.12.2014 12:36

M48i76r88o98s84l23a95v 60Z15i94k61m39u46n62d 7649983284263

budou tvrdit, že tohle by se v Německu nemohlo stát.  Zažil jsem mimořádnost ve Švýcarsku, kde jsem se začal řídit vlastním rozumem, na rozdíl od domorodců, kteří se řídili pokyny zaměstnanců - ty se ovšem měnily pomalu každých 5 minut ....

0/0
9.12.2014 12:39

P84a14v70e90l 61M48a34t64o68u70š95e29k 5530747778184

1) Před týdnem se na našich tratích ani nenašla nevybouchlá puma, ani nestávkovali železničáři (alespoň ne oficiálně, ve skutečnosti to stávku trochu připomínalo). Možná mám se zahraničními železnicemi menší zkušenosti než vy (mj. nejsem držitelem volných jízdenek a netrávím víkendy bezdůvodným cestováním napříč Evropou). Připouštím, že ani tam není vše v pořádku, ale obvykle se tam člověk setkává přece jen s větší ochotou a profesionalitou. U nás železnice funguje dost mizerně bohužel i mimo kalamitní situace. Z každodenního dojíždění do zaměstnání vím, o čem mluvím. Ale netvrdím, že problémy má jen železnice, problémy má celá naše společnost.

2) Stanice, o nichž jsem psal (Praha hl. n., Kolín), určitě nepatří mezi ty, v nichž není žádný personál.

3) Do obou jmenovaných stanic by nebyl technický problém dopravit několik desítek informátorů z budovy na pražském nábřeží.

4) Když po obhlídce peronů zjistím já, který vlak je cca za jak dlouho schopen odjezdu, měl by podle mého soudu být téhož schopen každý zaměstnanec ředitelství ČD, snad včetně uklízeček. To, jestli má vlak mašinu a četu a jestli vůbec stojí u perónu, poznám, a zaměstnanec ČD by to měl poznat taky.

5) Nic o skutečných aktuálních odjezdech vlaků na odjezdových tabulích obou zmíněných stanic nebylo. Ty byly zcela zaplněny vlaky se zpožděním 180 až 240 minut, z nichž většina ve skutečně ani nikdy neodjela. Kdyby tam byly pravdivé a hlavně potřebné informace, nepsal bych tu o tom.

+1/−1
9.12.2014 13:54

R95a62d94i16m 98Š47o77l17c 1175355755354

Jestli spíš nezkoordinovat činnost dispečerů SŽDC a ČD? Zrovna ČD mají svoje zařízení on-line (kasy a posky). V kasách proud šel a posky mají své baterie a povětšinou i SIMkartu, tedy on-line připojení. Hlavní problém je tedy v podání informací těch nejkompetentnějších k těm, co musí být ve styku ze zákazníkem.

+2/0
9.12.2014 9:01

J36a19r46o86s77l59a15v 86K86o49m57o72ň 1230794514141

asi myslíte POPky. Ty jsou on-line každých 15 minut na stažení informací o mimořádnostech apod. Jinak by baterka nevydržela ani pár nodin. A na mimořádnostech bylo jen uvedeno totéž co na webu ČD, mimořádná událost s trolejemi, a že náhradní busy nelze a že se shání mot. hnací vozidla. Víc si může zavolat dispečerovi,ale kdyžtam bude volat tolik uváznutých vlaků je prostě problém, v krátké době moc mimořádností, ale mohli už informovat SMSkama jiné aby cestující varovali před další jízdou, že jsou problémy v provozu. Protože mimořádnost nijak neomezuje prodej z POPky. Sám jsem jezdil v pondělí na ostravsku a tam problém nebyl, a žádná oficilání informace nepřišla. Jen koukat na mimořádnosti,ale to je jen info a rozsah opravdu člověk nevím zda něco jezdí či ne. Tady na severu takový problém prostě nebyl jako na olomoucku a jinde

+1/0
9.12.2014 9:54

R97a65d69i95m 69Š75o65l44c 1555535475754

Omlouvám se, to na bankovní karty jsem opravdu nemyslel.

0/0
9.12.2014 10:26

M18i18r95e54k 49H86r86o61c62h 3709524270485

Zase vymýšlíme vymyšlené. Co kdyby byl prostě ve stanicích normální mikrofon do rozhlasu a místo té umělé baby či chlapa si tam sedl někdo, kdo ví co se děje a aktuálně informoval. ano, nebude to školeným hlasem, předpokládám, že v Praze bude mít vytýkanou melodiku, v Holomócu zas hanácké přízvuk, ale furt mi je to milejší, když se něco dozvím, než když mi školená mašina neřekne nic.Mimochodem, na hlášení z Mohelnice osmdesátých let "....předpokládaná doba zpoždění se může měnit a taky se změní tak prosíme v hospodě plaťte předem" mě nepřestává fascinovat svou genialitou a předvídavostí. ;-D

+7/−2
9.12.2014 7:35

R68a71d19o83s44l11a21v 59K37l58a43u21d95a 5834328204792

On tam je normální mikrofon a dá se to na něj přepnout. Tady řešili co v případě že vypnou proud.

+6/−1
9.12.2014 7:38

P26e81t88r 39N30e52c93h14a35n47i71c43k17ý 7533256828180

U rozhlasu je šance, že to dost lidí neuslyší nebo tomu nebude rozumnět

0/−4
9.12.2014 8:16

P18a22v94e90l 37M15a78t13o98u33š60e52k 5380367598124

To je pravda. Zatímco ta blbá namluvená hlášení sice možná každý slyší, ale nic kloudného se z nich nedozví.

+1/−1
9.12.2014 9:06

P29a58v56e43l 25M57a91t91o12u55š71e89k 5170437538184

Přesně tak.

0/−1
9.12.2014 9:05

M73i34r50o24s66l63a42v 72Z79i26k35m60u65n98d 7559433724203

sedl někdo kdo ví, jenže nebyl ten KDO VÍ .... 

To je furt jedno a totéž, když mi řeknou, že vlak nejede nebo má zpoždění, tak nejede nebo má zpoždění ... Je mi celkem jedno proč nejede nebo má zpoždění, protože to stejně neovlivním. Až něco přijede, tak to přijede ... Rozčilovat se kvůli tomu, nadávat místním zaměstnancům je projev ubohosti - ti lidé to nezavinili, nemohou s tím nic dělat - pracují s informacemi, které mají, případně si jít někam stěžovat nemá cenu ...

0/0
9.12.2014 12:44

R56a10d86o55s58l15a91v 46K44l93a88u30d21a 5164308154802

Na každý stanici metra mají tabuli a křídy. Když je nějaký problém, fláknou jí ke vstupu. Fixy nejsou nejlepším řešením, když je člověk nejvíc potřebuje, tak zjistí že vyschly.

+8/0
9.12.2014 7:33

O47n29d26ř58e21j 83M32y92š11k90a 3374594389748

Jenže k čemu ty cedule v metru jsou, když tam jsou informace minimální (pouze ve stylu nejezdí tram, nic víc) a neaktuální - stav minulý týden při té kalamitě.

0/0
9.12.2014 10:42

J54o64s55e76f 53V61o40l61f39í67k 4658765859243

... Ukazuje se, že trošku doplácíme na rozdělení železnice...

Ne trošku, ale hodně. Celý ten nápad s rozdělením je krystalická blbost. ČD má třeba ještě nádraží, SŽDC koleje. Vlak přijede na první kolej, sníh odklízí bába od ČD. Vlak přijede na třetí kolej, sníh odklízí dědek od SŽDC. A tak dále.

+7/−1
9.12.2014 7:22

P71e20t35r 31N65e88c50h29a49n36i42c56k80ý 7613216118860

Hlavně to masivní propouštění s tím spojené pociťujeme každou zimu. Pak pokladní z jedné vesnice chodí uklízet koleje i do dvou sousedních stanic.

+2/0
9.12.2014 7:29

V39a83c56l90a39v 35H81a72j48e14k 3586539709

No to ale přišlo z EU. Až předají ČD budovy SŽDC tek se celý úklid přesune problém vymizí.  Uklizeno nebude ani na tom peronu u budovy. Probléme jsou ty informační toky při mimořádnostech a tam jsou tabule k ničemu, pokud se k lidem co na ně mají psát ty informace nedostanou. Co se pokladník nedozví z počítače to na tabuli nenapíše. A ve velkých stanicích ví jeno to co vidí cestující na "PRAGOTRONU".  TO JE KLASIKA. pO BITVĚ JE ZASE KAŽDEJ GENERÁL.

+3/0
9.12.2014 8:31

S62t43a35n59i72s24l10a30v 76T39v14r43z 4366187943509

Viz DB.

0/0
9.12.2014 9:08

V26í45t 37K58a80p28o52u35n 7147708330949

Krok s rozdělením železnice je důležitý pro liberalizaci železnice. Pokud by ČD zůstaly nádraží a cesty, těžko by po nich mohl jezdit jiný dopravce. 

Když infrastrukturu vlastní, alespoň opticky, jiná firma, je možné zde vytvořit prostředí pro konkurenci.

+2/0
9.12.2014 9:03

V47a19c97l21a93v 66H63a92j51e31k 3186509479

To ano. Ale důsledkem je významnesložitější řešení jakékoliv mimořádnosti a předávání informací.

+1/0
9.12.2014 10:09

P52e14t33r 83M75e39j14z15l43í43k 8708324451750

A kdy se rozdělí třeba pražské tramvaje? Koleje můžou zůstat městu a co linka, to jiný dopravce. Jízdenky by si samozřejmě vzájemně neuznávali. Že na to ještě nikdo nepřišel, když to tak nádherně funguje?

+1/−1
9.12.2014 10:10

J22a27n 88S32u23c43h80ý 6770504348

Bohužel železnice jako taková chtě nechtě je státní služba (proto je také dotována přes ztrátovost). Liberalizací se akorát dosáhne toho, že konkurence si pobere výdělečné trasy a stát bude platit víc, než předtím.

takhle stejně nejde převést do soukromých rukou např pošta. Přesto, že v malých obcích jsou pobočky ztrátové je zájmem státu, aby existovaly - např pro výplatu dávek, informovanost občanů atd.

0/0
9.12.2014 11:38

P43e19t40r 70M84e51j14z51l70í94k 8878754301270

Pro cestující je to krystalická blbost, pro manažerské iniciátory celé té akce náramně chytrá záležitost, protože se mohly naodklánět miliardy, jen to hvízdalo.

0/−1
9.12.2014 10:07

K63a32r79e90l 23C35h31r81a88s60t30i58n79a 4983724740355

..tabule s fixy..., nikoliv s fixami.

+4/−10
9.12.2014 7:09

R34a25d11o69s42l57a36v 63K18l10a60u90d73a 5894698224472

Fixa je podle vzoru žena:-P

+2/−2
9.12.2014 7:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.