Diskuze
Poučení z ledovky: Dráhy chtějí při pohromách i tabule s fixami
Děkujeme za pochopení.
V80e88r39o89n60i28k39a 41Š94k34v92á34r94o81v65á
Stačilo by, kdyby prodejci jízdenek nešli domů, ale zůstali v práci a podávaly informace. Po celonočním čekání na hlavním nádraží v Praze se mi zdá, že tabule a fixy nic nevyřeší. Prodejci šli domů a z fungujících rozhlasů se jen ozvývalo, "Vážení cestující..." A ti vážení cestující si neměli, kam sednout a nevěděli nic o tom, co se děje. Dále se v rozhlase ozývalo: "Vlak společnosti České dráhy." a "Omluvte, prosím zpoždění." takové zcela zbytečné informace, ale aby se rozhlasem vyhlásilo něco praktického, jako, že nádraží zůstane celou noc otevřeno, nebo že WC bude možné použít zdarma, to už ne, hlavně, že cestující ví, že "Vlak společnosti České dráhy má zpoždění." (To ví ibez hlášení v rozhlase.) V takové situaci je cestujícím jedno, komu vlak patří, je zajímá, co se děje, zda mají čekat na nádraží apod. A pořídit tabule, aby se na ně psalo, že vlak společnosti České dráhy... Je zcela zbytečné.
B12r83o42n83i90s80l35a71v 79G17a37b30r21y28š
Nechci se nikoho zastávat, ale uvědomte si, že pokladní toho mají taky plné brejle, když celý den musí poslouchat nenávistné pohledy cestujících. Někteří z nich navíc také dojíždějí. Jak byste se zachovala po takové osmi- nebo dvanáctihodinové směně? Vy byste se nechala přinutit, abyste byla déle v práci? Čest, že to někteří dokážou psychicky zvládnout.
F62r32a29n44t61i38š76e16k 27V46a91n12ě48k
Fixou se tak můžete na tabule nakreslit maximálně tak prasátka, když nikdo neví kdy co pojede či nepojede. Nikam se nedovoláte a když už jo, tak stejně nikdo nic neví.
M88a35r86t29i44n 33H25a74n77z26a34l
Pan Štěpán se trochu plete. Na stejném patře sedí jen provozní dispečeři SŽDC a regionální dospečeři ČD. A to jen pro oblast Praha. Siťoví dispečeři (dálkaři) sedí o patro výš. A ještě o patro výš sedí ústřední dispečer SŽDC, spravující vrcholově celou zemi. Taky by bylo dobré dodat, že po příchodu minulého (již odešlého) vedení byl jeden post v pražské oblasti zrušen a nebyl znovu obnoven, takže zatímco provozní 1 má "jen" hlavní štreku na Třebovou, provozní 2 má oblast, která začíná u Žatce a končí u Světlé nad Sázavou a má v sobě takové chuťovky, jako berounskou, benešovskou a půl Prahy (obecně od hlaváku na jih). Takže zatímco regionální ČD aparát narostl o 100% (tedy na celé 4 osoby, které nestíhají a nechtějte vědět, jak to vypadalo, když byli jen dva), provozní dispečeři pro oblast Praha (tedy od Tábora až po Náchod, od Klobuk až po Světlou nad Sázavou) jsou také jen 4. A když máte kalamitu, nebo mimořádku a ve frontě vám čeká 7 hovorů (víc už jich, tuším, zařízení neumožnilo), je to na kulku do hlavy... Obávám se, že tady se to trochu s tím propouštěním provozních zaměstnanců přehnalo...
PS: a težko určit, jaký bude zasedací pořádek v nové králíkárně na Balabence
J10a36n 55B27l59i82z32n96i27č22e41n12k73o
No, ze to sem pletu, ale ony to nebyly jen drahy, kdo to nezvladal. Drahy sice nezvladly jak nahradni dopravu tak informovanost, ale treba prazsky DPP sice krasne nahradil tramvaje autobusama (dostal jsem se z mista kde jezdi jen tramvaje, na druhy konec Prahy, kde taky jezdi jen tramvaje, jen s 5 minutovym zpozdenim), ale nikomu nikdo nic nerekl. U nas stavel nahradni autobus, ale nikdo vubec nevedel kde presne (na zastavce tram to nebylo, ac tu po kolejich jezdit muzou) a spousta lidi ani nemela tuseni ze ty tramvaje nejezdi. Ze by treba narychlo splacali nejaky cedulky na zastavky tram, nebo alespon jednou za cas projelo nejaky auto ze kteryho by to rekli lidem osobne, o tom jsme si mohli nechat zdat... Kdo nema internet v mobilu nebo na nej nekouka kazdy den nez vyrazi z baraku, byl v haji.
M88i42r53o88s94l66a94v 90Z87i42k45m45u91n87d
Náhradní tabulky byly, ono taky nějakou dobu trvá, než se nafutrují do pouzder a rozvezou se po zastávkách. Tohle dělá "zastávková služba" ... Klik tam je zaměstnáno lidí a jaký mají svolávací plán pro případ mimořádností nevím ... a taky to těm lidem nějakou dobu trvá, než se dostanou na své pracoviště, zvláště, když tram nejezdí ...
Já jsem ty tabulky viděl jak v oblasti Vinohrad, tak Smíchovského nádraží, resp. počínaje Andělem ...
P91a96v95e53l 84M16a93t43o35u82š59e55k
Jak zabránit špatné informovanosti cestujících během kalamitních stavů? Jednoduše. Povolat stovky úředníků do terénu. Např. v Praze nebo v Kolíně byla informovanost cestujících naprosto děsivá. Pořád dokola opakovaná namluvená hlášení o tom, jak má ten a ten vlak zpoždění 240 minut, které se může změnit, že se České dráhy za zpoždění vlaku omlouvají a další nesmyslné bláboly (byť určitě vše podle předpisů). Místo toho, aby vzal někdo do ruky "nepředpisově" mikrofon nebo tlampač a hlásil, co jede, nikoli co nejede. Takhle lidi čekali v hale, byli nuceni poslouchat pořád dokola ty nesmysly a mezitím jim třeba ujel právě ten jediný vlak za odpoledne, na který čekali. Katastrofa. Jedna věc je kalamita a druhá věc je lidská blbost, která každou kalamitu bohatě přetrumfne. Ale třeba v Nymburce naopak stále někdo chodil, informoval cestující o aktuálním stavu a dokonce jim nosil čaj nebo kafe. Jde to, jen to chce chtít a občas používat mozek.
J43i24ř94í 83J35u56r33á22š39e12k
V Kolíně je to katastrofa. Už několikrát jsem tam měl problém. Jednou otočili pendl Ústí - Kolín před cílovou stanicí Kolín. Lidi tam stáli na nástupišti jak troubové a nikomu nikdo nic neřekl, že se spoj úplně zrušil a odjel z jiné stanice.
Teď v neděli nebyli schopni operativně pořešit problém na koleji pár set metrů před nádražím. Ex144 Landek stál skoro hodinu a půl před poškozenou kolejí než někoho napadlo vlakem kousek couvnou a přejet na druhou neblokovanou kolej. Prostě děs.
R79a36d78i20m 30Š43o21l93c
Jestli spíš nezkoordinovat činnost dispečerů SŽDC a ČD? Zrovna ČD mají svoje zařízení on-line (kasy a posky). V kasách proud šel a posky mají své baterie a povětšinou i SIMkartu, tedy on-line připojení. Hlavní problém je tedy v podání informací těch nejkompetentnějších k těm, co musí být ve styku ze zákazníkem.
J19a80r67o94s39l10a31v 68K56o94m79o54ň
asi myslíte POPky. Ty jsou on-line každých 15 minut na stažení informací o mimořádnostech apod. Jinak by baterka nevydržela ani pár nodin. A na mimořádnostech bylo jen uvedeno totéž co na webu ČD, mimořádná událost s trolejemi, a že náhradní busy nelze a že se shání mot. hnací vozidla. Víc si může zavolat dispečerovi,ale kdyžtam bude volat tolik uváznutých vlaků je prostě problém, v krátké době moc mimořádností, ale mohli už informovat SMSkama jiné aby cestující varovali před další jízdou, že jsou problémy v provozu. Protože mimořádnost nijak neomezuje prodej z POPky. Sám jsem jezdil v pondělí na ostravsku a tam problém nebyl, a žádná oficilání informace nepřišla. Jen koukat na mimořádnosti,ale to je jen info a rozsah opravdu člověk nevím zda něco jezdí či ne. Tady na severu takový problém prostě nebyl jako na olomoucku a jinde
M17i69r39e48k 32H80r95o14c16h
Zase vymýšlíme vymyšlené. Co kdyby byl prostě ve stanicích normální mikrofon do rozhlasu a místo té umělé baby či chlapa si tam sedl někdo, kdo ví co se děje a aktuálně informoval. ano, nebude to školeným hlasem, předpokládám, že v Praze bude mít vytýkanou melodiku, v Holomócu zas hanácké přízvuk, ale furt mi je to milejší, když se něco dozvím, než když mi školená mašina neřekne nic.Mimochodem, na hlášení z Mohelnice osmdesátých let "....předpokládaná doba zpoždění se může měnit a taky se změní tak prosíme v hospodě plaťte předem" mě nepřestává fascinovat svou genialitou a předvídavostí.
R22a78d57o89s26l68a74v 73K85l60a32u41d73a
On tam je normální mikrofon a dá se to na něj přepnout. Tady řešili co v případě že vypnou proud.
R62a65d10o37s42l84a94v 19K96l39a87u49d46a
Na každý stanici metra mají tabuli a křídy. Když je nějaký problém, fláknou jí ke vstupu. Fixy nejsou nejlepším řešením, když je člověk nejvíc potřebuje, tak zjistí že vyschly.
O17n86d30ř67e87j 47M49y82š61k93a
Jenže k čemu ty cedule v metru jsou, když tam jsou informace minimální (pouze ve stylu nejezdí tram, nic víc) a neaktuální - stav minulý týden při té kalamitě.
J81o19s29e32f 74V95o60l60f82í95k
... Ukazuje se, že trošku doplácíme na rozdělení železnice...
Ne trošku, ale hodně. Celý ten nápad s rozdělením je krystalická blbost. ČD má třeba ještě nádraží, SŽDC koleje. Vlak přijede na první kolej, sníh odklízí bába od ČD. Vlak přijede na třetí kolej, sníh odklízí dědek od SŽDC. A tak dále.
P11e51t49r 87N84e46c71h94a16n71i45c85k46ý
Hlavně to masivní propouštění s tím spojené pociťujeme každou zimu. Pak pokladní z jedné vesnice chodí uklízet koleje i do dvou sousedních stanic.
K24a53r53e20l 10C11h43r21a10s71t27i28n22a
..tabule s fixy..., nikoliv s fixami.
Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům
Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu...
Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou
Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Seznam zakázaných kotlů. Co vám od září hrozí, když v nich budete dál topit
Premium Češi stále provozují nejméně 150 tisíc starých neekologických kotlů na tuhá paliva 1. a 2. emisní...
Loď v Baltimoru měla potíže už dřív, most si o nehodu říkal, soudí odborníci
Bezprostředně po úterní nehodě lodi v americkém Baltimoru vedení společnosti, která loď provozuje,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Bankrot zažehnán, zatím. Saúdové nalijí do luxusních elektroaut miliardu dolarů
Americký výrobce luxusních elektromobilů Lucid získá od divize saúdskoarabského státního...
Průlomový lék na hubnutí dráždí cenou. Kúru za tisíce lze vyrobit za pět dolarů
Lék Ozempic od společnosti Novo Nordisk je jedním z hitů posledních měsíců. Ukázalo se totiž, že...
Divné kšefty za 1,5 miliardy dolarů. Nejvíc dílů pro ruská letadla dováží Gabon
Gabon se stal největším dodavatelem náhradních dílů pro ruská letadla, napsal server The Moscow...
Nezdravé pryč. Komika donutili stáhnout z londýnské dopravy plakát s hotdogem
V londýnském metru se nevyplácí utahovat si z hotdogů. Své o tom ví populární britský komik Ed...
Do dobíječek dá stát dalších šest miliard. Už jich je víc, než auta potřebují
Dalších šest miliard korun plánuje ministerstvo dopravy v příštích letech využít na výstavbu nových...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!