Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Poučení z ledovky: Dráhy chtějí při pohromách i tabule s fixami

České dráhy a Správa železniční dopravní cesty začínají vymýšlet, jak zabránit špatné informovanosti cestujících během kalamitních stavů. Právě tu vyčítají poslanci i vláda oběma organizacím po poslední ledovce nejvíce. Dráhy například chtějí při výpadcích proudu využívat kancelářské tabule a fixy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V48e23r37o48n43i57k73a 23Š79k27v97á66r25o57v50á 5431930836136

Stačilo by, kdyby prodejci jízdenek nešli domů, ale zůstali v práci a podávaly informace. Po celonočním čekání na hlavním nádraží v Praze se mi zdá, že tabule a fixy nic nevyřeší. Prodejci šli domů a z fungujících rozhlasů se jen ozvývalo, "Vážení cestující..." A ti vážení cestující si neměli, kam sednout a nevěděli nic o tom, co se děje. Dále se v rozhlase ozývalo: "Vlak společnosti České dráhy." a "Omluvte, prosím zpoždění." takové zcela zbytečné informace, ale aby se rozhlasem vyhlásilo něco praktického, jako, že nádraží zůstane celou noc otevřeno, nebo že WC bude možné použít zdarma, to už ne, hlavně, že cestující ví, že "Vlak společnosti České dráhy má zpoždění." (To ví ibez hlášení v rozhlase.) V takové situaci je cestujícím jedno, komu vlak patří, je zajímá, co se děje, zda mají čekat na nádraží apod. A pořídit tabule, aby se na ně psalo, že vlak společnosti České dráhy... Je zcela zbytečné.

+4/−3
9.12.2014 14:31

B25r90o42n22i81s31l66a79v 38G10a59b25r57y75š 6465124560

Nechci se nikoho zastávat, ale uvědomte si, že pokladní toho mají taky plné brejle, když celý den musí poslouchat nenávistné pohledy cestujících. Někteří z nich navíc také dojíždějí. Jak byste se zachovala po takové osmi- nebo dvanáctihodinové směně? Vy byste se nechala přinutit, abyste byla déle v práci? Čest, že to někteří dokážou psychicky zvládnout.

+6/0
9.12.2014 19:08

J75i26ř85í 36E54r43b20e42n 1703844826367

Dvanáct hodin poslouchat nenávistné pohledy musí být fakt strašlivé ;-)

+1/0
9.12.2014 22:14

B33r25o60n65i12s63l84a15v 11G54a26b76r77y44š 6235304110

Dostal jste mě :-), napsal jsem to jinak, než jsem chtěl. Pokladní toho ale i tak musí vytrpět dost. Poslouchat urážky a nadávky a do toho se přesto usmívat, protože si cestující bude stěžovat, že se pokladní na něj ušklíbla. Mám na pokladně bývalou spolužačku a sděluje mi občas veselé historky z natáčení. Dostalo mě, že někteří ani nevědí, kam a kterým vlakem vůbec jedou.

+2/−1
9.12.2014 22:34

V49a89c77l55a92v 67H76a96j75e70k 3576329789

taky existuje cosi jako zákoník práce, který říká jak dlouho může být zaměstnanec souvisle v práci.

0/0
10.12.2014 8:14

F21r46a82n52t14i83š97e59k 55V22a60n96ě55k 1307104197577

Fixou se tak můžete na tabule nakreslit maximálně tak prasátka, když nikdo neví kdy co pojede či nepojede. Nikam se nedovoláte a když už jo, tak stejně nikdo nic neví.

+1/−1
9.12.2014 13:25

M19a30r89t41i30n 93H15a80n40z57a83l 8678359929375

Pan Štěpán se trochu plete. Na stejném patře sedí jen provozní dispečeři SŽDC a regionální dospečeři ČD. A to jen pro oblast Praha. Siťoví dispečeři (dálkaři) sedí o patro výš. A ještě o patro výš sedí ústřední dispečer SŽDC, spravující vrcholově celou zemi. Taky by bylo dobré dodat, že po příchodu minulého (již odešlého) vedení byl jeden post v pražské oblasti zrušen a nebyl znovu obnoven, takže zatímco provozní 1 má "jen" hlavní štreku na Třebovou, provozní 2 má oblast, která začíná u Žatce a končí u Světlé nad Sázavou a má v sobě takové chuťovky, jako berounskou, benešovskou a půl Prahy (obecně od hlaváku na jih). Takže zatímco regionální ČD aparát narostl o 100% (tedy na celé 4 osoby, které nestíhají a nechtějte vědět, jak to vypadalo, když byli jen dva), provozní dispečeři pro oblast Praha (tedy od Tábora až po Náchod, od Klobuk až po Světlou nad Sázavou) jsou také jen 4. A když máte kalamitu, nebo mimořádku a ve frontě vám čeká 7 hovorů (víc už jich, tuším, zařízení neumožnilo), je to na kulku do hlavy... Obávám se, že tady se to trochu s tím propouštěním provozních zaměstnanců přehnalo...

PS: a težko určit, jaký bude zasedací pořádek v nové králíkárně na Balabence

+3/−1
9.12.2014 12:35

A81l31e42x79a92n35d40e38r 31M51a93l77ý 7276584476

No, ze to sem pletu, ale ony to nebyly jen drahy, kdo to nezvladal. Drahy sice nezvladly jak nahradni dopravu tak informovanost, ale treba prazsky DPP sice krasne nahradil tramvaje autobusama (dostal jsem se z mista kde jezdi jen tramvaje, na druhy konec Prahy, kde taky jezdi jen tramvaje, jen s 5 minutovym zpozdenim), ale nikomu nikdo nic nerekl. U nas stavel nahradni autobus, ale nikdo vubec nevedel kde presne (na zastavce tram to nebylo, ac tu po kolejich jezdit muzou) a spousta lidi ani nemela tuseni ze ty tramvaje nejezdi. Ze by treba narychlo splacali nejaky cedulky na zastavky tram, nebo alespon jednou za cas projelo nejaky auto ze kteryho by to rekli lidem osobne, o tom jsme si mohli nechat zdat... Kdo nema internet v mobilu nebo na nej nekouka kazdy den nez vyrazi z baraku, byl v haji.

0/−1
9.12.2014 11:16

M46i76r87o28s60l37a42v 47Z90i51k76m70u73n35d 7239903294293

Náhradní tabulky byly, ono taky nějakou dobu trvá, než se nafutrují do pouzder a rozvezou se po zastávkách. Tohle dělá "zastávková služba" ... Klik tam je zaměstnáno lidí a jaký mají svolávací plán pro případ mimořádností nevím ... a taky to těm lidem nějakou dobu trvá, než se dostanou na své pracoviště, zvláště, když tram nejezdí ...

Já jsem ty tabulky viděl jak v oblasti Vinohrad, tak Smíchovského nádraží, resp. počínaje Andělem ...

+2/0
9.12.2014 12:19

J33a24n 34L86a30k25o32m78ý 7901675895354

Ono tam bylo špatně to, že na každý zastávce, které se to týká je jasně uvedený, že náhradní doprava za metro. A stejně tak by mělo být i náhradní doprava za tramvaje, protože DPP ví, kde ten autobus bude zastavovat, pokud náhodou něco

0/0
9.12.2014 12:21

A26l87e32x92a21n17d79e17r 41M10a49l82ý 7516374256

Alepoň tedy že v centru něco bylo. U nás ani tam kam jsem jel se neobjevilo vůbec nic ani do 18:00 (kdy jsem se vracel). Oboje to tedy jsou místa kde nic než tramvaje nejezdí, takže tam ani žádné trvalé zastávky busu nejsou.

0/0
9.12.2014 13:09

P63a65v12e18l 59M73a58t92o43u22š58e55k 5710947818454

Jak zabránit špatné informovanosti cestujících během kalamitních stavů? Jednoduše. Povolat stovky úředníků do terénu. Např. v Praze nebo v Kolíně byla informovanost cestujících naprosto děsivá. Pořád dokola opakovaná namluvená hlášení o tom, jak má ten a ten vlak zpoždění 240 minut, které se může změnit, že se České dráhy za zpoždění vlaku omlouvají a další nesmyslné bláboly (byť určitě vše podle předpisů). Místo toho, aby vzal někdo do ruky "nepředpisově" mikrofon nebo tlampač a hlásil, co jede, nikoli co nejede. Takhle lidi čekali v hale, byli nuceni poslouchat pořád dokola ty nesmysly a mezitím jim třeba ujel právě ten jediný vlak za odpoledne, na který čekali. Katastrofa. Jedna věc je kalamita a druhá věc je lidská blbost, která každou kalamitu bohatě přetrumfne. Ale třeba v Nymburce naopak stále někdo chodil, informoval cestující o aktuálním stavu a dokonce jim nosil čaj nebo kafe. Jde to, jen to chce chtít a občas používat mozek.

+8/−2
9.12.2014 9:03

J57i65ř34í 88J47u80r24á16š21e22k 8867325730517

V Kolíně je to katastrofa. Už několikrát jsem tam měl problém. Jednou otočili pendl Ústí - Kolín před cílovou stanicí Kolín. Lidi tam stáli na nástupišti jak troubové a nikomu nikdo nic neřekl, že se spoj úplně zrušil a odjel z jiné stanice.

Teď v neděli nebyli schopni operativně pořešit problém na koleji pár set metrů před nádražím. Ex144 Landek stál skoro hodinu a půl před poškozenou kolejí než někoho napadlo vlakem kousek couvnou a přejet na druhou neblokovanou kolej. Prostě děs.

+1/−4
9.12.2014 9:13

J45a91r10o67s22l87a59v 40K60o67m93o87ň 1790614604181

vlak není auto a nemůže jen tam couvnout. To musí povolit dispečer a uvolnit i vedlejší kolej na kterou poté vjel. Provoz kolem Kolína není místní cesta IV. kategorie

+5/0
9.12.2014 9:48

J21i59ř63í 74J35u84r13á36š26e84k 8877125470617

To je mi jasné, jen na tu myšlenku přišli trošku pozdě. Jde mi o reakceschopnost. Navíc pokud je to kousek od nádraží a dispečeři mají o všem přehled. Nechat stát mezinárodní rychlík jen tak, navíc bez řádné informovanosti, mi příjde v tomto století a roce tragikomické. Po vedlejší koleji v protisměru za tu dobu projely vlaky 2, pokud jsem dobře počítal. Zkuste jezdit na té trase každý týden a určitě si jako v roce 2014, skoro 2015 připadat nebudete.

0/−3
9.12.2014 9:56

J70a70r69o70s23l63a70v 37K68o56m24o26ň 1140664944591

nevím, nejsem z stř. čech, ale kolínem vede trať na moravu,ne? Tak předpokládám, že je tam docela provoz. Pokud tam byl problém s kolejí tak tam byly asi i další technici apod aby se na problém koukli. Opravdu těžko posoudit co všechno se děje, ale určitě nikdo neměl zájem ho tam nechat stát déle než je nutné, protože brzdí další vlaky za ním. Ikdyž tedy nevím kolik toho jelo za ním. Nechce se mi to hledat v jř. Informaci o délce čekání vám v moment zařátku mimořádnosti nedá nikdo, podle vývoje stavu a jeho řešení. Ale nebyl jsem ve vlaku a lisdi budou říkat všechn aby on ibyly ti nejlepší a zaměstnanci dráhy jak oti největší blbci.už jsem to nejednou zažil jak si ženská do telefonu vymýšlělela jen aby se ukázala jaká je frajerka a průvodčí debil. Prostě lidi ...

+2/0
9.12.2014 10:05

J10i62ř54í 13J10u37r68á97š25e59k 8877725510377

Jak říkám, informovanost nulová, neschopnost dispečerů, průvodčích. Žádné info ve vlaku, až asi po 40 minutách pustili hlášení. Prvně mělo být zpoždění malé, potom postupně po 10 minutách přidávali. Až to skončilo na 90. Na příjezdu před Kolínem jsme jich měli 15. Museli jsme se sami ptát na přípoje, zda budou v Kolíně čekat a kolik. Průvodčí prvně na vyžádání řekne, že přípoj ten a ten čekat bude, ale potom, když vlaky z nádraží odjedou, neřekne nic. V jiných vlacích a nádražích to funguje jinak. Třeba v SC. Tam před cílovou stanicí Ostrava  při zpoždění průvodčí hlásí, který vlak čeká a když nečeká, kudy kam se dostat.

Už dnes je to na trase Praha Ostrava šílené a bude hůř. A vůbec se tomu nedivím, když návrháři jízdního řádu nepočítají s celoročními výlukami při rekonstrukcích kolejí a nádraží.

0/−1
9.12.2014 10:25

M10a57r91t97i95n 33N28o19v48o95t46n83ý 3906166601184

"Návrháři" jízdního řádu při jeho návrhu samozřejmě počítají s plánovanými výlukami, nevymýšlejte si.

+2/0
9.12.2014 11:13

J80i46ř40í 66J83u34r56á44š61e43k 8117705540627

Tak asi ne všude a vždy. V roce 2012 jízda SC Ostrava Svinov - Praha hl.n. trvala podle jízdního řádu 3 hod 2 minuty. Dnes, v době několika reko nádraží a kolejí ta stejná jízda ve stejném čase podle jízdního řádu 2 hod 59 min. Tak si nevymýšlejte Vy.

0/0
9.12.2014 19:01

J74a97r85o40s56l66a34v 15K69o71m40o89ň 1230584664251

no pokud stojíte a nevíte jak dlouho, totéž neví ani dispečer, tak se nečeká, pokud se ví kdy dorazíte, žádná očekáváné zdržení není v plánu a tak se ví co počká a co ne. Ale pokud stojíte a nehýbete se a neví se kdy se to zprovozní tak volat na čekání dispečerovi je marné. Obzvlášť pokud se jen přidává zpoždění. Co odjelo se mohla průvodčí dovědět z aplikace Můj vlak,stejně jako cestující. Předpokládám, že net v mobilu má kde kdo a pokud je ve zmiňovaném vlaku wi-fi tak skoro každý si to může najít. I mě se stalo, že mi dispečer řekně, že se čekat bude a pak vlaky tam nejsou. Aniž by mi to zpětně sdělil. Navíc SC je extrém, na který čeká skoro kde co. Byť v Ostravě je takt co hodinu, takže tam se mnohdy moc nečeká s přípoji, když do hodiny jede další, někdy i v kratším intervalu.

+1/0
9.12.2014 11:15

P45a61v47e17l 78M51a42t84o53u74š10e57k 5460627318564

Vlak sice auto není, ale podobná situace se mi jednou stala v Německu (Eberswalde, nedaleko Berlína) a vyřešili to celkem rychle a operativně. Zezadu na nás najel diesel, který někde narychlo sehnali, a odtáhl nás do stanice. A to se říká, že tam neumějí řešit nečekané situace. V Kolíně také nemají jen jedinou kolej. Pravda je, že tam asi musí sloužit blbci, protože jsou tam alespoň nějaké drobné komplikace skoro na denním pořádku, ani nemusí sněžit a mrznout.

0/−1
9.12.2014 10:15

J64i85ř30í 48J97u59r59á92š83e74k 8757685350927

Tady se čekalo na posunovače. Museli ho tam dostat z nádraží. Vysílačkou potom dával strojvedoucímu hlášení. Ale všechno trvalo strašně dlouho. Díky této neschopnosti  jsem dojel do cílové stanice o 4 hodiny později.

Cca před měsícem se Landeku pokazila lokomotiva. Prvně hlásili menší zpoždění. Nakonec opět, než sehnali náhradní, hodina fuč.

0/−1
9.12.2014 10:29

J20i97ř77í 45E96r49b33e47n 1823334646107

"Jednou se mi stala podobná situace v Německu" není zrovna moc  srovnatelná situace s desítkami zablokovaných vlaků na koridorech... Navíc u nás ty diesely stahovali z normálních výkonů i z dep a připravovali je na kalamitu už od pondělního odpoledne, ze 130 uvízlých vlaků se jich 120 podařilo dopravit do stanic během dvou až tří hodin po uvíznutí, což je při přeplněném grafikonu českých hlavních tratí a disfunkčním zabezpečovacím zařízením obdivuhodný výkon, ne-li přímo malý zázrak.

0/0
9.12.2014 22:22

R86a80d65k75a 68T16a49u82c35h37m37a27n27o84v11á 4539334130744

Souhlasím v Kolíně je to katastrofa. No a co se týká minulého týdne? Nějaký nádražák který nás informoval o tom co se děje a kdy co pojede nám pouze zdělil že je na nádráží od 22 hodin a je unavenej. A ve finále aby se nás asi zbavil ! tak nás poslal na vlak který pojede do Prahy přez Nymburk tak jsme se do něho naskládali a těsně před odjezdem nám oznámila průvodčí že jede do Chlumce nad Cidlinou a ne do Prahy - takže jsme zase vystoupili a toho nádražáka už jsme nenašli. Do toho neustále přijížděly další a další vlaky z okolních vedlejších tratí. V pokladně se vesele prodávaly lístky na vlaky které nejednou a pokud si člověk požádal o zpožděnku tak ještě dostal vynadáno protože je to moc obtěžovalo. ..

A to že nás každý den posílají na nástupiště ze kterého má odjet vlak a 5 minut před odjezdem ho mění to už je vrchol neschopnosti - ano může se to stát jednou za čas ale nesmí to být pravidelně každý den.

0/−1
9.12.2014 9:50

J72i58ř59í 63J12u79r10á65š81e33k 8277125960827

Koukám, že jsme se shodli i na první větě. Ty lidi bych tam povyhazoval. :-)

0/−1
9.12.2014 10:01

M96i72r78o37s17l16a69v 28Z51i67k82m69u59n28d 7219473794243

No jo, ale to by ti úředníci museli mít jednak tzv. placenou domácí pohotovost, jednak byste musel ty úředníky dopravit nějak na ta místa. Oni totiž bydlí kolem Prahy a do práce jezdí vlakem (který nejede) , resp. na pražských sídlištích, kam jezdí tramvaj (která taky nejede).

Mikrofon nebo tlampač vám je k ničemu, když nevíte co pojede. Co pojede se objeví na INFOPANELU ...

Doba, kdy byl v každé stanici náčelník / přednosta, výpravčí, staniční dělník, pokladní je dávnou minulostí.

Přednosta stanice šéfuje x počtu stanic v okruhu třeba 50 km, ve stanici je pouze výpravčí nebo taky nikdo - bezobslužná stanice řízená dálkově odněkud, pokladní tam není nebo funguje pouze omezeně ... Pokud nikdo ve stanici není, tak se tam můžete spoléhat pouze na "dálkové hlášení" pouštěné odněkud z počítačového programu ... tam  kde jsou lidi a hlavně "logistické zázemí", třeba i na ten čaj, tak tam se to dá zařídit ....

Prostě daň technickému pokroku ...

Řekl bych, že nemáte zkušenosti ze zahraničí, například při zastavení provozu v Německu, protože při nějakém kutání v zemi se našla letecká puma -  nabourá to dopravu "v polovině Německa" a nikdo vám nic neřekne, protože nádraží je na dvě ulice kolem obšancováno a jakýsi infomátor posílal akorát "někam na náměstí" odkud jely busy do nejbližší zastávky. Nikdo se neobtěžoval napsat na kus papíru kam který bus jede, v kolik pojede ... Na první zastávce se cestující vysypali, pak přijela elektrická jednotka, na níž je pouze strojvedoucí. Informace absolutně žádné ...  

Nebo taková stávka ve Francii či Itálii. Italové alespoň ohlásí, že se stávkuje od 8,00 do 16,00 nebo od 21,00 do následujících 21,00, ale Frantík prodlužoval stávku salámovou metodou, takže cesta do Francie byla taková loterie ... večer ve 20,00 byl na infopanelu ohlášen "jeden ze dvou vlaků jedoucích z A do B za celý den", druhý den ráno v 8,00 už tam nebyl ... další spojení až odpoledne ...

O nějakém občerstvení nebo odškodném si můžete nechat jen zdát ... ale všichni

+2/0
9.12.2014 12:36

M78i57r90o51s37l26a62v 95Z67i50k67m59u17n34d 7399443294223

budou tvrdit, že tohle by se v Německu nemohlo stát.  Zažil jsem mimořádnost ve Švýcarsku, kde jsem se začal řídit vlastním rozumem, na rozdíl od domorodců, kteří se řídili pokyny zaměstnanců - ty se ovšem měnily pomalu každých 5 minut ....

0/0
9.12.2014 12:39

P32a26v25e96l 15M54a17t90o80u42š29e81k 5530437538134

1) Před týdnem se na našich tratích ani nenašla nevybouchlá puma, ani nestávkovali železničáři (alespoň ne oficiálně, ve skutečnosti to stávku trochu připomínalo). Možná mám se zahraničními železnicemi menší zkušenosti než vy (mj. nejsem držitelem volných jízdenek a netrávím víkendy bezdůvodným cestováním napříč Evropou). Připouštím, že ani tam není vše v pořádku, ale obvykle se tam člověk setkává přece jen s větší ochotou a profesionalitou. U nás železnice funguje dost mizerně bohužel i mimo kalamitní situace. Z každodenního dojíždění do zaměstnání vím, o čem mluvím. Ale netvrdím, že problémy má jen železnice, problémy má celá naše společnost.

2) Stanice, o nichž jsem psal (Praha hl. n., Kolín), určitě nepatří mezi ty, v nichž není žádný personál.

3) Do obou jmenovaných stanic by nebyl technický problém dopravit několik desítek informátorů z budovy na pražském nábřeží.

4) Když po obhlídce peronů zjistím já, který vlak je cca za jak dlouho schopen odjezdu, měl by podle mého soudu být téhož schopen každý zaměstnanec ředitelství ČD, snad včetně uklízeček. To, jestli má vlak mašinu a četu a jestli vůbec stojí u perónu, poznám, a zaměstnanec ČD by to měl poznat taky.

5) Nic o skutečných aktuálních odjezdech vlaků na odjezdových tabulích obou zmíněných stanic nebylo. Ty byly zcela zaplněny vlaky se zpožděním 180 až 240 minut, z nichž většina ve skutečně ani nikdy neodjela. Kdyby tam byly pravdivé a hlavně potřebné informace, nepsal bych tu o tom.

+1/−1
9.12.2014 13:54

R33a49d90i55m 45Š62o73l20c 1485285595914

Jestli spíš nezkoordinovat činnost dispečerů SŽDC a ČD? Zrovna ČD mají svoje zařízení on-line (kasy a posky). V kasách proud šel a posky mají své baterie a povětšinou i SIMkartu, tedy on-line připojení. Hlavní problém je tedy v podání informací těch nejkompetentnějších k těm, co musí být ve styku ze zákazníkem.

+2/0
9.12.2014 9:01

J59a57r39o25s97l98a25v 63K97o81m51o46ň 1430454444301

asi myslíte POPky. Ty jsou on-line každých 15 minut na stažení informací o mimořádnostech apod. Jinak by baterka nevydržela ani pár nodin. A na mimořádnostech bylo jen uvedeno totéž co na webu ČD, mimořádná událost s trolejemi, a že náhradní busy nelze a že se shání mot. hnací vozidla. Víc si může zavolat dispečerovi,ale kdyžtam bude volat tolik uváznutých vlaků je prostě problém, v krátké době moc mimořádností, ale mohli už informovat SMSkama jiné aby cestující varovali před další jízdou, že jsou problémy v provozu. Protože mimořádnost nijak neomezuje prodej z POPky. Sám jsem jezdil v pondělí na ostravsku a tam problém nebyl, a žádná oficilání informace nepřišla. Jen koukat na mimořádnosti,ale to je jen info a rozsah opravdu člověk nevím zda něco jezdí či ne. Tady na severu takový problém prostě nebyl jako na olomoucku a jinde

+1/0
9.12.2014 9:54

R76a85d95i34m 16Š14o11l89c 1525735765684

Omlouvám se, to na bankovní karty jsem opravdu nemyslel.

0/0
9.12.2014 10:26

M51i15r58e85k 93H25r40o33c12h 3149824540275

Zase vymýšlíme vymyšlené. Co kdyby byl prostě ve stanicích normální mikrofon do rozhlasu a místo té umělé baby či chlapa si tam sedl někdo, kdo ví co se děje a aktuálně informoval. ano, nebude to školeným hlasem, předpokládám, že v Praze bude mít vytýkanou melodiku, v Holomócu zas hanácké přízvuk, ale furt mi je to milejší, když se něco dozvím, než když mi školená mašina neřekne nic.Mimochodem, na hlášení z Mohelnice osmdesátých let "....předpokládaná doba zpoždění se může měnit a taky se změní tak prosíme v hospodě plaťte předem" mě nepřestává fascinovat svou genialitou a předvídavostí. ;-D

+7/−2
9.12.2014 7:35

R89a15d50o96s53l21a98v 27K53l42a61u32d35a 5844558554492

On tam je normální mikrofon a dá se to na něj přepnout. Tady řešili co v případě že vypnou proud.

+6/−1
9.12.2014 7:38

P71e34t32r 55N21e91c33h64a52n28i14c21k28ý 7723126518160

U rozhlasu je šance, že to dost lidí neuslyší nebo tomu nebude rozumnět

0/−4
9.12.2014 8:16

P26a98v60e91l 97M62a76t51o97u71š95e63k 5670397848764

To je pravda. Zatímco ta blbá namluvená hlášení sice možná každý slyší, ale nic kloudného se z nich nedozví.

+1/−1
9.12.2014 9:06

P61a41v58e32l 70M77a22t27o42u11š91e93k 5150347698594

Přesně tak.

0/−1
9.12.2014 9:05

M79i29r68o55s94l57a73v 70Z54i14k23m30u36n11d 7849883294443

sedl někdo kdo ví, jenže nebyl ten KDO VÍ .... 

To je furt jedno a totéž, když mi řeknou, že vlak nejede nebo má zpoždění, tak nejede nebo má zpoždění ... Je mi celkem jedno proč nejede nebo má zpoždění, protože to stejně neovlivním. Až něco přijede, tak to přijede ... Rozčilovat se kvůli tomu, nadávat místním zaměstnancům je projev ubohosti - ti lidé to nezavinili, nemohou s tím nic dělat - pracují s informacemi, které mají, případně si jít někam stěžovat nemá cenu ...

0/0
9.12.2014 12:44

R65a40d53o29s44l47a85v 42K59l96a69u82d46a 5724118464832

Na každý stanici metra mají tabuli a křídy. Když je nějaký problém, fláknou jí ke vstupu. Fixy nejsou nejlepším řešením, když je člověk nejvíc potřebuje, tak zjistí že vyschly.

+8/0
9.12.2014 7:33

O48n69d39ř81e13j 67M86y76š66k63a 3914894409268

Jenže k čemu ty cedule v metru jsou, když tam jsou informace minimální (pouze ve stylu nejezdí tram, nic víc) a neaktuální - stav minulý týden při té kalamitě.

0/0
9.12.2014 10:42

J13o74s70e68f 39V15o59l83f30í68k 4618975769113

... Ukazuje se, že trošku doplácíme na rozdělení železnice...

Ne trošku, ale hodně. Celý ten nápad s rozdělením je krystalická blbost. ČD má třeba ještě nádraží, SŽDC koleje. Vlak přijede na první kolej, sníh odklízí bába od ČD. Vlak přijede na třetí kolej, sníh odklízí dědek od SŽDC. A tak dále.

+7/−1
9.12.2014 7:22

P71e67t49r 28N89e27c45h28a89n62i61c72k65ý 7513776828930

Hlavně to masivní propouštění s tím spojené pociťujeme každou zimu. Pak pokladní z jedné vesnice chodí uklízet koleje i do dvou sousedních stanic.

+2/0
9.12.2014 7:29

V52a28c79l66a17v 74H14a71j40e33k 3646489699

No to ale přišlo z EU. Až předají ČD budovy SŽDC tek se celý úklid přesune problém vymizí.  Uklizeno nebude ani na tom peronu u budovy. Probléme jsou ty informační toky při mimořádnostech a tam jsou tabule k ničemu, pokud se k lidem co na ně mají psát ty informace nedostanou. Co se pokladník nedozví z počítače to na tabuli nenapíše. A ve velkých stanicích ví jeno to co vidí cestující na "PRAGOTRONU".  TO JE KLASIKA. pO BITVĚ JE ZASE KAŽDEJ GENERÁL.

+3/0
9.12.2014 8:31

S29t15a89n85i15s98l24a72v 98T23v79r83z 4846177163659

Viz DB.

0/0
9.12.2014 9:08

V49í17t 16K47a74p19o79u95n 7437638910459

Krok s rozdělením železnice je důležitý pro liberalizaci železnice. Pokud by ČD zůstaly nádraží a cesty, těžko by po nich mohl jezdit jiný dopravce. 

Když infrastrukturu vlastní, alespoň opticky, jiná firma, je možné zde vytvořit prostředí pro konkurenci.

+2/0
9.12.2014 9:03

V56a59c92l80a79v 29H42a56j81e79k 3466779689

To ano. Ale důsledkem je významnesložitější řešení jakékoliv mimořádnosti a předávání informací.

+1/0
9.12.2014 10:09

P31e52t14r 98M82e32j66z97l16í90k 8258574111930

A kdy se rozdělí třeba pražské tramvaje? Koleje můžou zůstat městu a co linka, to jiný dopravce. Jízdenky by si samozřejmě vzájemně neuznávali. Že na to ještě nikdo nepřišel, když to tak nádherně funguje?

+1/−1
9.12.2014 10:10

J19a35n 92S51u51c17h77ý 6260494308

Bohužel železnice jako taková chtě nechtě je státní služba (proto je také dotována přes ztrátovost). Liberalizací se akorát dosáhne toho, že konkurence si pobere výdělečné trasy a stát bude platit víc, než předtím.

takhle stejně nejde převést do soukromých rukou např pošta. Přesto, že v malých obcích jsou pobočky ztrátové je zájmem státu, aby existovaly - např pro výplatu dávek, informovanost občanů atd.

0/0
9.12.2014 11:38

P98e14t64r 74M58e82j68z70l37í77k 8528664741960

Pro cestující je to krystalická blbost, pro manažerské iniciátory celé té akce náramně chytrá záležitost, protože se mohly naodklánět miliardy, jen to hvízdalo.

0/−1
9.12.2014 10:07

K60a41r34e47l 49C68h77r32a77s35t33i31n87a 4373934700905

..tabule s fixy..., nikoliv s fixami.

+4/−10
9.12.2014 7:09

R14a12d83o10s78l66a91v 48K32l31a53u30d33a 5504528594952

Fixa je podle vzoru žena:-P

+2/−2
9.12.2014 7:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.