Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Poučení z ledovky: Dráhy chtějí při pohromách i tabule s fixami

České dráhy a Správa železniční dopravní cesty začínají vymýšlet, jak zabránit špatné informovanosti cestujících během kalamitních stavů. Právě tu vyčítají poslanci i vláda oběma organizacím po poslední ledovce nejvíce. Dráhy například chtějí při výpadcích proudu využívat kancelářské tabule a fixy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V15e18r37o54n77i17k41a 90Š23k90v28á35r59o14v94á 5621180196416

Stačilo by, kdyby prodejci jízdenek nešli domů, ale zůstali v práci a podávaly informace. Po celonočním čekání na hlavním nádraží v Praze se mi zdá, že tabule a fixy nic nevyřeší. Prodejci šli domů a z fungujících rozhlasů se jen ozvývalo, "Vážení cestující..." A ti vážení cestující si neměli, kam sednout a nevěděli nic o tom, co se děje. Dále se v rozhlase ozývalo: "Vlak společnosti České dráhy." a "Omluvte, prosím zpoždění." takové zcela zbytečné informace, ale aby se rozhlasem vyhlásilo něco praktického, jako, že nádraží zůstane celou noc otevřeno, nebo že WC bude možné použít zdarma, to už ne, hlavně, že cestující ví, že "Vlak společnosti České dráhy má zpoždění." (To ví ibez hlášení v rozhlase.) V takové situaci je cestujícím jedno, komu vlak patří, je zajímá, co se děje, zda mají čekat na nádraží apod. A pořídit tabule, aby se na ně psalo, že vlak společnosti České dráhy... Je zcela zbytečné.

+4/−3
9.12.2014 14:31
Foto

B93r43o54n51i64s37l54a75v 70G45a48b94r82y21š 2982879981

Nechci se nikoho zastávat, ale uvědomte si, že pokladní toho mají taky plné brejle, když celý den musí poslouchat nenávistné pohledy cestujících. Někteří z nich navíc také dojíždějí. Jak byste se zachovala po takové osmi- nebo dvanáctihodinové směně? Vy byste se nechala přinutit, abyste byla déle v práci? Čest, že to někteří dokážou psychicky zvládnout.

+6/0
9.12.2014 19:08

J31i13ř56í 63E23r43b26e42n 1233264456437

Dvanáct hodin poslouchat nenávistné pohledy musí být fakt strašlivé ;-)

+1/0
9.12.2014 22:14
Foto

B94r17o58n48i45s89l74a60v 65G72a26b33r41y69š 2542739941

Dostal jste mě :-), napsal jsem to jinak, než jsem chtěl. Pokladní toho ale i tak musí vytrpět dost. Poslouchat urážky a nadávky a do toho se přesto usmívat, protože si cestující bude stěžovat, že se pokladní na něj ušklíbla. Mám na pokladně bývalou spolužačku a sděluje mi občas veselé historky z natáčení. Dostalo mě, že někteří ani nevědí, kam a kterým vlakem vůbec jedou.

+2/−1
9.12.2014 22:34

V44a23c59l25a94v 40H15a61j77e80k 3106379199

taky existuje cosi jako zákoník práce, který říká jak dlouho může být zaměstnanec souvisle v práci.

0/0
10.12.2014 8:14

F50r21a18n41t74i38š88e56k 46V31a33n37ě42k 1587854337327

Fixou se tak můžete na tabule nakreslit maximálně tak prasátka, když nikdo neví kdy co pojede či nepojede. Nikam se nedovoláte a když už jo, tak stejně nikdo nic neví.

+1/−1
9.12.2014 13:25

M52a87r52t46i77n 12H85a28n98z75a53l 8858679199745

Pan Štěpán se trochu plete. Na stejném patře sedí jen provozní dispečeři SŽDC a regionální dospečeři ČD. A to jen pro oblast Praha. Siťoví dispečeři (dálkaři) sedí o patro výš. A ještě o patro výš sedí ústřední dispečer SŽDC, spravující vrcholově celou zemi. Taky by bylo dobré dodat, že po příchodu minulého (již odešlého) vedení byl jeden post v pražské oblasti zrušen a nebyl znovu obnoven, takže zatímco provozní 1 má "jen" hlavní štreku na Třebovou, provozní 2 má oblast, která začíná u Žatce a končí u Světlé nad Sázavou a má v sobě takové chuťovky, jako berounskou, benešovskou a půl Prahy (obecně od hlaváku na jih). Takže zatímco regionální ČD aparát narostl o 100% (tedy na celé 4 osoby, které nestíhají a nechtějte vědět, jak to vypadalo, když byli jen dva), provozní dispečeři pro oblast Praha (tedy od Tábora až po Náchod, od Klobuk až po Světlou nad Sázavou) jsou také jen 4. A když máte kalamitu, nebo mimořádku a ve frontě vám čeká 7 hovorů (víc už jich, tuším, zařízení neumožnilo), je to na kulku do hlavy... Obávám se, že tady se to trochu s tím propouštěním provozních zaměstnanců přehnalo...

PS: a težko určit, jaký bude zasedací pořádek v nové králíkárně na Balabence

+3/−1
9.12.2014 12:35

A32l55e31x15a24n98d94e26r 83M47a96l91ý 7356864626

No, ze to sem pletu, ale ony to nebyly jen drahy, kdo to nezvladal. Drahy sice nezvladly jak nahradni dopravu tak informovanost, ale treba prazsky DPP sice krasne nahradil tramvaje autobusama (dostal jsem se z mista kde jezdi jen tramvaje, na druhy konec Prahy, kde taky jezdi jen tramvaje, jen s 5 minutovym zpozdenim), ale nikomu nikdo nic nerekl. U nas stavel nahradni autobus, ale nikdo vubec nevedel kde presne (na zastavce tram to nebylo, ac tu po kolejich jezdit muzou) a spousta lidi ani nemela tuseni ze ty tramvaje nejezdi. Ze by treba narychlo splacali nejaky cedulky na zastavky tram, nebo alespon jednou za cas projelo nejaky auto ze kteryho by to rekli lidem osobne, o tom jsme si mohli nechat zdat... Kdo nema internet v mobilu nebo na nej nekouka kazdy den nez vyrazi z baraku, byl v haji.

0/−1
9.12.2014 11:16

M81i28r38o55s37l22a84v 71Z72i19k32m23u75n61d 7459693784213

Náhradní tabulky byly, ono taky nějakou dobu trvá, než se nafutrují do pouzder a rozvezou se po zastávkách. Tohle dělá "zastávková služba" ... Klik tam je zaměstnáno lidí a jaký mají svolávací plán pro případ mimořádností nevím ... a taky to těm lidem nějakou dobu trvá, než se dostanou na své pracoviště, zvláště, když tram nejezdí ...

Já jsem ty tabulky viděl jak v oblasti Vinohrad, tak Smíchovského nádraží, resp. počínaje Andělem ...

+2/0
9.12.2014 12:19

J58a14n 85L36a79k18o32m57ý 7711675975794

Ono tam bylo špatně to, že na každý zastávce, které se to týká je jasně uvedený, že náhradní doprava za metro. A stejně tak by mělo být i náhradní doprava za tramvaje, protože DPP ví, kde ten autobus bude zastavovat, pokud náhodou něco

0/0
9.12.2014 12:21

A19l59e40x46a93n34d57e21r 81M61a47l83ý 7586954916

Alepoň tedy že v centru něco bylo. U nás ani tam kam jsem jel se neobjevilo vůbec nic ani do 18:00 (kdy jsem se vracel). Oboje to tedy jsou místa kde nic než tramvaje nejezdí, takže tam ani žádné trvalé zastávky busu nejsou.

0/0
9.12.2014 13:09

P84a29v63e48l 77M28a80t76o81u75š55e48k 5300327798504

Jak zabránit špatné informovanosti cestujících během kalamitních stavů? Jednoduše. Povolat stovky úředníků do terénu. Např. v Praze nebo v Kolíně byla informovanost cestujících naprosto děsivá. Pořád dokola opakovaná namluvená hlášení o tom, jak má ten a ten vlak zpoždění 240 minut, které se může změnit, že se České dráhy za zpoždění vlaku omlouvají a další nesmyslné bláboly (byť určitě vše podle předpisů). Místo toho, aby vzal někdo do ruky "nepředpisově" mikrofon nebo tlampač a hlásil, co jede, nikoli co nejede. Takhle lidi čekali v hale, byli nuceni poslouchat pořád dokola ty nesmysly a mezitím jim třeba ujel právě ten jediný vlak za odpoledne, na který čekali. Katastrofa. Jedna věc je kalamita a druhá věc je lidská blbost, která každou kalamitu bohatě přetrumfne. Ale třeba v Nymburce naopak stále někdo chodil, informoval cestující o aktuálním stavu a dokonce jim nosil čaj nebo kafe. Jde to, jen to chce chtít a občas používat mozek.

+8/−2
9.12.2014 9:03

J27i72ř91í 98J71u81r38á67š21e21k 8667395950667

V Kolíně je to katastrofa. Už několikrát jsem tam měl problém. Jednou otočili pendl Ústí - Kolín před cílovou stanicí Kolín. Lidi tam stáli na nástupišti jak troubové a nikomu nikdo nic neřekl, že se spoj úplně zrušil a odjel z jiné stanice.

Teď v neděli nebyli schopni operativně pořešit problém na koleji pár set metrů před nádražím. Ex144 Landek stál skoro hodinu a půl před poškozenou kolejí než někoho napadlo vlakem kousek couvnou a přejet na druhou neblokovanou kolej. Prostě děs.

+1/−4
9.12.2014 9:13

J12a77r82o25s47l38a17v 28K30o61m38o82ň 1580704484851

vlak není auto a nemůže jen tam couvnout. To musí povolit dispečer a uvolnit i vedlejší kolej na kterou poté vjel. Provoz kolem Kolína není místní cesta IV. kategorie

+5/0
9.12.2014 9:48

J37i88ř12í 21J30u20r65á96š29e12k 8897955370657

To je mi jasné, jen na tu myšlenku přišli trošku pozdě. Jde mi o reakceschopnost. Navíc pokud je to kousek od nádraží a dispečeři mají o všem přehled. Nechat stát mezinárodní rychlík jen tak, navíc bez řádné informovanosti, mi příjde v tomto století a roce tragikomické. Po vedlejší koleji v protisměru za tu dobu projely vlaky 2, pokud jsem dobře počítal. Zkuste jezdit na té trase každý týden a určitě si jako v roce 2014, skoro 2015 připadat nebudete.

0/−3
9.12.2014 9:56

J61a50r79o25s72l76a64v 14K84o50m42o97ň 1520404704881

nevím, nejsem z stř. čech, ale kolínem vede trať na moravu,ne? Tak předpokládám, že je tam docela provoz. Pokud tam byl problém s kolejí tak tam byly asi i další technici apod aby se na problém koukli. Opravdu těžko posoudit co všechno se děje, ale určitě nikdo neměl zájem ho tam nechat stát déle než je nutné, protože brzdí další vlaky za ním. Ikdyž tedy nevím kolik toho jelo za ním. Nechce se mi to hledat v jř. Informaci o délce čekání vám v moment zařátku mimořádnosti nedá nikdo, podle vývoje stavu a jeho řešení. Ale nebyl jsem ve vlaku a lisdi budou říkat všechn aby on ibyly ti nejlepší a zaměstnanci dráhy jak oti největší blbci.už jsem to nejednou zažil jak si ženská do telefonu vymýšlělela jen aby se ukázala jaká je frajerka a průvodčí debil. Prostě lidi ...

+2/0
9.12.2014 10:05

J33i67ř29í 34J83u77r37á84š46e90k 8227855940447

Jak říkám, informovanost nulová, neschopnost dispečerů, průvodčích. Žádné info ve vlaku, až asi po 40 minutách pustili hlášení. Prvně mělo být zpoždění malé, potom postupně po 10 minutách přidávali. Až to skončilo na 90. Na příjezdu před Kolínem jsme jich měli 15. Museli jsme se sami ptát na přípoje, zda budou v Kolíně čekat a kolik. Průvodčí prvně na vyžádání řekne, že přípoj ten a ten čekat bude, ale potom, když vlaky z nádraží odjedou, neřekne nic. V jiných vlacích a nádražích to funguje jinak. Třeba v SC. Tam před cílovou stanicí Ostrava  při zpoždění průvodčí hlásí, který vlak čeká a když nečeká, kudy kam se dostat.

Už dnes je to na trase Praha Ostrava šílené a bude hůř. A vůbec se tomu nedivím, když návrháři jízdního řádu nepočítají s celoročními výlukami při rekonstrukcích kolejí a nádraží.

0/−1
9.12.2014 10:25

M47a21r90t63i10n 86N12o43v96o70t30n32ý 3136606771314

"Návrháři" jízdního řádu při jeho návrhu samozřejmě počítají s plánovanými výlukami, nevymýšlejte si.

+2/0
9.12.2014 11:13

J67i34ř35í 39J78u32r76á12š81e82k 8237945770817

Tak asi ne všude a vždy. V roce 2012 jízda SC Ostrava Svinov - Praha hl.n. trvala podle jízdního řádu 3 hod 2 minuty. Dnes, v době několika reko nádraží a kolejí ta stejná jízda ve stejném čase podle jízdního řádu 2 hod 59 min. Tak si nevymýšlejte Vy.

0/0
9.12.2014 19:01

J64a77r18o50s13l31a17v 88K40o82m86o89ň 1690574134601

no pokud stojíte a nevíte jak dlouho, totéž neví ani dispečer, tak se nečeká, pokud se ví kdy dorazíte, žádná očekáváné zdržení není v plánu a tak se ví co počká a co ne. Ale pokud stojíte a nehýbete se a neví se kdy se to zprovozní tak volat na čekání dispečerovi je marné. Obzvlášť pokud se jen přidává zpoždění. Co odjelo se mohla průvodčí dovědět z aplikace Můj vlak,stejně jako cestující. Předpokládám, že net v mobilu má kde kdo a pokud je ve zmiňovaném vlaku wi-fi tak skoro každý si to může najít. I mě se stalo, že mi dispečer řekně, že se čekat bude a pak vlaky tam nejsou. Aniž by mi to zpětně sdělil. Navíc SC je extrém, na který čeká skoro kde co. Byť v Ostravě je takt co hodinu, takže tam se mnohdy moc nečeká s přípoji, když do hodiny jede další, někdy i v kratším intervalu.

+1/0
9.12.2014 11:15

P73a76v16e24l 33M86a60t64o65u25š44e87k 5810267738174

Vlak sice auto není, ale podobná situace se mi jednou stala v Německu (Eberswalde, nedaleko Berlína) a vyřešili to celkem rychle a operativně. Zezadu na nás najel diesel, který někde narychlo sehnali, a odtáhl nás do stanice. A to se říká, že tam neumějí řešit nečekané situace. V Kolíně také nemají jen jedinou kolej. Pravda je, že tam asi musí sloužit blbci, protože jsou tam alespoň nějaké drobné komplikace skoro na denním pořádku, ani nemusí sněžit a mrznout.

0/−1
9.12.2014 10:15

J64i25ř16í 52J24u62r56á56š24e78k 8927525520877

Tady se čekalo na posunovače. Museli ho tam dostat z nádraží. Vysílačkou potom dával strojvedoucímu hlášení. Ale všechno trvalo strašně dlouho. Díky této neschopnosti  jsem dojel do cílové stanice o 4 hodiny později.

Cca před měsícem se Landeku pokazila lokomotiva. Prvně hlásili menší zpoždění. Nakonec opět, než sehnali náhradní, hodina fuč.

0/−1
9.12.2014 10:29

J61i28ř97í 30E18r45b87e63n 1573764276527

"Jednou se mi stala podobná situace v Německu" není zrovna moc  srovnatelná situace s desítkami zablokovaných vlaků na koridorech... Navíc u nás ty diesely stahovali z normálních výkonů i z dep a připravovali je na kalamitu už od pondělního odpoledne, ze 130 uvízlých vlaků se jich 120 podařilo dopravit do stanic během dvou až tří hodin po uvíznutí, což je při přeplněném grafikonu českých hlavních tratí a disfunkčním zabezpečovacím zařízením obdivuhodný výkon, ne-li přímo malý zázrak.

0/0
9.12.2014 22:22

R84a87d86k28a 16T24a18u78c35h54m51a60n46o21v29á 4589104540934

Souhlasím v Kolíně je to katastrofa. No a co se týká minulého týdne? Nějaký nádražák který nás informoval o tom co se děje a kdy co pojede nám pouze zdělil že je na nádráží od 22 hodin a je unavenej. A ve finále aby se nás asi zbavil ! tak nás poslal na vlak který pojede do Prahy přez Nymburk tak jsme se do něho naskládali a těsně před odjezdem nám oznámila průvodčí že jede do Chlumce nad Cidlinou a ne do Prahy - takže jsme zase vystoupili a toho nádražáka už jsme nenašli. Do toho neustále přijížděly další a další vlaky z okolních vedlejších tratí. V pokladně se vesele prodávaly lístky na vlaky které nejednou a pokud si člověk požádal o zpožděnku tak ještě dostal vynadáno protože je to moc obtěžovalo. ..

A to že nás každý den posílají na nástupiště ze kterého má odjet vlak a 5 minut před odjezdem ho mění to už je vrchol neschopnosti - ano může se to stát jednou za čas ale nesmí to být pravidelně každý den.

0/−1
9.12.2014 9:50

J17i22ř76í 62J25u89r60á17š38e28k 8117665390357

Koukám, že jsme se shodli i na první větě. Ty lidi bych tam povyhazoval. :-)

0/−1
9.12.2014 10:01

M70i76r68o68s95l71a78v 44Z72i62k16m76u47n83d 7969263384623

No jo, ale to by ti úředníci museli mít jednak tzv. placenou domácí pohotovost, jednak byste musel ty úředníky dopravit nějak na ta místa. Oni totiž bydlí kolem Prahy a do práce jezdí vlakem (který nejede) , resp. na pražských sídlištích, kam jezdí tramvaj (která taky nejede).

Mikrofon nebo tlampač vám je k ničemu, když nevíte co pojede. Co pojede se objeví na INFOPANELU ...

Doba, kdy byl v každé stanici náčelník / přednosta, výpravčí, staniční dělník, pokladní je dávnou minulostí.

Přednosta stanice šéfuje x počtu stanic v okruhu třeba 50 km, ve stanici je pouze výpravčí nebo taky nikdo - bezobslužná stanice řízená dálkově odněkud, pokladní tam není nebo funguje pouze omezeně ... Pokud nikdo ve stanici není, tak se tam můžete spoléhat pouze na "dálkové hlášení" pouštěné odněkud z počítačového programu ... tam  kde jsou lidi a hlavně "logistické zázemí", třeba i na ten čaj, tak tam se to dá zařídit ....

Prostě daň technickému pokroku ...

Řekl bych, že nemáte zkušenosti ze zahraničí, například při zastavení provozu v Německu, protože při nějakém kutání v zemi se našla letecká puma -  nabourá to dopravu "v polovině Německa" a nikdo vám nic neřekne, protože nádraží je na dvě ulice kolem obšancováno a jakýsi infomátor posílal akorát "někam na náměstí" odkud jely busy do nejbližší zastávky. Nikdo se neobtěžoval napsat na kus papíru kam který bus jede, v kolik pojede ... Na první zastávce se cestující vysypali, pak přijela elektrická jednotka, na níž je pouze strojvedoucí. Informace absolutně žádné ...  

Nebo taková stávka ve Francii či Itálii. Italové alespoň ohlásí, že se stávkuje od 8,00 do 16,00 nebo od 21,00 do následujících 21,00, ale Frantík prodlužoval stávku salámovou metodou, takže cesta do Francie byla taková loterie ... večer ve 20,00 byl na infopanelu ohlášen "jeden ze dvou vlaků jedoucích z A do B za celý den", druhý den ráno v 8,00 už tam nebyl ... další spojení až odpoledne ...

O nějakém občerstvení nebo odškodném si můžete nechat jen zdát ... ale všichni

+2/0
9.12.2014 12:36

M12i82r20o40s18l34a71v 37Z55i16k78m60u33n87d 7229353754443

budou tvrdit, že tohle by se v Německu nemohlo stát.  Zažil jsem mimořádnost ve Švýcarsku, kde jsem se začal řídit vlastním rozumem, na rozdíl od domorodců, kteří se řídili pokyny zaměstnanců - ty se ovšem měnily pomalu každých 5 minut ....

0/0
9.12.2014 12:39

P60a89v14e82l 24M71a48t23o55u47š52e76k 5200227888474

1) Před týdnem se na našich tratích ani nenašla nevybouchlá puma, ani nestávkovali železničáři (alespoň ne oficiálně, ve skutečnosti to stávku trochu připomínalo). Možná mám se zahraničními železnicemi menší zkušenosti než vy (mj. nejsem držitelem volných jízdenek a netrávím víkendy bezdůvodným cestováním napříč Evropou). Připouštím, že ani tam není vše v pořádku, ale obvykle se tam člověk setkává přece jen s větší ochotou a profesionalitou. U nás železnice funguje dost mizerně bohužel i mimo kalamitní situace. Z každodenního dojíždění do zaměstnání vím, o čem mluvím. Ale netvrdím, že problémy má jen železnice, problémy má celá naše společnost.

2) Stanice, o nichž jsem psal (Praha hl. n., Kolín), určitě nepatří mezi ty, v nichž není žádný personál.

3) Do obou jmenovaných stanic by nebyl technický problém dopravit několik desítek informátorů z budovy na pražském nábřeží.

4) Když po obhlídce peronů zjistím já, který vlak je cca za jak dlouho schopen odjezdu, měl by podle mého soudu být téhož schopen každý zaměstnanec ředitelství ČD, snad včetně uklízeček. To, jestli má vlak mašinu a četu a jestli vůbec stojí u perónu, poznám, a zaměstnanec ČD by to měl poznat taky.

5) Nic o skutečných aktuálních odjezdech vlaků na odjezdových tabulích obou zmíněných stanic nebylo. Ty byly zcela zaplněny vlaky se zpožděním 180 až 240 minut, z nichž většina ve skutečně ani nikdy neodjela. Kdyby tam byly pravdivé a hlavně potřebné informace, nepsal bych tu o tom.

+1/−1
9.12.2014 13:54

R63a55d24i39m 68Š43o96l67c 1255715645224

Jestli spíš nezkoordinovat činnost dispečerů SŽDC a ČD? Zrovna ČD mají svoje zařízení on-line (kasy a posky). V kasách proud šel a posky mají své baterie a povětšinou i SIMkartu, tedy on-line připojení. Hlavní problém je tedy v podání informací těch nejkompetentnějších k těm, co musí být ve styku ze zákazníkem.

+2/0
9.12.2014 9:01

J38a28r64o21s18l61a64v 48K58o29m67o47ň 1900934784331

asi myslíte POPky. Ty jsou on-line každých 15 minut na stažení informací o mimořádnostech apod. Jinak by baterka nevydržela ani pár nodin. A na mimořádnostech bylo jen uvedeno totéž co na webu ČD, mimořádná událost s trolejemi, a že náhradní busy nelze a že se shání mot. hnací vozidla. Víc si může zavolat dispečerovi,ale kdyžtam bude volat tolik uváznutých vlaků je prostě problém, v krátké době moc mimořádností, ale mohli už informovat SMSkama jiné aby cestující varovali před další jízdou, že jsou problémy v provozu. Protože mimořádnost nijak neomezuje prodej z POPky. Sám jsem jezdil v pondělí na ostravsku a tam problém nebyl, a žádná oficilání informace nepřišla. Jen koukat na mimořádnosti,ale to je jen info a rozsah opravdu člověk nevím zda něco jezdí či ne. Tady na severu takový problém prostě nebyl jako na olomoucku a jinde

+1/0
9.12.2014 9:54

R84a78d95i66m 70Š85o33l65c 1205455745264

Omlouvám se, to na bankovní karty jsem opravdu nemyslel.

0/0
9.12.2014 10:26

M91i46r67e52k 16H35r84o37c82h 3409684570565

Zase vymýšlíme vymyšlené. Co kdyby byl prostě ve stanicích normální mikrofon do rozhlasu a místo té umělé baby či chlapa si tam sedl někdo, kdo ví co se děje a aktuálně informoval. ano, nebude to školeným hlasem, předpokládám, že v Praze bude mít vytýkanou melodiku, v Holomócu zas hanácké přízvuk, ale furt mi je to milejší, když se něco dozvím, než když mi školená mašina neřekne nic.Mimochodem, na hlášení z Mohelnice osmdesátých let "....předpokládaná doba zpoždění se může měnit a taky se změní tak prosíme v hospodě plaťte předem" mě nepřestává fascinovat svou genialitou a předvídavostí. ;-D

+7/−2
9.12.2014 7:35

R50a87d44o87s76l48a74v 64K73l81a46u75d97a 5514528934982

On tam je normální mikrofon a dá se to na něj přepnout. Tady řešili co v případě že vypnou proud.

+6/−1
9.12.2014 7:38

P11e71t86r 48N56e22c61h25a41n64i19c50k49ý 7543206488200

U rozhlasu je šance, že to dost lidí neuslyší nebo tomu nebude rozumnět

0/−4
9.12.2014 8:16

P30a96v88e76l 43M95a10t61o27u63š31e75k 5180837428424

To je pravda. Zatímco ta blbá namluvená hlášení sice možná každý slyší, ale nic kloudného se z nich nedozví.

+1/−1
9.12.2014 9:06

P82a38v95e70l 17M92a75t81o72u44š82e64k 5230347378354

Přesně tak.

0/−1
9.12.2014 9:05

M36i86r31o54s15l31a67v 74Z85i85k39m58u40n48d 7339803764183

sedl někdo kdo ví, jenže nebyl ten KDO VÍ .... 

To je furt jedno a totéž, když mi řeknou, že vlak nejede nebo má zpoždění, tak nejede nebo má zpoždění ... Je mi celkem jedno proč nejede nebo má zpoždění, protože to stejně neovlivním. Až něco přijede, tak to přijede ... Rozčilovat se kvůli tomu, nadávat místním zaměstnancům je projev ubohosti - ti lidé to nezavinili, nemohou s tím nic dělat - pracují s informacemi, které mají, případně si jít někam stěžovat nemá cenu ...

0/0
9.12.2014 12:44

R65a25d24o77s12l36a31v 16K14l97a23u44d47a 5924368944482

Na každý stanici metra mají tabuli a křídy. Když je nějaký problém, fláknou jí ke vstupu. Fixy nejsou nejlepším řešením, když je člověk nejvíc potřebuje, tak zjistí že vyschly.

+8/0
9.12.2014 7:33

O31n62d86ř37e61j 70M30y83š31k63a 3274514339218

Jenže k čemu ty cedule v metru jsou, když tam jsou informace minimální (pouze ve stylu nejezdí tram, nic víc) a neaktuální - stav minulý týden při té kalamitě.

0/0
9.12.2014 10:42

J12o87s15e67f 22V21o58l83f93í33k 4988275689613

... Ukazuje se, že trošku doplácíme na rozdělení železnice...

Ne trošku, ale hodně. Celý ten nápad s rozdělením je krystalická blbost. ČD má třeba ještě nádraží, SŽDC koleje. Vlak přijede na první kolej, sníh odklízí bába od ČD. Vlak přijede na třetí kolej, sníh odklízí dědek od SŽDC. A tak dále.

+7/−1
9.12.2014 7:22

P50e48t45r 31N44e98c11h27a88n80i14c53k92ý 7923806728130

Hlavně to masivní propouštění s tím spojené pociťujeme každou zimu. Pak pokladní z jedné vesnice chodí uklízet koleje i do dvou sousedních stanic.

+2/0
9.12.2014 7:29

V63a79c86l21a55v 42H34a23j82e88k 3466679639

No to ale přišlo z EU. Až předají ČD budovy SŽDC tek se celý úklid přesune problém vymizí.  Uklizeno nebude ani na tom peronu u budovy. Probléme jsou ty informační toky při mimořádnostech a tam jsou tabule k ničemu, pokud se k lidem co na ně mají psát ty informace nedostanou. Co se pokladník nedozví z počítače to na tabuli nenapíše. A ve velkých stanicích ví jeno to co vidí cestující na "PRAGOTRONU".  TO JE KLASIKA. pO BITVĚ JE ZASE KAŽDEJ GENERÁL.

+3/0
9.12.2014 8:31

S37t43a12n67i42s82l27a94v 16T34v19r83z 4986347623679

Viz DB.

0/0
9.12.2014 9:08

V27í65t 12K31a29p44o46u81n 7497938150219

Krok s rozdělením železnice je důležitý pro liberalizaci železnice. Pokud by ČD zůstaly nádraží a cesty, těžko by po nich mohl jezdit jiný dopravce. 

Když infrastrukturu vlastní, alespoň opticky, jiná firma, je možné zde vytvořit prostředí pro konkurenci.

+2/0
9.12.2014 9:03

V17a61c19l64a58v 34H52a70j50e34k 3596979549

To ano. Ale důsledkem je významnesložitější řešení jakékoliv mimořádnosti a předávání informací.

+1/0
9.12.2014 10:09

P18e56t55r 76M37e56j17z70l55í65k 8338444461430

A kdy se rozdělí třeba pražské tramvaje? Koleje můžou zůstat městu a co linka, to jiný dopravce. Jízdenky by si samozřejmě vzájemně neuznávali. Že na to ještě nikdo nepřišel, když to tak nádherně funguje?

+1/−1
9.12.2014 10:10

J92a95n 30S28u47c76h16ý 6860544248

Bohužel železnice jako taková chtě nechtě je státní služba (proto je také dotována přes ztrátovost). Liberalizací se akorát dosáhne toho, že konkurence si pobere výdělečné trasy a stát bude platit víc, než předtím.

takhle stejně nejde převést do soukromých rukou např pošta. Přesto, že v malých obcích jsou pobočky ztrátové je zájmem státu, aby existovaly - např pro výplatu dávek, informovanost občanů atd.

0/0
9.12.2014 11:38

P54e34t73r 80M91e26j91z15l14í75k 8218864901140

Pro cestující je to krystalická blbost, pro manažerské iniciátory celé té akce náramně chytrá záležitost, protože se mohly naodklánět miliardy, jen to hvízdalo.

0/−1
9.12.2014 10:07

K22a47r96e49l 61C95h85r30a22s90t59i73n30a 4163214310485

..tabule s fixy..., nikoliv s fixami.

+4/−10
9.12.2014 7:09

R30a12d40o31s12l82a35v 78K38l72a27u39d69a 5324158144252

Fixa je podle vzoru žena:-P

+2/−2
9.12.2014 7:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.