Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Česko si s eurodotacemi neví rady. Posílejte tipy na bizarní projekty

Po první sedmiletce je jasno: Česko si na eurodotace rychle zvyklo, ale neumí s nimi zacházet. K dispozici sice mělo v přepočtu na aktuální kurz 689 miliard korun, část peněz ale muselo vrátit, nedokázalo je vyčerpat nebo je utratilo za zbytečnosti. Pokud nějaké bizarní projekty znáte, napište nám o nich.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J97i82ř14í 80R44o70d 7914628590380

Dobrá aktivita. Souhlasím s ní. A hlavně je třeba to europoslancům vtloukat do hlavy!

0/0
11.12.2014 18:53

V75l62a58s18t23i67m54i15l 40H81a22l60b84i89c14h 8323475626428

Ale vědi jak je rozkrást.

0/0
11.12.2014 8:53

P26a54v92e93l 72Ř16a16p15e60k 7572546199325

Dotace jsou takový Jánošík naruby - chudým brát a bohatým dávat.

Hlavní smysl dotací v EU je korumpovat národní politiky a méně bystré občany EURv

+1/−1
10.12.2014 21:19

J57a39n 69H54u28r30k50a 7490246366347

snad nejbizardnější dotace do komunikací které se každého půl roku znovu a zvovu opravují...

0/0
10.12.2014 21:04

J21i47ř46í 96Š24e75j22n33o38h30a 4432833824683

Kromě  dotací do infratruktury ( s  vyjímko tpho zdvihacího mostu přes  Labe v Kolíně) a  rekonstrukcí památek jsou všechny Eurodotae vyhozené peníze.

To  asi nemá cenu rozepisovat.

Golfové hřiště  nebo hotel by  si přece měl každý podnikatel zaptalatit  ze  svého nebo na  úvěr :-(

+4/0
10.12.2014 18:50

P84a12v17e62l 93Ř57a84p71e89k 7122556299595

Spolu se zrušením dotací by měly být sníženy daně.

+1/0
10.12.2014 21:20

P26a21v92e11l 28J68i81r35u68š19k90a 9833458319798

Stačí se zeptat pana Janouška.......a jeho kamaráda Béma.

+1/0
10.12.2014 12:52

R12u24d54a 86S84l42a28v43í86k 5303788486481

Tak ať mi ty dotace ČR klidně pošle, já už si s nimi nějak poradím...:-)

+2/0
10.12.2014 12:29

P56e43t50r 93T26o17u16f26a36r 9416652233855

Všichni tady píšete "zrušte dotace, je to zlo" apod., ale tak nějak si už neuvědomujete, že když už jsme jednou v EU, dotace prostě zrušit nejdou. Jak si to představujete? Odvést do EU miliardy a nečerpat nic? Vážně si myslíte, že jde s EU dohodnout neodvádět peníze a nečerpat? To je přece smysl EU! Jednou jsme si odhlasovali členství v EU (ze 77 %, což není žádný těsný výsledek) s vidinou lepších zítřků. A když vám dává EU možnosti, tak nadáváte na korupci, nesmyslnost atd. Nicméně vážně si myslíte, že pokud by se tohle dělo jen v rámci ČR, ke korupci by nedocházelo? Co se týká nesmyslnosti, jednotlivé operační programy se navrhují také v ČR, posuzování projektů probíhá také v ČR. Proto když už si stěžujete, stěžujte si na správné strany.

A ještě něco: Netvrdím, že je všechno kolem dotací EU křišťálově čisté, jen poukazuji na to, že se zde opět projevuje typická česká povaha - huba plná keců, které pouze kopírují názory jiných, aniž by si člověk zjistil cokoliv navíc.

EU jistě podpořila spoustu nesmyslných projektů. Ale kolik podpořila těch dobrých? To, že se podporují tyto typy projektů svědčí jen a pouze o schopnosti a neschopnosti jedinců obhájit svůj nápad. Vidět za tím jen "krabice s vínem" je hrozně jednoduché... ;-)

+9/−5
10.12.2014 12:19

K58a43r97e70l 20K21r63a91m87e87r 2113414734701

Konečně smyslupný příspěvěk v záplavě marginálních hnojů! :-)

+2/0
10.12.2014 12:24

J97a77r16o80s48l29a42v 77J34o67s95e67f 5382240620744

Vy ty diskuse berete vážně?

0/0
10.12.2014 12:28

K82a88r73e98l 83K83r45a25m20e66r 2843564684551

Ne, ale o to více ocením názor, nad kterým se někdo zamyslí a ne se pouze "vybleje" stylem EU je zlo, pojďmě vstříc Rusku na věčné časy.

0/−1
10.12.2014 12:31

A49n62t52o46n18í48n 30K59a26t92z52e79r 8182393746520

když je ta EU takový zlo,tak proč z tohoto hnoje jednoduš nevystoupíme a nemusíme přemýšlet nad tím,co udělat z dotacema.Vždyť by nám bohatě stačily ty miliardové příspěvky co tam nacpem,ale to asi těm zlodějům nahoře by nestačilo.!!

+2/−2
10.12.2014 13:28

L82u48b38o22š 15C21h67l73u86m23s41k90ý 2700815448855

Proč jen vy eurooptimisté jste zároveň bolševici. Kdo nejde s námi, jde proti nám (přeloženo - je rusofil). Dovedete si představit i jiný způsob žití než pod kuratelou nějakého velkého bratra?

0/0
10.12.2014 22:32
Foto

L19a78d27i43s24l91a15v 24S54t32r71n79a55d 7134751164498

Tady se moc vážně nedá brát skoro nic. Něco je k pláči, něco k smíchu. A tím nemyslím jen diskusi, ale i téma článku.R^

0/0
11.12.2014 17:28

J67a83r45o28m55í50r 37K93r77á58l 4940179384889

Dotace zrušit nejdou, ale jde snažit se o to, aby nebyly na nesmyslné kraviny.  Bohužel eurokomisaři mají zcela jiné zájmy.

+1/0
10.12.2014 12:58

P44e58t66r 70T39o21u41f37a89r 9436232663815

Souhlasím s vámi, musíme se snažit o omezení nesmyslů. Nicméně celý ten proces začíná právě u nás - jednotlivá ministerstva navrhují operační programy, ty pak různé instituce připomínkují a následně se vše zasílá "do Evropy", která jim to naopak ještě skrouhne... Nechci se zastávat eurokomisařů, jen poukazuji na to, že bychom měli plakat na jiném hrobě :-)

0/0
10.12.2014 13:09

J48a86r27o82m46í35r 50K12r96á97l 4660629384899

To u nás je jen důsledek špatné dotační politiky EU.  Pokud má někdo možnost a využije ji, těžko ho můžete trestat.  Je třeba řešit příčiny.  A ty vznikají v Bruselu.

+2/0
10.12.2014 13:46

J48i46n42d20ř17i25c42h 37M31i88t41t46e93r 6181400923123

Smysl EU není v přerozdělování a dotacích. Já ho vidím ve volném trhu, podnikání, pohybu osob, společné obraně . Dotace jsou semeništěm zločinu. Na počátku každé dotace je zločin. Někomu peníze ukradnete a dáte někomu jinému. Samozřejmě , že korupce a plýtvání veřejnými prostředky by se dělo a děje i rámci ČR. Právě proto je třeba objem korupčního potenciálu zmenšit a nikoliv to přikrmovat dalšími penězi z EU. V médiích vždycky s velkou slávou prezentují nějaký projekt typu farma Bolka Polívky a vítězoslavně dodají, že 80% nákladů zaplatí dotace z EU. A tváří se , jako by to bylo z 80% zdarma . Jde ale o peníze daňových poplatníků z EU. Jednou budeme na jejich místě až se budou dotovat projekty v Bulharsku, Rumunsku....

+1/0
10.12.2014 13:09

P14e88t67r 88T16o59u74f57a80r 9876852473595

V tom případě se vracím ke svému původnímu příspěvku o členství EU. Ty věci, co uvádíte, jsou jistě přínosem EU, otázka je, jak by naše ekonomika a to ostatní fungovalo bez EU. Nemyslím si, že by zde byl zásadní rozdíl.

+1/0
10.12.2014 13:16

J98i17n10d31ř91i89c57h 32M16i50t48t21e65r 6381510103413

Já EU fandím, ale v jiné podobě. Toho socialismu a regulací je na mě moc. K tomu ty nesmysly a plýtvání (Štrasburk-Brusel) .

0/0
10.12.2014 13:31

J41o71s13e95f 61V73o69m10á41č86k66a 5613354373554

Nejspíš nebyl, ale voliči by měli alespoň možnost to změnit. Změnit fungování EU nemůžeme, disponujeme pouze 2,7% silou.

+1/0
10.12.2014 13:54

J89a70r89o33m45í72r 26K49r45á78l 4970479294769

To ale píšete spíše o EHS, ne o EU.

+1/0
10.12.2014 13:47

J49i31n33d57ř49i55c24h 43M63i46t43t40e30r 6591130893703

Pak to tedy vzít zgruntu a udělat něco jako USA. Jeden stát. Politické strany s celoevropskou působností, zánik národních vlád a států, jeden rozpočet, daně , ekonomika, obrana, zahraniční politika.

0/−1
10.12.2014 14:06

J79a23r91o30m94í48r 27K64r68á25l 4320669264639

No a v USA jakožto federaci mají dokonce jednotlivé státy podstatně větší volnost, než "suverenní" země v EU.

0/0
10.12.2014 14:17

J36i50n32d90ř65i43c14h 85M81i41t55t17e52r 6891150513653

To by nebylo na škodu.

0/0
10.12.2014 14:28

J46i55ř18í 27Š34e36j56n54o81h16a 4912803394913

Neměli by  s naprostou zrátou suverenity  souhlasit  všerchny  národy, kterých se  to týká ? Vtupní referenda o tom totiž nebyly.

Tedy, pokud  si ještě  stále chceme  hrát na demoracii :-)

+1/0
10.12.2014 18:54

J75i46n81d17ř89i96c67h 46M56i65t93t41e59r 6731870943363

Asi měly , národy s tvrdým.

0/0
10.12.2014 19:47

J58i26ř59í 84Š21e17j46n12o23h75a 4462823364213

Popisujete dobré stránky,  výhody  EHS.

To je už ale bohužel minulost Evropy :-(

0/0
10.12.2014 18:52

M15a51r49t78i69n 69P82e24c53i96n98a 4981523

Ze socialistické EU se dá také vystoupit.

+2/0
10.12.2014 13:12

P33e91t75r 81T66o86u78f42a63r 9796162643395

Umíte to zařídit? :-)

0/0
10.12.2014 13:18

A45n15t75o31n31í63n 29K53a87t88z20e94r 8272343536430

No oto by se měli snad snažit ti naši všeználkové,co si říkají vláda a PS.Možná kdyby došlo na referendum o vystoupení z EU,tak by se ti nahoře nestačily divit,jak že by dopadlo.jen oni a zloději by hlasovaly pro setrvání v EU,ostatní by byli asi pro.!!

0/0
10.12.2014 13:36

P72e61t85r 22T64o23u19f47a93r 9786952563775

Když opomenu gramatickou stránku věci, to co píšete, je zajímavé. Kdyby došlo na referendum o vystoupení z EU, jistě by se před ním veřejně začaly řešit všechny klady a zápory členství (ne jen ty negativa, které se hojně probírají na všemožných diskuzích a běžný občan tak má pocit, že nic dobrého EU nikdy nezapříčinila). Je to stejně jako se vším, nic není černobílé.

Ale už toho tady nechám, je to jen plýtvání času, "český" občan (jak jsem ho pospal výše) se stejně nad těmito věcmi zamyslet neumí.

0/0
10.12.2014 13:45

K50a70r43e24l 40K34r76a48m32e74r 2453784974441

Přesně, vystoupíme a ruku v ruce se Švýcarskem budeme udávat trend světové ekonomice ;-D !! Proboha to si jako vážně myslíte, že si tím polepšíme?

+1/−1
10.12.2014 13:21

A13n65t86o48n61í35n 98K90a27t30z51e73r 8312953386360

No je vidět,že jsme si polepšily,že soudruhu z modrákova.Díky nenažrané EU máme dluhyaž za hrob a naši nenažraní politici si dál chrochtají u svých plných koryt.To se vám asi líbí.!!

0/−2
10.12.2014 13:39

K51a67r71e74l 46K28r76a79m86e10r 2753944494851

Díky vám podobným individuím s obdobnými politickými preferencemi se možná po příštích volbách dočkáme návratu o 25 let zpět východním směrem a o volném šíření vašich zcela nesmyslných blábolů pod diskuzemi si budete nechat moci pouze zdát. Což by vlastně na druhou stranu byla velká škoda EU

0/0
10.12.2014 14:01

P50e42t65r 78Š16t80ě17p 2393433310786

Nedá, ani kdyby to mělo celou EU položit. Jeden vystoupí a celé se to rozpadne, to by korytáři nedovolili. Viz Řecko.

0/0
10.12.2014 21:49

J59o53s23e71f 65V12o80m20á94č33k76a 5173324963834

Začnu odzadu:

1/ Dobrý projekt je ten, který nevyžaduje dotace. Tolik k tomu, kolik EU podpořila dobrých projektů.

2/ To, že dotace jen tak zrušit nejdou, si uvědomuji. To ale přece neznamená, že nemohu dotace a cokoliv spojené s EU kritizovat. To, že pro vstup hlasovalo 77 % lidí, není žádný argument - už jen z toho pohledu, že EU se jaksi od doby našeho vstupu poněkud změnila. Ale na nová pravidla daná Lisabonskou smlouvou se už nikdo nikoho jaksi neptal (pominu-li volební podvod ODS).

3/ Ano, raději bych byl pro odvádět do EU peníze a nečerpat nic. Protože to by pro mě představovalo ztrátu "pouze" ve výši našeho příspěvku do rozpočtu EU, nikoliv další ztrátu danou kofinancováním projektů, náklady na administrativu a náklady na udržování toho, co se tu za ty peníze vybuduje. Peníze, které k nám z EU směřují, nepovažuji za přínos - ty jdou pouze vybraným jedincům, náklady ale platí každý daňový poplatník.

4/ Vážně si myslím, že pokud by nedocházelo k dotacím uvnitř ČR, tedy ani k jakémukoliv přerozdělování, což je de facto také dotace, byla by korupce minimální. Nebylo by koho a proč korumpovat.

5/ Smysl EU není přerozdělovat peníze. Smysl evropského společenství byl původně vytvořit společný hospodářský prostor, zastánci EU často zmiňují obranu proti válce. Ač je to pouze argument vycucaný z prstu, pořád tam nevidím tu nutnost přehazovat lopatou peníze.

+1/0
10.12.2014 13:48

P88e16t61r 61T59o13u50f40a78r 9196172523885

1) To řekněte všem těm starostům obcí, kteří budovali kanalizace, ČOVky apod. Kde by na to asi obce vzaly?

2) Zřejmě máte pravdu. Ale nikdo nemohl čekat, že EU v roce 2004 zamrzne a už se nebude vyvíjet. Já opět píšu, že nejsem nějaký obhájce EU, jen se snažím trochu rozšířit úhel pohledu 98 % diskutujících.

3) Teď jste v podstatě popsal systém státu - vybere peníze (daně) a přerozděluje (důchody, platy státních zaměstnanců atd. atd.). Přestěhujme se tedy na pustý ostrov, snad nám tam bude líp.

4) Toto už nebudu komentovat, myslím, že je to jasné z předchozího.

5) Jak si konkrétně představujete společný hospodářský prostor? Jak by např. fungovala spolupráce chudého španělského zemědělce a německého konglomerátu o tisících zaměstnancích? To, že např. podpora zemědělství nefunguje dobře, je jiná věc, která už nepatří do této diskuze.

0/0
10.12.2014 14:09

J56a29r21o33m49í95r 86K73r62á17l 4300969934839

1. Jenomže obec to MUSELA realizovat.  A k tomu ještě zaplatit část ze svého rozpočtu.  V malých obcích by vyšlo podstatně levněji 10 let vyvážet lidem septiky zdarma, než stavět čističku.  U nás se dokonce dělala čerpačka za 15 milionů pro 8 baráků. :-/

0/0
10.12.2014 14:20

P54e62t72r 34T42o80u31f91a10r 9766812713745

Já teda nejsem odborník na čističky odpadních vod - ony se staví jen na 10 let? Předpokládám, že taková stavba by měla vydržet déle, tudíž i finančně (dle vašich propočtů) by měla vycházet výhodněji. Navíc myslím, že 10 % nákladů, které do toho obec investovala, je docela výhodný kup.

0/0
10.12.2014 14:32

J19a22r43o62m58í59r 90K63r74á21l 4530669364209

5.  Problém je v tom, že v EU se spíše dotuje ten konglomerát, aby španělského zemědělce zlikvidoval.

0/0
10.12.2014 14:23

P20e35t97r 41T63o64u28f95a76r 9166832733715

Přesně to jsem myslel tou poslední větou v mém příspěvku (včetně toho, že už to nepatří do této diskuze, proto jsem to dál nechtěl rozebírat).

0/0
10.12.2014 14:33

J67o64s29e44f 50V77o30m76á60č29k54a 5703474123304

1. To není argument, čističky se budovat nemusely. To, že na to obec (a tedy její obyvatelé) nemá, je dostatečně silný signál, že to není dobrý projekt.

2. A je potřeba, aby se dále vyvíjela? Copak nemůže fungovat v nezměněném stavu? Copak nemohla na úrovni volného trhu ještě o několik (desítek) let dříve?

3. To není fungování státu, ale socialistického státu. Například důchody jsou poměrně nová záležitost, a jak se ukazuje, je to slepá ulička. Ale je pravda, že kritiak je stejná.

5. Jak si to představuji? Chudý španělský zemědělec vlivem tržních sil zbohatne a německý konglomerát zchudne. Bud chceme jednotný trh, nebo chceme jednotný socialistický a neefektivní moloch, ve kterém se budou ztrácet peníze.

0/0
10.12.2014 21:25

V78á51c28l66a16v 69S21v65o11b45o28d16a 5556238459

;-DR^!

0/0
11.12.2014 8:01

J36a77r83o86s33l98a55v 76J13o88s16e42f 5582150520694

Mám takový malý projektíček. Bohatě by mi stačilo i 50 milionků. Zrekonstruovat barák (zlepšení životního prostředí), zateplit ho (ekologický aspekt je nutný - úspora energií), postavit si malou solární elektrárničku na zahradě (energetická soběstačnost). A zbytek - automobil, cestování a pod. (oživení ekonomiky). A trochu na důchod (důchodová reforma). Evropo, co ty na to! Nic bych neprošustroval!!!;-D;-D;-D

+4/0
10.12.2014 11:44

T26o61m97á26š 34K86u26c67h11a56ř 3977271988311

Za 10 melounů vám zpracuji podklady. Za dalších 10 to i protlačím.. ;-)

+1/0
10.12.2014 12:16

J70a73r63o25s92l76a86v 59J78o31s33e74f 5252770980374

Tak v tom případě bych chtěl klidně 100 melounů! Pro vás pak 30. co vy na to? (lidi jsou nenažrany!!;-D;-D;-D) Jdeme do toho?

+1/0
10.12.2014 12:24

A61n60t57o74n11í53n 57K95a20t48z60e25r 8852753106370

A nestačilo by vám kdyby se tady zlepšily platové podmínky těch dole,aby se více mohlo utrácet a né že se tady bude jen přežívat a horních 1milión si bude jen hrát na bohatéale měli by taky  podle toho utrácet.Jenže to je právě utopije celé slavné EU.A naše tuplovaná.!!Pokud nebudou sedět opravdový odborníci na svých místech a budou je suplovat kdejáký hej počkej,tak nevidím žádné zlepšení v kotlině České.!!Rv

0/0
10.12.2014 13:44

S76t80a28n42i77s42l22a75v 81B66u82r75i91a59n 5713484684737

Navrhuji dotace na zřizování soukromých výrobních firem (nebo alespoň míst) pro zabezpečení práce pro Romy a pro lidi vracející se z vězení do normálního života.

Vše ale pod vedením bezúhonných lidí (ne jako například lihová mafie apod.).

0/0
10.12.2014 11:34





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.