Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Uber narazil v další zemi, taxislužbu zakázali ve Španělsku

Americká společnost Uber musí přerušit poskytování své alternativní taxislužby ve Španělsku. Nařídil jí to tamní soudce, podle něhož řidičům jezdícím pro Uber chybějí potřebná oprávnění. Na službu si už dříve stěžovalo madridské sdružení poskytovatelů taxislužby, které ji viní z nekalé soutěže, a chystá na ni žalobu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L18u76c90i34a98n 36P88a18p63a10z10i31a56n 5234427261965

A kdy bude také mimo provoz u nás?

0/0
12.12.2014 21:38

L56u22c37i52a96n 62P17a26p19a76z80i65a34n 5894207641905

A kdy zrušímy my?

0/0
10.12.2014 14:48

M55i53r25o41s10l40a58v 47B56r95o69z40i35k 7321789814167

Zdá se, že Uber je takový reálný barometr "podnikatelského myšlení" v různých oblastech a státech.

Všiměte si, že všude, kde byl Uber úplně zakázán a/nebo přísně regulován, je vysoká nezaměstnanost (nebo tam přímo vládnou ultralevicové nebo ultra socialistické vlády). V dalších případech je tam siná svazová či odborová lobby nebo státní regulace (nepočítám země, které jsou ve válce nebo skryté války vedou) - což jsou věci, o kterých se ví, že přímo brání ekonomickému rozvoji.

Příklad:

Španělsko = Zakázáno = nezaměstnanost 25,6 procenta

Česká Republika = Povoleno (dokonce uvítáno) = nezaměstnanost 6,7 procenta

+2/−3
10.12.2014 9:16

J57i20ř45í 68H95o48r48t 6366451297714

Nějak mi tam v tom Vašem komentáři chybí třeba zmínka o Německu (nezaměstnanost 6,6%)...takže si prosím nechte Vaše trapné názory o ultralevicové vládě někam jinam ;-)

+3/−2
10.12.2014 10:24

V97l85a29s44t96i66m13i76l 35S50v12o95b95o52d66a 7143688695234

Jakkoliv ten příspěvek nemusel být zcela přesný, každý hlas, který na to naráží, je velmi cenný, neboť celá Evropa a vlastně celý "vyspělý" svět se nyní utápí v jakési před socialisté době a k socialismu směřuje opravdu raketovou rychlostí. Takže to neulehčujte, je to velmi vážná věc.

0/0
10.12.2014 13:23

V17l49a39s11t20i38m58i42l 44S17v55o45b60o91d31a 7113368335704

* nezlehčujte

0/0
10.12.2014 13:24

V16l87a81s24t12i79m84i94l 66S98v52o95b69o40d59a 7123848785784

* před socialistické době

0/0
10.12.2014 13:26

L14u94b56o74m28i91r 16K94u50b60a90t 4737813671420

Souhlasím, že Evropa je přeregulovaná. Ale v případě Uberu je problém někde jinde. Soudní spory jej provázejí totiž prakticky všude, kde začal působit (vč. domovských USA). A to je dané ani ne tak mírou regulace, ale prostým faktem, že vedení této firmy tak trochu ignoruje zákony. Respektive místo toho, aby se např. pokusili dotlačit zákonodárce k jejich změně, snaží se je obcházet a hledat v nich skuliny. Podstata jejich činnosti je v podstatě výborná, jen ta realizace je dost tragická a jinak skvělou myšlenku naprosto pohřbívá.

Jinak přidám také jeden příklad: Česká republika (nezaměstnanost 6,7%) - možná přivítáno, ale už jim zabavili minimálně jedno auto proto, že provozují přepravu v rozporu se zákonem (nejspíš to je ve správním řízení). Takže tvrdit, že v ČR byli uvítáni je dost přehnané. Přitom by stačilo jediné, aby cestu účtovali podle taxametru (jak vyžaduje zákon) a zkusili dotlačit zákonodárce k tomu, aby povolili i další možnosti měření vzdálenosti (což by pro takto velkou firmu s Googlem za pr*elí neměl být takový problém).

0/0
13.12.2014 3:55

J88i46n95d33ř23i37c23h 55M62i58t22t88e45r 6171950613693

To mi připadá jako když dělníci rozbíjeli stroje , že jim berou práci.

+2/0
10.12.2014 0:09

M76a31r84e74k 36Š83i86m66o37n 2604917878718

Problém je, že ti dělníci musí splňovat bambilion předpisů aby dostali taxikářskou licenci. Uber nic takového neřešil. To je ten důvod.

Nicméně ty předpisy jsou dost zastaralé, odpovídají době, kdy jediná možnost, jak objednat taxík bylo zastavit ho na ulici.

V normálním tržním systému se převis poptávky nad nabídkou kompenzuje růstem ceny. Někdy vznikají situace (například na silvestra), kdy poptávka raketově roste, ale cena narazí na ten strop a nesráží poptávku zpátky, vzniká nedostatek služby na trhu a obecně, pokud to je to dlouhodobé, vzniká černý trh. V Uberu se o taxík v podstatě draží (ať už směrem nahoru nebo dolů) a strop není.

0/0
10.12.2014 1:32

P58a91v14e94l 58K91u68r95a41l 5821794800290

Je to jednoduché - zrušme ten bambilion předpisů. vyházejme státní úředníky a deregulujme to zcela.

0/0
10.12.2014 7:08

R60a72d39o56s81l60a24v 82K77l30a96u65d67a 5614308954392

A budeme mít bordel jako v devadesátých letech.

+2/0
10.12.2014 7:14

A50l55e27x12a66n34d27r 86K25o90s65t21k84a 8612878426534

Lepší totální bordel, ze kterého se vyselektují schopní lidé (hodnocení jednotlivého řidiče, toho s mínusy si prostě nezavolám) než dnešní stav, kdy existuje organizovaná taxikářská mafie.

+1/−1
10.12.2014 8:07

R13a15d47o76s86l62a40v 88K96l77a30u27d37a 5934138374792

Ten totální bordel jsme tady už jednou měli a proslavil nás po celém světě. Bohužel rozhodně ne pozitivně. Zahraniční cestovní kanceláře a jejich klienti se na to fakt nedívali jako na svobodu.

0/0
10.12.2014 9:25

J61i83n51d77ř14i54c36h 89M56i43t37t67e85r 6641850803163

Jak jste přišel na to dražení taxi v UBER ?

Nabídka jízdného

Před objednávkou můžeš zjistit, kolik Tě bude přibližně jízda stát. Zadej místo vyzvednutí a cílovou destinaci a klikni na Nabídka jízdného — aplikace vypočítá přibližnou částku na základě odhadu času a vzdálenosti, takže Tě na účtence nečeká žádné překvapení.

0/0
10.12.2014 10:03

J72i87ř51í 35P44r18a50ž24á14k 9920372881462

Taxikáři zejména musí ovládat "Turbo", mazání jízd z taxametru, aby neplatili daně,.....  UBER by snad zlomilo tuto taxikářskou honoraci a nastavilo standardní podmínky na trhu.

0/0
10.12.2014 10:52

L70u48d83ě89k 57N59ě61m91e29c 5625681712424

Není důvod nemít obě možnosti. Uber na delší vzdálenosti a normální taxík na cestu po městě.

0/0
9.12.2014 23:26

P35a50v41e63l 49K61u40r72a18l 5321314170730

Typický příklad státní snahy chránit chovatele koní v době benzinových motorů.

Copak nemůžeme mít taxametry v aplikaci na mobilu závislé výhradně na GPS? cenu můžeme stanovat předem...

Celá věc není nic jiného než lobby těch kteří certifikují "povinné" taxametry v taxíku, žijí z vydávání licencí... zkrátka zbytečně živění státní zaměsnanci kteří už dávno zastarali a pouze z daní ztěžují ostatním lidem život. 

Deregulovat a státní zaměsnance vyhodit na dlažbu pro nadbytečnost.

+6/−4
9.12.2014 22:29

P41e25t42r 95N14e22c85h63a15n47i30c25k25ý 7123896578220

Ve Španělsku je taxikářů na obyvatele mnohem víc než tady, takže se to dalo čekat.

0/0
9.12.2014 22:51

T35o59m16á80š 48K78n81a77i52f94l 6353960187180

Alenhouby... Cele je to o úplně něčem jiném. Není to o taxametrech.

0/0
9.12.2014 23:06

J21i81n35d38ř54i27c87h 47M35i74t37t23e64r 6771570123413

O penězích.

0/0
10.12.2014 0:08

L25u56b15o41m73i94r 47K80u19b60a57t 4357393171210

On by nebyl takový problém změnit zákony tak, aby odpovídali současným technickým možnostem. Problémem je jen to, že Uber nikde na nic nečeká a prostě jedná bez ohledu na zákony, místo toho, aby se pokusil o změnu příslušných zákonů a chvíli si počkal, než bude jeho činnost legalizována. Vpodstatě se chovají jako ostatní podvodníci, kteří se snaží obcházet zákony a hledat v nich kličky. Teda až na to, že Uber nejspíš nepoužívá právníky, kteří by jim ty skuliny vyhledali a našli použitelný způsob. No a taky mají smůlu v tom, že se prakticky všude snaží využívat skuliny, které se již velkou řádku let použít nedají, protože přímo na ně zákony myslí. Prostě se chovají jako podvodníci a kmotři, na které tady všichni svorně nadáváme, jen nejsou tak chytří, aby si našli ty správné cesty v zákonech.

+2/0
10.12.2014 3:23

P19a22v33e16l 17K90u18r31a83l 5801414280430

Zákony jsou od toho aby se měnili podle vývoje situace. Kdyby se čekalo na zákony tak lidstvo pořád ještě vynalézá kolo.

Ne jsou to zákony co by se mělo měnit podle nových technologií. Ne že technologie mají čekat na zákony.

Je to třeba vidět na genetickém inženýrství - díky němu a jeho zákazům evropa katastrofálně zaostává zatímco v Asii je prakticky v každé garáži.

Když mluvím s valnou většinou vědců tak většina jichsvorně tvrdí že jediný způsob jak nějaký genetický výzkum v Evropě dělat je být rychlejší než ho úředníci a politici stíhají zakazovat.

Čekat na zákony je hovadina. Kdo se nepřizpůsobí novým technologiím má vyhynout. Čekat je hovadina. Pokrok je třeba maximálně využívat ihned jak je k dispozici. A bez ohledu na zastaralé zákony.

+1/0
10.12.2014 7:07

R22a13d53o64s86l27a76v 93K76l91a63u75d93a 5634598794162

On ale není problém v taxametru. Povolit jiný způsob počítání projetých km je to nejmenší. UBER má problémy kvůli úplně něčemu jinému.  Těžko se najde země, kde bude moct taxikáře dělat každý kdo má auto a možná řidičák.

0/0
10.12.2014 7:18

P37a74v26e12l 82K56u66r48a89l 5171184490240

V tom případě by mělo být postaveno mimo zákon aby člověk vezl ve svém autě jakéhokoli spolujezdce mimo vlastní rodiny.

Protože nechápu v čem se liší že jedu s kamarádem do Prahy jeho autem místo toho aby si zaplatil taxi a nebo zavolal řidiče od Uberu.

Pořád je to člověk který nemá žádné taxikáířské oprávnění, jediné co má je auto a řidičák.

Fajn - ať stát zakáže Uber, ale pak je na místě zakázat jakoukoli formu spolujízdy pokud člověk danou spolujízdu provozující nebude mít na to certifikát od státu.

zakazovat uber a povolovat jakoukoli formu spolujízdy - mimchodem - pokud vám firma dá auto k soukromému tak je to benefit který se daní - prý proto že stát okrádáte na spotřební dani protože pak si nekoupíte vlastní auto a nespotřebovává se tolik paliva.

Spolujízda je úplně identické okrádání státu na spotřební dani. Zejména pokud danému člověku zaplatíte palivo.

Upřímně já bych ani tak z principu neměl nic proti zákazu jako takovému pokud bude skutečně důsledný a postaví veškerou formu spolujízdy mimo zákon. Protože důvody jsou stejné - státu taky utíká DPH za vyježděné kilometry a prodaná auta.

0/−1
10.12.2014 8:46

R33a51d21o66s48l90a27v 45K31l85a52u33d91a 5444388394242

Plácáte kraviny. Stejně to můžete tvrdit i o restauracích, kadeřnictvích, půjčce peněz kamarádovi a pod. Vůbec nevidíte rozdíl mezi přátelskou výpomocí a mezi soustavnou výdělečnou činností. Zákon ale ten rozdíl vidí, takže tyhle pindy si nechejte na sjezd podobně postižených lidí, tj. Svobodných. Tam sklidíte potlesk.

+4/0
10.12.2014 9:00

P36a41v37e29l 30K61u21r15a47l 5861514800400

Tak mi laskavě ten rozdíl exaktně definujte podle jazyka zákona.

hlavně mi prosím exaktně stanovte hranici kdy to ještě je "přátelská výpomoc" a kdy to už je nedovolené podnikání.

Ta by měla být následně uplatněna ve všech oborech stejně.

Pokud taková jednotná hranice neexistuje je naprostý nesmysl vůbec takové rozlišení dělat.

Zákon má buď postihovat absolutně všechny  případy bez jakékoli vyjímky a nebo vůbec nemá existovat. Cokoliv mezi tím je paskvil.

0/−2
10.12.2014 9:04

R60a38d14o69s83l24a60v 70K22l47a22u67d46a 5564808794952

Jaká hranice? Podnikání je soustavná činnost prováděná samostatně podnikatelem vlastním jménem a na vlastní odpovědnost, za účelem dosažení zisku.  Když svezu kamaráda který mi přispěje na benzín, splňuji tu podmínku? Ne. Když sousedku pozvu domů na oběd, splňuji tuhle podmínku? Ne. A tak by se dalo pokračovat.

+2/0
10.12.2014 9:23

J14a42n 56S54e77d78l34á87k 9902247916454

ježiš je to stejný jako třeba s paypalem když chcete užívat na příjem plateb musíte se nějak prokázat nad určitou hodnotu příjmu musíte prokázat že jste živnostník nebo firma to samé udělat u uberu když chceš od nich přijímat platby musíš doložit že máš oprávnění vozit lidi a že jsi firma nebo osvč pak už v tom problém neni.

0/0
10.12.2014 14:31

L85u78b21o97m44i43r 70K92u41b16a34t 4697403221790

Já souhlasím, že by se zákony měly měnit podle vývoje (nejenom) technologií. Problém je vpodstatě jen v tom, že nejhorší možností je, když někdo dané zákony prostě ignoruje, hledá v nich skulinky atp. To je vlastně důvod, proč jsou zákony takové, jaké jsou - pořád v nich nějací vychytralci zkouší najít skuliny, kterými lze daný zákon obejít, což vede k dalšímu zpřísňování a komplikování daného zákona. Je to vidět i na zákoně o silniční dopravě, kdy před 20 lety byly podmínky docela dost volné a zpřísňovat ze začaly až postupně. Třeba zrovna ta smluvní doprava, kterou se tady v ČR snaží zneužít Uber. Ten paragraf o tom, že smluvní doprava musí být sjednána předem a písemně tam přibyl až poté, kdy začala být zneužívána pro to, aby nebylo potřeba použít taxametr (a tudíž aby se na to nevztahovaly vyhlášky o maximálních cenách atp.). A i když Uber neznužívá možnosti stanovit u smluvní přepravy jakkoliv vysokou částku, v ostatních ohledech dělá přesně to, na čem dříve stavěli své podvody jiní. Celá problematika totiž není jenom o tom, že zrovna Uber nejsou podvodníci, ale je to o tom, že když má mít nějaké možnosti Uber, musí je mít i ostatní. A musíte také uvažovat o tom, jak dané změny využijí jiní. A jestli tím nevytvoříte prostor pro nekontrolované podvody, které by mohli dělat jiní.

0/0
13.12.2014 4:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.