Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Uber narazil v další zemi, taxislužbu zakázali ve Španělsku

Americká společnost Uber musí přerušit poskytování své alternativní taxislužby ve Španělsku. Nařídil jí to tamní soudce, podle něhož řidičům jezdícím pro Uber chybějí potřebná oprávnění. Na službu si už dříve stěžovalo madridské sdružení poskytovatelů taxislužby, které ji viní z nekalé soutěže, a chystá na ni žalobu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L10u36c13i38a10n 84P56a29p90a18z69i19a66n 5824187621755

A kdy bude také mimo provoz u nás?

0/0
12.12.2014 21:38

L65u86c45i28a17n 84P35a56p64a51z63i81a40n 5274137781385

A kdy zrušímy my?

0/0
10.12.2014 14:48

M11i74r17o64s32l18a84v 68B10r34o30z15i61k 7271209854217

Zdá se, že Uber je takový reálný barometr "podnikatelského myšlení" v různých oblastech a státech.

Všiměte si, že všude, kde byl Uber úplně zakázán a/nebo přísně regulován, je vysoká nezaměstnanost (nebo tam přímo vládnou ultralevicové nebo ultra socialistické vlády). V dalších případech je tam siná svazová či odborová lobby nebo státní regulace (nepočítám země, které jsou ve válce nebo skryté války vedou) - což jsou věci, o kterých se ví, že přímo brání ekonomickému rozvoji.

Příklad:

Španělsko = Zakázáno = nezaměstnanost 25,6 procenta

Česká Republika = Povoleno (dokonce uvítáno) = nezaměstnanost 6,7 procenta

+2/−3
10.12.2014 9:16

J47i49ř20í 12H92o51r76t 6816451437924

Nějak mi tam v tom Vašem komentáři chybí třeba zmínka o Německu (nezaměstnanost 6,6%)...takže si prosím nechte Vaše trapné názory o ultralevicové vládě někam jinam ;-)

+3/−2
10.12.2014 10:24

V47l60a89s65t39i37m81i43l 54S21v43o78b59o59d16a 7593148505134

Jakkoliv ten příspěvek nemusel být zcela přesný, každý hlas, který na to naráží, je velmi cenný, neboť celá Evropa a vlastně celý "vyspělý" svět se nyní utápí v jakési před socialisté době a k socialismu směřuje opravdu raketovou rychlostí. Takže to neulehčujte, je to velmi vážná věc.

0/0
10.12.2014 13:23

V34l52a94s29t79i63m67i36l 18S32v40o81b86o73d90a 7313498445644

* nezlehčujte

0/0
10.12.2014 13:24

V74l33a44s75t41i98m13i69l 59S52v86o91b71o41d41a 7193508525404

* před socialistické době

0/0
10.12.2014 13:26

L12u70b11o72m20i24r 39K56u14b68a38t 4657253491740

Souhlasím, že Evropa je přeregulovaná. Ale v případě Uberu je problém někde jinde. Soudní spory jej provázejí totiž prakticky všude, kde začal působit (vč. domovských USA). A to je dané ani ne tak mírou regulace, ale prostým faktem, že vedení této firmy tak trochu ignoruje zákony. Respektive místo toho, aby se např. pokusili dotlačit zákonodárce k jejich změně, snaží se je obcházet a hledat v nich skuliny. Podstata jejich činnosti je v podstatě výborná, jen ta realizace je dost tragická a jinak skvělou myšlenku naprosto pohřbívá.

Jinak přidám také jeden příklad: Česká republika (nezaměstnanost 6,7%) - možná přivítáno, ale už jim zabavili minimálně jedno auto proto, že provozují přepravu v rozporu se zákonem (nejspíš to je ve správním řízení). Takže tvrdit, že v ČR byli uvítáni je dost přehnané. Přitom by stačilo jediné, aby cestu účtovali podle taxametru (jak vyžaduje zákon) a zkusili dotlačit zákonodárce k tomu, aby povolili i další možnosti měření vzdálenosti (což by pro takto velkou firmu s Googlem za pr*elí neměl být takový problém).

0/0
13.12.2014 3:55

J78i88n75d63ř29i75c92h 17M82i31t40t68e49r 6541640503783

To mi připadá jako když dělníci rozbíjeli stroje , že jim berou práci.

+2/0
10.12.2014 0:09

M18a33r62e14k 32Š71i65m26o69n 2564657908248

Problém je, že ti dělníci musí splňovat bambilion předpisů aby dostali taxikářskou licenci. Uber nic takového neřešil. To je ten důvod.

Nicméně ty předpisy jsou dost zastaralé, odpovídají době, kdy jediná možnost, jak objednat taxík bylo zastavit ho na ulici.

V normálním tržním systému se převis poptávky nad nabídkou kompenzuje růstem ceny. Někdy vznikají situace (například na silvestra), kdy poptávka raketově roste, ale cena narazí na ten strop a nesráží poptávku zpátky, vzniká nedostatek služby na trhu a obecně, pokud to je to dlouhodobé, vzniká černý trh. V Uberu se o taxík v podstatě draží (ať už směrem nahoru nebo dolů) a strop není.

0/0
10.12.2014 1:32

P30a75v31e65l 62K30u73r87a21l 5431184620270

Je to jednoduché - zrušme ten bambilion předpisů. vyházejme státní úředníky a deregulujme to zcela.

0/0
10.12.2014 7:08

R51a78d55o88s12l49a27v 58K56l90a86u70d56a 5274208464582

A budeme mít bordel jako v devadesátých letech.

+2/0
10.12.2014 7:14

A10l64e46x83a90n44d76r 89K96o89s53t50k14a 8292858706804

Lepší totální bordel, ze kterého se vyselektují schopní lidé (hodnocení jednotlivého řidiče, toho s mínusy si prostě nezavolám) než dnešní stav, kdy existuje organizovaná taxikářská mafie.

+1/−1
10.12.2014 8:07

R53a26d72o64s73l84a43v 93K15l13a62u50d62a 5234798464572

Ten totální bordel jsme tady už jednou měli a proslavil nás po celém světě. Bohužel rozhodně ne pozitivně. Zahraniční cestovní kanceláře a jejich klienti se na to fakt nedívali jako na svobodu.

0/0
10.12.2014 9:25

J51i24n18d15ř20i15c50h 68M59i11t42t30e51r 6961340753773

Jak jste přišel na to dražení taxi v UBER ?

Nabídka jízdného

Před objednávkou můžeš zjistit, kolik Tě bude přibližně jízda stát. Zadej místo vyzvednutí a cílovou destinaci a klikni na Nabídka jízdného — aplikace vypočítá přibližnou částku na základě odhadu času a vzdálenosti, takže Tě na účtence nečeká žádné překvapení.

0/0
10.12.2014 10:03

J74i20ř52í 14P36r78a12ž88á84k 9400242481432

Taxikáři zejména musí ovládat "Turbo", mazání jízd z taxametru, aby neplatili daně,.....  UBER by snad zlomilo tuto taxikářskou honoraci a nastavilo standardní podmínky na trhu.

0/0
10.12.2014 10:52

L75u73d13ě55k 76N70ě61m75e43c 5215321942234

Není důvod nemít obě možnosti. Uber na delší vzdálenosti a normální taxík na cestu po městě.

0/0
9.12.2014 23:26

P83a11v73e63l 15K37u74r84a47l 5681924530250

Typický příklad státní snahy chránit chovatele koní v době benzinových motorů.

Copak nemůžeme mít taxametry v aplikaci na mobilu závislé výhradně na GPS? cenu můžeme stanovat předem...

Celá věc není nic jiného než lobby těch kteří certifikují "povinné" taxametry v taxíku, žijí z vydávání licencí... zkrátka zbytečně živění státní zaměsnanci kteří už dávno zastarali a pouze z daní ztěžují ostatním lidem život. 

Deregulovat a státní zaměsnance vyhodit na dlažbu pro nadbytečnost.

+6/−4
9.12.2014 22:29

P45e15t25r 34N73e36c30h25a34n68i27c94k29ý 7633246118410

Ve Španělsku je taxikářů na obyvatele mnohem víc než tady, takže se to dalo čekat.

0/0
9.12.2014 22:51

T98o30m18á22š 94K11n25a31i35f85l 6733580387140

Alenhouby... Cele je to o úplně něčem jiném. Není to o taxametrech.

0/0
9.12.2014 23:06

J19i12n61d35ř55i59c19h 47M94i74t96t59e41r 6551670843733

O penězích.

0/0
10.12.2014 0:08

L60u82b16o69m72i44r 12K49u14b10a12t 4487493561660

On by nebyl takový problém změnit zákony tak, aby odpovídali současným technickým možnostem. Problémem je jen to, že Uber nikde na nic nečeká a prostě jedná bez ohledu na zákony, místo toho, aby se pokusil o změnu příslušných zákonů a chvíli si počkal, než bude jeho činnost legalizována. Vpodstatě se chovají jako ostatní podvodníci, kteří se snaží obcházet zákony a hledat v nich kličky. Teda až na to, že Uber nejspíš nepoužívá právníky, kteří by jim ty skuliny vyhledali a našli použitelný způsob. No a taky mají smůlu v tom, že se prakticky všude snaží využívat skuliny, které se již velkou řádku let použít nedají, protože přímo na ně zákony myslí. Prostě se chovají jako podvodníci a kmotři, na které tady všichni svorně nadáváme, jen nejsou tak chytří, aby si našli ty správné cesty v zákonech.

+2/0
10.12.2014 3:23

P94a64v17e92l 67K38u67r51a32l 5611354430240

Zákony jsou od toho aby se měnili podle vývoje situace. Kdyby se čekalo na zákony tak lidstvo pořád ještě vynalézá kolo.

Ne jsou to zákony co by se mělo měnit podle nových technologií. Ne že technologie mají čekat na zákony.

Je to třeba vidět na genetickém inženýrství - díky němu a jeho zákazům evropa katastrofálně zaostává zatímco v Asii je prakticky v každé garáži.

Když mluvím s valnou většinou vědců tak většina jichsvorně tvrdí že jediný způsob jak nějaký genetický výzkum v Evropě dělat je být rychlejší než ho úředníci a politici stíhají zakazovat.

Čekat na zákony je hovadina. Kdo se nepřizpůsobí novým technologiím má vyhynout. Čekat je hovadina. Pokrok je třeba maximálně využívat ihned jak je k dispozici. A bez ohledu na zastaralé zákony.

+1/0
10.12.2014 7:07

R45a69d68o63s49l22a23v 74K32l43a46u66d58a 5844518594162

On ale není problém v taxametru. Povolit jiný způsob počítání projetých km je to nejmenší. UBER má problémy kvůli úplně něčemu jinému.  Těžko se najde země, kde bude moct taxikáře dělat každý kdo má auto a možná řidičák.

0/0
10.12.2014 7:18

P97a54v28e40l 63K76u48r73a27l 5441914410830

V tom případě by mělo být postaveno mimo zákon aby člověk vezl ve svém autě jakéhokoli spolujezdce mimo vlastní rodiny.

Protože nechápu v čem se liší že jedu s kamarádem do Prahy jeho autem místo toho aby si zaplatil taxi a nebo zavolal řidiče od Uberu.

Pořád je to člověk který nemá žádné taxikáířské oprávnění, jediné co má je auto a řidičák.

Fajn - ať stát zakáže Uber, ale pak je na místě zakázat jakoukoli formu spolujízdy pokud člověk danou spolujízdu provozující nebude mít na to certifikát od státu.

zakazovat uber a povolovat jakoukoli formu spolujízdy - mimchodem - pokud vám firma dá auto k soukromému tak je to benefit který se daní - prý proto že stát okrádáte na spotřební dani protože pak si nekoupíte vlastní auto a nespotřebovává se tolik paliva.

Spolujízda je úplně identické okrádání státu na spotřební dani. Zejména pokud danému člověku zaplatíte palivo.

Upřímně já bych ani tak z principu neměl nic proti zákazu jako takovému pokud bude skutečně důsledný a postaví veškerou formu spolujízdy mimo zákon. Protože důvody jsou stejné - státu taky utíká DPH za vyježděné kilometry a prodaná auta.

0/−1
10.12.2014 8:46

R18a47d11o86s14l43a41v 47K97l37a42u90d72a 5304708354182

Plácáte kraviny. Stejně to můžete tvrdit i o restauracích, kadeřnictvích, půjčce peněz kamarádovi a pod. Vůbec nevidíte rozdíl mezi přátelskou výpomocí a mezi soustavnou výdělečnou činností. Zákon ale ten rozdíl vidí, takže tyhle pindy si nechejte na sjezd podobně postižených lidí, tj. Svobodných. Tam sklidíte potlesk.

+4/0
10.12.2014 9:00

P52a26v90e25l 62K79u24r83a80l 5921304890320

Tak mi laskavě ten rozdíl exaktně definujte podle jazyka zákona.

hlavně mi prosím exaktně stanovte hranici kdy to ještě je "přátelská výpomoc" a kdy to už je nedovolené podnikání.

Ta by měla být následně uplatněna ve všech oborech stejně.

Pokud taková jednotná hranice neexistuje je naprostý nesmysl vůbec takové rozlišení dělat.

Zákon má buď postihovat absolutně všechny  případy bez jakékoli vyjímky a nebo vůbec nemá existovat. Cokoliv mezi tím je paskvil.

0/−2
10.12.2014 9:04

R76a30d43o47s35l97a64v 71K80l17a28u68d10a 5274848494892

Jaká hranice? Podnikání je soustavná činnost prováděná samostatně podnikatelem vlastním jménem a na vlastní odpovědnost, za účelem dosažení zisku.  Když svezu kamaráda který mi přispěje na benzín, splňuji tu podmínku? Ne. Když sousedku pozvu domů na oběd, splňuji tuhle podmínku? Ne. A tak by se dalo pokračovat.

+2/0
10.12.2014 9:23

J55a76n 47S18e91d75l49á68k 9542667866134

ježiš je to stejný jako třeba s paypalem když chcete užívat na příjem plateb musíte se nějak prokázat nad určitou hodnotu příjmu musíte prokázat že jste živnostník nebo firma to samé udělat u uberu když chceš od nich přijímat platby musíš doložit že máš oprávnění vozit lidi a že jsi firma nebo osvč pak už v tom problém neni.

0/0
10.12.2014 14:31

L32u50b20o57m75i59r 22K56u34b94a71t 4697463701180

Já souhlasím, že by se zákony měly měnit podle vývoje (nejenom) technologií. Problém je vpodstatě jen v tom, že nejhorší možností je, když někdo dané zákony prostě ignoruje, hledá v nich skulinky atp. To je vlastně důvod, proč jsou zákony takové, jaké jsou - pořád v nich nějací vychytralci zkouší najít skuliny, kterými lze daný zákon obejít, což vede k dalšímu zpřísňování a komplikování daného zákona. Je to vidět i na zákoně o silniční dopravě, kdy před 20 lety byly podmínky docela dost volné a zpřísňovat ze začaly až postupně. Třeba zrovna ta smluvní doprava, kterou se tady v ČR snaží zneužít Uber. Ten paragraf o tom, že smluvní doprava musí být sjednána předem a písemně tam přibyl až poté, kdy začala být zneužívána pro to, aby nebylo potřeba použít taxametr (a tudíž aby se na to nevztahovaly vyhlášky o maximálních cenách atp.). A i když Uber neznužívá možnosti stanovit u smluvní přepravy jakkoliv vysokou částku, v ostatních ohledech dělá přesně to, na čem dříve stavěli své podvody jiní. Celá problematika totiž není jenom o tom, že zrovna Uber nejsou podvodníci, ale je to o tom, že když má mít nějaké možnosti Uber, musí je mít i ostatní. A musíte také uvažovat o tom, jak dané změny využijí jiní. A jestli tím nevytvoříte prostor pro nekontrolované podvody, které by mohli dělat jiní.

0/0
13.12.2014 4:08





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.