Diskuze

Uber narazil v další zemi, taxislužbu zakázali ve Španělsku

Americká společnost Uber musí přerušit poskytování své alternativní taxislužby ve Španělsku. Nařídil jí to tamní soudce, podle něhož řidičům jezdícím pro Uber chybějí potřebná oprávnění. Na službu si už dříve stěžovalo madridské sdružení poskytovatelů taxislužby, které ji viní z nekalé soutěže, a chystá na ni žalobu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

A kdy bude také mimo provoz u nás?

0 0
možnosti

Zdá se, že Uber je takový reálný barometr "podnikatelského myšlení" v různých oblastech a státech.

Všiměte si, že všude, kde byl Uber úplně zakázán a/nebo přísně regulován, je vysoká nezaměstnanost (nebo tam přímo vládnou ultralevicové nebo ultra socialistické vlády). V dalších případech je tam siná svazová či odborová lobby nebo státní regulace (nepočítám země, které jsou ve válce nebo skryté války vedou) - což jsou věci, o kterých se ví, že přímo brání ekonomickému rozvoji.

Příklad:

Španělsko = Zakázáno = nezaměstnanost 25,6 procenta

Česká Republika = Povoleno (dokonce uvítáno) = nezaměstnanost 6,7 procenta

2 3
možnosti

J19i89ř55í 12H73o11r74t

10. 12. 2014 10:24

Nějak mi tam v tom Vašem komentáři chybí třeba zmínka o Německu (nezaměstnanost 6,6%)...takže si prosím nechte Vaše trapné názory o ultralevicové vládě někam jinam ;-)

3 2
možnosti

To mi připadá jako když dělníci rozbíjeli stroje , že jim berou práci.

2 0
možnosti

M45a31r89e32k 16Š87i40m42o89n

10. 12. 2014 1:32

Problém je, že ti dělníci musí splňovat bambilion předpisů aby dostali taxikářskou licenci. Uber nic takového neřešil. To je ten důvod.

Nicméně ty předpisy jsou dost zastaralé, odpovídají době, kdy jediná možnost, jak objednat taxík bylo zastavit ho na ulici.

V normálním tržním systému se převis poptávky nad nabídkou kompenzuje růstem ceny. Někdy vznikají situace (například na silvestra), kdy poptávka raketově roste, ale cena narazí na ten strop a nesráží poptávku zpátky, vzniká nedostatek služby na trhu a obecně, pokud to je to dlouhodobé, vzniká černý trh. V Uberu se o taxík v podstatě draží (ať už směrem nahoru nebo dolů) a strop není.

0 0
možnosti

Není důvod nemít obě možnosti. Uber na delší vzdálenosti a normální taxík na cestu po městě.

0 0
možnosti

P40a17v24e27l 67K58u58r21a32l

9. 12. 2014 22:29

Typický příklad státní snahy chránit chovatele koní v době benzinových motorů.

Copak nemůžeme mít taxametry v aplikaci na mobilu závislé výhradně na GPS? cenu můžeme stanovat předem...

Celá věc není nic jiného než lobby těch kteří certifikují "povinné" taxametry v taxíku, žijí z vydávání licencí... zkrátka zbytečně živění státní zaměsnanci kteří už dávno zastarali a pouze z daní ztěžují ostatním lidem život. 

Deregulovat a státní zaměsnance vyhodit na dlažbu pro nadbytečnost.

6 4
možnosti

Ve Španělsku je taxikářů na obyvatele mnohem víc než tady, takže se to dalo čekat.

0 0
možnosti