- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
A kdy bude také mimo provoz u nás?
Zdá se, že Uber je takový reálný barometr "podnikatelského myšlení" v různých oblastech a státech.
Všiměte si, že všude, kde byl Uber úplně zakázán a/nebo přísně regulován, je vysoká nezaměstnanost (nebo tam přímo vládnou ultralevicové nebo ultra socialistické vlády). V dalších případech je tam siná svazová či odborová lobby nebo státní regulace (nepočítám země, které jsou ve válce nebo skryté války vedou) - což jsou věci, o kterých se ví, že přímo brání ekonomickému rozvoji.
Příklad:
Španělsko = Zakázáno = nezaměstnanost 25,6 procenta
Česká Republika = Povoleno (dokonce uvítáno) = nezaměstnanost 6,7 procenta
Nějak mi tam v tom Vašem komentáři chybí třeba zmínka o Německu (nezaměstnanost 6,6%)...takže si prosím nechte Vaše trapné názory o ultralevicové vládě někam jinam
To mi připadá jako když dělníci rozbíjeli stroje , že jim berou práci.
Problém je, že ti dělníci musí splňovat bambilion předpisů aby dostali taxikářskou licenci. Uber nic takového neřešil. To je ten důvod.
Nicméně ty předpisy jsou dost zastaralé, odpovídají době, kdy jediná možnost, jak objednat taxík bylo zastavit ho na ulici.
V normálním tržním systému se převis poptávky nad nabídkou kompenzuje růstem ceny. Někdy vznikají situace (například na silvestra), kdy poptávka raketově roste, ale cena narazí na ten strop a nesráží poptávku zpátky, vzniká nedostatek služby na trhu a obecně, pokud to je to dlouhodobé, vzniká černý trh. V Uberu se o taxík v podstatě draží (ať už směrem nahoru nebo dolů) a strop není.
Není důvod nemít obě možnosti. Uber na delší vzdálenosti a normální taxík na cestu po městě.
Typický příklad státní snahy chránit chovatele koní v době benzinových motorů.
Copak nemůžeme mít taxametry v aplikaci na mobilu závislé výhradně na GPS? cenu můžeme stanovat předem...
Celá věc není nic jiného než lobby těch kteří certifikují "povinné" taxametry v taxíku, žijí z vydávání licencí... zkrátka zbytečně živění státní zaměsnanci kteří už dávno zastarali a pouze z daní ztěžují ostatním lidem život.
Deregulovat a státní zaměsnance vyhodit na dlažbu pro nadbytečnost.
Ve Španělsku je taxikářů na obyvatele mnohem víc než tady, takže se to dalo čekat.