Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

První přímý vlak spojil Čínu a Španělsko. Jel 21 dní a vezl hračky

Přímý nákladní vlak z Číny do Španělska ukončil svoji první jízdu, když v úterý dojel do španělského hlavního města. Spoj mezi Čínou a Španělskem je nejdelším přímým železničním spojem na světě, delším než Transsibiřská magistrála či Orient Express. Vezl hračky a kancelářské potřeby, zpět do Číny poveze víno či sušenou šunku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T77o66m80á70š 77H27o64l53e43c 4161492627554

Je to zajímavé jen jako kuriozita. Jeden vlak 60 kontejnerů oproti lodím třídy Triple-E s nákladem 10000 kontejnerů. 6 týdnů ty lodě jezdí jen kvůli tomu, že nebyla poptávka po větší rychlosti a takto klesnou náklady o 50%. Jmenuje se slow-steaming. Viz  www.yachtmeni.cz

Ekonomicky je to samozřejmě několikrát dražší. Dokud nebude vysokorychlostní železnice, aby to tu bylo do týdne, tak to nemá význam.

0/0
12.12.2014 14:02

J83i67ř86í 25K66o73c30u64r66e38k 6435784475128

Ona to vážně nemusí být vysokorychlsotní železnice. Ono by úplně stačilo, kdyby ten vlak ujel 1600 km za den, tedy jel stále nejméně 80 km/h a namísto přepřahání na každých 800 km (ES/FR, FR/DE, DE-PL) to jela jedna mašina v kuse až po překládku na 1524mm rozchod. Není to pára, která každých 100 km dobírá vodu a uhlí. Tedy přejezd Evropy za DVA dny. Ano  vím, španělé mají rozchod 1667 mm, ale taky se ho snaží předělat na normálních 1345 mm.

Zbývá tedy nějakých 10.000 km. Kdyby se tam dalo udělat 50 km/h po dobu 20 hodin jízdy, tak je to 10 dnů cesty. Jsme na 12 dnech. Nějaká ta rezerva, ale za 14 dnů by to šlo. Přeložení 60 kontejnerů zabere s vhodnou technikou hodinu až dvě aniž by se někdo honil.

Největší úsporu času by rozhodně nepřineslo zrychlení tratí na ze 100-160 km/h na 300 km/h. Nákladní vlak (konkrítně vagony) má stejně maximálku 120 km/h. Takže mu je VRT platná jak mrtvému zimník. Největší úsporu času by přinesla oprava tratí v Kazachstánu, Rusku a Bělorusku, aby se tam dalo jet s nákladem 80 km/h v kuse. A taky by se hodně času uspořilo na prostojích na hranicích, kdy kolem vlaku lítají celníci.

0/0
12.12.2014 16:28

S48e29i52d11l 35P42e34t65r 1191791465354

Když už pane redaktore tento prapodivný článeček jste uhnízdil v rubrice Ekonomika a nikoli Revue či Ona, slušelo by se seriosně  vyčíslit, kolik ten 1400 tun  transport hraček celkem stál resp. vyjádření celkové ceny tímto druhem dopravy  na danou vzdálenost popř. na tunu nákladu a následné srovnání s dopravou loďmo či letecky, ne? :-)8-o Jinak jest to v podstatě bezobsažný blábol ..:-/

0/0
12.12.2014 0:35

K53o81n69r57a25d 42K94o97r97z24e37n18i95o93w17s57k20i 1383471914

dle svých zkušenosti na 1 kontejner (20 palet) Čína- ČR::

loď - 2000 až 2400 USD, 4 týdny

vlak:- cca. 3500 - 4500 USD, 3 týdny 

letadlo: 10 000 USD, 1 týden

vše záleží, který forwarder se stará o dopravu, kolik je volného místa v daném prostředku a kolik se zaplatí za pojištění.

0/0
12.12.2014 23:13

Z40d25e26n33ě90k 15J24a29n31o28u58t 1172785404291

Ten vlak vezl hračky ? Předpokládám že to byly elektrické mašinky. :-)

0/0
11.12.2014 13:03

A47u94g19u22s10t 82F48o14r33m90á43n14e40k 6355769540806

Jako byste to neznal - samé šunty plné ftalátů. Španělsko si brzy nebude vědět, co s nimi a bude přelepovat nálepky na Vyrobeno v EU a bude to posílat do Čech.

+2/0
11.12.2014 13:09

A42l53e94x38a64n45d66r 20K28o74s75t78k65a 8302398656734

Zvedněte myš, podívejte se, co je na ní napsané. Totéž u klávesnice. Co z toho máte z Číny? Patrně oboje.

0/0
11.12.2014 13:28

J68a62n 11J25a47n18e90č20e92k 9420573100826

Made in U.S.A. ;-)

0/0
11.12.2014 13:46

K93a54r72e76l 74V34e44d90r81a58l 4518122802173

Mám otázku na redaktora. Pod obrázkem je uveden počet vagonů 82 a v textu operujete s vagony třiceti.Je to tedy jak? A jaké byly celkové náklady na transport?:-)

0/0
11.12.2014 12:14
Foto

A72l34a66n 70Ř14e48p65k66a 4235536

Nákladu je to celkem jedno, ale pro osobní přepravu to teda není ;-D I když šotouši by možná uvítali i delší pobyt ve vlaku :-)

+3/0
11.12.2014 11:52

J64i94ř45í 14K27o71c13u19r19e45k 6805314165878

Nákladu to je jedno. Uhlí si nestěžuje, kontejner taky ne. Teda u toho kontejneru to neplatí zcela, chladící kontejnery s vlastním agregátem si hlídají teplotu a informace o stavu posílají na centrálu. Jenže pak přijde ten, kdo si přepravu kontejneru objednal a začne se ptát, proč to tam a tam stálo X hodin a jelo to cestou nikoliv přímou, ale motalo se to jako kača v čepici. A ten přepravu platí.

0/0
12.12.2014 16:33

J55a14n 30Š82p85e13c58i23á65n 2110280849359

Tak jestli vypálili mene nafty nez lodni spoj, tak proc ne.

+1/0
11.12.2014 10:18

M71a53r61t26i36n 40H29o22u79b88a 6403721209558

??? co proc ne ??

0/0
11.12.2014 10:21

A42l91e44x36a50n28d78r 24K98o28s82t79k19a 8932518386444

Ps. lokomotiva pálí naftu, loď pálí cosi, co je v podstatě ropný odpad. Je v tom koncentrována veškerá síra, těžké kovy a podobné "lahůdky" původně obsažené v ropě. Uvádí se, že 20 největších lodí vyprodukuje tolik zplodin, jako všechna auta na světě.

0/0
11.12.2014 13:27

J85i42ř46í 41K65o57c29u53r90e86k 6755754255898

Od hranic Běloruska až do Madridu to mohla táhnout elektrická lokomotiva.

0/0
12.12.2014 16:35

P19e75t57r 26N30e30c73h76a66n55i56c53k42ý 7423566308340

To za ty desetiletí používání železnice nikdo nevyvinul nákladní vagóny s možností změny rozchodu?

0/0
11.12.2014 9:50

P69a50v54e53l 40M73a24t76o43u25š81e59k 5410137488824

Vyvinul, ale má to technická úskalí. Překládka je jednodušší.

0/0
11.12.2014 9:53

P37e72t13r 61N77e31c17h69a18n75i89c83k21ý 7253856968690

Je fakt, že technicky jde překládku vylepšovat mnohem jednodušeji, v ideálním případě by se šlo vejít pod hodinu.

0/0
11.12.2014 9:56

M61a16r34t70i45n 78H12o43u48b86a 6153911279358

za hodinu ani nikdo neuvolni ci neupevni vsechny kontejnery

0/0
11.12.2014 10:02

J52i17ř70í 15K69o52d68ý56d48e42k 7840440636833

na železnici jsou jiné upínací prvky než na šasi rozvozových vozidel? Nepřu se, nevím to. U vozidla je upevnění/povolení záležitost jedné ruky a dvou minut času (jeden kontejner).

0/0
11.12.2014 10:25

Z39d65e28n39ě84k 88W78e96r23n22h91a92r11t 6277385432128

Ano, dvou minut na jeden kontejner. A těch kontejnerů je na jednom vlaku pravděpodobně mnohem víc, než třicet. Navíc ten vlak musí přitahovat pod jeřábem a podobně. Jde to rychle, ale buďme reální, nějaká hodina na to padne.

0/0
11.12.2014 10:29

J76i90ř50í 46K75o50d19ý26d53e11k 7140670906853

kontejnery se většinou jeřábem nedávají, alespoň jsem jich na překladištích moc neviděl. A štekrem to jde fakt rychle, ti kluci umí.

0/0
11.12.2014 10:43

J10o25s27e14f 81K67o75m17e37n55d55a 3939579224757

A čím to překládají? Něčím jako Kalmar?

0/0
11.12.2014 10:50

J50i50ř27í 14K40o17d53ý23d46e62k 7250180226403

+2/0
11.12.2014 11:01

J87o73s38e31f 36K90o77m83e23n55d74a 3359699624937

Díky

0/0
11.12.2014 11:37

M89a81t91ú96š 50B12e59n86a62k 9608784552113

Samozrejme, že seriózne prekladiská prekladajú primárne portálovými žeriavmi, zvyčajne 3-4 za sebou. Jedno prekladisko je napr tu www.google.sk!3m1!1e3

0/0
11.12.2014 18:13

J79i50ř66í 59K62o75c49u80r26e71k 6315314965668

Když to nebude dělat jeden člověk s jedním jeřábem, ale mostové jeřáby budou tři, ke každému jeřábu pomocník na uvolnění a druhý na upevnění kontejneru k vagonu, a bude se to přehazovat na vedlejší kolej rovnou na prázné vagony, tak za do hodiny bude těch 60 kontejnerů přeloženo.

0/0
12.12.2014 16:46

Z36d70e38n14ě46k 90W28e56r79n32h21a71r37t 6377865742708

Ale ty systémy změny rozchodu existují a klidně se dají namontovat i na nákladní vagon. Jenže je to drahé a komplikované - tedy méně spolehlivé, vyžadující náročnější servis, kontroly atd.. V systému, kdy se vozí kontejnery, není důvod se patlat se složitými podvozky, když se jednoduše přeloží kontejner na jiný vagon.

0/0
11.12.2014 9:58

M56a44r75t13i71n 88H25o72u93b22a 6233721209698

navic do toho jeste vstupuje potreba schvaleni vozu k provozu na konkretni trati ci na uzemi statu. takovy vuz, ktery by byl schvaleny ve vsech statech od spanelska po cinu zrejme ani neexisutje a pokud by existoval, tak by byl neakceptovatelne drahy

0/0
11.12.2014 10:04

M75i52r45o33s25l34a55v 41Z64i82k33m70u43n48d 7909473224923

Kdepak, existují mezinárodní technické standardy - pro osobní dopravu RIC, pro nákladní dopravu RIV. Sovětské vagony, které jezdily i za socíku do Vídně nikdo ve Vídni neschvaloval, podobně v Československu nikdo neschvaloval dánské vagony jezdící z Kodaně do Prahy, resp. v Norsku nikdo neschvaloval vozy ČSD, které se tam dostaly po pádu železné opony v rámci zájezdů ...

Za dodržování tzv. režimu RIC nebo RIV odpovídá zařaditel (vlastník) vozu ...

+2/0
11.12.2014 14:41

J50a10n 73Š85p31e63c63i81á22n 2410510779159

V Libereckem tramvajovem depu maji zuzujici kolejnici. Nektere tramvaje tu jsou variabilni.

0/0
11.12.2014 10:20

M82a69t62ú45š 29B91e14n71a50k 9258254792923

ktoré? Pokiaľ viem tak Liberec majú deriváty T3 a tím sa musí previazať celý podvozok.

0/0
11.12.2014 18:21

J78á11n 54K76o80t56ú10č 2296324198946

Za vyše sto rokov používania áut ešte nikto nevyvinul skladacie auto, ktoré sa po zaparkovaní poskladá na veľkost kreditnej karty... a samozrejme s cenou pod 100 000 Kč.

0/−1
11.12.2014 10:39

M88i31r80o68s42l21a23v 89Z85i77k50m10u80n13d 7719543184313

Pak taky existuje možnost "převázání" podvozků. Tohle se dělá třeba v Maťovcích na vozech do jedou "z Velké země" a pokračují po Evropě ...

Na "polské" hranici se navíc musí provést celní odbavení ... Nicméně do Španělska se dá dojet po "normálním" rozchodu 1435 mm, jsou tam už cca 2 000 km tohoto rozchodu ...

0/0
11.12.2014 12:02

K10a84r58e15l 37R84y62s 9363459600949

To vychází 25 km/hod., jestli se nepletu... To vypadá, že velkou část cesty tvořilo nějaké čekání.

0/0
11.12.2014 9:50

M76a84r60t59i66n 55H96o20u44b38a 6383111349928

samozrejme: jizda - celnice - preklad -celnice - jizda - celnice - preklad - celnice - jizda - prepojeni-  jizda - celnice - jizda - prepojeni - jizda - prepojeni - jizda - prepojeni - jizda - prepojeni - jizda - preklad - prepojeni - jizda .... a mozna jsem i nejakou tu celnic vynechal :) 

i presto je to podle clanku nejrychlejsi

0/0
11.12.2014 10:01

Z25d37e10n73ě73k 19W11e91r97n31h33a46r83t 6927955162158

Je to nákladní vlak, tudíž pravděpodobně velkou část času čeká na vyhybnách a ranžírech, než projedou vlaky s vyšší prioritou, tedy osobní.

+1/0
11.12.2014 10:05

T75o62m93á19š 91Z89e49m24a57n 3735448724915

To je obvyklá rychlost transportu po železnici i v rámci ČR.

0/0
11.12.2014 14:40

J33i22ř22í 56K61o62c71u50r93e84k 6855384365298

Po rozbitých v ex SSSR kolejích se jezdí pomalu. Omezení na 30 km/h v délce 100 km apod. není "v pohraničí" nic vyjímečného.

0/0
12.12.2014 16:57

J70a14n 23J38a33n61e47č40e83k 9320473590586

"Vezl hračky a kancelářské potřeby, zpět do Číny poveze víno či sušenou šunku."

...zpět poveze nejspíš zase hračky a kancelářské potřeby, až se udělá rozbor na ftaláty ;-D

+7/0
11.12.2014 9:47

P26a45v66e29l 16M59a48t22o70u80š49e53k 5510147228104

Mně se líbí, kolik lidí je přesvědčeno, že vše škodlivé pochází z Číny a že Čína produkuje jen škodlivé věci. Jedna věc jsou neobjektivní mediální zprávy, kterým část lidí chce věřit, a druhá věc je fantazie těchto lidí, která ty zprávy dovede k úplné "dokonalosti".

+1/0
11.12.2014 9:52

M34a16r60t23i93n 85H68o30u44b68a 6193461929388

skodlive hracky z ciny a skodlive jidlo z polska :)

+1/0
11.12.2014 10:20

J88i18ř12í 13K55o15c37u64r79e78k 6865174105328

Metanolu prostý CZ alkohol :D

0/0
12.12.2014 16:41

P73e83t80r 57N35ě39m59e26c 4860463640407

Já furt přemýšlel, jak, když je to přímý vlak, řeší různé rozchody, napájení (ale to vyřeší diesel), zabezpečovače a pak se na konci dozvím, že asi 3x překládali a přepřahali. To mi přijde stejně přímé spojení, jako kdybych musel třikrát přestupovat.

+7/−2
11.12.2014 8:54

P75a45v84e47l 49M12a28t42o91u41š51e47k 5580167728684

Námořní loď nebo letadlo vám taky nepřepraví náklad z výrobního závodu před barák. I při lodní přepravě se náklad vozí stovky kilometrů po "souši" (v lepším případě vlakem nebo říční lodí, v horším případě kamionem) - v evropským poměrech, v asijských poměrech to mohou být i tisíce kilometrů. Přeprava lodí tak může ve skutečnosti trvat ještě podstatně déle než je v článku uvedeno. Pak už je ten vlak jednoznačně výhodnější i s třemi překládkami kontejnerů, které mohou být velmi jednoduché a rychlé.

+9/0
11.12.2014 9:01

P35e81t35r 86N84ě46m56e59c 4870613210637

jo, to jo, jen mi to už nepřijde jako přímé spojení. Jinak sám jsem měl tu čest z Číny objednal zboží, které šlo po moři a trvalo to asi 6 týdnů, než to dorazilo do Prahy. Jestli pak jdou sledovat i vlaky, stejně jako letadla a lodě skrz jejich odpovídače?

+1/0
11.12.2014 9:43

P78a72v31e64l 48M24a39t90o79u41š38e84k 5870677408414

To netuším, ale pohyb vlaku lze již se samotného z principu, že jede po trati, sledovat daleko snáze než pohyb jiného dopravního prostředku. Není vyloučeno, že je ten vlak za celou cestu řízen postupně jen ze tří nebo ze čtyř dispečinků, aniž by ho někdo musel fyzicky vidět.

0/0
11.12.2014 9:49

P42e42t97r 28N65ě90m89e15c 4200773540397

to jo, já myslím veřejně, přes internet

0/0
11.12.2014 10:17

Z88d34e59n87ě90k 64W62e28r20n85h98a43r76t 6817875922528

Pokud to provozovatel té železniční sítě zveřejní, tak ano. U nás to do značné míry je, ale jak je to někde v číně nebo v rusku, nemám tušení.

0/0
11.12.2014 10:19

M50a97r27t15i24n 26H54o62u91b96a 6873811269548

jestli je nekde videt pohyb nakladnich vlaku, tak sem s tim. to bych chtel.

0/0
11.12.2014 10:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.