Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První přímý vlak spojil Čínu a Španělsko. Jel 21 dní a vezl hračky

Přímý nákladní vlak z Číny do Španělska ukončil svoji první jízdu, když v úterý dojel do španělského hlavního města. Spoj mezi Čínou a Španělskem je nejdelším přímým železničním spojem na světě, delším než Transsibiřská magistrála či Orient Express. Vezl hračky a kancelářské potřeby, zpět do Číny poveze víno či sušenou šunku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T98o66m88á66š 46H18o22l31e94c 4651392817604

Je to zajímavé jen jako kuriozita. Jeden vlak 60 kontejnerů oproti lodím třídy Triple-E s nákladem 10000 kontejnerů. 6 týdnů ty lodě jezdí jen kvůli tomu, že nebyla poptávka po větší rychlosti a takto klesnou náklady o 50%. Jmenuje se slow-steaming. Viz http://www.yachtmeni.cz/news/predjedeme-brzo-na-jachte-nejvetsi-lod-sveta-/

Ekonomicky je to samozřejmě několikrát dražší. Dokud nebude vysokorychlostní železnice, aby to tu bylo do týdne, tak to nemá význam.

0/0
12.12.2014 14:02

J69i52ř67í 54K73o11c34u90r26e69k 6125534325398

Ona to vážně nemusí být vysokorychlsotní železnice. Ono by úplně stačilo, kdyby ten vlak ujel 1600 km za den, tedy jel stále nejméně 80 km/h a namísto přepřahání na každých 800 km (ES/FR, FR/DE, DE-PL) to jela jedna mašina v kuse až po překládku na 1524mm rozchod. Není to pára, která každých 100 km dobírá vodu a uhlí. Tedy přejezd Evropy za DVA dny. Ano  vím, španělé mají rozchod 1667 mm, ale taky se ho snaží předělat na normálních 1345 mm.

Zbývá tedy nějakých 10.000 km. Kdyby se tam dalo udělat 50 km/h po dobu 20 hodin jízdy, tak je to 10 dnů cesty. Jsme na 12 dnech. Nějaká ta rezerva, ale za 14 dnů by to šlo. Přeložení 60 kontejnerů zabere s vhodnou technikou hodinu až dvě aniž by se někdo honil.

Největší úsporu času by rozhodně nepřineslo zrychlení tratí na ze 100-160 km/h na 300 km/h. Nákladní vlak (konkrítně vagony) má stejně maximálku 120 km/h. Takže mu je VRT platná jak mrtvému zimník. Největší úsporu času by přinesla oprava tratí v Kazachstánu, Rusku a Bělorusku, aby se tam dalo jet s nákladem 80 km/h v kuse. A taky by se hodně času uspořilo na prostojích na hranicích, kdy kolem vlaku lítají celníci.

0/0
12.12.2014 16:28

S95e27i40d33l 49P74e56t44r 1731521735224

Když už pane redaktore tento prapodivný článeček jste uhnízdil v rubrice Ekonomika a nikoli Revue či Ona, slušelo by se seriosně  vyčíslit, kolik ten 1400 tun  transport hraček celkem stál resp. vyjádření celkové ceny tímto druhem dopravy  na danou vzdálenost popř. na tunu nákladu a následné srovnání s dopravou loďmo či letecky, ne? :-)8-o Jinak jest to v podstatě bezobsažný blábol ..:-/

0/0
12.12.2014 0:35

K50o21n96r67a14d 81K81o14r21z48e52n34i23o98w86s18k49i 1283641914

dle svých zkušenosti na 1 kontejner (20 palet) Čína- ČR::

loď - 2000 až 2400 USD, 4 týdny

vlak:- cca. 3500 - 4500 USD, 3 týdny 

letadlo: 10 000 USD, 1 týden

vše záleží, který forwarder se stará o dopravu, kolik je volného místa v daném prostředku a kolik se zaplatí za pojištění.

0/0
12.12.2014 23:13

Z84d82e34n77ě34k 16J42a85n23o18u93t 1122105884801

Ten vlak vezl hračky ? Předpokládám že to byly elektrické mašinky. :-)

0/0
11.12.2014 13:03

A49u15g72u44s49t 50F56o91r16m91á80n25e60k 6565579650126

Jako byste to neznal - samé šunty plné ftalátů. Španělsko si brzy nebude vědět, co s nimi a bude přelepovat nálepky na Vyrobeno v EU a bude to posílat do Čech.

+2/0
11.12.2014 13:09

A54l57e60x65a37n71d89r 78K75o49s27t97k39a 8582328236204

Zvedněte myš, podívejte se, co je na ní napsané. Totéž u klávesnice. Co z toho máte z Číny? Patrně oboje.

0/0
11.12.2014 13:28

J15a67n 44J55a30n51e44č35e41k 9700423340276

Made in U.S.A. ;-)

0/0
11.12.2014 13:46

K34a65r59e38l 98V54e41d30r83a76l 4108532702733

Mám otázku na redaktora. Pod obrázkem je uveden počet vagonů 82 a v textu operujete s vagony třiceti.Je to tedy jak? A jaké byly celkové náklady na transport?:-)

0/0
11.12.2014 12:14

A17l73a18n 61Ř32e92p47k46a 4525966

Nákladu je to celkem jedno, ale pro osobní přepravu to teda není ;-D I když šotouši by možná uvítali i delší pobyt ve vlaku :-)

+3/0
11.12.2014 11:52

J67i98ř37í 18K30o12c39u28r46e50k 6325924415788

Nákladu to je jedno. Uhlí si nestěžuje, kontejner taky ne. Teda u toho kontejneru to neplatí zcela, chladící kontejnery s vlastním agregátem si hlídají teplotu a informace o stavu posílají na centrálu. Jenže pak přijde ten, kdo si přepravu kontejneru objednal a začne se ptát, proč to tam a tam stálo X hodin a jelo to cestou nikoliv přímou, ale motalo se to jako kača v čepici. A ten přepravu platí.

0/0
12.12.2014 16:33

J30a32n 67Š77p83e82c66i54á75n 2800700279679

Tak jestli vypálili mene nafty nez lodni spoj, tak proc ne.

+1/0
11.12.2014 10:18

M62a79r12t33i85n 29H17o40u40b55a 6143221639748

??? co proc ne ??

0/0
11.12.2014 10:21

A69l35e34x32a84n80d75r 81K12o69s79t67k67a 8242118536604

Ps. lokomotiva pálí naftu, loď pálí cosi, co je v podstatě ropný odpad. Je v tom koncentrována veškerá síra, těžké kovy a podobné "lahůdky" původně obsažené v ropě. Uvádí se, že 20 největších lodí vyprodukuje tolik zplodin, jako všechna auta na světě.

0/0
11.12.2014 13:27

J36i59ř83í 71K64o65c48u97r16e22k 6715884915218

Od hranic Běloruska až do Madridu to mohla táhnout elektrická lokomotiva.

0/0
12.12.2014 16:35

P73e71t29r 90N83e50c56h47a42n86i86c97k10ý 7633166608490

To za ty desetiletí používání železnice nikdo nevyvinul nákladní vagóny s možností změny rozchodu?

0/0
11.12.2014 9:50

P26a39v11e52l 84M14a90t97o69u67š82e85k 5730627208224

Vyvinul, ale má to technická úskalí. Překládka je jednodušší.

0/0
11.12.2014 9:53

P76e67t93r 94N94e19c68h20a78n21i50c84k77ý 7663486438100

Je fakt, že technicky jde překládku vylepšovat mnohem jednodušeji, v ideálním případě by se šlo vejít pod hodinu.

0/0
11.12.2014 9:56

M60a32r72t62i20n 30H86o24u10b85a 6793871639558

za hodinu ani nikdo neuvolni ci neupevni vsechny kontejnery

0/0
11.12.2014 10:02

J22i33ř86í 87K85o48d66ý53d31e29k 7410410166913

na železnici jsou jiné upínací prvky než na šasi rozvozových vozidel? Nepřu se, nevím to. U vozidla je upevnění/povolení záležitost jedné ruky a dvou minut času (jeden kontejner).

0/0
11.12.2014 10:25

Z49d22e91n11ě44k 52W73e12r87n48h24a56r72t 6187795182828

Ano, dvou minut na jeden kontejner. A těch kontejnerů je na jednom vlaku pravděpodobně mnohem víc, než třicet. Navíc ten vlak musí přitahovat pod jeřábem a podobně. Jde to rychle, ale buďme reální, nějaká hodina na to padne.

0/0
11.12.2014 10:29

J40i89ř56í 94K72o53d79ý59d56e60k 7930770516423

kontejnery se většinou jeřábem nedávají, alespoň jsem jich na překladištích moc neviděl. A štekrem to jde fakt rychle, ti kluci umí.

0/0
11.12.2014 10:43

J77o87s79e31f 60K72o86m86e28n13d48a 3319989494717

A čím to překládají? Něčím jako Kalmar?

0/0
11.12.2014 10:50

J90i93ř44í 50K20o58d11ý25d45e53k 7490470306843

http://en.wikipedia.org/wiki/Reach_stacker

+2/0
11.12.2014 11:01

J94o22s17e19f 95K80o78m83e37n57d57a 3209529124377

Díky

0/0
11.12.2014 11:37

M91a33t32ú79š 20B84e69n98a42k 9108314292863

Samozrejme, že seriózne prekladiská prekladajú primárne portálovými žeriavmi, zvyčajne 3-4 za sebou. Jedno prekladisko je napr tu https://www.google.sk/maps/@50.0384292,14.5807773,274m/data=!3m1!1e3

0/0
11.12.2014 18:13

J64i85ř16í 32K49o65c43u17r35e23k 6885524895228

Když to nebude dělat jeden člověk s jedním jeřábem, ale mostové jeřáby budou tři, ke každému jeřábu pomocník na uvolnění a druhý na upevnění kontejneru k vagonu, a bude se to přehazovat na vedlejší kolej rovnou na prázné vagony, tak za do hodiny bude těch 60 kontejnerů přeloženo.

0/0
12.12.2014 16:46

Z20d17e92n61ě48k 58W22e17r61n25h25a50r73t 6207515182768

Ale ty systémy změny rozchodu existují a klidně se dají namontovat i na nákladní vagon. Jenže je to drahé a komplikované - tedy méně spolehlivé, vyžadující náročnější servis, kontroly atd.. V systému, kdy se vozí kontejnery, není důvod se patlat se složitými podvozky, když se jednoduše přeloží kontejner na jiný vagon.

0/0
11.12.2014 9:58

M95a58r58t95i72n 70H51o86u13b46a 6933831979198

navic do toho jeste vstupuje potreba schvaleni vozu k provozu na konkretni trati ci na uzemi statu. takovy vuz, ktery by byl schvaleny ve vsech statech od spanelska po cinu zrejme ani neexisutje a pokud by existoval, tak by byl neakceptovatelne drahy

0/0
11.12.2014 10:04

M90i67r93o57s88l35a16v 69Z80i37k52m78u53n16d 7349253684963

Kdepak, existují mezinárodní technické standardy - pro osobní dopravu RIC, pro nákladní dopravu RIV. Sovětské vagony, které jezdily i za socíku do Vídně nikdo ve Vídni neschvaloval, podobně v Československu nikdo neschvaloval dánské vagony jezdící z Kodaně do Prahy, resp. v Norsku nikdo neschvaloval vozy ČSD, které se tam dostaly po pádu železné opony v rámci zájezdů ...

Za dodržování tzv. režimu RIC nebo RIV odpovídá zařaditel (vlastník) vozu ...

+2/0
11.12.2014 14:41

J82a14n 22Š56p40e62c23i44á32n 2200600559759

V Libereckem tramvajovem depu maji zuzujici kolejnici. Nektere tramvaje tu jsou variabilni.

0/0
11.12.2014 10:20

M23a77t27ú15š 58B16e25n93a29k 9518884882763

ktoré? Pokiaľ viem tak Liberec majú deriváty T3 a tím sa musí previazať celý podvozok.

0/0
11.12.2014 18:21

J67á29n 91K97o79t77ú30č 2346864248146

Za vyše sto rokov používania áut ešte nikto nevyvinul skladacie auto, ktoré sa po zaparkovaní poskladá na veľkost kreditnej karty... a samozrejme s cenou pod 100 000 Kč.

0/−1
11.12.2014 10:39

M20i63r93o74s90l83a58v 29Z81i75k65m75u88n28d 7659623804883

Pak taky existuje možnost "převázání" podvozků. Tohle se dělá třeba v Maťovcích na vozech do jedou "z Velké země" a pokračují po Evropě ...

Na "polské" hranici se navíc musí provést celní odbavení ... Nicméně do Španělska se dá dojet po "normálním" rozchodu 1435 mm, jsou tam už cca 2 000 km tohoto rozchodu ...

0/0
11.12.2014 12:02

K84a69r67e50l 84R54y24s 9403229800769

To vychází 25 km/hod., jestli se nepletu... To vypadá, že velkou část cesty tvořilo nějaké čekání.

0/0
11.12.2014 9:50

M55a87r90t12i11n 79H94o61u98b53a 6593141409568

samozrejme: jizda - celnice - preklad -celnice - jizda - celnice - preklad - celnice - jizda - prepojeni-  jizda - celnice - jizda - prepojeni - jizda - prepojeni - jizda - prepojeni - jizda - prepojeni - jizda - preklad - prepojeni - jizda .... a mozna jsem i nejakou tu celnic vynechal :) 

i presto je to podle clanku nejrychlejsi

0/0
11.12.2014 10:01

Z85d53e35n31ě89k 59W63e71r15n35h28a18r52t 6227185302768

Je to nákladní vlak, tudíž pravděpodobně velkou část času čeká na vyhybnách a ranžírech, než projedou vlaky s vyšší prioritou, tedy osobní.

+1/0
11.12.2014 10:05

T53o46m48á15š 30Z76e84m85a26n 3855668294885

To je obvyklá rychlost transportu po železnici i v rámci ČR.

0/0
11.12.2014 14:40

J41i20ř62í 20K38o68c70u14r89e89k 6265904255848

Po rozbitých v ex SSSR kolejích se jezdí pomalu. Omezení na 30 km/h v délce 100 km apod. není "v pohraničí" nic vyjímečného.

0/0
12.12.2014 16:57

J76a82n 71J51a49n89e33č82e60k 9930183800326

"Vezl hračky a kancelářské potřeby, zpět do Číny poveze víno či sušenou šunku."

...zpět poveze nejspíš zase hračky a kancelářské potřeby, až se udělá rozbor na ftaláty ;-D

+7/0
11.12.2014 9:47

P58a46v13e42l 76M14a85t45o86u97š89e11k 5790607168484

Mně se líbí, kolik lidí je přesvědčeno, že vše škodlivé pochází z Číny a že Čína produkuje jen škodlivé věci. Jedna věc jsou neobjektivní mediální zprávy, kterým část lidí chce věřit, a druhá věc je fantazie těchto lidí, která ty zprávy dovede k úplné "dokonalosti".

+1/0
11.12.2014 9:52

M55a57r87t39i60n 98H19o43u24b24a 6793981179368

skodlive hracky z ciny a skodlive jidlo z polska :)

+1/0
11.12.2014 10:20

J11i26ř29í 86K47o55c52u85r82e23k 6215984405958

Metanolu prostý CZ alkohol :D

0/0
12.12.2014 16:41

P72e61t47r 20N71ě76m21e47c 4590913920967

Já furt přemýšlel, jak, když je to přímý vlak, řeší různé rozchody, napájení (ale to vyřeší diesel), zabezpečovače a pak se na konci dozvím, že asi 3x překládali a přepřahali. To mi přijde stejně přímé spojení, jako kdybych musel třikrát přestupovat.

+7/−2
11.12.2014 8:54

P47a93v98e62l 89M16a46t78o70u87š84e59k 5720677928134

Námořní loď nebo letadlo vám taky nepřepraví náklad z výrobního závodu před barák. I při lodní přepravě se náklad vozí stovky kilometrů po "souši" (v lepším případě vlakem nebo říční lodí, v horším případě kamionem) - v evropským poměrech, v asijských poměrech to mohou být i tisíce kilometrů. Přeprava lodí tak může ve skutečnosti trvat ještě podstatně déle než je v článku uvedeno. Pak už je ten vlak jednoznačně výhodnější i s třemi překládkami kontejnerů, které mohou být velmi jednoduché a rychlé.

+9/0
11.12.2014 9:01

P70e14t25r 49N10ě78m47e50c 4620413870457

jo, to jo, jen mi to už nepřijde jako přímé spojení. Jinak sám jsem měl tu čest z Číny objednal zboží, které šlo po moři a trvalo to asi 6 týdnů, než to dorazilo do Prahy. Jestli pak jdou sledovat i vlaky, stejně jako letadla a lodě skrz jejich odpovídače?

+1/0
11.12.2014 9:43

P58a88v78e69l 94M54a57t15o91u83š60e30k 5920937268124

To netuším, ale pohyb vlaku lze již se samotného z principu, že jede po trati, sledovat daleko snáze než pohyb jiného dopravního prostředku. Není vyloučeno, že je ten vlak za celou cestu řízen postupně jen ze tří nebo ze čtyř dispečinků, aniž by ho někdo musel fyzicky vidět.

0/0
11.12.2014 9:49

P72e62t59r 97N19ě28m43e87c 4870763560477

to jo, já myslím veřejně, přes internet

0/0
11.12.2014 10:17

Z25d60e22n36ě73k 57W42e21r98n15h89a77r22t 6447975782298

Pokud to provozovatel té železniční sítě zveřejní, tak ano. U nás to do značné míry je, ale jak je to někde v číně nebo v rusku, nemám tušení.

0/0
11.12.2014 10:19

M64a28r17t84i30n 48H89o78u38b46a 6493701449808

jestli je nekde videt pohyb nakladnich vlaku, tak sem s tim. to bych chtel.

0/0
11.12.2014 10:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.