Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První přímý vlak spojil Čínu a Španělsko. Jel 21 dní a vezl hračky

Přímý nákladní vlak z Číny do Španělska ukončil svoji první jízdu, když v úterý dojel do španělského hlavního města. Spoj mezi Čínou a Španělskem je nejdelším přímým železničním spojem na světě, delším než Transsibiřská magistrála či Orient Express. Vezl hračky a kancelářské potřeby, zpět do Číny poveze víno či sušenou šunku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T89o24m64á60š 90H92o20l53e56c 4741392927744

Je to zajímavé jen jako kuriozita. Jeden vlak 60 kontejnerů oproti lodím třídy Triple-E s nákladem 10000 kontejnerů. 6 týdnů ty lodě jezdí jen kvůli tomu, že nebyla poptávka po větší rychlosti a takto klesnou náklady o 50%. Jmenuje se slow-steaming. Viz http://www.yachtmeni.cz/news/predjedeme-brzo-na-jachte-nejvetsi-lod-sveta-/

Ekonomicky je to samozřejmě několikrát dražší. Dokud nebude vysokorychlostní železnice, aby to tu bylo do týdne, tak to nemá význam.

0/0
12.12.2014 14:02

J34i96ř15í 54K50o90c89u32r81e52k 6415734475338

Ona to vážně nemusí být vysokorychlsotní železnice. Ono by úplně stačilo, kdyby ten vlak ujel 1600 km za den, tedy jel stále nejméně 80 km/h a namísto přepřahání na každých 800 km (ES/FR, FR/DE, DE-PL) to jela jedna mašina v kuse až po překládku na 1524mm rozchod. Není to pára, která každých 100 km dobírá vodu a uhlí. Tedy přejezd Evropy za DVA dny. Ano  vím, španělé mají rozchod 1667 mm, ale taky se ho snaží předělat na normálních 1345 mm.

Zbývá tedy nějakých 10.000 km. Kdyby se tam dalo udělat 50 km/h po dobu 20 hodin jízdy, tak je to 10 dnů cesty. Jsme na 12 dnech. Nějaká ta rezerva, ale za 14 dnů by to šlo. Přeložení 60 kontejnerů zabere s vhodnou technikou hodinu až dvě aniž by se někdo honil.

Největší úsporu času by rozhodně nepřineslo zrychlení tratí na ze 100-160 km/h na 300 km/h. Nákladní vlak (konkrítně vagony) má stejně maximálku 120 km/h. Takže mu je VRT platná jak mrtvému zimník. Největší úsporu času by přinesla oprava tratí v Kazachstánu, Rusku a Bělorusku, aby se tam dalo jet s nákladem 80 km/h v kuse. A taky by se hodně času uspořilo na prostojích na hranicích, kdy kolem vlaku lítají celníci.

0/0
12.12.2014 16:28

S67e72i75d35l 98P44e17t56r 1411561965854

Když už pane redaktore tento prapodivný článeček jste uhnízdil v rubrice Ekonomika a nikoli Revue či Ona, slušelo by se seriosně  vyčíslit, kolik ten 1400 tun  transport hraček celkem stál resp. vyjádření celkové ceny tímto druhem dopravy  na danou vzdálenost popř. na tunu nákladu a následné srovnání s dopravou loďmo či letecky, ne? :-)8-o Jinak jest to v podstatě bezobsažný blábol ..:-/

0/0
12.12.2014 0:35

K98o58n72r42a20d 47K54o86r51z15e34n69i38o59w26s83k83i 1693241684

dle svých zkušenosti na 1 kontejner (20 palet) Čína- ČR::

loď - 2000 až 2400 USD, 4 týdny

vlak:- cca. 3500 - 4500 USD, 3 týdny 

letadlo: 10 000 USD, 1 týden

vše záleží, který forwarder se stará o dopravu, kolik je volného místa v daném prostředku a kolik se zaplatí za pojištění.

0/0
12.12.2014 23:13

Z11d69e37n11ě24k 10J90a69n17o60u30t 1792545154831

Ten vlak vezl hračky ? Předpokládám že to byly elektrické mašinky. :-)

0/0
11.12.2014 13:03

A42u90g35u54s54t 73F88o60r35m62á37n80e21k 6925129310716

Jako byste to neznal - samé šunty plné ftalátů. Španělsko si brzy nebude vědět, co s nimi a bude přelepovat nálepky na Vyrobeno v EU a bude to posílat do Čech.

+2/0
11.12.2014 13:09

A27l46e69x25a74n12d27r 50K46o83s59t49k89a 8342788686524

Zvedněte myš, podívejte se, co je na ní napsané. Totéž u klávesnice. Co z toho máte z Číny? Patrně oboje.

0/0
11.12.2014 13:28

J64a62n 14J25a18n84e67č78e12k 9550693350126

Made in U.S.A. ;-)

0/0
11.12.2014 13:46

K19a80r96e91l 97V42e22d80r20a29l 4178182842583

Mám otázku na redaktora. Pod obrázkem je uveden počet vagonů 82 a v textu operujete s vagony třiceti.Je to tedy jak? A jaké byly celkové náklady na transport?:-)

0/0
11.12.2014 12:14
Foto

A23l57a18n 22Ř90e95p61k52a 4225966

Nákladu je to celkem jedno, ale pro osobní přepravu to teda není ;-D I když šotouši by možná uvítali i delší pobyt ve vlaku :-)

+3/0
11.12.2014 11:52

J91i58ř92í 14K61o70c86u19r64e77k 6155574935308

Nákladu to je jedno. Uhlí si nestěžuje, kontejner taky ne. Teda u toho kontejneru to neplatí zcela, chladící kontejnery s vlastním agregátem si hlídají teplotu a informace o stavu posílají na centrálu. Jenže pak přijde ten, kdo si přepravu kontejneru objednal a začne se ptát, proč to tam a tam stálo X hodin a jelo to cestou nikoliv přímou, ale motalo se to jako kača v čepici. A ten přepravu platí.

0/0
12.12.2014 16:33

J97a75n 59Š71p67e70c15i81á94n 2130560599939

Tak jestli vypálili mene nafty nez lodni spoj, tak proc ne.

+1/0
11.12.2014 10:18

M46a83r76t87i60n 72H84o11u11b80a 6693681229368

??? co proc ne ??

0/0
11.12.2014 10:21

A57l25e80x96a52n70d98r 57K22o90s14t58k91a 8982268986304

Ps. lokomotiva pálí naftu, loď pálí cosi, co je v podstatě ropný odpad. Je v tom koncentrována veškerá síra, těžké kovy a podobné "lahůdky" původně obsažené v ropě. Uvádí se, že 20 největších lodí vyprodukuje tolik zplodin, jako všechna auta na světě.

0/0
11.12.2014 13:27

J45i90ř64í 14K23o60c31u55r62e56k 6455304865978

Od hranic Běloruska až do Madridu to mohla táhnout elektrická lokomotiva.

0/0
12.12.2014 16:35

P98e82t68r 13N11e35c44h43a32n45i31c12k78ý 7453896738360

To za ty desetiletí používání železnice nikdo nevyvinul nákladní vagóny s možností změny rozchodu?

0/0
11.12.2014 9:50

P87a20v75e20l 76M23a19t58o93u44š15e87k 5650847958904

Vyvinul, ale má to technická úskalí. Překládka je jednodušší.

0/0
11.12.2014 9:53

P44e50t11r 55N77e38c10h31a62n31i60c13k86ý 7263866328270

Je fakt, že technicky jde překládku vylepšovat mnohem jednodušeji, v ideálním případě by se šlo vejít pod hodinu.

0/0
11.12.2014 9:56

M34a42r51t51i17n 35H55o80u92b34a 6243671309228

za hodinu ani nikdo neuvolni ci neupevni vsechny kontejnery

0/0
11.12.2014 10:02

J85i36ř67í 72K56o34d87ý40d95e74k 7350190316443

na železnici jsou jiné upínací prvky než na šasi rozvozových vozidel? Nepřu se, nevím to. U vozidla je upevnění/povolení záležitost jedné ruky a dvou minut času (jeden kontejner).

0/0
11.12.2014 10:25

Z80d57e72n80ě83k 36W62e97r79n14h22a33r75t 6227365852928

Ano, dvou minut na jeden kontejner. A těch kontejnerů je na jednom vlaku pravděpodobně mnohem víc, než třicet. Navíc ten vlak musí přitahovat pod jeřábem a podobně. Jde to rychle, ale buďme reální, nějaká hodina na to padne.

0/0
11.12.2014 10:29

J94i17ř50í 66K77o71d58ý65d19e40k 7960740776933

kontejnery se většinou jeřábem nedávají, alespoň jsem jich na překladištích moc neviděl. A štekrem to jde fakt rychle, ti kluci umí.

0/0
11.12.2014 10:43

J82o47s24e83f 27K98o15m45e85n41d37a 3639859884307

A čím to překládají? Něčím jako Kalmar?

0/0
11.12.2014 10:50

J71i88ř59í 91K62o12d42ý18d17e94k 7640770736433

http://en.wikipedia.org/wiki/Reach_stacker

+2/0
11.12.2014 11:01

J68o83s35e31f 47K12o91m78e47n58d90a 3199579914657

Díky

0/0
11.12.2014 11:37

M49a78t66ú22š 79B77e12n43a87k 9878734212573

Samozrejme, že seriózne prekladiská prekladajú primárne portálovými žeriavmi, zvyčajne 3-4 za sebou. Jedno prekladisko je napr tu https://www.google.sk/maps/@50.0384292,14.5807773,274m/data=!3m1!1e3

0/0
11.12.2014 18:13

J64i90ř64í 95K72o37c78u46r72e85k 6225554605868

Když to nebude dělat jeden člověk s jedním jeřábem, ale mostové jeřáby budou tři, ke každému jeřábu pomocník na uvolnění a druhý na upevnění kontejneru k vagonu, a bude se to přehazovat na vedlejší kolej rovnou na prázné vagony, tak za do hodiny bude těch 60 kontejnerů přeloženo.

0/0
12.12.2014 16:46

Z63d38e54n60ě19k 63W70e57r13n54h29a80r76t 6297155682198

Ale ty systémy změny rozchodu existují a klidně se dají namontovat i na nákladní vagon. Jenže je to drahé a komplikované - tedy méně spolehlivé, vyžadující náročnější servis, kontroly atd.. V systému, kdy se vozí kontejnery, není důvod se patlat se složitými podvozky, když se jednoduše přeloží kontejner na jiný vagon.

0/0
11.12.2014 9:58

M67a33r89t44i58n 70H27o97u98b37a 6743831819928

navic do toho jeste vstupuje potreba schvaleni vozu k provozu na konkretni trati ci na uzemi statu. takovy vuz, ktery by byl schvaleny ve vsech statech od spanelska po cinu zrejme ani neexisutje a pokud by existoval, tak by byl neakceptovatelne drahy

0/0
11.12.2014 10:04

M83i11r41o39s57l74a42v 23Z33i93k35m46u14n86d 7199653304423

Kdepak, existují mezinárodní technické standardy - pro osobní dopravu RIC, pro nákladní dopravu RIV. Sovětské vagony, které jezdily i za socíku do Vídně nikdo ve Vídni neschvaloval, podobně v Československu nikdo neschvaloval dánské vagony jezdící z Kodaně do Prahy, resp. v Norsku nikdo neschvaloval vozy ČSD, které se tam dostaly po pádu železné opony v rámci zájezdů ...

Za dodržování tzv. režimu RIC nebo RIV odpovídá zařaditel (vlastník) vozu ...

+2/0
11.12.2014 14:41

J27a65n 41Š77p40e81c93i28á86n 2360280289229

V Libereckem tramvajovem depu maji zuzujici kolejnici. Nektere tramvaje tu jsou variabilni.

0/0
11.12.2014 10:20

M86a85t56ú30š 52B12e44n33a74k 9348654912603

ktoré? Pokiaľ viem tak Liberec majú deriváty T3 a tím sa musí previazať celý podvozok.

0/0
11.12.2014 18:21

J86á82n 37K14o74t15ú11č 2376794938836

Za vyše sto rokov používania áut ešte nikto nevyvinul skladacie auto, ktoré sa po zaparkovaní poskladá na veľkost kreditnej karty... a samozrejme s cenou pod 100 000 Kč.

0/−1
11.12.2014 10:39

M27i79r97o21s90l43a63v 81Z51i10k17m59u76n68d 7899533434563

Pak taky existuje možnost "převázání" podvozků. Tohle se dělá třeba v Maťovcích na vozech do jedou "z Velké země" a pokračují po Evropě ...

Na "polské" hranici se navíc musí provést celní odbavení ... Nicméně do Španělska se dá dojet po "normálním" rozchodu 1435 mm, jsou tam už cca 2 000 km tohoto rozchodu ...

0/0
11.12.2014 12:02

K69a45r87e75l 94R58y28s 9933309440679

To vychází 25 km/hod., jestli se nepletu... To vypadá, že velkou část cesty tvořilo nějaké čekání.

0/0
11.12.2014 9:50

M40a38r58t81i80n 25H51o73u64b38a 6903161859928

samozrejme: jizda - celnice - preklad -celnice - jizda - celnice - preklad - celnice - jizda - prepojeni-  jizda - celnice - jizda - prepojeni - jizda - prepojeni - jizda - prepojeni - jizda - prepojeni - jizda - preklad - prepojeni - jizda .... a mozna jsem i nejakou tu celnic vynechal :) 

i presto je to podle clanku nejrychlejsi

0/0
11.12.2014 10:01

Z48d95e48n73ě31k 32W15e93r77n12h35a92r73t 6467515512558

Je to nákladní vlak, tudíž pravděpodobně velkou část času čeká na vyhybnách a ranžírech, než projedou vlaky s vyšší prioritou, tedy osobní.

+1/0
11.12.2014 10:05

T55o86m85á92š 80Z23e38m42a10n 3595258834745

To je obvyklá rychlost transportu po železnici i v rámci ČR.

0/0
11.12.2014 14:40

J87i30ř46í 12K40o29c36u86r44e51k 6285444885848

Po rozbitých v ex SSSR kolejích se jezdí pomalu. Omezení na 30 km/h v délce 100 km apod. není "v pohraničí" nic vyjímečného.

0/0
12.12.2014 16:57

J59a58n 19J56a95n61e12č96e42k 9480503960496

"Vezl hračky a kancelářské potřeby, zpět do Číny poveze víno či sušenou šunku."

...zpět poveze nejspíš zase hračky a kancelářské potřeby, až se udělá rozbor na ftaláty ;-D

+7/0
11.12.2014 9:47

P92a85v45e39l 33M80a48t69o34u43š57e61k 5760627358184

Mně se líbí, kolik lidí je přesvědčeno, že vše škodlivé pochází z Číny a že Čína produkuje jen škodlivé věci. Jedna věc jsou neobjektivní mediální zprávy, kterým část lidí chce věřit, a druhá věc je fantazie těchto lidí, která ty zprávy dovede k úplné "dokonalosti".

+1/0
11.12.2014 9:52

M84a54r72t53i35n 93H89o81u24b35a 6983241399208

skodlive hracky z ciny a skodlive jidlo z polska :)

+1/0
11.12.2014 10:20

J88i16ř78í 27K39o53c94u10r31e94k 6945984235288

Metanolu prostý CZ alkohol :D

0/0
12.12.2014 16:41

P85e75t56r 91N76ě63m83e86c 4730443240837

Já furt přemýšlel, jak, když je to přímý vlak, řeší různé rozchody, napájení (ale to vyřeší diesel), zabezpečovače a pak se na konci dozvím, že asi 3x překládali a přepřahali. To mi přijde stejně přímé spojení, jako kdybych musel třikrát přestupovat.

+7/−2
11.12.2014 8:54

P10a89v65e79l 54M53a78t52o28u32š62e61k 5320257298784

Námořní loď nebo letadlo vám taky nepřepraví náklad z výrobního závodu před barák. I při lodní přepravě se náklad vozí stovky kilometrů po "souši" (v lepším případě vlakem nebo říční lodí, v horším případě kamionem) - v evropským poměrech, v asijských poměrech to mohou být i tisíce kilometrů. Přeprava lodí tak může ve skutečnosti trvat ještě podstatně déle než je v článku uvedeno. Pak už je ten vlak jednoznačně výhodnější i s třemi překládkami kontejnerů, které mohou být velmi jednoduché a rychlé.

+9/0
11.12.2014 9:01

P75e55t24r 81N98ě88m60e29c 4400103110207

jo, to jo, jen mi to už nepřijde jako přímé spojení. Jinak sám jsem měl tu čest z Číny objednal zboží, které šlo po moři a trvalo to asi 6 týdnů, než to dorazilo do Prahy. Jestli pak jdou sledovat i vlaky, stejně jako letadla a lodě skrz jejich odpovídače?

+1/0
11.12.2014 9:43

P34a23v58e86l 49M74a68t17o36u85š79e20k 5970327628164

To netuším, ale pohyb vlaku lze již se samotného z principu, že jede po trati, sledovat daleko snáze než pohyb jiného dopravního prostředku. Není vyloučeno, že je ten vlak za celou cestu řízen postupně jen ze tří nebo ze čtyř dispečinků, aniž by ho někdo musel fyzicky vidět.

0/0
11.12.2014 9:49

P30e13t22r 34N44ě61m34e22c 4210983640307

to jo, já myslím veřejně, přes internet

0/0
11.12.2014 10:17

Z24d20e64n71ě54k 88W90e98r91n61h60a21r90t 6157305882168

Pokud to provozovatel té železniční sítě zveřejní, tak ano. U nás to do značné míry je, ale jak je to někde v číně nebo v rusku, nemám tušení.

0/0
11.12.2014 10:19

M48a22r90t62i73n 48H29o11u77b57a 6273911559738

jestli je nekde videt pohyb nakladnich vlaku, tak sem s tim. to bych chtel.

0/0
11.12.2014 10:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.