- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Je to zajímavé jen jako kuriozita. Jeden vlak 60 kontejnerů oproti lodím třídy Triple-E s nákladem 10000 kontejnerů. 6 týdnů ty lodě jezdí jen kvůli tomu, že nebyla poptávka po větší rychlosti a takto klesnou náklady o 50%. Jmenuje se slow-steaming. Viz http://www.yachtmeni.cz/news/predjedeme-brzo-na-jachte-nejvetsi-lod-sveta-/
Ekonomicky je to samozřejmě několikrát dražší. Dokud nebude vysokorychlostní železnice, aby to tu bylo do týdne, tak to nemá význam.
Ona to vážně nemusí být vysokorychlsotní železnice. Ono by úplně stačilo, kdyby ten vlak ujel 1600 km za den, tedy jel stále nejméně 80 km/h a namísto přepřahání na každých 800 km (ES/FR, FR/DE, DE-PL) to jela jedna mašina v kuse až po překládku na 1524mm rozchod. Není to pára, která každých 100 km dobírá vodu a uhlí. Tedy přejezd Evropy za DVA dny. Ano vím, španělé mají rozchod 1667 mm, ale taky se ho snaží předělat na normálních 1345 mm.
Zbývá tedy nějakých 10.000 km. Kdyby se tam dalo udělat 50 km/h po dobu 20 hodin jízdy, tak je to 10 dnů cesty. Jsme na 12 dnech. Nějaká ta rezerva, ale za 14 dnů by to šlo. Přeložení 60 kontejnerů zabere s vhodnou technikou hodinu až dvě aniž by se někdo honil.
Největší úsporu času by rozhodně nepřineslo zrychlení tratí na ze 100-160 km/h na 300 km/h. Nákladní vlak (konkrítně vagony) má stejně maximálku 120 km/h. Takže mu je VRT platná jak mrtvému zimník. Největší úsporu času by přinesla oprava tratí v Kazachstánu, Rusku a Bělorusku, aby se tam dalo jet s nákladem 80 km/h v kuse. A taky by se hodně času uspořilo na prostojích na hranicích, kdy kolem vlaku lítají celníci.
Když už pane redaktore tento prapodivný článeček jste uhnízdil v rubrice Ekonomika a nikoli Revue či Ona, slušelo by se seriosně vyčíslit, kolik ten 1400 tun transport hraček celkem stál resp. vyjádření celkové ceny tímto druhem dopravy na danou vzdálenost popř. na tunu nákladu a následné srovnání s dopravou loďmo či letecky, ne? Jinak jest to v podstatě bezobsažný blábol ..
dle svých zkušenosti na 1 kontejner (20 palet) Čína- ČR::
loď - 2000 až 2400 USD, 4 týdny
vlak:- cca. 3500 - 4500 USD, 3 týdny
letadlo: 10 000 USD, 1 týden
vše záleží, který forwarder se stará o dopravu, kolik je volného místa v daném prostředku a kolik se zaplatí za pojištění.
Ten vlak vezl hračky ? Předpokládám že to byly elektrické mašinky.
Jako byste to neznal - samé šunty plné ftalátů. Španělsko si brzy nebude vědět, co s nimi a bude přelepovat nálepky na Vyrobeno v EU a bude to posílat do Čech.
Mám otázku na redaktora. Pod obrázkem je uveden počet vagonů 82 a v textu operujete s vagony třiceti.Je to tedy jak? A jaké byly celkové náklady na transport?
Nákladu je to celkem jedno, ale pro osobní přepravu to teda není I když šotouši by možná uvítali i delší pobyt ve vlaku
Nákladu to je jedno. Uhlí si nestěžuje, kontejner taky ne. Teda u toho kontejneru to neplatí zcela, chladící kontejnery s vlastním agregátem si hlídají teplotu a informace o stavu posílají na centrálu. Jenže pak přijde ten, kdo si přepravu kontejneru objednal a začne se ptát, proč to tam a tam stálo X hodin a jelo to cestou nikoliv přímou, ale motalo se to jako kača v čepici. A ten přepravu platí.
Tak jestli vypálili mene nafty nez lodni spoj, tak proc ne.
To za ty desetiletí používání železnice nikdo nevyvinul nákladní vagóny s možností změny rozchodu?
Vyvinul, ale má to technická úskalí. Překládka je jednodušší.
To vychází 25 km/hod., jestli se nepletu... To vypadá, že velkou část cesty tvořilo nějaké čekání.
samozrejme: jizda - celnice - preklad -celnice - jizda - celnice - preklad - celnice - jizda - prepojeni- jizda - celnice - jizda - prepojeni - jizda - prepojeni - jizda - prepojeni - jizda - prepojeni - jizda - preklad - prepojeni - jizda .... a mozna jsem i nejakou tu celnic vynechal :)
i presto je to podle clanku nejrychlejsi
"Vezl hračky a kancelářské potřeby, zpět do Číny poveze víno či sušenou šunku."
...zpět poveze nejspíš zase hračky a kancelářské potřeby, až se udělá rozbor na ftaláty
Mně se líbí, kolik lidí je přesvědčeno, že vše škodlivé pochází z Číny a že Čína produkuje jen škodlivé věci. Jedna věc jsou neobjektivní mediální zprávy, kterým část lidí chce věřit, a druhá věc je fantazie těchto lidí, která ty zprávy dovede k úplné "dokonalosti".
Já furt přemýšlel, jak, když je to přímý vlak, řeší různé rozchody, napájení (ale to vyřeší diesel), zabezpečovače a pak se na konci dozvím, že asi 3x překládali a přepřahali. To mi přijde stejně přímé spojení, jako kdybych musel třikrát přestupovat.
Námořní loď nebo letadlo vám taky nepřepraví náklad z výrobního závodu před barák. I při lodní přepravě se náklad vozí stovky kilometrů po "souši" (v lepším případě vlakem nebo říční lodí, v horším případě kamionem) - v evropským poměrech, v asijských poměrech to mohou být i tisíce kilometrů. Přeprava lodí tak může ve skutečnosti trvat ještě podstatně déle než je v článku uvedeno. Pak už je ten vlak jednoznačně výhodnější i s třemi překládkami kontejnerů, které mohou být velmi jednoduché a rychlé.