Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Šéf SZPI: Na Polsko jsme si nezasedli, dokument je vytržen z kontextu

Státní zemědělská a potravinářská inspekce odmítá, že by vydala diskriminační pokyny k vyšším kontrolám potravin z Polska. Tvrdí, že uniklý interní dokument je vytržený z kontextu. Podnětem k častějším kontrolám jsou i záchyty nevyhovujících potravin z minulosti, řekl čtenářům iDNES.cz šéf SZPI Martin Klanica.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L60a34d44i95s57l54a43v 88S55o81k80o94l 1120382295352

Máte strach, že vám zase něco najdou, co?!

0/0
12.12.2014 15:46

P48e37t26r 57K87e60ř 8813334952418

Hrozí, že si půjdou stěžovat? A na co??

0/0
12.12.2014 15:05

I21v89e85t51a 58N36ě41m16e14č70k86o49v94á 8454765531689

Bez ohledu na opatření potravinářské inspekce polské potraviny důsledně nekupuji. Odradila mne od nich fakta uvedená ohledně kvality některých výrobků a to, co jsou ochotni do potravin vmísit. Sama jsem zjistila, jak nechutná byla například polská vejce, když jsem si je koupila a do doby, než jsem je ochutnala mě ani nenapadlo se podívat, odkud jsou. Podobnou zkušenost jsem udělala s masem. Opravdu nemám pocit, že jsem kvůli korektnosti nucena přestat prohlížet na etiketě zemi původu a pokud je tam Polsko, prostě to nekoupím. Nechci sebe ani svou rodinu zbytečně krmit potravinami, kde je ze zkušenosti vyšší pravděpodobnost výskytu nebezpečných nebo nechutných příměsí. Je mi líto, že ti Poláci, kteří se chovají korektně, mají také potíže s odbytem, ale neumím je odlišit. Takže - ano, považuji kontrolu za rozumnou a nechápu, proč se někdo brání. Pokud budou výsledky kontroly v pořádku, je to snad pro polské hospodářství příznivá zpráva, nebo se mýlím?

+6/0
12.12.2014 10:28

J73a35n 44P52e79l74l25a47n80t 2206986702244

Jen ať to sem přivezou! Můžeme následně udělat sbírku, vykoupit veškerý tento sortiment a odvézt potřebným do Chánova apod.

0/0
12.12.2014 10:19

L31a35d18i82s46l96a74v 40S73o68k98o65l 1580162105252

Tam jsou spíš nepotřebný...

0/0
12.12.2014 15:48

J55i97ř84í 81Z49i62k86a 2839896414259

Asi právě proto chtěl pan Pellant udělat sbírku.

0/0
12.12.2014 18:08

J69a13k77u26b 42K45u88č49e61r40a 6220987782777

Řeší se nesmyslné - pokud k nám chtějí dovážet svoje potraviny prvotně určené Rusku, které mají ale jiní normy, logicky se na to musí inspekce zaměřit. Z té korektnosti se jednou poserem, nicméně na tuhle kauzu uměle vyvoalnou kvůli reklamě, bych na místě našci absolutně nereagoval.

+3/0
12.12.2014 9:58

Lubos 5389106651440

Nejlepsi potraviny jsou polske koupene v Polsku. Nejhorsi potraviny jsou polske koupene u nas. A to jeste v Polsku stoji mene. Za to ale polaci obecne nemuzou, to je nenazranost ceskych retezcu, kdy nakupci tlaci na cenu aby nasledne meli co nejvetsi marzi. Za tu cenu co dojednaji nic kvalitniho vyrobit nelze.

Ale nemusime do Polska. Potravinarske firmy maji technologicke postupy i u nas podle zeme urceni. To co prodaji nasim by v Nemecku kontrolou neproslo.

+12/−1
12.12.2014 9:53

R85o30b68e25r31t 34P21a24c88i74n67a 7474349915141

V tom se neshodneme. Český výrobce takovou zakázku odmítne. Polák ji přijme.

Takže za to může Polák a hlavně ten, kdo to objednal. Kdyby to Polák nevyrobil, nešlo by to prodávat.

0/−1
12.12.2014 9:56

J81o14s37e94f 52N66o30v69á66k 6483840432979

to je kdyby, ale vždy se někdo najde. říká se tomu trh. a trh porazit nelze. ani ho nelze porazit větou, že to lidé nemají kupovat. Opět je moc lidí a nemají moc peněz...začarovaný kruh

+1/0
12.12.2014 10:06

P15e13t20r 62N30i48v14n20i55c54k80ý 3532144275557

Na druhé straně je dobře, že je na trhu možnost volby. Kdo chce kupovat (levné) šmejdy, může. Kdo chce kvalitu, připlatí si a na trhu ji taky najde.

Státní úředy by mělu řešit pouze zdravotní ohrožení, kvalitu vyřeší trh.

+1/0
12.12.2014 10:11

Lubos 5239806231160

ja si zajedu kvalitu koupit do Polska (skoda, ze tu moznost nemaji vsichni) a dovezu si kvalitu a usetrim .. neni to lepsi ? proc platit za kvalitu u nas, kdyz jinde je tato kvalita standardem

0/0
12.12.2014 10:19

P29e93t96r 72N11i15v23n77i65c60k12ý 3762464895227

A to je přesně ta existence volby. Buďme moc rádi, že ji máme. Trh pak poskytne odpovídající nabídku všem skupinám zákazníků.

0/0
12.12.2014 10:23

R18o84b64e15r27t 84P87a93c36i59n55a 7504489485731

Jenže to by fungovalo, pokud by pravidla byla pro všechny dodavatele stejná. A to nejsou. Domácí producenti jsou v tomto poškozováni.

0/0
12.12.2014 10:19

P55e84t34r 78N24i14v18n39i18c57k17ý 3702474585527

Existuje soudní systém, zastupitelská demokracie. Každý, kdo se cítí poškozen si může stěžovat, může se i nechat zvolit a prosazovat to z pohledu zákonodárce. Stesky na internetových diskuzích toho asi moc nevyřeší...

0/0
12.12.2014 10:22

R77o43b63e90r19t 70P58a74c95i30n40a 7104709225541

Jistě, ale to na podstatě v tuto chvíli nic nemění. Jestli do budoucna? Snad ano.

0/0
12.12.2014 10:27

M63a73r38t90i15n 26H51o67d74í18k 2985545558577

To je nesmysl. Já jako relativně solventnější zákazník bych rád kupoval kvalitnější potraviny. Jenže oni už prostě u nás moc k sehnání nejsou a abych obcházel malé krámky a doufal, že někde narazím náhodou na něco kvalitnějšího, na to nemám čas. prostě občas zajedu do Němec a vím, že to co kupuju má svou kvalitu za  přiměřenou, nijak přemrštěnou cenu.

0/0
12.12.2014 10:22

P19e23t50r 44N82i81v21n86i56c39k13ý 3952204385577

Není to nesmysl, sám jsi ho ve svém příspěvku popřel. ;-D Na trhu (dnes je tu celý EU trh) existuje možnost volby (to jsem tvrdil už na začátku) a ty sám ji využíváš, třeba v tom Německu.

Že jsi líný obcházet obchody a jezdíš do Německa je opět tvoje možnost volby (s výmluvou na málo času - život je otázka priorit).

0/0
12.12.2014 10:26

M83a13r47t26i63n 92H42o42d56í53k 2355355758877

Jenomže moje volba je o bydlišti 5 km od hranic. Tuto volbu se mi mistři z vedení země snaží znemožnit tlakem na růst kurzu Eura, místo toho, aby už konečně začali dělat něco s kvalitou potravin. Volný trh může reálně fungovat pouze a jenom v prostředí právně a morálně na výši (což např pan Klaus nikdy nepochopil). To, co je u nás tomuto postulátu neodpovídá. Lidi, co bydlí u Prahy nebo tak asi do Německa nebo Polska těžko budou jezdit.

0/0
12.12.2014 10:32

M82a19r25t13i26n 85H16o89d65í86k 2405435768277

Mimochodem, řeči o lenosti si nechte. Až budete pracovat průměrně 280-320 hodin za měsíc, pak mi přijďte něco vykládat o lenosti.

0/0
12.12.2014 10:52

R97o87b18e16r22t 19P90a14c61i37n91a 7634769805921

Lze to omezit. Jenže to by naše předpisy musely být opravdu vytvořené tak, aby fungovaly.

Stačilo by jednoduché pravidlo: Pokud se ten sajrajt nesmí v ČR vyrábět, nesmí se ani dovážet. Jak je možné, že výrobci v ČR musí označovat své výrobky dle pravidel, ale dovozci nemusí dodržovat stejné značení pro stejný trh?

0/0
12.12.2014 10:14

P55e44t97r 73N29i86v91n92i52c51k92ý 3472594855297

Definuj ten tvůj "sajrajt". Je to zdravotně závadné? Pak musí zasáhnout úřady. Nebo to je jen "nízká kvalita", pak zasáhnou zákazníci svoji volbou.

Značení řeší EU. Jeslti něco máš, můžeš dát podnět.

0/0
12.12.2014 10:20

R26o25b43e67r44t 29P23a66c96i77n57a 7864219625191

Zdravotně závadné to není. Jde o kvalitu. Já to řeším tak, že kupuji jen ověřené, ale stojí mě to čas, který například Němec vynakládat nemusí, protože v Německu to funguje. A ještě va finále zaplatí méně.

0/0
12.12.2014 10:31

M35a95r74t40i83n 97H77o52d77í11k 2265235698677

Ano, přesně, to je o morálce. Prostě v určitých společnostech se určitá svinstva zákazníkovi nedělají. A není to o ekonomické síle obyvatelstva. Neustále je zde omýláno, že v Posku mají potraviny mnohem kvalitnější než u nás.

0/0
12.12.2014 10:54

Lubos 5969656111510

divne .. videl jsem technologicke postupy jedne cokoladovny pro Nemecko/Slovensko a pak pro lokalni cesky trh .. nebudeme se bavit o podilu kakaa (i kdyz bylo temer polovicni), ale celkove seznam surovin vypadal na uplne odlisny vyrobek .. a presto ho cesi vyrobili, protoze to, co vyrabeji pro vyvoz by cesky nakupci nekoupil (kvuli cene) .. vysledna cena v supermarketu tohoto vyrobku je vyssi u nas .. divne, ne?

+2/0
12.12.2014 10:18

R71o47b60e46r35t 55P37a42c77i11n94a 7714989805401

To je bez debat souhlas. Ale je to jiná část problému. To o čem jsem psal je, že dovoz nemusí dodržovat tak kvalitní minimum, jako domácí produkce.

Že i domácí firmy posílají na náš trh horší kvalitu než ven je samozřejmě taky vizitka. A že to venku nakonec nakoupíte levněji, to je zas jasná indicie, jak se u nás řetězce pakují.

0/0
12.12.2014 10:26

P43e25t96r 72N29i11v31n47i71c64k66ý 3282154535977

To je přesně ten trh. Každá země funguje jinak a je třeba se ji přizpůsobit výrobky. Je to běžná věc. Taky je běžná věc, že si jednotlivé řetezce stanovují strategii. U nás v současné době jdou po co nejnižších cenách a přizpůsobují tomu marketing. Je to jejich svobodné strategické rozhodnutí.

Tak úplně nechápu, co na tom vidíš divného.

0/0
12.12.2014 10:29

R98e22n55e 45Č48e24r57m87á69k 1287138514297

Výstižně a přesně popsáno.

0/0
12.12.2014 9:56

J76a57k16u11b 44K82u35č51e10r91a 6810507502987

Nejlepší rozhodně nejsou, pokud tedy nemluvíte pouze jen o Polské produkci.

+1/0
12.12.2014 10:00

R87e80n68e 36Č31e88r79m12á81k 1267638414257

Nejlepší možná ne, ale rozhodně kvalitnější než ty české. Samozřejmě se bavíme o potravinách kupovaných v Polsku.

0/0
12.12.2014 10:05

Lubos 5849376361530

masne vyrobky a ryby kupuju vyhradne polske produkce .. a jsou urcite kvalitnejsi .. co se tyka peciva, to je lepsi u nas (ale take jak kde, hypermarkety a rozpekarny nevyhledavam)

0/0
12.12.2014 10:20

M26a58r11t70i24n 58Ž64e82l32i27n55s97k29ý 9728939979252

Tak pokud vim, tak pro domaci trh si Polaci delali klobasy z uhynulych zvirat a provalilo se to pokud vim pouze diky jednomu zamestnanci.

0/0
12.12.2014 20:52

J68i16ř11í 90J80a62n49o73t74a 2889465123

kéž by 8-o

0/0
12.12.2014 9:10

M37i73l32a14n 53M98i70k33o13j62a53n 2685421109259

Neuvěřitelná polská drzost a ještě neuvěřitelnější odporná česká podělanost.

Česko NENÍ POVINNO NIKOMU NIC zdůvodňovat a Polákům, v jejichž potravinách se našla posypová sůl a další věci, které tam neměly co dělat, teprve ne!!!

Navíc: Poláci jsou největší protiruští štváči, sice jim ruské peníze za jejich šunty vůbec nevadily, ale jakmile ruský pramen vyschl, budou si stěžovat, vozit svoje šunty do Česka a ještě si stěžovat a žádat náhrady?

Proboha, už konečně mějte trochu hrdosti a sebevědomí a pošlete Poláky kam patří, vy čeští "omlouvači"!

+7/−12
12.12.2014 8:38

M30i35r61o44s95l60a95v 48D69u27f79e64k 1767412341

Víte proč Polsko nemá rádo Rusko?Přečtěte si něco s historie.A nejste náhodou Rus?Pak se nedivím,že nemáte Poláky v lásce.A Čechů se n....e,když žijete v Česku.A Poláky nechte být.

+8/−1
12.12.2014 9:34

R80o16b13e59r86t 94P83a96c47i80n90a 7264699225451

Jistě. Polsko je fakt kámoš. Takže sice napadli ČSR prakticky hned po jejím vzniku. Podíleli se na zabírání v rámci Mnichova a podíleli se na okupaci v roce 68. Takové kamarády mám nejraději. Opravdu.

+2/−1
12.12.2014 9:49

R77e69n66e 34Č92e47r85m30á93k 1867408354627

Nevím kam bychom měli posílat Poláky, ale vy evidentně patříte do Ruska.

+1/−1
12.12.2014 9:45

D85a72n44i93e90l 78K80o46r65o82u22s 9301464389230

máte ruské příjmení, z historie polsko-ruských vztahů přitom nevíte nic a hovoříte o štváčích. Stačí na to, abych o vašem profilu na poli mezinárodních vztahů ( ;-D;-D) věděl vše...

+1/−1
12.12.2014 9:56

M63i15r44o35s35l33a49v 20U96r52b48a85n 1936857181719

Kazda zeme si snad z toho, co se do ni dovazi, muze kontrolovac co chce a jak chce podle uvazeni vlastnich odpovednych uradu.

+14/−1
12.12.2014 7:56

K55o68n30r20a74d 45K95o34r90z40e97n22i85o54w13s55k19i 1713661884

v tom máte nepochybně pravdu, že si každá země může kontrolovat co chce a koho chce a tím chránit tuzemského spotřebitele, je ovšem jedno ale, vlastně několik. Vždy když se objeví problém s potravinami z Polska já osobně jsem se nikdy nedozvěděl, který že to důvěřivý obchodník tyto potraviny prodává, jednoduše proto abych tam už nevkročil. Znáte prosím názvy těch obchodů, ve kterých se tyto potraviny, řekl to někdo? Dále, pověstná polská sůl v potravinách. České orgány tuto skutečnost vůbec nezjistily samy, ale byly informovány polskou stranou, že se u polského výrobce (který mohl, ale nemusel vyvážet do ČR) se v potravinářských výrobcích našla technická sůl. Ví někdo z nás, které to byly výrobky, který obchodní řetězec tyto produkty prodával, asi ne. Víme jen to, že zemí původu bylo POLSKO. POLSKO, POLSKO. /čti musíte mít strach z Polska/

Proč to píšu, Tím, že se bezkriticky stavíme k tomu co leze z médií, se zbavujeme jedné výhody, kterou přináší občanská společnost a to možnost volby. Nerad bych se dočkal dne, kdy v obchodě bude k dostání jen "kvalitní" jogurt za 29,-Kč nebo rakouská jablka za 49,-Kč - a jen proto, že se to napíše v médiích

0/0
12.12.2014 10:25

K52a14r98e38l 46C61h47r51a52s92t85i60n56a 4203654600255

Poláci jsou naši kamarádi, ale dost mi vadí jejich pověstné šejdířství. Tím neříkám, že Češi nejsou vykukové.

+9/0
12.12.2014 7:45

M27i47l27a18n 19M44i94k34o36j34a52n 2485911759329

Moji kamarádi Poláci určitě nejsou. Pro mně jsou to lidé na které si musím dávat zvýšený pozor.

+1/−10
12.12.2014 8:39

P28a29v29e50l 69D91a73v23i97d 4542814967538

A na moderní Čechy ne?

0/−1
12.12.2014 9:16

M65a74r87e51k 39V90y33m48a80z42a69l 5138136192370

Souhlasím s názorem pana Chrastiny. Obyčejní Poláci jsou mi blízcí a jsou úplně stejní jako našinec. Ty národní rozmíšky způsobují vlivní polští politici, kteří po zablokování trhu z Ruskem, se snaží dostat polské zboží všude, kde to jen jde. Proto to budou zkoušet i na Česko. Ministr a inspekce mají zásadní právo na provedení kontrol. JSME STÁLE SUVERENNÍ ZEMĚ a můžeme si zajistit bezzávadnost potravin podle našich pravidel.Proto naprosto souhlasím s tvrdým postojem české strany. Tak jak si Polsko brání svoje zájmy, tak stejným způsobem si MY musíme bránit ty naše české. Nemá to nic společného s rozdílem v národech. Jde jen a jen o ekonomické zájmy. Proto se nenechte NIKDO strhnout k nenávistným komentářům proti Polákům. O to právě oběma stranám jde. ROZEŠTVÁVAT lidi mezi sebou.

VCZR^PLR^V

+4/0
12.12.2014 9:09

R94o13b60e27r63t 41P37a90c24i90n33a 7534349295631

Poláci jsou kamarádi? To si teda asi necháte od kamarádů líbit všechno.

+1/0
12.12.2014 9:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.