Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rychlejší vlaky, dražší jízdné, více spojů. Dopravci mění jízdní řády

Vlaky i autobusy začnou od neděle jezdit podle nových jízdních řádů. Pravidelná změna přinese cestujícím v některých oblastech změny k lepšímu, jinde se naopak spojení zhorší. Za cestování si pasažéři také leckde připlatí. Využívat mohou řadu nových zastávek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P66a82v44e76l 86S39o55u80č30e65k 5911670489

Uvítal bych, ač tu budu v menšině, aplikaci na Windows Phone....

+1/0
15.12.2014 16:42

V77a92c92l64a97v 19H63a22j83e44k 3156759579

Tak toho se krom Ostravy nedočkáte. Propagované soutěže budou jen o výběru monopolního dopravce na příštích 10-15 let. Pochybuji že vznikne soutěž podobná Ostravské trati mezi regionálními a dálkovými dopravci, zvláště když ve většině krajů budou IDS.

+1/0
12.12.2014 21:07

A16u14g52u51s51t 16F96o35r73m10á11n33e11k 6315409710486

S těmi rychlejšími vlaky je to lež. Mám k dispozici jízní řád rakousko-uherských drah z roku 1880 mezi Chomutovem a Ústím nad Labem. V porovnání s dnešními jízdními řády jsou dnešní, podstatně výkonnější, vlaky rychlejší jen o 20 minut.

+2/0
12.12.2014 15:48

M91a31r22t27i25n 75N84o18v48o42t91n32ý 3776686291574

Sebelepší vlak je vám prd platný, pokud je špatná nebo neudržovaná trať.

+2/0
12.12.2014 15:55
Foto

B33r51o37n77i24s85l69a22v 13G91a90b41r96y87š 2322509441

A jak jste si to představoval?

0/0
12.12.2014 16:51

M51i82r62o39s23l40a28v 43Z12i19k24m74u57n15d 7809523984583

Jaké snížení cestovní doby si představujete na trase dlouhé 71 km. Opravdu v roce 1880 zastavovaly vlaky ve všech - dnes existujících - stanicích a zastávkách ... jízdní doba na 1 km trati se zkrátila o cca 3 minuty ... to vám nestačí ...

+7/0
12.12.2014 17:36

V92a62c56l62a32v 18H18a35j33e44k 3876309259

na 70 km bych řekl že docela dobrý ne??

+1/0
12.12.2014 20:16

P91e57t79r 93N15o88v43o91t32n92y 3749152709942

Jako vtip dobré.

+2/−1
12.12.2014 20:22

V63a97c20l48a41v 47H93a69j92e80k 3296749549

Hodně to ovlivňuje počet zastávek a těch je i u rychlíků 8, nepočítám v to výchozí Chomutov hlavní. Počítejte 1 minutu pobyt a 1 minutu na zastavení+rozjed :-(

0/0
12.12.2014 21:19

L13e89o95š 40E23x85n26e66r 1937638108902

Vlaky jsou možná rychlejší, ale nechápu, proč mi jak na CD.cz, tak na Jiznirady.cz vylejzá, že mám čekat na přestup 2 hodiny a 2 minuty, když mi přípoj hned z vedlejší koleje jede za 2 minuty? 8-o8-o8-o To je nějaká časová norma na přestup? Dvě minuty na přestup na vlak, stavícího hned metr vedle, je hafo času, ale 6 minut na přesun z hlavního nádraží na autobusák v Pardubicích, kteroužto variantu mi to nabízelo v dosud aktuálním jízdním řádu, je více než málo... :-/

0/−1
12.12.2014 13:32

J16a36n 10K86o51v91á36ř 8534201249847

Rozšířené hledání, parametry spojení, nastavení času na přestup

+1/0
12.12.2014 13:44

L12e50o36š 55E97x76n59e28r 1607858538952

Díky za "radu", leč nastavení času na přestup v případě Pardubic by mi tehdá bylo na nic, neboť čekat 2 hodiny na další bus se mi rozhodně nechtělo. Obzvláště, když jsem měl v Hradci přestupovat zase na vlak a tam jsme na to měl 2 či 3 minuty...:-/

+1/0
12.12.2014 13:57

M91i79r88o87s14l10a10v 96Z28i39k34m20u92n82d 7509873914303

Ano, v databázi vyhledávače spojení jsou zapracovány tzv. standardní doby na přestup mezi jednotlivými vlaky. Stejně tak to funguje v zahraničí. Pro přesun z jedné části nádraží k jiné mohou být stanoveny odlišné přestupní doby.

Bohužel "provozovatel dráhy" stanovící obsazení kolejí není schopen garantovat kolej na kterou bude vlak pravidelně jezdit a podle toho individuálně upravit přestupní doby (nutné doba na přesun mezi jednotlivými nástupišti)  ...

Například v MHD Praha má každý zastávkový označník svoje číslo a lze mezi nimi stanovit individuální dobu na přesun ... pokud zjistím, že někde to nehraje - je tam třeba jen minuta, ale reálná vzdálenost je delší, tak to sdělím krátkou cestou správci databáze v DPP a ten to upraví ...

Kdo stanovuje dobu na přesun mezi peronem v Pardubicích (z toho nejvzdálenějšího peronu) na autobusák v Pardubicích  nevím.

V Pardubicích je při přestupu na jednom nástupišti stanovena přestupní doba 2 minuty, mezi nástupišti 4 minuty, na nástupiště 1A 5 minut ...

+1/0
12.12.2014 17:46
Foto

B43r87o15n92i88s85l40a28v 89G43a44b49r15y63š 2202449301

Dobu pěší chůze lze provést několika způsoby: výpočtem, odhadem nebo pozorováním. Výpočet svede každý, je možné si z map natrasovat celou cestu a vydělit průměrou rychlostí chůze, která je cca 4 km/h. Odhad nedoporučuju. Od pozorování už je to blízko k osobní zkušenosti, takže je možné požádat někoho, kdo tu trasu projde pěšky a do času zahrne i čekání na přechodu.

0/0
12.12.2014 18:03

M96i63r86o36s53l22a95v 54Z77i40k42m71u57n87d 7679973264963

Tohle by měl udělat DPP, bohužel to místo nich dělá "šotouš" mající jakousi znalost o umístění zastávek, resp. označníků a nějak se mu to nezdá.

Například přestup z metra se musí vzít od nejvzdálenějších dveří vlaku, započítat jízdu po eskalátoru, pak třeba přirážku na orientaci - on je rozdíl tam, kde jezdíte denně a když tam jedete jednou nebo poprvé ...k tomu třeba jeden nebo dva přechody na světlech ...

0/0
12.12.2014 19:49
Foto

B48r13o12n92i57s69l24a65v 64G57a23b74r24y74š 2722849851

Já jsem se ve své diplomce zabýval synchronizací linek v přestupních uzlech. Společně s kolegou jsme vytvořili matematický model založený na časových ztrátách všech kategorií cestujících. Model počítal s pravděpodobností zpoždění, s docházkovou vzdáleností mezi místy přestupu, s podílem přestupujících, tranzitujících a nastupujících cestujících. Výsledky byly vynikající, ale nevím, jestli se uchytí do praxe.

0/0
12.12.2014 19:56

M11i65r75o30s91l59a24v 58Z53i67k69m12u75n46d 7329183254173

A to jste dělal(-i) pro konkrétní stanice nebo ¨nějaký obecný vzorec ...

V Německu je výhoda, že ve vyhledávači spojení HAFAS (off-line) se uvádí zpravidla i číslo koleje, takže se můžete orientovat, pokud máte cestovní itinerář s sebou. Koleje se až na výjimky (mimořádnosti) ortodoxně dodržují, takže když je příslušná kolej obsazena zpožděným vlakem, tak se vlaky kategorie ICE / EC / IC nevezmou na jinou volnou kolej, jak to udělá výpravčí v Česku & Slovensku, ale nechá se stát u vjezdu nebo cesťáku a bere se plánovanou kolej, i když se tím zpozdí ...

U uzlů München Hbf, FFM, Nürnberg Hbf, Berlin apod. jsou ty přestupní časy docela dlouhé ...

0/0
13.12.2014 18:10
Foto

B42r36o49n93i71s69l88a64v 81G79a63b64r68y85š 2702859111

No jistě, čím větší nádraží, tím delší čas na překonání vzdálenosti. Lidi nemůžete donutit, aby běhali rychleji. :-)

Ne, odzkoušeno to bylo na nádraží MHD Fügnerova v Liberci, samozřejmě jen v rámci teoretického výpočtu. Jinak by se musely změnit jízdní řády a vše ostatní, což by byl trochu nákladný experiment. Je to obecný matematický model, který lze aplikovat i na železnici, můžete používat jakýkoliv interval ve stejných časových jednotkách. Má to jen to omezení, že je zbytečné jej uplatňovat u tranzitních linek.

0/0
13.12.2014 21:35

M32a95r14e88k 87X53a48r88a 98Q22u88a27r35d14a 9599178429455

To je pořád dokola. Více spojů, méně spojů, rychlejší vlaky, výluky, omezení. Ale neustále drahší a drahší jizdné. Neustále řeší odliv zákazníků směrem k automobilové dopravě. Nejsou schopni si zajistit kšefty směrem k té nákladní a přitom denně jezdí po naších silnicích tisíce možná i milióny kamionů, které ty silnice ničí a ohrožují obyčejné lidi. Otázkou je k čemu je nám vůbec železnice jako taková? Je mi jasné, že se teď do mně obují železničáři. Ale otočím to. K čemu máte odbory? K čemu máte vedení? Když nákladní vlaky rezaví v kopřivách? Když osobní vlaky jezdí téměř prázdné, mimo hlavní tahy? K čemu je celý ten marketing? K čemu je celý ten obrovský aparát u "vás" nahoře? Ani číst neumí. Je to tak. Viděli jste toto: http://goo.gl/CDEHll ? A věřili by jste tomu, že to vaši odboráři hodili ze stolu? A taky vedení? Proč? Protože to je virtuální návrh změny Ústavy, základního zákonu od kterého se všechno odvijí. Proč myslíte, že se toho nahoře boji? Bojí se o koryta. Takže si můžete vybrat. Buď současný stav nebo změnu. Záleží jen na Vás.

+3/−8
12.12.2014 10:24

P45a91v38e95l 85M65a20t79o60u92š83e80k 5980257748244

Já tedy mám dojem, že v poslední době cestujících ve vlacích naopak přibylo (i když určitě by to mohlo být i výrazně lepší). Nechci tím obhajovat marketing ČD, ale to, co píšete, není tak úplně pravda.

+7/−1
12.12.2014 10:42

A36u13g35u28s87t 86F59o94r59m79á70n39e76k 6295569320326

To se vám jen zdá, protože snížili počet vagonů a ty jsou nyní obsazenější.

0/−2
12.12.2014 15:50
Foto

B50r77o56n14i45s39l93a19v 36G60a64b17r98y96š 2242139971

Na kterých vlacích nebo relacích byl snížen počet vozů?

+1/0
12.12.2014 16:44

R11a33d87e53k 57J85a96n78a25t24a 9365426594132

Ne, celkový počet cestujících na železanici i počet oskm roste stabilně cca posledních 5-6 let. Je to patrné ze statistik Ministerstva dopravy i Eurostatu.

0/0
14.12.2014 0:28

P69e60t40r 30S67c69h77w95a19r26z 7908379323511

Osobních vlaků jezdí vic a kvalitnější, pokud jezdí v rozumném taktu, jsou i slušně obsazené (nejen na dálkových tratích ale i na regionálních). Tím pádem už tam ale zase nenacpete tolik nákladů.

+1/0
12.12.2014 11:45
Foto

B94r62o65n67i40s75l95a68v 77G73a63b80r77y87š 2312139611

Železničář neželezničář - až pochopíte definici železnice a vlaku, pak pochopíte, k čemu je železnice jako taková.

Z analýzy mám takové výsledky, že se železniční doprava zkvalitňuje a zavádí se více spojů, není tedy pravdou, že cestujících ubývá. A trať mezi Opavou a Ostravou není hlavní tah.

To, že jezdí po silnicích více kamionů, je bohužel problém. Poplatky za využití železniční dopravní cesty jsou vysoké a dnešním speditérům jde především o peníze.

A má to i jiné výhody - na železnici nejsou kolony, pracují na ní jen kvalifikovaní lidé (tím myslím, že řídit lokomotivu nemůže každý tak jako auto), nejsou tam takové průšvihy jako u pozemních komunikací (výmoly, díry, špatně postavená cesta) a je to na ní mnohem bezpečnější než na silnici. Podle dr. Čočka ze SFDI má SŽDC velmi kvalitně připravené podklady pro stavbu, rekonstrukci a modernizaci železniční tratě, než je tomu u projektů ŘSD.

0/0
12.12.2014 12:18

J59i33ř89í 13K76o78c38u53r35e12k 6905174955258

Ad nákladní doprava: Když není volný slot, tak vlak stojí a pouští osobáky. Když vlak stojí, nevydělává. Když vlak prostojí 4 hodiny na cestě přes ČR, je pomalejší než kamion a se čtyřhodinovým zpožděním už je maličko problém, pokud překladiště nejede 24/7. To se bavíme o soukromníkovi v dálkové dopravě.

Proč nejsou volné sloty? Inu na koridorech je velice živo a taky několik úzkých hrdel, kudyma projet je jako ruleta. Informace o tom, že když je D1 (=koridor) ucpaná, že můžete využít prázdnou II/152 (=lokálka) je k ničemu.

0/0
12.12.2014 13:02
Foto

B35r44o11n26i59s56l95a65v 62G44a90b86r75y48š 2892809561

Že je nákladní doprava pomalejší, o tom není sporu, ale tam se využívá tzv. nočního skoku. Když píšete, že je na koridorech živo, nekoliduje to s tvrzením, že cestující vlaky opouštějí do autobusů a do aut?

Jinak by mě zajímalo, kolik kamionů by nahradil vlak s uhlím, který vyjíždí z mostecké pánve. Zajímalo by mě, jestli byste kamiony vůbec na mosteckou pánev pustil. Tamní elektrické vlaky si vedou velmi dobře.

+1/0
12.12.2014 13:11

M92i57r66o67s47l29a73v 26Z33i21k42m38u83n88d 7719613484293

Kdysi byl standard Pn vlaku 65 km/n, NEx měly 100, v současné době jezdí nákladní vlaky běžně rychlostí 100 km/h, některé vlaky mohou jezdit vyšší rychlostí ...

Volné sloty nejsou i důsledku modernizace, při které se prodloužily prostorové oddíly, takže do jednoho mezistaničního úseku se vejde méně vlaků ... Chyba je i v pomalých výhybkách na zhlaví, vlak musí ze 160 brzdit na rychlost 50 pak se znovu rozjíždí .... Kdyby tam byla štíhlá výhybka na 120, tak bude snížení minimální ... Štíhlá výhybka je ale "drahá" a musí se šetřit ....

+1/0
12.12.2014 17:54

P79e60t38r 73N17o94v95o87t97n26y 3109392489712

120 je trochu extrém. Stačilo by mit vsude aspoň 80.

0/0
12.12.2014 20:26

J77o18s43e49f 37T77r15ö69g84l 8919482246676

Railjety do Vídně jsou hezká věc, ale nechápu, proč první ranní vlak končí už v Břeclavi. Výsledně se lze ráno dostat do Vídně buď nočním Metropolem (příjezd v 6:09) nebo až na 10 a navíc v Břeclavi s přestupem. První denní přímý vlak přijíždí do Vídně až v 10:52, což už je na jednání mnohdy pozdě. Autobusoví dopravci můžou ČD poděkovat.

Přestupy na hlavním jsou otázka názoru. Pro spoustu lidí je 30-60 minut na přestup při cestě napříč republikou na největším nádraží v ČR akorát dostatečný čas, desetiminutový přestup při započítání relativně běžných zpoždění a při neznalosti nádraží je pro spoustu lidí stresová záležitost, díky které pojedou raději autem. Spíš by se v tomto směru ČD měly vrátit ke koncepci propojení jednotlivých dálkových linek, podobně jako to mají DB. Na hlavních linkách by byl zachován základní takt (obvykle hodinový), ale vlaky by pokračovaly střídavě na různé směry. Tím by byla zachována možnost spojení v pravidelném intervalu, ale zároveň by několikrát děnně jezdily i vlaky přímé. V minulosti takto např. vlaky od Chebu pokračovaly tu přes Vysočinu do Brna, tu přes Olomouc do VSetína nebo přes Nymburk do Hradce atd. Podobně expresy z Podkrušnohoří pokračovaly jeden čas do Žiliny, Luhačovic, Vsetína, Havl. Brodu a přes noc do Košic a lidi těchto bezpřestupových vlaků dost využívaly, vše bylo při tom ve stejném taktu jako dnes s obvykle 20-30 minutovým pobytem v Praze.

Přestupy od Budějovic jsou nepochybně daň za modernizaci koridoru, při uvažování výluk a náhradní autobusové dopravy je nesmysl nabízet krátké přestupy. Až bude koridor dokončen, jízdní doba se zkrátí, bude se jezdit načas a bude možné se za přípoje zaručit.

+8/0
12.12.2014 9:54

M81a73r72t39i47n 56Š68p38á52d 4812859611706

Navíc na nádraží s tolika hlavními směry, jako je Praha, prostě všechny přestupy zajistit nemůžete. Nepochybně nějaké by se našly docela šikovné. Ale takhle to vypadá (zmínily se jen nepřípoje), že přes Prahu člověk vlakem neprojede. ;-)

+3/0
12.12.2014 10:03

M79i48l13a73n 85Š84t48ě63p29á49n48e43k 8836422595938

Tak pokud jede za hodinu další vlak, tak je lepší 10 min přestup, který může a nemusí ujet (tzn. 70 min čekání na další), než každý týden čekat hodinu. Sám to znám (teď už to tak naštěstí nemám) a je to fakt na palici, když čekáte na osobák, koukáte jak kolem projíždí "váš" rychlík, abyste se za 10 min dostal na nádraží, kde čekáte hodinu na další rychlík. Pokud to tak máte každý týden, tak se stáváte nebezpečným sobě i okolí:).

+2/0
12.12.2014 10:10

M68i88r59o48s23l31a25v 68Z77i52k70m19u29n95d 7329803784573

Proč končí vlak v Břeclavi - zeptejte se ve Vídni. Rakouští "hófráti" ho zkrátka nechtějí ... Pro vídeňské úředníky není asi 11,00 pozdě.

Já těch 11,00 považuji taky za blbost, pamatuji Sanssousi, který jel sice kolem 3,00, ale byl kolem 8,00 ve Vídni - to se ještě jezdilo přes Vysočinu a dělaly se hraniční kontroly ...

Koncepci tuzemské dálkové dopravy dělá ministerstvo dopravy, které dálkové vlaky objednává a platí ... Bohužel zájmy úředníků, kteří vlaky objednávají a zájmy cestujících, kteří těmi vlaky jezdí jsou odlišné ... to se týká i krajských vlaků a úředníků ...

+2/0
12.12.2014 18:00

J38i12ř94í 98J17o98z59a 3478413350381

V soucastnosti jeste jezdi jeden par vlaku v trase Cheb - Karlovy Vary - Chomutov - Most - Teplice - Usti nad Labem - Praha - Pardubice - Olomouc - Zilina ;-)

0/0
12.12.2014 19:22

J54o14s96e73f 69T62r32ö46g48l 8499642796356

Poud myslíte noční Excelsior, tak ten jezdí přes Ostravu a až do Košic, toho bude také škoda, alespoň, že zůstanou přímé ubytovací vozy z Podkrušnohoří. Ale já měl na mysli denní spoje.

+1/0
12.12.2014 19:50
Foto

B30r24o75n29i67s95l68a69v 85G54a40b63r94y61š 2882989111

Nedává mi smysl věta: "V Ostravě-Mošnově se chystá nejen nádraží..." Pane Sůro, kde bych v Ostravě našel Mošnov?

+3/−1
12.12.2014 9:54

M80a94r85t23i72n 55Š95p49á65d 4722849411396

Mně se navíc nelíbí, jak celý projekt hned totálně shodil. Jako kdyby cestování busem bylo kdovíjak pohodlné nebo tam vedla dálnice... Moravskoslezský kraj má k vlakové dopravě příkladný přístup, o tom si Středočeši mohou nechat tak akorát zdát. Je prostě vidět, že to píše Pražák, který o vlakové dopravě nemá ani áhnung. Což ale každý čtenář neví a přebere to i s tím negativním hodnocením.

+3/−1
12.12.2014 9:57

M92a58r76t73i83n 40Š79p91á50d 4722659521106

V Praze se o vlakové dopravě na letiště 20 let akorát plká - aniž se koplo do země. Přitom to letiště je mnohem blíž než v Ostravě!

0/0
12.12.2014 9:59

T73o42m78a18s 72A32u45g67u53s77t66y61n 6737286351620

S panem Sůrou v máločem souhlasím, ale tady se jej musím zastat:

1. Ostrava-Mošnov sice není oficiální název, ale je to velmi zažité spojení

2. vlak je tam i dle mě nesmysl (jinak vlaky podporuji snad všude, kde se dá), s takovou nízkou vytížeností letiště to nemá význam

+3/0
12.12.2014 10:12

M93a21r36t39i92n 95Š63p88á20d 4302199171596

Třeba se časem ukáže, že máte pravdu. Ale teď to nevíme. Článek se týkal změny jízdních řádů a on jednoznačně setřel něco, co se rozjede až v dubnu. To mi přijde docela neprofesionální.

0/0
12.12.2014 10:15

J18a39n 43S22ů98r23a 4275413913502

Pane Špáde, není třeba mít věšteckou kouli, aby bylo jasné, že fiasko to bude. Ale hlavně, že se utratilo x set milionů z OPD. K zásadnímu rozvoji letiště nepomohl ani příchod korejských investorů do okolí letiště, proč by tedy měl najednou počet cestujících růst? Zvláště, když jsou Katowice i Krakov s mnohonásobně větší nabídkou letů blízko?

+1/0
12.12.2014 10:33

M73a84r24t91i24n 10Š65p15á26d 4962399451356

Pokud navíc přispěla Unie, vítám každou modernizaci infrastruktury. Existují mnohem, mnohem spornější projekty.

0/0
12.12.2014 11:05

J58a14n 20S52ů67r86a 4635243853582

Jistě existují. Ale myslím, že tento je rozhodně v TOP5 nesmyslech OPD. A jinak, na rozpočet EU přispíváte také.

+1/0
12.12.2014 11:07

J23i44ř53í 62K60o11c93u70r52e70k 6615544785138

Bohužel, máte pravdu. Našlo by se hned několik užitečnějších staveb, už jen v MSK.

0/0
12.12.2014 13:06

M48a88r54t25i91n 19Š29p72á14d 4832189881706

V tom s Vámi souhlasím. Nakonec, v dopravních programech je užitečnost obecně na dobré úrovni. Jinde jde o zcela pochybné projekty, třeba tady: http://cestovani.idnes.cz/absurdni-rozhledny-bilych-karpat-dqs-/tipy-na-vylet.aspx?c=A120412_110820_igsvet_tom

Mně se nelíbil spíše ten příkrý okamžitý odsudek dopředu, přičemž článek měl být především informací o změnách - nikoli o podsouvání osobního hodnocení.

0/0
12.12.2014 14:07

M58i53r38o36s63l25a71v 78Z47i61k48m63u20n55d 7539683834803

Jenže je jednodušší  postavit jednokolejnou odbočku z trati Studénka - Veřovice a provést elektrifikaci než postavit v podstatě novou trať, navíc v zastavěném území. Takže je tu spor mezi tunelovou a povrchovou variantou ... a hlavně tím, kdo to zaplatí ...

Nicméně je tu klíčová otázka, kdo těmi vlaky do Mošnova bude jezdit ...

Porovnejte si letový řád s jízdním řádem ... Po většinu dnů v týdnu vám na spočítání příletů nebo odletů stačí prsty jedné ruky ....

0/0
12.12.2014 18:14

P79e10t70r 62F23r71a70n14c 9657851198608

Stačí jedná ruka a ještě může být velmi nešikovného stolaře.

0/0
15.12.2014 19:48
Foto

B45r72o88n51i50s42l26a17v 46G81a98b65r85y50š 2892149461

Jak jsem se koukal, bude se tam jezdit každé dvě hodiny. I když někteří zfanatizovaní šotouši elektřinu do Mošnova uvítají, člověk by měl být tak trochu ekonom a stačily by tam třeba RegioSharky. Jenže bychom mohli být i trochu prozíravější, může se stát, že tímto spojením si letiště v Mošnově získá na popularitě. Ale to je jen domněnka, budoucnost nikdo nezaručí.

+1/−1
12.12.2014 10:04

M64a59r88t33i13n 17Š27p17á45d 4812669311966

Nestačí tam šárky, protože musíte uvažovat i frekvenci (Bílovec)/ Studénka - Ostrava, příp. pokud bude přípoj od Suchdola nebo Kopřivnice, tak i tu.

+1/0
12.12.2014 10:11
Foto

B39r62o28n12i87s58l21a69v 23G37a61b46r97y80š 2442839221

To byl jen takový nápad, neznám to tam. :-) Po důkladnějším prozkoumání bych mluvil jinak.

0/0
12.12.2014 10:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.