Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rychlejší vlaky, dražší jízdné, více spojů. Dopravci mění jízdní řády

Vlaky i autobusy začnou od neděle jezdit podle nových jízdních řádů. Pravidelná změna přinese cestujícím v některých oblastech změny k lepšímu, jinde se naopak spojení zhorší. Za cestování si pasažéři také leckde připlatí. Využívat mohou řadu nových zastávek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P83a51v92e25l 51S94o84u22č28e45k 5331610919

Uvítal bych, ač tu budu v menšině, aplikaci na Windows Phone....

+1/0
15.12.2014 16:42

V83a60c96l73a44v 96H86a70j35e76k 3366569849

Tak toho se krom Ostravy nedočkáte. Propagované soutěže budou jen o výběru monopolního dopravce na příštích 10-15 let. Pochybuji že vznikne soutěž podobná Ostravské trati mezi regionálními a dálkovými dopravci, zvláště když ve většině krajů budou IDS.

+1/0
12.12.2014 21:07

A28u36g93u32s26t 59F52o16r92m70á86n82e83k 6285709120256

S těmi rychlejšími vlaky je to lež. Mám k dispozici jízní řád rakousko-uherských drah z roku 1880 mezi Chomutovem a Ústím nad Labem. V porovnání s dnešními jízdními řády jsou dnešní, podstatně výkonnější, vlaky rychlejší jen o 20 minut.

+2/0
12.12.2014 15:48

M27a41r80t31i48n 17N24o44v65o85t87n27ý 3586736661674

Sebelepší vlak je vám prd platný, pokud je špatná nebo neudržovaná trať.

+2/0
12.12.2014 15:55
Foto

B66r76o58n27i95s29l73a18v 85G90a89b19r89y60š 2772269671

A jak jste si to představoval?

0/0
12.12.2014 16:51

M19i58r93o75s63l79a28v 78Z86i59k73m64u87n43d 7959303244263

Jaké snížení cestovní doby si představujete na trase dlouhé 71 km. Opravdu v roce 1880 zastavovaly vlaky ve všech - dnes existujících - stanicích a zastávkách ... jízdní doba na 1 km trati se zkrátila o cca 3 minuty ... to vám nestačí ...

+7/0
12.12.2014 17:36

V51a21c84l29a97v 67H71a44j57e27k 3146539149

na 70 km bych řekl že docela dobrý ne??

+1/0
12.12.2014 20:16

P17e70t59r 48N24o71v91o13t95n39y 3479182689102

Jako vtip dobré.

+2/−1
12.12.2014 20:22

V53a96c56l92a88v 75H44a35j15e82k 3886609369

Hodně to ovlivňuje počet zastávek a těch je i u rychlíků 8, nepočítám v to výchozí Chomutov hlavní. Počítejte 1 minutu pobyt a 1 minutu na zastavení+rozjed :-(

0/0
12.12.2014 21:19

L14e28o32š 11E74x43n55e65r 1937388948812

Vlaky jsou možná rychlejší, ale nechápu, proč mi jak na CD.cz, tak na Jiznirady.cz vylejzá, že mám čekat na přestup 2 hodiny a 2 minuty, když mi přípoj hned z vedlejší koleje jede za 2 minuty? 8-o8-o8-o To je nějaká časová norma na přestup? Dvě minuty na přestup na vlak, stavícího hned metr vedle, je hafo času, ale 6 minut na přesun z hlavního nádraží na autobusák v Pardubicích, kteroužto variantu mi to nabízelo v dosud aktuálním jízdním řádu, je více než málo... :-/

0/−1
12.12.2014 13:32

J57a31n 23K54o80v46á21ř 8384661279467

Rozšířené hledání, parametry spojení, nastavení času na přestup

+1/0
12.12.2014 13:44

L10e34o25š 76E69x80n65e76r 1597638448872

Díky za "radu", leč nastavení času na přestup v případě Pardubic by mi tehdá bylo na nic, neboť čekat 2 hodiny na další bus se mi rozhodně nechtělo. Obzvláště, když jsem měl v Hradci přestupovat zase na vlak a tam jsme na to měl 2 či 3 minuty...:-/

+1/0
12.12.2014 13:57

M83i73r38o72s73l23a43v 59Z68i61k20m40u53n30d 7809333454773

Ano, v databázi vyhledávače spojení jsou zapracovány tzv. standardní doby na přestup mezi jednotlivými vlaky. Stejně tak to funguje v zahraničí. Pro přesun z jedné části nádraží k jiné mohou být stanoveny odlišné přestupní doby.

Bohužel "provozovatel dráhy" stanovící obsazení kolejí není schopen garantovat kolej na kterou bude vlak pravidelně jezdit a podle toho individuálně upravit přestupní doby (nutné doba na přesun mezi jednotlivými nástupišti)  ...

Například v MHD Praha má každý zastávkový označník svoje číslo a lze mezi nimi stanovit individuální dobu na přesun ... pokud zjistím, že někde to nehraje - je tam třeba jen minuta, ale reálná vzdálenost je delší, tak to sdělím krátkou cestou správci databáze v DPP a ten to upraví ...

Kdo stanovuje dobu na přesun mezi peronem v Pardubicích (z toho nejvzdálenějšího peronu) na autobusák v Pardubicích  nevím.

V Pardubicích je při přestupu na jednom nástupišti stanovena přestupní doba 2 minuty, mezi nástupišti 4 minuty, na nástupiště 1A 5 minut ...

+1/0
12.12.2014 17:46
Foto

B31r68o85n80i31s76l58a65v 85G84a37b60r44y27š 2232439391

Dobu pěší chůze lze provést několika způsoby: výpočtem, odhadem nebo pozorováním. Výpočet svede každý, je možné si z map natrasovat celou cestu a vydělit průměrou rychlostí chůze, která je cca 4 km/h. Odhad nedoporučuju. Od pozorování už je to blízko k osobní zkušenosti, takže je možné požádat někoho, kdo tu trasu projde pěšky a do času zahrne i čekání na přechodu.

0/0
12.12.2014 18:03

M80i52r73o46s25l33a67v 77Z48i23k83m32u48n10d 7429403804413

Tohle by měl udělat DPP, bohužel to místo nich dělá "šotouš" mající jakousi znalost o umístění zastávek, resp. označníků a nějak se mu to nezdá.

Například přestup z metra se musí vzít od nejvzdálenějších dveří vlaku, započítat jízdu po eskalátoru, pak třeba přirážku na orientaci - on je rozdíl tam, kde jezdíte denně a když tam jedete jednou nebo poprvé ...k tomu třeba jeden nebo dva přechody na světlech ...

0/0
12.12.2014 19:49
Foto

B74r11o13n51i61s23l18a36v 58G31a17b26r91y27š 2202909981

Já jsem se ve své diplomce zabýval synchronizací linek v přestupních uzlech. Společně s kolegou jsme vytvořili matematický model založený na časových ztrátách všech kategorií cestujících. Model počítal s pravděpodobností zpoždění, s docházkovou vzdáleností mezi místy přestupu, s podílem přestupujících, tranzitujících a nastupujících cestujících. Výsledky byly vynikající, ale nevím, jestli se uchytí do praxe.

0/0
12.12.2014 19:56

M79i71r41o15s45l27a13v 81Z62i74k42m46u83n94d 7309633854473

A to jste dělal(-i) pro konkrétní stanice nebo ¨nějaký obecný vzorec ...

V Německu je výhoda, že ve vyhledávači spojení HAFAS (off-line) se uvádí zpravidla i číslo koleje, takže se můžete orientovat, pokud máte cestovní itinerář s sebou. Koleje se až na výjimky (mimořádnosti) ortodoxně dodržují, takže když je příslušná kolej obsazena zpožděným vlakem, tak se vlaky kategorie ICE / EC / IC nevezmou na jinou volnou kolej, jak to udělá výpravčí v Česku & Slovensku, ale nechá se stát u vjezdu nebo cesťáku a bere se plánovanou kolej, i když se tím zpozdí ...

U uzlů München Hbf, FFM, Nürnberg Hbf, Berlin apod. jsou ty přestupní časy docela dlouhé ...

0/0
13.12.2014 18:10
Foto

B42r36o38n89i59s38l87a74v 46G69a32b30r66y22š 2572109611

No jistě, čím větší nádraží, tím delší čas na překonání vzdálenosti. Lidi nemůžete donutit, aby běhali rychleji. :-)

Ne, odzkoušeno to bylo na nádraží MHD Fügnerova v Liberci, samozřejmě jen v rámci teoretického výpočtu. Jinak by se musely změnit jízdní řády a vše ostatní, což by byl trochu nákladný experiment. Je to obecný matematický model, který lze aplikovat i na železnici, můžete používat jakýkoliv interval ve stejných časových jednotkách. Má to jen to omezení, že je zbytečné jej uplatňovat u tranzitních linek.

0/0
13.12.2014 21:35

M68a48r35e39k 82X98a68r97a 48Q74u89a73r35d86a 9619168789775

To je pořád dokola. Více spojů, méně spojů, rychlejší vlaky, výluky, omezení. Ale neustále drahší a drahší jizdné. Neustále řeší odliv zákazníků směrem k automobilové dopravě. Nejsou schopni si zajistit kšefty směrem k té nákladní a přitom denně jezdí po naších silnicích tisíce možná i milióny kamionů, které ty silnice ničí a ohrožují obyčejné lidi. Otázkou je k čemu je nám vůbec železnice jako taková? Je mi jasné, že se teď do mně obují železničáři. Ale otočím to. K čemu máte odbory? K čemu máte vedení? Když nákladní vlaky rezaví v kopřivách? Když osobní vlaky jezdí téměř prázdné, mimo hlavní tahy? K čemu je celý ten marketing? K čemu je celý ten obrovský aparát u "vás" nahoře? Ani číst neumí. Je to tak. Viděli jste toto: http://goo.gl/CDEHll ? A věřili by jste tomu, že to vaši odboráři hodili ze stolu? A taky vedení? Proč? Protože to je virtuální návrh změny Ústavy, základního zákonu od kterého se všechno odvijí. Proč myslíte, že se toho nahoře boji? Bojí se o koryta. Takže si můžete vybrat. Buď současný stav nebo změnu. Záleží jen na Vás.

+3/−8
12.12.2014 10:24

P64a69v89e21l 13M27a69t80o43u59š42e18k 5290877828434

Já tedy mám dojem, že v poslední době cestujících ve vlacích naopak přibylo (i když určitě by to mohlo být i výrazně lepší). Nechci tím obhajovat marketing ČD, ale to, co píšete, není tak úplně pravda.

+7/−1
12.12.2014 10:42

A60u24g59u18s58t 36F68o91r21m62á97n11e20k 6815699230866

To se vám jen zdá, protože snížili počet vagonů a ty jsou nyní obsazenější.

0/−2
12.12.2014 15:50
Foto

B44r92o40n71i56s45l18a68v 11G65a19b64r39y54š 2122899911

Na kterých vlacích nebo relacích byl snížen počet vozů?

+1/0
12.12.2014 16:44

R35a47d55e70k 28J37a11n96a10t49a 9285686704602

Ne, celkový počet cestujících na železanici i počet oskm roste stabilně cca posledních 5-6 let. Je to patrné ze statistik Ministerstva dopravy i Eurostatu.

0/0
14.12.2014 0:28

P89e28t30r 84S93c52h71w14a78r51z 7488569703591

Osobních vlaků jezdí vic a kvalitnější, pokud jezdí v rozumném taktu, jsou i slušně obsazené (nejen na dálkových tratích ale i na regionálních). Tím pádem už tam ale zase nenacpete tolik nákladů.

+1/0
12.12.2014 11:45
Foto

B36r80o18n95i20s27l55a32v 67G26a25b65r38y73š 2562959881

Železničář neželezničář - až pochopíte definici železnice a vlaku, pak pochopíte, k čemu je železnice jako taková.

Z analýzy mám takové výsledky, že se železniční doprava zkvalitňuje a zavádí se více spojů, není tedy pravdou, že cestujících ubývá. A trať mezi Opavou a Ostravou není hlavní tah.

To, že jezdí po silnicích více kamionů, je bohužel problém. Poplatky za využití železniční dopravní cesty jsou vysoké a dnešním speditérům jde především o peníze.

A má to i jiné výhody - na železnici nejsou kolony, pracují na ní jen kvalifikovaní lidé (tím myslím, že řídit lokomotivu nemůže každý tak jako auto), nejsou tam takové průšvihy jako u pozemních komunikací (výmoly, díry, špatně postavená cesta) a je to na ní mnohem bezpečnější než na silnici. Podle dr. Čočka ze SFDI má SŽDC velmi kvalitně připravené podklady pro stavbu, rekonstrukci a modernizaci železniční tratě, než je tomu u projektů ŘSD.

0/0
12.12.2014 12:18

J10i40ř14í 29K46o18c68u17r46e29k 6315684145328

Ad nákladní doprava: Když není volný slot, tak vlak stojí a pouští osobáky. Když vlak stojí, nevydělává. Když vlak prostojí 4 hodiny na cestě přes ČR, je pomalejší než kamion a se čtyřhodinovým zpožděním už je maličko problém, pokud překladiště nejede 24/7. To se bavíme o soukromníkovi v dálkové dopravě.

Proč nejsou volné sloty? Inu na koridorech je velice živo a taky několik úzkých hrdel, kudyma projet je jako ruleta. Informace o tom, že když je D1 (=koridor) ucpaná, že můžete využít prázdnou II/152 (=lokálka) je k ničemu.

0/0
12.12.2014 13:02
Foto

B71r66o51n69i28s41l32a58v 52G14a66b60r14y68š 2382249971

Že je nákladní doprava pomalejší, o tom není sporu, ale tam se využívá tzv. nočního skoku. Když píšete, že je na koridorech živo, nekoliduje to s tvrzením, že cestující vlaky opouštějí do autobusů a do aut?

Jinak by mě zajímalo, kolik kamionů by nahradil vlak s uhlím, který vyjíždí z mostecké pánve. Zajímalo by mě, jestli byste kamiony vůbec na mosteckou pánev pustil. Tamní elektrické vlaky si vedou velmi dobře.

+1/0
12.12.2014 13:11

M56i81r61o47s26l65a40v 89Z71i48k87m72u97n34d 7639623924533

Kdysi byl standard Pn vlaku 65 km/n, NEx měly 100, v současné době jezdí nákladní vlaky běžně rychlostí 100 km/h, některé vlaky mohou jezdit vyšší rychlostí ...

Volné sloty nejsou i důsledku modernizace, při které se prodloužily prostorové oddíly, takže do jednoho mezistaničního úseku se vejde méně vlaků ... Chyba je i v pomalých výhybkách na zhlaví, vlak musí ze 160 brzdit na rychlost 50 pak se znovu rozjíždí .... Kdyby tam byla štíhlá výhybka na 120, tak bude snížení minimální ... Štíhlá výhybka je ale "drahá" a musí se šetřit ....

+1/0
12.12.2014 17:54

P97e86t13r 37N63o65v51o86t10n61y 3849142109772

120 je trochu extrém. Stačilo by mit vsude aspoň 80.

0/0
12.12.2014 20:26

J32o31s73e85f 52T83r54ö11g21l 8799552916446

Railjety do Vídně jsou hezká věc, ale nechápu, proč první ranní vlak končí už v Břeclavi. Výsledně se lze ráno dostat do Vídně buď nočním Metropolem (příjezd v 6:09) nebo až na 10 a navíc v Břeclavi s přestupem. První denní přímý vlak přijíždí do Vídně až v 10:52, což už je na jednání mnohdy pozdě. Autobusoví dopravci můžou ČD poděkovat.

Přestupy na hlavním jsou otázka názoru. Pro spoustu lidí je 30-60 minut na přestup při cestě napříč republikou na největším nádraží v ČR akorát dostatečný čas, desetiminutový přestup při započítání relativně běžných zpoždění a při neznalosti nádraží je pro spoustu lidí stresová záležitost, díky které pojedou raději autem. Spíš by se v tomto směru ČD měly vrátit ke koncepci propojení jednotlivých dálkových linek, podobně jako to mají DB. Na hlavních linkách by byl zachován základní takt (obvykle hodinový), ale vlaky by pokračovaly střídavě na různé směry. Tím by byla zachována možnost spojení v pravidelném intervalu, ale zároveň by několikrát děnně jezdily i vlaky přímé. V minulosti takto např. vlaky od Chebu pokračovaly tu přes Vysočinu do Brna, tu přes Olomouc do VSetína nebo přes Nymburk do Hradce atd. Podobně expresy z Podkrušnohoří pokračovaly jeden čas do Žiliny, Luhačovic, Vsetína, Havl. Brodu a přes noc do Košic a lidi těchto bezpřestupových vlaků dost využívaly, vše bylo při tom ve stejném taktu jako dnes s obvykle 20-30 minutovým pobytem v Praze.

Přestupy od Budějovic jsou nepochybně daň za modernizaci koridoru, při uvažování výluk a náhradní autobusové dopravy je nesmysl nabízet krátké přestupy. Až bude koridor dokončen, jízdní doba se zkrátí, bude se jezdit načas a bude možné se za přípoje zaručit.

+8/0
12.12.2014 9:54

M84a54r79t12i97n 21Š25p40á36d 4932299271946

Navíc na nádraží s tolika hlavními směry, jako je Praha, prostě všechny přestupy zajistit nemůžete. Nepochybně nějaké by se našly docela šikovné. Ale takhle to vypadá (zmínily se jen nepřípoje), že přes Prahu člověk vlakem neprojede. ;-)

+3/0
12.12.2014 10:03

M95i39l65a77n 14Š67t48ě20p49á75n59e77k 8206192975968

Tak pokud jede za hodinu další vlak, tak je lepší 10 min přestup, který může a nemusí ujet (tzn. 70 min čekání na další), než každý týden čekat hodinu. Sám to znám (teď už to tak naštěstí nemám) a je to fakt na palici, když čekáte na osobák, koukáte jak kolem projíždí "váš" rychlík, abyste se za 10 min dostal na nádraží, kde čekáte hodinu na další rychlík. Pokud to tak máte každý týden, tak se stáváte nebezpečným sobě i okolí:).

+2/0
12.12.2014 10:10

M75i32r81o71s31l65a41v 29Z58i86k92m84u47n95d 7379543674563

Proč končí vlak v Břeclavi - zeptejte se ve Vídni. Rakouští "hófráti" ho zkrátka nechtějí ... Pro vídeňské úředníky není asi 11,00 pozdě.

Já těch 11,00 považuji taky za blbost, pamatuji Sanssousi, který jel sice kolem 3,00, ale byl kolem 8,00 ve Vídni - to se ještě jezdilo přes Vysočinu a dělaly se hraniční kontroly ...

Koncepci tuzemské dálkové dopravy dělá ministerstvo dopravy, které dálkové vlaky objednává a platí ... Bohužel zájmy úředníků, kteří vlaky objednávají a zájmy cestujících, kteří těmi vlaky jezdí jsou odlišné ... to se týká i krajských vlaků a úředníků ...

+2/0
12.12.2014 18:00

J86i25ř45í 42J75o87z53a 3338443770291

V soucastnosti jeste jezdi jeden par vlaku v trase Cheb - Karlovy Vary - Chomutov - Most - Teplice - Usti nad Labem - Praha - Pardubice - Olomouc - Zilina ;-)

0/0
12.12.2014 19:22

J34o87s11e26f 43T59r70ö47g55l 8729402966456

Poud myslíte noční Excelsior, tak ten jezdí přes Ostravu a až do Košic, toho bude také škoda, alespoň, že zůstanou přímé ubytovací vozy z Podkrušnohoří. Ale já měl na mysli denní spoje.

+1/0
12.12.2014 19:50
Foto

B28r26o74n62i72s53l48a15v 20G62a31b81r60y42š 2552929271

Nedává mi smysl věta: "V Ostravě-Mošnově se chystá nejen nádraží..." Pane Sůro, kde bych v Ostravě našel Mošnov?

+3/−1
12.12.2014 9:54

M97a31r62t10i34n 98Š90p67á13d 4452659171216

Mně se navíc nelíbí, jak celý projekt hned totálně shodil. Jako kdyby cestování busem bylo kdovíjak pohodlné nebo tam vedla dálnice... Moravskoslezský kraj má k vlakové dopravě příkladný přístup, o tom si Středočeši mohou nechat tak akorát zdát. Je prostě vidět, že to píše Pražák, který o vlakové dopravě nemá ani áhnung. Což ale každý čtenář neví a přebere to i s tím negativním hodnocením.

+3/−1
12.12.2014 9:57

M82a56r28t10i24n 59Š22p89á60d 4892399231246

V Praze se o vlakové dopravě na letiště 20 let akorát plká - aniž se koplo do země. Přitom to letiště je mnohem blíž než v Ostravě!

0/0
12.12.2014 9:59

T34o79m44a81s 27A25u53g37u74s18t43y44n 6927266831940

S panem Sůrou v máločem souhlasím, ale tady se jej musím zastat:

1. Ostrava-Mošnov sice není oficiální název, ale je to velmi zažité spojení

2. vlak je tam i dle mě nesmysl (jinak vlaky podporuji snad všude, kde se dá), s takovou nízkou vytížeností letiště to nemá význam

+3/0
12.12.2014 10:12

M68a18r82t97i97n 78Š73p62á60d 4282959801366

Třeba se časem ukáže, že máte pravdu. Ale teď to nevíme. Článek se týkal změny jízdních řádů a on jednoznačně setřel něco, co se rozjede až v dubnu. To mi přijde docela neprofesionální.

0/0
12.12.2014 10:15

J46a40n 33S85ů20r74a 4215333313282

Pane Špáde, není třeba mít věšteckou kouli, aby bylo jasné, že fiasko to bude. Ale hlavně, že se utratilo x set milionů z OPD. K zásadnímu rozvoji letiště nepomohl ani příchod korejských investorů do okolí letiště, proč by tedy měl najednou počet cestujících růst? Zvláště, když jsou Katowice i Krakov s mnohonásobně větší nabídkou letů blízko?

+1/0
12.12.2014 10:33

M50a63r82t17i47n 84Š64p30á43d 4382949901816

Pokud navíc přispěla Unie, vítám každou modernizaci infrastruktury. Existují mnohem, mnohem spornější projekty.

0/0
12.12.2014 11:05

J56a25n 25S55ů15r80a 4305983283722

Jistě existují. Ale myslím, že tento je rozhodně v TOP5 nesmyslech OPD. A jinak, na rozpočet EU přispíváte také.

+1/0
12.12.2014 11:07

J10i38ř77í 19K57o82c51u71r70e46k 6895414445258

Bohužel, máte pravdu. Našlo by se hned několik užitečnějších staveb, už jen v MSK.

0/0
12.12.2014 13:06

M70a35r77t95i96n 61Š51p41á54d 4582769701936

V tom s Vámi souhlasím. Nakonec, v dopravních programech je užitečnost obecně na dobré úrovni. Jinde jde o zcela pochybné projekty, třeba tady: http://cestovani.idnes.cz/absurdni-rozhledny-bilych-karpat-dqs-/tipy-na-vylet.aspx?c=A120412_110820_igsvet_tom

Mně se nelíbil spíše ten příkrý okamžitý odsudek dopředu, přičemž článek měl být především informací o změnách - nikoli o podsouvání osobního hodnocení.

0/0
12.12.2014 14:07

M29i15r52o11s29l31a89v 81Z78i69k74m16u47n91d 7659343544913

Jenže je jednodušší  postavit jednokolejnou odbočku z trati Studénka - Veřovice a provést elektrifikaci než postavit v podstatě novou trať, navíc v zastavěném území. Takže je tu spor mezi tunelovou a povrchovou variantou ... a hlavně tím, kdo to zaplatí ...

Nicméně je tu klíčová otázka, kdo těmi vlaky do Mošnova bude jezdit ...

Porovnejte si letový řád s jízdním řádem ... Po většinu dnů v týdnu vám na spočítání příletů nebo odletů stačí prsty jedné ruky ....

0/0
12.12.2014 18:14

P24e79t10r 83F78r12a33n11c 9657301688828

Stačí jedná ruka a ještě může být velmi nešikovného stolaře.

0/0
15.12.2014 19:48
Foto

B29r42o85n87i31s66l28a45v 70G20a53b42r90y65š 2132889581

Jak jsem se koukal, bude se tam jezdit každé dvě hodiny. I když někteří zfanatizovaní šotouši elektřinu do Mošnova uvítají, člověk by měl být tak trochu ekonom a stačily by tam třeba RegioSharky. Jenže bychom mohli být i trochu prozíravější, může se stát, že tímto spojením si letiště v Mošnově získá na popularitě. Ale to je jen domněnka, budoucnost nikdo nezaručí.

+1/−1
12.12.2014 10:04

M69a84r16t10i66n 61Š90p93á44d 4352499761276

Nestačí tam šárky, protože musíte uvažovat i frekvenci (Bílovec)/ Studénka - Ostrava, příp. pokud bude přípoj od Suchdola nebo Kopřivnice, tak i tu.

+1/0
12.12.2014 10:11
Foto

B64r69o23n95i50s41l29a58v 69G98a15b18r31y14š 2362669911

To byl jen takový nápad, neznám to tam. :-) Po důkladnějším prozkoumání bych mluvil jinak.

0/0
12.12.2014 10:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.