Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rychlejší vlaky, dražší jízdné, více spojů. Dopravci mění jízdní řády

Vlaky i autobusy začnou od neděle jezdit podle nových jízdních řádů. Pravidelná změna přinese cestujícím v některých oblastech změny k lepšímu, jinde se naopak spojení zhorší. Za cestování si pasažéři také leckde připlatí. Využívat mohou řadu nových zastávek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P70a59v31e83l 58S90o91u93č70e17k 5901470359

Uvítal bych, ač tu budu v menšině, aplikaci na Windows Phone....

+1/0
15.12.2014 16:42

V65a22c19l75a32v 51H40a34j44e85k 3766219859

Tak toho se krom Ostravy nedočkáte. Propagované soutěže budou jen o výběru monopolního dopravce na příštích 10-15 let. Pochybuji že vznikne soutěž podobná Ostravské trati mezi regionálními a dálkovými dopravci, zvláště když ve většině krajů budou IDS.

+1/0
12.12.2014 21:07

A86u26g42u47s33t 47F12o44r79m66á25n27e92k 6155659400846

S těmi rychlejšími vlaky je to lež. Mám k dispozici jízní řád rakousko-uherských drah z roku 1880 mezi Chomutovem a Ústím nad Labem. V porovnání s dnešními jízdními řády jsou dnešní, podstatně výkonnější, vlaky rychlejší jen o 20 minut.

+2/0
12.12.2014 15:48

M13a53r34t64i61n 66N83o92v59o87t40n22ý 3846816191974

Sebelepší vlak je vám prd platný, pokud je špatná nebo neudržovaná trať.

+2/0
12.12.2014 15:55

B70r74o58n55i46s68l87a12v 55G98a95b90r82y26š 6855104480

A jak jste si to představoval?

0/0
12.12.2014 16:51

M40i42r51o56s34l30a41v 49Z87i45k16m89u59n96d 7569273554273

Jaké snížení cestovní doby si představujete na trase dlouhé 71 km. Opravdu v roce 1880 zastavovaly vlaky ve všech - dnes existujících - stanicích a zastávkách ... jízdní doba na 1 km trati se zkrátila o cca 3 minuty ... to vám nestačí ...

+7/0
12.12.2014 17:36

V55a19c92l25a25v 51H78a65j64e74k 3116759729

na 70 km bych řekl že docela dobrý ne??

+1/0
12.12.2014 20:16

P86e91t80r 52N39o62v72o50t42n19y 3669112619962

Jako vtip dobré.

+2/−1
12.12.2014 20:22

V51a58c51l78a44v 64H69a75j16e32k 3256899729

Hodně to ovlivňuje počet zastávek a těch je i u rychlíků 8, nepočítám v to výchozí Chomutov hlavní. Počítejte 1 minutu pobyt a 1 minutu na zastavení+rozjed :-(

0/0
12.12.2014 21:19

L90e68o55š 39E73x25n57e24r 1187178668922

Vlaky jsou možná rychlejší, ale nechápu, proč mi jak na CD.cz, tak na Jiznirady.cz vylejzá, že mám čekat na přestup 2 hodiny a 2 minuty, když mi přípoj hned z vedlejší koleje jede za 2 minuty? 8-o8-o8-o To je nějaká časová norma na přestup? Dvě minuty na přestup na vlak, stavícího hned metr vedle, je hafo času, ale 6 minut na přesun z hlavního nádraží na autobusák v Pardubicích, kteroužto variantu mi to nabízelo v dosud aktuálním jízdním řádu, je více než málo... :-/

0/−1
12.12.2014 13:32

J53a15n 83K46o51v91á63ř 8274981299237

Rozšířené hledání, parametry spojení, nastavení času na přestup

+1/0
12.12.2014 13:44

L85e39o46š 15E95x80n68e65r 1617668718142

Díky za "radu", leč nastavení času na přestup v případě Pardubic by mi tehdá bylo na nic, neboť čekat 2 hodiny na další bus se mi rozhodně nechtělo. Obzvláště, když jsem měl v Hradci přestupovat zase na vlak a tam jsme na to měl 2 či 3 minuty...:-/

+1/0
12.12.2014 13:57

M94i13r44o51s53l47a88v 44Z91i58k34m39u79n32d 7349233684973

Ano, v databázi vyhledávače spojení jsou zapracovány tzv. standardní doby na přestup mezi jednotlivými vlaky. Stejně tak to funguje v zahraničí. Pro přesun z jedné části nádraží k jiné mohou být stanoveny odlišné přestupní doby.

Bohužel "provozovatel dráhy" stanovící obsazení kolejí není schopen garantovat kolej na kterou bude vlak pravidelně jezdit a podle toho individuálně upravit přestupní doby (nutné doba na přesun mezi jednotlivými nástupišti)  ...

Například v MHD Praha má každý zastávkový označník svoje číslo a lze mezi nimi stanovit individuální dobu na přesun ... pokud zjistím, že někde to nehraje - je tam třeba jen minuta, ale reálná vzdálenost je delší, tak to sdělím krátkou cestou správci databáze v DPP a ten to upraví ...

Kdo stanovuje dobu na přesun mezi peronem v Pardubicích (z toho nejvzdálenějšího peronu) na autobusák v Pardubicích  nevím.

V Pardubicích je při přestupu na jednom nástupišti stanovena přestupní doba 2 minuty, mezi nástupišti 4 minuty, na nástupiště 1A 5 minut ...

+1/0
12.12.2014 17:46

B90r53o77n82i25s92l67a28v 75G54a51b55r98y31š 6495204800

Dobu pěší chůze lze provést několika způsoby: výpočtem, odhadem nebo pozorováním. Výpočet svede každý, je možné si z map natrasovat celou cestu a vydělit průměrou rychlostí chůze, která je cca 4 km/h. Odhad nedoporučuju. Od pozorování už je to blízko k osobní zkušenosti, takže je možné požádat někoho, kdo tu trasu projde pěšky a do času zahrne i čekání na přechodu.

0/0
12.12.2014 18:03

M12i10r47o25s37l63a37v 63Z61i10k66m82u71n66d 7109673694233

Tohle by měl udělat DPP, bohužel to místo nich dělá "šotouš" mající jakousi znalost o umístění zastávek, resp. označníků a nějak se mu to nezdá.

Například přestup z metra se musí vzít od nejvzdálenějších dveří vlaku, započítat jízdu po eskalátoru, pak třeba přirážku na orientaci - on je rozdíl tam, kde jezdíte denně a když tam jedete jednou nebo poprvé ...k tomu třeba jeden nebo dva přechody na světlech ...

0/0
12.12.2014 19:49

B93r30o78n19i76s33l76a91v 47G87a91b36r83y29š 6975304330

Já jsem se ve své diplomce zabýval synchronizací linek v přestupních uzlech. Společně s kolegou jsme vytvořili matematický model založený na časových ztrátách všech kategorií cestujících. Model počítal s pravděpodobností zpoždění, s docházkovou vzdáleností mezi místy přestupu, s podílem přestupujících, tranzitujících a nastupujících cestujících. Výsledky byly vynikající, ale nevím, jestli se uchytí do praxe.

0/0
12.12.2014 19:56

M74i52r69o36s25l23a31v 25Z36i84k55m18u54n83d 7859853374283

A to jste dělal(-i) pro konkrétní stanice nebo ¨nějaký obecný vzorec ...

V Německu je výhoda, že ve vyhledávači spojení HAFAS (off-line) se uvádí zpravidla i číslo koleje, takže se můžete orientovat, pokud máte cestovní itinerář s sebou. Koleje se až na výjimky (mimořádnosti) ortodoxně dodržují, takže když je příslušná kolej obsazena zpožděným vlakem, tak se vlaky kategorie ICE / EC / IC nevezmou na jinou volnou kolej, jak to udělá výpravčí v Česku & Slovensku, ale nechá se stát u vjezdu nebo cesťáku a bere se plánovanou kolej, i když se tím zpozdí ...

U uzlů München Hbf, FFM, Nürnberg Hbf, Berlin apod. jsou ty přestupní časy docela dlouhé ...

0/0
13.12.2014 18:10

B40r71o34n76i70s33l89a74v 44G37a76b79r67y61š 6475904560

No jistě, čím větší nádraží, tím delší čas na překonání vzdálenosti. Lidi nemůžete donutit, aby běhali rychleji. :-)

Ne, odzkoušeno to bylo na nádraží MHD Fügnerova v Liberci, samozřejmě jen v rámci teoretického výpočtu. Jinak by se musely změnit jízdní řády a vše ostatní, což by byl trochu nákladný experiment. Je to obecný matematický model, který lze aplikovat i na železnici, můžete používat jakýkoliv interval ve stejných časových jednotkách. Má to jen to omezení, že je zbytečné jej uplatňovat u tranzitních linek.

0/0
13.12.2014 21:35

M97a42r96e79k 98X63a82r91a 76Q68u46a62r12d15a 9989648879365

To je pořád dokola. Více spojů, méně spojů, rychlejší vlaky, výluky, omezení. Ale neustále drahší a drahší jizdné. Neustále řeší odliv zákazníků směrem k automobilové dopravě. Nejsou schopni si zajistit kšefty směrem k té nákladní a přitom denně jezdí po naších silnicích tisíce možná i milióny kamionů, které ty silnice ničí a ohrožují obyčejné lidi. Otázkou je k čemu je nám vůbec železnice jako taková? Je mi jasné, že se teď do mně obují železničáři. Ale otočím to. K čemu máte odbory? K čemu máte vedení? Když nákladní vlaky rezaví v kopřivách? Když osobní vlaky jezdí téměř prázdné, mimo hlavní tahy? K čemu je celý ten marketing? K čemu je celý ten obrovský aparát u "vás" nahoře? Ani číst neumí. Je to tak. Viděli jste toto: http://goo.gl/CDEHll ? A věřili by jste tomu, že to vaši odboráři hodili ze stolu? A taky vedení? Proč? Protože to je virtuální návrh změny Ústavy, základního zákonu od kterého se všechno odvijí. Proč myslíte, že se toho nahoře boji? Bojí se o koryta. Takže si můžete vybrat. Buď současný stav nebo změnu. Záleží jen na Vás.

+3/−8
12.12.2014 10:24

P95a56v14e29l 78M60a79t84o54u44š67e32k 5180267978854

Já tedy mám dojem, že v poslední době cestujících ve vlacích naopak přibylo (i když určitě by to mohlo být i výrazně lepší). Nechci tím obhajovat marketing ČD, ale to, co píšete, není tak úplně pravda.

+7/−1
12.12.2014 10:42

A52u88g56u29s75t 87F42o10r12m85á36n72e39k 6385219910416

To se vám jen zdá, protože snížili počet vagonů a ty jsou nyní obsazenější.

0/−2
12.12.2014 15:50

B65r90o86n36i28s80l26a93v 54G29a25b68r67y51š 6485764590

Na kterých vlacích nebo relacích byl snížen počet vozů?

+1/0
12.12.2014 16:44

R26a51d45e21k 47J63a56n12a43t52a 9875506564422

Ne, celkový počet cestujících na železanici i počet oskm roste stabilně cca posledních 5-6 let. Je to patrné ze statistik Ministerstva dopravy i Eurostatu.

0/0
14.12.2014 0:28

P52e36t66r 27S39c71h67w70a71r62z 7748569723721

Osobních vlaků jezdí vic a kvalitnější, pokud jezdí v rozumném taktu, jsou i slušně obsazené (nejen na dálkových tratích ale i na regionálních). Tím pádem už tam ale zase nenacpete tolik nákladů.

+1/0
12.12.2014 11:45

B41r59o47n58i22s22l85a74v 79G92a11b43r83y91š 6745914750

Železničář neželezničář - až pochopíte definici železnice a vlaku, pak pochopíte, k čemu je železnice jako taková.

Z analýzy mám takové výsledky, že se železniční doprava zkvalitňuje a zavádí se více spojů, není tedy pravdou, že cestujících ubývá. A trať mezi Opavou a Ostravou není hlavní tah.

To, že jezdí po silnicích více kamionů, je bohužel problém. Poplatky za využití železniční dopravní cesty jsou vysoké a dnešním speditérům jde především o peníze.

A má to i jiné výhody - na železnici nejsou kolony, pracují na ní jen kvalifikovaní lidé (tím myslím, že řídit lokomotivu nemůže každý tak jako auto), nejsou tam takové průšvihy jako u pozemních komunikací (výmoly, díry, špatně postavená cesta) a je to na ní mnohem bezpečnější než na silnici. Podle dr. Čočka ze SFDI má SŽDC velmi kvalitně připravené podklady pro stavbu, rekonstrukci a modernizaci železniční tratě, než je tomu u projektů ŘSD.

0/0
12.12.2014 12:18

J46i21ř76í 87K11o50c21u75r19e87k 6535884695648

Ad nákladní doprava: Když není volný slot, tak vlak stojí a pouští osobáky. Když vlak stojí, nevydělává. Když vlak prostojí 4 hodiny na cestě přes ČR, je pomalejší než kamion a se čtyřhodinovým zpožděním už je maličko problém, pokud překladiště nejede 24/7. To se bavíme o soukromníkovi v dálkové dopravě.

Proč nejsou volné sloty? Inu na koridorech je velice živo a taky několik úzkých hrdel, kudyma projet je jako ruleta. Informace o tom, že když je D1 (=koridor) ucpaná, že můžete využít prázdnou II/152 (=lokálka) je k ničemu.

0/0
12.12.2014 13:02

B74r89o25n52i95s92l75a37v 69G66a71b42r65y82š 6555794910

Že je nákladní doprava pomalejší, o tom není sporu, ale tam se využívá tzv. nočního skoku. Když píšete, že je na koridorech živo, nekoliduje to s tvrzením, že cestující vlaky opouštějí do autobusů a do aut?

Jinak by mě zajímalo, kolik kamionů by nahradil vlak s uhlím, který vyjíždí z mostecké pánve. Zajímalo by mě, jestli byste kamiony vůbec na mosteckou pánev pustil. Tamní elektrické vlaky si vedou velmi dobře.

+1/0
12.12.2014 13:11

M78i95r25o63s78l83a70v 89Z47i70k49m33u67n96d 7159243284213

Kdysi byl standard Pn vlaku 65 km/n, NEx měly 100, v současné době jezdí nákladní vlaky běžně rychlostí 100 km/h, některé vlaky mohou jezdit vyšší rychlostí ...

Volné sloty nejsou i důsledku modernizace, při které se prodloužily prostorové oddíly, takže do jednoho mezistaničního úseku se vejde méně vlaků ... Chyba je i v pomalých výhybkách na zhlaví, vlak musí ze 160 brzdit na rychlost 50 pak se znovu rozjíždí .... Kdyby tam byla štíhlá výhybka na 120, tak bude snížení minimální ... Štíhlá výhybka je ale "drahá" a musí se šetřit ....

+1/0
12.12.2014 17:54

P28e41t94r 81N26o47v76o53t14n55y 3459662659952

120 je trochu extrém. Stačilo by mit vsude aspoň 80.

0/0
12.12.2014 20:26

J27o19s57e73f 16T84r89ö29g34l 8149352526516

Railjety do Vídně jsou hezká věc, ale nechápu, proč první ranní vlak končí už v Břeclavi. Výsledně se lze ráno dostat do Vídně buď nočním Metropolem (příjezd v 6:09) nebo až na 10 a navíc v Břeclavi s přestupem. První denní přímý vlak přijíždí do Vídně až v 10:52, což už je na jednání mnohdy pozdě. Autobusoví dopravci můžou ČD poděkovat.

Přestupy na hlavním jsou otázka názoru. Pro spoustu lidí je 30-60 minut na přestup při cestě napříč republikou na největším nádraží v ČR akorát dostatečný čas, desetiminutový přestup při započítání relativně běžných zpoždění a při neznalosti nádraží je pro spoustu lidí stresová záležitost, díky které pojedou raději autem. Spíš by se v tomto směru ČD měly vrátit ke koncepci propojení jednotlivých dálkových linek, podobně jako to mají DB. Na hlavních linkách by byl zachován základní takt (obvykle hodinový), ale vlaky by pokračovaly střídavě na různé směry. Tím by byla zachována možnost spojení v pravidelném intervalu, ale zároveň by několikrát děnně jezdily i vlaky přímé. V minulosti takto např. vlaky od Chebu pokračovaly tu přes Vysočinu do Brna, tu přes Olomouc do VSetína nebo přes Nymburk do Hradce atd. Podobně expresy z Podkrušnohoří pokračovaly jeden čas do Žiliny, Luhačovic, Vsetína, Havl. Brodu a přes noc do Košic a lidi těchto bezpřestupových vlaků dost využívaly, vše bylo při tom ve stejném taktu jako dnes s obvykle 20-30 minutovým pobytem v Praze.

Přestupy od Budějovic jsou nepochybně daň za modernizaci koridoru, při uvažování výluk a náhradní autobusové dopravy je nesmysl nabízet krátké přestupy. Až bude koridor dokončen, jízdní doba se zkrátí, bude se jezdit načas a bude možné se za přípoje zaručit.

+8/0
12.12.2014 9:54

M68a72r61t57i24n 54Š64p23á83d 4192619581486

Navíc na nádraží s tolika hlavními směry, jako je Praha, prostě všechny přestupy zajistit nemůžete. Nepochybně nějaké by se našly docela šikovné. Ale takhle to vypadá (zmínily se jen nepřípoje), že přes Prahu člověk vlakem neprojede. ;-)

+3/0
12.12.2014 10:03

M19i74l38a35n 32Š80t73ě31p24á20n33e97k 8396372905928

Tak pokud jede za hodinu další vlak, tak je lepší 10 min přestup, který může a nemusí ujet (tzn. 70 min čekání na další), než každý týden čekat hodinu. Sám to znám (teď už to tak naštěstí nemám) a je to fakt na palici, když čekáte na osobák, koukáte jak kolem projíždí "váš" rychlík, abyste se za 10 min dostal na nádraží, kde čekáte hodinu na další rychlík. Pokud to tak máte každý týden, tak se stáváte nebezpečným sobě i okolí:).

+2/0
12.12.2014 10:10

M36i69r38o73s77l13a90v 56Z41i90k12m51u22n17d 7579973354953

Proč končí vlak v Břeclavi - zeptejte se ve Vídni. Rakouští "hófráti" ho zkrátka nechtějí ... Pro vídeňské úředníky není asi 11,00 pozdě.

Já těch 11,00 považuji taky za blbost, pamatuji Sanssousi, který jel sice kolem 3,00, ale byl kolem 8,00 ve Vídni - to se ještě jezdilo přes Vysočinu a dělaly se hraniční kontroly ...

Koncepci tuzemské dálkové dopravy dělá ministerstvo dopravy, které dálkové vlaky objednává a platí ... Bohužel zájmy úředníků, kteří vlaky objednávají a zájmy cestujících, kteří těmi vlaky jezdí jsou odlišné ... to se týká i krajských vlaků a úředníků ...

+2/0
12.12.2014 18:00

J20i61ř92í 11J32o60z30a 3378583480631

V soucastnosti jeste jezdi jeden par vlaku v trase Cheb - Karlovy Vary - Chomutov - Most - Teplice - Usti nad Labem - Praha - Pardubice - Olomouc - Zilina ;-)

0/0
12.12.2014 19:22

J28o85s62e70f 86T24r79ö86g79l 8449282276956

Poud myslíte noční Excelsior, tak ten jezdí přes Ostravu a až do Košic, toho bude také škoda, alespoň, že zůstanou přímé ubytovací vozy z Podkrušnohoří. Ale já měl na mysli denní spoje.

+1/0
12.12.2014 19:50

B43r30o39n61i24s65l21a97v 12G28a75b97r91y14š 6185174460

Nedává mi smysl věta: "V Ostravě-Mošnově se chystá nejen nádraží..." Pane Sůro, kde bych v Ostravě našel Mošnov?

+3/−1
12.12.2014 9:54

M29a64r37t38i54n 38Š40p64á96d 4362699271896

Mně se navíc nelíbí, jak celý projekt hned totálně shodil. Jako kdyby cestování busem bylo kdovíjak pohodlné nebo tam vedla dálnice... Moravskoslezský kraj má k vlakové dopravě příkladný přístup, o tom si Středočeši mohou nechat tak akorát zdát. Je prostě vidět, že to píše Pražák, který o vlakové dopravě nemá ani áhnung. Což ale každý čtenář neví a přebere to i s tím negativním hodnocením.

+3/−1
12.12.2014 9:57

M77a91r64t59i79n 92Š97p16á70d 4462509611986

V Praze se o vlakové dopravě na letiště 20 let akorát plká - aniž se koplo do země. Přitom to letiště je mnohem blíž než v Ostravě!

0/0
12.12.2014 9:59

T20o64m78a81s 15A72u50g60u78s89t88y51n 6147886731630

S panem Sůrou v máločem souhlasím, ale tady se jej musím zastat:

1. Ostrava-Mošnov sice není oficiální název, ale je to velmi zažité spojení

2. vlak je tam i dle mě nesmysl (jinak vlaky podporuji snad všude, kde se dá), s takovou nízkou vytížeností letiště to nemá význam

+3/0
12.12.2014 10:12

M86a95r93t17i33n 36Š20p47á21d 4202209111746

Třeba se časem ukáže, že máte pravdu. Ale teď to nevíme. Článek se týkal změny jízdních řádů a on jednoznačně setřel něco, co se rozjede až v dubnu. To mi přijde docela neprofesionální.

0/0
12.12.2014 10:15

J82a23n 75S38ů44r73a 4615813913632

Pane Špáde, není třeba mít věšteckou kouli, aby bylo jasné, že fiasko to bude. Ale hlavně, že se utratilo x set milionů z OPD. K zásadnímu rozvoji letiště nepomohl ani příchod korejských investorů do okolí letiště, proč by tedy měl najednou počet cestujících růst? Zvláště, když jsou Katowice i Krakov s mnohonásobně větší nabídkou letů blízko?

+1/0
12.12.2014 10:33

M13a23r54t90i29n 43Š29p73á52d 4422379721106

Pokud navíc přispěla Unie, vítám každou modernizaci infrastruktury. Existují mnohem, mnohem spornější projekty.

0/0
12.12.2014 11:05

J26a66n 71S93ů71r74a 4775653243592

Jistě existují. Ale myslím, že tento je rozhodně v TOP5 nesmyslech OPD. A jinak, na rozpočet EU přispíváte také.

+1/0
12.12.2014 11:07

J16i40ř36í 90K71o32c77u36r95e46k 6335954915308

Bohužel, máte pravdu. Našlo by se hned několik užitečnějších staveb, už jen v MSK.

0/0
12.12.2014 13:06

M75a80r10t39i79n 48Š65p44á56d 4942209961916

V tom s Vámi souhlasím. Nakonec, v dopravních programech je užitečnost obecně na dobré úrovni. Jinde jde o zcela pochybné projekty, třeba tady: http://cestovani.idnes.cz/absurdni-rozhledny-bilych-karpat-dqs-/tipy-na-vylet.aspx?c=A120412_110820_igsvet_tom

Mně se nelíbil spíše ten příkrý okamžitý odsudek dopředu, přičemž článek měl být především informací o změnách - nikoli o podsouvání osobního hodnocení.

0/0
12.12.2014 14:07

M52i87r54o71s52l17a24v 63Z37i71k95m95u25n46d 7899493134343

Jenže je jednodušší  postavit jednokolejnou odbočku z trati Studénka - Veřovice a provést elektrifikaci než postavit v podstatě novou trať, navíc v zastavěném území. Takže je tu spor mezi tunelovou a povrchovou variantou ... a hlavně tím, kdo to zaplatí ...

Nicméně je tu klíčová otázka, kdo těmi vlaky do Mošnova bude jezdit ...

Porovnejte si letový řád s jízdním řádem ... Po většinu dnů v týdnu vám na spočítání příletů nebo odletů stačí prsty jedné ruky ....

0/0
12.12.2014 18:14

P46e79t27r 89F74r47a84n75c 9927711828418

Stačí jedná ruka a ještě může být velmi nešikovného stolaře.

0/0
15.12.2014 19:48

B80r73o40n34i48s50l73a79v 88G76a65b63r14y84š 6145244430

Jak jsem se koukal, bude se tam jezdit každé dvě hodiny. I když někteří zfanatizovaní šotouši elektřinu do Mošnova uvítají, člověk by měl být tak trochu ekonom a stačily by tam třeba RegioSharky. Jenže bychom mohli být i trochu prozíravější, může se stát, že tímto spojením si letiště v Mošnově získá na popularitě. Ale to je jen domněnka, budoucnost nikdo nezaručí.

+1/−1
12.12.2014 10:04

M57a26r40t32i57n 40Š78p12á77d 4502699951586

Nestačí tam šárky, protože musíte uvažovat i frekvenci (Bílovec)/ Studénka - Ostrava, příp. pokud bude přípoj od Suchdola nebo Kopřivnice, tak i tu.

+1/0
12.12.2014 10:11

B44r41o32n56i96s65l70a76v 95G26a68b23r56y80š 6265234140

To byl jen takový nápad, neznám to tam. :-) Po důkladnějším prozkoumání bych mluvil jinak.

0/0
12.12.2014 10:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.