Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České dráhy přidají zaměstnancům dvakrát více než loni

Zaměstnancům Českých drah stoupnou od ledna tarifní platy o 2,9 procenta. Vyplývá to z kolektivní smlouvy, kterou podepsaly České dráhy s desítkou odborových organizací působících u státního dopravce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L58u62k67á91š 39M64a22l17í97č23e88k 3463372805337

Proboha! Za co si chtějí přidávat?!

0/0
22.12.2014 7:16

P49e90t79r 49M60e74j80z56l31í72k 8528514721760

Vzhledem k tomu, že ČNB znehodnotila českou měnu o víc než 10%, se ani není proč radovat

+1/0
17.12.2014 8:52

V58a96c92l51a46v 70H40a51j71e10k 3536389149

I když se podívám úplně jinam, což je ovšem velmi hrubý odhad tak se pohybuji kolem 1% a ne kolem 2,5 jako vy.

0/0
17.12.2014 8:39

V63a93c24l33a33v 11H21a72j52e12k 3486959149

Ano já dospěl k tomu, že podíl dělá kolem 0,8% a to nejsou v tržbách tržby z IDS

0/0
17.12.2014 8:08

A97l87e85š 44C17h90a68l65o35u45p40k49a 6439382865

Mám takovej dojem že do těch 28k započítali i ten zlatej padák-ted už nevím jméno-Ritter?;-D;-D;-D

+2/0
16.12.2014 21:39

V78a60c37l77a59v 31H51a52j66e77k 3376279499

To by mne zajímalo, proč se příspěvek s nejvetším počtem hodnocení nedostal mezi doporučované .

0/0
16.12.2014 16:57

M74i47r33e50k 49K96r73o35u53p82a 8246189307222

Tak si to tak neberte. Můj +6 / -1 taky ne. Asi proto, že jsem v něm kritizoval Jana Sůru

0/0
16.12.2014 20:09

V93a38c87l87a91v 61H76a43j65e33k 3876679369

Já si to tak neberu, ale příspěvek pana Vaňka vysvětluje, jak se věci s financováním veřejné dopravy mají a to se zřejmě nehodí. Já to ale vnímám jako nezbytnou osvětu.

0/0
17.12.2014 7:51

J47a65n 43S91ů50r23a 4415473853692

Jasně, program je přesně nastaven, že kdo mě kritizuje, automaticky se nikam nedostane:-)

+2/0
17.12.2014 7:54

R92a25d92e88k 88J14a34n82a93t45a 9235306394712

Mezi doporučované se dostávají jen prvotní přispěvky, ne reakce.

+1/0
17.12.2014 10:02

M49a48r39e56k 23V69y88m83a25z19a15l 5988166262790

NÁDHERNÝ TENDENČNÍ NADPIS ČLÁNKU. JÁ SI UŽ OPRAVDU PŘIPADÁM JAKO ZA SOCIALISMU, KDY SE ZÁMĚRNĚ PŘI POPISOVÁNÍ TEHDY TŘÍDNÍHO NEPŘÍTELE ČÍSLO JEDNA,USA, POUŽÍVALY TAKTO ZAVÁDĚJÍCÍ A MATOUCÍ FRÁZE, ABY SE OBECENSTVU ZELEPILA ÚSTA.VÝBORNĚ PANE SŮRO...R^ OPĚT UKÁZKA OBJEKTIVITY NOVINÁŘE...předem děkuji za negativní ohlasyR^

+20/−4
16.12.2014 15:58

J25a79n 98S62ů89r12a 4275983453832

Co je na tom matoucího? To,ze 1,4 x 2 = 2,8?

+1/−1
16.12.2014 23:37

M53a75r28e62k 84V42y12m52a22z62a78l 5728916182380

Dobrý den pane Sůro, moje odpověď na Vaši otázku je asi v tomto duchu. Čtu, opravdu čtu, spoustu Vašich příspěvků a myslím si, že tak jak prezentujete svoje názory prostřednictvím tohoto serveru, nemáte ve stejném prostředí konkurenta. Napsat článek o železnici, dálnicích a podobně, vždy s podtextem - vytočím lidi na maximum - je opravdu umnění. A mimochodem, ten nadpis je důkazem, že Vám musí vše státní a vše co se týká ČD, nebo ŘSD pěkně znepříjemňovat život....

Přeju hezký den:-)

0/0
17.12.2014 9:00

J56a32n 36S18ů72r78a 4985353763762

Vám také:)zapomněl jste v seznamu na SŽDC. A jinak, používáme slovo titulek, nadpis je spíše u slohové práce dětí na základní škole:-)Jsem rád za Váš neutuchající zájem o moji práci.

0/0
17.12.2014 22:56

J64a96n 50H40o18r58a 6467211566

Mistře, Vy raději moc nepitvejte co se používá a co nikoliv......;-)

0/0
18.12.2014 9:29

M77a85r44e17k 95V56y30m65a14z73a66l 5618106352700

Potěšení je na mé straně;-D

0/0
22.12.2014 23:34

R80o73m70a76n 19P74o79l96á29č36e17k 5646469545

Ono to zase taková rána není... 12 milionů... Nevyplatila se tahle částka jednomu řediteli jako odstupné za několik měsíců práce? ;-D.

Nechci prudit, ale není to náhodou vlak Slovenských drah?;-D

+6/0
16.12.2014 15:45

M70a31t70ú23š 55B96e81n78a45k 9908104762323

Nie, jednoznačne je to vlak ČD, ale fotka je značne stará.

+2/0
16.12.2014 18:11

J77a68n 72S13ů97r44a 4505143463772

Jistě, jen 2,5% tržeb z jízdného

0/0
16.12.2014 23:39

V71a50c78l67a21v 63H20a76j29e23k 3116669289

Můžete to doložit konkrétním číslem?? Ty tržby ??? Fakt je 12 mega 2,5% z 33 miliard ??  Trochu divné počty. Nebo účelově matoucí ??

0/0
17.12.2014 8:01

J94a40n 39S22ů25r83a 4905913403282

Tržby z jízdného. Ne z toho, co nasypou stát a kraje.

0/−2
17.12.2014 8:02

V73a13c74l51a67v 43H61a47j19e30k 3276339459

a máte to konkrétní číslo??

0/0
17.12.2014 8:02

J82a55n 12S20ů34r36a 4895983123642

Nebuďte tak líný, pane Hájku a najděte si ho.

0/−3
17.12.2014 8:03

J67a15n 84H12o14r20a 6917301936

Mistře Sůro, Vaše arogance je přímo úměrná Vaší hlouposti......

0/0
17.12.2014 9:15

J80a58n 47S49ů46r60a 4445353613782

Pane Horo, od Vás mě takové lichotky vždy potěší. Rád diskutuji s tak inteligentními lidmi vybavenými fakty:)

0/0
17.12.2014 9:40

M48a29r18e74k 22V16y75m42a37z88a80l 5168916832140

Pane Sůro, stát a kraje nikam nic nesypou. Stát a kraje si objednávají přepravu podla zákona o základní dopravní obslužnosti. Hradí tím propady tržeb za autobusovou a železniční dopravu.

+1/0
17.12.2014 9:04

R72a85d98e38k 76J45a15n19a34t12a 9515116964632

Seknul jste se o řád. Tržby z jízdného jsou cca 6 mld. ročně. 20 mil. tvoří 0,2%.

Tím samozřejmě netvrdím, že souhlasím s takovým odstupným pro nějakého podržtašku.

0/0
17.12.2014 9:13

J69a87n 75S54ů73r49a 4855283853752

Tak to zkusme spočítat. 28 tisíc průměrná mzda, navýšení o 2,9 = + 840 Kč měsíčně = 10 080 Kč navíc ročně na hlavu (nepočítám navýšení odvodů) krát 15 226 zaměstnanců = 153,47 milionů navíc za rok.

0/0
17.12.2014 9:42

J37a91n 14H25o87r65a 6917761416

Inteligentní mistře Sůro :),navyšuje se tarif, nikoliv průměrná mzda, a ten u 99% zaměstnanců 28 000 Kč nedosahuje ani náhodou....

.......nebuďte tak líný a najděte si to, a nemaťte veřejnost počty alá Sůra:-)

+1/0
17.12.2014 9:59

J57a61n 55H71o48r62a 6497711826

á propos, 2,9% z 28000 = 812  x12 = 9 744 x15 226= 148,36mil

   což už dělá rozdíl 5,1miliónu;-)

Pro mistra  Sůru, milion sem- milion tam, jako pro Zemana kosočtverec

...mistře raději nepočítejte:-)

0/0
17.12.2014 10:18

J19a30n 31S22ů35r29a 4815343863452

100% = 28000, navýšení rovná 102,9%. váš výpočet  by byl pro snížení platu o 2,9%.

0/0
17.12.2014 10:20

J55a12n 72H72o14r10a 6907561366

100%= 28000, 1%= 280 ,102,9%=280x102,9= 28812:-P

0/0
17.12.2014 10:47

P66a65v24e41l 33D25o49s48t80á96l 7713747891581

Dobrý den.U ČD se vždy navýšení počítalo ze "základu"=tarif.Můj poslední u ČD byl v 7.třídě tuším 18 100 kč.V článku se píše mimo jiné :

Podle mluvčího Českých drah Radka Joklíka došlo zároveň k úpravě struktury a objemu prostředků pro výpočet výkonových odměn pro provozní zaměstnance.

Takže se sebere procentní část výkonových odměn a ve finále to navýšení bude jako loni :-)))

Nezlobte se pane Sůra,ale vaše matematika je zavádějící.Nikde a nikdy se navýšení nepočítá z průměrné mzdy.Přeji hezký den.

0/0
2.1.2015 10:05

M78i89r48o31s19l12a98v 91P95a55v15l45í63č34e48k 7363440185154

Zajímavé! Mě ČD chtějí snížit třídu! ACH JO!Rv

+1/0
16.12.2014 15:44
Foto

B26r66o58n52i63s17l79a12v 13G42a84b15r47y83š 2372829231

Raději přidám jim, než rozežraným poslancům. :-)

+7/0
16.12.2014 15:34

P35a20v52e35l 26Š64í66p32e44k 2767204130840

Proč by nepřidali, když jim na to dáme!

+4/−9
16.12.2014 14:17
Foto

V56l58a44d39a 80V53a61n32e89k 9773546934288

Dobrá zpráva ! Odborářský  pelech  ČD se dostal z červených  čísel,nepotřebuje  dotace a může  zvyšovat  mzdy  ! ;-D

+3/−10
16.12.2014 14:12

K88a92r23e29l 39S25t49r21ž53a31n82o93v73s41k41ý 1878965845

Nevšiml jsem si, že by dráhy nějak výrazně víc vydělávaly.

+6/−3
16.12.2014 14:00

J45i35ř92í 38B10á57r88t48ů 7962114689733

Tak buďte všímavější.

+4/−1
16.12.2014 14:50

M86i61l56a71n 69C48o42u51f63a89l 8733687173

Proč ne, třeba 3x tolik, klidně i může sponzorovat, ale sakra za svoje! Pokud je organoizace v zisku, pak je vše v pořádku. Ale dotace od nás všech!!!!! Tak to ne!

+5/−12
16.12.2014 13:44

F46r90a18n97t58i86š90e57k 89V56a18n81ě63k 1107834287807

A kde jste na to přišel, že je to dotace? Veřejná doprava je placena jako jiná objednaná služba, takže když si domů objednáte třeba instalatéra, tak mu nezaplatíte jen materiál, ale taky práci a veškeré náklady s tím spojené. A stát nebo kraj si službu objednává a na základě smluv za tu službu platí. A toto funguje u veškeré veřejné dopravy.

+28/−2
16.12.2014 14:08

K36a10r24e51l 61N19a17s21t83o68u27p58i52l 3930711120641

To ale místní hňupové nepochopí....:-P

+18/0
16.12.2014 14:42

2505524578873

ano, kraj a stat si sluzbu objedna, ale za nehorentni sumy z duvodu neadekvatni konkurence, resp. monopolu, ktery si CD drzi jen proto, aby si mohla diktovat ceny. dotace tak trosku jinak, ale porad dotace ....

+2/−13
16.12.2014 15:31

F13r20a85n95t14i65š25e60k 65V77a50n78ě71k 1917414167317

A myslíte si, že soukromník nebude chtít žádný zisk a bude provozovat veřejnou dopravu jen čistě za náklady? A každý dopravce se stane na veřejné lince monopolem nebo snad na lokálce třeba z Peček do Kouřimy objedná kraj 3 dopravce a každou hodinu pojede někdo jiný a budou si konkurovat u spojů kde bude reálná tržba za jeden spoj do stovky a ještě bez odečtení DPH? Těžko. Navíc hodně diskutujících by chtělo spičkové západoevropské služby, ale za výchoevropské ceny. To opravdu nejde dohromady.

+14/0
16.12.2014 16:23

M49i56r88o51s74l16a88v 71Z96i65k87m91u97n28d 7859403834523

A co takhle MHD, tam je vždy monopol a žádná konkurence ?

V "západní" Evropě je model financování veřejné dopravy v podstatě stejný, vlaky tam jezdí na základě objednávky "státu nebo regionů", v zásadě mnohem častěji než v tuzemsku a např. v Německu až na nepatrné výjimky platí u všech dopravců "dálkový tarif DB", v jednotlivých částech spolkových zemí se jezdí za tarify dopravních svazů, ale platí tam i jízdenky DB ...

Obdobné to je ve Švýcarsku, kde si dopravu objednávají kantony, ale zase je to provázané jak tarifně, tak organizačně a jeden vlak obsluhuje více kantonů ...

+6/0
16.12.2014 17:46

L35i48b50o32r 20B17e27n53á66t92s73k52ý 3912398727101

Sorry, ale asi jsem blbý já, nebo diskutéři, kteří neví co je dotace. Zrušme všechny dotace, pak bude následovat výrazné snížení daní. A pak plaťme skutečné jízdné. To pak bude zajímavé!!!!

0/0
16.12.2014 22:15

2445304188413

ideální stav

0/0
17.12.2014 9:26

R23a67d21e88k 24J93a27n94a76t85a 9525596844612

Ty sumy nejsou nijak vysoké (asi jste chtěl říci "horentní", ne?).

Stačí se podívat na podobné úhrady v sousedních zemích. Jsou vyšší ...

Nebo na nedávnou pseudosoutěž Plzen-Most. Konkurenční nabídka byla podobná ...

Ony totiž ČD mají výhodu v množství starších vozidel a když kraje mají málo peněz (a lidé nejsou ochotn ípltit vyšší jízdné) tak jakž takž podobnou nabídku může připravit akorát někdo, kdo má taky staré vozy (třeba Arriva ty odepsané z Německa).

0/0
17.12.2014 9:18

T57o62m94a10s 15A65u40g66u87s44t15y14n 6907456101670

no jasný, ti průvodčí můžou za to, jak vedení hospodaří...

+5/0
16.12.2014 15:28

M55a85r94e62k 44V93y34m81a21z30a91l 5338366712250

Nezlobte se na mně, pane Coufale, ale železnice není nikde na světě v zisku. A jestli jim to malé přidání, které pan autor Sůra záměrně ve svém nadpise zdůrazňuje, závidíte,tak k nim dejte a budete mít také přidáno....;-D

+13/0
16.12.2014 15:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.