Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České dráhy přidají zaměstnancům dvakrát více než loni

Zaměstnancům Českých drah stoupnou od ledna tarifní platy o 2,9 procenta. Vyplývá to z kolektivní smlouvy, kterou podepsaly České dráhy s desítkou odborových organizací působících u státního dopravce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L29u35k93á38š 81M92a70l44í45č34e95k 3893822985317

Proboha! Za co si chtějí přidávat?!

0/0
22.12.2014 7:16

P19e79t82r 26M35e15j37z91l53í45k 8578984491400

Vzhledem k tomu, že ČNB znehodnotila českou měnu o víc než 10%, se ani není proč radovat

+1/0
17.12.2014 8:52

V23a64c16l72a14v 94H60a10j76e65k 3966619319

I když se podívám úplně jinam, což je ovšem velmi hrubý odhad tak se pohybuji kolem 1% a ne kolem 2,5 jako vy.

0/0
17.12.2014 8:39

V46a55c66l37a89v 65H55a32j69e67k 3706599569

Ano já dospěl k tomu, že podíl dělá kolem 0,8% a to nejsou v tržbách tržby z IDS

0/0
17.12.2014 8:08

A90l43e49š 92C33h93a30l14o32u69p88k27a 6779142705

Mám takovej dojem že do těch 28k započítali i ten zlatej padák-ted už nevím jméno-Ritter?;-D;-D;-D

+2/0
16.12.2014 21:39

V19a13c27l28a72v 83H90a46j85e17k 3676429939

To by mne zajímalo, proč se příspěvek s nejvetším počtem hodnocení nedostal mezi doporučované .

0/0
16.12.2014 16:57

M17i52r95e45k 22K57r13o26u59p82a 8416139417262

Tak si to tak neberte. Můj +6 / -1 taky ne. Asi proto, že jsem v něm kritizoval Jana Sůru

0/0
16.12.2014 20:09

V23a85c77l20a21v 61H83a22j66e50k 3516869719

Já si to tak neberu, ale příspěvek pana Vaňka vysvětluje, jak se věci s financováním veřejné dopravy mají a to se zřejmě nehodí. Já to ale vnímám jako nezbytnou osvětu.

0/0
17.12.2014 7:51

J98a96n 63S85ů65r61a 4355953783722

Jasně, program je přesně nastaven, že kdo mě kritizuje, automaticky se nikam nedostane:-)

+2/0
17.12.2014 7:54

R52a14d30e10k 53J58a29n84a25t40a 9675776594172

Mezi doporučované se dostávají jen prvotní přispěvky, ne reakce.

+1/0
17.12.2014 10:02

M95a55r79e19k 93V85y55m92a35z84a13l 5298946962750

NÁDHERNÝ TENDENČNÍ NADPIS ČLÁNKU. JÁ SI UŽ OPRAVDU PŘIPADÁM JAKO ZA SOCIALISMU, KDY SE ZÁMĚRNĚ PŘI POPISOVÁNÍ TEHDY TŘÍDNÍHO NEPŘÍTELE ČÍSLO JEDNA,USA, POUŽÍVALY TAKTO ZAVÁDĚJÍCÍ A MATOUCÍ FRÁZE, ABY SE OBECENSTVU ZELEPILA ÚSTA.VÝBORNĚ PANE SŮRO...R^ OPĚT UKÁZKA OBJEKTIVITY NOVINÁŘE...předem děkuji za negativní ohlasyR^

+20/−4
16.12.2014 15:58

J51a16n 29S43ů23r34a 4165903613402

Co je na tom matoucího? To,ze 1,4 x 2 = 2,8?

+1/−1
16.12.2014 23:37

M63a46r65e35k 55V14y31m46a55z88a19l 5808256112920

Dobrý den pane Sůro, moje odpověď na Vaši otázku je asi v tomto duchu. Čtu, opravdu čtu, spoustu Vašich příspěvků a myslím si, že tak jak prezentujete svoje názory prostřednictvím tohoto serveru, nemáte ve stejném prostředí konkurenta. Napsat článek o železnici, dálnicích a podobně, vždy s podtextem - vytočím lidi na maximum - je opravdu umnění. A mimochodem, ten nadpis je důkazem, že Vám musí vše státní a vše co se týká ČD, nebo ŘSD pěkně znepříjemňovat život....

Přeju hezký den:-)

0/0
17.12.2014 9:00

J26a59n 77S44ů95r33a 4635313193732

Vám také:)zapomněl jste v seznamu na SŽDC. A jinak, používáme slovo titulek, nadpis je spíše u slohové práce dětí na základní škole:-)Jsem rád za Váš neutuchající zájem o moji práci.

0/0
17.12.2014 22:56

J34a47n 43H46o82r89a 6647281786

Mistře, Vy raději moc nepitvejte co se používá a co nikoliv......;-)

0/0
18.12.2014 9:29

M40a49r89e66k 79V80y81m82a49z18a65l 5698896282500

Potěšení je na mé straně;-D

0/0
22.12.2014 23:34

R95o74m38a55n 64P16o10l24á55č61e31k 5666869985

Ono to zase taková rána není... 12 milionů... Nevyplatila se tahle částka jednomu řediteli jako odstupné za několik měsíců práce? ;-D.

Nechci prudit, ale není to náhodou vlak Slovenských drah?;-D

+6/0
16.12.2014 15:45

M72a98t54ú62š 46B69e53n36a91k 9968634242503

Nie, jednoznačne je to vlak ČD, ale fotka je značne stará.

+2/0
16.12.2014 18:11

J24a23n 52S14ů43r28a 4925503173612

Jistě, jen 2,5% tržeb z jízdného

0/0
16.12.2014 23:39

V18a62c71l40a34v 43H15a58j24e93k 3826759189

Můžete to doložit konkrétním číslem?? Ty tržby ??? Fakt je 12 mega 2,5% z 33 miliard ??  Trochu divné počty. Nebo účelově matoucí ??

0/0
17.12.2014 8:01

J21a17n 53S57ů95r68a 4825403913502

Tržby z jízdného. Ne z toho, co nasypou stát a kraje.

0/−2
17.12.2014 8:02

V65a85c10l13a57v 86H47a92j57e64k 3466459989

a máte to konkrétní číslo??

0/0
17.12.2014 8:02

J73a39n 28S92ů85r48a 4485293663472

Nebuďte tak líný, pane Hájku a najděte si ho.

0/−3
17.12.2014 8:03

J14a40n 95H89o70r95a 6817341316

Mistře Sůro, Vaše arogance je přímo úměrná Vaší hlouposti......

0/0
17.12.2014 9:15

J25a22n 16S54ů33r39a 4575713763112

Pane Horo, od Vás mě takové lichotky vždy potěší. Rád diskutuji s tak inteligentními lidmi vybavenými fakty:)

0/0
17.12.2014 9:40

M35a21r70e75k 17V78y28m76a74z95a90l 5528316972470

Pane Sůro, stát a kraje nikam nic nesypou. Stát a kraje si objednávají přepravu podla zákona o základní dopravní obslužnosti. Hradí tím propady tržeb za autobusovou a železniční dopravu.

+1/0
17.12.2014 9:04

R94a72d60e95k 75J95a75n39a25t29a 9865666834942

Seknul jste se o řád. Tržby z jízdného jsou cca 6 mld. ročně. 20 mil. tvoří 0,2%.

Tím samozřejmě netvrdím, že souhlasím s takovým odstupným pro nějakého podržtašku.

0/0
17.12.2014 9:13

J62a37n 76S71ů27r41a 4365423643882

Tak to zkusme spočítat. 28 tisíc průměrná mzda, navýšení o 2,9 = + 840 Kč měsíčně = 10 080 Kč navíc ročně na hlavu (nepočítám navýšení odvodů) krát 15 226 zaměstnanců = 153,47 milionů navíc za rok.

0/0
17.12.2014 9:42

J21a52n 28H16o37r39a 6717891186

Inteligentní mistře Sůro :),navyšuje se tarif, nikoliv průměrná mzda, a ten u 99% zaměstnanců 28 000 Kč nedosahuje ani náhodou....

.......nebuďte tak líný a najděte si to, a nemaťte veřejnost počty alá Sůra:-)

+1/0
17.12.2014 9:59

J17a37n 66H96o74r10a 6147581806

á propos, 2,9% z 28000 = 812  x12 = 9 744 x15 226= 148,36mil

   což už dělá rozdíl 5,1miliónu;-)

Pro mistra  Sůru, milion sem- milion tam, jako pro Zemana kosočtverec

...mistře raději nepočítejte:-)

0/0
17.12.2014 10:18

J55a55n 30S21ů43r81a 4215683243802

100% = 28000, navýšení rovná 102,9%. váš výpočet  by byl pro snížení platu o 2,9%.

0/0
17.12.2014 10:20

J13a66n 21H62o17r71a 6847331766

100%= 28000, 1%= 280 ,102,9%=280x102,9= 28812:-P

0/0
17.12.2014 10:47

P68a12v85e56l 95D58o76s66t95á40l 7113707231811

Dobrý den.U ČD se vždy navýšení počítalo ze "základu"=tarif.Můj poslední u ČD byl v 7.třídě tuším 18 100 kč.V článku se píše mimo jiné :

Podle mluvčího Českých drah Radka Joklíka došlo zároveň k úpravě struktury a objemu prostředků pro výpočet výkonových odměn pro provozní zaměstnance.

Takže se sebere procentní část výkonových odměn a ve finále to navýšení bude jako loni :-)))

Nezlobte se pane Sůra,ale vaše matematika je zavádějící.Nikde a nikdy se navýšení nepočítá z průměrné mzdy.Přeji hezký den.

0/0
2.1.2015 10:05

M54i86r18o67s98l18a46v 93P68a24v90l86í50č94e74k 7583350895764

Zajímavé! Mě ČD chtějí snížit třídu! ACH JO!Rv

+1/0
16.12.2014 15:44
Foto

B36r88o78n68i98s34l62a66v 24G25a37b23r19y88š 2842659741

Raději přidám jim, než rozežraným poslancům. :-)

+7/0
16.12.2014 15:34

P98a13v84e24l 40Š74í42p70e65k 2197184800910

Proč by nepřidali, když jim na to dáme!

+4/−9
16.12.2014 14:17
Foto

V47l15a20d92a 86V91a75n28e19k 9433466514318

Dobrá zpráva ! Odborářský  pelech  ČD se dostal z červených  čísel,nepotřebuje  dotace a může  zvyšovat  mzdy  ! ;-D

+3/−10
16.12.2014 14:12

K78a40r11e80l 96S65t38r10ž59a31n15o62v94s24k45ý 1968435245

Nevšiml jsem si, že by dráhy nějak výrazně víc vydělávaly.

+6/−3
16.12.2014 14:00

J53i84ř32í 77B32á13r26t11ů 7922894559883

Tak buďte všímavější.

+4/−1
16.12.2014 14:50

M69i48l72a19n 95C12o69u83f21a51l 8523907863

Proč ne, třeba 3x tolik, klidně i může sponzorovat, ale sakra za svoje! Pokud je organoizace v zisku, pak je vše v pořádku. Ale dotace od nás všech!!!!! Tak to ne!

+5/−12
16.12.2014 13:44

F82r14a40n91t76i39š30e75k 28V91a66n97ě11k 1177974647947

A kde jste na to přišel, že je to dotace? Veřejná doprava je placena jako jiná objednaná služba, takže když si domů objednáte třeba instalatéra, tak mu nezaplatíte jen materiál, ale taky práci a veškeré náklady s tím spojené. A stát nebo kraj si službu objednává a na základě smluv za tu službu platí. A toto funguje u veškeré veřejné dopravy.

+28/−2
16.12.2014 14:08

K72a48r53e69l 61N66a89s85t28o42u37p58i13l 3110411410891

To ale místní hňupové nepochopí....:-P

+18/0
16.12.2014 14:42

2485974848193

ano, kraj a stat si sluzbu objedna, ale za nehorentni sumy z duvodu neadekvatni konkurence, resp. monopolu, ktery si CD drzi jen proto, aby si mohla diktovat ceny. dotace tak trosku jinak, ale porad dotace ....

+2/−13
16.12.2014 15:31

F25r59a35n23t50i55š15e20k 94V93a71n28ě25k 1787144467277

A myslíte si, že soukromník nebude chtít žádný zisk a bude provozovat veřejnou dopravu jen čistě za náklady? A každý dopravce se stane na veřejné lince monopolem nebo snad na lokálce třeba z Peček do Kouřimy objedná kraj 3 dopravce a každou hodinu pojede někdo jiný a budou si konkurovat u spojů kde bude reálná tržba za jeden spoj do stovky a ještě bez odečtení DPH? Těžko. Navíc hodně diskutujících by chtělo spičkové západoevropské služby, ale za výchoevropské ceny. To opravdu nejde dohromady.

+14/0
16.12.2014 16:23

M31i47r50o15s58l96a91v 26Z24i89k34m65u20n67d 7989783844563

A co takhle MHD, tam je vždy monopol a žádná konkurence ?

V "západní" Evropě je model financování veřejné dopravy v podstatě stejný, vlaky tam jezdí na základě objednávky "státu nebo regionů", v zásadě mnohem častěji než v tuzemsku a např. v Německu až na nepatrné výjimky platí u všech dopravců "dálkový tarif DB", v jednotlivých částech spolkových zemí se jezdí za tarify dopravních svazů, ale platí tam i jízdenky DB ...

Obdobné to je ve Švýcarsku, kde si dopravu objednávají kantony, ale zase je to provázané jak tarifně, tak organizačně a jeden vlak obsluhuje více kantonů ...

+6/0
16.12.2014 17:46

L87i28b55o20r 20B83e74n33á48t65s39k87ý 3322378937711

Sorry, ale asi jsem blbý já, nebo diskutéři, kteří neví co je dotace. Zrušme všechny dotace, pak bude následovat výrazné snížení daní. A pak plaťme skutečné jízdné. To pak bude zajímavé!!!!

0/0
16.12.2014 22:15

2275594448143

ideální stav

0/0
17.12.2014 9:26

R65a62d42e96k 35J65a80n53a83t36a 9715496394312

Ty sumy nejsou nijak vysoké (asi jste chtěl říci "horentní", ne?).

Stačí se podívat na podobné úhrady v sousedních zemích. Jsou vyšší ...

Nebo na nedávnou pseudosoutěž Plzen-Most. Konkurenční nabídka byla podobná ...

Ony totiž ČD mají výhodu v množství starších vozidel a když kraje mají málo peněz (a lidé nejsou ochotn ípltit vyšší jízdné) tak jakž takž podobnou nabídku může připravit akorát někdo, kdo má taky staré vozy (třeba Arriva ty odepsané z Německa).

0/0
17.12.2014 9:18

T25o27m71a21s 37A65u40g35u57s36t85y36n 6677956711480

no jasný, ti průvodčí můžou za to, jak vedení hospodaří...

+5/0
16.12.2014 15:28

M50a48r44e80k 90V35y85m58a83z54a12l 5308486212920

Nezlobte se na mně, pane Coufale, ale železnice není nikde na světě v zisku. A jestli jim to malé přidání, které pan autor Sůra záměrně ve svém nadpise zdůrazňuje, závidíte,tak k nim dejte a budete mít také přidáno....;-D

+13/0
16.12.2014 15:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.