Diskuze

Za dálnice se bude platit od roku 2016, schválila německá vláda

Řidiči osobních aut budou od roku 2016 platit za užívání německých dálnic. Roční známka bude stát nejvýš 130 eur, tedy 3600 korun, pro ekologicky šetrnější auta bude cena nižší. Návrh příslušného zákona schválila německá vláda, ještě ho musí projednat parlament.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JD

Choďte pěšky a nebo jezděte vlakem. Jízda autem není povinná ;-)

0 0
možnosti
PN

Nelepší byl včera ten trouba co se rozčiloval že přestanou jezdit za příbuznýma do Německa a vymaže si je z mobilu. Takovýho vola bych chtěl mít v rodině. Nechápu že to Němcům trvalo tak dlouho. Teď se navíc ty nákupy v Německu vyplatí ještě víc;-D

1 0
možnosti

J52a97n 23Š72v37á67b

17. 12. 2014 17:32

Oni ti křesťani jsou všude stejní. Aby ale nepřišli o víc, než získají!

0 0
možnosti
PN

P94e28t82r 94N45o10v80á89k

17. 12. 2014 14:52

No mělo by se to nazývat ekologická daň. Pokud by to měl být poplatek za použití dálnice, tak by se měla brát celková hmotnost+počet náprav. Takto je to paskvil....Rv

1 0
možnosti
PB

P35e49t62r 73B61a65l49o98g

17. 12. 2014 15:59

Ano, ekoteror.

0 1
možnosti
OJ

Tak s mojí dieslovou Octavií 1. generace se na německou dálnici už nepodívám. Naštěstí jsem používal takřka jen ten strašný průjezd mezi Salzburgem a Kufsteinem, tomu se stejně rád vyhnu.

To drastické znevýhodnění dieslů opravdu nechápu - pokud existuje stejné auto s benzínovým motorem 1,2 TSI a s dieslovým dvoulitrem o podobném výkonu, proč má první platit 24 eur a druhé 100??!! 8-o Ve městech bych to ještě pochopil, na dálnici mi to hlava nebere. Tím spíš, když to dopadne jen na zahraniční řidiče, protože domácí si to tak jako tak odečtou.

Zpoplatnění smysl dává, výpočet ceny roční známky je ale zcela postavený na hlavu Rv

Tak teď ještě prosím stejný systém (zvýhodnění 'domácích' aut přes daňový odpočet) zavést v Rakousku...

0 0
možnosti
PM

P72e13t47r 35M96u11n70z41a53r

17. 12. 2014 14:12

No předpokládám, že i tu daň platí podle toho jaký má motor. Takže tamější majitel auta s dieslovým dvoulitrem platí už dnes víc než majitel 1,2TSI.

0 0
možnosti
AS

Elegantní řešení, podle SPZ hned mají přehled, stejně jako Maďaři, jen my si musíme lepit známky na okna, nechávat vydělávat další firmy na výrobě a prodeji dálničních známek.  Ještě by někdo mohl uveřejnit kolik bude platit auto na CNG a nebo LPG, po Francii další země proti nafťákům

0 0
možnosti
KJ

Ceny za standardní naftové motory mají 130 Eček, tj. nehodlám platit 3600 za 8 cest do Drážďan, hurá na okresky

2 0
možnosti
Foto

To nebude od kilometru ale od kubíku motoru ?? 8-o

0 0
možnosti
KJ

Ne, nejméně zaplatíte za dýchavičné mikroauta, maximum pak za nafťáky...

0 0
možnosti
JB

J91i12ř63í 52B82o29l14f

17. 12. 2014 13:24

1€ denně je v zásadě OK, jen mi to trochu neštimuje s cenou a kvalitou dálnic tady v ČR :-)

4 0
možnosti
JB

J47o43s31e30f 57B67é50r

17. 12. 2014 13:18

To jsou ale hajzli a to prohráli válku.

1 2
možnosti
VS

Ale pak tvrdě pracovali a starali se .... Nikdo Vás nenutí - Deutsche Bahn žádnou daň neúčtuje .-)

0 0
možnosti
VC

Clanok ma jednu podstatnu nepresnost. Veta "Němcům se o cenu známky sníží daň z vlastnictví motorového vozidla" je nepravdiva, v skutocnosti sa o cenu znamky znici dan vsetkym, cize aj cudzincom. Samozrejme, musia mat auto na nemeckych SPZ (ale to neznamena ze su Nemci...), inak nie je o co znizovat, pretoze nemecku dan neplatia.

Takze neviem v com by takyto zakon cudzincov diskriminoval.

2 0
možnosti