Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy mají další vylepšené vozy. Kvůli zpoždění dostaly jeden zdarma

Se zpožděním vyráží na tuzemské koleje další desítky modernizovaných vozů Českých drah. Národní dopravce však na zpoždění způsobeném dodavateli vydělá: uplatní v plné výši sankce, díky kterým bude mít jeden vagon modernizovaný zdarma.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M83a21r36e21k 69V64y95m52a69z40a48l 5308986542750

Moc hezké vozy. Jen tak dál. R^

+1/0
22.12.2014 23:52

F49r59a87n65t65i55š40e29k 39V14a40n53ě52k 1857664687207

Při prohlídce vozu mě zaujalo, že háky pro kola jsou u dveří na straně kde je 1. tř. a číslo rezervace háku je stejné jako číslo na sezení v 1. tř.. Takže bych chápal, když má rezervaci pro kolo s místem na sezení, tak buď si budu muset koupit jízdenku do 1. tř. a nebo mi místo na sezení propadne a budu muset sedět na druhé straně vozu kde budu mít menší dohled na kolo a v horším případě, když 2. tř. bude plná, tak si budu muset sednout do jinéhop vozu a to už nebudu mít žádný dohled nad kolem. Toi nevím koho napadlo vyhradit místa pro kolo do 1. tř.8-o

0/0
19.12.2014 9:43
Foto

T96o53m84á18š 79K10i24r46o23v 1215198145117

V tomto případě bych volil variantu "ÚSCHOVA BĚHEM PŘEPRAVY". V 90% procentech případů, j v rychlíku "na hlavní trati" řazen vůz, umožňující tuto službu:-P

0/0
20.12.2014 21:51

J23a33k48u44b 55Z96e47m45á13n32e52k 2904963171398

Hezké to je, ale sedět se v tom nedá... já bych si nechal líbit vagóny jezdící mezi Brnem a Ostravou, ty s tou divně tyrkysovou barvou stěn. Ze všech co ČD má mi přijdou nejpohodlnější.

+1/0
18.12.2014 22:26

V20í52t65ě12z71s38l32a55v 69B66o68c59h 6722285525436

"Pokrok" v režii ČD na EC do Brna, kterými jezdím - nové velkoprostorové vozy Bdmpee nahrazeny staršími Bpee a z některých spojů velkoprostor zmizel úplně (třeba Slovan). Díky nechci, ještě dvě cesty do Brna a končím s vámi

+1/−4
18.12.2014 22:16

T31o24m 37J89u16r15e18č39k69a 6315742925305

http://www.zelpage.cz/zpravy/9389

Příští rok se dočkáte nově rekonstruovaných vozů Bp, které budou rekonstruovány po vzoru Bdmpee. Bdmpee byly na rok staženy na linku do Německa, protože tamní vozy Bmz a spol. budou staženy na modernizaci.

+3/0
18.12.2014 22:47

M42a27t82ě91j 84P36l69u54h16a42ř 6725892764785

Na Slovanovi je to prý pouze DOČASNÝ stav a i tak tam jeden vůz velkoprosorový jezdí, sám jsem toho byl dnes svědkem. R^

+1/0
19.12.2014 22:48
Foto

B76r86o47n73i26s59l87a30v 76G68a26b32r15y44š 2352429491

Někteří ten dočasný stav chápou trochu jinak. Ale pokud se chystá vlak vyměnit za něco jiného, pochybuju, že by si jakkoliv polepšil.

+1/0
20.12.2014 22:55

O62l39d35ř37i49c84h 66J86a91n81e88č24e80k 8649106393361

nepřijde mi, že by ta první třída byla nějak zvlášť prostorná :-(

+3/0
18.12.2014 16:30

M40a52r31t56i57n 42L41ž21i49č24a75ř 9625307352284

Sedačky jako v RegionPanteru naprosto špatný, tvrdý, špatný sklon, jsou úzké, stolky jsou nízko, těžko se pod ně dostává, vadí také noha stolu

+1/−5
18.12.2014 16:01

K73a92r19e59l 51J50e37r12o79n85ý33m 6779989157946

Tohle má být po modernizaci?

+1/−3
18.12.2014 15:05

J13a26n 92J78e13m82e20l91k14a 1955920

Je to sice na pohled hezké. Ale nejsem si jistý, že to má sklápěcí sedačky. Podívejme na Leo. Všichni ho sice strašně kritizují, ale ty sedačky jsou velmi dobré. A to mi třeba chybí u Škody, minimálně v první třídě. A sedačka dělá strašně mnoho. 810ka je sice drncavý hlučný vlak, ale co jej zabíjí nejvíc jsou ty otřesné pravoúhlé eko sedačky. A rekonstrukce na Regionovu řešila spoustu kosmetických kravin (hlavně mít nový ksicht) a sedačky jsou lepší jen částečně. Kdyby místo všech těch kravin dali hodně polstrované sedačky s větším prostorem a jiným sklonem, myslím, že by 810 nikomu tolik nevadila. Otázka jestli by nebylo lepší koupit konečně nové vagóny nebo ojeté z Rakouska, než stále rekonstruovat. ČD má 36mld dluhu a co má použitelného ve své flotile. Pendolína, Railjety, Elephany, Pantery, 842. To ostatní je stejně spíš do šrotu. Nebo kdyby si jako Jančura koupili ojeté alespoň pořádné vagony pro 1. třídu. To co jezdí Ostrava Brno je... a ještě nemají asi ani na vysavač. U soukromníků naběhne na nádraží četa s vysavači (málem po každé jízdě), umyje i okna, ale u ČD to prostě nefunguje. Je to sice lepší než bylo, ale..

+5/−2
18.12.2014 15:00

M26a98r69t90i34n 70Š56p69á49d 4872549491866

810 je vůz, který je určen na krátké vzdálenosti, a k tomu ergonomické sedačky nepotřebuje. Poslední dobou už konečně začíná díky novým vozidlům jezdit na relacích, kde jezdit má.

+5/−1
18.12.2014 15:05

J84a13n 50J51e69m33e64l42k15a 1535200

Jenže on má zároveň hodně mizerné tlumení nerovností, takže potřebujete. Když ho nasazovali a dnes nasazují večer na Ostrava Frýdlant Frenštát, kdy cesta s průměrem 35km/h trvá víc než hodinu..  S lepšíma sedačkama klidně -nemusí ho nutně šrotovat, ale takto ..

+2/0
18.12.2014 15:14

M59a69r51t32i45n 63Š10p14á63d 4572349371416

Proboha, to snad ne... ani kapacitně to nemůže stačit. 810 je vhodná na tratě typu Kralupy - Velvary nebo Milotice - Vrbno.

+2/0
18.12.2014 15:28

T88o61m 62J31u38r65e17č57k75a 6155922105425

1. 810 se modernizují právě i s těmi lepšími sedadly ( http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto/201202/IMG_0360.jpg)

2. Budete se divit, ale ČD při výběru sedaček zkoumají, jaké sedadla lidem nejvíce vyhovují: https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/zpravodajstvi/testujeme-sedacky-do-dalkovych-jednotek/-5179/

+1/0
18.12.2014 15:21

M68a32r80t40i59n 20Š54p59á41d 4632299331346

Jo, tak s tím už se dá dojet z Kralup až do Slanýho. ;-)

+1/0
18.12.2014 15:29

J85a87n 50J85e38m60e74l19k61a 1175700

A kde tam je nějaké měnění sklonu. A adekvátní polstrování. Samozřejmě pokud je to myšleno pro koncovou trať na 10 minut cesty klidně. Ale jinak..

Jasně budete oponovat efektivitou - ekonomikou.

Zajimavý efekt to má třeba v drncavých busech v Malajsii. Hodně autobusů tam má u delších tras rozložení ne 2+2(jako u nás všichni včetně Jančury) ale  2+1. 

A sedačky typu Le v premium třídě. (samozřejmě v trochu jednodušším provedení a mechanické). Sklápěcí s bohatým místem na nohy, polstrované jako křeslo v obyváku. Za perfektní ceny. Neuvěřitelné..

Asi byste nevěřili, jak dokáže být autobus najednou pohodlný. 

A) Nejspíše jsou to nedotované komerční autobusy.  

B) někdy jsou dražší (30%)  - přesto jsou velmi populární u běžných lidí.

Dokonce lidi při cestě mezi městy nechají auto na terminálu a jedou busem :-)) Pravda ty busy jedou i 125km/h. 

Dokonce rozvržení 2+1 je se nejspíše tak oblíbilo, že je vnímáno ne jako luxus, ale spíše standard. A je často dokonce za běžnou cenu. 

Vezmou starší bus. Dají tam pořádné sedačky a jedem..

0/−1
18.12.2014 15:50

J43a14n 49J46e61m82e63l57k31a 1135940

Ps a to i přes to, že je benzín v Malajsii asi za 7 Kč a DPH tuším 5%.

+1/0
18.12.2014 16:11

T76o33m 32J97u23r81e81č57k96a 6435962135785

Nic vám nebrání ten starší bus koupit, narvat tam dle vás ty nej sedačky v uspořádání 2+1 a začít konkurovat těch 810kám na zapadlých lokálkách...

0/−2
18.12.2014 16:14

J28a17n 89J75e42m34e32l16k24a 1195960

A Panterem jsem sice zatím nejel, ale právě si tam tuším do 1. třídy objednali nižší řadu sedadla než LE, nesklopnou. Navíc s uspořádáním proti sobě. eee :-(

0/−1
18.12.2014 16:33

T55o70m 18J96u57r10e70č12k31a 6905202265625

Panteři mají v 1. třídě sedačky polohovatelné. Dálkoví panteři budou mít polohovatelné sedačky ve všech třídách.

+1/0
18.12.2014 16:46

J40a47n 92J36e14m19e37l46k10a 1695280

http://www.busonlineticket.com/bus/five-stars-express-penang

http://www.myexpressbus.com/nice-express-bus.html

www.nice-coaches.com.my

atd. atd.

+1/0
18.12.2014 16:03

M54i92r86o25s96l79a87v 62Z24i35k51m51u73n83d 7989963714943

Spíše teoreticky zkoumají ... suprové jsou například jedničkové sedačky v řídících vozech 80-29 22x. srovnatelné s jedničkovými sedačkami, které jsou ve slovenských jedničkách nasazených na EC / IC vlaky.

Nesporně pohodlnější než ty, co jsou v Pendolinech, Raijetech, resp. ty, které ve vozech Ampz (od Siemense) nahrazují původní hezké pestrobarevné sedačky ...  Dobře se sedí v i "modrých" jedničkových sedačkách, co jsou v ešusech ...

+1/−1
18.12.2014 17:49

J81i87r18k89a 36D45v93o41ř95á12k 4145800603558

To o uklízení u soukromníků je sice hezké, a ČD v tom má ještě co vylepšovat, ale co si rozhodně nemůže dovolit je tak obrovská účetní ztráta v poměru k výkonům jako mají právě ti opěvovaní soukromníci...

0/−4
18.12.2014 16:55

M10i88r51o64s22l54a15v 51Z13i56k12m37u88n94d 7289513144223

Představte si, že vozy soukromníka ČD a jiných soukromníků uklízejí pouze a jedině jiní soukromníci (ČD žádné uklízeče vozů nemají), někdy dokonce jedni a titíž ...

+5/0
18.12.2014 17:33

V64l51a27s81t20i63m65i51l 31K64o83c84u58r42e73k 4946503830424

Souhlasím, zvažovat více nákup novách vagónů, nebo budeme dalších 50 let jezdit v těch nepovedench rekonstrukcích, každý výrobek má přeci svou životnost, a nelze ji donekonečna prodlužovat.

0/0
18.12.2014 21:36
Foto

T43o83m27á88š 40K84i60r86o98v 1565988235537

Něco na tom je. Stejně se mi ale nejlépe sedělo na sedačkách (či spíše lavicích) ve "starém šukafonu". Samosebou, že na nějaké delší vyjížďky nebyl ani on;-)

0/0
20.12.2014 21:55

M96i91r26e19k 38Z27á78v86o98d70n33ý 7492667270978

Aha, takže Bee/Bpee jdou na rychlíky Praha - Plzeň - někam, vozy ABpee jdou rychlíky Praha - Plzeň - někam a ty vylepšený Bdt jdou také na rychlíky Praha - Plzeň - někam. A mezi Olomoucí a Brnem jezdí pár desetiletí neopravovaná koženka.

+1/0
18.12.2014 14:17

Z69d62e92n53ě43k 19J70o37n47á61š 9851969586760

Tak to co jezdilo teď na Plzeň a dál byla fakt dost hrůza.

+3/0
18.12.2014 14:26

M65i93r32e51k 40Z87á66v26o64d66n33ý 7152547440238

Věřím. Jen mi nepřijde správné, že tam nyní přesunou všechny modernizované vozy. Na většině tratí jezdí alespoň humanizované béčka (nové polstrování, takže sedadla nevržou a nepíchají pružiny do zadnice). U nás ale jezdí skutečně ty největší křápy.

+2/0
18.12.2014 14:36

M93a49r72t66i62n 27Š46p63á54d 4782439361636

Co bych za to dal, kdyby ty křápy nahradily žabotlamy Pha - Kralupy.

0/0
18.12.2014 14:48

M77i57r51e30k 29Z20á42v75o10d97n36ý 7382407530968

To ještě jezdí? Já myslel, že kolem Prahy už jenom s Ešusy.

0/0
18.12.2014 14:49

M35a30r38t64i35n 23Š52p22á23d 4392959591296

Jako vtip dobré. Od prosince 2014 turnusuje posledních 5 ks (realita).

0/−1
18.12.2014 14:50

M40i76r71e95k 61Z12á47v17o25d12n84ý 7432117460928

A zrovna k Vám? Tak to je mi líto :/ Nikdy jsem jim tedy nejel, ale ani jsem po tom netoužil. I když ono to bude asi obdobné, jako staré B či Bdt :/

0/0
18.12.2014 14:54

M50a46r38t31i72n 48Š37p33á50d 4772109491356

Tak to si dejte, budete mít jízdu historickým vozidlem za běžné jízdné. V JŘ na 091 (poznáte dle ikonek) ve špičkách (lépe proti proudu) čtyřvozové a na ML v pracovní den výhradně žáby (třívozové). Nám, kdo tím jezdíme denně do práce, nezbývá než si povzdechnout a doufat. ;-)

0/0
18.12.2014 15:09

M44a38r89t33i60n 23F45r33y36š39č76o38k 7153893207276

Rději žabotlam než Honeckerovu pomstu, která jezdí na spěšňácích... :-P

+1/0
18.12.2014 15:10

M53a30r33t76i59n 70Š75p11á74d 4852809121526

To je co? S žábami se dají srovnat snad už jen dobytčí patráky (Kolín - Žďár, občas na Pacifiku aj.).

0/0
18.12.2014 15:32

D31a27v60i61d 22Č71e86r22n60o82h87o11r69s23k16ý 1606914666576

Honecker - Bdmtee, podle stareho Bym

0/0
18.12.2014 16:30

J27i16ř95í 56K75o72š75e72k 5613873577734

Tak já jsem samozřejmě spokojen, že k nám do Plzně jezdí teď novější vozy, ABpee vypadají slušně. Na druhou stranu ty opěvované (ale neklimatizované) Bdtee zas takový zázrak nejsou. Na rychlíky se to moc nehodí, spíše na osobáky nebo spěšňáky (na 4ce je docela málo místa, takže něco přes hodinu se to dá vydržet, delší trasa je už horší). Ale zase na trať Plzeň - Železná Ruda dobrý, tam rychlík stejně staví skoro všude jako osobák.

+2/0
18.12.2014 14:56

M42a42r79t14i21n 26Š75p92á27d 4322159911476

Tak hlavně Praha - Plzeň by na všem mělo jezdit celé áčko!

0/−2
18.12.2014 15:10

L74a88d57i69s49l81a28v 32K84v46a34s70n83i87č46k97a 1343337133185

To zase bude zpoždění, spousta lidí si nebude umět ty dveře tlačítky otevřít a bude zdržovat A zase se bude nadávat, jak tohle není ono, takové, makové, dřív to bylo lepší. A kdo za všechno bude moct ?

+1/−1
18.12.2014 14:10

J54i68ř88í 18E93r44b25e73n 1403934116147

No přeci Klaus, Kalousek, Zeman, Babiš a dnes připomínaný zesnulý Havel! ;-D

0/0
18.12.2014 14:18

R19a40d97e85k 25J90a48n74a55t20a 9565436794502

Právě naopak. Zpoždění způsobují staré dveře - jdou špatně otevřít, takže pokud je první vystupující slabá žena, někdy to nezvládne a musí to udělat nějaký chlap. A nezavírají se automaticky, takže pokud je nezavřou cestující sami (to dělá jen málokdo) musí to udělat průvodčí a obejtí kvůlit tomu celiu soupravu.

+3/0
18.12.2014 20:12

Z41d87e56n28ě97k 80J88o39n90á15š 9981489756150

Spíše by mě zajímalo, kde byl problém u drážního úřadu. Pokud to byl problém na straně PESY, je to ok, ale pokud to bylo, že se jenom drážní úřad neuměl rozhoupat a výrobce díky tomu tratí, přijde mi to jako zlý signál. Nevíte někdo něco bližšího?

0/0
18.12.2014 13:56

T66o54m 90J89u45r29e61č53k89a 6595822425845

PESA použila jiný postup pro modernizaci podvozků, než je v CZ schválená úprava pro podvozky GP200. Při zkouškách na okruhu se potom zjistilo, že podvozky se musí zesílit víc, než PESA původně provedla. Úpravy tedy zpozdily celou dodávku a PESA k tomu dlouhou dobu nebyla DÚ schopna dodat požadovanou dokumentaci k té modifikaci podvozů, proto DÚ vydal souhlas se zkušebním provozem a následné schválení tak pozdě.

+4/0
18.12.2014 14:14

Z37d61e44n21ě55k 38J52o12n37á26š 9211959296250

Super, to jsem chtěl vědět. Díky.

0/0
18.12.2014 14:26
Foto

J78a48r91o85s76l25a43v 18V10o28j66t96ě59c88k87ý 4973958454646

Zakázka za několik mld. a mají jeden vagón zdarma, téééda to je marketing ;-D

+1/−27
18.12.2014 13:29

J60a76n 56Č93e53k19a32l 7129395384794

Buďme přesní - zakázka za 190 milionů. 

A sleva 1/15 mi také nepřijde úplně zanedbatelná...

+20/0
18.12.2014 13:31

J93i26ř14í 81E14r96b73e15n 1273504286617

Pardon, omylem jsem kliknul na plus ;-)

0/0
18.12.2014 14:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.