Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy mají další vylepšené vozy. Kvůli zpoždění dostaly jeden zdarma

Se zpožděním vyráží na tuzemské koleje další desítky modernizovaných vozů Českých drah. Národní dopravce však na zpoždění způsobeném dodavateli vydělá: uplatní v plné výši sankce, díky kterým bude mít jeden vagon modernizovaný zdarma.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M20a77r56e75k 46V30y46m49a21z16a49l 5648156942640

Moc hezké vozy. Jen tak dál. R^

+1/0
22.12.2014 23:52

F93r97a46n92t48i76š43e60k 76V47a62n35ě62k 1907394217417

Při prohlídce vozu mě zaujalo, že háky pro kola jsou u dveří na straně kde je 1. tř. a číslo rezervace háku je stejné jako číslo na sezení v 1. tř.. Takže bych chápal, když má rezervaci pro kolo s místem na sezení, tak buď si budu muset koupit jízdenku do 1. tř. a nebo mi místo na sezení propadne a budu muset sedět na druhé straně vozu kde budu mít menší dohled na kolo a v horším případě, když 2. tř. bude plná, tak si budu muset sednout do jinéhop vozu a to už nebudu mít žádný dohled nad kolem. Toi nevím koho napadlo vyhradit místa pro kolo do 1. tř.8-o

0/0
19.12.2014 9:43
Foto

T74o54m46á46š 10K69i43r18o53v 1105558615297

V tomto případě bych volil variantu "ÚSCHOVA BĚHEM PŘEPRAVY". V 90% procentech případů, j v rychlíku "na hlavní trati" řazen vůz, umožňující tuto službu:-P

0/0
20.12.2014 21:51

J39a36k98u81b 56Z94e77m84á78n38e43k 2434943981978

Hezké to je, ale sedět se v tom nedá... já bych si nechal líbit vagóny jezdící mezi Brnem a Ostravou, ty s tou divně tyrkysovou barvou stěn. Ze všech co ČD má mi přijdou nejpohodlnější.

+1/0
18.12.2014 22:26

V67í20t86ě30z75s37l32a40v 49B28o57c97h 6762585395326

"Pokrok" v režii ČD na EC do Brna, kterými jezdím - nové velkoprostorové vozy Bdmpee nahrazeny staršími Bpee a z některých spojů velkoprostor zmizel úplně (třeba Slovan). Díky nechci, ještě dvě cesty do Brna a končím s vámi

+1/−4
18.12.2014 22:16

T43o15m 24J28u32r98e63č18k82a 6265632895755

http://www.zelpage.cz/zpravy/9389

Příští rok se dočkáte nově rekonstruovaných vozů Bp, které budou rekonstruovány po vzoru Bdmpee. Bdmpee byly na rok staženy na linku do Německa, protože tamní vozy Bmz a spol. budou staženy na modernizaci.

+3/0
18.12.2014 22:47

M18a12t66ě73j 44P19l84u88h67a41ř 6525112134675

Na Slovanovi je to prý pouze DOČASNÝ stav a i tak tam jeden vůz velkoprosorový jezdí, sám jsem toho byl dnes svědkem. R^

+1/0
19.12.2014 22:48
Foto

B41r38o46n79i17s29l97a20v 10G88a84b79r44y21š 2332219921

Někteří ten dočasný stav chápou trochu jinak. Ale pokud se chystá vlak vyměnit za něco jiného, pochybuju, že by si jakkoliv polepšil.

+1/0
20.12.2014 22:55

O21l68d50ř73i20c54h 40J12a24n30e47č53e46k 8819746303941

nepřijde mi, že by ta první třída byla nějak zvlášť prostorná :-(

+3/0
18.12.2014 16:30

M94a75r53t79i82n 81L55ž19i91č65a83ř 9585397502764

Sedačky jako v RegionPanteru naprosto špatný, tvrdý, špatný sklon, jsou úzké, stolky jsou nízko, těžko se pod ně dostává, vadí také noha stolu

+1/−5
18.12.2014 16:01

K44a29r59e89l 43J26e67r28o90n48ý15m 6159779727556

Tohle má být po modernizaci?

+1/−3
18.12.2014 15:05

J52a12n 15J23e25m37e45l49k40a 1845680

Je to sice na pohled hezké. Ale nejsem si jistý, že to má sklápěcí sedačky. Podívejme na Leo. Všichni ho sice strašně kritizují, ale ty sedačky jsou velmi dobré. A to mi třeba chybí u Škody, minimálně v první třídě. A sedačka dělá strašně mnoho. 810ka je sice drncavý hlučný vlak, ale co jej zabíjí nejvíc jsou ty otřesné pravoúhlé eko sedačky. A rekonstrukce na Regionovu řešila spoustu kosmetických kravin (hlavně mít nový ksicht) a sedačky jsou lepší jen částečně. Kdyby místo všech těch kravin dali hodně polstrované sedačky s větším prostorem a jiným sklonem, myslím, že by 810 nikomu tolik nevadila. Otázka jestli by nebylo lepší koupit konečně nové vagóny nebo ojeté z Rakouska, než stále rekonstruovat. ČD má 36mld dluhu a co má použitelného ve své flotile. Pendolína, Railjety, Elephany, Pantery, 842. To ostatní je stejně spíš do šrotu. Nebo kdyby si jako Jančura koupili ojeté alespoň pořádné vagony pro 1. třídu. To co jezdí Ostrava Brno je... a ještě nemají asi ani na vysavač. U soukromníků naběhne na nádraží četa s vysavači (málem po každé jízdě), umyje i okna, ale u ČD to prostě nefunguje. Je to sice lepší než bylo, ale..

+5/−2
18.12.2014 15:00

M27a10r62t74i27n 64Š89p96á76d 4122629251396

810 je vůz, který je určen na krátké vzdálenosti, a k tomu ergonomické sedačky nepotřebuje. Poslední dobou už konečně začíná díky novým vozidlům jezdit na relacích, kde jezdit má.

+5/−1
18.12.2014 15:05

J61a77n 18J34e87m44e76l50k41a 1295200

Jenže on má zároveň hodně mizerné tlumení nerovností, takže potřebujete. Když ho nasazovali a dnes nasazují večer na Ostrava Frýdlant Frenštát, kdy cesta s průměrem 35km/h trvá víc než hodinu..  S lepšíma sedačkama klidně -nemusí ho nutně šrotovat, ale takto ..

+2/0
18.12.2014 15:14

M41a56r34t36i61n 16Š83p19á58d 4572579491286

Proboha, to snad ne... ani kapacitně to nemůže stačit. 810 je vhodná na tratě typu Kralupy - Velvary nebo Milotice - Vrbno.

+2/0
18.12.2014 15:28

T38o73m 86J49u86r74e78č50k49a 6895832635585

1. 810 se modernizují právě i s těmi lepšími sedadly ( http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto/201202/IMG_0360.jpg)

2. Budete se divit, ale ČD při výběru sedaček zkoumají, jaké sedadla lidem nejvíce vyhovují: https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/zpravodajstvi/testujeme-sedacky-do-dalkovych-jednotek/-5179/

+1/0
18.12.2014 15:21

M37a25r52t50i91n 76Š68p42á63d 4842179651706

Jo, tak s tím už se dá dojet z Kralup až do Slanýho. ;-)

+1/0
18.12.2014 15:29

J24a94n 78J15e79m13e30l68k16a 1585690

A kde tam je nějaké měnění sklonu. A adekvátní polstrování. Samozřejmě pokud je to myšleno pro koncovou trať na 10 minut cesty klidně. Ale jinak..

Jasně budete oponovat efektivitou - ekonomikou.

Zajimavý efekt to má třeba v drncavých busech v Malajsii. Hodně autobusů tam má u delších tras rozložení ne 2+2(jako u nás všichni včetně Jančury) ale  2+1. 

A sedačky typu Le v premium třídě. (samozřejmě v trochu jednodušším provedení a mechanické). Sklápěcí s bohatým místem na nohy, polstrované jako křeslo v obyváku. Za perfektní ceny. Neuvěřitelné..

Asi byste nevěřili, jak dokáže být autobus najednou pohodlný. 

A) Nejspíše jsou to nedotované komerční autobusy.  

B) někdy jsou dražší (30%)  - přesto jsou velmi populární u běžných lidí.

Dokonce lidi při cestě mezi městy nechají auto na terminálu a jedou busem :-)) Pravda ty busy jedou i 125km/h. 

Dokonce rozvržení 2+1 je se nejspíše tak oblíbilo, že je vnímáno ne jako luxus, ale spíše standard. A je často dokonce za běžnou cenu. 

Vezmou starší bus. Dají tam pořádné sedačky a jedem..

0/−1
18.12.2014 15:50

J88a10n 53J53e41m90e17l43k51a 1965560

Ps a to i přes to, že je benzín v Malajsii asi za 7 Kč a DPH tuším 5%.

+1/0
18.12.2014 16:11

T56o93m 16J17u64r71e59č95k19a 6115412305145

Nic vám nebrání ten starší bus koupit, narvat tam dle vás ty nej sedačky v uspořádání 2+1 a začít konkurovat těch 810kám na zapadlých lokálkách...

0/−2
18.12.2014 16:14

J63a54n 69J83e13m60e38l67k18a 1925790

A Panterem jsem sice zatím nejel, ale právě si tam tuším do 1. třídy objednali nižší řadu sedadla než LE, nesklopnou. Navíc s uspořádáním proti sobě. eee :-(

0/−1
18.12.2014 16:33

T12o76m 24J87u31r93e10č31k28a 6275472325205

Panteři mají v 1. třídě sedačky polohovatelné. Dálkoví panteři budou mít polohovatelné sedačky ve všech třídách.

+1/0
18.12.2014 16:46

J73a94n 64J95e56m62e60l86k67a 1325490

http://www.busonlineticket.com/bus/five-stars-express-penang

http://www.myexpressbus.com/nice-express-bus.html

www.nice-coaches.com.my

atd. atd.

+1/0
18.12.2014 16:03

M77i45r46o58s48l46a28v 87Z84i22k36m62u94n44d 7179873174413

Spíše teoreticky zkoumají ... suprové jsou například jedničkové sedačky v řídících vozech 80-29 22x. srovnatelné s jedničkovými sedačkami, které jsou ve slovenských jedničkách nasazených na EC / IC vlaky.

Nesporně pohodlnější než ty, co jsou v Pendolinech, Raijetech, resp. ty, které ve vozech Ampz (od Siemense) nahrazují původní hezké pestrobarevné sedačky ...  Dobře se sedí v i "modrých" jedničkových sedačkách, co jsou v ešusech ...

+1/−1
18.12.2014 17:49

J98i85r46k17a 47D73v38o64ř72á71k 4615400293258

To o uklízení u soukromníků je sice hezké, a ČD v tom má ještě co vylepšovat, ale co si rozhodně nemůže dovolit je tak obrovská účetní ztráta v poměru k výkonům jako mají právě ti opěvovaní soukromníci...

0/−4
18.12.2014 16:55

M18i90r48o53s57l62a71v 78Z79i28k44m34u61n68d 7129103214543

Představte si, že vozy soukromníka ČD a jiných soukromníků uklízejí pouze a jedině jiní soukromníci (ČD žádné uklízeče vozů nemají), někdy dokonce jedni a titíž ...

+5/0
18.12.2014 17:33

V72l78a36s33t62i41m38i98l 84K20o81c54u25r32e80k 4176463860524

Souhlasím, zvažovat více nákup novách vagónů, nebo budeme dalších 50 let jezdit v těch nepovedench rekonstrukcích, každý výrobek má přeci svou životnost, a nelze ji donekonečna prodlužovat.

0/0
18.12.2014 21:36
Foto

T68o43m59á77š 36K16i65r87o13v 1485768955707

Něco na tom je. Stejně se mi ale nejlépe sedělo na sedačkách (či spíše lavicích) ve "starém šukafonu". Samosebou, že na nějaké delší vyjížďky nebyl ani on;-)

0/0
20.12.2014 21:55

M70i50r85e56k 45Z81á66v84o22d28n63ý 7862687970738

Aha, takže Bee/Bpee jdou na rychlíky Praha - Plzeň - někam, vozy ABpee jdou rychlíky Praha - Plzeň - někam a ty vylepšený Bdt jdou také na rychlíky Praha - Plzeň - někam. A mezi Olomoucí a Brnem jezdí pár desetiletí neopravovaná koženka.

+1/0
18.12.2014 14:17

Z28d11e79n61ě64k 23J67o85n38á29š 9571969566740

Tak to co jezdilo teď na Plzeň a dál byla fakt dost hrůza.

+3/0
18.12.2014 14:26

M49i95r45e43k 84Z82á54v81o94d59n11ý 7152847820308

Věřím. Jen mi nepřijde správné, že tam nyní přesunou všechny modernizované vozy. Na většině tratí jezdí alespoň humanizované béčka (nové polstrování, takže sedadla nevržou a nepíchají pružiny do zadnice). U nás ale jezdí skutečně ty největší křápy.

+2/0
18.12.2014 14:36

M40a24r48t47i66n 24Š83p47á95d 4432159561816

Co bych za to dal, kdyby ty křápy nahradily žabotlamy Pha - Kralupy.

0/0
18.12.2014 14:48

M98i27r26e33k 69Z38á47v78o67d50n35ý 7222897730298

To ještě jezdí? Já myslel, že kolem Prahy už jenom s Ešusy.

0/0
18.12.2014 14:49

M84a11r63t18i81n 12Š17p87á43d 4572189171356

Jako vtip dobré. Od prosince 2014 turnusuje posledních 5 ks (realita).

0/−1
18.12.2014 14:50

M21i97r46e51k 77Z96á98v95o41d84n80ý 7252547820618

A zrovna k Vám? Tak to je mi líto :/ Nikdy jsem jim tedy nejel, ale ani jsem po tom netoužil. I když ono to bude asi obdobné, jako staré B či Bdt :/

0/0
18.12.2014 14:54

M55a97r22t54i33n 20Š27p21á42d 4512479101956

Tak to si dejte, budete mít jízdu historickým vozidlem za běžné jízdné. V JŘ na 091 (poznáte dle ikonek) ve špičkách (lépe proti proudu) čtyřvozové a na ML v pracovní den výhradně žáby (třívozové). Nám, kdo tím jezdíme denně do práce, nezbývá než si povzdechnout a doufat. ;-)

0/0
18.12.2014 15:09

M88a21r29t39i53n 55F51r87y70š22č75o29k 7883683787366

Rději žabotlam než Honeckerovu pomstu, která jezdí na spěšňácích... :-P

+1/0
18.12.2014 15:10

M66a57r34t35i87n 59Š95p62á11d 4112799351186

To je co? S žábami se dají srovnat snad už jen dobytčí patráky (Kolín - Žďár, občas na Pacifiku aj.).

0/0
18.12.2014 15:32

D35a58v98i98d 31Č56e91r14n34o53h18o98r55s33k82ý 1216434976326

Honecker - Bdmtee, podle stareho Bym

0/0
18.12.2014 16:30

J72i72ř20í 43K47o84š12e10k 5603333767514

Tak já jsem samozřejmě spokojen, že k nám do Plzně jezdí teď novější vozy, ABpee vypadají slušně. Na druhou stranu ty opěvované (ale neklimatizované) Bdtee zas takový zázrak nejsou. Na rychlíky se to moc nehodí, spíše na osobáky nebo spěšňáky (na 4ce je docela málo místa, takže něco přes hodinu se to dá vydržet, delší trasa je už horší). Ale zase na trať Plzeň - Železná Ruda dobrý, tam rychlík stejně staví skoro všude jako osobák.

+2/0
18.12.2014 14:56

M54a70r61t61i85n 27Š30p88á47d 4312449611336

Tak hlavně Praha - Plzeň by na všem mělo jezdit celé áčko!

0/−2
18.12.2014 15:10

L80a27d87i14s71l78a88v 66K81v13a45s62n47i64č60k46a 1543907523115

To zase bude zpoždění, spousta lidí si nebude umět ty dveře tlačítky otevřít a bude zdržovat A zase se bude nadávat, jak tohle není ono, takové, makové, dřív to bylo lepší. A kdo za všechno bude moct ?

+1/−1
18.12.2014 14:10

J75i65ř54í 83E71r30b35e26n 1763424356507

No přeci Klaus, Kalousek, Zeman, Babiš a dnes připomínaný zesnulý Havel! ;-D

0/0
18.12.2014 14:18

R75a80d24e14k 83J22a56n60a96t62a 9865886574262

Právě naopak. Zpoždění způsobují staré dveře - jdou špatně otevřít, takže pokud je první vystupující slabá žena, někdy to nezvládne a musí to udělat nějaký chlap. A nezavírají se automaticky, takže pokud je nezavřou cestující sami (to dělá jen málokdo) musí to udělat průvodčí a obejtí kvůlit tomu celiu soupravu.

+3/0
18.12.2014 20:12

Z33d78e64n38ě11k 76J52o19n32á14š 9601439296100

Spíše by mě zajímalo, kde byl problém u drážního úřadu. Pokud to byl problém na straně PESY, je to ok, ale pokud to bylo, že se jenom drážní úřad neuměl rozhoupat a výrobce díky tomu tratí, přijde mi to jako zlý signál. Nevíte někdo něco bližšího?

0/0
18.12.2014 13:56

T57o63m 50J14u70r20e21č71k83a 6455412695785

PESA použila jiný postup pro modernizaci podvozků, než je v CZ schválená úprava pro podvozky GP200. Při zkouškách na okruhu se potom zjistilo, že podvozky se musí zesílit víc, než PESA původně provedla. Úpravy tedy zpozdily celou dodávku a PESA k tomu dlouhou dobu nebyla DÚ schopna dodat požadovanou dokumentaci k té modifikaci podvozů, proto DÚ vydal souhlas se zkušebním provozem a následné schválení tak pozdě.

+4/0
18.12.2014 14:14

Z94d49e78n13ě66k 94J23o14n11á47š 9221149346730

Super, to jsem chtěl vědět. Díky.

0/0
18.12.2014 14:26

J33a70r91o10s33l78a37v 60V48o97j46t83ě86c16k21ý 4173798914686

Zakázka za několik mld. a mají jeden vagón zdarma, téééda to je marketing ;-D

+1/−27
18.12.2014 13:29

J16a73n 24Č81e34k57a75l 7349855534614

Buďme přesní - zakázka za 190 milionů. 

A sleva 1/15 mi také nepřijde úplně zanedbatelná...

+20/0
18.12.2014 13:31

J13i91ř66í 85E47r47b23e53n 1413464986677

Pardon, omylem jsem kliknul na plus ;-)

0/0
18.12.2014 14:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.