Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dráhy mají další vylepšené vozy. Kvůli zpoždění dostaly jeden zdarma

Se zpožděním vyráží na tuzemské koleje další desítky modernizovaných vozů Českých drah. Národní dopravce však na zpoždění způsobeném dodavateli vydělá: uplatní v plné výši sankce, díky kterým bude mít jeden vagon modernizovaný zdarma.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M43a39r62e82k 77V74y21m78a45z54a18l 5128496692120

Moc hezké vozy. Jen tak dál. R^

+1/0
22.12.2014 23:52

F11r44a20n49t78i79š98e60k 49V34a90n59ě59k 1167744717307

Při prohlídce vozu mě zaujalo, že háky pro kola jsou u dveří na straně kde je 1. tř. a číslo rezervace háku je stejné jako číslo na sezení v 1. tř.. Takže bych chápal, když má rezervaci pro kolo s místem na sezení, tak buď si budu muset koupit jízdenku do 1. tř. a nebo mi místo na sezení propadne a budu muset sedět na druhé straně vozu kde budu mít menší dohled na kolo a v horším případě, když 2. tř. bude plná, tak si budu muset sednout do jinéhop vozu a to už nebudu mít žádný dohled nad kolem. Toi nevím koho napadlo vyhradit místa pro kolo do 1. tř.8-o

0/0
19.12.2014 9:43
Foto

T22o11m66á41š 97K12i90r93o64v 1295578205857

V tomto případě bych volil variantu "ÚSCHOVA BĚHEM PŘEPRAVY". V 90% procentech případů, j v rychlíku "na hlavní trati" řazen vůz, umožňující tuto službu:-P

0/0
20.12.2014 21:51

J73a14k77u65b 92Z32e82m18á83n35e44k 2774223581868

Hezké to je, ale sedět se v tom nedá... já bych si nechal líbit vagóny jezdící mezi Brnem a Ostravou, ty s tou divně tyrkysovou barvou stěn. Ze všech co ČD má mi přijdou nejpohodlnější.

+1/0
18.12.2014 22:26

V70í81t86ě89z47s12l69a13v 42B28o55c24h 6602515505626

"Pokrok" v režii ČD na EC do Brna, kterými jezdím - nové velkoprostorové vozy Bdmpee nahrazeny staršími Bpee a z některých spojů velkoprostor zmizel úplně (třeba Slovan). Díky nechci, ještě dvě cesty do Brna a končím s vámi

+1/−4
18.12.2014 22:16

T59o86m 81J92u22r51e88č22k38a 6755312635845

http://www.zelpage.cz/zpravy/9389

Příští rok se dočkáte nově rekonstruovaných vozů Bp, které budou rekonstruovány po vzoru Bdmpee. Bdmpee byly na rok staženy na linku do Německa, protože tamní vozy Bmz a spol. budou staženy na modernizaci.

+3/0
18.12.2014 22:47

M52a14t79ě13j 57P86l37u98h83a66ř 6745952894895

Na Slovanovi je to prý pouze DOČASNÝ stav a i tak tam jeden vůz velkoprosorový jezdí, sám jsem toho byl dnes svědkem. R^

+1/0
19.12.2014 22:48

B63r62o69n74i91s37l58a97v 98G42a67b58r28y92š 6745614700

Někteří ten dočasný stav chápou trochu jinak. Ale pokud se chystá vlak vyměnit za něco jiného, pochybuju, že by si jakkoliv polepšil.

+1/0
20.12.2014 22:55

O79l15d27ř88i24c74h 20J13a64n22e63č75e30k 8169956323611

nepřijde mi, že by ta první třída byla nějak zvlášť prostorná :-(

+3/0
18.12.2014 16:30

M34a58r67t11i39n 36L35ž54i14č46a44ř 9975687442334

Sedačky jako v RegionPanteru naprosto špatný, tvrdý, špatný sklon, jsou úzké, stolky jsou nízko, těžko se pod ně dostává, vadí také noha stolu

+1/−5
18.12.2014 16:01

K31a94r93e89l 71J11e49r86o58n70ý37m 6249939327786

Tohle má být po modernizaci?

+1/−3
18.12.2014 15:05

J36a71n 35J65e67m25e92l69k50a 1785910

Je to sice na pohled hezké. Ale nejsem si jistý, že to má sklápěcí sedačky. Podívejme na Leo. Všichni ho sice strašně kritizují, ale ty sedačky jsou velmi dobré. A to mi třeba chybí u Škody, minimálně v první třídě. A sedačka dělá strašně mnoho. 810ka je sice drncavý hlučný vlak, ale co jej zabíjí nejvíc jsou ty otřesné pravoúhlé eko sedačky. A rekonstrukce na Regionovu řešila spoustu kosmetických kravin (hlavně mít nový ksicht) a sedačky jsou lepší jen částečně. Kdyby místo všech těch kravin dali hodně polstrované sedačky s větším prostorem a jiným sklonem, myslím, že by 810 nikomu tolik nevadila. Otázka jestli by nebylo lepší koupit konečně nové vagóny nebo ojeté z Rakouska, než stále rekonstruovat. ČD má 36mld dluhu a co má použitelného ve své flotile. Pendolína, Railjety, Elephany, Pantery, 842. To ostatní je stejně spíš do šrotu. Nebo kdyby si jako Jančura koupili ojeté alespoň pořádné vagony pro 1. třídu. To co jezdí Ostrava Brno je... a ještě nemají asi ani na vysavač. U soukromníků naběhne na nádraží četa s vysavači (málem po každé jízdě), umyje i okna, ale u ČD to prostě nefunguje. Je to sice lepší než bylo, ale..

+5/−2
18.12.2014 15:00

M43a19r38t75i14n 95Š76p40á53d 4352219151606

810 je vůz, který je určen na krátké vzdálenosti, a k tomu ergonomické sedačky nepotřebuje. Poslední dobou už konečně začíná díky novým vozidlům jezdit na relacích, kde jezdit má.

+5/−1
18.12.2014 15:05

J59a84n 71J19e39m11e21l40k31a 1345200

Jenže on má zároveň hodně mizerné tlumení nerovností, takže potřebujete. Když ho nasazovali a dnes nasazují večer na Ostrava Frýdlant Frenštát, kdy cesta s průměrem 35km/h trvá víc než hodinu..  S lepšíma sedačkama klidně -nemusí ho nutně šrotovat, ale takto ..

+2/0
18.12.2014 15:14

M72a71r12t76i18n 38Š34p53á21d 4792669401586

Proboha, to snad ne... ani kapacitně to nemůže stačit. 810 je vhodná na tratě typu Kralupy - Velvary nebo Milotice - Vrbno.

+2/0
18.12.2014 15:28

T82o65m 41J47u63r77e53č24k65a 6745162815525

1. 810 se modernizují právě i s těmi lepšími sedadly ( http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto/201202/IMG_0360.jpg)

2. Budete se divit, ale ČD při výběru sedaček zkoumají, jaké sedadla lidem nejvíce vyhovují: https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/zpravodajstvi/testujeme-sedacky-do-dalkovych-jednotek/-5179/

+1/0
18.12.2014 15:21

M83a40r49t66i60n 22Š83p27á13d 4412929981316

Jo, tak s tím už se dá dojet z Kralup až do Slanýho. ;-)

+1/0
18.12.2014 15:29

J25a11n 67J93e79m91e54l23k35a 1725680

A kde tam je nějaké měnění sklonu. A adekvátní polstrování. Samozřejmě pokud je to myšleno pro koncovou trať na 10 minut cesty klidně. Ale jinak..

Jasně budete oponovat efektivitou - ekonomikou.

Zajimavý efekt to má třeba v drncavých busech v Malajsii. Hodně autobusů tam má u delších tras rozložení ne 2+2(jako u nás všichni včetně Jančury) ale  2+1. 

A sedačky typu Le v premium třídě. (samozřejmě v trochu jednodušším provedení a mechanické). Sklápěcí s bohatým místem na nohy, polstrované jako křeslo v obyváku. Za perfektní ceny. Neuvěřitelné..

Asi byste nevěřili, jak dokáže být autobus najednou pohodlný. 

A) Nejspíše jsou to nedotované komerční autobusy.  

B) někdy jsou dražší (30%)  - přesto jsou velmi populární u běžných lidí.

Dokonce lidi při cestě mezi městy nechají auto na terminálu a jedou busem :-)) Pravda ty busy jedou i 125km/h. 

Dokonce rozvržení 2+1 je se nejspíše tak oblíbilo, že je vnímáno ne jako luxus, ale spíše standard. A je často dokonce za běžnou cenu. 

Vezmou starší bus. Dají tam pořádné sedačky a jedem..

0/−1
18.12.2014 15:50

J72a75n 53J80e94m16e96l94k94a 1645540

Ps a to i přes to, že je benzín v Malajsii asi za 7 Kč a DPH tuším 5%.

+1/0
18.12.2014 16:11

T28o54m 55J41u79r34e47č48k42a 6625522565715

Nic vám nebrání ten starší bus koupit, narvat tam dle vás ty nej sedačky v uspořádání 2+1 a začít konkurovat těch 810kám na zapadlých lokálkách...

0/−2
18.12.2014 16:14

J34a43n 89J37e48m43e11l80k66a 1355950

A Panterem jsem sice zatím nejel, ale právě si tam tuším do 1. třídy objednali nižší řadu sedadla než LE, nesklopnou. Navíc s uspořádáním proti sobě. eee :-(

0/−1
18.12.2014 16:33

T36o33m 59J44u85r52e19č82k88a 6495432755915

Panteři mají v 1. třídě sedačky polohovatelné. Dálkoví panteři budou mít polohovatelné sedačky ve všech třídách.

+1/0
18.12.2014 16:46

J45a92n 32J43e76m38e57l11k28a 1575680

http://www.busonlineticket.com/bus/five-stars-express-penang

http://www.myexpressbus.com/nice-express-bus.html

www.nice-coaches.com.my

atd. atd.

+1/0
18.12.2014 16:03

M71i71r59o80s90l66a97v 91Z54i21k67m14u38n76d 7939173744903

Spíše teoreticky zkoumají ... suprové jsou například jedničkové sedačky v řídících vozech 80-29 22x. srovnatelné s jedničkovými sedačkami, které jsou ve slovenských jedničkách nasazených na EC / IC vlaky.

Nesporně pohodlnější než ty, co jsou v Pendolinech, Raijetech, resp. ty, které ve vozech Ampz (od Siemense) nahrazují původní hezké pestrobarevné sedačky ...  Dobře se sedí v i "modrých" jedničkových sedačkách, co jsou v ešusech ...

+1/−1
18.12.2014 17:49

J27i26r81k85a 38D68v76o76ř81á78k 4815370493748

To o uklízení u soukromníků je sice hezké, a ČD v tom má ještě co vylepšovat, ale co si rozhodně nemůže dovolit je tak obrovská účetní ztráta v poměru k výkonům jako mají právě ti opěvovaní soukromníci...

0/−4
18.12.2014 16:55

M22i18r63o78s72l63a97v 31Z51i77k45m50u13n58d 7939323804373

Představte si, že vozy soukromníka ČD a jiných soukromníků uklízejí pouze a jedině jiní soukromníci (ČD žádné uklízeče vozů nemají), někdy dokonce jedni a titíž ...

+5/0
18.12.2014 17:33

V90l78a50s86t55i90m65i48l 97K23o21c39u94r96e80k 4806193870804

Souhlasím, zvažovat více nákup novách vagónů, nebo budeme dalších 50 let jezdit v těch nepovedench rekonstrukcích, každý výrobek má přeci svou životnost, a nelze ji donekonečna prodlužovat.

0/0
18.12.2014 21:36
Foto

T94o73m14á49š 86K64i27r82o59v 1965538465707

Něco na tom je. Stejně se mi ale nejlépe sedělo na sedačkách (či spíše lavicích) ve "starém šukafonu". Samosebou, že na nějaké delší vyjížďky nebyl ani on;-)

0/0
20.12.2014 21:55

M33i35r62e72k 23Z33á64v83o19d21n82ý 7472697320488

Aha, takže Bee/Bpee jdou na rychlíky Praha - Plzeň - někam, vozy ABpee jdou rychlíky Praha - Plzeň - někam a ty vylepšený Bdt jdou také na rychlíky Praha - Plzeň - někam. A mezi Olomoucí a Brnem jezdí pár desetiletí neopravovaná koženka.

+1/0
18.12.2014 14:17

Z16d50e42n45ě91k 44J54o23n50á51š 9771839806400

Tak to co jezdilo teď na Plzeň a dál byla fakt dost hrůza.

+3/0
18.12.2014 14:26

M61i41r50e60k 19Z56á83v34o18d34n66ý 7432597850618

Věřím. Jen mi nepřijde správné, že tam nyní přesunou všechny modernizované vozy. Na většině tratí jezdí alespoň humanizované béčka (nové polstrování, takže sedadla nevržou a nepíchají pružiny do zadnice). U nás ale jezdí skutečně ty největší křápy.

+2/0
18.12.2014 14:36

M30a11r27t41i77n 76Š18p64á18d 4542359781216

Co bych za to dal, kdyby ty křápy nahradily žabotlamy Pha - Kralupy.

0/0
18.12.2014 14:48

M21i31r45e49k 83Z52á57v79o41d86n60ý 7752647800428

To ještě jezdí? Já myslel, že kolem Prahy už jenom s Ešusy.

0/0
18.12.2014 14:49

M17a77r57t84i67n 60Š30p49á60d 4512129631526

Jako vtip dobré. Od prosince 2014 turnusuje posledních 5 ks (realita).

0/−1
18.12.2014 14:50

M76i42r16e82k 76Z71á23v86o88d27n58ý 7162387810888

A zrovna k Vám? Tak to je mi líto :/ Nikdy jsem jim tedy nejel, ale ani jsem po tom netoužil. I když ono to bude asi obdobné, jako staré B či Bdt :/

0/0
18.12.2014 14:54

M24a66r64t23i94n 75Š56p39á96d 4502209601906

Tak to si dejte, budete mít jízdu historickým vozidlem za běžné jízdné. V JŘ na 091 (poznáte dle ikonek) ve špičkách (lépe proti proudu) čtyřvozové a na ML v pracovní den výhradně žáby (třívozové). Nám, kdo tím jezdíme denně do práce, nezbývá než si povzdechnout a doufat. ;-)

0/0
18.12.2014 15:09

M80a84r96t81i88n 14F13r98y80š76č98o91k 7673553287606

Rději žabotlam než Honeckerovu pomstu, která jezdí na spěšňácích... :-P

+1/0
18.12.2014 15:10

M97a77r39t78i41n 35Š92p86á87d 4682759291136

To je co? S žábami se dají srovnat snad už jen dobytčí patráky (Kolín - Žďár, občas na Pacifiku aj.).

0/0
18.12.2014 15:32

D19a42v66i21d 31Č15e14r29n76o26h33o78r88s43k88ý 1656304366306

Honecker - Bdmtee, podle stareho Bym

0/0
18.12.2014 16:30

J38i77ř97í 71K79o81š59e55k 5903203927304

Tak já jsem samozřejmě spokojen, že k nám do Plzně jezdí teď novější vozy, ABpee vypadají slušně. Na druhou stranu ty opěvované (ale neklimatizované) Bdtee zas takový zázrak nejsou. Na rychlíky se to moc nehodí, spíše na osobáky nebo spěšňáky (na 4ce je docela málo místa, takže něco přes hodinu se to dá vydržet, delší trasa je už horší). Ale zase na trať Plzeň - Železná Ruda dobrý, tam rychlík stejně staví skoro všude jako osobák.

+2/0
18.12.2014 14:56

M37a82r95t71i43n 42Š80p45á49d 4232409311606

Tak hlavně Praha - Plzeň by na všem mělo jezdit celé áčko!

0/−2
18.12.2014 15:10

L15a98d51i90s14l30a67v 41K55v89a34s20n69i85č39k71a 1593237193825

To zase bude zpoždění, spousta lidí si nebude umět ty dveře tlačítky otevřít a bude zdržovat A zase se bude nadávat, jak tohle není ono, takové, makové, dřív to bylo lepší. A kdo za všechno bude moct ?

+1/−1
18.12.2014 14:10

J95i95ř94í 92E71r54b33e49n 1893794246467

No přeci Klaus, Kalousek, Zeman, Babiš a dnes připomínaný zesnulý Havel! ;-D

0/0
18.12.2014 14:18

R76a20d73e81k 17J63a86n88a35t87a 9805926704602

Právě naopak. Zpoždění způsobují staré dveře - jdou špatně otevřít, takže pokud je první vystupující slabá žena, někdy to nezvládne a musí to udělat nějaký chlap. A nezavírají se automaticky, takže pokud je nezavřou cestující sami (to dělá jen málokdo) musí to udělat průvodčí a obejtí kvůlit tomu celiu soupravu.

+3/0
18.12.2014 20:12

Z72d55e51n73ě89k 10J31o47n64á19š 9141589296580

Spíše by mě zajímalo, kde byl problém u drážního úřadu. Pokud to byl problém na straně PESY, je to ok, ale pokud to bylo, že se jenom drážní úřad neuměl rozhoupat a výrobce díky tomu tratí, přijde mi to jako zlý signál. Nevíte někdo něco bližšího?

0/0
18.12.2014 13:56

T96o28m 50J74u74r86e43č59k21a 6565632945365

PESA použila jiný postup pro modernizaci podvozků, než je v CZ schválená úprava pro podvozky GP200. Při zkouškách na okruhu se potom zjistilo, že podvozky se musí zesílit víc, než PESA původně provedla. Úpravy tedy zpozdily celou dodávku a PESA k tomu dlouhou dobu nebyla DÚ schopna dodat požadovanou dokumentaci k té modifikaci podvozů, proto DÚ vydal souhlas se zkušebním provozem a následné schválení tak pozdě.

+4/0
18.12.2014 14:14

Z29d57e17n24ě11k 31J20o81n76á97š 9261899246240

Super, to jsem chtěl vědět. Díky.

0/0
18.12.2014 14:26
Foto

J38a55r64o77s58l43a37v 91V17o47j16t28ě82c27k23ý 4443938204936

Zakázka za několik mld. a mají jeden vagón zdarma, téééda to je marketing ;-D

+1/−27
18.12.2014 13:29

J73a12n 89Č56e94k12a37l 7199765294294

Buďme přesní - zakázka za 190 milionů. 

A sleva 1/15 mi také nepřijde úplně zanedbatelná...

+20/0
18.12.2014 13:31

J34i84ř60í 72E14r14b56e78n 1153614976367

Pardon, omylem jsem kliknul na plus ;-)

0/0
18.12.2014 14:19





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.