Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy mají další vylepšené vozy. Kvůli zpoždění dostaly jeden zdarma

Se zpožděním vyráží na tuzemské koleje další desítky modernizovaných vozů Českých drah. Národní dopravce však na zpoždění způsobeném dodavateli vydělá: uplatní v plné výši sankce, díky kterým bude mít jeden vagon modernizovaný zdarma.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M40a59r76e33k 93V93y98m10a95z69a98l 5198496752260

Moc hezké vozy. Jen tak dál. R^

+1/0
22.12.2014 23:52

F57r40a71n55t23i82š51e19k 52V69a61n85ě60k 1237294977907

Při prohlídce vozu mě zaujalo, že háky pro kola jsou u dveří na straně kde je 1. tř. a číslo rezervace háku je stejné jako číslo na sezení v 1. tř.. Takže bych chápal, když má rezervaci pro kolo s místem na sezení, tak buď si budu muset koupit jízdenku do 1. tř. a nebo mi místo na sezení propadne a budu muset sedět na druhé straně vozu kde budu mít menší dohled na kolo a v horším případě, když 2. tř. bude plná, tak si budu muset sednout do jinéhop vozu a to už nebudu mít žádný dohled nad kolem. Toi nevím koho napadlo vyhradit místa pro kolo do 1. tř.8-o

0/0
19.12.2014 9:43
Foto

T89o77m85á92š 44K32i37r34o98v 1665988455557

V tomto případě bych volil variantu "ÚSCHOVA BĚHEM PŘEPRAVY". V 90% procentech případů, j v rychlíku "na hlavní trati" řazen vůz, umožňující tuto službu:-P

0/0
20.12.2014 21:51

J89a38k58u19b 37Z32e88m46á55n10e87k 2494333631418

Hezké to je, ale sedět se v tom nedá... já bych si nechal líbit vagóny jezdící mezi Brnem a Ostravou, ty s tou divně tyrkysovou barvou stěn. Ze všech co ČD má mi přijdou nejpohodlnější.

+1/0
18.12.2014 22:26

V18í47t85ě75z70s18l28a70v 88B33o22c17h 6442305235266

"Pokrok" v režii ČD na EC do Brna, kterými jezdím - nové velkoprostorové vozy Bdmpee nahrazeny staršími Bpee a z některých spojů velkoprostor zmizel úplně (třeba Slovan). Díky nechci, ještě dvě cesty do Brna a končím s vámi

+1/−4
18.12.2014 22:16

T73o96m 78J32u36r51e85č96k18a 6535442775975

http://www.zelpage.cz/zpravy/9389

Příští rok se dočkáte nově rekonstruovaných vozů Bp, které budou rekonstruovány po vzoru Bdmpee. Bdmpee byly na rok staženy na linku do Německa, protože tamní vozy Bmz a spol. budou staženy na modernizaci.

+3/0
18.12.2014 22:47

M52a21t67ě94j 25P60l79u32h73a47ř 6715672684855

Na Slovanovi je to prý pouze DOČASNÝ stav a i tak tam jeden vůz velkoprosorový jezdí, sám jsem toho byl dnes svědkem. R^

+1/0
19.12.2014 22:48
Foto

B25r24o53n26i42s83l44a75v 35G83a19b81r95y10š 2782629631

Někteří ten dočasný stav chápou trochu jinak. Ale pokud se chystá vlak vyměnit za něco jiného, pochybuju, že by si jakkoliv polepšil.

+1/0
20.12.2014 22:55

O82l92d90ř79i11c49h 49J14a61n45e30č10e59k 8179636673651

nepřijde mi, že by ta první třída byla nějak zvlášť prostorná :-(

+3/0
18.12.2014 16:30

M69a81r64t37i12n 92L62ž75i84č83a84ř 9435647792534

Sedačky jako v RegionPanteru naprosto špatný, tvrdý, špatný sklon, jsou úzké, stolky jsou nízko, těžko se pod ně dostává, vadí také noha stolu

+1/−5
18.12.2014 16:01

K82a87r74e76l 15J24e74r14o22n79ý48m 6249759757766

Tohle má být po modernizaci?

+1/−3
18.12.2014 15:05

J54a23n 40J39e95m96e36l80k98a 1385140

Je to sice na pohled hezké. Ale nejsem si jistý, že to má sklápěcí sedačky. Podívejme na Leo. Všichni ho sice strašně kritizují, ale ty sedačky jsou velmi dobré. A to mi třeba chybí u Škody, minimálně v první třídě. A sedačka dělá strašně mnoho. 810ka je sice drncavý hlučný vlak, ale co jej zabíjí nejvíc jsou ty otřesné pravoúhlé eko sedačky. A rekonstrukce na Regionovu řešila spoustu kosmetických kravin (hlavně mít nový ksicht) a sedačky jsou lepší jen částečně. Kdyby místo všech těch kravin dali hodně polstrované sedačky s větším prostorem a jiným sklonem, myslím, že by 810 nikomu tolik nevadila. Otázka jestli by nebylo lepší koupit konečně nové vagóny nebo ojeté z Rakouska, než stále rekonstruovat. ČD má 36mld dluhu a co má použitelného ve své flotile. Pendolína, Railjety, Elephany, Pantery, 842. To ostatní je stejně spíš do šrotu. Nebo kdyby si jako Jančura koupili ojeté alespoň pořádné vagony pro 1. třídu. To co jezdí Ostrava Brno je... a ještě nemají asi ani na vysavač. U soukromníků naběhne na nádraží četa s vysavači (málem po každé jízdě), umyje i okna, ale u ČD to prostě nefunguje. Je to sice lepší než bylo, ale..

+5/−2
18.12.2014 15:00

M25a64r64t69i96n 64Š75p87á75d 4282889891596

810 je vůz, který je určen na krátké vzdálenosti, a k tomu ergonomické sedačky nepotřebuje. Poslední dobou už konečně začíná díky novým vozidlům jezdit na relacích, kde jezdit má.

+5/−1
18.12.2014 15:05

J55a17n 60J25e31m54e48l10k19a 1165390

Jenže on má zároveň hodně mizerné tlumení nerovností, takže potřebujete. Když ho nasazovali a dnes nasazují večer na Ostrava Frýdlant Frenštát, kdy cesta s průměrem 35km/h trvá víc než hodinu..  S lepšíma sedačkama klidně -nemusí ho nutně šrotovat, ale takto ..

+2/0
18.12.2014 15:14

M30a34r50t57i23n 56Š17p75á48d 4112979191496

Proboha, to snad ne... ani kapacitně to nemůže stačit. 810 je vhodná na tratě typu Kralupy - Velvary nebo Milotice - Vrbno.

+2/0
18.12.2014 15:28

T51o82m 82J47u86r10e58č65k32a 6795822875465

1. 810 se modernizují právě i s těmi lepšími sedadly ( http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto/201202/IMG_0360.jpg)

2. Budete se divit, ale ČD při výběru sedaček zkoumají, jaké sedadla lidem nejvíce vyhovují: https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/zpravodajstvi/testujeme-sedacky-do-dalkovych-jednotek/-5179/

+1/0
18.12.2014 15:21

M20a58r53t89i13n 16Š58p34á49d 4722249281746

Jo, tak s tím už se dá dojet z Kralup až do Slanýho. ;-)

+1/0
18.12.2014 15:29

J28a20n 23J51e58m57e97l21k72a 1485700

A kde tam je nějaké měnění sklonu. A adekvátní polstrování. Samozřejmě pokud je to myšleno pro koncovou trať na 10 minut cesty klidně. Ale jinak..

Jasně budete oponovat efektivitou - ekonomikou.

Zajimavý efekt to má třeba v drncavých busech v Malajsii. Hodně autobusů tam má u delších tras rozložení ne 2+2(jako u nás všichni včetně Jančury) ale  2+1. 

A sedačky typu Le v premium třídě. (samozřejmě v trochu jednodušším provedení a mechanické). Sklápěcí s bohatým místem na nohy, polstrované jako křeslo v obyváku. Za perfektní ceny. Neuvěřitelné..

Asi byste nevěřili, jak dokáže být autobus najednou pohodlný. 

A) Nejspíše jsou to nedotované komerční autobusy.  

B) někdy jsou dražší (30%)  - přesto jsou velmi populární u běžných lidí.

Dokonce lidi při cestě mezi městy nechají auto na terminálu a jedou busem :-)) Pravda ty busy jedou i 125km/h. 

Dokonce rozvržení 2+1 je se nejspíše tak oblíbilo, že je vnímáno ne jako luxus, ale spíše standard. A je často dokonce za běžnou cenu. 

Vezmou starší bus. Dají tam pořádné sedačky a jedem..

0/−1
18.12.2014 15:50

J10a22n 19J57e73m96e53l66k69a 1755450

Ps a to i přes to, že je benzín v Malajsii asi za 7 Kč a DPH tuším 5%.

+1/0
18.12.2014 16:11

T57o31m 57J96u91r59e24č12k20a 6685292215805

Nic vám nebrání ten starší bus koupit, narvat tam dle vás ty nej sedačky v uspořádání 2+1 a začít konkurovat těch 810kám na zapadlých lokálkách...

0/−2
18.12.2014 16:14

J47a51n 80J31e35m88e35l47k20a 1815880

A Panterem jsem sice zatím nejel, ale právě si tam tuším do 1. třídy objednali nižší řadu sedadla než LE, nesklopnou. Navíc s uspořádáním proti sobě. eee :-(

0/−1
18.12.2014 16:33

T90o95m 11J59u52r28e56č57k98a 6815622905925

Panteři mají v 1. třídě sedačky polohovatelné. Dálkoví panteři budou mít polohovatelné sedačky ve všech třídách.

+1/0
18.12.2014 16:46

J61a64n 47J95e70m38e12l80k10a 1375190

http://www.busonlineticket.com/bus/five-stars-express-penang

http://www.myexpressbus.com/nice-express-bus.html

www.nice-coaches.com.my

atd. atd.

+1/0
18.12.2014 16:03

M31i25r32o40s79l50a97v 47Z48i67k15m94u58n64d 7589903214703

Spíše teoreticky zkoumají ... suprové jsou například jedničkové sedačky v řídících vozech 80-29 22x. srovnatelné s jedničkovými sedačkami, které jsou ve slovenských jedničkách nasazených na EC / IC vlaky.

Nesporně pohodlnější než ty, co jsou v Pendolinech, Raijetech, resp. ty, které ve vozech Ampz (od Siemense) nahrazují původní hezké pestrobarevné sedačky ...  Dobře se sedí v i "modrých" jedničkových sedačkách, co jsou v ešusech ...

+1/−1
18.12.2014 17:49

J22i97r84k59a 86D69v70o51ř39á75k 4805790183898

To o uklízení u soukromníků je sice hezké, a ČD v tom má ještě co vylepšovat, ale co si rozhodně nemůže dovolit je tak obrovská účetní ztráta v poměru k výkonům jako mají právě ti opěvovaní soukromníci...

0/−4
18.12.2014 16:55

M68i90r37o36s94l25a77v 57Z83i24k52m34u55n68d 7889403214463

Představte si, že vozy soukromníka ČD a jiných soukromníků uklízejí pouze a jedině jiní soukromníci (ČD žádné uklízeče vozů nemají), někdy dokonce jedni a titíž ...

+5/0
18.12.2014 17:33

V89l19a86s39t34i70m38i62l 69K37o20c31u65r68e59k 4256363660364

Souhlasím, zvažovat více nákup novách vagónů, nebo budeme dalších 50 let jezdit v těch nepovedench rekonstrukcích, každý výrobek má přeci svou životnost, a nelze ji donekonečna prodlužovat.

0/0
18.12.2014 21:36
Foto

T32o95m95á91š 63K24i69r17o61v 1245118625977

Něco na tom je. Stejně se mi ale nejlépe sedělo na sedačkách (či spíše lavicích) ve "starém šukafonu". Samosebou, že na nějaké delší vyjížďky nebyl ani on;-)

0/0
20.12.2014 21:55

M64i44r88e98k 12Z38á66v65o96d42n54ý 7492477610588

Aha, takže Bee/Bpee jdou na rychlíky Praha - Plzeň - někam, vozy ABpee jdou rychlíky Praha - Plzeň - někam a ty vylepšený Bdt jdou také na rychlíky Praha - Plzeň - někam. A mezi Olomoucí a Brnem jezdí pár desetiletí neopravovaná koženka.

+1/0
18.12.2014 14:17

Z82d74e39n42ě31k 14J88o50n93á26š 9331259646630

Tak to co jezdilo teď na Plzeň a dál byla fakt dost hrůza.

+3/0
18.12.2014 14:26

M22i66r31e78k 59Z22á96v10o70d34n62ý 7502527260618

Věřím. Jen mi nepřijde správné, že tam nyní přesunou všechny modernizované vozy. Na většině tratí jezdí alespoň humanizované béčka (nové polstrování, takže sedadla nevržou a nepíchají pružiny do zadnice). U nás ale jezdí skutečně ty největší křápy.

+2/0
18.12.2014 14:36

M20a33r85t83i67n 40Š93p74á93d 4942819781236

Co bych za to dal, kdyby ty křápy nahradily žabotlamy Pha - Kralupy.

0/0
18.12.2014 14:48

M12i12r30e93k 85Z73á34v94o37d14n24ý 7262447310428

To ještě jezdí? Já myslel, že kolem Prahy už jenom s Ešusy.

0/0
18.12.2014 14:49

M67a14r68t63i77n 91Š66p82á29d 4702669321196

Jako vtip dobré. Od prosince 2014 turnusuje posledních 5 ks (realita).

0/−1
18.12.2014 14:50

M20i16r51e17k 72Z59á58v71o39d39n84ý 7392167130108

A zrovna k Vám? Tak to je mi líto :/ Nikdy jsem jim tedy nejel, ale ani jsem po tom netoužil. I když ono to bude asi obdobné, jako staré B či Bdt :/

0/0
18.12.2014 14:54

M30a46r82t61i33n 74Š59p27á87d 4952249951696

Tak to si dejte, budete mít jízdu historickým vozidlem za běžné jízdné. V JŘ na 091 (poznáte dle ikonek) ve špičkách (lépe proti proudu) čtyřvozové a na ML v pracovní den výhradně žáby (třívozové). Nám, kdo tím jezdíme denně do práce, nezbývá než si povzdechnout a doufat. ;-)

0/0
18.12.2014 15:09

M19a29r96t77i34n 66F79r29y41š70č69o33k 7483943737396

Rději žabotlam než Honeckerovu pomstu, která jezdí na spěšňácích... :-P

+1/0
18.12.2014 15:10

M78a47r84t62i81n 97Š34p82á70d 4842859601886

To je co? S žábami se dají srovnat snad už jen dobytčí patráky (Kolín - Žďár, občas na Pacifiku aj.).

0/0
18.12.2014 15:32

D62a20v58i63d 87Č62e20r42n17o15h49o32r79s88k74ý 1236384846786

Honecker - Bdmtee, podle stareho Bym

0/0
18.12.2014 16:30

J84i86ř19í 58K38o42š87e20k 5933233167484

Tak já jsem samozřejmě spokojen, že k nám do Plzně jezdí teď novější vozy, ABpee vypadají slušně. Na druhou stranu ty opěvované (ale neklimatizované) Bdtee zas takový zázrak nejsou. Na rychlíky se to moc nehodí, spíše na osobáky nebo spěšňáky (na 4ce je docela málo místa, takže něco přes hodinu se to dá vydržet, delší trasa je už horší). Ale zase na trať Plzeň - Železná Ruda dobrý, tam rychlík stejně staví skoro všude jako osobák.

+2/0
18.12.2014 14:56

M80a29r40t77i59n 21Š69p60á42d 4632969711416

Tak hlavně Praha - Plzeň by na všem mělo jezdit celé áčko!

0/−2
18.12.2014 15:10

L45a40d11i19s58l69a42v 10K16v75a11s53n60i29č30k98a 1513257283105

To zase bude zpoždění, spousta lidí si nebude umět ty dveře tlačítky otevřít a bude zdržovat A zase se bude nadávat, jak tohle není ono, takové, makové, dřív to bylo lepší. A kdo za všechno bude moct ?

+1/−1
18.12.2014 14:10

J65i67ř13í 49E21r24b11e67n 1343454306897

No přeci Klaus, Kalousek, Zeman, Babiš a dnes připomínaný zesnulý Havel! ;-D

0/0
18.12.2014 14:18

R46a26d92e12k 85J11a45n52a72t47a 9735526384332

Právě naopak. Zpoždění způsobují staré dveře - jdou špatně otevřít, takže pokud je první vystupující slabá žena, někdy to nezvládne a musí to udělat nějaký chlap. A nezavírají se automaticky, takže pokud je nezavřou cestující sami (to dělá jen málokdo) musí to udělat průvodčí a obejtí kvůlit tomu celiu soupravu.

+3/0
18.12.2014 20:12

Z98d90e48n60ě90k 48J77o70n74á76š 9371619976430

Spíše by mě zajímalo, kde byl problém u drážního úřadu. Pokud to byl problém na straně PESY, je to ok, ale pokud to bylo, že se jenom drážní úřad neuměl rozhoupat a výrobce díky tomu tratí, přijde mi to jako zlý signál. Nevíte někdo něco bližšího?

0/0
18.12.2014 13:56

T67o73m 75J70u55r21e16č43k36a 6275232495785

PESA použila jiný postup pro modernizaci podvozků, než je v CZ schválená úprava pro podvozky GP200. Při zkouškách na okruhu se potom zjistilo, že podvozky se musí zesílit víc, než PESA původně provedla. Úpravy tedy zpozdily celou dodávku a PESA k tomu dlouhou dobu nebyla DÚ schopna dodat požadovanou dokumentaci k té modifikaci podvozů, proto DÚ vydal souhlas se zkušebním provozem a následné schválení tak pozdě.

+4/0
18.12.2014 14:14

Z75d36e28n93ě59k 20J86o25n19á29š 9721549806210

Super, to jsem chtěl vědět. Díky.

0/0
18.12.2014 14:26

J75a51r25o73s34l13a11v 83V98o71j13t96ě27c27k64ý 4643318464506

Zakázka za několik mld. a mají jeden vagón zdarma, téééda to je marketing ;-D

+1/−27
18.12.2014 13:29

J69a12n 43Č56e82k77a50l 7209285574544

Buďme přesní - zakázka za 190 milionů. 

A sleva 1/15 mi také nepřijde úplně zanedbatelná...

+20/0
18.12.2014 13:31

J12i26ř73í 10E40r91b20e52n 1883464776907

Pardon, omylem jsem kliknul na plus ;-)

0/0
18.12.2014 14:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.