Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dráhy vyfoukly RegioJetu vagóny, v Rakousku koupily padesát dalších

Přesun rakouských ojetých vozů na české železnice pokračuje. České dráhy se dohodly s rakouským státním dopravcem ÖBB na nákupu celkem 50 vozů na dálkovou dopravu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J29a24n 21P95e96r50n38i93k 8940921788286

Vlaky RailJet berou dráze to výhodu nad autobusovou dopravou. V pátek jsem jel poprvé RailJetem a kromě toho, že to dobře vypadá, to naopak přednosti dráhy před busem smazává. Stísněné a málo místa na nohy. Z mého pohledu jsou 100x lepší staré koženkové kupé, kde si můžu pohodlně natáhnout nohy.

+1/−3
22.12.2014 13:42

O16n59d75r52e93j 34K42a29l62m29a27n 1390646764112

Jo jo, ty nové standardy pro Evropského vietnamce vysokého 1,6 metru co vydrží sedět jako pravítko třeba dvě hodiny jsou prostě peklo.

+2/0
22.12.2014 23:52

J72a27n 52Č66e58k95a46l 7659135964674

Nepletete si to s Leo Expresem? Já tedy v Railjetu problém nemám, a to jsem hodně robustní postavy...

+1/−1
5.1.2015 12:50

M12i82r41o24s85l48a51v 58Z29i37k37m36u34n35d 7469213964103

Určitě nikoli. ačkoli je vůz Bmpz v Raijetu dlouhý 26,50, tedy o 10 cm delší než klasická ojetina Bmpz, tak tam má cestující méně místa ... na zjištění stačí pásmo dlouhé 2 metry nebo skládací dvoumetr.

Rovněž jsou nevýhodou miniaturní WC, asi jako v Pendolinech.

0/−1
5.1.2015 18:16

M96a81r41t30i48n 64N76o51v35o29t32n68ý 3926716541354

Jak se dalo čekat (a spousta lidí to tady předvídala), tak Jančura označil cenu nevýhodnou. Je jak malé ukřivděné děcko. Něco se mu nepovede, tak hned začne kopat okolo sebe.

http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/jancura-cd-chtely-rakouske-vagony-koupit-za-kazdou-cenu-1147760

+2/−3
22.12.2014 9:52

V31a59c86l47a42v 77H86a15j56e72k 3456909279

Nový vůz za poloviční cenu z ceny obvyklé??  Není to jen výše 1. splátky leasingu a snaha žlutého klauna o zviditelnění???:-)

+1/0
23.12.2014 7:34

M41a21t83ě49j 65P15l25u36h81a44ř 6765472434225

Ano, jelikož on brečí a hází kolem sebe hračky hystericky. Ten blbec s červeným nosem je skutečně exotický úkaz. R^

+2/0
23.12.2014 7:54

P31e36t60r 44M64a80r98e14č86e33k 1583661289938

To se to nakupuje za prachy daňových poplatníků ! Rv  A vyhazují stamiliony za marketingové "služby" firem spřízněných s vedením ČD.

+6/−11
21.12.2014 19:36

R35o73m74a29n 85P34o92l18á47č28e37k 5666399975

Nejdřív bych se uklidnil a porovnal náklady např. toho rumunského vozu vs. ojetiny z OBB.

Nový vůz "Astra" stojí cca 1 milion EUR, ČD za jednu ojetinu i s přeplacením RJ zaplatily 288 tisíc EUR za jeden vůz. Ještě nějaké dotazy?

+6/−1
21.12.2014 19:44

P48e24t20r 98M98a65r65e78č94e38k 1803191289378

Nekritizuji pořizovací cenu . Nýbrž to že předlužená firma utrácí další veřejné prostředky. A mimochodem , porovnáváte cenu "stoleté" ojetiny s novým vozem ! Nějaké dotazy ?

+2/−9
21.12.2014 20:01

R34a60d89e97k 85J31a11n17a69t57a 9615196284232

Jak už tu zaznělo, jedná se o vůz cca v polovině životnosti, po rekonstrukci, ovšem za 20% ceny nového. Tím, že koupě umožní vyřadit nejstarší vozy z DDR, klesne průměrné stáří vozidel (což je pro železničího dopravce základní výrobní přestředek), což je věc, na kterou musí průběžně dbát každá rozumná firma.

A mimochodem, ČD nejsou zadluženější, než typický český hypotékař. Poměr cizích zdrojů k aktivům je cca 50%, lidi si berou hypotéky i mnohem vyšší.

+7/−2
21.12.2014 20:19

D87a41n16i97e50l 10N64o71v22á59k 1671620386559

to srovnání s hypotékářem je pěkná krávovina.

+2/−6
21.12.2014 21:02

J77i45ř47í 75E15r65b83e86n 1373394796187

Jasně, podle intelignetů vašeho formátu by měly dráhy jezdit se čtyřicet let starými vozy a neopovažovat se utrácet za něco moderního, dokud si na to nevydělají, že? Jenže takto to nefunguje nikde na světě.

Koupě vagonů je totiž investice, ne utrácení. To je jako kritizovat klempíře za to, že si pořídil vybavení dílny na úvěr a ne z našpórovaných peněz ;-D

+10/0
21.12.2014 21:15

R96a41d54i62m 47Š88o46l51c 1895635325824

Tak ČD měly za rok 2013 zadluženost 55,8% a např. Regiojet za totéž období 53,3%. To je teda předlužení jak hovězí...

+6/0
21.12.2014 22:10

M67i27r72o61s47l40a40v 32Z91i54k39m33u19n84d 7139623394113

Jaké veřejné prostředky ??? Akciová společnost (z právního hlediska soukromoprávní subjekt) snad disponuje s veřejnými prostředky ???

Jenže mezi "stoletou ojetinou" (starou cca 30 let a již jednou modernizovanou) a novým vozem není z hlediska užitné hodnoty rozdíl ... Nehledě na to, že ty ojetiny nejsou zatíženy paranoidními představami nějakých desingérů, kteří se potřebují prosadit a uživit, ale jsou  z hlediska cestujícího FUNKČNÍ ...

0/0
5.1.2015 18:20

J13a76n 27S42ů12r32a 4275593223772

Super metoda porovnávat cenu ojetiny a nového vozu. A co pane Poláčku porovnat cenu, za kterou kupovaly ČD naposledy z Rakouska?

+1/−1
21.12.2014 20:19

R26o85m65a24n 23P64o17l87á91č31e48k 5966979565

Hodí te ji sem? :-).

Ale když lidé nadávají na kvalitu vozů, tak mi přijde lepší koupit 4 lepší vozy po reko, než 1 fungl nový.

+4/0
22.12.2014 0:30

J25a52n 11H31o53r61a 6857821216

Mistře Sůro,přečtěte si ještě jednou(nebuďte líný ;-))na co pan Poláček reagoval,zamyslete se(pokud jste toho schopen) a možná pochopíte to srovnání(dávám tomu tak 10 %)

+1/−1
29.12.2014 12:28

J87a59n 55H64o35r25a 6497441866

Promiňte,zapomněl jsem, že procenta nejsou Vaši silnou stránkou, čili tomu, že to pochopíte nedávám velkou šanci.......:-)

0/−1
29.12.2014 12:31

J28o61s16e16f 88K25o20p53e76c25k70y 9174622165

Znate snad nejakou soukromou autobusovou nebo zeleznicni firmu, ktera provozuje sluzby objednane krajem nebo statem zdarma? ;-)

+3/0
21.12.2014 20:38

R77a69d27i59m 30Š94o16l59c 1915425735764

A ve finále, i když jezdí bez objednávky, tak i tak bere peníze daňových poplatníků za nařízené slevy. Viz další můj příspěvek.

+2/0
21.12.2014 21:50

R63a66d10i81m 71Š51o86l60c 1775465505194

A to si představte kolik rumunských vozů bude mít třeba Regiojet za peníze daňových poplatníků. Viz http://ekonomika.idnes.cz/stat-zacne-hlidat-slevy-dopravcu-d4q-/eko-doprava.aspx?c=A140429_132653_eko-doprava_suj

+3/0
21.12.2014 21:49

R63o85m20a98n 83P69o22l13á35č52e76k 5946179655

Vždycky se mi libí tady tu diskuzi pročítat... Většina bude tu chtěla německou kvalitu, ale ovšem za české ceny... Navíc pokud se Vám nelibí co ČD provozuje, proč si nestěžujete u pravého klienta ČD, tedy na MD, krajích a nebo obcích co si vlak objednávají...

Navíc 99% zpoždění neovlivní ČD, ale opravy, které provádí SŽDC, rozkradené ZZ a samozřejmě v neposlední řady skokani a nehody na přejezdech...

+11/0
21.12.2014 18:16

P28a48t80r68i68k 72Š41e21b60e52s53t93a 4523282306115

české ceny jsou ovšem mnohdy vyšší,  než ty německé... tedy německá kvalita za německou cenu - a samo německé mzdy.

+1/−4
21.12.2014 19:52

P37e40t28r 18N94o43v83o16t74n31y 3309692509202

Německé mzdy nikoho nezajímají, většina nákladů ČD je za ty samé ceny jako v Německu.

+1/0
22.12.2014 2:30

J89a14n 73Š16p32e48c79i19á77n 2770760519359

Tak v nemecku je bez slevy vlak o trosicku drazsi nez cesta vlastnim osobnim autem. Takze ty vyse zminene dobytcaky proste odpovidaji cenove poptavce.

0/0
21.12.2014 21:49

M67i55r88o27s93l82a34v 24Z46i75k98m69u83n63d 7739923464523

No  jo, jenže jak dlouho pojedete třeba z Berlína do Hamburgu vlakem (centrum > centrum) a autem nebo z FFM do Hamburgu .... Osobní vlaky Nürnberg - Ingolstadt jedou cca 45 minut rychlostí 200 km/h. Za jak dlouho tam budete autem. Podobně ICE FFM - Köln 1.10 rychlostí až 300 km/h ...

0/0
5.1.2015 18:29
Foto

P70a70v49e62l 48M30a45k94o80v30e28c 8628505401

Česká republika aspiruje na titul "Největší smetiště Evropy"...:-(

http://makovecpavel.blog.idnes.cz/c/440212/Nase-zeme-nevzkveta-ale-kolonie-vzkveta.html

+2/−6
21.12.2014 17:30

H53a18n26a 60V84l14a36d86í26k95o52v37á 8740463485846

České dráhy mají co dohánět. Co se týká služeb a servisu, tak je pan Jančura hodně předběhl. U ČD není nikdo schopný vymyslet něco nového.

+2/−12
21.12.2014 14:35

D15a25n40i34e16l 80K85r14o16n68e80r 7974114136957

Jako co noveho? Aby ty vlaky letaly?

+6/−1
21.12.2014 15:04

H82a35n68a 25V75l46a23d17í42k25o83v53á 8530193205546

velmi vtipné, nějaké nové služby pro zákazníky

+2/0
21.12.2014 15:05

T98o56m 95J25u12r32e25č34k71a 6325212535255

Myslíte služby jako  "sanitky až k vlaku, protože nám už týden nefunguje klima a serem na údržbu" jak předváděl RegioJet nejen v loni, až se o to začala zajímat drážní inspekce, nebo vzor Slovensko, kdy s velkou slávou přijel první vlak RegioJetu  z Košic do Bratislavy téměř načas? ;-D

+4/−2
21.12.2014 15:14

H33a37n84a 22V98l69a12d15í30k71o47v91á 8170963185326

chápu Vaše útoky na Regiojet. Já zase nemám ráda ČD.

+3/−7
21.12.2014 15:17

T36o41m 94J94u23r81e51č14k87a 6925592195445

Jaké útoky? Píšu jen to, co se stalo a psalo se o tom i zde na idnesu ;-)

"Já zase nemám ráda ČD"

Jasně, to vysvětluje váš první post - žádný argument, žádný konstruktivní nápad, jen takové nicneříkající plácnutí, jen abyste si kopla. ;-D

+9/−1
21.12.2014 15:27

J52a53n 34S68ů91r19a 4875973413532

Pan Jurečka myslel služby 17 hodin v Landeku:-)

+1/−9
21.12.2014 17:59

T49o18m 49J77u83r58e33č93k34a 6165122455895

Nevšiml jsem si, že by v době kdy jezdila jedna sanitka za druhou pro kolabující cestující RJ díky nefunkční klimě a v Bezpráví dokonce i vrtulník, že by byla nějaká kalamita. ;-)

+7/0
21.12.2014 18:19

M26a57t11ě50j 85P79l34u16h19a92ř 6695762284225

Možná měl na mysli pan Jurečka služby "30 hodin nevypravit ani jediný vlak" jak tu předvedli vámi opěvovaní soukromí dopravci, zvláště pak LE.

R^

+7/−1
21.12.2014 19:12

P32e25t87r 30N33o94v87o55t86n73y 3149662559632

Kdo nic nedělá, nic nezkazí. ;-D

0/0
22.12.2014 14:39

D98a34n12i42e17l 62K18r20o89n67e12r 7284164476397

no ale co byste tam chtela vymyslet? Mi bude stacit, kdyz budou vlaky ciste a pohodlne, budou jezdit na cas a bude tam wifi. Nic dalsiho ve vlaku proste neni treba.

+2/−1
21.12.2014 15:16

K25a78r10e65l 45Ř10e77h46á85č77e49k 9112700701372

Je to vlak, dopravní prostředek, tak požadujete za služby. Nějaké být mohou, ale důležité je aby doprava byla rychlá, bezpečná, pohodlná a vlak jel pokud možno co nejpřesněji. To ostatní je jen pozlátko, ale s dopravou toho nemá moc společného. K čemu je káva zdarma, když načas dojede regiojetu jeden vlak z pěti. V tomhle nabízejí dráhy mnohem lepší službu. Jezdím všemi dopravci a každý má něco.

+5/0
21.12.2014 16:58

J46i28ř33í 69E16r83b89e37n 1693644146217

Nové služby pro zákazníky? Jako že by průvodčí začali třeba ještě prodávat prací prášky a životní pojištění, jako to museli dělat chudáci pošťáci? ;-D

+1/0
22.12.2014 16:12
Foto

A35l30a28n 15Ř87e49p26k71a 4935136

Chápu, chybí Vám u drah kávička zdarma a dortík za 9,-Kč ;-D JLV jakožto soukromá společnost provozující cateringové služby ve vlacích ČD těžko může prodávat občerstvení za takové nízké ceny, by byli v hluboké ztrátě a ceny teplých jídel jsou srovnatelné s běžnou restaurací.

k službám dále- zásuvky a WiFi mají dráhy taky, dokonce lépe funguje než u žlutých, noviny zdarma taky dostanete.

+1/0
21.12.2014 15:49

M11a19t62ě30j 87P26l63u67h60a47ř 6495612304835

A co nového? Navrhněte alespoň jednu věc.

+1/0
21.12.2014 19:11

J93i46ř40í 54P34r51ů40š10a 7415882525269

Mohl by nám všem pan Sůra vysvětli jak on sám chápe význam slova "dráhy" ? Jednou ho používá pro označení všeho kolem kolejí,ale dopravce RJ a Leo,jmenuje zvlášť, pak toto označení použije pouze v případě že píše o SŽDC a dnes zase píše pod slovem dráhy pouze a jenom ČD. Děkuji

+4/−2
21.12.2014 11:15

M67i72r61o60s54l97a42v 42G26r23o16s85s95m73a72n12n 8132669704

Já to chápu. To máte jako Hrad.

0/0
21.12.2014 12:27

M72i98r43o20s51l19a70v 47Z52i72k11m77u73n76d 7719583894153

Hrad je jeden, stejně jako Kreml a Bílý dům ..., případně jako Kyjev ...  tahle terminologie je zaběhlá jak v médiích, tak politické hantýrce ...

Bohužel v případě "české železnice" je průřezově "odbornost" novinářů v terminologickém označování jednotlivých subjektů  na velice nízké úrovni (například SŽDC je podle některých slovně Správa železniční a dopravní cesty !!!!), za zpoždění vlivem výlukové činnosti při opravách, modernizaci tratí prováděných SŽDC, odpovídají podle autorky reportáže v ČT České dráhy ...

Když jsem jí tento nedostatek napsal, odpověděla, že cestujícímu je jedno, zda je výluka věcí SŽDC nebo ČD ...

+4/0
21.12.2014 14:58

J98a92n 51S29ů86r67a 4795393543582

Dráhy = České dráhy. Myslím, že 99,99% čtenářů rozumí, ale chápu, že pro Vás je to podstatný problém k řešení:-)

+4/−4
21.12.2014 15:02

M60i77r38o95s74l27a78v 26Z33i62k19m51u82n60d 7889693244453

Co kdybyste si jako o železnici píšící novinář přečetl zákon číslo 266/1995 Sb., o dráhách v aktuálním znění ... dozvíte se tam, že existuje také dráha trolejbusová nebo speciální ...

Vizitkou novináře je také to, že píše srozumitelně.

Nechápu, proč používáte podivné významové "zkratky" -  dráhy = České dráhy (asi podle vzoru "říkáme Klaus, müslíme ODS, ... říkáme ODS, müslíme Klaus") , když si práci můžete ulehčit použitím iniciálové zkratky a místo dráhy napsat rovnou ČD ...

+2/0
21.12.2014 15:18

J42a18n 33S24ů81r95a 4135733283532

Titulek vždy zkracuje obsah informace. Slovo České dráhy je hned v druhé větě pod titulkem a hned na úvod je tak čtenáři zřejmé, o čem text je.

0/−1
21.12.2014 15:27

D21a75v40i21d 64Č22e85r74n44o14h13o55r97s55k34ý 1376944576196

a tak co misto drahy napsat CD ... hmmm .... kdyz uz jste takovy ,,odbornik´´ na dopravu tak by jste opravdu mohl rozlisovat mezi pojmem drahy a ceske drahy ....

+1/0
21.12.2014 21:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.