Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy vyfoukly RegioJetu vagóny, v Rakousku koupily padesát dalších

Přesun rakouských ojetých vozů na české železnice pokračuje. České dráhy se dohodly s rakouským státním dopravcem ÖBB na nákupu celkem 50 vozů na dálkovou dopravu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J32a44n 90P32e90r38n77i10k 8520171378186

Vlaky RailJet berou dráze to výhodu nad autobusovou dopravou. V pátek jsem jel poprvé RailJetem a kromě toho, že to dobře vypadá, to naopak přednosti dráhy před busem smazává. Stísněné a málo místa na nohy. Z mého pohledu jsou 100x lepší staré koženkové kupé, kde si můžu pohodlně natáhnout nohy.

+1/−3
22.12.2014 13:42

O37n27d34r64e58j 26K32a61l23m10a64n 1440966704632

Jo jo, ty nové standardy pro Evropského vietnamce vysokého 1,6 metru co vydrží sedět jako pravítko třeba dvě hodiny jsou prostě peklo.

+2/0
22.12.2014 23:52

J88a69n 33Č71e67k97a57l 7859335914924

Nepletete si to s Leo Expresem? Já tedy v Railjetu problém nemám, a to jsem hodně robustní postavy...

+1/−1
5.1.2015 12:50

M57i90r64o64s30l17a73v 50Z97i54k17m27u23n64d 7369433794313

Určitě nikoli. ačkoli je vůz Bmpz v Raijetu dlouhý 26,50, tedy o 10 cm delší než klasická ojetina Bmpz, tak tam má cestující méně místa ... na zjištění stačí pásmo dlouhé 2 metry nebo skládací dvoumetr.

Rovněž jsou nevýhodou miniaturní WC, asi jako v Pendolinech.

0/−1
5.1.2015 18:16

M78a56r35t29i74n 88N40o29v44o69t20n79ý 3406116721654

Jak se dalo čekat (a spousta lidí to tady předvídala), tak Jančura označil cenu nevýhodnou. Je jak malé ukřivděné děcko. Něco se mu nepovede, tak hned začne kopat okolo sebe.

http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/jancura-cd-chtely-rakouske-vagony-koupit-za-kazdou-cenu-1147760

+2/−3
22.12.2014 9:52

V68a41c96l57a79v 57H70a55j72e19k 3806519199

Nový vůz za poloviční cenu z ceny obvyklé??  Není to jen výše 1. splátky leasingu a snaha žlutého klauna o zviditelnění???:-)

+1/0
23.12.2014 7:34

M16a41t63ě77j 64P53l45u66h37a26ř 6755342104715

Ano, jelikož on brečí a hází kolem sebe hračky hystericky. Ten blbec s červeným nosem je skutečně exotický úkaz. R^

+2/0
23.12.2014 7:54

P13e40t27r 23M16a54r57e95č94e46k 1313501319848

To se to nakupuje za prachy daňových poplatníků ! Rv  A vyhazují stamiliony za marketingové "služby" firem spřízněných s vedením ČD.

+6/−11
21.12.2014 19:36

R79o55m64a17n 87P20o38l38á56č11e74k 5566369975

Nejdřív bych se uklidnil a porovnal náklady např. toho rumunského vozu vs. ojetiny z OBB.

Nový vůz "Astra" stojí cca 1 milion EUR, ČD za jednu ojetinu i s přeplacením RJ zaplatily 288 tisíc EUR za jeden vůz. Ještě nějaké dotazy?

+6/−1
21.12.2014 19:44

P40e24t30r 33M78a85r66e24č54e94k 1743961609198

Nekritizuji pořizovací cenu . Nýbrž to že předlužená firma utrácí další veřejné prostředky. A mimochodem , porovnáváte cenu "stoleté" ojetiny s novým vozem ! Nějaké dotazy ?

+2/−9
21.12.2014 20:01

R45a27d56e23k 32J59a86n81a60t68a 9465896424742

Jak už tu zaznělo, jedná se o vůz cca v polovině životnosti, po rekonstrukci, ovšem za 20% ceny nového. Tím, že koupě umožní vyřadit nejstarší vozy z DDR, klesne průměrné stáří vozidel (což je pro železničího dopravce základní výrobní přestředek), což je věc, na kterou musí průběžně dbát každá rozumná firma.

A mimochodem, ČD nejsou zadluženější, než typický český hypotékař. Poměr cizích zdrojů k aktivům je cca 50%, lidi si berou hypotéky i mnohem vyšší.

+7/−2
21.12.2014 20:19

D83a25n47i58e27l 58N65o79v25á96k 1711450286649

to srovnání s hypotékářem je pěkná krávovina.

+2/−6
21.12.2014 21:02

J10i69ř41í 90E58r28b91e39n 1543614346767

Jasně, podle intelignetů vašeho formátu by měly dráhy jezdit se čtyřicet let starými vozy a neopovažovat se utrácet za něco moderního, dokud si na to nevydělají, že? Jenže takto to nefunguje nikde na světě.

Koupě vagonů je totiž investice, ne utrácení. To je jako kritizovat klempíře za to, že si pořídil vybavení dílny na úvěr a ne z našpórovaných peněz ;-D

+10/0
21.12.2014 21:15

R20a57d63i61m 86Š87o52l90c 1405385565264

Tak ČD měly za rok 2013 zadluženost 55,8% a např. Regiojet za totéž období 53,3%. To je teda předlužení jak hovězí...

+6/0
21.12.2014 22:10

M79i11r52o65s11l58a50v 85Z40i32k80m90u36n54d 7409243824543

Jaké veřejné prostředky ??? Akciová společnost (z právního hlediska soukromoprávní subjekt) snad disponuje s veřejnými prostředky ???

Jenže mezi "stoletou ojetinou" (starou cca 30 let a již jednou modernizovanou) a novým vozem není z hlediska užitné hodnoty rozdíl ... Nehledě na to, že ty ojetiny nejsou zatíženy paranoidními představami nějakých desingérů, kteří se potřebují prosadit a uživit, ale jsou  z hlediska cestujícího FUNKČNÍ ...

0/0
5.1.2015 18:20

J69a85n 33S49ů48r17a 4265623203822

Super metoda porovnávat cenu ojetiny a nového vozu. A co pane Poláčku porovnat cenu, za kterou kupovaly ČD naposledy z Rakouska?

+1/−1
21.12.2014 20:19

R92o36m33a71n 22P25o20l56á74č36e37k 5956209475

Hodí te ji sem? :-).

Ale když lidé nadávají na kvalitu vozů, tak mi přijde lepší koupit 4 lepší vozy po reko, než 1 fungl nový.

+4/0
22.12.2014 0:30

J45a87n 76H72o35r41a 6577371186

Mistře Sůro,přečtěte si ještě jednou(nebuďte líný ;-))na co pan Poláček reagoval,zamyslete se(pokud jste toho schopen) a možná pochopíte to srovnání(dávám tomu tak 10 %)

+1/−1
29.12.2014 12:28

J85a67n 70H91o39r62a 6447481476

Promiňte,zapomněl jsem, že procenta nejsou Vaši silnou stránkou, čili tomu, že to pochopíte nedávám velkou šanci.......:-)

0/−1
29.12.2014 12:31

J47o67s92e13f 97K19o77p20e43c83k48y 9564262735

Znate snad nejakou soukromou autobusovou nebo zeleznicni firmu, ktera provozuje sluzby objednane krajem nebo statem zdarma? ;-)

+3/0
21.12.2014 20:38

R74a84d13i59m 40Š53o37l78c 1355645285474

A ve finále, i když jezdí bez objednávky, tak i tak bere peníze daňových poplatníků za nařízené slevy. Viz další můj příspěvek.

+2/0
21.12.2014 21:50

R13a51d33i80m 92Š39o86l88c 1585525545414

A to si představte kolik rumunských vozů bude mít třeba Regiojet za peníze daňových poplatníků. Viz http://ekonomika.idnes.cz/stat-zacne-hlidat-slevy-dopravcu-d4q-/eko-doprava.aspx?c=A140429_132653_eko-doprava_suj

+3/0
21.12.2014 21:49

R88o67m93a24n 96P72o87l60á68č93e94k 5166359135

Vždycky se mi libí tady tu diskuzi pročítat... Většina bude tu chtěla německou kvalitu, ale ovšem za české ceny... Navíc pokud se Vám nelibí co ČD provozuje, proč si nestěžujete u pravého klienta ČD, tedy na MD, krajích a nebo obcích co si vlak objednávají...

Navíc 99% zpoždění neovlivní ČD, ale opravy, které provádí SŽDC, rozkradené ZZ a samozřejmě v neposlední řady skokani a nehody na přejezdech...

+11/0
21.12.2014 18:16

P14a94t20r68i41k 38Š84e60b15e36s86t62a 4893182686375

české ceny jsou ovšem mnohdy vyšší,  než ty německé... tedy německá kvalita za německou cenu - a samo německé mzdy.

+1/−4
21.12.2014 19:52

P25e32t40r 70N69o71v58o22t80n62y 3759662779182

Německé mzdy nikoho nezajímají, většina nákladů ČD je za ty samé ceny jako v Německu.

+1/0
22.12.2014 2:30

J55a26n 54Š89p35e90c78i88á20n 2250560389619

Tak v nemecku je bez slevy vlak o trosicku drazsi nez cesta vlastnim osobnim autem. Takze ty vyse zminene dobytcaky proste odpovidaji cenove poptavce.

0/0
21.12.2014 21:49

M66i36r44o81s79l90a41v 78Z71i75k63m42u41n45d 7969873784613

No  jo, jenže jak dlouho pojedete třeba z Berlína do Hamburgu vlakem (centrum > centrum) a autem nebo z FFM do Hamburgu .... Osobní vlaky Nürnberg - Ingolstadt jedou cca 45 minut rychlostí 200 km/h. Za jak dlouho tam budete autem. Podobně ICE FFM - Köln 1.10 rychlostí až 300 km/h ...

0/0
5.1.2015 18:29
Foto

P27a81v96e79l 70M17a10k82o77v57e35c 8218245241

Česká republika aspiruje na titul "Největší smetiště Evropy"...:-(

http://makovecpavel.blog.idnes.cz/c/440212/Nase-zeme-nevzkveta-ale-kolonie-vzkveta.html

+2/−6
21.12.2014 17:30

H40a19n91a 85V46l79a95d75í46k39o83v50á 8890563925546

České dráhy mají co dohánět. Co se týká služeb a servisu, tak je pan Jančura hodně předběhl. U ČD není nikdo schopný vymyslet něco nového.

+2/−12
21.12.2014 14:35

D81a11n41i62e39l 56K64r85o65n36e81r 7954234826527

Jako co noveho? Aby ty vlaky letaly?

+6/−1
21.12.2014 15:04

H59a60n49a 11V31l53a21d50í98k65o51v45á 8660953305266

velmi vtipné, nějaké nové služby pro zákazníky

+2/0
21.12.2014 15:05

T52o89m 32J75u34r79e60č83k83a 6545152295205

Myslíte služby jako  "sanitky až k vlaku, protože nám už týden nefunguje klima a serem na údržbu" jak předváděl RegioJet nejen v loni, až se o to začala zajímat drážní inspekce, nebo vzor Slovensko, kdy s velkou slávou přijel první vlak RegioJetu  z Košic do Bratislavy téměř načas? ;-D

+4/−2
21.12.2014 15:14

H96a98n61a 62V85l33a88d50í55k70o11v70á 8590423965876

chápu Vaše útoky na Regiojet. Já zase nemám ráda ČD.

+3/−7
21.12.2014 15:17

T20o96m 89J45u19r38e16č90k17a 6285792985655

Jaké útoky? Píšu jen to, co se stalo a psalo se o tom i zde na idnesu ;-)

"Já zase nemám ráda ČD"

Jasně, to vysvětluje váš první post - žádný argument, žádný konstruktivní nápad, jen takové nicneříkající plácnutí, jen abyste si kopla. ;-D

+9/−1
21.12.2014 15:27

J26a76n 48S90ů40r11a 4655883823792

Pan Jurečka myslel služby 17 hodin v Landeku:-)

+1/−9
21.12.2014 17:59

T72o40m 75J96u28r30e15č73k47a 6635952735565

Nevšiml jsem si, že by v době kdy jezdila jedna sanitka za druhou pro kolabující cestující RJ díky nefunkční klimě a v Bezpráví dokonce i vrtulník, že by byla nějaká kalamita. ;-)

+7/0
21.12.2014 18:19

M25a83t10ě68j 92P69l54u67h53a88ř 6845382934625

Možná měl na mysli pan Jurečka služby "30 hodin nevypravit ani jediný vlak" jak tu předvedli vámi opěvovaní soukromí dopravci, zvláště pak LE.

R^

+7/−1
21.12.2014 19:12

P78e29t41r 40N97o36v27o26t14n42y 3419862699122

Kdo nic nedělá, nic nezkazí. ;-D

0/0
22.12.2014 14:39

D53a41n45i68e52l 30K33r17o40n42e72r 7294384226297

no ale co byste tam chtela vymyslet? Mi bude stacit, kdyz budou vlaky ciste a pohodlne, budou jezdit na cas a bude tam wifi. Nic dalsiho ve vlaku proste neni treba.

+2/−1
21.12.2014 15:16

K51a90r67e34l 67Ř35e54h16á32č97e46k 9392970791662

Je to vlak, dopravní prostředek, tak požadujete za služby. Nějaké být mohou, ale důležité je aby doprava byla rychlá, bezpečná, pohodlná a vlak jel pokud možno co nejpřesněji. To ostatní je jen pozlátko, ale s dopravou toho nemá moc společného. K čemu je káva zdarma, když načas dojede regiojetu jeden vlak z pěti. V tomhle nabízejí dráhy mnohem lepší službu. Jezdím všemi dopravci a každý má něco.

+5/0
21.12.2014 16:58

J36i15ř98í 52E24r21b53e25n 1853724386717

Nové služby pro zákazníky? Jako že by průvodčí začali třeba ještě prodávat prací prášky a životní pojištění, jako to museli dělat chudáci pošťáci? ;-D

+1/0
22.12.2014 16:12
Foto

A88l98a67n 78Ř97e14p96k61a 4515736

Chápu, chybí Vám u drah kávička zdarma a dortík za 9,-Kč ;-D JLV jakožto soukromá společnost provozující cateringové služby ve vlacích ČD těžko může prodávat občerstvení za takové nízké ceny, by byli v hluboké ztrátě a ceny teplých jídel jsou srovnatelné s běžnou restaurací.

k službám dále- zásuvky a WiFi mají dráhy taky, dokonce lépe funguje než u žlutých, noviny zdarma taky dostanete.

+1/0
21.12.2014 15:49

M62a12t75ě97j 35P22l70u15h90a34ř 6375722154665

A co nového? Navrhněte alespoň jednu věc.

+1/0
21.12.2014 19:11

J29i84ř96í 18P97r75ů81š60a 7385632655169

Mohl by nám všem pan Sůra vysvětli jak on sám chápe význam slova "dráhy" ? Jednou ho používá pro označení všeho kolem kolejí,ale dopravce RJ a Leo,jmenuje zvlášť, pak toto označení použije pouze v případě že píše o SŽDC a dnes zase píše pod slovem dráhy pouze a jenom ČD. Děkuji

+4/−2
21.12.2014 11:15

M64i29r47o34s11l27a25v 61G51r96o75s25s84m40a54n79n 8812149444

Já to chápu. To máte jako Hrad.

0/0
21.12.2014 12:27

M25i92r11o58s23l17a87v 63Z75i90k12m72u21n42d 7289563504673

Hrad je jeden, stejně jako Kreml a Bílý dům ..., případně jako Kyjev ...  tahle terminologie je zaběhlá jak v médiích, tak politické hantýrce ...

Bohužel v případě "české železnice" je průřezově "odbornost" novinářů v terminologickém označování jednotlivých subjektů  na velice nízké úrovni (například SŽDC je podle některých slovně Správa železniční a dopravní cesty !!!!), za zpoždění vlivem výlukové činnosti při opravách, modernizaci tratí prováděných SŽDC, odpovídají podle autorky reportáže v ČT České dráhy ...

Když jsem jí tento nedostatek napsal, odpověděla, že cestujícímu je jedno, zda je výluka věcí SŽDC nebo ČD ...

+4/0
21.12.2014 14:58

J65a32n 19S57ů52r24a 4315183803322

Dráhy = České dráhy. Myslím, že 99,99% čtenářů rozumí, ale chápu, že pro Vás je to podstatný problém k řešení:-)

+4/−4
21.12.2014 15:02

M66i30r11o78s34l29a49v 23Z63i69k34m27u22n62d 7499703494343

Co kdybyste si jako o železnici píšící novinář přečetl zákon číslo 266/1995 Sb., o dráhách v aktuálním znění ... dozvíte se tam, že existuje také dráha trolejbusová nebo speciální ...

Vizitkou novináře je také to, že píše srozumitelně.

Nechápu, proč používáte podivné významové "zkratky" -  dráhy = České dráhy (asi podle vzoru "říkáme Klaus, müslíme ODS, ... říkáme ODS, müslíme Klaus") , když si práci můžete ulehčit použitím iniciálové zkratky a místo dráhy napsat rovnou ČD ...

+2/0
21.12.2014 15:18

J64a82n 65S82ů13r22a 4255803343672

Titulek vždy zkracuje obsah informace. Slovo České dráhy je hned v druhé větě pod titulkem a hned na úvod je tak čtenáři zřejmé, o čem text je.

0/−1
21.12.2014 15:27

D49a85v37i14d 35Č65e95r54n89o32h48o91r91s15k92ý 1806424486206

a tak co misto drahy napsat CD ... hmmm .... kdyz uz jste takovy ,,odbornik´´ na dopravu tak by jste opravdu mohl rozlisovat mezi pojmem drahy a ceske drahy ....

+1/0
21.12.2014 21:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.