Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy vyfoukly RegioJetu vagóny, v Rakousku koupily padesát dalších

Přesun rakouských ojetých vozů na české železnice pokračuje. České dráhy se dohodly s rakouským státním dopravcem ÖBB na nákupu celkem 50 vozů na dálkovou dopravu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J90a74n 77P36e95r46n21i85k 8340411238176

Vlaky RailJet berou dráze to výhodu nad autobusovou dopravou. V pátek jsem jel poprvé RailJetem a kromě toho, že to dobře vypadá, to naopak přednosti dráhy před busem smazává. Stísněné a málo místa na nohy. Z mého pohledu jsou 100x lepší staré koženkové kupé, kde si můžu pohodlně natáhnout nohy.

+1/−3
22.12.2014 13:42

O41n98d39r71e73j 58K37a37l73m84a10n 1680216444762

Jo jo, ty nové standardy pro Evropského vietnamce vysokého 1,6 metru co vydrží sedět jako pravítko třeba dvě hodiny jsou prostě peklo.

+2/0
22.12.2014 23:52

J92a75n 23Č46e33k60a80l 7589175614794

Nepletete si to s Leo Expresem? Já tedy v Railjetu problém nemám, a to jsem hodně robustní postavy...

+1/−1
5.1.2015 12:50

M56i58r78o15s86l88a64v 88Z96i35k67m31u83n71d 7769863904153

Určitě nikoli. ačkoli je vůz Bmpz v Raijetu dlouhý 26,50, tedy o 10 cm delší než klasická ojetina Bmpz, tak tam má cestující méně místa ... na zjištění stačí pásmo dlouhé 2 metry nebo skládací dvoumetr.

Rovněž jsou nevýhodou miniaturní WC, asi jako v Pendolinech.

0/−1
5.1.2015 18:16

M73a19r25t60i68n 27N20o21v93o88t56n60ý 3506316191924

Jak se dalo čekat (a spousta lidí to tady předvídala), tak Jančura označil cenu nevýhodnou. Je jak malé ukřivděné děcko. Něco se mu nepovede, tak hned začne kopat okolo sebe.

http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/jancura-cd-chtely-rakouske-vagony-koupit-za-kazdou-cenu-1147760

+2/−3
22.12.2014 9:52

V12a77c57l68a97v 20H14a31j47e50k 3346539389

Nový vůz za poloviční cenu z ceny obvyklé??  Není to jen výše 1. splátky leasingu a snaha žlutého klauna o zviditelnění???:-)

+1/0
23.12.2014 7:34

M74a56t72ě88j 53P42l52u64h94a88ř 6605932754945

Ano, jelikož on brečí a hází kolem sebe hračky hystericky. Ten blbec s červeným nosem je skutečně exotický úkaz. R^

+2/0
23.12.2014 7:54

P42e46t84r 46M22a90r68e97č39e32k 1173631159938

To se to nakupuje za prachy daňových poplatníků ! Rv  A vyhazují stamiliony za marketingové "služby" firem spřízněných s vedením ČD.

+6/−11
21.12.2014 19:36

R23o28m92a66n 82P29o42l82á70č95e87k 5656389165

Nejdřív bych se uklidnil a porovnal náklady např. toho rumunského vozu vs. ojetiny z OBB.

Nový vůz "Astra" stojí cca 1 milion EUR, ČD za jednu ojetinu i s přeplacením RJ zaplatily 288 tisíc EUR za jeden vůz. Ještě nějaké dotazy?

+6/−1
21.12.2014 19:44

P87e95t73r 31M25a38r87e10č64e87k 1413461159578

Nekritizuji pořizovací cenu . Nýbrž to že předlužená firma utrácí další veřejné prostředky. A mimochodem , porovnáváte cenu "stoleté" ojetiny s novým vozem ! Nějaké dotazy ?

+2/−9
21.12.2014 20:01

R43a66d46e78k 47J69a81n70a67t37a 9925756424592

Jak už tu zaznělo, jedná se o vůz cca v polovině životnosti, po rekonstrukci, ovšem za 20% ceny nového. Tím, že koupě umožní vyřadit nejstarší vozy z DDR, klesne průměrné stáří vozidel (což je pro železničího dopravce základní výrobní přestředek), což je věc, na kterou musí průběžně dbát každá rozumná firma.

A mimochodem, ČD nejsou zadluženější, než typický český hypotékař. Poměr cizích zdrojů k aktivům je cca 50%, lidi si berou hypotéky i mnohem vyšší.

+7/−2
21.12.2014 20:19

D74a88n58i55e62l 62N19o42v57á84k 1471750156229

to srovnání s hypotékářem je pěkná krávovina.

+2/−6
21.12.2014 21:02

J62i14ř34í 45E23r83b48e14n 1593184286677

Jasně, podle intelignetů vašeho formátu by měly dráhy jezdit se čtyřicet let starými vozy a neopovažovat se utrácet za něco moderního, dokud si na to nevydělají, že? Jenže takto to nefunguje nikde na světě.

Koupě vagonů je totiž investice, ne utrácení. To je jako kritizovat klempíře za to, že si pořídil vybavení dílny na úvěr a ne z našpórovaných peněz ;-D

+10/0
21.12.2014 21:15

R34a27d37i45m 38Š49o95l38c 1355755395844

Tak ČD měly za rok 2013 zadluženost 55,8% a např. Regiojet za totéž období 53,3%. To je teda předlužení jak hovězí...

+6/0
21.12.2014 22:10

M83i52r47o10s18l61a41v 70Z64i69k17m62u13n56d 7619573204703

Jaké veřejné prostředky ??? Akciová společnost (z právního hlediska soukromoprávní subjekt) snad disponuje s veřejnými prostředky ???

Jenže mezi "stoletou ojetinou" (starou cca 30 let a již jednou modernizovanou) a novým vozem není z hlediska užitné hodnoty rozdíl ... Nehledě na to, že ty ojetiny nejsou zatíženy paranoidními představami nějakých desingérů, kteří se potřebují prosadit a uživit, ale jsou  z hlediska cestujícího FUNKČNÍ ...

0/0
5.1.2015 18:20

J38a49n 36S94ů37r91a 4145223553962

Super metoda porovnávat cenu ojetiny a nového vozu. A co pane Poláčku porovnat cenu, za kterou kupovaly ČD naposledy z Rakouska?

+1/−1
21.12.2014 20:19

R79o76m86a86n 74P48o61l70á45č48e95k 5976769565

Hodí te ji sem? :-).

Ale když lidé nadávají na kvalitu vozů, tak mi přijde lepší koupit 4 lepší vozy po reko, než 1 fungl nový.

+4/0
22.12.2014 0:30

J13a63n 19H74o42r81a 6877471286

Mistře Sůro,přečtěte si ještě jednou(nebuďte líný ;-))na co pan Poláček reagoval,zamyslete se(pokud jste toho schopen) a možná pochopíte to srovnání(dávám tomu tak 10 %)

+1/−1
29.12.2014 12:28

J63a46n 88H57o87r24a 6557951956

Promiňte,zapomněl jsem, že procenta nejsou Vaši silnou stránkou, čili tomu, že to pochopíte nedávám velkou šanci.......:-)

0/−1
29.12.2014 12:31

J15o43s90e86f 82K30o86p63e94c90k21y 9714742405

Znate snad nejakou soukromou autobusovou nebo zeleznicni firmu, ktera provozuje sluzby objednane krajem nebo statem zdarma? ;-)

+3/0
21.12.2014 20:38

R71a79d91i73m 81Š39o78l73c 1195425585324

A ve finále, i když jezdí bez objednávky, tak i tak bere peníze daňových poplatníků za nařízené slevy. Viz další můj příspěvek.

+2/0
21.12.2014 21:50

R84a89d72i56m 89Š51o10l91c 1435655255804

A to si představte kolik rumunských vozů bude mít třeba Regiojet za peníze daňových poplatníků. Viz http://ekonomika.idnes.cz/stat-zacne-hlidat-slevy-dopravcu-d4q-/eko-doprava.aspx?c=A140429_132653_eko-doprava_suj

+3/0
21.12.2014 21:49

R88o86m78a85n 95P35o56l88á16č27e77k 5956509725

Vždycky se mi libí tady tu diskuzi pročítat... Většina bude tu chtěla německou kvalitu, ale ovšem za české ceny... Navíc pokud se Vám nelibí co ČD provozuje, proč si nestěžujete u pravého klienta ČD, tedy na MD, krajích a nebo obcích co si vlak objednávají...

Navíc 99% zpoždění neovlivní ČD, ale opravy, které provádí SŽDC, rozkradené ZZ a samozřejmě v neposlední řady skokani a nehody na přejezdech...

+11/0
21.12.2014 18:16

P65a26t41r33i57k 38Š60e79b12e72s31t44a 4303292746475

české ceny jsou ovšem mnohdy vyšší,  než ty německé... tedy německá kvalita za německou cenu - a samo německé mzdy.

+1/−4
21.12.2014 19:52

P37e23t75r 91N91o52v10o86t22n16y 3129422439672

Německé mzdy nikoho nezajímají, většina nákladů ČD je za ty samé ceny jako v Německu.

+1/0
22.12.2014 2:30

J22a75n 15Š27p85e82c60i19á17n 2850300199839

Tak v nemecku je bez slevy vlak o trosicku drazsi nez cesta vlastnim osobnim autem. Takze ty vyse zminene dobytcaky proste odpovidaji cenove poptavce.

0/0
21.12.2014 21:49

M15i63r61o14s36l24a67v 89Z64i29k57m79u23n25d 7539213504363

No  jo, jenže jak dlouho pojedete třeba z Berlína do Hamburgu vlakem (centrum > centrum) a autem nebo z FFM do Hamburgu .... Osobní vlaky Nürnberg - Ingolstadt jedou cca 45 minut rychlostí 200 km/h. Za jak dlouho tam budete autem. Podobně ICE FFM - Köln 1.10 rychlostí až 300 km/h ...

0/0
5.1.2015 18:29
Foto

P45a44v60e55l 38M13a43k90o86v27e15c 8898715821

Česká republika aspiruje na titul "Největší smetiště Evropy"...:-(

http://makovecpavel.blog.idnes.cz/c/440212/Nase-zeme-nevzkveta-ale-kolonie-vzkveta.html

+2/−6
21.12.2014 17:30

H94a32n59a 12V74l27a75d76í56k55o57v46á 8710673165976

České dráhy mají co dohánět. Co se týká služeb a servisu, tak je pan Jančura hodně předběhl. U ČD není nikdo schopný vymyslet něco nového.

+2/−12
21.12.2014 14:35

D65a59n12i72e49l 54K18r33o10n92e33r 7794714586397

Jako co noveho? Aby ty vlaky letaly?

+6/−1
21.12.2014 15:04

H85a95n54a 30V31l60a48d61í10k69o66v13á 8980793665706

velmi vtipné, nějaké nové služby pro zákazníky

+2/0
21.12.2014 15:05

T33o80m 28J48u40r68e20č27k50a 6235362115805

Myslíte služby jako  "sanitky až k vlaku, protože nám už týden nefunguje klima a serem na údržbu" jak předváděl RegioJet nejen v loni, až se o to začala zajímat drážní inspekce, nebo vzor Slovensko, kdy s velkou slávou přijel první vlak RegioJetu  z Košic do Bratislavy téměř načas? ;-D

+4/−2
21.12.2014 15:14

H93a94n15a 97V26l71a49d27í46k84o47v27á 8960123125826

chápu Vaše útoky na Regiojet. Já zase nemám ráda ČD.

+3/−7
21.12.2014 15:17

T50o19m 52J43u32r98e98č52k19a 6985262855375

Jaké útoky? Píšu jen to, co se stalo a psalo se o tom i zde na idnesu ;-)

"Já zase nemám ráda ČD"

Jasně, to vysvětluje váš první post - žádný argument, žádný konstruktivní nápad, jen takové nicneříkající plácnutí, jen abyste si kopla. ;-D

+9/−1
21.12.2014 15:27

J78a17n 33S47ů79r15a 4735603153822

Pan Jurečka myslel služby 17 hodin v Landeku:-)

+1/−9
21.12.2014 17:59

T18o26m 53J85u94r80e31č42k66a 6175432985145

Nevšiml jsem si, že by v době kdy jezdila jedna sanitka za druhou pro kolabující cestující RJ díky nefunkční klimě a v Bezpráví dokonce i vrtulník, že by byla nějaká kalamita. ;-)

+7/0
21.12.2014 18:19

M82a66t58ě93j 95P61l87u26h54a63ř 6885662764235

Možná měl na mysli pan Jurečka služby "30 hodin nevypravit ani jediný vlak" jak tu předvedli vámi opěvovaní soukromí dopravci, zvláště pak LE.

R^

+7/−1
21.12.2014 19:12

P78e27t96r 38N32o44v35o43t27n78y 3239132719872

Kdo nic nedělá, nic nezkazí. ;-D

0/0
22.12.2014 14:39

D66a58n77i92e79l 12K49r80o30n20e77r 7974274656627

no ale co byste tam chtela vymyslet? Mi bude stacit, kdyz budou vlaky ciste a pohodlne, budou jezdit na cas a bude tam wifi. Nic dalsiho ve vlaku proste neni treba.

+2/−1
21.12.2014 15:16

K61a63r28e28l 66Ř51e24h69á78č21e64k 9772490481792

Je to vlak, dopravní prostředek, tak požadujete za služby. Nějaké být mohou, ale důležité je aby doprava byla rychlá, bezpečná, pohodlná a vlak jel pokud možno co nejpřesněji. To ostatní je jen pozlátko, ale s dopravou toho nemá moc společného. K čemu je káva zdarma, když načas dojede regiojetu jeden vlak z pěti. V tomhle nabízejí dráhy mnohem lepší službu. Jezdím všemi dopravci a každý má něco.

+5/0
21.12.2014 16:58

J80i92ř89í 98E59r94b85e95n 1863744726977

Nové služby pro zákazníky? Jako že by průvodčí začali třeba ještě prodávat prací prášky a životní pojištění, jako to museli dělat chudáci pošťáci? ;-D

+1/0
22.12.2014 16:12

A96l85a59n 33Ř27e69p79k65a 4255936

Chápu, chybí Vám u drah kávička zdarma a dortík za 9,-Kč ;-D JLV jakožto soukromá společnost provozující cateringové služby ve vlacích ČD těžko může prodávat občerstvení za takové nízké ceny, by byli v hluboké ztrátě a ceny teplých jídel jsou srovnatelné s běžnou restaurací.

k službám dále- zásuvky a WiFi mají dráhy taky, dokonce lépe funguje než u žlutých, noviny zdarma taky dostanete.

+1/0
21.12.2014 15:49

M84a15t45ě51j 88P97l80u24h33a10ř 6415502384845

A co nového? Navrhněte alespoň jednu věc.

+1/0
21.12.2014 19:11

J17i27ř16í 67P75r66ů40š52a 7925532275829

Mohl by nám všem pan Sůra vysvětli jak on sám chápe význam slova "dráhy" ? Jednou ho používá pro označení všeho kolem kolejí,ale dopravce RJ a Leo,jmenuje zvlášť, pak toto označení použije pouze v případě že píše o SŽDC a dnes zase píše pod slovem dráhy pouze a jenom ČD. Děkuji

+4/−2
21.12.2014 11:15

M29i86r46o18s68l82a64v 85G17r84o63s17s16m87a24n71n 8502729664

Já to chápu. To máte jako Hrad.

0/0
21.12.2014 12:27

M56i56r74o25s98l63a22v 88Z57i63k41m21u91n34d 7159783934773

Hrad je jeden, stejně jako Kreml a Bílý dům ..., případně jako Kyjev ...  tahle terminologie je zaběhlá jak v médiích, tak politické hantýrce ...

Bohužel v případě "české železnice" je průřezově "odbornost" novinářů v terminologickém označování jednotlivých subjektů  na velice nízké úrovni (například SŽDC je podle některých slovně Správa železniční a dopravní cesty !!!!), za zpoždění vlivem výlukové činnosti při opravách, modernizaci tratí prováděných SŽDC, odpovídají podle autorky reportáže v ČT České dráhy ...

Když jsem jí tento nedostatek napsal, odpověděla, že cestujícímu je jedno, zda je výluka věcí SŽDC nebo ČD ...

+4/0
21.12.2014 14:58

J24a41n 57S84ů52r76a 4325633973602

Dráhy = České dráhy. Myslím, že 99,99% čtenářů rozumí, ale chápu, že pro Vás je to podstatný problém k řešení:-)

+4/−4
21.12.2014 15:02

M87i51r67o12s30l85a70v 35Z53i70k46m54u55n92d 7169323754723

Co kdybyste si jako o železnici píšící novinář přečetl zákon číslo 266/1995 Sb., o dráhách v aktuálním znění ... dozvíte se tam, že existuje také dráha trolejbusová nebo speciální ...

Vizitkou novináře je také to, že píše srozumitelně.

Nechápu, proč používáte podivné významové "zkratky" -  dráhy = České dráhy (asi podle vzoru "říkáme Klaus, müslíme ODS, ... říkáme ODS, müslíme Klaus") , když si práci můžete ulehčit použitím iniciálové zkratky a místo dráhy napsat rovnou ČD ...

+2/0
21.12.2014 15:18

J70a82n 10S19ů30r93a 4355403183702

Titulek vždy zkracuje obsah informace. Slovo České dráhy je hned v druhé větě pod titulkem a hned na úvod je tak čtenáři zřejmé, o čem text je.

0/−1
21.12.2014 15:27

D14a97v92i45d 64Č61e11r15n94o38h90o15r63s78k34ý 1326404696856

a tak co misto drahy napsat CD ... hmmm .... kdyz uz jste takovy ,,odbornik´´ na dopravu tak by jste opravdu mohl rozlisovat mezi pojmem drahy a ceske drahy ....

+1/0
21.12.2014 21:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.