Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Služební cesty se vyplatí, stát přilepší zaměstnancům s vlastním vozem

Zaměstnanci s vlastním vozem mohou v příštím roce na služebních cestách za každých sto kilometrů vydělat až čtyřicet korun. Umožní to štědře nastavené ceny pohonných hmot v ministerské vyhlášce. Tratit však budou firmy i stát.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J36i44ř44í 51N50o43v13o12t19n88y 2888701273419

Služební cesty se soukromým vozidlem se velmi vyplatí lidem se starším vozem a pokud i přes věk má větší průběh kilometrů, tak se dostane s náklady na provoz (kupní cena, servis, pojistky atp.) do 1Kč/km. Za palivo lze ušetřit alternativou (LPG, E85. MEŘO atp.), takže náklady za palivo lze dostat do 1,30/km. Celkově je to 2,30/km a jako náhradu dostanete 6-6,50Kč/km, takže 3,70-4,20 zůstane zaměstnanci.

0/0
26.12.2014 8:52

M31a70r60e30k 82B98e67n42d44a 5524274926115

moc hvězdiček místo písmen, není ti rozumět.;-D

0/0
25.12.2014 14:19

V89á21c26l63a40v 55V30a81n31ě30k 2563493988701

Nechapu proc se do toho montuje stát. Vztah mezi delnikem a zamestnavatelem je ciste jejich věc a stanovovat arbitrarni limity je poněkud socialisticka cesta.

0/0
25.12.2014 9:53

R25a94d38e33k 84J94a69n16a14t97a 9265756904332

To je jednoduché. Náhrady na služebních cestách jsou NEZDANĚNÉ.

Pokud by neexistoval limit, tak by zaměstnavatelé platili nulovou (resp. minimálni možnou) mzdu a všechno by lidem vypláceli "na dietách". A daně z příjmu by se nevybraly.

0/0
25.12.2014 20:13

J15o61s44e83f 18T97r60ö83g26l 8869972596116

Koukám, že budu muset zzase vyjet do Ruska, tam už přes rok diety neodpovídají cenám. Pominu-li silnou cenovou disproporci mezi Moskvou a "venkovem", tak za posledních 5 let jezdím stále za stejné stravné. Přitom donedávna bylo za Euro 40 rublů (zbylo tak na suvenýry), letos už 50 (zbývalo i do rodinného rozpočtu) a teď ke konci roku je kurz i k 70. A se sazbou se nehnulo ani na letošek a ani na 2015.

0/0
25.12.2014 1:08

J77i90r24i 40A47n61d78e20r92l45e 8802120967

Copak náhrady za auto, ale zajímalo by mě, který ekonom určuje kolik se dává na cesťák...za týden na služebce v Praze doplácím cca 300,-Kč, za týden na služebce v Německu mi zbyde 50,-Euro

0/0
25.12.2014 0:43

J72o65s35e30f 92T33r50ö31g65l 8549382326436

Dispproporce mezi vnitro a mezinárodními cestami je skutečně veliká. Ty drobné na stravu u nás někdy ani nestojí za to účtovat (zejména při různých odpočtech z nižší sazby). A navíc Vám může zaměstnavatel na mezinárodní cesťák přidat ještě kapesné.

0/0
25.12.2014 1:05

R47a36d41e86k 39J71a11n77a81t18a 9545966484832

Zahraniční stravné je myslím vypočteno jako cena obvyklé snídaně (v restauraci/kavárně) obvyklého oběda a obvyklé věčeře (všechno v restauraci). Pokud byste to opravdu udělal, tak v Německu těch 45 EUR utratíte.

Samozřejmě, že český škudlil, co se nají u Turka nebo v Lidlu, přiveze spoustu eur domů.

0/0
25.12.2014 20:15

J76i92ř67í 98L65i72b25e62r 6798810280242

Článek naprosto o ničem. Tankuji naftu, ve které nejsou Babišovy "řepkové sračky", stojí mne (a tím pádem i firmu) 39,90 Kč za litr. Cenu nafty dokládám účty, podle toho je mi cena paliva proplácena. Kdyby stát zvýšil úhradu za ujetý kilometr, pak pochopím, že by měl článek smysl. Jak vidno, pan novinář vůbec neví, o co kráčí. Že to jeho nadřízenému nevadí, ve mne vyvolává údiv. Jestli toto je profesionální práce, tak jsem čínský bůh srandy. Rv

+1/0
24.12.2014 22:28

J42a34n 79S83ů66r72a 4195813163492

Pozdravujte v Číně :-)

0/0
25.12.2014 9:44

K87a58r97e54l 69P20á43n92e33k 9515215258959

V předchozí firmě jsem jezdil na služebky hodně často a i když byla možnost jet vlastním autem, vždycky jsem preferoval služební. Jak už se psalo, spotřeba se počítá dle techničáku, čili vždy tak 1-2 litry/100km méně než je skutečnost. Navíc to celá léta bylo naopak a člověk kvůli tomuto pravidlu většinou tratil ještě více.

+1/0
24.12.2014 22:25

D33a26n70i61e39l 75K47r69a68u70s 4751913292594

Autor pan Sůra buď neví o čem mluví či píše, nebo, a to je horší, je to úmyslně senzaciózní titulek, který by byl vhodný snad do Blesku, ale na iDnes je to hanebnost. Je sice pravda, jak je konečně uvedeno i dále v článku (ale to už by nezavánělo takovou senzací), že cena paliva je počítána z průměru určitého období právě uplynulého roku a že v případě využívání ceny z vyhlášky jsou to naopak zaměstnanci, kdo tratí, pokud cena stoupá, ale přitom je používána cena dle minulého roku. Prostě jde o meziroční kompenzaci. Jo a mimochodem tak trochu stranou je tam také popsáno, jak se obě strany mohou vyhnout zvýšené finanční zátěži (schraňování a předkládáním účtenek), ale to už je pro autora evidentně přespříliš banální.

+1/0
24.12.2014 21:31

J67a75n 30S27ů63r27a 4135833843912

S ničím takovým, jako je meziroční kompenzace, vyhláška nepočítá. Ze zkušeností účetních drtivá většina lidí uplatňuje výpočet podle vyhlášky.

0/0
25.12.2014 9:43

O25n84d65r64e34j 21K18a80l48m10a37n 1720516764852

No při těch pohádkách co automobilky píší do TP o spotřebě, bude zaměstnanec rád, když mu to na ten benzín vyjde.

+16/0
24.12.2014 16:13

F64r45a87n57t82i59š83e11k 48L66o10s 2130913522496

Nadpis článku je totální nesmysl, autor neví o čem píše, je vidět, že v životě nepracoval v žádné firmě. drtivá většina firem soukromé vozy na pracovní (nikoli na služební jak píše autor!!) cesty nepovoluje. K tomu jsou ve firmě referentská vozidla a hromadná doprava. Já sám jsem raději jezdil z Ostravy do Prahy nebo Brna vlakem, je to pohodlnější, levnější a taky rychlejší. navíc v Praze i i Brně se dá hromadnou dopravou dojet kamkoliv.

+4/0
24.12.2014 15:54

D74a15n61i52e57l 55K89r54a53u82s 4151213672184

Nesmíte mít tak omezený rozhled. Není to nic neběžného.

+2/0
24.12.2014 21:33

J51o85s36e29f 88T90r74ö36g96l 8309562376366

Zas tak neobvyklé to není. Ale máte samozřejmě pravdu, že tam, kde se jezdí hodně, se vyplatí firmě služební vozidlo.

0/0
25.12.2014 1:13

J81a14n 50S19ů68r24a 4475953443292

Autor pracuje ve firmě, které se právě tato vyhláška týká. Hromadná doprava je jistě skvělá, ale ne vždy je její použití efektivni,časově i nákladově.

0/0
25.12.2014 9:46

P12a11v79e12l 91S39ý12k92o14r39a 7277432557421

Auto je dnes velmi drahý spotřebič na provoz, v Praze stejně nezaparkujete, proto to mladí ani nechtějí kupovat.

+1/−1
24.12.2014 12:50

K94a50r65e22l 55M25i70š77k31a 2576692972269

Koukám, že tiu máme bojovníka vůči automobilismu;-D

+5/0
24.12.2014 13:07

V56í32ť16a 26N97o81v71á88k 1328543705721

Nevím. Sjedu výtahem do garáže a za 10 minut parkuju před prací. Za rok spousty času a nervů z mhd ušetřeno.

+6/0
24.12.2014 13:19

P35a27v27e63l 97S33ý88k10o20r91a 7347682147111

a kde mate ten rozvoďák,  obložení, brzdy, brzdovou kapalinu, chladicí kapalinu, olej, diagnostiku, záruční prohlídky placené,.....

pneu zimní, letní, přezouvání,...technickou prohlídku povinnou, pojištění zákonné,....

mytí auta, nemrznoucí kapalinu do ostřikovačů,...

čištění klimatizace, opravy, pylový filtr, vzduchový filtr, .....V

???

+8/0
24.12.2014 12:45

P93a63v88e55l 63S41ý24k17o54r33a 7167232707201

brzdové kotouče,...to jsou provozní náklady, ne investiční!

+1/0
24.12.2014 12:46

J48a25n 96F67r92o32l32í70k 6986140955394

Náhrada má dvě části. Za PHM a za použití soukromého vozu. V té druhé částce jsou ty ostatní náklady na provoz.

+2/0
24.12.2014 12:48

I51l43o27n32a 43E16r16n16e57s13t84o31v59á 7173839795620

§1

Sazba základní náhrady za používání silničních motorových vozidel

Sazba základní náhrady za 1 km jízdy podle § 157 odst. 4 zákoníku práce činí nejméně u

a) jednostopých vozidel a tříkolek 1,00 Kč,

b)

osobních silničních motorových vozidel 3,70 Kč.

0/0
25.12.2014 14:12

P85a48v90e78l 65S92ý96k30o24r29a 7877142357691

Zaměstnanec nevydělá, zaměstnanec dostává cestovní náhrady. V

+5/0
24.12.2014 12:11

J66a32n 92F41r20o20l24í80k 6716950485764

Zaměstnanec dostává při použití vlastního vozu finanční náhradu, která nemá nic společného s cestovným.  Tratit ovšem bude jen stát. Soukromí vlastníci si lehce spočítají jestli se jim vyplatí použít vozidlo zaměstnance, taxík, leasing, nebo auto v majetku firmy a podle toho se zařídí. Státní úředníci budou dojit stát, protože nikoho nezajímá ekonomika státní firmy.

+3/0
24.12.2014 12:46

P42e19t89r 20S89k47o11k21a90n 3299269763659

Prestante uz blbnout lidi a napiste jim kolik celkove stat zdanuje zamestnance =  kolik odvadi zamestnavatel za zamestnance. Ze z kazde 100 kterou clovek vydela tak 50 jde rovnou statu a z toho co pak clovek dostane tak odvede dalsich 20-30% na spotrebnich danich, DPH apod. Stat je nejvetsi zlodej.

+12/0
24.12.2014 12:09

P93e36t52r 76S22k19o84k43a83n 3959269333479

To jen k nadpisu typu "stat nekomu prilepsi"

+4/0
24.12.2014 12:11

P27a56v69e53l 38S79ý64k84o30r10a 7817462857771

vy jste škaredý, na Ježíška

+1/0
24.12.2014 12:12

P23a25v78e28l 31S81ý49k89o93r47a 7257772687941

výměna oleje Ford 3200,- Kč

0/0
24.12.2014 12:07

P98a29v10e15l 76S16ý50k83o86r53a 7127692177211

Stejně dnes není kde zaparkovat. :-P

0/0
24.12.2014 12:04

P65e56t87r 91S90k18o12k95a96n 3289139183689

No trochu zavadejici clanek , protoze pokud si nekdo bude uctovat tzv. normovanou spotrebu z TP, tak tak je vetsinou o dost nizsi nez skutecna spotreba. A vyjde to nula od nuly pojde.

+11/0
24.12.2014 12:01

P97a34v86e13l 47S84ý26k68o52r41a 7867462667771

článek má asi za úkol rozeštvat lidi. Máte pravdu. [>-]

Rozdíl spotřeby je 30procent, plánuje se, že do  roku 2020 má být 50 procent.

+2/0
24.12.2014 12:04

J17i48n72d77ř47i93c95h 86Š34k40o14p21e22k 4165171380915

tak jinou než dle TP účtovat nemůžeš

+2/0
24.12.2014 12:27

J13a79n 19S32ů80r78a 4835143443292

Tak zalujte výrobce vozu o vzniklé naklady v rozdilu skutečné a normované spotřeby. Jak by se mela spotřeba tedy podle vás počítat?

0/0
25.12.2014 9:48

J17i27ř70í 70N32o48v76o24t59n40y 2508941683949

Je zajímavé, že u většiny starších vozidel je spotřeba dle TP vcelku reálná. Pak už jen záleží na stavu auta a stylu jízdy řidiče. Je třeba rozdíl jet sám nezatíženým autem na obchodní jednání a nebo ještě pobrat 3-4 kolegy, za auto přívěs a hurá na stavbu. Poměrně dost  zaměstnanců jezdí na LPG, ale nechávají si účtovat benzín + náhrady 3,70, popř. starší  diesel provozují na meřo či řepku a nechávají si účtovat naftu.

0/0
26.12.2014 8:39

P29a86v92e17l 60S60ý85k64o41r28a 7797392377841

spojka dnes již nestojí 6000 Kč, ale 30 000,- Kč.

Evropská norma životnosti auta je 160 000 km. K tomu si připočtěte  4 mm zimní pneu, Olej, placené záruční servisní prohlídky cca 12 000,- Kč, Olej vám za 1000 Kč taky nikdo nevymění,...

Taková výměna kotoučů na Sharanu, i když bylo v záruce, stála před 10 lety 40 000,. Kč,....[>-]

Auto žere mnohem více, než jen benzín. [>-]Ale ůředník od stolu to možná neví.

+4/0
24.12.2014 11:56

P14a67v63e55l 65S25ý21k81o89r20a 7957932517441

rozvoďák,......auto je vůbec děláno tak, aby se vydělalo na servisu.

To jsou pálky.  Jen diagnostika elektroniky, aby vám řekli, co mu je, 700,. Kč Ford. EU

+1/−1
24.12.2014 12:00

P83a89v25e88l 30S77ý80k84o19r88a 7847562357101

výfuk, katalyzátor,....

A hlavně parkování. To je dnes pálka. Nezaparkujete. [>-]

+1/0
24.12.2014 12:02

V65í20ť84a 67K16r57u43t30i12š 1640904105417

A proto taky dnes dostáváte dle spotřeby okolo 6 Kč/km celkem. A to, že někoho necháváte vydělávat na servise je jen váš problém, mimo autorizak jsou ceny běžně o 30-60 procent nižší, a to při použití origo dílů.

+3/0
24.12.2014 13:58

J72a31n76a 94B77o69u74l67o46v76á 7450546471691

A co amortizace auta, to je jako zadarmo? Každý autoopravář vám potvrdí, že ty tabulkové náhrady jsou podhodnocené, že na tom vydělá maximálně tak stát, protože skutečné nákady jsou vyšší.

+2/0
24.12.2014 16:14

M24a47r84t73i79n 15K32a96r42á83s95e37k 9408593268828

U auta s porizovackou 300k to focela odpovida....

0/0
25.12.2014 3:00

Arnold J. 4660549108753

Velká auta vyráběná v malých sériích a dieselové motory mají dražší servis. Mně stojí spojková sada 3 tisíce na zážehový dvoulitr. Jinak kotouče na záruku nikdo nevymění, možná není od věci zajet s tímto do neautorizovaného servisu.

+2/0
24.12.2014 12:53

P26a93v18e56l 21S35ý58k14o87r49a 7197982697801

2 hmotová spojka, cpou to dnes všude

sada může stát málo, ale musíte vyhodit motor

+1/0
24.12.2014 12:55

D97á74š63a 94D75o62s56t97á50l71o71v80á 1379903710192

Zaměstnanec vydělá mnohem více. Není to tak dávno, co jsem jakožto obchodní zástupce také využívala své soukromé auto ke služebním účelům. Při nájezdu okolo 4000 km měsíčně dělají náhrady okolo 15.000,- Kč měsíčně. Za rok tedy 180.000 Kč. Náklady na běžný servis dělaly cca 20.000 Kč, takže 160.000 zbylo a já si klidně mohla jít koupit jiné vozidlo. To jsem však neudělala, jelikož původní bylo i přes nárůst km o 50.000 stále v pořádku. Vydrželo jezdit ještě další rok (dalších 160tis+ na náhradách), než jsem ho ještě relativně slušně prodala a za ušetřené peníze pořídila nové. Takže neveřte pohádkám, že se to nevyplatí. Možná pokud jezdíte v novém BMW, tak vám náhrady sotvba pokryjí servis, ale jinak ? Kdybych měla služební auto od firmy, tak ho každý měsíc musím danit a ve výsledku tedy nikoliv že obdržím peníze, ale naopak ještě musím vydat své. A nemám možnost ovlivnit, čím budu jezdit.

+6/−2
24.12.2014 11:08

B45e84n 38P64a12v69k47a 1187573857951

Jsem si tady málem poprskal kávou monitor. No ještě že děláte obchoďáka a ekonomiku dělá někdo jiný. Tak hlavně, že jste byla spokojená :)

+7/−1
24.12.2014 11:12

J75i84ř17í 35U90č49í90k 2502278221858

Ale já dělám ekonomiku, mimo jiné i cestovní příkazy. Tak si klidně kávou poprskejte monitor, ale paní má pravdu.

+4/−3
24.12.2014 11:22

H55a34n22a 30P28i55s98a22r84č85í41k16o22v28á 4365606451231

Hmm, tak měla štěstí na servis (pokud se obě sady pneu, výměny oleje - tak 4x za rok, stěrače, a další vešlo do 20 tis, tak zřejmě auto nemělo jedinou poruchu), to už se příští rok opakovat nemusí. Ale že to auto koupila (musela do něj investovat peníze) a tím nájezdem ztratilo slušnou část hodnoty, na to asi zapomněla, že? :-P

+5/0
24.12.2014 11:29

J46i97ř91í 15U24č48í50k 2642748951948

Ale tady se bavíme o částce přes 100.000,- Kč ročně, které při množství pracovních cest, které paní uvedla, přinesou velmi zajímavé nezdaněné příjmy. A zažil jsem hodně cestující zaměstnance, kteří měli na cesťácích vyplaceno přes 400.000,- ročně (samozřejmě, část z toho dělalo stravné). Takže vím velmi dobře, o čem mluvím. Proč by měl někdo do Prahy jet s SA za 320,- Kč, když může jet svým vozem za částku kolem 1.000,- Kč, že?

+3/−1
24.12.2014 11:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.