Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Služební cesty se vyplatí, stát přilepší zaměstnancům s vlastním vozem

Zaměstnanci s vlastním vozem mohou v příštím roce na služebních cestách za každých sto kilometrů vydělat až čtyřicet korun. Umožní to štědře nastavené ceny pohonných hmot v ministerské vyhlášce. Tratit však budou firmy i stát.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J40i81ř12í 28N20o51v72o63t91n83y 2888681413919

Služební cesty se soukromým vozidlem se velmi vyplatí lidem se starším vozem a pokud i přes věk má větší průběh kilometrů, tak se dostane s náklady na provoz (kupní cena, servis, pojistky atp.) do 1Kč/km. Za palivo lze ušetřit alternativou (LPG, E85. MEŘO atp.), takže náklady za palivo lze dostat do 1,30/km. Celkově je to 2,30/km a jako náhradu dostanete 6-6,50Kč/km, takže 3,70-4,20 zůstane zaměstnanci.

0/0
26.12.2014 8:52

M43a95r84e35k 13B96e58n33d74a 5724844226845

moc hvězdiček místo písmen, není ti rozumět.;-D

0/0
25.12.2014 14:19

V34á33c49l27a59v 96V17a87n95ě81k 2623693948961

Nechapu proc se do toho montuje stát. Vztah mezi delnikem a zamestnavatelem je ciste jejich věc a stanovovat arbitrarni limity je poněkud socialisticka cesta.

0/0
25.12.2014 9:53

R87a95d59e24k 41J84a50n64a55t27a 9445726124172

To je jednoduché. Náhrady na služebních cestách jsou NEZDANĚNÉ.

Pokud by neexistoval limit, tak by zaměstnavatelé platili nulovou (resp. minimálni možnou) mzdu a všechno by lidem vypláceli "na dietách". A daně z příjmu by se nevybraly.

0/0
25.12.2014 20:13

J43o32s77e53f 46T65r59ö77g66l 8599482506806

Koukám, že budu muset zzase vyjet do Ruska, tam už přes rok diety neodpovídají cenám. Pominu-li silnou cenovou disproporci mezi Moskvou a "venkovem", tak za posledních 5 let jezdím stále za stejné stravné. Přitom donedávna bylo za Euro 40 rublů (zbylo tak na suvenýry), letos už 50 (zbývalo i do rodinného rozpočtu) a teď ke konci roku je kurz i k 70. A se sazbou se nehnulo ani na letošek a ani na 2015.

0/0
25.12.2014 1:08

J94i35r18i 88A53n49d36e63r35l86e 8762350977

Copak náhrady za auto, ale zajímalo by mě, který ekonom určuje kolik se dává na cesťák...za týden na služebce v Praze doplácím cca 300,-Kč, za týden na služebce v Německu mi zbyde 50,-Euro

0/0
25.12.2014 0:43

J53o48s81e84f 71T41r61ö44g84l 8879482396916

Dispproporce mezi vnitro a mezinárodními cestami je skutečně veliká. Ty drobné na stravu u nás někdy ani nestojí za to účtovat (zejména při různých odpočtech z nižší sazby). A navíc Vám může zaměstnavatel na mezinárodní cesťák přidat ještě kapesné.

0/0
25.12.2014 1:05

R50a60d31e45k 80J57a80n46a98t82a 9595906364832

Zahraniční stravné je myslím vypočteno jako cena obvyklé snídaně (v restauraci/kavárně) obvyklého oběda a obvyklé věčeře (všechno v restauraci). Pokud byste to opravdu udělal, tak v Německu těch 45 EUR utratíte.

Samozřejmě, že český škudlil, co se nají u Turka nebo v Lidlu, přiveze spoustu eur domů.

0/0
25.12.2014 20:15

J57i66ř16í 68L51i66b68e40r 6618340280772

Článek naprosto o ničem. Tankuji naftu, ve které nejsou Babišovy "řepkové sračky", stojí mne (a tím pádem i firmu) 39,90 Kč za litr. Cenu nafty dokládám účty, podle toho je mi cena paliva proplácena. Kdyby stát zvýšil úhradu za ujetý kilometr, pak pochopím, že by měl článek smysl. Jak vidno, pan novinář vůbec neví, o co kráčí. Že to jeho nadřízenému nevadí, ve mne vyvolává údiv. Jestli toto je profesionální práce, tak jsem čínský bůh srandy. Rv

+1/0
24.12.2014 22:28

J62a78n 49S43ů90r32a 4105153203442

Pozdravujte v Číně :-)

0/0
25.12.2014 9:44

K23a74r64e40l 54P50á72n11e81k 9125215508349

V předchozí firmě jsem jezdil na služebky hodně často a i když byla možnost jet vlastním autem, vždycky jsem preferoval služební. Jak už se psalo, spotřeba se počítá dle techničáku, čili vždy tak 1-2 litry/100km méně než je skutečnost. Navíc to celá léta bylo naopak a člověk kvůli tomuto pravidlu většinou tratil ještě více.

+1/0
24.12.2014 22:25

D60a37n31i41e70l 49K83r90a90u83s 4551383132834

Autor pan Sůra buď neví o čem mluví či píše, nebo, a to je horší, je to úmyslně senzaciózní titulek, který by byl vhodný snad do Blesku, ale na iDnes je to hanebnost. Je sice pravda, jak je konečně uvedeno i dále v článku (ale to už by nezavánělo takovou senzací), že cena paliva je počítána z průměru určitého období právě uplynulého roku a že v případě využívání ceny z vyhlášky jsou to naopak zaměstnanci, kdo tratí, pokud cena stoupá, ale přitom je používána cena dle minulého roku. Prostě jde o meziroční kompenzaci. Jo a mimochodem tak trochu stranou je tam také popsáno, jak se obě strany mohou vyhnout zvýšené finanční zátěži (schraňování a předkládáním účtenek), ale to už je pro autora evidentně přespříliš banální.

+1/0
24.12.2014 21:31

J30a43n 26S98ů14r82a 4525563713552

S ničím takovým, jako je meziroční kompenzace, vyhláška nepočítá. Ze zkušeností účetních drtivá většina lidí uplatňuje výpočet podle vyhlášky.

0/0
25.12.2014 9:43

O76n11d37r84e20j 60K26a94l60m67a97n 1180406944772

No při těch pohádkách co automobilky píší do TP o spotřebě, bude zaměstnanec rád, když mu to na ten benzín vyjde.

+16/0
24.12.2014 16:13

F73r49a94n39t82i73š56e97k 21L69o27s 2610683932506

Nadpis článku je totální nesmysl, autor neví o čem píše, je vidět, že v životě nepracoval v žádné firmě. drtivá většina firem soukromé vozy na pracovní (nikoli na služební jak píše autor!!) cesty nepovoluje. K tomu jsou ve firmě referentská vozidla a hromadná doprava. Já sám jsem raději jezdil z Ostravy do Prahy nebo Brna vlakem, je to pohodlnější, levnější a taky rychlejší. navíc v Praze i i Brně se dá hromadnou dopravou dojet kamkoliv.

+4/0
24.12.2014 15:54

D76a83n74i69e24l 71K81r62a15u72s 4941223182324

Nesmíte mít tak omezený rozhled. Není to nic neběžného.

+2/0
24.12.2014 21:33

J61o44s18e68f 18T14r77ö16g75l 8269932376806

Zas tak neobvyklé to není. Ale máte samozřejmě pravdu, že tam, kde se jezdí hodně, se vyplatí firmě služební vozidlo.

0/0
25.12.2014 1:13

J85a98n 90S97ů42r91a 4725573863622

Autor pracuje ve firmě, které se právě tato vyhláška týká. Hromadná doprava je jistě skvělá, ale ne vždy je její použití efektivni,časově i nákladově.

0/0
25.12.2014 9:46

P20a13v13e34l 32S56ý29k67o82r13a 7977612937101

Auto je dnes velmi drahý spotřebič na provoz, v Praze stejně nezaparkujete, proto to mladí ani nechtějí kupovat.

+1/−1
24.12.2014 12:50

K33a85r80e22l 71M16i67š92k97a 2776542812299

Koukám, že tiu máme bojovníka vůči automobilismu;-D

+5/0
24.12.2014 13:07

V73í13ť23a 74N40o87v85á30k 1168973115741

Nevím. Sjedu výtahem do garáže a za 10 minut parkuju před prací. Za rok spousty času a nervů z mhd ušetřeno.

+6/0
24.12.2014 13:19

P81a53v68e73l 68S97ý82k10o39r13a 7427672867751

a kde mate ten rozvoďák,  obložení, brzdy, brzdovou kapalinu, chladicí kapalinu, olej, diagnostiku, záruční prohlídky placené,.....

pneu zimní, letní, přezouvání,...technickou prohlídku povinnou, pojištění zákonné,....

mytí auta, nemrznoucí kapalinu do ostřikovačů,...

čištění klimatizace, opravy, pylový filtr, vzduchový filtr, .....V

???

+8/0
24.12.2014 12:45

P74a90v14e45l 20S36ý53k12o47r48a 7197102837851

brzdové kotouče,...to jsou provozní náklady, ne investiční!

+1/0
24.12.2014 12:46

J63a21n 46F64r74o23l70í40k 6856480385144

Náhrada má dvě části. Za PHM a za použití soukromého vozu. V té druhé částce jsou ty ostatní náklady na provoz.

+2/0
24.12.2014 12:48

I84l82o45n72a 72E20r42n71e10s20t55o24v92á 7643639545100

§1

Sazba základní náhrady za používání silničních motorových vozidel

Sazba základní náhrady za 1 km jízdy podle § 157 odst. 4 zákoníku práce činí nejméně u

a) jednostopých vozidel a tříkolek 1,00 Kč,

b)

osobních silničních motorových vozidel 3,70 Kč.

0/0
25.12.2014 14:12

P66a36v29e88l 81S25ý53k49o30r31a 7327112607301

Zaměstnanec nevydělá, zaměstnanec dostává cestovní náhrady. V

+5/0
24.12.2014 12:11

J72a59n 70F96r48o27l63í12k 6456360735534

Zaměstnanec dostává při použití vlastního vozu finanční náhradu, která nemá nic společného s cestovným.  Tratit ovšem bude jen stát. Soukromí vlastníci si lehce spočítají jestli se jim vyplatí použít vozidlo zaměstnance, taxík, leasing, nebo auto v majetku firmy a podle toho se zařídí. Státní úředníci budou dojit stát, protože nikoho nezajímá ekonomika státní firmy.

+3/0
24.12.2014 12:46

P90e20t36r 19S59k30o15k75a40n 3479719773649

Prestante uz blbnout lidi a napiste jim kolik celkove stat zdanuje zamestnance =  kolik odvadi zamestnavatel za zamestnance. Ze z kazde 100 kterou clovek vydela tak 50 jde rovnou statu a z toho co pak clovek dostane tak odvede dalsich 20-30% na spotrebnich danich, DPH apod. Stat je nejvetsi zlodej.

+12/0
24.12.2014 12:09

P93e62t56r 29S70k21o50k77a18n 3939939303159

To jen k nadpisu typu "stat nekomu prilepsi"

+4/0
24.12.2014 12:11

P92a57v61e48l 71S26ý52k55o51r98a 7577202937231

vy jste škaredý, na Ježíška

+1/0
24.12.2014 12:12

P50a40v24e95l 29S32ý34k70o61r68a 7497872167131

výměna oleje Ford 3200,- Kč

0/0
24.12.2014 12:07

P65a10v98e82l 81S85ý32k15o47r50a 7177152297231

Stejně dnes není kde zaparkovat. :-P

0/0
24.12.2014 12:04

P97e84t40r 25S22k46o45k12a64n 3239289413829

No trochu zavadejici clanek , protoze pokud si nekdo bude uctovat tzv. normovanou spotrebu z TP, tak tak je vetsinou o dost nizsi nez skutecna spotreba. A vyjde to nula od nuly pojde.

+11/0
24.12.2014 12:01

P86a88v40e93l 76S59ý60k85o75r23a 7237592957441

článek má asi za úkol rozeštvat lidi. Máte pravdu. [>-]

Rozdíl spotřeby je 30procent, plánuje se, že do  roku 2020 má být 50 procent.

+2/0
24.12.2014 12:04

J70i85n67d65ř61i16c32h 78Š65k81o32p63e20k 4495331300345

tak jinou než dle TP účtovat nemůžeš

+2/0
24.12.2014 12:27

J73a83n 45S80ů61r58a 4365213113262

Tak zalujte výrobce vozu o vzniklé naklady v rozdilu skutečné a normované spotřeby. Jak by se mela spotřeba tedy podle vás počítat?

0/0
25.12.2014 9:48

J47i97ř63í 12N98o85v49o66t62n52y 2418731263349

Je zajímavé, že u většiny starších vozidel je spotřeba dle TP vcelku reálná. Pak už jen záleží na stavu auta a stylu jízdy řidiče. Je třeba rozdíl jet sám nezatíženým autem na obchodní jednání a nebo ještě pobrat 3-4 kolegy, za auto přívěs a hurá na stavbu. Poměrně dost  zaměstnanců jezdí na LPG, ale nechávají si účtovat benzín + náhrady 3,70, popř. starší  diesel provozují na meřo či řepku a nechávají si účtovat naftu.

0/0
26.12.2014 8:39

P82a18v25e20l 76S37ý32k65o72r88a 7397702707271

spojka dnes již nestojí 6000 Kč, ale 30 000,- Kč.

Evropská norma životnosti auta je 160 000 km. K tomu si připočtěte  4 mm zimní pneu, Olej, placené záruční servisní prohlídky cca 12 000,- Kč, Olej vám za 1000 Kč taky nikdo nevymění,...

Taková výměna kotoučů na Sharanu, i když bylo v záruce, stála před 10 lety 40 000,. Kč,....[>-]

Auto žere mnohem více, než jen benzín. [>-]Ale ůředník od stolu to možná neví.

+4/0
24.12.2014 11:56

P35a15v16e17l 35S93ý30k62o28r82a 7677612207621

rozvoďák,......auto je vůbec děláno tak, aby se vydělalo na servisu.

To jsou pálky.  Jen diagnostika elektroniky, aby vám řekli, co mu je, 700,. Kč Ford. EU

+1/−1
24.12.2014 12:00

P82a62v71e31l 52S70ý63k37o75r27a 7957902487191

výfuk, katalyzátor,....

A hlavně parkování. To je dnes pálka. Nezaparkujete. [>-]

+1/0
24.12.2014 12:02

V38í19ť56a 78K94r44u27t36i67š 1190984875877

A proto taky dnes dostáváte dle spotřeby okolo 6 Kč/km celkem. A to, že někoho necháváte vydělávat na servise je jen váš problém, mimo autorizak jsou ceny běžně o 30-60 procent nižší, a to při použití origo dílů.

+3/0
24.12.2014 13:58

J62a90n92a 68B69o54u20l16o75v98á 7490746631501

A co amortizace auta, to je jako zadarmo? Každý autoopravář vám potvrdí, že ty tabulkové náhrady jsou podhodnocené, že na tom vydělá maximálně tak stát, protože skutečné nákady jsou vyšší.

+2/0
24.12.2014 16:14

M77a41r17t96i39n 23K19a17r69á32s11e16k 9148673368138

U auta s porizovackou 300k to focela odpovida....

0/0
25.12.2014 3:00

4250139538373

Velká auta vyráběná v malých sériích a dieselové motory mají dražší servis. Mně stojí spojková sada 3 tisíce na zážehový dvoulitr. Jinak kotouče na záruku nikdo nevymění, možná není od věci zajet s tímto do neautorizovaného servisu.

+2/0
24.12.2014 12:53

P86a39v43e98l 55S49ý15k53o28r13a 7797792557681

2 hmotová spojka, cpou to dnes všude

sada může stát málo, ale musíte vyhodit motor

+1/0
24.12.2014 12:55

D62á85š88a 77D90o89s57t48á81l85o98v46á 1529133110182

Zaměstnanec vydělá mnohem více. Není to tak dávno, co jsem jakožto obchodní zástupce také využívala své soukromé auto ke služebním účelům. Při nájezdu okolo 4000 km měsíčně dělají náhrady okolo 15.000,- Kč měsíčně. Za rok tedy 180.000 Kč. Náklady na běžný servis dělaly cca 20.000 Kč, takže 160.000 zbylo a já si klidně mohla jít koupit jiné vozidlo. To jsem však neudělala, jelikož původní bylo i přes nárůst km o 50.000 stále v pořádku. Vydrželo jezdit ještě další rok (dalších 160tis+ na náhradách), než jsem ho ještě relativně slušně prodala a za ušetřené peníze pořídila nové. Takže neveřte pohádkám, že se to nevyplatí. Možná pokud jezdíte v novém BMW, tak vám náhrady sotvba pokryjí servis, ale jinak ? Kdybych měla služební auto od firmy, tak ho každý měsíc musím danit a ve výsledku tedy nikoliv že obdržím peníze, ale naopak ještě musím vydat své. A nemám možnost ovlivnit, čím budu jezdit.

+6/−2
24.12.2014 11:08

B71e45n 59P59a95v49k53a 1777633397671

Jsem si tady málem poprskal kávou monitor. No ještě že děláte obchoďáka a ekonomiku dělá někdo jiný. Tak hlavně, že jste byla spokojená :)

+7/−1
24.12.2014 11:12

J69i11ř25í 14U96č36í34k 2212668501398

Ale já dělám ekonomiku, mimo jiné i cestovní příkazy. Tak si klidně kávou poprskejte monitor, ale paní má pravdu.

+4/−3
24.12.2014 11:22

H49a68n10a 24P12i70s17a19r19č13í88k48o34v23á 4365276801211

Hmm, tak měla štěstí na servis (pokud se obě sady pneu, výměny oleje - tak 4x za rok, stěrače, a další vešlo do 20 tis, tak zřejmě auto nemělo jedinou poruchu), to už se příští rok opakovat nemusí. Ale že to auto koupila (musela do něj investovat peníze) a tím nájezdem ztratilo slušnou část hodnoty, na to asi zapomněla, že? :-P

+5/0
24.12.2014 11:29

J84i83ř41í 55U76č76í95k 2142948301448

Ale tady se bavíme o částce přes 100.000,- Kč ročně, které při množství pracovních cest, které paní uvedla, přinesou velmi zajímavé nezdaněné příjmy. A zažil jsem hodně cestující zaměstnance, kteří měli na cesťácích vyplaceno přes 400.000,- ročně (samozřejmě, část z toho dělalo stravné). Takže vím velmi dobře, o čem mluvím. Proč by měl někdo do Prahy jet s SA za 320,- Kč, když může jet svým vozem za částku kolem 1.000,- Kč, že?

+3/−1
24.12.2014 11:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.