Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Služební cesty se vyplatí, stát přilepší zaměstnancům s vlastním vozem

Zaměstnanci s vlastním vozem mohou v příštím roce na služebních cestách za každých sto kilometrů vydělat až čtyřicet korun. Umožní to štědře nastavené ceny pohonných hmot v ministerské vyhlášce. Tratit však budou firmy i stát.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J14i70ř50í 63N20o27v96o54t77n55y 2488961383399

Služební cesty se soukromým vozidlem se velmi vyplatí lidem se starším vozem a pokud i přes věk má větší průběh kilometrů, tak se dostane s náklady na provoz (kupní cena, servis, pojistky atp.) do 1Kč/km. Za palivo lze ušetřit alternativou (LPG, E85. MEŘO atp.), takže náklady za palivo lze dostat do 1,30/km. Celkově je to 2,30/km a jako náhradu dostanete 6-6,50Kč/km, takže 3,70-4,20 zůstane zaměstnanci.

0/0
26.12.2014 8:52

M96a85r38e18k 72B63e66n92d76a 5554204126555

moc hvězdiček místo písmen, není ti rozumět.;-D

0/0
25.12.2014 14:19

V23á86c31l66a83v 50V97a11n75ě57k 2283463788931

Nechapu proc se do toho montuje stát. Vztah mezi delnikem a zamestnavatelem je ciste jejich věc a stanovovat arbitrarni limity je poněkud socialisticka cesta.

0/0
25.12.2014 9:53

R27a97d61e63k 48J22a69n96a36t67a 9305386284952

To je jednoduché. Náhrady na služebních cestách jsou NEZDANĚNÉ.

Pokud by neexistoval limit, tak by zaměstnavatelé platili nulovou (resp. minimálni možnou) mzdu a všechno by lidem vypláceli "na dietách". A daně z příjmu by se nevybraly.

0/0
25.12.2014 20:13

J21o92s94e53f 17T71r82ö67g56l 8879632566396

Koukám, že budu muset zzase vyjet do Ruska, tam už přes rok diety neodpovídají cenám. Pominu-li silnou cenovou disproporci mezi Moskvou a "venkovem", tak za posledních 5 let jezdím stále za stejné stravné. Přitom donedávna bylo za Euro 40 rublů (zbylo tak na suvenýry), letos už 50 (zbývalo i do rodinného rozpočtu) a teď ke konci roku je kurz i k 70. A se sazbou se nehnulo ani na letošek a ani na 2015.

0/0
25.12.2014 1:08

J38i30r37i 20A71n92d69e49r93l24e 8902700897

Copak náhrady za auto, ale zajímalo by mě, který ekonom určuje kolik se dává na cesťák...za týden na služebce v Praze doplácím cca 300,-Kč, za týden na služebce v Německu mi zbyde 50,-Euro

0/0
25.12.2014 0:43

J84o25s59e62f 46T55r32ö11g89l 8829612736386

Dispproporce mezi vnitro a mezinárodními cestami je skutečně veliká. Ty drobné na stravu u nás někdy ani nestojí za to účtovat (zejména při různých odpočtech z nižší sazby). A navíc Vám může zaměstnavatel na mezinárodní cesťák přidat ještě kapesné.

0/0
25.12.2014 1:05

R16a21d59e51k 72J98a91n81a41t76a 9975576584442

Zahraniční stravné je myslím vypočteno jako cena obvyklé snídaně (v restauraci/kavárně) obvyklého oběda a obvyklé věčeře (všechno v restauraci). Pokud byste to opravdu udělal, tak v Německu těch 45 EUR utratíte.

Samozřejmě, že český škudlil, co se nají u Turka nebo v Lidlu, přiveze spoustu eur domů.

0/0
25.12.2014 20:15

J58i56ř26í 78L13i81b27e86r 6668170930512

Článek naprosto o ničem. Tankuji naftu, ve které nejsou Babišovy "řepkové sračky", stojí mne (a tím pádem i firmu) 39,90 Kč za litr. Cenu nafty dokládám účty, podle toho je mi cena paliva proplácena. Kdyby stát zvýšil úhradu za ujetý kilometr, pak pochopím, že by měl článek smysl. Jak vidno, pan novinář vůbec neví, o co kráčí. Že to jeho nadřízenému nevadí, ve mne vyvolává údiv. Jestli toto je profesionální práce, tak jsem čínský bůh srandy. Rv

+1/0
24.12.2014 22:28

J18a33n 37S48ů47r75a 4455423853582

Pozdravujte v Číně :-)

0/0
25.12.2014 9:44

K88a52r50e90l 77P17á52n48e60k 9145865208739

V předchozí firmě jsem jezdil na služebky hodně často a i když byla možnost jet vlastním autem, vždycky jsem preferoval služební. Jak už se psalo, spotřeba se počítá dle techničáku, čili vždy tak 1-2 litry/100km méně než je skutečnost. Navíc to celá léta bylo naopak a člověk kvůli tomuto pravidlu většinou tratil ještě více.

+1/0
24.12.2014 22:25

D54a72n13i57e90l 20K29r53a51u56s 4311903682544

Autor pan Sůra buď neví o čem mluví či píše, nebo, a to je horší, je to úmyslně senzaciózní titulek, který by byl vhodný snad do Blesku, ale na iDnes je to hanebnost. Je sice pravda, jak je konečně uvedeno i dále v článku (ale to už by nezavánělo takovou senzací), že cena paliva je počítána z průměru určitého období právě uplynulého roku a že v případě využívání ceny z vyhlášky jsou to naopak zaměstnanci, kdo tratí, pokud cena stoupá, ale přitom je používána cena dle minulého roku. Prostě jde o meziroční kompenzaci. Jo a mimochodem tak trochu stranou je tam také popsáno, jak se obě strany mohou vyhnout zvýšené finanční zátěži (schraňování a předkládáním účtenek), ale to už je pro autora evidentně přespříliš banální.

+1/0
24.12.2014 21:31

J92a39n 32S22ů26r58a 4985673733372

S ničím takovým, jako je meziroční kompenzace, vyhláška nepočítá. Ze zkušeností účetních drtivá většina lidí uplatňuje výpočet podle vyhlášky.

0/0
25.12.2014 9:43

O21n14d20r43e28j 56K88a64l96m59a82n 1740436274532

No při těch pohádkách co automobilky píší do TP o spotřebě, bude zaměstnanec rád, když mu to na ten benzín vyjde.

+16/0
24.12.2014 16:13

F31r66a14n46t94i29š10e19k 62L59o18s 2370913702616

Nadpis článku je totální nesmysl, autor neví o čem píše, je vidět, že v životě nepracoval v žádné firmě. drtivá většina firem soukromé vozy na pracovní (nikoli na služební jak píše autor!!) cesty nepovoluje. K tomu jsou ve firmě referentská vozidla a hromadná doprava. Já sám jsem raději jezdil z Ostravy do Prahy nebo Brna vlakem, je to pohodlnější, levnější a taky rychlejší. navíc v Praze i i Brně se dá hromadnou dopravou dojet kamkoliv.

+4/0
24.12.2014 15:54

D73a85n97i75e45l 86K10r85a35u94s 4661653922184

Nesmíte mít tak omezený rozhled. Není to nic neběžného.

+2/0
24.12.2014 21:33

J70o27s95e15f 67T93r91ö94g30l 8779172216936

Zas tak neobvyklé to není. Ale máte samozřejmě pravdu, že tam, kde se jezdí hodně, se vyplatí firmě služební vozidlo.

0/0
25.12.2014 1:13

J57a82n 19S28ů96r92a 4455843963762

Autor pracuje ve firmě, které se právě tato vyhláška týká. Hromadná doprava je jistě skvělá, ale ne vždy je její použití efektivni,časově i nákladově.

0/0
25.12.2014 9:46

P66a80v65e31l 79S77ý51k37o62r16a 7107902427221

Auto je dnes velmi drahý spotřebič na provoz, v Praze stejně nezaparkujete, proto to mladí ani nechtějí kupovat.

+1/−1
24.12.2014 12:50

K32a33r75e69l 78M64i30š67k34a 2916512122269

Koukám, že tiu máme bojovníka vůči automobilismu;-D

+5/0
24.12.2014 13:07

V75í69ť72a 57N33o73v49á38k 1338123725211

Nevím. Sjedu výtahem do garáže a za 10 minut parkuju před prací. Za rok spousty času a nervů z mhd ušetřeno.

+6/0
24.12.2014 13:19

P26a78v49e54l 14S93ý65k49o96r95a 7727272747161

a kde mate ten rozvoďák,  obložení, brzdy, brzdovou kapalinu, chladicí kapalinu, olej, diagnostiku, záruční prohlídky placené,.....

pneu zimní, letní, přezouvání,...technickou prohlídku povinnou, pojištění zákonné,....

mytí auta, nemrznoucí kapalinu do ostřikovačů,...

čištění klimatizace, opravy, pylový filtr, vzduchový filtr, .....V

???

+8/0
24.12.2014 12:45

P41a55v97e55l 72S78ý77k61o74r67a 7897572767271

brzdové kotouče,...to jsou provozní náklady, ne investiční!

+1/0
24.12.2014 12:46

J91a82n 97F31r12o58l61í85k 6796230295974

Náhrada má dvě části. Za PHM a za použití soukromého vozu. V té druhé částce jsou ty ostatní náklady na provoz.

+2/0
24.12.2014 12:48

I85l62o28n79a 96E54r82n26e41s93t40o77v38á 7933439635140

§1

Sazba základní náhrady za používání silničních motorových vozidel

Sazba základní náhrady za 1 km jízdy podle § 157 odst. 4 zákoníku práce činí nejméně u

a) jednostopých vozidel a tříkolek 1,00 Kč,

b)

osobních silničních motorových vozidel 3,70 Kč.

0/0
25.12.2014 14:12

P81a63v56e27l 47S56ý24k96o50r25a 7267542557751

Zaměstnanec nevydělá, zaměstnanec dostává cestovní náhrady. V

+5/0
24.12.2014 12:11

J84a36n 74F92r25o42l93í69k 6446740595854

Zaměstnanec dostává při použití vlastního vozu finanční náhradu, která nemá nic společného s cestovným.  Tratit ovšem bude jen stát. Soukromí vlastníci si lehce spočítají jestli se jim vyplatí použít vozidlo zaměstnance, taxík, leasing, nebo auto v majetku firmy a podle toho se zařídí. Státní úředníci budou dojit stát, protože nikoho nezajímá ekonomika státní firmy.

+3/0
24.12.2014 12:46

P97e52t30r 92S17k25o97k80a96n 3589729803479

Prestante uz blbnout lidi a napiste jim kolik celkove stat zdanuje zamestnance =  kolik odvadi zamestnavatel za zamestnance. Ze z kazde 100 kterou clovek vydela tak 50 jde rovnou statu a z toho co pak clovek dostane tak odvede dalsich 20-30% na spotrebnich danich, DPH apod. Stat je nejvetsi zlodej.

+12/0
24.12.2014 12:09

P15e14t82r 55S39k66o71k85a27n 3549519623119

To jen k nadpisu typu "stat nekomu prilepsi"

+4/0
24.12.2014 12:11

P28a30v20e22l 28S80ý66k61o57r70a 7767572177101

vy jste škaredý, na Ježíška

+1/0
24.12.2014 12:12

P56a73v77e35l 62S93ý55k19o38r21a 7247152187871

výměna oleje Ford 3200,- Kč

0/0
24.12.2014 12:07

P98a80v96e78l 39S16ý96k76o70r84a 7407912237841

Stejně dnes není kde zaparkovat. :-P

0/0
24.12.2014 12:04

P56e42t15r 97S32k65o25k22a48n 3299879683559

No trochu zavadejici clanek , protoze pokud si nekdo bude uctovat tzv. normovanou spotrebu z TP, tak tak je vetsinou o dost nizsi nez skutecna spotreba. A vyjde to nula od nuly pojde.

+11/0
24.12.2014 12:01

P18a91v98e96l 23S72ý77k62o76r73a 7967282107131

článek má asi za úkol rozeštvat lidi. Máte pravdu. [>-]

Rozdíl spotřeby je 30procent, plánuje se, že do  roku 2020 má být 50 procent.

+2/0
24.12.2014 12:04

J78i13n92d94ř70i79c69h 62Š94k15o26p81e51k 4725861410765

tak jinou než dle TP účtovat nemůžeš

+2/0
24.12.2014 12:27

J89a69n 60S87ů83r71a 4865263283452

Tak zalujte výrobce vozu o vzniklé naklady v rozdilu skutečné a normované spotřeby. Jak by se mela spotřeba tedy podle vás počítat?

0/0
25.12.2014 9:48

J32i78ř68í 17N79o32v62o45t18n55y 2348271883849

Je zajímavé, že u většiny starších vozidel je spotřeba dle TP vcelku reálná. Pak už jen záleží na stavu auta a stylu jízdy řidiče. Je třeba rozdíl jet sám nezatíženým autem na obchodní jednání a nebo ještě pobrat 3-4 kolegy, za auto přívěs a hurá na stavbu. Poměrně dost  zaměstnanců jezdí na LPG, ale nechávají si účtovat benzín + náhrady 3,70, popř. starší  diesel provozují na meřo či řepku a nechávají si účtovat naftu.

0/0
26.12.2014 8:39

P55a96v92e80l 41S30ý15k74o45r95a 7177572487241

spojka dnes již nestojí 6000 Kč, ale 30 000,- Kč.

Evropská norma životnosti auta je 160 000 km. K tomu si připočtěte  4 mm zimní pneu, Olej, placené záruční servisní prohlídky cca 12 000,- Kč, Olej vám za 1000 Kč taky nikdo nevymění,...

Taková výměna kotoučů na Sharanu, i když bylo v záruce, stála před 10 lety 40 000,. Kč,....[>-]

Auto žere mnohem více, než jen benzín. [>-]Ale ůředník od stolu to možná neví.

+4/0
24.12.2014 11:56

P93a41v15e77l 51S44ý46k82o35r96a 7467592887361

rozvoďák,......auto je vůbec děláno tak, aby se vydělalo na servisu.

To jsou pálky.  Jen diagnostika elektroniky, aby vám řekli, co mu je, 700,. Kč Ford. EU

+1/−1
24.12.2014 12:00

P77a84v52e72l 80S74ý42k86o77r16a 7847962397561

výfuk, katalyzátor,....

A hlavně parkování. To je dnes pálka. Nezaparkujete. [>-]

+1/0
24.12.2014 12:02

V43í72ť10a 31K82r47u50t76i50š 1550744535487

A proto taky dnes dostáváte dle spotřeby okolo 6 Kč/km celkem. A to, že někoho necháváte vydělávat na servise je jen váš problém, mimo autorizak jsou ceny běžně o 30-60 procent nižší, a to při použití origo dílů.

+3/0
24.12.2014 13:58

J71a70n95a 44B80o41u77l96o60v52á 7430756721801

A co amortizace auta, to je jako zadarmo? Každý autoopravář vám potvrdí, že ty tabulkové náhrady jsou podhodnocené, že na tom vydělá maximálně tak stát, protože skutečné nákady jsou vyšší.

+2/0
24.12.2014 16:14

M17a62r98t92i54n 14K88a49r62á95s24e75k 9508853108448

U auta s porizovackou 300k to focela odpovida....

0/0
25.12.2014 3:00

Arnold J. 4960969368363

Velká auta vyráběná v malých sériích a dieselové motory mají dražší servis. Mně stojí spojková sada 3 tisíce na zážehový dvoulitr. Jinak kotouče na záruku nikdo nevymění, možná není od věci zajet s tímto do neautorizovaného servisu.

+2/0
24.12.2014 12:53

P69a25v81e70l 13S64ý60k59o82r29a 7667542197661

2 hmotová spojka, cpou to dnes všude

sada může stát málo, ale musíte vyhodit motor

+1/0
24.12.2014 12:55

D43á24š51a 61D30o49s58t32á18l98o30v15á 1909913950252

Zaměstnanec vydělá mnohem více. Není to tak dávno, co jsem jakožto obchodní zástupce také využívala své soukromé auto ke služebním účelům. Při nájezdu okolo 4000 km měsíčně dělají náhrady okolo 15.000,- Kč měsíčně. Za rok tedy 180.000 Kč. Náklady na běžný servis dělaly cca 20.000 Kč, takže 160.000 zbylo a já si klidně mohla jít koupit jiné vozidlo. To jsem však neudělala, jelikož původní bylo i přes nárůst km o 50.000 stále v pořádku. Vydrželo jezdit ještě další rok (dalších 160tis+ na náhradách), než jsem ho ještě relativně slušně prodala a za ušetřené peníze pořídila nové. Takže neveřte pohádkám, že se to nevyplatí. Možná pokud jezdíte v novém BMW, tak vám náhrady sotvba pokryjí servis, ale jinak ? Kdybych měla služební auto od firmy, tak ho každý měsíc musím danit a ve výsledku tedy nikoliv že obdržím peníze, ale naopak ještě musím vydat své. A nemám možnost ovlivnit, čím budu jezdit.

+6/−2
24.12.2014 11:08

B55e45n 49P46a20v90k79a 1377893887521

Jsem si tady málem poprskal kávou monitor. No ještě že děláte obchoďáka a ekonomiku dělá někdo jiný. Tak hlavně, že jste byla spokojená :)

+7/−1
24.12.2014 11:12

J38i66ř43í 39U68č66í83k 2512858921448

Ale já dělám ekonomiku, mimo jiné i cestovní příkazy. Tak si klidně kávou poprskejte monitor, ale paní má pravdu.

+4/−3
24.12.2014 11:22

H76a86n77a 47P17i81s50a97r73č68í63k66o72v30á 4155726551511

Hmm, tak měla štěstí na servis (pokud se obě sady pneu, výměny oleje - tak 4x za rok, stěrače, a další vešlo do 20 tis, tak zřejmě auto nemělo jedinou poruchu), to už se příští rok opakovat nemusí. Ale že to auto koupila (musela do něj investovat peníze) a tím nájezdem ztratilo slušnou část hodnoty, na to asi zapomněla, že? :-P

+5/0
24.12.2014 11:29

J43i23ř71í 40U95č29í64k 2742698601488

Ale tady se bavíme o částce přes 100.000,- Kč ročně, které při množství pracovních cest, které paní uvedla, přinesou velmi zajímavé nezdaněné příjmy. A zažil jsem hodně cestující zaměstnance, kteří měli na cesťácích vyplaceno přes 400.000,- ročně (samozřejmě, část z toho dělalo stravné). Takže vím velmi dobře, o čem mluvím. Proč by měl někdo do Prahy jet s SA za 320,- Kč, když může jet svým vozem za částku kolem 1.000,- Kč, že?

+3/−1
24.12.2014 11:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.