- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Vážení, jen tak pro pořádek. Musí se rozlišovat, v jakém státě má příslušná letecká společnost udělenu licenci ke svému podnikání (tzv. AOC) a v jakém státě jsou registrována její letadla. To nemusí nutně být ten samý stát. Příkladem může být třeba Aeroflot, který má svoje AOC udělenou ruským úřadem pro letectví, ale letadla má typicky registrovaná jako VP-XXX, tzn na Bermudách. Potom to funguje tak, že nehodu vyšetřuje národní letecký úřad podle toho, kde má letecká společnost licenci, nikoliv podle registrace letadla. Letadlo přitom samozřejmě nemusí ani patřit letecké společnosti (jak je tomu typické zejména u nízkonákladovek), ale ta ho může mít na operativní pronájem od leasingové společnosti. Pro samotné vyšetřování to ale nic podstatného neznamená, jde jenom o otázky budoucího vypořádávání pojištění atp.
zcela naopak, nez pise Pavel Vetesnik, REGISTRACE / Imatrikulace letadla JE dulezita a neni to jako u lodi, kde kdeco muze mit bermudskou nebo kyperskou registraci.
Kazde civilni letadlo MUSI byt registrovano u narodniho leteckeho uradu prislusneho statu a opatreno narodni registracni znackou.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Imatrikulace_%28letectv%C3%AD%29
V pripade pohresovaneho INDONEZSKEHO letadla patricihi Indonezske letecke spolecnoati Indonesia Air Asia, se jedna o
Airbus A320-216, seriove cislo 3648, registracni znacka PK-AXC, kde pismena PK nalezi Indonezii. Viz tabulka v odkazu.
Stejně je to divné. Poslední tři velké havarie letadel.... a všechna z Malajsie. I když nad Ukrajinou to jedno někdo sestřelil.
Nechápu proč letadlo z Malajsie. Je registrováno pod společností AirAsia Indonesia. http://www.airfleets.net/ficheapp/plane-a320-3648.htm
Sice je to dceřiná společnost s minoritním vlastníkem z Malajsie, ale to nic nemění na faktech, že patří společnosti z Indonésie. Inu bulvár, nyní když se bude pohřešovat letadlo tak bude vždy z Malajsie, protože byl na WC papír z Malajsie. Jinak na fotce jsou letadla Airbus.
Pro odborníky:
AirAsia jsou držiteli ocenění za Nejlepšího nízkonákladového dopravce na světě pro rok 2009, 2010 a 2011, které každoročně uděluje britská společnost Skytrax.
Letovou flotilu aerolinek AirAsia včetně všech dceřinných společností tvoří celkem 106 letadel – 91x Airbus A320-200, 9x Airbus A330-300, 2x Airbus A340-300 a 4x Boeing 737-300. AirAsia má objednaných dalších 417 strojů, mezi kterými je také 200 letounů nové nové generace Airbus A320neo, které si společnost objednala v roce 2011 na leteckém veletrhu v Paříži.
vlezl sem do diskuze u clanku o zmizeni letadla na novinkach a nestacil valit bulvy
Kdesi jsem cetl statistiku ktera vypocitava pravdepodobnost ze se clovek dostane do letecke katastrofy. Udajne by clovek musel letat 30 tisic let / osum hodin denne aby se to te osobe prihodilo. Ja jen dodam ( pri vsi ucte k obetem ) ze dalsi moznost jak neco takoveho zazit, je letat jakoukoliv spolecnosti z Malajsie... tam je to skoro jedna ku jedne
Likvidování konkurence nízkou cenou.. Není to asijský Jančura?
jenze Air Asia nelikviduje konkurenci nizkou cenou, ale obrovskou vytizenosti letadel, kterou jim muze zavidet asi kazda jina aerolinka. Navic cena nebyla 25 centu, ale 1 ringit (MYR) - coz by mohlo odpovidat 0,25 USD, nicmene tam ani neni, o jaky centy jde a pokud si to dobre pamatuju, tak Malaysia airlines chteli svoji nizkonakladovku a nezvladli to a to byla ta Air Asia, kterou Fernandes koupil. Mozna by stalo za to, kdyby autor clanku procet co se o Air Asia pise na jejich strankach a treba na wikipedii, nemusel by kopirovat informace ze serveru bbc a mel by to z prvni ruky
Propana, pisalci z Lupy, musíte se u těch převzatých fotek vždycky ztrapnit? I laik pozná, ze se v žádném případě nejedna o letadla Boeing, ale o Airbusy. Notabene kdyz to i zmiňujete v článku. Achjo..
AirAsia ani Boeingy vůbec ve flotile nemá.
No tak srovnání s Bransonem, jehož Virgin Atlantic rozhodně nízkonákladovkou není, jak co se týče cen, tak komfortu s cestování je dost zavádějící. Spíš bych to srovnal s Michaelem O´Learem.
Ale i ten jde spíš přes dobytčák v kabině, než aby šmelil údržbu... Resp. ji nešmelí víc než ostatní dopravci...
Zato letadla AirFrance a jíných nepadají že...