Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Strojvůdci si vybojovali zvýšení platů. Dostanou o osm procent více

Poprvé v historii si strojvůdci vybojovali v kolektivním vyjednávání u dvou největších českých železničních dopravců vyšší růst mezd než ostatní. Jejich platy vzrostly od začátku roku až o osm procent, zatímco většině ostatních zaměstnanců na železnici o tři procenta. Strojvůdcům pomohlo, že jich je málo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I23v34a58n 54M98a20r54e53k 6254648972

!!Strojvedoucí "musí" složit zkoušku u Drážního "úřadu" ? ! ? ! Tak je zvláštní že já jsem jako fíra jezdil 28 r. krom jiných na hlavní trati z Bratislavy do Žiliny  a "zkoušku" u slovutného "Drážního úřadu" jsem nepotřeboval,též jsem se nikdy nepřipletl do žádné žel.nehody! Tyto instituce darmošlapů s názvem "Drážní úřad" či "Drážní inspekce" mi připadají zhola zbytečné a železničním zaměstnancům jen ztrpčují život a navíc při jejich "radoby" různých kontrolách a šetřeních jsou jen stresujícím faktorem,k ničemu jinému nejsou vhodní! Čest práci! Rv !!

+2/−4
2.1.2015 12:54

V64i51k11t22o16r 35N35á81r88o65ž43n79ý 3499102158

Jestli to třeba nebylo tím , že dříve na klasických tratích nefungoval žádný jiný dopravce než ČSD... Takže instut zkoušek se odehrával pod hlavičkou ČSD...Dnes máme konkurenci ..na koleje může každý , kdo vyhoví daným požadavkům , tak je třeba , aby se této problematice věnoval nějaký státní vrcholový orgán.

Řidičák na auto Vám také vydá stát... Nevydávají si jej dopravci sami.

Apropo..DÚ fungoval i za komančů , ale na jiné bázi než dnes....

+6/0
2.1.2015 13:19

M92i19r81o64s33l24a98v 49Z70i14k43m64u66n38d 7779103444853

Jenže vy jste skládal tzv. "Zákonitou zkoušku" před tzv. zkušebním komisařem FMD, který zpravidla nebyl pracovníkem FMD, ale příkladně Lokomotivního depa, služby lokomotivního hospodářství příslušné Správy dráhy nebo Provozního oddílu ...

Ten měl "kulaté razítko" FMD (nebo dříve MD) .... a jednal "jménem státu" nebo státního orgánu ....protože FMD (MD) mělo funkci "drážního úřadu" řečeno dnešní terminologií ...

I za "bolševika" existovalo z hlediska zákona více dopravců, jejichž strojvedoucí museli mít zákonitou zkoušku - konkrétně se jednalo o vlečkové strojvedoucí.

Někdejší podniky SONP Kladno, OKD-Doprava, Chemopetrol Litvínov apod. Takových dopravců byla celá řada, měli je i malé podniky, např. JZD Slušovice, různé teplárny a elektrárny.

Každý strojvedoucí, třebaže jezdil "šup sem, šup tam" musel mít příslušnou zkoušku z obsluhy a řízení hnacího vozidla odpovídající konstrukce (kdysi parní, pak motorová, elektrická; u motorové trakce se kdysivá ještě rozlišoval mechanický přenos výkonu, hydraulický a elektrický, podobně elektrické lokomotivy stejnosměrné dokonce na 1 500 V a 3 000 V (i když jsou zásadně stejné, zákonitá byla samostatná), střídavinu a dvousystémovky) ...

+1/0
2.1.2015 15:40

M75a68t98ě11j 67P67l55u64h96a67ř 6675792544185

Jak souvisí mzdové vyjednávání a srážka 2 vlaků? Rv8-o

+10/0
2.1.2015 12:48

J54o92s27e44f 71B59a41l82o64u11n 4400186715691

Jde o to vzbudit závist jak ti co bourají jsou přepláceni!;-D

+5/0
2.1.2015 17:53

M67a52t20ě64j 98P92l72u40h16a91ř 6515232194685

Přesně. Pan Sůra je asi finančně podhodnocen. R^

+3/0
2.1.2015 19:25

D27a40v81i90d 58P35e20c73a 1215424381846

Matěj Pluhař....Stejně jako souvisí dva sražené kamióny a výše platů řidičů kamiónů. Zkuste se nad tím zamyslet.

+2/0
2.1.2015 19:36

M54a91t13ě96j 70C58h94l84á95d 3547566125801

Za stávající plat bych tu práci nechtěl. Spousta zodpovědnosti, buzerace ze všech stran, člověk si v klidu ani neodskočí... A ještě potkat sebevraha. To musí být zážitek na celý život.

+7/0
2.1.2015 12:17

V60i44k23t86o34r 91N57á49r71o65ž33n29ý 3499582468

A to je důvod toho , proč jich je nedostatek. Máme mraky obchodníků , kvalitářů , pojišťováků , nejrůznějších poradců , kam chce jít pracovat většina. Ale práci , kde je nějaká odpovědnost a kde skutečně díky vlastní chybě se může člověk ocitnout v kriminále ...o tu nemá nikdo zájem...

+7/0
2.1.2015 12:22

P59e93t40r 77B35e23z48s79t37a19r31o92s27t34i 2719716823781

Mne naopak pripada, ze maji platy zbytecne az moc vysoke, polovic-2/3 by jim melo stacit, celkove jsou jejich platy vzhledem k tomu co vykonavaji premrstene... Kdyz porovnam s tim, ze u ICOMu se jezdi za 14,15 cistyho za smeny pondeli az patek 4:30-19:30

+2/−13
2.1.2015 12:26

J20i97ř89í 95K85o85c49u79r44e81k 6365784765308

Asi je více řidičů autobusů než strojvedoucích. A zbytek je už zákon nabídky a poptávky.

+6/−1
2.1.2015 12:57

P10e58t34r 12B24e78z75s66t21a64r85o76s13t98i 2409256103931

Ridicu bude vice nez strojvedoucich,ale je jich silny podstav...

+2/0
2.1.2015 12:58

V50i49k39t60o55r 63N17á53r37o55ž78n66ý 3539582418

Až se bude oblast autobusové dopravy hroutit díky nedostatku řidičů , poté i jejich mzdy půjdou nahoru

+5/−1
2.1.2015 13:15

R10o92b68e98r69t 57A14k12a53i 6855355206198

Bezstarosti: stát se strojvedoucím je o mnoho náročnější, než stát se řidičem busu. Taky je to o dost náročnější. Jsou placeni spíš za to, co musí umět a znát, než za ježdění.

+1/−1
2.1.2015 16:25

J82o49s49e28f 80B41a38l37o90u49n 4120706935691

Já bych si dovolil trošku nesouhlasit.Řidič busu musí musí mimo jiné například znát mezinárodní úmluvu 561 a takzvaný AETR,než vyjedete poprvé z busem musí ze svého investovat cca80 000,-Kč a stará se o všecko sám.Nemá štiplístka,nemá nikoho kdo by mu hlídal cestu,zavíral závory,hlídal odjezdy ani koleje které by ho bezpečně vedly ale vést vozidlo musí sám,tankovat a většinou i opravovat a navíc vlak za bus nezaskočí nikdy,ale busy za vlaky jezdí běžně...atd,atd...;-)

+2/−1
2.1.2015 18:04

V51l30a86s54t20i37m45i13l 16P70r25a40u45s 6454460846734

Co dálkové vlaky?? Jednomužná obsluha?? Myslíte že bude vybíhat z mašiny a koukat zda se zavřeli dveře? Močí do PETky, nelze si zastavit, to nelze srovnat. Fírové si plat, mnohem vyšší zaslouží, pane.:-)

+2/0
2.1.2015 18:54

J30o53s97e70f 86B15a59l84o21u29n 4140186525661

Autobusák nemůže ani do tý petky,není tam na rozdíl od fíry sám a zastavit?Myslíte že šofér na dálkové lince může zastavit mimo vyznačenou zastávku či zastávku určenou jízdním řádem?To je pane porušení koncese a pro dopravce až mega pokuta + ztráta licence!

0/−1
2.1.2015 21:44

L38a75d86i62s80l65a41v 25H81o73l78í43k 5782132509941

Ale nepůjdou... Arriva Teplice od Nového roku snížila řidičům autobusů plošně platy o 10%, sebrala jim týden dovolené a sahalo se i do benefitů (Tuším, že se zrušily, příp. snížila hodnota stravenek.). To mělo za následek mnoho výpovědí a místo toho, aby se platy zvýšily, Arriva Morava posílá do Teplic řidiče, aby ty nové autobusy také měl kdo řídit.... Zatím jdou na 14 dnů, ale kdo ví, jak dlouho tam ve výsledku budou.

Žádné zvýšení platů se nekonalo.

+1/0
2.1.2015 20:10

V91l89a15s74t81i26m94i98l 63P25r36a69u97s 6174400936624

Pane, řidič busu a strojvedoucí je úúúúúplně něco jiného, jiná liga. Strojvedoucí musí ovládat od návěstních předpisů D1, Dx... až po nevím co, a to perfektně!!!!

0/0
2.1.2015 18:50

D14a86v64i58d 82P65e29c42a 1145704341906

Bezstarosti...myslím, že jak fíra, tak autobusák mají ten svůj chléb svým způsobem tvrdý. Co mi chybí, je trocha tolerance a chuti uznat pravdu druhého.  Když má firma dost peněz pro své zaměstnance, tak je to snad dobře, ne? Vždyť ti lidé ty peníze zde utratí a vytvoří práci pro někoho jiného.Tak snad alespoň vyhrajem dnes ten hokej.

+3/0
2.1.2015 20:01

L53a36d56i43s25l37a24v 13H77o83l21í79k 5872972659381

ICOM je kategorie sama pro sebe. Určí se průměrná spotřeba a pak se vezme 10 řidičů s nejhorší spotřebou (Že je průměr stanoven třeba na 22l/100km a "nejhorší" řidič má spotřebu 21,9l/100km se už neřeší. Také se neřeší, že 1 jezdí linky po rovině a 2. v kopcích.) a ti nedostanou prémie.

Ale když jsme u toho - Mně připadá, že teplota v autobusech je v zimě až moc vysoká. Když se u Icomu řidičům doporučuje, aby netopili a pokud si někdo přijde stěžovat, má se mu odpovědět, že je topení rozbité...

Mohlo by se to začít praktikovat i u jiných firem. ;-)

+1/0
2.1.2015 20:06

P70e26t74r 42B84e79z73s25t85a46r18o34s85t42i 2769556703181

No ted momentalne je narizeni, ze bufik musi byt v poloze Automatika, takze by mel jet porad pokud to je treba a se spotrebou to je volnejsi, o neco sel zaklad nahoru ,ale premie o to dolu, protoze jsou oblasti, kde se jezdi na hrane, predpisu, protoze opravdu je podstav... A spotreba kam klesla, tam klesla, za to mohou idioti z let minulych, ze predvadeli, ze ono to zajede i za 19/100 ,ale za jakou cenu (zniceni motoru,ale to se neresi, spotreba byla hezka), tudiz kvuli temto idiotum jsou normy tak nizko jak jsou, vyrobce uvadi na Intouro papirovou 30/100...

0/0
2.1.2015 23:29

R20a88d79e35k 81S79a26d90í84l29e75k 9837702842101

Plat strojvedoucího v ČR je cca 1,23 násobek průměrného platu a Německu je to 0,97 násobek průměrného platu. Tak nechápu, proč si strojvedoucí stále dokola stěžují.

+4/−4
2.1.2015 11:30

J89i70r87k95a 91H16o72n61c41ů 2574784281898

A kde je nějaká souvislost?

+1/−1
2.1.2015 11:54

V26i45k17t65o19r 78N86á75r58o44ž43n93ý 3259922948

Víte , ono je to o nabídce a poptávce.

Pokud jich bude na trhu práce přebytek , poté tomu budou odpovídat i mzdy... Je to stejné jako u jakékoliv jiné profese....

+1/−1
2.1.2015 12:14

J53a49n 11P75i33r33k94l 2703878594784

Pane Sadílek, chtělo by to zjistit průměrný plat v Německu a u nás a pak neplácat nesmysly.

+2/−2
2.1.2015 12:33

V12á46c36l48a77v 13M61á36c73h49a 1212203749907

a to já jsem si trošku započítal. jestliže 1400 kč je zhruba osm procent, tak maji kluci strojvedoucí asi 17500 měsíčně. a to je podle mě krapet málo, a vaše srovnání s průměrným platem moc neobstojí.

+2/−1
2.1.2015 12:35

V96á33c41l35a53v 11M75á22c77h17a 1902553129937

beru zpět, už jsem si to přečetl znovu a pořádně...

+1/0
2.1.2015 12:39

M65i30r73o28s15l40a76v 50Z49i20k66m39u42n88d 7289543414393

Tak nějak jste si odpověděl na otázku, proč stávkují strojvedoucí v Německu ... Protože jejich práce je stejně náročná jako u těch českých, dokonce lze říci, že někteří čeští strojvedoucí jsou na tom, z hlediska zabezpečovacího zařízení na tratích, dokonce lépe než ti (nejen) němečtí ... a navíc mají ti němečtí delší pracovní dobu ....

Jinak - jak se vám jede rychlostí "jen 120" pod dálnici za úplné mlhy s viditelností "nula metrů" ?  Asi zastavíte, čekáte a doufáte, že do vás nějaký šílenec nevrazí ... vidíte, strojvedoucí za této situace zastavit nemůže a musí jet proti "zdi" určenou rychlostí i když zhola nic nevidí ... v listopadu 1989 takhle jeden z nich (a nebyl první) přišel o život ... za nehodovou událost byl vinen ... i když nic neviděl ...

+5/−1
2.1.2015 15:47

V36i83k35t10o63r 44N43á57r12o88ž67n28ý 3569312108

Já bych nesrovnával mlhu na silnici a železnici.

Řidič kamionu nemusí být zaškolen na tu kterou silnici narozdíl od strojvedoucího a řidič kamionu má mnohem více vlivů , které mohou představovat riziko nehody.

+2/0
2.1.2015 15:58

V67l70a53s74t92i14m44i24l 56P82r30a68u24s 6684860926334

Fíra má v kabině "semafor". Ví co bude na skutečném svítit, s předstihem. Tedy zjednodušeně řečeno. Tak až na slepo nejede. Samozřejmě neovlivní jedince méně inteligentní, kteří vjedou mezi závory za signalizace přejezdu červenými světly.

0/0
2.1.2015 19:21

J74i61ř29í 28P67r64ů66š38a 7835572375869

Návěstní opakovač ale funguje cca 16% tratí.

+1/0
2.1.2015 19:44

R81a31d62e44k 38J74a27n74a78t48a 9355906694782

Jede naslepo v tom ohledu že nedohlédne na zábrzdnou vzdálenost. Řídí podle přístrojů, ne podle rozhledu. V tomto ohledu se práce strojvůdce více podobá práci pilota dopravního letadla, než řidiče kamionu.

Nesrovnatelné jsou taky jazykové dovednosti při jízde za hranice. Kamioňák nemusí umět ani německy ani kváknout. Strojvedoucí musí v němčině složit odborné zkoušky a komunikovat s dispečerem v němčině.

+2/0
2.1.2015 19:56

A26l42e75š 29N88o25v95á44k 4525942129816

Tak tahle trdla dostanou přidáno... ty to opravdu potřebují... jakmile slyším slovo České dráhy, tak se mi otevírá kudla v kapse... je to tam stejné jaké před 30 lety, všichni tam jen brečej jak mají málo, skoro nic nedělají, mají všude bordel, ale protože mají výsostné postavení, tak si ty platy prostě vyřvou vždy... hnus, že jim není hanba, slovo přesčas v životě neslyšeli, ale výhod nespočet!!!

+3/−20
2.1.2015 11:28

V98i15k85t46o18r 55N17á36r74o61ž67n33ý 3849932688

Když je to tam tak špičkové , proč tam již nepracujete ?

+6/−1
2.1.2015 12:15
Foto

B28r53o36n36i37s57l88a47v 33G61a63b68r21y90š 2462779671

Trdla?? Vedení firmy a řadový zaměstnanec je ale něco jiného. Ti nemůžou za to, jak to tam nahoře vypadá. Zřejmě netušíte, co pozice strojvedoucího obnáší.

+11/0
2.1.2015 12:18

J42a56n 74P21i87r42k40l 2783838424144

Nováku, tak se tam přihlaste. Nevíte o čem vůbec kecáte.

+6/0
2.1.2015 12:34

M64a74t52ě44j 93P56l76u90h26a68ř 6735342204675

Soutěž o Darwinovu cenu (nebo o Nejdebilnější příspěvek) byste z flesku vyhrál. R^

+3/0
2.1.2015 12:49

J61i83ř53í 86K94o45c37u83r10e90k 6375284565398

Toho Darwina raději ne - na střece by jako fíra mohl vzít někoho s sebou.

+1/0
2.1.2015 12:59

M20i95r56o53s24l83a82v 58P19a28v73l64í23č55e61k 7973670325634

Slovo přesčas vživotě neslyšely.... hmm dobré, no. AŽ NA TO ŽE PŘESČASY DĚLAT NESMÍME!!

0/0
2.1.2015 21:20

M53a35r57e85k 91Š87i96m75o79n 2734607178748

Tady není otázka, jestli to potřebují nebo ne. Tady jde o to, zda jich má dopravce tolik, kolik jich potřebuje. Pokud jich dost nemá, tak jim prostě musí nabídnout víc, aby je do práce přilákal.

Strojvůdce přesčasy dělat nesmí, protože nesmí být unavený. Jeho chyba stojí životy. Nevím, co děláte vy, ale váš zmetek zachytí kontrola kvality, za strojvedoucím nebo pilotem už není nikdo.

0/0
6.1.2015 0:01

M98i47l79a30n 21B29r19e35j83c13h73a 3340228404311

Jó strojvedoucí, ten těžký chleba má ;-D;-D;-D

+1/−1
2.1.2015 10:46

L81u31k11á33š 15Š64m13a13h61e19l 2647654272184

...musí znát volant, brzdy, spojku a plyn,

válce, písty, a rychlostní skříň. 

chladič, čerpadlo, diferenciál,

sytič, karburátor, rozdělovač, kondenzátor, 

hlavu, ventil, baterie, stěrače, 

duše, pneumatiky, pera, tlumiče, 

šasi, svíčky, hřídel a blok,

ložiska, poloosy, lanka, ojnice,

trysky, přerušovač... ??8-o8-o

+1/0
2.1.2015 12:04

P12e83t58r 21B98o64c74e74k 7416862470233

Ten Gross je klikař !!!!!! NEjdřív takovou manželku sežene, lid si ho pak vybere do takových funkcí, pak se mu podaří tak dobře investovat a teď tohle ;-D;-D;-D

+3/0
2.1.2015 9:57

E38l68i32š83k60a 78K56a74ň93o58v72s37k11á 2207940445277

Gratuluji. Jen bezmozci a ohlí hřbeti, kteří si myslí, že je normální mít 30ti procentní mzdu ve srovnání s Německem, přestože dosahujeme produktivity práce 80%, vám budou závidět.R^

+9/−8
2.1.2015 9:31

J20a56k63u90b 27K80o28s 3256232230744

Mila pani, to je normalni u vetsiny povolani v CR. Jestli chcete srovnavat, tak se Slovenskem, Polskem nebo Madarskem.

+8/0
2.1.2015 9:56

P56a16v89e24l 84H91o35r43á79k 8771573845192

Ano, přesně tak si to kolonialisté přejí.

+4/−1
2.1.2015 11:39

P51e23t53r 20B31o19c87e68k 7406572300393

Naše produktivita je skutečně poloviční a není to dané tím, že bychom míň pracovali, jako spíš tím, že oni ty samé firmy provozují v podstatně větším (s ohledem na velikost businessu, počet klientů atd). Pro laika, když náš farmář jel s traktorem tak nněměc jel s několikrát větším a na šířku oral dvakrát tak na široko. Oba makali stejně ale němec byl dvakrát produktivnější :-/:-/:-/ O tom, že jejich firmy mají investováno masivně i v zahraničí a tyto investice jim také vydělávají ani neluvím...

+5/−3
2.1.2015 10:01

V83l31a20s86t13i68m47i65l 80F28i86a67l58a 1512191834

A strojvedouci tahne 2xdelsi vlak?Ridic kamionu ridi 2, nebo ho ma 2x prelozenej??prodavacka obslouzi 2 pasy? Nene az takhle jednoduche to neni

+6/−2
2.1.2015 11:17

J61i63ř48í 61K71o54c48u13r37e17k 6925134345168

U toho vlaku ano... Protože co vídám nákladní vlaky, tak vepředu lokomotiva, vzadu lokomotiva. A jsem si jist že řada 180 a řada 130 nemají dálkové řízení, takže jsou na vlaku strojvedoucí dva.

Výše uvedený německý strojvedoucí má lokomotivu, která zastane práci za dvě české a ještě pojede znatelně rychleji, takže za směnu otočí více km.

Ne jak v ČR, kdy nákladní vlak pročeká několik hodin než přejede republiku. A hádejte co? Běží hodiny a stojící vlak nevydělává.

+3/−1
2.1.2015 13:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.