Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Strojvůdci si vybojovali zvýšení platů. Dostanou o osm procent více

Poprvé v historii si strojvůdci vybojovali v kolektivním vyjednávání u dvou největších českých železničních dopravců vyšší růst mezd než ostatní. Jejich platy vzrostly od začátku roku až o osm procent, zatímco většině ostatních zaměstnanců na železnici o tři procenta. Strojvůdcům pomohlo, že jich je málo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I78v83a98n 92M51a91r15e60k 6654858472

!!Strojvedoucí "musí" složit zkoušku u Drážního "úřadu" ? ! ? ! Tak je zvláštní že já jsem jako fíra jezdil 28 r. krom jiných na hlavní trati z Bratislavy do Žiliny  a "zkoušku" u slovutného "Drážního úřadu" jsem nepotřeboval,též jsem se nikdy nepřipletl do žádné žel.nehody! Tyto instituce darmošlapů s názvem "Drážní úřad" či "Drážní inspekce" mi připadají zhola zbytečné a železničním zaměstnancům jen ztrpčují život a navíc při jejich "radoby" různých kontrolách a šetřeních jsou jen stresujícím faktorem,k ničemu jinému nejsou vhodní! Čest práci! Rv !!

+2/−4
2.1.2015 12:54

V43i74k93t69o85r 79N59á30r56o75ž58n35ý 3989612618

Jestli to třeba nebylo tím , že dříve na klasických tratích nefungoval žádný jiný dopravce než ČSD... Takže instut zkoušek se odehrával pod hlavičkou ČSD...Dnes máme konkurenci ..na koleje může každý , kdo vyhoví daným požadavkům , tak je třeba , aby se této problematice věnoval nějaký státní vrcholový orgán.

Řidičák na auto Vám také vydá stát... Nevydávají si jej dopravci sami.

Apropo..DÚ fungoval i za komančů , ale na jiné bázi než dnes....

+6/0
2.1.2015 13:19

M38i52r40o97s66l84a61v 87Z42i31k41m33u44n60d 7289613564853

Jenže vy jste skládal tzv. "Zákonitou zkoušku" před tzv. zkušebním komisařem FMD, který zpravidla nebyl pracovníkem FMD, ale příkladně Lokomotivního depa, služby lokomotivního hospodářství příslušné Správy dráhy nebo Provozního oddílu ...

Ten měl "kulaté razítko" FMD (nebo dříve MD) .... a jednal "jménem státu" nebo státního orgánu ....protože FMD (MD) mělo funkci "drážního úřadu" řečeno dnešní terminologií ...

I za "bolševika" existovalo z hlediska zákona více dopravců, jejichž strojvedoucí museli mít zákonitou zkoušku - konkrétně se jednalo o vlečkové strojvedoucí.

Někdejší podniky SONP Kladno, OKD-Doprava, Chemopetrol Litvínov apod. Takových dopravců byla celá řada, měli je i malé podniky, např. JZD Slušovice, různé teplárny a elektrárny.

Každý strojvedoucí, třebaže jezdil "šup sem, šup tam" musel mít příslušnou zkoušku z obsluhy a řízení hnacího vozidla odpovídající konstrukce (kdysi parní, pak motorová, elektrická; u motorové trakce se kdysivá ještě rozlišoval mechanický přenos výkonu, hydraulický a elektrický, podobně elektrické lokomotivy stejnosměrné dokonce na 1 500 V a 3 000 V (i když jsou zásadně stejné, zákonitá byla samostatná), střídavinu a dvousystémovky) ...

+1/0
2.1.2015 15:40

M58a58t21ě32j 80P43l86u50h53a30ř 6405522834475

Jak souvisí mzdové vyjednávání a srážka 2 vlaků? Rv8-o

+10/0
2.1.2015 12:48

J41o22s49e73f 62B97a10l85o55u41n 4710376625451

Jde o to vzbudit závist jak ti co bourají jsou přepláceni!;-D

+5/0
2.1.2015 17:53

M97a11t94ě29j 72P75l50u49h39a57ř 6195532564235

Přesně. Pan Sůra je asi finančně podhodnocen. R^

+3/0
2.1.2015 19:25

D64a30v44i57d 83P10e21c93a 1855654621556

Matěj Pluhař....Stejně jako souvisí dva sražené kamióny a výše platů řidičů kamiónů. Zkuste se nad tím zamyslet.

+2/0
2.1.2015 19:36

M10a13t26ě49j 93C28h96l87á49d 3577106675761

Za stávající plat bych tu práci nechtěl. Spousta zodpovědnosti, buzerace ze všech stran, člověk si v klidu ani neodskočí... A ještě potkat sebevraha. To musí být zážitek na celý život.

+7/0
2.1.2015 12:17

V42i96k12t64o39r 30N15á84r45o64ž21n82ý 3869362508

A to je důvod toho , proč jich je nedostatek. Máme mraky obchodníků , kvalitářů , pojišťováků , nejrůznějších poradců , kam chce jít pracovat většina. Ale práci , kde je nějaká odpovědnost a kde skutečně díky vlastní chybě se může člověk ocitnout v kriminále ...o tu nemá nikdo zájem...

+7/0
2.1.2015 12:22

P50e21t45r 42B72e71z72s34t10a44r38o21s65t17i 2649636623661

Mne naopak pripada, ze maji platy zbytecne az moc vysoke, polovic-2/3 by jim melo stacit, celkove jsou jejich platy vzhledem k tomu co vykonavaji premrstene... Kdyz porovnam s tim, ze u ICOMu se jezdi za 14,15 cistyho za smeny pondeli az patek 4:30-19:30

+2/−13
2.1.2015 12:26

J25i86ř97í 56K64o65c60u76r19e44k 6905424615668

Asi je více řidičů autobusů než strojvedoucích. A zbytek je už zákon nabídky a poptávky.

+6/−1
2.1.2015 12:57

P77e55t75r 14B25e37z94s14t18a96r66o35s27t64i 2969306803111

Ridicu bude vice nez strojvedoucich,ale je jich silny podstav...

+2/0
2.1.2015 12:58

V54i67k10t38o93r 85N55á84r64o62ž37n80ý 3909472768

Až se bude oblast autobusové dopravy hroutit díky nedostatku řidičů , poté i jejich mzdy půjdou nahoru

+5/−1
2.1.2015 13:15

R59o64b88e13r48t 36A67k62a16i 6885405306468

Bezstarosti: stát se strojvedoucím je o mnoho náročnější, než stát se řidičem busu. Taky je to o dost náročnější. Jsou placeni spíš za to, co musí umět a znát, než za ježdění.

+1/−1
2.1.2015 16:25

J11o62s56e37f 42B46a73l61o38u83n 4690306295601

Já bych si dovolil trošku nesouhlasit.Řidič busu musí musí mimo jiné například znát mezinárodní úmluvu 561 a takzvaný AETR,než vyjedete poprvé z busem musí ze svého investovat cca80 000,-Kč a stará se o všecko sám.Nemá štiplístka,nemá nikoho kdo by mu hlídal cestu,zavíral závory,hlídal odjezdy ani koleje které by ho bezpečně vedly ale vést vozidlo musí sám,tankovat a většinou i opravovat a navíc vlak za bus nezaskočí nikdy,ale busy za vlaky jezdí běžně...atd,atd...;-)

+2/−1
2.1.2015 18:04

V73l67a32s26t58i89m74i61l 74P93r80a54u43s 6904610206964

Co dálkové vlaky?? Jednomužná obsluha?? Myslíte že bude vybíhat z mašiny a koukat zda se zavřeli dveře? Močí do PETky, nelze si zastavit, to nelze srovnat. Fírové si plat, mnohem vyšší zaslouží, pane.:-)

+2/0
2.1.2015 18:54

J72o49s53e31f 18B34a93l44o27u85n 4470756945681

Autobusák nemůže ani do tý petky,není tam na rozdíl od fíry sám a zastavit?Myslíte že šofér na dálkové lince může zastavit mimo vyznačenou zastávku či zastávku určenou jízdním řádem?To je pane porušení koncese a pro dopravce až mega pokuta + ztráta licence!

0/−1
2.1.2015 21:44

L83a87d62i10s39l88a40v 50H54o83l36í68k 5742822989541

Ale nepůjdou... Arriva Teplice od Nového roku snížila řidičům autobusů plošně platy o 10%, sebrala jim týden dovolené a sahalo se i do benefitů (Tuším, že se zrušily, příp. snížila hodnota stravenek.). To mělo za následek mnoho výpovědí a místo toho, aby se platy zvýšily, Arriva Morava posílá do Teplic řidiče, aby ty nové autobusy také měl kdo řídit.... Zatím jdou na 14 dnů, ale kdo ví, jak dlouho tam ve výsledku budou.

Žádné zvýšení platů se nekonalo.

+1/0
2.1.2015 20:10

V21l50a41s20t30i75m96i51l 48P72r86a98u72s 6514980666154

Pane, řidič busu a strojvedoucí je úúúúúplně něco jiného, jiná liga. Strojvedoucí musí ovládat od návěstních předpisů D1, Dx... až po nevím co, a to perfektně!!!!

0/0
2.1.2015 18:50

D19a91v91i42d 61P72e79c55a 1275644271626

Bezstarosti...myslím, že jak fíra, tak autobusák mají ten svůj chléb svým způsobem tvrdý. Co mi chybí, je trocha tolerance a chuti uznat pravdu druhého.  Když má firma dost peněz pro své zaměstnance, tak je to snad dobře, ne? Vždyť ti lidé ty peníze zde utratí a vytvoří práci pro někoho jiného.Tak snad alespoň vyhrajem dnes ten hokej.

+3/0
2.1.2015 20:01

L42a51d93i89s15l44a16v 64H74o91l85í46k 5232362519891

ICOM je kategorie sama pro sebe. Určí se průměrná spotřeba a pak se vezme 10 řidičů s nejhorší spotřebou (Že je průměr stanoven třeba na 22l/100km a "nejhorší" řidič má spotřebu 21,9l/100km se už neřeší. Také se neřeší, že 1 jezdí linky po rovině a 2. v kopcích.) a ti nedostanou prémie.

Ale když jsme u toho - Mně připadá, že teplota v autobusech je v zimě až moc vysoká. Když se u Icomu řidičům doporučuje, aby netopili a pokud si někdo přijde stěžovat, má se mu odpovědět, že je topení rozbité...

Mohlo by se to začít praktikovat i u jiných firem. ;-)

+1/0
2.1.2015 20:06

P66e98t55r 27B30e58z81s90t65a92r48o70s84t92i 2649586443181

No ted momentalne je narizeni, ze bufik musi byt v poloze Automatika, takze by mel jet porad pokud to je treba a se spotrebou to je volnejsi, o neco sel zaklad nahoru ,ale premie o to dolu, protoze jsou oblasti, kde se jezdi na hrane, predpisu, protoze opravdu je podstav... A spotreba kam klesla, tam klesla, za to mohou idioti z let minulych, ze predvadeli, ze ono to zajede i za 19/100 ,ale za jakou cenu (zniceni motoru,ale to se neresi, spotreba byla hezka), tudiz kvuli temto idiotum jsou normy tak nizko jak jsou, vyrobce uvadi na Intouro papirovou 30/100...

0/0
2.1.2015 23:29

R95a78d96e92k 38S44a43d90í23l33e55k 9777162192811

Plat strojvedoucího v ČR je cca 1,23 násobek průměrného platu a Německu je to 0,97 násobek průměrného platu. Tak nechápu, proč si strojvedoucí stále dokola stěžují.

+4/−4
2.1.2015 11:30

J23i56r70k47a 96H14o60n60c37ů 2954654721318

A kde je nějaká souvislost?

+1/−1
2.1.2015 11:54

V71i20k43t51o37r 27N57á53r95o37ž63n22ý 3359172358

Víte , ono je to o nabídce a poptávce.

Pokud jich bude na trhu práce přebytek , poté tomu budou odpovídat i mzdy... Je to stejné jako u jakékoliv jiné profese....

+1/−1
2.1.2015 12:14

J35a22n 59P83i66r57k37l 2313268614394

Pane Sadílek, chtělo by to zjistit průměrný plat v Německu a u nás a pak neplácat nesmysly.

+2/−2
2.1.2015 12:33

V57á45c50l11a36v 64M23á71c80h78a 1802283609577

a to já jsem si trošku započítal. jestliže 1400 kč je zhruba osm procent, tak maji kluci strojvedoucí asi 17500 měsíčně. a to je podle mě krapet málo, a vaše srovnání s průměrným platem moc neobstojí.

+2/−1
2.1.2015 12:35

V64á84c84l92a58v 22M89á78c34h47a 1762223989257

beru zpět, už jsem si to přečetl znovu a pořádně...

+1/0
2.1.2015 12:39

M93i49r92o81s21l78a80v 16Z52i69k72m50u49n53d 7379533174613

Tak nějak jste si odpověděl na otázku, proč stávkují strojvedoucí v Německu ... Protože jejich práce je stejně náročná jako u těch českých, dokonce lze říci, že někteří čeští strojvedoucí jsou na tom, z hlediska zabezpečovacího zařízení na tratích, dokonce lépe než ti (nejen) němečtí ... a navíc mají ti němečtí delší pracovní dobu ....

Jinak - jak se vám jede rychlostí "jen 120" pod dálnici za úplné mlhy s viditelností "nula metrů" ?  Asi zastavíte, čekáte a doufáte, že do vás nějaký šílenec nevrazí ... vidíte, strojvedoucí za této situace zastavit nemůže a musí jet proti "zdi" určenou rychlostí i když zhola nic nevidí ... v listopadu 1989 takhle jeden z nich (a nebyl první) přišel o život ... za nehodovou událost byl vinen ... i když nic neviděl ...

+5/−1
2.1.2015 15:47

V12i28k80t71o43r 71N13á71r60o33ž97n72ý 3879362488

Já bych nesrovnával mlhu na silnici a železnici.

Řidič kamionu nemusí být zaškolen na tu kterou silnici narozdíl od strojvedoucího a řidič kamionu má mnohem více vlivů , které mohou představovat riziko nehody.

+2/0
2.1.2015 15:58

V28l31a86s96t68i48m78i50l 21P25r21a52u18s 6674610346274

Fíra má v kabině "semafor". Ví co bude na skutečném svítit, s předstihem. Tedy zjednodušeně řečeno. Tak až na slepo nejede. Samozřejmě neovlivní jedince méně inteligentní, kteří vjedou mezi závory za signalizace přejezdu červenými světly.

0/0
2.1.2015 19:21

J84i74ř92í 28P52r59ů77š88a 7195602555829

Návěstní opakovač ale funguje cca 16% tratí.

+1/0
2.1.2015 19:44

R42a64d42e34k 31J28a65n39a84t67a 9825606174642

Jede naslepo v tom ohledu že nedohlédne na zábrzdnou vzdálenost. Řídí podle přístrojů, ne podle rozhledu. V tomto ohledu se práce strojvůdce více podobá práci pilota dopravního letadla, než řidiče kamionu.

Nesrovnatelné jsou taky jazykové dovednosti při jízde za hranice. Kamioňák nemusí umět ani německy ani kváknout. Strojvedoucí musí v němčině složit odborné zkoušky a komunikovat s dispečerem v němčině.

+2/0
2.1.2015 19:56

A60l90e62š 44N19o36v16á23k 4975932189946

Tak tahle trdla dostanou přidáno... ty to opravdu potřebují... jakmile slyším slovo České dráhy, tak se mi otevírá kudla v kapse... je to tam stejné jaké před 30 lety, všichni tam jen brečej jak mají málo, skoro nic nedělají, mají všude bordel, ale protože mají výsostné postavení, tak si ty platy prostě vyřvou vždy... hnus, že jim není hanba, slovo přesčas v životě neslyšeli, ale výhod nespočet!!!

+3/−20
2.1.2015 11:28

V68i53k96t86o18r 92N94á17r56o82ž86n31ý 3899122328

Když je to tam tak špičkové , proč tam již nepracujete ?

+6/−1
2.1.2015 12:15
Foto

B48r58o11n24i85s63l91a68v 24G54a10b33r49y69š 2442699341

Trdla?? Vedení firmy a řadový zaměstnanec je ale něco jiného. Ti nemůžou za to, jak to tam nahoře vypadá. Zřejmě netušíte, co pozice strojvedoucího obnáší.

+11/0
2.1.2015 12:18

J38a61n 74P67i52r76k73l 2863528604804

Nováku, tak se tam přihlaste. Nevíte o čem vůbec kecáte.

+6/0
2.1.2015 12:34

M72a69t72ě42j 86P86l56u21h83a18ř 6535122104395

Soutěž o Darwinovu cenu (nebo o Nejdebilnější příspěvek) byste z flesku vyhrál. R^

+3/0
2.1.2015 12:49

J52i86ř83í 53K35o72c85u58r58e68k 6255434785718

Toho Darwina raději ne - na střece by jako fíra mohl vzít někoho s sebou.

+1/0
2.1.2015 12:59

M83i23r70o35s82l29a97v 50P21a23v45l91í57č60e60k 7793350615444

Slovo přesčas vživotě neslyšely.... hmm dobré, no. AŽ NA TO ŽE PŘESČASY DĚLAT NESMÍME!!

0/0
2.1.2015 21:20

M25a65r91e30k 61Š78i73m31o24n 2114577988178

Tady není otázka, jestli to potřebují nebo ne. Tady jde o to, zda jich má dopravce tolik, kolik jich potřebuje. Pokud jich dost nemá, tak jim prostě musí nabídnout víc, aby je do práce přilákal.

Strojvůdce přesčasy dělat nesmí, protože nesmí být unavený. Jeho chyba stojí životy. Nevím, co děláte vy, ale váš zmetek zachytí kontrola kvality, za strojvedoucím nebo pilotem už není nikdo.

0/0
6.1.2015 0:01

M25i72l96a22n 82B70r82e11j87c41h73a 3470608764211

Jó strojvedoucí, ten těžký chleba má ;-D;-D;-D

+1/−1
2.1.2015 10:46

L35u78k32á16š 79Š28m23a78h63e61l 2907604602144

...musí znát volant, brzdy, spojku a plyn,

válce, písty, a rychlostní skříň. 

chladič, čerpadlo, diferenciál,

sytič, karburátor, rozdělovač, kondenzátor, 

hlavu, ventil, baterie, stěrače, 

duše, pneumatiky, pera, tlumiče, 

šasi, svíčky, hřídel a blok,

ložiska, poloosy, lanka, ojnice,

trysky, přerušovač... ??8-o8-o

+1/0
2.1.2015 12:04

P96e91t22r 15B30o29c60e48k 7776182520603

Ten Gross je klikař !!!!!! NEjdřív takovou manželku sežene, lid si ho pak vybere do takových funkcí, pak se mu podaří tak dobře investovat a teď tohle ;-D;-D;-D

+3/0
2.1.2015 9:57

E55l82i91š54k68a 83K66a47ň52o91v93s77k80á 2927450195447

Gratuluji. Jen bezmozci a ohlí hřbeti, kteří si myslí, že je normální mít 30ti procentní mzdu ve srovnání s Německem, přestože dosahujeme produktivity práce 80%, vám budou závidět.R^

+9/−8
2.1.2015 9:31

J30a31k20u78b 13K95o29s 3676272410264

Mila pani, to je normalni u vetsiny povolani v CR. Jestli chcete srovnavat, tak se Slovenskem, Polskem nebo Madarskem.

+8/0
2.1.2015 9:56

P72a57v69e79l 55H33o44r31á34k 8931773335232

Ano, přesně tak si to kolonialisté přejí.

+4/−1
2.1.2015 11:39

P17e22t12r 24B40o21c83e20k 7256272550973

Naše produktivita je skutečně poloviční a není to dané tím, že bychom míň pracovali, jako spíš tím, že oni ty samé firmy provozují v podstatně větším (s ohledem na velikost businessu, počet klientů atd). Pro laika, když náš farmář jel s traktorem tak nněměc jel s několikrát větším a na šířku oral dvakrát tak na široko. Oba makali stejně ale němec byl dvakrát produktivnější :-/:-/:-/ O tom, že jejich firmy mají investováno masivně i v zahraničí a tyto investice jim také vydělávají ani neluvím...

+5/−3
2.1.2015 10:01

V73l56a59s63t33i37m36i66l 93F89i82a21l48a 1542461704

A strojvedouci tahne 2xdelsi vlak?Ridic kamionu ridi 2, nebo ho ma 2x prelozenej??prodavacka obslouzi 2 pasy? Nene az takhle jednoduche to neni

+6/−2
2.1.2015 11:17

J21i24ř65í 95K18o13c65u10r81e87k 6555424315108

U toho vlaku ano... Protože co vídám nákladní vlaky, tak vepředu lokomotiva, vzadu lokomotiva. A jsem si jist že řada 180 a řada 130 nemají dálkové řízení, takže jsou na vlaku strojvedoucí dva.

Výše uvedený německý strojvedoucí má lokomotivu, která zastane práci za dvě české a ještě pojede znatelně rychleji, takže za směnu otočí více km.

Ne jak v ČR, kdy nákladní vlak pročeká několik hodin než přejede republiku. A hádejte co? Běží hodiny a stojící vlak nevydělává.

+3/−1
2.1.2015 13:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.