Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Strojvůdci si vybojovali zvýšení platů. Dostanou o osm procent více

Poprvé v historii si strojvůdci vybojovali v kolektivním vyjednávání u dvou největších českých železničních dopravců vyšší růst mezd než ostatní. Jejich platy vzrostly od začátku roku až o osm procent, zatímco většině ostatních zaměstnanců na železnici o tři procenta. Strojvůdcům pomohlo, že jich je málo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I96v46a15n 48M79a25r83e61k 6704198582

!!Strojvedoucí "musí" složit zkoušku u Drážního "úřadu" ? ! ? ! Tak je zvláštní že já jsem jako fíra jezdil 28 r. krom jiných na hlavní trati z Bratislavy do Žiliny  a "zkoušku" u slovutného "Drážního úřadu" jsem nepotřeboval,též jsem se nikdy nepřipletl do žádné žel.nehody! Tyto instituce darmošlapů s názvem "Drážní úřad" či "Drážní inspekce" mi připadají zhola zbytečné a železničním zaměstnancům jen ztrpčují život a navíc při jejich "radoby" různých kontrolách a šetřeních jsou jen stresujícím faktorem,k ničemu jinému nejsou vhodní! Čest práci! Rv !!

+2/−4
2.1.2015 12:54

V68i50k16t96o80r 77N91á71r59o16ž52n66ý 3149402398

Jestli to třeba nebylo tím , že dříve na klasických tratích nefungoval žádný jiný dopravce než ČSD... Takže instut zkoušek se odehrával pod hlavičkou ČSD...Dnes máme konkurenci ..na koleje může každý , kdo vyhoví daným požadavkům , tak je třeba , aby se této problematice věnoval nějaký státní vrcholový orgán.

Řidičák na auto Vám také vydá stát... Nevydávají si jej dopravci sami.

Apropo..DÚ fungoval i za komančů , ale na jiné bázi než dnes....

+6/0
2.1.2015 13:19

M51i23r87o86s66l32a18v 65Z17i29k91m52u83n96d 7709913594133

Jenže vy jste skládal tzv. "Zákonitou zkoušku" před tzv. zkušebním komisařem FMD, který zpravidla nebyl pracovníkem FMD, ale příkladně Lokomotivního depa, služby lokomotivního hospodářství příslušné Správy dráhy nebo Provozního oddílu ...

Ten měl "kulaté razítko" FMD (nebo dříve MD) .... a jednal "jménem státu" nebo státního orgánu ....protože FMD (MD) mělo funkci "drážního úřadu" řečeno dnešní terminologií ...

I za "bolševika" existovalo z hlediska zákona více dopravců, jejichž strojvedoucí museli mít zákonitou zkoušku - konkrétně se jednalo o vlečkové strojvedoucí.

Někdejší podniky SONP Kladno, OKD-Doprava, Chemopetrol Litvínov apod. Takových dopravců byla celá řada, měli je i malé podniky, např. JZD Slušovice, různé teplárny a elektrárny.

Každý strojvedoucí, třebaže jezdil "šup sem, šup tam" musel mít příslušnou zkoušku z obsluhy a řízení hnacího vozidla odpovídající konstrukce (kdysi parní, pak motorová, elektrická; u motorové trakce se kdysivá ještě rozlišoval mechanický přenos výkonu, hydraulický a elektrický, podobně elektrické lokomotivy stejnosměrné dokonce na 1 500 V a 3 000 V (i když jsou zásadně stejné, zákonitá byla samostatná), střídavinu a dvousystémovky) ...

+1/0
2.1.2015 15:40

M61a41t74ě87j 35P80l74u10h57a15ř 6855462404625

Jak souvisí mzdové vyjednávání a srážka 2 vlaků? Rv8-o

+10/0
2.1.2015 12:48

J81o74s84e54f 19B56a30l71o12u28n 4960416725581

Jde o to vzbudit závist jak ti co bourají jsou přepláceni!;-D

+5/0
2.1.2015 17:53

M98a28t74ě19j 80P73l54u37h76a20ř 6485982604855

Přesně. Pan Sůra je asi finančně podhodnocen. R^

+3/0
2.1.2015 19:25

D56a18v17i12d 43P55e22c31a 1245954171146

Matěj Pluhař....Stejně jako souvisí dva sražené kamióny a výše platů řidičů kamiónů. Zkuste se nad tím zamyslet.

+2/0
2.1.2015 19:36

M92a14t20ě13j 85C17h83l43á36d 3987156665701

Za stávající plat bych tu práci nechtěl. Spousta zodpovědnosti, buzerace ze všech stran, člověk si v klidu ani neodskočí... A ještě potkat sebevraha. To musí být zážitek na celý život.

+7/0
2.1.2015 12:17

V30i80k18t30o56r 76N97á18r31o20ž25n70ý 3879332708

A to je důvod toho , proč jich je nedostatek. Máme mraky obchodníků , kvalitářů , pojišťováků , nejrůznějších poradců , kam chce jít pracovat většina. Ale práci , kde je nějaká odpovědnost a kde skutečně díky vlastní chybě se může člověk ocitnout v kriminále ...o tu nemá nikdo zájem...

+7/0
2.1.2015 12:22

P25e53t16r 53B93e84z66s49t44a72r10o44s23t53i 2119236813171

Mne naopak pripada, ze maji platy zbytecne az moc vysoke, polovic-2/3 by jim melo stacit, celkove jsou jejich platy vzhledem k tomu co vykonavaji premrstene... Kdyz porovnam s tim, ze u ICOMu se jezdi za 14,15 cistyho za smeny pondeli az patek 4:30-19:30

+2/−13
2.1.2015 12:26

J95i75ř84í 90K49o16c74u59r37e94k 6945884925698

Asi je více řidičů autobusů než strojvedoucích. A zbytek je už zákon nabídky a poptávky.

+6/−1
2.1.2015 12:57

P45e94t19r 64B82e61z60s27t36a95r50o79s22t14i 2969736173651

Ridicu bude vice nez strojvedoucich,ale je jich silny podstav...

+2/0
2.1.2015 12:58

V24i57k16t25o74r 49N68á24r13o86ž19n16ý 3229482768

Až se bude oblast autobusové dopravy hroutit díky nedostatku řidičů , poté i jejich mzdy půjdou nahoru

+5/−1
2.1.2015 13:15

R21o51b52e18r15t 14A26k33a44i 6255665646538

Bezstarosti: stát se strojvedoucím je o mnoho náročnější, než stát se řidičem busu. Taky je to o dost náročnější. Jsou placeni spíš za to, co musí umět a znát, než za ježdění.

+1/−1
2.1.2015 16:25

J65o93s47e33f 96B31a80l36o55u86n 4880926895431

Já bych si dovolil trošku nesouhlasit.Řidič busu musí musí mimo jiné například znát mezinárodní úmluvu 561 a takzvaný AETR,než vyjedete poprvé z busem musí ze svého investovat cca80 000,-Kč a stará se o všecko sám.Nemá štiplístka,nemá nikoho kdo by mu hlídal cestu,zavíral závory,hlídal odjezdy ani koleje které by ho bezpečně vedly ale vést vozidlo musí sám,tankovat a většinou i opravovat a navíc vlak za bus nezaskočí nikdy,ale busy za vlaky jezdí běžně...atd,atd...;-)

+2/−1
2.1.2015 18:04

V91l45a23s48t86i43m67i72l 36P85r32a64u57s 6184530886914

Co dálkové vlaky?? Jednomužná obsluha?? Myslíte že bude vybíhat z mašiny a koukat zda se zavřeli dveře? Močí do PETky, nelze si zastavit, to nelze srovnat. Fírové si plat, mnohem vyšší zaslouží, pane.:-)

+2/0
2.1.2015 18:54

J39o33s11e59f 59B31a24l68o88u51n 4540406245961

Autobusák nemůže ani do tý petky,není tam na rozdíl od fíry sám a zastavit?Myslíte že šofér na dálkové lince může zastavit mimo vyznačenou zastávku či zastávku určenou jízdním řádem?To je pane porušení koncese a pro dopravce až mega pokuta + ztráta licence!

0/−1
2.1.2015 21:44

L30a26d20i36s89l51a78v 53H25o66l31í35k 5732952219981

Ale nepůjdou... Arriva Teplice od Nového roku snížila řidičům autobusů plošně platy o 10%, sebrala jim týden dovolené a sahalo se i do benefitů (Tuším, že se zrušily, příp. snížila hodnota stravenek.). To mělo za následek mnoho výpovědí a místo toho, aby se platy zvýšily, Arriva Morava posílá do Teplic řidiče, aby ty nové autobusy také měl kdo řídit.... Zatím jdou na 14 dnů, ale kdo ví, jak dlouho tam ve výsledku budou.

Žádné zvýšení platů se nekonalo.

+1/0
2.1.2015 20:10

V25l78a47s43t10i11m59i19l 89P85r63a26u71s 6744780316804

Pane, řidič busu a strojvedoucí je úúúúúplně něco jiného, jiná liga. Strojvedoucí musí ovládat od návěstních předpisů D1, Dx... až po nevím co, a to perfektně!!!!

0/0
2.1.2015 18:50

D55a18v67i37d 91P42e61c11a 1865544571436

Bezstarosti...myslím, že jak fíra, tak autobusák mají ten svůj chléb svým způsobem tvrdý. Co mi chybí, je trocha tolerance a chuti uznat pravdu druhého.  Když má firma dost peněz pro své zaměstnance, tak je to snad dobře, ne? Vždyť ti lidé ty peníze zde utratí a vytvoří práci pro někoho jiného.Tak snad alespoň vyhrajem dnes ten hokej.

+3/0
2.1.2015 20:01

L91a10d87i93s91l40a55v 24H44o59l85í26k 5192762799611

ICOM je kategorie sama pro sebe. Určí se průměrná spotřeba a pak se vezme 10 řidičů s nejhorší spotřebou (Že je průměr stanoven třeba na 22l/100km a "nejhorší" řidič má spotřebu 21,9l/100km se už neřeší. Také se neřeší, že 1 jezdí linky po rovině a 2. v kopcích.) a ti nedostanou prémie.

Ale když jsme u toho - Mně připadá, že teplota v autobusech je v zimě až moc vysoká. Když se u Icomu řidičům doporučuje, aby netopili a pokud si někdo přijde stěžovat, má se mu odpovědět, že je topení rozbité...

Mohlo by se to začít praktikovat i u jiných firem. ;-)

+1/0
2.1.2015 20:06

P92e88t97r 93B55e56z52s24t65a90r57o51s55t10i 2479986713641

No ted momentalne je narizeni, ze bufik musi byt v poloze Automatika, takze by mel jet porad pokud to je treba a se spotrebou to je volnejsi, o neco sel zaklad nahoru ,ale premie o to dolu, protoze jsou oblasti, kde se jezdi na hrane, predpisu, protoze opravdu je podstav... A spotreba kam klesla, tam klesla, za to mohou idioti z let minulych, ze predvadeli, ze ono to zajede i za 19/100 ,ale za jakou cenu (zniceni motoru,ale to se neresi, spotreba byla hezka), tudiz kvuli temto idiotum jsou normy tak nizko jak jsou, vyrobce uvadi na Intouro papirovou 30/100...

0/0
2.1.2015 23:29

R42a51d70e26k 82S79a86d89í35l40e72k 9187502742331

Plat strojvedoucího v ČR je cca 1,23 násobek průměrného platu a Německu je to 0,97 násobek průměrného platu. Tak nechápu, proč si strojvedoucí stále dokola stěžují.

+4/−4
2.1.2015 11:30

J84i31r35k61a 68H44o97n53c41ů 2514774741648

A kde je nějaká souvislost?

+1/−1
2.1.2015 11:54

V65i91k14t85o77r 20N14á24r28o50ž27n81ý 3209752688

Víte , ono je to o nabídce a poptávce.

Pokud jich bude na trhu práce přebytek , poté tomu budou odpovídat i mzdy... Je to stejné jako u jakékoliv jiné profese....

+1/−1
2.1.2015 12:14

J61a88n 34P27i49r11k79l 2763618764464

Pane Sadílek, chtělo by to zjistit průměrný plat v Německu a u nás a pak neplácat nesmysly.

+2/−2
2.1.2015 12:33

V12á73c17l72a71v 51M38á18c25h69a 1732793149637

a to já jsem si trošku započítal. jestliže 1400 kč je zhruba osm procent, tak maji kluci strojvedoucí asi 17500 měsíčně. a to je podle mě krapet málo, a vaše srovnání s průměrným platem moc neobstojí.

+2/−1
2.1.2015 12:35

V96á23c80l17a16v 21M50á61c86h77a 1712883889497

beru zpět, už jsem si to přečetl znovu a pořádně...

+1/0
2.1.2015 12:39

M47i26r90o33s19l26a42v 67Z21i54k43m54u20n68d 7469603454283

Tak nějak jste si odpověděl na otázku, proč stávkují strojvedoucí v Německu ... Protože jejich práce je stejně náročná jako u těch českých, dokonce lze říci, že někteří čeští strojvedoucí jsou na tom, z hlediska zabezpečovacího zařízení na tratích, dokonce lépe než ti (nejen) němečtí ... a navíc mají ti němečtí delší pracovní dobu ....

Jinak - jak se vám jede rychlostí "jen 120" pod dálnici za úplné mlhy s viditelností "nula metrů" ?  Asi zastavíte, čekáte a doufáte, že do vás nějaký šílenec nevrazí ... vidíte, strojvedoucí za této situace zastavit nemůže a musí jet proti "zdi" určenou rychlostí i když zhola nic nevidí ... v listopadu 1989 takhle jeden z nich (a nebyl první) přišel o život ... za nehodovou událost byl vinen ... i když nic neviděl ...

+5/−1
2.1.2015 15:47

V59i46k45t46o82r 62N80á69r39o90ž32n54ý 3849922788

Já bych nesrovnával mlhu na silnici a železnici.

Řidič kamionu nemusí být zaškolen na tu kterou silnici narozdíl od strojvedoucího a řidič kamionu má mnohem více vlivů , které mohou představovat riziko nehody.

+2/0
2.1.2015 15:58

V49l29a74s32t57i88m79i54l 80P79r23a94u61s 6774950516274

Fíra má v kabině "semafor". Ví co bude na skutečném svítit, s předstihem. Tedy zjednodušeně řečeno. Tak až na slepo nejede. Samozřejmě neovlivní jedince méně inteligentní, kteří vjedou mezi závory za signalizace přejezdu červenými světly.

0/0
2.1.2015 19:21

J41i21ř52í 69P89r10ů79š54a 7505552445729

Návěstní opakovač ale funguje cca 16% tratí.

+1/0
2.1.2015 19:44

R38a29d31e87k 68J26a89n96a40t69a 9955126574652

Jede naslepo v tom ohledu že nedohlédne na zábrzdnou vzdálenost. Řídí podle přístrojů, ne podle rozhledu. V tomto ohledu se práce strojvůdce více podobá práci pilota dopravního letadla, než řidiče kamionu.

Nesrovnatelné jsou taky jazykové dovednosti při jízde za hranice. Kamioňák nemusí umět ani německy ani kváknout. Strojvedoucí musí v němčině složit odborné zkoušky a komunikovat s dispečerem v němčině.

+2/0
2.1.2015 19:56

A90l12e81š 67N73o76v23á36k 4125672619666

Tak tahle trdla dostanou přidáno... ty to opravdu potřebují... jakmile slyším slovo České dráhy, tak se mi otevírá kudla v kapse... je to tam stejné jaké před 30 lety, všichni tam jen brečej jak mají málo, skoro nic nedělají, mají všude bordel, ale protože mají výsostné postavení, tak si ty platy prostě vyřvou vždy... hnus, že jim není hanba, slovo přesčas v životě neslyšeli, ale výhod nespočet!!!

+3/−20
2.1.2015 11:28

V95i59k84t31o76r 43N38á98r45o17ž84n74ý 3399882378

Když je to tam tak špičkové , proč tam již nepracujete ?

+6/−1
2.1.2015 12:15

B35r37o44n79i81s72l86a52v 24G62a48b72r76y97š 6605164940

Trdla?? Vedení firmy a řadový zaměstnanec je ale něco jiného. Ti nemůžou za to, jak to tam nahoře vypadá. Zřejmě netušíte, co pozice strojvedoucího obnáší.

+11/0
2.1.2015 12:18

J85a11n 63P32i10r80k84l 2743348234364

Nováku, tak se tam přihlaste. Nevíte o čem vůbec kecáte.

+6/0
2.1.2015 12:34

M91a65t74ě82j 98P46l34u97h76a39ř 6275852234855

Soutěž o Darwinovu cenu (nebo o Nejdebilnější příspěvek) byste z flesku vyhrál. R^

+3/0
2.1.2015 12:49

J96i78ř62í 80K88o35c67u19r33e68k 6435124365708

Toho Darwina raději ne - na střece by jako fíra mohl vzít někoho s sebou.

+1/0
2.1.2015 12:59

M14i43r98o96s97l62a38v 86P69a82v97l93í98č23e80k 7963180705464

Slovo přesčas vživotě neslyšely.... hmm dobré, no. AŽ NA TO ŽE PŘESČASY DĚLAT NESMÍME!!

0/0
2.1.2015 21:20

M45a85r93e86k 94Š71i41m47o65n 2964647588398

Tady není otázka, jestli to potřebují nebo ne. Tady jde o to, zda jich má dopravce tolik, kolik jich potřebuje. Pokud jich dost nemá, tak jim prostě musí nabídnout víc, aby je do práce přilákal.

Strojvůdce přesčasy dělat nesmí, protože nesmí být unavený. Jeho chyba stojí životy. Nevím, co děláte vy, ale váš zmetek zachytí kontrola kvality, za strojvedoucím nebo pilotem už není nikdo.

0/0
6.1.2015 0:01

M13i31l71a15n 34B82r86e26j87c44h49a 3740208164371

Jó strojvedoucí, ten těžký chleba má ;-D;-D;-D

+1/−1
2.1.2015 10:46

L73u19k20á86š 46Š92m65a33h68e57l 2157204122904

...musí znát volant, brzdy, spojku a plyn,

válce, písty, a rychlostní skříň. 

chladič, čerpadlo, diferenciál,

sytič, karburátor, rozdělovač, kondenzátor, 

hlavu, ventil, baterie, stěrače, 

duše, pneumatiky, pera, tlumiče, 

šasi, svíčky, hřídel a blok,

ložiska, poloosy, lanka, ojnice,

trysky, přerušovač... ??8-o8-o

+1/0
2.1.2015 12:04

P95e49t14r 84B42o44c68e20k 7596342130453

Ten Gross je klikař !!!!!! NEjdřív takovou manželku sežene, lid si ho pak vybere do takových funkcí, pak se mu podaří tak dobře investovat a teď tohle ;-D;-D;-D

+3/0
2.1.2015 9:57

E63l58i68š15k51a 54K95a31ň40o38v33s55k48á 2517650375167

Gratuluji. Jen bezmozci a ohlí hřbeti, kteří si myslí, že je normální mít 30ti procentní mzdu ve srovnání s Německem, přestože dosahujeme produktivity práce 80%, vám budou závidět.R^

+9/−8
2.1.2015 9:31

J80a65k35u80b 16K85o53s 3536342160314

Mila pani, to je normalni u vetsiny povolani v CR. Jestli chcete srovnavat, tak se Slovenskem, Polskem nebo Madarskem.

+8/0
2.1.2015 9:56

P93a38v49e98l 37H21o89r29á69k 8201873985672

Ano, přesně tak si to kolonialisté přejí.

+4/−1
2.1.2015 11:39

P56e93t74r 18B74o61c86e95k 7276532310283

Naše produktivita je skutečně poloviční a není to dané tím, že bychom míň pracovali, jako spíš tím, že oni ty samé firmy provozují v podstatně větším (s ohledem na velikost businessu, počet klientů atd). Pro laika, když náš farmář jel s traktorem tak nněměc jel s několikrát větším a na šířku oral dvakrát tak na široko. Oba makali stejně ale němec byl dvakrát produktivnější :-/:-/:-/ O tom, že jejich firmy mají investováno masivně i v zahraničí a tyto investice jim také vydělávají ani neluvím...

+5/−3
2.1.2015 10:01

V31l78a37s76t62i29m97i11l 71F24i19a44l93a 1152481244

A strojvedouci tahne 2xdelsi vlak?Ridic kamionu ridi 2, nebo ho ma 2x prelozenej??prodavacka obslouzi 2 pasy? Nene az takhle jednoduche to neni

+6/−2
2.1.2015 11:17

J54i46ř85í 21K55o46c80u48r38e59k 6785264405688

U toho vlaku ano... Protože co vídám nákladní vlaky, tak vepředu lokomotiva, vzadu lokomotiva. A jsem si jist že řada 180 a řada 130 nemají dálkové řízení, takže jsou na vlaku strojvedoucí dva.

Výše uvedený německý strojvedoucí má lokomotivu, která zastane práci za dvě české a ještě pojede znatelně rychleji, takže za směnu otočí více km.

Ne jak v ČR, kdy nákladní vlak pročeká několik hodin než přejede republiku. A hádejte co? Běží hodiny a stojící vlak nevydělává.

+3/−1
2.1.2015 13:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.