Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mostům na D1 u Ostravy hrozí, že se zřítí, varuje ministr

Pokud stavební společnost Eurovia nezačne řešit problémy s mosty v Ostravě, kterým hrozí zřícení, stáhne stát její bankovní garance. Následně vypíše nové výběrové řízení na jejich opravu. V pořadu Otázky Václava Moravce to řekl ministr dopravy Dan Ťok s tím, že by byl rád, aby stavební práce začaly nejpozději v dubnu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A97n53n39a 41V42e65s27e68l95á 3179150361940

Kdyby takto hospodařily domácnosti , tak náš stát by už dávno zbankrotoval . Neměl by stát dostat pokutu za špatné hospodaření ?

0/0
6.1.2015 8:25

L88u67d32ě80k 62M93u67s40e52l21í24k 3856829

Který Al Capone se teď směje?

0/0
6.1.2015 7:33

V63l65a71d15i37m67í56r 61L65o91u55l58a 2508407502301

Já nevím, ale podle mne se mostní opěry a pilíře zakládají na rostlý teren, nikoliv na zásyp. Pokud by byly na rostlém terénu, tak násyp okolo se může hýbat, ale na konstrukci mostu to vliv mít nebude.

0/0
5.1.2015 12:46
Foto

O12l54d63ř89i72c97h 90V50y90k30y84d60a60l 1669111279274

Vyloučit Eurovii ze soutěží dle současné legislativy zřejmě nelze. Ale ŘSD by určitě mohlo vyměnit TDI.

0/0
5.1.2015 9:23

J55a81n 63R13i33c11h76t68e47r 5372112403345

No jo, Eurovia, dvorní dodavatel dálničních staveb...

0/0
5.1.2015 9:11

J14a53n 36J88e31m19e68l32k92a 1895670

D47 na Polsko je  horší a horší. Jel jsem tam po delší době a nestačil jsem se divit, jak může vypadat nová dálnice po cca 5 letech provozu.. neuvěřitelné. Vyhodit do povětří, vybagrovat a postavit znovu.. Docela jsem spěchal a jedna nerovnost před mostem byla přímo nebezpečná.

Jinak v Singapuru, který se dostal z bažin za 50 let na úroveň nejlepších ekonomik tvrdili, že u nich jsou ministři pouze odborníci, jedině z oboru a s manažerskými zkušenostmi z komerční sféry. (pravý opak ČR). Ale mají pak obrovské platy.  Takže pokud by to ANO u nás zavedlo, možná by to mohlo být dobré.

Je to podle mě rozhodně lepší, než straničtí tuneláři, kteří jednou jsou ministři jedno období toho, pak nečeho jiného. A nikdy nejsou tvářemi voleb. Pak se někde objeví. Jaký byl ministr ministr dopravy za ODS.. katastrofa.

My jsme toho bohužel za 25 let proti Singapuru moc nestihli a rozdíl je taky nulová korupce a nulová tolerance korupce. A ta ČR  rozežírá. 

Jestli je pravda, že podle NKU stavíme dálnice průměrně za 1.3 násobek německé ceny (německá cena za km je jedna z nejvyšších v Evropě, Itálie je mnohem níže) - a kde je kvalita německých dálnic, italských. Kde jsou jejich platy. Něco je hodně špatně. A byl to tunel. To radši nestavět nic - navíc na dluh, tedy s úroky.  A ještě tyto šmejdy.

+1/0
5.1.2015 8:00

J79a64n 46R46i71c10h15t34e54r 5402332843675

Jenže ANO by u nás zavedlo pouze přísun "odborníků" napojených na Agrofert (jako to dělá už teď).

0/0
5.1.2015 9:09

J66i97ř30í 61K22h14e60i63l 9496594940793

Bylo vidět, že i Moravec si je vědom, že mluví s odbornikem a ne s politikem, co umí jen přehodit spinu na předchozího politika.;-)R^

0/0
5.1.2015 0:29

R17o34m76a78n 18P57o33l88á72č44e52k 5466409325

Hodnotil bych až potom co něco ukáže, ale prostě po zkušenostech co na MD bylo, moc důvěry v něj nemám...

0/0
5.1.2015 2:39

Š74t36e94f16a79n 73F29r50i31č64a 7202488693796

Stávající krok, že hodlá okamžitě odstranit vadu, je jediný správný přístup stavbaře. Vady, které vedou k destrukci mostů, je třeba okamžitě odstranit. To, jak to bude vyřešeno po právní stránce, je věc druhá. Nyní již nikdo nepochybuje o tom, že zhotovitel se skutečnému vyřešení problému účelově vyhýbá, a jen hledá cesty, jak se z toho vyvléknout.

0/0
5.1.2015 7:12

O85n17d26ř24e85j 50P91o92k79o56r74n31ý 7755602777922

Ťokovi fandím R^ Snad se to pohne k lepšímu

+1/0
4.1.2015 23:51

M63a77r25t81i80n 84Š36t53ě53r25b15a 2865828551249

Podle mého názoru firma která odvádí takto"kvalitní" práci by si v budoucnu neměla v Česku ani vrznout.Proč nejde ji zcele diskvalifikovat a vyřadit z možnýdh uchazečů o zakázky

+3/0
4.1.2015 21:52

Z97b19y63n19ě86k 37B35í32l53ý 1807820421245

diskriminace :)

0/0
4.1.2015 22:39

Š58t15e51f53a89n 52F70r56i69č54a 7962148313886

To není diskriminace. Jen je potřeba neodstraněné vady vyčíslit, a jako pohledávku za stavební firmou by ji měl stát vymáhat. Ministr dopravy by si měl s ministrem financí dohodnout postup v obdobných případech. Zhotovitel by až do vypořádání svého závazku neměl obdržet žádné potvrzení od finančního úřadu, že firma nedluží státu. Bez tohoto potvrzení se nelze zúčastnit výběrového řízení.

+1/0
5.1.2015 7:18

J69o41s35e85f 15T96r10ö59g33l 8659962686166

Nechci vypadat rýpavě, ale který úsek R35 bude příští rok otevřen? Já bych řekl, že ŘSD bude rádo, když dokončí výkupy, získá stavební povolení a začne stavět mezi Opatovicemi a Ostrovem. Nebo mi něco ušlo? Nebo jde o dokončení estakády Opatovice, která je sama o sobě bez navazujícího úseku k ničemu?

+1/0
4.1.2015 21:17

D35a51v92i37d 10B11e92n39e94š 8198620439913

Myslí tím zřejmě křižovatku u Opatovic. Sice se dokončí, ale povede jen do pole.

0/0
4.1.2015 21:50

V13l53a50s48t19i21m81i16l 46S61v21o54b96o37d27a 7573558285864

Nesmysl. Přeci nebudu něco stavět, když si vážně myslím, že to může za pár let spadnout. Tedy jestli nejsem šmejd ;-).

0/0
4.1.2015 21:07

V92l82a64s30t27i60m68i14l 29S94v40o46b26o32d71a 7143968165814

To patřilo jinam a tam to teď nejde poslat. Takže nic.

0/0
4.1.2015 21:09

R27o86m57a33n 29P15o40l25á54č14e65k 5226469635

Takže pan ministr šíří poplašnou zprávu a nechá tam auta s naprostým klidem jezdit? Co když to opravdu spadne? Není někde něco špatně?

K tomu,že Eurovia dostává další zakázky... Jak prosté... Podívejte na strukturu firmy a hlavně fungovaní zakázek v ČR... Vyhraje Skanska, subdodavatel Eurovia a obráceně... Samozřejmě si můžete doplnit další nadnárodní stavební firmy působící na českém trhu...

+1/−1
4.1.2015 20:53
Foto

P44a55v98e29l 87P29o30k57o51r77n85ý 2506314740382

Pokud má Eurovia na papíře, že varovala, že nějaký materiál nejde na stavbu použít, má pravdu. Oni jsou odborníci a praví to i nový zákon o obchodních korporacích. Pokud ne, má smůlu.

+2/0
4.1.2015 19:40

V74l64a22s60t48i45m69i15l 35S41v11o22b30o52d58a 7253388275104

Blbost. Přeci nebudu něco stavět, když si vážně myslím, že to může za pár let spadnout. Tedy jestli nejsem šmejd ;-).

0/0
4.1.2015 21:09
Foto

P61a86v25e14l 76P27o62k95o39r15n54ý 2436634190502

Oni věřili, že jim to nespadne. Když vám udělám most ze shnilých prken, tak také možná pár let vydrží.

0/0
4.1.2015 21:12

V25l39a11d98i84m24í98r 85F93i93b56i28g18e36r 5974291701214

Eurovia mne tím jak postavila ten úsek štve ale není to jen její vina. Byl stavební dozor, který měl špatné postupy a šizení na materiálu odhalit a prostě stavbu nepřevzít. Půlku viny má i ten kdo tu stavbu přebíral a kontroloval.

Jinak to že firma co má problém s reklamací kterou neřeší může dostávat další zakázky mne udivuje.

+1/0
4.1.2015 19:36

P13e73t76r 86S49e17d83l31á82k 1721744292857

A ne jen mosty z D1. I samotná D1 je kolem Ostravy vlnitá jak horská dráha. A koukněte na některé lampy. Rostou tam jak stromy v lese. Tam je to ale hezké narozdíl od té hrůzy od Eurovie.

+1/0
4.1.2015 19:17

J67o57s21e12f 43Š84e37m28e24l46í87k 7389201810697

Mostům hrozí, že se zřítí, zato Eurovia - hlavní stavitel padacích mostů v ČR - fasuje dál jednu státní zakázku za druhou. A tak si tu žijem.

+3/0
4.1.2015 19:02

P43e87t12r 17F35r71a52n15c 9767481528608

350000,- To Eurovia asi nevydycha. Do vyreseni zaruky neumoznit ucast v zadne soutezi, vypisovane statem. To mozna zabere.

+12/0
4.1.2015 18:32

Š91t11e92f26a22n 28F74r70i59č59a 7252958853846

Eurovia hraje vabank. Své má doma, a na její straně stojí vysoká pravděpodobnost, že stát v případné arbitráži nebude zcela úspěšný. Ovšem postup ministra je správný, závadu odstranit, byť i nakonec k tíži státu, a vymáhání pohledávky dořešit právní cestou. 

Na druhé straně jsem ovšem přesvědčen, že i jen částečně neodstraněné reklamační vady jsou jasným nevypořádaným závazkem vůči státu. Podle toho by s ní až do vyřešení záležitosti jako s dlužníkem mělo být zacházeno. To znamená nepřipustit ji k žádné veřejné soutěži.

+5/0
4.1.2015 18:08

T82o84m58á39š 98S20l95a11v60í48č84e71k 6223604946151

Skanska podvadi taky!!!!!!!!

0/0
4.1.2015 17:39

T15o34m93á42š 75S36l23a53v70í26č91e17k 6983834376861

Ani jsem nemusel otevrit clanek, abych si spravne tipnul, ze jde o Eurovii. Tahle firma je banda grazlu, ktera ma uz svych pruseru dost. Katastrofa, co se v tomhle state deje.

+1/0
4.1.2015 17:36

R20a49d86m68i30l27a 19S52i50m94č98á42k77o36v55á 5625193645535

no, už dlouho čtu o tom, že přes ty mosty mají kamiony zákaz, ale co tam jedu, tak jich tam je plno 8-o

0/0
4.1.2015 17:22

D19a70n 90M52a17l58ý 5451849376932

...pokládám si otázku, zda bude Eurovia... i nadále získávat státní zakázky... hmm, za sebe mohu říct, že pokud by mi např. stolař zmrvil kuchyňskou linku, či jí odmítal opravit,  tak bych u něj už nikdy nic neobjednával... uvažuje stejně i stát ??

+10/0
4.1.2015 17:01

R14a93d60o63s57l84a11v 20K18l46a84u17d84a 5884358404242

Stolař zmrví kuchyňskou linku kterou vy jste objednal pro tchyni k ní domů. Ona jí platí... Vám ale dal provizi 20.000 Kč. :-P     A hned to vypadá úplně jinak:-)

+6/0
4.1.2015 17:12

D21a92n 88M45a54l88ý 5281839766492

...bohužel to tak chodí :-/

+3/0
4.1.2015 17:36
Foto

P57a44v61e71l 81P33o25k56o90r14n80ý 2236784690602

Stát se musí řídit zákony, které schválili vámi zvolení poslanci.  A v zákonu se nic nehovoří a probíhajících reklamacích. Vy ale se tímto zákonem při objednání řídit nemusíte. Navštivte svého poslance, ten je správný adresát.

0/0
4.1.2015 19:38

T97o56m16á34š 63B16o62r80o27v30i73č44k15a 9679493708451

A pak má občan něčemu věřit, když vidí, že beztrestně lze odfláknout prakticky cokoliv a nic se neděje. Skončí pouze u "plácání do vody" a celá věc akorát tak vyšumí. Nevěřím tady už ničemu ...

+2/0
4.1.2015 17:01

J73i18ř61í 62G72a84l23a35m60b73o78š 8498196403792

Pokud bude u nás cokoliv budovat společnost Eurovia půjde vše jen ke zlému.

Důkazů je již dost.

+1/0
4.1.2015 16:28

M19a74r92t90i71n 76K52u85ř51í80t79k54a 6607596808515

Dnešní Eurovia je nástupnická organizace Dopravních staveb ODS, kterým pár let zpátky spadl most ve Studénce.

Obávám se, že dokud nějaký ten most nespadne, tak se to bude zametat pod koberec.

+2/0
4.1.2015 16:38

J32o64s19e77f 15Š61e98m45e82l31í21k 7389551880127

Sběrači už na těch mostech intenzivně pracují. Nebude to trvat dlouho.

0/−1
4.1.2015 19:03

D76a21n43i63e94l 91N56o79v72á95k 1641750216919

popleto,dnešní Eurovia.cz je součástí celosvětově působícího koncernu Eurovia Vinci se sídlem v Paříži. Eurovia.cz koupila především SSŽ (Stavby silnic a železnic) a krom jiných i  také zmiňované Dopravní stavby ODS.

0/0
4.1.2015 21:42

V15l68a73d10a92n 37Č27e53r30n11o13h23o93r54s88k54ý 2407565941916

To uz je slusna komedie v podani nasich zakonodarcu. Eurovia na co v poslednich letech sahla, s tim jsou problemy. Ale neustale vesele stavi a opravuje a ryzuje. V drtive vetsine statni zakazky. Takze kde to jsme?! Ano, v Ceske republice. Zde je mozne totalne vsechno...

+7/0
4.1.2015 16:20

A76l76e48š 26P26e55c40h18á38č14e18k 1952322347907

vím dobře jak z jaký bandy tenhle pán přitáhnul.....

+2/0
4.1.2015 16:19

J26a52n 63H54l94e74d59í66k 4229612908782

paneŤUKO, vážený ministře, měl byste snížit stavy úředníků a inženýrů, sociologů, manažérů, Slováků, politologů a všech spolužáků  a jejich známých z golfu, tenisu atpod.  tak o 20.000 a navýšit počty dělníků z dnešních 25 na asi 250

+1/0
4.1.2015 16:14

J61o35s83e51f 34M28i25k98i37n 5903344835754

Problém je nevhodné uložení mostovky,  jehož oprava by stála zlomek toho za kolk by se to muselo zbourat a znovu posavit.

0/0
4.1.2015 16:08

J80i86r45i 90R96u94s26n70o29k 4965382877923

Me uz by vlastne jen zajimalo, kdo za to vlastne muze. Jestli stat, lepe receno nekdo, kdo si vyminil nesmyslny nasep, nebo Eurovia, ktera to udelala sama od sebe, aby okradla stat.

A pokud by to byl privni pripad, tak by me zajimalo, jestli asspon informovali prislusneho urednika, ze to je z praktickeho hlediska nesmysl a ze to muze udelat problem.

Celkem pochybuju, ze se doziju toho, ze by se situace vyjasnila.

+5/0
4.1.2015 16:03

I50v95a11n 27M81a13n63t63a60s 8559134300661

no, kradlo se tam, a to ve velkém, firmy, které  to stavěl, ODS-DS. Tchas byly napojené na naše politiky a už zkrachovaly, a že se ojebával materiál vám řekne každý mistr,či řidič, který tam jezdil...

0/0
4.1.2015 16:21

B71o14ř19e90k 87Ž60a38n70d28a 1930726319306

Když je stav tak vážný, ať tam zakážou provoz úplně a postaví zátarasy.

0/0
4.1.2015 15:34

I64v95a62n 90M15a85n22t45a34s 8739124360721

odkud jste, vážený??

0/0
4.1.2015 16:19

A52n79n22a 26Č35e88r86m76á37k53o65v20á 1165505366634

a kdyby se to teď zřítilo a bylo x mrtvých, tak budou všichni říkat, proč tam nechali provoz?:-P

+4/0
4.1.2015 16:39

B79o76ř17e54k 59Ž81a97n67d97a 1640976439546

Poblíž. Ale je pravda, že po dálnici do Polska ani jinam.

0/0
4.1.2015 16:56

J78i44ř88í 61H87o84r89á16k 6764464413436

A) Zákaz nezákaz, kamiony tam jezdí dál. A nikdo to nekontroluje.

B) BESIP je pěkné heslo. A toť vše. To co dělají je, že se stále soustřeďují na spoustu nepodstatných věcí. Nějakou dobu to dokonce procházelo. Ale možná se už ucho utrhlo ... Vzpomínáte, jak "zpřísnili" předpisy a testy veledůležitými kravinami a potom si to chtěl ministr vyzkoušet a dávat na odiv, jak je to nenáročné - a neudělal. No bodejť by znal takové kraviny, na kterých se bazírovalo. Chcete příklad? - zrovna teď: lékárničky. Kolikpak asi životů zachrání, když se budou používat "neprošlé" obvazy místo prošlých? Chtěl bych vidět toho borce, který to vyčíslí. Ale na otázku, kolik se vybere na pokutách za "prošlou" lékárničku dokáže koncem roku odpovědět kdejaký blbec. I od policie. (do konce roku bude třeba počkat, aby to mohli pěkně sčítnout za celý rok)

+15/−2
4.1.2015 15:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.