Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mostům na D1 u Ostravy hrozí, že se zřítí, varuje ministr

Pokud stavební společnost Eurovia nezačne řešit problémy s mosty v Ostravě, kterým hrozí zřícení, stáhne stát její bankovní garance. Následně vypíše nové výběrové řízení na jejich opravu. V pořadu Otázky Václava Moravce to řekl ministr dopravy Dan Ťok s tím, že by byl rád, aby stavební práce začaly nejpozději v dubnu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A12n10n89a 63V60e68s10e77l69á 3699170691620

Kdyby takto hospodařily domácnosti , tak náš stát by už dávno zbankrotoval . Neměl by stát dostat pokutu za špatné hospodaření ?

0/0
6.1.2015 8:25

L37u96d16ě52k 70M74u56s38e28l59í73k 3566389

Který Al Capone se teď směje?

0/0
6.1.2015 7:33

V42l92a27d67i78m40í72r 85L65o92u73l15a 2968687262791

Já nevím, ale podle mne se mostní opěry a pilíře zakládají na rostlý teren, nikoliv na zásyp. Pokud by byly na rostlém terénu, tak násyp okolo se může hýbat, ale na konstrukci mostu to vliv mít nebude.

0/0
5.1.2015 12:46
Foto

O67l12d50ř91i92c83h 66V84y69k63y38d37a66l 1829491259174

Vyloučit Eurovii ze soutěží dle současné legislativy zřejmě nelze. Ale ŘSD by určitě mohlo vyměnit TDI.

0/0
5.1.2015 9:23

J32a35n 16R59i12c89h76t96e75r 5712132413465

No jo, Eurovia, dvorní dodavatel dálničních staveb...

0/0
5.1.2015 9:11

J73a16n 40J58e59m56e33l63k44a 1585360

D47 na Polsko je  horší a horší. Jel jsem tam po delší době a nestačil jsem se divit, jak může vypadat nová dálnice po cca 5 letech provozu.. neuvěřitelné. Vyhodit do povětří, vybagrovat a postavit znovu.. Docela jsem spěchal a jedna nerovnost před mostem byla přímo nebezpečná.

Jinak v Singapuru, který se dostal z bažin za 50 let na úroveň nejlepších ekonomik tvrdili, že u nich jsou ministři pouze odborníci, jedině z oboru a s manažerskými zkušenostmi z komerční sféry. (pravý opak ČR). Ale mají pak obrovské platy.  Takže pokud by to ANO u nás zavedlo, možná by to mohlo být dobré.

Je to podle mě rozhodně lepší, než straničtí tuneláři, kteří jednou jsou ministři jedno období toho, pak nečeho jiného. A nikdy nejsou tvářemi voleb. Pak se někde objeví. Jaký byl ministr ministr dopravy za ODS.. katastrofa.

My jsme toho bohužel za 25 let proti Singapuru moc nestihli a rozdíl je taky nulová korupce a nulová tolerance korupce. A ta ČR  rozežírá. 

Jestli je pravda, že podle NKU stavíme dálnice průměrně za 1.3 násobek německé ceny (německá cena za km je jedna z nejvyšších v Evropě, Itálie je mnohem níže) - a kde je kvalita německých dálnic, italských. Kde jsou jejich platy. Něco je hodně špatně. A byl to tunel. To radši nestavět nic - navíc na dluh, tedy s úroky.  A ještě tyto šmejdy.

+1/0
5.1.2015 8:00

J42a96n 24R11i44c29h82t53e58r 5972732423195

Jenže ANO by u nás zavedlo pouze přísun "odborníků" napojených na Agrofert (jako to dělá už teď).

0/0
5.1.2015 9:09

J29i65ř21í 73K94h27e22i62l 9526324890313

Bylo vidět, že i Moravec si je vědom, že mluví s odbornikem a ne s politikem, co umí jen přehodit spinu na předchozího politika.;-)R^

0/0
5.1.2015 0:29

R96o17m32a91n 91P52o87l76á78č27e14k 5756749615

Hodnotil bych až potom co něco ukáže, ale prostě po zkušenostech co na MD bylo, moc důvěry v něj nemám...

0/0
5.1.2015 2:39

Š56t87e59f82a48n 98F73r30i39č93a 7442588683266

Stávající krok, že hodlá okamžitě odstranit vadu, je jediný správný přístup stavbaře. Vady, které vedou k destrukci mostů, je třeba okamžitě odstranit. To, jak to bude vyřešeno po právní stránce, je věc druhá. Nyní již nikdo nepochybuje o tom, že zhotovitel se skutečnému vyřešení problému účelově vyhýbá, a jen hledá cesty, jak se z toho vyvléknout.

0/0
5.1.2015 7:12

O45n72d88ř74e34j 79P47o22k59o60r65n55ý 7855642397112

Ťokovi fandím R^ Snad se to pohne k lepšímu

+1/0
4.1.2015 23:51

M60a45r98t43i69n 33Š13t69ě83r90b57a 2765768371579

Podle mého názoru firma která odvádí takto"kvalitní" práci by si v budoucnu neměla v Česku ani vrznout.Proč nejde ji zcele diskvalifikovat a vyřadit z možnýdh uchazečů o zakázky

+3/0
4.1.2015 21:52

Z42b82y70n40ě15k 38B39í50l94ý 1247440381985

diskriminace :)

0/0
4.1.2015 22:39

Š26t92e23f18a89n 37F43r98i59č35a 7562228693296

To není diskriminace. Jen je potřeba neodstraněné vady vyčíslit, a jako pohledávku za stavební firmou by ji měl stát vymáhat. Ministr dopravy by si měl s ministrem financí dohodnout postup v obdobných případech. Zhotovitel by až do vypořádání svého závazku neměl obdržet žádné potvrzení od finančního úřadu, že firma nedluží státu. Bez tohoto potvrzení se nelze zúčastnit výběrového řízení.

+1/0
5.1.2015 7:18

J90o42s31e70f 44T31r13ö33g71l 8259342336716

Nechci vypadat rýpavě, ale který úsek R35 bude příští rok otevřen? Já bych řekl, že ŘSD bude rádo, když dokončí výkupy, získá stavební povolení a začne stavět mezi Opatovicemi a Ostrovem. Nebo mi něco ušlo? Nebo jde o dokončení estakády Opatovice, která je sama o sobě bez navazujícího úseku k ničemu?

+1/0
4.1.2015 21:17

D31a93v14i28d 35B93e13n52e89š 8778490859483

Myslí tím zřejmě křižovatku u Opatovic. Sice se dokončí, ale povede jen do pole.

0/0
4.1.2015 21:50

V93l57a82s57t24i28m45i19l 47S18v72o53b10o16d95a 7923308965834

Nesmysl. Přeci nebudu něco stavět, když si vážně myslím, že to může za pár let spadnout. Tedy jestli nejsem šmejd ;-).

0/0
4.1.2015 21:07

V65l65a21s14t54i16m30i27l 66S75v10o64b81o83d94a 7373548495244

To patřilo jinam a tam to teď nejde poslat. Takže nic.

0/0
4.1.2015 21:09

R11o15m87a62n 82P85o40l74á35č86e17k 5586689795

Takže pan ministr šíří poplašnou zprávu a nechá tam auta s naprostým klidem jezdit? Co když to opravdu spadne? Není někde něco špatně?

K tomu,že Eurovia dostává další zakázky... Jak prosté... Podívejte na strukturu firmy a hlavně fungovaní zakázek v ČR... Vyhraje Skanska, subdodavatel Eurovia a obráceně... Samozřejmě si můžete doplnit další nadnárodní stavební firmy působící na českém trhu...

+1/−1
4.1.2015 20:53
Foto

P64a29v82e81l 53P38o50k92o11r77n42ý 2476524900682

Pokud má Eurovia na papíře, že varovala, že nějaký materiál nejde na stavbu použít, má pravdu. Oni jsou odborníci a praví to i nový zákon o obchodních korporacích. Pokud ne, má smůlu.

+2/0
4.1.2015 19:40

V14l78a51s53t16i95m78i76l 12S38v27o23b41o94d39a 7593278405844

Blbost. Přeci nebudu něco stavět, když si vážně myslím, že to může za pár let spadnout. Tedy jestli nejsem šmejd ;-).

0/0
4.1.2015 21:09
Foto

P26a63v21e54l 10P21o72k17o14r20n29ý 2446434490152

Oni věřili, že jim to nespadne. Když vám udělám most ze shnilých prken, tak také možná pár let vydrží.

0/0
4.1.2015 21:12

V30l17a64d15i62m82í85r 52F80i53b36i24g19e96r 5704281251164

Eurovia mne tím jak postavila ten úsek štve ale není to jen její vina. Byl stavební dozor, který měl špatné postupy a šizení na materiálu odhalit a prostě stavbu nepřevzít. Půlku viny má i ten kdo tu stavbu přebíral a kontroloval.

Jinak to že firma co má problém s reklamací kterou neřeší může dostávat další zakázky mne udivuje.

+1/0
4.1.2015 19:36

P66e73t15r 91S34e50d41l43á88k 1731664812927

A ne jen mosty z D1. I samotná D1 je kolem Ostravy vlnitá jak horská dráha. A koukněte na některé lampy. Rostou tam jak stromy v lese. Tam je to ale hezké narozdíl od té hrůzy od Eurovie.

+1/0
4.1.2015 19:17

J82o72s35e73f 31Š93e21m77e11l39í21k 7409101730957

Mostům hrozí, že se zřítí, zato Eurovia - hlavní stavitel padacích mostů v ČR - fasuje dál jednu státní zakázku za druhou. A tak si tu žijem.

+3/0
4.1.2015 19:02

P63e19t42r 90F14r38a75n74c 9107371828248

350000,- To Eurovia asi nevydycha. Do vyreseni zaruky neumoznit ucast v zadne soutezi, vypisovane statem. To mozna zabere.

+12/0
4.1.2015 18:32

Š72t28e93f21a84n 97F60r52i50č82a 7332498343136

Eurovia hraje vabank. Své má doma, a na její straně stojí vysoká pravděpodobnost, že stát v případné arbitráži nebude zcela úspěšný. Ovšem postup ministra je správný, závadu odstranit, byť i nakonec k tíži státu, a vymáhání pohledávky dořešit právní cestou. 

Na druhé straně jsem ovšem přesvědčen, že i jen částečně neodstraněné reklamační vady jsou jasným nevypořádaným závazkem vůči státu. Podle toho by s ní až do vyřešení záležitosti jako s dlužníkem mělo být zacházeno. To znamená nepřipustit ji k žádné veřejné soutěži.

+5/0
4.1.2015 18:08

T38o64m44á92š 61S33l76a44v79í78č41e75k 6773644176971

Skanska podvadi taky!!!!!!!!

0/0
4.1.2015 17:39

T35o45m48á78š 48S58l17a27v35í42č49e30k 6553794856921

Ani jsem nemusel otevrit clanek, abych si spravne tipnul, ze jde o Eurovii. Tahle firma je banda grazlu, ktera ma uz svych pruseru dost. Katastrofa, co se v tomhle state deje.

+1/0
4.1.2015 17:36

R66a11d98m20i40l16a 75S58i46m38č48á25k79o19v29á 5945453525575

no, už dlouho čtu o tom, že přes ty mosty mají kamiony zákaz, ale co tam jedu, tak jich tam je plno 8-o

0/0
4.1.2015 17:22

D86a10n 54M64a78l57ý 5261679296822

...pokládám si otázku, zda bude Eurovia... i nadále získávat státní zakázky... hmm, za sebe mohu říct, že pokud by mi např. stolař zmrvil kuchyňskou linku, či jí odmítal opravit,  tak bych u něj už nikdy nic neobjednával... uvažuje stejně i stát ??

+10/0
4.1.2015 17:01

R55a88d98o91s48l18a76v 64K95l66a28u69d88a 5424208204912

Stolař zmrví kuchyňskou linku kterou vy jste objednal pro tchyni k ní domů. Ona jí platí... Vám ale dal provizi 20.000 Kč. :-P     A hned to vypadá úplně jinak:-)

+6/0
4.1.2015 17:12

D47a26n 22M54a84l12ý 5311989916222

...bohužel to tak chodí :-/

+3/0
4.1.2015 17:36
Foto

P46a29v62e23l 48P56o75k90o48r48n33ý 2416104520402

Stát se musí řídit zákony, které schválili vámi zvolení poslanci.  A v zákonu se nic nehovoří a probíhajících reklamacích. Vy ale se tímto zákonem při objednání řídit nemusíte. Navštivte svého poslance, ten je správný adresát.

0/0
4.1.2015 19:38

T49o85m38á27š 21B22o53r68o65v78i50č16k38a 9709853768921

A pak má občan něčemu věřit, když vidí, že beztrestně lze odfláknout prakticky cokoliv a nic se neděje. Skončí pouze u "plácání do vody" a celá věc akorát tak vyšumí. Nevěřím tady už ničemu ...

+2/0
4.1.2015 17:01

J55i95ř39í 44G42a52l79a22m23b50o70š 8708676163252

Pokud bude u nás cokoliv budovat společnost Eurovia půjde vše jen ke zlému.

Důkazů je již dost.

+1/0
4.1.2015 16:28

M68a24r45t26i92n 80K79u10ř91í60t96k43a 6967496468305

Dnešní Eurovia je nástupnická organizace Dopravních staveb ODS, kterým pár let zpátky spadl most ve Studénce.

Obávám se, že dokud nějaký ten most nespadne, tak se to bude zametat pod koberec.

+2/0
4.1.2015 16:38

J61o70s39e84f 14Š22e94m16e42l58í14k 7979701820977

Sběrači už na těch mostech intenzivně pracují. Nebude to trvat dlouho.

0/−1
4.1.2015 19:03

D96a72n34i47e24l 34N69o83v21á74k 1951470836459

popleto,dnešní Eurovia.cz je součástí celosvětově působícího koncernu Eurovia Vinci se sídlem v Paříži. Eurovia.cz koupila především SSŽ (Stavby silnic a železnic) a krom jiných i  také zmiňované Dopravní stavby ODS.

0/0
4.1.2015 21:42

V18l81a72d75a30n 18Č98e38r30n21o55h29o38r83s44k75ý 2817385191616

To uz je slusna komedie v podani nasich zakonodarcu. Eurovia na co v poslednich letech sahla, s tim jsou problemy. Ale neustale vesele stavi a opravuje a ryzuje. V drtive vetsine statni zakazky. Takze kde to jsme?! Ano, v Ceske republice. Zde je mozne totalne vsechno...

+7/0
4.1.2015 16:20

A98l70e71š 12P32e94c91h86á27č19e17k 1742202707337

vím dobře jak z jaký bandy tenhle pán přitáhnul.....

+2/0
4.1.2015 16:19

J75a41n 31H49l73e97d68í51k 4239902948952

paneŤUKO, vážený ministře, měl byste snížit stavy úředníků a inženýrů, sociologů, manažérů, Slováků, politologů a všech spolužáků  a jejich známých z golfu, tenisu atpod.  tak o 20.000 a navýšit počty dělníků z dnešních 25 na asi 250

+1/0
4.1.2015 16:14

J84o49s45e92f 66M38i31k45i47n 5203694535354

Problém je nevhodné uložení mostovky,  jehož oprava by stála zlomek toho za kolk by se to muselo zbourat a znovu posavit.

0/0
4.1.2015 16:08

J25i21r20i 21R13u80s18n66o59k 4675432597873

Me uz by vlastne jen zajimalo, kdo za to vlastne muze. Jestli stat, lepe receno nekdo, kdo si vyminil nesmyslny nasep, nebo Eurovia, ktera to udelala sama od sebe, aby okradla stat.

A pokud by to byl privni pripad, tak by me zajimalo, jestli asspon informovali prislusneho urednika, ze to je z praktickeho hlediska nesmysl a ze to muze udelat problem.

Celkem pochybuju, ze se doziju toho, ze by se situace vyjasnila.

+5/0
4.1.2015 16:03

I44v62a40n 28M58a20n36t97a17s 8479814250491

no, kradlo se tam, a to ve velkém, firmy, které  to stavěl, ODS-DS. Tchas byly napojené na naše politiky a už zkrachovaly, a že se ojebával materiál vám řekne každý mistr,či řidič, který tam jezdil...

0/0
4.1.2015 16:21

B46o87ř34e84k 65Ž71a77n24d57a 1860576409196

Když je stav tak vážný, ať tam zakážou provoz úplně a postaví zátarasy.

0/0
4.1.2015 15:34

I20v85a38n 34M80a11n42t78a92s 8679144290601

odkud jste, vážený??

0/0
4.1.2015 16:19

A58n26n36a 18Č73e37r94m62á44k30o41v74á 1125715816724

a kdyby se to teď zřítilo a bylo x mrtvých, tak budou všichni říkat, proč tam nechali provoz?:-P

+4/0
4.1.2015 16:39

B85o75ř81e87k 48Ž10a49n68d81a 1660806829706

Poblíž. Ale je pravda, že po dálnici do Polska ani jinam.

0/0
4.1.2015 16:56

J52i29ř30í 65H14o22r60á87k 6494224293446

A) Zákaz nezákaz, kamiony tam jezdí dál. A nikdo to nekontroluje.

B) BESIP je pěkné heslo. A toť vše. To co dělají je, že se stále soustřeďují na spoustu nepodstatných věcí. Nějakou dobu to dokonce procházelo. Ale možná se už ucho utrhlo ... Vzpomínáte, jak "zpřísnili" předpisy a testy veledůležitými kravinami a potom si to chtěl ministr vyzkoušet a dávat na odiv, jak je to nenáročné - a neudělal. No bodejť by znal takové kraviny, na kterých se bazírovalo. Chcete příklad? - zrovna teď: lékárničky. Kolikpak asi životů zachrání, když se budou používat "neprošlé" obvazy místo prošlých? Chtěl bych vidět toho borce, který to vyčíslí. Ale na otázku, kolik se vybere na pokutách za "prošlou" lékárničku dokáže koncem roku odpovědět kdejaký blbec. I od policie. (do konce roku bude třeba počkat, aby to mohli pěkně sčítnout za celý rok)

+15/−2
4.1.2015 15:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.