Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Mostům na D1 u Ostravy hrozí, že se zřítí, varuje ministr

Pokud stavební společnost Eurovia nezačne řešit problémy s mosty v Ostravě, kterým hrozí zřícení, stáhne stát její bankovní garance. Následně vypíše nové výběrové řízení na jejich opravu. V pořadu Otázky Václava Moravce to řekl ministr dopravy Dan Ťok s tím, že by byl rád, aby stavební práce začaly nejpozději v dubnu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A27n77n49a 77V92e35s47e71l59á 3349230921560

Kdyby takto hospodařily domácnosti , tak náš stát by už dávno zbankrotoval . Neměl by stát dostat pokutu za špatné hospodaření ?

0/0
6.1.2015 8:25

L40u43d53ě66k 58M33u21s35e56l51í72k 6913139622788

Který Al Capone se teď směje?

0/0
6.1.2015 7:33

V10l28a13d68i74m47í42r 75L19o55u89l38a 2278787742791

Já nevím, ale podle mne se mostní opěry a pilíře zakládají na rostlý teren, nikoliv na zásyp. Pokud by byly na rostlém terénu, tak násyp okolo se může hýbat, ale na konstrukci mostu to vliv mít nebude.

0/0
5.1.2015 12:46
Foto

O45l60d41ř46i40c16h 78V56y47k34y54d92a66l 1249301519614

Vyloučit Eurovii ze soutěží dle současné legislativy zřejmě nelze. Ale ŘSD by určitě mohlo vyměnit TDI.

0/0
5.1.2015 9:23

J55a68n 95R54i22c73h52t70e67r 5152342823245

No jo, Eurovia, dvorní dodavatel dálničních staveb...

0/0
5.1.2015 9:11

J65a45n 27J33e93m26e32l27k27a 1685800

D47 na Polsko je  horší a horší. Jel jsem tam po delší době a nestačil jsem se divit, jak může vypadat nová dálnice po cca 5 letech provozu.. neuvěřitelné. Vyhodit do povětří, vybagrovat a postavit znovu.. Docela jsem spěchal a jedna nerovnost před mostem byla přímo nebezpečná.

Jinak v Singapuru, který se dostal z bažin za 50 let na úroveň nejlepších ekonomik tvrdili, že u nich jsou ministři pouze odborníci, jedině z oboru a s manažerskými zkušenostmi z komerční sféry. (pravý opak ČR). Ale mají pak obrovské platy.  Takže pokud by to ANO u nás zavedlo, možná by to mohlo být dobré.

Je to podle mě rozhodně lepší, než straničtí tuneláři, kteří jednou jsou ministři jedno období toho, pak nečeho jiného. A nikdy nejsou tvářemi voleb. Pak se někde objeví. Jaký byl ministr ministr dopravy za ODS.. katastrofa.

My jsme toho bohužel za 25 let proti Singapuru moc nestihli a rozdíl je taky nulová korupce a nulová tolerance korupce. A ta ČR  rozežírá. 

Jestli je pravda, že podle NKU stavíme dálnice průměrně za 1.3 násobek německé ceny (německá cena za km je jedna z nejvyšších v Evropě, Itálie je mnohem níže) - a kde je kvalita německých dálnic, italských. Kde jsou jejich platy. Něco je hodně špatně. A byl to tunel. To radši nestavět nic - navíc na dluh, tedy s úroky.  A ještě tyto šmejdy.

+1/0
5.1.2015 8:00

J72a62n 94R89i93c50h63t61e33r 5242952373235

Jenže ANO by u nás zavedlo pouze přísun "odborníků" napojených na Agrofert (jako to dělá už teď).

0/0
5.1.2015 9:09
Foto

J34i75ř64í 85K33h65e62i18l 9876414100713

Bylo vidět, že i Moravec si je vědom, že mluví s odbornikem a ne s politikem, co umí jen přehodit spinu na předchozího politika.;-)R^

0/0
5.1.2015 0:29

R78o11m77a12n 27P66o38l46á77č37e53k 5916799185

Hodnotil bych až potom co něco ukáže, ale prostě po zkušenostech co na MD bylo, moc důvěry v něj nemám...

0/0
5.1.2015 2:39

Š71t24e39f41a59n 13F21r13i36č66a 7132968503616

Stávající krok, že hodlá okamžitě odstranit vadu, je jediný správný přístup stavbaře. Vady, které vedou k destrukci mostů, je třeba okamžitě odstranit. To, jak to bude vyřešeno po právní stránce, je věc druhá. Nyní již nikdo nepochybuje o tom, že zhotovitel se skutečnému vyřešení problému účelově vyhýbá, a jen hledá cesty, jak se z toho vyvléknout.

0/0
5.1.2015 7:12

O81n57d16ř98e86j 12P62o50k90o82r32n45ý 7935192557952

Ťokovi fandím R^ Snad se to pohne k lepšímu

+1/0
4.1.2015 23:51

M39a85r58t79i72n 82Š98t26ě26r69b40a 2285978661989

Podle mého názoru firma která odvádí takto"kvalitní" práci by si v budoucnu neměla v Česku ani vrznout.Proč nejde ji zcele diskvalifikovat a vyřadit z možnýdh uchazečů o zakázky

+3/0
4.1.2015 21:52

Z89b10y34n48ě36k 74B71í44l72ý 1197840221765

diskriminace :)

0/0
4.1.2015 22:39

Š90t68e29f88a66n 42F56r57i11č21a 7742328763436

To není diskriminace. Jen je potřeba neodstraněné vady vyčíslit, a jako pohledávku za stavební firmou by ji měl stát vymáhat. Ministr dopravy by si měl s ministrem financí dohodnout postup v obdobných případech. Zhotovitel by až do vypořádání svého závazku neměl obdržet žádné potvrzení od finančního úřadu, že firma nedluží státu. Bez tohoto potvrzení se nelze zúčastnit výběrového řízení.

+1/0
5.1.2015 7:18

J25o87s85e45f 79T60r63ö34g78l 8939292546706

Nechci vypadat rýpavě, ale který úsek R35 bude příští rok otevřen? Já bych řekl, že ŘSD bude rádo, když dokončí výkupy, získá stavební povolení a začne stavět mezi Opatovicemi a Ostrovem. Nebo mi něco ušlo? Nebo jde o dokončení estakády Opatovice, která je sama o sobě bez navazujícího úseku k ničemu?

+1/0
4.1.2015 21:17

D89a58v83i18d 38B20e88n40e13š 8918490599773

Myslí tím zřejmě křižovatku u Opatovic. Sice se dokončí, ale povede jen do pole.

0/0
4.1.2015 21:50

V76l41a56s52t76i47m25i98l 48S67v39o93b96o36d41a 7203178645644

Nesmysl. Přeci nebudu něco stavět, když si vážně myslím, že to může za pár let spadnout. Tedy jestli nejsem šmejd ;-).

0/0
4.1.2015 21:07

V86l47a37s12t39i30m26i48l 68S15v15o97b54o41d87a 7213148555124

To patřilo jinam a tam to teď nejde poslat. Takže nic.

0/0
4.1.2015 21:09

R61o71m12a92n 51P43o83l68á69č80e94k 5436769605

Takže pan ministr šíří poplašnou zprávu a nechá tam auta s naprostým klidem jezdit? Co když to opravdu spadne? Není někde něco špatně?

K tomu,že Eurovia dostává další zakázky... Jak prosté... Podívejte na strukturu firmy a hlavně fungovaní zakázek v ČR... Vyhraje Skanska, subdodavatel Eurovia a obráceně... Samozřejmě si můžete doplnit další nadnárodní stavební firmy působící na českém trhu...

+1/−1
4.1.2015 20:53
Foto

P39a52v22e22l 54P19o24k74o17r93n82ý 2106974340882

Pokud má Eurovia na papíře, že varovala, že nějaký materiál nejde na stavbu použít, má pravdu. Oni jsou odborníci a praví to i nový zákon o obchodních korporacích. Pokud ne, má smůlu.

+2/0
4.1.2015 19:40

V97l81a98s31t94i60m18i84l 85S65v98o46b78o81d63a 7983448335124

Blbost. Přeci nebudu něco stavět, když si vážně myslím, že to může za pár let spadnout. Tedy jestli nejsem šmejd ;-).

0/0
4.1.2015 21:09
Foto

P20a64v36e81l 61P43o88k17o62r86n28ý 2436484110682

Oni věřili, že jim to nespadne. Když vám udělám most ze shnilých prken, tak také možná pár let vydrží.

0/0
4.1.2015 21:12

V71l56a16d44i93m61í17r 56F61i13b68i32g58e74r 5704251101454

Eurovia mne tím jak postavila ten úsek štve ale není to jen její vina. Byl stavební dozor, který měl špatné postupy a šizení na materiálu odhalit a prostě stavbu nepřevzít. Půlku viny má i ten kdo tu stavbu přebíral a kontroloval.

Jinak to že firma co má problém s reklamací kterou neřeší může dostávat další zakázky mne udivuje.

+1/0
4.1.2015 19:36

P97e88t64r 95S70e43d94l23á97k 1741944772137

A ne jen mosty z D1. I samotná D1 je kolem Ostravy vlnitá jak horská dráha. A koukněte na některé lampy. Rostou tam jak stromy v lese. Tam je to ale hezké narozdíl od té hrůzy od Eurovie.

+1/0
4.1.2015 19:17

J22o27s44e42f 61Š40e71m76e94l75í70k 7739741140817

Mostům hrozí, že se zřítí, zato Eurovia - hlavní stavitel padacích mostů v ČR - fasuje dál jednu státní zakázku za druhou. A tak si tu žijem.

+3/0
4.1.2015 19:02

P85e47t39r 38F52r71a33n10c 9327721668518

350000,- To Eurovia asi nevydycha. Do vyreseni zaruky neumoznit ucast v zadne soutezi, vypisovane statem. To mozna zabere.

+12/0
4.1.2015 18:32

Š48t33e28f21a43n 62F38r73i54č54a 7622528803666

Eurovia hraje vabank. Své má doma, a na její straně stojí vysoká pravděpodobnost, že stát v případné arbitráži nebude zcela úspěšný. Ovšem postup ministra je správný, závadu odstranit, byť i nakonec k tíži státu, a vymáhání pohledávky dořešit právní cestou. 

Na druhé straně jsem ovšem přesvědčen, že i jen částečně neodstraněné reklamační vady jsou jasným nevypořádaným závazkem vůči státu. Podle toho by s ní až do vyřešení záležitosti jako s dlužníkem mělo být zacházeno. To znamená nepřipustit ji k žádné veřejné soutěži.

+5/0
4.1.2015 18:08

T82o67m26á86š 10S94l72a31v47í93č91e19k 6393734826741

Skanska podvadi taky!!!!!!!!

0/0
4.1.2015 17:39

T71o19m61á17š 98S20l53a36v47í55č63e70k 6283564736831

Ani jsem nemusel otevrit clanek, abych si spravne tipnul, ze jde o Eurovii. Tahle firma je banda grazlu, ktera ma uz svych pruseru dost. Katastrofa, co se v tomhle state deje.

+1/0
4.1.2015 17:36

R82a88d29m51i42l48a 14S49i64m47č37á54k88o94v68á 5455633245805

no, už dlouho čtu o tom, že přes ty mosty mají kamiony zákaz, ale co tam jedu, tak jich tam je plno 8-o

0/0
4.1.2015 17:22

D78a77n 19M57a31l59ý 5271759566672

...pokládám si otázku, zda bude Eurovia... i nadále získávat státní zakázky... hmm, za sebe mohu říct, že pokud by mi např. stolař zmrvil kuchyňskou linku, či jí odmítal opravit,  tak bych u něj už nikdy nic neobjednával... uvažuje stejně i stát ??

+10/0
4.1.2015 17:01

R35a74d83o32s73l62a65v 88K98l84a52u66d28a 5684938704882

Stolař zmrví kuchyňskou linku kterou vy jste objednal pro tchyni k ní domů. Ona jí platí... Vám ale dal provizi 20.000 Kč. :-P     A hned to vypadá úplně jinak:-)

+6/0
4.1.2015 17:12

D88a19n 10M73a75l59ý 5201199696122

...bohužel to tak chodí :-/

+3/0
4.1.2015 17:36
Foto

P19a50v42e84l 27P54o31k87o90r68n29ý 2246204460712

Stát se musí řídit zákony, které schválili vámi zvolení poslanci.  A v zákonu se nic nehovoří a probíhajících reklamacích. Vy ale se tímto zákonem při objednání řídit nemusíte. Navštivte svého poslance, ten je správný adresát.

0/0
4.1.2015 19:38

T11o58m91á79š 91B65o89r13o90v32i15č66k78a 9259733208551

A pak má občan něčemu věřit, když vidí, že beztrestně lze odfláknout prakticky cokoliv a nic se neděje. Skončí pouze u "plácání do vody" a celá věc akorát tak vyšumí. Nevěřím tady už ničemu ...

+2/0
4.1.2015 17:01

J23i51ř55í 28G96a75l11a34m42b51o49š 8488116963492

Pokud bude u nás cokoliv budovat společnost Eurovia půjde vše jen ke zlému.

Důkazů je již dost.

+1/0
4.1.2015 16:28

M80a58r65t23i47n 18K21u20ř39í58t75k94a 6237636978815

Dnešní Eurovia je nástupnická organizace Dopravních staveb ODS, kterým pár let zpátky spadl most ve Studénce.

Obávám se, že dokud nějaký ten most nespadne, tak se to bude zametat pod koberec.

+2/0
4.1.2015 16:38

J34o88s13e49f 98Š89e58m59e12l72í81k 7269641650697

Sběrači už na těch mostech intenzivně pracují. Nebude to trvat dlouho.

0/−1
4.1.2015 19:03

D49a82n65i65e81l 74N91o60v89á10k 1131470176859

popleto,dnešní Eurovia.cz je součástí celosvětově působícího koncernu Eurovia Vinci se sídlem v Paříži. Eurovia.cz koupila především SSŽ (Stavby silnic a železnic) a krom jiných i  také zmiňované Dopravní stavby ODS.

0/0
4.1.2015 21:42

V45l51a57d47a37n 84Č49e28r72n60o77h19o65r32s88k58ý 2187475571426

To uz je slusna komedie v podani nasich zakonodarcu. Eurovia na co v poslednich letech sahla, s tim jsou problemy. Ale neustale vesele stavi a opravuje a ryzuje. V drtive vetsine statni zakazky. Takze kde to jsme?! Ano, v Ceske republice. Zde je mozne totalne vsechno...

+7/0
4.1.2015 16:20

A21l39e53š 24P25e25c67h17á37č56e47k 1102582557647

vím dobře jak z jaký bandy tenhle pán přitáhnul.....

+2/0
4.1.2015 16:19

J64a94n 79H22l17e32d21í97k 4269472198242

paneŤUKO, vážený ministře, měl byste snížit stavy úředníků a inženýrů, sociologů, manažérů, Slováků, politologů a všech spolužáků  a jejich známých z golfu, tenisu atpod.  tak o 20.000 a navýšit počty dělníků z dnešních 25 na asi 250

+1/0
4.1.2015 16:14

J24o51s33e76f 23M88i97k48i87n 5193464185834

Problém je nevhodné uložení mostovky,  jehož oprava by stála zlomek toho za kolk by se to muselo zbourat a znovu posavit.

0/0
4.1.2015 16:08

J70i34r12i 14R52u50s62n28o32k 4405122537813

Me uz by vlastne jen zajimalo, kdo za to vlastne muze. Jestli stat, lepe receno nekdo, kdo si vyminil nesmyslny nasep, nebo Eurovia, ktera to udelala sama od sebe, aby okradla stat.

A pokud by to byl privni pripad, tak by me zajimalo, jestli asspon informovali prislusneho urednika, ze to je z praktickeho hlediska nesmysl a ze to muze udelat problem.

Celkem pochybuju, ze se doziju toho, ze by se situace vyjasnila.

+5/0
4.1.2015 16:03

I61v61a97n 31M31a12n27t98a30s 8979224420951

no, kradlo se tam, a to ve velkém, firmy, které  to stavěl, ODS-DS. Tchas byly napojené na naše politiky a už zkrachovaly, a že se ojebával materiál vám řekne každý mistr,či řidič, který tam jezdil...

0/0
4.1.2015 16:21

B76o80ř41e75k 65Ž56a91n13d70a 1230376369906

Když je stav tak vážný, ať tam zakážou provoz úplně a postaví zátarasy.

0/0
4.1.2015 15:34

I44v14a71n 72M87a15n54t81a85s 8549654360571

odkud jste, vážený??

0/0
4.1.2015 16:19

A48n86n62a 68Č17e12r82m54á38k29o31v54á 1595695776264

a kdyby se to teď zřítilo a bylo x mrtvých, tak budou všichni říkat, proč tam nechali provoz?:-P

+4/0
4.1.2015 16:39

B14o68ř93e59k 17Ž73a89n18d85a 1920506699176

Poblíž. Ale je pravda, že po dálnici do Polska ani jinam.

0/0
4.1.2015 16:56

J71i36ř58í 88H20o89r65á54k 6324364743666

A) Zákaz nezákaz, kamiony tam jezdí dál. A nikdo to nekontroluje.

B) BESIP je pěkné heslo. A toť vše. To co dělají je, že se stále soustřeďují na spoustu nepodstatných věcí. Nějakou dobu to dokonce procházelo. Ale možná se už ucho utrhlo ... Vzpomínáte, jak "zpřísnili" předpisy a testy veledůležitými kravinami a potom si to chtěl ministr vyzkoušet a dávat na odiv, jak je to nenáročné - a neudělal. No bodejť by znal takové kraviny, na kterých se bazírovalo. Chcete příklad? - zrovna teď: lékárničky. Kolikpak asi životů zachrání, když se budou používat "neprošlé" obvazy místo prošlých? Chtěl bych vidět toho borce, který to vyčíslí. Ale na otázku, kolik se vybere na pokutách za "prošlou" lékárničku dokáže koncem roku odpovědět kdejaký blbec. I od policie. (do konce roku bude třeba počkat, aby to mohli pěkně sčítnout za celý rok)

+15/−2
4.1.2015 15:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.