Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na odškodnění za ledovku České dráhy vyplatí pět milionů korun

Finanční náplast tisícům cestujících Českých drah, kteří při prosincové ledovce uvázli ve vlacích nebo městech daleko od domova, vyjde celkem na pět milionů korun. Státní dopravce už vyplatil polovinu z této částky. Peníze se použijí na vratky jízdenek, ubytování v hotelech i proplacené taxíky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M13a41t40ě49j 60P63l31u57h50a39ř 6135442714405

RJ a LE nejezdili vůbec. To byste sem, pane Sůro, taky měl napsat!! A ne jen bl*t na dráhy. To umí každý. R^

+1/0
6.1.2015 20:55

P84e41t43r 41P44a72c37k47a 4949439805291

To vůbec není pravda že RJ a LE nejezdili vůbec. I jim uvízli na střední Moravě všechny vlaky. Jenže od RJ jsem dostal SMS, že můj vlak z Olomouce do Prahy nepojede a tak jsem jízdenku on line z mobilu vrátil. Přitom jsem ale bohužel uvízl viz jeden příspěvek níže ve snaze dostat se ze Zlína do toho Olomouce.

0/−2
7.1.2015 10:53

P52e87t24r 29P28a27c79k42a 4529429275551

Všechno jsou to kecy v kleci. Uvízl jsem ve rychlíku Vídeň - Varšava kousek od Hulína. V polském Taurusu při pokusu vlak znovu rozjet něco shořelo. To ale opravili aspoň tak, aby se svítilo a topilo. Vlaková četa byla perfektně informována co se děje pomocí mobilních telefonů na strojvůdce i na dispečink. Bohužel v jejich silách nebylo vědět jak a kdy se situace vyřeší. Opustit mezinárodní rychlík samozřejmě cizince ani nenapadlo. Já jsem jel jen z Otrokovic a tak jsem s pomocí hasičů z vlaku okolo půlnoci odešel (jim velký dík - na tom ledu mi nesli i tašku) a zavolal si do Zlína pro odvoz. Osobák co jel za námi už měli evakuovaný a lidi do osad směrem na Přerov rozvezli hasičským autobusem ze Zlína.

Protože jsem přesvědčený, že v dané situaci všichni udělali co mohli, bylo by mi naprosto trapné žádat nějakou kompenzaci. Idiot jsem totiž já. Když jsem viděl, že ve Zlíně už mají problém jezdit trolejbusy a s jakými ohňostroji přijela lokomotiva vlaku do Otrokovic, vůbec jsem do toho vlaku neměl lézt .

+9/0
6.1.2015 16:41

M84a77r48t53i91n 35N72o54v89o19t14n40ý 3556476451534

LEO Expres a Regiojet od vyšších kompenzací uchránilo to, že radši pro jistotu nejezdili vůbec. :-P

+8/−1
6.1.2015 14:08

S98t18a96n59i29s18l75a17v 37S31r21b32a 4115284968664

nevím, ale není to blbost vracet lidem cokoli navíc nad cenu jízdenky? když začne zemětřesení a zničí koleje, tak též budou dráhy kompenzovat? a proč soukromí dopravci nemusí kompenzovat hotely a taxíky? to se pak jančurovi a spol soutěží...

+3/0
6.1.2015 13:14

P85e58t63r 94S29p44o22r31e88r 6893203476562

Když kliknu na mapu, otevře se mi galerie, kde mapa není. Je chyba mezi židlí a klávesnicí nebo jinde?

+2/0
6.1.2015 12:43

Š82t72ě79p33á54n 82L97i47š19k69a 3205317797122

To je hezké, že jsou České dráhy tak bohaté, že vyplácejí odškodné, i když nemusí

+2/−1
6.1.2015 11:53

M70i35r91o51s28l81a91v 51Z26i18k86m85u18n68d 7189693284493

Buďte bez obav, to odškodnění zaplatí cestující ... stačí přirazit k ceně každé jízdenky jednu korunu - to vás nezruinuje - a při 100 000 000 jízdenek to mají ČD bohatě zpátky, resp. cestující mají předplaceny náhrady na další mimořádnosti ...

0/−1
6.1.2015 15:31

R55a48d48o52v77a73n 24H68o47m48o92l84a 5964642205591

Ať se na mně nikdo nezlobí, ale copak dráhy můžou za rozmary počasí? Proč mají platit odškodné? To budou platit i za povodně, požáry polí a lesů a pod? To už je přílišEU

+14/0
6.1.2015 11:39

M63i97r68o28s74l74a40v 66K63r92a47h46u24l89í76k 6907294644

Platit odškodné musí, protože nesplnili svoji část "smlouvy" o přepravě.

Já osobně jim nemám vůbec nic za zlé. Ale vrácení přepravného a případné vzniklé škody s tím spojené vyplatit opravdu musí. (když už na sebe vzali riziko a vlak pustili na trať) Neuznal bych reklamaci jen lidem, kterým vlak nejel vůbec.

To počasí jaké bylo musí pochopit snad každý a nemůže se na ně vyloženě zlobit. Nějak si nepamatuji, že by je něco takového v minulosti potkalo a v takovém rozsahu, proto na to neměli zkušenosti a ani nebyla dobrá připravenost. Člověk se těžko připraví na něco co nezažil.

Pokud by dokázali odhadnout situaci správně, tak by zrušily spoje, aby se předešlo problému, kdy cestující zůstanou trčet ve vlaku nebo někde na hotelu.

Jenže víte jak to je... po bitvě je každý generál...

0/−2
6.1.2015 11:57

M82a40r59t92i61n 77H81a80n42z97a66l 8288539769355

Pane, přepravné je pro psy. Lidé za svůj "dovoz" platí JÍZDNÉ. Jinak s Vámi v zásadě souhlasím...

0/0
6.1.2015 12:15

M53a70r48t50i52n 74N25o80v83o59t40n36ý 3106786691574

Nemáte pravdu, nemusí platit odškodné (a je to tak obvyklé všude). Bod 321 SPPO:

321. Nárok na odškodnění nevzniká, pokud: 

e) zpoždění bylo způsobeno třetí stranou (např. sebevraždy, nehody,stávky), zásahem vyšší moci (např. nepříznivé povětrnostní podmínky,záplavy, povodně apod.) nebo při předem ohlášenýchstavebních pracích na železniční dopravní infrastruktuře

0/0
6.1.2015 14:12

M73i29r23o34s60l66a12v 29Z85i47k42m76u72n47d 7209263214923

Nemusí, ale je to líbivá politika ... , která je vyžadována ... jelikož si to odškodnění zaplatí sami cestující, tak to ČD vůbec nebolí ...

0/0
6.1.2015 15:32

D52a50v36i47d 54G49a12j56d98a 5620349772131

Promiňte,ale z charakteru Vašeho příspěvku mám dojem,že kdyby nepropláceli,tak je budete kritizovat,že kašlou na zákazníky...

0/0
8.1.2015 20:06

Z20d83e34n46ě14k 28W26e68r51n50h61a12r20t 6967515422738

Cestující s dopravcem uzavřel smlouvu, že ten jej někam přepraví, což se nestalo. Samozřejmě nikdo nerozporuje, že "za to nemohl", ale to se nedá nic dělat.

Nicméně hlavní mi přijde jiná věc. Všichni chápeme, že vznikla velmi mimořádná událost a vyšší moc zasáhla, tudíž se nejezdilo, to se zkrátka stane a to se nedá nic dělat. Problém je v totálním selhání informovanosti, cedule psaly zpoždění 20 minut u vlaků, co už dvě hodiny trčely někde v poli a podobně. To je oblast, kde dráhy (a cestujícího nezajímá, jestli sždc nebo čd, nebo kdokoliv jiný) naprosto selhaly.

+1/−1
6.1.2015 12:32

M43a28t43ú56š 38B43e20n28a79k 9218764602133

Jediné čo musia je vrátiť cenu lístka, nič viac.

To čo píšu tabule nieje problém ČD, ani RJ, ani Leo, ale SŽDC. Navyše celý deň bežali všade informálcie, že vlaky majú obrovské meškanie, ale ľudia ako tupé stádo čakali že zrovna ich vlak pôjde.

+3/0
6.1.2015 13:10

Z76d51e82n37ě57k 51W36e43r90n98h51a50r12t 6877335372568

Technicky vzato máte pravdu. Prakticky ale cestující zkrátka nezajímá, pod jakou firmu spadá osoba, která je informuje. Tyhle procesy mají být nějak nastavené a musí fungovat. Což zjevně nefungovaly, nelze připustit, aby jeden informační kanál podával zcela opačné informace, než jiný.

0/0
6.1.2015 13:14

M65i43r90o30s74l75a73v 15Z65i91k51m64u64n73d 7989783744613

Chá chá ... jeden informační kanál považuje osoby za teroristy, jiný bojovníky za svobodu ... 

Je-li někde napsáno, že vlak má 20 minut zpoždění a on má dvě hodiny, tak to informaci o 20 minutách nepopírá ... dvě hodiny jsou 6 x 20 minut

0/0
6.1.2015 15:37

J54i24ř98í 81E43r75b91e54n 1493204816707

Starý vtip...

Na nádraží hlásí tlampač: "Vlak z Ostravy má zpoždění 90 minut."

Cikán na lavičce: "Fiha, skoro hodinu!"

0/0
6.1.2015 21:31





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.