Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Eurozóna je po pěti letech v deflaci, hlavně kvůli poklesu cen energií

Spotřebitelské ceny v zemích platících eurem v prosinci meziročně poklesly o 0,2 procenta. Vyplývá to z rychlého odhadu, který ve středu zveřejnil Eurostat. Eurozóna se tak poprvé od roku 2009 dostala do deflace. Na vývoji má podle Eurostatu největší podíl pokles cen energií.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L86u48c70i39a19n 41P92a53p76a98z41i57a59n 5704517121985

Euro se kvůli tomu nepoloží na lopatky jako měna minulosti, dávno za svým zenitem -  česká koruna.

0/0
13.1.2015 21:15

J10o49s67e66f 25L45e40b64d97u60š11k77a 4312893653195

Deflace díky klesajícím cenám energií není nic špatného.

+2/0
12.1.2015 12:33

K42a59r97e84l 61V30o74h23n53o16u91t 4348879130207

Krátkodobě to problém není.

0/0
15.1.2015 14:53

L35u23c18i71a38n 73P10a71p12a39z73i21a80n 5904757541195

Deflace vlivem poklesu cen za suroviny a hlavně energie není žádná tragedie. To by měla pochopit i ČNB a vzít si příklad od zkušenějších než je ona sama. V Eurozóně se všichni radují, že ceny nerostou, jen ČNB spekuluje nad další devalvací české koruny ač ta minulá stejně poklesu cen energií na českém trhu nezabránila. Jen se vyhodily desítky miliard a my jako národ jsme díky zrádcům opět schudli. Ekonomice takto uměle vyhoněný růst inflace stejně globálně významně nepomohl, stejně se bohybuje okolo nuly. Jen lidé z eurozóny na tu nulu nemuseli si snižovat mzdy o 15 procent jako my zde.

+1/0
11.1.2015 21:11

J74o48s26e21f 53L26e47b78d73u54š23k19a 4532163763935

A je to tady. Sice ECB posle statusu nesmí vykupovat dluhopisy, ale kašle na to. Tedy další jakoby oživení na obzoru, pokles EUR a potom pořádná kocovina. Vydrží eurozóna dalších 5 let? A vydrží euro 5 let? 

http://www.financninoviny.cz/zpravodajstvi/zpravy/draghi-ecb-je-pripravena-i-k-nakupum-statnich-dluhopisu/1166608

0/−1
8.1.2015 23:05

J49o75s64e23f 28L37e44b42d86u94š55k86a 4192933313775

A po dalších pěti letech bude kde?

0/0
8.1.2015 22:58

M60a82r59t48i86n 98B80r95o70u91k 9633292862

Tak to jim stačí devalvovat euro vůči dolaru a koruně a eurozóna bude zase utěšeně růst.

0/0
8.1.2015 16:37

V62á58c33l96a26v 40Č24e20r41m89á47k 4133830337574

To jsou ale kecy, s tím nakupováním. Hlavní je, že inflace prospívá dlužníkům a deflace spořivým. A největší dlužník široko daleko je tady stát. Takže je jasné, co bude prosazovat, hlava nehlava.

+2/0
8.1.2015 15:52

J70o59s69e79f 33L45e57b69d56u37š17k50a 4942673513365

Ještě by mohlo mít deflaci vodné a stočné.

+1/0
8.1.2015 13:11

B72e25n 54P34a46v31k88a 1927633177661

Zase ta deflorace... teda pardóóón, debila... deflace!:-P

0/0
8.1.2015 10:07

P29a91v21e44l 12K74u32n35c 9212329838948

Nejhorším českým panovníkem byl tedy Jiří z Poděbrad, protože za jeho vlády byla "za groš ovce"? Akorát že tehdy to lidé hodnotili právě naopak.

+2/0
8.1.2015 8:14

P51a14v87e76l 69K19u88r29a51l 5891634740870

upřímně začínám si myslet že vybrat náhodně kohokoli z Poděbrad aby v Čechách vládl by bylo to absolutně nejlepší co bychom mohli udělat.

Nic jiného se nám historicky neosvědčilo.

+2/0
8.1.2015 9:55

J38o98s21e48f 69L76e26b26d77u38š76k44a 4912143753715

No jo, ale musel by to být levoboček ;-D.

0/0
8.1.2015 12:52

V42á40c13l87a29v 13V29á57v54r29a 5826739861247

zlevňováním ropy, zlevňují energie a rubl. I Euro se brzy dostane k 1:1 s dolarem.

+1/0
8.1.2015 2:58

V38á38c46l56a73v 75V21á85v50r54a 5676789721757

i článek i diskuze mě přesvědčuje v oboru ekonomiky, že vzdělanost v oboru je v Čechách tradičně horší než mizerná.

Skoro nikdo netuši co je deflace, k čemu je dobrá a k čemu zlá, že "bankéři nekradou" - nejsou nenažraní ale naopak kradou ti, co si vypůjčijí od bank na hypoteky a pod.a pak nemají na splátky. Banka si sama vypůjčuje jinde aby mohla zájemce o hypotéky uspokojit za úrok o chlup vyšší, ale pan klient nehodlá splácet. Přišel o práci a čeká že to za něj zaplatí asi ta banka. A tady začínají problémy které vedou ke krizi celého systému.

Deflace vám vaše uložené prachy zhodnocuje, inflace naopak znehodnocuje. Úrokové sazby jsou skoro na nule. Vydělat něcco tím, že mám někde v bance prachy je nesmysl. Prachy se mají investovat. Třeba i do těch dluhopisů (Bonds) z malým ziskem. Ostatně ti nejbohatší mají své bohatství takřka jen ve slušných dluhopisech s nízkým úrokem. Ty s vysokým, bych neriskoval.Mít doma zlaté pruty je druhý nesmysl. Ideální je dolar který je stabilní od svého vzniku. Platí a BUDE se s ním platit do konce světa. Ne, nemá cenu jen toho papíru jak se traduje v jedné Kotlině.

+1/−2
8.1.2015 2:57

R20a41d77o14s23l57a19v 58K59l85a68u34d78a 5634928504922

Prachy se mají investovat;-D To se mají. Pokud ovšem jsou. A bohužel u nás je mají především banky a nikdo je od nich nechce. Nebo si vážně myslíte že úspory 200.000 Kč jsou nebezpečně vysoké?

+1/0
8.1.2015 5:40

M51a38r63t98i48n 97D44y40t10r60y56c89h 7574294498401

Mate pravdu. S tou vzdelanosti je to dost zle. Nektere vety ve vasem prispevku to jenom potvrzuji.

+2/0
8.1.2015 6:18

B53e46n 23P50a78v59k39a 1157783777591

"Deflace vám vaše uložené prachy zhodnocuje" Možná tak kdybych byl senior, co nemá důchod od státu jako dávku či bych žil v bublině. Popř. v nějakém centrálním hospodářství. V liberální ekonomice je to o houbu.

Ale jinak souhlas.

+1/0
8.1.2015 10:11

J87o48s95e57f 91L98e61b25d50u18š75k70a 4432423733235

Problém je v tom, že jak státy uvolňují měnovou politiku, tím vzniká inflace. Tedy pak potřebují více peněz na svůj provoz a zvyšují daně i dluhy. Bankám se pak vyplatí brát státní dluhopisy na které nemusí vytvářet rezervy, proto je úrok z nich čistým ziskem bank. Vůbec se pak bankám nevyplatí jít do rizikových úvěrů v podnikatelské sféře. Tedy peníze zamrzají v bankách, menší firmy, které nemají globální působnost a působí jen na území EU, nebo dokonce jenom jednoho ze států EU, jsou sešněrovány daněmi, nařízeními, zákazy a legislativou kolem pracovněprávních vztahů a ochrany ŽP. Vydělané peníze se jim tak rozkutálejí na spoustu nesmyslů a experimenty vzešlé z Bruselu a nemají na rozvoj. Tím ztrácejí konkurenceschopnost a válcuje je konkurence ze zemí mimo EU, jako např. Čína, která má s EU obchodní exkluzivitu. Dopadem je nezaměstnanost, snižování kupní síly, zvyšování daní, technologické zaostávání.

+2/0
8.1.2015 13:04

V96á61c68l11a65v 28J92e35b26a79v10ý 8240919983586

Nějak jsem si nevšiml, že by zlevňovalo jídlo nebo nájmy, jako největší položky na nutných výdajích domácností.

Navíc chování ČNB, že když nebudeme kupovat, tak nám prachy znehodnotí je taktéž extrémně nebezpečný. Vede ke zbytečné spotřebě, zatěžuje planetu a životní prostředí haldou braku. Dále deformuje tržní prostředí, ničí stabilitu a tím lidi zatěžuje zbytečným stresem, že se nemohou na nic spolehnout.

+2/0
7.1.2015 23:35

J29o70s47e56f 90L13e12b63d89u95š14k98a 4322763743785

Dobroudeflaci, která je způsobena růstem produktivity, rozeznával již Karel Engliš vesvé učebnici Národní hospodářství z roku 1928. Nazval ji„ekonomisací“ a říkal: "Od deflace jest lišitiekonomisaci, to jest takové zhospodárnění výroby zvýšením výkonnosti, jež vedeke snížení cen bez snížení důchodů, znamená zvýšení kupní síly peněžní jednotkya není jen optickým klamem, nýbrž opravdovým zvýšením blahobytu, poněvadžsnížení hladiny cenové není provázeno snížením hladiny důchodové. Toto zvýšeníkupní síly peněžní jednotky se může zračiti i ve zvýšeném kursu měnyv cizině, ale to není bezpodmínečně nutné". Ovšem dnes vznikající nízká inflace či deflacespotřebitelských cen není příčinou, nýbrž důsledkem nynější evropskérecese. Recese je způsobena nesmyslným přeregulováním hospodářství EU, dotační politikou, ztráty soudnosti v úvěrování států a neefektivními výdaji států i EU, což se odráží ve výši státních dluhů.  Tím vznikl i pokles úvěrové dynamiky soukromým subjektům. Nejrychlejší růst objemusoukromých úvěrů v eurozóně byl zaznamenán v lednu 2008 ve výši 13,7 %meziročně. V březnu 2009 však úvěry rostly jen 3,9% meziročním tempem. V září 2013 objem soukromých úvěrů v eurozóně klesal o2,65 procenta v meziročním srovnání. Objem úvěrů nefinančním podnikůmpoklesl dokonce o 5,50 procenta. To je již dosti seriozní úvěrová deflace.

+1/0
7.1.2015 21:16

V52l20a75d93i68m54í70r 40D22o98f47e32k 1512593568107

Nevím z čeho ten ekonom čerpal když se psalo že se prodalo více nových vozidel a on říká že méně,Asi nás chystá na další  okradení panem Singrem a celou ČNB v dalším období.

+6/−1
7.1.2015 18:11

J94a85n 81N20o93v97o78t15n61y 9296702

Pan Singer by to v ECB srovnal ;-D

+2/0
7.1.2015 17:25

I57v50a10n 91H19r56b65e15k 2196937539868

Teď jsem si přečetl i článek -  p. Marek asi spadl na hlavu, ekonomiku šli studovat hlavně ti, kteří se nedostali ani na pajdák. A proto to u nás tak dopadá, vážení přátelé. Mletí o deflaci je pěkná kravina.!!

+4/−2
7.1.2015 16:28
Foto

R45a42d71e51k 90P58o80l56i71c30k74ý 6831313321354

A vy jste vystudoval ekonomii kde a jaké vy máte ekonomickíé vzdělání?

0/−2
7.1.2015 16:32

R48a53d41o70s41l49a83v 22K88l21a17u37d75a 5844538474152

Ekonomové řídí tuhle planetu.... Od krize ke krizi:-P

+6/−1
7.1.2015 17:06
Foto

R51a98d46e76k 31P56o86l55i79c71k98ý 6371753261704

Krize a nekrize není závislá na politice-je to zákonitý jev

0/−2
7.1.2015 18:59

R86a30d27o61s77l33a21v 46K61l30a81u39d83a 5304148714282

Jenže jaká krize. Taková kdy hypotéku dostane každej blbec a díky tomu ceny nemovitostí vyletí neuvěřitelně vysoko je umělá, způsobená nenažraností bank.

+6/−1
7.1.2015 19:21

I81v68a41n 31H84r57b26e96k 2536247619768

Ježíšmarjá, nepráskněte to Singerovi, nebo jsme v pr....

+8/−1
7.1.2015 16:25

J84a83n 22N94o46v50o54t66n91y 9686812

R^;-D

0/0
7.1.2015 17:26
Foto

R40a61d83e56k 49P26o13l35i75c10k79ý 6541173831484

Tady je spoustu rozumbradů, kteří si koupí vše vždy hned a na nic nečekají;-D

Fakt je ten, že sytém odložení nákupů díky změnám cen je statisticky jednoznačně podložený.jen to chce zapojit rozum.

Člověk ani firmy neodkládají nákup věcí okamžité potřeby jako je benzín, potraviny, kancelářský papír atd. / i když i u toho je realné, že se nepatrně sníží obrat-tvoří se menší zásoby/ ani se nesníží počet nákupů u věcí, které nezbytně potřebujete v danou dobu / např-rozbijete auto/-sníží se utrácení do věcí, které sice potřebujete, ale obměnit, ale ne akutně.

příklady:

-Auto chcete měnit přibližně po najetí cca 125 000km /100-150 tisíc/-při inflaci a růstu cen to uděláte již při 100 tisících při deflaci počkáte do těch 150 000

-počítač chcete vyměnit i když ještě slušně funguje, ale prostě chcete novější-počkáte dle vývoje cen

-Máte televizi 100 uhlopříčku-chcete větší-počkáte dle vývoje cen

...............................................................................................................................

a že systém odložení nákupu dle vývoje cen lze doložit například i prodejích před vánoci-pokud pořizujet např. novou ledničku, televizi, notebook, ale i kabát, lyže... a a nepotřebujete to akutně-ještě jakžtak jede to staré co máte tak je rozumné a hodně lidí to tak dělá počkat na povánoční výprodej-nebo alespoń předvánoční slevu

+1/−2
7.1.2015 16:01

J11o71s11e63f 33L19e59b69d76u45š68k44a 4472793593145

Ano, určitě existuje něco na způsob odloženého nákupu. Ale to auto nakonec koupíte, koupíte ho v momentě, kdy na něj máte, prostě ho potřebujete a banka vám z peněz u ní uložených nic nedá. Ten dům koupíte taky,  potřebujete někde bydlet. A v podnikání platí, když jde cena dolů, kupuj, když jde nahoru, prodávej. Tedy jakmile začnou klest ceny, ti rozumní podnikatelé začnou rozšiřovat výrobu, zajímat se o nové investice, technologie. Ti nerozumní je nakoupili v cenovém vrcholu a nebudou konkurence schopní. Vím, říkám to zjednodušeně,  ale v podstatě to tak funguje. Ne zbytečně v současné době se trhá pytel s akvizicemi.

+5/0
7.1.2015 16:29

R35a22d85o11s69l11a11v 76K80l49a87u85d75a 5144388154202

Proč bych měl chtít auto vyměnit po najetí 125.000 km?8-o   Předvánoční a povánoční sleva je o ničem. Ještě je velká jarní sleva, letní výprodej, podzimní sleva.... pochopitelně že se v tu chvíli zvýší prodej, ale to nemá s tím co říká ČNB absolutně nic společného. Tady jde o trvale "padající" ceny... a to je příležitost pro pár spekulantů.

+4/−1
7.1.2015 16:54

R96a48d81o65s38l44a72v 80K90l17a20u79d81a 5654548254952

*tedy ne trvale, ale dlouhodobě.

0/0
7.1.2015 16:54

J41o30s82e77f 10V70o34m82á83č30k73a 5923724163634

To jsou ale dvě věci - vy VÍTE, že po Vánocích budou slevy a pak ceny zase poletí nahoru. U deflace víte kulové, nevíte, kdy ceny klesnou, nevíte, o kolik klesnou, a nevíte, kdy zase vzrostou zpět.

Nevím, kdo mění auto podle nájezdu - spíše se řeší vztah peněženka - cena - morální opotřebení - skutečné opotřebení.

A počítač - nečekáte, právě že nečekáte. Jinak byste se nedočkal, ceny padají trvale. Po revoluci stál počítač na úrovni dnešní kalkulačky půl milionu, za rok 250 tisíc atp., a přesto lidé kupovali a neříkali si, počkám 20 let, to bude stát téměř nulu...

+4/−1
7.1.2015 17:20
Foto

R33a49d40e76k 48P96o76l23i30c77k93ý 6891953971834

Auto podle nájezdu / nebo stáří/ mění většina lidí, kteří auta pravidelně obměńují a prakticky všechny firmy / namusí to být nutně těch 100-150 tis.-to byl jen příklad/-je to otázkou nákladu na opravy.

A lidi samozřejmě i s počítači čekají podle vývoje ceny-zpravidla to není tak, že by se pokazil,ale že morá podobně i firmy-zejména pokud jich kpují najednou více.

A ano po revoluci nikdo nečekal-počítačů bylo málo-te´d má prakticky každý počítač a nemusí to řešit akutně-vývoj totiž naprostou většinu lidí  a firem nenutí techniku měnit tak často-např notebook ze kterého píši má 5 let bez problémové činnosti a doteď doma nevyužiji jeho výkon / podotýkám, že to v roce 2009 byl jeden z nejlevnějších modelů-před 15 lety se čekalo na každé vylepšení aby šlo např sledovat video atd.-v té době byl 5 let starý počítač prakticky nepoužitelný i v běžném provozu-ani jako psací stroj a terminál na internet

0/−2
7.1.2015 18:58

J42o69s79e59f 96L83e37b29d48u21š40k54a 4602513163965

Deflace je naprosto přirozený jev. Zvládnutím výroby, nových technologií, inovacemi a novými postupy ceny výrobku musí klesat. Vždyť to je základ pokroku a rozvoje. Na trhu uspěje jen ten, kdo prodává stejnou kvalitu levněji. Nebo si snad někdo řekne, cena chleba klesá, před týdnem stál víc, proto ještě týden počkám a nebudu jít, abych ušetřil? Proč nás pořád straší tím, jak je špatná deflace a vtloukají do hlavy jak je dobrá inflace? Co je na tom špatného, když za stejné peníze nakoupím víc? Jediné pro koho je to špatné , to jsou pijavice ze státního, stát totiž vybere míň na DPH a oni nemají co rozkrádat.

+4/−2
7.1.2015 15:41
Foto

R44a14d25e57k 25P24o48l56i56c63k16ý 6621983151794

Fakt je ale ten, že pokud klesne cena výrobku tak klesne i cena, kterou za něj vyplatí zaměstnavatel zaměstnanci a klesne množství peněz, které zůstane jako zisk výrobcům a prodejcům-tím se omezí poptávka a prodeje což není žádoucí.

u většiny zboží tudíž neklesá cena ale zvyšuje se kvalita či vybavení co za tu cenu dostanete-u zboží s vysokým podílem ruční práce či obecně u zboží kde cena výroby je minimální pak cena je odvislá od toho kolik jste ochoten zaplatit a prakticky nezávisí na ceně suroviny / např rohlík-cena surovin sotva 0.15 hal a cena rohlíku 1kč-2,5Kč

+1/−2
7.1.2015 16:08

J37o83s98e86f 14L23e22b19d79u95š29k90a 4652173513265

To ovšem není pravda. Pokud zaměstnanec za stejné peníze vyrobí víc výrobků, nemá zaměstnavatel důvod zaměstnanci snižovat mzdu. Zrovna tak jako když inovací výrobku klesne spotřeba materiálu, sníží se náklady na energii, sežene levnějšího subdodavatele. Ceny přirozeně klesají s rozvojem vědy, techniky, inovacemi. Viz klasický příklad zavedení pásové výroby u Fordu. I u nás, například Baťovy závody vyráběly levněji boty a přitom bylo terno získat zaměstnání u Bati, protože platil víc jak u leckterého ševce. Přitom zbyl prostor pro sortiment luxusních bot i menší konkurenty jako byl například Popper. Problém je v tom, že většina ekonomů hlásajících teorie o škodlivosti deflace je poněkud odtržena od reality výrobního podniku.

+3/−1
7.1.2015 16:21
Foto

R71a23d79e59k 85P80o49l67i28c30k32ý 6131423761734

problém je v tom, že není podstatné kolik vyrobíte, ale kolik prodáte.

Pokud vyrobí stejné množství méně lidí je to výhodné pro podnikatele ale už ne pro ty co propustí.

Ano pásová výroba slevnila cenu výrobků, ale za cenu menšího množství zaměstnaných-nedomýšlíte celkové dopady

0/−2
7.1.2015 16:28

J29o42s40e13f 70L61e64b12d83u31š94k45a 4612953323825

Ale ti nezaměstnaní díky novým metodám a technologiím vždy práci našli. Protože nové technologie a postupy zase vyžadují nové profese. Kdo před pár lety slyšel o IT inženýrech, programátorech NC strojů. Když ze zemědělství zmizely tisíce lidí díky traktorům, kombajnům, díky strojům které upraví půdu na jeden zátah, tak je vstřebal průmysl, služby. Tedy dnes nikdo neví jaké budou pracovní pozice za 10 let. A je nesmysl chtít konzervovat současný stav. Inflace jen udržuje, deflace nutí k inovacím.

+1/−1
7.1.2015 16:36
Foto

R48a14d47e44k 49P29o55l93i55c44k40ý 6671823891194

A proto roste nezaměstnanost?

0/−2
7.1.2015 19:00

J76o12s31e10f 57L34e14b80d63u16š20k95a 4372893453875

Nezaměstnanost roste z více důvodů. Jedním z nich jsou zásahy vlády do ekonomika, dotace, regulace, nařízení zákazy. Důsledkem je naprosto pokřivený trh. Dalším důvodem jsou vysoké daně z čehokoliv, které odčerpávají lidem i firmám peníze a ty jsou neefektivně utraceny za to, co skoro nikdo nechce, co nic zpět do ekonomiky nepřináší, na uplácení a zvyšování počtu státních zaměstnanců, kteří volí ty, kdo je víc uplatí. Firmy nemají na rozvoj výroby, inovace, lidé na utrácení a ekonomika stagnuje. Dalším důvodem jsou nesmyslné zásahy státu do vztahu zaměstnavatel - zaměstnanec, viz minimální mzda, která likviduje málo produktivní zaměstnance, tedy ty, kteří nemají vzdělání, nebo potřebnou praxi. Tedy vysoká spotřeba státu a státní zásahy do ekonomiky je to, co způsobuje nezaměstnanost.

+1/−1
7.1.2015 20:58

J71o94s47e82f 98V93o41m34á10č86k45a 5563364303954

To je ovšem zase pouze teorie, praxe ukazuje něco jiného. Produktivita za posledních 100 let výrazně narostla, zaměstnanost je ale zhruba stejná. Prostě lidé dělají něco jiného.

0/0
7.1.2015 22:33
Foto

R29a92d22e28k 42P39o94l73i57c44k32ý 6831373381324

A jinak-zvýšení produktivity přináší objem vyplácených mezd-nemusí dojít ke snížení výše výplat, ale dochází ke snížení počtu vyplácených mezd.

0/0
7.1.2015 16:31

J28o13s20e55f 67L72e45b17d19u81š70k96a 4102703873575

Je zajímavé, že když Baťa vybudoval svou továrnu, došlo v okolí Zlína k zvýšení zaměstnanosti a nikde nestály houfy ševců. kteří pozbyli zdroj obživy. Ano, mnozí skončili, ale buď přešli k Baťovi, nebo nalezli novou práci.

0/0
7.1.2015 16:40

J54o42s20e89f 12L25e71b13d57u76š30k88a 4482763203145

Nebo taky k zvýšení počtu prodejů v absolutní hodnotě, protože mnozí si raději koupí nový levný výrobek, než by udržovali v chodu starý.Tím i k nárůstu počtu vyplácených mezd. Opět klasika, zlevnění ceny aut = zvýšení množství prodaných kusů, zvýšení počtu zaměstnanců v automobilovém průmyslu.

+1/0
7.1.2015 16:44

R94a76d68o41s45l79a61v 32K82l85a12u45d70a 5424948124692

Tohle je ale pořádnej nesmysl. Pokud klesne cena dřeva nastojato, klesne i cena fošen. Není ale důvod, aby míň dostal dřevorubec, nebo pracovník na piie. Firma nakoupila levněji fošny a truhlář z nich vyrobil levnější nábytek.  Zase není důvod aby on měl nižší mzdu. Naopak nižší cena nábytku může znamenat zvýšení poptávky po něm.     To s tím rohlíkem, to si děláte srandu? Fakt si myslíte že do 0,15 hal nacpete veškeré náklady na jeden rohlík? to fakt není jen mouka.

+3/−1
7.1.2015 16:59
Foto

R86a76d50e26k 47P29o12l41i17c96k90ý 6511563671424

Proč myslíte, že při poklesu cen dřeva nedostane méně dřevorubec či lesník-to myslít, že majitel dá své dřevo třeba zadarmo jen aby dřevorubec nedostal méně-pokud se majiteli lesa nevyplatí těžit tak prostě s cenou počká-tudíž je méně práce pro dřevorubce i pro ty co les sadí-

Rohlík váží cca 43g-15hal je cenaca 25-30kg za kilogram suroviny-základem je opravdu mouka, která se nakupuje pod 10 Kč za kilo.-náklady na suroviny se do té ceny bez problémů vlezou / o ceně surovin jsem psal/ a je to nepodstatné-pokud někde stojí rohlík korunu a nekde dvěpadesát-není to tím, že by se o tolik lišila cena výroby, ale liší se o tolik cena co jsou ochotni lidi zaplatit

0/−2
7.1.2015 19:08

R71a66d11o32s12l55a21v 74K79l86a17u26d23a 5364418254802

Vy znáte někoho komu klesl z důvodu poklesu cen plat? Fakt si myslíte že míň berou prodejci počítačů, prodejci benzínu....? Jistěže základem na výrobu rohlíku je mouka. Stejně tak základem na stavbu domu hlína. Ale fakt si myslíte že to jediná položka která se do toho započítává?

+3/−1
7.1.2015 19:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.