Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Doprava roste. Lidí i zboží přibývá na silnici i železnici

Příznivý vývoj tuzemské ekonomiky potvrzují další čísla. Podle statistik ministerstva dopravy roste velmi silně především nákladní doprava, za první tři čtvrtletí loňského roku dokonce dvojciferným tempem. Přibývá ale i lidí ve veřejné dopravě, hlavně ve vlacích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V85o41j96t79ě38c91h 79R44ů37ž75e83k 1787362594362

Zajímavé, vždyť podle komunistů není ani co žrát.

+2/−1
9.1.2015 0:28

T69o24m53á65š 58J46a34n97e21č28k51a 4271835336660

To bylo za minulé vlády. Teď už se daří napravovat co způsobila svými škrty.

+1/−1
9.1.2015 8:11

M72i51r21e26k 89Z57á39v16o20d17n45ý 7192297590918

Jak říká Tomáš. Vláda pouze napravuje škody způsobené vládou Kalouska. Mimochodem. To, že lidé více cestují, neznamená, že ve společnosti nejsou socialní skupiny, které nemají co "žrát".

0/0
9.1.2015 9:00

M43a19r17e34k 12Z85a98h86r40a73d87i29l 6774379215171

Takové skupiny ovšem existují v každém zřízení...

0/0
9.1.2015 10:02

J55o76s64e33f 71V61o45s12i96c63k13y 4463297496273

To bylo kecu, ze Singerova devalvace v CNB nicemu nepomuze! A uz je to tady. Ceske hospodarstvi prosperuje jako malo kde.  Evropa je v deflaci a stgnaci !

+4/−4
8.1.2015 21:19

N73i16c77o19l43e 92O81l47e66j85n21i47k38o70v78a 6116948127600

zacni makat za hrst ryze a to uvidis, jak zacnem prosperovat. Jinak co jsi dlouhodobe odkladal a po intervencich, treba na sekeru, poridil? :-)EUR^

0/−2
8.1.2015 23:01

J67a53n 94D86v39o97ř17á20k 4703972483797

Nevím jak pan Vosický (omlouvám se, jestli komolím jméno), ale já nic neodkládal. Mnoha diskutéry nepochopeným faktem však je, že naše zboží zlevnilo v cizině, tudíž se daří exportu.

Jinak intervence zdražila vesměs pouze dovozové zboží, které je v kratším časovém horizontu zbytné.

+2/0
8.1.2015 23:36

R47a23d98o80s51l68a92v 27K34l18a20u78d22a 5344338744322

To jsou kecy;-D Především by to chtělo přestat žvanit o procentech, ale začít používat konkrétní čísla. Růst máme teď vyšší než třeba Němci, jenže oni jsou o řád výš. Navíc je to způsobené jednostranným zaměřením ČR na automobilový průmysl, kterému se zrovna daří. Bez ohledu na ČNB. Evropa je v deflaci kvůli snižování cen energií, což pochopitelně není problém. Naopak lidé a firmy můžou díky tomu nakupovat třeba auta. To jsem zvědavej co budete plácat až ten zájem opadne.

+2/0
9.1.2015 5:26

J94a67n 10V85a61ň94o31u85s 2764799121337

Vedle Švýcarska, Německa a Rakouska máme nejhustější železniční síť v Evropě, takže bychom toho měli využívat a přesunout dopravu (především tu nákladní) na železnici, jak to jen jde.

+4/−1
8.1.2015 20:00

V32á83c98l86a47v 97P47o56u28s20t18k76a 3770521572

A kdo to bude platit?

+2/0
8.1.2015 20:11

P73e82t62r 15K32n84ě25b12o96r62t 3281510

Koncový zákazník.

+2/0
8.1.2015 21:06

M90i23r14o71s65l69a94v 50G18r33o40s23s85m75a55n21n 8852899324

Zatímco silniční dopravě pomůže daňový poplatník.

0/0
9.1.2015 0:10

J42i13ř30í 48P33l70a56v26s18k29ý 9850456681959

proc by to mel u fsech marxu delat ?

0/0
9.1.2015 6:04

J16i34n52d56ř53i48c81h 36F43i34a43l68a 4758392769739

Pane Poustka, až začnete platit řidičům a skladníkům platy jako v EU, v neděli se nebude pracovat, tak to poznáte, kdo to bude platit. A navíc za pár let nebude dostatek lidí za volant. EU

+1/0
9.1.2015 4:40

B38r21o73n29i24s31l52a89v 43G25a49b60r74y63š 6725644440

Přesně tak. Taky rád čtu/slyším/vidím, že veřejnou dopravu využívá více lidí. A ta nákladní by to potřebovala jako prase drbání. Nejenže jsou díky přetíženým kamionům silnice v dezolátním stavu, ale také dokážou v tomto počasí pořádně zkomplikovat dopravu.

Kdyby politici byli co k čemu, zavedou stejná opatření jako Švýcaři a za několik let se můžeme mít jako oni.

0/0
8.1.2015 20:44

V17á60c33l98a66v 47P18o95u98s78t86k78a 3560401782

To je nesmysl. Paletová železniční doprava je neefektivní, drahá a pomalá. Navíc pohybu kamionů zabrání minimálně.

+1/0
8.1.2015 21:29

V52l79a18d22i26m53í73r 62F44i18b41i14g86e16r 5714701691974

Ale ono to nejde. Na koridorech je přes den plno a po vedlejších tratích by to bylo zdlouhavé a navíc jsou ty tratě zanedbané a velká provoz by nezvládly. Nejdříve by se musely koridory zkapacitnit udělat 4kolejnou trať

+1/0
8.1.2015 21:01

V60á25c16l77a16v 89P12o77u30s45t43k73a 3430121452

I kdyby měly koridory deset kolejí, pořád bude přeprava po nich drahá a pomalá.

+2/0
8.1.2015 21:30

B95r80o65n51i55s20l70a54v 26G24a66b61r59y11š 6335374190

Vždyť to píšu, nemusela by být drahá, pokud by byli politici trochu přemýšleli. Zlevní poplatky na železnici a zavedou mýto na silnici - přesně v duchu Švýcarska, tak jak si to lidé odhlasovali v referendech. A ty peníze pak šly na modernizaci železnice. A víte, jak moc se odrazila cena výrobků? Zvýšila se o 0,11 %. Jen díky politice to u nás nejde a ve Švýcarsku ano.

+2/0
8.1.2015 21:49

V88á27c41l34a11v 46P88o15u43s94t18k39a 3880111152

To je pohádka. I po Švýcarsku běžně jezdí kamiony. Posílat klasické paletové zboží vlakem je prakticky nemožné i v rámci Evropy, natož v ČR.

+1/0
8.1.2015 21:53

B94r18o16n50i30s24l58a37v 16G97a90b20r54y39š 6115534910

To ano, ale v minimální míře. Na našich silnicích jezdí i jiné náklady než jen palety.

0/0
8.1.2015 22:33

V36á54c55l11a77v 44P59o90u60s17t59k12a 3400641252

O to je to horší, kusová doprava, nebo sypké hmoty se nevyplatí už vůbec.

+1/0
8.1.2015 22:41

T18o71m52á53š 60Z13e22m59a61n 3205428424895

Až se nějak rozumě vyřeší doprava středních nákladů - cca 1-2 kamiony tak, aby překládání bylo rychlé, spolehlivé a levné, tak možná...

Ale zatím není železnice schopná reagovat na dopravu kterou je potřeba od objednávky vyřešit do 8-12 hodin.

Poslat ekvivalent jednoho kamionu po ČR železnicí v podstatě nejde. A pokud, tak organizace trvá třeba týden či dva (u věci která kamionem dorazí za 6 hodin od vzniku objednáky).

+1/0
8.1.2015 21:44
Foto

D90a59v14i88d 12J81a84n42i98k 5366606585254

To je utopie, az na hlavni koridory, je zeleznicni sit v havarijnim stavu. Pred par mesici to bylo videt na nehode nakladniho vlaku jak vykolejil. Prazce, koleje a vyhybky na vedlejsich tratich by narust kapacity podle me nezvladly. A to se uz ani nebavim o cene a rychlosti takove prepravy. Vzpomnel jsem si jak mi znamy nedavno vykladal, ze normalne vozi zbozi z Plzne do Bratislavy kamionem, ale jednou zkusili zeleznici a misto par dni to trvalo nekolik dni a vyslo to draze nez kamionem.

0/0
8.1.2015 22:31
Foto

D88a22v63i56d 96J51a82n81i48k 5116856495504

par hodin:)

0/0
8.1.2015 22:33

M78i75c92h44a68l 45P53a67v41l55á28t 9563303544319

Kdyz pominu technicke a organizacni "detaily", ktere tomu brani, tak tohle by znamenalo jen dalsi tunel ala solarni elektrarny. Fakt byste tu srandu chtel platit (stat by z nasich dani musel opravit trate, dobudovat nadrazi, dotovat CD techniku a lidi; drahou dopravu zbozi by zaplatil koncovy spotrebitel)?

0/0
9.1.2015 13:01

J25i80ř20í 93E37r70b90e58n 1133634686597

"stat by z nasich dani musel opravit trate, dobudovat nadrazi" - proč by musel dobudovávat nádraží, která už byla před sto, sto padesáti lety stavěna právě na příjem a výdej kusových i objemných zásilek? Pomalu v každé druhé obci na trati bývá výhybna, rampa a skladiště...

Jo aha, už to chápu. On totiž stát coby vlastník na svůj majetek desítky let kašlala a tak než by svůj majetek poměrně snadno opravil (u těch skladišť to může být levná synergie s obcí, městem, místními podnikateli), má ho raději dohuntovat až na základy, jen aby ho to proboha nic nestálo, to jste chtěl říct?

0/0
9.1.2015 17:19





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.