Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Doprava roste. Lidí i zboží přibývá na silnici i železnici

Příznivý vývoj tuzemské ekonomiky potvrzují další čísla. Podle statistik ministerstva dopravy roste velmi silně především nákladní doprava, za první tři čtvrtletí loňského roku dokonce dvojciferným tempem. Přibývá ale i lidí ve veřejné dopravě, hlavně ve vlacích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V50o53j30t12ě33c58h 55R40ů98ž18e50k 1967642244322

Zajímavé, vždyť podle komunistů není ani co žrát.

+2/−1
9.1.2015 0:28

T77o27m78á48š 49J31a74n57e81č75k44a 4491195776740

To bylo za minulé vlády. Teď už se daří napravovat co způsobila svými škrty.

+1/−1
9.1.2015 8:11

M37i18r20e67k 32Z13á33v16o67d80n94ý 7722397690368

Jak říká Tomáš. Vláda pouze napravuje škody způsobené vládou Kalouska. Mimochodem. To, že lidé více cestují, neznamená, že ve společnosti nejsou socialní skupiny, které nemají co "žrát".

0/0
9.1.2015 9:00

M88a75r47e91k 25Z27a78h59r47a40d75i95l 6484359875181

Takové skupiny ovšem existují v každém zřízení...

0/0
9.1.2015 10:02

J46o62s33e79f 42V85o95s91i29c54k20y 4213667536573

To bylo kecu, ze Singerova devalvace v CNB nicemu nepomuze! A uz je to tady. Ceske hospodarstvi prosperuje jako malo kde.  Evropa je v deflaci a stgnaci !

+4/−4
8.1.2015 21:19

N44i86c55o86l68e 12O27l61e57j58n57i71k37o55v16a 6846808787720

zacni makat za hrst ryze a to uvidis, jak zacnem prosperovat. Jinak co jsi dlouhodobe odkladal a po intervencich, treba na sekeru, poridil? :-)EUR^

0/−2
8.1.2015 23:01

J58a20n 15D88v92o12ř78á54k 4713702163667

Nevím jak pan Vosický (omlouvám se, jestli komolím jméno), ale já nic neodkládal. Mnoha diskutéry nepochopeným faktem však je, že naše zboží zlevnilo v cizině, tudíž se daří exportu.

Jinak intervence zdražila vesměs pouze dovozové zboží, které je v kratším časovém horizontu zbytné.

+2/0
8.1.2015 23:36

R91a93d81o41s18l92a48v 28K16l28a11u75d31a 5844238674452

To jsou kecy;-D Především by to chtělo přestat žvanit o procentech, ale začít používat konkrétní čísla. Růst máme teď vyšší než třeba Němci, jenže oni jsou o řád výš. Navíc je to způsobené jednostranným zaměřením ČR na automobilový průmysl, kterému se zrovna daří. Bez ohledu na ČNB. Evropa je v deflaci kvůli snižování cen energií, což pochopitelně není problém. Naopak lidé a firmy můžou díky tomu nakupovat třeba auta. To jsem zvědavej co budete plácat až ten zájem opadne.

+2/0
9.1.2015 5:26

J23a69n 39V42a93ň94o47u39s 2974619831887

Vedle Švýcarska, Německa a Rakouska máme nejhustější železniční síť v Evropě, takže bychom toho měli využívat a přesunout dopravu (především tu nákladní) na železnici, jak to jen jde.

+4/−1
8.1.2015 20:00

V56á55c90l51a90v 64P77o55u24s96t91k41a 3590651402

A kdo to bude platit?

+2/0
8.1.2015 20:11

P19e38t66r 18K87n20ě19b58o10r76t 3341970

Koncový zákazník.

+2/0
8.1.2015 21:06

M97i43r11o19s40l63a38v 59G71r20o34s40s29m44a22n30n 8252779964

Zatímco silniční dopravě pomůže daňový poplatník.

0/0
9.1.2015 0:10

J81i37ř64í 38P10l41a53v94s78k46ý 9950896741669

proc by to mel u fsech marxu delat ?

0/0
9.1.2015 6:04

J66i79n21d23ř86i60c77h 30F16i67a97l14a 4358872529979

Pane Poustka, až začnete platit řidičům a skladníkům platy jako v EU, v neděli se nebude pracovat, tak to poznáte, kdo to bude platit. A navíc za pár let nebude dostatek lidí za volant. EU

+1/0
9.1.2015 4:40
Foto

B87r43o32n78i51s69l43a14v 10G77a85b67r59y22š 2752299591

Přesně tak. Taky rád čtu/slyším/vidím, že veřejnou dopravu využívá více lidí. A ta nákladní by to potřebovala jako prase drbání. Nejenže jsou díky přetíženým kamionům silnice v dezolátním stavu, ale také dokážou v tomto počasí pořádně zkomplikovat dopravu.

Kdyby politici byli co k čemu, zavedou stejná opatření jako Švýcaři a za několik let se můžeme mít jako oni.

0/0
8.1.2015 20:44

V72á62c64l10a17v 37P26o29u60s31t96k39a 3950151652

To je nesmysl. Paletová železniční doprava je neefektivní, drahá a pomalá. Navíc pohybu kamionů zabrání minimálně.

+1/0
8.1.2015 21:29

V51l79a58d62i66m94í25r 95F46i16b22i19g73e19r 5694931911784

Ale ono to nejde. Na koridorech je přes den plno a po vedlejších tratích by to bylo zdlouhavé a navíc jsou ty tratě zanedbané a velká provoz by nezvládly. Nejdříve by se musely koridory zkapacitnit udělat 4kolejnou trať

+1/0
8.1.2015 21:01

V54á62c34l87a96v 80P15o15u58s89t47k45a 3740141712

I kdyby měly koridory deset kolejí, pořád bude přeprava po nich drahá a pomalá.

+2/0
8.1.2015 21:30
Foto

B30r25o79n62i22s61l63a57v 66G28a93b94r28y52š 2192899361

Vždyť to píšu, nemusela by být drahá, pokud by byli politici trochu přemýšleli. Zlevní poplatky na železnici a zavedou mýto na silnici - přesně v duchu Švýcarska, tak jak si to lidé odhlasovali v referendech. A ty peníze pak šly na modernizaci železnice. A víte, jak moc se odrazila cena výrobků? Zvýšila se o 0,11 %. Jen díky politice to u nás nejde a ve Švýcarsku ano.

+2/0
8.1.2015 21:49

V14á60c50l52a40v 63P82o77u56s61t45k34a 3570101412

To je pohádka. I po Švýcarsku běžně jezdí kamiony. Posílat klasické paletové zboží vlakem je prakticky nemožné i v rámci Evropy, natož v ČR.

+1/0
8.1.2015 21:53
Foto

B17r46o52n92i89s40l78a26v 89G15a67b68r13y84š 2862629481

To ano, ale v minimální míře. Na našich silnicích jezdí i jiné náklady než jen palety.

0/0
8.1.2015 22:33

V98á21c40l23a63v 29P89o61u96s84t64k10a 3270321182

O to je to horší, kusová doprava, nebo sypké hmoty se nevyplatí už vůbec.

+1/0
8.1.2015 22:41

T28o61m86á80š 98Z26e10m94a35n 3445608474725

Až se nějak rozumě vyřeší doprava středních nákladů - cca 1-2 kamiony tak, aby překládání bylo rychlé, spolehlivé a levné, tak možná...

Ale zatím není železnice schopná reagovat na dopravu kterou je potřeba od objednávky vyřešit do 8-12 hodin.

Poslat ekvivalent jednoho kamionu po ČR železnicí v podstatě nejde. A pokud, tak organizace trvá třeba týden či dva (u věci která kamionem dorazí za 6 hodin od vzniku objednáky).

+1/0
8.1.2015 21:44
Foto

D93a78v91i69d 98J95a35n46i68k 5286536275624

To je utopie, az na hlavni koridory, je zeleznicni sit v havarijnim stavu. Pred par mesici to bylo videt na nehode nakladniho vlaku jak vykolejil. Prazce, koleje a vyhybky na vedlejsich tratich by narust kapacity podle me nezvladly. A to se uz ani nebavim o cene a rychlosti takove prepravy. Vzpomnel jsem si jak mi znamy nedavno vykladal, ze normalne vozi zbozi z Plzne do Bratislavy kamionem, ale jednou zkusili zeleznici a misto par dni to trvalo nekolik dni a vyslo to draze nez kamionem.

0/0
8.1.2015 22:31
Foto

D41a92v55i23d 25J71a81n59i50k 5506976165634

par hodin:)

0/0
8.1.2015 22:33

M32i98c25h15a78l 12P80a26v66l27á92t 9943113314969

Kdyz pominu technicke a organizacni "detaily", ktere tomu brani, tak tohle by znamenalo jen dalsi tunel ala solarni elektrarny. Fakt byste tu srandu chtel platit (stat by z nasich dani musel opravit trate, dobudovat nadrazi, dotovat CD techniku a lidi; drahou dopravu zbozi by zaplatil koncovy spotrebitel)?

0/0
9.1.2015 13:01

J70i59ř43í 43E62r45b84e16n 1493214286877

"stat by z nasich dani musel opravit trate, dobudovat nadrazi" - proč by musel dobudovávat nádraží, která už byla před sto, sto padesáti lety stavěna právě na příjem a výdej kusových i objemných zásilek? Pomalu v každé druhé obci na trati bývá výhybna, rampa a skladiště...

Jo aha, už to chápu. On totiž stát coby vlastník na svůj majetek desítky let kašlala a tak než by svůj majetek poměrně snadno opravil (u těch skladišť to může být levná synergie s obcí, městem, místními podnikateli), má ho raději dohuntovat až na základy, jen aby ho to proboha nic nestálo, to jste chtěl říct?

0/0
9.1.2015 17:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.