Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Doprava roste. Lidí i zboží přibývá na silnici i železnici

Příznivý vývoj tuzemské ekonomiky potvrzují další čísla. Podle statistik ministerstva dopravy roste velmi silně především nákladní doprava, za první tři čtvrtletí loňského roku dokonce dvojciferným tempem. Přibývá ale i lidí ve veřejné dopravě, hlavně ve vlacích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V14o20j71t58ě28c79h 71R20ů77ž83e56k 1157582184512

Zajímavé, vždyť podle komunistů není ani co žrát.

+2/−1
9.1.2015 0:28

T86o65m41á84š 22J63a51n21e16č21k57a 4821155436140

To bylo za minulé vlády. Teď už se daří napravovat co způsobila svými škrty.

+1/−1
9.1.2015 8:11

M11i54r63e50k 80Z15á91v52o56d10n69ý 7682737800648

Jak říká Tomáš. Vláda pouze napravuje škody způsobené vládou Kalouska. Mimochodem. To, že lidé více cestují, neznamená, že ve společnosti nejsou socialní skupiny, které nemají co "žrát".

0/0
9.1.2015 9:00

M40a31r18e72k 83Z64a22h15r33a35d54i12l 6294709625471

Takové skupiny ovšem existují v každém zřízení...

0/0
9.1.2015 10:02

J85o96s23e42f 45V98o47s59i67c81k32y 4373827676103

To bylo kecu, ze Singerova devalvace v CNB nicemu nepomuze! A uz je to tady. Ceske hospodarstvi prosperuje jako malo kde.  Evropa je v deflaci a stgnaci !

+4/−4
8.1.2015 21:19

N11i40c11o28l15e 36O14l73e44j36n73i97k19o58v95a 6286688917860

zacni makat za hrst ryze a to uvidis, jak zacnem prosperovat. Jinak co jsi dlouhodobe odkladal a po intervencich, treba na sekeru, poridil? :-)EUR^

0/−2
8.1.2015 23:01

J63a45n 48D35v62o21ř60á55k 4353962663987

Nevím jak pan Vosický (omlouvám se, jestli komolím jméno), ale já nic neodkládal. Mnoha diskutéry nepochopeným faktem však je, že naše zboží zlevnilo v cizině, tudíž se daří exportu.

Jinak intervence zdražila vesměs pouze dovozové zboží, které je v kratším časovém horizontu zbytné.

+2/0
8.1.2015 23:36

R72a86d36o17s52l61a87v 39K19l12a39u22d40a 5144978284532

To jsou kecy;-D Především by to chtělo přestat žvanit o procentech, ale začít používat konkrétní čísla. Růst máme teď vyšší než třeba Němci, jenže oni jsou o řád výš. Navíc je to způsobené jednostranným zaměřením ČR na automobilový průmysl, kterému se zrovna daří. Bez ohledu na ČNB. Evropa je v deflaci kvůli snižování cen energií, což pochopitelně není problém. Naopak lidé a firmy můžou díky tomu nakupovat třeba auta. To jsem zvědavej co budete plácat až ten zájem opadne.

+2/0
9.1.2015 5:26

J41a77n 58V91a55ň92o12u91s 2814149981467

Vedle Švýcarska, Německa a Rakouska máme nejhustější železniční síť v Evropě, takže bychom toho měli využívat a přesunout dopravu (především tu nákladní) na železnici, jak to jen jde.

+4/−1
8.1.2015 20:00

V43á26c19l98a87v 47P45o96u96s50t92k70a 3350871902

A kdo to bude platit?

+2/0
8.1.2015 20:11

P57e22t27r 19K59n71ě25b25o93r36t 3851410

Koncový zákazník.

+2/0
8.1.2015 21:06

M82i37r88o97s29l20a80v 27G55r45o20s48s32m93a28n16n 8962609484

Zatímco silniční dopravě pomůže daňový poplatník.

0/0
9.1.2015 0:10

J92i67ř55í 65P93l83a63v16s75k18ý 9380276501759

proc by to mel u fsech marxu delat ?

0/0
9.1.2015 6:04

J29i35n47d35ř34i76c75h 97F11i58a74l83a 4388212399609

Pane Poustka, až začnete platit řidičům a skladníkům platy jako v EU, v neděli se nebude pracovat, tak to poznáte, kdo to bude platit. A navíc za pár let nebude dostatek lidí za volant. EU

+1/0
9.1.2015 4:40
Foto

B47r89o75n92i59s43l70a90v 32G59a42b34r87y89š 2542539481

Přesně tak. Taky rád čtu/slyším/vidím, že veřejnou dopravu využívá více lidí. A ta nákladní by to potřebovala jako prase drbání. Nejenže jsou díky přetíženým kamionům silnice v dezolátním stavu, ale také dokážou v tomto počasí pořádně zkomplikovat dopravu.

Kdyby politici byli co k čemu, zavedou stejná opatření jako Švýcaři a za několik let se můžeme mít jako oni.

0/0
8.1.2015 20:44

V24á18c73l89a78v 37P17o35u65s25t49k66a 3290171112

To je nesmysl. Paletová železniční doprava je neefektivní, drahá a pomalá. Navíc pohybu kamionů zabrání minimálně.

+1/0
8.1.2015 21:29

V11l72a59d10i30m48í20r 13F58i59b42i36g21e81r 5954641241974

Ale ono to nejde. Na koridorech je přes den plno a po vedlejších tratích by to bylo zdlouhavé a navíc jsou ty tratě zanedbané a velká provoz by nezvládly. Nejdříve by se musely koridory zkapacitnit udělat 4kolejnou trať

+1/0
8.1.2015 21:01

V11á81c41l78a94v 62P76o10u43s25t47k83a 3470591702

I kdyby měly koridory deset kolejí, pořád bude přeprava po nich drahá a pomalá.

+2/0
8.1.2015 21:30
Foto

B12r11o11n59i50s34l93a11v 71G88a16b77r17y14š 2272149461

Vždyť to píšu, nemusela by být drahá, pokud by byli politici trochu přemýšleli. Zlevní poplatky na železnici a zavedou mýto na silnici - přesně v duchu Švýcarska, tak jak si to lidé odhlasovali v referendech. A ty peníze pak šly na modernizaci železnice. A víte, jak moc se odrazila cena výrobků? Zvýšila se o 0,11 %. Jen díky politice to u nás nejde a ve Švýcarsku ano.

+2/0
8.1.2015 21:49

V18á68c73l74a89v 89P63o45u16s49t30k12a 3750281632

To je pohádka. I po Švýcarsku běžně jezdí kamiony. Posílat klasické paletové zboží vlakem je prakticky nemožné i v rámci Evropy, natož v ČR.

+1/0
8.1.2015 21:53
Foto

B40r57o15n94i30s98l60a15v 62G32a70b76r93y60š 2262589191

To ano, ale v minimální míře. Na našich silnicích jezdí i jiné náklady než jen palety.

0/0
8.1.2015 22:33

V30á45c21l58a52v 92P93o95u83s54t14k25a 3340361962

O to je to horší, kusová doprava, nebo sypké hmoty se nevyplatí už vůbec.

+1/0
8.1.2015 22:41

T97o25m24á71š 97Z76e83m43a41n 3505208434415

Až se nějak rozumě vyřeší doprava středních nákladů - cca 1-2 kamiony tak, aby překládání bylo rychlé, spolehlivé a levné, tak možná...

Ale zatím není železnice schopná reagovat na dopravu kterou je potřeba od objednávky vyřešit do 8-12 hodin.

Poslat ekvivalent jednoho kamionu po ČR železnicí v podstatě nejde. A pokud, tak organizace trvá třeba týden či dva (u věci která kamionem dorazí za 6 hodin od vzniku objednáky).

+1/0
8.1.2015 21:44
Foto

D83a67v24i16d 88J24a49n53i57k 5856456965874

To je utopie, az na hlavni koridory, je zeleznicni sit v havarijnim stavu. Pred par mesici to bylo videt na nehode nakladniho vlaku jak vykolejil. Prazce, koleje a vyhybky na vedlejsich tratich by narust kapacity podle me nezvladly. A to se uz ani nebavim o cene a rychlosti takove prepravy. Vzpomnel jsem si jak mi znamy nedavno vykladal, ze normalne vozi zbozi z Plzne do Bratislavy kamionem, ale jednou zkusili zeleznici a misto par dni to trvalo nekolik dni a vyslo to draze nez kamionem.

0/0
8.1.2015 22:31
Foto

D46a20v77i24d 93J13a78n76i81k 5976766705544

par hodin:)

0/0
8.1.2015 22:33

M92i95c18h24a59l 37P78a32v96l16á70t 9703833824269

Kdyz pominu technicke a organizacni "detaily", ktere tomu brani, tak tohle by znamenalo jen dalsi tunel ala solarni elektrarny. Fakt byste tu srandu chtel platit (stat by z nasich dani musel opravit trate, dobudovat nadrazi, dotovat CD techniku a lidi; drahou dopravu zbozi by zaplatil koncovy spotrebitel)?

0/0
9.1.2015 13:01

J63i65ř40í 55E56r90b87e68n 1923864926337

"stat by z nasich dani musel opravit trate, dobudovat nadrazi" - proč by musel dobudovávat nádraží, která už byla před sto, sto padesáti lety stavěna právě na příjem a výdej kusových i objemných zásilek? Pomalu v každé druhé obci na trati bývá výhybna, rampa a skladiště...

Jo aha, už to chápu. On totiž stát coby vlastník na svůj majetek desítky let kašlala a tak než by svůj majetek poměrně snadno opravil (u těch skladišť to může být levná synergie s obcí, městem, místními podnikateli), má ho raději dohuntovat až na základy, jen aby ho to proboha nic nestálo, to jste chtěl říct?

0/0
9.1.2015 17:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.