- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pánem smluvního vztahu bývá ten, kdo platí.
U veřejných zakázek v ČR je to však naopak...
Nesmysl. Smlouvu nemůže nikdo jednostranně měnit.
jen doplním, že D8 a D11 Osičky - HK se již staví ... a u D1 Přerov - Lipník se budou otevírat obálky s nabídkami 26. ledna (pokud se již neposune termín) u R4 už brzy bude znám dodavatel stavby a totéž u D3 Veselí - Bošilec a Borek - Úsilné, co se týče té modernizace D1, tak tam bude výběr zhotovitele dost problém
Jsem zvědav jestli vyberou ty nerálně levné Italy nebo ne .... Obávám se, že to pak půjde k ÚHOSu a všechno se protáhne min. o rok
nonstop by měli dělat i kravaťáci,to bychom se panečku měli
to není problém, když to někdo zaplatí
Pak se zase bude na diskuzích křičet, že rostou výdaje na státní správu
1) ŘSD chtělo 24 hodinový režim již dávno, naráželi na odpor hygieny, teprve minulý rok v létě hygiena změnila názor ...
2) pokud vydrží šéf ŘSD Kroupa a ministr dopravy Ťok, je možné, že se plány na urychlení skutečně převedou do reality a snad konečně nastartujeme i výstavbu nových dálnic, letos jich je v plánu opravdu dost:
D1 Přerov - Lipník nad Bečvou (14 km)
D3 Veselí nad Lužnicí - Bošilec - Ševětín - Borek (27 km)
D8 Bílinka - Řehlovice (13 km)
D11 Osičky - Hradec Králové - Smiřice (17,5 km)
R48 Rybí - Rychaltice (11,5 km)
R48 Frýdek-Místek obchvat + přípojka R56 (celkem 10 km)
R4 Skalka - Háje (5 km) a spousta dalších ... pokud se podaří rozjet aspoň polovinu letošních plánů, tak paráda
Aha, poručíme větru dešti ... (idea za bolševika)
teď poručíme a beton bude tuhnout okamžitě ...
No to jim trvalo dlouho, přijít na to až teď, že se dá v noci pracovat. V cizině běžná věc, doba uzavírek a rekonstrukcí minimálně poloviční doba a u nás to objeví jako zázračnou novinku.
Ano, noční práce něco stojí, stejně tak příplatky So+Ne+svátek, na nepřetržitý provoz potřebujete o 2,6 více pracovníků než při jednosměnném provozu (týden má 144 hodiny, pracovní týden 40 hodin), tj. 3,6 pracovníka při nepřetržitém provozu na jedno pracovní místo se 40 hodinami ... Firmy prostě tolik lidí nemají, resp. budou si najímat drobné subdodavatele a pak se může stát to co ve Vilémově, kde na jednom místě pracovali zaměstnanci několika firem a most spadl ...
ŘSD jako obvykle přichází s převratným konceptem, který zajisté nikoho do té doby nenapadl - více pracovat. :-) Až je konečně napadne "více pracovat a méně u toho krást", tak by z toho snad mohlo něco být.
Ale teď vážně - non stop práce už měla být zavedena před deseti, patnácti lety, stejně jako neúplatný stavební dozor státu, těžké pokuty stavebním firmám za nedodržení časových plánů a technologií a důraz na mezinárodní konkurenční prostředí při výběrových řízeních na dodavatele.
Ve Finsku s jeho metry sněhu a drsnými zimami staví i v mnohem horším počasí - mají nad vozovkou natažené plachty na kovových rámech a maká se (ovšem ne všechny stav. práce se dají takto dělat, ale nejsou díky tomu vázání na počasí, které stav. firmy požadují v Čechách - tzn. 20-21 stupňů nad nulou, sucho, polojasno, mírný vítr, sluneční svit, pouze pracovní dny od 09:00 max do 16:30 s dvouhodinovou pauzou na oběd).
A prosím Vás, sdělte mi, jak zavedete neúplatný stavební dozor státu?
Mě by zajímalo proč máme horší kvalitu silnic než jinde v Evropě ? I Afrika má lepší kvalitu silnic.
Ne žebychom tu ty kvalitní silnice neuměli postavit. Ony i některé ty hodně kvalitní africké silnice byli postaveny našimi firmami, ale tady se prostě zavedl zvyk okrádat stát a stavět nekvalitně a levně, ale za drahý peníz a tak aby se to muselo hodně opravovat.
Nejvyšší čas takhle postupovat. Zájěm motoristů jě v co nejkratší době výstavby a tomu se musí dodavatel přispůsobit. Tečka.
A nezakázala non-stop práve hybiena? S novým ministrem už to problém nebude, nebo se zas jen honí politické body a pak se to zasadí do reálného rámce?