Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

„Staroušků“ na tratích ubylo, letos budou Dráhy po loňském hýření šetřit

České dráhy letos výrazně omezí velké nákupy nových vozidel. Vyplývá to z aktuálního investičního plánu firmy, který MF DNES získala. Loni České dráhy utratily za nové vlaky 4,8 miliardy korun, letošní plán počítá s 2,4 miliardy korun, tedy přesně s polovinou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L84u72c51i47a87n 33P35a42p86a72z94i29a89n 5694607781275

:-) V loňském roce se ale o žádné hýření nejednalo. Patrně špatný text autora článku. Letos bude opět bída s nouzí, ale to jsme v Česku zvyklý, že  stále šetříme a šetříme a svět se nám jen směje a směje, jak jsme zaostalý a zaostalejší za vyspělou Evropou. Místo, abychom se jí aspoň blížili, díky devalvaci a špatné národohospodářské politice let minulých s vládou s ODS včele jen ztrácíme a ztrácíme. Je třeba změnit filozofii nazýrání a snahy o přiblížení se ke standardům Evropy nepovažovat za hýření, ale naopak za nutnost. A naopak šetření na nesprávném místě nepovažovat za cosi správného, ale naopak to pranýřovat a nedělat z nouze ctnost a chválit to za jakýsi prý šetření.

+4/0
11.1.2015 22:56

M65i20r18o80s86l17a76v 28Z15i29k24m68u58n12d 7709223774903

Jak by si pán ráčil představovat modernizaci vozidlového parku ...

Modernizaci vozidel dělají "západoevropské" železnice, po jejichž kvalitě mnozí slintají jako by měli slintavku ...

V Německu jezdí opakovaně zmodernizované vozy, jejíchž vozidlo rám a skříň pamatují presidenta JFK ... (zavražděn 22.11.1963) ...

Jiná věc je, že zmodernizované vozy jsou komfortnější než ty "nové", které dostali do svých spárů nejrůznější "desingéři" ...

+1/−1
12.1.2015 13:25

P93e88t67e84r 18K98l21e84i88n 8501505331455

Diskutovat s fanklubem ČD má asi stejný smysl jako s tvrdým jádrem fanoušků Sparty:-P

+3/−5
11.1.2015 21:47

D17a17v85i16d 45G89a39j96d65a 5730299822141

Z jakého úhlu znáte dráhy pane Kleine,když tedy máte chuť diskutovat ?

+2/0
11.1.2015 22:40

J21a72n 37H69o33r16a 6217771656

Z úhlu pohledu mistra Jana Sůry......:-)

0/−1
12.1.2015 13:23

T89o58m80a11s 19A68u12g28u35s76t80y82n 6167606721950

Opět trapný bulvární titulek. Staré vlaky pan Sůra neustále kritizuje, ale když ČD obnovují vozový park, tak podle něj hýří... Neřekl bych pane Sůra, že ČD prostopášně a rozmařile rozhazovaly. Nebo vy ano, že podle Vás hýřily?

+5/−2
11.1.2015 17:37

J35a31n 48S93ů38r24a 4485113143862

Nejsem autorem titulku, pane Augustyne. Ale nákupy v soutěžích, kde se přihlásí jediný uchazeč, za hýření každopádně považuji.

+4/−5
11.1.2015 20:15

D48a56v28i27d 43G21a67j50d27a 5360359432801

Dělal jsem u drah 7 let.A když jsem odtud odcházel,tak tam byli lidi tlačeni co se týká zakázek vždey do výběrových řízení.Úplně na koždou blbost.Výsledek ? Kvalita ny tak staršné úrovni,praktickz u všeho co přišlo do skladů,že se s tím nedalo pracovat.Věčné,nekončící reklamace bez úspěšných výsledků.Polovinu času tam ve skladech věnovali relklamacím.Je úplně špatně...jediné zaklínadlo byla cena,cena,cena.Tak to má být pane Sůro ?Možná znáte poměry z venčí,ale o tom co je uvnitř nevíte zhola nic.Eurovia a podobné firmy tady kralují všemu.Takže pokud se vedení rozhodlo vsadit na kvaliní firmu,já jim tleskám.Vy určitě ne...vždyť ta cena je to hlavní....

+1/−1
11.1.2015 22:38

D70a94v46i48d 51G11a30j14d21a 5630739972831

omlouvám se za překlepy

0/0
11.1.2015 22:39

J72a83n 37S74ů19r78a 4955313303542

Bavíme se o nákupu vozidel, kde je v Evropě několik výrobců. Nevím, proč do toho montujete Eurovii. Jestli jsou pro vás například Regionovy důkazem kvalitního nákupu, tak si zatleskejte rovnou dvakrát:-)(ty se nesoutěžily, ty se zadaly napřímo Parsu, takže přesně podle vaší logiky)

0/−1
11.1.2015 22:51

T98o18m 43J68u25r64e43č46k69a 6905502765975

Myslíte to neexistující VŘ na modernizaci vozů 810 na RegioNovy, které ČD vyhlásily 6.10.2004? :-P

0/0
12.1.2015 1:21

J90a75n 96S98ů83r82a 4365923543292

Myslím třeba toto: http://www.vestnikverejnychzakazek.cz/cs/Form/Display/152700

0/0
12.1.2015 7:30

T58o48m 83J23u51r26e55č47k59a 6505492475395

Doporučuji si napřed sehnat zadání toho prvního VŘ. ;-)

0/0
12.1.2015 17:26

J17a41n 14S48ů77r27a 4135163433942

Obhajovat zlodějiny vám příliš nejde:-)Objednání jedné série nijak neospravedlňuje zadávat dál salámovou metodou další zakázky stejnému výrobci. Chápu, že podle Vás jsou Regionovy skvělý nákup, podle mého názoru je to vyhozených několik miliard korun.

+1/0
12.1.2015 21:49

T84o45m 98J22u79r22e47č93k60a 6545882835305

Zkuste si napřed najít to původní VŘ, než tady budete psát o zlodějnách. Možná že zjistíte že to má souvislost s tím vašim odkazem. Zkuste se pak zamyslet (až to původní najdete), proč původní VŘ bylo na 1 ks prototypu + 99 sériových kusů + 30 ks opce a proč pak byl vyroben 1 prototyp + 67 kusů a dalších 62 bylo vyrobeno s konstrukčními změnami na snížení hluku apod.  Ale chápu, pomlouvat bez důkazů je jednodušší. :-P

0/0
13.1.2015 18:44

J41a50n 90S29ů24r53a 4895363573532

To nic nemění na faktu,že se přihlásil jediný dodavatel vykazující marži přes 20 procent čistého? náhoda?

0/−1
13.1.2015 18:51

T45o88m 66J78u43r57e74č50k22a 6245522975775

Našel jste si konečně to zadání a výsledek toho prvního VŘ z roku 2004?

Btw jistě víte, co znamená pojem marže. ;-)

0/0
13.1.2015 21:09

J52a14n 75S34ů21r55a 4885913503332

My se ale nebavíme o VŘ z roku 2004. To byly drobné. Vaše logika, že se v roce 2004 vysoutěží jedno vozidlo a pak na základě toho salámovou metodou bez soutěže vysoutěží postupně stovky dalších, je úsměvná. Bavíme se o těch miliardách z let 2009 a 2010. Zadání nemám, ČD ho snad zveřejnily někde online? Vy jistě máte někde odkaz, tak ho jistě rád ukážete. Jinak k marži: máte pravdu, správně jde o rentabilitu tržeb. Jistě mi najdete jiného výrobce kolejových vozidel na světě s čistou rentabilitou tržeb nad 20%.Zvláště pak firmu, která není schopna prakticky dodávat nikomu jinému, než státní firmě:-)

+1/0
13.1.2015 21:46

T21o72m 96J86u97r88e61č53k68a 6365902625325

Škoda, že jste nepochopil. Opravdu si najděte to zadání, bylo to rozebíráno třeba i v ŽM. ČD vysoutěžily v tom roce 2004 natvrdo 100 souprav (prototyp + 99 dalších - tedy žádná soutěž na  1 kus, jak se snažíte podsouvat) a k tomu 30 ks opci. V průběhu výroby se ukázaly dětské nemoci a nedostatky (například hlučnost). Proto bylo přistoupeno k tomu, že se první smlouva ukončila po 68 vyrobených kusech (na což PARS nemusel přistoupit, protože měl smlouvu na 100 ks a mohl na ni trvat), načež se podepsala smlouva na 62 ks (tedy s využitím dřívější opce celkem 130 ks), ale s tím, že další stroje dostanou konstrukční změny (lepší odhlučnění, jiná konstrukce mezivozového spřáhla,...), tedy ČD dostaly cca polovinu souprav již se změnami, které by jinak musely nechávat předělávat dodatečně a dráž. Ale chápu, že pro "novináře" je lepší pomlouvat, kopírovat tiskovky, hlavně se nenamáhat. A přitom se stačí zajímat... (a k tomu motat dohromady různé vaci. Hodinky, holínky....vždyť to je jedno...obojí se natahuje....)

Jinak ano, Pars vůbec nedodával dopravním podnikům, nebo třeba ADY a jiným firmám. Ale to bych po vás chtěl asi moc že? :-P

0/0
14.1.2015 2:27

J22a43n 14S45ů85r14a 4755683773422

Pane Jurečko, soutěž na uvedeném odkazu není  JŘBÚ, ale otevřené řízení. Což zcele Vaše konstrukce o tom, proč se měly Regionovy kupovat bez soutěže, ruší:-)To, že to ve skutečnosti nebyla soutěž, ale šaškárna šitá na míru Pars nova alias Škodě Transportation, na situaci ale nic nemění. Jinak nevím, co myslíte zkratkou ADY:)a ještě jeden dotaz: vy jste nějak napojen na ČD či firmy kolem ŠT? hodně by mi to vysvětlovalo:)

0/0
14.1.2015 9:10

T47o29m 78J79u68r61e94č65k55a 6155452695765

Začnu od konce:

Na otázku co dělám, jsem vám už odpovídal minule, pamatujete? A klidně vám to zopakuji - nepracuji ani pro ČD ani pro ŠT...

ADY - vidíte, napřed tady argumentujete, že Pars dodával jen ČD a když vám tady napíšu jednoho ze zákazníků, tak ho ani neznáte a ani si ho neumíte vygooglit. To je pak s vámi veškerá diskuze marná, protože to obracíte do argumentů "neznám to, takže to neexistuje" ;-)

A k tomu JŘBÚ atd..opravdu si zkuste sehnat to VŘ z roku 2004* a dejte si to do souvislostí s tím, co vám tady píšu.

*I když musím poznamenat, že od doby co IS VZ přešel od ČP pod nového správce, tak jim z té databáze vypadl archiv starších zakázek. Ale dost najdete v odborné literatuře z té doby. :-) (Zkuste třeba ŽM z let 2003-2005...tam je informací dost.

0/0
14.1.2015 15:36

J60a59n 70S83ů71r86a 4885803633902

googlit umím, nicméně na kombinaci ADY a Pars nova mi to opravdu nic nenachází. 

jinak se opravdu asi neshodneme. bavíme se o otevřeném řízení z roku 2010 a vy taháte furt VŘ z roku 2004.

0/0
14.1.2015 15:39

T17o19m 12J86u74r63e42č40k34a 6485812505425

No já vám to z 2010 myslím dostatečně zdůvodnil, pokud si to neumíte nají a dát do souvislosti s tím z 2004, tak za to já dost nemůžu.

ADY - zkuste tam zahrnout i Vrútky. Pars byl z velké šásti jako subka, však Bbdgmee pro ČD taky oficiálně nedělal Pars, ani MOVO. ;-)

0/0
15.1.2015 16:58

T73o87m66á39š 67F66u65k 2370671756187

Ne náhoda,v jákési snad dozorčí radě seděl pan Martin Roman a kyperská spol.škoda má pak zakázky jisté.To soutěže nevyřeší,jsou tu jiné zájmy....

0/0
21.1.2015 20:47

J52a25n 96S92ů69r85a 4585433833382

To jsou všechno náhody:)

0/0
21.1.2015 21:01

R70a69d66e73k 30J11a22n74a21t30a 9935196274952

Regionovy byl kvalitní nákup z toho pohledu, že splnil požadavky krajů, aby byla rychle nízkopodlažnost a obousměrnost a to hlavně levně.

Tehdy PESA levná a kvalitní vozidla neměla a motoráky ze Západu by stály několikanásobek té rekonstrukce.

0/0
12.1.2015 2:06

J15a56n 30S23ů97r62a 4495433933432

Požadavek krajů poté, co na deset let zabetonovaly soutěže. Nezlobte se na mě, ale Regionova opravdu není výhodný nákup, především z pohledu ceny a kvality a užitných vlastností, zejména u první série.

+1/−1
12.1.2015 7:28

J58a65n 48V69a48l89o47u66c14h 6122277108650

Ano, nízkopodlažnost tam, kde stejně nejsou vhodná nástupiště (do staré 810 s úzkými dveřmi s madly na obou stranách se z kolejiště nastupuje rozhodně lépe, než do "nízké podlahy", kde sice nejsou dva schody, ale při tom největším se není kde chytit). Obousměrnost, kvůli které se na hodně spojích tahá řídící vůz naprosto zbytečně (a jen to zhoršuje při jedné hnané nápravě adhezi). A jízdní vlastnosti chromého osla (byť to je z 810 zděděné).

+1/0
12.1.2015 10:15

M47i64r52o61s56l55a23v 43Z97i10k96m64u38n37d 7309853744313

A jak by to pán ráčil udělat. Vozidla jsou potřeba, nikdo další  se nepřihlásí ... jak chcete donutit výrobce, aby se do soutěže přihlásil, když ta zakázka není z jeho pohledu buď zajímavá nebo ví, že nemá potřebnou výrobní kapacitu ...

Výroba kolejových vozidel není pásová výroba, ale v podstatě rukodělná práce ... na pomyslné lince je sice několik vozidel současně v různé fázi výroby, ale kapacita je dána počtem stání, resp. vozidel, která lze současně montovat ... Navíc jsou potřeba lidí s odpovídající kvalifikací ...

+1/0
12.1.2015 13:32

J36a71n 39S70ů44r72a 4155713393562

Nediskriminačními podmínkami.

0/0
12.1.2015 14:20

T52o22m93a77s 14A90u81g58u54s11t92y87n 6797106591650

nedavno jste u sveho clanku titulek urputne hajil, ted radsi srabsky reknete, ze neni od vas? a na druhou stranu s nim stejne souhlasite... logika ale pomocna skola...

+1/−1
12.1.2015 14:22

J51a14n 20S61ů27r80a 4395803893372

Není. jde o text, který vyšel v úterý v novinách, tam je titulek z mé hlavy.

0/0
12.1.2015 14:24

T35o76m29a78s 55A83u25g66u90s85t16y29n 6607466541700

bylo to u tohoto článku:http://ekonomika.idnes.cz/zmeny-jizdnich-radu-04h-/eko-doprava.aspx?c=A141211_234132_eko-doprava_jj

tištěné noviny nečtu

0/0
13.1.2015 10:15

J40a73n 38S48ů90r38a 4205783313112

A co jste chtěl tímto sdělit?

0/0
13.1.2015 10:23

T61o76m38a70s 82A22u86g75u65s15t38y74n 6547186711230

to už jsem napsal, číst umíte ne?

0/0
14.1.2015 9:51

J19a73n 58S31ů52r72a 4175563493652

Neumím číst nesmysly a bláboly:)

0/0
14.1.2015 13:59

L51u51d45ě96k 65Š49i57š53á32k 3477388299134

Trochu nerozumím tomu, proč by modernizace měla snížit průměrné stáří vagonů na železnici. Přece starý modernizovaný vagon je pořád starý i když má hodně věcí vyměněných, tak je vyrobený za krále Klacka a ne nový?!?

+3/−5
11.1.2015 15:09

R92a41d83e80k 49J42a65n28a30t75a 9775296464302

U totálních rekonstrukcí (z vozu zůstane jenom skříň, vyměněné je všechno) se někdy počítá, že jde o nový vůz. Myslím, že se ani nejedná o výmysl ČD, ale o nějaká účetní pravidla.

Ale především, řada vozidel byla dodána zcela nová (především railjety, ale i desítky motoráků od firmy Pesa a panťáků od Škodovky) a staré voz naopak vyřazeny.

+6/−1
11.1.2015 15:20

L98u58d87ě69k 81Š31i27š70á45k 3397688499874

s Railjety a dalšími novými vozy zcela souhlasím, ale nazývat modernizovaný vůz novým, nevím, nevím. Dám příklad např. u automobilů - když si zmodernizujete Škodu Favorit a vyměníte tedy vše, necháte jen tu kastli a tu samozřejmě vyvaříte/opravíte, dáte nový motor a vše další. Poté co dokončíte modernizaci se rozhodnete vůz nabídnout k prodeji. Budete tedy inzerovat, že prodáváte vůz Škoda Favorit vyrobený v roce 2015, nebo vyrobený v 198-9x a zmodernizovaný v roce 2015?

+1/0
11.1.2015 19:51

M27i10r85o34s84l88a70v 64Z89i68k91m66u24n83d 7469313744673

Podstatné je datum na "výrobním štítku" ... i v zahraničí je tam výrobní štítek s rokem modernizace, jen tu a tam najdete ten původní, třeba z roku 1960 ...

0/0
12.1.2015 13:37

J76a28n 29H57o94r43a 6767561976

Mistře Sůro, pokuste si nastudovat význam slova "hýřit" a zamyslete se nad tím jakou kravinu jste opět vytvořil.......

+6/−3
11.1.2015 12:54

R85o32m94a53n 22K98a53c47h27l44í51ř 7923391741650

U nás se taky modernizovalo, vlakem nejezdím, pouze čekám na přejezdech, ruční pohony nahrazeny elektronikou, kde se dříve čekalo pár minut se čeká nyní několikanásobně déle a když po těch X minutách očekáváte minimálně TGV tak se docourá stará kačena...ale sem optimista...třeba si v důchodu sednu do něčeho lepšího, až se jim ty čerepy úplně rozpadnou;-D

+1/−1
11.1.2015 9:36

M19a88t95ú12š 66B46e79n49a69k 9718904302683

Čakacie doby sú nastavené na maximálnu tratovú rýchlosť v danom úseku, keď ide niečo pomalšie tak sa proste čaká dlhšie

+6/0
11.1.2015 12:44

J69i15ř51í 56F38r90o84l41e93c 7245784672697

No ty nove vagony jsou sice hezci a ciste ale v kupeckovych neni regulator teploty (!) coz ve spojeni s malym okenkem vede k tomu ze je tam v ted v zimne pretopeno. A v tech nekupeckovych jsou vsechny sedadla proti sobe po ctvericich a je tam vzdy tak malo mista ze se budete s protejskem otirat koleny. Mozna nejsou vsechny takove,ale ty kteryma jsem jel ano.

+2/−2
11.1.2015 8:57

M45a29t86ú33š 73B47e53n62a47k 9158464732883

za a) regulátor teploty tam je - nad dverami

za b) tie okná sa nemajú otvárať !!!!

+9/0
11.1.2015 12:27

J60i15ř82í 34F81r31o78l83e76c 7225914932647

Za a) nene -v tom vagonu opravdu nebyl ani nad tema dverma,vim ze tam byva ale tady nebyl!!! B) laskave mi vysvetlete co mam delat kdyz je tam horko a regulator teploty tam neni

0/0
11.1.2015 22:21

M48i89r33e24k 74D27o44r96n10a60k 4621462965531

"Starousku" je na tratich porad dost, treba 50+ let stare pantografy obsluhuji na nekterych tratich az ctvrtinu spoju. A technicky stav techto kusu srotu je zalostny - kazdou chvili se tomu prehrivaji brzdy a obcas se to ani nechce rozjet :-( komfort vem cert, hlavne by clovek chtel dojet a to alespon trochu dle jizdniho radu :-)

+5/0
11.1.2015 3:04

R76a16d32e98k 14J81a48n39a78t58a 9685426574882

Pokud myslíte žabotlamy okolo Prahy, tak myslím, že už ve jedné směně jezdí jenom 4, jen v pracovní dny, a jezdí hlavně proto, že si ROPID v posledních letech přál krátké intervaly (30 minut místo hodiny resp. 15 minut místo 30 minut) a vymyslel si linku Roztoky-Libeň. Pokud by byly jízdní řády jako dříve, jezdit by už nemusely. A teď můžete přemýšlet, co je lepší, žádný vlak, nebo žabotlam?

+2/0
11.1.2015 15:24

J85a68r16e93k 38K19a97l62i38v32o40d29a 7396913601546

Řady 460 jsme si na severu moravy už užili taky dost a mohly by zmizet.

+1/0
11.1.2015 16:15

T30o87m83a76s 11A77u54g23u86s21t25y19n 6207746541420

ČR není jen Praha a okolí ;-)

+3/0
11.1.2015 17:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.