Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

„Staroušků“ na tratích ubylo, letos budou Dráhy po loňském hýření šetřit

České dráhy letos výrazně omezí velké nákupy nových vozidel. Vyplývá to z aktuálního investičního plánu firmy, který MF DNES získala. Loni České dráhy utratily za nové vlaky 4,8 miliardy korun, letošní plán počítá s 2,4 miliardy korun, tedy přesně s polovinou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L10u21c32i97a70n 15P35a44p36a48z44i94a91n 5104677671785

:-) V loňském roce se ale o žádné hýření nejednalo. Patrně špatný text autora článku. Letos bude opět bída s nouzí, ale to jsme v Česku zvyklý, že  stále šetříme a šetříme a svět se nám jen směje a směje, jak jsme zaostalý a zaostalejší za vyspělou Evropou. Místo, abychom se jí aspoň blížili, díky devalvaci a špatné národohospodářské politice let minulých s vládou s ODS včele jen ztrácíme a ztrácíme. Je třeba změnit filozofii nazýrání a snahy o přiblížení se ke standardům Evropy nepovažovat za hýření, ale naopak za nutnost. A naopak šetření na nesprávném místě nepovažovat za cosi správného, ale naopak to pranýřovat a nedělat z nouze ctnost a chválit to za jakýsi prý šetření.

+4/0
11.1.2015 22:56

M18i87r84o21s56l15a96v 53Z64i61k75m79u62n85d 7499893724643

Jak by si pán ráčil představovat modernizaci vozidlového parku ...

Modernizaci vozidel dělají "západoevropské" železnice, po jejichž kvalitě mnozí slintají jako by měli slintavku ...

V Německu jezdí opakovaně zmodernizované vozy, jejíchž vozidlo rám a skříň pamatují presidenta JFK ... (zavražděn 22.11.1963) ...

Jiná věc je, že zmodernizované vozy jsou komfortnější než ty "nové", které dostali do svých spárů nejrůznější "desingéři" ...

+1/−1
12.1.2015 13:25

P72e22t50e90r 36K11l31e23i71n 8591705161985

Diskutovat s fanklubem ČD má asi stejný smysl jako s tvrdým jádrem fanoušků Sparty:-P

+3/−5
11.1.2015 21:47

D40a77v72i86d 62G22a52j64d26a 5390969122471

Z jakého úhlu znáte dráhy pane Kleine,když tedy máte chuť diskutovat ?

+2/0
11.1.2015 22:40

J56a35n 48H63o33r48a 6857131246

Z úhlu pohledu mistra Jana Sůry......:-)

0/−1
12.1.2015 13:23

T12o27m42a17s 31A34u16g25u34s87t91y48n 6347876361840

Opět trapný bulvární titulek. Staré vlaky pan Sůra neustále kritizuje, ale když ČD obnovují vozový park, tak podle něj hýří... Neřekl bych pane Sůra, že ČD prostopášně a rozmařile rozhazovaly. Nebo vy ano, že podle Vás hýřily?

+5/−2
11.1.2015 17:37

J28a75n 10S14ů11r15a 4515603573382

Nejsem autorem titulku, pane Augustyne. Ale nákupy v soutěžích, kde se přihlásí jediný uchazeč, za hýření každopádně považuji.

+4/−5
11.1.2015 20:15

D43a59v59i17d 15G89a68j42d75a 5350409372731

Dělal jsem u drah 7 let.A když jsem odtud odcházel,tak tam byli lidi tlačeni co se týká zakázek vždey do výběrových řízení.Úplně na koždou blbost.Výsledek ? Kvalita ny tak staršné úrovni,praktickz u všeho co přišlo do skladů,že se s tím nedalo pracovat.Věčné,nekončící reklamace bez úspěšných výsledků.Polovinu času tam ve skladech věnovali relklamacím.Je úplně špatně...jediné zaklínadlo byla cena,cena,cena.Tak to má být pane Sůro ?Možná znáte poměry z venčí,ale o tom co je uvnitř nevíte zhola nic.Eurovia a podobné firmy tady kralují všemu.Takže pokud se vedení rozhodlo vsadit na kvaliní firmu,já jim tleskám.Vy určitě ne...vždyť ta cena je to hlavní....

+1/−1
11.1.2015 22:38

D88a40v76i52d 92G86a44j38d91a 5400419982411

omlouvám se za překlepy

0/0
11.1.2015 22:39

J70a78n 35S20ů77r17a 4285933493872

Bavíme se o nákupu vozidel, kde je v Evropě několik výrobců. Nevím, proč do toho montujete Eurovii. Jestli jsou pro vás například Regionovy důkazem kvalitního nákupu, tak si zatleskejte rovnou dvakrát:-)(ty se nesoutěžily, ty se zadaly napřímo Parsu, takže přesně podle vaší logiky)

0/−1
11.1.2015 22:51

T48o33m 83J89u42r82e37č77k56a 6835262505965

Myslíte to neexistující VŘ na modernizaci vozů 810 na RegioNovy, které ČD vyhlásily 6.10.2004? :-P

0/0
12.1.2015 1:21

J95a25n 81S27ů81r12a 4135323853282

Myslím třeba toto: http://www.vestnikverejnychzakazek.cz/cs/Form/Display/152700

0/0
12.1.2015 7:30

T74o22m 26J49u87r89e11č44k42a 6565412445815

Doporučuji si napřed sehnat zadání toho prvního VŘ. ;-)

0/0
12.1.2015 17:26

J24a61n 33S60ů84r21a 4465593533312

Obhajovat zlodějiny vám příliš nejde:-)Objednání jedné série nijak neospravedlňuje zadávat dál salámovou metodou další zakázky stejnému výrobci. Chápu, že podle Vás jsou Regionovy skvělý nákup, podle mého názoru je to vyhozených několik miliard korun.

+1/0
12.1.2015 21:49

T54o51m 30J44u33r90e25č92k14a 6325812855935

Zkuste si napřed najít to původní VŘ, než tady budete psát o zlodějnách. Možná že zjistíte že to má souvislost s tím vašim odkazem. Zkuste se pak zamyslet (až to původní najdete), proč původní VŘ bylo na 1 ks prototypu + 99 sériových kusů + 30 ks opce a proč pak byl vyroben 1 prototyp + 67 kusů a dalších 62 bylo vyrobeno s konstrukčními změnami na snížení hluku apod.  Ale chápu, pomlouvat bez důkazů je jednodušší. :-P

0/0
13.1.2015 18:44

J26a11n 19S95ů53r79a 4925643783302

To nic nemění na faktu,že se přihlásil jediný dodavatel vykazující marži přes 20 procent čistého? náhoda?

0/−1
13.1.2015 18:51

T13o65m 77J92u22r11e87č52k70a 6435762435345

Našel jste si konečně to zadání a výsledek toho prvního VŘ z roku 2004?

Btw jistě víte, co znamená pojem marže. ;-)

0/0
13.1.2015 21:09

J36a66n 50S58ů30r19a 4815903603682

My se ale nebavíme o VŘ z roku 2004. To byly drobné. Vaše logika, že se v roce 2004 vysoutěží jedno vozidlo a pak na základě toho salámovou metodou bez soutěže vysoutěží postupně stovky dalších, je úsměvná. Bavíme se o těch miliardách z let 2009 a 2010. Zadání nemám, ČD ho snad zveřejnily někde online? Vy jistě máte někde odkaz, tak ho jistě rád ukážete. Jinak k marži: máte pravdu, správně jde o rentabilitu tržeb. Jistě mi najdete jiného výrobce kolejových vozidel na světě s čistou rentabilitou tržeb nad 20%.Zvláště pak firmu, která není schopna prakticky dodávat nikomu jinému, než státní firmě:-)

+1/0
13.1.2015 21:46

T19o13m 25J60u30r31e65č48k97a 6715642365275

Škoda, že jste nepochopil. Opravdu si najděte to zadání, bylo to rozebíráno třeba i v ŽM. ČD vysoutěžily v tom roce 2004 natvrdo 100 souprav (prototyp + 99 dalších - tedy žádná soutěž na  1 kus, jak se snažíte podsouvat) a k tomu 30 ks opci. V průběhu výroby se ukázaly dětské nemoci a nedostatky (například hlučnost). Proto bylo přistoupeno k tomu, že se první smlouva ukončila po 68 vyrobených kusech (na což PARS nemusel přistoupit, protože měl smlouvu na 100 ks a mohl na ni trvat), načež se podepsala smlouva na 62 ks (tedy s využitím dřívější opce celkem 130 ks), ale s tím, že další stroje dostanou konstrukční změny (lepší odhlučnění, jiná konstrukce mezivozového spřáhla,...), tedy ČD dostaly cca polovinu souprav již se změnami, které by jinak musely nechávat předělávat dodatečně a dráž. Ale chápu, že pro "novináře" je lepší pomlouvat, kopírovat tiskovky, hlavně se nenamáhat. A přitom se stačí zajímat... (a k tomu motat dohromady různé vaci. Hodinky, holínky....vždyť to je jedno...obojí se natahuje....)

Jinak ano, Pars vůbec nedodával dopravním podnikům, nebo třeba ADY a jiným firmám. Ale to bych po vás chtěl asi moc že? :-P

0/0
14.1.2015 2:27

J32a81n 29S49ů33r39a 4275173723232

Pane Jurečko, soutěž na uvedeném odkazu není  JŘBÚ, ale otevřené řízení. Což zcele Vaše konstrukce o tom, proč se měly Regionovy kupovat bez soutěže, ruší:-)To, že to ve skutečnosti nebyla soutěž, ale šaškárna šitá na míru Pars nova alias Škodě Transportation, na situaci ale nic nemění. Jinak nevím, co myslíte zkratkou ADY:)a ještě jeden dotaz: vy jste nějak napojen na ČD či firmy kolem ŠT? hodně by mi to vysvětlovalo:)

0/0
14.1.2015 9:10

T44o40m 12J41u77r15e21č17k86a 6365312535665

Začnu od konce:

Na otázku co dělám, jsem vám už odpovídal minule, pamatujete? A klidně vám to zopakuji - nepracuji ani pro ČD ani pro ŠT...

ADY - vidíte, napřed tady argumentujete, že Pars dodával jen ČD a když vám tady napíšu jednoho ze zákazníků, tak ho ani neznáte a ani si ho neumíte vygooglit. To je pak s vámi veškerá diskuze marná, protože to obracíte do argumentů "neznám to, takže to neexistuje" ;-)

A k tomu JŘBÚ atd..opravdu si zkuste sehnat to VŘ z roku 2004* a dejte si to do souvislostí s tím, co vám tady píšu.

*I když musím poznamenat, že od doby co IS VZ přešel od ČP pod nového správce, tak jim z té databáze vypadl archiv starších zakázek. Ale dost najdete v odborné literatuře z té doby. :-) (Zkuste třeba ŽM z let 2003-2005...tam je informací dost.

0/0
14.1.2015 15:36

J54a60n 38S32ů61r60a 4845823653262

googlit umím, nicméně na kombinaci ADY a Pars nova mi to opravdu nic nenachází. 

jinak se opravdu asi neshodneme. bavíme se o otevřeném řízení z roku 2010 a vy taháte furt VŘ z roku 2004.

0/0
14.1.2015 15:39

T62o35m 97J98u87r25e51č62k95a 6545762965375

No já vám to z 2010 myslím dostatečně zdůvodnil, pokud si to neumíte nají a dát do souvislosti s tím z 2004, tak za to já dost nemůžu.

ADY - zkuste tam zahrnout i Vrútky. Pars byl z velké šásti jako subka, však Bbdgmee pro ČD taky oficiálně nedělal Pars, ani MOVO. ;-)

0/0
15.1.2015 16:58

T48o11m26á25š 68F54u57k 2620141866507

Ne náhoda,v jákési snad dozorčí radě seděl pan Martin Roman a kyperská spol.škoda má pak zakázky jisté.To soutěže nevyřeší,jsou tu jiné zájmy....

0/0
21.1.2015 20:47

J26a18n 55S34ů16r10a 4845863233862

To jsou všechno náhody:)

0/0
21.1.2015 21:01

R45a85d27e75k 87J54a35n50a48t87a 9495916354402

Regionovy byl kvalitní nákup z toho pohledu, že splnil požadavky krajů, aby byla rychle nízkopodlažnost a obousměrnost a to hlavně levně.

Tehdy PESA levná a kvalitní vozidla neměla a motoráky ze Západu by stály několikanásobek té rekonstrukce.

0/0
12.1.2015 2:06

J32a73n 45S43ů30r68a 4715853373692

Požadavek krajů poté, co na deset let zabetonovaly soutěže. Nezlobte se na mě, ale Regionova opravdu není výhodný nákup, především z pohledu ceny a kvality a užitných vlastností, zejména u první série.

+1/−1
12.1.2015 7:28

J60a85n 97V36a92l51o95u23c91h 6492977848180

Ano, nízkopodlažnost tam, kde stejně nejsou vhodná nástupiště (do staré 810 s úzkými dveřmi s madly na obou stranách se z kolejiště nastupuje rozhodně lépe, než do "nízké podlahy", kde sice nejsou dva schody, ale při tom největším se není kde chytit). Obousměrnost, kvůli které se na hodně spojích tahá řídící vůz naprosto zbytečně (a jen to zhoršuje při jedné hnané nápravě adhezi). A jízdní vlastnosti chromého osla (byť to je z 810 zděděné).

+1/0
12.1.2015 10:15

M68i44r48o57s76l27a73v 62Z80i31k38m57u27n54d 7589453734983

A jak by to pán ráčil udělat. Vozidla jsou potřeba, nikdo další  se nepřihlásí ... jak chcete donutit výrobce, aby se do soutěže přihlásil, když ta zakázka není z jeho pohledu buď zajímavá nebo ví, že nemá potřebnou výrobní kapacitu ...

Výroba kolejových vozidel není pásová výroba, ale v podstatě rukodělná práce ... na pomyslné lince je sice několik vozidel současně v různé fázi výroby, ale kapacita je dána počtem stání, resp. vozidel, která lze současně montovat ... Navíc jsou potřeba lidí s odpovídající kvalifikací ...

+1/0
12.1.2015 13:32

J94a92n 90S44ů65r80a 4895173283282

Nediskriminačními podmínkami.

0/0
12.1.2015 14:20

T77o15m96a70s 71A86u46g16u36s27t74y72n 6457296621110

nedavno jste u sveho clanku titulek urputne hajil, ted radsi srabsky reknete, ze neni od vas? a na druhou stranu s nim stejne souhlasite... logika ale pomocna skola...

+1/−1
12.1.2015 14:22

J88a66n 58S13ů48r45a 4735753443132

Není. jde o text, který vyšel v úterý v novinách, tam je titulek z mé hlavy.

0/0
12.1.2015 14:24

T85o40m85a30s 12A28u81g10u63s84t38y46n 6237616731680

bylo to u tohoto článku:http://ekonomika.idnes.cz/zmeny-jizdnich-radu-04h-/eko-doprava.aspx?c=A141211_234132_eko-doprava_jj

tištěné noviny nečtu

0/0
13.1.2015 10:15

J38a55n 80S26ů87r92a 4735923923522

A co jste chtěl tímto sdělit?

0/0
13.1.2015 10:23

T10o91m11a12s 42A61u50g19u85s57t49y76n 6247366371700

to už jsem napsal, číst umíte ne?

0/0
14.1.2015 9:51

J53a27n 96S12ů35r72a 4815453273912

Neumím číst nesmysly a bláboly:)

0/0
14.1.2015 13:59

L75u80d27ě57k 93Š71i68š38á58k 3527538819684

Trochu nerozumím tomu, proč by modernizace měla snížit průměrné stáří vagonů na železnici. Přece starý modernizovaný vagon je pořád starý i když má hodně věcí vyměněných, tak je vyrobený za krále Klacka a ne nový?!?

+3/−5
11.1.2015 15:09

R49a52d49e67k 79J26a37n62a79t24a 9555406324832

U totálních rekonstrukcí (z vozu zůstane jenom skříň, vyměněné je všechno) se někdy počítá, že jde o nový vůz. Myslím, že se ani nejedná o výmysl ČD, ale o nějaká účetní pravidla.

Ale především, řada vozidel byla dodána zcela nová (především railjety, ale i desítky motoráků od firmy Pesa a panťáků od Škodovky) a staré voz naopak vyřazeny.

+6/−1
11.1.2015 15:20

L16u94d60ě24k 85Š74i14š90á95k 3907878549234

s Railjety a dalšími novými vozy zcela souhlasím, ale nazývat modernizovaný vůz novým, nevím, nevím. Dám příklad např. u automobilů - když si zmodernizujete Škodu Favorit a vyměníte tedy vše, necháte jen tu kastli a tu samozřejmě vyvaříte/opravíte, dáte nový motor a vše další. Poté co dokončíte modernizaci se rozhodnete vůz nabídnout k prodeji. Budete tedy inzerovat, že prodáváte vůz Škoda Favorit vyrobený v roce 2015, nebo vyrobený v 198-9x a zmodernizovaný v roce 2015?

+1/0
11.1.2015 19:51

M13i42r90o19s77l77a46v 78Z54i41k11m22u16n67d 7499313974583

Podstatné je datum na "výrobním štítku" ... i v zahraničí je tam výrobní štítek s rokem modernizace, jen tu a tam najdete ten původní, třeba z roku 1960 ...

0/0
12.1.2015 13:37

J18a50n 32H11o57r42a 6247901126

Mistře Sůro, pokuste si nastudovat význam slova "hýřit" a zamyslete se nad tím jakou kravinu jste opět vytvořil.......

+6/−3
11.1.2015 12:54

R53o93m21a26n 82K72a31c76h48l92í48ř 7503491351920

U nás se taky modernizovalo, vlakem nejezdím, pouze čekám na přejezdech, ruční pohony nahrazeny elektronikou, kde se dříve čekalo pár minut se čeká nyní několikanásobně déle a když po těch X minutách očekáváte minimálně TGV tak se docourá stará kačena...ale sem optimista...třeba si v důchodu sednu do něčeho lepšího, až se jim ty čerepy úplně rozpadnou;-D

+1/−1
11.1.2015 9:36

M28a49t47ú20š 53B83e94n23a28k 9548184102803

Čakacie doby sú nastavené na maximálnu tratovú rýchlosť v danom úseku, keď ide niečo pomalšie tak sa proste čaká dlhšie

+6/0
11.1.2015 12:44

J12i29ř83í 50F38r56o47l30e46c 7895774212577

No ty nove vagony jsou sice hezci a ciste ale v kupeckovych neni regulator teploty (!) coz ve spojeni s malym okenkem vede k tomu ze je tam v ted v zimne pretopeno. A v tech nekupeckovych jsou vsechny sedadla proti sobe po ctvericich a je tam vzdy tak malo mista ze se budete s protejskem otirat koleny. Mozna nejsou vsechny takove,ale ty kteryma jsem jel ano.

+2/−2
11.1.2015 8:57

M35a34t40ú94š 14B23e39n15a27k 9838214472513

za a) regulátor teploty tam je - nad dverami

za b) tie okná sa nemajú otvárať !!!!

+9/0
11.1.2015 12:27

J19i15ř52í 71F89r89o54l80e39c 7375484632557

Za a) nene -v tom vagonu opravdu nebyl ani nad tema dverma,vim ze tam byva ale tady nebyl!!! B) laskave mi vysvetlete co mam delat kdyz je tam horko a regulator teploty tam neni

0/0
11.1.2015 22:21

M35i17r48e19k 49D65o18r34n98a53k 4841712165871

"Starousku" je na tratich porad dost, treba 50+ let stare pantografy obsluhuji na nekterych tratich az ctvrtinu spoju. A technicky stav techto kusu srotu je zalostny - kazdou chvili se tomu prehrivaji brzdy a obcas se to ani nechce rozjet :-( komfort vem cert, hlavne by clovek chtel dojet a to alespon trochu dle jizdniho radu :-)

+5/0
11.1.2015 3:04

R63a89d34e18k 35J25a14n26a52t25a 9325606714932

Pokud myslíte žabotlamy okolo Prahy, tak myslím, že už ve jedné směně jezdí jenom 4, jen v pracovní dny, a jezdí hlavně proto, že si ROPID v posledních letech přál krátké intervaly (30 minut místo hodiny resp. 15 minut místo 30 minut) a vymyslel si linku Roztoky-Libeň. Pokud by byly jízdní řády jako dříve, jezdit by už nemusely. A teď můžete přemýšlet, co je lepší, žádný vlak, nebo žabotlam?

+2/0
11.1.2015 15:24

J73a24r85e87k 85K98a70l66i25v36o39d39a 7186243691506

Řady 460 jsme si na severu moravy už užili taky dost a mohly by zmizet.

+1/0
11.1.2015 16:15

T96o45m81a51s 45A40u72g29u24s63t12y50n 6457416301850

ČR není jen Praha a okolí ;-)

+3/0
11.1.2015 17:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.