Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

„Staroušků“ na tratích ubylo, letos budou Dráhy po loňském hýření šetřit

České dráhy letos výrazně omezí velké nákupy nových vozidel. Vyplývá to z aktuálního investičního plánu firmy, který MF DNES získala. Loni České dráhy utratily za nové vlaky 4,8 miliardy korun, letošní plán počítá s 2,4 miliardy korun, tedy přesně s polovinou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L54u61c24i40a71n 54P71a27p51a55z40i62a62n 5794637441585

:-) V loňském roce se ale o žádné hýření nejednalo. Patrně špatný text autora článku. Letos bude opět bída s nouzí, ale to jsme v Česku zvyklý, že  stále šetříme a šetříme a svět se nám jen směje a směje, jak jsme zaostalý a zaostalejší za vyspělou Evropou. Místo, abychom se jí aspoň blížili, díky devalvaci a špatné národohospodářské politice let minulých s vládou s ODS včele jen ztrácíme a ztrácíme. Je třeba změnit filozofii nazýrání a snahy o přiblížení se ke standardům Evropy nepovažovat za hýření, ale naopak za nutnost. A naopak šetření na nesprávném místě nepovažovat za cosi správného, ale naopak to pranýřovat a nedělat z nouze ctnost a chválit to za jakýsi prý šetření.

+4/0
11.1.2015 22:56

M46i86r89o49s18l62a14v 41Z75i46k59m64u17n69d 7549833854693

Jak by si pán ráčil představovat modernizaci vozidlového parku ...

Modernizaci vozidel dělají "západoevropské" železnice, po jejichž kvalitě mnozí slintají jako by měli slintavku ...

V Německu jezdí opakovaně zmodernizované vozy, jejíchž vozidlo rám a skříň pamatují presidenta JFK ... (zavražděn 22.11.1963) ...

Jiná věc je, že zmodernizované vozy jsou komfortnější než ty "nové", které dostali do svých spárů nejrůznější "desingéři" ...

+1/−1
12.1.2015 13:25

P21e85t56e64r 56K70l60e83i14n 8781345621425

Diskutovat s fanklubem ČD má asi stejný smysl jako s tvrdým jádrem fanoušků Sparty:-P

+3/−5
11.1.2015 21:47

D63a44v87i98d 19G13a61j14d53a 5600369402771

Z jakého úhlu znáte dráhy pane Kleine,když tedy máte chuť diskutovat ?

+2/0
11.1.2015 22:40

J35a67n 85H48o70r18a 6777931926

Z úhlu pohledu mistra Jana Sůry......:-)

0/−1
12.1.2015 13:23

T32o72m88a31s 43A78u57g78u98s61t51y82n 6267116711810

Opět trapný bulvární titulek. Staré vlaky pan Sůra neustále kritizuje, ale když ČD obnovují vozový park, tak podle něj hýří... Neřekl bych pane Sůra, že ČD prostopášně a rozmařile rozhazovaly. Nebo vy ano, že podle Vás hýřily?

+5/−2
11.1.2015 17:37

J54a74n 81S18ů16r41a 4955383253922

Nejsem autorem titulku, pane Augustyne. Ale nákupy v soutěžích, kde se přihlásí jediný uchazeč, za hýření každopádně považuji.

+4/−5
11.1.2015 20:15

D35a26v28i40d 63G54a64j69d50a 5640359292801

Dělal jsem u drah 7 let.A když jsem odtud odcházel,tak tam byli lidi tlačeni co se týká zakázek vždey do výběrových řízení.Úplně na koždou blbost.Výsledek ? Kvalita ny tak staršné úrovni,praktickz u všeho co přišlo do skladů,že se s tím nedalo pracovat.Věčné,nekončící reklamace bez úspěšných výsledků.Polovinu času tam ve skladech věnovali relklamacím.Je úplně špatně...jediné zaklínadlo byla cena,cena,cena.Tak to má být pane Sůro ?Možná znáte poměry z venčí,ale o tom co je uvnitř nevíte zhola nic.Eurovia a podobné firmy tady kralují všemu.Takže pokud se vedení rozhodlo vsadit na kvaliní firmu,já jim tleskám.Vy určitě ne...vždyť ta cena je to hlavní....

+1/−1
11.1.2015 22:38

D27a35v95i80d 37G78a36j51d50a 5840769882621

omlouvám se za překlepy

0/0
11.1.2015 22:39

J12a21n 84S26ů40r92a 4915273843312

Bavíme se o nákupu vozidel, kde je v Evropě několik výrobců. Nevím, proč do toho montujete Eurovii. Jestli jsou pro vás například Regionovy důkazem kvalitního nákupu, tak si zatleskejte rovnou dvakrát:-)(ty se nesoutěžily, ty se zadaly napřímo Parsu, takže přesně podle vaší logiky)

0/−1
11.1.2015 22:51

T62o79m 30J86u38r61e40č31k27a 6295552115895

Myslíte to neexistující VŘ na modernizaci vozů 810 na RegioNovy, které ČD vyhlásily 6.10.2004? :-P

0/0
12.1.2015 1:21

J80a45n 24S11ů45r66a 4825743423632

Myslím třeba toto: http://www.vestnikverejnychzakazek.cz/cs/Form/Display/152700

0/0
12.1.2015 7:30

T73o90m 61J57u65r48e93č35k87a 6985492735285

Doporučuji si napřed sehnat zadání toho prvního VŘ. ;-)

0/0
12.1.2015 17:26

J56a57n 48S23ů87r53a 4545713433562

Obhajovat zlodějiny vám příliš nejde:-)Objednání jedné série nijak neospravedlňuje zadávat dál salámovou metodou další zakázky stejnému výrobci. Chápu, že podle Vás jsou Regionovy skvělý nákup, podle mého názoru je to vyhozených několik miliard korun.

+1/0
12.1.2015 21:49

T20o94m 44J94u78r90e81č28k48a 6865472665235

Zkuste si napřed najít to původní VŘ, než tady budete psát o zlodějnách. Možná že zjistíte že to má souvislost s tím vašim odkazem. Zkuste se pak zamyslet (až to původní najdete), proč původní VŘ bylo na 1 ks prototypu + 99 sériových kusů + 30 ks opce a proč pak byl vyroben 1 prototyp + 67 kusů a dalších 62 bylo vyrobeno s konstrukčními změnami na snížení hluku apod.  Ale chápu, pomlouvat bez důkazů je jednodušší. :-P

0/0
13.1.2015 18:44

J46a10n 82S65ů77r35a 4295223893402

To nic nemění na faktu,že se přihlásil jediný dodavatel vykazující marži přes 20 procent čistého? náhoda?

0/−1
13.1.2015 18:51

T71o94m 54J87u27r68e85č87k18a 6125572145465

Našel jste si konečně to zadání a výsledek toho prvního VŘ z roku 2004?

Btw jistě víte, co znamená pojem marže. ;-)

0/0
13.1.2015 21:09

J69a13n 98S56ů96r27a 4315343403182

My se ale nebavíme o VŘ z roku 2004. To byly drobné. Vaše logika, že se v roce 2004 vysoutěží jedno vozidlo a pak na základě toho salámovou metodou bez soutěže vysoutěží postupně stovky dalších, je úsměvná. Bavíme se o těch miliardách z let 2009 a 2010. Zadání nemám, ČD ho snad zveřejnily někde online? Vy jistě máte někde odkaz, tak ho jistě rád ukážete. Jinak k marži: máte pravdu, správně jde o rentabilitu tržeb. Jistě mi najdete jiného výrobce kolejových vozidel na světě s čistou rentabilitou tržeb nad 20%.Zvláště pak firmu, která není schopna prakticky dodávat nikomu jinému, než státní firmě:-)

+1/0
13.1.2015 21:46

T89o35m 75J87u69r88e92č18k37a 6975152135325

Škoda, že jste nepochopil. Opravdu si najděte to zadání, bylo to rozebíráno třeba i v ŽM. ČD vysoutěžily v tom roce 2004 natvrdo 100 souprav (prototyp + 99 dalších - tedy žádná soutěž na  1 kus, jak se snažíte podsouvat) a k tomu 30 ks opci. V průběhu výroby se ukázaly dětské nemoci a nedostatky (například hlučnost). Proto bylo přistoupeno k tomu, že se první smlouva ukončila po 68 vyrobených kusech (na což PARS nemusel přistoupit, protože měl smlouvu na 100 ks a mohl na ni trvat), načež se podepsala smlouva na 62 ks (tedy s využitím dřívější opce celkem 130 ks), ale s tím, že další stroje dostanou konstrukční změny (lepší odhlučnění, jiná konstrukce mezivozového spřáhla,...), tedy ČD dostaly cca polovinu souprav již se změnami, které by jinak musely nechávat předělávat dodatečně a dráž. Ale chápu, že pro "novináře" je lepší pomlouvat, kopírovat tiskovky, hlavně se nenamáhat. A přitom se stačí zajímat... (a k tomu motat dohromady různé vaci. Hodinky, holínky....vždyť to je jedno...obojí se natahuje....)

Jinak ano, Pars vůbec nedodával dopravním podnikům, nebo třeba ADY a jiným firmám. Ale to bych po vás chtěl asi moc že? :-P

0/0
14.1.2015 2:27

J83a46n 92S10ů78r11a 4585583203882

Pane Jurečko, soutěž na uvedeném odkazu není  JŘBÚ, ale otevřené řízení. Což zcele Vaše konstrukce o tom, proč se měly Regionovy kupovat bez soutěže, ruší:-)To, že to ve skutečnosti nebyla soutěž, ale šaškárna šitá na míru Pars nova alias Škodě Transportation, na situaci ale nic nemění. Jinak nevím, co myslíte zkratkou ADY:)a ještě jeden dotaz: vy jste nějak napojen na ČD či firmy kolem ŠT? hodně by mi to vysvětlovalo:)

0/0
14.1.2015 9:10

T95o46m 94J74u35r71e24č71k19a 6475632455965

Začnu od konce:

Na otázku co dělám, jsem vám už odpovídal minule, pamatujete? A klidně vám to zopakuji - nepracuji ani pro ČD ani pro ŠT...

ADY - vidíte, napřed tady argumentujete, že Pars dodával jen ČD a když vám tady napíšu jednoho ze zákazníků, tak ho ani neznáte a ani si ho neumíte vygooglit. To je pak s vámi veškerá diskuze marná, protože to obracíte do argumentů "neznám to, takže to neexistuje" ;-)

A k tomu JŘBÚ atd..opravdu si zkuste sehnat to VŘ z roku 2004* a dejte si to do souvislostí s tím, co vám tady píšu.

*I když musím poznamenat, že od doby co IS VZ přešel od ČP pod nového správce, tak jim z té databáze vypadl archiv starších zakázek. Ale dost najdete v odborné literatuře z té doby. :-) (Zkuste třeba ŽM z let 2003-2005...tam je informací dost.

0/0
14.1.2015 15:36

J91a91n 97S27ů28r19a 4495753473642

googlit umím, nicméně na kombinaci ADY a Pars nova mi to opravdu nic nenachází. 

jinak se opravdu asi neshodneme. bavíme se o otevřeném řízení z roku 2010 a vy taháte furt VŘ z roku 2004.

0/0
14.1.2015 15:39

T10o75m 72J59u34r30e55č39k59a 6405242865915

No já vám to z 2010 myslím dostatečně zdůvodnil, pokud si to neumíte nají a dát do souvislosti s tím z 2004, tak za to já dost nemůžu.

ADY - zkuste tam zahrnout i Vrútky. Pars byl z velké šásti jako subka, však Bbdgmee pro ČD taky oficiálně nedělal Pars, ani MOVO. ;-)

0/0
15.1.2015 16:58

T33o93m28á81š 64F82u42k 2920841296117

Ne náhoda,v jákési snad dozorčí radě seděl pan Martin Roman a kyperská spol.škoda má pak zakázky jisté.To soutěže nevyřeší,jsou tu jiné zájmy....

0/0
21.1.2015 20:47

J94a18n 85S13ů40r40a 4115493293982

To jsou všechno náhody:)

0/0
21.1.2015 21:01

R39a73d59e98k 64J47a88n91a33t85a 9655766154152

Regionovy byl kvalitní nákup z toho pohledu, že splnil požadavky krajů, aby byla rychle nízkopodlažnost a obousměrnost a to hlavně levně.

Tehdy PESA levná a kvalitní vozidla neměla a motoráky ze Západu by stály několikanásobek té rekonstrukce.

0/0
12.1.2015 2:06

J93a33n 89S67ů21r63a 4315163903522

Požadavek krajů poté, co na deset let zabetonovaly soutěže. Nezlobte se na mě, ale Regionova opravdu není výhodný nákup, především z pohledu ceny a kvality a užitných vlastností, zejména u první série.

+1/−1
12.1.2015 7:28

J58a38n 21V68a36l28o10u23c47h 6712337638530

Ano, nízkopodlažnost tam, kde stejně nejsou vhodná nástupiště (do staré 810 s úzkými dveřmi s madly na obou stranách se z kolejiště nastupuje rozhodně lépe, než do "nízké podlahy", kde sice nejsou dva schody, ale při tom největším se není kde chytit). Obousměrnost, kvůli které se na hodně spojích tahá řídící vůz naprosto zbytečně (a jen to zhoršuje při jedné hnané nápravě adhezi). A jízdní vlastnosti chromého osla (byť to je z 810 zděděné).

+1/0
12.1.2015 10:15

M32i65r28o94s14l92a94v 25Z39i41k80m96u46n16d 7209813184453

A jak by to pán ráčil udělat. Vozidla jsou potřeba, nikdo další  se nepřihlásí ... jak chcete donutit výrobce, aby se do soutěže přihlásil, když ta zakázka není z jeho pohledu buď zajímavá nebo ví, že nemá potřebnou výrobní kapacitu ...

Výroba kolejových vozidel není pásová výroba, ale v podstatě rukodělná práce ... na pomyslné lince je sice několik vozidel současně v různé fázi výroby, ale kapacita je dána počtem stání, resp. vozidel, která lze současně montovat ... Navíc jsou potřeba lidí s odpovídající kvalifikací ...

+1/0
12.1.2015 13:32

J18a67n 67S55ů16r18a 4765323963662

Nediskriminačními podmínkami.

0/0
12.1.2015 14:20

T65o63m67a43s 70A69u46g45u55s44t36y11n 6977566421970

nedavno jste u sveho clanku titulek urputne hajil, ted radsi srabsky reknete, ze neni od vas? a na druhou stranu s nim stejne souhlasite... logika ale pomocna skola...

+1/−1
12.1.2015 14:22

J79a86n 39S80ů92r12a 4645633873552

Není. jde o text, který vyšel v úterý v novinách, tam je titulek z mé hlavy.

0/0
12.1.2015 14:24

T84o63m19a22s 85A37u69g97u57s72t77y23n 6627746461730

bylo to u tohoto článku:http://ekonomika.idnes.cz/zmeny-jizdnich-radu-04h-/eko-doprava.aspx?c=A141211_234132_eko-doprava_jj

tištěné noviny nečtu

0/0
13.1.2015 10:15

J46a62n 10S80ů65r69a 4975723193952

A co jste chtěl tímto sdělit?

0/0
13.1.2015 10:23

T44o67m85a71s 60A12u78g82u23s60t80y45n 6327496731370

to už jsem napsal, číst umíte ne?

0/0
14.1.2015 9:51

J58a84n 35S12ů73r75a 4165563383282

Neumím číst nesmysly a bláboly:)

0/0
14.1.2015 13:59

L11u86d73ě29k 93Š20i49š75á40k 3347408719114

Trochu nerozumím tomu, proč by modernizace měla snížit průměrné stáří vagonů na železnici. Přece starý modernizovaný vagon je pořád starý i když má hodně věcí vyměněných, tak je vyrobený za krále Klacka a ne nový?!?

+3/−5
11.1.2015 15:09

R26a20d83e91k 33J22a64n26a77t41a 9905416494862

U totálních rekonstrukcí (z vozu zůstane jenom skříň, vyměněné je všechno) se někdy počítá, že jde o nový vůz. Myslím, že se ani nejedná o výmysl ČD, ale o nějaká účetní pravidla.

Ale především, řada vozidel byla dodána zcela nová (především railjety, ale i desítky motoráků od firmy Pesa a panťáků od Škodovky) a staré voz naopak vyřazeny.

+6/−1
11.1.2015 15:20

L83u93d70ě90k 79Š25i31š82á77k 3947488419864

s Railjety a dalšími novými vozy zcela souhlasím, ale nazývat modernizovaný vůz novým, nevím, nevím. Dám příklad např. u automobilů - když si zmodernizujete Škodu Favorit a vyměníte tedy vše, necháte jen tu kastli a tu samozřejmě vyvaříte/opravíte, dáte nový motor a vše další. Poté co dokončíte modernizaci se rozhodnete vůz nabídnout k prodeji. Budete tedy inzerovat, že prodáváte vůz Škoda Favorit vyrobený v roce 2015, nebo vyrobený v 198-9x a zmodernizovaný v roce 2015?

+1/0
11.1.2015 19:51

M35i82r72o43s13l28a23v 33Z84i62k91m23u33n26d 7639843194423

Podstatné je datum na "výrobním štítku" ... i v zahraničí je tam výrobní štítek s rokem modernizace, jen tu a tam najdete ten původní, třeba z roku 1960 ...

0/0
12.1.2015 13:37

J37a61n 69H61o90r45a 6637481916

Mistře Sůro, pokuste si nastudovat význam slova "hýřit" a zamyslete se nad tím jakou kravinu jste opět vytvořil.......

+6/−3
11.1.2015 12:54

R85o94m37a15n 96K83a80c76h89l94í67ř 7573381311730

U nás se taky modernizovalo, vlakem nejezdím, pouze čekám na přejezdech, ruční pohony nahrazeny elektronikou, kde se dříve čekalo pár minut se čeká nyní několikanásobně déle a když po těch X minutách očekáváte minimálně TGV tak se docourá stará kačena...ale sem optimista...třeba si v důchodu sednu do něčeho lepšího, až se jim ty čerepy úplně rozpadnou;-D

+1/−1
11.1.2015 9:36

M19a17t98ú65š 91B15e29n92a85k 9168134342643

Čakacie doby sú nastavené na maximálnu tratovú rýchlosť v danom úseku, keď ide niečo pomalšie tak sa proste čaká dlhšie

+6/0
11.1.2015 12:44

J30i81ř96í 49F78r30o47l89e35c 7855254482447

No ty nove vagony jsou sice hezci a ciste ale v kupeckovych neni regulator teploty (!) coz ve spojeni s malym okenkem vede k tomu ze je tam v ted v zimne pretopeno. A v tech nekupeckovych jsou vsechny sedadla proti sobe po ctvericich a je tam vzdy tak malo mista ze se budete s protejskem otirat koleny. Mozna nejsou vsechny takove,ale ty kteryma jsem jel ano.

+2/−2
11.1.2015 8:57

M85a93t23ú73š 79B33e48n86a40k 9368564492353

za a) regulátor teploty tam je - nad dverami

za b) tie okná sa nemajú otvárať !!!!

+9/0
11.1.2015 12:27

J92i88ř18í 22F21r76o76l52e35c 7735854592877

Za a) nene -v tom vagonu opravdu nebyl ani nad tema dverma,vim ze tam byva ale tady nebyl!!! B) laskave mi vysvetlete co mam delat kdyz je tam horko a regulator teploty tam neni

0/0
11.1.2015 22:21

M51i53r23e28k 80D23o50r52n69a43k 4971712415331

"Starousku" je na tratich porad dost, treba 50+ let stare pantografy obsluhuji na nekterych tratich az ctvrtinu spoju. A technicky stav techto kusu srotu je zalostny - kazdou chvili se tomu prehrivaji brzdy a obcas se to ani nechce rozjet :-( komfort vem cert, hlavne by clovek chtel dojet a to alespon trochu dle jizdniho radu :-)

+5/0
11.1.2015 3:04

R11a26d43e50k 70J92a39n94a53t11a 9275726144702

Pokud myslíte žabotlamy okolo Prahy, tak myslím, že už ve jedné směně jezdí jenom 4, jen v pracovní dny, a jezdí hlavně proto, že si ROPID v posledních letech přál krátké intervaly (30 minut místo hodiny resp. 15 minut místo 30 minut) a vymyslel si linku Roztoky-Libeň. Pokud by byly jízdní řády jako dříve, jezdit by už nemusely. A teď můžete přemýšlet, co je lepší, žádný vlak, nebo žabotlam?

+2/0
11.1.2015 15:24

J67a43r68e49k 87K29a44l95i43v27o17d74a 7356843501286

Řady 460 jsme si na severu moravy už užili taky dost a mohly by zmizet.

+1/0
11.1.2015 16:15

T73o23m49a45s 52A50u19g39u44s88t94y22n 6577686271630

ČR není jen Praha a okolí ;-)

+3/0
11.1.2015 17:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.