Diskuze

„Staroušků“ na tratích ubylo, letos budou Dráhy po loňském hýření šetřit

České dráhy letos výrazně omezí velké nákupy nových vozidel. Vyplývá to z aktuálního investičního plánu firmy, který MF DNES získala. Loni České dráhy utratily za nové vlaky 4,8 miliardy korun, letošní plán počítá s 2,4 miliardy korun, tedy přesně s polovinou.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
LP

:-) V loňském roce se ale o žádné hýření nejednalo. Patrně špatný text autora článku. Letos bude opět bída s nouzí, ale to jsme v Česku zvyklý, že  stále šetříme a šetříme a svět se nám jen směje a směje, jak jsme zaostalý a zaostalejší za vyspělou Evropou. Místo, abychom se jí aspoň blížili, díky devalvaci a špatné národohospodářské politice let minulých s vládou s ODS včele jen ztrácíme a ztrácíme. Je třeba změnit filozofii nazýrání a snahy o přiblížení se ke standardům Evropy nepovažovat za hýření, ale naopak za nutnost. A naopak šetření na nesprávném místě nepovažovat za cosi správného, ale naopak to pranýřovat a nedělat z nouze ctnost a chválit to za jakýsi prý šetření.

4 0
možnosti
MZ

Jak by si pán ráčil představovat modernizaci vozidlového parku ...

Modernizaci vozidel dělají "západoevropské" železnice, po jejichž kvalitě mnozí slintají jako by měli slintavku ...

V Německu jezdí opakovaně zmodernizované vozy, jejíchž vozidlo rám a skříň pamatují presidenta JFK ... (zavražděn 22.11.1963) ...

Jiná věc je, že zmodernizované vozy jsou komfortnější než ty "nové", které dostali do svých spárů nejrůznější "desingéři" ...

1 1
možnosti
PK

P58e28t76e72r 54K96l19e21i58n

11. 1. 2015 21:47

Diskutovat s fanklubem ČD má asi stejný smysl jako s tvrdým jádrem fanoušků Sparty:-P

3 5
možnosti
DG

D74a68v77i90d 64G90a50j41d83a

11. 1. 2015 22:40

Z jakého úhlu znáte dráhy pane Kleine,když tedy máte chuť diskutovat ?

2 0
možnosti
TA

Opět trapný bulvární titulek. Staré vlaky pan Sůra neustále kritizuje, ale když ČD obnovují vozový park, tak podle něj hýří... Neřekl bych pane Sůra, že ČD prostopášně a rozmařile rozhazovaly. Nebo vy ano, že podle Vás hýřily?

5 2
možnosti
JS

J58a90n 29S83ů82r61a

11. 1. 2015 20:15

Nejsem autorem titulku, pane Augustyne. Ale nákupy v soutěžích, kde se přihlásí jediný uchazeč, za hýření každopádně považuji.

4 5
možnosti

Trochu nerozumím tomu, proč by modernizace měla snížit průměrné stáří vagonů na železnici. Přece starý modernizovaný vagon je pořád starý i když má hodně věcí vyměněných, tak je vyrobený za krále Klacka a ne nový?!?

3 5
možnosti
RJ

U totálních rekonstrukcí (z vozu zůstane jenom skříň, vyměněné je všechno) se někdy počítá, že jde o nový vůz. Myslím, že se ani nejedná o výmysl ČD, ale o nějaká účetní pravidla.

Ale především, řada vozidel byla dodána zcela nová (především railjety, ale i desítky motoráků od firmy Pesa a panťáků od Škodovky) a staré voz naopak vyřazeny.

6 1
možnosti
JH

J19a97n 97H60o97r96a

11. 1. 2015 12:54

Mistře Sůro, pokuste si nastudovat význam slova "hýřit" a zamyslete se nad tím jakou kravinu jste opět vytvořil.......

6 3
možnosti
RK

U nás se taky modernizovalo, vlakem nejezdím, pouze čekám na přejezdech, ruční pohony nahrazeny elektronikou, kde se dříve čekalo pár minut se čeká nyní několikanásobně déle a když po těch X minutách očekáváte minimálně TGV tak se docourá stará kačena...ale sem optimista...třeba si v důchodu sednu do něčeho lepšího, až se jim ty čerepy úplně rozpadnou;-D

1 1
možnosti
MB

Čakacie doby sú nastavené na maximálnu tratovú rýchlosť v danom úseku, keď ide niečo pomalšie tak sa proste čaká dlhšie

6 0
možnosti
JF

No ty nove vagony jsou sice hezci a ciste ale v kupeckovych neni regulator teploty (!) coz ve spojeni s malym okenkem vede k tomu ze je tam v ted v zimne pretopeno. A v tech nekupeckovych jsou vsechny sedadla proti sobe po ctvericich a je tam vzdy tak malo mista ze se budete s protejskem otirat koleny. Mozna nejsou vsechny takove,ale ty kteryma jsem jel ano.

2 2
možnosti
MB

za a) regulátor teploty tam je - nad dverami

za b) tie okná sa nemajú otvárať !!!!

9 0
možnosti
OU
RJ

Pokud myslíte žabotlamy okolo Prahy, tak myslím, že už ve jedné směně jezdí jenom 4, jen v pracovní dny, a jezdí hlavně proto, že si ROPID v posledních letech přál krátké intervaly (30 minut místo hodiny resp. 15 minut místo 30 minut) a vymyslel si linku Roztoky-Libeň. Pokud by byly jízdní řády jako dříve, jezdit by už nemusely. A teď můžete přemýšlet, co je lepší, žádný vlak, nebo žabotlam?

2 0
možnosti
AK

Koženky jsou opravdu hrůza. Člověk by jim ještě odpustil tu zoufalou nepohodlnost, ale co prošoupání koženek až na podkladovou látku? Co špína, která vypadá, že ten vagon NIKDY NIKDO neumyl, za těch 40 let, co ho mají? (pod sedáky, nahoře v prostoru "na  zavazadla" a podobně)

2 10
možnosti
MV

Klidně ať ty koženky dají do čekárny a vestibulu v Olomouci;-D. Lidi, co čekají hodiny za zmeškaný přípoj (např. pro časté zpoždění jiných vlaků) za ně budou vděčni. Jděte si vyzkoušet tu hromadu neergonomického kovu, za kterou byla asi vyplacena designerovi tučná odměna za novotu. Měli bychom již chtít po ČD odškodnění za zničené zdraví z Olomouckého nádraží.

0 5
možnosti
RK

Mně se to netýká. K nám jezdí starej "dobrej" šukafon. Rv

1 1
možnosti

A57l78a93n 92Ř15e74p98k54a

10. 1. 2015 23:22

Možná lepší šukafon, než vrzající Regionova R^

6 0
možnosti