Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Eurovia odmítá odpovědnost za problémové dálniční mosty v Ostravě

Společnost Eurovia se necítí odpovědna za vady a problémy s dálničními mosty v Ostravě. Odmítá je proto na vlastní náklady opravit. V tomto duchu odpoví na dopis Ředitelství silnic a dálnic, řekl v ČT předseda představenstva Martin Borovka. Zopakoval, že příčinou problému je nevhodný materiál v okolních násypech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J83a78n 13J42a69r71o87š 3283146649213

vidím, že dělat něco pro stát je super kšeft

0/0
14.1.2015 11:10

P88e64t51r 69S60e28d45i94v27y 6357318715177

tvl, jak muze pravni zastoupeni stat 180 mil Kc ??? Vite kolik pravniku za dvounasobek prumerne mzdy by mohlo byt zamestnano na RSD a na jak dlouho ?? Pak se divime, ze je tu nezamestnanost a penize utikaji z ekonomiky. Koruna klesa a obecne narod chudne.

0/0
13.1.2015 12:28

R62a71d21i81m 13D20u72d88a 3648289103360

Eurovia ještě nedávno říkala, že stav mostu je způsoben nekvalitní údržbou. Teď zase, že je to násypem. Co bude příště?...a vesele si mastí kapsy na státních zakázkách dál a dál...nikdo na ni nemá žádnou páku?

+2/0
12.1.2015 12:31

J51a20n 33J82e20m18e26l52k49a 1275150

Opravdu by mě zajímalo, zda se u  mostů shodlo ŘSD a Eurovia na tom, že je to zase tím struskoidním bordelem.

Jestli jsem to pochopil, tak u mostů by měl být pokles způsoben zešikmením pilířů v důsledku tlaku z boku. A to by mělo jít asi jednoznačně naměřit.. 

Toto vysvětlení by opět pro stát nemuselo být příliš šťastné vysvětlení. 

Mě by spíš zajímalo, zda opravdu bylo do základů dáno tolik betonu, kolik bylo naprojektováno. Zda beton neutekl někam jinam.

Zároveň nevěřím, že to někdo mosty za 20 milionů definitivně opraví.

Zasmál jsem se taky, že použitím struskoidního bordelu pod dálnici ubyly v Ostravě haldy. 

Ono se to asi bude řešit nějakým neustálým lepením a opravováním dálnice.

Bylo by to asi těžké poplatníkům teď přiznat naklady na novou stavbu. 

Ale myslím, že jednou to stejně bude muset vybagrovat. Nebo kdyby to bylo v Německou by se to prostě vybagrovalo a znovu.

A tím by z jedné haldy bylo možná 1,5 hald :-)

Nevím kolik byly původní náklady, ale předpokládám  obvyklou cenu  miliarda/km - 16 km, tedy cca 16 miliard za dálnici na bordelu.. Zajímalo by mě, kdo s tím nápadem přišel :-)

0/0
12.1.2015 11:28

J43i96ř93í 95H19o83r26á42k 9578565401

Tak to dáme k náhradě pracovníkům ŘSD. Konečně pak začnou brát hmotnou odpovědnost vážně.

+2/0
12.1.2015 10:36

R34a16d10i75m 46P11o54l47á98š98e32k 9696333769359

Hm, "studený odval" chápu jako přechodnou skládku přebytečného materiálu či relativně bezpečného odpadu určitého druhu. Neboli všechny materiály, které nebyly nijak zvlášt nebezpečné, tak tam vyváželi a vyváželi, dokud nebyla ta hromada tak velká, že překážela.

Problém pak vidím v tom, že materiál skládky nebyl homogenní.  Proto jakýkoliv certifikát je nesmysl. Pravděpodobně certifikace sloužila jenom k přenesení zodpovědnosti, ze strany Eurovie na ŘSD a ze strany ŘSD k zdůvodnění použití levného materiálu či využití odpadu k tomu, aby stavba byla zlevněna a úředníci tak mohli vykázat úsporu desítek miliónů. A ušetřené životní prostředí, nemuselo se těžit a ničit tak nějaké ložisko přírodního štěrku. No a takhle to dopadlo.

0/0
12.1.2015 10:21

V70l44a25d22i55m64í22r 53L16o47u15l25a 2768797792121

Neco nechápu. Mám pocit, že mosty se nestaví na násypu, ale na základech zapuštěných do rostlého terénu. Ano, k úpravě terénu okolo se potom použije zásyp, ale ten nemůže mít vliv na pohyb základů nebo konstrukce ležící na pilířích. Chápal bych, že zlobí napojení dálníce na mostní konstrukci, kde most je na pilířích a dálnice na násypu, ale podle mne násyp na konstrukci mostu nemá vliv.

Může to nějaký odborník vysvětlit?

0/0
12.1.2015 9:54

J67a78n 93N79o98v75á19k 7427787519946

Úředníci se prý ptali betonu, kdo za to může. A beton povídá: "Já nevím, já tam nebyl..." :-)

0/0
12.1.2015 9:22

J78i15ř43í 73P34r72e42s58l 8543964414442

Všechno vychází z toho, že byl použit nevhodný materiál do násypu a všechny vady na okolních objektech jsou jen důsledek. Jenže to tady vidí každý černobíle.

ŘSD určitě neřeklo nasypte tam tohle, řeklo použijte takový materiál s takovými vlastnostmi. Eurovia obstarala CERTIFIKOVANÝ materiál s požadovanými vlastnostmi, ŘSD ho schválila a problém byl na světě.

Jenže certifikovaný neznamená, že se skutečně jedná o vhodný materiál pro daný účel. Myslíte, že když na stejném materiálu byl už dříve postaven SHOPPING Park nebo Fakultní nemocnice v Porubě a všude je s tímto problém, tak všichni investoři byli hlupáci???

Problém je tudíž zřejmě trochu komplikovanější a většina lidí má na to náhled značně omezený.

+1/0
12.1.2015 9:19

J83a68n 92J56e69m97e94l38k70a 1295290

"Eurovia obstarala CERTIFIKOVANÝ materiál s požadovanými vlastnostmi, ŘSD ho schválila a problém byl na světě."

Já nevím, ale přece by schálením neměla přejít zodpovědnost na zákazníka. A obecně mi příjde, že u nás se často vymlouvá - stavební dozor schvál, stavební dozor podepsal.. Přece stavební dozor by měl být pro možnost lepší kontroly zákazníka. A ne jako záminka pro odmítání reklamací.

To jestli třeba firma dala podlad 20 cm a ne projektovaných 30 cm - na tom by podpis stavebního dozoru neměl nic měnit na odpovědnosti stavební firmy při reklamaci.

0/0
12.1.2015 11:40
Foto

K30a12r53e81l 55H71r68u15š79k75a 2231271738107

"Borovka v neděli zopakoval, že důvodem současného nerovnoměrného pohybu mostních opěr a praskáníkonstrukceje podle něj navezení nevhodného materiálu do okolních násypů. Konkrétní materiál, takzvaný studený odval, požadovalo ŘSD, řekl. Šlo prý o inovativní postup, který se v té době používal i v zahraničí."

Tak když ten studený val neumí udělat, tak se neměli do výběrového řízení vůbec hlásit ;-€

0/−1
12.1.2015 9:05

D14a40n90i13e47l 31N57o69v47á58k 1941390816629

studený odval (též označovaný jako struska smíšená s hutním odpadem, především dinasem a hutní keramikou). Jeho použití upravují prováděcí předpisy Ministerstva dopravy (Technické podmínky č. 138 – „Užití struskového kameniva do pozemních komunikací).

0/0
12.1.2015 11:53
Foto

K71a80r55e65l 18P85l23a53c31h29ý 6596136824379

Úplně mi to přijde jako schválně a skutečný. "vývar" je až z těch právních poplatků.

+1/0
12.1.2015 8:41
Foto

K36a63r17e55l 75P81l69a93c64h47ý 6666816974719

Dobry den. Proc neni video u clanku opatreno titulky, aby osoby s postizenim sluchu vedely, co se tam rika?

Kdybych to napsal pouze tem, kteri s tim mohou neco delat, nedozvedeli by se ostatni, ze je potreba videa titulkovat. Nejen kvuli osobam s postizenim sluchu, ale take treba kvuli tem, jenz se koukaji v noci a maji vypnuty zvuk, aby nerusili okoli.

0/0
12.1.2015 8:31

M41i16c32h59a41l 86H51o17r94k67ý 9605655244899

Já nerozumím jedné věci.Jak může stát firmě se kterou je ve sporu přiklepávat další zakázky?

+1/0
12.1.2015 8:17

K85a68m83i86l 27K74r41y20b94u86s 3834153806127

Dvacet roků jsem řídil stavby. Okamžitě dejte na černou listinu českou odnož francouzké EUROVIA, ať si v ČR už ani neškrkne. Dále potrestejte odpovědné osoby, kdy právní služby pro vyřízení reklamace byly 9 x dražší, než cena vlastní dopravy. Další příklad, jak se v Praze hrabou peníze do vlastních kapes!! ;-O

+2/−1
12.1.2015 8:08

D86a89n28i50e13l 25N80o88v22á36k 1521500506849

;-D

0/0
12.1.2015 12:07

J42e25n20d73a 15K78r70á60s74a 1339906358

Na všech sporech kolem výstavby dálnic nechápu,co tam dělal stavební dozor,co kontrolovali při "Kontrolních dnech ",kdo kontroloval a schvaloval zápisy ve stavebních denících ?:-P

+9/0
12.1.2015 7:57

J73o95z89e64f 56H82l22a49v66a19c 2445824880275

Nedělali nic. Přesně tam vidím problém i já.

+3/0
12.1.2015 8:19

J97a78n 91H68a24v50l15i20n81a 9104446389723

tak to je nas vice........by me zajimal stavebni denik, to musi byt dilko na urovni bratri Grimmu

+2/0
12.1.2015 10:03

E98d21u43a14r72d 18V69o88l97n61ý 8903144573348

Pokud je chyba na straně Eurovia,nikdy by už od státu nedostala zakázku.Těčka

+1/0
12.1.2015 7:43

L64i92b57o11r 38M31o88u53č61k94a 1418327215962

to by tu firmu proste mohli zavrti .. resp .. prost eby se prejmenovala a fungovalo by to dal ...

0/0
12.1.2015 8:08

L68i84b18o64r 21M53o49u49č55k74a 1408207805562

to by tu firmu proste mohli zavrti .. resp .. proste by se prejmenovala a fungovalo by to dal ...

0/0
12.1.2015 8:09

J19o79s40e77f 19D92u79š55e88k 1526434108504

Vůbec bych to neřešil - vyřadil bych Eurovii ze státních zakázek,Metrostav taktéž ( Trojský most a celá Blanka ) atd.V soukromé sféře to jaksi takto funguje. Problematický dodavatel - již není dodavatel.

+5/−2
12.1.2015 7:26

V19a67c80l18a41v 85M58e91d39e75k 5811492455795

U trojského mostu zadání změnil magistrát, ne Metrostav. S Blankou je to složitější, tam je to půl na půl, ale velkou část navýšení ceny má na svědomí také to, že jednotlivé městské části požadovaly provedení stavby jinak, než bylo v původním projektu.

+1/0
12.1.2015 9:56
Foto

O25l52d11ř35i97c20h 18V95y52k25y10d53a11l 1149871399294

Pan Borůvka argumentoval dobře, takže mám pocit, že ŘSD vyhodilo peníze za právníky zbytečně....

0/0
12.1.2015 6:53

M21i77c53h97a39l 86R92i31m77b93a97u27e50r 4639945693567

Jak to říkali mafiáni z klanu Gambino? Že stavebnictví je prostě nejlepší? :-P

+2/0
12.1.2015 1:15

K10a39r45e50l 18F11u39k11s71a 3384920410413

Vysvětlení Eurovie je logické - počkáme na vyjádření ŘSD. Nesmíme ale přehlédnout daleko důležitější průser - ty právní náklady. Absolutně nemorální (a samozřejmě že i netržní)...

+4/0
12.1.2015 0:03

A56l86e50x46a62n37d67r 35K26o23s24t41k76a 8422248966354

Vysvětlení. U takto velké stavby to přece nefunguje tak, že by Jarda s tartrovkou dojel na skládku, nechal si nasypat plnou korbu a odvezl to do základů. Někde musí být papír, kdo to podepsal a schválil, Logika mi říká, že patrně už v dokumentaci použité jako základ pro veřejnou soutěž bude položka: zhotovení náspů z materiálu XXX v objemu XXY metrů krychlových. Eurovia je sice firma pěkných vykuků, ale jestli to udělali dle požadavků zákazníka (což je možné) tak vcelku chápu, že se jim to nechce uznat jako záruční opravu.

+4/0
12.1.2015 5:52

L73i45b58o41r 56F87o98l82t69ý68n52e67k 2386255647374

Teď budu vařit z vody, ale pokud jako zákazník budu chtít postavit dům z kartonu a firma takovou zakázku přijme a barák při prvním dešti spadne, tak snad bude problém té firmy, že akceptovala materiál a neupozornila mě, že buď nesmí pršet nebo to z toho udělat neumí?

Stejně tady, pokud zákazník něco chce, tak buď to tak udělat umím nebo ho upozorním na to, že to je špatný nápad a nechám si podepsat, že zákazník ví o možných problémech a pokud to zákazník podepsat nechce, nejdu do toho.

Ale nejsem právník ani stavař a navíc jsme c ČR, takže kdo ví...

+5/0
12.1.2015 7:08

J46a61r51o39m10í27r 42K41r87á73l 4230329364769

Tak.  Jak tu čtu, tak v Eurovii věděli, co se tam vozí a že je to experiment a mohli vznést námitky.

0/0
12.1.2015 7:22

M33a96r85t73i13n 29K94a82r25e39š 2626460788672

ten experiment stál původně 20korun za tunu. V době stavby dálnice se cena zvedla na 200kč/t...a další

+1/0
12.1.2015 7:38

J97a82r58o83m97í76r 49K94r61á55l 4940739274269

A to na tom něco mění ?

0/0
12.1.2015 8:35

M10a67r24t85i60n 43K91a28r69e51š 2506600178512

jistě, pro někoho výdělek ;-D

0/0
12.1.2015 8:53

A77l36e98x46a80n62d73r 88K89o63s47t37k10a 8832118346284

Mám pocit, že se to o tom materiálu nevědělo. Akorát je to úchylka celé naší společnosti. Produkují se tuny a tuny zbytečného odpadu, vzniklého při výrobě zbytečného spotřebního zboží. A aby to nevypadalo tak blbě, tak je pak třeba do základů cpán odpad místo štěrku. A bum, ono to nefunguje.

+1/−1
12.1.2015 7:42

L18i54b76o66r 25M70o47u59č27k33a 1168637875422

mohu vedet, co delate, poro koho pracujete? treba jste na tom prodeji toho zbytecneho spotrebniho zbozi tak zainterecovany, ze to ani netusite ... ;-)

0/0
12.1.2015 8:15

J57a25r41o53m82í29r 95K36r46á62l 4360789334329

A záleží na tom ?  Pokud si máme udržet aspoň trochu zdravé životní prostředí, pak je ten příspěvek zcela na místě.  Teď mám před sebou SD kartu v plastovém obalu cca 12x12 cm.  A ten obal je větší problém, než SD karta.

+1/0
12.1.2015 8:39

J23i16ř91í 44P67r27e32s52l 8613734214212

Řeknu ti to přesně. Když si necháš postavit dům z kartonu někde z ulice, tak ti není pomoci.

Ale pokud si necháš postavit dům z kartonu, který někdo vyrábí pro účel stavby domu, má jej certifikován pro jeho vlastnosti a garantuje ti, že ti ten materiál 20 let vydží, tak proč ne.

Pokud ti ten dům po 5 letech spadne, tak budeš muset absolvovat to stejné martyrium jako tyhle mosty.

0/0
12.1.2015 9:25

J37a98n 30J44e49m82e35l74k14a 1795830

Tak jestli je ta dálnice za cca 16 miliard a třeba se  bude muset jednou vybagrovat.. tak mi to nepříjde tak moc. Spíš mě klasicky překvapilo, že protistrana má náklady cca 25 milionů :-) Úředníci :-)

0/0
12.1.2015 11:43

J51a57n 50N98o22v28á40k 7135874918247

kdyby místo lití peněz advokátům to rovnou opravili tak už by bylo po problému.

+3/0
11.1.2015 23:53

F37r14a27n24t29i29š24e34k 72H78a79n71o18u67s37e25k 2287854948

Eurovia je autorizovaná firma a nemůže se vymlouvat na investora.Z titulu autorizace měla jednoznačně odmítnout nevhodný materiál a do vyřešení,přerušit veškeré práce..Za ty pohádky ,které dnes šíří a způsobené škody odejmout autorizaci a jednoznačně odsoudit k náhradě způsobených škod.Dle zápisů ještě posoudit vinu technického dozoru.Požádal někdo ze stran o závazné stanovisko stavební komory,která ze zákonu garantuje činnost autorizovaných osob?

+12/0
11.1.2015 23:35

J96o56s18e36f 17L92e20b76d32u40š43k42a 4172323443845

Najděte si co znamená to via. Prostě napříč politickým spektrem, takže stát, tedy daňový poplatník, má smůlu.

0/0
12.1.2015 0:15

F91r40a32n67t16i54š89e54k 21K71u76l77d90a53n 5906257844124

Já tomuhle nějak nerozumím. Eurovia neplní smlouvu ? Tak si u nás nic nepostaví. Co je na tom tak složitého ? Metrostav v Troji tak nějak postavil jiný most ? Samozřejmě 3x dražší.. To je reklama jak hrom. Kdo chce ještě firmu, která staví něco jiného než se po něm chce ? Kdo chce firmu, která neplní reklamační podmínky. Kdybych to platil já ze své kapsy tak už si neškrtnou...

+3/0
11.1.2015 23:04

A95n26n80a 94V90e17s35e19l47á 3119410451470

Problém bude ve stavebním dozoru z ŘSD a jejich schválení veškerých věcí . Eurovia je určitě z obliga. Jde o korupci v ŘSD, kterou zaplatila Eurovia.

+1/0
11.1.2015 23:20

J63a84r32o52m32í86r 62K37r90á11l 4280809944309

Pokud někdo staví něco, o čem si není jistý, že vydrží, neměl by stavět.  Anebo si to aspoň právně ošetřit s ŘSD.

+2/0
12.1.2015 7:25

M42a97r41t85i52n 27K32a29r47e67š 2216440418602

nemůže být určitě s obliga, protže s převzetím firmy ODS, převzala i záruky, pokud to nemají pořešeno jinak. což asi ne, jinak by to bylo zveřejněno. O tom,že tam byla korupce svědčí ceny vstupních materiálů, který byly navýšeny před stavbou, stejně jako cena samotné dálnice, která byla vyšší než jinde v česku

0/0
12.1.2015 9:27

L79u45k51á52š 79H36o39f24m15a31n 1483914972486

Počkejte, a jak chcete Eurovii bránit v tom, aby si nic nepostavila? Tím říkáte, že má stát záměrně porušovat zákon o veřejných zakázek. A i kdyby bylo možné podle zákona ji vylučovat z řízení, tak co byste dělal v případě, kdyby se v arbitráži ukázalo, že má pravdu? Souhlasil byste s tím, aby soud pak odškodnil majitele?

0/0
11.1.2015 23:42

J68o35s78e75f 19L21e15b76d49u69š54k92a 4292413653835

A nějaký zákon nařizuje, že dodavatelm musí být ten, kdo dodává zmetky? Postačí dát do podmínek výběrového řízení cosi o zkušenostech, referencích a vyrovnání se se státem.

+2/0
12.1.2015 0:17

J83i21n51d31ř75i20c65h 76Š38k25o92p12e82k 4365641130355

reference můžeš chtít max. 3 za posledních 5 let a prohlášení do smlouvy v duchu, že ochazeč prohlašuje, že nemá vůči zadavateli pohledávky, nevyřízené reklamace a pod. je protiprávní

0/0
12.1.2015 6:33

J79a77r42o41m68í32r 49K74r67á11l 4820349434209

Jednoduše.  Nikdo jí nevyloučí, ale tu veřejnou zakázku holt nedostane. ;-D

+1/0
12.1.2015 7:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.