Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Eurovia odmítá odpovědnost za problémové dálniční mosty v Ostravě

Společnost Eurovia se necítí odpovědna za vady a problémy s dálničními mosty v Ostravě. Odmítá je proto na vlastní náklady opravit. V tomto duchu odpoví na dopis Ředitelství silnic a dálnic, řekl v ČT předseda představenstva Martin Borovka. Zopakoval, že příčinou problému je nevhodný materiál v okolních násypech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J74a44n 64J60a28r50o53š 3783806809873

vidím, že dělat něco pro stát je super kšeft

0/0
14.1.2015 11:10

P84e48t73r 61S84e33d10i94v69y 6847648675747

tvl, jak muze pravni zastoupeni stat 180 mil Kc ??? Vite kolik pravniku za dvounasobek prumerne mzdy by mohlo byt zamestnano na RSD a na jak dlouho ?? Pak se divime, ze je tu nezamestnanost a penize utikaji z ekonomiky. Koruna klesa a obecne narod chudne.

0/0
13.1.2015 12:28

R66a66d28i41m 37D85u41d27a 3398929113720

Eurovia ještě nedávno říkala, že stav mostu je způsoben nekvalitní údržbou. Teď zase, že je to násypem. Co bude příště?...a vesele si mastí kapsy na státních zakázkách dál a dál...nikdo na ni nemá žádnou páku?

+2/0
12.1.2015 12:31

J54a32n 87J91e59m13e36l21k48a 1235190

Opravdu by mě zajímalo, zda se u  mostů shodlo ŘSD a Eurovia na tom, že je to zase tím struskoidním bordelem.

Jestli jsem to pochopil, tak u mostů by měl být pokles způsoben zešikmením pilířů v důsledku tlaku z boku. A to by mělo jít asi jednoznačně naměřit.. 

Toto vysvětlení by opět pro stát nemuselo být příliš šťastné vysvětlení. 

Mě by spíš zajímalo, zda opravdu bylo do základů dáno tolik betonu, kolik bylo naprojektováno. Zda beton neutekl někam jinam.

Zároveň nevěřím, že to někdo mosty za 20 milionů definitivně opraví.

Zasmál jsem se taky, že použitím struskoidního bordelu pod dálnici ubyly v Ostravě haldy. 

Ono se to asi bude řešit nějakým neustálým lepením a opravováním dálnice.

Bylo by to asi těžké poplatníkům teď přiznat naklady na novou stavbu. 

Ale myslím, že jednou to stejně bude muset vybagrovat. Nebo kdyby to bylo v Německou by se to prostě vybagrovalo a znovu.

A tím by z jedné haldy bylo možná 1,5 hald :-)

Nevím kolik byly původní náklady, ale předpokládám  obvyklou cenu  miliarda/km - 16 km, tedy cca 16 miliard za dálnici na bordelu.. Zajímalo by mě, kdo s tím nápadem přišel :-)

0/0
12.1.2015 11:28

J56i24ř19í 86H50o96r32á76k 9208765891

Tak to dáme k náhradě pracovníkům ŘSD. Konečně pak začnou brát hmotnou odpovědnost vážně.

+2/0
12.1.2015 10:36

R93a60d32i21m 50P94o48l69á55š55e72k 9876393109219

Hm, "studený odval" chápu jako přechodnou skládku přebytečného materiálu či relativně bezpečného odpadu určitého druhu. Neboli všechny materiály, které nebyly nijak zvlášt nebezpečné, tak tam vyváželi a vyváželi, dokud nebyla ta hromada tak velká, že překážela.

Problém pak vidím v tom, že materiál skládky nebyl homogenní.  Proto jakýkoliv certifikát je nesmysl. Pravděpodobně certifikace sloužila jenom k přenesení zodpovědnosti, ze strany Eurovie na ŘSD a ze strany ŘSD k zdůvodnění použití levného materiálu či využití odpadu k tomu, aby stavba byla zlevněna a úředníci tak mohli vykázat úsporu desítek miliónů. A ušetřené životní prostředí, nemuselo se těžit a ničit tak nějaké ložisko přírodního štěrku. No a takhle to dopadlo.

0/0
12.1.2015 10:21

V12l19a81d38i55m35í52r 56L71o27u27l98a 2908307172251

Neco nechápu. Mám pocit, že mosty se nestaví na násypu, ale na základech zapuštěných do rostlého terénu. Ano, k úpravě terénu okolo se potom použije zásyp, ale ten nemůže mít vliv na pohyb základů nebo konstrukce ležící na pilířích. Chápal bych, že zlobí napojení dálníce na mostní konstrukci, kde most je na pilířích a dálnice na násypu, ale podle mne násyp na konstrukci mostu nemá vliv.

Může to nějaký odborník vysvětlit?

0/0
12.1.2015 9:54

J89a94n 64N38o37v68á48k 7617407719776

Úředníci se prý ptali betonu, kdo za to může. A beton povídá: "Já nevím, já tam nebyl..." :-)

0/0
12.1.2015 9:22

J67i63ř82í 35P79r85e38s93l 8223944814312

Všechno vychází z toho, že byl použit nevhodný materiál do násypu a všechny vady na okolních objektech jsou jen důsledek. Jenže to tady vidí každý černobíle.

ŘSD určitě neřeklo nasypte tam tohle, řeklo použijte takový materiál s takovými vlastnostmi. Eurovia obstarala CERTIFIKOVANÝ materiál s požadovanými vlastnostmi, ŘSD ho schválila a problém byl na světě.

Jenže certifikovaný neznamená, že se skutečně jedná o vhodný materiál pro daný účel. Myslíte, že když na stejném materiálu byl už dříve postaven SHOPPING Park nebo Fakultní nemocnice v Porubě a všude je s tímto problém, tak všichni investoři byli hlupáci???

Problém je tudíž zřejmě trochu komplikovanější a většina lidí má na to náhled značně omezený.

+1/0
12.1.2015 9:19

J63a50n 13J60e93m33e95l57k49a 1485390

"Eurovia obstarala CERTIFIKOVANÝ materiál s požadovanými vlastnostmi, ŘSD ho schválila a problém byl na světě."

Já nevím, ale přece by schálením neměla přejít zodpovědnost na zákazníka. A obecně mi příjde, že u nás se často vymlouvá - stavební dozor schvál, stavební dozor podepsal.. Přece stavební dozor by měl být pro možnost lepší kontroly zákazníka. A ne jako záminka pro odmítání reklamací.

To jestli třeba firma dala podlad 20 cm a ne projektovaných 30 cm - na tom by podpis stavebního dozoru neměl nic měnit na odpovědnosti stavební firmy při reklamaci.

0/0
12.1.2015 11:40
Foto

K81a91r74e71l 83H42r69u30š96k82a 2571841928877

"Borovka v neděli zopakoval, že důvodem současného nerovnoměrného pohybu mostních opěr a praskáníkonstrukceje podle něj navezení nevhodného materiálu do okolních násypů. Konkrétní materiál, takzvaný studený odval, požadovalo ŘSD, řekl. Šlo prý o inovativní postup, který se v té době používal i v zahraničí."

Tak když ten studený val neumí udělat, tak se neměli do výběrového řízení vůbec hlásit ;-€

0/−1
12.1.2015 9:05

D90a47n23i61e35l 93N30o18v73á11k 1861330186539

studený odval (též označovaný jako struska smíšená s hutním odpadem, především dinasem a hutní keramikou). Jeho použití upravují prováděcí předpisy Ministerstva dopravy (Technické podmínky č. 138 – „Užití struskového kameniva do pozemních komunikací).

0/0
12.1.2015 11:53
Foto

K37a44r24e37l 28P33l11a43c14h23ý 6546606514739

Úplně mi to přijde jako schválně a skutečný. "vývar" je až z těch právních poplatků.

+1/0
12.1.2015 8:41
Foto

K83a48r15e65l 20P72l12a85c81h94ý 6236546184729

Dobry den. Proc neni video u clanku opatreno titulky, aby osoby s postizenim sluchu vedely, co se tam rika?

Kdybych to napsal pouze tem, kteri s tim mohou neco delat, nedozvedeli by se ostatni, ze je potreba videa titulkovat. Nejen kvuli osobam s postizenim sluchu, ale take treba kvuli tem, jenz se koukaji v noci a maji vypnuty zvuk, aby nerusili okoli.

0/0
12.1.2015 8:31

M27i72c84h60a34l 26H91o61r67k29ý 9655685854579

Já nerozumím jedné věci.Jak může stát firmě se kterou je ve sporu přiklepávat další zakázky?

+1/0
12.1.2015 8:17

K42a98m17i73l 51K56r33y35b94u30s 3224443516517

Dvacet roků jsem řídil stavby. Okamžitě dejte na černou listinu českou odnož francouzké EUROVIA, ať si v ČR už ani neškrkne. Dále potrestejte odpovědné osoby, kdy právní služby pro vyřízení reklamace byly 9 x dražší, než cena vlastní dopravy. Další příklad, jak se v Praze hrabou peníze do vlastních kapes!! ;-O

+2/−1
12.1.2015 8:08

D61a28n23i73e25l 38N25o40v38á92k 1361350816329

;-D

0/0
12.1.2015 12:07

J79e85n10d50a 86K54r52á81s87a 1499136618

Na všech sporech kolem výstavby dálnic nechápu,co tam dělal stavební dozor,co kontrolovali při "Kontrolních dnech ",kdo kontroloval a schvaloval zápisy ve stavebních denících ?:-P

+9/0
12.1.2015 7:57

J48o91z77e63f 47H88l73a49v98a49c 2155904530575

Nedělali nic. Přesně tam vidím problém i já.

+3/0
12.1.2015 8:19

J42a11n 70H23a47v25l74i11n55a 9194306719573

tak to je nas vice........by me zajimal stavebni denik, to musi byt dilko na urovni bratri Grimmu

+2/0
12.1.2015 10:03

E95d97u78a40r73d 70V62o88l32n62ý 8743554463608

Pokud je chyba na straně Eurovia,nikdy by už od státu nedostala zakázku.Těčka

+1/0
12.1.2015 7:43

L41i32b39o79r 19M96o38u22č51k21a 1738117865862

to by tu firmu proste mohli zavrti .. resp .. prost eby se prejmenovala a fungovalo by to dal ...

0/0
12.1.2015 8:08

L47i46b68o42r 75M40o76u51č30k19a 1418297895672

to by tu firmu proste mohli zavrti .. resp .. proste by se prejmenovala a fungovalo by to dal ...

0/0
12.1.2015 8:09

J19o48s95e67f 10D63u43š77e25k 1386214738294

Vůbec bych to neřešil - vyřadil bych Eurovii ze státních zakázek,Metrostav taktéž ( Trojský most a celá Blanka ) atd.V soukromé sféře to jaksi takto funguje. Problematický dodavatel - již není dodavatel.

+5/−2
12.1.2015 7:26

V83a56c67l65a71v 82M75e51d85e92k 5411792165835

U trojského mostu zadání změnil magistrát, ne Metrostav. S Blankou je to složitější, tam je to půl na půl, ale velkou část navýšení ceny má na svědomí také to, že jednotlivé městské části požadovaly provedení stavby jinak, než bylo v původním projektu.

+1/0
12.1.2015 9:56
Foto

O89l12d30ř48i88c17h 70V12y13k24y16d11a33l 1539681319394

Pan Borůvka argumentoval dobře, takže mám pocit, že ŘSD vyhodilo peníze za právníky zbytečně....

0/0
12.1.2015 6:53

M31i11c21h92a93l 61R52i68m45b23a26u33e54r 4649865933797

Jak to říkali mafiáni z klanu Gambino? Že stavebnictví je prostě nejlepší? :-P

+2/0
12.1.2015 1:15

K52a75r93e88l 31F65u57k80s53a 3524590700593

Vysvětlení Eurovie je logické - počkáme na vyjádření ŘSD. Nesmíme ale přehlédnout daleko důležitější průser - ty právní náklady. Absolutně nemorální (a samozřejmě že i netržní)...

+4/0
12.1.2015 0:03

A32l81e63x62a20n78d93r 89K94o49s77t79k52a 8932538786574

Vysvětlení. U takto velké stavby to přece nefunguje tak, že by Jarda s tartrovkou dojel na skládku, nechal si nasypat plnou korbu a odvezl to do základů. Někde musí být papír, kdo to podepsal a schválil, Logika mi říká, že patrně už v dokumentaci použité jako základ pro veřejnou soutěž bude položka: zhotovení náspů z materiálu XXX v objemu XXY metrů krychlových. Eurovia je sice firma pěkných vykuků, ale jestli to udělali dle požadavků zákazníka (což je možné) tak vcelku chápu, že se jim to nechce uznat jako záruční opravu.

+4/0
12.1.2015 5:52

L59i28b16o53r 10F92o37l49t98ý44n62e21k 2496195917964

Teď budu vařit z vody, ale pokud jako zákazník budu chtít postavit dům z kartonu a firma takovou zakázku přijme a barák při prvním dešti spadne, tak snad bude problém té firmy, že akceptovala materiál a neupozornila mě, že buď nesmí pršet nebo to z toho udělat neumí?

Stejně tady, pokud zákazník něco chce, tak buď to tak udělat umím nebo ho upozorním na to, že to je špatný nápad a nechám si podepsat, že zákazník ví o možných problémech a pokud to zákazník podepsat nechce, nejdu do toho.

Ale nejsem právník ani stavař a navíc jsme c ČR, takže kdo ví...

+5/0
12.1.2015 7:08

J85a89r43o68m90í54r 18K10r88á57l 4350259194779

Tak.  Jak tu čtu, tak v Eurovii věděli, co se tam vozí a že je to experiment a mohli vznést námitky.

0/0
12.1.2015 7:22

M71a13r12t94i91n 40K64a16r32e88š 2366220208432

ten experiment stál původně 20korun za tunu. V době stavby dálnice se cena zvedla na 200kč/t...a další

+1/0
12.1.2015 7:38

J40a78r54o40m84í82r 66K13r20á19l 4660159204169

A to na tom něco mění ?

0/0
12.1.2015 8:35

M63a52r66t21i40n 30K72a59r18e54š 2266600418782

jistě, pro někoho výdělek ;-D

0/0
12.1.2015 8:53

A67l54e42x77a43n74d68r 19K12o93s40t36k21a 8682928916384

Mám pocit, že se to o tom materiálu nevědělo. Akorát je to úchylka celé naší společnosti. Produkují se tuny a tuny zbytečného odpadu, vzniklého při výrobě zbytečného spotřebního zboží. A aby to nevypadalo tak blbě, tak je pak třeba do základů cpán odpad místo štěrku. A bum, ono to nefunguje.

+1/−1
12.1.2015 7:42

L85i30b58o51r 78M32o25u81č88k69a 1808697105242

mohu vedet, co delate, poro koho pracujete? treba jste na tom prodeji toho zbytecneho spotrebniho zbozi tak zainterecovany, ze to ani netusite ... ;-)

0/0
12.1.2015 8:15

J34a50r87o44m64í76r 88K71r44á46l 4540499714809

A záleží na tom ?  Pokud si máme udržet aspoň trochu zdravé životní prostředí, pak je ten příspěvek zcela na místě.  Teď mám před sebou SD kartu v plastovém obalu cca 12x12 cm.  A ten obal je větší problém, než SD karta.

+1/0
12.1.2015 8:39

J13i19ř14í 65P26r26e39s39l 8823374874322

Řeknu ti to přesně. Když si necháš postavit dům z kartonu někde z ulice, tak ti není pomoci.

Ale pokud si necháš postavit dům z kartonu, který někdo vyrábí pro účel stavby domu, má jej certifikován pro jeho vlastnosti a garantuje ti, že ti ten materiál 20 let vydží, tak proč ne.

Pokud ti ten dům po 5 letech spadne, tak budeš muset absolvovat to stejné martyrium jako tyhle mosty.

0/0
12.1.2015 9:25

J26a94n 53J14e86m48e12l79k15a 1855330

Tak jestli je ta dálnice za cca 16 miliard a třeba se  bude muset jednou vybagrovat.. tak mi to nepříjde tak moc. Spíš mě klasicky překvapilo, že protistrana má náklady cca 25 milionů :-) Úředníci :-)

0/0
12.1.2015 11:43

J33a37n 25N49o24v84á21k 7965394598447

kdyby místo lití peněz advokátům to rovnou opravili tak už by bylo po problému.

+3/0
11.1.2015 23:53

F77r79a65n24t53i83š84e93k 66H60a55n42o59u92s27e39k 2587154478

Eurovia je autorizovaná firma a nemůže se vymlouvat na investora.Z titulu autorizace měla jednoznačně odmítnout nevhodný materiál a do vyřešení,přerušit veškeré práce..Za ty pohádky ,které dnes šíří a způsobené škody odejmout autorizaci a jednoznačně odsoudit k náhradě způsobených škod.Dle zápisů ještě posoudit vinu technického dozoru.Požádal někdo ze stran o závazné stanovisko stavební komory,která ze zákonu garantuje činnost autorizovaných osob?

+12/0
11.1.2015 23:35

J91o74s27e85f 79L38e10b76d24u54š71k39a 4582713813275

Najděte si co znamená to via. Prostě napříč politickým spektrem, takže stát, tedy daňový poplatník, má smůlu.

0/0
12.1.2015 0:15

F73r48a72n93t27i93š21e28k 72K77u93l64d56a96n 5546617914904

Já tomuhle nějak nerozumím. Eurovia neplní smlouvu ? Tak si u nás nic nepostaví. Co je na tom tak složitého ? Metrostav v Troji tak nějak postavil jiný most ? Samozřejmě 3x dražší.. To je reklama jak hrom. Kdo chce ještě firmu, která staví něco jiného než se po něm chce ? Kdo chce firmu, která neplní reklamační podmínky. Kdybych to platil já ze své kapsy tak už si neškrtnou...

+3/0
11.1.2015 23:04

A66n69n60a 93V84e85s53e17l69á 3499930301950

Problém bude ve stavebním dozoru z ŘSD a jejich schválení veškerých věcí . Eurovia je určitě z obliga. Jde o korupci v ŘSD, kterou zaplatila Eurovia.

+1/0
11.1.2015 23:20

J70a76r74o53m90í85r 20K29r96á62l 4970239124439

Pokud někdo staví něco, o čem si není jistý, že vydrží, neměl by stavět.  Anebo si to aspoň právně ošetřit s ŘSD.

+2/0
12.1.2015 7:25

M44a30r27t98i20n 47K66a14r22e66š 2796620858502

nemůže být určitě s obliga, protže s převzetím firmy ODS, převzala i záruky, pokud to nemají pořešeno jinak. což asi ne, jinak by to bylo zveřejněno. O tom,že tam byla korupce svědčí ceny vstupních materiálů, který byly navýšeny před stavbou, stejně jako cena samotné dálnice, která byla vyšší než jinde v česku

0/0
12.1.2015 9:27

L20u34k71á34š 51H80o33f86m80a52n 1633744802716

Počkejte, a jak chcete Eurovii bránit v tom, aby si nic nepostavila? Tím říkáte, že má stát záměrně porušovat zákon o veřejných zakázek. A i kdyby bylo možné podle zákona ji vylučovat z řízení, tak co byste dělal v případě, kdyby se v arbitráži ukázalo, že má pravdu? Souhlasil byste s tím, aby soud pak odškodnil majitele?

0/0
11.1.2015 23:42

J68o16s61e80f 82L51e18b86d51u50š83k82a 4392653643185

A nějaký zákon nařizuje, že dodavatelm musí být ten, kdo dodává zmetky? Postačí dát do podmínek výběrového řízení cosi o zkušenostech, referencích a vyrovnání se se státem.

+2/0
12.1.2015 0:17

J73i37n98d68ř18i72c90h 73Š70k31o20p56e48k 4735441440655

reference můžeš chtít max. 3 za posledních 5 let a prohlášení do smlouvy v duchu, že ochazeč prohlašuje, že nemá vůči zadavateli pohledávky, nevyřízené reklamace a pod. je protiprávní

0/0
12.1.2015 6:33

J94a45r16o14m98í79r 44K42r33á82l 4300499684519

Jednoduše.  Nikdo jí nevyloučí, ale tu veřejnou zakázku holt nedostane. ;-D

+1/0
12.1.2015 7:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.