Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Eurovia odmítá odpovědnost za problémové dálniční mosty v Ostravě

Společnost Eurovia se necítí odpovědna za vady a problémy s dálničními mosty v Ostravě. Odmítá je proto na vlastní náklady opravit. V tomto duchu odpoví na dopis Ředitelství silnic a dálnic, řekl v ČT předseda představenstva Martin Borovka. Zopakoval, že příčinou problému je nevhodný materiál v okolních násypech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J67a17n 74J40a86r63o45š 3193956269923

vidím, že dělat něco pro stát je super kšeft

0/0
14.1.2015 11:10

P13e65t49r 89S12e22d37i83v28y 6847228125877

tvl, jak muze pravni zastoupeni stat 180 mil Kc ??? Vite kolik pravniku za dvounasobek prumerne mzdy by mohlo byt zamestnano na RSD a na jak dlouho ?? Pak se divime, ze je tu nezamestnanost a penize utikaji z ekonomiky. Koruna klesa a obecne narod chudne.

0/0
13.1.2015 12:28

R56a51d43i51m 17D86u30d48a 3158749633320

Eurovia ještě nedávno říkala, že stav mostu je způsoben nekvalitní údržbou. Teď zase, že je to násypem. Co bude příště?...a vesele si mastí kapsy na státních zakázkách dál a dál...nikdo na ni nemá žádnou páku?

+2/0
12.1.2015 12:31

J23a78n 66J38e26m58e10l54k41a 1355310

Opravdu by mě zajímalo, zda se u  mostů shodlo ŘSD a Eurovia na tom, že je to zase tím struskoidním bordelem.

Jestli jsem to pochopil, tak u mostů by měl být pokles způsoben zešikmením pilířů v důsledku tlaku z boku. A to by mělo jít asi jednoznačně naměřit.. 

Toto vysvětlení by opět pro stát nemuselo být příliš šťastné vysvětlení. 

Mě by spíš zajímalo, zda opravdu bylo do základů dáno tolik betonu, kolik bylo naprojektováno. Zda beton neutekl někam jinam.

Zároveň nevěřím, že to někdo mosty za 20 milionů definitivně opraví.

Zasmál jsem se taky, že použitím struskoidního bordelu pod dálnici ubyly v Ostravě haldy. 

Ono se to asi bude řešit nějakým neustálým lepením a opravováním dálnice.

Bylo by to asi těžké poplatníkům teď přiznat naklady na novou stavbu. 

Ale myslím, že jednou to stejně bude muset vybagrovat. Nebo kdyby to bylo v Německou by se to prostě vybagrovalo a znovu.

A tím by z jedné haldy bylo možná 1,5 hald :-)

Nevím kolik byly původní náklady, ale předpokládám  obvyklou cenu  miliarda/km - 16 km, tedy cca 16 miliard za dálnici na bordelu.. Zajímalo by mě, kdo s tím nápadem přišel :-)

0/0
12.1.2015 11:28

J72i58ř75í 67H19o60r24á60k 9338655671

Tak to dáme k náhradě pracovníkům ŘSD. Konečně pak začnou brát hmotnou odpovědnost vážně.

+2/0
12.1.2015 10:36

R52a65d24i39m 43P41o93l79á33š98e20k 9726523219829

Hm, "studený odval" chápu jako přechodnou skládku přebytečného materiálu či relativně bezpečného odpadu určitého druhu. Neboli všechny materiály, které nebyly nijak zvlášt nebezpečné, tak tam vyváželi a vyváželi, dokud nebyla ta hromada tak velká, že překážela.

Problém pak vidím v tom, že materiál skládky nebyl homogenní.  Proto jakýkoliv certifikát je nesmysl. Pravděpodobně certifikace sloužila jenom k přenesení zodpovědnosti, ze strany Eurovie na ŘSD a ze strany ŘSD k zdůvodnění použití levného materiálu či využití odpadu k tomu, aby stavba byla zlevněna a úředníci tak mohli vykázat úsporu desítek miliónů. A ušetřené životní prostředí, nemuselo se těžit a ničit tak nějaké ložisko přírodního štěrku. No a takhle to dopadlo.

0/0
12.1.2015 10:21

V51l92a63d48i52m22í88r 42L82o36u55l62a 2648797612191

Neco nechápu. Mám pocit, že mosty se nestaví na násypu, ale na základech zapuštěných do rostlého terénu. Ano, k úpravě terénu okolo se potom použije zásyp, ale ten nemůže mít vliv na pohyb základů nebo konstrukce ležící na pilířích. Chápal bych, že zlobí napojení dálníce na mostní konstrukci, kde most je na pilířích a dálnice na násypu, ale podle mne násyp na konstrukci mostu nemá vliv.

Může to nějaký odborník vysvětlit?

0/0
12.1.2015 9:54

J48a92n 78N47o72v58á92k 7587887809886

Úředníci se prý ptali betonu, kdo za to může. A beton povídá: "Já nevím, já tam nebyl..." :-)

0/0
12.1.2015 9:22

J23i48ř31í 65P22r28e65s48l 8353274504392

Všechno vychází z toho, že byl použit nevhodný materiál do násypu a všechny vady na okolních objektech jsou jen důsledek. Jenže to tady vidí každý černobíle.

ŘSD určitě neřeklo nasypte tam tohle, řeklo použijte takový materiál s takovými vlastnostmi. Eurovia obstarala CERTIFIKOVANÝ materiál s požadovanými vlastnostmi, ŘSD ho schválila a problém byl na světě.

Jenže certifikovaný neznamená, že se skutečně jedná o vhodný materiál pro daný účel. Myslíte, že když na stejném materiálu byl už dříve postaven SHOPPING Park nebo Fakultní nemocnice v Porubě a všude je s tímto problém, tak všichni investoři byli hlupáci???

Problém je tudíž zřejmě trochu komplikovanější a většina lidí má na to náhled značně omezený.

+1/0
12.1.2015 9:19

J21a89n 11J43e76m33e91l11k10a 1855360

"Eurovia obstarala CERTIFIKOVANÝ materiál s požadovanými vlastnostmi, ŘSD ho schválila a problém byl na světě."

Já nevím, ale přece by schálením neměla přejít zodpovědnost na zákazníka. A obecně mi příjde, že u nás se často vymlouvá - stavební dozor schvál, stavební dozor podepsal.. Přece stavební dozor by měl být pro možnost lepší kontroly zákazníka. A ne jako záminka pro odmítání reklamací.

To jestli třeba firma dala podlad 20 cm a ne projektovaných 30 cm - na tom by podpis stavebního dozoru neměl nic měnit na odpovědnosti stavební firmy při reklamaci.

0/0
12.1.2015 11:40
Foto

K61a79r93e32l 11H61r78u24š27k86a 2101691758447

"Borovka v neděli zopakoval, že důvodem současného nerovnoměrného pohybu mostních opěr a praskáníkonstrukceje podle něj navezení nevhodného materiálu do okolních násypů. Konkrétní materiál, takzvaný studený odval, požadovalo ŘSD, řekl. Šlo prý o inovativní postup, který se v té době používal i v zahraničí."

Tak když ten studený val neumí udělat, tak se neměli do výběrového řízení vůbec hlásit ;-€

0/−1
12.1.2015 9:05

D10a37n22i35e68l 71N18o15v25á54k 1541710576169

studený odval (též označovaný jako struska smíšená s hutním odpadem, především dinasem a hutní keramikou). Jeho použití upravují prováděcí předpisy Ministerstva dopravy (Technické podmínky č. 138 – „Užití struskového kameniva do pozemních komunikací).

0/0
12.1.2015 11:53
Foto

K32a37r11e93l 90P47l68a86c96h11ý 6786486654519

Úplně mi to přijde jako schválně a skutečný. "vývar" je až z těch právních poplatků.

+1/0
12.1.2015 8:41
Foto

K15a38r82e77l 75P74l15a25c86h84ý 6546416644139

Dobry den. Proc neni video u clanku opatreno titulky, aby osoby s postizenim sluchu vedely, co se tam rika?

Kdybych to napsal pouze tem, kteri s tim mohou neco delat, nedozvedeli by se ostatni, ze je potreba videa titulkovat. Nejen kvuli osobam s postizenim sluchu, ale take treba kvuli tem, jenz se koukaji v noci a maji vypnuty zvuk, aby nerusili okoli.

0/0
12.1.2015 8:31

M73i71c94h10a67l 86H76o57r10k12ý 9675965954449

Já nerozumím jedné věci.Jak může stát firmě se kterou je ve sporu přiklepávat další zakázky?

+1/0
12.1.2015 8:17

K85a16m95i84l 92K42r39y20b39u67s 3854133746667

Dvacet roků jsem řídil stavby. Okamžitě dejte na černou listinu českou odnož francouzké EUROVIA, ať si v ČR už ani neškrkne. Dále potrestejte odpovědné osoby, kdy právní služby pro vyřízení reklamace byly 9 x dražší, než cena vlastní dopravy. Další příklad, jak se v Praze hrabou peníze do vlastních kapes!! ;-O

+2/−1
12.1.2015 8:08

D33a36n32i95e47l 11N98o29v53á77k 1451960536199

;-D

0/0
12.1.2015 12:07

J92e95n71d78a 88K21r82á56s74a 1259726788

Na všech sporech kolem výstavby dálnic nechápu,co tam dělal stavební dozor,co kontrolovali při "Kontrolních dnech ",kdo kontroloval a schvaloval zápisy ve stavebních denících ?:-P

+9/0
12.1.2015 7:57

J10o97z14e70f 72H44l89a39v55a10c 2825244280605

Nedělali nic. Přesně tam vidím problém i já.

+3/0
12.1.2015 8:19

J47a42n 96H13a87v31l62i49n97a 9554206209873

tak to je nas vice........by me zajimal stavebni denik, to musi byt dilko na urovni bratri Grimmu

+2/0
12.1.2015 10:03

E11d87u33a38r27d 34V73o65l18n88ý 8963774613818

Pokud je chyba na straně Eurovia,nikdy by už od státu nedostala zakázku.Těčka

+1/0
12.1.2015 7:43

L34i57b54o63r 74M74o10u88č29k16a 1758687615672

to by tu firmu proste mohli zavrti .. resp .. prost eby se prejmenovala a fungovalo by to dal ...

0/0
12.1.2015 8:08

L21i96b26o47r 44M26o64u64č88k91a 1928267505972

to by tu firmu proste mohli zavrti .. resp .. proste by se prejmenovala a fungovalo by to dal ...

0/0
12.1.2015 8:09

J64o17s48e57f 34D56u86š49e18k 1356144438284

Vůbec bych to neřešil - vyřadil bych Eurovii ze státních zakázek,Metrostav taktéž ( Trojský most a celá Blanka ) atd.V soukromé sféře to jaksi takto funguje. Problematický dodavatel - již není dodavatel.

+5/−2
12.1.2015 7:26

V48a30c21l41a11v 86M39e48d52e33k 5181842675655

U trojského mostu zadání změnil magistrát, ne Metrostav. S Blankou je to složitější, tam je to půl na půl, ale velkou část navýšení ceny má na svědomí také to, že jednotlivé městské části požadovaly provedení stavby jinak, než bylo v původním projektu.

+1/0
12.1.2015 9:56
Foto

O83l59d88ř55i35c26h 75V42y41k66y67d43a57l 1339921579944

Pan Borůvka argumentoval dobře, takže mám pocit, že ŘSD vyhodilo peníze za právníky zbytečně....

0/0
12.1.2015 6:53

M35i13c25h77a35l 50R48i69m18b64a40u98e33r 4889675773307

Jak to říkali mafiáni z klanu Gambino? Že stavebnictví je prostě nejlepší? :-P

+2/0
12.1.2015 1:15

K70a72r75e92l 46F75u84k90s95a 3284820160613

Vysvětlení Eurovie je logické - počkáme na vyjádření ŘSD. Nesmíme ale přehlédnout daleko důležitější průser - ty právní náklady. Absolutně nemorální (a samozřejmě že i netržní)...

+4/0
12.1.2015 0:03

A36l33e74x97a67n45d97r 56K28o28s89t32k46a 8572978216704

Vysvětlení. U takto velké stavby to přece nefunguje tak, že by Jarda s tartrovkou dojel na skládku, nechal si nasypat plnou korbu a odvezl to do základů. Někde musí být papír, kdo to podepsal a schválil, Logika mi říká, že patrně už v dokumentaci použité jako základ pro veřejnou soutěž bude položka: zhotovení náspů z materiálu XXX v objemu XXY metrů krychlových. Eurovia je sice firma pěkných vykuků, ale jestli to udělali dle požadavků zákazníka (což je možné) tak vcelku chápu, že se jim to nechce uznat jako záruční opravu.

+4/0
12.1.2015 5:52

L92i90b49o20r 56F18o65l98t17ý29n19e26k 2976265737704

Teď budu vařit z vody, ale pokud jako zákazník budu chtít postavit dům z kartonu a firma takovou zakázku přijme a barák při prvním dešti spadne, tak snad bude problém té firmy, že akceptovala materiál a neupozornila mě, že buď nesmí pršet nebo to z toho udělat neumí?

Stejně tady, pokud zákazník něco chce, tak buď to tak udělat umím nebo ho upozorním na to, že to je špatný nápad a nechám si podepsat, že zákazník ví o možných problémech a pokud to zákazník podepsat nechce, nejdu do toho.

Ale nejsem právník ani stavař a navíc jsme c ČR, takže kdo ví...

+5/0
12.1.2015 7:08

J50a29r41o51m15í69r 77K55r83á22l 4740649314529

Tak.  Jak tu čtu, tak v Eurovii věděli, co se tam vozí a že je to experiment a mohli vznést námitky.

0/0
12.1.2015 7:22

M84a45r79t48i20n 26K16a53r17e24š 2586980508712

ten experiment stál původně 20korun za tunu. V době stavby dálnice se cena zvedla na 200kč/t...a další

+1/0
12.1.2015 7:38

J36a16r97o86m47í26r 76K79r52á37l 4580289354279

A to na tom něco mění ?

0/0
12.1.2015 8:35

M66a71r72t85i59n 96K12a12r71e89š 2116250708982

jistě, pro někoho výdělek ;-D

0/0
12.1.2015 8:53

A56l15e45x16a81n40d38r 16K41o32s37t72k34a 8582278226764

Mám pocit, že se to o tom materiálu nevědělo. Akorát je to úchylka celé naší společnosti. Produkují se tuny a tuny zbytečného odpadu, vzniklého při výrobě zbytečného spotřebního zboží. A aby to nevypadalo tak blbě, tak je pak třeba do základů cpán odpad místo štěrku. A bum, ono to nefunguje.

+1/−1
12.1.2015 7:42

L47i40b56o56r 15M22o85u19č49k56a 1648167515812

mohu vedet, co delate, poro koho pracujete? treba jste na tom prodeji toho zbytecneho spotrebniho zbozi tak zainterecovany, ze to ani netusite ... ;-)

0/0
12.1.2015 8:15

J12a20r93o49m23í30r 27K95r97á54l 4420229544729

A záleží na tom ?  Pokud si máme udržet aspoň trochu zdravé životní prostředí, pak je ten příspěvek zcela na místě.  Teď mám před sebou SD kartu v plastovém obalu cca 12x12 cm.  A ten obal je větší problém, než SD karta.

+1/0
12.1.2015 8:39

J81i59ř70í 54P25r84e88s38l 8613594104492

Řeknu ti to přesně. Když si necháš postavit dům z kartonu někde z ulice, tak ti není pomoci.

Ale pokud si necháš postavit dům z kartonu, který někdo vyrábí pro účel stavby domu, má jej certifikován pro jeho vlastnosti a garantuje ti, že ti ten materiál 20 let vydží, tak proč ne.

Pokud ti ten dům po 5 letech spadne, tak budeš muset absolvovat to stejné martyrium jako tyhle mosty.

0/0
12.1.2015 9:25

J38a64n 10J37e27m22e91l18k17a 1555380

Tak jestli je ta dálnice za cca 16 miliard a třeba se  bude muset jednou vybagrovat.. tak mi to nepříjde tak moc. Spíš mě klasicky překvapilo, že protistrana má náklady cca 25 milionů :-) Úředníci :-)

0/0
12.1.2015 11:43

J60a72n 79N63o91v66á73k 7955434668697

kdyby místo lití peněz advokátům to rovnou opravili tak už by bylo po problému.

+3/0
11.1.2015 23:53

F33r59a27n12t56i50š41e72k 55H92a21n95o17u34s86e90k 2987144618

Eurovia je autorizovaná firma a nemůže se vymlouvat na investora.Z titulu autorizace měla jednoznačně odmítnout nevhodný materiál a do vyřešení,přerušit veškeré práce..Za ty pohádky ,které dnes šíří a způsobené škody odejmout autorizaci a jednoznačně odsoudit k náhradě způsobených škod.Dle zápisů ještě posoudit vinu technického dozoru.Požádal někdo ze stran o závazné stanovisko stavební komory,která ze zákonu garantuje činnost autorizovaných osob?

+12/0
11.1.2015 23:35

J80o92s28e66f 13L79e28b50d31u68š38k98a 4822463813235

Najděte si co znamená to via. Prostě napříč politickým spektrem, takže stát, tedy daňový poplatník, má smůlu.

0/0
12.1.2015 0:15

F68r64a71n28t79i22š98e30k 50K69u73l74d12a20n 5736557394394

Já tomuhle nějak nerozumím. Eurovia neplní smlouvu ? Tak si u nás nic nepostaví. Co je na tom tak složitého ? Metrostav v Troji tak nějak postavil jiný most ? Samozřejmě 3x dražší.. To je reklama jak hrom. Kdo chce ještě firmu, která staví něco jiného než se po něm chce ? Kdo chce firmu, která neplní reklamační podmínky. Kdybych to platil já ze své kapsy tak už si neškrtnou...

+3/0
11.1.2015 23:04

A85n51n81a 38V57e73s56e67l93á 3909410341560

Problém bude ve stavebním dozoru z ŘSD a jejich schválení veškerých věcí . Eurovia je určitě z obliga. Jde o korupci v ŘSD, kterou zaplatila Eurovia.

+1/0
11.1.2015 23:20

J33a87r53o74m90í77r 63K91r17á27l 4260559394349

Pokud někdo staví něco, o čem si není jistý, že vydrží, neměl by stavět.  Anebo si to aspoň právně ošetřit s ŘSD.

+2/0
12.1.2015 7:25

M88a20r44t27i55n 70K34a72r35e55š 2736730398932

nemůže být určitě s obliga, protže s převzetím firmy ODS, převzala i záruky, pokud to nemají pořešeno jinak. což asi ne, jinak by to bylo zveřejněno. O tom,že tam byla korupce svědčí ceny vstupních materiálů, který byly navýšeny před stavbou, stejně jako cena samotné dálnice, která byla vyšší než jinde v česku

0/0
12.1.2015 9:27

L33u87k20á75š 74H77o94f21m19a12n 1553384822106

Počkejte, a jak chcete Eurovii bránit v tom, aby si nic nepostavila? Tím říkáte, že má stát záměrně porušovat zákon o veřejných zakázek. A i kdyby bylo možné podle zákona ji vylučovat z řízení, tak co byste dělal v případě, kdyby se v arbitráži ukázalo, že má pravdu? Souhlasil byste s tím, aby soud pak odškodnil majitele?

0/0
11.1.2015 23:42

J61o61s70e92f 40L27e84b42d31u64š85k59a 4822933933305

A nějaký zákon nařizuje, že dodavatelm musí být ten, kdo dodává zmetky? Postačí dát do podmínek výběrového řízení cosi o zkušenostech, referencích a vyrovnání se se státem.

+2/0
12.1.2015 0:17

J86i79n12d87ř23i22c16h 16Š52k83o94p16e20k 4825641830765

reference můžeš chtít max. 3 za posledních 5 let a prohlášení do smlouvy v duchu, že ochazeč prohlašuje, že nemá vůči zadavateli pohledávky, nevyřízené reklamace a pod. je protiprávní

0/0
12.1.2015 6:33

J92a54r49o22m52í18r 53K44r50á93l 4260559874979

Jednoduše.  Nikdo jí nevyloučí, ale tu veřejnou zakázku holt nedostane. ;-D

+1/0
12.1.2015 7:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.