Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Česká tramvaj na baterky je odzkoušena v ostrém provozu. Míří do USA

Strojírenská společnost Inekon Group dokončila jako první v Česku vývoj tramvaje na bateriový pohon a její testování v ostrém provozu. Na řadě je nyní sériová výroba a dodávka prvních sedmi vozů pro americký Seattle za bezmála 30 milionů dolarů, tedy za více než 700 milionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R88a43d77i50m 11P47o71l63á18š19e17k 9676543759729

Dobrý nápad pro baterie. Dnešní baterie mají tak malou životnost, že aby se využil maximální počet nabíjecích cyklů baterie a tím i aby byly nejvíc ekonomické, musí proběhnout denně nejméně jeden cyklus.

To tramvaje, které mohou s více řidiči makat 24 hodin denně, splňují.

0/0
15.1.2015 15:16

J51a14n 34V88a38n26í42č81e45k 1434645521438

A proč tam nepoužijí třeba toto?

http://www.proelektrotechniky.cz/elektromobilita/71.php

0/0
15.1.2015 3:12

P80e27t10r 47V97e19s54e41l36ý 2129188873156

Žeby cena a značná složitost systému? A dovedete si představit jaké rušení musí způsobovat zapínání jednotlivých segmentů, popřípadě nájed sběrače na kolejnici pod proudem?

0/0
3.2.2015 11:04

R64o24m14a87n 20H62o42r91n60í27k 2785122784731

Nehledě na to, že ty baterie pár metráků mít budou, takže ať už je souprava napájená externě nebo z vlastního zdroje, stále s sebou vozí zbytečnou a ne zrovna nezanedbatelnou zátěž.

Když už, tak bych dojezd plně naložené soupravy zkrátil na 3-5km.

+1/0
14.1.2015 15:52

P16e96t44r 85S57u14c89h46ý 1188709194586

Přijde mi to jako zbytečné a nehospodárné. Baterie časem ztrácejí svou kapacitu, musí se dobíjet, podle typu baterie s nimi může být problém při mrazech atp. Navíc náklady na vybudování trolejí jsou mnohonásobně menší, než náklady na výstavbu kolejí ( které i tyto tramvaje mít musí). Takže se ušetří max. 10% nákladů za cenu spousty komplikací (ať už jde o poruchovost, nebo o to, že například 25% času stráví " na nabíječce" .

+1/−1
14.1.2015 14:49

P98a44v46e48l 95O45d83r73a12z37i93l 6354799317600

Tolik slov jen proto, že jste líný si přečíst článek...

+3/0
14.1.2015 15:50

R81o63m48a96n 67H33o12r57n95í50k 2535142964671

Provoz na baterie nebude zrovna hospodárný, podle mně bude primárně napájená z troleje, jen v případě výpadku napájení použije energii z baterie a bude moct jet dál namísto toho, aby zůstala nehybně stát.

+1/0
14.1.2015 14:40

M55a52r94t38i21n 27K95o52m64i80n93e38k 5760467221702

Ze ma tramvaj baterie neznamena ze na ne bude jezdit porad, ale naopak z 90% pojede pod troleji. Baterie je jen na vykryti nekolika mist bez troleje. Ucel je naprosto jiny nez co znate z aut...

+3/0
14.1.2015 11:32

T64o63m96á31š 36B97l21a13h84o55š 6506487945940

Na baterii jezdily už nechvalně slavné německé ponorky, a dokonce mnohem dál, než pouhých 16 km ... ;-D

0/−1
14.1.2015 10:52

M90i47c25h27a58l 41T64o24m61i35n17s27k81ý 9531685907864

Ekologická budoucnost je ve vodíku, nikoliv v neekologických akumulátorech.

+1/0
14.1.2015 9:26

P89e85t40r 85V56e81s69e69l44ý 2499198823696

My ale víme, že budoucnost patří aluminiu

0/0
3.2.2015 11:05

M78a10r57e72k 42B77e20n27d14a 5564564126385

nadpis článku je naprosto špatný! Nejenže ta tramvaj nejezdí na baterky ale na akumulátory, ale není to zdaleka první tramvaj této koncepce. Autora článku nakopat do pozadí ;-O

+2/0
14.1.2015 8:27

D89a14v54i53d 51H21a96m65b64á17l19e48k 4192770550814

tramvaje na "baterky" budou ekologické až tehdy, kdy nebude většina elektřiny vyráběna z uhlí..... ;-)  jinak mě článek potěšil až na ten konec s Číňany... [>-]!

+1/0
13.1.2015 21:22

J19i32ř81í 54K82o34c58u54r48e74k 6575724825438

Tramvaj (nejen na baterky) má tu výhodu, že při brždění elektřinu vyrábí. Narozdíl od autobusu se spalovacím motorem, který při brždění veškerou pohybovou energii promění na teplo = ztráta.

0/0
13.1.2015 21:48

M38i38c57h65a77l 25T25o91m37i21n26s14k70ý 9901195627644

Ztráta akumulátoru po několikaletém provozu tuto ztrátu mnohonásobně vynahradí :-P

+1/0
14.1.2015 9:23

P32a37v18e81l 73K12u29č13e40r58a 9152775938479

Po praze jezdila před 50 lety posunovací lokomotiva na baterie a nikdo z toho  senzaci  nedělal.

+4/0
13.1.2015 19:55

M24a31r35t78i60n 81K40o61m39i89n80e20k 5640497211432

A jeste drive jezdili akumulatorovy posunovacky na paru nebo stlaceny vzduch. To jen pro novinare je to novinka :)

+1/0
14.1.2015 11:16

J49o90s83e51f 29Z64a11h68á36l19k53a 4353289208476

Ne že bych chtěl nějak stranit plzeňské Škodě, ale ... Tramvajím Inekon se od dob rozchodu se Škodovkou prakticky nezměnil design ani skelet článků. A to je už tařka 15 let. Ze stránek Inekonu lze přečíst, že prodali všehovšudy 15ks tramvají v letech 2004-2005 (po třech do Ostravy, Olomouce, Seattlu, Portlandu a Washingtonu. Jinak ani ťuk. Nezdá se mě, že by do toho vývoje zase tolik dávali.

Pojíždění na baterky není žádná novinka (z hlediska patentovatelnosti). Použití mimo depa, tedy dojezd v řádech kilometrů je jen otázkou velikosti a váhy článků. Musí se vejít do kontejneru na střechu mezi ostatní trakční výzbroj a střechu (tramvaj) při tom nepřetěžovat.

+2/0
13.1.2015 18:12

M97a89r96t93i78n 91V39o36k32o13u92n 9478363703186

Diesel bude do center měst jistě lepší řešení než nudná baterie která nevypouští žádné výfukové plyny a jedy, to jste uhodil hřebíček na hlavičku

+3/−1
13.1.2015 14:01

M61a17r69t89i67n 30V36o74k81o23u62n 9978683163556

Dobré řešení do center měst

+3/0
13.1.2015 13:59

E21v51ž91e91n 90P22o69l70á29k 3138238671803

Možná jednou bude existovat opravdu ekonomická metoda skladování elektrické energie, ale do té doby by už vyšlo levněji instalovat tramvajím dieslový pohon.

+2/−7
13.1.2015 13:55

Z58b80y38n39ě59k 73P12r83o45c60h88á20z32k17a 8835413793336

Do historických center raději elektrobusy než je zaneřádit kolejemi.

+3/−2
13.1.2015 12:52

E33v79ž20e60n 11P55o45l58á47k 3908878651753

Můžete je Američanům financovat, jistě budou mít radost.

+1/−1
13.1.2015 13:49

J98i49ř77í 92K53o82c12u34r66e31k 6205604615808

Žejo, neměly by se v Praze vytrhat? A co elektrické osvětlení? Že by nebylo dostatečně historické? (je cca téhož data jako tramvaje). A když jsme u toho, nemělo by se z hitorického centra vyházet také zaneřádění hliníkem? Není tím pádem dostatečně historický. Mno a ještě toto: Beton, natož asfalt rozhodně není dostatečně historický, takže Estakádu nové skopejní odstřelit a postavit znova z kamene. Ikdyž ani ta železnice by se tak blízko hitorického centra vyskytovat neměla. A pak taky auta. Ty musí pryč, jediná přípustná doprava bude povoz. Totéž platí pro bicykly, jsou jen o 12 let starší nežli pražské tramvaje.

+1/0
13.1.2015 21:46

P68a82v38e38l 89Ř95a79p42e57k 7292566359915

Ekonomická šílenost. Ale co, daňový poplatník, zejména ten ještě nenarozený, to určitě rád zacvaká...

+1/−3
13.1.2015 12:29
Foto

J80a21n 81Č23e27r68m60á48k 4429398625107

spletli si titulek. ČÍNSKÁ !!! tramvaj na baterky...  ;-D;-D;-D

+1/−4
13.1.2015 12:28

M38i55c65h11a68l 58K98o30z86d61e29r19k11a 4910855421

To není ekolobby, tomu se říká Greenwashing. Když se někdo chlubí ekologií a ve skutečnosti znečišťuje úplně stejně jako ostatní.

Jinak ale vážně... Tramvaje nejsou o ekologii a nikdy nebyly. Prostě mají jiné vlastnosti než autobusy nebo metro a někde se prostě vyplatí.

+6/0
13.1.2015 12:07

M51i30c30h67a60l 12K89o51z52d14e51r10k22a 4470395301

Kur....  Zase příspěvek jinde než měl být.

+1/0
13.1.2015 12:08

K38r98y44š39t77o73f 98L30a35n47í40k 1609120805315

To mesto v Turecku se jmenuje Konya.

Meli tam dat baterie Panasonic, mne vydrzela v Toyote 11 let a v servisu kroutili hlavou. Skoda ze se samostatne nedaji koupit.

0/0
13.1.2015 9:56

P41a35v19e28l 22O70d11r96a47z13i22l 6964279577850

Beztak to bude z článků 18650 a ty se koupit daj.;-)

+1/0
13.1.2015 11:01

K82a57r41e89l 20V66o61h17n68o52u10t 4938299300507

Pro historická centra měst velmi dobrý nápad! Ale dá se to použít i jinak. Například není potřeba nějak řešit křižení jednotlivých drah.

+9/0
13.1.2015 9:36

J87a70n 31Č71e26k90a93l 7349675284414

Tak určení je pro americký trh, kde se budou pohybovat výhradně po centru a na krátkých trasách. Na konečné se vždycky dobije, a hotovo.

+2/0
13.1.2015 9:27

M60a40r27t80i56n 50M43o52t89y97č70k90a 6231687337654

Tak na nějakou nouzovku dobrý... Když klekne napájení v troleji, tak dojet na nejbližší zastávku...  Ale nemyslim si, že by to mělo potenciál nahradit konvenční napájení z troleje. Většinou si tramvaje pořizuje ten, kdo už infrastrukturu pro jejich provozování má...  Smysl to má u trolejbusů, kde bez jakýchkoli nákladů do infrastruktury můžeš prodloužit dojezd mimo troleje, ale to u tramvají jaksi není...

+4/−4
13.1.2015 8:45

Z65d28e27n51ě79k 55W59e42r89n34h10a66r91t 6577885232588

Tady jde spíš o to, že ta tramvaj pojede z konečné na trolej, pak přes nějaké historické náměstí na baterky a pak zase až na konečnou na trolej. Jde o to, aby se sundaly dráty přes nějaké památkově významné místo, kde by rušily nebo by se musely kotvit do historické budovy a podobně.

+21/−1
13.1.2015 8:48

K58a36t44e36ř22i11n65a 51V38ý32b79o95r56n61á 6480599349

Je to marný, je to marný, je to marný...:-)

+5/−1
13.1.2015 8:57

M74i17c25h47a85l 11A96n36t56o55n82í50n 6937116848228

Krásný příklad  toho, že  český výrobek  je  dobrý  a konkurence schopný.....jen  škoda, že po roce 89  byl  veškerý náš  průmysl  rozkraden a  vytunelován 8-o

+11/−18
13.1.2015 8:40

J42o86s34e96f 52Č64e61r74v22e57n74i62c85k38ý 9859504411263

Když byl VEŠKERÝ rozkraden a vytunelován, tak kde po celou dobu pracovali ti, co platili daně, kde se braly peníze ve státním rozpočtu, od kterých firem? Kdo exportoval výrobky do zahraničí? Atd., atd...

+24/−1
13.1.2015 8:44

J72o74s72e56f 38B18r78o66ž28e24k 7573375472671

V té době žádné dobré a konkurenceschopné výrobky neexistovaly !!

+9/−8
13.1.2015 9:08

2635684378513

tatrovka?

+2/−3
13.1.2015 9:54

P16e69t22r 41N13i89v20n48i21c97k70ý 3152514345537

Nedělej si iluze. Na západě Tatra nebyla konkurence schopná. Prodávala na méně vyspělých trzích Rusko, Čína, blízký východ. Tyto země zas byly na štíru s platbami. Takže bída.

+5/−2
13.1.2015 11:30

J37a19n 49K84u58b26í27č85e45k 3464271848191

zajímalo by mě jak je to s ekologií těch baterií, co napají auta, tramvaje...jesi to není jen eko loby, protože podle mě v baterii jsou škodlivé látky, likvidace je náročná....ale možná se pletu a v baterii roste tráva, běhají zajíci a zpívají ptáčci a tento organizmus pohání tramvaj :-)

+3/−4
13.1.2015 8:28

Z17d97e26n10ě44k 43W71e14r18n69h84a61r18t 6267205182618

Přesně tak, o tom se moc nemluví, ale už tak z letmého pohledu na názvy, které říkají, že v tom je Lithium, Kadmium a podobné věci je zjevné, že to asi moc dobré nebude. A pokud se elektro lobby povede to za cenu dotací rozšířit, bude ten problém docela růst, baterky mají omezenou životnost a ta recyklace nebude sranda...

+4/0
13.1.2015 8:31

R76a89d14o98s38l28a77v 19K21l33a30u33d74a 5244278794122

Je to ekologický. Ten kdo díky tomu dosáhl na dotace si mohl koupit domek s obrovskou zahradou, na které má trávník ve kterém žije sousta broučků, žížal a jiných živočichů:-)

+8/−1
13.1.2015 8:36

V49á93c96l36a70v 78S30v44o66b33o86d76a 5416158189

Když budeme takhle uvažovat,tak bychom musili zrušit i mobily. To je taky nějakých baterií.

+2/0
13.1.2015 8:57

R34a68d56o23s84l80a87v 30K17l88a20u23d47a 5384928524152

To jste poněkud mimo. Jako asi nikomu nevadí používání fotovoltaických článků u družic, nebo někde v horách kam je problém zavést elektřinu z rozvodné sítě.

+1/0
13.1.2015 8:59

M59i67l32a22n 81K89l96o69u68č42e14k 3410115778157

Mně nevadí používání fotovoltaických článků nikde, ať si je používá kdo chce kde chce.

0/0
13.1.2015 9:01

R90a50d24o27s37l18a19v 91K35l43a71u85d53a 5524768564282

To jistě, ale pokud možno za své. Nevidím důvod proč bych mu měl na to přispívat.

+5/0
13.1.2015 9:03

M82i94l27a83n 19K91l20o17u45č47e45k 3140665428657

To je ale otázka politická a ekonomická, né ekologie.

0/0
13.1.2015 9:04

R77a27d27o85s14l91a68v 22K88l61a90u41d56a 5884318664112

Což pochopitelně není pravda. Recyklace FVP je velmi náročná, to fakt není obyčejné sklo, křemík a měď. Takže čím víc se toho zbytečně vyrobí, tím víc se toho pak musí zlikvidovat. A kde budou za 30 let ty firmy až to budou muset platit?

+2/−1
13.1.2015 9:06

M57i34l30a40n 57K81l58o13u20č90e69k 3720875688117

Koupili si to, tak ať si to zlikvidují tak jak mají, to přeci není můj problém.

0/0
13.1.2015 9:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.