Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Česká tramvaj na baterky je odzkoušena v ostrém provozu. Míří do USA

Strojírenská společnost Inekon Group dokončila jako první v Česku vývoj tramvaje na bateriový pohon a její testování v ostrém provozu. Na řadě je nyní sériová výroba a dodávka prvních sedmi vozů pro americký Seattle za bezmála 30 milionů dolarů, tedy za více než 700 milionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R53a48d46i19m 56P56o83l26á27š50e44k 9706673789179

Dobrý nápad pro baterie. Dnešní baterie mají tak malou životnost, že aby se využil maximální počet nabíjecích cyklů baterie a tím i aby byly nejvíc ekonomické, musí proběhnout denně nejméně jeden cyklus.

To tramvaje, které mohou s více řidiči makat 24 hodin denně, splňují.

0/0
15.1.2015 15:16

J72a17n 95V77a61n57í93č68e73k 1864345661878

A proč tam nepoužijí třeba toto?

http://www.proelektrotechniky.cz/elektromobilita/71.php

0/0
15.1.2015 3:12

P62e61t43r 46V23e47s23e80l65ý 2779308543656

Žeby cena a značná složitost systému? A dovedete si představit jaké rušení musí způsobovat zapínání jednotlivých segmentů, popřípadě nájed sběrače na kolejnici pod proudem?

0/0
3.2.2015 11:04
Foto

R23o85m91a17n 60H61o22r33n79í19k 2865452534761

Nehledě na to, že ty baterie pár metráků mít budou, takže ať už je souprava napájená externě nebo z vlastního zdroje, stále s sebou vozí zbytečnou a ne zrovna nezanedbatelnou zátěž.

Když už, tak bych dojezd plně naložené soupravy zkrátil na 3-5km.

+1/0
14.1.2015 15:52

P94e53t76r 45S68u32c26h37ý 1648879114346

Přijde mi to jako zbytečné a nehospodárné. Baterie časem ztrácejí svou kapacitu, musí se dobíjet, podle typu baterie s nimi může být problém při mrazech atp. Navíc náklady na vybudování trolejí jsou mnohonásobně menší, než náklady na výstavbu kolejí ( které i tyto tramvaje mít musí). Takže se ušetří max. 10% nákladů za cenu spousty komplikací (ať už jde o poruchovost, nebo o to, že například 25% času stráví " na nabíječce" .

+1/−1
14.1.2015 14:49

P54a40v92e91l 50O27d56r17a91z80i81l 6804799737150

Tolik slov jen proto, že jste líný si přečíst článek...

+3/0
14.1.2015 15:50
Foto

R75o38m81a33n 59H76o93r45n84í22k 2105842844421

Provoz na baterie nebude zrovna hospodárný, podle mně bude primárně napájená z troleje, jen v případě výpadku napájení použije energii z baterie a bude moct jet dál namísto toho, aby zůstala nehybně stát.

+1/0
14.1.2015 14:40

M95a57r37t28i59n 36K66o91m85i26n45e27k 5950687131722

Ze ma tramvaj baterie neznamena ze na ne bude jezdit porad, ale naopak z 90% pojede pod troleji. Baterie je jen na vykryti nekolika mist bez troleje. Ucel je naprosto jiny nez co znate z aut...

+3/0
14.1.2015 11:32

T94o63m87á57š 21B61l35a16h76o74š 6766467575170

Na baterii jezdily už nechvalně slavné německé ponorky, a dokonce mnohem dál, než pouhých 16 km ... ;-D

0/−1
14.1.2015 10:52

M38i27c71h31a58l 83T34o53m60i24n77s18k45ý 9951165237584

Ekologická budoucnost je ve vodíku, nikoliv v neekologických akumulátorech.

+1/0
14.1.2015 9:26

P96e75t80r 48V15e30s95e84l84ý 2949118223816

My ale víme, že budoucnost patří aluminiu

0/0
3.2.2015 11:05

M61a89r54e38k 19B16e10n33d47a 5534884696195

nadpis článku je naprosto špatný! Nejenže ta tramvaj nejezdí na baterky ale na akumulátory, ale není to zdaleka první tramvaj této koncepce. Autora článku nakopat do pozadí ;-O

+2/0
14.1.2015 8:27

D37a43v42i53d 89H20a69m60b27á48l80e35k 4892210500344

tramvaje na "baterky" budou ekologické až tehdy, kdy nebude většina elektřiny vyráběna z uhlí..... ;-)  jinak mě článek potěšil až na ten konec s Číňany... [>-]!

+1/0
13.1.2015 21:22

J73i98ř38í 51K48o41c26u27r89e67k 6965174585738

Tramvaj (nejen na baterky) má tu výhodu, že při brždění elektřinu vyrábí. Narozdíl od autobusu se spalovacím motorem, který při brždění veškerou pohybovou energii promění na teplo = ztráta.

0/0
13.1.2015 21:48

M38i37c59h44a21l 68T50o51m51i21n11s22k10ý 9711155567824

Ztráta akumulátoru po několikaletém provozu tuto ztrátu mnohonásobně vynahradí :-P

+1/0
14.1.2015 9:23

P26a88v82e22l 79K88u41č67e87r12a 9262355988529

Po praze jezdila před 50 lety posunovací lokomotiva na baterie a nikdo z toho  senzaci  nedělal.

+4/0
13.1.2015 19:55

M71a53r68t74i51n 97K40o76m39i64n33e57k 5860407461292

A jeste drive jezdili akumulatorovy posunovacky na paru nebo stlaceny vzduch. To jen pro novinare je to novinka :)

+1/0
14.1.2015 11:16

J25o55s83e20f 24Z89a68h89á25l57k69a 4133529798486

Ne že bych chtěl nějak stranit plzeňské Škodě, ale ... Tramvajím Inekon se od dob rozchodu se Škodovkou prakticky nezměnil design ani skelet článků. A to je už tařka 15 let. Ze stránek Inekonu lze přečíst, že prodali všehovšudy 15ks tramvají v letech 2004-2005 (po třech do Ostravy, Olomouce, Seattlu, Portlandu a Washingtonu. Jinak ani ťuk. Nezdá se mě, že by do toho vývoje zase tolik dávali.

Pojíždění na baterky není žádná novinka (z hlediska patentovatelnosti). Použití mimo depa, tedy dojezd v řádech kilometrů je jen otázkou velikosti a váhy článků. Musí se vejít do kontejneru na střechu mezi ostatní trakční výzbroj a střechu (tramvaj) při tom nepřetěžovat.

+2/0
13.1.2015 18:12

M34a25r21t58i49n 56V12o40k15o83u85n 9228523563556

Diesel bude do center měst jistě lepší řešení než nudná baterie která nevypouští žádné výfukové plyny a jedy, to jste uhodil hřebíček na hlavičku

+3/−1
13.1.2015 14:01

M41a53r36t51i81n 11V79o25k42o57u62n 9988843353506

Dobré řešení do center měst

+3/0
13.1.2015 13:59

E69v72ž85e84n 83P32o71l28á87k 3788678521533

Možná jednou bude existovat opravdu ekonomická metoda skladování elektrické energie, ale do té doby by už vyšlo levněji instalovat tramvajím dieslový pohon.

+2/−7
13.1.2015 13:55

Z14b39y14n56ě47k 67P11r38o58c25h38á65z33k44a 8955263903926

Do historických center raději elektrobusy než je zaneřádit kolejemi.

+3/−2
13.1.2015 12:52

E12v54ž78e43n 25P48o65l71á71k 3198818181623

Můžete je Američanům financovat, jistě budou mít radost.

+1/−1
13.1.2015 13:49

J13i42ř36í 70K37o28c57u52r46e66k 6495414245708

Žejo, neměly by se v Praze vytrhat? A co elektrické osvětlení? Že by nebylo dostatečně historické? (je cca téhož data jako tramvaje). A když jsme u toho, nemělo by se z hitorického centra vyházet také zaneřádění hliníkem? Není tím pádem dostatečně historický. Mno a ještě toto: Beton, natož asfalt rozhodně není dostatečně historický, takže Estakádu nové skopejní odstřelit a postavit znova z kamene. Ikdyž ani ta železnice by se tak blízko hitorického centra vyskytovat neměla. A pak taky auta. Ty musí pryč, jediná přípustná doprava bude povoz. Totéž platí pro bicykly, jsou jen o 12 let starší nežli pražské tramvaje.

+1/0
13.1.2015 21:46

P55a28v97e36l 32Ř71a86p73e49k 7972356949875

Ekonomická šílenost. Ale co, daňový poplatník, zejména ten ještě nenarozený, to určitě rád zacvaká...

+1/−3
13.1.2015 12:29
Foto

J18a81n 95Č39e28r75m17á74k 4629898175357

spletli si titulek. ČÍNSKÁ !!! tramvaj na baterky...  ;-D;-D;-D

+1/−4
13.1.2015 12:28

M87i72c45h59a18l 21K93o83z33d94e25r52k20a 4550845901

To není ekolobby, tomu se říká Greenwashing. Když se někdo chlubí ekologií a ve skutečnosti znečišťuje úplně stejně jako ostatní.

Jinak ale vážně... Tramvaje nejsou o ekologii a nikdy nebyly. Prostě mají jiné vlastnosti než autobusy nebo metro a někde se prostě vyplatí.

+6/0
13.1.2015 12:07

M25i67c86h71a11l 32K69o43z64d70e20r22k47a 4620805641

Kur....  Zase příspěvek jinde než měl být.

+1/0
13.1.2015 12:08

K18r28y96š82t24o38f 89L89a24n11í14k 1839850795855

To mesto v Turecku se jmenuje Konya.

Meli tam dat baterie Panasonic, mne vydrzela v Toyote 11 let a v servisu kroutili hlavou. Skoda ze se samostatne nedaji koupit.

0/0
13.1.2015 9:56

P18a29v31e82l 47O32d30r62a86z49i74l 6254539497820

Beztak to bude z článků 18650 a ty se koupit daj.;-)

+1/0
13.1.2015 11:01

K71a85r41e44l 87V12o37h87n18o10u39t 4958819860317

Pro historická centra měst velmi dobrý nápad! Ale dá se to použít i jinak. Například není potřeba nějak řešit křižení jednotlivých drah.

+9/0
13.1.2015 9:36

J65a59n 77Č90e34k13a28l 7419965274844

Tak určení je pro americký trh, kde se budou pohybovat výhradně po centru a na krátkých trasách. Na konečné se vždycky dobije, a hotovo.

+2/0
13.1.2015 9:27

M96a43r94t74i62n 73M46o73t28y42č97k54a 6451967167914

Tak na nějakou nouzovku dobrý... Když klekne napájení v troleji, tak dojet na nejbližší zastávku...  Ale nemyslim si, že by to mělo potenciál nahradit konvenční napájení z troleje. Většinou si tramvaje pořizuje ten, kdo už infrastrukturu pro jejich provozování má...  Smysl to má u trolejbusů, kde bez jakýchkoli nákladů do infrastruktury můžeš prodloužit dojezd mimo troleje, ale to u tramvají jaksi není...

+4/−4
13.1.2015 8:45

Z42d74e46n91ě34k 79W98e28r19n65h74a58r58t 6677675102478

Tady jde spíš o to, že ta tramvaj pojede z konečné na trolej, pak přes nějaké historické náměstí na baterky a pak zase až na konečnou na trolej. Jde o to, aby se sundaly dráty přes nějaké památkově významné místo, kde by rušily nebo by se musely kotvit do historické budovy a podobně.

+21/−1
13.1.2015 8:48

K69a26t39e53ř22i35n75a 31V45ý23b12o32r60n33á 6550369959

Je to marný, je to marný, je to marný...:-)

+5/−1
13.1.2015 8:57

M35i97c31h80a91l 72A63n95t55o53n18í70n 6247686738408

Krásný příklad  toho, že  český výrobek  je  dobrý  a konkurence schopný.....jen  škoda, že po roce 89  byl  veškerý náš  průmysl  rozkraden a  vytunelován 8-o

+11/−18
13.1.2015 8:40

J53o96s37e89f 62Č87e62r20v26e12n43i85c25k85ý 9149514131323

Když byl VEŠKERÝ rozkraden a vytunelován, tak kde po celou dobu pracovali ti, co platili daně, kde se braly peníze ve státním rozpočtu, od kterých firem? Kdo exportoval výrobky do zahraničí? Atd., atd...

+24/−1
13.1.2015 8:44

J70o41s12e25f 88B33r66o89ž26e79k 7313235742971

V té době žádné dobré a konkurenceschopné výrobky neexistovaly !!

+9/−8
13.1.2015 9:08

2435584308783

tatrovka?

+2/−3
13.1.2015 9:54

P57e97t16r 72N19i68v69n75i69c29k19ý 3402664135297

Nedělej si iluze. Na západě Tatra nebyla konkurence schopná. Prodávala na méně vyspělých trzích Rusko, Čína, blízký východ. Tyto země zas byly na štíru s platbami. Takže bída.

+5/−2
13.1.2015 11:30

H21o46n13z97a 51K81u48b66i94c97e46k 4407935879680

zajímalo by mě jak je to s ekologií těch baterií, co napají auta, tramvaje...jesi to není jen eko loby, protože podle mě v baterii jsou škodlivé látky, likvidace je náročná....ale možná se pletu a v baterii roste tráva, běhají zajíci a zpívají ptáčci a tento organizmus pohání tramvaj :-)

+3/−4
13.1.2015 8:28

Z86d81e37n83ě72k 55W33e64r68n91h56a28r56t 6957695162498

Přesně tak, o tom se moc nemluví, ale už tak z letmého pohledu na názvy, které říkají, že v tom je Lithium, Kadmium a podobné věci je zjevné, že to asi moc dobré nebude. A pokud se elektro lobby povede to za cenu dotací rozšířit, bude ten problém docela růst, baterky mají omezenou životnost a ta recyklace nebude sranda...

+4/0
13.1.2015 8:31

R64a20d55o86s95l54a31v 36K74l59a48u76d21a 5324388804812

Je to ekologický. Ten kdo díky tomu dosáhl na dotace si mohl koupit domek s obrovskou zahradou, na které má trávník ve kterém žije sousta broučků, žížal a jiných živočichů:-)

+8/−1
13.1.2015 8:36

V60á31c57l38a29v 55S65v23o48b39o59d35a 5296198989

Když budeme takhle uvažovat,tak bychom musili zrušit i mobily. To je taky nějakých baterií.

+2/0
13.1.2015 8:57

R37a39d90o39s77l23a10v 84K81l61a45u79d72a 5254908794332

To jste poněkud mimo. Jako asi nikomu nevadí používání fotovoltaických článků u družic, nebo někde v horách kam je problém zavést elektřinu z rozvodné sítě.

+1/0
13.1.2015 8:59

M89i75l23a19n 83K90l35o89u98č30e82k 3160915758497

Mně nevadí používání fotovoltaických článků nikde, ať si je používá kdo chce kde chce.

0/0
13.1.2015 9:01

R40a39d77o82s91l47a51v 13K47l31a72u55d67a 5194858504322

To jistě, ale pokud možno za své. Nevidím důvod proč bych mu měl na to přispívat.

+5/0
13.1.2015 9:03

M47i78l11a39n 42K84l28o55u10č13e87k 3230785128747

To je ale otázka politická a ekonomická, né ekologie.

0/0
13.1.2015 9:04

R68a69d39o41s84l23a95v 40K52l34a19u71d62a 5284788324882

Což pochopitelně není pravda. Recyklace FVP je velmi náročná, to fakt není obyčejné sklo, křemík a měď. Takže čím víc se toho zbytečně vyrobí, tím víc se toho pak musí zlikvidovat. A kde budou za 30 let ty firmy až to budou muset platit?

+2/−1
13.1.2015 9:06

M44i42l83a54n 96K47l11o95u91č64e46k 3460475258337

Koupili si to, tak ať si to zlikvidují tak jak mají, to přeci není můj problém.

0/0
13.1.2015 9:29





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.