Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

Česká tramvaj na baterky je odzkoušena v ostrém provozu. Míří do USA

Strojírenská společnost Inekon Group dokončila jako první v Česku vývoj tramvaje na bateriový pohon a její testování v ostrém provozu. Na řadě je nyní sériová výroba a dodávka prvních sedmi vozů pro americký Seattle za bezmála 30 milionů dolarů, tedy za více než 700 milionů korun.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
RP

Dobrý nápad pro baterie. Dnešní baterie mají tak malou životnost, že aby se využil maximální počet nabíjecích cyklů baterie a tím i aby byly nejvíc ekonomické, musí proběhnout denně nejméně jeden cyklus.

To tramvaje, které mohou s více řidiči makat 24 hodin denně, splňují.

0 0
možnosti
PV

Žeby cena a značná složitost systému? A dovedete si představit jaké rušení musí způsobovat zapínání jednotlivých segmentů, popřípadě nájed sběrače na kolejnici pod proudem?

0 0
možnosti
RH

Nehledě na to, že ty baterie pár metráků mít budou, takže ať už je souprava napájená externě nebo z vlastního zdroje, stále s sebou vozí zbytečnou a ne zrovna nezanedbatelnou zátěž.

Když už, tak bych dojezd plně naložené soupravy zkrátil na 3-5km.

1 0
možnosti
PS

P96e45t92r 11S18u40c69h10ý

14. 1. 2015 14:49

Přijde mi to jako zbytečné a nehospodárné. Baterie časem ztrácejí svou kapacitu, musí se dobíjet, podle typu baterie s nimi může být problém při mrazech atp. Navíc náklady na vybudování trolejí jsou mnohonásobně menší, než náklady na výstavbu kolejí ( které i tyto tramvaje mít musí). Takže se ušetří max. 10% nákladů za cenu spousty komplikací (ať už jde o poruchovost, nebo o to, že například 25% času stráví " na nabíječce" .

1 1
možnosti
PO

Tolik slov jen proto, že jste líný si přečíst článek...

3 0
možnosti
RH

Provoz na baterie nebude zrovna hospodárný, podle mně bude primárně napájená z troleje, jen v případě výpadku napájení použije energii z baterie a bude moct jet dál namísto toho, aby zůstala nehybně stát.

1 0
možnosti
MK

Ze ma tramvaj baterie neznamena ze na ne bude jezdit porad, ale naopak z 90% pojede pod troleji. Baterie je jen na vykryti nekolika mist bez troleje. Ucel je naprosto jiny nez co znate z aut...

3 0
možnosti
TB

Na baterii jezdily už nechvalně slavné německé ponorky, a dokonce mnohem dál, než pouhých 16 km ... ;-D

0 1
možnosti
MT

Ekologická budoucnost je ve vodíku, nikoliv v neekologických akumulátorech.

1 0
možnosti
PV

My ale víme, že budoucnost patří aluminiu

0 0
možnosti
MB

nadpis článku je naprosto špatný! Nejenže ta tramvaj nejezdí na baterky ale na akumulátory, ale není to zdaleka první tramvaj této koncepce. Autora článku nakopat do pozadí ;-O

2 0
možnosti
DH

tramvaje na "baterky" budou ekologické až tehdy, kdy nebude většina elektřiny vyráběna z uhlí..... ;-)  jinak mě článek potěšil až na ten konec s Číňany... [>-]!

1 0
možnosti
JK

Tramvaj (nejen na baterky) má tu výhodu, že při brždění elektřinu vyrábí. Narozdíl od autobusu se spalovacím motorem, který při brždění veškerou pohybovou energii promění na teplo = ztráta.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Rusové se vrací. Putin propagandisticky slaví a těží z toho i tamní ekonomika

3. května 2024

Počátek války na Ukrajině vyvolal mezi některými Rusy už v únoru roku 2022 velké obavy. Během...

Z prodejen mizí košíky do ruky. Hodily se na malý nákup, skuhrají zákazníci

1. května 2024

Z českých obchodů začínají mizet malé příruční nákupní košíky. Zákazníci se tak často musí spokojit...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Boom prodejů kol opadl. Prodejci mají plné sklady, zákazníci čekají na slevy

28. dubna 2024

Trh s jízdními koly a cyklovybavením se v Česku propadl o třetinu. Může za to ochlazení covidového...

Upozornili na výrobní vady letadel Boeing, oba během měsíce zemřeli

3. května 2024  18:23

Po krátké nemoci zemřel bývalý auditor kvality u dodavatele společnosti Boeing, který vůči letecké...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KOMENTÁŘ: Po solárním tunelu je tu další. Možná ještě větší

2. května 2024

Premium Čeští solární lobbisté otevírají šampaňské, protože se otevřela cesta k dalšímu solárnímu Klondiku,...

Jak uspořit a zabránit impulzivnímu nákupu? Číňanky hledají rady na sítích

4. května 2024

Čínské ženy na sociálních sítích hledají návody na to, jak ušetřit finance. Podporují se také v...

Jižní Korea bojuje se smrskflací. Výrobci i prodejci musí hlásit zmenšení zboží

4. května 2024

Jihokorejský antimonopolní úřad se vydal do boje proti smrskflaci. Výrobci a dodavatelé potravin...

No nekupte to. V Amsterdamu nabízejí parkovací místo za půl milionu eur

4. května 2024  13:06

Není tohle výhodná koupě? Jeden realitní portál v Nizozemsku nabízí v centru Amsterdamu prodej...

Sektorová daň by podtrhla nohy rozvoji Česka, říká šéf Komerční banky

4. května 2024

Diskutovaná sektorová daň, která by zdaňovala veškeré zisky v tuzemsku působících domů, by podle...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!