Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Česká tramvaj na baterky je odzkoušena v ostrém provozu. Míří do USA

Strojírenská společnost Inekon Group dokončila jako první v Česku vývoj tramvaje na bateriový pohon a její testování v ostrém provozu. Na řadě je nyní sériová výroba a dodávka prvních sedmi vozů pro americký Seattle za bezmála 30 milionů dolarů, tedy za více než 700 milionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R50a57d91i52m 85P90o35l26á18š59e60k 9406743979869

Dobrý nápad pro baterie. Dnešní baterie mají tak malou životnost, že aby se využil maximální počet nabíjecích cyklů baterie a tím i aby byly nejvíc ekonomické, musí proběhnout denně nejméně jeden cyklus.

To tramvaje, které mohou s více řidiči makat 24 hodin denně, splňují.

0/0
15.1.2015 15:16

J38a21n 63V49a53n18í40č11e65k 1464595881418

A proč tam nepoužijí třeba toto?

http://www.proelektrotechniky.cz/elektromobilita/71.php

0/0
15.1.2015 3:12

P76e51t66r 70V70e61s93e22l58ý 2109148253966

Žeby cena a značná složitost systému? A dovedete si představit jaké rušení musí způsobovat zapínání jednotlivých segmentů, popřípadě nájed sběrače na kolejnici pod proudem?

0/0
3.2.2015 11:04
Foto

R24o97m44a47n 34H67o71r92n95í83k 2865622334191

Nehledě na to, že ty baterie pár metráků mít budou, takže ať už je souprava napájená externě nebo z vlastního zdroje, stále s sebou vozí zbytečnou a ne zrovna nezanedbatelnou zátěž.

Když už, tak bych dojezd plně naložené soupravy zkrátil na 3-5km.

+1/0
14.1.2015 15:52

P55e35t15r 36S11u93c95h41ý 1178939694136

Přijde mi to jako zbytečné a nehospodárné. Baterie časem ztrácejí svou kapacitu, musí se dobíjet, podle typu baterie s nimi může být problém při mrazech atp. Navíc náklady na vybudování trolejí jsou mnohonásobně menší, než náklady na výstavbu kolejí ( které i tyto tramvaje mít musí). Takže se ušetří max. 10% nákladů za cenu spousty komplikací (ať už jde o poruchovost, nebo o to, že například 25% času stráví " na nabíječce" .

+1/−1
14.1.2015 14:49

P46a92v25e62l 63O44d38r20a25z13i31l 6984349317680

Tolik slov jen proto, že jste líný si přečíst článek...

+3/0
14.1.2015 15:50
Foto

R37o79m66a78n 17H46o52r47n85í52k 2725122304111

Provoz na baterie nebude zrovna hospodárný, podle mně bude primárně napájená z troleje, jen v případě výpadku napájení použije energii z baterie a bude moct jet dál namísto toho, aby zůstala nehybně stát.

+1/0
14.1.2015 14:40

M82a89r49t77i31n 31K78o76m43i30n51e34k 5220927521142

Ze ma tramvaj baterie neznamena ze na ne bude jezdit porad, ale naopak z 90% pojede pod troleji. Baterie je jen na vykryti nekolika mist bez troleje. Ucel je naprosto jiny nez co znate z aut...

+3/0
14.1.2015 11:32

T16o11m79á34š 67B60l49a24h61o65š 6926547395190

Na baterii jezdily už nechvalně slavné německé ponorky, a dokonce mnohem dál, než pouhých 16 km ... ;-D

0/−1
14.1.2015 10:52

M89i42c17h19a42l 22T80o31m13i98n89s59k46ý 9461365817344

Ekologická budoucnost je ve vodíku, nikoliv v neekologických akumulátorech.

+1/0
14.1.2015 9:26

P59e93t81r 46V71e31s95e42l31ý 2499358253646

My ale víme, že budoucnost patří aluminiu

0/0
3.2.2015 11:05

M33a47r33e39k 19B27e12n59d40a 5324834976795

nadpis článku je naprosto špatný! Nejenže ta tramvaj nejezdí na baterky ale na akumulátory, ale není to zdaleka první tramvaj této koncepce. Autora článku nakopat do pozadí ;-O

+2/0
14.1.2015 8:27

D43a18v24i13d 86H79a41m43b59á56l72e28k 4202200760204

tramvaje na "baterky" budou ekologické až tehdy, kdy nebude většina elektřiny vyráběna z uhlí..... ;-)  jinak mě článek potěšil až na ten konec s Číňany... [>-]!

+1/0
13.1.2015 21:22

J71i55ř16í 48K70o66c22u22r16e27k 6635314985638

Tramvaj (nejen na baterky) má tu výhodu, že při brždění elektřinu vyrábí. Narozdíl od autobusu se spalovacím motorem, který při brždění veškerou pohybovou energii promění na teplo = ztráta.

0/0
13.1.2015 21:48

M59i61c73h50a61l 34T16o46m47i44n32s93k72ý 9891595217974

Ztráta akumulátoru po několikaletém provozu tuto ztrátu mnohonásobně vynahradí :-P

+1/0
14.1.2015 9:23

P16a35v48e67l 76K77u58č19e76r94a 9122955698259

Po praze jezdila před 50 lety posunovací lokomotiva na baterie a nikdo z toho  senzaci  nedělal.

+4/0
13.1.2015 19:55

M20a43r95t96i21n 54K68o58m52i14n34e17k 5700257761932

A jeste drive jezdili akumulatorovy posunovacky na paru nebo stlaceny vzduch. To jen pro novinare je to novinka :)

+1/0
14.1.2015 11:16

J31o61s94e28f 57Z95a59h94á81l82k24a 4413849388146

Ne že bych chtěl nějak stranit plzeňské Škodě, ale ... Tramvajím Inekon se od dob rozchodu se Škodovkou prakticky nezměnil design ani skelet článků. A to je už tařka 15 let. Ze stránek Inekonu lze přečíst, že prodali všehovšudy 15ks tramvají v letech 2004-2005 (po třech do Ostravy, Olomouce, Seattlu, Portlandu a Washingtonu. Jinak ani ťuk. Nezdá se mě, že by do toho vývoje zase tolik dávali.

Pojíždění na baterky není žádná novinka (z hlediska patentovatelnosti). Použití mimo depa, tedy dojezd v řádech kilometrů je jen otázkou velikosti a váhy článků. Musí se vejít do kontejneru na střechu mezi ostatní trakční výzbroj a střechu (tramvaj) při tom nepřetěžovat.

+2/0
13.1.2015 18:12

M50a77r29t22i60n 75V92o48k66o38u57n 9818443433696

Diesel bude do center měst jistě lepší řešení než nudná baterie která nevypouští žádné výfukové plyny a jedy, to jste uhodil hřebíček na hlavičku

+3/−1
13.1.2015 14:01

M16a43r41t82i72n 49V11o50k67o24u82n 9108243373406

Dobré řešení do center měst

+3/0
13.1.2015 13:59

E37v73ž23e10n 83P39o51l13á25k 3278388231373

Možná jednou bude existovat opravdu ekonomická metoda skladování elektrické energie, ale do té doby by už vyšlo levněji instalovat tramvajím dieslový pohon.

+2/−7
13.1.2015 13:55

Z98b23y25n61ě22k 76P79r98o12c64h63á49z36k61a 8975763743776

Do historických center raději elektrobusy než je zaneřádit kolejemi.

+3/−2
13.1.2015 12:52

E20v35ž11e83n 67P44o59l39á64k 3408258641443

Můžete je Američanům financovat, jistě budou mít radost.

+1/−1
13.1.2015 13:49

J35i72ř61í 67K10o67c48u12r60e59k 6375704585458

Žejo, neměly by se v Praze vytrhat? A co elektrické osvětlení? Že by nebylo dostatečně historické? (je cca téhož data jako tramvaje). A když jsme u toho, nemělo by se z hitorického centra vyházet také zaneřádění hliníkem? Není tím pádem dostatečně historický. Mno a ještě toto: Beton, natož asfalt rozhodně není dostatečně historický, takže Estakádu nové skopejní odstřelit a postavit znova z kamene. Ikdyž ani ta železnice by se tak blízko hitorického centra vyskytovat neměla. A pak taky auta. Ty musí pryč, jediná přípustná doprava bude povoz. Totéž platí pro bicykly, jsou jen o 12 let starší nežli pražské tramvaje.

+1/0
13.1.2015 21:46

P43a13v88e14l 48Ř51a59p12e11k 7872246549795

Ekonomická šílenost. Ale co, daňový poplatník, zejména ten ještě nenarozený, to určitě rád zacvaká...

+1/−3
13.1.2015 12:29
Foto

J11a81n 21Č49e82r46m30á37k 4769748925967

spletli si titulek. ČÍNSKÁ !!! tramvaj na baterky...  ;-D;-D;-D

+1/−4
13.1.2015 12:28

M19i36c74h59a75l 72K22o19z98d25e36r74k35a 4760235841

To není ekolobby, tomu se říká Greenwashing. Když se někdo chlubí ekologií a ve skutečnosti znečišťuje úplně stejně jako ostatní.

Jinak ale vážně... Tramvaje nejsou o ekologii a nikdy nebyly. Prostě mají jiné vlastnosti než autobusy nebo metro a někde se prostě vyplatí.

+6/0
13.1.2015 12:07

M32i70c72h53a55l 86K47o30z49d20e53r34k37a 4170665381

Kur....  Zase příspěvek jinde než měl být.

+1/0
13.1.2015 12:08

K95r17y39š25t83o52f 35L24a11n45í80k 1859540455235

To mesto v Turecku se jmenuje Konya.

Meli tam dat baterie Panasonic, mne vydrzela v Toyote 11 let a v servisu kroutili hlavou. Skoda ze se samostatne nedaji koupit.

0/0
13.1.2015 9:56

P16a32v45e14l 15O11d48r51a31z88i54l 6194659297860

Beztak to bude z článků 18650 a ty se koupit daj.;-)

+1/0
13.1.2015 11:01

K80a90r57e97l 78V27o47h97n10o79u44t 4588519190157

Pro historická centra měst velmi dobrý nápad! Ale dá se to použít i jinak. Například není potřeba nějak řešit křižení jednotlivých drah.

+9/0
13.1.2015 9:36

J60a74n 13Č95e47k12a91l 7129605374564

Tak určení je pro americký trh, kde se budou pohybovat výhradně po centru a na krátkých trasách. Na konečné se vždycky dobije, a hotovo.

+2/0
13.1.2015 9:27

M65a17r35t39i43n 69M94o24t63y88č37k56a 6661957687334

Tak na nějakou nouzovku dobrý... Když klekne napájení v troleji, tak dojet na nejbližší zastávku...  Ale nemyslim si, že by to mělo potenciál nahradit konvenční napájení z troleje. Většinou si tramvaje pořizuje ten, kdo už infrastrukturu pro jejich provozování má...  Smysl to má u trolejbusů, kde bez jakýchkoli nákladů do infrastruktury můžeš prodloužit dojezd mimo troleje, ale to u tramvají jaksi není...

+4/−4
13.1.2015 8:45

Z44d34e70n51ě96k 41W26e37r78n16h68a80r84t 6877885952708

Tady jde spíš o to, že ta tramvaj pojede z konečné na trolej, pak přes nějaké historické náměstí na baterky a pak zase až na konečnou na trolej. Jde o to, aby se sundaly dráty přes nějaké památkově významné místo, kde by rušily nebo by se musely kotvit do historické budovy a podobně.

+21/−1
13.1.2015 8:48

K31a61t39e71ř69i45n74a 63V37ý54b25o33r27n45á 6100789789

Je to marný, je to marný, je to marný...:-)

+5/−1
13.1.2015 8:57

M56i76c89h84a59l 33A90n97t59o36n10í23n 6387756108408

Krásný příklad  toho, že  český výrobek  je  dobrý  a konkurence schopný.....jen  škoda, že po roce 89  byl  veškerý náš  průmysl  rozkraden a  vytunelován 8-o

+11/−18
13.1.2015 8:40

J85o45s44e38f 60Č74e87r94v87e69n85i10c13k61ý 9699684121163

Když byl VEŠKERÝ rozkraden a vytunelován, tak kde po celou dobu pracovali ti, co platili daně, kde se braly peníze ve státním rozpočtu, od kterých firem? Kdo exportoval výrobky do zahraničí? Atd., atd...

+24/−1
13.1.2015 8:44

J40o22s16e84f 71B37r48o73ž20e19k 7733495972781

V té době žádné dobré a konkurenceschopné výrobky neexistovaly !!

+9/−8
13.1.2015 9:08

2255914418103

tatrovka?

+2/−3
13.1.2015 9:54

P65e49t27r 81N87i93v95n88i47c89k93ý 3972664415217

Nedělej si iluze. Na západě Tatra nebyla konkurence schopná. Prodávala na méně vyspělých trzích Rusko, Čína, blízký východ. Tyto země zas byly na štíru s platbami. Takže bída.

+5/−2
13.1.2015 11:30

H32o44n87z34a 10K72u16b89i86c64e78k 4317485709170

zajímalo by mě jak je to s ekologií těch baterií, co napají auta, tramvaje...jesi to není jen eko loby, protože podle mě v baterii jsou škodlivé látky, likvidace je náročná....ale možná se pletu a v baterii roste tráva, běhají zajíci a zpívají ptáčci a tento organizmus pohání tramvaj :-)

+3/−4
13.1.2015 8:28

Z84d21e29n68ě13k 61W87e58r33n21h88a81r89t 6577785212528

Přesně tak, o tom se moc nemluví, ale už tak z letmého pohledu na názvy, které říkají, že v tom je Lithium, Kadmium a podobné věci je zjevné, že to asi moc dobré nebude. A pokud se elektro lobby povede to za cenu dotací rozšířit, bude ten problém docela růst, baterky mají omezenou životnost a ta recyklace nebude sranda...

+4/0
13.1.2015 8:31

R37a74d44o36s67l41a37v 58K58l39a27u18d72a 5574278404152

Je to ekologický. Ten kdo díky tomu dosáhl na dotace si mohl koupit domek s obrovskou zahradou, na které má trávník ve kterém žije sousta broučků, žížal a jiných živočichů:-)

+8/−1
13.1.2015 8:36

V82á78c96l37a59v 43S85v63o23b21o90d26a 5426188529

Když budeme takhle uvažovat,tak bychom musili zrušit i mobily. To je taky nějakých baterií.

+2/0
13.1.2015 8:57

R36a88d20o95s72l57a52v 86K41l54a12u58d40a 5244478404632

To jste poněkud mimo. Jako asi nikomu nevadí používání fotovoltaických článků u družic, nebo někde v horách kam je problém zavést elektřinu z rozvodné sítě.

+1/0
13.1.2015 8:59

M58i51l94a42n 54K14l77o40u57č72e53k 3300465418267

Mně nevadí používání fotovoltaických článků nikde, ať si je používá kdo chce kde chce.

0/0
13.1.2015 9:01

R30a74d81o83s47l31a67v 57K39l90a64u82d56a 5844558494742

To jistě, ale pokud možno za své. Nevidím důvod proč bych mu měl na to přispívat.

+5/0
13.1.2015 9:03

M80i36l66a90n 23K19l80o83u41č64e24k 3830985668947

To je ale otázka politická a ekonomická, né ekologie.

0/0
13.1.2015 9:04

R22a85d37o65s42l63a91v 42K90l92a64u50d88a 5314318554122

Což pochopitelně není pravda. Recyklace FVP je velmi náročná, to fakt není obyčejné sklo, křemík a měď. Takže čím víc se toho zbytečně vyrobí, tím víc se toho pak musí zlikvidovat. A kde budou za 30 let ty firmy až to budou muset platit?

+2/−1
13.1.2015 9:06

M32i77l49a19n 73K35l17o64u11č10e15k 3650525728407

Koupili si to, tak ať si to zlikvidují tak jak mají, to přeci není můj problém.

0/0
13.1.2015 9:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.