Diskuze

Česká tramvaj na baterky je odzkoušena v ostrém provozu. Míří do USA

Strojírenská společnost Inekon Group dokončila jako první v Česku vývoj tramvaje na bateriový pohon a její testování v ostrém provozu. Na řadě je nyní sériová výroba a dodávka prvních sedmi vozů pro americký Seattle za bezmála 30 milionů dolarů, tedy za více než 700 milionů korun.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Dobrý nápad pro baterie. Dnešní baterie mají tak malou životnost, že aby se využil maximální počet nabíjecích cyklů baterie a tím i aby byly nejvíc ekonomické, musí proběhnout denně nejméně jeden cyklus.

To tramvaje, které mohou s více řidiči makat 24 hodin denně, splňují.

0 0
možnosti

Žeby cena a značná složitost systému? A dovedete si představit jaké rušení musí způsobovat zapínání jednotlivých segmentů, popřípadě nájed sběrače na kolejnici pod proudem?

0 0
možnosti

Nehledě na to, že ty baterie pár metráků mít budou, takže ať už je souprava napájená externě nebo z vlastního zdroje, stále s sebou vozí zbytečnou a ne zrovna nezanedbatelnou zátěž.

Když už, tak bych dojezd plně naložené soupravy zkrátil na 3-5km.

1 0
možnosti

P53e86t46r 42S35u78c16h13ý

14. 1. 2015 14:49

Přijde mi to jako zbytečné a nehospodárné. Baterie časem ztrácejí svou kapacitu, musí se dobíjet, podle typu baterie s nimi může být problém při mrazech atp. Navíc náklady na vybudování trolejí jsou mnohonásobně menší, než náklady na výstavbu kolejí ( které i tyto tramvaje mít musí). Takže se ušetří max. 10% nákladů za cenu spousty komplikací (ať už jde o poruchovost, nebo o to, že například 25% času stráví " na nabíječce" .

1 1
možnosti

Tolik slov jen proto, že jste líný si přečíst článek...

3 0
možnosti

Provoz na baterie nebude zrovna hospodárný, podle mně bude primárně napájená z troleje, jen v případě výpadku napájení použije energii z baterie a bude moct jet dál namísto toho, aby zůstala nehybně stát.

1 0
možnosti

Ze ma tramvaj baterie neznamena ze na ne bude jezdit porad, ale naopak z 90% pojede pod troleji. Baterie je jen na vykryti nekolika mist bez troleje. Ucel je naprosto jiny nez co znate z aut...

3 0
možnosti

Na baterii jezdily už nechvalně slavné německé ponorky, a dokonce mnohem dál, než pouhých 16 km ... ;-D

0 1
možnosti

Ekologická budoucnost je ve vodíku, nikoliv v neekologických akumulátorech.

1 0
možnosti

My ale víme, že budoucnost patří aluminiu

0 0
možnosti

nadpis článku je naprosto špatný! Nejenže ta tramvaj nejezdí na baterky ale na akumulátory, ale není to zdaleka první tramvaj této koncepce. Autora článku nakopat do pozadí ;-O

2 0
možnosti

tramvaje na "baterky" budou ekologické až tehdy, kdy nebude většina elektřiny vyráběna z uhlí..... ;-)  jinak mě článek potěšil až na ten konec s Číňany... [>-]!

1 0
možnosti

Tramvaj (nejen na baterky) má tu výhodu, že při brždění elektřinu vyrábí. Narozdíl od autobusu se spalovacím motorem, který při brždění veškerou pohybovou energii promění na teplo = ztráta.

0 0
možnosti