Diskuze

Chyb na drahách loni přibylo, strojvůdci projeli desítky návěstidel

Českým strojvůdcům se nedaří snižovat počet jejich chyb a v čím dál víc případech projíždí s vlakem ve chvíli, kdy podle železničního „semaforu“ mají stát. Ukazují to čerstvé statistiky Drážní inspekce za loňský rok, které má MF DNES k dispozici.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

T96o65m98á97š 51F35u88k

15. 1. 2015 19:49

Dovolím si upozornit na zajímavost.Plánovaná délka směny může být 13hodin,s Rg jízdou 15 a na to může navázat neomezeně dlouhá doba přesčasu.Bezpečnostní přestávky běžné v silniční dopravě drážní zákon nezná a přiměřená doba na jídlo a oddech ve směně je 30 minut a může být i 3x10minut.Při zpoždění se prostě zruší.To je potom pohoda a perfektní koncentrace.R^

2 2
možnosti

To je sice pravda, ale třeba v osobní dopravě může mít na obratech i více delších přestávek. Nedá se to takto paušalizovat.

0 0
možnosti

Člověk má svoje limity a tělo se začne bránit. Stále uspěchanější doba a honba za penězi, stres a ospalost... pomohlo by snížení fondu pracovní doby a tím vyšší zaměstnanost, ale prachy jsou přednější.

0 0
možnosti
Foto

Souhlas s výhradou. Vedlo by to k takovému zdražení, že by pak už přepravci nic po železnici nepřepravovali.

1 0
možnosti

V87í21t 76M54r56h73a31l

15. 1. 2015 15:09

Problém je hlavně to, že na strojvedoucí jsou kladeny čím dál větší nároky, takže už toho mají pak dost a s toho pak může nastat nějaký malér- přehlédnutí návěstidla atd.

1 1
možnosti
Foto

To sice může být pravda, ale když jede, tak nedělá nic jiného, než že jede. Tedy neměl by dělat nic jiného. Pokud dělá, pak to jde za ním a je to jeho chyba.

1 0
možnosti

P78a77v92e11l 59Ř97a31p47e31k

15. 1. 2015 14:29

Vlakem jezdím rád, přesto jsem toho názoru, že je to jen otázkou času, kdy se stane nějaký průšvih s katastrofálními následky. Na vině je jednak technická zaostalost současného "zabezpečení", ale hlavně systémové selhání. Fírové jsou ti poslední, na koho bych házel vinu. Člověk dělá chyby, systém má být postaven tak, aby tyto chyby včas podchytil.

2 0
možnosti
Foto

Jak v tomto selhává systém? Systém stanovil, že červená znamená Stůj. Systém jen těžko může podchytit všechny možné okolnosti možného projetí. Od toho je tam ten fíra. Zatím se tuším nepřišlo na nic, co by toho fíru nahradilo.

0 1
možnosti

J67a49n 76S42l83o78v56í40k

15. 1. 2015 11:51

No, když vidím, jak třeba na samoobslužných tratích musí strojvůdce prodávat jízdenky, podávat informace cestujícím, pomáhat s kočárkem, obsluhovat hlášení zastávek, vysílačku a na stanicích kde "není" výpravčí se musí sám vypravit, pak ještě zadávat do počítače různé nesmysly jako třeba sčítání cestujících nebo ho otravuje revizor a také řeší neustálé problémy s poruchovou mašinou... atd, tak se ani nedivím, že pak nervozní něco zvorá.

1 1
možnosti

samoobslužný systém je tam, kde je málo lidí a taky provoz je slabý. Jinak by tam byl průvodčí/vlakvedoucí. Revizor nemá čím by ho otravoval

0 0
možnosti

Tohle je velmi krásná úloha pro automatizaci. Nikoli však jednoduchá (automatizace nejsou jen algoritmy, ale třeba i senzory).

0 0
možnosti
Foto

To všechno už dávno existuje. Jenom nejsou peníze. Nebo se to jednoduše v některých případech nevyplatí. A někdy to rozhodoval nějakej debil.

1 0
možnosti

Asi by se drážní inspekce měla důsledně zabývat rozborem příčin zvýšeného počtu těchto případů. Projetí návěstidla se vždy považuje za nehodu. Kolize s jiným vlakem může mít fatální následky. Většina těchto nehod, ať už s následky nebo nikoli, vzniká pomalejší a méně důraznou reakcí strojvedoucích, než situace vyžadovala. Vlaky dnes jezdí až 160 km rychlostí, brzdná dráha vlaku je při těchto rychlostech velmi dlouhá - nezřídka 1000 metrů. Vliv má sklon tratě - klesání, hmotnost soupravy, počasí (menší či větší adheze na mokré či suché kolejnici), Svou roli může sehrát např. únava, oslnění strojvedoucího, drobné technické potíže na stanovišti strojvedoucího, a mnoho dalších vlivů. Čili drážní inspekce by měla analyzovat a zjistit příčiny projetí návěstidel, a přijmout opatření - např. zkrátit dobu, po kterou může být strojvedoucí ve službě, některé náročnější turnusy podmínit kondicí a věkem, stanovit optimálněji doby odpočinku, optimalizovat střídání strojvedoucích na trase vlaku, v kritických úsecích snížit rychlost, posunout návěstidla a pod.

2 0
možnosti

Se divím, že ještě nikoho z vedení ČD nenapadlo, že by strojvůdce mohl z důvodů úspory ještě navíc během jízdy kontrolovat cestujícím jízdenky?

2 1
možnosti
Foto

To smí dělat jen před uvedením vozidla do pohybu ;-)

0 0
možnosti
Foto

Rád bych se zeptal autora, kolik těch jeho strojvůdců projelo návěstidla na trolejbusových drahách, tramvajových drahách, lanových drahách a důlních drahách, když tedy na těch drahách přibylo chyb.

1 2
možnosti

J47a23n 85S74ů93r20a

15. 1. 2015 11:27

Já žádné strojvůdce nemám :-)jinak 3189

0 0
možnosti

J33a22n 96H64á20l42a

15. 1. 2015 10:00

Vlakem už moc nejezdím, z oboru nejsem, takže jen čistě laický názor - připadá mi ,že jsou to důsledky spíš přetěžování samotné práce strojvůdců a možná i špatná organizace jejich pracovní doby ze stran jejich nadřízených - málo odpočinku například. To pak může být tisíc návěstidel, ale ospalý špatně placený strojvůdce, který navíc musí krom řízení vlaku zvládat další úkoly, to prostě sem tam nezvládne.

7 1
možnosti