Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nafta, plyn, či hybrid? Levná ropa brzdí prodej alternativních pohonů

Největší růst v Česku loni zaznamenaly prodeje vozů na CNG, očekávání však byla větší. Důvod slabšího zájmu je zřejmý - klesající cena pohonných hmot. Auta s alternativními pohony dohromady tvoří jen 2,5 procenta prodejů vozů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A72n74t58o73n52í18n 65S45v72o79b41o98d10a 3164173269222

Nerad zbytečně platím státu daně, za ty dálnice si nic nezaslouží. Firemní auta neplatí silniční daň, legální optimalizace nákladů :-)

0/0
20.1.2015 16:33

A86n89t24o47n80í82n 17S21v30o35b57o96d79a 3364113649162

Dnes špatně zařazený příspěvek

0/0
20.1.2015 16:34

M39a30r81t85i32n 10H51a53v37l15í12k 4860705517263

CNG je nesmysl. Pomalu dvakrát vyšší pořizovací cena. Málo čerpaček a rozdíl v ceně za 100 km oproti LPG téměř neznatelný. Takže pro mě LPG jasná volba. Navíc nevím proč by to nemělo být už výhodné když LPG více méně kopíruje 1/2 ceny benzínu. Takže ať je cena jaká chce, jezdím pořád za půlku.

+5/0
19.1.2015 11:37

H70o48n78z69a 69T15a90r 3919512624322

Záleží na podmínkách . Pro řadového motoristu je LPG výhodnější .

U CNG je možné, když máte přípojku plynu instalovat domácí plnici stanici http://www.jikovcng.cz/ Je také často poskytována zvýhodněná nábídka při koupi nového vozu . Začínjí se také prosazovat VZV manipulační vozíky na CNG ve firmě máme plnicí stanici a po obměně vozového parku, je výpočtová  roční úspora na nafta/CNG palivu několik milionů kč.

0/0
20.1.2015 10:08

M82a17r47t91i52n 39Š43t92ě76p85á44n36e64k 3887713933521

Ano, ukazuje se, ze alternativni paliva jsou vyhodna prave a jen proto, ze na ne neni uvalena stejna dan jako na benzin a naftu. Coz se s pripadnym rozzsirovanim bude menit, takze nakonec sice budou auta na CNG, elektriku, LPG a pod, ale stat penize chce, tak zavede dan a jsme tam kde jsme byli.;-D

+2/0
19.1.2015 8:58

J76i14ř34í 59Š82e41j36n40o57h40a 4942103474383

Ekonomické zákonitosti se nedají lehce obejít.

Snad opět zvýšit spotřební daň z nafty  a  benzinu !?

+1/0
19.1.2015 7:06

P40e33t10r 27B43á15č45a 8615716525765

LPG je pro socky, viz auta, ktery to tam maji Felicie a spol. 

K tomu jeste nalepka Dasenka a Petricek v aute a je to komplet R^

Ne dekuji.

0/−12
19.1.2015 1:20

J74i39ř36í 22Š24e79j96n21o47h24a 4462383714983

Pozor miliardáři aby jsi pýchou neprasknul.

Když nic  jiného, tak se LPG musí přiznat, že má nejčistší emise.

Problém je s parkováním v hromadných garážích.

+2/0
19.1.2015 7:08

F75r21a60n94t98i48š92e38k 57L13o12s 2640703382876

Ten problém s parkováním je jen u nás, v zahraničí není, to vymyslel nějaký náš poslanec právník z Plzně

0/0
19.1.2015 15:20

P17e25t42r 80B82á18č12a 8105286425605

Clovek nemusi byt miliardar, aby si nemusel prznit auto LPGeckem :-)

0/0
20.1.2015 12:04

A97n87t10o24n93í94n 37S28v67o93b83o66d72a 3144823469812

Díky LPG a CNG si mohu kupovat nová auta, když jedu, nemusím se dívat na spotřebu. Výkon od 100 do 150 koníků stačí, v zahraničí jsem in, u nás out :-)

0/0
20.1.2015 15:51

P32e19t59r 18B67á33č40a 8985136565885

No nevim, kazdopadne kdyz Vam to vyhovuje ;-)

0/0
20.1.2015 16:23

A89n72t21o42n61í47n 50S14v38o42b18o17d36a 3524703939332

Subaru bylo jen pro socky. Také Nizozemsko je plné sociálně slabých :-)

+2/0
19.1.2015 9:40
Foto

J57a68k76u98b 71L30n76ě18n82i52č39k64a 1685252897471

Pane Báčo,

když jsem byl na servisce, tak tam přijel týpek s Hummer H3, že to neuživí, tak chce LPG. Nebo jste ještě možná nevybouřený mladík, co má od rodičů našušněné peníze na benzinové hrátky :D.

+2/0
19.1.2015 9:52

P47e38t93r 82B50á14č35a 8635786175485

vyjimka potvrzujici pravidlo...

0/0
20.1.2015 12:03

P23e12t32r 65B96á38č16a 8505436795895

Minusu si dejte klidne 50, ale to kdo vozi v autech prevazne LPG je proste fakt !!

0/0
20.1.2015 12:03

M28a52r43t34i78n 93N20e48r68m27u28t 9687887248759

Pro většinu lidí je auto prostředek, ne cíl. A i s obyč. autem často najezdí víc a dojedou dál než nějakej namistrovanej týpek.

0/0
23.1.2015 17:30

M20i82r52e43k 22T29u63r80e62č16e60k 4863412350622

"Alternativní" pohon automobilu je mrtva vetev vyvoje.

+1/−1
19.1.2015 0:10

J73i55ř67í 56Š19e50j48n25o35h40a 4522393484303

Záleží na  časovém horizontu v jakém to hodnotíme, že .

+1/0
19.1.2015 7:09

L94u42k42á50š 30K28m33e97n10t 5669707634710

Ona alternativní paliva typu LPG a CNG mají jeden problém do budoucna. Stát si samozřejmě nenechá utíkat peníze z daní. A cenová výhoda těchto paliv je dána pouze tím, že nejsou tolik zatížena spotřební daní. V momentě, kdy by se počet vozidel na LPG ci CNG dostal nad určitou úroveň, tak půjde spotřební daň nahodu na podobné hodnoty jako u benzínu a nafty. 

A cenová výhoda bude rázem pryč. Zvýšené náklady na pořízení a případná omezení však zůstanou. Lidé nejsou hloupí a tak do toho ve velkém nejdou. A automobilky také nejsou hloupé a proto ty investice také nejsou takové, aby se to někam výrazně posunulo. Jednoduše vzato, z pohledu budoucí ceny to nemá smysl. 

Hybridy a elektromobily budou vždy omezeny bateriemi a možnostmi dobíjení. Stejně tak výrazně vyšší cenou. Navíc vývoj baterií s vyšší kapacitou, životností a nižší hmotností a cenou se také moc nekoná.

+4/−2
18.1.2015 21:58

J79i28ř28í 17K77o22u15t53n71ý 7119429145356

LPG už mohli dávno řádně zdanit a nic. CNG není tak jednoduché zdanit s ohledem na použití v domácnostech. A i kdyby zdanili, tak kam by se z dnešních 25 kč/kg cena zvedla ? na 35 ? No to v dohledné době hrozí rozhodně méně, než že se opět zvedne cena benzínu. A i kdyby tak já jezdím se spotřebou 3,7 kg a tak i při zdražení by to byla neustále nejlevnější alternativa. ;-)

0/0
18.1.2015 22:39

P71e66t27r 13Z69a88s25k60o67č72i27l 2455212178389

"důvod ke koupi auta na plyn nebo elektřinu se vytrácí" - důvodem pro elektromobil je, že nesmrdí a neprdí.

0/0
18.1.2015 21:39

M75a55r11t84i55n 78K68o96v17á33ř 2731270429766

Za elektromobil u nás smrdí a kouří uhelné elektrárny.

Čistějším řešením je výroba vodíku pomocí elektřiny ze solárních a větrných elektráren, které se pak nemusí regulovat a jejich nárazová produkce nevadí.

+2/−2
18.1.2015 21:55

A33n40t98o46n94í56n 66S79v96o95b80o48d20a 3224543109702

jak oddělíte elektřinu? Tu z tepelek, z jaderných, vodních a solárních elektráren, aha zajedete do Rakous na radu

0/−1
18.1.2015 22:01

L66u14k75á76š 25K98m56e58n55t 5129697204790

V Rakousku se prodával filtr do zásuvky :). Řada tamních vidláků tomu dokonce věřila a kupovali to ... takže jel by na správné místo :)

+1/0
18.1.2015 22:05

M94a71r81t83i43n 41N27e97r25m60u71t 9947587148149

jednoduše - ta nepravidelná přebytková "eko" se nárazově spotřebuje ve výrobnících vodíku, které mohou být blízko a nezatěžuje se tak přenosová síť

+1/−1
18.1.2015 22:28

A16n67t55o51n16í61n 17S22v65o98b17o41d52a 3874483539962

dobrá myšlenka, já bych větrné elektrárny nepřipojoval ani do sítě a přímo by vyráběly vodík, třeba na vrchovině kolem Havlbrodu, hned vedle tankovací stanici  na vodík :-)

0/−1
18.1.2015 23:01

H69o27n11z19a 65T36a77r 3229822724502

V ČR jen tlacháme a hledáme důvody proč to néjde a Jinde už staví . http://zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/v-nemecku-buduji-nejvetsi-vodikovy-sklad-energie-1088385

0/0
20.1.2015 10:15

J52a14r81o65m93í52r 51K87r56á27l 4140279874589

No a jak ten vodík budete skladovat ?  A kolik km dojede auto na "plnou" ?

0/0
19.1.2015 9:22

M26a83r35t10i74n 20N76e17r74m35u41t 9137937498419

neřeším, jestli je vodík vhodný, jenom jsem odpověděl na dotaz, jak může pomoci využít větrníky a slunečníky

0/0
19.1.2015 10:10

J76a38r32o88m65í68r 61K27r51á46l 4100469604959

Nojo, jenomže pokud není vhodný, nevyřeší nic.  U auta je potřeba palivo, které má v malém objemu hodně energie a lze snadno a za přijatelnou cenu doplnit u husté sítě pump.

0/0
19.1.2015 12:45

M78a65r98t22i59n 49N51e51r22m18u62t 9737457388569

však já nejsem zastánce vodíku pro auta. Jenom jsem odpovídal na dotaz, jak se rozliší hodná a zlá elektřina

0/0
19.1.2015 14:32

L34u89k57á11š 56K78m88e80n38t 5329897634660

No jo vodík. Může sloužit jako palivo v článcích nebo jsou v testech i spalovací motory v principu dost podobné dieselu. 

Vodík umíme vyrobit a je možné k jeho výrobně použít i solární či větrné elektrárny. Teoreticky tak může sloužit jako "baterie" pro tyto zdroje energie, kterým neporučíme a neumíme je cíleně regulovat.

Nicméně zatím nikdo nepřišel na funkční způsob, jak vodík dlouhodobě bezpečně skladovat a jak ho přepravovat. Molekula vodíku je velmi malá a prostupuje materiály. Postupně tak křehne ocel i jiné materiály. 

Vodík sice vyrobíte, ale v měřítku potřebném pro náhradu benzínu a nafty jej neumíme transportovat a uskladnit. Potrubí, tlakové lahve, ventily ... vše postupně zlikviduje.

+2/0
18.1.2015 22:04
Foto

J83a62k74u72b 25L21n95ě68n42i89č44k10a 1885342267241

Nejhorší je, že výroba vodíku je více nákladnější a ekologicky zatěžující než výroba běžných paliv včetně jeho spalování v motorech vozidel.

Podle mého má budoucnost elektřina se spalovacím motorem. Už za první republiky bylo vyrobeno auto na elektřinu s výborným dojezdem, ale vynálezce náhle zemřel. Víte, kdo vlastní akcie výrobců baterií? Žeby ropné společnosti? Ano, je to tak.

Společnost nemá zatím potřebu vyrobit elektrické auto se super dojezdem.

+1/0
18.1.2015 23:24

A36n90t33o32n69í26n 55S51v44o14b26o89d83a 3694893699852

Slušný je BMW i3 s motorem 25 kW, ten jen může nabíjet akumulátory. Volnoběh žere palivo, brždění motorem jsou ztráty, lepší je tu energii vrátit do akumulátoru :-), motor je optimalizovaný pro dobíjení , pracuje v ideálním režimu

0/0
18.1.2015 23:31

J84a67r58o43m88í58r 33K42r86á90l 4100229114669

Pokud nějaký malý turbodiesel poběží v optimálním režimu, pak jsou emise minimální a spotřeba také.  Dieselelektrický agregát je cenově srovnatelný s klasickým motorem a spotřeba je menší.  Tohle bych bral, ale auto plné baterek, nebo s vodíkovou bombou za zády tedy ne.

0/0
19.1.2015 9:25
Foto

R53a71d65e12k 40P65o40l95i66c17k32ý 6371213931154

Můžete rozvést úvahu o výrobě vodíku a spojitost s automobily a doplňte to prosím metodou jak ze slunce a větru pokrýt spotřebu ulektřiny-pokud to dokážete máte šanci na Nobelovu cenu

0/0
18.1.2015 23:32

A83n71t10o74n24í13n 66S66v80o46b42o98d89a 3824353559382

Geniální věci jsou jednoduché, chce to jen známé věci převést do života, tak jak to uměl Jobs. Moc toho nevynalezl, ale uměl věci známé správně poskládat a prodat :-)

0/0
18.1.2015 23:44

F43r46a72n27t28i67š59e13k 54L87o10s 2510203602476

Auto na elektriku je nesmysl a zoufalství, elektrika se vyrábí z uhlí nebo spalováním plynu nebo mazutu, takže kde je ekologie?? Fyzikální zákon říká, že každá přeměna jednoho druhu energie v jiny má vždy ztráty, takže se ztrátou vyrobíte elektřinu, tu ze ztrátou převedete do akumulátoru (uložíte do chemických procesů) a následně chemii zpět převádíte na elektriku, totální blázinec. Není jednodušší přímo spalovat naftu, benzín nebo plyn!!!

0/0
19.1.2015 15:27

A39n36t12o29n10í47n 85S62v86o15b84o64d97a 3654503229412

větrné elektrárny a solární vyrábí elektriku i když ji  v daný okamžik nepotřebujeme, takže taková elektřina by byla akumulována do aut. To je ideální stav, ale realizovatelný, stejně jako elektřina z jaderných elekráren, jeli by stále na plný výkon a nabíjení aut by se využívalo jako zátěž, vše lze zajistit

0/0
19.1.2015 15:49

R60o92b93e73r31t 87H65o14m49o70l69k25a 2660242692851

Ja bych si klidne auto na alternativni palivo koupil, jenze mam na auto tak 150k (a potrebujeme kombika) - a za to si muzu vybrat maximalne starou ojetou sunku. Cili resim jen benzin/nafta a tam benzin s prehledem vitezi. LPG by byla nejaka dostavba s odkecanym motorem, CNG a E85 utopie. Proste nejsem ten typ zakaznika, co by zvysoval prodeje ekoaut :-D

+2/0
18.1.2015 20:33

J94i69ř63í 80K15o55u90t56n82ý 7849229425126

Např Tipcars .....   Opel Zafira 1.6 CNG . Také jsem měl. Pohodové rodinné utičko s nízkými provozními náklady . V ceně kolem 150k slušný výběr. ;-) Ale samozřejmě benzín je lepší než nafta, jak píšete. Takže výběr je. ;-)

+1/0
18.1.2015 20:45

A61n46t13o74n67í90n 27S66v72o18b48o45d25a 3594753269472

touran CNG také není marný, sice to není kombík, ale velký je dost

+1/0
18.1.2015 20:59

J29i89ř24í 78K12o95u86t41n36ý 7149119465896

To je sice pravda, ale výběr kolem 150.000,- je poměrně omezený ;-).

0/0
18.1.2015 21:14

A45n75t33o11n87í34n 65S50v98o33b52o29d31a 3604243459892

jedině dovoz přímo z venku, u nás si dost přirazí. Moje ekoauto má cenu víc než 250 00 Kč, takže smůla, navíc ještě na sebe neušetřilo, chybí mně 230 000 km, aby to byla nula :-)

0/0
18.1.2015 21:19

J95i25ř39í 45K65o31u28t33n58ý 7509269435416

Jasně. Já jen poukazuji na to , že se dá rozumné auto CNG koelm 150k pořídit.

0/−1
18.1.2015 21:38

V85á25c29l82a72v 72Č22e23r70m51á60k 4963300657714

Pardon, uklik z mobilu.

+1/0
18.1.2015 21:48

A58n80t44o71n95í45n 18S85v16o54b79o53d15a 3764393829482

multipla sice blbě vypadá, ale je za babku. Známý s ní jezdí a musíme na něho koukat my, on se směje a kilometr má kolem 1,1 Kč :-)

+1/0
18.1.2015 22:04

R17o66b47e37r98t 48H87o51m33o75l34k72a 2770472442641

Multipla NEVER! :-D Ani zadarmo...

0/−2
18.1.2015 22:07

A55n74t77o15n54í47n 94S76v38o22b37o91d28a 3174463419672

ale dobrá recese :-)

0/0
18.1.2015 22:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.