Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nafta, plyn, či hybrid? Levná ropa brzdí prodej alternativních pohonů

Největší růst v Česku loni zaznamenaly prodeje vozů na CNG, očekávání však byla větší. Důvod slabšího zájmu je zřejmý - klesající cena pohonných hmot. Auta s alternativními pohony dohromady tvoří jen 2,5 procenta prodejů vozů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A15n67t97o24n55í49n 39S71v77o96b89o46d85a 3424153159772

Nerad zbytečně platím státu daně, za ty dálnice si nic nezaslouží. Firemní auta neplatí silniční daň, legální optimalizace nákladů :-)

0/0
20.1.2015 16:33

A88n87t45o67n18í55n 37S97v94o68b70o16d95a 3764153209662

Dnes špatně zařazený příspěvek

0/0
20.1.2015 16:34

M61a85r92t71i22n 33H83a43v12l64í26k 4200845607723

CNG je nesmysl. Pomalu dvakrát vyšší pořizovací cena. Málo čerpaček a rozdíl v ceně za 100 km oproti LPG téměř neznatelný. Takže pro mě LPG jasná volba. Navíc nevím proč by to nemělo být už výhodné když LPG více méně kopíruje 1/2 ceny benzínu. Takže ať je cena jaká chce, jezdím pořád za půlku.

+5/0
19.1.2015 11:37

H40o44n29z93a 27T20a98r 3889192354192

Záleží na podmínkách . Pro řadového motoristu je LPG výhodnější .

U CNG je možné, když máte přípojku plynu instalovat domácí plnici stanici http://www.jikovcng.cz/ Je také často poskytována zvýhodněná nábídka při koupi nového vozu . Začínjí se také prosazovat VZV manipulační vozíky na CNG ve firmě máme plnicí stanici a po obměně vozového parku, je výpočtová  roční úspora na nafta/CNG palivu několik milionů kč.

0/0
20.1.2015 10:08

M81a30r26t50i98n 93Š77t24ě36p18á38n72e77k 3307833813241

Ano, ukazuje se, ze alternativni paliva jsou vyhodna prave a jen proto, ze na ne neni uvalena stejna dan jako na benzin a naftu. Coz se s pripadnym rozzsirovanim bude menit, takze nakonec sice budou auta na CNG, elektriku, LPG a pod, ale stat penize chce, tak zavede dan a jsme tam kde jsme byli.;-D

+2/0
19.1.2015 8:58

J82i24ř73í 20Š35e67j51n79o65h29a 4592933314503

Ekonomické zákonitosti se nedají lehce obejít.

Snad opět zvýšit spotřební daň z nafty  a  benzinu !?

+1/0
19.1.2015 7:06

P73e77t93r 23B83á53č92a 8385166375635

LPG je pro socky, viz auta, ktery to tam maji Felicie a spol. 

K tomu jeste nalepka Dasenka a Petricek v aute a je to komplet R^

Ne dekuji.

0/−12
19.1.2015 1:20

J44i31ř40í 49Š51e78j90n11o69h26a 4402143354103

Pozor miliardáři aby jsi pýchou neprasknul.

Když nic  jiného, tak se LPG musí přiznat, že má nejčistší emise.

Problém je s parkováním v hromadných garážích.

+2/0
19.1.2015 7:08

F16r42a35n34t82i51š55e83k 38L71o52s 2280363612406

Ten problém s parkováním je jen u nás, v zahraničí není, to vymyslel nějaký náš poslanec právník z Plzně

0/0
19.1.2015 15:20

P50e15t30r 59B36á80č74a 8235726385645

Clovek nemusi byt miliardar, aby si nemusel prznit auto LPGeckem :-)

0/0
20.1.2015 12:04

A24n71t89o10n32í98n 13S21v24o36b62o33d80a 3374573119952

Díky LPG a CNG si mohu kupovat nová auta, když jedu, nemusím se dívat na spotřebu. Výkon od 100 do 150 koníků stačí, v zahraničí jsem in, u nás out :-)

0/0
20.1.2015 15:51

P16e65t98r 32B16á72č96a 8725216775725

No nevim, kazdopadne kdyz Vam to vyhovuje ;-)

0/0
20.1.2015 16:23

A68n64t37o15n73í56n 69S80v70o64b43o87d14a 3634713409282

Subaru bylo jen pro socky. Také Nizozemsko je plné sociálně slabých :-)

+2/0
19.1.2015 9:40
Foto

J16a26k48u21b 54L22n88ě91n11i16č22k75a 1825432327751

Pane Báčo,

když jsem byl na servisce, tak tam přijel týpek s Hummer H3, že to neuživí, tak chce LPG. Nebo jste ještě možná nevybouřený mladík, co má od rodičů našušněné peníze na benzinové hrátky :D.

+2/0
19.1.2015 9:52

P96e48t26r 62B50á55č17a 8675916735895

vyjimka potvrzujici pravidlo...

0/0
20.1.2015 12:03

P41e18t38r 51B44á17č63a 8845176235105

Minusu si dejte klidne 50, ale to kdo vozi v autech prevazne LPG je proste fakt !!

0/0
20.1.2015 12:03

M38a46r30t88i35n 45N25e68r81m71u42t 9807907878879

Pro většinu lidí je auto prostředek, ne cíl. A i s obyč. autem často najezdí víc a dojedou dál než nějakej namistrovanej týpek.

0/0
23.1.2015 17:30

M95i94r39e29k 98T94u90r70e42č84e43k 4243472850512

"Alternativní" pohon automobilu je mrtva vetev vyvoje.

+1/−1
19.1.2015 0:10

J34i93ř34í 61Š41e61j76n42o41h16a 4382553524113

Záleží na  časovém horizontu v jakém to hodnotíme, že .

+1/0
19.1.2015 7:09

L15u72k22á82š 62K44m31e14n26t 5359217424510

Ona alternativní paliva typu LPG a CNG mají jeden problém do budoucna. Stát si samozřejmě nenechá utíkat peníze z daní. A cenová výhoda těchto paliv je dána pouze tím, že nejsou tolik zatížena spotřební daní. V momentě, kdy by se počet vozidel na LPG ci CNG dostal nad určitou úroveň, tak půjde spotřební daň nahodu na podobné hodnoty jako u benzínu a nafty. 

A cenová výhoda bude rázem pryč. Zvýšené náklady na pořízení a případná omezení však zůstanou. Lidé nejsou hloupí a tak do toho ve velkém nejdou. A automobilky také nejsou hloupé a proto ty investice také nejsou takové, aby se to někam výrazně posunulo. Jednoduše vzato, z pohledu budoucí ceny to nemá smysl. 

Hybridy a elektromobily budou vždy omezeny bateriemi a možnostmi dobíjení. Stejně tak výrazně vyšší cenou. Navíc vývoj baterií s vyšší kapacitou, životností a nižší hmotností a cenou se také moc nekoná.

+4/−2
18.1.2015 21:58

J90i68ř36í 49K34o96u48t86n97ý 7669529125466

LPG už mohli dávno řádně zdanit a nic. CNG není tak jednoduché zdanit s ohledem na použití v domácnostech. A i kdyby zdanili, tak kam by se z dnešních 25 kč/kg cena zvedla ? na 35 ? No to v dohledné době hrozí rozhodně méně, než že se opět zvedne cena benzínu. A i kdyby tak já jezdím se spotřebou 3,7 kg a tak i při zdražení by to byla neustále nejlevnější alternativa. ;-)

0/0
18.1.2015 22:39

P70e11t15r 67Z67a43s23k38o11č77i14l 2675932838469

"důvod ke koupi auta na plyn nebo elektřinu se vytrácí" - důvodem pro elektromobil je, že nesmrdí a neprdí.

0/0
18.1.2015 21:39

M60a80r51t97i95n 40K72o26v16á93ř 2951130619416

Za elektromobil u nás smrdí a kouří uhelné elektrárny.

Čistějším řešením je výroba vodíku pomocí elektřiny ze solárních a větrných elektráren, které se pak nemusí regulovat a jejich nárazová produkce nevadí.

+2/−2
18.1.2015 21:55

A77n33t87o84n24í57n 32S47v73o33b74o70d50a 3844113689162

jak oddělíte elektřinu? Tu z tepelek, z jaderných, vodních a solárních elektráren, aha zajedete do Rakous na radu

0/−1
18.1.2015 22:01

L20u68k47á18š 93K97m57e27n98t 5209297634680

V Rakousku se prodával filtr do zásuvky :). Řada tamních vidláků tomu dokonce věřila a kupovali to ... takže jel by na správné místo :)

+1/0
18.1.2015 22:05

M70a12r50t22i93n 83N18e64r42m52u67t 9367917658829

jednoduše - ta nepravidelná přebytková "eko" se nárazově spotřebuje ve výrobnících vodíku, které mohou být blízko a nezatěžuje se tak přenosová síť

+1/−1
18.1.2015 22:28

A48n18t34o51n82í29n 34S62v75o39b19o27d77a 3264763489382

dobrá myšlenka, já bych větrné elektrárny nepřipojoval ani do sítě a přímo by vyráběly vodík, třeba na vrchovině kolem Havlbrodu, hned vedle tankovací stanici  na vodík :-)

0/−1
18.1.2015 23:01

H49o26n15z74a 60T30a31r 3429962134692

V ČR jen tlacháme a hledáme důvody proč to néjde a Jinde už staví . http://zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/v-nemecku-buduji-nejvetsi-vodikovy-sklad-energie-1088385

0/0
20.1.2015 10:15

J55a52r34o84m42í24r 73K41r82á36l 4970849324939

No a jak ten vodík budete skladovat ?  A kolik km dojede auto na "plnou" ?

0/0
19.1.2015 9:22

M25a69r20t63i83n 11N65e22r58m19u24t 9487167988799

neřeším, jestli je vodík vhodný, jenom jsem odpověděl na dotaz, jak může pomoci využít větrníky a slunečníky

0/0
19.1.2015 10:10

J84a35r76o53m73í42r 54K96r21á23l 4170699334239

Nojo, jenomže pokud není vhodný, nevyřeší nic.  U auta je potřeba palivo, které má v malém objemu hodně energie a lze snadno a za přijatelnou cenu doplnit u husté sítě pump.

0/0
19.1.2015 12:45

M53a16r11t40i43n 76N92e33r56m74u19t 9537857428699

však já nejsem zastánce vodíku pro auta. Jenom jsem odpovídal na dotaz, jak se rozliší hodná a zlá elektřina

0/0
19.1.2015 14:32

L10u41k58á61š 82K72m22e58n78t 5339247404430

No jo vodík. Může sloužit jako palivo v článcích nebo jsou v testech i spalovací motory v principu dost podobné dieselu. 

Vodík umíme vyrobit a je možné k jeho výrobně použít i solární či větrné elektrárny. Teoreticky tak může sloužit jako "baterie" pro tyto zdroje energie, kterým neporučíme a neumíme je cíleně regulovat.

Nicméně zatím nikdo nepřišel na funkční způsob, jak vodík dlouhodobě bezpečně skladovat a jak ho přepravovat. Molekula vodíku je velmi malá a prostupuje materiály. Postupně tak křehne ocel i jiné materiály. 

Vodík sice vyrobíte, ale v měřítku potřebném pro náhradu benzínu a nafty jej neumíme transportovat a uskladnit. Potrubí, tlakové lahve, ventily ... vše postupně zlikviduje.

+2/0
18.1.2015 22:04
Foto

J43a20k19u68b 21L25n46ě94n16i77č81k84a 1355772347451

Nejhorší je, že výroba vodíku je více nákladnější a ekologicky zatěžující než výroba běžných paliv včetně jeho spalování v motorech vozidel.

Podle mého má budoucnost elektřina se spalovacím motorem. Už za první republiky bylo vyrobeno auto na elektřinu s výborným dojezdem, ale vynálezce náhle zemřel. Víte, kdo vlastní akcie výrobců baterií? Žeby ropné společnosti? Ano, je to tak.

Společnost nemá zatím potřebu vyrobit elektrické auto se super dojezdem.

+1/0
18.1.2015 23:24

A20n95t48o30n50í46n 14S63v83o90b53o52d74a 3524783609132

Slušný je BMW i3 s motorem 25 kW, ten jen může nabíjet akumulátory. Volnoběh žere palivo, brždění motorem jsou ztráty, lepší je tu energii vrátit do akumulátoru :-), motor je optimalizovaný pro dobíjení , pracuje v ideálním režimu

0/0
18.1.2015 23:31

J80a73r76o51m94í23r 51K97r59á89l 4720469464459

Pokud nějaký malý turbodiesel poběží v optimálním režimu, pak jsou emise minimální a spotřeba také.  Dieselelektrický agregát je cenově srovnatelný s klasickým motorem a spotřeba je menší.  Tohle bych bral, ale auto plné baterek, nebo s vodíkovou bombou za zády tedy ne.

0/0
19.1.2015 9:25
Foto

R77a15d79e95k 47P87o61l19i96c10k23ý 6291893731104

Můžete rozvést úvahu o výrobě vodíku a spojitost s automobily a doplňte to prosím metodou jak ze slunce a větru pokrýt spotřebu ulektřiny-pokud to dokážete máte šanci na Nobelovu cenu

0/0
18.1.2015 23:32

A90n52t93o90n41í82n 13S81v66o58b91o67d55a 3724943189502

Geniální věci jsou jednoduché, chce to jen známé věci převést do života, tak jak to uměl Jobs. Moc toho nevynalezl, ale uměl věci známé správně poskládat a prodat :-)

0/0
18.1.2015 23:44

F41r91a92n61t12i15š42e24k 35L74o93s 2800133162606

Auto na elektriku je nesmysl a zoufalství, elektrika se vyrábí z uhlí nebo spalováním plynu nebo mazutu, takže kde je ekologie?? Fyzikální zákon říká, že každá přeměna jednoho druhu energie v jiny má vždy ztráty, takže se ztrátou vyrobíte elektřinu, tu ze ztrátou převedete do akumulátoru (uložíte do chemických procesů) a následně chemii zpět převádíte na elektriku, totální blázinec. Není jednodušší přímo spalovat naftu, benzín nebo plyn!!!

0/0
19.1.2015 15:27

A42n11t58o76n52í55n 71S45v86o61b84o14d15a 3144583369402

větrné elektrárny a solární vyrábí elektriku i když ji  v daný okamžik nepotřebujeme, takže taková elektřina by byla akumulována do aut. To je ideální stav, ale realizovatelný, stejně jako elektřina z jaderných elekráren, jeli by stále na plný výkon a nabíjení aut by se využívalo jako zátěž, vše lze zajistit

0/0
19.1.2015 15:49

R50o30b60e43r11t 15H81o12m62o98l47k31a 2110752332441

Ja bych si klidne auto na alternativni palivo koupil, jenze mam na auto tak 150k (a potrebujeme kombika) - a za to si muzu vybrat maximalne starou ojetou sunku. Cili resim jen benzin/nafta a tam benzin s prehledem vitezi. LPG by byla nejaka dostavba s odkecanym motorem, CNG a E85 utopie. Proste nejsem ten typ zakaznika, co by zvysoval prodeje ekoaut :-D

+2/0
18.1.2015 20:33

J66i91ř61í 91K90o12u88t97n90ý 7449839585586

Např Tipcars .....   Opel Zafira 1.6 CNG . Také jsem měl. Pohodové rodinné utičko s nízkými provozními náklady . V ceně kolem 150k slušný výběr. ;-) Ale samozřejmě benzín je lepší než nafta, jak píšete. Takže výběr je. ;-)

+1/0
18.1.2015 20:45

A69n78t48o23n18í75n 97S12v11o16b69o18d56a 3904223709402

touran CNG také není marný, sice to není kombík, ale velký je dost

+1/0
18.1.2015 20:59

J14i58ř32í 15K66o82u57t59n16ý 7169639685816

To je sice pravda, ale výběr kolem 150.000,- je poměrně omezený ;-).

0/0
18.1.2015 21:14

A19n24t79o22n63í18n 13S46v51o27b62o65d27a 3784523259912

jedině dovoz přímo z venku, u nás si dost přirazí. Moje ekoauto má cenu víc než 250 00 Kč, takže smůla, navíc ještě na sebe neušetřilo, chybí mně 230 000 km, aby to byla nula :-)

0/0
18.1.2015 21:19

J98i87ř91í 30K36o37u66t46n98ý 7489439635856

Jasně. Já jen poukazuji na to , že se dá rozumné auto CNG koelm 150k pořídit.

0/−1
18.1.2015 21:38

V70á40c28l53a55v 63Č12e92r32m39á61k 4253340457674

Pardon, uklik z mobilu.

+1/0
18.1.2015 21:48

A96n62t46o15n42í52n 49S45v88o38b92o31d79a 3344713879762

multipla sice blbě vypadá, ale je za babku. Známý s ní jezdí a musíme na něho koukat my, on se směje a kilometr má kolem 1,1 Kč :-)

+1/0
18.1.2015 22:04

R19o84b79e63r27t 83H24o66m54o61l80k44a 2450652342441

Multipla NEVER! :-D Ani zadarmo...

0/−2
18.1.2015 22:07

A43n17t47o32n18í27n 28S72v76o81b47o22d20a 3614563429102

ale dobrá recese :-)

0/0
18.1.2015 22:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.