Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nafta, plyn, či hybrid? Levná ropa brzdí prodej alternativních pohonů

Největší růst v Česku loni zaznamenaly prodeje vozů na CNG, očekávání však byla větší. Důvod slabšího zájmu je zřejmý - klesající cena pohonných hmot. Auta s alternativními pohony dohromady tvoří jen 2,5 procenta prodejů vozů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A17n54t60o34n68í35n 78S10v35o74b27o34d63a 3374513469512

Nerad zbytečně platím státu daně, za ty dálnice si nic nezaslouží. Firemní auta neplatí silniční daň, legální optimalizace nákladů :-)

0/0
20.1.2015 16:33

A34n23t30o28n81í78n 71S26v30o32b67o59d62a 3534233179262

Dnes špatně zařazený příspěvek

0/0
20.1.2015 16:34

M19a93r40t10i77n 92H31a49v96l69í48k 4820345457403

CNG je nesmysl. Pomalu dvakrát vyšší pořizovací cena. Málo čerpaček a rozdíl v ceně za 100 km oproti LPG téměř neznatelný. Takže pro mě LPG jasná volba. Navíc nevím proč by to nemělo být už výhodné když LPG více méně kopíruje 1/2 ceny benzínu. Takže ať je cena jaká chce, jezdím pořád za půlku.

+5/0
19.1.2015 11:37

H46o53n83z53a 72T30a87r 3719812624522

Záleží na podmínkách . Pro řadového motoristu je LPG výhodnější .

U CNG je možné, když máte přípojku plynu instalovat domácí plnici stanici http://www.jikovcng.cz/ Je také často poskytována zvýhodněná nábídka při koupi nového vozu . Začínjí se také prosazovat VZV manipulační vozíky na CNG ve firmě máme plnicí stanici a po obměně vozového parku, je výpočtová  roční úspora na nafta/CNG palivu několik milionů kč.

0/0
20.1.2015 10:08

M14a55r42t75i21n 72Š20t56ě20p42á51n21e33k 3447363963421

Ano, ukazuje se, ze alternativni paliva jsou vyhodna prave a jen proto, ze na ne neni uvalena stejna dan jako na benzin a naftu. Coz se s pripadnym rozzsirovanim bude menit, takze nakonec sice budou auta na CNG, elektriku, LPG a pod, ale stat penize chce, tak zavede dan a jsme tam kde jsme byli.;-D

+2/0
19.1.2015 8:58

J81i12ř77í 47Š97e31j28n25o10h38a 4632533874163

Ekonomické zákonitosti se nedají lehce obejít.

Snad opět zvýšit spotřební daň z nafty  a  benzinu !?

+1/0
19.1.2015 7:06

P10e60t74r 65B57á21č57a 8955726805915

LPG je pro socky, viz auta, ktery to tam maji Felicie a spol. 

K tomu jeste nalepka Dasenka a Petricek v aute a je to komplet R^

Ne dekuji.

0/−12
19.1.2015 1:20

J66i53ř45í 53Š15e29j85n78o48h27a 4182503374833

Pozor miliardáři aby jsi pýchou neprasknul.

Když nic  jiného, tak se LPG musí přiznat, že má nejčistší emise.

Problém je s parkováním v hromadných garážích.

+2/0
19.1.2015 7:08

F41r97a21n97t65i44š25e94k 25L37o28s 2640753602456

Ten problém s parkováním je jen u nás, v zahraničí není, to vymyslel nějaký náš poslanec právník z Plzně

0/0
19.1.2015 15:20

P52e45t40r 45B41á96č63a 8605656285245

Clovek nemusi byt miliardar, aby si nemusel prznit auto LPGeckem :-)

0/0
20.1.2015 12:04

A17n17t21o90n81í51n 33S37v72o78b58o83d74a 3244573509582

Díky LPG a CNG si mohu kupovat nová auta, když jedu, nemusím se dívat na spotřebu. Výkon od 100 do 150 koníků stačí, v zahraničí jsem in, u nás out :-)

0/0
20.1.2015 15:51

P29e25t86r 64B19á27č13a 8745726195915

No nevim, kazdopadne kdyz Vam to vyhovuje ;-)

0/0
20.1.2015 16:23

A52n43t44o59n41í47n 29S18v86o13b46o45d22a 3524323719722

Subaru bylo jen pro socky. Také Nizozemsko je plné sociálně slabých :-)

+2/0
19.1.2015 9:40
Foto

J85a55k70u26b 49L22n12ě46n13i37č52k97a 1925862177771

Pane Báčo,

když jsem byl na servisce, tak tam přijel týpek s Hummer H3, že to neuživí, tak chce LPG. Nebo jste ještě možná nevybouřený mladík, co má od rodičů našušněné peníze na benzinové hrátky :D.

+2/0
19.1.2015 9:52

P23e45t30r 44B24á33č43a 8765376425705

vyjimka potvrzujici pravidlo...

0/0
20.1.2015 12:03

P25e77t50r 51B66á93č41a 8115866635305

Minusu si dejte klidne 50, ale to kdo vozi v autech prevazne LPG je proste fakt !!

0/0
20.1.2015 12:03

M35a93r31t57i94n 44N91e64r88m19u58t 9387447388869

Pro většinu lidí je auto prostředek, ne cíl. A i s obyč. autem často najezdí víc a dojedou dál než nějakej namistrovanej týpek.

0/0
23.1.2015 17:30

M50i37r70e31k 37T49u21r79e40č30e34k 4853102400972

"Alternativní" pohon automobilu je mrtva vetev vyvoje.

+1/−1
19.1.2015 0:10

J55i15ř90í 59Š24e94j50n92o75h47a 4422453764813

Záleží na  časovém horizontu v jakém to hodnotíme, že .

+1/0
19.1.2015 7:09

L16u28k21á17š 37K17m89e73n25t 5419927854820

Ona alternativní paliva typu LPG a CNG mají jeden problém do budoucna. Stát si samozřejmě nenechá utíkat peníze z daní. A cenová výhoda těchto paliv je dána pouze tím, že nejsou tolik zatížena spotřební daní. V momentě, kdy by se počet vozidel na LPG ci CNG dostal nad určitou úroveň, tak půjde spotřební daň nahodu na podobné hodnoty jako u benzínu a nafty. 

A cenová výhoda bude rázem pryč. Zvýšené náklady na pořízení a případná omezení však zůstanou. Lidé nejsou hloupí a tak do toho ve velkém nejdou. A automobilky také nejsou hloupé a proto ty investice také nejsou takové, aby se to někam výrazně posunulo. Jednoduše vzato, z pohledu budoucí ceny to nemá smysl. 

Hybridy a elektromobily budou vždy omezeny bateriemi a možnostmi dobíjení. Stejně tak výrazně vyšší cenou. Navíc vývoj baterií s vyšší kapacitou, životností a nižší hmotností a cenou se také moc nekoná.

+4/−2
18.1.2015 21:58

J50i27ř74í 19K15o63u57t21n12ý 7339529785716

LPG už mohli dávno řádně zdanit a nic. CNG není tak jednoduché zdanit s ohledem na použití v domácnostech. A i kdyby zdanili, tak kam by se z dnešních 25 kč/kg cena zvedla ? na 35 ? No to v dohledné době hrozí rozhodně méně, než že se opět zvedne cena benzínu. A i kdyby tak já jezdím se spotřebou 3,7 kg a tak i při zdražení by to byla neustále nejlevnější alternativa. ;-)

0/0
18.1.2015 22:39

P55e86t77r 55Z88a16s75k12o57č23i15l 2735922128909

"důvod ke koupi auta na plyn nebo elektřinu se vytrácí" - důvodem pro elektromobil je, že nesmrdí a neprdí.

0/0
18.1.2015 21:39

M74a27r30t18i66n 51K57o72v32á39ř 2221340939266

Za elektromobil u nás smrdí a kouří uhelné elektrárny.

Čistějším řešením je výroba vodíku pomocí elektřiny ze solárních a větrných elektráren, které se pak nemusí regulovat a jejich nárazová produkce nevadí.

+2/−2
18.1.2015 21:55

A87n63t58o45n44í85n 47S84v14o78b17o47d68a 3604143409692

jak oddělíte elektřinu? Tu z tepelek, z jaderných, vodních a solárních elektráren, aha zajedete do Rakous na radu

0/−1
18.1.2015 22:01

L54u30k46á91š 77K60m50e46n29t 5359977264830

V Rakousku se prodával filtr do zásuvky :). Řada tamních vidláků tomu dokonce věřila a kupovali to ... takže jel by na správné místo :)

+1/0
18.1.2015 22:05

M45a88r33t29i88n 85N39e52r54m31u53t 9377427268399

jednoduše - ta nepravidelná přebytková "eko" se nárazově spotřebuje ve výrobnících vodíku, které mohou být blízko a nezatěžuje se tak přenosová síť

+1/−1
18.1.2015 22:28

A59n13t87o21n28í97n 52S78v73o78b94o84d97a 3944963669222

dobrá myšlenka, já bych větrné elektrárny nepřipojoval ani do sítě a přímo by vyráběly vodík, třeba na vrchovině kolem Havlbrodu, hned vedle tankovací stanici  na vodík :-)

0/−1
18.1.2015 23:01

H86o86n94z70a 57T45a41r 3249542404112

V ČR jen tlacháme a hledáme důvody proč to néjde a Jinde už staví . http://zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/v-nemecku-buduji-nejvetsi-vodikovy-sklad-energie-1088385

0/0
20.1.2015 10:15

J74a25r47o50m27í33r 16K69r31á19l 4140649464469

No a jak ten vodík budete skladovat ?  A kolik km dojede auto na "plnou" ?

0/0
19.1.2015 9:22

M53a54r20t89i53n 54N59e33r86m24u54t 9387447888559

neřeším, jestli je vodík vhodný, jenom jsem odpověděl na dotaz, jak může pomoci využít větrníky a slunečníky

0/0
19.1.2015 10:10

J52a79r13o53m22í77r 98K62r56á44l 4790709904969

Nojo, jenomže pokud není vhodný, nevyřeší nic.  U auta je potřeba palivo, které má v malém objemu hodně energie a lze snadno a za přijatelnou cenu doplnit u husté sítě pump.

0/0
19.1.2015 12:45

M89a77r82t39i33n 20N91e86r14m63u85t 9567257918609

však já nejsem zastánce vodíku pro auta. Jenom jsem odpovídal na dotaz, jak se rozliší hodná a zlá elektřina

0/0
19.1.2015 14:32

L35u72k93á71š 79K75m65e34n61t 5929347744550

No jo vodík. Může sloužit jako palivo v článcích nebo jsou v testech i spalovací motory v principu dost podobné dieselu. 

Vodík umíme vyrobit a je možné k jeho výrobně použít i solární či větrné elektrárny. Teoreticky tak může sloužit jako "baterie" pro tyto zdroje energie, kterým neporučíme a neumíme je cíleně regulovat.

Nicméně zatím nikdo nepřišel na funkční způsob, jak vodík dlouhodobě bezpečně skladovat a jak ho přepravovat. Molekula vodíku je velmi malá a prostupuje materiály. Postupně tak křehne ocel i jiné materiály. 

Vodík sice vyrobíte, ale v měřítku potřebném pro náhradu benzínu a nafty jej neumíme transportovat a uskladnit. Potrubí, tlakové lahve, ventily ... vše postupně zlikviduje.

+2/0
18.1.2015 22:04
Foto

J56a43k18u73b 87L41n89ě34n76i55č15k65a 1445602917971

Nejhorší je, že výroba vodíku je více nákladnější a ekologicky zatěžující než výroba běžných paliv včetně jeho spalování v motorech vozidel.

Podle mého má budoucnost elektřina se spalovacím motorem. Už za první republiky bylo vyrobeno auto na elektřinu s výborným dojezdem, ale vynálezce náhle zemřel. Víte, kdo vlastní akcie výrobců baterií? Žeby ropné společnosti? Ano, je to tak.

Společnost nemá zatím potřebu vyrobit elektrické auto se super dojezdem.

+1/0
18.1.2015 23:24

A89n35t31o82n70í95n 19S17v76o28b26o24d21a 3574763409852

Slušný je BMW i3 s motorem 25 kW, ten jen může nabíjet akumulátory. Volnoběh žere palivo, brždění motorem jsou ztráty, lepší je tu energii vrátit do akumulátoru :-), motor je optimalizovaný pro dobíjení , pracuje v ideálním režimu

0/0
18.1.2015 23:31

J26a41r57o30m76í82r 36K59r70á11l 4950479654249

Pokud nějaký malý turbodiesel poběží v optimálním režimu, pak jsou emise minimální a spotřeba také.  Dieselelektrický agregát je cenově srovnatelný s klasickým motorem a spotřeba je menší.  Tohle bych bral, ale auto plné baterek, nebo s vodíkovou bombou za zády tedy ne.

0/0
19.1.2015 9:25
Foto

R41a15d41e62k 12P97o53l71i85c46k98ý 6651213231724

Můžete rozvést úvahu o výrobě vodíku a spojitost s automobily a doplňte to prosím metodou jak ze slunce a větru pokrýt spotřebu ulektřiny-pokud to dokážete máte šanci na Nobelovu cenu

0/0
18.1.2015 23:32

A19n64t97o37n35í57n 44S60v50o69b58o47d55a 3204353189212

Geniální věci jsou jednoduché, chce to jen známé věci převést do života, tak jak to uměl Jobs. Moc toho nevynalezl, ale uměl věci známé správně poskládat a prodat :-)

0/0
18.1.2015 23:44

F38r61a12n82t15i25š24e37k 86L71o68s 2710823772266

Auto na elektriku je nesmysl a zoufalství, elektrika se vyrábí z uhlí nebo spalováním plynu nebo mazutu, takže kde je ekologie?? Fyzikální zákon říká, že každá přeměna jednoho druhu energie v jiny má vždy ztráty, takže se ztrátou vyrobíte elektřinu, tu ze ztrátou převedete do akumulátoru (uložíte do chemických procesů) a následně chemii zpět převádíte na elektriku, totální blázinec. Není jednodušší přímo spalovat naftu, benzín nebo plyn!!!

0/0
19.1.2015 15:27

A25n46t96o90n40í49n 38S88v82o70b79o22d42a 3494163259742

větrné elektrárny a solární vyrábí elektriku i když ji  v daný okamžik nepotřebujeme, takže taková elektřina by byla akumulována do aut. To je ideální stav, ale realizovatelný, stejně jako elektřina z jaderných elekráren, jeli by stále na plný výkon a nabíjení aut by se využívalo jako zátěž, vše lze zajistit

0/0
19.1.2015 15:49

R21o89b54e82r60t 70H35o59m81o23l97k70a 2720912782851

Ja bych si klidne auto na alternativni palivo koupil, jenze mam na auto tak 150k (a potrebujeme kombika) - a za to si muzu vybrat maximalne starou ojetou sunku. Cili resim jen benzin/nafta a tam benzin s prehledem vitezi. LPG by byla nejaka dostavba s odkecanym motorem, CNG a E85 utopie. Proste nejsem ten typ zakaznika, co by zvysoval prodeje ekoaut :-D

+2/0
18.1.2015 20:33

J80i31ř40í 72K37o26u80t87n33ý 7229109445446

Např Tipcars .....   Opel Zafira 1.6 CNG . Také jsem měl. Pohodové rodinné utičko s nízkými provozními náklady . V ceně kolem 150k slušný výběr. ;-) Ale samozřejmě benzín je lepší než nafta, jak píšete. Takže výběr je. ;-)

+1/0
18.1.2015 20:45

A11n93t47o65n53í95n 70S86v70o42b85o35d64a 3804663259902

touran CNG také není marný, sice to není kombík, ale velký je dost

+1/0
18.1.2015 20:59

J22i97ř87í 43K55o68u83t84n11ý 7839729735936

To je sice pravda, ale výběr kolem 150.000,- je poměrně omezený ;-).

0/0
18.1.2015 21:14

A36n58t35o24n46í21n 13S32v16o47b81o25d92a 3594973869112

jedině dovoz přímo z venku, u nás si dost přirazí. Moje ekoauto má cenu víc než 250 00 Kč, takže smůla, navíc ještě na sebe neušetřilo, chybí mně 230 000 km, aby to byla nula :-)

0/0
18.1.2015 21:19

J61i98ř31í 18K31o87u46t56n67ý 7479789805686

Jasně. Já jen poukazuji na to , že se dá rozumné auto CNG koelm 150k pořídit.

0/−1
18.1.2015 21:38

V93á85c23l96a47v 58Č76e39r65m29á13k 4863880907504

Pardon, uklik z mobilu.

+1/0
18.1.2015 21:48

A60n40t74o34n85í24n 81S21v73o71b28o36d47a 3774893539652

multipla sice blbě vypadá, ale je za babku. Známý s ní jezdí a musíme na něho koukat my, on se směje a kilometr má kolem 1,1 Kč :-)

+1/0
18.1.2015 22:04

R38o78b61e59r37t 34H31o43m11o14l43k97a 2550152162171

Multipla NEVER! :-D Ani zadarmo...

0/−2
18.1.2015 22:07

A13n56t81o79n14í12n 32S74v40o49b90o87d38a 3594313449642

ale dobrá recese :-)

0/0
18.1.2015 22:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.