Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nafta, plyn, či hybrid? Levná ropa brzdí prodej alternativních pohonů

Největší růst v Česku loni zaznamenaly prodeje vozů na CNG, očekávání však byla větší. Důvod slabšího zájmu je zřejmý - klesající cena pohonných hmot. Auta s alternativními pohony dohromady tvoří jen 2,5 procenta prodejů vozů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A68n60t85o96n31í20n 38S94v41o13b26o20d68a 3304303859282

Nerad zbytečně platím státu daně, za ty dálnice si nic nezaslouží. Firemní auta neplatí silniční daň, legální optimalizace nákladů :-)

0/0
20.1.2015 16:33

A75n29t19o70n47í44n 75S55v59o55b30o15d24a 3624983419622

Dnes špatně zařazený příspěvek

0/0
20.1.2015 16:34

M78a85r12t77i54n 90H87a25v33l12í32k 4750495437373

CNG je nesmysl. Pomalu dvakrát vyšší pořizovací cena. Málo čerpaček a rozdíl v ceně za 100 km oproti LPG téměř neznatelný. Takže pro mě LPG jasná volba. Navíc nevím proč by to nemělo být už výhodné když LPG více méně kopíruje 1/2 ceny benzínu. Takže ať je cena jaká chce, jezdím pořád za půlku.

+5/0
19.1.2015 11:37

H82o93n49z51a 37T89a33r 3839392474742

Záleží na podmínkách . Pro řadového motoristu je LPG výhodnější .

U CNG je možné, když máte přípojku plynu instalovat domácí plnici stanici http://www.jikovcng.cz/ Je také často poskytována zvýhodněná nábídka při koupi nového vozu . Začínjí se také prosazovat VZV manipulační vozíky na CNG ve firmě máme plnicí stanici a po obměně vozového parku, je výpočtová  roční úspora na nafta/CNG palivu několik milionů kč.

0/0
20.1.2015 10:08

M89a33r79t78i13n 83Š57t89ě44p28á18n72e83k 3407933463441

Ano, ukazuje se, ze alternativni paliva jsou vyhodna prave a jen proto, ze na ne neni uvalena stejna dan jako na benzin a naftu. Coz se s pripadnym rozzsirovanim bude menit, takze nakonec sice budou auta na CNG, elektriku, LPG a pod, ale stat penize chce, tak zavede dan a jsme tam kde jsme byli.;-D

+2/0
19.1.2015 8:58

J22i10ř15í 26Š28e46j20n74o20h70a 4512383934563

Ekonomické zákonitosti se nedají lehce obejít.

Snad opět zvýšit spotřební daň z nafty  a  benzinu !?

+1/0
19.1.2015 7:06

P64e12t64r 67B17á46č30a 8285736855155

LPG je pro socky, viz auta, ktery to tam maji Felicie a spol. 

K tomu jeste nalepka Dasenka a Petricek v aute a je to komplet R^

Ne dekuji.

0/−12
19.1.2015 1:20

J25i29ř20í 19Š18e57j90n54o21h83a 4332303564533

Pozor miliardáři aby jsi pýchou neprasknul.

Když nic  jiného, tak se LPG musí přiznat, že má nejčistší emise.

Problém je s parkováním v hromadných garážích.

+2/0
19.1.2015 7:08

F22r15a67n42t41i28š94e87k 63L15o18s 2260323572266

Ten problém s parkováním je jen u nás, v zahraničí není, to vymyslel nějaký náš poslanec právník z Plzně

0/0
19.1.2015 15:20

P26e47t23r 10B11á97č35a 8105656625795

Clovek nemusi byt miliardar, aby si nemusel prznit auto LPGeckem :-)

0/0
20.1.2015 12:04

A96n27t20o32n43í55n 21S55v12o78b86o85d55a 3904273609242

Díky LPG a CNG si mohu kupovat nová auta, když jedu, nemusím se dívat na spotřebu. Výkon od 100 do 150 koníků stačí, v zahraničí jsem in, u nás out :-)

0/0
20.1.2015 15:51

P12e92t84r 10B73á37č73a 8695326295575

No nevim, kazdopadne kdyz Vam to vyhovuje ;-)

0/0
20.1.2015 16:23

A27n22t48o14n61í44n 11S83v64o29b58o96d70a 3304773389392

Subaru bylo jen pro socky. Také Nizozemsko je plné sociálně slabých :-)

+2/0
19.1.2015 9:40
Foto

J91a32k82u49b 83L33n16ě80n62i16č69k53a 1505102237961

Pane Báčo,

když jsem byl na servisce, tak tam přijel týpek s Hummer H3, že to neuživí, tak chce LPG. Nebo jste ještě možná nevybouřený mladík, co má od rodičů našušněné peníze na benzinové hrátky :D.

+2/0
19.1.2015 9:52

P92e43t62r 74B35á51č53a 8165626415645

vyjimka potvrzujici pravidlo...

0/0
20.1.2015 12:03

P32e64t31r 44B96á80č46a 8495796735925

Minusu si dejte klidne 50, ale to kdo vozi v autech prevazne LPG je proste fakt !!

0/0
20.1.2015 12:03

M15a67r50t55i74n 57N43e64r15m61u13t 9367667138139

Pro většinu lidí je auto prostředek, ne cíl. A i s obyč. autem často najezdí víc a dojedou dál než nějakej namistrovanej týpek.

0/0
23.1.2015 17:30

M87i47r26e30k 17T29u28r83e25č41e70k 4713712130592

"Alternativní" pohon automobilu je mrtva vetev vyvoje.

+1/−1
19.1.2015 0:10

J43i32ř10í 37Š93e33j78n76o95h71a 4972353124113

Záleží na  časovém horizontu v jakém to hodnotíme, že .

+1/0
19.1.2015 7:09

L94u96k27á40š 19K43m30e29n71t 5549737304510

Ona alternativní paliva typu LPG a CNG mají jeden problém do budoucna. Stát si samozřejmě nenechá utíkat peníze z daní. A cenová výhoda těchto paliv je dána pouze tím, že nejsou tolik zatížena spotřební daní. V momentě, kdy by se počet vozidel na LPG ci CNG dostal nad určitou úroveň, tak půjde spotřební daň nahodu na podobné hodnoty jako u benzínu a nafty. 

A cenová výhoda bude rázem pryč. Zvýšené náklady na pořízení a případná omezení však zůstanou. Lidé nejsou hloupí a tak do toho ve velkém nejdou. A automobilky také nejsou hloupé a proto ty investice také nejsou takové, aby se to někam výrazně posunulo. Jednoduše vzato, z pohledu budoucí ceny to nemá smysl. 

Hybridy a elektromobily budou vždy omezeny bateriemi a možnostmi dobíjení. Stejně tak výrazně vyšší cenou. Navíc vývoj baterií s vyšší kapacitou, životností a nižší hmotností a cenou se také moc nekoná.

+4/−2
18.1.2015 21:58

J18i83ř12í 84K39o14u70t38n13ý 7989729785346

LPG už mohli dávno řádně zdanit a nic. CNG není tak jednoduché zdanit s ohledem na použití v domácnostech. A i kdyby zdanili, tak kam by se z dnešních 25 kč/kg cena zvedla ? na 35 ? No to v dohledné době hrozí rozhodně méně, než že se opět zvedne cena benzínu. A i kdyby tak já jezdím se spotřebou 3,7 kg a tak i při zdražení by to byla neustále nejlevnější alternativa. ;-)

0/0
18.1.2015 22:39

P20e51t53r 32Z81a26s27k87o28č24i39l 2625382828399

"důvod ke koupi auta na plyn nebo elektřinu se vytrácí" - důvodem pro elektromobil je, že nesmrdí a neprdí.

0/0
18.1.2015 21:39

M71a77r35t16i51n 24K93o74v20á42ř 2921630739976

Za elektromobil u nás smrdí a kouří uhelné elektrárny.

Čistějším řešením je výroba vodíku pomocí elektřiny ze solárních a větrných elektráren, které se pak nemusí regulovat a jejich nárazová produkce nevadí.

+2/−2
18.1.2015 21:55

A95n34t47o16n97í91n 75S96v89o38b56o42d33a 3934543499562

jak oddělíte elektřinu? Tu z tepelek, z jaderných, vodních a solárních elektráren, aha zajedete do Rakous na radu

0/−1
18.1.2015 22:01

L56u73k98á60š 77K91m30e64n39t 5459407214380

V Rakousku se prodával filtr do zásuvky :). Řada tamních vidláků tomu dokonce věřila a kupovali to ... takže jel by na správné místo :)

+1/0
18.1.2015 22:05

M27a51r29t90i93n 75N33e63r46m17u42t 9807497778739

jednoduše - ta nepravidelná přebytková "eko" se nárazově spotřebuje ve výrobnících vodíku, které mohou být blízko a nezatěžuje se tak přenosová síť

+1/−1
18.1.2015 22:28

A28n30t49o34n62í84n 29S64v23o29b14o14d82a 3754613609642

dobrá myšlenka, já bych větrné elektrárny nepřipojoval ani do sítě a přímo by vyráběly vodík, třeba na vrchovině kolem Havlbrodu, hned vedle tankovací stanici  na vodík :-)

0/−1
18.1.2015 23:01

H68o72n85z37a 50T39a27r 3309842204492

V ČR jen tlacháme a hledáme důvody proč to néjde a Jinde už staví . http://zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/v-nemecku-buduji-nejvetsi-vodikovy-sklad-energie-1088385

0/0
20.1.2015 10:15

J41a27r20o98m27í11r 43K89r20á77l 4350199614389

No a jak ten vodík budete skladovat ?  A kolik km dojede auto na "plnou" ?

0/0
19.1.2015 9:22

M98a86r89t92i56n 11N84e51r73m18u63t 9507327888129

neřeším, jestli je vodík vhodný, jenom jsem odpověděl na dotaz, jak může pomoci využít větrníky a slunečníky

0/0
19.1.2015 10:10

J28a48r52o45m86í46r 12K30r85á12l 4480859504829

Nojo, jenomže pokud není vhodný, nevyřeší nic.  U auta je potřeba palivo, které má v malém objemu hodně energie a lze snadno a za přijatelnou cenu doplnit u husté sítě pump.

0/0
19.1.2015 12:45

M38a58r20t56i37n 63N49e34r72m83u34t 9967667188569

však já nejsem zastánce vodíku pro auta. Jenom jsem odpovídal na dotaz, jak se rozliší hodná a zlá elektřina

0/0
19.1.2015 14:32

L57u93k22á40š 70K71m35e88n31t 5259367774100

No jo vodík. Může sloužit jako palivo v článcích nebo jsou v testech i spalovací motory v principu dost podobné dieselu. 

Vodík umíme vyrobit a je možné k jeho výrobně použít i solární či větrné elektrárny. Teoreticky tak může sloužit jako "baterie" pro tyto zdroje energie, kterým neporučíme a neumíme je cíleně regulovat.

Nicméně zatím nikdo nepřišel na funkční způsob, jak vodík dlouhodobě bezpečně skladovat a jak ho přepravovat. Molekula vodíku je velmi malá a prostupuje materiály. Postupně tak křehne ocel i jiné materiály. 

Vodík sice vyrobíte, ale v měřítku potřebném pro náhradu benzínu a nafty jej neumíme transportovat a uskladnit. Potrubí, tlakové lahve, ventily ... vše postupně zlikviduje.

+2/0
18.1.2015 22:04
Foto

J86a53k70u59b 12L22n24ě97n16i22č68k48a 1775542647271

Nejhorší je, že výroba vodíku je více nákladnější a ekologicky zatěžující než výroba běžných paliv včetně jeho spalování v motorech vozidel.

Podle mého má budoucnost elektřina se spalovacím motorem. Už za první republiky bylo vyrobeno auto na elektřinu s výborným dojezdem, ale vynálezce náhle zemřel. Víte, kdo vlastní akcie výrobců baterií? Žeby ropné společnosti? Ano, je to tak.

Společnost nemá zatím potřebu vyrobit elektrické auto se super dojezdem.

+1/0
18.1.2015 23:24

A48n30t37o54n71í90n 88S17v24o78b56o49d37a 3944303589622

Slušný je BMW i3 s motorem 25 kW, ten jen může nabíjet akumulátory. Volnoběh žere palivo, brždění motorem jsou ztráty, lepší je tu energii vrátit do akumulátoru :-), motor je optimalizovaný pro dobíjení , pracuje v ideálním režimu

0/0
18.1.2015 23:31

J61a80r12o33m31í83r 52K20r50á44l 4350729624269

Pokud nějaký malý turbodiesel poběží v optimálním režimu, pak jsou emise minimální a spotřeba také.  Dieselelektrický agregát je cenově srovnatelný s klasickým motorem a spotřeba je menší.  Tohle bych bral, ale auto plné baterek, nebo s vodíkovou bombou za zády tedy ne.

0/0
19.1.2015 9:25
Foto

R16a17d50e11k 86P80o16l18i97c45k56ý 6791543721864

Můžete rozvést úvahu o výrobě vodíku a spojitost s automobily a doplňte to prosím metodou jak ze slunce a větru pokrýt spotřebu ulektřiny-pokud to dokážete máte šanci na Nobelovu cenu

0/0
18.1.2015 23:32

A12n85t63o16n86í96n 52S41v94o63b77o27d14a 3364653259542

Geniální věci jsou jednoduché, chce to jen známé věci převést do života, tak jak to uměl Jobs. Moc toho nevynalezl, ale uměl věci známé správně poskládat a prodat :-)

0/0
18.1.2015 23:44

F96r72a49n98t35i18š49e52k 53L62o44s 2540523752216

Auto na elektriku je nesmysl a zoufalství, elektrika se vyrábí z uhlí nebo spalováním plynu nebo mazutu, takže kde je ekologie?? Fyzikální zákon říká, že každá přeměna jednoho druhu energie v jiny má vždy ztráty, takže se ztrátou vyrobíte elektřinu, tu ze ztrátou převedete do akumulátoru (uložíte do chemických procesů) a následně chemii zpět převádíte na elektriku, totální blázinec. Není jednodušší přímo spalovat naftu, benzín nebo plyn!!!

0/0
19.1.2015 15:27

A18n64t80o29n85í65n 72S73v22o85b33o69d75a 3784523829902

větrné elektrárny a solární vyrábí elektriku i když ji  v daný okamžik nepotřebujeme, takže taková elektřina by byla akumulována do aut. To je ideální stav, ale realizovatelný, stejně jako elektřina z jaderných elekráren, jeli by stále na plný výkon a nabíjení aut by se využívalo jako zátěž, vše lze zajistit

0/0
19.1.2015 15:49

R58o16b15e73r60t 93H46o20m61o34l61k96a 2870282522221

Ja bych si klidne auto na alternativni palivo koupil, jenze mam na auto tak 150k (a potrebujeme kombika) - a za to si muzu vybrat maximalne starou ojetou sunku. Cili resim jen benzin/nafta a tam benzin s prehledem vitezi. LPG by byla nejaka dostavba s odkecanym motorem, CNG a E85 utopie. Proste nejsem ten typ zakaznika, co by zvysoval prodeje ekoaut :-D

+2/0
18.1.2015 20:33

J19i49ř54í 46K39o87u33t98n36ý 7239129485726

Např Tipcars .....   Opel Zafira 1.6 CNG . Také jsem měl. Pohodové rodinné utičko s nízkými provozními náklady . V ceně kolem 150k slušný výběr. ;-) Ale samozřejmě benzín je lepší než nafta, jak píšete. Takže výběr je. ;-)

+1/0
18.1.2015 20:45

A72n11t79o52n94í45n 69S47v14o23b28o70d66a 3614133749842

touran CNG také není marný, sice to není kombík, ale velký je dost

+1/0
18.1.2015 20:59

J93i42ř20í 60K36o33u16t52n12ý 7359179785596

To je sice pravda, ale výběr kolem 150.000,- je poměrně omezený ;-).

0/0
18.1.2015 21:14

A57n55t72o46n59í53n 18S12v52o57b15o18d94a 3314833789772

jedině dovoz přímo z venku, u nás si dost přirazí. Moje ekoauto má cenu víc než 250 00 Kč, takže smůla, navíc ještě na sebe neušetřilo, chybí mně 230 000 km, aby to byla nula :-)

0/0
18.1.2015 21:19

J83i57ř23í 42K79o91u87t45n49ý 7949369495696

Jasně. Já jen poukazuji na to , že se dá rozumné auto CNG koelm 150k pořídit.

0/−1
18.1.2015 21:38

V37á90c86l55a67v 54Č33e17r17m94á72k 4423450367124

Pardon, uklik z mobilu.

+1/0
18.1.2015 21:48

A64n15t49o36n74í28n 76S93v45o79b65o67d37a 3964643269672

multipla sice blbě vypadá, ale je za babku. Známý s ní jezdí a musíme na něho koukat my, on se směje a kilometr má kolem 1,1 Kč :-)

+1/0
18.1.2015 22:04

R41o24b65e28r61t 37H75o60m71o69l88k84a 2790952522891

Multipla NEVER! :-D Ani zadarmo...

0/−2
18.1.2015 22:07

A32n40t10o67n61í31n 92S42v54o17b89o10d26a 3354513909362

ale dobrá recese :-)

0/0
18.1.2015 22:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.