Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Leo Express si chválí zlepšení výsledků. Na každé jízdence prodělal 135 Kč

Soukromý železniční dopravce Leo Express snížil v druhém roce plného provozu svoji ztrátu o 40 milionů korun, stále ale se svými vlaky výrazně prodělává. Firma je přesto s čísly spokojená: bez započítání odpisů a úroků je dopravce ziskový.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J94a86k20u73b 17R18o26u67s 3403230314762

Tady je to, koukám, samý expert ekonom...

0/0
17.1.2015 3:21

I70l80o55n69a 16E29r18n48e18s91t55o69v27á 7193959425510

"...zisku před splácením odpisů, úroků a daní."

Může mi tu někdo vysvětlit, co je to SPLÁCENÍ ODPISŮ?

0/0
16.1.2015 12:11

T65o91m95a21s 36A77u42g54u69s19t60y85n 6577746711670

pan autor asi neví, co jsou odpisy ;-D

+2/0
16.1.2015 14:46

I41l51o86n39a 84E30r12n65e22s98t54o68v18á 7253229155410

Díky. To se mi ulevilo ;-D

Dělám účtařinu přes 40 let a ještě jsem o tom neslyšela. Tak jsem se lekla, že mi něco závažného uniklo ;-D

0/0
16.1.2015 14:55

B62e80n 75P17a60v29k68a 1227413567491

To mně připomíná ten strašně sprostý vtip s papouškem a úchylně souložícím párem.

Já si prostě skočím támhle do banky, tam si půjčím milion. Vyjdu z banky, peníze hodím do kontejneru. Půjdu do baru, tam si dám panáka, kterého zaplatím a řeknu barmanovi, že jsem hodil milion támhle do kontejneru a že za tuhle informaci dostanu druhého panáka zdarma a jestli je to pravda, že mně dá barman stovku.

Přiběhne barman celý pološílený a že je to pravda. Dá mně stovku a pak se ptá: "Člověče, vy jste zešílel?" A já na to řeknu: "EBITDA voe!";-D

+2/0
16.1.2015 10:27

J92a75n 50J67e39m42e87l92k75a 1385650

Výsledky nejsou dobré, nicméně ceny šly z 420 za Pendolíno a 330 za courák na 260 a nyní na 190-250. Regio je zdá se být oblíbenější - má to mnohem víc vyprodané. Leo byl dřív dost drahé, teď je to adekvátní situaci. Leo by měl opravdu zvážit, zda nejít částečně do potravního boje :-) Třeba u ceny čaje nebo snížením ceny late třeba na 25. Asi to opravdu rozhoduje (třeba u firemních zákazníků). Jinak nevím, co by za tím mohlo být, protože Jančurovo modré kupé není zrovna moc pohodlné. 

Leo udělalo dobré kroky, jižní větev, rozdělení produktu na Ostravu na 2 samostatné produkty - rychlý, zastávkový, prodej lístků ve vlaku v Přerově bez přirážky. Hledání návazností a autobusů je určitě dobrá cesta.

Škoda, že v ČR není jednotný napájecí systém. Bylo by to pro všechny lepší a levnější. Nemuseli by se všichni mačkat na Praze Ostravě, ale jezdit třeba na Budějovice. A nevypadá, že by se to vůbec někdy sjednotilo.

 Za strašnou škodu považuji Ficoviny. Protože konečně začaly přes Ostravu na Žilinu jezdit pořádné vlaky. A dotace studentům jen některým to může zastavit. S navazujícími spojeními v Žilině to může vytvořit něco nového - koridor Ostrava - Břeclav je dost mrtvý.

0/0
16.1.2015 9:32

R46a36d12e21k 65J36a23n17a38t83a 9785956544132

U firemních zákazníků rozhoduje čas příjezdu a flexibilita. Je potřeba někde být v danou dobu a nikdo nechce nikde čumákovat. A niekdo nechce řešit přezervaci, když je program kratší nebo delší, než se čekalo. Další, co je důležité, je občerstvení v ceně jízdenky - zaměstnanec se nají zadarmo (většina služebkářů jsou normální zaměstnanci, ne lidi se statisícovými platy). A věrnostní systém - za peníze firmy sbíráte svoje osobní body. Naopak cena jízdenky není podstatná skoro vůbec, protože levnější než auto je to vždycky.

0/0
16.1.2015 11:27

V55l23a83d11i92m62í43r 61F72i33b34i16g77e39r 5514771841134

Je jedno že tu máme 3 napájedí systémy, jediná trať na které se dnes dá vydělávat je Praha Ostrava všude jinde to nejde nebo by to bylo velice obtížné. Není problém koupit vícesystémové soupravy nebo lokomotivy. třeba nejnovější lokomotiva Škoda 109 je třísystémová může jezdit u nás všude. A ta cena jízdného jestli prodělává 135 na jízdence tak jsou 135 pod reálnou cenou. Nikdy nebude asi 100% obsazenost

0/0
8.2.2015 12:45

M30i95c54h62a98l 32R44i88m25b86a53u92e79r 4919485743757

Před započítáním daní a úroků je i řada občanů zisková ;-)

+2/0
16.1.2015 6:30

J98o36s29e52f 14J59ů68z96a 1598428793327

Formulace "Na každé jízdence prodělal" mi připomíná svérázné interpretace nákladů, tržeb a počtu přepravených cestujících v Praze někdejším ředitelem DP Dvořákem i tehdejšími představiteli města: Onu doplácenou částku rozpočítávali tak, že na toho, kdo zaplatil 32 korun, doplácí město stovku, zatímco na toho, kdo jede zadarmo, nedoplácí nic (i když ve skutečnosti ten s jízdenkou ještě doplácí na ty, kdo jezdí zadarmo).

I tady Leo Express neprodělává ani tak na jízdenkách (natož na každé - na nezanedbatelné části spíš vydělává), ale na prázdných místech, na která žádnou jízdenku neprodal.

+1/0
15.1.2015 22:19

M92a20r83t31i78n 73K19o23p39ř35i39v18a 2224700930868

Koukám, že pan Sůra se stal tiskovým mluvčím žel. společností pod svými články... blahopřeji. Neminul jste se povolání? :D

0/0
15.1.2015 21:18

J96a33n 97Č85e35r34n91ý 8190860524861

Je v zásadě úplně irelevantní, jestli je ztráta LE 120 nebo 300 milionů. Je to projekt, do kterého někdo zainvestoval velké peníze (nebudu si teď dohledávat, kdo, to je nepodstatné) a, pro některé odborníky v diskuzi, u velkých investic je velká ztráta v prvních letech naprosto normální, účelem je vytvořit podmínky pro ziskovost v dlouhodobějším výhledu. A ty mohou být různé. Překvapivě i úplně první vlakový dopravce v historii negeneroval zisk od začátku. Co mě by osobně zarazilo daleko víc, je velmi malé meziroční tempo růstu tržeb. Ale do hospodaření LE detailně nevidím, na to tu budou jiní :)

+1/0
15.1.2015 16:39

J25a31n 69J88e47m23e19l51k76a 1395630

Na druhou stranu Jancura prisel s totalni cenovou valkou a sundal ceny ze 260 na 190. Ja povazuji rust trzeb za spise prekvapivy. Spis mohl byt lepsi narust cestujicich. Ale 10 % je taky dobre. Jak jsem psal nize jestli ma leo 900 tis cestujich a pendolino hlasilo rekord tusim v 2010 1 mil. za rok a obsazenost 60%... Leo ma pouze 5 souprav a ne 7 a kapacitu 240 ne 3xx. Problem jsou ceny. Ikdyz obsazenost taky jeste neni idealni.

0/0
15.1.2015 19:39

P53e61t40r 61K14o14u48b32o28v16s73k42ý 9721671333

Jančurovi můžeme poděkovat za rozpohybování konkurence a cen u veřejné dopravy.Ovšem na druhou stranu třeba i na likvidaci konkurence tak jak tomu je na bus lince LBC - PHA. Nejdříve jezdit za 1Kč, neplakat že je to nefér( nedej bože kdyby za 1Kč jezdil někdo jiný),po likvidaci všech možných konkurentů pomalu ceny zvedat až na dnešních 100Kč za jízdu.Cena přiměřená,nic proti ní nenamítám.Jen tyto informace se vždy dozvíte náhodou,žádné články že Jančura nebo LEO zdražil.Někdy mám totiž pocit, že na idnes cokoliv udělá LEO nebo ŽLUTÝ tak je v pořádku a ostatní jsou ti špatní.

+1/0
15.1.2015 23:15

M92i78r15e93k 61Z61á89v35o94d14n87ý 7582107530678

"nelegální politikou Českých drah" // Za to jezdit Praha - Ostrava za 99 Kč, tomu říkám "kalá" konkurence :o) ... Ale jinak pěkný výsledek tramvajáka Leoše :))

+4/−2
15.1.2015 15:59

J19a63n 35S91ů29r58a 4635173273272

viz níže: dominantní hráč a nově příchozí na trh. Leoš může klidně jezdit za korunu:-)

0/−2
15.1.2015 16:13

M76i24r84e63k 32Z51á63v93o84d61n28ý 7252807350758

Dominantní je a byl vždy Jančura, ne? A netvrďte něco jiného, jinak přijde u něj o prémie, že ho dostatečně nevychvalujete :))

+3/−1
15.1.2015 17:52

M94i61r85e92k 94Z49á23v39o97d57n20ý 7342547490568

Ale no tak, to už bylo zábavnější s Vámi diskutovat, než jen mínusování. To není tak zábavné :))

+1/0
15.1.2015 18:04

R77a93d51e70k 20J96a95n49a43t84a 9715766734772

Může jezdit na korunu, ale nemůže žádat úhradu škody na základě té koruny. Protože za to si pak může sám. ČD za korunu, ani za těch 99 nikdy nejezdily, takže LE nenutily takovou cenu dávat.

Stejně tak bude muset ukázat, že zlevňoval kvůli ČD, a ne kvůli Regiojetu. V tom bude ten největší zádrhel, protože kdo to sledoval, tak viděl, že cenová válka (99, 137, apod) vypukla právě mezi dvěma soukromníky,

ČD drží ceny stále stejné, ba jě dokonce zvyšily (to v případě včasných jízdenek koupených méně než 3 dny předem).

+2/0
16.1.2015 11:33

J72a56n 76J41e96m78e45l33k19a 1695170

Ovsem vysvetleni muze byt i takove, ze Jancura se rozhodl vykaslat po 3ch letech na soudy a urady a v souvislosti s nakupem vozu a velkem zvyseni jeho kapacity to vyresit takto. Svym zpusobem je to uspesne.

0/0
16.1.2015 13:30

J51a69n 45J16e54m57e22l32k74a 1645320

Je to sranda :-) Za kolik jezdilo Pendolino driv z Ostravy do Olomouce? Jen jizdne s in 25 ma byt 100Kc. (100km) plus tehdy rezervace na Pendolino(podle me min 50kc). A dnes? Ejhle in karta neni potreba -za komplet s rezervaci tusim 75. Jako pro zakaznika je to super :-) Za kolik jezdilo Pendolino prvni rok do Bratislavy :-) Byla to dost astronomicka castka :-)

0/−1
15.1.2015 19:54

V74á47c50l13a27v 86Š17u29b47r71t 9807423288217

Ne dosti na tom, že je nesmysl nebo zavádějící tvrzení v článku. Redaktor ho neomylně neopomene vypíchnout do nadpisu. Dopravce skutečně neprodělal na tom, že vozil cestující, nýbrž na tom, že se opotřeboval jeho vozový park. Takto to zní, jako by se ztrátě mohl vyhnout, kdyby svezl méně lidí...

+1/0
15.1.2015 15:36

J85a24n 83S41ů14r18a 4575443263612

Odpisy jsou výrazně nižší, než celková ztráta. Vlaky odepisuje 30 let,stály cca miliardu. Takže 33 mio za opotřebení vlaku ročně. Titulek popisuje realitu.

0/0
15.1.2015 16:52

O83n73d74r77a 62L96á39s33k74a 4542692699225

To je furt brekotu, ze CD jezdi pod naklady a pak se frajer Leo jde vytahovat do novin, ze on jezdi pod naklady jeste vic :-D UOHS asi chrape nebo co...

+6/0
15.1.2015 13:27

J58a17n 64S90ů90r58a 4315363843132

Zkuste si nastudovat soutěžní legislativu a pojmy jako dominantní hráč.

+1/−1
15.1.2015 14:06

O12n46d98r77a 15L22á80s57k10a 4682872169875

Vim co je dominanti hrac, stejne tak to vedel zlutas i Leo a mysleli si, ze to bude brnkacka. Jde mi jen o to, ze tenkrat zlutaskovi zakazali jezdit za 50kc praha - brno, tak moc nechapu proc muze ted leo jezdit za 99kc kdyz je jasny, ze to je pod naklady az az...

+1/0
15.1.2015 14:47

J63a42n 74S77ů12r68a 4825213563932

Protože to je něco jiného. SA byla v té době na trase Praha - Brno domininantí hráč a ÚOHS jim v počítačích našel, jak Jančura nařizuje, aby šli s cenou dolů jen proti Asianě, aby je zničili:)Leo není na této trase dominantní hráč.

0/0
15.1.2015 14:50

O33n35d20r76a 32L54á42s79k62a 4162672619965

Uz to chapu, dominantni hrac nesmi jezdit pod naklady, ti ostatni muzou. Chtelo by to nejakeho ropneho magnata, ktery by to z hecu jezdil za 1kc :-)

0/0
15.1.2015 15:03

P14e95t70r 44N68i65v16n36i46c80k14ý 3942184785117

No hurá!

0/0
16.1.2015 11:40

R36a13d59e92k 34J24a54n44a35t59a 9735886474702

Ono je to trochu složitější, než si pan Sůra představuje. Pokud přijde konkurent s niždí cenou, tak je prostě třeba ceny upravit. Jinak začnete přicházet o tržby (porovnáno se stavem, pokud byste to neudělal). A takto zaregaovat se smí, protože managenement má dokonce povinnost chovat se jako dobrý hodpodář.

Co se nesmí, je podnákladovými cenami záměrně likvidovat konkurenci.

Takže kromě "podnákladovosti" je třeba dokázat i to, že se jedná o záměr konkurenta likvidovat, ne jen o záměr maximalizovat své tržby v nové tržní situaci (což je legitimní). V případě SA vs., Asiana to bylo jasné, policie našla maily, které záměr dokládaly. Ale tady mi o něčem takové není nic známo. ČD nikdy veřejně nevyhlašovaly, že chtějí LeoExpres/Regiojet zničit (narozdíl od těchto, kteří to o ČD prohlašují pořád). A jestli existuje nějaký interní mail či podobný důkaz, to se ukáže až u soudu.

0/0
16.1.2015 12:14

M83i19r27e28k 73Z18á70v74o31d11n16ý 7602857530348

Není snad od svého příchodu dominantní Jančura? Přeci od té doby nikdo těmi zlými ČD nejezdí :o)

+3/−1
15.1.2015 16:05

J83a73n 71S61ů17r64a 4175703423112

:-)jistě. a jen dráhy mají ze všech tří nejnižší náklady a jsou jediní na této trase v zisku:)

0/0
15.1.2015 16:11

M32i24r58e98k 60Z58á48v86o62d37n19ý 7382737160718

Teď jste mi to nandal :D Přijde mi, jako bych napsal "Pane číšníku, káva byla studená" a vy na to "Parlament schválil špatný zákon". To je logika :D

+1/0
15.1.2015 17:55

J49a49n 58S35ů18r60a 4515923363692

já vám nic nenandávám. Omlouvám se, že s Vámi vůbec diskutuji. Už to opravdu nikdy neprovedu:-)

0/0
15.1.2015 17:58

M51i13r56e45k 47Z68á60v27o66d24n68ý 7832227920918

Bez diskuse s Vámi velmi tratím :o(

+1/0
15.1.2015 18:00

F77r86a79n80t83i43š25e46k 52V56a23n24ě43k 1717584297667

Počítám jak počítám, tak mi tady něco nevychází.Rv

0/0
15.1.2015 13:05

V22l61a91d97i31m30í47r 67F35i25b79i24g93e61r 5694761501744

Ani při 100% obsazenosti na všech spojích se nedostanou na 0 tudíž je cena podnákladová a to jsou ty soupravy nové tak náklady na údržbu jsou velice nízké

0/0
8.2.2015 12:48

Z44b15y49n79ě56k 37Č69e84j85k28a 5126478651743

pozor na to, že vlaky se odepisují 10 let, ale pravděpodobně by měly fungovat trochu déle :-) asi je po deseti letech nedá zadara do šrotu.

Nicméně i tak je ztráta vzhledem k obratu dlouhodobě neudržitelná.

0/0
15.1.2015 12:41

M25a47r63t73i34n 65K61a17r64á86s32e72k 9478943768228

Odkud vite jak dlouho LE odepisuje vlaky? Rekl bych ze to 10 let nebude....

0/0
15.1.2015 13:26

J17o73s63e24f 31V58o80m35á42č89k59a 5643544323304

Jak jsem psal níže, účtař ani daňař nejsem, ale odpisové skupiny jsou dány zákonem, ne? Může si tedy nejspíš vybrat způsob odpisu, ale s délkou odepisování nejspíš nic neudělá...

0/0
15.1.2015 13:35

M71a51r54t57i42n 54K15a88r27á11s96e19k 9728673498628

Odpisove skupiny jsou ale pro danove odpisy - coz je jen sjednoceni pro ucely vypoctu dane a se ziskem jako takovym nebo odpisy nema nic spolecneho, slouzi opravdu jen pro kalkulaci dane a nic jineho. Dlouhodoby majetek se odepisuje po dobu predpokladane zivotnosti coz treba u tech vlaku muze byt kledne 20 - 30 let, zadny zakon neudava dobu odepisovani pro ucentnictvi.

+1/0
15.1.2015 13:54

J16o70s64e68f 30V22o32m84á64č82k18a 5513144933204

OK, díky, jak jsem psal, nejsem účtař ani daňař.

0/0
15.1.2015 23:22

Z61b16y54n77ě67k 57Č76e74j24k97a 5116958741683

zákon, pane, zákon. Viz. pan Vomáčka.

0/−1
15.1.2015 13:45

M52a20r70t73i68n 47K41a68r66á46s62e10k 9508633318918

Jestli najdete zakon ktery urcuje konkretni vysi odpisu pro ruzne majetky tak jste king, nezamenujte odpisy (ucetni) s danovymi odpisy, coz je jen fomralni cislo pro ucely vypoctu dane....

+1/0
15.1.2015 13:55

Z97b44y49n43ě48k 41Č96e52j51k60a 5196958941263

pravda...

0/0
15.1.2015 15:30

J19a51n 58S25ů27r50a 4485843663402

Na to existuje zákon, nemůže si je odepisovat tak, jak se mu zachce:)

0/0
15.1.2015 14:51

M20a21r52t32i85n 69K23a37r41á75s65e13k 9538323178428

Viz co jsem spal vyse - zakon ktery by rikal kolik let ma vlaky odepisovat neexistuje, zakon rika ze se ten vlak ma odepisovat o dobu predpokladane ekonomicke zivotnosti - tu si muzou stanovit jakou chteji, jde jen o to si ji obhaji pred auditorem a uzivateli financnich vykazu, stat to v zasade nezajima protoze pro ucely vypoctu dane se normalni (ucetni) odpisy od zkladu odectou a nahradi se danovymi odpisy, ktere jsou pevne dane.

+1/0
15.1.2015 15:41

J23a74n 56S58ů95r82a 4525483953242

máte pravdu, omlouvám se. Podle výroční zprávy je odepisuje 30 let.

0/0
15.1.2015 16:19

J24o82s33e21f 79M55u22ž63á73t35k14o 5655753847563

Tržby 165 mega, ztráta 120? No nevypadá to moc dobře, ale jako hračka pro mladýho z Hamé je to asi v pohodě. To je jak z letenkama za 1 Kč,-, prostě to nemůže z Prahy do Ostravy fungovat za 99 Kč. možná za tři kila.

+9/−1
15.1.2015 12:31

J65a72n 87S82ů95r76a 4115663303662

Ryanair prodával letenky i za jeden eurocent a je nejziskovějším dopravcem v Evropě.

+1/−1
15.1.2015 14:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.