Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Leo Express si chválí zlepšení výsledků. Na každé jízdence prodělal 135 Kč

Soukromý železniční dopravce Leo Express snížil v druhém roce plného provozu svoji ztrátu o 40 milionů korun, stále ale se svými vlaky výrazně prodělává. Firma je přesto s čísly spokojená: bez započítání odpisů a úroků je dopravce ziskový.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J15a64k34u24b 94R48o33u12s 3623560924162

Tady je to, koukám, samý expert ekonom...

0/0
17.1.2015 3:21

I94l50o47n56a 63E85r79n34e72s48t17o68v21á 7443679535820

"...zisku před splácením odpisů, úroků a daní."

Může mi tu někdo vysvětlit, co je to SPLÁCENÍ ODPISŮ?

0/0
16.1.2015 12:11

T63o98m95a17s 86A85u85g20u27s67t45y43n 6697876301100

pan autor asi neví, co jsou odpisy ;-D

+2/0
16.1.2015 14:46

I95l60o18n51a 25E33r85n50e68s17t98o71v48á 7893289685880

Díky. To se mi ulevilo ;-D

Dělám účtařinu přes 40 let a ještě jsem o tom neslyšela. Tak jsem se lekla, že mi něco závažného uniklo ;-D

0/0
16.1.2015 14:55

B92e58n 29P28a94v44k16a 1417443187101

To mně připomíná ten strašně sprostý vtip s papouškem a úchylně souložícím párem.

Já si prostě skočím támhle do banky, tam si půjčím milion. Vyjdu z banky, peníze hodím do kontejneru. Půjdu do baru, tam si dám panáka, kterého zaplatím a řeknu barmanovi, že jsem hodil milion támhle do kontejneru a že za tuhle informaci dostanu druhého panáka zdarma a jestli je to pravda, že mně dá barman stovku.

Přiběhne barman celý pološílený a že je to pravda. Dá mně stovku a pak se ptá: "Člověče, vy jste zešílel?" A já na to řeknu: "EBITDA voe!";-D

+2/0
16.1.2015 10:27

J78a34n 93J80e41m51e86l98k58a 1165250

Výsledky nejsou dobré, nicméně ceny šly z 420 za Pendolíno a 330 za courák na 260 a nyní na 190-250. Regio je zdá se být oblíbenější - má to mnohem víc vyprodané. Leo byl dřív dost drahé, teď je to adekvátní situaci. Leo by měl opravdu zvážit, zda nejít částečně do potravního boje :-) Třeba u ceny čaje nebo snížením ceny late třeba na 25. Asi to opravdu rozhoduje (třeba u firemních zákazníků). Jinak nevím, co by za tím mohlo být, protože Jančurovo modré kupé není zrovna moc pohodlné. 

Leo udělalo dobré kroky, jižní větev, rozdělení produktu na Ostravu na 2 samostatné produkty - rychlý, zastávkový, prodej lístků ve vlaku v Přerově bez přirážky. Hledání návazností a autobusů je určitě dobrá cesta.

Škoda, že v ČR není jednotný napájecí systém. Bylo by to pro všechny lepší a levnější. Nemuseli by se všichni mačkat na Praze Ostravě, ale jezdit třeba na Budějovice. A nevypadá, že by se to vůbec někdy sjednotilo.

 Za strašnou škodu považuji Ficoviny. Protože konečně začaly přes Ostravu na Žilinu jezdit pořádné vlaky. A dotace studentům jen některým to může zastavit. S navazujícími spojeními v Žilině to může vytvořit něco nového - koridor Ostrava - Břeclav je dost mrtvý.

0/0
16.1.2015 9:32

R58a75d21e62k 37J77a76n20a50t37a 9735876674362

U firemních zákazníků rozhoduje čas příjezdu a flexibilita. Je potřeba někde být v danou dobu a nikdo nechce nikde čumákovat. A niekdo nechce řešit přezervaci, když je program kratší nebo delší, než se čekalo. Další, co je důležité, je občerstvení v ceně jízdenky - zaměstnanec se nají zadarmo (většina služebkářů jsou normální zaměstnanci, ne lidi se statisícovými platy). A věrnostní systém - za peníze firmy sbíráte svoje osobní body. Naopak cena jízdenky není podstatná skoro vůbec, protože levnější než auto je to vždycky.

0/0
16.1.2015 11:27

V91l36a13d54i57m58í10r 76F65i72b21i74g75e76r 5104371971134

Je jedno že tu máme 3 napájedí systémy, jediná trať na které se dnes dá vydělávat je Praha Ostrava všude jinde to nejde nebo by to bylo velice obtížné. Není problém koupit vícesystémové soupravy nebo lokomotivy. třeba nejnovější lokomotiva Škoda 109 je třísystémová může jezdit u nás všude. A ta cena jízdného jestli prodělává 135 na jízdence tak jsou 135 pod reálnou cenou. Nikdy nebude asi 100% obsazenost

0/0
8.2.2015 12:45

M95i34c31h65a39l 33R70i80m38b15a51u74e83r 4189585793687

Před započítáním daní a úroků je i řada občanů zisková ;-)

+2/0
16.1.2015 6:30

J11o10s20e23f 38J70ů90z43a 1148368953787

Formulace "Na každé jízdence prodělal" mi připomíná svérázné interpretace nákladů, tržeb a počtu přepravených cestujících v Praze někdejším ředitelem DP Dvořákem i tehdejšími představiteli města: Onu doplácenou částku rozpočítávali tak, že na toho, kdo zaplatil 32 korun, doplácí město stovku, zatímco na toho, kdo jede zadarmo, nedoplácí nic (i když ve skutečnosti ten s jízdenkou ještě doplácí na ty, kdo jezdí zadarmo).

I tady Leo Express neprodělává ani tak na jízdenkách (natož na každé - na nezanedbatelné části spíš vydělává), ale na prázdných místech, na která žádnou jízdenku neprodal.

+1/0
15.1.2015 22:19

M83a75r29t93i34n 90K88o12p26ř95i18v26a 2124640840268

Koukám, že pan Sůra se stal tiskovým mluvčím žel. společností pod svými články... blahopřeji. Neminul jste se povolání? :D

0/0
15.1.2015 21:18

J58a50n 59Č74e57r28n58ý 8490450144901

Je v zásadě úplně irelevantní, jestli je ztráta LE 120 nebo 300 milionů. Je to projekt, do kterého někdo zainvestoval velké peníze (nebudu si teď dohledávat, kdo, to je nepodstatné) a, pro některé odborníky v diskuzi, u velkých investic je velká ztráta v prvních letech naprosto normální, účelem je vytvořit podmínky pro ziskovost v dlouhodobějším výhledu. A ty mohou být různé. Překvapivě i úplně první vlakový dopravce v historii negeneroval zisk od začátku. Co mě by osobně zarazilo daleko víc, je velmi malé meziroční tempo růstu tržeb. Ale do hospodaření LE detailně nevidím, na to tu budou jiní :)

+1/0
15.1.2015 16:39

J92a21n 73J84e73m77e64l79k14a 1965740

Na druhou stranu Jancura prisel s totalni cenovou valkou a sundal ceny ze 260 na 190. Ja povazuji rust trzeb za spise prekvapivy. Spis mohl byt lepsi narust cestujicich. Ale 10 % je taky dobre. Jak jsem psal nize jestli ma leo 900 tis cestujich a pendolino hlasilo rekord tusim v 2010 1 mil. za rok a obsazenost 60%... Leo ma pouze 5 souprav a ne 7 a kapacitu 240 ne 3xx. Problem jsou ceny. Ikdyz obsazenost taky jeste neni idealni.

0/0
15.1.2015 19:39

P70e37t52r 45K19o61u81b58o83v54s69k75ý 9601721823

Jančurovi můžeme poděkovat za rozpohybování konkurence a cen u veřejné dopravy.Ovšem na druhou stranu třeba i na likvidaci konkurence tak jak tomu je na bus lince LBC - PHA. Nejdříve jezdit za 1Kč, neplakat že je to nefér( nedej bože kdyby za 1Kč jezdil někdo jiný),po likvidaci všech možných konkurentů pomalu ceny zvedat až na dnešních 100Kč za jízdu.Cena přiměřená,nic proti ní nenamítám.Jen tyto informace se vždy dozvíte náhodou,žádné články že Jančura nebo LEO zdražil.Někdy mám totiž pocit, že na idnes cokoliv udělá LEO nebo ŽLUTÝ tak je v pořádku a ostatní jsou ti špatní.

+1/0
15.1.2015 23:15

M23i40r64e58k 77Z37á90v32o47d60n12ý 7862447570458

"nelegální politikou Českých drah" // Za to jezdit Praha - Ostrava za 99 Kč, tomu říkám "kalá" konkurence :o) ... Ale jinak pěkný výsledek tramvajáka Leoše :))

+4/−2
15.1.2015 15:59

J85a36n 71S97ů94r67a 4665943933402

viz níže: dominantní hráč a nově příchozí na trh. Leoš může klidně jezdit za korunu:-)

0/−2
15.1.2015 16:13

M35i46r66e83k 66Z86á46v69o54d13n34ý 7682937220738

Dominantní je a byl vždy Jančura, ne? A netvrďte něco jiného, jinak přijde u něj o prémie, že ho dostatečně nevychvalujete :))

+3/−1
15.1.2015 17:52

M98i58r94e96k 58Z96á47v43o82d42n47ý 7132177360648

Ale no tak, to už bylo zábavnější s Vámi diskutovat, než jen mínusování. To není tak zábavné :))

+1/0
15.1.2015 18:04

R11a16d62e69k 46J40a18n78a79t16a 9765856174162

Může jezdit na korunu, ale nemůže žádat úhradu škody na základě té koruny. Protože za to si pak může sám. ČD za korunu, ani za těch 99 nikdy nejezdily, takže LE nenutily takovou cenu dávat.

Stejně tak bude muset ukázat, že zlevňoval kvůli ČD, a ne kvůli Regiojetu. V tom bude ten největší zádrhel, protože kdo to sledoval, tak viděl, že cenová válka (99, 137, apod) vypukla právě mezi dvěma soukromníky,

ČD drží ceny stále stejné, ba jě dokonce zvyšily (to v případě včasných jízdenek koupených méně než 3 dny předem).

+2/0
16.1.2015 11:33

J85a76n 47J33e91m30e13l59k89a 1745580

Ovsem vysvetleni muze byt i takove, ze Jancura se rozhodl vykaslat po 3ch letech na soudy a urady a v souvislosti s nakupem vozu a velkem zvyseni jeho kapacity to vyresit takto. Svym zpusobem je to uspesne.

0/0
16.1.2015 13:30

J24a90n 81J20e40m37e96l64k10a 1785250

Je to sranda :-) Za kolik jezdilo Pendolino driv z Ostravy do Olomouce? Jen jizdne s in 25 ma byt 100Kc. (100km) plus tehdy rezervace na Pendolino(podle me min 50kc). A dnes? Ejhle in karta neni potreba -za komplet s rezervaci tusim 75. Jako pro zakaznika je to super :-) Za kolik jezdilo Pendolino prvni rok do Bratislavy :-) Byla to dost astronomicka castka :-)

0/−1
15.1.2015 19:54

V15á60c51l25a87v 21Š58u37b35r37t 9607333468527

Ne dosti na tom, že je nesmysl nebo zavádějící tvrzení v článku. Redaktor ho neomylně neopomene vypíchnout do nadpisu. Dopravce skutečně neprodělal na tom, že vozil cestující, nýbrž na tom, že se opotřeboval jeho vozový park. Takto to zní, jako by se ztrátě mohl vyhnout, kdyby svezl méně lidí...

+1/0
15.1.2015 15:36

J26a15n 67S70ů23r57a 4575403333442

Odpisy jsou výrazně nižší, než celková ztráta. Vlaky odepisuje 30 let,stály cca miliardu. Takže 33 mio za opotřebení vlaku ročně. Titulek popisuje realitu.

0/0
15.1.2015 16:52
Foto

O63n11d52r86a 32L47á24s54k25a 4102302479215

To je furt brekotu, ze CD jezdi pod naklady a pak se frajer Leo jde vytahovat do novin, ze on jezdi pod naklady jeste vic :-D UOHS asi chrape nebo co...

+6/0
15.1.2015 13:27

J80a59n 92S46ů34r17a 4765823513562

Zkuste si nastudovat soutěžní legislativu a pojmy jako dominantní hráč.

+1/−1
15.1.2015 14:06
Foto

O44n93d48r72a 94L29á31s73k30a 4472732749895

Vim co je dominanti hrac, stejne tak to vedel zlutas i Leo a mysleli si, ze to bude brnkacka. Jde mi jen o to, ze tenkrat zlutaskovi zakazali jezdit za 50kc praha - brno, tak moc nechapu proc muze ted leo jezdit za 99kc kdyz je jasny, ze to je pod naklady az az...

+1/0
15.1.2015 14:47

J10a69n 61S40ů17r16a 4535543463912

Protože to je něco jiného. SA byla v té době na trase Praha - Brno domininantí hráč a ÚOHS jim v počítačích našel, jak Jančura nařizuje, aby šli s cenou dolů jen proti Asianě, aby je zničili:)Leo není na této trase dominantní hráč.

0/0
15.1.2015 14:50
Foto

O40n83d74r45a 19L70á59s35k38a 4392912129395

Uz to chapu, dominantni hrac nesmi jezdit pod naklady, ti ostatni muzou. Chtelo by to nejakeho ropneho magnata, ktery by to z hecu jezdil za 1kc :-)

0/0
15.1.2015 15:03

P37e88t32r 13N93i34v64n90i51c63k68ý 3422224505147

No hurá!

0/0
16.1.2015 11:40

R43a49d27e28k 76J91a71n80a23t18a 9305326504672

Ono je to trochu složitější, než si pan Sůra představuje. Pokud přijde konkurent s niždí cenou, tak je prostě třeba ceny upravit. Jinak začnete přicházet o tržby (porovnáno se stavem, pokud byste to neudělal). A takto zaregaovat se smí, protože managenement má dokonce povinnost chovat se jako dobrý hodpodář.

Co se nesmí, je podnákladovými cenami záměrně likvidovat konkurenci.

Takže kromě "podnákladovosti" je třeba dokázat i to, že se jedná o záměr konkurenta likvidovat, ne jen o záměr maximalizovat své tržby v nové tržní situaci (což je legitimní). V případě SA vs., Asiana to bylo jasné, policie našla maily, které záměr dokládaly. Ale tady mi o něčem takové není nic známo. ČD nikdy veřejně nevyhlašovaly, že chtějí LeoExpres/Regiojet zničit (narozdíl od těchto, kteří to o ČD prohlašují pořád). A jestli existuje nějaký interní mail či podobný důkaz, to se ukáže až u soudu.

0/0
16.1.2015 12:14

M85i49r39e50k 55Z51á89v94o86d13n38ý 7912427520288

Není snad od svého příchodu dominantní Jančura? Přeci od té doby nikdo těmi zlými ČD nejezdí :o)

+3/−1
15.1.2015 16:05

J12a48n 11S24ů62r70a 4255923733522

:-)jistě. a jen dráhy mají ze všech tří nejnižší náklady a jsou jediní na této trase v zisku:)

0/0
15.1.2015 16:11

M33i91r35e93k 84Z32á60v78o55d24n67ý 7852877900638

Teď jste mi to nandal :D Přijde mi, jako bych napsal "Pane číšníku, káva byla studená" a vy na to "Parlament schválil špatný zákon". To je logika :D

+1/0
15.1.2015 17:55

J22a57n 29S81ů74r95a 4405253743192

já vám nic nenandávám. Omlouvám se, že s Vámi vůbec diskutuji. Už to opravdu nikdy neprovedu:-)

0/0
15.1.2015 17:58

M54i97r63e14k 81Z93á66v29o88d48n88ý 7122747680448

Bez diskuse s Vámi velmi tratím :o(

+1/0
15.1.2015 18:00

F22r16a30n94t40i65š23e26k 38V71a44n21ě47k 1977464637417

Počítám jak počítám, tak mi tady něco nevychází.Rv

0/0
15.1.2015 13:05

V74l40a73d67i60m63í34r 14F71i51b59i76g37e74r 5684381381504

Ani při 100% obsazenosti na všech spojích se nedostanou na 0 tudíž je cena podnákladová a to jsou ty soupravy nové tak náklady na údržbu jsou velice nízké

0/0
8.2.2015 12:48

Z23b69y19n11ě53k 13Č63e19j17k74a 5986238661723

pozor na to, že vlaky se odepisují 10 let, ale pravděpodobně by měly fungovat trochu déle :-) asi je po deseti letech nedá zadara do šrotu.

Nicméně i tak je ztráta vzhledem k obratu dlouhodobě neudržitelná.

0/0
15.1.2015 12:41

M74a38r39t36i69n 74K13a65r84á87s68e79k 9518263138978

Odkud vite jak dlouho LE odepisuje vlaky? Rekl bych ze to 10 let nebude....

0/0
15.1.2015 13:26

J73o33s41e47f 35V94o89m96á61č41k97a 5863524303174

Jak jsem psal níže, účtař ani daňař nejsem, ale odpisové skupiny jsou dány zákonem, ne? Může si tedy nejspíš vybrat způsob odpisu, ale s délkou odepisování nejspíš nic neudělá...

0/0
15.1.2015 13:35

M76a88r61t25i58n 10K10a38r26á87s81e96k 9208393958418

Odpisove skupiny jsou ale pro danove odpisy - coz je jen sjednoceni pro ucely vypoctu dane a se ziskem jako takovym nebo odpisy nema nic spolecneho, slouzi opravdu jen pro kalkulaci dane a nic jineho. Dlouhodoby majetek se odepisuje po dobu predpokladane zivotnosti coz treba u tech vlaku muze byt kledne 20 - 30 let, zadny zakon neudava dobu odepisovani pro ucentnictvi.

+1/0
15.1.2015 13:54

J68o86s23e90f 75V20o52m13á17č49k87a 5843794123254

OK, díky, jak jsem psal, nejsem účtař ani daňař.

0/0
15.1.2015 23:22

Z23b36y24n27ě69k 18Č28e57j28k81a 5976838761953

zákon, pane, zákon. Viz. pan Vomáčka.

0/−1
15.1.2015 13:45

M30a91r21t50i62n 23K56a62r59á87s28e53k 9258573598758

Jestli najdete zakon ktery urcuje konkretni vysi odpisu pro ruzne majetky tak jste king, nezamenujte odpisy (ucetni) s danovymi odpisy, coz je jen fomralni cislo pro ucely vypoctu dane....

+1/0
15.1.2015 13:55

Z38b38y78n16ě75k 84Č88e88j47k42a 5906688211853

pravda...

0/0
15.1.2015 15:30

J87a36n 87S80ů40r85a 4805243303952

Na to existuje zákon, nemůže si je odepisovat tak, jak se mu zachce:)

0/0
15.1.2015 14:51

M20a53r90t88i49n 62K92a91r51á11s12e60k 9708513758388

Viz co jsem spal vyse - zakon ktery by rikal kolik let ma vlaky odepisovat neexistuje, zakon rika ze se ten vlak ma odepisovat o dobu predpokladane ekonomicke zivotnosti - tu si muzou stanovit jakou chteji, jde jen o to si ji obhaji pred auditorem a uzivateli financnich vykazu, stat to v zasade nezajima protoze pro ucely vypoctu dane se normalni (ucetni) odpisy od zkladu odectou a nahradi se danovymi odpisy, ktere jsou pevne dane.

+1/0
15.1.2015 15:41

J72a31n 63S77ů83r96a 4635703833922

máte pravdu, omlouvám se. Podle výroční zprávy je odepisuje 30 let.

0/0
15.1.2015 16:19

J55o87s19e85f 87M28u21ž14á51t70k24o 5705103157983

Tržby 165 mega, ztráta 120? No nevypadá to moc dobře, ale jako hračka pro mladýho z Hamé je to asi v pohodě. To je jak z letenkama za 1 Kč,-, prostě to nemůže z Prahy do Ostravy fungovat za 99 Kč. možná za tři kila.

+9/−1
15.1.2015 12:31

J18a74n 65S14ů24r32a 4715803363562

Ryanair prodával letenky i za jeden eurocent a je nejziskovějším dopravcem v Evropě.

+1/−1
15.1.2015 14:08





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.