Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Leo Express si chválí zlepšení výsledků. Na každé jízdence prodělal 135 Kč

Soukromý železniční dopravce Leo Express snížil v druhém roce plného provozu svoji ztrátu o 40 milionů korun, stále ale se svými vlaky výrazně prodělává. Firma je přesto s čísly spokojená: bez započítání odpisů a úroků je dopravce ziskový.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J71a67k88u30b 31R80o98u12s 3913180864862

Tady je to, koukám, samý expert ekonom...

0/0
17.1.2015 3:21

I68l53o35n85a 44E85r59n58e89s72t12o22v20á 7103699105400

"...zisku před splácením odpisů, úroků a daní."

Může mi tu někdo vysvětlit, co je to SPLÁCENÍ ODPISŮ?

0/0
16.1.2015 12:11

T98o30m29a72s 19A13u34g55u29s37t24y87n 6377466481670

pan autor asi neví, co jsou odpisy ;-D

+2/0
16.1.2015 14:46

I58l17o75n93a 51E60r13n40e49s34t69o55v78á 7293619805670

Díky. To se mi ulevilo ;-D

Dělám účtařinu přes 40 let a ještě jsem o tom neslyšela. Tak jsem se lekla, že mi něco závažného uniklo ;-D

0/0
16.1.2015 14:55

B12e70n 88P24a76v65k29a 1797653167711

To mně připomíná ten strašně sprostý vtip s papouškem a úchylně souložícím párem.

Já si prostě skočím támhle do banky, tam si půjčím milion. Vyjdu z banky, peníze hodím do kontejneru. Půjdu do baru, tam si dám panáka, kterého zaplatím a řeknu barmanovi, že jsem hodil milion támhle do kontejneru a že za tuhle informaci dostanu druhého panáka zdarma a jestli je to pravda, že mně dá barman stovku.

Přiběhne barman celý pološílený a že je to pravda. Dá mně stovku a pak se ptá: "Člověče, vy jste zešílel?" A já na to řeknu: "EBITDA voe!";-D

+2/0
16.1.2015 10:27

J70a30n 52J34e43m62e12l34k74a 1585790

Výsledky nejsou dobré, nicméně ceny šly z 420 za Pendolíno a 330 za courák na 260 a nyní na 190-250. Regio je zdá se být oblíbenější - má to mnohem víc vyprodané. Leo byl dřív dost drahé, teď je to adekvátní situaci. Leo by měl opravdu zvážit, zda nejít částečně do potravního boje :-) Třeba u ceny čaje nebo snížením ceny late třeba na 25. Asi to opravdu rozhoduje (třeba u firemních zákazníků). Jinak nevím, co by za tím mohlo být, protože Jančurovo modré kupé není zrovna moc pohodlné. 

Leo udělalo dobré kroky, jižní větev, rozdělení produktu na Ostravu na 2 samostatné produkty - rychlý, zastávkový, prodej lístků ve vlaku v Přerově bez přirážky. Hledání návazností a autobusů je určitě dobrá cesta.

Škoda, že v ČR není jednotný napájecí systém. Bylo by to pro všechny lepší a levnější. Nemuseli by se všichni mačkat na Praze Ostravě, ale jezdit třeba na Budějovice. A nevypadá, že by se to vůbec někdy sjednotilo.

 Za strašnou škodu považuji Ficoviny. Protože konečně začaly přes Ostravu na Žilinu jezdit pořádné vlaky. A dotace studentům jen některým to může zastavit. S navazujícími spojeními v Žilině to může vytvořit něco nového - koridor Ostrava - Břeclav je dost mrtvý.

0/0
16.1.2015 9:32

R94a88d78e47k 48J56a54n36a67t56a 9555856664572

U firemních zákazníků rozhoduje čas příjezdu a flexibilita. Je potřeba někde být v danou dobu a nikdo nechce nikde čumákovat. A niekdo nechce řešit přezervaci, když je program kratší nebo delší, než se čekalo. Další, co je důležité, je občerstvení v ceně jízdenky - zaměstnanec se nají zadarmo (většina služebkářů jsou normální zaměstnanci, ne lidi se statisícovými platy). A věrnostní systém - za peníze firmy sbíráte svoje osobní body. Naopak cena jízdenky není podstatná skoro vůbec, protože levnější než auto je to vždycky.

0/0
16.1.2015 11:27

V34l89a92d87i95m37í44r 87F42i20b95i98g35e92r 5754941851324

Je jedno že tu máme 3 napájedí systémy, jediná trať na které se dnes dá vydělávat je Praha Ostrava všude jinde to nejde nebo by to bylo velice obtížné. Není problém koupit vícesystémové soupravy nebo lokomotivy. třeba nejnovější lokomotiva Škoda 109 je třísystémová může jezdit u nás všude. A ta cena jízdného jestli prodělává 135 na jízdence tak jsou 135 pod reálnou cenou. Nikdy nebude asi 100% obsazenost

0/0
8.2.2015 12:45

M86i16c80h19a75l 37R19i73m52b97a58u25e84r 4639945103537

Před započítáním daní a úroků je i řada občanů zisková ;-)

+2/0
16.1.2015 6:30

J68o24s37e47f 23J90ů62z78a 1828488233627

Formulace "Na každé jízdence prodělal" mi připomíná svérázné interpretace nákladů, tržeb a počtu přepravených cestujících v Praze někdejším ředitelem DP Dvořákem i tehdejšími představiteli města: Onu doplácenou částku rozpočítávali tak, že na toho, kdo zaplatil 32 korun, doplácí město stovku, zatímco na toho, kdo jede zadarmo, nedoplácí nic (i když ve skutečnosti ten s jízdenkou ještě doplácí na ty, kdo jezdí zadarmo).

I tady Leo Express neprodělává ani tak na jízdenkách (natož na každé - na nezanedbatelné části spíš vydělává), ale na prázdných místech, na která žádnou jízdenku neprodal.

+1/0
15.1.2015 22:19

M78a40r80t34i68n 78K84o47p57ř61i83v23a 2524380850728

Koukám, že pan Sůra se stal tiskovým mluvčím žel. společností pod svými články... blahopřeji. Neminul jste se povolání? :D

0/0
15.1.2015 21:18

J56a55n 11Č98e81r33n60ý 8670480184941

Je v zásadě úplně irelevantní, jestli je ztráta LE 120 nebo 300 milionů. Je to projekt, do kterého někdo zainvestoval velké peníze (nebudu si teď dohledávat, kdo, to je nepodstatné) a, pro některé odborníky v diskuzi, u velkých investic je velká ztráta v prvních letech naprosto normální, účelem je vytvořit podmínky pro ziskovost v dlouhodobějším výhledu. A ty mohou být různé. Překvapivě i úplně první vlakový dopravce v historii negeneroval zisk od začátku. Co mě by osobně zarazilo daleko víc, je velmi malé meziroční tempo růstu tržeb. Ale do hospodaření LE detailně nevidím, na to tu budou jiní :)

+1/0
15.1.2015 16:39

J52a11n 36J37e24m55e94l22k27a 1335560

Na druhou stranu Jancura prisel s totalni cenovou valkou a sundal ceny ze 260 na 190. Ja povazuji rust trzeb za spise prekvapivy. Spis mohl byt lepsi narust cestujicich. Ale 10 % je taky dobre. Jak jsem psal nize jestli ma leo 900 tis cestujich a pendolino hlasilo rekord tusim v 2010 1 mil. za rok a obsazenost 60%... Leo ma pouze 5 souprav a ne 7 a kapacitu 240 ne 3xx. Problem jsou ceny. Ikdyz obsazenost taky jeste neni idealni.

0/0
15.1.2015 19:39

P16e78t56r 51K90o84u10b83o18v36s28k16ý 9331801483

Jančurovi můžeme poděkovat za rozpohybování konkurence a cen u veřejné dopravy.Ovšem na druhou stranu třeba i na likvidaci konkurence tak jak tomu je na bus lince LBC - PHA. Nejdříve jezdit za 1Kč, neplakat že je to nefér( nedej bože kdyby za 1Kč jezdil někdo jiný),po likvidaci všech možných konkurentů pomalu ceny zvedat až na dnešních 100Kč za jízdu.Cena přiměřená,nic proti ní nenamítám.Jen tyto informace se vždy dozvíte náhodou,žádné články že Jančura nebo LEO zdražil.Někdy mám totiž pocit, že na idnes cokoliv udělá LEO nebo ŽLUTÝ tak je v pořádku a ostatní jsou ti špatní.

+1/0
15.1.2015 23:15

M40i38r27e72k 41Z25á72v35o82d20n30ý 7462377280408

"nelegální politikou Českých drah" // Za to jezdit Praha - Ostrava za 99 Kč, tomu říkám "kalá" konkurence :o) ... Ale jinak pěkný výsledek tramvajáka Leoše :))

+4/−2
15.1.2015 15:59

J21a61n 26S50ů76r53a 4565903483602

viz níže: dominantní hráč a nově příchozí na trh. Leoš může klidně jezdit za korunu:-)

0/−2
15.1.2015 16:13

M82i39r81e76k 46Z77á55v87o83d27n76ý 7482847180828

Dominantní je a byl vždy Jančura, ne? A netvrďte něco jiného, jinak přijde u něj o prémie, že ho dostatečně nevychvalujete :))

+3/−1
15.1.2015 17:52

M79i94r45e30k 53Z57á81v52o96d74n11ý 7652567360908

Ale no tak, to už bylo zábavnější s Vámi diskutovat, než jen mínusování. To není tak zábavné :))

+1/0
15.1.2015 18:04

R48a89d66e88k 11J43a95n88a15t64a 9425616194512

Může jezdit na korunu, ale nemůže žádat úhradu škody na základě té koruny. Protože za to si pak může sám. ČD za korunu, ani za těch 99 nikdy nejezdily, takže LE nenutily takovou cenu dávat.

Stejně tak bude muset ukázat, že zlevňoval kvůli ČD, a ne kvůli Regiojetu. V tom bude ten největší zádrhel, protože kdo to sledoval, tak viděl, že cenová válka (99, 137, apod) vypukla právě mezi dvěma soukromníky,

ČD drží ceny stále stejné, ba jě dokonce zvyšily (to v případě včasných jízdenek koupených méně než 3 dny předem).

+2/0
16.1.2015 11:33

J35a53n 43J69e80m17e35l46k89a 1775400

Ovsem vysvetleni muze byt i takove, ze Jancura se rozhodl vykaslat po 3ch letech na soudy a urady a v souvislosti s nakupem vozu a velkem zvyseni jeho kapacity to vyresit takto. Svym zpusobem je to uspesne.

0/0
16.1.2015 13:30

J42a17n 74J80e30m28e95l44k37a 1205590

Je to sranda :-) Za kolik jezdilo Pendolino driv z Ostravy do Olomouce? Jen jizdne s in 25 ma byt 100Kc. (100km) plus tehdy rezervace na Pendolino(podle me min 50kc). A dnes? Ejhle in karta neni potreba -za komplet s rezervaci tusim 75. Jako pro zakaznika je to super :-) Za kolik jezdilo Pendolino prvni rok do Bratislavy :-) Byla to dost astronomicka castka :-)

0/−1
15.1.2015 19:54

V82á73c86l90a88v 80Š87u90b48r40t 9607713308677

Ne dosti na tom, že je nesmysl nebo zavádějící tvrzení v článku. Redaktor ho neomylně neopomene vypíchnout do nadpisu. Dopravce skutečně neprodělal na tom, že vozil cestující, nýbrž na tom, že se opotřeboval jeho vozový park. Takto to zní, jako by se ztrátě mohl vyhnout, kdyby svezl méně lidí...

+1/0
15.1.2015 15:36

J94a74n 28S64ů12r98a 4875583683362

Odpisy jsou výrazně nižší, než celková ztráta. Vlaky odepisuje 30 let,stály cca miliardu. Takže 33 mio za opotřebení vlaku ročně. Titulek popisuje realitu.

0/0
15.1.2015 16:52
Foto

O30n18d83r45a 45L27á81s40k41a 4512782559775

To je furt brekotu, ze CD jezdi pod naklady a pak se frajer Leo jde vytahovat do novin, ze on jezdi pod naklady jeste vic :-D UOHS asi chrape nebo co...

+6/0
15.1.2015 13:27

J90a36n 47S54ů51r47a 4785693853162

Zkuste si nastudovat soutěžní legislativu a pojmy jako dominantní hráč.

+1/−1
15.1.2015 14:06
Foto

O84n55d10r41a 42L37á31s11k24a 4472652829155

Vim co je dominanti hrac, stejne tak to vedel zlutas i Leo a mysleli si, ze to bude brnkacka. Jde mi jen o to, ze tenkrat zlutaskovi zakazali jezdit za 50kc praha - brno, tak moc nechapu proc muze ted leo jezdit za 99kc kdyz je jasny, ze to je pod naklady az az...

+1/0
15.1.2015 14:47

J44a52n 73S65ů98r28a 4295503223272

Protože to je něco jiného. SA byla v té době na trase Praha - Brno domininantí hráč a ÚOHS jim v počítačích našel, jak Jančura nařizuje, aby šli s cenou dolů jen proti Asianě, aby je zničili:)Leo není na této trase dominantní hráč.

0/0
15.1.2015 14:50
Foto

O82n91d27r56a 57L49á78s97k50a 4242322389455

Uz to chapu, dominantni hrac nesmi jezdit pod naklady, ti ostatni muzou. Chtelo by to nejakeho ropneho magnata, ktery by to z hecu jezdil za 1kc :-)

0/0
15.1.2015 15:03

P13e83t54r 19N40i37v41n89i93c85k90ý 3932804855487

No hurá!

0/0
16.1.2015 11:40

R59a50d44e93k 66J71a18n23a84t78a 9815316254952

Ono je to trochu složitější, než si pan Sůra představuje. Pokud přijde konkurent s niždí cenou, tak je prostě třeba ceny upravit. Jinak začnete přicházet o tržby (porovnáno se stavem, pokud byste to neudělal). A takto zaregaovat se smí, protože managenement má dokonce povinnost chovat se jako dobrý hodpodář.

Co se nesmí, je podnákladovými cenami záměrně likvidovat konkurenci.

Takže kromě "podnákladovosti" je třeba dokázat i to, že se jedná o záměr konkurenta likvidovat, ne jen o záměr maximalizovat své tržby v nové tržní situaci (což je legitimní). V případě SA vs., Asiana to bylo jasné, policie našla maily, které záměr dokládaly. Ale tady mi o něčem takové není nic známo. ČD nikdy veřejně nevyhlašovaly, že chtějí LeoExpres/Regiojet zničit (narozdíl od těchto, kteří to o ČD prohlašují pořád). A jestli existuje nějaký interní mail či podobný důkaz, to se ukáže až u soudu.

0/0
16.1.2015 12:14

M51i59r76e98k 48Z88á21v89o87d91n19ý 7312327960108

Není snad od svého příchodu dominantní Jančura? Přeci od té doby nikdo těmi zlými ČD nejezdí :o)

+3/−1
15.1.2015 16:05

J33a75n 71S10ů28r57a 4155293653652

:-)jistě. a jen dráhy mají ze všech tří nejnižší náklady a jsou jediní na této trase v zisku:)

0/0
15.1.2015 16:11

M37i89r98e74k 36Z19á22v44o47d44n19ý 7912547900738

Teď jste mi to nandal :D Přijde mi, jako bych napsal "Pane číšníku, káva byla studená" a vy na to "Parlament schválil špatný zákon". To je logika :D

+1/0
15.1.2015 17:55

J58a71n 58S35ů72r44a 4745173883182

já vám nic nenandávám. Omlouvám se, že s Vámi vůbec diskutuji. Už to opravdu nikdy neprovedu:-)

0/0
15.1.2015 17:58

M17i80r12e66k 90Z31á93v21o71d58n89ý 7452627770788

Bez diskuse s Vámi velmi tratím :o(

+1/0
15.1.2015 18:00

F73r82a87n87t18i78š84e96k 51V55a98n79ě56k 1307894297107

Počítám jak počítám, tak mi tady něco nevychází.Rv

0/0
15.1.2015 13:05

V89l67a55d16i54m53í26r 49F97i30b95i10g38e95r 5924781601884

Ani při 100% obsazenosti na všech spojích se nedostanou na 0 tudíž je cena podnákladová a to jsou ty soupravy nové tak náklady na údržbu jsou velice nízké

0/0
8.2.2015 12:48

Z56b86y98n20ě33k 19Č39e56j67k20a 5746728301513

pozor na to, že vlaky se odepisují 10 let, ale pravděpodobně by měly fungovat trochu déle :-) asi je po deseti letech nedá zadara do šrotu.

Nicméně i tak je ztráta vzhledem k obratu dlouhodobě neudržitelná.

0/0
15.1.2015 12:41

M57a98r77t16i71n 34K29a66r47á88s87e82k 9838683548618

Odkud vite jak dlouho LE odepisuje vlaky? Rekl bych ze to 10 let nebude....

0/0
15.1.2015 13:26

J30o28s66e73f 13V30o89m66á57č26k59a 5853424503764

Jak jsem psal níže, účtař ani daňař nejsem, ale odpisové skupiny jsou dány zákonem, ne? Může si tedy nejspíš vybrat způsob odpisu, ale s délkou odepisování nejspíš nic neudělá...

0/0
15.1.2015 13:35

M76a77r47t11i60n 88K31a53r40á31s18e96k 9218373498508

Odpisove skupiny jsou ale pro danove odpisy - coz je jen sjednoceni pro ucely vypoctu dane a se ziskem jako takovym nebo odpisy nema nic spolecneho, slouzi opravdu jen pro kalkulaci dane a nic jineho. Dlouhodoby majetek se odepisuje po dobu predpokladane zivotnosti coz treba u tech vlaku muze byt kledne 20 - 30 let, zadny zakon neudava dobu odepisovani pro ucentnictvi.

+1/0
15.1.2015 13:54

J83o93s47e90f 17V97o27m31á67č42k29a 5893224473864

OK, díky, jak jsem psal, nejsem účtař ani daňař.

0/0
15.1.2015 23:22

Z26b70y21n19ě44k 82Č17e65j40k75a 5876458651153

zákon, pane, zákon. Viz. pan Vomáčka.

0/−1
15.1.2015 13:45

M19a61r27t16i42n 65K48a51r42á77s59e56k 9798673408988

Jestli najdete zakon ktery urcuje konkretni vysi odpisu pro ruzne majetky tak jste king, nezamenujte odpisy (ucetni) s danovymi odpisy, coz je jen fomralni cislo pro ucely vypoctu dane....

+1/0
15.1.2015 13:55

Z19b15y53n15ě47k 84Č11e92j65k42a 5276628701133

pravda...

0/0
15.1.2015 15:30

J71a42n 21S21ů15r25a 4225563553982

Na to existuje zákon, nemůže si je odepisovat tak, jak se mu zachce:)

0/0
15.1.2015 14:51

M45a82r91t61i62n 63K25a76r65á31s69e43k 9398283298188

Viz co jsem spal vyse - zakon ktery by rikal kolik let ma vlaky odepisovat neexistuje, zakon rika ze se ten vlak ma odepisovat o dobu predpokladane ekonomicke zivotnosti - tu si muzou stanovit jakou chteji, jde jen o to si ji obhaji pred auditorem a uzivateli financnich vykazu, stat to v zasade nezajima protoze pro ucely vypoctu dane se normalni (ucetni) odpisy od zkladu odectou a nahradi se danovymi odpisy, ktere jsou pevne dane.

+1/0
15.1.2015 15:41

J68a60n 73S24ů12r76a 4475703453482

máte pravdu, omlouvám se. Podle výroční zprávy je odepisuje 30 let.

0/0
15.1.2015 16:19

J44o74s51e27f 51M62u16ž18á32t54k33o 5485383507653

Tržby 165 mega, ztráta 120? No nevypadá to moc dobře, ale jako hračka pro mladýho z Hamé je to asi v pohodě. To je jak z letenkama za 1 Kč,-, prostě to nemůže z Prahy do Ostravy fungovat za 99 Kč. možná za tři kila.

+9/−1
15.1.2015 12:31

J60a41n 10S69ů42r23a 4905133453642

Ryanair prodával letenky i za jeden eurocent a je nejziskovějším dopravcem v Evropě.

+1/−1
15.1.2015 14:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.