- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
"...zisku před splácením odpisů, úroků a daní."
Může mi tu někdo vysvětlit, co je to SPLÁCENÍ ODPISŮ?
pan autor asi neví, co jsou odpisy
To mně připomíná ten strašně sprostý vtip s papouškem a úchylně souložícím párem.
Já si prostě skočím támhle do banky, tam si půjčím milion. Vyjdu z banky, peníze hodím do kontejneru. Půjdu do baru, tam si dám panáka, kterého zaplatím a řeknu barmanovi, že jsem hodil milion támhle do kontejneru a že za tuhle informaci dostanu druhého panáka zdarma a jestli je to pravda, že mně dá barman stovku.
Přiběhne barman celý pološílený a že je to pravda. Dá mně stovku a pak se ptá: "Člověče, vy jste zešílel?" A já na to řeknu: "EBITDA voe!"
Výsledky nejsou dobré, nicméně ceny šly z 420 za Pendolíno a 330 za courák na 260 a nyní na 190-250. Regio je zdá se být oblíbenější - má to mnohem víc vyprodané. Leo byl dřív dost drahé, teď je to adekvátní situaci. Leo by měl opravdu zvážit, zda nejít částečně do potravního boje :-) Třeba u ceny čaje nebo snížením ceny late třeba na 25. Asi to opravdu rozhoduje (třeba u firemních zákazníků). Jinak nevím, co by za tím mohlo být, protože Jančurovo modré kupé není zrovna moc pohodlné.
Leo udělalo dobré kroky, jižní větev, rozdělení produktu na Ostravu na 2 samostatné produkty - rychlý, zastávkový, prodej lístků ve vlaku v Přerově bez přirážky. Hledání návazností a autobusů je určitě dobrá cesta.
Škoda, že v ČR není jednotný napájecí systém. Bylo by to pro všechny lepší a levnější. Nemuseli by se všichni mačkat na Praze Ostravě, ale jezdit třeba na Budějovice. A nevypadá, že by se to vůbec někdy sjednotilo.
Za strašnou škodu považuji Ficoviny. Protože konečně začaly přes Ostravu na Žilinu jezdit pořádné vlaky. A dotace studentům jen některým to může zastavit. S navazujícími spojeními v Žilině to může vytvořit něco nového - koridor Ostrava - Břeclav je dost mrtvý.
U firemních zákazníků rozhoduje čas příjezdu a flexibilita. Je potřeba někde být v danou dobu a nikdo nechce nikde čumákovat. A niekdo nechce řešit přezervaci, když je program kratší nebo delší, než se čekalo. Další, co je důležité, je občerstvení v ceně jízdenky - zaměstnanec se nají zadarmo (většina služebkářů jsou normální zaměstnanci, ne lidi se statisícovými platy). A věrnostní systém - za peníze firmy sbíráte svoje osobní body. Naopak cena jízdenky není podstatná skoro vůbec, protože levnější než auto je to vždycky.
Před započítáním daní a úroků je i řada občanů zisková
Formulace "Na každé jízdence prodělal" mi připomíná svérázné interpretace nákladů, tržeb a počtu přepravených cestujících v Praze někdejším ředitelem DP Dvořákem i tehdejšími představiteli města: Onu doplácenou částku rozpočítávali tak, že na toho, kdo zaplatil 32 korun, doplácí město stovku, zatímco na toho, kdo jede zadarmo, nedoplácí nic (i když ve skutečnosti ten s jízdenkou ještě doplácí na ty, kdo jezdí zadarmo).
I tady Leo Express neprodělává ani tak na jízdenkách (natož na každé - na nezanedbatelné části spíš vydělává), ale na prázdných místech, na která žádnou jízdenku neprodal.
Koukám, že pan Sůra se stal tiskovým mluvčím žel. společností pod svými články... blahopřeji. Neminul jste se povolání? :D
Je v zásadě úplně irelevantní, jestli je ztráta LE 120 nebo 300 milionů. Je to projekt, do kterého někdo zainvestoval velké peníze (nebudu si teď dohledávat, kdo, to je nepodstatné) a, pro některé odborníky v diskuzi, u velkých investic je velká ztráta v prvních letech naprosto normální, účelem je vytvořit podmínky pro ziskovost v dlouhodobějším výhledu. A ty mohou být různé. Překvapivě i úplně první vlakový dopravce v historii negeneroval zisk od začátku. Co mě by osobně zarazilo daleko víc, je velmi malé meziroční tempo růstu tržeb. Ale do hospodaření LE detailně nevidím, na to tu budou jiní :)
Na druhou stranu Jancura prisel s totalni cenovou valkou a sundal ceny ze 260 na 190. Ja povazuji rust trzeb za spise prekvapivy. Spis mohl byt lepsi narust cestujicich. Ale 10 % je taky dobre. Jak jsem psal nize jestli ma leo 900 tis cestujich a pendolino hlasilo rekord tusim v 2010 1 mil. za rok a obsazenost 60%... Leo ma pouze 5 souprav a ne 7 a kapacitu 240 ne 3xx. Problem jsou ceny. Ikdyz obsazenost taky jeste neni idealni.
"nelegální politikou Českých drah" // Za to jezdit Praha - Ostrava za 99 Kč, tomu říkám "kalá" konkurence :o) ... Ale jinak pěkný výsledek tramvajáka Leoše :))
viz níže: dominantní hráč a nově příchozí na trh. Leoš může klidně jezdit za korunu:-)
Ne dosti na tom, že je nesmysl nebo zavádějící tvrzení v článku. Redaktor ho neomylně neopomene vypíchnout do nadpisu. Dopravce skutečně neprodělal na tom, že vozil cestující, nýbrž na tom, že se opotřeboval jeho vozový park. Takto to zní, jako by se ztrátě mohl vyhnout, kdyby svezl méně lidí...
Odpisy jsou výrazně nižší, než celková ztráta. Vlaky odepisuje 30 let,stály cca miliardu. Takže 33 mio za opotřebení vlaku ročně. Titulek popisuje realitu.