Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Za přečerpání kreditky chtěla banka poplatek. Klient ho ale dostal zpět

UniCredit Bank musí svému klientovi vrátit poplatky, které si účtovala za to, že mu umožnila jít na kreditní kartě „do mínusu“. A navíc musí zaplatit státu pokutu. Rozhodl o tom finanční arbitr.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R44o28m19a57n 59Š69í69m29a 9921814245561

No..u Unicredit bank se nedivím ničemu. Přešel jsem k nim kvůli nízké úrokové sazbě u hypotéky a už teď toho lituju. totálně neschopný lidi, co si vymýšlí totální hovadiny, nikdo nic neví, vše musí žešit s právním oddělením...hnus. Hypotéku mě řeší už 2 měsíce a nic. Další problém byl s kontem, kdy moje heslo poslali mailem nekomu jinému....prostě na co šáhli, tam byl problém.

+1/0
16.1.2015 11:54

J80a23n 58S96l61a18d12k60y 8153327175618

Hlavne, ze kazdy vidi problem v bance, ale nikdo v hlouposti lidi utracet a zadluzovat se !!

+4/−2
16.1.2015 3:01

F44r22a89n59z 15W36r50b92k89a 4144536785226

Stačí nevysávat účet do nuly (o kontokorentu nemluvě)  a je po problémech ...

+5/−12
15.1.2015 18:25

J91a34r54o76s81l47a50v 84M92e67d50u22n98a 6822868497980

promiňte, ale o tom ten článek není - banka porušila to, že nesmí z účtu v rámci peněz na účtu nebo dohodnuté výše úvěru poskytnout více peněz....správně by měla karta odmítnout provést platbu či vydat hotovost, ale ona to neudělá a pak naskočí nepovolený úvěr....

+11/−1
15.1.2015 18:46

F51r21a21n56z 23W47r78b20k23a 4654406305666

Ano, banka udělala chybu. Je ale v pořádku, že majitel kreditní karty "jede" na doraz? Buď moc utrácí nebo má nízký úvěrový limit (nebo obojí).  Kdyby banka dobře pracovala, měl by majitel karty problém při placení kartou (odmítnutí karty) ....

+1/0
15.1.2015 22:48

J76a68r78o83s69l82a57v 83M33e83d65u76n50a 6532488467150

legrace je, že banka vám napíše a napaří sankci za přečerpání 0,01 Kč, které nemůžete s ohledem na pomalost připisování peněz, které tam posíláte, udělat podle ní "včas".... technicky vzato, je to možné

0/0
15.1.2015 23:35

K53a63r52l89a 61N42o67v64á78k86o74v66á 4674802205637

Svůj účet si snad můžu vysávat, jak chci, a pokud mám sjednán kontokorent nebo mám kreditku, tak toho snad můžu využít, ne ? Pokud to banka se mnou nesjednala, nemá mi to dovolit a pak mě za to pokutovat.  To je jako dovolit sousedovi, ať si vezme ovoce z mé zahrady, a pak ho chtít potrestat za krádež.

+11/−1
15.1.2015 22:40

L36u90k81á43š 25K22a13ň91o25k 9288379546791

u KB normální stav.. povolený debet na účtě je překročen.. 

ale musím říct, že mi za to nikdy nic nenaúčtovali, možná jsem nebyl přes těch 5%?

co mě ale deptá je fakt, že mi přijdou peníze v pondělí (jak je vidět později na výpise), ale banka mi je v on-line bankovnictví ukáže až v úterý..

a čekejte o jeden den déle na výplatu :-)

+9/0
15.1.2015 17:28

J71a92r40o72s17l22a76v 76M76e24d35u20n28a 6902958817270

musím potvrdit, ale bohužel jednou mi takhle přes transakci v cizině šli do mínusu a ještě - bylo to přes konec roku - ještě dřív, než jsem mohl doma mínus na účtu dorovnat, přišla výzva ú hradě dluhu a naúčtovali mi 100 Kč sankčního poplatku. pak argumentovali tím, že jsem podle VOP povinen si hlídat, kolik mi transakce off line bere.... šlo o rozdíl díky jejich famoznímu kurzu eura.. takže jsem vlastně "ušetřil" víckrát... jinak s lhůtami pro transakce u KB jsem také nespokojen - například to, co u jiné banky trvá den, max. dva, u KB trvá někdy i 3-4 dny, s připsáním plateb je to, jak říkáte vy - vlastně hůř - fyzicky se mi objeví peníze v neděli v IB, ale v přehledu je, že mi je banka připsala v pátek... díval jsem se v sobotu i neděli, naskočily mi až večer.....i zpětně mi peníze chodí vždy v určité datum, banka přitom jako připsání uvádí i 2-3 dny dříve....zajímavé....no, už mi stačí jen pár kapek, naštěstí jinak už i tam mám účet zadarmo...

+1/0
15.1.2015 18:45

M64i12r55o22s24l62a65v 12H89ý40l 5595607749429

a proč u KB ještě jste?

+6/0
15.1.2015 21:42

F14i23l83i16p 92N43e92s60p68o42r 8858594767557

Evidentne kyblik se zapory jeste nepretekl :-)

+3/0
15.1.2015 22:53

J32a95r31o17s19l96a63v 34M97e67d57u40n73a 6702278807270

zatím je to pořád ještě těsně pro:-)

0/0
15.1.2015 23:30

R26o11m80a30n 96M43r84ó12z48e34k 8147428231352

Spíš se vám nechce odejít :-)

0/0
16.1.2015 4:38

F63i85l19i78p 92N19e52s51p76o78r 8798244267577

Prave s tohoto duvodu jsem uz davno odesel jinam. Vsichni v praci uz na ucte videli vyplatu, jen ja jak trubka jsem vzdycky cekal.

+1/0
15.1.2015 22:52

J62a68r31o42s86l25a69v 57M94e35d35u62n46a 6142708727590

to je letos nějaká novinka... zatím na to mám důkaz 2x, počítám, že potřetí jim něco pěkného napíšu....čekání není problém, ale když to jde všude jinde spolehlivě, tak to čekám i tady....

0/0
15.1.2015 23:31

J90a84n41a 93N53o64v90á33k71o73v73á 2341129509819

všimla jsem si toho u KB v průběhu podzimu,podívám se na účet a peníze k dispozici nejsou,druhý den už ano,ale datum připsání je o dva dny dříve

0/0
17.1.2015 13:35

M26a37r48e78k 12K70l55u96f64a 3168894834536

Na KREDITNÍ kartě je možné jít do mínusu?  8-o8-o

+1/0
15.1.2015 17:25

J40a71r47o79s14l28a87v 38M84e62d19u14n40a 6182258507940

u některých bank to nebude problém....:-)

0/0
15.1.2015 18:46

K33a92r83l52a 45N19o65v91á69k88o45v87á 4754872635797

Taky mě to udivuje.

+1/0
15.1.2015 22:42

R46o92m98a36n 93M29r82ó62z52e41k 8737398731712

Bráno nad úvěrový rámec asi.

0/0
16.1.2015 4:39

P61e39t55r 68R81ö96g10n10e94r 5626812877435

ano, ale jenom, pokud z technických důvodů není hlídán limit on-line. Například při autorizaci tzv. "žehličkou", ale i v jiných technicky ovlivněných případech. Baví mě ale přístup UniCredit bank, že se její pracovníci, pravděpodobně právníci, zabývají stížností u arbitra ve výši 900 Kč. Sama práce těch právníků na odpovědi arbitrovi stojí několik hodin práce právníka a lidí z reklamací. Kdyby hodili ručník do ringu, tedy správně řečeno s klientem se vyrovnali, tak by je to stálo akorát těch 900 Kč a ne pokutu 15 tisíc a zbytečnou práci mnoha lidí kolem té stížnosti...

0/0
17.1.2015 19:29

S39a51r50a 18B74e54n33y92o25v25a 8249115131191

Z podobneho duvodu končím se Zuno. Mám několik učtu, používam bezdotykove karty a jen u Zuno nejsou schopni castku za nakup dát do blokací. Klidne to nactou az za tyden a jeste mi napari pokutu. Snazila jsem je slusne upozornit, že problém je na jejich straně, protože opravdu nechápu proč u jedné karty to jde do blokaci okamzite a u nich ne,. Pokouseli se vymlouvat , že pry to obchodník. Znovu opakuji, že je divné že ten samý obchodník blokne častku okamzitě. Pohadce o obchodnikovi neverim ani omylem. Za precerpane 200 pokuta 700,- . Dnes jsem s nimi skoncila

+6/0
15.1.2015 17:14

B30a10r13b45o35r27a 97S36v15o41b16o15d65o79v46á 6972467538160

Vy nakupujete docela hodne co?

0/0
15.1.2015 22:34

S85a53r21a 12B32e97n83y49o77v45a 8249405671781

Ano, kazdy den ,mám rodinu a nemam rada velka nakupni centra

+1/0
16.1.2015 0:45

P86e78t10r 90R27ö56g69n45e12r 5456182117695

Paní Benyová,

napište podnět finančnímu arbitrovi, je to zadarmo a velmi účinné. Druhá cesta je stížnost do ČNB, to funguje ještě lépe...

0/0
17.1.2015 19:31

P87a53v56l27a 78H70r94a26d65i19l96o80v46a 3517771301904

Pro me dobra zprava. Ceske banky jsou celkove Rv. Za co uz jim teda platime poplatky, kdyz nejsou schopni toto ohlidat ? Nebo za to nic neuctovat, kdyz je to evidentne jejich chyba.

+4/0
15.1.2015 17:04

J90a10n 48P35a77v10e46l 8173282968456

Co kdybyste si třeba přečetla něco níže? Off-line transakce si banka není schopna ohlídat, protože jsou off-line

+3/0
15.1.2015 22:25

F50i50l74i92p 30N37e94s95p30o28r 8458694717617

Jenze offline transakce uz skoro nikde nejsou.

0/0
15.1.2015 22:55

P31a69v12l19a 79H15r91a24d21i54l18o62v44a 3207521201204

To chapu. Ale to je jejich problem, mezi nima a obchodnikem. Takze nevim, proc by mel tenhle nedostatek platit klient. Jako sorac, ale vyse poplatku je snad dostatecna a holt za offline platby, kterych je uz minimum, at si nesou riziko samy. Vy pracujete v bance ? No, obhodnik urcite nebudete, s takovym uvazovanim.

0/0
15.1.2015 23:26

R59o73m58a75n 24V44o14l59f 6190554802981

Za to si muzou sami, kdyby nepovolili na karte offline transakce (jako to treba nema povolene mBank nebo Evropsko Ruska banka), tak by se klient nikdy v zivote nemohl dostat do minusu.... Kartu delajici offline transakce fakt nechci, protoze kdo si ma vsechno pamatovat, nejsem chodici kalkulacka ;-€

+4/−1
15.1.2015 16:31

J71a54r39o75s72l56a40v 43M96e47d91u53n35a 6392298837670

tak rámcově si to pomatovat každý může, ale mohou nastat problémy s kurzem při platbě mimo ČR....:-(

0/0
15.1.2015 18:47

J91a84n 53P20a17v85e95l 8223842178356

Jsem si stoprocentně jistý, že u mBanky jít do mínusu můžete. Možná ne při výběru z bankomatu, ale u jiných plateb ano. Bohužel, osobní zkušenost. Donutilo mě to začít zjišťovat, jak to je vlastně s off-line platbami a jejich ručením. A také jsem si zjišťoval, že nemůžete žádným nastavením zajistit, že účet nepůjde do mínusu.

0/0
15.1.2015 22:28

R97o59m70a58n 20M25r48ó10z77e85k 8707628211752

To máte denně tolik transakcí, že si je nepamatujete?8-o

0/0
16.1.2015 4:40

B23o21ř80e15k 50Ž84a24n29d90a 1260696369876

Ta výmluva na zpoždění je celkem oprávněná. Vinu nese kartová společnost. Když už kartové společnosti umožní online zakázat a povolit všechny offline transakce (žehličky, moto apod.) ?

0/0
15.1.2015 16:28

J63a67r43o63s86l48a15v 45M46e76d42u42n19a 6892298167810

žehličku jsem už asi 10 let neviděl, a jak koukám, na terminálech je spousta transakcí offline

0/0
15.1.2015 18:48

P30a31v42e44l 93N74o24v17a44k 9324206774685

Kdyby obyvatelstvo od dětství dostávalo ve vzdělávací struktuře i trochu finanční gramotnosti, tak by k takovýmto situacím nedocházelo, na druhou stranu by banky, pojišťovny a vůbec všechny finanční instituce měly tak poloviční příjmy... a o to jediné v konečném důsledku jde, nikoliv o blaho veřejnosti ;-)

+1/−1
15.1.2015 16:28

J53a87n 83F36r83o41l43í32k 6836240155404

Klient banky nemusí umět číst, psát a počítat? Asi ne.;-)

+3/−5
15.1.2015 15:35

J75a43n 48S71l40a93d93k22y 8193957485938

Podle me me je chyba v zakaznikovi, ktery nema prehled nad svymi financemi a utraci, kdyz ho karta pusti a pak se divi na vypise z uctu...

+7/−13
15.1.2015 14:53
Foto

P53a68v92e28l 55P52o26k94o66r77n33ý 2536584820152

Od toho limity jsou a proto platí poplatky bance, aby to za něj hlídala, ne?

+19/−3
15.1.2015 14:55

M87i71c59h46a17l 36K13o28z40d75e44r13k37a 4250645581

To není tak jednoduchý.

Před 6 lety jsem měl účet u Le Credit Lyonnais. Jednoho dne, tušil jsem že budu brzy blízko nuly, jsem si na int. bankovnictví zkontroloval stav účtu, bylo tam ještě asi 30€. Tak jsem si na něj ještě ten den poslal dalších 400€.

Jenže mezitím se zaúčtovaly další 2 platby a já se dostal 5€ do mínusu.

Podle pozdějšího výpisu z účtu jsem byl v debetu cca 6 hodin, a to díky prodlevám v zaúčtování plateb a příkazů k úhradě. Nicméně mi banka z principu zablokovala kartu a naúčtovala 30€ pokutu za přečerpání účtu.

Byla to moje chyba? Já bych řekl že ne.

Je na zodpovědnosti banky, jestli účty fungují jak mají a nebo ne. Za to jim přeci platíme. Pokud někde dochází k technickým prodlevám, měly by s tím počítat a ne klienty pokutovat za kdejakou prkotinu.

+13/−3
15.1.2015 15:33

J56a49n 88S82l24a47d25k75y 8403967205728

Ja bych rekl, ze ano... priste si prectete podminky a budete chytrejsi ;-) v Anglii davaji za kazdy den £ 5 pokutu, kdyz se dostaneme do minusu i na beznem ucte ( za mesic pak zaplatite klidne £ 150) a nihoko nezajima, ze nemate treba penize, bohuzel takove uz jsou banky, proto je nejlepsi si nepujcovat vubec :-P

0/0
16.1.2015 2:59

M97i19r93e23k 57T87u16r50e59č58e40k 4663492500622

I nezaktivovana nebo prošla karta a kreditka se zasadne NEVYHAZUJE a doporucuje se rozstrihat na kousky.

+1/−1
15.1.2015 14:04

R51o21m48a87n 78P11o28l75á14č68e98k 5896499565

Jiný článek Plho ;-D

+17/0
15.1.2015 14:47

A82l15b20e26r40t 29V30l81a31c54h 8486181248982

Ale má pravdu, předsedo... ;-)

+2/−1
15.1.2015 14:54

R97o19m32a42n 73P84o72l64á90č18e41k 5706799425

To nepopírám ;-), ale článek na tohle téma tu byl před týdnem.

+2/0
15.1.2015 21:59

D89u53š57a97n 66H93a75n53z30e50ľ 2195310419695

deje se to u vsech bank a nejen u uveru (nejen u kreditni karty), i debetni kartu jde nekdy dostat do minusu nakupem z duvodu ( podle informaci z banky) ze terminal neni uplne online s bankou a dodatecne nauctuji pak poplatek za nedovolene precerpani karty a sankcni urok. dobre vedet ze to jde resit pres arbitra. pokud platim bezne kartou kazdou transakci tak nemam jak uhlidat zustatek kdyz delam nekolik plateb denne a nektere nejsou odectene od disponibilneho zustatku hned, cekam ze to udela banka, bere za to poplatky a ne male (mam na mysli CSOB)

+11/0
15.1.2015 13:34

R69o86m28a77n 93P46o66l26á64č82e28k 5236119845

Problém bych viděl v obchodních, kteří terminály uzavírají až po několika dnech a vznikají tyhle problémy... Navíc koho žalovat pokud terminál je např. KB a poplatky učtuje Uni Credit Bank

+1/−4
15.1.2015 14:41

P68e48t87r 91S76v95o50b51o30d33a 9543873807334

Tak ono ne vždy jde reálně zajistit, aby ten terminál byl online, typicky platební terminály na mýtných branách v zahraničí nebo třeba parkovací automaty... Navíc, spousta transakcí je bez ohledu na to, jestli obchodník je nebo není online, provedeno v offline režimu bez spojení s bankou

+1/0
15.1.2015 14:57

D51u52š13a74n 96H68a70n82z61e64ľ 2945170909805

Tak ať neúčtuje banka poplatek nebo označí takové místo aby si to člověk pamatoval. Ale za poplatek 99 kc/ měsíčně by to hlídat banka měla na v vlastní odpovědnost.

+3/0
15.1.2015 15:39

J12a20r56o39s29l64a49v 81M53e76d22u96n97a 6272668947330

to máte pravdu, ale já mám zkušenost na místech, kde bych to offline čekal možná tak před 10-12 lety...

0/0
15.1.2015 23:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.