Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za přečerpání kreditky chtěla banka poplatek. Klient ho ale dostal zpět

UniCredit Bank musí svému klientovi vrátit poplatky, které si účtovala za to, že mu umožnila jít na kreditní kartě „do mínusu“. A navíc musí zaplatit státu pokutu. Rozhodl o tom finanční arbitr.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R22o94m21a81n 64Š12í63m37a 9121714915701

No..u Unicredit bank se nedivím ničemu. Přešel jsem k nim kvůli nízké úrokové sazbě u hypotéky a už teď toho lituju. totálně neschopný lidi, co si vymýšlí totální hovadiny, nikdo nic neví, vše musí žešit s právním oddělením...hnus. Hypotéku mě řeší už 2 měsíce a nic. Další problém byl s kontem, kdy moje heslo poslali mailem nekomu jinému....prostě na co šáhli, tam byl problém.

+1/0
16.1.2015 11:54

J54a10n 42S61l89a58d38k54y 8783107455438

Hlavne, ze kazdy vidi problem v bance, ale nikdo v hlouposti lidi utracet a zadluzovat se !!

+4/−2
16.1.2015 3:01

F18r95a63n31z 81W86r29b10k27a 4554886145556

Stačí nevysávat účet do nuly (o kontokorentu nemluvě)  a je po problémech ...

+5/−12
15.1.2015 18:25

J61a32r37o53s14l11a94v 60M94e42d51u61n31a 6372578547210

promiňte, ale o tom ten článek není - banka porušila to, že nesmí z účtu v rámci peněz na účtu nebo dohodnuté výše úvěru poskytnout více peněz....správně by měla karta odmítnout provést platbu či vydat hotovost, ale ona to neudělá a pak naskočí nepovolený úvěr....

+11/−1
15.1.2015 18:46

F11r22a58n76z 72W67r47b42k55a 4244516915536

Ano, banka udělala chybu. Je ale v pořádku, že majitel kreditní karty "jede" na doraz? Buď moc utrácí nebo má nízký úvěrový limit (nebo obojí).  Kdyby banka dobře pracovala, měl by majitel karty problém při placení kartou (odmítnutí karty) ....

+1/0
15.1.2015 22:48

J98a21r37o16s37l36a11v 11M74e98d49u82n23a 6632228687590

legrace je, že banka vám napíše a napaří sankci za přečerpání 0,01 Kč, které nemůžete s ohledem na pomalost připisování peněz, které tam posíláte, udělat podle ní "včas".... technicky vzato, je to možné

0/0
15.1.2015 23:35

K59a70r55l15a 54N75o54v77á87k64o89v21á 4584862535687

Svůj účet si snad můžu vysávat, jak chci, a pokud mám sjednán kontokorent nebo mám kreditku, tak toho snad můžu využít, ne ? Pokud to banka se mnou nesjednala, nemá mi to dovolit a pak mě za to pokutovat.  To je jako dovolit sousedovi, ať si vezme ovoce z mé zahrady, a pak ho chtít potrestat za krádež.

+11/−1
15.1.2015 22:40

L51u43k39á34š 25K98a31ň52o20k 9358229196931

u KB normální stav.. povolený debet na účtě je překročen.. 

ale musím říct, že mi za to nikdy nic nenaúčtovali, možná jsem nebyl přes těch 5%?

co mě ale deptá je fakt, že mi přijdou peníze v pondělí (jak je vidět později na výpise), ale banka mi je v on-line bankovnictví ukáže až v úterý..

a čekejte o jeden den déle na výplatu :-)

+9/0
15.1.2015 17:28

J59a13r34o72s94l63a79v 45M48e54d44u81n37a 6482708217880

musím potvrdit, ale bohužel jednou mi takhle přes transakci v cizině šli do mínusu a ještě - bylo to přes konec roku - ještě dřív, než jsem mohl doma mínus na účtu dorovnat, přišla výzva ú hradě dluhu a naúčtovali mi 100 Kč sankčního poplatku. pak argumentovali tím, že jsem podle VOP povinen si hlídat, kolik mi transakce off line bere.... šlo o rozdíl díky jejich famoznímu kurzu eura.. takže jsem vlastně "ušetřil" víckrát... jinak s lhůtami pro transakce u KB jsem také nespokojen - například to, co u jiné banky trvá den, max. dva, u KB trvá někdy i 3-4 dny, s připsáním plateb je to, jak říkáte vy - vlastně hůř - fyzicky se mi objeví peníze v neděli v IB, ale v přehledu je, že mi je banka připsala v pátek... díval jsem se v sobotu i neděli, naskočily mi až večer.....i zpětně mi peníze chodí vždy v určité datum, banka přitom jako připsání uvádí i 2-3 dny dříve....zajímavé....no, už mi stačí jen pár kapek, naštěstí jinak už i tam mám účet zadarmo...

+1/0
15.1.2015 18:45

M26i21r95o24s70l29a82v 44H44ý59l 5495127949289

a proč u KB ještě jste?

+6/0
15.1.2015 21:42

F63i45l83i38p 60N64e48s62p32o72r 6327137888932

Evidentne kyblik se zapory jeste nepretekl :-)

+3/0
15.1.2015 22:53

J52a86r60o60s41l30a19v 10M22e78d87u82n51a 6382608147400

zatím je to pořád ještě těsně pro:-)

0/0
15.1.2015 23:30

R42o52m36a80n 45M53r20ó19z55e50k 8627888321912

Spíš se vám nechce odejít :-)

0/0
16.1.2015 4:38

F67i40l87i91p 56N98e87s69p73o18r 6627337148492

Prave s tohoto duvodu jsem uz davno odesel jinam. Vsichni v praci uz na ucte videli vyplatu, jen ja jak trubka jsem vzdycky cekal.

+1/0
15.1.2015 22:52

J77a23r19o11s28l42a88v 59M62e22d16u42n49a 6512858797560

to je letos nějaká novinka... zatím na to mám důkaz 2x, počítám, že potřetí jim něco pěkného napíšu....čekání není problém, ale když to jde všude jinde spolehlivě, tak to čekám i tady....

0/0
15.1.2015 23:31

J21a89n86a 29N52o62v46á14k15o51v72á 2781279289229

všimla jsem si toho u KB v průběhu podzimu,podívám se na účet a peníze k dispozici nejsou,druhý den už ano,ale datum připsání je o dva dny dříve

0/0
17.1.2015 13:35

M49a69r41e42k 40K60l69u89f12a 3188774744846

Na KREDITNÍ kartě je možné jít do mínusu?  8-o8-o

+1/0
15.1.2015 17:25

J23a58r46o83s93l61a50v 43M26e29d34u59n72a 6962238897260

u některých bank to nebude problém....:-)

0/0
15.1.2015 18:46

K80a44r93l92a 92N79o19v53á48k94o50v98á 4844212735867

Taky mě to udivuje.

+1/0
15.1.2015 22:42

R60o89m55a15n 87M83r65ó76z78e33k 8497168811662

Bráno nad úvěrový rámec asi.

0/0
16.1.2015 4:39
Foto

P63e56t98r 85R37ö42g80n91e30r 5786362407545

ano, ale jenom, pokud z technických důvodů není hlídán limit on-line. Například při autorizaci tzv. "žehličkou", ale i v jiných technicky ovlivněných případech. Baví mě ale přístup UniCredit bank, že se její pracovníci, pravděpodobně právníci, zabývají stížností u arbitra ve výši 900 Kč. Sama práce těch právníků na odpovědi arbitrovi stojí několik hodin práce právníka a lidí z reklamací. Kdyby hodili ručník do ringu, tedy správně řečeno s klientem se vyrovnali, tak by je to stálo akorát těch 900 Kč a ne pokutu 15 tisíc a zbytečnou práci mnoha lidí kolem té stížnosti...

0/0
17.1.2015 19:29

S65a98r43a 40B18e59n72y22o16v66a 8849375951781

Z podobneho duvodu končím se Zuno. Mám několik učtu, používam bezdotykove karty a jen u Zuno nejsou schopni castku za nakup dát do blokací. Klidne to nactou az za tyden a jeste mi napari pokutu. Snazila jsem je slusne upozornit, že problém je na jejich straně, protože opravdu nechápu proč u jedné karty to jde do blokaci okamzite a u nich ne,. Pokouseli se vymlouvat , že pry to obchodník. Znovu opakuji, že je divné že ten samý obchodník blokne častku okamzitě. Pohadce o obchodnikovi neverim ani omylem. Za precerpane 200 pokuta 700,- . Dnes jsem s nimi skoncila

+6/0
15.1.2015 17:14

B26a24r68b39o13r71a 81S40v93o10b97o83d41o15v68á 6682757778570

Vy nakupujete docela hodne co?

0/0
15.1.2015 22:34

S38a98r77a 45B91e41n55y18o53v56a 8899245571401

Ano, kazdy den ,mám rodinu a nemam rada velka nakupni centra

+1/0
16.1.2015 0:45
Foto

P63e63t76r 60R49ö33g67n72e35r 5156432427345

Paní Benyová,

napište podnět finančnímu arbitrovi, je to zadarmo a velmi účinné. Druhá cesta je stížnost do ČNB, to funguje ještě lépe...

0/0
17.1.2015 19:31

P28a66v53l46a 89H16r78a67d78i48l78o76v97a 3567621371834

Pro me dobra zprava. Ceske banky jsou celkove Rv. Za co uz jim teda platime poplatky, kdyz nejsou schopni toto ohlidat ? Nebo za to nic neuctovat, kdyz je to evidentne jejich chyba.

+4/0
15.1.2015 17:04

J13a84n 49P53a76v51e90l 8183362538886

Co kdybyste si třeba přečetla něco níže? Off-line transakce si banka není schopna ohlídat, protože jsou off-line

+3/0
15.1.2015 22:25

F64i73l71i12p 59N16e37s50p10o19r 6987177788712

Jenze offline transakce uz skoro nikde nejsou.

0/0
15.1.2015 22:55

P84a25v97l82a 51H75r15a45d50i11l57o91v80a 3517251611384

To chapu. Ale to je jejich problem, mezi nima a obchodnikem. Takze nevim, proc by mel tenhle nedostatek platit klient. Jako sorac, ale vyse poplatku je snad dostatecna a holt za offline platby, kterych je uz minimum, at si nesou riziko samy. Vy pracujete v bance ? No, obhodnik urcite nebudete, s takovym uvazovanim.

0/0
15.1.2015 23:26

R63o62m89a12n 14V75o75l27f 6900294212361

Za to si muzou sami, kdyby nepovolili na karte offline transakce (jako to treba nema povolene mBank nebo Evropsko Ruska banka), tak by se klient nikdy v zivote nemohl dostat do minusu.... Kartu delajici offline transakce fakt nechci, protoze kdo si ma vsechno pamatovat, nejsem chodici kalkulacka ;-€

+4/−1
15.1.2015 16:31

J73a14r77o70s80l91a35v 91M34e84d76u83n29a 6322708537660

tak rámcově si to pomatovat každý může, ale mohou nastat problémy s kurzem při platbě mimo ČR....:-(

0/0
15.1.2015 18:47

J35a85n 35P47a80v44e54l 8883682798496

Jsem si stoprocentně jistý, že u mBanky jít do mínusu můžete. Možná ne při výběru z bankomatu, ale u jiných plateb ano. Bohužel, osobní zkušenost. Donutilo mě to začít zjišťovat, jak to je vlastně s off-line platbami a jejich ručením. A také jsem si zjišťoval, že nemůžete žádným nastavením zajistit, že účet nepůjde do mínusu.

0/0
15.1.2015 22:28

R31o65m60a56n 92M19r76ó96z79e30k 8107588891682

To máte denně tolik transakcí, že si je nepamatujete?8-o

0/0
16.1.2015 4:40

B13o78ř84e15k 82Ž81a15n32d60a 1640436859876

Ta výmluva na zpoždění je celkem oprávněná. Vinu nese kartová společnost. Když už kartové společnosti umožní online zakázat a povolit všechny offline transakce (žehličky, moto apod.) ?

0/0
15.1.2015 16:28

J92a68r33o81s21l22a84v 70M68e33d30u90n19a 6552728737450

žehličku jsem už asi 10 let neviděl, a jak koukám, na terminálech je spousta transakcí offline

0/0
15.1.2015 18:48

P35a36v45e78l 76N65o69v82a85k 9964446984155

Kdyby obyvatelstvo od dětství dostávalo ve vzdělávací struktuře i trochu finanční gramotnosti, tak by k takovýmto situacím nedocházelo, na druhou stranu by banky, pojišťovny a vůbec všechny finanční instituce měly tak poloviční příjmy... a o to jediné v konečném důsledku jde, nikoliv o blaho veřejnosti ;-)

+1/−1
15.1.2015 16:28

J94a23n 17F30r82o37l55í48k 6876450145974

Klient banky nemusí umět číst, psát a počítat? Asi ne.;-)

+3/−5
15.1.2015 15:35

J44a54n 63S24l72a35d41k57y 8243387165498

Podle me me je chyba v zakaznikovi, ktery nema prehled nad svymi financemi a utraci, kdyz ho karta pusti a pak se divi na vypise z uctu...

+7/−13
15.1.2015 14:53
Foto

P19a26v13e62l 97P35o24k50o70r62n38ý 2176834880722

Od toho limity jsou a proto platí poplatky bance, aby to za něj hlídala, ne?

+19/−3
15.1.2015 14:55

M45i27c96h46a89l 41K79o41z20d15e68r22k71a 4120505901

To není tak jednoduchý.

Před 6 lety jsem měl účet u Le Credit Lyonnais. Jednoho dne, tušil jsem že budu brzy blízko nuly, jsem si na int. bankovnictví zkontroloval stav účtu, bylo tam ještě asi 30€. Tak jsem si na něj ještě ten den poslal dalších 400€.

Jenže mezitím se zaúčtovaly další 2 platby a já se dostal 5€ do mínusu.

Podle pozdějšího výpisu z účtu jsem byl v debetu cca 6 hodin, a to díky prodlevám v zaúčtování plateb a příkazů k úhradě. Nicméně mi banka z principu zablokovala kartu a naúčtovala 30€ pokutu za přečerpání účtu.

Byla to moje chyba? Já bych řekl že ne.

Je na zodpovědnosti banky, jestli účty fungují jak mají a nebo ne. Za to jim přeci platíme. Pokud někde dochází k technickým prodlevám, měly by s tím počítat a ne klienty pokutovat za kdejakou prkotinu.

+13/−3
15.1.2015 15:33

J65a16n 66S21l66a34d92k49y 8623317625368

Ja bych rekl, ze ano... priste si prectete podminky a budete chytrejsi ;-) v Anglii davaji za kazdy den £ 5 pokutu, kdyz se dostaneme do minusu i na beznem ucte ( za mesic pak zaplatite klidne £ 150) a nihoko nezajima, ze nemate treba penize, bohuzel takove uz jsou banky, proto je nejlepsi si nepujcovat vubec :-P

0/0
16.1.2015 2:59

M80i26r56e39k 83T61u94r39e26č90e26k 4183382840912

I nezaktivovana nebo prošla karta a kreditka se zasadne NEVYHAZUJE a doporucuje se rozstrihat na kousky.

+1/−1
15.1.2015 14:04

R57o39m22a52n 48P29o71l71á11č26e77k 5166219345

Jiný článek Plho ;-D

+17/0
15.1.2015 14:47

A57l83b68e77r52t 59V93l58a38c37h 8196161208732

Ale má pravdu, předsedo... ;-)

+2/−1
15.1.2015 14:54

R74o89m57a81n 81P42o44l20á49č78e24k 5166199545

To nepopírám ;-), ale článek na tohle téma tu byl před týdnem.

+2/0
15.1.2015 21:59

D55u23š16a55n 83H15a68n17z56e40ľ 2845340969985

deje se to u vsech bank a nejen u uveru (nejen u kreditni karty), i debetni kartu jde nekdy dostat do minusu nakupem z duvodu ( podle informaci z banky) ze terminal neni uplne online s bankou a dodatecne nauctuji pak poplatek za nedovolene precerpani karty a sankcni urok. dobre vedet ze to jde resit pres arbitra. pokud platim bezne kartou kazdou transakci tak nemam jak uhlidat zustatek kdyz delam nekolik plateb denne a nektere nejsou odectene od disponibilneho zustatku hned, cekam ze to udela banka, bere za to poplatky a ne male (mam na mysli CSOB)

+11/0
15.1.2015 13:34

R10o84m42a41n 18P97o96l20á68č94e34k 5786899465

Problém bych viděl v obchodních, kteří terminály uzavírají až po několika dnech a vznikají tyhle problémy... Navíc koho žalovat pokud terminál je např. KB a poplatky učtuje Uni Credit Bank

+1/−4
15.1.2015 14:41

P43e89t63r 45S50v49o12b25o31d62a 9323153147664

Tak ono ne vždy jde reálně zajistit, aby ten terminál byl online, typicky platební terminály na mýtných branách v zahraničí nebo třeba parkovací automaty... Navíc, spousta transakcí je bez ohledu na to, jestli obchodník je nebo není online, provedeno v offline režimu bez spojení s bankou

+1/0
15.1.2015 14:57

D42u27š95a56n 44H45a20n64z45e81ľ 2965200579445

Tak ať neúčtuje banka poplatek nebo označí takové místo aby si to člověk pamatoval. Ale za poplatek 99 kc/ měsíčně by to hlídat banka měla na v vlastní odpovědnost.

+3/0
15.1.2015 15:39

J53a20r31o15s25l32a73v 66M75e49d83u57n95a 6832638787190

to máte pravdu, ale já mám zkušenost na místech, kde bych to offline čekal možná tak před 10-12 lety...

0/0
15.1.2015 23:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.