Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za přečerpání kreditky chtěla banka poplatek. Klient ho ale dostal zpět

UniCredit Bank musí svému klientovi vrátit poplatky, které si účtovala za to, že mu umožnila jít na kreditní kartě „do mínusu“. A navíc musí zaplatit státu pokutu. Rozhodl o tom finanční arbitr.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R71o15m63a92n 81Š13í91m21a 9821524225391

No..u Unicredit bank se nedivím ničemu. Přešel jsem k nim kvůli nízké úrokové sazbě u hypotéky a už teď toho lituju. totálně neschopný lidi, co si vymýšlí totální hovadiny, nikdo nic neví, vše musí žešit s právním oddělením...hnus. Hypotéku mě řeší už 2 měsíce a nic. Další problém byl s kontem, kdy moje heslo poslali mailem nekomu jinému....prostě na co šáhli, tam byl problém.

+1/0
16.1.2015 11:54

J81a79n 27S68l37a58d90k33y 8363227275488

Hlavne, ze kazdy vidi problem v bance, ale nikdo v hlouposti lidi utracet a zadluzovat se !!

+4/−2
16.1.2015 3:01

F36r87a82n70z 81W35r22b29k45a 4984586555786

Stačí nevysávat účet do nuly (o kontokorentu nemluvě)  a je po problémech ...

+5/−12
15.1.2015 18:25

J21a77r26o66s35l54a89v 85M26e19d47u22n75a 6352528327200

promiňte, ale o tom ten článek není - banka porušila to, že nesmí z účtu v rámci peněz na účtu nebo dohodnuté výše úvěru poskytnout více peněz....správně by měla karta odmítnout provést platbu či vydat hotovost, ale ona to neudělá a pak naskočí nepovolený úvěr....

+11/−1
15.1.2015 18:46

F88r58a87n24z 66W92r30b30k38a 4564406925936

Ano, banka udělala chybu. Je ale v pořádku, že majitel kreditní karty "jede" na doraz? Buď moc utrácí nebo má nízký úvěrový limit (nebo obojí).  Kdyby banka dobře pracovala, měl by majitel karty problém při placení kartou (odmítnutí karty) ....

+1/0
15.1.2015 22:48

J82a31r71o88s26l80a74v 66M10e67d36u62n19a 6772448587160

legrace je, že banka vám napíše a napaří sankci za přečerpání 0,01 Kč, které nemůžete s ohledem na pomalost připisování peněz, které tam posíláte, udělat podle ní "včas".... technicky vzato, je to možné

0/0
15.1.2015 23:35

K10a68r95l34a 19N98o66v63á53k83o95v45á 4964962595917

Svůj účet si snad můžu vysávat, jak chci, a pokud mám sjednán kontokorent nebo mám kreditku, tak toho snad můžu využít, ne ? Pokud to banka se mnou nesjednala, nemá mi to dovolit a pak mě za to pokutovat.  To je jako dovolit sousedovi, ať si vezme ovoce z mé zahrady, a pak ho chtít potrestat za krádež.

+11/−1
15.1.2015 22:40

L31u36k26á50š 85K18a70ň57o53k 9888909606611

u KB normální stav.. povolený debet na účtě je překročen.. 

ale musím říct, že mi za to nikdy nic nenaúčtovali, možná jsem nebyl přes těch 5%?

co mě ale deptá je fakt, že mi přijdou peníze v pondělí (jak je vidět později na výpise), ale banka mi je v on-line bankovnictví ukáže až v úterý..

a čekejte o jeden den déle na výplatu :-)

+9/0
15.1.2015 17:28

J24a84r71o31s56l70a96v 68M72e31d14u34n72a 6962788307120

musím potvrdit, ale bohužel jednou mi takhle přes transakci v cizině šli do mínusu a ještě - bylo to přes konec roku - ještě dřív, než jsem mohl doma mínus na účtu dorovnat, přišla výzva ú hradě dluhu a naúčtovali mi 100 Kč sankčního poplatku. pak argumentovali tím, že jsem podle VOP povinen si hlídat, kolik mi transakce off line bere.... šlo o rozdíl díky jejich famoznímu kurzu eura.. takže jsem vlastně "ušetřil" víckrát... jinak s lhůtami pro transakce u KB jsem také nespokojen - například to, co u jiné banky trvá den, max. dva, u KB trvá někdy i 3-4 dny, s připsáním plateb je to, jak říkáte vy - vlastně hůř - fyzicky se mi objeví peníze v neděli v IB, ale v přehledu je, že mi je banka připsala v pátek... díval jsem se v sobotu i neděli, naskočily mi až večer.....i zpětně mi peníze chodí vždy v určité datum, banka přitom jako připsání uvádí i 2-3 dny dříve....zajímavé....no, už mi stačí jen pár kapek, naštěstí jinak už i tam mám účet zadarmo...

+1/0
15.1.2015 18:45

M69i76r69o87s51l28a17v 30H91ý96l 5475807309179

a proč u KB ještě jste?

+6/0
15.1.2015 21:42

F16i12l95i68p 20N73e75s50p87o94r 6627627938462

Evidentne kyblik se zapory jeste nepretekl :-)

+3/0
15.1.2015 22:53

J60a45r72o78s33l85a31v 83M91e68d72u65n63a 6102638737580

zatím je to pořád ještě těsně pro:-)

0/0
15.1.2015 23:30

R87o52m23a96n 32M75r38ó67z56e36k 8297888731352

Spíš se vám nechce odejít :-)

0/0
16.1.2015 4:38

F87i33l70i69p 55N34e68s57p43o85r 6317207378942

Prave s tohoto duvodu jsem uz davno odesel jinam. Vsichni v praci uz na ucte videli vyplatu, jen ja jak trubka jsem vzdycky cekal.

+1/0
15.1.2015 22:52

J53a19r74o85s24l46a73v 20M80e48d37u69n44a 6202758587110

to je letos nějaká novinka... zatím na to mám důkaz 2x, počítám, že potřetí jim něco pěkného napíšu....čekání není problém, ale když to jde všude jinde spolehlivě, tak to čekám i tady....

0/0
15.1.2015 23:31

J94a27n43a 83N41o92v40á18k48o88v39á 2181369749229

všimla jsem si toho u KB v průběhu podzimu,podívám se na účet a peníze k dispozici nejsou,druhý den už ano,ale datum připsání je o dva dny dříve

0/0
17.1.2015 13:35

M48a43r24e46k 61K42l74u37f60a 3778524314416

Na KREDITNÍ kartě je možné jít do mínusu?  8-o8-o

+1/0
15.1.2015 17:25

J85a89r58o80s84l84a36v 91M92e21d21u25n43a 6772748577440

u některých bank to nebude problém....:-)

0/0
15.1.2015 18:46

K11a53r72l25a 30N10o95v39á96k68o29v89á 4824152885707

Taky mě to udivuje.

+1/0
15.1.2015 22:42

R98o31m58a39n 57M33r51ó48z29e54k 8317128301272

Bráno nad úvěrový rámec asi.

0/0
16.1.2015 4:39
Foto

P64e98t78r 25R76ö98g57n26e64r 5886622517875

ano, ale jenom, pokud z technických důvodů není hlídán limit on-line. Například při autorizaci tzv. "žehličkou", ale i v jiných technicky ovlivněných případech. Baví mě ale přístup UniCredit bank, že se její pracovníci, pravděpodobně právníci, zabývají stížností u arbitra ve výši 900 Kč. Sama práce těch právníků na odpovědi arbitrovi stojí několik hodin práce právníka a lidí z reklamací. Kdyby hodili ručník do ringu, tedy správně řečeno s klientem se vyrovnali, tak by je to stálo akorát těch 900 Kč a ne pokutu 15 tisíc a zbytečnou práci mnoha lidí kolem té stížnosti...

0/0
17.1.2015 19:29

S25a16r12a 19B15e32n54y44o56v25a 8279855771111

Z podobneho duvodu končím se Zuno. Mám několik učtu, používam bezdotykove karty a jen u Zuno nejsou schopni castku za nakup dát do blokací. Klidne to nactou az za tyden a jeste mi napari pokutu. Snazila jsem je slusne upozornit, že problém je na jejich straně, protože opravdu nechápu proč u jedné karty to jde do blokaci okamzite a u nich ne,. Pokouseli se vymlouvat , že pry to obchodník. Znovu opakuji, že je divné že ten samý obchodník blokne častku okamzitě. Pohadce o obchodnikovi neverim ani omylem. Za precerpane 200 pokuta 700,- . Dnes jsem s nimi skoncila

+6/0
15.1.2015 17:14

B34a94r75b78o92r18a 78S13v30o20b66o37d88o22v82á 6652697768160

Vy nakupujete docela hodne co?

0/0
15.1.2015 22:34

S44a35r41a 27B44e25n78y75o81v17a 8839615391981

Ano, kazdy den ,mám rodinu a nemam rada velka nakupni centra

+1/0
16.1.2015 0:45
Foto

P33e30t88r 20R68ö42g18n22e85r 5906522777435

Paní Benyová,

napište podnět finančnímu arbitrovi, je to zadarmo a velmi účinné. Druhá cesta je stížnost do ČNB, to funguje ještě lépe...

0/0
17.1.2015 19:31

P41a61v90l54a 50H78r42a75d92i77l40o62v24a 3427951941454

Pro me dobra zprava. Ceske banky jsou celkove Rv. Za co uz jim teda platime poplatky, kdyz nejsou schopni toto ohlidat ? Nebo za to nic neuctovat, kdyz je to evidentne jejich chyba.

+4/0
15.1.2015 17:04

J58a36n 38P90a88v61e75l 8593182738366

Co kdybyste si třeba přečetla něco níže? Off-line transakce si banka není schopna ohlídat, protože jsou off-line

+3/0
15.1.2015 22:25

F23i54l35i91p 47N45e44s30p26o38r 6207607658312

Jenze offline transakce uz skoro nikde nejsou.

0/0
15.1.2015 22:55

P39a52v58l56a 53H10r21a26d49i42l25o48v51a 3517101241944

To chapu. Ale to je jejich problem, mezi nima a obchodnikem. Takze nevim, proc by mel tenhle nedostatek platit klient. Jako sorac, ale vyse poplatku je snad dostatecna a holt za offline platby, kterych je uz minimum, at si nesou riziko samy. Vy pracujete v bance ? No, obhodnik urcite nebudete, s takovym uvazovanim.

0/0
15.1.2015 23:26

R41o15m16a61n 47V51o47l24f 6780964752771

Za to si muzou sami, kdyby nepovolili na karte offline transakce (jako to treba nema povolene mBank nebo Evropsko Ruska banka), tak by se klient nikdy v zivote nemohl dostat do minusu.... Kartu delajici offline transakce fakt nechci, protoze kdo si ma vsechno pamatovat, nejsem chodici kalkulacka ;-€

+4/−1
15.1.2015 16:31

J17a47r75o72s69l58a18v 26M12e63d72u24n96a 6142928767980

tak rámcově si to pomatovat každý může, ale mohou nastat problémy s kurzem při platbě mimo ČR....:-(

0/0
15.1.2015 18:47

J93a91n 29P12a42v77e54l 8583692908116

Jsem si stoprocentně jistý, že u mBanky jít do mínusu můžete. Možná ne při výběru z bankomatu, ale u jiných plateb ano. Bohužel, osobní zkušenost. Donutilo mě to začít zjišťovat, jak to je vlastně s off-line platbami a jejich ručením. A také jsem si zjišťoval, že nemůžete žádným nastavením zajistit, že účet nepůjde do mínusu.

0/0
15.1.2015 22:28

R20o42m74a12n 45M47r42ó93z48e75k 8807918901962

To máte denně tolik transakcí, že si je nepamatujete?8-o

0/0
16.1.2015 4:40

B91o77ř41e91k 64Ž43a57n70d24a 1840156559756

Ta výmluva na zpoždění je celkem oprávněná. Vinu nese kartová společnost. Když už kartové společnosti umožní online zakázat a povolit všechny offline transakce (žehličky, moto apod.) ?

0/0
15.1.2015 16:28

J73a68r31o23s10l67a17v 15M69e87d70u77n58a 6712988377330

žehličku jsem už asi 10 let neviděl, a jak koukám, na terminálech je spousta transakcí offline

0/0
15.1.2015 18:48

P22a10v38e14l 50N10o22v66a14k 9574526494275

Kdyby obyvatelstvo od dětství dostávalo ve vzdělávací struktuře i trochu finanční gramotnosti, tak by k takovýmto situacím nedocházelo, na druhou stranu by banky, pojišťovny a vůbec všechny finanční instituce měly tak poloviční příjmy... a o to jediné v konečném důsledku jde, nikoliv o blaho veřejnosti ;-)

+1/−1
15.1.2015 16:28

J89a96n 88F71r67o34l26í61k 6806340825904

Klient banky nemusí umět číst, psát a počítat? Asi ne.;-)

+3/−5
15.1.2015 15:35

J31a88n 70S23l15a71d57k42y 8903717145268

Podle me me je chyba v zakaznikovi, ktery nema prehled nad svymi financemi a utraci, kdyz ho karta pusti a pak se divi na vypise z uctu...

+7/−13
15.1.2015 14:53
Foto

P70a33v68e18l 55P94o19k64o65r52n97ý 2726884860132

Od toho limity jsou a proto platí poplatky bance, aby to za něj hlídala, ne?

+19/−3
15.1.2015 14:55

M74i21c70h40a74l 55K22o28z20d50e52r97k85a 4930175361

To není tak jednoduchý.

Před 6 lety jsem měl účet u Le Credit Lyonnais. Jednoho dne, tušil jsem že budu brzy blízko nuly, jsem si na int. bankovnictví zkontroloval stav účtu, bylo tam ještě asi 30€. Tak jsem si na něj ještě ten den poslal dalších 400€.

Jenže mezitím se zaúčtovaly další 2 platby a já se dostal 5€ do mínusu.

Podle pozdějšího výpisu z účtu jsem byl v debetu cca 6 hodin, a to díky prodlevám v zaúčtování plateb a příkazů k úhradě. Nicméně mi banka z principu zablokovala kartu a naúčtovala 30€ pokutu za přečerpání účtu.

Byla to moje chyba? Já bych řekl že ne.

Je na zodpovědnosti banky, jestli účty fungují jak mají a nebo ne. Za to jim přeci platíme. Pokud někde dochází k technickým prodlevám, měly by s tím počítat a ne klienty pokutovat za kdejakou prkotinu.

+13/−3
15.1.2015 15:33

J27a91n 71S10l44a64d17k16y 8843247285358

Ja bych rekl, ze ano... priste si prectete podminky a budete chytrejsi ;-) v Anglii davaji za kazdy den £ 5 pokutu, kdyz se dostaneme do minusu i na beznem ucte ( za mesic pak zaplatite klidne £ 150) a nihoko nezajima, ze nemate treba penize, bohuzel takove uz jsou banky, proto je nejlepsi si nepujcovat vubec :-P

0/0
16.1.2015 2:59

M78i90r96e34k 28T68u82r31e29č40e38k 4703582140572

I nezaktivovana nebo prošla karta a kreditka se zasadne NEVYHAZUJE a doporucuje se rozstrihat na kousky.

+1/−1
15.1.2015 14:04

R66o12m95a33n 69P57o26l79á79č26e86k 5676199135

Jiný článek Plho ;-D

+17/0
15.1.2015 14:47

A64l54b60e36r86t 48V29l53a28c79h 8276201858162

Ale má pravdu, předsedo... ;-)

+2/−1
15.1.2015 14:54

R85o63m11a51n 40P17o50l13á88č90e58k 5766629205

To nepopírám ;-), ale článek na tohle téma tu byl před týdnem.

+2/0
15.1.2015 21:59

D27u18š40a10n 73H28a64n85z77e44ľ 2705650389235

deje se to u vsech bank a nejen u uveru (nejen u kreditni karty), i debetni kartu jde nekdy dostat do minusu nakupem z duvodu ( podle informaci z banky) ze terminal neni uplne online s bankou a dodatecne nauctuji pak poplatek za nedovolene precerpani karty a sankcni urok. dobre vedet ze to jde resit pres arbitra. pokud platim bezne kartou kazdou transakci tak nemam jak uhlidat zustatek kdyz delam nekolik plateb denne a nektere nejsou odectene od disponibilneho zustatku hned, cekam ze to udela banka, bere za to poplatky a ne male (mam na mysli CSOB)

+11/0
15.1.2015 13:34

R83o25m16a58n 71P19o92l26á25č45e37k 5126629605

Problém bych viděl v obchodních, kteří terminály uzavírají až po několika dnech a vznikají tyhle problémy... Navíc koho žalovat pokud terminál je např. KB a poplatky učtuje Uni Credit Bank

+1/−4
15.1.2015 14:41

P65e68t77r 19S84v18o35b19o48d26a 9463673507104

Tak ono ne vždy jde reálně zajistit, aby ten terminál byl online, typicky platební terminály na mýtných branách v zahraničí nebo třeba parkovací automaty... Navíc, spousta transakcí je bez ohledu na to, jestli obchodník je nebo není online, provedeno v offline režimu bez spojení s bankou

+1/0
15.1.2015 14:57

D84u66š79a73n 77H36a28n72z84e98ľ 2155520279105

Tak ať neúčtuje banka poplatek nebo označí takové místo aby si to člověk pamatoval. Ale za poplatek 99 kc/ měsíčně by to hlídat banka měla na v vlastní odpovědnost.

+3/0
15.1.2015 15:39

J92a94r72o71s64l13a29v 19M65e61d79u30n86a 6732768887220

to máte pravdu, ale já mám zkušenost na místech, kde bych to offline čekal možná tak před 10-12 lety...

0/0
15.1.2015 23:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.