Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na českou trať poprvé vyjel osobní vlak tažený lokomotivou na CNG

Na železniční trať v Česku poprvé vyjel osobní vlak tažený lokomotivou na zemní plyn (CNG). Ověřovací provoz lokomotivy řady 714 CNG zahájili zástupci Českých drah a společnosti Vítkovice Doprava ze strojírenské skupiny Vítkovice Machinery Group (VMG), jež spolu s Výzkumným ústavem železničním stroj vyvinula.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M47a24r22t64i50n 82N85o57v33o44t27n84ý 3776316911874

Krok dobrým směrem R^

+3/0
16.1.2015 10:42

T92o12m72á25š 55V15r59á93n39a 9180738579279

všechno je happy :-) , jen nějak se pozapomnělo na to že to vypadá zatim tak že nebude mít ta mašinka na co jezdit . Info o tom že tranzit přes Ukrajinu příští rok končí a neni alternativa se zatim slušně promlčuje

0/−2
16.1.2015 9:19

D90a18v42i55d 39V87o74j60t74a45s40í72k 7582473662828

... tolik strojírenských "expertů" v jedné diskuzi jsem už dlooouho neviděl :D

0/−1
16.1.2015 7:53

P80a42v20e28l 10S20ý17k86o90r33a 7417642277341

Prý je dnes zastaven plyn ? EU

Dnes už šest zemí ohlásilo úplné uzavření dodávek ruského plynu přes Ukrajinu, což je prudká eskalace hádek o energii, která Evropu ohrožuje zrovna s nástupem zimy.

Bulharsko, Řecko, Makedonie, Rumunsko, Chorvatsko a Turecko ohlásily, že k nim byly zastaveny dodávky plynu z Ruska přes Ukrajinu.

+1/0
15.1.2015 23:16

H42e18ř37m40a41n 36H83e38r48y43n26k 3362271650423

Asi mají Rusáci už dost naspořeno.

0/0
16.1.2015 1:28

P51a95v67e92l 21S58o74b63o38t26k80a 5110544

To opravdu chválím - ruský plyn je pro Česko to nejlepší.

0/−4
15.1.2015 22:17

P64a15v55e20l 42S49ý13k31o44r28a 7157392977511

Určitě ?  Rusko škrtí dodávky plynu pro Ukrajinu, odřezává je pro 6 evropských zemí

Vytvořeno 15. 1. 2015 16:35 Zobrazeno: 7724

Vladimir Putin ruskému státního energetickému gigantovi Gazprom nařídil, aby přiškrtil dodávky na Ukrajinu a přes ní, což podle Daily Mail probíhá uprostřed obviňování, že jeho soused si ucucává ruský plyn, aby si ho ukradl. Vzhledem k těmto „tranzitním rizikům pro evropské spotřebitele na ukrajinském území,“ zavřel Gazprom export plynu do Evropy o 60%, čímž se tento kontinent „během hodin“ propadne do energetické krize. Snad by to mohlo vysvětlit dnešní explozi cen zemního plynu (a ropy), přičemž plynárenské společnosti na Ukrajině tohle přiškrcení dodávek potvrdily; a šest zemí ohlásilo úplné zavření dodávek ruského plynu.

0/0
15.1.2015 23:21

J93a75n 11M72a91l50e54n48k37a 6723715163

jako by těch neštěstí nebylo už dost

0/−3
15.1.2015 21:48

J75i66ř54í 98K23o60c34u39r72e43k 6865164935778

Určitě to bouchne, musí musí musí! Všecko natlakované přece vždycky bouchne, vodovod, pneumatika, plynovodní potrubí v ulici. A určitě když to bouchne, tak se to ihned zaspálí a dojde k detonaci! Protože to tak je v amerických filmech! Tam přece bouchá i kabelem tažená tramvaj!

+7/0
15.1.2015 21:59
Foto

L62i21b16o77r 62P62o22l16á80k 1860362536871

... a tv nova bude při tom ještě dřív, než to bouchne. Jiří, Váš příspěvek mě pobavil ;-D

0/0
16.1.2015 10:00

M60a10r26t76i82n 48V35o73k45o75u45n 9148543153686

super! proc jich nejezdi vic?

0/0
15.1.2015 21:02
Foto

J78a59n 87N94o77v24á86k 4428419594205

No schválně ... 42-43 let starý chrlič sazí, na který se z propagačních důvodů namontuje CNG ... marketingový tah sponzorovaný z Vítkovic, zároveň se trochu zapropaguje CNG, když už jsou na to ty dotace ... hnus ... CNG nikdy neporazilo LPG, posuzováno podle množství montáží a hlavně podle množství čerpacích stanic, teď, když je to další evropský zdroj dotací, tak na to budeme všichni jako oslíci prospívat jako před pár lety na solární barony ...

+1/−4
15.1.2015 20:55

M18a92r68t85i67n 71V68o71k73o38u56n 9658143663676

CNG je mnohem cistsi nez LPG, to je duvod proc se propaguje

+4/0
15.1.2015 21:03
Foto

J13a27n 45N70o72v17á57k 4538379304975

CNG chápu u moderního motoru, který původně splňoval EURO5 a nevešel se do EURO6, ale ty lokomotivy se vyráběly 1972-73! Je to šrot, který má emise asi jak Tatra 111 ...

+1/−6
15.1.2015 21:14

M74a73r72t67i84n 27K71y39p42r 2142585184734

A to nemá moderní motory? Možná vám to uniklo, je sice pravda, že se ty lokomotivy vyráběly v letech 1971-72 jako řada T466.0, později přeznačená na 735, ale z té doby už je na lokomotivě řady 714 jen rám a podvozky, veškeré agregáty jsou mnohem novější. To bylo totiž hlavní akcí při rekonstrukci, která byla tak rozsáhlá, že se jednalo prakticky o novou lokomotivu a díky tomu dostala i nové řadové označení 714.

+6/0
15.1.2015 21:21

L45u82k40á39š 31V93e83v37e20r20k69a 1957706850

a teď na cng tam byl dosazen opět nový motor, takže v ní je už třetí od výroby

+1/0
15.1.2015 23:36

J12a60n 49D41v64o68ř39á92k 4973112703717

Ono je CNG docela jedno do jakého "železa" se pouští. Saze to neobsahuje, NOx to taky nevytváří, takže není problém

+5/0
15.1.2015 21:23

P47a41v37e35l 97O67d37r95a37z34i27l 6244159367240

To má vlastní nádrže na kyslík, nebo jak se dosahuje toho, že to nedělá NOxy?

0/0
16.1.2015 21:09

M13a64r62t12i70n 23K41y68p77r 2912725924484

Pro doplnění trošku wikipedie:

http://cs.wikipedia.org/wiki/Lokomotiva_735

http://cs.wikipedia.org/wiki/Lokomotiva_714

0/0
15.1.2015 21:23

V43í51t83ě38z68s59l56a51v 10K84l21o12z68í73k 3581779434357

Hele. Klid, tam je 2x cng motor od Tedomu, jezdil jsem na ni.

+3/0
16.1.2015 5:50

J35i38ř54í 36E38r45b98e98n 1573164716597

Lokomotivy 714 jsou staré cca 20 let a jsou osazeny moderními motory LIAZ M640, takže žádný chrlič sazí.

+3/0
15.1.2015 23:38

P42a35v73e87l 61S84ý49k87o55r55a 7797712137781

No, dnes kdejaké osobní auto jezdí na LPG. určitě to bude levnější, než nafta.

V

0/0
15.1.2015 19:18

M50a10r11t49i82n 90K43u66ř46í63t93k17a 6227486398685

Nepleťte si LPG a CNG. LPG je Propan-butan, CNG je methan čili klasický zemní plyn.

+6/0
15.1.2015 19:44

P12a49v79e49l 52S85ý37k80o22r72a 7387552787791

I když vypnou elektřinu, tohle pojede. R^

+2/−1
15.1.2015 19:17

P58e81t33r 58N93o97v97o18t33n80y 3259742889192

To pojede i 714 na naftu. :-)

+9/0
15.1.2015 19:22

J92a53r71o10s57l86a53v 39Š91m62e36j64d72a 8292369199620

Tak proč už jich nejezdí u nás alespoň desítky, když má tak dobré parametry ?

+4/0
15.1.2015 18:46

J87a86n 65Š15e22b83e62s53t40a 6697930260985

Je to napsáno v článku - tahla je první, teprve teď byla vyvinuta. Některá holt musí být první. Věřím, že další budou následovat.

+9/0
15.1.2015 20:32

M34a76r95e27k 87Š67i10m37o96n 2914367298898

Je to sice možná ekologické (o trochu), ale podle mě neekonomické. Cena ropy je na dlouholetém minimu, cena plynu naopak na maximu a hrozí, že s plynem bude ještě hůř, podle situace v Rusku. Jako experiment prosím, s nějakým masovým nasazením bych počkal.

+1/−4
15.1.2015 18:43

P69e32t39r 35S77o80u23k27u36p 6869339145799

Hlavní rozdíl je ale ten, že plyn není tolik zdaněn. Cena plynu je s cenou ropy propojena a pokud jde dlouhodobě cena ropy dolů, jde i cena plynu. Nyní je to jinak jen kvůli šaškárnám na Ukrajině a nekompetentním plánům plyn dovážet za vyšší cenu od jinud.

+4/0
15.1.2015 18:59

M27a26r58e22k 91Š37i59m67o55n 2414677188348

Máte pravdu, na daň jsem zapomněl, s ní plyn porazí ropu asi kdykoliv.

+1/0
15.1.2015 20:03

J94i38ř85í 31P23e40t24r14á91ň 3225131802964

Teď jsem mrknul na graf. Zemní plyn byl 1. března loni na úrovni za necelých 6 USD za GJ a dnes je zhruba za 3,1 USD za GJ. Za tuto cenu se prodával před deseti lety. Jak se cena bude vyvíjet dál záleží hlavně jestli se Evropa probere ze svého sna a začne využívat zdroje břidličného plynu(Polsko, Británie, Ukrajina).

0/0
15.1.2015 19:14
Foto

J88a71n 22H17a97p90a81l78a 1753761163968

Jenže Methan CH4 Hlavní složka CNG lze i vyrobit viz.: Bioplyn

+2/0
15.1.2015 21:17

M41i71r70e79k 46B22u14c92h45t91í93k 7289584554779

Já ho neustále vyrábím, ale na pohon lokomotivy je to málo.;-D

0/0
16.1.2015 12:04

A41d22a33m 46P18u21r39k70r95t 5426332698278

Otázka je, jak dlouho ropa na tom minimu zůstane. A hlavně je otázka, jak se americké banky co napůjčovaly nemálo peněz frackovacím firmám, popasují s pádem cen. Což jsem tedy poněkud odbočil...

0/0
15.1.2015 23:29

V52í21t 28J60ů78z33a 8802676521348

Teda na takové 4 vagonky taková lokomotiva, to je skutečně vzor úspornosti!

0/−17
15.1.2015 17:56

T55o98m 97J87u61r95e76č93k58a 6515232495665

Jestli to nebude tím, že v prvé řadě jde o testovací provoz.

+9/−1
15.1.2015 17:57

R51a40d97o85s12l11a74v 47K22l52a86u49d34a 5724438494342

Ten bude mít na trati mezi Opavou a Hlučínem převážně čtyři vagony. V mezičasech bude CNG lokomotiva využívána také pro posun na vlečce v Opavě,“ uvedla mluvčí. Taky o té úspornosti si dovolím zapochybovat. Měli předělat raději motorák.

0/−8
15.1.2015 18:11

J73a19r88o87s77l46a19v 32M77e73d28u48n73a 6272138137530

generátor do motoráku dáte kam?

+3/−1
15.1.2015 18:39

J76a30n 80D47v78o65ř76á86k 4423562213487

Promiňte, ale jaký generátor?

0/−1
15.1.2015 19:01
Foto

M37a32r43i53á34n 76K13y60r78a73l 1935874624334

Motor nepohání přímo kola, ale funguje jako elektrický generátor. Kola následně pohánějí elektromotory: http://cs.wikipedia.org/wiki/Lokomotiva_714

+1/0
15.1.2015 20:12

I37g56n97á48c 34M82r46k79v95i22č68k85a 2948522219105

Ta lokomotiva byla diesel-elektrická. To znamená, že dieselový motor pohání generátor, ten "vyrábí elektriku" a lokomotiva je poháněna elektromotory... Používá se to u lokomotiv a lodí - odpadá potřeba mechanického převodu mezi motorem a hnaným objektem (kola, šroub) tzn odpadne poruchová převodovka se spojkou.

+1/0
15.1.2015 20:13

J44a88n 97D83v50o50ř83á93k 4483492983517

Budiž, tomu rozumím, ale vhledem k tomu, že tam byl již v naftové verzi, tak bych nečekal výrazné změny v konstrukci pohonu...

0/0
15.1.2015 21:27

R74a13d36o91s84l55a38v 29K87l93a32u38d11a 5564368314842

CNG autobus má také generátor?

0/0
15.1.2015 20:19

D48a81n59i48e77l 38P14u88m77p82a 7850724142984

ten má spojku a převodovku, nemá žádný elektromotor 8-o

+1/0
15.1.2015 20:31

R83a82d93o15s92l85a75v 11K48l24a91u22d50a 5664698814922

Boha jeho. To je mi jasný. Ale nechápu, proč předělávají takovou lokomotivu, když na CNG může klidně jezdit motorák za který zapřáhnou ty samé vagóny a spotřeba bude určitě nižší.

0/0
15.1.2015 21:19

D24a62n19i10e66l 49P12u95m73p31a 7130164722524

Možná by jsi měl své myšlenky trochu rozvést, mě to došlo až když jsem si přečet celé vlákno nazpět.

0/0
15.1.2015 21:33

J55i82ř94í 47K54o17c51u42r44e18k 6465434455568

Jakože ke čtyřem 010 přidají jednu 810 a ta to utáhne jo? S jedinou hnací nápravou ... Protože jiných motoráků jaksi přebytek není.

0/0
15.1.2015 22:01

R65a87d46o29s94l88a70v 20K94l97a27u43d91a 5184298634722

Ke třem.

0/0
15.1.2015 22:14

J93i75ř71í 45E38r55b29e24n 1743514816277

Je fakt, že z Liberce do Turnova jsem před pár lety jel osobákem 810+010+010 a kupodivu to ta stařičká LIAZka pod podlahou utáhla k Jeřmanicím i ubrzdila do Rychnova. Užil jsem si tehdy vynikající výhled na trať z posledního vagonku. :-)

0/0
15.1.2015 23:46

L10u63k33á13š 54V40e85v84e82r21k82a 1807456870

ta lokomotiva má výkon menší, cca jako motorák..ona sice vypadá velká, ale výkonově je to dosti slabá lokomotiva - nevím jak teď na cng ale klasika 714 má motory stejný jako např motorový vůz 843, ale třeba teď tam dosadili silnější motory, trakční motory tam jsou pokud vím původní a ty jsou výkonější takže by to význam mělo

0/0
16.1.2015 2:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.