Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na českou trať poprvé vyjel osobní vlak tažený lokomotivou na CNG

Na železniční trať v Česku poprvé vyjel osobní vlak tažený lokomotivou na zemní plyn (CNG). Ověřovací provoz lokomotivy řady 714 CNG zahájili zástupci Českých drah a společnosti Vítkovice Doprava ze strojírenské skupiny Vítkovice Machinery Group (VMG), jež spolu s Výzkumným ústavem železničním stroj vyvinula.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M72a97r17t92i36n 83N30o37v75o67t61n85ý 3566956321794

Krok dobrým směrem R^

+3/0
16.1.2015 10:42

T27o35m94á76š 69V64r31á38n29a 9310808679549

všechno je happy :-) , jen nějak se pozapomnělo na to že to vypadá zatim tak že nebude mít ta mašinka na co jezdit . Info o tom že tranzit přes Ukrajinu příští rok končí a neni alternativa se zatim slušně promlčuje

0/−2
16.1.2015 9:19

D18a15v64i34d 64V50o63j47t47a36s78í90k 7632153272968

... tolik strojírenských "expertů" v jedné diskuzi jsem už dlooouho neviděl :D

0/−1
16.1.2015 7:53

P54a75v72e87l 16S27ý68k77o29r63a 7277892117381

Prý je dnes zastaven plyn ? EU

Dnes už šest zemí ohlásilo úplné uzavření dodávek ruského plynu přes Ukrajinu, což je prudká eskalace hádek o energii, která Evropu ohrožuje zrovna s nástupem zimy.

Bulharsko, Řecko, Makedonie, Rumunsko, Chorvatsko a Turecko ohlásily, že k nim byly zastaveny dodávky plynu z Ruska přes Ukrajinu.

+1/0
15.1.2015 23:16

H12e29ř79m73a37n 30H35e16r65y42n26k 3612291800283

Asi mají Rusáci už dost naspořeno.

0/0
16.1.2015 1:28

P14a81v57e14l 69S50o12b26o50t64k16a 5760624

To opravdu chválím - ruský plyn je pro Česko to nejlepší.

0/−4
15.1.2015 22:17

P14a83v75e35l 27S22ý29k23o58r46a 7537962257351

Určitě ?  Rusko škrtí dodávky plynu pro Ukrajinu, odřezává je pro 6 evropských zemí

Vytvořeno 15. 1. 2015 16:35 Zobrazeno: 7724

Vladimir Putin ruskému státního energetickému gigantovi Gazprom nařídil, aby přiškrtil dodávky na Ukrajinu a přes ní, což podle Daily Mail probíhá uprostřed obviňování, že jeho soused si ucucává ruský plyn, aby si ho ukradl. Vzhledem k těmto „tranzitním rizikům pro evropské spotřebitele na ukrajinském území,“ zavřel Gazprom export plynu do Evropy o 60%, čímž se tento kontinent „během hodin“ propadne do energetické krize. Snad by to mohlo vysvětlit dnešní explozi cen zemního plynu (a ropy), přičemž plynárenské společnosti na Ukrajině tohle přiškrcení dodávek potvrdily; a šest zemí ohlásilo úplné zavření dodávek ruského plynu.

0/0
15.1.2015 23:21

J71a89n 39M11a57l28e75n12k22a 6613825343

jako by těch neštěstí nebylo už dost

0/−3
15.1.2015 21:48

J75i96ř44í 13K47o20c17u15r91e17k 6955724635148

Určitě to bouchne, musí musí musí! Všecko natlakované přece vždycky bouchne, vodovod, pneumatika, plynovodní potrubí v ulici. A určitě když to bouchne, tak se to ihned zaspálí a dojde k detonaci! Protože to tak je v amerických filmech! Tam přece bouchá i kabelem tažená tramvaj!

+7/0
15.1.2015 21:59
Foto

L54i55b23o52r 55P56o50l74á98k 1130872806811

... a tv nova bude při tom ještě dřív, než to bouchne. Jiří, Váš příspěvek mě pobavil ;-D

0/0
16.1.2015 10:00

M10a64r69t80i38n 25V19o16k37o16u61n 9738883923696

super! proc jich nejezdi vic?

0/0
15.1.2015 21:02
Foto

J78a57n 47N82o54v16á52k 4758979334805

No schválně ... 42-43 let starý chrlič sazí, na který se z propagačních důvodů namontuje CNG ... marketingový tah sponzorovaný z Vítkovic, zároveň se trochu zapropaguje CNG, když už jsou na to ty dotace ... hnus ... CNG nikdy neporazilo LPG, posuzováno podle množství montáží a hlavně podle množství čerpacích stanic, teď, když je to další evropský zdroj dotací, tak na to budeme všichni jako oslíci prospívat jako před pár lety na solární barony ...

+1/−4
15.1.2015 20:55

M11a34r20t37i63n 73V32o11k11o77u84n 9548323833696

CNG je mnohem cistsi nez LPG, to je duvod proc se propaguje

+4/0
15.1.2015 21:03
Foto

J43a75n 97N74o68v11á49k 4968979104795

CNG chápu u moderního motoru, který původně splňoval EURO5 a nevešel se do EURO6, ale ty lokomotivy se vyráběly 1972-73! Je to šrot, který má emise asi jak Tatra 111 ...

+1/−6
15.1.2015 21:14

M17a78r56t88i37n 16K16y16p24r 2172385514614

A to nemá moderní motory? Možná vám to uniklo, je sice pravda, že se ty lokomotivy vyráběly v letech 1971-72 jako řada T466.0, později přeznačená na 735, ale z té doby už je na lokomotivě řady 714 jen rám a podvozky, veškeré agregáty jsou mnohem novější. To bylo totiž hlavní akcí při rekonstrukci, která byla tak rozsáhlá, že se jednalo prakticky o novou lokomotivu a díky tomu dostala i nové řadové označení 714.

+6/0
15.1.2015 21:21

L39u88k28á59š 93V80e81v77e81r14k18a 1547756280

a teď na cng tam byl dosazen opět nový motor, takže v ní je už třetí od výroby

+1/0
15.1.2015 23:36

J26a11n 53D44v81o30ř56á67k 4173922723357

Ono je CNG docela jedno do jakého "železa" se pouští. Saze to neobsahuje, NOx to taky nevytváří, takže není problém

+5/0
15.1.2015 21:23

P33a24v42e64l 20O48d93r25a96z86i95l 6414529317800

To má vlastní nádrže na kyslík, nebo jak se dosahuje toho, že to nedělá NOxy?

0/0
16.1.2015 21:09

M62a15r34t22i16n 16K58y48p97r 2312445124284

Pro doplnění trošku wikipedie:

http://cs.wikipedia.org/wiki/Lokomotiva_735

http://cs.wikipedia.org/wiki/Lokomotiva_714

0/0
15.1.2015 21:23

V46í96t34ě18z21s10l65a84v 90K84l72o65z32í93k 3641209764417

Hele. Klid, tam je 2x cng motor od Tedomu, jezdil jsem na ni.

+3/0
16.1.2015 5:50

J37i75ř71í 18E69r85b57e69n 1173854276187

Lokomotivy 714 jsou staré cca 20 let a jsou osazeny moderními motory LIAZ M640, takže žádný chrlič sazí.

+3/0
15.1.2015 23:38

P56a97v47e38l 39S16ý12k33o75r29a 7367252527381

No, dnes kdejaké osobní auto jezdí na LPG. určitě to bude levnější, než nafta.

V

0/0
15.1.2015 19:18

M92a84r40t44i50n 78K21u72ř74í93t42k29a 6887766198725

Nepleťte si LPG a CNG. LPG je Propan-butan, CNG je methan čili klasický zemní plyn.

+6/0
15.1.2015 19:44

P71a35v78e87l 61S96ý45k94o78r22a 7807822557951

I když vypnou elektřinu, tohle pojede. R^

+2/−1
15.1.2015 19:17

P40e31t39r 57N22o82v74o74t65n38y 3409462359752

To pojede i 714 na naftu. :-)

+9/0
15.1.2015 19:22

J13a60r27o50s36l39a33v 57Š13m70e55j46d87a 8982239219310

Tak proč už jich nejezdí u nás alespoň desítky, když má tak dobré parametry ?

+4/0
15.1.2015 18:46

J98a89n 98Š29e75b90e57s39t83a 6957670730615

Je to napsáno v článku - tahla je první, teprve teď byla vyvinuta. Některá holt musí být první. Věřím, že další budou následovat.

+9/0
15.1.2015 20:32

M47a34r66e22k 47Š74i50m35o45n 2674957278198

Je to sice možná ekologické (o trochu), ale podle mě neekonomické. Cena ropy je na dlouholetém minimu, cena plynu naopak na maximu a hrozí, že s plynem bude ještě hůř, podle situace v Rusku. Jako experiment prosím, s nějakým masovým nasazením bych počkal.

+1/−4
15.1.2015 18:43

P17e57t31r 83S55o97u73k79u10p 6629389175389

Hlavní rozdíl je ale ten, že plyn není tolik zdaněn. Cena plynu je s cenou ropy propojena a pokud jde dlouhodobě cena ropy dolů, jde i cena plynu. Nyní je to jinak jen kvůli šaškárnám na Ukrajině a nekompetentním plánům plyn dovážet za vyšší cenu od jinud.

+4/0
15.1.2015 18:59

M98a78r25e68k 27Š85i82m61o45n 2194787908818

Máte pravdu, na daň jsem zapomněl, s ní plyn porazí ropu asi kdykoliv.

+1/0
15.1.2015 20:03

J13i13ř72í 76P16e53t31r11á21ň 3575761542874

Teď jsem mrknul na graf. Zemní plyn byl 1. března loni na úrovni za necelých 6 USD za GJ a dnes je zhruba za 3,1 USD za GJ. Za tuto cenu se prodával před deseti lety. Jak se cena bude vyvíjet dál záleží hlavně jestli se Evropa probere ze svého sna a začne využívat zdroje břidličného plynu(Polsko, Británie, Ukrajina).

0/0
15.1.2015 19:14
Foto

J39a74n 81H32a65p49a35l64a 1233151253668

Jenže Methan CH4 Hlavní složka CNG lze i vyrobit viz.: Bioplyn

+2/0
15.1.2015 21:17

M75i24r24e16k 44B80u25c39h33t95í62k 7319334184499

Já ho neustále vyrábím, ale na pohon lokomotivy je to málo.;-D

0/0
16.1.2015 12:04

A77d62a26m 56P59u29r90k31r68t 5556292528128

Otázka je, jak dlouho ropa na tom minimu zůstane. A hlavně je otázka, jak se americké banky co napůjčovaly nemálo peněz frackovacím firmám, popasují s pádem cen. Což jsem tedy poněkud odbočil...

0/0
15.1.2015 23:29

V76í67t 95J67ů90z61a 8752296341488

Teda na takové 4 vagonky taková lokomotiva, to je skutečně vzor úspornosti!

0/−17
15.1.2015 17:56

T88o34m 67J14u20r75e57č34k72a 6465582145945

Jestli to nebude tím, že v prvé řadě jde o testovací provoz.

+9/−1
15.1.2015 17:57

R66a85d72o63s98l56a27v 48K53l29a48u20d97a 5574738964642

Ten bude mít na trati mezi Opavou a Hlučínem převážně čtyři vagony. V mezičasech bude CNG lokomotiva využívána také pro posun na vlečce v Opavě,“ uvedla mluvčí. Taky o té úspornosti si dovolím zapochybovat. Měli předělat raději motorák.

0/−8
15.1.2015 18:11

J13a38r11o14s91l83a22v 69M85e36d12u69n55a 6872138297490

generátor do motoráku dáte kam?

+3/−1
15.1.2015 18:39

J57a24n 71D22v65o30ř76á73k 4903682643747

Promiňte, ale jaký generátor?

0/−1
15.1.2015 19:01
Foto

M19a71r65i49á59n 75K71y77r91a95l 1395834594784

Motor nepohání přímo kola, ale funguje jako elektrický generátor. Kola následně pohánějí elektromotory: http://cs.wikipedia.org/wiki/Lokomotiva_714

+1/0
15.1.2015 20:12

I16g68n33á81c 16M82r88k31v82i81č38k10a 2378292399475

Ta lokomotiva byla diesel-elektrická. To znamená, že dieselový motor pohání generátor, ten "vyrábí elektriku" a lokomotiva je poháněna elektromotory... Používá se to u lokomotiv a lodí - odpadá potřeba mechanického převodu mezi motorem a hnaným objektem (kola, šroub) tzn odpadne poruchová převodovka se spojkou.

+1/0
15.1.2015 20:13

J51a34n 46D97v18o43ř16á40k 4713382333237

Budiž, tomu rozumím, ale vhledem k tomu, že tam byl již v naftové verzi, tak bych nečekal výrazné změny v konstrukci pohonu...

0/0
15.1.2015 21:27

R80a33d42o64s39l75a98v 92K91l62a68u36d55a 5794338244252

CNG autobus má také generátor?

0/0
15.1.2015 20:19

D22a76n62i43e85l 65P67u55m35p65a 7350444902264

ten má spojku a převodovku, nemá žádný elektromotor 8-o

+1/0
15.1.2015 20:31

R76a16d89o37s90l29a68v 72K81l49a16u33d35a 5224698454742

Boha jeho. To je mi jasný. Ale nechápu, proč předělávají takovou lokomotivu, když na CNG může klidně jezdit motorák za který zapřáhnou ty samé vagóny a spotřeba bude určitě nižší.

0/0
15.1.2015 21:19

D57a49n71i25e12l 67P86u45m41p25a 7870324852714

Možná by jsi měl své myšlenky trochu rozvést, mě to došlo až když jsem si přečet celé vlákno nazpět.

0/0
15.1.2015 21:33

J12i71ř92í 94K53o15c73u10r88e13k 6525414865858

Jakože ke čtyřem 010 přidají jednu 810 a ta to utáhne jo? S jedinou hnací nápravou ... Protože jiných motoráků jaksi přebytek není.

0/0
15.1.2015 22:01

R45a92d52o53s67l77a89v 12K75l38a53u30d28a 5354288354732

Ke třem.

0/0
15.1.2015 22:14

J29i76ř75í 15E43r32b69e38n 1573884216567

Je fakt, že z Liberce do Turnova jsem před pár lety jel osobákem 810+010+010 a kupodivu to ta stařičká LIAZka pod podlahou utáhla k Jeřmanicím i ubrzdila do Rychnova. Užil jsem si tehdy vynikající výhled na trať z posledního vagonku. :-)

0/0
15.1.2015 23:46

L29u70k43á88š 96V42e65v86e43r11k66a 1457826450

ta lokomotiva má výkon menší, cca jako motorák..ona sice vypadá velká, ale výkonově je to dosti slabá lokomotiva - nevím jak teď na cng ale klasika 714 má motory stejný jako např motorový vůz 843, ale třeba teď tam dosadili silnější motory, trakční motory tam jsou pokud vím původní a ty jsou výkonější takže by to význam mělo

0/0
16.1.2015 2:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.