Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na českou trať poprvé vyjel osobní vlak tažený lokomotivou na CNG

Na železniční trať v Česku poprvé vyjel osobní vlak tažený lokomotivou na zemní plyn (CNG). Ověřovací provoz lokomotivy řady 714 CNG zahájili zástupci Českých drah a společnosti Vítkovice Doprava ze strojírenské skupiny Vítkovice Machinery Group (VMG), jež spolu s Výzkumným ústavem železničním stroj vyvinula.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M86a97r48t88i78n 88N90o86v74o76t79n51ý 3306556271464

Krok dobrým směrem R^

+3/0
16.1.2015 10:42

T80o57m15á32š 55V64r90á22n13a 9730558439779

všechno je happy :-) , jen nějak se pozapomnělo na to že to vypadá zatim tak že nebude mít ta mašinka na co jezdit . Info o tom že tranzit přes Ukrajinu příští rok končí a neni alternativa se zatim slušně promlčuje

0/−2
16.1.2015 9:19

D24a78v38i59d 68V73o61j85t65a72s19í89k 7242923612888

... tolik strojírenských "expertů" v jedné diskuzi jsem už dlooouho neviděl :D

0/−1
16.1.2015 7:53

P17a90v37e91l 50S15ý65k60o76r66a 7307772937241

Prý je dnes zastaven plyn ? EU

Dnes už šest zemí ohlásilo úplné uzavření dodávek ruského plynu přes Ukrajinu, což je prudká eskalace hádek o energii, která Evropu ohrožuje zrovna s nástupem zimy.

Bulharsko, Řecko, Makedonie, Rumunsko, Chorvatsko a Turecko ohlásily, že k nim byly zastaveny dodávky plynu z Ruska přes Ukrajinu.

+1/0
15.1.2015 23:16

H60e53ř94m89a50n 65H27e58r81y80n97k 3722861950383

Asi mají Rusáci už dost naspořeno.

0/0
16.1.2015 1:28

P15a16v80e76l 78S21o76b65o12t24k42a 5670834

To opravdu chválím - ruský plyn je pro Česko to nejlepší.

0/−4
15.1.2015 22:17

P29a52v41e72l 87S77ý75k33o50r84a 7967932667741

Určitě ?  Rusko škrtí dodávky plynu pro Ukrajinu, odřezává je pro 6 evropských zemí

Vytvořeno 15. 1. 2015 16:35 Zobrazeno: 7724

Vladimir Putin ruskému státního energetickému gigantovi Gazprom nařídil, aby přiškrtil dodávky na Ukrajinu a přes ní, což podle Daily Mail probíhá uprostřed obviňování, že jeho soused si ucucává ruský plyn, aby si ho ukradl. Vzhledem k těmto „tranzitním rizikům pro evropské spotřebitele na ukrajinském území,“ zavřel Gazprom export plynu do Evropy o 60%, čímž se tento kontinent „během hodin“ propadne do energetické krize. Snad by to mohlo vysvětlit dnešní explozi cen zemního plynu (a ropy), přičemž plynárenské společnosti na Ukrajině tohle přiškrcení dodávek potvrdily; a šest zemí ohlásilo úplné zavření dodávek ruského plynu.

0/0
15.1.2015 23:21

J75a40n 21M93a77l75e42n38k12a 6803915163

jako by těch neštěstí nebylo už dost

0/−3
15.1.2015 21:48

J15i83ř15í 15K13o58c31u57r74e45k 6635574275728

Určitě to bouchne, musí musí musí! Všecko natlakované přece vždycky bouchne, vodovod, pneumatika, plynovodní potrubí v ulici. A určitě když to bouchne, tak se to ihned zaspálí a dojde k detonaci! Protože to tak je v amerických filmech! Tam přece bouchá i kabelem tažená tramvaj!

+7/0
15.1.2015 21:59

L16i70b60o49r 87P35o12l25á52k 1110542656101

... a tv nova bude při tom ještě dřív, než to bouchne. Jiří, Váš příspěvek mě pobavil ;-D

0/0
16.1.2015 10:00

M33a22r29t91i29n 19V83o79k95o97u43n 9878743933576

super! proc jich nejezdi vic?

0/0
15.1.2015 21:02
Foto

J90a40n 87N67o38v69á68k 4488969194325

No schválně ... 42-43 let starý chrlič sazí, na který se z propagačních důvodů namontuje CNG ... marketingový tah sponzorovaný z Vítkovic, zároveň se trochu zapropaguje CNG, když už jsou na to ty dotace ... hnus ... CNG nikdy neporazilo LPG, posuzováno podle množství montáží a hlavně podle množství čerpacích stanic, teď, když je to další evropský zdroj dotací, tak na to budeme všichni jako oslíci prospívat jako před pár lety na solární barony ...

+1/−4
15.1.2015 20:55

M96a73r20t86i25n 84V34o80k18o98u58n 9688643583306

CNG je mnohem cistsi nez LPG, to je duvod proc se propaguje

+4/0
15.1.2015 21:03
Foto

J63a41n 56N28o71v68á42k 4668969414525

CNG chápu u moderního motoru, který původně splňoval EURO5 a nevešel se do EURO6, ale ty lokomotivy se vyráběly 1972-73! Je to šrot, který má emise asi jak Tatra 111 ...

+1/−6
15.1.2015 21:14

M56a18r17t33i81n 79K42y95p81r 2322385364644

A to nemá moderní motory? Možná vám to uniklo, je sice pravda, že se ty lokomotivy vyráběly v letech 1971-72 jako řada T466.0, později přeznačená na 735, ale z té doby už je na lokomotivě řady 714 jen rám a podvozky, veškeré agregáty jsou mnohem novější. To bylo totiž hlavní akcí při rekonstrukci, která byla tak rozsáhlá, že se jednalo prakticky o novou lokomotivu a díky tomu dostala i nové řadové označení 714.

+6/0
15.1.2015 21:21

L34u14k78á75š 93V72e16v46e20r88k34a 1287456840

a teď na cng tam byl dosazen opět nový motor, takže v ní je už třetí od výroby

+1/0
15.1.2015 23:36

J25a43n 78D65v57o45ř75á87k 4463172183677

Ono je CNG docela jedno do jakého "železa" se pouští. Saze to neobsahuje, NOx to taky nevytváří, takže není problém

+5/0
15.1.2015 21:23

P27a95v33e30l 53O30d81r16a43z68i13l 6334559527450

To má vlastní nádrže na kyslík, nebo jak se dosahuje toho, že to nedělá NOxy?

0/0
16.1.2015 21:09

M38a91r25t57i91n 22K85y63p46r 2572335834494

Pro doplnění trošku wikipedie:

http://cs.wikipedia.org/wiki/Lokomotiva_735

http://cs.wikipedia.org/wiki/Lokomotiva_714

0/0
15.1.2015 21:23
Foto

V61í17t96ě11z69s30l27a71v 33K37l68o71z58í96k 3401649964977

Hele. Klid, tam je 2x cng motor od Tedomu, jezdil jsem na ni.

+3/0
16.1.2015 5:50

J15i15ř66í 52E67r68b55e26n 1643244686457

Lokomotivy 714 jsou staré cca 20 let a jsou osazeny moderními motory LIAZ M640, takže žádný chrlič sazí.

+3/0
15.1.2015 23:38

P20a47v11e62l 42S73ý33k65o77r30a 7107542727471

No, dnes kdejaké osobní auto jezdí na LPG. určitě to bude levnější, než nafta.

V

0/0
15.1.2015 19:18

M26a31r69t95i63n 65K40u41ř30í84t14k21a 6797296958875

Nepleťte si LPG a CNG. LPG je Propan-butan, CNG je methan čili klasický zemní plyn.

+6/0
15.1.2015 19:44

P63a72v40e66l 62S51ý46k39o13r35a 7877222537451

I když vypnou elektřinu, tohle pojede. R^

+2/−1
15.1.2015 19:17

P82e70t53r 35N52o67v78o19t42n30y 3739482109842

To pojede i 714 na naftu. :-)

+9/0
15.1.2015 19:22

J50a37r65o16s93l48a18v 69Š20m48e75j90d16a 8852949639960

Tak proč už jich nejezdí u nás alespoň desítky, když má tak dobré parametry ?

+4/0
15.1.2015 18:46

J63a36n 40Š96e19b24e73s60t25a 6217770210255

Je to napsáno v článku - tahla je první, teprve teď byla vyvinuta. Některá holt musí být první. Věřím, že další budou následovat.

+9/0
15.1.2015 20:32

M39a50r10e23k 62Š66i73m65o53n 2224607158598

Je to sice možná ekologické (o trochu), ale podle mě neekonomické. Cena ropy je na dlouholetém minimu, cena plynu naopak na maximu a hrozí, že s plynem bude ještě hůř, podle situace v Rusku. Jako experiment prosím, s nějakým masovým nasazením bych počkal.

+1/−4
15.1.2015 18:43

P60e61t91r 23S77o33u40k61u45p 6579199395559

Hlavní rozdíl je ale ten, že plyn není tolik zdaněn. Cena plynu je s cenou ropy propojena a pokud jde dlouhodobě cena ropy dolů, jde i cena plynu. Nyní je to jinak jen kvůli šaškárnám na Ukrajině a nekompetentním plánům plyn dovážet za vyšší cenu od jinud.

+4/0
15.1.2015 18:59

M90a30r86e92k 58Š41i36m59o61n 2654847808118

Máte pravdu, na daň jsem zapomněl, s ní plyn porazí ropu asi kdykoliv.

+1/0
15.1.2015 20:03

J39i67ř29í 19P23e79t90r59á62ň 3225671122424

Teď jsem mrknul na graf. Zemní plyn byl 1. března loni na úrovni za necelých 6 USD za GJ a dnes je zhruba za 3,1 USD za GJ. Za tuto cenu se prodával před deseti lety. Jak se cena bude vyvíjet dál záleží hlavně jestli se Evropa probere ze svého sna a začne využívat zdroje břidličného plynu(Polsko, Británie, Ukrajina).

0/0
15.1.2015 19:14
Foto

J54a80n 62H92a91p89a83l16a 1743531783608

Jenže Methan CH4 Hlavní složka CNG lze i vyrobit viz.: Bioplyn

+2/0
15.1.2015 21:17

M63i28r78e98k 98B94u17c41h76t92í71k 7419354444399

Já ho neustále vyrábím, ale na pohon lokomotivy je to málo.;-D

0/0
16.1.2015 12:04

A48d95a38m 18P28u89r26k86r55t 5956672728938

Otázka je, jak dlouho ropa na tom minimu zůstane. A hlavně je otázka, jak se americké banky co napůjčovaly nemálo peněz frackovacím firmám, popasují s pádem cen. Což jsem tedy poněkud odbočil...

0/0
15.1.2015 23:29

V64í24t 50J58ů59z60a 8222596631268

Teda na takové 4 vagonky taková lokomotiva, to je skutečně vzor úspornosti!

0/−17
15.1.2015 17:56

T60o69m 65J60u18r31e67č57k60a 6445192465455

Jestli to nebude tím, že v prvé řadě jde o testovací provoz.

+9/−1
15.1.2015 17:57

R60a69d47o40s33l13a41v 32K23l43a81u38d57a 5904758844782

Ten bude mít na trati mezi Opavou a Hlučínem převážně čtyři vagony. V mezičasech bude CNG lokomotiva využívána také pro posun na vlečce v Opavě,“ uvedla mluvčí. Taky o té úspornosti si dovolím zapochybovat. Měli předělat raději motorák.

0/−8
15.1.2015 18:11

J36a46r73o90s67l30a60v 36M47e74d10u25n43a 6612848277770

generátor do motoráku dáte kam?

+3/−1
15.1.2015 18:39

J89a88n 22D30v87o56ř32á92k 4473352823327

Promiňte, ale jaký generátor?

0/−1
15.1.2015 19:01

M59a39r90i71á80n 18K72y71r53a91l 1495854144844

Motor nepohání přímo kola, ale funguje jako elektrický generátor. Kola následně pohánějí elektromotory: http://cs.wikipedia.org/wiki/Lokomotiva_714

+1/0
15.1.2015 20:12

I37g40n16á78c 81M96r20k78v11i86č71k58a 2478892519975

Ta lokomotiva byla diesel-elektrická. To znamená, že dieselový motor pohání generátor, ten "vyrábí elektriku" a lokomotiva je poháněna elektromotory... Používá se to u lokomotiv a lodí - odpadá potřeba mechanického převodu mezi motorem a hnaným objektem (kola, šroub) tzn odpadne poruchová převodovka se spojkou.

+1/0
15.1.2015 20:13

J29a93n 76D13v86o45ř19á52k 4613532213547

Budiž, tomu rozumím, ale vhledem k tomu, že tam byl již v naftové verzi, tak bych nečekal výrazné změny v konstrukci pohonu...

0/0
15.1.2015 21:27

R34a96d49o35s25l13a28v 90K85l67a53u85d21a 5794388134982

CNG autobus má také generátor?

0/0
15.1.2015 20:19

D32a70n82i29e55l 72P55u19m10p97a 7910314632264

ten má spojku a převodovku, nemá žádný elektromotor 8-o

+1/0
15.1.2015 20:31

R37a84d64o54s13l47a46v 42K44l70a60u21d61a 5494908904162

Boha jeho. To je mi jasný. Ale nechápu, proč předělávají takovou lokomotivu, když na CNG může klidně jezdit motorák za který zapřáhnou ty samé vagóny a spotřeba bude určitě nižší.

0/0
15.1.2015 21:19

D16a15n52i39e81l 37P35u77m34p93a 7250254142364

Možná by jsi měl své myšlenky trochu rozvést, mě to došlo až když jsem si přečet celé vlákno nazpět.

0/0
15.1.2015 21:33

J68i32ř50í 25K10o56c35u34r65e62k 6895364215688

Jakože ke čtyřem 010 přidají jednu 810 a ta to utáhne jo? S jedinou hnací nápravou ... Protože jiných motoráků jaksi přebytek není.

0/0
15.1.2015 22:01

R44a20d15o28s18l90a84v 26K20l86a55u56d39a 5754788524302

Ke třem.

0/0
15.1.2015 22:14

J27i39ř44í 90E87r20b33e89n 1443804816487

Je fakt, že z Liberce do Turnova jsem před pár lety jel osobákem 810+010+010 a kupodivu to ta stařičká LIAZka pod podlahou utáhla k Jeřmanicím i ubrzdila do Rychnova. Užil jsem si tehdy vynikající výhled na trať z posledního vagonku. :-)

0/0
15.1.2015 23:46

L89u49k55á26š 65V43e23v87e96r16k23a 1507526210

ta lokomotiva má výkon menší, cca jako motorák..ona sice vypadá velká, ale výkonově je to dosti slabá lokomotiva - nevím jak teď na cng ale klasika 714 má motory stejný jako např motorový vůz 843, ale třeba teď tam dosadili silnější motory, trakční motory tam jsou pokud vím původní a ty jsou výkonější takže by to význam mělo

0/0
16.1.2015 2:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.