Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát bude po pěti letech počítat auta. Aby věděl, kde stavět silnice

Kolem tuzemských silnic se letos objeví stovky státem najatých lidí, kteří si budou dělat čárky za každé projeté auto. Po pěti letech chystá Ředitelství silnic a dálnic velké sčítání dopravy. Jeho přípravy však kvůli neustálým výměnám ministrů dopravy a šéfů Ředitelství silnic a dálnic nabraly zpoždění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Š63t37e50f20a77n 89F20r15i17č75a 7602528413746

Záleží, k čemu pánové chtějí dospět. Ani se mi nechce věřit, že by možná konečně mohli přijít na to, že závleky tranzitu z Prahy do Vídně přes Brno nejsou to pravé ořechové. Že přes Jihlavu a Znojmo by to bylo blíž. Stejně tak z Varšavy a Ostravy by to mohlo být do Vídně blíž přes Hodonín a Břeclav.

0/0
5.2.2015 23:23

M59i47c88h80a92l 95P42a37v45l24á11t 9693173834709

Nadpis by mnohem presneji vystihoval realitu, kdyby v nem autor vymenil sloveso "stavet" za sloveso "slibovat".

0/0
19.1.2015 17:23

J86a16n 63N39o95v60á24k 7755584418817

ta cena je fakt dost šílená. Vždyť by tam stačilo dát je nějaké jednoduché elektronické zařízení, jako je je třeba optická závora, a něco co by  zaznamenávalo signál v čase. Pak se to musí rozmístit, po měření zase posbírat a statisticky vyhodnotit. Pár měsíců práce pro malou skupinku lidí...

0/0
17.1.2015 21:06

A78l29a50n 17Ř25e61p93k34a 4705886

Ale takhle alespoň bude mít spousta studentů a nezaměstnaných fajn brigádu, peníze zase někde utratí, podniky z toho budou mít profit (i když asi hlavně hospody v případě studentů :D)

0/0
20.1.2015 14:37

J18i71ř98í 96K62o78c81u43r26e43k 6795254845208

Takže se dozvíme, že 1/43 a 1/35 jsou nebývale přetížené a 1/33 spolu s 1/55 na tom nejsou o moc líp. Také se dozvíme, že propojení D1 a D8 chybí, jízda "Koňovi pod ocasem" není ono. Dtto postávání v kolonách v Přerově na opačném konci republiky.

0/0
17.1.2015 15:05

J40i45r23k16a 97H79o64n55c64ů 2584254271528

Než budete stavět, co opravit stávající?

0/−1
16.1.2015 14:15

L34i83b65o56r 10W85a90l31i60c98h80i79e42w70i50c74z 3758356777424

Opravy jsou nikdy nekončící proces. Znamená to tedy, že už nikdy nic nepostavíme? Ještě že se tím nikdo nezačal řídit např. před 50 lety, to by tu toho moc nebylo.

+3/0
16.1.2015 14:31

J85i63n62d22ř54i37c27h 67Š96k33o71p83e45k 4325561610795

opravy jsou nekončící proces, pokud s provádí a kontrolují jako v ČR.

0/0
16.1.2015 18:37

R66a70d56e91k 71J48a89n43a23t44a 9425976124772

Pokud je životnost povrchu silnice 30 let, tak je třeba ka6dý rok opravit průměrně 1/30 všech silnic. Čistá logika.

+3/0
16.1.2015 19:26

T58o56m94á42š 21Z27e66m66a71n 3555878624955

A která je v tak bídném stavu? I ta nejhorší dálnice je lepší než normální silnice..

To je jako nerodit dokud neuzdravíme všechny nemocné..

+3/0
16.1.2015 19:00

T12o30m 85P74á18l62e58k 1671216709138

Hlavně aby to neměřili o víkendech. :-P

0/0
16.1.2015 14:04

J96a10n 66M19a33l51e51n59k43a 6733145723

cože?!já myslel že se to dělá měsíčně. vůbec nechápu podle čeho pět let plánovali?

0/0
16.1.2015 12:23

R74a28d59e60k 23J56a46n15a49t22a 9145256394502

Dělalo se to naposledy v roce 2010:

http://scitani2010.rsd.cz/content/doc/pentlogram_A3.jpg

0/0
16.1.2015 12:27

D68r24a48h50o63m11í19r 89S91t97r22o50u37h31a86l 4735248542484

Třeba konečně posatví rychlostku z Opatovic do Mohelnice

0/0
16.1.2015 12:22

D29u75š84a25n 64G46o26g83e48l26a 7331854219708

Sto milionů pro pár důchodců,co mají dělat tužkou čárky za každý projetý automobil??Mužická metoda,dobrá veřejná kradba a 100 melounů doma dobrejch!

0/0
16.1.2015 12:21

R14a74d66e44k 77J37a86n87a36t11a 9355746124842

Přihlásit se může kterákoliv firma z celé EU.

Tím, že říkáte, že "100 melounů bude doma", naznačujete, že se zakázka dá splnit s téměř nulovými náklady. Pak se jich jistě přihlásí strašně moc a vyhraje nějaká firma s nízkou cenou. Nebo ne?

+1/0
16.1.2015 12:26

P42a39v82e77l 35Ř87a51p61e42k 7222226759615

To je ta zhouba socialismu, v tomto případě socialismu automobilového.

Je zcela přirozené, že když něčeho není dostatek, v tomto případě parkovacích ploch a kapacity silnic, a zároveň nejsou peníze na další výstavbu a hlavně na údržbu, tak se zcela přirozeně zvedne cena dané komodity v daném místě. To je klasický tržní mechanismus, díky kterému bude vždy místa a kapacity akorát. Bohužel v socialismu tohle nefunguje, ani v tom automobilovém. A tak jsme svědky neustálého plýtvání, nadužívání, ničení ostatních hodnot, zadlužování. A stejně to pořád nestačí. Rv

0/0
16.1.2015 11:25

R26a75d59e19k 30J85a62n84a69t53a 9605126784852

V některých zemích je výše mýta závislé nejen na vzdálenosti, ale i na úseku, kterým jedete a dokonce i na denní době.

Ale u nás stále (od osobních aut, která přitom způsobují největší kapacitní problémy) vybíráme mýto konstantní bez ohledu na ujetou vzdálenost.

0/−1
16.1.2015 12:22

P13a98v35e16l 43Ř60a63p97e77k 7712716839425

Ono je to u nás možná ještě horší, protože mýto vybíráme na těch nejkapacitnějších komunikacích, tedy tam, kde doprava způsobuje nejmenší problémy a kde je naopak žádoucí, aby většina aut jezdila, namísto toho, aby třeba kamiony kličkovaly vesnicemi ve snaze vyhnout se platbám.

+1/0
16.1.2015 12:59

J84i11r74k40a 37H44o75n33c89ů 2574394621898

Občas to na silnicích vypadá, že je víc náklaďáků ...

0/0
16.1.2015 14:17

M69a10r41t64i51n 49K90a21r27á70s83e82k 9588853918258

Naopak z automobilismu stat vybere mnohem vice na danich nez kolik investuje do udrzby a stavby silnic.....

+1/0
16.1.2015 16:15

J44i93ř66í 79E93r50b67e98n 1693774526917

To není tak úplně jisté ;-)

0/0
16.1.2015 16:29

M93a86r64t40i48n 63K66a22r40á77s12e93k 9418493898238

Zjistete si kolik se vybere na mytnem, a spotrebnich danich z PHM a porovnejte s naklady na infrastrukturu, abyste se ujistil ze to tak je ;-)

+1/0
16.1.2015 16:37

J19i10ř88í 79E19r20b59e78n 1363684586297

Ehm ehm, a podle Vás drážní dopravci nebo provozovatelé MHD neplatií z nafty spotřební daň? Takové ČD nebo DP z velkých měst tím pumpují do státního rozpočtu pěkných pár miliard...

0/0
16.1.2015 16:44

M19a27r55t50i60n 21K11a17r20á14s55e89k 9368713168268

No rekneme ze MHD tu dopravu taky docela vyuzivaji ze? A CD sice urcite par miliard za dane z nafty zaplati, ale ve srovnani se skoro stovkou miliard z dani z PHM to je zanedbatelne.....

0/0
16.1.2015 16:49

R48a25d29e81k 48J60a87n64a31t61a 9655316794482

MHD jezdí po městských komunikacích, které nejsou financované ze státního rozpočtu (ŘSD), ale z městského. Tj. nedostávají podíl z výbaru spotřební daně z PHM, město dostává peníze podle počtu obyvatel ...

0/0
16.1.2015 17:02
Foto

L90u32b43o83m73í79r 89J46a72n78o82t68a 5426694196655

;-D neumí rychle a kvalitně opravit to co už je postaveno, ne tak stavit něco novéhoRv

0/0
16.1.2015 11:13

P46a35v46e79l 88Ř88a94p79e45k 7502846849415

Taky nechápu tu snahu betonové lobby stavět další silnice, když nejsou peníze na údržbu ani těch stávajících. Takový systém neodvratně spěje k ekonomickému kolapsu.

+1/0
16.1.2015 11:26

A93n74t75o69n40i25n 66N93e56m35e65c 7408633821350

Neni potreba nic merit, stat stejne nema penize, takze se nic stavet nebude.

Za Kalouska se setzrilo a tudiz se zastavila projekcni priprava,

 Kalousek chtel vyrovnany rozpocet a nic neinvestovat.

To je jako s tim cikanem, uz skoro odnaucil kone zrat a on mrcha chcipnul.

+1/−1
16.1.2015 11:09

J17o72s89e57f 49V64o66m19á95č24k17a 5363484183754

Kdy už se proboha přestane s tím mýtem, že jakákoliv výstavba dopravní infrastruktury je investice... Cílem investice je v budoucnu přinášet výnosy, a to u silnic to platí pouze do určitého stavu – pokud například nedostatečná kapacita nebo neexistence komunikace brání obchodu, pak ano, silnice může být investicí. Pokud jde jenom o pohodlí lidí a úsporu času, jejíž hodnota nepřevýší částku vloženou do výstavby, tak se o žádnou investici rozhodně nejedná.

+1/−2
16.1.2015 11:17

J10a88n 41S96l18o21v73í72k 3289627810268

Nesmí se zapomínat na tu nejdůležitější investici ve smyslu ztrát na životech, léčení zraněných, odstraňování škod a také ekologická zátěž (hluk, prach, spaliny kvůli kolonám apod.) Pokud se jedná o nebezpečnou přetíženou silnici, která je nahrazena novým úsekem, lze to dost dobře spočítat.

+1/0
16.1.2015 12:01

R37a59d45e89k 56J91a86n67a71t77a 9665326594762

Téměř žádná dálnice neznamená omezení ztrát na životech. Sice je jízda po dálnici bezpečnější než po silnici I. třídy, ale na druhou stranu přiláká k silniční dopravě nějaké lidi od ostatních drůhu dopravy (železniční, letecká), které jsou mnohem bezpečnější (30x-100x menší šance že se zabijete).

0/−1
16.1.2015 12:30

J46o25s33e49f 67V74o17m87á62č86k73a 5413334573704

Obávám se, že jste vyjmenoval věci, které právě dost dobře spočítat nejdou. Šly by velmi dobře spočítat v tržním prostředí, kde by byly zpoplatněny konkrétní silniční úseky a hluk, prach atp. by byly předmětem kompenzace provozovatele daného úseku zasaženým subjektům dle vzájemné domluvy. Ale v prostředí, kde je majitelem i provozovatelem stát, který postiženým nic nekompenzuje, pouze jim sám svým rozhodnutím stanoví limity negativních externalit, do kterých je musejí snášet bez jakékoliv kompenzace, prostě ten hluk a prach nijak věrohodně ohodnotit nelze.

0/0
16.1.2015 12:46

J56o65s17e81f 89H59o31n42e36š 7431942250603

Připadá mi to úsměvné sčítat počet aut.Tam,kde je neutěšená dopravní situace,zácpy atd tam je třeba něco dělat.

0/−1
16.1.2015 11:04

L14i52b32o34r 25W27a60l51i39c90h28i85e10w76i54c92z 3678326757684

Právě sčítání umožní lokalizovat úzká místa, dopravní proudy a navrhnout jejich efektivní řešení. Bez tohoto komplexního pohledu můžete maximálně vyřešit konkrétní úzké místo, ale nevíte, zda se to úzké místo pouze nepřesune jinam.

+3/0
16.1.2015 11:08

J47o74s13e73f 76H69o69n40e81š 7441972470803

To platí ve městech.Meziměstské silnice,tam je sčítání zbytečné

0/−1
16.1.2015 11:11

L43i49b97o38r 58W80a10l86i34c35h46i90e22w49i98c86z 3448666657794

Platí to obecně, bez ohledu na kategorii a umístění silnice. Výsledkem není pouze definování úzkých míst, ale i hmotnostní zatížení komunikace, optimalizace tras, ...

+1/0
16.1.2015 11:17

J14i65ř96í 97E78r36b48e12n 1403144836297

Zkuste se postavit na různá místa třeba u I/16 a budete překvapen rozdílností, náročností a vytížeností jednotlivých úseků. Řevničov, Mělník, Mladá Boleslav, jičínsko, Nová Paka, Trutnov - každých 30 km úplně jiná hustota dopravy a úplně jiná cestovní rychlost...

0/0
16.1.2015 16:32

J95o50s36e69f 34P96a42l67a27t16a 1703282531425

nejdřív dostavte všechny dálnice! sčítat dopravu umí počítače pomocí kamer už mnoho let, nevím proč platit další lidi, a kde jsou potřeba silnice a dálnice všichni víme, minimálně postavit všechny co jsou už v územním plánu

0/0
16.1.2015 10:36

L72i29b13o22r 20W10a14l23i25c42h36i19e15w47i36c66z 3318236357894

Nejde pouze o dálnice, ale o všechny kategorie silnic, včetně rozdělení na jednotlivé druhy dopravních prostředků. Sčítání může ovlivnit právě parametry nově budovaných nebo rekonstruovaných silnic, jako je kategorie, šíře, počty pruhů, ...

0/0
16.1.2015 10:42
Foto

I17v36a83n 53K17o56p60t41a 5767972751847

Jestli ten clovek nebude levnejsi než nakup pocitacu a kamer. Při takové jednorázové akci se to da předpokládat.

0/0
16.1.2015 11:13

J52i45ř40í 74K56o59c76u72r82e64k 6735374925498

Mno a co mýtnné brány? Kameru mají, takže chybí jeno SW. A může to jet 24/7

0/0
17.1.2015 14:46
Foto

I53v96a36n 52K59o21p50t80a 5597182551757

Postavíme je vvsude ? Mýtné brány počítají už ted drobnou nevýhodou je ze jsou jen na dálnici a par km jedniček.

0/0
18.1.2015 11:22

2295704568163

a ja muzu dat statu predbeznych pocet aut za deset let. za predpokladu neměnného politickeho prostredi a kontinualnich intervenci CNB to bude číslo: 4

0/0
16.1.2015 10:21

J85a71n 82P25r68o34v87a28z21n54í93k 6648434110501

Vzhledem k efektivnosti naší státní správy bych řekl, že 10 000 úředníků bude sedět kolem silnic s počítadlem v ruce.

0/0
16.1.2015 10:00
Foto

F70i90l87i36p 52D57o86n30é 2893871119391

Takovéto počítání aut nic neřeší. Je to jen další argument na utrácení peněz z daní občanů a utápění financí v dalších miliardových zakázkách. Nijak to neřeší příčinu množství aut. Problém je prostě v tom, že všichni musí být v rozmezí cca 2 hod na jednom místě.

Aut by ubylo, náklady firem by se snížili, kdyby firmy více používali volonou pracovní dobu a homeoffice. Dopravní špičky by se rozložili více v čase a nějaká část aut by ubyla úplně - protože by lidé pracovali z domu. Dnes jsou telefony a internet.

0/−1
16.1.2015 9:58
Foto

I33v45a88n 85K84o55p21t25a 5507712581657

To jde ale jen u některých profesi. Treba vyvojar SW. Tezko si představit ze třeba nakup cnc centra, na zakázku, by zakaznik jezdil resit k někomu domu.

+1/0
16.1.2015 11:18
Foto

F95i96l28i24p 31D64o94n13é 2953401349571

To samozřejmě, i jednotky procent třeaba jen v pátek by byla úleva.

0/0
16.1.2015 17:17

T21o89m20a88s 52N68o92v13o38t84n31y 3791306468529

Na to nepotřebuji sčítání za 100 mega. Každý ví, které silnice chybí.

0/0
16.1.2015 9:50

P53e89t61r 67N12o96v83á97k 5674364166

U ŘSD zřejmě neumí v roce 2015 dělat datamining. V současnosti určitě data o průjeznosti mají k dispozici z různých typů měřících zařízeních kolem silnic a dálnic, jen je umět efektivně využít za zlomek ceny ručního sčítání....

+1/−1
16.1.2015 9:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.