Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stát bude po pěti letech počítat auta. Aby věděl, kde stavět silnice

Kolem tuzemských silnic se letos objeví stovky státem najatých lidí, kteří si budou dělat čárky za každé projeté auto. Po pěti letech chystá Ředitelství silnic a dálnic velké sčítání dopravy. Jeho přípravy však kvůli neustálým výměnám ministrů dopravy a šéfů Ředitelství silnic a dálnic nabraly zpoždění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Š56t88e18f19a68n 59F92r30i20č29a 7302988563476

Záleží, k čemu pánové chtějí dospět. Ani se mi nechce věřit, že by možná konečně mohli přijít na to, že závleky tranzitu z Prahy do Vídně přes Brno nejsou to pravé ořechové. Že přes Jihlavu a Znojmo by to bylo blíž. Stejně tak z Varšavy a Ostravy by to mohlo být do Vídně blíž přes Hodonín a Břeclav.

0/0
5.2.2015 23:23

M58i47c44h46a46l 25P51a80v71l82á59t 9213273534539

Nadpis by mnohem presneji vystihoval realitu, kdyby v nem autor vymenil sloveso "stavet" za sloveso "slibovat".

0/0
19.1.2015 17:23

J91a97n 24N56o13v81á63k 7895794828727

ta cena je fakt dost šílená. Vždyť by tam stačilo dát je nějaké jednoduché elektronické zařízení, jako je je třeba optická závora, a něco co by  zaznamenávalo signál v čase. Pak se to musí rozmístit, po měření zase posbírat a statisticky vyhodnotit. Pár měsíců práce pro malou skupinku lidí...

0/0
17.1.2015 21:06
Foto

A37l49a39n 63Ř73e83p95k98a 4345186

Ale takhle alespoň bude mít spousta studentů a nezaměstnaných fajn brigádu, peníze zase někde utratí, podniky z toho budou mít profit (i když asi hlavně hospody v případě studentů :D)

0/0
20.1.2015 14:37

J27i77ř74í 91K46o59c11u81r46e34k 6975914315758

Takže se dozvíme, že 1/43 a 1/35 jsou nebývale přetížené a 1/33 spolu s 1/55 na tom nejsou o moc líp. Také se dozvíme, že propojení D1 a D8 chybí, jízda "Koňovi pod ocasem" není ono. Dtto postávání v kolonách v Přerově na opačném konci republiky.

0/0
17.1.2015 15:05

J24i13r86k29a 32H19o31n49c98ů 2194714291208

Než budete stavět, co opravit stávající?

0/−1
16.1.2015 14:15

L29i97b27o81r 71W66a70l87i70c21h11i26e88w26i46c52z 3408656297544

Opravy jsou nikdy nekončící proces. Znamená to tedy, že už nikdy nic nepostavíme? Ještě že se tím nikdo nezačal řídit např. před 50 lety, to by tu toho moc nebylo.

+3/0
16.1.2015 14:31

J22i89n16d50ř71i31c87h 87Š77k78o64p29e27k 4495811830285

opravy jsou nekončící proces, pokud s provádí a kontrolují jako v ČR.

0/0
16.1.2015 18:37

R51a35d35e60k 86J52a91n85a12t43a 9915836954682

Pokud je životnost povrchu silnice 30 let, tak je třeba ka6dý rok opravit průměrně 1/30 všech silnic. Čistá logika.

+3/0
16.1.2015 19:26

T52o52m74á97š 38Z90e76m20a50n 3785818204905

A která je v tak bídném stavu? I ta nejhorší dálnice je lepší než normální silnice..

To je jako nerodit dokud neuzdravíme všechny nemocné..

+3/0
16.1.2015 19:00

T55o80m 98P48á44l62e34k 1871406929938

Hlavně aby to neměřili o víkendech. :-P

0/0
16.1.2015 14:04

J34a47n 24M64a69l86e94n14k80a 6203215753

cože?!já myslel že se to dělá měsíčně. vůbec nechápu podle čeho pět let plánovali?

0/0
16.1.2015 12:23

R52a50d52e91k 51J41a84n56a77t76a 9605456144122

Dělalo se to naposledy v roce 2010:

http://scitani2010.rsd.cz/content/doc/pentlogram_A3.jpg

0/0
16.1.2015 12:27

D93r57a31h71o79m22í59r 79S73t90r76o21u49h62a83l 4775388802434

Třeba konečně posatví rychlostku z Opatovic do Mohelnice

0/0
16.1.2015 12:22

D14u56š97a91n 69G81o56g54e46l25a 7561854779598

Sto milionů pro pár důchodců,co mají dělat tužkou čárky za každý projetý automobil??Mužická metoda,dobrá veřejná kradba a 100 melounů doma dobrejch!

0/0
16.1.2015 12:21

R66a91d46e81k 18J39a98n26a71t76a 9605256394902

Přihlásit se může kterákoliv firma z celé EU.

Tím, že říkáte, že "100 melounů bude doma", naznačujete, že se zakázka dá splnit s téměř nulovými náklady. Pak se jich jistě přihlásí strašně moc a vyhraje nějaká firma s nízkou cenou. Nebo ne?

+1/0
16.1.2015 12:26

P31a72v10e48l 79Ř11a10p54e95k 7642606899335

To je ta zhouba socialismu, v tomto případě socialismu automobilového.

Je zcela přirozené, že když něčeho není dostatek, v tomto případě parkovacích ploch a kapacity silnic, a zároveň nejsou peníze na další výstavbu a hlavně na údržbu, tak se zcela přirozeně zvedne cena dané komodity v daném místě. To je klasický tržní mechanismus, díky kterému bude vždy místa a kapacity akorát. Bohužel v socialismu tohle nefunguje, ani v tom automobilovém. A tak jsme svědky neustálého plýtvání, nadužívání, ničení ostatních hodnot, zadlužování. A stejně to pořád nestačí. Rv

0/0
16.1.2015 11:25

R66a22d63e26k 15J98a60n81a70t46a 9945306514442

V některých zemích je výše mýta závislé nejen na vzdálenosti, ale i na úseku, kterým jedete a dokonce i na denní době.

Ale u nás stále (od osobních aut, která přitom způsobují největší kapacitní problémy) vybíráme mýto konstantní bez ohledu na ujetou vzdálenost.

0/−1
16.1.2015 12:22

P86a84v30e40l 54Ř51a64p33e73k 7252186169755

Ono je to u nás možná ještě horší, protože mýto vybíráme na těch nejkapacitnějších komunikacích, tedy tam, kde doprava způsobuje nejmenší problémy a kde je naopak žádoucí, aby většina aut jezdila, namísto toho, aby třeba kamiony kličkovaly vesnicemi ve snaze vyhnout se platbám.

+1/0
16.1.2015 12:59

J59i22r95k80a 30H28o16n41c14ů 2184594551258

Občas to na silnicích vypadá, že je víc náklaďáků ...

0/0
16.1.2015 14:17

M78a18r60t35i14n 27K38a65r23á69s75e34k 9168473678438

Naopak z automobilismu stat vybere mnohem vice na danich nez kolik investuje do udrzby a stavby silnic.....

+1/0
16.1.2015 16:15

J47i47ř18í 98E32r11b69e74n 1643744116457

To není tak úplně jisté ;-)

0/0
16.1.2015 16:29

M13a82r76t69i84n 38K72a55r72á47s21e89k 9778193468528

Zjistete si kolik se vybere na mytnem, a spotrebnich danich z PHM a porovnejte s naklady na infrastrukturu, abyste se ujistil ze to tak je ;-)

+1/0
16.1.2015 16:37

J29i56ř24í 79E47r97b65e69n 1513564926767

Ehm ehm, a podle Vás drážní dopravci nebo provozovatelé MHD neplatií z nafty spotřební daň? Takové ČD nebo DP z velkých měst tím pumpují do státního rozpočtu pěkných pár miliard...

0/0
16.1.2015 16:44

M48a85r70t39i26n 92K62a39r91á15s49e76k 9738213698108

No rekneme ze MHD tu dopravu taky docela vyuzivaji ze? A CD sice urcite par miliard za dane z nafty zaplati, ale ve srovnani se skoro stovkou miliard z dani z PHM to je zanedbatelne.....

0/0
16.1.2015 16:49

R35a28d31e23k 64J27a54n17a59t30a 9965156274162

MHD jezdí po městských komunikacích, které nejsou financované ze státního rozpočtu (ŘSD), ale z městského. Tj. nedostávají podíl z výbaru spotřební daně z PHM, město dostává peníze podle počtu obyvatel ...

0/0
16.1.2015 17:02
Foto

L28u37b45o95m17í86r 76J81a73n83o56t16a 5596234176475

;-D neumí rychle a kvalitně opravit to co už je postaveno, ne tak stavit něco novéhoRv

0/0
16.1.2015 11:13

P16a35v37e65l 43Ř33a35p78e21k 7312406629785

Taky nechápu tu snahu betonové lobby stavět další silnice, když nejsou peníze na údržbu ani těch stávajících. Takový systém neodvratně spěje k ekonomickému kolapsu.

+1/0
16.1.2015 11:26

A94n94t57o22n84i86n 21N40e77m14e81c 8331530531466

Neni potreba nic merit, stat stejne nema penize, takze se nic stavet nebude.

Za Kalouska se setzrilo a tudiz se zastavila projekcni priprava,

 Kalousek chtel vyrovnany rozpocet a nic neinvestovat.

To je jako s tim cikanem, uz skoro odnaucil kone zrat a on mrcha chcipnul.

+1/−1
16.1.2015 11:09

J40o10s22e24f 71V76o61m72á93č12k66a 5833854553234

Kdy už se proboha přestane s tím mýtem, že jakákoliv výstavba dopravní infrastruktury je investice... Cílem investice je v budoucnu přinášet výnosy, a to u silnic to platí pouze do určitého stavu – pokud například nedostatečná kapacita nebo neexistence komunikace brání obchodu, pak ano, silnice může být investicí. Pokud jde jenom o pohodlí lidí a úsporu času, jejíž hodnota nepřevýší částku vloženou do výstavby, tak se o žádnou investici rozhodně nejedná.

+1/−2
16.1.2015 11:17

J13a77n 88S97l93o73v36í94k 3169377300558

Nesmí se zapomínat na tu nejdůležitější investici ve smyslu ztrát na životech, léčení zraněných, odstraňování škod a také ekologická zátěž (hluk, prach, spaliny kvůli kolonám apod.) Pokud se jedná o nebezpečnou přetíženou silnici, která je nahrazena novým úsekem, lze to dost dobře spočítat.

+1/0
16.1.2015 12:01

R42a89d78e87k 22J62a63n10a62t65a 9795326804592

Téměř žádná dálnice neznamená omezení ztrát na životech. Sice je jízda po dálnici bezpečnější než po silnici I. třídy, ale na druhou stranu přiláká k silniční dopravě nějaké lidi od ostatních drůhu dopravy (železniční, letecká), které jsou mnohem bezpečnější (30x-100x menší šance že se zabijete).

0/−1
16.1.2015 12:30

J22o91s18e73f 92V28o36m19á49č75k56a 5673634923144

Obávám se, že jste vyjmenoval věci, které právě dost dobře spočítat nejdou. Šly by velmi dobře spočítat v tržním prostředí, kde by byly zpoplatněny konkrétní silniční úseky a hluk, prach atp. by byly předmětem kompenzace provozovatele daného úseku zasaženým subjektům dle vzájemné domluvy. Ale v prostředí, kde je majitelem i provozovatelem stát, který postiženým nic nekompenzuje, pouze jim sám svým rozhodnutím stanoví limity negativních externalit, do kterých je musejí snášet bez jakékoliv kompenzace, prostě ten hluk a prach nijak věrohodně ohodnotit nelze.

0/0
16.1.2015 12:46

J15o16s85e50f 31H29o82n25e23š 7531302310553

Připadá mi to úsměvné sčítat počet aut.Tam,kde je neutěšená dopravní situace,zácpy atd tam je třeba něco dělat.

0/−1
16.1.2015 11:04

L59i46b96o66r 27W43a61l43i85c41h44i12e29w32i49c13z 3418536987704

Právě sčítání umožní lokalizovat úzká místa, dopravní proudy a navrhnout jejich efektivní řešení. Bez tohoto komplexního pohledu můžete maximálně vyřešit konkrétní úzké místo, ale nevíte, zda se to úzké místo pouze nepřesune jinam.

+3/0
16.1.2015 11:08

J95o57s59e93f 80H58o40n38e76š 7931292720953

To platí ve městech.Meziměstské silnice,tam je sčítání zbytečné

0/−1
16.1.2015 11:11

L79i59b13o77r 89W49a30l40i69c28h73i51e48w12i96c43z 3228816107314

Platí to obecně, bez ohledu na kategorii a umístění silnice. Výsledkem není pouze definování úzkých míst, ale i hmotnostní zatížení komunikace, optimalizace tras, ...

+1/0
16.1.2015 11:17

J60i58ř12í 85E13r84b67e12n 1323664906217

Zkuste se postavit na různá místa třeba u I/16 a budete překvapen rozdílností, náročností a vytížeností jednotlivých úseků. Řevničov, Mělník, Mladá Boleslav, jičínsko, Nová Paka, Trutnov - každých 30 km úplně jiná hustota dopravy a úplně jiná cestovní rychlost...

0/0
16.1.2015 16:32

J70o15s48e72f 45P34a50l13a78t39a 1353382851515

nejdřív dostavte všechny dálnice! sčítat dopravu umí počítače pomocí kamer už mnoho let, nevím proč platit další lidi, a kde jsou potřeba silnice a dálnice všichni víme, minimálně postavit všechny co jsou už v územním plánu

0/0
16.1.2015 10:36

L42i56b43o94r 63W22a29l51i45c30h56i26e74w15i81c27z 3188136377614

Nejde pouze o dálnice, ale o všechny kategorie silnic, včetně rozdělení na jednotlivé druhy dopravních prostředků. Sčítání může ovlivnit právě parametry nově budovaných nebo rekonstruovaných silnic, jako je kategorie, šíře, počty pruhů, ...

0/0
16.1.2015 10:42
Foto

I79v42a62n 34K96o87p40t95a 5527302331737

Jestli ten clovek nebude levnejsi než nakup pocitacu a kamer. Při takové jednorázové akci se to da předpokládat.

0/0
16.1.2015 11:13

J10i60ř51í 20K68o37c12u78r91e29k 6685274255298

Mno a co mýtnné brány? Kameru mají, takže chybí jeno SW. A může to jet 24/7

0/0
17.1.2015 14:46
Foto

I59v45a31n 60K31o32p11t33a 5707982931197

Postavíme je vvsude ? Mýtné brány počítají už ted drobnou nevýhodou je ze jsou jen na dálnici a par km jedniček.

0/0
18.1.2015 11:22

2965754808333

a ja muzu dat statu predbeznych pocet aut za deset let. za predpokladu neměnného politickeho prostredi a kontinualnich intervenci CNB to bude číslo: 4

0/0
16.1.2015 10:21

J97a25n 96P81r25o23v62a70z58n80í11k 6578694600721

Vzhledem k efektivnosti naší státní správy bych řekl, že 10 000 úředníků bude sedět kolem silnic s počítadlem v ruce.

0/0
16.1.2015 10:00
Foto

F44i18l77i37p 94D73o90n98é 2113721769891

Takovéto počítání aut nic neřeší. Je to jen další argument na utrácení peněz z daní občanů a utápění financí v dalších miliardových zakázkách. Nijak to neřeší příčinu množství aut. Problém je prostě v tom, že všichni musí být v rozmezí cca 2 hod na jednom místě.

Aut by ubylo, náklady firem by se snížili, kdyby firmy více používali volonou pracovní dobu a homeoffice. Dopravní špičky by se rozložili více v čase a nějaká část aut by ubyla úplně - protože by lidé pracovali z domu. Dnes jsou telefony a internet.

0/−1
16.1.2015 9:58
Foto

I52v26a58n 39K35o96p68t30a 5537302421137

To jde ale jen u některých profesi. Treba vyvojar SW. Tezko si představit ze třeba nakup cnc centra, na zakázku, by zakaznik jezdil resit k někomu domu.

+1/0
16.1.2015 11:18
Foto

F45i82l60i12p 49D30o52n63é 2203351589111

To samozřejmě, i jednotky procent třeaba jen v pátek by byla úleva.

0/0
16.1.2015 17:17

T28o47m85a58s 17N25o95v19o48t33n20y 3531986508759

Na to nepotřebuji sčítání za 100 mega. Každý ví, které silnice chybí.

0/0
16.1.2015 9:50

P60e10t39r 29N24o74v74á91k 5224234876

U ŘSD zřejmě neumí v roce 2015 dělat datamining. V současnosti určitě data o průjeznosti mají k dispozici z různých typů měřících zařízeních kolem silnic a dálnic, jen je umět efektivně využít za zlomek ceny ručního sčítání....

+1/−1
16.1.2015 9:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.