Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát bude po pěti letech počítat auta. Aby věděl, kde stavět silnice

Kolem tuzemských silnic se letos objeví stovky státem najatých lidí, kteří si budou dělat čárky za každé projeté auto. Po pěti letech chystá Ředitelství silnic a dálnic velké sčítání dopravy. Jeho přípravy však kvůli neustálým výměnám ministrů dopravy a šéfů Ředitelství silnic a dálnic nabraly zpoždění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Š46t54e69f68a83n 51F40r65i39č53a 7582738693756

Záleží, k čemu pánové chtějí dospět. Ani se mi nechce věřit, že by možná konečně mohli přijít na to, že závleky tranzitu z Prahy do Vídně přes Brno nejsou to pravé ořechové. Že přes Jihlavu a Znojmo by to bylo blíž. Stejně tak z Varšavy a Ostravy by to mohlo být do Vídně blíž přes Hodonín a Břeclav.

0/0
5.2.2015 23:23

M60i23c47h76a85l 48P84a95v41l86á63t 9423383874149

Nadpis by mnohem presneji vystihoval realitu, kdyby v nem autor vymenil sloveso "stavet" za sloveso "slibovat".

0/0
19.1.2015 17:23

J41a61n 93N21o48v29á11k 7335124298107

ta cena je fakt dost šílená. Vždyť by tam stačilo dát je nějaké jednoduché elektronické zařízení, jako je je třeba optická závora, a něco co by  zaznamenávalo signál v čase. Pak se to musí rozmístit, po měření zase posbírat a statisticky vyhodnotit. Pár měsíců práce pro malou skupinku lidí...

0/0
17.1.2015 21:06
Foto

A68l81a94n 34Ř53e97p45k91a 4545376

Ale takhle alespoň bude mít spousta studentů a nezaměstnaných fajn brigádu, peníze zase někde utratí, podniky z toho budou mít profit (i když asi hlavně hospody v případě studentů :D)

0/0
20.1.2015 14:37

J89i35ř31í 44K25o60c58u37r80e29k 6185124775348

Takže se dozvíme, že 1/43 a 1/35 jsou nebývale přetížené a 1/33 spolu s 1/55 na tom nejsou o moc líp. Také se dozvíme, že propojení D1 a D8 chybí, jízda "Koňovi pod ocasem" není ono. Dtto postávání v kolonách v Přerově na opačném konci republiky.

0/0
17.1.2015 15:05

J21i96r79k57a 37H41o21n24c73ů 2654484261238

Než budete stavět, co opravit stávající?

0/−1
16.1.2015 14:15

L46i62b19o43r 91W94a59l14i71c67h89i13e13w50i73c74z 3488796597794

Opravy jsou nikdy nekončící proces. Znamená to tedy, že už nikdy nic nepostavíme? Ještě že se tím nikdo nezačal řídit např. před 50 lety, to by tu toho moc nebylo.

+3/0
16.1.2015 14:31

J26i10n42d11ř65i44c27h 95Š77k21o56p77e75k 4445441900285

opravy jsou nekončící proces, pokud s provádí a kontrolují jako v ČR.

0/0
16.1.2015 18:37

R19a73d19e82k 73J17a34n22a67t33a 9375706494982

Pokud je životnost povrchu silnice 30 let, tak je třeba ka6dý rok opravit průměrně 1/30 všech silnic. Čistá logika.

+3/0
16.1.2015 19:26

T27o67m65á43š 29Z61e76m42a36n 3605418174925

A která je v tak bídném stavu? I ta nejhorší dálnice je lepší než normální silnice..

To je jako nerodit dokud neuzdravíme všechny nemocné..

+3/0
16.1.2015 19:00

T56o43m 34P36á15l39e82k 1291706849698

Hlavně aby to neměřili o víkendech. :-P

0/0
16.1.2015 14:04

J43a35n 35M76a52l75e93n67k17a 6703565603

cože?!já myslel že se to dělá měsíčně. vůbec nechápu podle čeho pět let plánovali?

0/0
16.1.2015 12:23

R18a77d11e71k 66J42a41n82a32t42a 9985416654332

Dělalo se to naposledy v roce 2010:

http://scitani2010.rsd.cz/content/doc/pentlogram_A3.jpg

0/0
16.1.2015 12:27

D97r10a64h20o25m97í96r 80S72t84r35o50u64h82a83l 4475488852844

Třeba konečně posatví rychlostku z Opatovic do Mohelnice

0/0
16.1.2015 12:22

D85u73š28a37n 38G21o62g37e52l86a 7211924359458

Sto milionů pro pár důchodců,co mají dělat tužkou čárky za každý projetý automobil??Mužická metoda,dobrá veřejná kradba a 100 melounů doma dobrejch!

0/0
16.1.2015 12:21

R86a51d94e67k 51J60a40n61a21t96a 9375856404912

Přihlásit se může kterákoliv firma z celé EU.

Tím, že říkáte, že "100 melounů bude doma", naznačujete, že se zakázka dá splnit s téměř nulovými náklady. Pak se jich jistě přihlásí strašně moc a vyhraje nějaká firma s nízkou cenou. Nebo ne?

+1/0
16.1.2015 12:26

P75a98v47e93l 59Ř55a79p47e33k 7812376819145

To je ta zhouba socialismu, v tomto případě socialismu automobilového.

Je zcela přirozené, že když něčeho není dostatek, v tomto případě parkovacích ploch a kapacity silnic, a zároveň nejsou peníze na další výstavbu a hlavně na údržbu, tak se zcela přirozeně zvedne cena dané komodity v daném místě. To je klasický tržní mechanismus, díky kterému bude vždy místa a kapacity akorát. Bohužel v socialismu tohle nefunguje, ani v tom automobilovém. A tak jsme svědky neustálého plýtvání, nadužívání, ničení ostatních hodnot, zadlužování. A stejně to pořád nestačí. Rv

0/0
16.1.2015 11:25

R45a69d37e84k 73J41a24n29a95t41a 9515806434342

V některých zemích je výše mýta závislé nejen na vzdálenosti, ale i na úseku, kterým jedete a dokonce i na denní době.

Ale u nás stále (od osobních aut, která přitom způsobují největší kapacitní problémy) vybíráme mýto konstantní bez ohledu na ujetou vzdálenost.

0/−1
16.1.2015 12:22

P54a21v17e40l 10Ř34a31p45e76k 7872726979745

Ono je to u nás možná ještě horší, protože mýto vybíráme na těch nejkapacitnějších komunikacích, tedy tam, kde doprava způsobuje nejmenší problémy a kde je naopak žádoucí, aby většina aut jezdila, namísto toho, aby třeba kamiony kličkovaly vesnicemi ve snaze vyhnout se platbám.

+1/0
16.1.2015 12:59

J88i17r14k70a 84H24o77n36c26ů 2514694521228

Občas to na silnicích vypadá, že je víc náklaďáků ...

0/0
16.1.2015 14:17

M97a76r55t13i16n 52K78a21r54á91s22e74k 9968813788238

Naopak z automobilismu stat vybere mnohem vice na danich nez kolik investuje do udrzby a stavby silnic.....

+1/0
16.1.2015 16:15

J33i60ř96í 10E43r49b39e87n 1363794946287

To není tak úplně jisté ;-)

0/0
16.1.2015 16:29

M55a28r93t65i70n 56K22a32r67á30s83e66k 9558953778618

Zjistete si kolik se vybere na mytnem, a spotrebnich danich z PHM a porovnejte s naklady na infrastrukturu, abyste se ujistil ze to tak je ;-)

+1/0
16.1.2015 16:37

J21i58ř20í 27E95r57b12e27n 1183544226647

Ehm ehm, a podle Vás drážní dopravci nebo provozovatelé MHD neplatií z nafty spotřební daň? Takové ČD nebo DP z velkých měst tím pumpují do státního rozpočtu pěkných pár miliard...

0/0
16.1.2015 16:44

M37a25r24t78i72n 82K92a97r73á27s19e35k 9348653908648

No rekneme ze MHD tu dopravu taky docela vyuzivaji ze? A CD sice urcite par miliard za dane z nafty zaplati, ale ve srovnani se skoro stovkou miliard z dani z PHM to je zanedbatelne.....

0/0
16.1.2015 16:49

R39a23d42e86k 52J61a35n25a30t83a 9105596694902

MHD jezdí po městských komunikacích, které nejsou financované ze státního rozpočtu (ŘSD), ale z městského. Tj. nedostávají podíl z výbaru spotřební daně z PHM, město dostává peníze podle počtu obyvatel ...

0/0
16.1.2015 17:02
Foto

L47u61b12o10m66í40r 14J68a86n81o22t83a 5626464416115

;-D neumí rychle a kvalitně opravit to co už je postaveno, ne tak stavit něco novéhoRv

0/0
16.1.2015 11:13

P90a71v90e21l 61Ř78a41p78e76k 7832636879635

Taky nechápu tu snahu betonové lobby stavět další silnice, když nejsou peníze na údržbu ani těch stávajících. Takový systém neodvratně spěje k ekonomickému kolapsu.

+1/0
16.1.2015 11:26

A51n98t91o48n13i35n 70N73e31m65e33c 7348353531550

Neni potreba nic merit, stat stejne nema penize, takze se nic stavet nebude.

Za Kalouska se setzrilo a tudiz se zastavila projekcni priprava,

 Kalousek chtel vyrovnany rozpocet a nic neinvestovat.

To je jako s tim cikanem, uz skoro odnaucil kone zrat a on mrcha chcipnul.

+1/−1
16.1.2015 11:09

J15o40s77e71f 77V88o81m18á86č78k79a 5853824703304

Kdy už se proboha přestane s tím mýtem, že jakákoliv výstavba dopravní infrastruktury je investice... Cílem investice je v budoucnu přinášet výnosy, a to u silnic to platí pouze do určitého stavu – pokud například nedostatečná kapacita nebo neexistence komunikace brání obchodu, pak ano, silnice může být investicí. Pokud jde jenom o pohodlí lidí a úsporu času, jejíž hodnota nepřevýší částku vloženou do výstavby, tak se o žádnou investici rozhodně nejedná.

+1/−2
16.1.2015 11:17

J88a56n 50S80l33o40v23í90k 3249437160408

Nesmí se zapomínat na tu nejdůležitější investici ve smyslu ztrát na životech, léčení zraněných, odstraňování škod a také ekologická zátěž (hluk, prach, spaliny kvůli kolonám apod.) Pokud se jedná o nebezpečnou přetíženou silnici, která je nahrazena novým úsekem, lze to dost dobře spočítat.

+1/0
16.1.2015 12:01

R26a49d34e87k 37J52a87n33a71t53a 9855256854622

Téměř žádná dálnice neznamená omezení ztrát na životech. Sice je jízda po dálnici bezpečnější než po silnici I. třídy, ale na druhou stranu přiláká k silniční dopravě nějaké lidi od ostatních drůhu dopravy (železniční, letecká), které jsou mnohem bezpečnější (30x-100x menší šance že se zabijete).

0/−1
16.1.2015 12:30

J26o83s61e34f 54V84o90m60á44č43k77a 5843714323744

Obávám se, že jste vyjmenoval věci, které právě dost dobře spočítat nejdou. Šly by velmi dobře spočítat v tržním prostředí, kde by byly zpoplatněny konkrétní silniční úseky a hluk, prach atp. by byly předmětem kompenzace provozovatele daného úseku zasaženým subjektům dle vzájemné domluvy. Ale v prostředí, kde je majitelem i provozovatelem stát, který postiženým nic nekompenzuje, pouze jim sám svým rozhodnutím stanoví limity negativních externalit, do kterých je musejí snášet bez jakékoliv kompenzace, prostě ten hluk a prach nijak věrohodně ohodnotit nelze.

0/0
16.1.2015 12:46

J27o85s57e44f 81H51o90n46e53š 7911582390813

Připadá mi to úsměvné sčítat počet aut.Tam,kde je neutěšená dopravní situace,zácpy atd tam je třeba něco dělat.

0/−1
16.1.2015 11:04

L96i27b12o64r 64W46a76l95i17c61h18i60e55w35i88c89z 3538596667254

Právě sčítání umožní lokalizovat úzká místa, dopravní proudy a navrhnout jejich efektivní řešení. Bez tohoto komplexního pohledu můžete maximálně vyřešit konkrétní úzké místo, ale nevíte, zda se to úzké místo pouze nepřesune jinam.

+3/0
16.1.2015 11:08

J10o96s36e98f 66H51o79n74e91š 7241792620353

To platí ve městech.Meziměstské silnice,tam je sčítání zbytečné

0/−1
16.1.2015 11:11

L61i78b46o26r 74W30a17l84i96c30h78i95e35w31i94c65z 3578636487984

Platí to obecně, bez ohledu na kategorii a umístění silnice. Výsledkem není pouze definování úzkých míst, ale i hmotnostní zatížení komunikace, optimalizace tras, ...

+1/0
16.1.2015 11:17

J71i66ř95í 29E75r64b96e94n 1953314246467

Zkuste se postavit na různá místa třeba u I/16 a budete překvapen rozdílností, náročností a vytížeností jednotlivých úseků. Řevničov, Mělník, Mladá Boleslav, jičínsko, Nová Paka, Trutnov - každých 30 km úplně jiná hustota dopravy a úplně jiná cestovní rychlost...

0/0
16.1.2015 16:32

J37o96s29e73f 20P52a36l83a46t18a 1253982151305

nejdřív dostavte všechny dálnice! sčítat dopravu umí počítače pomocí kamer už mnoho let, nevím proč platit další lidi, a kde jsou potřeba silnice a dálnice všichni víme, minimálně postavit všechny co jsou už v územním plánu

0/0
16.1.2015 10:36

L70i25b58o78r 35W66a26l24i36c88h21i49e96w98i64c20z 3888116987634

Nejde pouze o dálnice, ale o všechny kategorie silnic, včetně rozdělení na jednotlivé druhy dopravních prostředků. Sčítání může ovlivnit právě parametry nově budovaných nebo rekonstruovaných silnic, jako je kategorie, šíře, počty pruhů, ...

0/0
16.1.2015 10:42
Foto

I58v96a34n 75K91o46p21t22a 5247352581807

Jestli ten clovek nebude levnejsi než nakup pocitacu a kamer. Při takové jednorázové akci se to da předpokládat.

0/0
16.1.2015 11:13

J29i69ř43í 35K78o47c51u87r79e21k 6825914835978

Mno a co mýtnné brány? Kameru mají, takže chybí jeno SW. A může to jet 24/7

0/0
17.1.2015 14:46
Foto

I12v38a84n 80K97o36p97t16a 5667222281337

Postavíme je vvsude ? Mýtné brány počítají už ted drobnou nevýhodou je ze jsou jen na dálnici a par km jedniček.

0/0
18.1.2015 11:22

2135434298143

a ja muzu dat statu predbeznych pocet aut za deset let. za predpokladu neměnného politickeho prostredi a kontinualnich intervenci CNB to bude číslo: 4

0/0
16.1.2015 10:21

J12a22n 63P62r68o76v38a30z83n19í62k 6568744780841

Vzhledem k efektivnosti naší státní správy bych řekl, že 10 000 úředníků bude sedět kolem silnic s počítadlem v ruce.

0/0
16.1.2015 10:00
Foto

F51i82l18i48p 18D82o38n53é 2593541319621

Takovéto počítání aut nic neřeší. Je to jen další argument na utrácení peněz z daní občanů a utápění financí v dalších miliardových zakázkách. Nijak to neřeší příčinu množství aut. Problém je prostě v tom, že všichni musí být v rozmezí cca 2 hod na jednom místě.

Aut by ubylo, náklady firem by se snížili, kdyby firmy více používali volonou pracovní dobu a homeoffice. Dopravní špičky by se rozložili více v čase a nějaká část aut by ubyla úplně - protože by lidé pracovali z domu. Dnes jsou telefony a internet.

0/−1
16.1.2015 9:58
Foto

I76v22a60n 23K47o54p59t17a 5797782301447

To jde ale jen u některých profesi. Treba vyvojar SW. Tezko si představit ze třeba nakup cnc centra, na zakázku, by zakaznik jezdil resit k někomu domu.

+1/0
16.1.2015 11:18
Foto

F43i61l56i59p 23D26o44n59é 2903431429811

To samozřejmě, i jednotky procent třeaba jen v pátek by byla úleva.

0/0
16.1.2015 17:17

T30o35m80a95s 28N82o19v12o24t55n74y 3531706578499

Na to nepotřebuji sčítání za 100 mega. Každý ví, které silnice chybí.

0/0
16.1.2015 9:50

P18e30t28r 77N70o13v86á14k 5744314816

U ŘSD zřejmě neumí v roce 2015 dělat datamining. V současnosti určitě data o průjeznosti mají k dispozici z různých typů měřících zařízeních kolem silnic a dálnic, jen je umět efektivně využít za zlomek ceny ručního sčítání....

+1/−1
16.1.2015 9:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.