Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Mládek: nejlepší by byl vlastní závod na zpracování jaderného paliva

V Česku se těží uran, palivo do dvou tuzemských jaderných elektráren se však vyrábí v Rusku. Podle ministra průmyslu a obchodu Jana Mládka by pro Česko bylo nejvýhodnější mít vlastní závod na výrobu paliva. Uvedl to v pořadu Kauza dne Rádia Impuls.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

L38u48b40o21m28í25r 15J11a41n33o38t51a 5416564326685

No nejlepší by bylo, kdyby nám prodávali elektřinu za 40h :-P

0/0
21.1.2015 9:22

J79i19ř69í 95K39r59u52t92i80l 8139875471368

lepší bude když budeme vydělávat jak naši sousedé v srn 3500 euro a pak nás nebude trápit kolik co stojí, zaplatíme daně, a ještě zbude našetřit si bez různých sloupů na důchod, slušný.

0/0
25.1.2015 16:01

K81a45r98e76l 17P57ů42č71e59k 6925183870290

První inteligentní prohlášení? Má to vůbec z vlastní hlavy? Něco takového jsem už od něj ani nečekal :-D Konečně začíná být cílem přidaná hodnota a né stovky montoven.

+3/0
20.1.2015 8:59

J90i96ř81í 43K72r86u94t65i51l 8689125981128

jaký je rozdíl mezi sešrotováním vozidla, likvidací pneu, likvidací vyhořelého paliva a hlavně kde je ta Vaše přidaná hodnota?

0/0
20.1.2015 9:05

J42i96ř23í 50K91r36u42t88i98l 8679875701298

stovky montoven, tak to máte pravdu, tudy cesta nevede.

+1/0
20.1.2015 9:07

V70á71c85l41a18v 89V76a93n55ě24k 2733223738451

Už se vás někdy zeptal hostinský jestli ten účet platíte z peněz z montovny anebo jestli jste náhodou nemontoval atomové palivo vy koumale ekonome Půjčku?

0/0
20.1.2015 9:50

L39i91b38o92r 72M53o25u32č78k20a 1608227325182

podivej se kde byl a kde je arabsky svet.. kdysi mel k dispozici veskere uceni sveta .. a ted .. kdyby nemel ropu, je v haji ..... a takhel by nebylo dobry dopadnout

+1/0
20.1.2015 10:26

V37á37c32l17a17v 31V63a63n85ě79k 2483293298901

Jste naprosto vedle pane Moučka a kromě rozhledu vám naneštěstí chybí pokora, - což je v česku národní vlastnost.

O ty montovny, jestli vám to nedošlo zápasí celý svět a česko je dostalo - budou tam pracovat a z práce platit daně ti, kteří buď studovat nechtěli nebo nemohli.

Kdyby tady nebyly, - za cizí peníze tak tady budeme mít revoluci - opět to komunistickou. Někde musíte začít a já si myslím, že Česko začalo víc než dobře a jestli nás živí montovny nebo výroba atomových ponorek, které mimochodem někdo taky musí smontovat je putna.

Z těchto daní budou platit nemocenské, porodné atd. pro ty co studovali a myslí si, že montovna je pod jejich úroveň.

Takže čím víc montoven tím líp, protože to dává práci a uplatnění pro celou škálu profesí a žádné mudrování o arabském či jiném světu vám pivo v hospodě jak jsem nadepsal nezaplatí.

0/0
20.1.2015 11:11

J88a16k79u91b 57P90r31o16k19e40š 6623178132363

Nemyslim si ze by se nekdo osklibal nad praci. Ikdyz prekvapive od nekterych socialistu jsem kecy o druhorade praci slysel.

Jde o to, co jste zminil, o ty montovny stoji cely svet a je mnoho mist na svete, kde nabizeji levnejsi praci nez u nas. Jiste drive nebo pozdeji zacne nekdo nabizet praci dostatecne levne a kvalitne, aby se vyplatilo presunout vyrobu jinam, tak zacnou i od nas odchazet, treba ne vsechny, ale casr vyroby se muze presunout jinam.

Kdezto v zavode na zpracovani jaderneho paliva kdyz tovarnu presunete jinam, tak potrebujete nove vysoce vyskolene zamestnance a ty to musi mit kdo naucit takze hranicni naklady na presun jsou obrovske, takze i pri rustu ceny prace firmy s vysokou pridanou hodnotou zustavaji. Proto je treba Svicarsko plne vyrobcu leciv, protoze i prez z naseho pohledu obrovske platy, je to levnejsi nez si vyskolit chemiky, biology a lekare nekde v Bangladesi.

0/0
20.1.2015 19:46

J41i15ř33í 96K20r24u89t15i65l 8679935281858

Pane Moučka pokusím se jako třetí napsat ještě jiný pohled na montovny. Protože se jedná o ekonomiku, mám nemám, jednotlivec, firma, stát  tak máte v podstatě jen jednu možnost jak se chovat, v české kotlině existuje jedno lidové nicméně plně vystihující moudro. V podnikání jednotlivce, firmy, státu musíte být K...a aby jste nebyl P...a. Zmiňovat se v ekonomice o pokoře je minimálně úsměvné.O montovny zápasí celý svět, asi ano. Jenže ono to je tak trochu jinak. Kolega Vaněk se tady zmiňuje o vzorové ''montovně'' Auto Škoda a.s. Odbočím ale má to souvislost. Od 1.1.15 je uzákoněna minimální mzda v SRN  na 8,5 eura na hodinu, na naše je to cca 220 Kč za hodinu práce. Na začátku loňského roku se plat ve vzorové montovně Auto Škoda přehoupl pře 40.000 Kč za měsíc kvalifikované práce. Minimální mzda je pro nekvalifikované, lidově a není to myšleno zle tak tato minimální mzda je určena pro blbce. Hansi zameť, Pepo zameť. Lze to napsat i takto,

minimální mzda v   ČR pro blbce                                          55 Kč

minimální mzda v SRN pro blbce                                         220 Kč

průměrná mzda ve vzorové montovně Škoda a.s,               240 Kč

Proto naši sousedé, SRN, tak rádi zde budují své montovny, česká kvalifikovaná síla zde pracuje za minimální mzdu německého blbce. Kdyby tady nebyly a za cizí peníze, tak to je taky kuriozitka, každé Montovně předchází státní pobídka, nebudete platit daně , pro investora, na příštích 731,333 roků, nebo jiní ekonomická zhovadilost. Přímo kuriozita a ekonomický nesmysl je poznámka kolegy Vaňka o placení zdravotního, sociálního. Opět SRN kontra ČR, český blb odvede státu ze své hrubé hod. mzdy 55 Kč cca 30% =17 Kč německý blb odvede státu ze své hrubé hod. mzdy 220 Kč  = 66 Kč.Pokud budeme následovat vítězného pokřiku ekonoma Vaňka  jen houšť montoven tak nezbude jen v POKOŘE sledovat jak nám ujíždí vlak fungující ekonomiky a jako zaměstnanec jakékoliv montovny si na SVÉ, jedno až tři piva určitě přijdete.

0/0
23.1.2015 18:22

J14i90ř79í 22K46r62u29t20i60l 8799445491218

ta Vaše otázka má logiku, ale jen na první pohled. 

Na hospodu mají všichni a Vašemu hostinskému je jedno kde je kdo zaměstnán. 

Co není tomuto živnostníkovi jedno je kolik, ať je po Vašem, zaměstnanec montovny, likvidátor vyhořelého paliva vydělá.

Protože již v názvu Živnostník je podstata jeho činnosti, tato činnost živnostníka živí.

A je podstatný rozdíl jestli má objednávku na tři piva a dost, zaměstnanec typu Homer Simpson. 

Nebo noste na stůl, Zaměstnanec v zaměstnání z podstatně vyšší přidanou hodnotou a tím i vyšší odměnou za práci.

Půjčky je normální věc, ve fungující ekonomice. 

V české kotlině kde je nefungující ekonomika, je devastující břemeno. 

Závěr,

pokud já jsem ekonomický koumal tak kolego Vy jste ekonomický ignorant.

0/0
20.1.2015 11:06

V54á72c84l49a63v 12V47a73n85ě41k 2923933378701

Vážený pane Krutil.

O tom kdo je zde ignorant můžeme vest nekonečné diskuse - neplodné a nic nepřinášející.

Já jako ignorant mám raději vrabce v hrsti než holuba na střeše a ten vrabec se jmenuje třeba montovna.

Momentálně vám třeba jedna co se jmenuje Skoda přináší pětinu cizí měny do české národní banky.

Nikoho ta montovna nezavazuje k tomu aby se nezačal vzdělávat a hlavně šetřit na vyšší činnost, která se mimochodem nerodí z ničeho a někdo ji musí financovat.

Pokud na to stat nemá - jak finančně, tak systémově tak musí být rád za to, že ty montovny má.

Můžete tomu dát různé symantické slovní hříčky ale na konci toho bude vždycky ten hostinský nebo ženská u kasy s nataženou rukou.

0/0
20.1.2015 11:17

J75i40ř66í 34K70r64u71t14i53l 8159915111788

Kolego,

on ten Váš elaborát vypadá opět rozumě ale zase jen na první pohled. Protože vše v dnešním světě je o systému, kdo se řídí systémem, jednotlivec, firma, stát vede jen k jednomu, k úspěch, ať chceme nebo ne k penězům. 

Je to furt stejná šablona , pyramida, začnu od vrcholu, bohatý stát, bohaté firmy, bohatý jednotlivec.

K Vašemu vrabci v hrsti, je to opět jednoduché, naše známá jednoduchá pyramida.Na vrcholu této  pyramidy je vývoj, nejlépe zaplacený, výroba ověřovací série, nějaký pomyslný střed zaplacení lidí a pak Vaše montovny, nejhůře placená  ALE vždy první na raně při jakémkoliv ekonomickém výkyvu směrem dolů týká se i ''Vaší'' montovny Škoda a jejich český subdodavatelů. A přímo odstrašující případem je nebo spíše byla montovna v Hranicích kde zahraniční investor využil pobídky státu postavil haly- montovny, zaměstnal občany a pak v krátké době zmizel i když by se více hodilo k Vašemu vrabci v hrsti, uletěl.

Jakýkoliv ekonomický výkyv směrem dolů, zastavena výroba v jakékoliv montovně a může produkovat jakýkoliv cizí měnu a část zaměstnanců letí.

Pane kolego, ekonomické výkyvy byly, jsou, budou od nepaměti.

Nikoho ta montovna nezavazuje, tak to bych považoval jako ekonom koumal za perlu Vašeho elaborátu, nějaký pátek jsme v EU a jako takový platíme do společné kasy a dostáváme. A právě to DOSTÁVÁME má sloužit k tomu abychom si nemuseli šetřit. Jde jen o to prosté, být na špici pyramidy, tedy provozovat vývoj a NÉ být  ti poslední a nejhůře placení montovníci čehokoliv. 

A pak nemají problém živnostníci nebo ženské pokladní neboť pak platí, dobře zaplacený zaměstnanec velí, noste na stůl.

Vaše myšlení bych viděl jako před Baťovské, dnes se píše rok 2015, takže pomalu sto let zpoždění.

0/0
20.1.2015 13:27

J81i64ř90í 19K94r63u10t31i30l 8159435721678

k té montovně v Hranicích, investor montovny nebyl žádný dodavatel dodavatele ale jeden z Velkých hráčů, Philips.

0/0
25.1.2015 16:08

J12i78ř67í 66K79r36u71t11i93l 8109145831358

kolego,

symantické slovní hříčky, nevím co to znamená a navíc mě to uráží.

Skoda přináší pětinu cizí měny do české národní banky. 

A kolik Škoda přináší do banky Volkswagen Group ?

0/0
25.1.2015 16:20

J11i54ř34í 32K60r13u34t87i35l 8619675661508

kolego,

Vaše vzorová montovna Škodovka dnes ohlásila úsporný program. Převedení pracovníků do agenturních firem, a tím i snížení odvodů do státní kasy.

Každá mince má dvě strany převedení části pracovníků do agenturních firem a tím snížení provozních nákladů, odvody do státní kasy a na druhé straně zvyšování zisku majiteli.

JO,jo vrabec v hrsti, ono v podstatě Vaše elaboráty a Vám podobných se skoro vždy mění v čase jen na sémantické slovní hříčky.

0/0
28.1.2015 9:40

J69i63ř12í 30K72r80u18t62i29l 8519475761918

Na první pohled je to logické, na druhy pohled kolosální k. .k. .t.i.n.a. A vysvětlení je logické a jednoduché, přísun vyhořelého paliva. Pochybuji že Rakousko začne stavět atomové elektrárny, Německo tyto elektrárny ruší. Francie má tyto problémy vyřešeny. A dovážet vyhořelé palivo z Číny, už vidím fakturu za přepravu, to producentovi vyhořelého paliva vyjde  6x levněji si postavit svoji fabriku. Navíc přepravci budou muset řešit různé mantáky typu Děti země, Teroristy, Ekoteroristy, Muslimi, Ekomuslimi, atd. kteří si po celé délce trasy dovozu lehnou na kolej, silnici, minimálně na 761 místech trati,silnice atd. 

Jó něco jiného by bylo kdy tento škodič Mládek s touto myšlenko přišel kdy byli jaderné elektrárny v plenkách. Ale k dnešnímu dni jsou karty v Evropě rozdány.

A teď následuje fakt těžká otázka kdo zaplatí stavbu a ztrátový provoz této zhovadilosti. Odpověď je lehká, máme tady precedent , no přece občan Voliči, od chorvatského slova vůl, zaplatí fotovoltaiku tak proč by nezaplatili další mínusovku.

Ve Švýcarsku občané, nepíši Voliči a důvod je jasný, měli rozhodnou v referendu zda koupit Gripeny nebo ne. 

Občané v referendu tento ''nápad'' politikům zatrhli.

+3/0
20.1.2015 8:40

J40i68ř80í 83K90r42u51t34i16l 8729385471848

v posledním odstavci jsem zapomněl, má být, Ve Švýcarsku, chudí a hloupí občané ....

0/0
20.1.2015 8:52

J81a13k86u55b 67P71r65o17k51e70š 6353248262633

Bohuzel politicka situace tomu nesvedci a drive nesvedcila taktez, protoze SSSR prece nenecha takhle klicovy objekt na potencialni jaderne strelnici, za coz nas celou studenou valku povazovali.

0/0
20.1.2015 19:56

J90i72ř81í 87K70r86u13t52i34l 8479755621748

kolego, sssr již nějaký pátek neexistuje

kdy byla politická situace růžová?

a souvislost?

0/0
21.1.2015 23:00

J34a55k73u85b 22P11r26o35k91e48š 6613878682383

Naposled nekdy ve 20. letech? Ale v kontextu diskuze nejspis nikdy. Kdyz sme se konecne vyhrabali z SSSR, tak sme se vrhli do EU, kde se radeji vymysli slunecniky vetrniky a mesicniky nez cista energi z jadra. Jedno jestli stepeni nebo fuze.

0/0
21.1.2015 23:07

J77i48ř78í 15K95r14u34t41i16l 8269485641398

kolego, vyhrabali a vrhli, a v tom je ten náš problém. My jsme měli vždy tendenci se k někomu přifařit. A to je také důvod proč neustále pendlujem zleva doprava a obráceně. ČR nikdy nic neznamenala, rozloha, počet obyvatel, nerosty, atd. atd. v Evropě a nic neznamená v globálním měřítku. Bez energie to nejde, má to jeden háček. Vše je o systému, pokud nemáte uzavřený pomyslný kruh při jakémkoliv podnikání tak na konci, myšleno finančně jste na NULE, obrazně. Co se týká výroby energie z jádra .Pokud MÁTE, myšleno v rámci celé ČR, vlastí rudu,vlastní fabriky na zpracování rudy, vlastní fabriku která vyrábí celou technologii jaderné elektrárny, vlastní fabriku na zpracování jaderného odpadu tak jste vysmátý protože vše, celý zisk z této špičkové technologie + prodaná elektrická energie zůstává DOMA. Ideál je když ještě dokážete na začátek přifařit výzkum. A protože v živote to tak nefunguje tak si od konečného produktu a to je elektrické energie, její cena, odečítáte cenu paliva nebo cenu technologií atomové elektrárny nebo cenu likvidace odpadu a nebo jakoukoliv kombinaci.

Tak se dostanete k návratnosti investice za hranicí životnosti atomové elektrárny . A tento systém výrobců je nastaven tak, a všichni se s tímto postupem výrobců čehokoliv setkáváme, uvedu nejstupidnější výrobek , třeba topinkovač, odejde spínač elektriky, topinkovač zanesete do opravny a tam se dovíte že vás vyjde finančně lépe koupit si nový, teď si vymyslím cenu 300 Kč, protože spínač stojí 97 Kč a práce za rozložit a složit 270 Kč + DPH.  A tak je to nastaveno výrobci od jehly až po jakoukoliv špičkovou technologii. Dnes vládnou výrobci určitě ne prodejci a v tomto případě prodejci elektrické energie.

Je to popsáno nedokonala a hodně zjednodušeně ale tak to funguje.

0/0
23.1.2015 14:12

J31a31k88u71b 32P32r61o27k78e73š 6893508722433

No ja s Vami souhlasim. Jde o to, ze Uranu, jako rudy jsme meli dost vyzkum u nas funguje myslim take slusne. Malo kdo tusi, ze v Praze Troji bezi vyzkumny jaderny reaktor. Ted uz je asi tezko do podobneho bussinesu vstupovat, prece jen vstupni naklady jsou znacne a navratnost bude relativne dlouha. Jen mi to prijde tak trochu lito, celkove neberte to, ze do toho chci tahat politiku, ale jak vlastne socialismus, tady vsechno pohrbil. Zrovna sem poslouchal pri praci jeden potkast, o cestovatelich a vypraveli tam, jak se byli podivat v Karelii, az do roku 1915 shodna historie, pak jedna strana v SSSR druha ve Finsku a dnes stejny narod 2 vesnice 30 km od sebe a jedna jak ze stredoveku (brano s nadsazkou, ale jiste chapete) a druha plna hezkych domu a spokojenych lidi. Kdyz si vzpomenu, jak jsem cetl, tesne po zavedeni protektoratu, jezdili zastupci nemeckych zbrojovek do cech, ucit se obrabeni kovu, protoze oni v te dobe jeste nedokazali pracovat s takovou presnosti, aby jakykoliv dil padnul do jakekoliv zbrane a museli vse parovat, kdezto v CSR se jen skladalo, kdyz si vezmu, ze tesne po valce byla Jawa jeden z technologicky nejdokonalejsich motocyklu s odpruzenim predniho i zadniho kola...

Proste je mi to lito..

0/0
23.1.2015 14:28

P56e71t94r 13R12e76i39c65h16e20l98t 1743880631339

No vida to je snad poprvé co z Mládek souhlasím.8-o

+1/0
20.1.2015 6:55

M70a77r24t89i69n 60R72u43z40i29c76k59a 1802718446347

Mluvi se tu o jadernem prumyslu, ale prakticky vsechny tyto puvodne ceske firmy jsou ve vlastnictvi ruskych firem.

Kdo bude financovat takovy zavod?

0/0
20.1.2015 0:06

J39i27ř52í 93K10o48c52u25r48e26k 6315854835908

Mno nejedna lokalita by v ČR byla, dnes je tam měsíční krajina a když půda unese kolesový bragr, tak proč by neunesla fabriku...

0/0
19.1.2015 23:15

S92t70a85n69i56s45l68a32v 31S35t97u51d52e38n85o58v48s90k52y 4121620824956

Nesmysl. Levneji vyjde palivo koupit. Jadro je na ustupu ...

+1/−8
19.1.2015 21:48

P54a80v40e66l 20K70u83r68a89l 5321684380240

jasně proto číňani spouští v následujících 10 letech 30 jaderných bloků...

a plánují dalších 60.

Čínská vláda vydá rozhodnutí a do 48 měsíců stojí plně funkční jaderný blok dodávající 100 procent nominálního výkonu do sítě.

Ceny jsou proti Evropě poloviční... Číňani totiž ukáží na 30 let funkční elektrárnu a chtějí kopii místo nových experimentů.

+5/−1
19.1.2015 21:59

Z60l27a21t64u24š67e 25J83e74l73í96n19k23o90v68á 1755172187732

Bursíku!!! Odhal se!!!

+1/0
19.1.2015 22:42

J34a29r97o80m26í98r 36K94r89á65l 4240289694459

Že jsou snahy jádro omezovat je velice hloupé.  Ale i tak je ta fabrika tak drahá, že by se nikdy nezaplatila.

+1/0
19.1.2015 23:20

T13o85m48á61š 87Z71e70m94a89n 3195478324585

ÚJP Praha má tuším dodnes na skladě pokusnou sadu peletek, která měla jít do Temelína. Nakonec byl z politických důvodů vybrán zahraniční dodavetel..

Takže teoreticky to možné je...

0/0
19.1.2015 20:13

E33l69i23š11k11a 61K62a38ň78o18v56s96k16á 2947200115717

Pokud jde o Mládka tak hádám, že dostal za úkol připravit půdu k založení "české" firmy vlastněnou Rusy, aby mohli Rusové obejít případné sankce až vtrhnou do pobaltí.

+4/0
19.1.2015 20:07
Foto

P59a72v91e65l 22P19o91d60e50š72v43a 5189107869

No, možné je všechno.

+1/0
19.1.2015 20:09

M84a45r56t71i30n 94R45u31z96i48c88k65a 1392458756467

Taky mam ten pocit, ale kyby nahodou ne, takza tou myslenkou stojim...

0/0
20.1.2015 0:02

M68i58r75o75s24l39a43v 56B20á60r31t50a 8594870290297

Samozřejmě fandím jaderné energetice. Ale ten návrh na vlastní závod je z ekonomického hlediska  nesmysl. A navíc, veřejnost by pěkně ječela. Vždyť lidi odmítají i úložiště vyhořelého paliva.

+2/−1
19.1.2015 19:57

J77i30ř70í 61D58v33o89ř15á36k 5388743538760

Jenom drobnost.Já bych to palivo nazval částečně vyhořené . To , že ho nedokážeme využít nyní ,neznamená , že nepůjde někdy využít.Energie tam stále je.

+5/0
19.1.2015 20:06

M58i62l37a72n 47K37o15i29š 4967642711940

Finální výroba paliva tady v ČR nic neřeší. Nejnákladnější položkou na palivu je obohacený Uran. A proces obohacování je velmi drahý, navíc takový závod na obohacování Uranu nám žádná velmoc (ani Rusko, ani USA či Francie) nepovolí postavit. Nakonec budeme stejně muset obohacený Uran od někoho kupovat a tady není z moc zemí na výběr.

+2/−3
19.1.2015 19:48

K52a40m49i35l 35S19t32r17n87a93d 1778430794652

...no on je pan Mladek stejne chytrej jako pan prezident. Neco placnout prece nic nestoji...:-)

+1/0
19.1.2015 19:56

Z84l69a59t32u96š92e 89J96e72l49í79n88k37o40v20á 1425742437522

No a právě tady je šance. Ono ty velmoce totiž už moc nemohou kecat ani do zavádění splachovacích záchodů na světě.

Začal to "možná" Izrael (Bersheba Dimona ...) Pakistán či Indie má zbraňový uran či plutonium odkud, co Čína, Severní Korea, Irán ...

Prostě atomový klub už je spíše jen na papíře.

A obohacování s kontrolovanou úrovní oprostřed Evropy spíše upevní pozice západní civilizace a NATO, a to prosím proti Rusku, což je dnes asi nejdůležitější.

+2/0
19.1.2015 20:01

M42i87l24a84n 88K79o96i30š 4257312481630

Doplním - výrobu obohaceného uranu provádějí pouze země vlastnící jaderné zbraně. Pokud budete vlastnit továrnu na výrobu obohaceného uranu, máte vlastně továrnu na výrobu jaderné zbraně. A tohle vám asi nikdo nepovolí, ten diplomatický (i nediplomatický) tlak by jsme neustáli.

+3/−2
19.1.2015 20:46

P36e17t43r 40N75o18v77o72t93n60y 3329762409162

Záleží jak moc budete umět obohatit.

0/0
19.1.2015 21:49

J27i10ř62í 71K42o89c94u30r35e43k 6695844705528

Temelín pracuje s obohacením asi 2,5 %. K bombě je od 2,5 % U235 dost dlouhá cesta (>95%).

+2/0
19.1.2015 22:44

P10e71t74r 75N34o85v53o80t92n10y 3439332969702

No právě. Takže když postavíte závod na obohacování uranu pro jaderné elektrárny, neznamená to, že můžete automaticky vyrobit atomovou bombu.

0/0
20.1.2015 11:55

Z57l81a64t47u53š81e 61J95e67l52í88n57k68o15v81á 1105692907472

Opět doplním. Většinou palivo dělají jiné provozy než ty zbraňové kvality. 

Pokud řeknu - "Dělám obohacení paliva, vstupte a kontrolujte", pak není problém. Ono se podle kaskád, podle odebraných vzorků a měření mezinárodní komise dá dokonale prokázat, že má svatozář nejen z radonu, ale že dělám co deklaruji.

Do zbraňových provozů se mezinárodní komise nepouštějí.

Ale ani to není zárukou bezpečí, nač obohacovat, když dokážete extrahovat plutonium - vzniká vyhořením U/235 a to je snadnější věc, je to jiný prvek, ne jen jiný izotop. Atd. :)

+1/0
19.1.2015 22:49

J35i72ř32í 85D56v51o54ř62á45k 5168613378180

Pardon za mínus , ale mám tablet a kovářské prsty.Překlep.

0/0
19.1.2015 20:14

V92o34j72t52ě78c31h 40R88ů89ž13e14k 1317852754262

To zase nějaký rusák zafinancuje hnutí "Ne palivu" nebo tak něco.

+3/0
19.1.2015 19:46

J48i97ř92í 39D52v84o70ř96á35k 5958173948980

Nejsem odborník , ale kolik bude stát "vlastní závod na zpracování jaderného paliva "  ??????

+2/−1
19.1.2015 19:22
Foto

P28a26v89e15l 24P79o64d44e41š39v30a 5489597589

Nebojte, to si na sebe vydělá. A navíc nebudeme strategicky závislí na Rusku, což je taky fajn.

+5/−1
19.1.2015 19:25

M44i68r27o63s70l75a37v 24B46á22r32t83a 8324310360477

Samozřejmě si nevydělá, pokud bude vyrábět jen pro české JE. To by byl těžce ztrátový. A kde vemete obohacený uran? Jedině, že by prošel řetězcem Rittig - Bém - Janoušek. To by byl obohacen na 200 %. A Rusové by pukli závistí.

+6/0
19.1.2015 19:30

J56a71k35u41b 69P73r23o97k16e15š 6203818162683

Palivo se nevyrabi z obohaceneho uranu, z toho se vyrabi bomby. Jinak tezko rict, Mladek neni moc chytry, ten to nejspis spocitat nesvede, ale s ohledem na to, ze uran je jedno z mala nerostnych bohatstvi, ktere mame, tak by asi odvozeny prumysl mohl davat smysl. Ted jsme jak nektere rozvojove zeme, ktere tezi ropu, ale benzin dovazeji, protoze ji neumeji zpracovat.

Navic jaderny vyzkum by mohl byt jednim z odvetvi, kde CR muze nabidnout nejako pridanou hodnotu a tedy by ve vysledku mohli zustat i nejake penize doma.

No ale otazka je kolik by cela ta sranda stala, jestli by to byl ochotny nekdo zainvestovat a jestli bude politicka vule neco takoveho provozovat, v EU se ted Atom hojne vypina a mame Eurohujerskou vladu. Dal by bylo potreba vyjednat znovu-otevreni dolu, nabr u Brzkova na Vysocine se o tom jedna uz par let a porad je to na mrtvem bode.

+4/0
19.1.2015 19:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.