Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Všichni proti Temelínu. Žalobu na dostavbu podali Rakušané, ale i Češi

Hornorakouské organizace bojující proti nukleární energii podaly žalobu proti dostavbě jihočeské jaderné elektrárny Temelín. V neděli to oznámil hornorakouský zemský ministr pro životní prostředí Rudi Anschober. Podání žaloby proti dvěma chystaným temelínským reaktorům podala také česká ekologická sdružení, která o tom informovala ve středu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J27a53r81d72a 70B52r81a96b89e57n77e22c 1450374739426

tak jste se mládenci pěkně vykecali, nic se sice nezmění ale člověku to udělá dobře, když, alespoň zde se s ním někdo baví. Tak jen tak dál.

0/0
21.2.2015 10:07

P71e97t89r 43K64r82a34t34i62n48a 1781396714636

Asi by bylo fajn, aby všechny země mající nějaké jaderky odřízly dodávky elektřiny do Rakouska. Přeci ji nebudeme zaneřáďovat jejich čistá zelená vedení jadernou energií. A stejně tak jim nebudeme brát jejich větrnou a sluneční, když se urodí, může se jim hodit v budoucnu.

Jako druhý krok bych dal na Rakušáky žalobu, že jejich uhelné elektrárny, které mají, protože nemají JE, zaneřáďují naši atmosféru popílkem a CO2.

+4/0
26.1.2015 17:38

K25a40r16e94l 27N72e10č74a35s 5303149830130

Jak Vás tak čtu,Vy byste jim,protože mají občanskou fungující společnost,i válku vyhlásil.Také byste  je odřízl,pane Kratino. Vy budete asi demokrat.;-D

0/−4
26.1.2015 19:54

P86e68t33r 89K37r38a52t14i83n80a 1221906444286

Samozřejmě, že jsem demokrat. Jen jsem v Rakousku nevolil, stejně, jako oni nevolili u nás. (O tom, že JČ matky, GP apod jsou jejich pátá kolona, jimi placená, je snad veřejné tajemství.) Jinak ale nechápu, jak má to, co píšu, společného s demokracií. Předpokládám, že víte, co to slovo znamená?

A můj návrh je zcela ve smyslu těch jejich - snažím se jen ty jejich dotáhnout ke kořenům své podstaty. 

A pak samozřejmě tím taky sleduji, aby na vlastní kůži ochutnali důsledky své vlastní politiky. Ono je hrozně snadné nadávat na něco a v případě nouze natáhnout ruku a využít benefity toho, co poskytuje. Tak ale nikdy nezjistí skutečné dopady.

+1/0
26.1.2015 20:07

K56a20r32e72l 51N35e36č42a47s 5163509200110

Na rozdíl od Vás jsem v Rakousku volil a tamní jako německou společnost znám.Scela sdílím   obavy ,zejména po katastrofě v Černobylu a Fukušimě/a je nesmysl tvrdit,že se něco podobného nemůže stát. Výbuch reaktoru v Černobylu měl sílu  nejméně sta hirošimských chlapečků a jsem dost podrobně informován i o po letech zkoumaném dopadu přímo tam.

Budoucnost je v úsporách energií a nikoli v zastavění tak malé země AE.

V současném světě představuje AE  nesmírné náklady a velké bezpečnostní riziko.Jednou se musí ze změnou diskursu začít.,pane Kratino.:-)

0/−2
26.1.2015 22:23

V41á95c71l68a38v 79Z78e47l65i39n57k51a 2112280583412

No, těžko posoudit, zda jste dostatečně podrobně informován, ale zcela určitě jste zcela obyčejný lhář. Těch sto hirošimských chlapečků je tedy vskutku perla. Co to berete? To musí být matroš. Zkuste najít způsob jak z nízko obohaceného jaderného paliva 2-5% štěpného U235 udělat jadrnou pumu a vyhnout se přitom složitému a nákladnému procesu obohacování. Diktátoři vás budou milovat, ale lidstvo by vás ve zbytku času, který by nejspíš nebyl moc dlouhý, proklelo. Nicméně netřeba se bát. realita bude taková, že Vy budete za podivína anebo skončíte v cvokhauzu, ale jaderné palivo energetických reaktorů jako jaderná nálož bouchat nebude.

+1/0
26.1.2015 22:40

P58e92t14r 81K53r53a64t13i57n61a 1571766534316

Mě je úplně jedno, kde jste volil. Já jen reagoval, že tohle nemá s demokracií nic společného a TAM volení zástupci nemají co krafat do toho, co se TADY děje. Jako my nekrafeme do jejich uhelných, které foukají bordel i k nám, zatímco mohli mít čisté jádro.

Spočítejte si, kolik je ve světě jaderných bloků a jak dlouho běží a zjistíte, že je to zdaleka nejbezpečnější a nejekologičtější zdroj energie. Za celou historii máte pouze 2 případy. A pokud se na ně podíváme:

- Černobyl: jednak jiný typ, který se už nepoužívá, dneska mají reaktory pasivní zabezpečení, které bez zásahu utlumí reakci automaticky (když selžou aktivní prvky, nateče tam borová voda samospádem, gravitací). Za další -a to je zcela zásadní: ta situace se nemůže opakovat, protože je to celá souhra naprosto zásadních lidských chyb (včetně toho, že směna při střídání neřekla druhé, že jsou vypnuté bezpečnostní prvky, druhá směna byla složená jen ze začátečníků) a hlavně kontext Sovětského Svazu, kde politické marx-leninské rozhodnutí stálo nade vším. Bohužel soudruzi mysleli, že i nad fyzikou (stejně, jako dnes mnozí ekoalarmisté). A kde odporování nadřízenému soudruhovi byla vzpoura proti Sovětskému svazu.  Nakonec srovnáváte nesrovnatelné, nedošlo tam k jadernému výbuchu, tedy operovat hirošimskou bombou je dost mimo. Došlo k výbuchu vodíku z natlakované přehřáté páry (opět - dnes by se to stát nemohlo, problém grafitového reaktoru) a při té příležitost rozprášení paliva. Jaderná elektrárna nemůže z principu vybuchnout.

- Fukušima: bohužel dezinterpretace hysterických médií, ve skutečnosti to znamenalo pravý opak. Elektrárna poměrně se ctí ustála mnohanásobně větší katastrofu, než na kterou byla projektována a ustála i další negativní shody okolností. Vaz jí zlomil až s tou veškerou souhrou vyhozený poslední chladící systém. Zásadní je, že prakticky žádná radioaktivita neunikla, skoro vše zůstalo uzavřeno v kontainmentech.

Zkuste přečíst fakta a ne bulvár nebo PR.

+2/0
26.1.2015 22:45

V27á49c27l36a20v 18Z21e22l83i20n64k80a 2902790733312

No tak tady pozor. Snažíte se hezky, ale to co předvádíte je zaslepenost v opačném gardu, což jádru v konečném důsledku neprospívá.

S výjimkou AP1000 dneska stále převažují aktivní bezpečnostní systémy, které se postupně vylepšují a doplňují pasivními prvky. Například zajistit odvod zbytkového tepla bez jakéhokoliv elektirckého napájení,což byl hlavní průšvih Fukušimy, dokáže pouze americký AP1000 od firmy Westinghouse. A to ještě poněkud zjednodušuji, ale tady není místo na dlouhé výklady.

A pokud jde o Fukušimu, tak tam toho bohužel uteklo docela dost. Staré kontejnmenty typ Mark-1 to podle dosud známých informací bohužel nevydržely a v podstatě ani vydržet nemohly, protože díky ztrátě elektrického napájení nebyla možnost zajistit odvod zbytkového tepla z odstavených reaktorů. A varné reaktory jsou bohužel na tento typ havárie daleko citlivější než nejvíce používané reaktory tlakovodní.

Havárie, kde díky kontejnmentu skoro nic neuteklo, se stala na druhém bloku americké jaderné elektrárny Three Mile Island v březnu 1979.

0/0
26.1.2015 23:04

P49e17t76r 10K87r22a46t37i56n87a 1401686204756

Já nejsem jaderný odborník, jen se zajímám a něco jsem načetl. U Fukušimy jsem to časem přestal sledovat, znechucen tou masírkou. Typicky: dramatická fotka, jak člověk ve skafandru ukazuje měřák s číslem u nějakých domů... a když jsem si to na měřáku přepočítak s jednotkama (novináři nerozumí rozdílu mezi mili a mikro :-) ), tak zjistil, že to ukazuje hodnotu v řádech pod nebezpečnou hranicí.

Ohledně těch pasivních prvků vím o té nádrži s boritou vodou, ta by měla být i u nás  na obou, tak jsem to bral jako standard.

3 mile islandu vím, ale ten jsem ani nechtěl zmiňovat.

0/0
26.1.2015 23:59

V32á12c92l44a21v 18Z33e74l17i50n29k46a 2192930263722

Ještě k té bórové vodě. Je to sice alternativní způsob zastavení řetězové reakce, ale nefunguje tak, jak jste napsal. Současné reaktory jsou pod tlakem cca 15MPa, takže tam tu bórovou vodu musíte dostat buďto vysokotlakým doplňováním, což je aktivní systém, který potřebuje napájení k pohonu čerpadel a ventilů anebo gravitací, ale pak musíte předtím reaktor takzvaně odtlakovat na úroveň tlaku v okolí. To ovšem opět spadá do kategorie aktivních systémů. Je nejspíš možné naprojektovat reaktor, který bude fungovat zcela pasivně, ale současné velké energetické reaktory to nejsou.

0/0
26.1.2015 23:12

P62e83t38r 35K21r50a10t52i42n15a 1121886784326

Aha, tak to jsem asi nepochopil přesně, jak mi to někdo vysvětloval.

0/0
27.1.2015 0:00

K76a52r11e17l 86N62e86č55a67s 5643979740980

Vy prostě nechcete pochopit fungování občanské společnosti,pane Kratino. Rakušané nic nezakazují,pouze se k tomu staví v rámci evropského práva a demokratického  vyjádření obyvatel. Termín Výbuch byl jistě nepřesný,ale následky byly děsivé. Tak si všude rozsviťte a budte  v klidu.;-D

0/0
27.1.2015 20:52

P35e80t51r 12K52r20a83t34i55n39a 1831636804116

Ano, následky byly děsivé (předpokládám, že mluvíte o Černobylu). Ale není to technický problém, není to nebezpečnost elektráren, ten problém byl úplně jinde. Už předtím tam byla celá velká řada bezpečnostních opatření. Kdyby takovou sérii kiksů a selhání natočili ve filmu, nikdo by nevěřil, že se to může stát. 

Od té doby: jsou reaktory na zcela jiném principu, velmi výrazně posílila bezpečnostní opatření, přitvrdila kontrola. To vše časem stále posiluje, po Fukušimě se na bezpečnost přitlačilo velkým skokem. Tak kde je problém?

Tohle mi připomíná, jako by někdo zakázal všechny nože/nůžky/šroubováky/kladiva, protože se jimi dá zabít a zabíjí.

Ano, až vynalezneme jiný stabilní a čistší zdroj energie, budu první voilat po vypnutí JE. Ale zatím je to ten nejlepší zdroj, co máme. A to rposím i z ekologického pohledu.

Ano, svítím, už je tma. A jak to souvisí s tématem?

0/0
27.1.2015 21:03

P49e12t16r 15K43r94a83t73i76n44a 1121166624846

A ještě k těm úsporám: ano, máte pravdu, tím směrem vývoj jde a je to samozřejmě dobře. Ale ne ty úspory jsou relativní, ne absolutní. Příklad: dneska např. televize žerou při větší uhlopříčce mnohem méně elektřiny, než kdysi. Jenže je mnohem víc televizí. Aneb: jednotlivé spotřebiče a technologie jsou mnohem úspornější, než dřív, ale spotřebičů se používá mnohonásobně více, takže absolutní spotřeba roste. A pravděpodobně poroste. Pokud byste se dostal do stavu, že by jí bylo málo a byla na příděl, tak uděláte velký krok ve vývoji lidstva zpět. 

Zastavění JE je demagogie: jedna JE zabere +/- stejné území jako velká uhelka, ale výkon má daleko větší. Takže naopak, pokud by se přešlo ryze na JE (což nepropaguji, jen příklad), tak plocha zastavěná elektrárnami poklesne. 

A pořád se vyhýbáte jednomu bodu: ti vaši zelení Rakušáci namísto Je používají jako stabilní část energetického mixu uhelky, které navíc vypouští CO2 (což je za mě dobře, CO2 je fajn a dělá dobře rostlinám, ale ekofanatici z něj udělali modlu fiktivního globálního oteplování... ale tady jim kupodivu nevadí, že JE má emise CO2 nula, kdežto uhelka obrovské), vypouští prach a popílek (který je radioaktivní mnohanásobně víc, než co vypouští JE - ta vypouští jen vodní páru) a navíc dělá ohromnou ekologickou zátěž díky nutnosti neustále dovážet ohromné množství uhlí, což taky žere energii a škodí životnímu prostředí.

Pořád je to jen o jednom: měřte fakta a ne emoce, které jsou vyvolány bohapustou manipulací. Náš chemikář nám říkal něco v duchu: "Lidi se z nějakého důvodu chemie bojí, dalo by se tomu říct chemofobie. Ta se ale naštěstí nemusí léčit psychiatricky nebo psychologicky, ale pouze vzděláním. " Tohle mi přijde jako podobný případ.

+1/0
26.1.2015 22:58

V16á25c73l37a46v 50Z73e71l89i13n59k78a 2932970303222

Tohle už je lepší, ale s tím předchozím příspěvkem jste pálil dost mimo.

0/0
26.1.2015 23:06

K26a52r15e61l 46N53e61č58a63s 5783249610130

Diskutující zde pletou dvě věci. Odbornou debatu o jádru,která je v Evropě jistě vedena/včetně nákladů na AE ,bezpečnost atd/. A právo občanské společnosti v právním státě projevit po nepovzbudivých katastrofách  obavy a nechuť.Vzhledem k tomu,že  mnozí lidé v Česku o občanskou společnost neusilují,spílání Rakušanům :-/

0/0
26.1.2015 16:39

K16a98r45e56l 98N27e39č65a55s 5273409360770

...spílají.

0/0
26.1.2015 16:40

P21e13t55r 64K10r85a52t63i27n59a 1101116474616

Občanské veřejnost se samozřejmě může vyjádřit, ale rozhodovat by se mělo na základě argumentů a ne emocí, které jsou účelově rozdmychávány. A jelikož vidím u nás, jaké jsou mezi "občanskou veřejností" průměrné znalosti fyziky (a chemie, ale to sem nepatří), tak bych zaplakal. Rozhodnutí takové veřejnosti bez znalostí bude stát za pendrek bez ohledu na to, jak moc velký konsenus se na tom shodne. (Abych to přirovnal: 2+2 nebude 5 i kdyby to v referendu odsouhlasilo 99% veřejnosti)

0/0
26.1.2015 20:11

K63a24r73e66l 35N22e68č82a13s 5233319940790

Určitě jsou velmi fundovaní a neutrální vědci,kteří rizika,dopady a budoucnost AE popisují. Ani Vy ani já k nim nepatříme.Postoje rakouské veřejnosti se opírají i o takové teorie a odpor k AE je legitimní./.Vyloučení možného je ovšem výsledkem projaderného ignorantství.

0/0
26.1.2015 22:29

V89á56c70l34a74v 34Z68e42l58i13n98k77a 2382180483872

Odpor je legitimnáí za předpokladu, že bude adekvátní náhrada co do výkonu a spolehlivosti. Není, resp. je, ale jsou to fosilní paliva. Jinak riziky a dopady se nezaobírají neutrální vědci, ale právě ti jaderní. Každý elév jaderné fyziky či energetiky tahle rizika zná a počítá s tím, že celý jeho profesní život, pokud se bude věnovat svému oboru, bude právě o snaze učinit je co nejmenší.

A právě tohle je to, co z takzvaných aktivistů dělá apriori pitomce, protože oni zkrátka nechápou, že právě lidi z jádra mají na svůj obor značně konzervativní a skeptický pohled. Problém nastane když se do toho plete politika anebo technicky nevzdělaní manažeři. To první se týká Černobylu, kde byla snaha za každou cenu splnit plánované testy před svátkem práce. To druhé pak Fukušimy,kde pár manažerských motáků odmítlo "vyhazovat" peníze akcionářů za zvýšení vnějšího vlnolamu.

+1/0
26.1.2015 22:50

J49a45n 54N60o64v75o51t81n60y 9146232

Je opravdu úsměvné, že Rakousko je jedním z největších zahraničních odběratelů.:-)

+3/0
26.1.2015 15:16

V18á37c98l41a42v 15K16r62a17j56č34a 5346769779294

Ale oni mají v zásuvkách takové ty krabičky, které jim do bytu nepustí právě tu elektřinu z jádra a ostatní jo. Takže jadernou elektřinu vlastně nepoužívají :)

0/0
27.1.2015 9:53

G15e20o74r87g 96K14o29m93b62e77r75e44c 9244231156871

co cech to atomovej fyzik  ;-D Ferda mravenec prace vseho druhu.

+1/−1
26.1.2015 12:31

P73e70t20r 60V14e58s70e65l72ý 2329548413416

Co Georg to Komberec, hlouposti a ubohosti všeho druhu.

+3/0
26.1.2015 13:14

F25r20a77n81t44i70š40e17k 71E16l19i87á43š 6467633665696

Jaderné elektrárny jsou jediné skutečně ekologické zdroje energie pro domácnosti. Méně vzdělaní to přirozeně nechápou a straší se navzájem nemocemi z ozáření.

+5/0
26.1.2015 10:34

G90e48o11r68g 59K63o65m27b25e55r48e19c 9244741596871

Jj, ale jenom do doby nez vam zacnou za barakem stavet sklad/uloziste  vyhoreleho paliva :-P

0/−4
26.1.2015 12:21

M62i47r66o96s61l78a52v 73B80r11a63d11a 7714693228176

A preco by to ako malo vadit? :D malo co je v dnesnej dobe tak zabezpecene ako prave sklady vyhoreleho paliva a ulozista byvaju zasadne podzemne takze "za barakom" by ste o nich pravdepodobne ani nevedel

+3/0
26.1.2015 13:23

K97a12r40e15l 39N71e64č55a21s 5633289250900

Mohu Vám uvést celou řadu významných vědců,kteří patří ke kritikům jádra,zejména pro budoucnost a jistě nejsou méně vzdělaní ,než třeba Vy.;-D

0/0
26.1.2015 22:31

P97a56v41e58l 98K79u97č95e68r18a 9212955378879

Všichni jsou proti Temelínu, ale všichni budou řvát až jim 3x denně nepůjde proud, protože bude síť přetížená.;-D

+11/−1
25.1.2015 23:49

E57d10u64a55r55d 43B41l20a21z43e53k 1583890825215

Vsichni???... Nezobecnujte take tak hloupe jak tento bulvar casto cini... Kdyz uz tak: nekteri!!!;-O

+1/0
26.1.2015 8:32

K84a96r59e37l 82N82e53č31a51s 5713889230200

Je tak těžké Rakušany pochopit?Jsou prostě uvyklí, že každá občanská aktivita dojde sluchu a každý občan má úctu. Mají k přírodě mnohem šetrnější přístup,tak jako  ke všemu,co potřebují/čistá  voda,vzduch atd/.Pokud jsou mnoha lidem u nás tyto postoje směšné,vypovídá to spíše o smutném ignorantství a jistém komplexu z úspěšnějšího souseda.:-):-/

+1/−15
25.1.2015 22:55

M39a93r28t19i12n 83K16a55r56á18s72e80k 9598863458968

Jaderna elektrarna je ekologicky dost cisty zdroj energie, na rozdil od odstatnich....

+10/0
25.1.2015 22:59

P15e50t89r 25V84e82s20e61l68ý 2539148133776

Ano, kdejaký sedlák tam rozumí jaderné energetice. Kdejaký aktivista je absolvent jaderné fakulty a má za sebou minimálně tři projekty jaderné elektrárny. Občanské aktivity byvájí bohužel ty nejvíce zmanipulovatelné, neboť pracují pouze s dojmy a nikoliv fakty. A to platí i o těch českých. Lidi se nechají snadno zmanipulovat a přitom mají dojem, že zrovna oni o tom rozhodují. Jak může o tom někdo může rozhodovat, když nemá všechny informace, nerozumí tomu a přečetl si tak akorát jednu brožurku.

Takhle to nemůže fungovat, copak o stavbě domu rozhoduje sousedka z přízemí?

+15/0
25.1.2015 23:04

V22á82c65l29a30v 79Z26e25l43i56n15k75a 2642380873852

Není to těžké, je to nemožné. Normální selský rozum totiž až na řídké výjimky na pochopení fanatiků nestačí. V případě Rakouska to patí měrou vrchovatou. Ve zpolitizovaném referendu odmítnout spuštění prakticky dokončené jaderné elektrárny a pak ji promtně nahradit elektrárnou na ne zrovna moc kvalitní uhlí z Polska a vydávat to za ekologii, tak to už chce hodně velkou dávku fanatismu a rezignace na zdravý rozum.

+17/0
25.1.2015 23:13

E55d33u94a18r34d 46B31l98a97z34e55k 1833660505575

ale proti JE nejsou Rakusane ale jen nekteri!!! lide z rakouska a nejde o ekology ale o lidi co maj proste strach o zdravi a misto na ziti neb pripadne havare techto "VeveVerek" mohou presahnout hranice CR a na desitky let zamorit okruh i vic jak 50km! V huste zalidne Evrope neni moc mista na masovou migraci jako v Rusku! 

Pro jistotu zrekapituluji- nejde o ekology a nejde tem odpurcum JE (nikoliv obecne Rakusanum jak hloupe zobecnuji media a vy jste jim sedl na nacionalistickej lep...) o ekologictejsi vyrobu ale o bezpecnejsi!!! A uhlik po odsyreni stejnak potrebuji rostliny ;-) Takze kromte diry v zemi kdesi kde stejnak je... samo spalovani nemusi byt takovou zatezi jak "nas" strasi prave nekteri!!! ekologove...

 Nezobecnujme hloupe az nacionalne urazlive a pouzivejme privlastky jako: nekteri!!!

0/−1
26.1.2015 8:30

J78a12n 76S44a35l17o61m38o16n 4289810701925

Vidíte, také jste podlehl. Samozřejmě že všichni co se kolem jaderné energetiky pohybují si uvědomují možnosti havárie a snaží se je co nejvíce eliminovat. Samozřejmě že existuje poplachový plán pro nejhorší variantu (musí i když každý z nás ví že je to ta nejkrajnější záležitost). Jenže všichni ti "ekologové" dělají že je na denním pořádku takhle velká havárie u atomových elektráren. Tak tolik k bezpečnosti.

No a to co píšete o "ekologičnosti" odsířené uhelné elektrárny snad nemíníte vážně. Pomineme-li samotnou likvidaci životního prostředí v prostoru těžby paliva (uhlí), které se tím nenávratně ztrácí, tak dochází i k likvidaci životního prostředí z důvodu právě toho odsíření, na které potřebujete stovky tun vápence a ten musíte někde natěžit. Zase životní prostředí zatížíte stabilizátem, který lze sice částečně využít pro liniové stavby ale to je jen část. A představte si, že ten stabilizát je radioaktivní! Dříve, než se na to přišlo, se přidával do panelů budov a dnes už to hygienické normy zakazují právě díky jeho zvýšené radiaci. To samé platí o popílku. Obojí musíte někam uložit na miliardy let a je to naprosto nevyužitelné (oproti "spotřebovanému" palivu z JE, které je stále ještě použitelné jako palivo pro jiný typ reaktoru).

+4/0
26.1.2015 8:58

V83l49a29d54i31m74í23r 30B19r94a52d75a 1603654313941

Rakoušané mají šetrnější přístup k přírodě, ale vzdát se komfortu stálé elektřiny v zásuvce nectějí. Líbí se jim krásné modré panílky na polích, ale už nevidí to znečišťování přírody v Číně kde se vyrábí. Líbí se jim čístá eko elektřina ze sluníčka, ale už nevidí že za každým panelem musí jet na prázdno jaderná nebo uhelná elektrárna, která pokryje spotřbu, když sluníčko nesvítí. Protestují proti jaderné elektřině a projistotu si kupují proti ní filtry (údajně se dají furt sehnat) a přitom k nim permanentně od nás teče skoro celá produkce Temelína.

+8/0
25.1.2015 23:17

E34d42u58a92r98d 35B72l87a92z62e78k 1923940875895

jen nekteri!!! lide v Rakousku , nebo dejme tomu ze vetsina!!!, nelze vsak zobecnit jakoze vsichni.... V Rakousku navic neziji jen"Rakusane" ;-)

0/0
26.1.2015 8:35

K52a74t38e25ř57i15n11a 61V90ý37b37o69r17n33á 6670739519

Vyjádřit se mohli v době, která k tomu byla určena, tedy v době kdy probíhala EIA. Tohle je jen šikanózní žaloba.

+2/0
26.1.2015 9:33

P40e42t81r 84K32r77a93t57i75n41a 1601686954296

Pokud vy máte komplex, neházejte to na ostatní. Z pohledu dosavadního vývoje jsou JE nejekologičtější a nejbezpečnější ze všech (včetně vodních - pokud započítáme nehody, tak protržení přehrady je pořádný mazec). 

Vážných nehod s únikem radiace mimo elektrárnu byly tuším za celou historii jen  2 (u 3 mile island byl reaktor zničen, ale mimo areál elektrárny to neuteklo), z toho Černobyl fatální souhrou těch nejhorších lidských chyb a selhání a Fukušima, která ustála katastrofu násobně větší, než na kterou byla projektována (ven neuteklo prakticky nic, nikomu se nic nestalo, děsně se kolem toho namluvilo a desetitisíce mrtvých díky tsunami byly ihned zapomenuty). A to se bezpečnsot výrazně přitvrdila a vyvinula a naše elektrány v pohodě prošly po Fukušimě i stres testy.

Proti tomu Rakušáci pod vlivem propagandy nasadili uhelné elektrárny, které mají výrazně vyšší dopad na životní prostředí, včetně radioaktivity v popílku, nemluvě o to, že bez dovozu elektřiny by byli docela v problémech.

0/0
26.1.2015 17:51

P35e31t14r 10H11a32j49i72č 1890329808668

Připojuji se. Současné studie vychází tak, že JE jsou nerentabilní a potencionálně nebezpečné. Padesát let zastaralé technologie se stávají nekonkurenceschopné.

0/−10
25.1.2015 22:43

P65e71t65r 65V63e35s87e37l62ý 2619158143296

Hm a co tak uvést zdroje vašeho přesvědčení. Relevantní zdroje, ne dojmy. Větrná energie je stará stovky let a fotovltaický jev je znám více než století. V tomto kontextu je jaderná energetika to nejmodernější.

+7/0
25.1.2015 22:56

K95a44r67e81l 72N50e92č94a17s 5113479120330

Na Temelín se tlačí,protože jde o  vejvarovou zakázku. Clintonová je už nervní,jak to bude.;-D

0/0
25.1.2015 22:56

Z66b51y11n67ě51k 59K13o65ř21í32n90e19k 9774353799672

Zajímavé že první kdo nabídl kompletní financování byl atomstrojexport soudruha Vladimíra ;-)

0/0
25.1.2015 23:03

P66e72t25r 10V79e14s87e81l89ý 2279818873706

Bo peníze? Bo politika a přivázat si nás k sobě?

+1/0
25.1.2015 23:04

Z57b69y27n63ě40k 67K46o36ř94í20n55e11k 9634833219752

No je lepší být "zavázaný" akciové společnost Westinghouse, kterou vlastní Japonci, než ruské státní společnosti

+1/0
25.1.2015 23:10

P71e94t25r 22V37e50s38e32l12ý 2529628623286

Ono to máte jedno. Ve finále to vyjde nastejno. I když těch Rusáků bych se přece jen po historických zkušenostech bál.

+1/−2
25.1.2015 23:12

P76e34t76r 25F93i62a61l72a 9553466663423

Také bych měl raději americko-japonskou firmu, ale historické zkušenosti s Rusáky a atomovou elektrárnou - je kec, to jste si spletl s Ukrajinci, v Černobylu to vybouchlo kvůli chybě personálu.

+1/0
26.1.2015 4:14

P41e70t61r 69V97e26s29e75l15ý 2279318663756

Ale já mluvím o politických souvislostech. Navíc v Černobylu byl nevhodným typ reaktoru, ty naše při nedostatku vody naopak se utlumí samy.

0/0
26.1.2015 4:24

P43e17t40r 94F61i86a15l82a 9173276853773

Psal jste ´po historických zkušenostech´ .

0/0
26.1.2015 4:33





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.