Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Další pokus o rychlíkové soutěže. Stát už netrvá na uznávání jízdenek

Ministerstvo dopravy zkusí poněkolikáté vybrat v transparentní soutěži provozovatele státem objednávaných rychlíků. Začne nejmenší možnou zakázkou: pěti páry rychlíků mezi Plzní a Mostem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T43o68m10á98š 72Z87a76h54á85l96k52a 7830652797280

Já jako častý cestující vlakem uznávaná jízdenek chci. Ministerstvo si určitě poradí, jsou placeni z našich daní, tak žádné výmluvy.

0/0
6.3.2015 20:54

V46a48c40l32a89v 36H65a20j95e81k 3346949219

Uznávání jízdenek je v podstatě technická záležitost i když na trati Pha-OVA mezi stávajícími dopravci i to je problém. Ale obecně je to problém ekonomický, tedy vymyslet a realizovat podílování tržeb mezi dopravci.

0/0
1.2.2015 18:33

J16o57s76e48f 38T58r51ö19g19l 8699672576466

Stát objednává a dotuje rychlíky u ČD. Stát zároveň vysoutěží a bude dotovat rychlíky u dalšího dopravce na trati Plzeň-Most. Stát zároveň reguluje jízdné a kompenzuje povinné slevy (třeba studentské).Za této situace je zcela absurdní nevyžadovat vzájemné uznávání jízdenek a ministr, který o tom jen uvažuje, zasluhuje odvolat IHNED.

Zjednodušeně se dá situace přirovnat k šéfovi, kterému odmítají podřízení spolupracovat a on jim raději ustoupí a z pracovních úkolů sleví. Takového by ho měl generální vyrazit (a ty dva taky).

+2/−1
31.1.2015 22:59

V27a21c59l63a84v 23H25a86j40e73k 3926979569

On je trochu v szizofrenní situaci. Nemůže své podřízené, tedy ČD nutit do nevýhodné smlouvy na které finančně prodělají. Ono to totiž není o uznávání jizdenek, ale o dělbě tržeb.

+1/−1
31.1.2015 23:15

J20o17s12e88f 13T90r63ö80g43l 8789482756456

Proč by měly ČD prodělat? Na objednaných spojích jim stát dorovnává ztrátu včetně mírného zisku. Propad tržeb bude znamenat větší kompenzaci, ČD neprodělají (a podobně ani ten vysoutěžený dopravce).

0/0
31.1.2015 23:39

V36a30c75l37a39v 69H64a42j88e48k 3986459279

A že se kolem toho tak dlouho neúspěšně jedná, když je to tak kednoduché??  

(1) Výše prokazatelné ztráty sestanoví jako rozdíl mezi výší ekonomicky oprávněných nákladů zvýšených opřiměřený zisk a celkovými výnosy z provozování veřejné drážní osobní dopravyvlaky regionální a celostátní dopravy. Další podrobnosti jsou zde Vyhláška č. 241/2005 Sb

0/0
1.2.2015 0:07

T49o80m94á28š 27Z12a55h39á12l40k12a 7160802637650

Napsal jsem tuto připomínku na Facebookový profil strany ANO. Ať to panu ministrovy vysvětlí.

0/0
6.3.2015 20:55
Foto

O82t46a 76L79ö25b18l 8779879666638

Ať na této trati, Most - Plzeň, jede jakýkoliv vlak. Nezrychlí se to. Je to převážně jednokolejní trat, jejíž vedení je ještě z doby Rakouska-Uherska.

+2/0
31.1.2015 9:24

J46a62n 38Z91e76m27a63n 1896665724246

koloŤok?

0/0
30.1.2015 19:24

M98i48r59o30s73l88a96v 28Z44i35k32m88u10n75d 7169113314653

Všichni slintají po špičkové veřejné dopravě jako funguje ve Švýcarsku (a blekotají o tom, kolik tam existuje "soukromých železnic" (počínaje SBB přes BLS, SOB až k malým úzkým .....), které si ovšem nekonkurují (ony si tam dokonce nekonkurují autobusy a vlaky), ale všichni současně kulhají za vytvořením stejných pravidel hry jako v tom vybájeném švýcarském ideálu ... tam všichni jezdí na jednu jízdenku, bez ohledu na které zastávce v automatu je zakoupena - i na autobus z X do Y si můžete koupit jízdenky na železniční zastávce v polích na opačném konci Švýcarska ...

Na trasu z Zermatu na Gornergrat jsem si kupoval jízdenku ve Vispu, z Zermatu mi na jejím základě vydali čipovou kartu pro vstup do turniketu ...

Svým způsobem to podobně funguje i v sousedním Německu. Nechápu, že Ťok, jehož považuji za rozumného člověka tohle neví ... asi mu to jeho (ne)poradci neřekli ...

V tom Švýcarsku to funguje totiž tak, že tam se jezdí podle toho, jak pískají SBB, protože se jezdí podle jedněch předpisů, jsou tam uznávány celostátní slevové karty (GeneralAbo, Halbtax ABO) a to i mnoha městech v jejich MHD ... Představte si, že máte IN KARTU ČD s aplikací roční jízdenka a jezdíte na ní v MHD Praha, Brno, Ostrava ... v rámci Česka nepředstavitelné (TO NEJDE), v rámci Švýcarska NORMÁLNÍ ...

Dokud nebude v železniční dopravě zavedena DIKTATURA zdravého rozumu, tak se nic výrazně nezlepší ...

Podmínkou výběrového řízení by mělo být např. uznávání mezistátních jízdenek nebo jízdenek InterRail ...

Cizinci jezdícím bez problému po celé civilizované Evropě (Holandsko "x" dopravců akceptujících InterRail, podobně ve Švédsku) jsou ukradené žabomyší války českých dopravců v rámci jejich uražené ješitnosti (tedy šéfů a majitelů firem)  ...

+18/0
30.1.2015 14:05

L12a40d13i16s61l63a65v 91S11a19u62e83r 8527891963914

Jediným a hlavním důvodem proč ministr zrušil nutnost uznávání jízdenek .

 

- České dráhy a jejich odbory budou vždy dělat obstrukce a odmítnou již dopředu uznat jízdenku soukromého dopravce což v reálu opětovně ŽÁDNÁ SOUTĚŽ a zpět k monopolu ČD.

Osobně nejezdím často vlakem (cca 10x do roka), ale od doby co přišla konkurence na směr Praha - Ostrava a zpátky jde pořádně vidět zkvalitnění služeb ČD v Pendolínech, nižší ceny jízdenek atd.

+3/−3
30.1.2015 17:24

R68a46d38e30k 93J44a87n90a47t28a 9215406484912

Jaké onstrukce? Obávám se, že nemáte pravdu.

Už dávno můžete bez problému v pokladně ČD koupit jízdenku do Kraslic, Svobody nad Úpou či Kamenice n.Lipou, třebaže tam jezdí někdo jiný.

V mnoha krajích (Středočeský a Praha, Jihomorasvký, Královehradecký a Pardubický, Liberecký) uznávají ČD i jízdenky krajského integrovaného dopravního systému. ČD také odkajživa uznávají mezinárodní jízdenky vydané kteroukoliv evropskou železnicí. Tržby se samozřejmě přefakturovávají.

0/0
30.1.2015 18:43

J10a21n 61S68ů11r69a 4825953413972

Obávám se, že v tomto je přístup ČD a OSŽ velmi podobný. Někdy jim vadí něco, co jim jindy nevadilo. Například soutěž na Jizerskohorskou železnici: tu vyhráli, tak žádné kvičení o znevýhodnění zákonem o veřejných zakázkách či péčí o nádraží. O rok později už řev ohledně Krnova. S uznáváním jízdenek je to to samé. Strašně to omezí železnici, ale jinde se bez problémů dohodli. Bohužel na ČD převládá v myšlení velké části vedoucích zaměstnanců způsob myšlení Vymyslíme, jak to nejde udělat.

+2/−1
30.1.2015 21:50

V66a17c95l94a19v 80H50a78j97e12k 3826479649

Zapoměl jste soutěž na pošumavské lokálky :-)

0/0
30.1.2015 22:51

J91a45n 17S95ů24r24a 4245443543612

Máte pravdu. Ale pokud se nepletu, tak ta CD zatím nevadí:-)

0/0
30.1.2015 23:17

V62a26c61l72a90v 31H95a32j84e50k 3966319379

A že si pane Sůra ti jedině schopní soukromí dopravci RJ a LE  na trati Praha-Ostrava jízdenky vzájemně uznávají. Nikdo jim v tom přece nebrání a ČD už vůbec ne8-o

0/0
1.2.2015 18:58

J36a90n 95S38ů46r69a 4605493893272

A k čemu by jim to bylo? že nějaký sotousek jedouci z prahy do ostravy pojede do pardubic s Rj,pak zas s le? Jde o jednu trať

+1/0
1.2.2015 19:11

V72a95c75l65a61v 85H81a26j82e31k 3626449429

nebo, že z nějakého důvodu nestihne vlak jednoho dopravce, tak pojede tím nejbližším toho druhého.

0/0
1.2.2015 19:23

J91a28n 76S87ů76r15a 4605613243932

Tak si lístek zrušíte v aplikaci jednoho dopravce a koupite u druheho.zabere to tak půl minuty.

+1/−1
1.2.2015 19:27

V23a79c69l32a28v 84H96a83j11e22k 3366449989

Takže dle Vás je vlastně vzájemné uznávání jízdenek zbytečné??

0/0
1.2.2015 19:34

J93a54n 40S69ů98r68a 4795483153722

Nikoliv na trasách s přestupy

+1/0
1.2.2015 19:39

V56a62c45l27a92v 72H72a83j65e21k 3816819529

tomu nerozumím. Jaký je rozdíl mezi trasou Praha -Ova a Praha-Děčín, nebo Plzeň-Most??

0/0
1.2.2015 19:42

P81e25t58r 96N97e33c77h43a30n64i82c76k92ý 7323746908610

15 minut před odjezdem ! To je strašně dlouhá doba na rozhodnutí jestli mi to ujede nebo ne

0/0
2.2.2015 10:49

V54a24c74l73a95v 74H65a49j78e90k 3376489529

Opravdu?? A to máte z vlastní hlavy nebo jste tu smlouvu viděl? Pan Sůra nám určitě poví o čem byla poslední verze smlouvy8-o

0/0
30.1.2015 19:47

V78a87c21l72a87v 86H82a19j81e49k 3816939239

Miroslave a víte nebo alespoň tušíte jaký je za tím ekonomický model ? Tedy clearing mezi dopravci, nebo nebo úhrada bruto nákladů všech dopravců, či jiná varianta???

0/0
30.1.2015 19:49

P42e79t43r 25N78o49v18o73t58n36y 3669762189282

A jaky? Bud chcem bordel a nebo sitovost.

0/0
31.1.2015 0:19

V83a41c58l54a86v 15H80a22j14e88k 3816599869

fakt ?? Takže když pojedu z Plzně do Mostu s Arriviou na jízdenku ČD, tak dokážu dát do podmínkek že bude uznávat jízdenky ČD, ale když za to nedostane od ČD ani kačku, tak do toho výběrka ani nepůjde. Leda by ministerstvo kompletně hradilo všechny náklady. A to je ten ekonomický model, o kterém mluvím.

0/0
31.1.2015 23:20

J14a78r45e41k 34K91a12l61i33v68o44d75a 7586973431156

To bude jízdenkový mišmaš jako v Polsku...

+4/0
30.1.2015 12:34

V38a83c15l20a78v 63H35a50j90e36k 3176179609

Jo Šíp s VŠE je skutečně dopravní expert. A na tom nic nemění ani to že 3 nebo 4 roky řídil České dráhy. Když došlo k nějakému problému, který měl rozhodnou, tak to udělal tak že řekl náměstkům, ať se spolu nějak dohodnou.

0/0
30.1.2015 12:34

A67l39e35x96a89n31d69r 79K90o35s52t25k26a 8312188886194

Říkáte, pracoval dle hesla: Kdo nic nedělá, nic nezkazí?

0/0
30.1.2015 12:36

V21a56c81l78a98v 60H96a53j75e34k 3256209899

Ne, to bychom mu křivdil,ale nevěnoval se vlastnímu praktickému řízení firmy, ale podstatě plnil úlohu ministerstva, tj. připravoval rozparcelování ČD na provozování dráhy, dálkovou a regionální osobní dopravu, vyčlenění nákladní dopravy. Tedy v roce 1994 připravoval stav, ke kterému se od roku 2003 do současnosti došlo postupnýmu kroky.  takže spíše se pohyboval v teoretické rovině.

0/0
30.1.2015 12:42

V42i64k93t53o71r 10N15á49r60o17ž21n44ý 3589922788

Jeho kroky přišly tehdejší dráhy na miliardy korun.

Když oddělil nákladní dopravu od osobní..a najednou ve stanici byli místo jednoho přednosty dva přednostové. Místo jednoho služebního auta dvě služební auta a místo jedné sekretářky dvě sekretářky...

Natolik zvýšil náklady firmy , že jeho nástupce to zasa všechno uváděl do stavu před Šípem....

+1/0
30.1.2015 13:20

V66a62c46l13a42v 12H27a94j60e77k 3886409749

No ono tak úplně nebylo. Záleželo na regionu, jak se k tom,u postavil. Třeba v ústeckém kraji se počet přednostů sníži z 90 na cca 60. Obecně se počet vedoucích pracovníků nezměnil a rozdíl mezi platem přednostou a náměstkem či dozorčím nebyl rozhodně tak velký aby to dělalo takové částky. A služební auta měly jen ty největší stanice a nemyslím že se se kvůli rozdělení dokupovala. Většinou zůstala u provozních přednostů a půjčovali si je.

0/0
30.1.2015 13:33

M98i46r55o44s63l79a44v 20Z60i32k77m45u88n14d 7719943734663

Ať měl Šíp jakékoli minusy, tak to byly na ČD "zlaté časy" ve srovnání s dnešním stavem ... šéfoval cca 100 000 lidem za zlomek toho, co dnešní šéfové se zlomkem lidí ...

+3/0
30.1.2015 14:07

V63a12c14l73a19v 70H77a16j57e40k 3466979929

Z finančního hlediska rozhodně  r. 1989-2003 lepšími časy nebyly a důsledkem bylo výrazné zhoršení stavu všeho, zejména kolejových vozidel, a jeho minimální inovace a zhoršená údržba. Tedy současný stav je důsledkem devastace ČD jeho vlastníkem. Přitom nyní používaná metodika financování osobní dopravy formou závazku objednavatele byla známá už v roce 1989 za komančů. Ale Klausovi a spol se nechtělo financovat osobní dopravu.

0/−1
30.1.2015 14:56

J92a21n 73S73ů61r70a 4655983933222

čemu rozumíte vy, pane Hájku? Mám vás citovat jako dopravního experta?

0/0
30.1.2015 17:34

V43a55c12l24a35v 96H22a23j33e64k 3146319769

Otázkou je co je to pojem dopravní expert. Pro mne to byl třeba Jaroslav Kocourek, který je bohužel už několik let po smrti.

0/0
30.1.2015 19:53

J72a94n 71S46ů73r85a 4735863793232

Čemu rozumíte Vy, pane Hájku?

0/0
30.1.2015 20:32

V33a83c51l76a39v 96H43a12j10e63k 3176909399

Železnici určitě více než vy. Mám k tomu potřebné vzdělání i bohaté zkušenosti z praxe. Ale za experta v tom širokém všeobjímajícím obsahu tohoto slova se rozhodně nepovažuji.

0/0
30.1.2015 20:37

J62a68n 63S80ů60r27a 4335733373882

To Vám gratuluji.

0/−2
30.1.2015 20:37

P88e96t11r 65N98o29v35o17t48n56y 3759882899502

Důležite je mit poslední slovo.

+1/0
31.1.2015 0:22

M54a45r82t36i31n 11N31o22v64o13t41n82ý 3146316911364

Taky byste mohl občas komunikovat trochu s větším nadhledem a ten sarkasmus si dopustit. :-/

0/0
31.1.2015 2:11

J62i88ř58í 56E61r87b42e94n 1773134796387

To jméno mi je povědomé, nechodil on taky na idnesácké diskuse?

0/0
30.1.2015 22:29

V98a52c82l86a79v 73H39a15j81e50k 3476169879

Neřekl bych. Ale leckde najdete jeho knih s fotografiemi s železniční tématikou. Byl to skutečně pan železničář,

+1/0
30.1.2015 22:40

P67a83v46e61l 66V45a30ň85h55a29r22a 9988407932910

Uznavam, ze je to opruz a ma to spoustu nevyhod. Na druhou si myslim, ze si na to lidi zvyknou. Presedani z vlaku na bus je bezne a nikdo se nepozastavuje nad tim, ze si musi koupit druhy listek. A navic si myslim, ze se ti dopravci nakonec domluvi, protoze je to vyhodne pro obe strany (oba prepravi vic cestujicich).

0/0
30.1.2015 12:28

R56o49m41a52n 96P50o83l64á60č57e95k 5346579625

Jak se to vezme... 5 párů vlaků... Takže ráno ok, protože pojedou ČD, ale odpoledne už budu muset kupovat...

Jenže pak mi ztratí výhodu tratová jízdenka a už cenově jsem na tom hůře...

Prostě je to hurá akce, která povede akorát ke zhoršení systému...

+1/0
30.1.2015 12:36

P31e80t48r 21P49e73t29r 6573582258453

To je zase blbost, jestli netrvají na uznávání jízdenek tak ať tu soutěž vůbec nevypisují. Představte si, že pojedete někde z vesnice za Ostravou do Chebu a průvodčí vám nebude schopná nacvakat lístek, protože si v tom množství soukromníků nepamatuje, kdo tam jezdí a jaké má tarify (ano, už dneska se s tím celkem často setkávám). Tím skončí taky přestupitelnost mezi vlaky, už nebude možné, abyste v půlce cesty přestoupili třeba z EC na R, protože každý z nich bude provozovat někdo jiný takže musíte koupit buď novou jízdenku nebo s tím rovnou počítat, předem si naplánovat trasu a té se držet (podle toho koupit lístek) a nebo mít prostě smůlu.

Různí dopravci taky znamenají, že vlaky na sebe nebudou nejspíš čekat, takže poslední přípoje prostě nestihnete, jak se to bude řešit s kompenzacemi je taky otázka.

Jestli nebude stát trvat na plné integraci tak ať se na to rovnou v*sere nebo to skončí tak, že soukromníci budou provozovat svoji železniční síť, která bude více či méně nezávislá na čd a té celostátní. A o tuhle možnost tu nikdo nestojí

+1/0
30.1.2015 12:28

J43a17n 23J96e63m73e79l42k45a 1225340

Podle me jsou 2 cesty. Bud se cd nauci i jako statni organizace pruzne pracovat, bude dobre rizena. Pak je podle me skoda ji napriklad pro primestskou dopravu zabijet. Tezko ale muze byt tolik rezijek, investice typu regionova a rekonstrukce starych vagonu, co uz maji jit do srotu misto novych stroju. Pak ma byt co nejvice nedotovanych vlaku a mezi nimi konkurence. Dotovat se maji cd pouze malo, za spoje v okrajovych casech, sitovost, prepravu predmetu atd. U dotovanych spoju, pokud cd budou dobre fungovat a nakupovat Skodu nechat treba jen 30% trati jako motivace soukromnikum. Radsi dotovat a investovat szdc, aby koleje byly konkurence schopne, poplatky za pouziti koleji co nejmensi, aby co nejmene dopravcu muselo brat dotace a byla otevrena soutez. Nebo model prodej jizdenek szdc na nadrazi a rozdelovani dotaci podle prepravenych pasazeru.

0/−1
30.1.2015 11:50

P10e16t62r 89N26i10v80n10i19c49k95ý 3372924975417

Nevidím problém s neuznáváním jízdenek. Každý dopravce jezdí svými vlaky s vlastními jízdenkami. Je na cestujícím, jestli mu fakt tak vadí, že si musí koupi více jízdenek, nebo pojede jiným způsobem (autobusem, autem), nebo zůstane sedět doma. Každého volba.

I dopravce má právo si zvolit, co se mu vyplatí více, jestli uznávat nebo neuznávat jiné jízdenky.

0/−5
30.1.2015 11:17

R60o28m53a28n 37P90o81l37á61č16e76k 5506639935

U státem dotované dopravy to je špatně...

Pokud jedu soukromým busem, který to provozuje na svoje triko, tak ok...

+3/0
30.1.2015 11:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.