Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Další pokus o rychlíkové soutěže. Stát už netrvá na uznávání jízdenek

Ministerstvo dopravy zkusí poněkolikáté vybrat v transparentní soutěži provozovatele státem objednávaných rychlíků. Začne nejmenší možnou zakázkou: pěti páry rychlíků mezi Plzní a Mostem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T70o30m61á53š 38Z63a31h31á26l51k28a 7470742717810

Já jako častý cestující vlakem uznávaná jízdenek chci. Ministerstvo si určitě poradí, jsou placeni z našich daní, tak žádné výmluvy.

6.3.2015 20:54

V25a91c35l74a63v 91H48a72j85e10k 3376919629

Uznávání jízdenek je v podstatě technická záležitost i když na trati Pha-OVA mezi stávajícími dopravci i to je problém. Ale obecně je to problém ekonomický, tedy vymyslet a realizovat podílování tržeb mezi dopravci.

1.2.2015 18:33

J61o17s94e26f 61T63r14ö18g44l 8489772776886

Stát objednává a dotuje rychlíky u ČD. Stát zároveň vysoutěží a bude dotovat rychlíky u dalšího dopravce na trati Plzeň-Most. Stát zároveň reguluje jízdné a kompenzuje povinné slevy (třeba studentské).Za této situace je zcela absurdní nevyžadovat vzájemné uznávání jízdenek a ministr, který o tom jen uvažuje, zasluhuje odvolat IHNED.

Zjednodušeně se dá situace přirovnat k šéfovi, kterému odmítají podřízení spolupracovat a on jim raději ustoupí a z pracovních úkolů sleví. Takového by ho měl generální vyrazit (a ty dva taky).

31.1.2015 22:59

V78a13c18l29a97v 14H75a33j78e91k 3786939869

On je trochu v szizofrenní situaci. Nemůže své podřízené, tedy ČD nutit do nevýhodné smlouvy na které finančně prodělají. Ono to totiž není o uznávání jizdenek, ale o dělbě tržeb.

31.1.2015 23:15

J89o45s24e58f 44T26r23ö35g84l 8239642866566

Proč by měly ČD prodělat? Na objednaných spojích jim stát dorovnává ztrátu včetně mírného zisku. Propad tržeb bude znamenat větší kompenzaci, ČD neprodělají (a podobně ani ten vysoutěžený dopravce).

31.1.2015 23:39

V88a61c76l16a57v 86H96a84j13e68k 3686779799

A že se kolem toho tak dlouho neúspěšně jedná, když je to tak kednoduché??  

(1) Výše prokazatelné ztráty sestanoví jako rozdíl mezi výší ekonomicky oprávněných nákladů zvýšených opřiměřený zisk a celkovými výnosy z provozování veřejné drážní osobní dopravyvlaky regionální a celostátní dopravy. Další podrobnosti jsou zde Vyhláška č. 241/2005 Sb

1.2.2015 0:07

T39o87m86á38š 38Z13a47h66á76l24k71a 7290882427610

Napsal jsem tuto připomínku na Facebookový profil strany ANO. Ať to panu ministrovy vysvětlí.

6.3.2015 20:55
Foto

O75t53a 28L94ö63b21l 8569859716118

Ať na této trati, Most - Plzeň, jede jakýkoliv vlak. Nezrychlí se to. Je to převážně jednokolejní trat, jejíž vedení je ještě z doby Rakouska-Uherska.

31.1.2015 9:24

J84a30n 17Z89e14m42a55n 1896665454826

koloŤok?

30.1.2015 19:24

M47i96r84o36s82l19a32v 84Z62i44k38m96u63n33d 7369253504813

Všichni slintají po špičkové veřejné dopravě jako funguje ve Švýcarsku (a blekotají o tom, kolik tam existuje "soukromých železnic" (počínaje SBB přes BLS, SOB až k malým úzkým .....), které si ovšem nekonkurují (ony si tam dokonce nekonkurují autobusy a vlaky), ale všichni současně kulhají za vytvořením stejných pravidel hry jako v tom vybájeném švýcarském ideálu ... tam všichni jezdí na jednu jízdenku, bez ohledu na které zastávce v automatu je zakoupena - i na autobus z X do Y si můžete koupit jízdenky na železniční zastávce v polích na opačném konci Švýcarska ...

Na trasu z Zermatu na Gornergrat jsem si kupoval jízdenku ve Vispu, z Zermatu mi na jejím základě vydali čipovou kartu pro vstup do turniketu ...

Svým způsobem to podobně funguje i v sousedním Německu. Nechápu, že Ťok, jehož považuji za rozumného člověka tohle neví ... asi mu to jeho (ne)poradci neřekli ...

V tom Švýcarsku to funguje totiž tak, že tam se jezdí podle toho, jak pískají SBB, protože se jezdí podle jedněch předpisů, jsou tam uznávány celostátní slevové karty (GeneralAbo, Halbtax ABO) a to i mnoha městech v jejich MHD ... Představte si, že máte IN KARTU ČD s aplikací roční jízdenka a jezdíte na ní v MHD Praha, Brno, Ostrava ... v rámci Česka nepředstavitelné (TO NEJDE), v rámci Švýcarska NORMÁLNÍ ...

Dokud nebude v železniční dopravě zavedena DIKTATURA zdravého rozumu, tak se nic výrazně nezlepší ...

Podmínkou výběrového řízení by mělo být např. uznávání mezistátních jízdenek nebo jízdenek InterRail ...

Cizinci jezdícím bez problému po celé civilizované Evropě (Holandsko "x" dopravců akceptujících InterRail, podobně ve Švédsku) jsou ukradené žabomyší války českých dopravců v rámci jejich uražené ješitnosti (tedy šéfů a majitelů firem)  ...

30.1.2015 14:05

L26a28d41i10s66l36a28v 26S58a85u20e38r 8737981753264

Jediným a hlavním důvodem proč ministr zrušil nutnost uznávání jízdenek .

 

- České dráhy a jejich odbory budou vždy dělat obstrukce a odmítnou již dopředu uznat jízdenku soukromého dopravce což v reálu opětovně ŽÁDNÁ SOUTĚŽ a zpět k monopolu ČD.

Osobně nejezdím často vlakem (cca 10x do roka), ale od doby co přišla konkurence na směr Praha - Ostrava a zpátky jde pořádně vidět zkvalitnění služeb ČD v Pendolínech, nižší ceny jízdenek atd.

30.1.2015 17:24

R91a15d30e19k 37J37a47n63a85t47a 9495916204352

Jaké onstrukce? Obávám se, že nemáte pravdu.

Už dávno můžete bez problému v pokladně ČD koupit jízdenku do Kraslic, Svobody nad Úpou či Kamenice n.Lipou, třebaže tam jezdí někdo jiný.

V mnoha krajích (Středočeský a Praha, Jihomorasvký, Královehradecký a Pardubický, Liberecký) uznávají ČD i jízdenky krajského integrovaného dopravního systému. ČD také odkajživa uznávají mezinárodní jízdenky vydané kteroukoliv evropskou železnicí. Tržby se samozřejmě přefakturovávají.

30.1.2015 18:43

J79a16n 39S49ů83r29a 4645153963282

Obávám se, že v tomto je přístup ČD a OSŽ velmi podobný. Někdy jim vadí něco, co jim jindy nevadilo. Například soutěž na Jizerskohorskou železnici: tu vyhráli, tak žádné kvičení o znevýhodnění zákonem o veřejných zakázkách či péčí o nádraží. O rok později už řev ohledně Krnova. S uznáváním jízdenek je to to samé. Strašně to omezí železnici, ale jinde se bez problémů dohodli. Bohužel na ČD převládá v myšlení velké části vedoucích zaměstnanců způsob myšlení Vymyslíme, jak to nejde udělat.

30.1.2015 21:50

V98a64c91l72a97v 52H15a64j96e86k 3176439199

Zapoměl jste soutěž na pošumavské lokálky :-)

30.1.2015 22:51

J29a71n 87S89ů93r45a 4795873773332

Máte pravdu. Ale pokud se nepletu, tak ta CD zatím nevadí:-)

30.1.2015 23:17

V48a60c39l32a43v 58H91a96j37e10k 3326909389

A že si pane Sůra ti jedině schopní soukromí dopravci RJ a LE  na trati Praha-Ostrava jízdenky vzájemně uznávají. Nikdo jim v tom přece nebrání a ČD už vůbec ne8-o

1.2.2015 18:58

J72a54n 89S87ů94r43a 4375223483722

A k čemu by jim to bylo? že nějaký sotousek jedouci z prahy do ostravy pojede do pardubic s Rj,pak zas s le? Jde o jednu trať

1.2.2015 19:11

V71a29c29l21a40v 74H21a60j47e20k 3856689349

nebo, že z nějakého důvodu nestihne vlak jednoho dopravce, tak pojede tím nejbližším toho druhého.

1.2.2015 19:23

J47a22n 82S30ů48r93a 4205163193952

Tak si lístek zrušíte v aplikaci jednoho dopravce a koupite u druheho.zabere to tak půl minuty.

1.2.2015 19:27

V48a54c90l92a43v 94H35a21j66e59k 3236399809

Takže dle Vás je vlastně vzájemné uznávání jízdenek zbytečné??

1.2.2015 19:34

J65a62n 87S71ů52r27a 4855843653502

Nikoliv na trasách s přestupy

1.2.2015 19:39

V81a60c17l73a54v 61H65a20j33e39k 3796579719

tomu nerozumím. Jaký je rozdíl mezi trasou Praha -Ova a Praha-Děčín, nebo Plzeň-Most??

1.2.2015 19:42

P15e55t27r 51N72e97c35h55a33n16i18c22k54ý 7523316348370

15 minut před odjezdem ! To je strašně dlouhá doba na rozhodnutí jestli mi to ujede nebo ne

2.2.2015 10:49

V42a40c63l88a50v 20H82a87j61e66k 3146929139

Opravdu?? A to máte z vlastní hlavy nebo jste tu smlouvu viděl? Pan Sůra nám určitě poví o čem byla poslední verze smlouvy8-o

30.1.2015 19:47

V16a50c84l15a25v 65H95a10j43e22k 3666249369

Miroslave a víte nebo alespoň tušíte jaký je za tím ekonomický model ? Tedy clearing mezi dopravci, nebo nebo úhrada bruto nákladů všech dopravců, či jiná varianta???

30.1.2015 19:49

P37e10t64r 41N17o23v88o97t12n47y 3269182269152

A jaky? Bud chcem bordel a nebo sitovost.

31.1.2015 0:19

V16a68c83l46a68v 50H39a12j12e70k 3686479159

fakt ?? Takže když pojedu z Plzně do Mostu s Arriviou na jízdenku ČD, tak dokážu dát do podmínkek že bude uznávat jízdenky ČD, ale když za to nedostane od ČD ani kačku, tak do toho výběrka ani nepůjde. Leda by ministerstvo kompletně hradilo všechny náklady. A to je ten ekonomický model, o kterém mluvím.

31.1.2015 23:20

J67a40r41e95k 50K31a36l83i55v87o95d35a 7956793241176

To bude jízdenkový mišmaš jako v Polsku...

30.1.2015 12:34

V48a46c87l16a49v 90H92a74j37e29k 3556849969

Jo Šíp s VŠE je skutečně dopravní expert. A na tom nic nemění ani to že 3 nebo 4 roky řídil České dráhy. Když došlo k nějakému problému, který měl rozhodnou, tak to udělal tak že řekl náměstkům, ať se spolu nějak dohodnou.

30.1.2015 12:34

A96l61e69x48a75n82d40r 70K16o30s67t93k77a 8322228956494

Říkáte, pracoval dle hesla: Kdo nic nedělá, nic nezkazí?

30.1.2015 12:36

V43a53c59l87a94v 32H31a58j97e28k 3496489309

Ne, to bychom mu křivdil,ale nevěnoval se vlastnímu praktickému řízení firmy, ale podstatě plnil úlohu ministerstva, tj. připravoval rozparcelování ČD na provozování dráhy, dálkovou a regionální osobní dopravu, vyčlenění nákladní dopravy. Tedy v roce 1994 připravoval stav, ke kterému se od roku 2003 do současnosti došlo postupnýmu kroky.  takže spíše se pohyboval v teoretické rovině.

30.1.2015 12:42

V23i12k80t97o58r 89N44á64r57o14ž41n76ý 3779402678

Jeho kroky přišly tehdejší dráhy na miliardy korun.

Když oddělil nákladní dopravu od osobní..a najednou ve stanici byli místo jednoho přednosty dva přednostové. Místo jednoho služebního auta dvě služební auta a místo jedné sekretářky dvě sekretářky...

Natolik zvýšil náklady firmy , že jeho nástupce to zasa všechno uváděl do stavu před Šípem....

30.1.2015 13:20

V48a54c22l70a62v 41H78a21j40e47k 3196669479

No ono tak úplně nebylo. Záleželo na regionu, jak se k tom,u postavil. Třeba v ústeckém kraji se počet přednostů sníži z 90 na cca 60. Obecně se počet vedoucích pracovníků nezměnil a rozdíl mezi platem přednostou a náměstkem či dozorčím nebyl rozhodně tak velký aby to dělalo takové částky. A služební auta měly jen ty největší stanice a nemyslím že se se kvůli rozdělení dokupovala. Většinou zůstala u provozních přednostů a půjčovali si je.

30.1.2015 13:33

M26i26r84o21s31l66a98v 54Z91i96k33m63u15n15d 7779953544563

Ať měl Šíp jakékoli minusy, tak to byly na ČD "zlaté časy" ve srovnání s dnešním stavem ... šéfoval cca 100 000 lidem za zlomek toho, co dnešní šéfové se zlomkem lidí ...

30.1.2015 14:07

V54a90c90l58a72v 36H77a67j80e32k 3686679209

Z finančního hlediska rozhodně  r. 1989-2003 lepšími časy nebyly a důsledkem bylo výrazné zhoršení stavu všeho, zejména kolejových vozidel, a jeho minimální inovace a zhoršená údržba. Tedy současný stav je důsledkem devastace ČD jeho vlastníkem. Přitom nyní používaná metodika financování osobní dopravy formou závazku objednavatele byla známá už v roce 1989 za komančů. Ale Klausovi a spol se nechtělo financovat osobní dopravu.

30.1.2015 14:56

J80a76n 27S41ů87r56a 4645553723672

čemu rozumíte vy, pane Hájku? Mám vás citovat jako dopravního experta?

30.1.2015 17:34

V93a62c25l46a97v 35H72a42j44e91k 3626489919

Otázkou je co je to pojem dopravní expert. Pro mne to byl třeba Jaroslav Kocourek, který je bohužel už několik let po smrti.

30.1.2015 19:53

J34a34n 35S48ů94r88a 4405723693372

Čemu rozumíte Vy, pane Hájku?

30.1.2015 20:32

V65a52c33l38a60v 63H66a10j62e97k 3286329649

Železnici určitě více než vy. Mám k tomu potřebné vzdělání i bohaté zkušenosti z praxe. Ale za experta v tom širokém všeobjímajícím obsahu tohoto slova se rozhodně nepovažuji.

30.1.2015 20:37

J19a20n 40S69ů54r58a 4355323273282

To Vám gratuluji.

30.1.2015 20:37

P38e34t17r 62N30o26v60o82t36n31y 3929872799542

Důležite je mit poslední slovo.

31.1.2015 0:22

M11a44r81t80i35n 61N84o93v16o11t69n38ý 3836576701274

Taky byste mohl občas komunikovat trochu s větším nadhledem a ten sarkasmus si dopustit. :-/

31.1.2015 2:11

J20i11ř42í 35E15r98b35e56n 1143784456467

To jméno mi je povědomé, nechodil on taky na idnesácké diskuse?

30.1.2015 22:29

V44a95c42l26a32v 60H24a52j23e53k 3516919659

Neřekl bych. Ale leckde najdete jeho knih s fotografiemi s železniční tématikou. Byl to skutečně pan železničář,

30.1.2015 22:40

P52a40v10e60l 59V87a76ň34h64a13r81a 9858467292950

Uznavam, ze je to opruz a ma to spoustu nevyhod. Na druhou si myslim, ze si na to lidi zvyknou. Presedani z vlaku na bus je bezne a nikdo se nepozastavuje nad tim, ze si musi koupit druhy listek. A navic si myslim, ze se ti dopravci nakonec domluvi, protoze je to vyhodne pro obe strany (oba prepravi vic cestujicich).

30.1.2015 12:28

R71o15m37a21n 61P96o56l73á96č56e90k 5436489555

Jak se to vezme... 5 párů vlaků... Takže ráno ok, protože pojedou ČD, ale odpoledne už budu muset kupovat...

Jenže pak mi ztratí výhodu tratová jízdenka a už cenově jsem na tom hůře...

Prostě je to hurá akce, která povede akorát ke zhoršení systému...

30.1.2015 12:36

P94e55t52r 28P57e69t19r 6403382448453

To je zase blbost, jestli netrvají na uznávání jízdenek tak ať tu soutěž vůbec nevypisují. Představte si, že pojedete někde z vesnice za Ostravou do Chebu a průvodčí vám nebude schopná nacvakat lístek, protože si v tom množství soukromníků nepamatuje, kdo tam jezdí a jaké má tarify (ano, už dneska se s tím celkem často setkávám). Tím skončí taky přestupitelnost mezi vlaky, už nebude možné, abyste v půlce cesty přestoupili třeba z EC na R, protože každý z nich bude provozovat někdo jiný takže musíte koupit buď novou jízdenku nebo s tím rovnou počítat, předem si naplánovat trasu a té se držet (podle toho koupit lístek) a nebo mít prostě smůlu.

Různí dopravci taky znamenají, že vlaky na sebe nebudou nejspíš čekat, takže poslední přípoje prostě nestihnete, jak se to bude řešit s kompenzacemi je taky otázka.

Jestli nebude stát trvat na plné integraci tak ať se na to rovnou v*sere nebo to skončí tak, že soukromníci budou provozovat svoji železniční síť, která bude více či méně nezávislá na čd a té celostátní. A o tuhle možnost tu nikdo nestojí

30.1.2015 12:28

J23a93n 56J77e97m27e69l81k14a 1835380

Podle me jsou 2 cesty. Bud se cd nauci i jako statni organizace pruzne pracovat, bude dobre rizena. Pak je podle me skoda ji napriklad pro primestskou dopravu zabijet. Tezko ale muze byt tolik rezijek, investice typu regionova a rekonstrukce starych vagonu, co uz maji jit do srotu misto novych stroju. Pak ma byt co nejvice nedotovanych vlaku a mezi nimi konkurence. Dotovat se maji cd pouze malo, za spoje v okrajovych casech, sitovost, prepravu predmetu atd. U dotovanych spoju, pokud cd budou dobre fungovat a nakupovat Skodu nechat treba jen 30% trati jako motivace soukromnikum. Radsi dotovat a investovat szdc, aby koleje byly konkurence schopne, poplatky za pouziti koleji co nejmensi, aby co nejmene dopravcu muselo brat dotace a byla otevrena soutez. Nebo model prodej jizdenek szdc na nadrazi a rozdelovani dotaci podle prepravenych pasazeru.

30.1.2015 11:50

P54e32t75r 24N36i18v39n83i39c55k85ý 3562884595777

Nevidím problém s neuznáváním jízdenek. Každý dopravce jezdí svými vlaky s vlastními jízdenkami. Je na cestujícím, jestli mu fakt tak vadí, že si musí koupi více jízdenek, nebo pojede jiným způsobem (autobusem, autem), nebo zůstane sedět doma. Každého volba.

I dopravce má právo si zvolit, co se mu vyplatí více, jestli uznávat nebo neuznávat jiné jízdenky.

30.1.2015 11:17

R77o64m90a85n 61P74o97l76á26č83e61k 5266299585

U státem dotované dopravy to je špatně...

Pokud jedu soukromým busem, který to provozuje na svoje triko, tak ok...

30.1.2015 11:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.