Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Další pokus o rychlíkové soutěže. Stát už netrvá na uznávání jízdenek

Ministerstvo dopravy zkusí poněkolikáté vybrat v transparentní soutěži provozovatele státem objednávaných rychlíků. Začne nejmenší možnou zakázkou: pěti páry rychlíků mezi Plzní a Mostem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T73o91m72á10š 52Z23a40h92á69l89k97a 7410402487600

Já jako častý cestující vlakem uznávaná jízdenek chci. Ministerstvo si určitě poradí, jsou placeni z našich daní, tak žádné výmluvy.

0/0
6.3.2015 20:54

V11a90c11l19a39v 28H24a15j78e17k 3616829819

Uznávání jízdenek je v podstatě technická záležitost i když na trati Pha-OVA mezi stávajícími dopravci i to je problém. Ale obecně je to problém ekonomický, tedy vymyslet a realizovat podílování tržeb mezi dopravci.

0/0
1.2.2015 18:33

J68o43s56e48f 78T46r79ö20g26l 8889662476866

Stát objednává a dotuje rychlíky u ČD. Stát zároveň vysoutěží a bude dotovat rychlíky u dalšího dopravce na trati Plzeň-Most. Stát zároveň reguluje jízdné a kompenzuje povinné slevy (třeba studentské).Za této situace je zcela absurdní nevyžadovat vzájemné uznávání jízdenek a ministr, který o tom jen uvažuje, zasluhuje odvolat IHNED.

Zjednodušeně se dá situace přirovnat k šéfovi, kterému odmítají podřízení spolupracovat a on jim raději ustoupí a z pracovních úkolů sleví. Takového by ho měl generální vyrazit (a ty dva taky).

+2/−1
31.1.2015 22:59

V90a69c36l79a60v 77H44a12j75e40k 3746659259

On je trochu v szizofrenní situaci. Nemůže své podřízené, tedy ČD nutit do nevýhodné smlouvy na které finančně prodělají. Ono to totiž není o uznávání jizdenek, ale o dělbě tržeb.

+1/−1
31.1.2015 23:15

J81o67s23e64f 48T69r40ö71g58l 8229512286936

Proč by měly ČD prodělat? Na objednaných spojích jim stát dorovnává ztrátu včetně mírného zisku. Propad tržeb bude znamenat větší kompenzaci, ČD neprodělají (a podobně ani ten vysoutěžený dopravce).

0/0
31.1.2015 23:39

V59a37c43l21a33v 63H31a47j57e87k 3346279399

A že se kolem toho tak dlouho neúspěšně jedná, když je to tak kednoduché??  

(1) Výše prokazatelné ztráty sestanoví jako rozdíl mezi výší ekonomicky oprávněných nákladů zvýšených opřiměřený zisk a celkovými výnosy z provozování veřejné drážní osobní dopravyvlaky regionální a celostátní dopravy. Další podrobnosti jsou zde Vyhláška č. 241/2005 Sb

0/0
1.2.2015 0:07

T27o79m16á37š 68Z90a32h96á77l65k55a 7760292357740

Napsal jsem tuto připomínku na Facebookový profil strany ANO. Ať to panu ministrovy vysvětlí.

0/0
6.3.2015 20:55
Foto

O37t78a 27L17ö85b10l 8499109906518

Ať na této trati, Most - Plzeň, jede jakýkoliv vlak. Nezrychlí se to. Je to převážně jednokolejní trat, jejíž vedení je ještě z doby Rakouska-Uherska.

+2/0
31.1.2015 9:24

J76a53n 28Z66e92m43a94n 1346315884346

koloŤok?

0/0
30.1.2015 19:24

M44i89r31o29s31l25a92v 80Z65i91k96m87u93n68d 7399803484263

Všichni slintají po špičkové veřejné dopravě jako funguje ve Švýcarsku (a blekotají o tom, kolik tam existuje "soukromých železnic" (počínaje SBB přes BLS, SOB až k malým úzkým .....), které si ovšem nekonkurují (ony si tam dokonce nekonkurují autobusy a vlaky), ale všichni současně kulhají za vytvořením stejných pravidel hry jako v tom vybájeném švýcarském ideálu ... tam všichni jezdí na jednu jízdenku, bez ohledu na které zastávce v automatu je zakoupena - i na autobus z X do Y si můžete koupit jízdenky na železniční zastávce v polích na opačném konci Švýcarska ...

Na trasu z Zermatu na Gornergrat jsem si kupoval jízdenku ve Vispu, z Zermatu mi na jejím základě vydali čipovou kartu pro vstup do turniketu ...

Svým způsobem to podobně funguje i v sousedním Německu. Nechápu, že Ťok, jehož považuji za rozumného člověka tohle neví ... asi mu to jeho (ne)poradci neřekli ...

V tom Švýcarsku to funguje totiž tak, že tam se jezdí podle toho, jak pískají SBB, protože se jezdí podle jedněch předpisů, jsou tam uznávány celostátní slevové karty (GeneralAbo, Halbtax ABO) a to i mnoha městech v jejich MHD ... Představte si, že máte IN KARTU ČD s aplikací roční jízdenka a jezdíte na ní v MHD Praha, Brno, Ostrava ... v rámci Česka nepředstavitelné (TO NEJDE), v rámci Švýcarska NORMÁLNÍ ...

Dokud nebude v železniční dopravě zavedena DIKTATURA zdravého rozumu, tak se nic výrazně nezlepší ...

Podmínkou výběrového řízení by mělo být např. uznávání mezistátních jízdenek nebo jízdenek InterRail ...

Cizinci jezdícím bez problému po celé civilizované Evropě (Holandsko "x" dopravců akceptujících InterRail, podobně ve Švédsku) jsou ukradené žabomyší války českých dopravců v rámci jejich uražené ješitnosti (tedy šéfů a majitelů firem)  ...

+18/0
30.1.2015 14:05

L89a26d88i63s59l25a72v 64S14a44u70e31r 8557391113404

Jediným a hlavním důvodem proč ministr zrušil nutnost uznávání jízdenek .

 

- České dráhy a jejich odbory budou vždy dělat obstrukce a odmítnou již dopředu uznat jízdenku soukromého dopravce což v reálu opětovně ŽÁDNÁ SOUTĚŽ a zpět k monopolu ČD.

Osobně nejezdím často vlakem (cca 10x do roka), ale od doby co přišla konkurence na směr Praha - Ostrava a zpátky jde pořádně vidět zkvalitnění služeb ČD v Pendolínech, nižší ceny jízdenek atd.

+3/−3
30.1.2015 17:24

R46a56d97e85k 69J16a67n43a98t54a 9875586584372

Jaké onstrukce? Obávám se, že nemáte pravdu.

Už dávno můžete bez problému v pokladně ČD koupit jízdenku do Kraslic, Svobody nad Úpou či Kamenice n.Lipou, třebaže tam jezdí někdo jiný.

V mnoha krajích (Středočeský a Praha, Jihomorasvký, Královehradecký a Pardubický, Liberecký) uznávají ČD i jízdenky krajského integrovaného dopravního systému. ČD také odkajživa uznávají mezinárodní jízdenky vydané kteroukoliv evropskou železnicí. Tržby se samozřejmě přefakturovávají.

0/0
30.1.2015 18:43

J22a94n 77S43ů14r98a 4695833743582

Obávám se, že v tomto je přístup ČD a OSŽ velmi podobný. Někdy jim vadí něco, co jim jindy nevadilo. Například soutěž na Jizerskohorskou železnici: tu vyhráli, tak žádné kvičení o znevýhodnění zákonem o veřejných zakázkách či péčí o nádraží. O rok později už řev ohledně Krnova. S uznáváním jízdenek je to to samé. Strašně to omezí železnici, ale jinde se bez problémů dohodli. Bohužel na ČD převládá v myšlení velké části vedoucích zaměstnanců způsob myšlení Vymyslíme, jak to nejde udělat.

+2/−1
30.1.2015 21:50

V64a27c80l32a59v 20H61a94j56e56k 3216419949

Zapoměl jste soutěž na pošumavské lokálky :-)

0/0
30.1.2015 22:51

J78a20n 32S82ů89r19a 4715653233372

Máte pravdu. Ale pokud se nepletu, tak ta CD zatím nevadí:-)

0/0
30.1.2015 23:17

V90a49c91l86a50v 39H41a56j71e97k 3426689879

A že si pane Sůra ti jedině schopní soukromí dopravci RJ a LE  na trati Praha-Ostrava jízdenky vzájemně uznávají. Nikdo jim v tom přece nebrání a ČD už vůbec ne8-o

0/0
1.2.2015 18:58

J82a17n 32S46ů58r41a 4125473943262

A k čemu by jim to bylo? že nějaký sotousek jedouci z prahy do ostravy pojede do pardubic s Rj,pak zas s le? Jde o jednu trať

+1/0
1.2.2015 19:11

V26a67c21l30a19v 59H22a19j45e37k 3356419409

nebo, že z nějakého důvodu nestihne vlak jednoho dopravce, tak pojede tím nejbližším toho druhého.

0/0
1.2.2015 19:23

J71a68n 31S63ů10r84a 4225973363892

Tak si lístek zrušíte v aplikaci jednoho dopravce a koupite u druheho.zabere to tak půl minuty.

+1/−1
1.2.2015 19:27

V36a24c60l52a60v 39H63a74j41e73k 3336339759

Takže dle Vás je vlastně vzájemné uznávání jízdenek zbytečné??

0/0
1.2.2015 19:34

J30a30n 80S44ů61r62a 4155423553522

Nikoliv na trasách s přestupy

+1/0
1.2.2015 19:39

V45a62c25l94a40v 26H35a95j89e35k 3416969699

tomu nerozumím. Jaký je rozdíl mezi trasou Praha -Ova a Praha-Děčín, nebo Plzeň-Most??

0/0
1.2.2015 19:42

P66e98t81r 55N69e94c60h18a17n95i48c11k81ý 7643326588920

15 minut před odjezdem ! To je strašně dlouhá doba na rozhodnutí jestli mi to ujede nebo ne

0/0
2.2.2015 10:49

V92a43c82l77a96v 37H65a97j46e48k 3456839969

Opravdu?? A to máte z vlastní hlavy nebo jste tu smlouvu viděl? Pan Sůra nám určitě poví o čem byla poslední verze smlouvy8-o

0/0
30.1.2015 19:47

V90a77c59l62a81v 62H16a92j19e81k 3476449489

Miroslave a víte nebo alespoň tušíte jaký je za tím ekonomický model ? Tedy clearing mezi dopravci, nebo nebo úhrada bruto nákladů všech dopravců, či jiná varianta???

0/0
30.1.2015 19:49

P24e24t22r 75N92o75v12o96t90n57y 3289722399432

A jaky? Bud chcem bordel a nebo sitovost.

0/0
31.1.2015 0:19

V82a18c30l59a76v 20H25a27j88e47k 3106129269

fakt ?? Takže když pojedu z Plzně do Mostu s Arriviou na jízdenku ČD, tak dokážu dát do podmínkek že bude uznávat jízdenky ČD, ale když za to nedostane od ČD ani kačku, tak do toho výběrka ani nepůjde. Leda by ministerstvo kompletně hradilo všechny náklady. A to je ten ekonomický model, o kterém mluvím.

0/0
31.1.2015 23:20

J65a82r20e95k 48K39a81l22i53v32o52d71a 7426853161426

To bude jízdenkový mišmaš jako v Polsku...

+4/0
30.1.2015 12:34

V59a85c33l47a78v 96H71a59j15e36k 3286309359

Jo Šíp s VŠE je skutečně dopravní expert. A na tom nic nemění ani to že 3 nebo 4 roky řídil České dráhy. Když došlo k nějakému problému, který měl rozhodnou, tak to udělal tak že řekl náměstkům, ať se spolu nějak dohodnou.

0/0
30.1.2015 12:34

A75l21e72x76a20n29d85r 93K19o88s89t26k89a 8592658586264

Říkáte, pracoval dle hesla: Kdo nic nedělá, nic nezkazí?

0/0
30.1.2015 12:36

V89a14c82l67a12v 23H62a32j29e93k 3336159699

Ne, to bychom mu křivdil,ale nevěnoval se vlastnímu praktickému řízení firmy, ale podstatě plnil úlohu ministerstva, tj. připravoval rozparcelování ČD na provozování dráhy, dálkovou a regionální osobní dopravu, vyčlenění nákladní dopravy. Tedy v roce 1994 připravoval stav, ke kterému se od roku 2003 do současnosti došlo postupnýmu kroky.  takže spíše se pohyboval v teoretické rovině.

0/0
30.1.2015 12:42

V29i18k56t46o41r 58N75á61r23o10ž21n32ý 3699942178

Jeho kroky přišly tehdejší dráhy na miliardy korun.

Když oddělil nákladní dopravu od osobní..a najednou ve stanici byli místo jednoho přednosty dva přednostové. Místo jednoho služebního auta dvě služební auta a místo jedné sekretářky dvě sekretářky...

Natolik zvýšil náklady firmy , že jeho nástupce to zasa všechno uváděl do stavu před Šípem....

+1/0
30.1.2015 13:20

V57a29c41l23a43v 24H31a45j62e32k 3626589509

No ono tak úplně nebylo. Záleželo na regionu, jak se k tom,u postavil. Třeba v ústeckém kraji se počet přednostů sníži z 90 na cca 60. Obecně se počet vedoucích pracovníků nezměnil a rozdíl mezi platem přednostou a náměstkem či dozorčím nebyl rozhodně tak velký aby to dělalo takové částky. A služební auta měly jen ty největší stanice a nemyslím že se se kvůli rozdělení dokupovala. Většinou zůstala u provozních přednostů a půjčovali si je.

0/0
30.1.2015 13:33

M56i25r95o79s34l89a80v 43Z79i57k10m88u95n12d 7899923594963

Ať měl Šíp jakékoli minusy, tak to byly na ČD "zlaté časy" ve srovnání s dnešním stavem ... šéfoval cca 100 000 lidem za zlomek toho, co dnešní šéfové se zlomkem lidí ...

+3/0
30.1.2015 14:07

V16a15c14l13a87v 80H88a90j47e82k 3546349829

Z finančního hlediska rozhodně  r. 1989-2003 lepšími časy nebyly a důsledkem bylo výrazné zhoršení stavu všeho, zejména kolejových vozidel, a jeho minimální inovace a zhoršená údržba. Tedy současný stav je důsledkem devastace ČD jeho vlastníkem. Přitom nyní používaná metodika financování osobní dopravy formou závazku objednavatele byla známá už v roce 1989 za komančů. Ale Klausovi a spol se nechtělo financovat osobní dopravu.

0/−1
30.1.2015 14:56

J82a18n 28S45ů27r29a 4865423883612

čemu rozumíte vy, pane Hájku? Mám vás citovat jako dopravního experta?

0/0
30.1.2015 17:34

V37a98c28l51a26v 40H33a38j85e64k 3256569539

Otázkou je co je to pojem dopravní expert. Pro mne to byl třeba Jaroslav Kocourek, který je bohužel už několik let po smrti.

0/0
30.1.2015 19:53

J47a68n 44S16ů88r85a 4165353183952

Čemu rozumíte Vy, pane Hájku?

0/0
30.1.2015 20:32

V73a91c69l59a84v 69H15a26j17e53k 3776159839

Železnici určitě více než vy. Mám k tomu potřebné vzdělání i bohaté zkušenosti z praxe. Ale za experta v tom širokém všeobjímajícím obsahu tohoto slova se rozhodně nepovažuji.

0/0
30.1.2015 20:37

J45a63n 58S66ů19r96a 4895183363392

To Vám gratuluji.

0/−2
30.1.2015 20:37

P70e59t11r 21N40o10v36o63t53n40y 3349362809652

Důležite je mit poslední slovo.

+1/0
31.1.2015 0:22

M54a62r32t68i56n 71N78o48v62o32t79n56ý 3316766191444

Taky byste mohl občas komunikovat trochu s větším nadhledem a ten sarkasmus si dopustit. :-/

0/0
31.1.2015 2:11

J10i69ř44í 30E20r58b73e39n 1153894536107

To jméno mi je povědomé, nechodil on taky na idnesácké diskuse?

0/0
30.1.2015 22:29

V46a79c57l64a96v 13H13a85j37e42k 3466579909

Neřekl bych. Ale leckde najdete jeho knih s fotografiemi s železniční tématikou. Byl to skutečně pan železničář,

+1/0
30.1.2015 22:40

P36a30v63e19l 33V26a28ň52h70a89r15a 9698177802330

Uznavam, ze je to opruz a ma to spoustu nevyhod. Na druhou si myslim, ze si na to lidi zvyknou. Presedani z vlaku na bus je bezne a nikdo se nepozastavuje nad tim, ze si musi koupit druhy listek. A navic si myslim, ze se ti dopravci nakonec domluvi, protoze je to vyhodne pro obe strany (oba prepravi vic cestujicich).

0/0
30.1.2015 12:28

R27o78m13a70n 41P68o14l67á82č52e27k 5906809125

Jak se to vezme... 5 párů vlaků... Takže ráno ok, protože pojedou ČD, ale odpoledne už budu muset kupovat...

Jenže pak mi ztratí výhodu tratová jízdenka a už cenově jsem na tom hůře...

Prostě je to hurá akce, která povede akorát ke zhoršení systému...

+1/0
30.1.2015 12:36

P62e22t52r 22P83e38t19r 6303802728343

To je zase blbost, jestli netrvají na uznávání jízdenek tak ať tu soutěž vůbec nevypisují. Představte si, že pojedete někde z vesnice za Ostravou do Chebu a průvodčí vám nebude schopná nacvakat lístek, protože si v tom množství soukromníků nepamatuje, kdo tam jezdí a jaké má tarify (ano, už dneska se s tím celkem často setkávám). Tím skončí taky přestupitelnost mezi vlaky, už nebude možné, abyste v půlce cesty přestoupili třeba z EC na R, protože každý z nich bude provozovat někdo jiný takže musíte koupit buď novou jízdenku nebo s tím rovnou počítat, předem si naplánovat trasu a té se držet (podle toho koupit lístek) a nebo mít prostě smůlu.

Různí dopravci taky znamenají, že vlaky na sebe nebudou nejspíš čekat, takže poslední přípoje prostě nestihnete, jak se to bude řešit s kompenzacemi je taky otázka.

Jestli nebude stát trvat na plné integraci tak ať se na to rovnou v*sere nebo to skončí tak, že soukromníci budou provozovat svoji železniční síť, která bude více či méně nezávislá na čd a té celostátní. A o tuhle možnost tu nikdo nestojí

+1/0
30.1.2015 12:28

J56a74n 88J52e93m89e32l79k67a 1585380

Podle me jsou 2 cesty. Bud se cd nauci i jako statni organizace pruzne pracovat, bude dobre rizena. Pak je podle me skoda ji napriklad pro primestskou dopravu zabijet. Tezko ale muze byt tolik rezijek, investice typu regionova a rekonstrukce starych vagonu, co uz maji jit do srotu misto novych stroju. Pak ma byt co nejvice nedotovanych vlaku a mezi nimi konkurence. Dotovat se maji cd pouze malo, za spoje v okrajovych casech, sitovost, prepravu predmetu atd. U dotovanych spoju, pokud cd budou dobre fungovat a nakupovat Skodu nechat treba jen 30% trati jako motivace soukromnikum. Radsi dotovat a investovat szdc, aby koleje byly konkurence schopne, poplatky za pouziti koleji co nejmensi, aby co nejmene dopravcu muselo brat dotace a byla otevrena soutez. Nebo model prodej jizdenek szdc na nadrazi a rozdelovani dotaci podle prepravenych pasazeru.

0/−1
30.1.2015 11:50

P74e25t32r 13N68i47v21n90i41c45k26ý 3892584475917

Nevidím problém s neuznáváním jízdenek. Každý dopravce jezdí svými vlaky s vlastními jízdenkami. Je na cestujícím, jestli mu fakt tak vadí, že si musí koupi více jízdenek, nebo pojede jiným způsobem (autobusem, autem), nebo zůstane sedět doma. Každého volba.

I dopravce má právo si zvolit, co se mu vyplatí více, jestli uznávat nebo neuznávat jiné jízdenky.

0/−5
30.1.2015 11:17

R85o77m71a13n 45P15o78l24á65č78e60k 5726919305

U státem dotované dopravy to je špatně...

Pokud jedu soukromým busem, který to provozuje na svoje triko, tak ok...

+3/0
30.1.2015 11:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.