Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dráhy odpustily výrobci lokomotiv pokutu. Teď hrozí, že zaplatí samy

České dráhy odpustily Škodě penále za pozdní dodání elektrických jednotek Regiopanter. To se nelíbí kontrolorům ministerstva financí a hrozí, že dopravce bude muset vracet přes čtvrt miliardy z přidělené dotace.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

S87t74a68n63i78s98l82a98v 86T41e37s60a59ř 9507404162364

Hlavně bych nechal prověřit, jestli náhodou za "odpuštění" nedostal "odpustek"

0/0
4.2.2015 18:25
Foto

M78i94l19o78š 65H59o88v43o52r19k15a 2660653456547

Nezapomeňte se podívat do jiných zemí. Podívejte se jaké zastoupení mají Siemensy v Německu... Tak jako jsou Němci rádi za to, že jim na drahách jezdí německé Siemensy, tak přeci musí být i Čech rád, že jezdí v českém vlaku! Neřeknu, kdyby ty vlaky stály za starou bačkoru, ale jedná se o kvalitní české výrobky! Chraňme si národní poklady a važme si jich, už nám jich moc nezbývá!

0/0
3.2.2015 2:48

A10n36n91a 73B56e43z64o34u37c24k59á 9933371970346

Pokutu bych chápala v případě, že by vlaky nejezdily... Tohle je šikana! ČD se zachovaly kolegiálně, nevidím v tom problém.

0/0
3.2.2015 2:35

Z31d85e13n23e37k 36Š81i53t18i78n59a 2843238480935

Peníze z jedné kapsy do druhé. Hlavně, že je o čem psát.

0/0
2.2.2015 22:09

R65o44m32a32n 92R92y15š84a16v10ý 7860317616446

Pokud Škoda dodala vlaky včas alespoň na zkušební provoz, je to pro ČD vlastně výhodné. Ještě není nic zaplacené a můžou se tak vychytat mouchy než bude vše předáno. A navíc cestující už jezdí, takže platí. Tak proč jim za to dávat pokutu

+1/0
2.2.2015 15:29
Foto

B10o35h60u28m91i24l 76P68r40o24c68h96á23z64k47a 2743891563551

Jasná věc, cestující to bez reptání zaplatí, ač si většina z nich do Regiopanděra nikdy nesedne. Tuhle jsem jel z Masaryčky do svého vidlákova za Prahou nepopsatelně špinavým retropantografem.

0/−3
31.1.2015 21:30

R77a39d46e54k 43J42a89n98a62t19a 9295316504742

Uvedl jste špatný příklad. Zrovna narazit na ten starý paňták je už spíš štěstí. Ve všední dny jezdí myslím už jen 4 soupravy (hodně přes 90% tvoří CItyElefanty). O víkendu nejezdí žádné.

+3/0
31.1.2015 22:24
Foto

B52o31h56u96m49i22l 23P42r46o51c17h54á34z61k90a 2263191863311

Mně nevadí, že je starý a omšelý, koneckonců je například pro cestování s bicyklem docela dobře uspořádaný, ale z té všudypřítomné špíny je mi opravdu mdlo.

0/0
1.2.2015 9:05

M82i86l54a53n 78W82e88l55s69e43r 5362508248151

Dráhy neodpustili pokutu. Odpustili ji konkrétní lidé.

+3/0
31.1.2015 20:54

J86a92r42o95s98l46a34v 97S79o88b34o40t10k94a 6489903187834

Čechovi vadí, že státní zakázka z jeho vlastních daní zůstala doma ? Myslí si snad Čech, že podobnou zakázku v Nemecku nebo v Rakousku by mohl vyhrát někdo jiný než Siemens ? Vůbec celá historie nákupů ČD je  typickou ukázkou českého kocourkova, počínaje pendolinem až po raijjety, Zjednodušeně řečeno, pokud si od rakušáka nekoupíme jeho vlaky, tak tam jezdit nebudem. A čecháček je ještě rád, že sousedovi z Plzně chcípla koza.

+11/−7
31.1.2015 15:39

D66u40š34a65n 65D98i73t20r93i67c44h 3598566943479

VY si snad děláte srandu? Jak poznám že zakázka zůstala doma?

Historka z USA. Někde potřebovali speciální jeřáb, nebo co a zadali to USA firmě, přestože to bylo dražší. Nakonec se zjistilo že byl celý vyrobený v Japonsku a ta konkurenční Japonská levější firma ho plánovala vyrobit v USA.

To jenom na okraj.

+3/−1
31.1.2015 16:40

J21a97r21o75s21l31a92v 87S86o86b18o28t80k12a 6109303387424

A vy jste z Marsu? Neexistuje snad v Plzni jakási Škoda Transportation, kde pracují převářně čeští dělníci a inženýři se stoletou historií ? Je snad většina vlaků na naších železnicích vyrobena v Austrálii ? Spadla snad lokomotiva Messerschmidt z Měsíce, vy troubo ?

+3/−4
31.1.2015 16:55

T40o12m33a96s 13N36o12v71o43t79n35y 3341696938659

Myslíte tu firmu, co se jí musí ušít VŘ na míru, aby ho vůbec měla šanci vyhrát? A když to nevyjde a někdo rozumný v ČD (asi jeden z mála) nakupuje v zahraničí, tak ta "česká" firma se s ním chce ještě soudit aby si nemohl pořídit vozidla, která potřebuje?

+4/0
31.1.2015 23:58

J95a50n 48S52ů53r95a 4845543633222

Toto byla zakázka mj. za evropské penize.

0/0
31.1.2015 17:24

T43o72m20a85s 32N85o48v62o57t56n74y 3191786678199

Myslíte tu kyperskou firmu co vyrábí v Plzni vlaky, které kromě ČD a Slováků nikdo nechce? Co dostává zakázky ne kvůli vozidlům, ale kvůli provizím všech zúčastněných? Proč má skryté vlastníky?

+2/0
31.1.2015 23:56

R52o24m28a65n 85R24y53š38a92v56ý 7410157646416

Jakou kyperskou firmu máte na mysli? V Plzni znám jen jednu firmu, která vyrábí vlaky, a tam je většina vlastníků Čechů.

0/0
2.2.2015 15:56

J91a90r59e78k 10K27a80l48i58v98o16d25a 7476463181266

Přesně. Nejlépe to zhodnotil jeden německý fíra: U nás co není Siemens, nemá šanci. Stačí se podívat na německý schvalovací proces ČD 380 a vše je jasné.

0/0
1.2.2015 3:18

J42a91n 91S77ů44r27a 4275453213972

Tak určitě: typický Siemens:http://www.railwaybulletin.com/2014/09/deutsche-bahn-and-pesa-sign-dmu-deal

+2/0
1.2.2015 8:41

J25a16r34e71k 78K57a55l16i26v50o19d76a 7856763591726

Pane Sůra, to jste mi tak trochu nahrál. Chtěl jsem to původně k ČD 380 přidat, ale nechtělo se mi to hledat. Ale když jinak nedáte....

Němci dělají s Pesa Linky úplně stejné obstrukce: http://inforail.pl/text.php?id=68824&from=tag

Jenom jsem zvědavý, co se bude dít, až dorazí nové škodovácké push-pully, pak se ukáže.

0/0
1.2.2015 15:35

J23a11n 83S46ů64r53a 4315763183932

Vy jste ale psal, že si tam nikdo jiný, než Siemens neškrtne. Jen jsem ukázal, že si škrtne:-)

0/0
1.2.2015 20:59

J95a47r97e98k 98K80a44l82i98v45o36d60a 7836983891746

Ale já jsem doložil, že neškrtne. Pokud už si někdo něco cizího v Německu koupí  (Pesa-Linky), nebo hrozí, že by si po schválení něčeho cizího něco mohl koupit (109E), prostě to administrativně zablokujou. Kolik let už trvá schvalovací proces 109E? A jak jsem psal, jsem zvědavý na nové škodovácké push-pully, kolik času a peněz bude při schvalování stát tahle sranda...

0/0
2.2.2015 1:03

D67a60v70i36d 75Š50a67f66r40á49n85e47k 5837244327863

Konkrétně v SRN jsou na Siemens docela naštvaní kvůli praskajícím osám na ICE-T, od kterých se Siemens distancoval. DB tak platí bance půjčku, zatímco vlaky dva roky stály a teď můžou jezdit jen bez naklánění.

Důsledek je, že DB má nové vlaky třeba od kanadského Bombardieru (BR 425), nebo francouzského Alstomu (BR 430)

+2/0
1.2.2015 15:25

P16e35t35r 77Š96r31á54m71e78k 4854773778388

Paradoxní je, že Škodovka jim nic neodpustí. Viz. třeba stížnosti k antimonopolnímu úřadu... Kvůli tomu, že ČD koupili osvědčené na místo toho, aby nechaly Škodovku vyvíjet, vychytávat chyby a zpožďovat dodávky. Viz. zpožděné dodávky elektrických lokomotiv řady 380 atd. ČD se chabě brání. Jinde by si firma jako Škoda naopak snažila zákazníka držet na své straně.

+7/0
31.1.2015 14:25

M40a11r48t20i14n 69Ž31e86l42i36n45s75k71ý 9338579239762

Vseobecna poznamka. Prijde mi divne, ze dodnes i ti nejvetsi inteligenti nedokazou pochopit, ze nizsi cena ani pro stat neznamena automaticky usetrit. Domaci vyrobce s vyssi cenou znamena zamestnanost pro nase lidi (otazkou take je, jestli nema vyrobu v cizine a pod.), takze bojovat pro pouhou cenovou soutez cili pro zakazku pro cizi firmu ... posoudit je to sice v dobe globalizece trosku komplexnejsi zalezitost, ale lokalita vyrobce, jeho dalsi vyhody pro tuto zemi by se podle me mely take zohlednovat. To uz sice asi nebude v souladu s EU, ale i tak ja osobne budu vdecen za napr. sirsi dvere(dkyz to nebude prave nejaky handicap), kdyz to da zakazku nam. V cizine je bezne, ze se propaguji mistni produkty, rika se, ze davaji praci lidem ve state, tak by to snad melo byt i u nas? Nadsene koupis levnejsi smejd z ciziny a prijdes nasledkem o praci, nebo tvuj blizky. Tolik k cene jako hlavnimu meritku zakazy.

+12/0
31.1.2015 13:36

R51a59d58e88k 75J69a76n13a68t42a 9345916384532

Ano, německé zakázky taky podezřele často dostává Siemens. Ono stačí dát jako podmínku splnit různé přísné německé normy a předpisy a hned to jiná firma než německá obtížné zvládá ...

+5/0
31.1.2015 14:00

J95a94n 87S54ů71r18a 4195523223832

Podezřele často je ale v soutěži několik dalších výrobců. V případě zakázek škody pro CD je škoda obvykle jediným soutezicim.

+3/0
31.1.2015 14:08

P76e12t65r 14Š90r63á94m18e94k 4164623298638

Protože jsou nějaké požadavky. Třeba na velikost dveří... aby se usnadnilo vystupování a nastupování... Kdo to neslní nesoutěží. ;-)

+1/−2
31.1.2015 14:27

J61a88n 51S88ů31r37a 4985533823732

Ano,protože jsou nějaké zbytečné požadavky na diskriminaci jiných dodavatelů.

+3/−1
31.1.2015 15:15

M92a21r83t42i79n 61Ž28e87l96i86n50s78k32ý 9568929369662

Jestli pravidla dovoli diskriminaci cizich aby vyhralo nase, tak je to snad v pohode je pouzit, ne? I podle vaseho clanku antimonopolni urad posvetil pristup drah.

+2/−1
31.1.2015 18:49

J76a29n 10S73ů57r86a 4985813903512

Jsme v Evropské unii, ne Banánistánu. Ano, ÚOHS to potvrdil na základě naprosto legrační studie expertů z Univerzity Pardubice. Stejná organizace pak dává naprosto nesmyslné pokuty ČD za nákup railjetů.

+2/0
31.1.2015 18:50

M53a56r63t70i93n 55Ž73e65l60i17n89s11k96ý 9218729829672

Jo s tou pokutou to nejak nechapu.

+1/0
31.1.2015 18:57

J45a72n 91S63ů48r51a 4145523603562

Alespoň si můžete udělat názor na relevanci rozhodnutí ÚOHS

+3/0
31.1.2015 19:02

M17a26r90t82i68n 31Ž73e28l16i15n44s95k32ý 9688859979792

... tak verim, ze o pripadu mate urcite vic informaci nez ja, a tak vite proc tvrdite, co tvrdite ... v kazdem pripade, v pripade nutnosti postihu CD bych pocital s pokutou na nejnizsi mozne vysi (nevidim nejakou extra skodu, co se stala), a take s tim, ze se CD pokusi podelit o naklady na ni, at je vyse jakakoliv, se Skodovkou jako firmou, co s ni maji tak nadstandardni vztahy. Uvidime jak se to vyvine.

+1/0
31.1.2015 19:21

J91a20n 68J92e83l55í88n87e18k 8183835182826

Jo, 140 cm dveře nestačí jo? Ale zachrání to dveře, zvětšené o 4% ?

0/0
31.1.2015 16:51

J70a16n 55S14ů68r23a 4985593823832

Nasazují se na tratě s extrémně obeznimi cestujícími nebo tam,kde musi lidi do vlaků vtesnat:-)

0/0
31.1.2015 17:25

J16i37ř14í 60S93t26r66a86k29a 9518286452668

No, někde jsem slyšel, že i dnes jde vyhlásit výběrové řízení, kde nebude rozhodující nejnižší cena. Ale nikdo to nedělá, protože je to složitější na sepsání. 

Musí se u toho totiž více přemýšlet.

0/0
31.1.2015 14:11

P61a75v24e16l 31T89r84ü74b83e40n97e95k59r 7871481972782

Práce al jste někdy na výběrovém řízení? Většinou budete rád když se Vám ho podaří uskutečnit alespoň za tu nejnižší cenu.

0/0
31.1.2015 14:27

J52i75ř33í 96S68t42r10a70k82a 9598136562898

Účastnili jsme se několika VZ, ale to byly malé akce. 

Neříkám, že to je jednoduché, jen jsem chtěl trošku nahlodat ten mýtus, že se musí jít jen po nejnižší ceně.

0/0
31.1.2015 15:22

D90a26v83i85d 14P84r33a56ž47á83k 6674772832466

Sorry, ale to je pěkný nesmysl. Tím, že veřejná instituce (a nemyslím tím konkrétně dráhy, ale obecně) zaplatí více, než je nezbytně nutné, tak zbude méně veřejných peněz na nákup ostatních statků a služeb. Preferencí "domácích" předražených výrobců se pouze podporuje jejich neefektivita. A pokud by takový výrobce zkrachoval, nic se neděje. O kvalitní dělníky je vždycky zájem. R^

...

PS: Vy si taky vybíráte z věcí srovnatelné kvality schválně tu dražší?

+2/−3
31.1.2015 15:39

J29a85r19o84s68l89a68v 62S79o47b86o18t10k90a 6189613577834

Na vás je vidět, že jste opravdu dobrý dělník. Ale jinak, kdyby jste potřeboval postavit dům a váš brácha vlastnící stavební firmu vám to dal o něco dráž než nejlevnější stavební společnost na trhu (plná individuí mluvících řečí které ani nerozumíte), jak by jste se rozhodl ? Brácha by si to určitě nedovolil udělat nekvalitně a navíc víte, že peníze zůstaly v rodině.

+4/0
31.1.2015 16:14

D13a10v80i93d 49P69r96a32ž23á91k 6484902982506

Prosím, přečtěte si ještě jednou můj příspěvek a pak až reagujte.

V úvodní části mám "nezbytně nutné"; v PS mám srovnatelnou kvalitu.

...

Váš příspěvek porovnávající nižší kvalitu a nižší cenu s variantou vyšší kvalita a vyšší cena je úplně jiná rozhodovací úloha a k mému příspěvku naprosto irelevantní.

0/0
31.1.2015 17:12

M31a58r42t91i98n 22Ž83e70l80i15n56s93k27ý 9508149859682

Efektivita neni Buh. Kvalitni delnici z jedne vyroby se casto neuplatni v jine vyrobe. Tim, ze podporite firmu schopnou vyrabet s nizsimi naklady v Cine na ukor firmy ktera vyrabi s o kousek vyssimi naklady u nas je snad spatne, ne? Staci, ze to delaji obcane teto zeme, kteri nemaji cas zkoumat nejae vztahy u vyrobku, co si chteji koupit. U vetsich zakazek by snad bylo logicke, podporit domaci produkci oproti zahranicni.

+1/0
31.1.2015 18:43

M38a82r76t69i31n 88Ž44e81l18i14n74s50k98ý 9658579339942

... jeste k tomu vybirani veci ... ty si vybiram na zaklade mnoha kriterii mimo ceny (zeme puvodu, vyrobce ... ), na zaklade te si vybiram az jsou ostatni kriteria u vyrobku nedulezita, splnena, kdyz financni situace nedovoli to nejvic vyhovujici, nejdrazssi ... proste cena pro me neni hlavnim kriteriem ani u vyrobku s podobnou kvalitou.

+2/0
31.1.2015 18:55

O69n18d91ř67e40j 98L51o21š11o67t19h 9770882904742

Já mám třeba o něco dražší internet  a tv od lokálního poskytovatele, i když bych za to samé mohl platit o něco míň, ale radši podpořim podnikatele, který je místní, než nějakou firmu podnikající po celý ČR, která nemá k místu, kde žiju, žádný vztah. Tím myslím třeba sponzoring místních akcí atp. Vždy vše není jen o penězích.

+2/0
31.1.2015 21:49

J29a74n 96S86ů22r81a 4915743653322

Vy bydlíte na Kypru?

0/0
1.2.2015 8:42

J76a33r48o88s71l10a80v 52S27o83b55o62t73k68a 6749833127904

Ano pane Martine, vystihl jste to docela pefektně. Je mi stydno za náš národ, když se naše státní firma soudí s největším a v podstatě posledním výrobcem lokomotiv u nás, a navíc místní hlupáci z toho mají radost. Zejména historie kolem vývoje Messerchmitu je příkladem toho, že jsme tam kde jsme, protože to je typický obraz české mentality.

0/−1
31.1.2015 15:59

D88u92š69a16n 45D64i72t20r74i82c13h 3298716313789

Tady se někdo soudí s výrobcem? Já četl že se jedna státní organizace bude soudit s druhou a najme si k tomu externí právníky.

0/0
31.1.2015 16:47

J84a48r34o84s87l34a44v 70S87o26b89o92t75k56a 6239403597174

Máte pravdu, kauza se 109-kou (dnes správně Zátopek, dříve ten Messer..) je jiný případ, ale ve skutečnosti strašně podobný se stejnými účastníky.

0/0
31.1.2015 17:10

D33u98š80a30n 85D43i55t28r65i64c26h 3798176193729

Ale to se u velkých dodávek řeší podmínkou kolik toho má být vyrobeno v dané zemi (třeba u JE). Je otázkou zda to u tak malé zakázky jde.

Tady je problém jinde. Někdo dostal zakázku, nedodržel termín a bylo mu odpuštěno penále. Jde o soukromí subjekt, tak proč.

Na druhou stranu teď státní subjekt vyměří penále jinému státnímu subjektu a nejme si na to externí právníky. To je snad největší průšvih ze všech.

0/0
31.1.2015 16:46

M58a53r95t53i15n 26Ž52e64l18i81n80s11k93ý 9838929839882

Jo ... to at se klidne prosetri, proc nebyla vymerena pokuta, jestli to bylo opravdu poruseni zakona, kdyz se pozdeji zmenila smlouva ... snad tu pokutu daji na nizsi hranici, kdyz se v konecnem dusledku snad vlastne nic nestalo. V pripade teto vyse pokuty se snad rozdeli na jeji platbe se Skodovkou, kdyz si udrzuji takove pekne obchodni vztahy.

0/0
31.1.2015 19:08





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.