Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy odpustily výrobci lokomotiv pokutu. Teď hrozí, že zaplatí samy

České dráhy odpustily Škodě penále za pozdní dodání elektrických jednotek Regiopanter. To se nelíbí kontrolorům ministerstva financí a hrozí, že dopravce bude muset vracet přes čtvrt miliardy z přidělené dotace.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

S26t91a71n58i16s80l91a58v 80T20e91s23a71ř 9937544582804

Hlavně bych nechal prověřit, jestli náhodou za "odpuštění" nedostal "odpustek"

0/0
4.2.2015 18:25
Foto

M60i25l46o58š 79H73o37v46o51r92k52a 2900813776197

Nezapomeňte se podívat do jiných zemí. Podívejte se jaké zastoupení mají Siemensy v Německu... Tak jako jsou Němci rádi za to, že jim na drahách jezdí německé Siemensy, tak přeci musí být i Čech rád, že jezdí v českém vlaku! Neřeknu, kdyby ty vlaky stály za starou bačkoru, ale jedná se o kvalitní české výrobky! Chraňme si národní poklady a važme si jich, už nám jich moc nezbývá!

0/0
3.2.2015 2:48

A87n60n37a 96B74e70z31o57u68c72k60á 9873591250896

Pokutu bych chápala v případě, že by vlaky nejezdily... Tohle je šikana! ČD se zachovaly kolegiálně, nevidím v tom problém.

0/0
3.2.2015 2:35

Z15d10e43n70e76k 24Š89i13t45i27n44a 2223648860485

Peníze z jedné kapsy do druhé. Hlavně, že je o čem psát.

0/0
2.2.2015 22:09

R67o98m42a81n 35R20y66š57a82v20ý 7390677776856

Pokud Škoda dodala vlaky včas alespoň na zkušební provoz, je to pro ČD vlastně výhodné. Ještě není nic zaplacené a můžou se tak vychytat mouchy než bude vše předáno. A navíc cestující už jezdí, takže platí. Tak proč jim za to dávat pokutu

+1/0
2.2.2015 15:29
Foto

B28o85h76u30m61i87l 51P56r20o10c94h96á57z91k78a 2403571663691

Jasná věc, cestující to bez reptání zaplatí, ač si většina z nich do Regiopanděra nikdy nesedne. Tuhle jsem jel z Masaryčky do svého vidlákova za Prahou nepopsatelně špinavým retropantografem.

0/−3
31.1.2015 21:30

R29a15d61e54k 76J89a78n48a52t60a 9605476564212

Uvedl jste špatný příklad. Zrovna narazit na ten starý paňták je už spíš štěstí. Ve všední dny jezdí myslím už jen 4 soupravy (hodně přes 90% tvoří CItyElefanty). O víkendu nejezdí žádné.

+3/0
31.1.2015 22:24
Foto

B27o26h40u66m90i12l 98P95r20o88c42h86á37z62k74a 2773511613711

Mně nevadí, že je starý a omšelý, koneckonců je například pro cestování s bicyklem docela dobře uspořádaný, ale z té všudypřítomné špíny je mi opravdu mdlo.

0/0
1.2.2015 9:05

M96i58l79a66n 41W10e40l81s48e98r 5952598618471

Dráhy neodpustili pokutu. Odpustili ji konkrétní lidé.

+3/0
31.1.2015 20:54

J84a40r74o48s73l65a63v 70S32o93b72o22t89k61a 6259733737194

Čechovi vadí, že státní zakázka z jeho vlastních daní zůstala doma ? Myslí si snad Čech, že podobnou zakázku v Nemecku nebo v Rakousku by mohl vyhrát někdo jiný než Siemens ? Vůbec celá historie nákupů ČD je  typickou ukázkou českého kocourkova, počínaje pendolinem až po raijjety, Zjednodušeně řečeno, pokud si od rakušáka nekoupíme jeho vlaky, tak tam jezdit nebudem. A čecháček je ještě rád, že sousedovi z Plzně chcípla koza.

+11/−7
31.1.2015 15:39

D98u74š58a62n 46D58i98t66r60i29c59h 3968246393799

VY si snad děláte srandu? Jak poznám že zakázka zůstala doma?

Historka z USA. Někde potřebovali speciální jeřáb, nebo co a zadali to USA firmě, přestože to bylo dražší. Nakonec se zjistilo že byl celý vyrobený v Japonsku a ta konkurenční Japonská levější firma ho plánovala vyrobit v USA.

To jenom na okraj.

+3/−1
31.1.2015 16:40

J48a51r32o98s39l76a94v 18S36o36b84o93t28k19a 6779663747354

A vy jste z Marsu? Neexistuje snad v Plzni jakási Škoda Transportation, kde pracují převářně čeští dělníci a inženýři se stoletou historií ? Je snad většina vlaků na naších železnicích vyrobena v Austrálii ? Spadla snad lokomotiva Messerschmidt z Měsíce, vy troubo ?

+3/−4
31.1.2015 16:55

T85o59m86a88s 32N92o25v49o17t15n44y 3201346798429

Myslíte tu firmu, co se jí musí ušít VŘ na míru, aby ho vůbec měla šanci vyhrát? A když to nevyjde a někdo rozumný v ČD (asi jeden z mála) nakupuje v zahraničí, tak ta "česká" firma se s ním chce ještě soudit aby si nemohl pořídit vozidla, která potřebuje?

+4/0
31.1.2015 23:58

J42a50n 19S91ů73r43a 4415143663312

Toto byla zakázka mj. za evropské penize.

0/0
31.1.2015 17:24

T36o61m64a79s 56N82o62v84o70t37n78y 3921586298399

Myslíte tu kyperskou firmu co vyrábí v Plzni vlaky, které kromě ČD a Slováků nikdo nechce? Co dostává zakázky ne kvůli vozidlům, ale kvůli provizím všech zúčastněných? Proč má skryté vlastníky?

+2/0
31.1.2015 23:56

R82o89m69a88n 73R26y11š15a60v85ý 7680687736106

Jakou kyperskou firmu máte na mysli? V Plzni znám jen jednu firmu, která vyrábí vlaky, a tam je většina vlastníků Čechů.

0/0
2.2.2015 15:56

J90a54r55e29k 67K94a41l60i68v60o32d80a 7346633511636

Přesně. Nejlépe to zhodnotil jeden německý fíra: U nás co není Siemens, nemá šanci. Stačí se podívat na německý schvalovací proces ČD 380 a vše je jasné.

0/0
1.2.2015 3:18

J48a90n 88S62ů90r53a 4715243923152

Tak určitě: typický Siemens:http://www.railwaybulletin.com/2014/09/deutsche-bahn-and-pesa-sign-dmu-deal

+2/0
1.2.2015 8:41

J35a56r13e92k 86K23a87l84i78v82o32d72a 7906343971316

Pane Sůra, to jste mi tak trochu nahrál. Chtěl jsem to původně k ČD 380 přidat, ale nechtělo se mi to hledat. Ale když jinak nedáte....

Němci dělají s Pesa Linky úplně stejné obstrukce: http://inforail.pl/text.php?id=68824&from=tag

Jenom jsem zvědavý, co se bude dít, až dorazí nové škodovácké push-pully, pak se ukáže.

0/0
1.2.2015 15:35

J30a19n 66S91ů90r46a 4625963473772

Vy jste ale psal, že si tam nikdo jiný, než Siemens neškrtne. Jen jsem ukázal, že si škrtne:-)

0/0
1.2.2015 20:59

J78a21r19e47k 82K41a36l61i69v83o57d75a 7726183921496

Ale já jsem doložil, že neškrtne. Pokud už si někdo něco cizího v Německu koupí  (Pesa-Linky), nebo hrozí, že by si po schválení něčeho cizího něco mohl koupit (109E), prostě to administrativně zablokujou. Kolik let už trvá schvalovací proces 109E? A jak jsem psal, jsem zvědavý na nové škodovácké push-pully, kolik času a peněz bude při schvalování stát tahle sranda...

0/0
2.2.2015 1:03

D83a68v40i74d 98Š64a64f68r32á62n56e11k 5247874927163

Konkrétně v SRN jsou na Siemens docela naštvaní kvůli praskajícím osám na ICE-T, od kterých se Siemens distancoval. DB tak platí bance půjčku, zatímco vlaky dva roky stály a teď můžou jezdit jen bez naklánění.

Důsledek je, že DB má nové vlaky třeba od kanadského Bombardieru (BR 425), nebo francouzského Alstomu (BR 430)

+2/0
1.2.2015 15:25

P55e19t44r 76Š74r41á10m90e46k 4394633238738

Paradoxní je, že Škodovka jim nic neodpustí. Viz. třeba stížnosti k antimonopolnímu úřadu... Kvůli tomu, že ČD koupili osvědčené na místo toho, aby nechaly Škodovku vyvíjet, vychytávat chyby a zpožďovat dodávky. Viz. zpožděné dodávky elektrických lokomotiv řady 380 atd. ČD se chabě brání. Jinde by si firma jako Škoda naopak snažila zákazníka držet na své straně.

+7/0
31.1.2015 14:25

M54a45r58t97i50n 62Ž93e65l71i77n24s55k49ý 9258309849342

Vseobecna poznamka. Prijde mi divne, ze dodnes i ti nejvetsi inteligenti nedokazou pochopit, ze nizsi cena ani pro stat neznamena automaticky usetrit. Domaci vyrobce s vyssi cenou znamena zamestnanost pro nase lidi (otazkou take je, jestli nema vyrobu v cizine a pod.), takze bojovat pro pouhou cenovou soutez cili pro zakazku pro cizi firmu ... posoudit je to sice v dobe globalizece trosku komplexnejsi zalezitost, ale lokalita vyrobce, jeho dalsi vyhody pro tuto zemi by se podle me mely take zohlednovat. To uz sice asi nebude v souladu s EU, ale i tak ja osobne budu vdecen za napr. sirsi dvere(dkyz to nebude prave nejaky handicap), kdyz to da zakazku nam. V cizine je bezne, ze se propaguji mistni produkty, rika se, ze davaji praci lidem ve state, tak by to snad melo byt i u nas? Nadsene koupis levnejsi smejd z ciziny a prijdes nasledkem o praci, nebo tvuj blizky. Tolik k cene jako hlavnimu meritku zakazy.

+12/0
31.1.2015 13:36

R47a80d90e51k 29J63a73n25a74t51a 9675496374692

Ano, německé zakázky taky podezřele často dostává Siemens. Ono stačí dát jako podmínku splnit různé přísné německé normy a předpisy a hned to jiná firma než německá obtížné zvládá ...

+5/0
31.1.2015 14:00

J50a94n 76S26ů97r12a 4725353983492

Podezřele často je ale v soutěži několik dalších výrobců. V případě zakázek škody pro CD je škoda obvykle jediným soutezicim.

+3/0
31.1.2015 14:08

P82e40t30r 30Š35r26á79m16e22k 4904823328318

Protože jsou nějaké požadavky. Třeba na velikost dveří... aby se usnadnilo vystupování a nastupování... Kdo to neslní nesoutěží. ;-)

+1/−2
31.1.2015 14:27

J34a81n 84S82ů75r20a 4355253433182

Ano,protože jsou nějaké zbytečné požadavky na diskriminaci jiných dodavatelů.

+3/−1
31.1.2015 15:15

M23a15r54t47i13n 85Ž32e73l55i90n11s46k32ý 9528939489352

Jestli pravidla dovoli diskriminaci cizich aby vyhralo nase, tak je to snad v pohode je pouzit, ne? I podle vaseho clanku antimonopolni urad posvetil pristup drah.

+2/−1
31.1.2015 18:49

J86a43n 25S78ů27r28a 4725513433232

Jsme v Evropské unii, ne Banánistánu. Ano, ÚOHS to potvrdil na základě naprosto legrační studie expertů z Univerzity Pardubice. Stejná organizace pak dává naprosto nesmyslné pokuty ČD za nákup railjetů.

+2/0
31.1.2015 18:50

M28a96r24t72i34n 49Ž32e16l25i79n77s75k29ý 9888269369402

Jo s tou pokutou to nejak nechapu.

+1/0
31.1.2015 18:57

J30a87n 58S41ů87r36a 4835473813272

Alespoň si můžete udělat názor na relevanci rozhodnutí ÚOHS

+3/0
31.1.2015 19:02

M39a94r85t81i94n 68Ž72e13l76i41n28s76k95ý 9108469789682

... tak verim, ze o pripadu mate urcite vic informaci nez ja, a tak vite proc tvrdite, co tvrdite ... v kazdem pripade, v pripade nutnosti postihu CD bych pocital s pokutou na nejnizsi mozne vysi (nevidim nejakou extra skodu, co se stala), a take s tim, ze se CD pokusi podelit o naklady na ni, at je vyse jakakoliv, se Skodovkou jako firmou, co s ni maji tak nadstandardni vztahy. Uvidime jak se to vyvine.

+1/0
31.1.2015 19:21

J57a21n 24J36e61l89í86n51e63k 8843805402706

Jo, 140 cm dveře nestačí jo? Ale zachrání to dveře, zvětšené o 4% ?

0/0
31.1.2015 16:51

J39a34n 51S31ů92r20a 4385973823162

Nasazují se na tratě s extrémně obeznimi cestujícími nebo tam,kde musi lidi do vlaků vtesnat:-)

0/0
31.1.2015 17:25

J55i85ř48í 94S22t53r91a58k94a 9188676362368

No, někde jsem slyšel, že i dnes jde vyhlásit výběrové řízení, kde nebude rozhodující nejnižší cena. Ale nikdo to nedělá, protože je to složitější na sepsání. 

Musí se u toho totiž více přemýšlet.

0/0
31.1.2015 14:11

P67a90v76e15l 98T39r41ü83b90e71n16e11k92r 7341731172352

Práce al jste někdy na výběrovém řízení? Většinou budete rád když se Vám ho podaří uskutečnit alespoň za tu nejnižší cenu.

0/0
31.1.2015 14:27

J50i69ř74í 14S67t49r22a94k73a 9978716362858

Účastnili jsme se několika VZ, ale to byly malé akce. 

Neříkám, že to je jednoduché, jen jsem chtěl trošku nahlodat ten mýtus, že se musí jít jen po nejnižší ceně.

0/0
31.1.2015 15:22

D31a12v13i96d 83P40r25a15ž38á67k 6504322632236

Sorry, ale to je pěkný nesmysl. Tím, že veřejná instituce (a nemyslím tím konkrétně dráhy, ale obecně) zaplatí více, než je nezbytně nutné, tak zbude méně veřejných peněz na nákup ostatních statků a služeb. Preferencí "domácích" předražených výrobců se pouze podporuje jejich neefektivita. A pokud by takový výrobce zkrachoval, nic se neděje. O kvalitní dělníky je vždycky zájem. R^

...

PS: Vy si taky vybíráte z věcí srovnatelné kvality schválně tu dražší?

+2/−3
31.1.2015 15:39

J42a93r28o28s27l50a68v 67S96o61b32o98t50k63a 6199343417694

Na vás je vidět, že jste opravdu dobrý dělník. Ale jinak, kdyby jste potřeboval postavit dům a váš brácha vlastnící stavební firmu vám to dal o něco dráž než nejlevnější stavební společnost na trhu (plná individuí mluvících řečí které ani nerozumíte), jak by jste se rozhodl ? Brácha by si to určitě nedovolil udělat nekvalitně a navíc víte, že peníze zůstaly v rodině.

+4/0
31.1.2015 16:14

D57a14v50i13d 96P95r49a43ž90á29k 6214112332806

Prosím, přečtěte si ještě jednou můj příspěvek a pak až reagujte.

V úvodní části mám "nezbytně nutné"; v PS mám srovnatelnou kvalitu.

...

Váš příspěvek porovnávající nižší kvalitu a nižší cenu s variantou vyšší kvalita a vyšší cena je úplně jiná rozhodovací úloha a k mému příspěvku naprosto irelevantní.

0/0
31.1.2015 17:12

M36a79r11t54i78n 53Ž84e27l62i15n50s74k83ý 9888619959142

Efektivita neni Buh. Kvalitni delnici z jedne vyroby se casto neuplatni v jine vyrobe. Tim, ze podporite firmu schopnou vyrabet s nizsimi naklady v Cine na ukor firmy ktera vyrabi s o kousek vyssimi naklady u nas je snad spatne, ne? Staci, ze to delaji obcane teto zeme, kteri nemaji cas zkoumat nejae vztahy u vyrobku, co si chteji koupit. U vetsich zakazek by snad bylo logicke, podporit domaci produkci oproti zahranicni.

+1/0
31.1.2015 18:43

M36a80r73t58i72n 39Ž95e32l78i83n58s49k56ý 9948379509942

... jeste k tomu vybirani veci ... ty si vybiram na zaklade mnoha kriterii mimo ceny (zeme puvodu, vyrobce ... ), na zaklade te si vybiram az jsou ostatni kriteria u vyrobku nedulezita, splnena, kdyz financni situace nedovoli to nejvic vyhovujici, nejdrazssi ... proste cena pro me neni hlavnim kriteriem ani u vyrobku s podobnou kvalitou.

+2/0
31.1.2015 18:55

O24n82d18ř78e62j 25L72o86š86o97t56h 9300642534392

Já mám třeba o něco dražší internet  a tv od lokálního poskytovatele, i když bych za to samé mohl platit o něco míň, ale radši podpořim podnikatele, který je místní, než nějakou firmu podnikající po celý ČR, která nemá k místu, kde žiju, žádný vztah. Tím myslím třeba sponzoring místních akcí atp. Vždy vše není jen o penězích.

+2/0
31.1.2015 21:49

J33a16n 74S52ů17r54a 4635503153322

Vy bydlíte na Kypru?

0/0
1.2.2015 8:42

J10a69r35o76s16l19a23v 33S88o74b77o87t34k73a 6649113707844

Ano pane Martine, vystihl jste to docela pefektně. Je mi stydno za náš národ, když se naše státní firma soudí s největším a v podstatě posledním výrobcem lokomotiv u nás, a navíc místní hlupáci z toho mají radost. Zejména historie kolem vývoje Messerchmitu je příkladem toho, že jsme tam kde jsme, protože to je typický obraz české mentality.

0/−1
31.1.2015 15:59

D41u49š11a23n 40D29i26t49r30i84c43h 3508596423139

Tady se někdo soudí s výrobcem? Já četl že se jedna státní organizace bude soudit s druhou a najme si k tomu externí právníky.

0/0
31.1.2015 16:47

J56a61r55o46s19l80a87v 42S96o75b77o60t45k81a 6109863157824

Máte pravdu, kauza se 109-kou (dnes správně Zátopek, dříve ten Messer..) je jiný případ, ale ve skutečnosti strašně podobný se stejnými účastníky.

0/0
31.1.2015 17:10

D77u19š64a30n 86D38i16t60r65i88c37h 3898486253449

Ale to se u velkých dodávek řeší podmínkou kolik toho má být vyrobeno v dané zemi (třeba u JE). Je otázkou zda to u tak malé zakázky jde.

Tady je problém jinde. Někdo dostal zakázku, nedodržel termín a bylo mu odpuštěno penále. Jde o soukromí subjekt, tak proč.

Na druhou stranu teď státní subjekt vyměří penále jinému státnímu subjektu a nejme si na to externí právníky. To je snad největší průšvih ze všech.

0/0
31.1.2015 16:46

M83a76r21t18i63n 61Ž14e52l16i14n46s61k67ý 9808679309962

Jo ... to at se klidne prosetri, proc nebyla vymerena pokuta, jestli to bylo opravdu poruseni zakona, kdyz se pozdeji zmenila smlouva ... snad tu pokutu daji na nizsi hranici, kdyz se v konecnem dusledku snad vlastne nic nestalo. V pripade teto vyse pokuty se snad rozdeli na jeji platbe se Skodovkou, kdyz si udrzuji takove pekne obchodni vztahy.

0/0
31.1.2015 19:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.