Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy odpustily výrobci lokomotiv pokutu. Teď hrozí, že zaplatí samy

České dráhy odpustily Škodě penále za pozdní dodání elektrických jednotek Regiopanter. To se nelíbí kontrolorům ministerstva financí a hrozí, že dopravce bude muset vracet přes čtvrt miliardy z přidělené dotace.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

S11t26a90n91i52s95l46a21v 26T51e24s41a97ř 9807124872624

Hlavně bych nechal prověřit, jestli náhodou za "odpuštění" nedostal "odpustek"

0/0
4.2.2015 18:25
Foto

M90i90l90o55š 64H63o36v51o48r97k23a 2200923426887

Nezapomeňte se podívat do jiných zemí. Podívejte se jaké zastoupení mají Siemensy v Německu... Tak jako jsou Němci rádi za to, že jim na drahách jezdí německé Siemensy, tak přeci musí být i Čech rád, že jezdí v českém vlaku! Neřeknu, kdyby ty vlaky stály za starou bačkoru, ale jedná se o kvalitní české výrobky! Chraňme si národní poklady a važme si jich, už nám jich moc nezbývá!

0/0
3.2.2015 2:48

A31n12n43a 28B39e53z89o44u57c88k56á 9553731570806

Pokutu bych chápala v případě, že by vlaky nejezdily... Tohle je šikana! ČD se zachovaly kolegiálně, nevidím v tom problém.

0/0
3.2.2015 2:35

Z62d36e75n60e45k 44Š64i75t87i16n97a 2583628740445

Peníze z jedné kapsy do druhé. Hlavně, že je o čem psát.

0/0
2.2.2015 22:09

R76o96m22a70n 50R62y33š23a41v17ý 7270427196916

Pokud Škoda dodala vlaky včas alespoň na zkušební provoz, je to pro ČD vlastně výhodné. Ještě není nic zaplacené a můžou se tak vychytat mouchy než bude vše předáno. A navíc cestující už jezdí, takže platí. Tak proč jim za to dávat pokutu

+1/0
2.2.2015 15:29
Foto

B37o87h74u16m13i43l 46P32r86o44c39h68á37z98k51a 2413401293921

Jasná věc, cestující to bez reptání zaplatí, ač si většina z nich do Regiopanděra nikdy nesedne. Tuhle jsem jel z Masaryčky do svého vidlákova za Prahou nepopsatelně špinavým retropantografem.

0/−3
31.1.2015 21:30

R93a65d43e23k 66J40a48n52a43t47a 9725696384602

Uvedl jste špatný příklad. Zrovna narazit na ten starý paňták je už spíš štěstí. Ve všední dny jezdí myslím už jen 4 soupravy (hodně přes 90% tvoří CItyElefanty). O víkendu nejezdí žádné.

+3/0
31.1.2015 22:24
Foto

B42o50h83u20m24i32l 15P17r77o55c80h39á31z68k38a 2573971923591

Mně nevadí, že je starý a omšelý, koneckonců je například pro cestování s bicyklem docela dobře uspořádaný, ale z té všudypřítomné špíny je mi opravdu mdlo.

0/0
1.2.2015 9:05

M11i70l48a92n 49W12e46l74s82e14r 5802128338251

Dráhy neodpustili pokutu. Odpustili ji konkrétní lidé.

+3/0
31.1.2015 20:54

J46a31r90o72s84l59a88v 71S35o36b85o25t73k80a 6469813947534

Čechovi vadí, že státní zakázka z jeho vlastních daní zůstala doma ? Myslí si snad Čech, že podobnou zakázku v Nemecku nebo v Rakousku by mohl vyhrát někdo jiný než Siemens ? Vůbec celá historie nákupů ČD je  typickou ukázkou českého kocourkova, počínaje pendolinem až po raijjety, Zjednodušeně řečeno, pokud si od rakušáka nekoupíme jeho vlaky, tak tam jezdit nebudem. A čecháček je ještě rád, že sousedovi z Plzně chcípla koza.

+11/−7
31.1.2015 15:39

D32u66š90a84n 59D46i12t18r90i16c68h 3848866823949

VY si snad děláte srandu? Jak poznám že zakázka zůstala doma?

Historka z USA. Někde potřebovali speciální jeřáb, nebo co a zadali to USA firmě, přestože to bylo dražší. Nakonec se zjistilo že byl celý vyrobený v Japonsku a ta konkurenční Japonská levější firma ho plánovala vyrobit v USA.

To jenom na okraj.

+3/−1
31.1.2015 16:40

J79a41r96o13s30l22a77v 85S29o34b66o97t94k78a 6789823967534

A vy jste z Marsu? Neexistuje snad v Plzni jakási Škoda Transportation, kde pracují převářně čeští dělníci a inženýři se stoletou historií ? Je snad většina vlaků na naších železnicích vyrobena v Austrálii ? Spadla snad lokomotiva Messerschmidt z Měsíce, vy troubo ?

+3/−4
31.1.2015 16:55

T43o98m25a34s 39N62o16v85o12t63n19y 3391386328649

Myslíte tu firmu, co se jí musí ušít VŘ na míru, aby ho vůbec měla šanci vyhrát? A když to nevyjde a někdo rozumný v ČD (asi jeden z mála) nakupuje v zahraničí, tak ta "česká" firma se s ním chce ještě soudit aby si nemohl pořídit vozidla, která potřebuje?

+4/0
31.1.2015 23:58

J13a94n 94S26ů57r37a 4555363873222

Toto byla zakázka mj. za evropské penize.

0/0
31.1.2015 17:24

T12o62m91a68s 18N74o81v38o31t79n95y 3921256328669

Myslíte tu kyperskou firmu co vyrábí v Plzni vlaky, které kromě ČD a Slováků nikdo nechce? Co dostává zakázky ne kvůli vozidlům, ale kvůli provizím všech zúčastněných? Proč má skryté vlastníky?

+2/0
31.1.2015 23:56

R74o97m56a74n 89R34y17š19a70v49ý 7510907706946

Jakou kyperskou firmu máte na mysli? V Plzni znám jen jednu firmu, která vyrábí vlaky, a tam je většina vlastníků Čechů.

0/0
2.2.2015 15:56

J90a50r40e17k 58K57a34l83i15v15o70d92a 7176703561656

Přesně. Nejlépe to zhodnotil jeden německý fíra: U nás co není Siemens, nemá šanci. Stačí se podívat na německý schvalovací proces ČD 380 a vše je jasné.

0/0
1.2.2015 3:18

J55a30n 15S91ů49r27a 4835863453302

Tak určitě: typický Siemens:http://www.railwaybulletin.com/2014/09/deutsche-bahn-and-pesa-sign-dmu-deal

+2/0
1.2.2015 8:41

J40a66r11e27k 76K67a32l80i96v94o90d86a 7546383581136

Pane Sůra, to jste mi tak trochu nahrál. Chtěl jsem to původně k ČD 380 přidat, ale nechtělo se mi to hledat. Ale když jinak nedáte....

Němci dělají s Pesa Linky úplně stejné obstrukce: http://inforail.pl/text.php?id=68824&from=tag

Jenom jsem zvědavý, co se bude dít, až dorazí nové škodovácké push-pully, pak se ukáže.

0/0
1.2.2015 15:35

J50a89n 29S69ů29r25a 4695523643642

Vy jste ale psal, že si tam nikdo jiný, než Siemens neškrtne. Jen jsem ukázal, že si škrtne:-)

0/0
1.2.2015 20:59

J55a49r63e33k 49K22a39l90i34v53o86d19a 7246823471776

Ale já jsem doložil, že neškrtne. Pokud už si někdo něco cizího v Německu koupí  (Pesa-Linky), nebo hrozí, že by si po schválení něčeho cizího něco mohl koupit (109E), prostě to administrativně zablokujou. Kolik let už trvá schvalovací proces 109E? A jak jsem psal, jsem zvědavý na nové škodovácké push-pully, kolik času a peněz bude při schvalování stát tahle sranda...

0/0
2.2.2015 1:03

D22a52v25i64d 11Š44a71f34r57á41n31e79k 5747904137763

Konkrétně v SRN jsou na Siemens docela naštvaní kvůli praskajícím osám na ICE-T, od kterých se Siemens distancoval. DB tak platí bance půjčku, zatímco vlaky dva roky stály a teď můžou jezdit jen bez naklánění.

Důsledek je, že DB má nové vlaky třeba od kanadského Bombardieru (BR 425), nebo francouzského Alstomu (BR 430)

+2/0
1.2.2015 15:25

P77e64t38r 41Š55r52á18m80e72k 4704893798908

Paradoxní je, že Škodovka jim nic neodpustí. Viz. třeba stížnosti k antimonopolnímu úřadu... Kvůli tomu, že ČD koupili osvědčené na místo toho, aby nechaly Škodovku vyvíjet, vychytávat chyby a zpožďovat dodávky. Viz. zpožděné dodávky elektrických lokomotiv řady 380 atd. ČD se chabě brání. Jinde by si firma jako Škoda naopak snažila zákazníka držet na své straně.

+7/0
31.1.2015 14:25

M96a74r63t68i83n 52Ž44e93l33i43n74s74k72ý 9308729449742

Vseobecna poznamka. Prijde mi divne, ze dodnes i ti nejvetsi inteligenti nedokazou pochopit, ze nizsi cena ani pro stat neznamena automaticky usetrit. Domaci vyrobce s vyssi cenou znamena zamestnanost pro nase lidi (otazkou take je, jestli nema vyrobu v cizine a pod.), takze bojovat pro pouhou cenovou soutez cili pro zakazku pro cizi firmu ... posoudit je to sice v dobe globalizece trosku komplexnejsi zalezitost, ale lokalita vyrobce, jeho dalsi vyhody pro tuto zemi by se podle me mely take zohlednovat. To uz sice asi nebude v souladu s EU, ale i tak ja osobne budu vdecen za napr. sirsi dvere(dkyz to nebude prave nejaky handicap), kdyz to da zakazku nam. V cizine je bezne, ze se propaguji mistni produkty, rika se, ze davaji praci lidem ve state, tak by to snad melo byt i u nas? Nadsene koupis levnejsi smejd z ciziny a prijdes nasledkem o praci, nebo tvuj blizky. Tolik k cene jako hlavnimu meritku zakazy.

+12/0
31.1.2015 13:36

R62a92d97e43k 11J43a20n76a86t41a 9615276884462

Ano, německé zakázky taky podezřele často dostává Siemens. Ono stačí dát jako podmínku splnit různé přísné německé normy a předpisy a hned to jiná firma než německá obtížné zvládá ...

+5/0
31.1.2015 14:00

J75a87n 80S22ů47r96a 4465983253402

Podezřele často je ale v soutěži několik dalších výrobců. V případě zakázek škody pro CD je škoda obvykle jediným soutezicim.

+3/0
31.1.2015 14:08

P55e15t29r 62Š78r62á54m73e79k 4384593238928

Protože jsou nějaké požadavky. Třeba na velikost dveří... aby se usnadnilo vystupování a nastupování... Kdo to neslní nesoutěží. ;-)

+1/−2
31.1.2015 14:27

J59a45n 57S74ů31r17a 4645633803842

Ano,protože jsou nějaké zbytečné požadavky na diskriminaci jiných dodavatelů.

+3/−1
31.1.2015 15:15

M45a38r74t56i89n 26Ž39e54l98i23n44s87k36ý 9638819269732

Jestli pravidla dovoli diskriminaci cizich aby vyhralo nase, tak je to snad v pohode je pouzit, ne? I podle vaseho clanku antimonopolni urad posvetil pristup drah.

+2/−1
31.1.2015 18:49

J48a12n 81S41ů70r53a 4795263583662

Jsme v Evropské unii, ne Banánistánu. Ano, ÚOHS to potvrdil na základě naprosto legrační studie expertů z Univerzity Pardubice. Stejná organizace pak dává naprosto nesmyslné pokuty ČD za nákup railjetů.

+2/0
31.1.2015 18:50

M21a10r70t50i82n 65Ž87e89l18i78n48s19k84ý 9528749779962

Jo s tou pokutou to nejak nechapu.

+1/0
31.1.2015 18:57

J28a21n 43S75ů43r60a 4625833473312

Alespoň si můžete udělat názor na relevanci rozhodnutí ÚOHS

+3/0
31.1.2015 19:02

M28a33r38t13i15n 16Ž60e50l63i90n43s95k77ý 9508209169472

... tak verim, ze o pripadu mate urcite vic informaci nez ja, a tak vite proc tvrdite, co tvrdite ... v kazdem pripade, v pripade nutnosti postihu CD bych pocital s pokutou na nejnizsi mozne vysi (nevidim nejakou extra skodu, co se stala), a take s tim, ze se CD pokusi podelit o naklady na ni, at je vyse jakakoliv, se Skodovkou jako firmou, co s ni maji tak nadstandardni vztahy. Uvidime jak se to vyvine.

+1/0
31.1.2015 19:21

J75a29n 89J47e64l37í92n26e41k 8203445922756

Jo, 140 cm dveře nestačí jo? Ale zachrání to dveře, zvětšené o 4% ?

0/0
31.1.2015 16:51

J42a46n 76S58ů37r49a 4535873143232

Nasazují se na tratě s extrémně obeznimi cestujícími nebo tam,kde musi lidi do vlaků vtesnat:-)

0/0
31.1.2015 17:25

J17i12ř63í 71S59t51r90a52k37a 9778326692678

No, někde jsem slyšel, že i dnes jde vyhlásit výběrové řízení, kde nebude rozhodující nejnižší cena. Ale nikdo to nedělá, protože je to složitější na sepsání. 

Musí se u toho totiž více přemýšlet.

0/0
31.1.2015 14:11

P16a20v83e40l 61T70r68ü39b11e23n24e46k55r 7911641432182

Práce al jste někdy na výběrovém řízení? Většinou budete rád když se Vám ho podaří uskutečnit alespoň za tu nejnižší cenu.

0/0
31.1.2015 14:27

J51i74ř26í 76S98t94r36a58k69a 9568736142338

Účastnili jsme se několika VZ, ale to byly malé akce. 

Neříkám, že to je jednoduché, jen jsem chtěl trošku nahlodat ten mýtus, že se musí jít jen po nejnižší ceně.

0/0
31.1.2015 15:22

D18a45v79i75d 18P29r35a36ž39á50k 6574312512676

Sorry, ale to je pěkný nesmysl. Tím, že veřejná instituce (a nemyslím tím konkrétně dráhy, ale obecně) zaplatí více, než je nezbytně nutné, tak zbude méně veřejných peněz na nákup ostatních statků a služeb. Preferencí "domácích" předražených výrobců se pouze podporuje jejich neefektivita. A pokud by takový výrobce zkrachoval, nic se neděje. O kvalitní dělníky je vždycky zájem. R^

...

PS: Vy si taky vybíráte z věcí srovnatelné kvality schválně tu dražší?

+2/−3
31.1.2015 15:39

J55a29r83o35s24l53a42v 50S73o98b20o42t16k60a 6319263897924

Na vás je vidět, že jste opravdu dobrý dělník. Ale jinak, kdyby jste potřeboval postavit dům a váš brácha vlastnící stavební firmu vám to dal o něco dráž než nejlevnější stavební společnost na trhu (plná individuí mluvících řečí které ani nerozumíte), jak by jste se rozhodl ? Brácha by si to určitě nedovolil udělat nekvalitně a navíc víte, že peníze zůstaly v rodině.

+4/0
31.1.2015 16:14

D30a81v86i87d 17P14r43a42ž90á49k 6954552422516

Prosím, přečtěte si ještě jednou můj příspěvek a pak až reagujte.

V úvodní části mám "nezbytně nutné"; v PS mám srovnatelnou kvalitu.

...

Váš příspěvek porovnávající nižší kvalitu a nižší cenu s variantou vyšší kvalita a vyšší cena je úplně jiná rozhodovací úloha a k mému příspěvku naprosto irelevantní.

0/0
31.1.2015 17:12

M83a51r93t17i95n 57Ž62e71l27i57n23s63k84ý 9258979539482

Efektivita neni Buh. Kvalitni delnici z jedne vyroby se casto neuplatni v jine vyrobe. Tim, ze podporite firmu schopnou vyrabet s nizsimi naklady v Cine na ukor firmy ktera vyrabi s o kousek vyssimi naklady u nas je snad spatne, ne? Staci, ze to delaji obcane teto zeme, kteri nemaji cas zkoumat nejae vztahy u vyrobku, co si chteji koupit. U vetsich zakazek by snad bylo logicke, podporit domaci produkci oproti zahranicni.

+1/0
31.1.2015 18:43

M51a42r53t87i18n 76Ž15e33l37i91n72s68k89ý 9558659129622

... jeste k tomu vybirani veci ... ty si vybiram na zaklade mnoha kriterii mimo ceny (zeme puvodu, vyrobce ... ), na zaklade te si vybiram az jsou ostatni kriteria u vyrobku nedulezita, splnena, kdyz financni situace nedovoli to nejvic vyhovujici, nejdrazssi ... proste cena pro me neni hlavnim kriteriem ani u vyrobku s podobnou kvalitou.

+2/0
31.1.2015 18:55

O78n43d43ř73e12j 36L17o15š82o43t48h 9650702884542

Já mám třeba o něco dražší internet  a tv od lokálního poskytovatele, i když bych za to samé mohl platit o něco míň, ale radši podpořim podnikatele, který je místní, než nějakou firmu podnikající po celý ČR, která nemá k místu, kde žiju, žádný vztah. Tím myslím třeba sponzoring místních akcí atp. Vždy vše není jen o penězích.

+2/0
31.1.2015 21:49

J81a72n 89S32ů14r58a 4215823143602

Vy bydlíte na Kypru?

0/0
1.2.2015 8:42

J40a54r98o92s82l24a49v 61S58o17b91o69t15k12a 6769813977634

Ano pane Martine, vystihl jste to docela pefektně. Je mi stydno za náš národ, když se naše státní firma soudí s největším a v podstatě posledním výrobcem lokomotiv u nás, a navíc místní hlupáci z toho mají radost. Zejména historie kolem vývoje Messerchmitu je příkladem toho, že jsme tam kde jsme, protože to je typický obraz české mentality.

0/−1
31.1.2015 15:59

D93u42š42a15n 86D23i56t17r51i14c71h 3188796503599

Tady se někdo soudí s výrobcem? Já četl že se jedna státní organizace bude soudit s druhou a najme si k tomu externí právníky.

0/0
31.1.2015 16:47

J58a62r73o58s97l90a72v 42S62o93b17o55t28k77a 6569883987714

Máte pravdu, kauza se 109-kou (dnes správně Zátopek, dříve ten Messer..) je jiný případ, ale ve skutečnosti strašně podobný se stejnými účastníky.

0/0
31.1.2015 17:10

D97u36š95a19n 35D81i90t23r42i64c89h 3978836573939

Ale to se u velkých dodávek řeší podmínkou kolik toho má být vyrobeno v dané zemi (třeba u JE). Je otázkou zda to u tak malé zakázky jde.

Tady je problém jinde. Někdo dostal zakázku, nedodržel termín a bylo mu odpuštěno penále. Jde o soukromí subjekt, tak proč.

Na druhou stranu teď státní subjekt vyměří penále jinému státnímu subjektu a nejme si na to externí právníky. To je snad největší průšvih ze všech.

0/0
31.1.2015 16:46

M78a42r69t23i86n 89Ž17e75l63i85n26s87k50ý 9578809559942

Jo ... to at se klidne prosetri, proc nebyla vymerena pokuta, jestli to bylo opravdu poruseni zakona, kdyz se pozdeji zmenila smlouva ... snad tu pokutu daji na nizsi hranici, kdyz se v konecnem dusledku snad vlastne nic nestalo. V pripade teto vyse pokuty se snad rozdeli na jeji platbe se Skodovkou, kdyz si udrzuji takove pekne obchodni vztahy.

0/0
31.1.2015 19:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.