- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Hlavně bych nechal prověřit, jestli náhodou za "odpuštění" nedostal "odpustek"
Nezapomeňte se podívat do jiných zemí. Podívejte se jaké zastoupení mají Siemensy v Německu... Tak jako jsou Němci rádi za to, že jim na drahách jezdí německé Siemensy, tak přeci musí být i Čech rád, že jezdí v českém vlaku! Neřeknu, kdyby ty vlaky stály za starou bačkoru, ale jedná se o kvalitní české výrobky! Chraňme si národní poklady a važme si jich, už nám jich moc nezbývá!
Pokutu bych chápala v případě, že by vlaky nejezdily... Tohle je šikana! ČD se zachovaly kolegiálně, nevidím v tom problém.
Peníze z jedné kapsy do druhé. Hlavně, že je o čem psát.
Pokud Škoda dodala vlaky včas alespoň na zkušební provoz, je to pro ČD vlastně výhodné. Ještě není nic zaplacené a můžou se tak vychytat mouchy než bude vše předáno. A navíc cestující už jezdí, takže platí. Tak proč jim za to dávat pokutu
Jasná věc, cestující to bez reptání zaplatí, ač si většina z nich do Regiopanděra nikdy nesedne. Tuhle jsem jel z Masaryčky do svého vidlákova za Prahou nepopsatelně špinavým retropantografem.
Uvedl jste špatný příklad. Zrovna narazit na ten starý paňták je už spíš štěstí. Ve všední dny jezdí myslím už jen 4 soupravy (hodně přes 90% tvoří CItyElefanty). O víkendu nejezdí žádné.
Dráhy neodpustili pokutu. Odpustili ji konkrétní lidé.
Čechovi vadí, že státní zakázka z jeho vlastních daní zůstala doma ? Myslí si snad Čech, že podobnou zakázku v Nemecku nebo v Rakousku by mohl vyhrát někdo jiný než Siemens ? Vůbec celá historie nákupů ČD je typickou ukázkou českého kocourkova, počínaje pendolinem až po raijjety, Zjednodušeně řečeno, pokud si od rakušáka nekoupíme jeho vlaky, tak tam jezdit nebudem. A čecháček je ještě rád, že sousedovi z Plzně chcípla koza.
VY si snad děláte srandu? Jak poznám že zakázka zůstala doma?
Historka z USA. Někde potřebovali speciální jeřáb, nebo co a zadali to USA firmě, přestože to bylo dražší. Nakonec se zjistilo že byl celý vyrobený v Japonsku a ta konkurenční Japonská levější firma ho plánovala vyrobit v USA.
To jenom na okraj.
Paradoxní je, že Škodovka jim nic neodpustí. Viz. třeba stížnosti k antimonopolnímu úřadu... Kvůli tomu, že ČD koupili osvědčené na místo toho, aby nechaly Škodovku vyvíjet, vychytávat chyby a zpožďovat dodávky. Viz. zpožděné dodávky elektrických lokomotiv řady 380 atd. ČD se chabě brání. Jinde by si firma jako Škoda naopak snažila zákazníka držet na své straně.
Vseobecna poznamka. Prijde mi divne, ze dodnes i ti nejvetsi inteligenti nedokazou pochopit, ze nizsi cena ani pro stat neznamena automaticky usetrit. Domaci vyrobce s vyssi cenou znamena zamestnanost pro nase lidi (otazkou take je, jestli nema vyrobu v cizine a pod.), takze bojovat pro pouhou cenovou soutez cili pro zakazku pro cizi firmu ... posoudit je to sice v dobe globalizece trosku komplexnejsi zalezitost, ale lokalita vyrobce, jeho dalsi vyhody pro tuto zemi by se podle me mely take zohlednovat. To uz sice asi nebude v souladu s EU, ale i tak ja osobne budu vdecen za napr. sirsi dvere(dkyz to nebude prave nejaky handicap), kdyz to da zakazku nam. V cizine je bezne, ze se propaguji mistni produkty, rika se, ze davaji praci lidem ve state, tak by to snad melo byt i u nas? Nadsene koupis levnejsi smejd z ciziny a prijdes nasledkem o praci, nebo tvuj blizky. Tolik k cene jako hlavnimu meritku zakazy.
Ano, německé zakázky taky podezřele často dostává Siemens. Ono stačí dát jako podmínku splnit různé přísné německé normy a předpisy a hned to jiná firma než německá obtížné zvládá ...