Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Spořitelny tlačí změnu zákona kvůli soudům o stavební spoření dětí

Soudy od loňska musí řešit případy, kdy rodiče chtějí využít stavební spoření dítěte. Spořitelny jsou příliš opatrné a vykládají si zákon v jeho nejpřísnější variantě. Zároveň však usilují o změnu pravidel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O57l73g56a 95P62a52v94l13í26k12o87v12á 6134518887142

Dítěti peníze spoří jeho rodiče ze svých výdělků, jedná se tedy o prostředky rodičů až do doby, kdy se rozhodnou je dítěti předat. Celé je to jen další ukázka, jak rozlaďovat lidi

+3/0
2.2.2015 16:33
Foto

P57a38v74e72l 79M48a67k20o25v39e71c 8298245841

Stavební spoření zrušit, a bude klid...:-)

http://makovecpavel.blog.idnes.cz/c/395976/Zruseni-socialnich-podpor-bohatych-obcanu.html

http://makovecpavel.blog.idnes.cz/c/446684/Zdanit-banky-Nebo-rovnou-znarodnit.html

+2/0
2.2.2015 15:34

M40a16r54e29k 43Š28i67m40o21n 2674867528518

Co kdybych tomu dítě za ty peníze prodal ideální desetinu domu a pak ho za to rekonstruoval?

+1/0
2.2.2015 0:16
Foto

J75i72ř87í 62K57r26á31k81o83r13a 9939353

Tenhle stát je čím dál větší fraška a státní úředníci v ní jsou ti nejvtipnější komedianti.

+4/0
1.2.2015 23:07

J19o16s45e79f 33T79r74ö88g40l 8709802566826

Liška nm loni vyplatila účet dítěte (6 let) bez formalit a bez soudu. Použili jsme ho na rekonstrukci domu, i když konkrétně na jeho pokojík z toho šlo jen málo, ale mít luxusní pokojík a nemít koupelnu by asi v jeho zájmu taky nebylo... Když se chce, tak to jde.

+1/0
1.2.2015 21:30

M17i70r45o27s26l17a84v 37Z95i90k46m37u75n23d 7139913134563

On je problém i v tom, že soud rozhoduje dlouho. Kdyby bylo stanoveno, že o věci musí začít jednat do 3 pracovních dnů od podání návrhu a rozhodnutí musí být vydáno do 5 pracovních dnů, tak by se hodně věcí zjednodušilo.

Pokud by soud nerozhodl ve stanoveném termínu, považovalo by to za souhlas ....

+3/0
1.2.2015 19:19

J12a60r92o34s22l32a59v 87H86e22j62n21a 4157911419

Nechci ani naznačit, že bych vás chtěl urazit, ale: odkud jste spadnul?

Vy byste snad chtěl, aby soudci pracovali pro lidi!

0/0
1.2.2015 22:53
Foto

J79a50n 54P85a64v66e95l18k97a 3226243970

Problém je, že toto je nereálné s ohledem na judikáty vyšších soudů týkající se právního jednání za nezletilého. Aby soud mohl takovéto jednání schválit, musí být splněny určité podmínky a soud si je musí ověřit. A to do 3 dnů od podání návrhu fakt nejde stihnout. Navíc je nutno k projednání věci svolat jednání, které taky musí být svoláno v určitém předstihu (aby se nechala účastníkůlm lhůta na přípravu). Za současné právní úpravy je to nereálné.

Paaradoxem je, že NOZ nepřinesl do téhle sekce práva nic nového, dle názorů většiny soudců není důvod dávat tyto výpovědi schvalovat soudem (to je jen hloupý výklad právníků spořitelen).

0/0
2.2.2015 6:54

M52o56n65i70k95a 36K23o77n95e88c82n58a 7233661371304

Vetsina rodicu detem spori proto, ze chce aby meli neco do startu nebo kdyz to budou potrebovat, treba i v patnacti letech. JEstli nekdo tady chce tvrdit, ze rodice spori na dite jen z duvodu vypocitavosti, tak prosim o info, kolik rodicu si muze dovolit kazdy rok poslat tedy 80 000 Kc na nejaky ucet, kde nemohou 6 let vybrat penize. Proc 80 000 ? 2x rodice, 2x dite, maximalni castka pro statni prispevek je 20 000. JEstli jde nekomu skutecne o statni prispevek, tak si udela stavebko na sve jmeno a hotovo.

0/−4
1.2.2015 17:55

P72a73v84e84l 54M95o95r72a58v16e48c 3892169512948

" JEstli jde nekomu skutecne o statni prispevek, tak si udela stavebko na sve jmeno a hotovo." - no ale to každý už má, a tak spoří i na dítě ať je příspěvek od státu pro rodinu co nejvyšší.

Nicméně stát.příspěvek je nonsens bez ohledu zda na dítě nebo dospělého.

+6/0
1.2.2015 18:23

P33e17t41r 30N50o66v83o90t24n45y 3899662949712

No ale v tom pripade musi mit rocne aspon tech 60 000. 2 rodice + dite.

0/0
1.2.2015 20:15

P38a75v45e34l 37M39o53r55a60v92e22c 3892879332708

No a?

Ano, ne všichni na to dosáhnou. Což jen ukazuje že podpora stavebka je výhodnější pro bohatší lidi.

Je toto účelem?

+1/0
1.2.2015 20:19

M53a93r70e61k 88Š58i95m98o31n 2164117938408

Promiňte, to co říkáte je nesmysl. 20000 ročně korun je 1800 korun měsíčně. 7200 korun měsíčně pro dvojici s mírně nadprůměrným plánem naprosto v pohodě. Samotný účet je úročený 2%, je jen málo výhodnějších investic (možná nějaké fondy a akcie, ale ty jsou zas riskantnější). Pokud někdo opravdu chce POŘÁDNÝ státní příspěvek, zařídí si spoření pro sebe, pro manželku a 2 děti. 8 tisíc je víc než 2 tisíce.

0/0
1.2.2015 23:25

M60a15r16e62k 43Š50i60m40o15n 2694837678788

Samozřejmě nadprůměrným platem. Jdu spát.

0/0
2.2.2015 0:13

R36i86c68h18a20r29d 60V12a28c63e90k 5521578322658

A můžu to stavebko vybrat a použít na stravu a ubytování dítětě?

+2/−1
1.2.2015 15:23

P18a35v35e46l 75S39o94b44o53t76k56a 5800384

Myslíte, že děti by měly pracovat už od 12 let aby se samy uživily?

Stavební spořitelna neví od koho pocházejí peníze na stavebním spoření dítěte, proto by rodiče neměli mít právo jen tak je propít.

+1/−3
1.2.2015 15:33

M70a53r41e91k 30Š24i19m57o41n 2744267468118

Je to paradox. Pokud to investuju do domu, kterej bude jednou jeho, je to špatně. Pokud mu ty peníze vůbec neuložím a propiju, je to v pořádku.

+1/0
2.2.2015 0:15

M79o87n61i13k57a 69K64o38n23e39c39n86a 7743481351234

Normlane asi ne,a le myslim, ze kdyby se treba manzelovi neco stalo a ja zustala na deti sama, tak urcite by s tim soud nemel problem. Ted otazka, jestli by zase pripadne neprusila socialka, ze az vycerpate nasporene penize, potom Vam posleme 200 Kc prispevek na bydleni.

0/0
1.2.2015 17:48

P49a44v95e90l 78S77o27b18o33t84k16a 5760714

Stejně jako příspěvky na stavební spoření tak je třeba zrušit odpočty hypoték a životního pojištění ze základu daně z příjmů.

0/−4
1.2.2015 15:22

Ř75e60h19o10ř 73V59l16a81s50á28k 2854254101576

Stat by mel do vztahu mezi rodici a detmi zasahovat jen tehdy,delaji-li rodice neco tak strasneho, ze je na miste vezeni.

+5/0
1.2.2015 15:07

V24í11ť14a 55K74r83u43t90i39š 1300554315117

Pak je to tedy v pořádku, protože hranice pro trestný čin je 5.000 CZK. A na účtech u stavebních spořitelen jde obvykle o statisíce...

+1/−1
1.2.2015 15:12

Ř69e53h78o72ř 63V86l65a46s78á30k 2864104881296

mluvite o necem jinem.

+1/0
1.2.2015 15:22

V41í98ť26a 19K74r78u29t13i16š 1280394415927

Nemluvím. Výběrem úspor stavebního spoření psaného na dítě je reálné riziko zcizení tohoto majetku v řádu statisícu

+1/−5
1.2.2015 15:27

Š37t84e30f88a54n 51F57r45i37č70a 7542328383436

Jaképak zcizení. Dítě má svého zákonného zástupce. Sociálka ani soud do toho nemají co strkat nos. Anebo mohou, ale pak bez finančního vkladu ode mne. A to, zda spořit dítěti budu nebo ne, uznáte, záleží jen na mně. Celá záležitost samovolně utichne nejpozději do několika let, kdy už si nikdo žádné stavebko pro své dítě nezaloží ani omylem. Rv

+5/−1
1.2.2015 16:11

P20e45t80r 27N54o84v64o12t91n23y 3209792529802

Si sporte na svuj účet a ne na cizí.

+1/−5
1.2.2015 16:28

P66a46v60e43l 32M92o38r61a57v40e42c 3572409822138

Nebýt státních příspěvků, lidi by nezakládali stavebko dětem.

A imho státní příspěvky na stavebko jsou zbytečným vyhazováním peněz. Jednak proto že je má skoro každý, takže na jedné straně nám stát strhne daně a na druhé nám kousek z toho vrátí v příspěvku (nonsens), a druhak protože není důvod nějak podporovat stav.spoření. Hypotéku si můžu vzít kdekoliv a spořit taky.

+4/0
1.2.2015 14:44

P37a71v86e45l 44S19o67b34o11t83k55a 5380344

Správný přístup - spoření je veskrze protispolečenský jev.

Každý správný kapitalistický občan by měl vše co vydělá hned utratit a ještě si k tomu vzít auto na leasing a barák na hypotéku.

+1/−5
1.2.2015 14:47

P91a17v77e73l 98M75o78r89a20v20e98c 3442149572868

Kde říkám že jsem proti spoření?

Proč stát zvýhodňuje stavební spoření, a ne spořicí účet v normální bance?

+1/0
1.2.2015 14:49

P49a84v96e54l 80S97o63b50o33t43k18a 5710974

Proč stát zvýhodňuje banky tím že jim odpouští DPH z poplatků? Proč stát zvýhodňuje hypotéky odpočtem úroků? Proč důchodci neplatí zdravotní pojištění?

Víš, Pavlíku, tomu se říká státní ekonomická politika, a možná, jestli nepůjdeš na VŠE ale na nějakou opravdovou ekonomickou školu, např. do Německa nebo UKA, tak to budete probírat.

0/0
1.2.2015 15:01

P22a58v59e76l 64S14o69b49o62t67k58a 5640144

...UK,... mělo být

0/0
1.2.2015 15:02

Ř23e26h60o86ř 11V39l60a79s83á25k 2854104571356

takze kdyby to bylo v uvodnimprispevku oznaceno za kritiku statni ekonomicke politiky, usetrili jsme nekolik prispevku?

0/0
1.2.2015 15:10

P37a65v53e39l 89S14o79b77o60t59k32a 5790104

To byla velmi nedomyšlená kritika - kritizovat dotované stavební spoření a chválit dotované hypotéky.

Jsem pro zrušení veškerých výjimek v zákoně z daních z příjmů a DPH i veškerých dotací - tj. stejně jako by banky měly platit DPH z poplatků, hypotéky a životní pojištění by neměly mít nárok na jakékoli odpočty a v kostelech by se měly danit výnosy sbírek - pojďme do toho, ale ne jednu dotaci chválit a druhou hanět.

0/0
1.2.2015 15:21

P87a47v86e26l 48M88o75r84a46v89e46c 3422779202278

A čemu nerozumíš na mé otázce, takypavlíku? Já rozumím že se stát snaží prostřednictvím úlev na daních motivovat lidi a firmy k určitému chování - prospěšnému z toho či onoho důvodu. Ale jaksi nerozumím, v čem jsou stavební spořitelny tak prospěšné, že se jim cpe mnoho miliard ročně? (a když ony si třetinu z těch miliard nechají na poplatcích a de facto o ně střadatel přijde)?

Už té otázce rozumíš, takypavlíku, nebo se mám i vykakat?

0/0
1.2.2015 15:12

P37a42v73e75l 17S77o41b82o19t37k67a 5590344

Ale hlupáčku, vždyť si sám odpovídáš.

0/0
1.2.2015 15:18

P44a65v10e63l 31M38o71r42a96v98e46c 3212809502908

V čem jsou tedy potřebné (explicitně dodávám pro společnost)?

Jako chápu že jde o penězovod vlastníkům spořitelen, nicméně tvá předchozí reakce byla mimo mísu, pokud nechápeš na co se ptám.

0/0
1.2.2015 15:22

P75a16v96e21l 92S61o50b27o85t56k72a 5320564

Dotace na stavebko haníš a dotovanou hypotéku chválíš. Tos asi moc nedomyslel.

0/0
1.2.2015 15:30

P63a76v87e80l 39M51o49r80a88v82e20c 3492489842398

Kde chválím dotaci na hypotéku?

Nicméně je rozdíl dotovat hypo nezávisle na peněžním ústavu, a dotovat spoření jen v šesti ústavech.

Proč se dotuje stavebko a ne spořicí účet kdekoliv, jestliže peníze ze stavebka můžu taky použít na cokoliv?

0/0
1.2.2015 15:40

V43í36ť64a 35K36r50u17t13i40š 1550664715937

Vy nemáte možnost spořit jinde, v nedotovanych produktech? Se stejnou garancí a casto i podobným vynosem? A naopak, na trhu nemáte možnost si peníze půjčit levněji, než od dotované stavební spořitelny?

0/0
1.2.2015 14:56

P47a23v16e58l 16S25o78b30o20t65k81a 5390104

Asi jste tak úplně nepochopil, o čem se tu píše.

0/0
1.2.2015 15:02

M19o85n32i85k71a 54K76o20n82e59c91n46a 7943161551734

Myslite? Platim detem stavebko proto, ze treba jednou budou chtit jit na VS a to uz neco stoji, kdyz nebydlite ve meste, kde je VS. Nebo si bude chtit koupit priblizovadlo, tak at si koupi neco bezpecnejsiho, nevychovavala jsem 20 let dite proto, aby se mi pak prerazilo v nejake skodovce, protoze nemelo vice penez na nejake lepsi auto.A jestli VAm vadi statni prispevek, tak to je asi jedine, kde mohu aspon na dite uplatnit nejake penize, nikdy jsme zadne pridavky nedostavali, jenom paltili dane, tak proc by nemelo mit me dite na neco take narok? Proto, ze rodice se neflakali v hospode, ale studovali na VS, takze ted maji vyssi plat? Ten plat neni zadarmo.

0/−1
1.2.2015 17:47

P57a34v71e78l 54M43o74r75a61v42e32c 3162199332698

"Platím dětem _stavebko_ aby šly na _VŠ_" - to mluví za mnohé.

Nebylo by jaksi lepší, kdyby stát snížil o procento daň z příjmu anebo DPH a zrušil příspěvek na stav.spoření? Chápete o čem píšu já?

+1/0
1.2.2015 18:20

P82a95v36e40l 31M79o53r82a21v94e83c 3632639242218

Jo a děti na VŠ se bez auta obejdou. MHD máme dost slušnou. Já si auto koupil až když bylo na cestě mé druhé dítě.

A mám PhD z VŠ (a manželka má dvě VŠ), kdybyste chtěla hledat nějaký rozpor s vaší situací.

+1/0
1.2.2015 18:22

P20a18v32e55l 61S40o19b59o54t75k20a 5560344

Stavební spořitelna neví jestli naspořené peníze vydělalo dítě na brigádách nebo je dostalo od babičky.

Takže je jen dobře, že je rodiče nemohou propít nebo utratit za dovolenou.

+3/−4
1.2.2015 14:42

V38l31a70d11i59m88í19r 50Š68k74o34l93n14í51k 8595820708

Poraďte, založím dítěti spoření, peníze jsou jeho, bude po mě stát vymáhat platby když přestanu na ten účet platit?

Podá na mě jako rodiče sociální pracovnice exekuci že nejsem schopen platit pravidelně na účet stavebního spoření dítěte?

0/0
1.2.2015 14:02

V78l21a61s49t32i23m82i62l 71F39i72a45l80a 1642201334

Zatím ne

0/0
1.2.2015 14:05

P28e53t89r 34H82o14r74á15k 1709503439964

Ne. nejsi prakticky povinen dítěti spořit. Ale kdyby spořitelna vymáhala nějaké sankce, že se neplnilo, tak by to na tebe teoreticky mohlo dopadnout i na tebe, že jsi spoření založil, ačkoli na to dítě nemělo a má platit nějaké sankce.

+2/0
1.2.2015 14:36

P61e57t88r 58N75o83v95o98t94n83y 3169172869472

Když prestanete platit stavebni spoření, tak se přece nic neděje.

+1/0
1.2.2015 16:30

J87o59s45e14f 87T20r24ö69g84l 8969692586876

Spoření není úvěr, když nemáte nebo nechcete, tak nespoříte a žádný exekutor Vám kvůli tomu u dveří nenazvoní.

+1/0
1.2.2015 21:18

V74l45a55s78t80i79m84i10l 23F49i23a68l96a 1672211374

Ted jsem ten soud prodelal taky.

Docela me nastvali ze mi stat chce do vseho kecat. Tak jsem u soudu vylozil ze penize pouziju na uhradu najmu v mem byte nezletileho ditete a sluzby s tim spojene ( odpaďky, leky ap).

Absurdistan, tak bud jsem zakony zastupce ditete anebo nejsem, tohle je co? Neco mezi?

+1/0
1.2.2015 13:43

P43e47t81r 47H44o26r25á68k 1659623339824

Ale to s tímto účelem ti asi neschválili, nebo ano? 8-o

0/0
1.2.2015 14:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.