Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Velký úspěch Škody v Německu. Do Norimberka dodá vlaky za 10 miliard

Škoda Transportation získala druhou velkou zakázku pro německé železnice. Pro britského dopravce National Express dodá 38 nízkopodlažních elektrických vlaků známých v Česku pod označením RegioPanter. Hodnota kontraktu dosahuje 10 miliard.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J80a23r36o50s57l66a92v 19T13í59n76e72k 4424978480102

Blahopřeji.

0/0
4.2.2015 19:30

V54r71a63t38i30s85l44a24v 67C38h54a18r30v38á39t 4231372412273

Kromě pracovních míst produkuje firma zisk a vyplácí dividendy. Od roku 2010 do roku 2013 vyplatila Škoda Transportation 16 mld. korun, což není zrovna málo na české poměry. Ty se vyplácí držitelům akcií. Ještě v roce 2010 Škodu vlastnili čtyři Češi, dnes jsou vlatníci neznámí, struktura vede na firmy registrované na Marshalových ostrovech a Guernsey. Tam putují dividendy. Pravděpodobně za nimi stojí stále ti samí Češi. Nejspíš se přetaví do dalších investic, část se přetaví do luxusu (tedy v podstatě spotřeby).

Na burze Škoda Transporation obchodovatelná není.

Vlastníky Škody Transportation jsou od září 2010 čtyři fyzické osoby. Jsou to vrcholoví manažeři holdingu Tomáš Krsek a Michal Korecký a manažeři Appianu Marek Čmejla a Jiří Diviš. Čmejla a Diviš byli loni ve Švýcarsku obžalováni z praní peněz, podvodu a falšování dokumentů v kauze MUS. Podle neoficiální informací měli patřit také mezi skryté spolumajitele bývalé Škody Holding, napsaly LN.

Mladá fronta Dnes ve středu napsala, že plzeňskou Škodu v roce 2005 údajně tajně ovládli její tehdejší vrcholoví manažeři. Citovala přitom oficiální žádost o utajení identity manažerů a podrobností obchodu.

Žádost byla adresována švýcarským úřadům, které pozadí privatizace společnosti Škoda Holding odhalily při vyšetřování kauzy Mostecké uhelné společnosti (MUS). Dopis napsal před dvěma lety švýcarský právník Daniel Bloch jménem Josefa Brože, který byl v minulosti členem představenstva Škody.

http://byznys.ihned.cz/c1-54590150-skodu-transportation-koupili-manazeri-za-17-5-miliardy-appian-ziskal-dividendu

+2/0
3.2.2015 16:38

L18u74b63o33m91í65r 73K62a61m58e83n32s37k26ý 3840438923106

Jedná se o tu kyperskou firmu, která přesídlila v roce 2011 do Tichomoří nebo je to nějaká česká firma? už se v tom nějak neorientuju

+2/0
3.2.2015 14:05

M55a28r94t77i22n 81K28a21r83á88s74e30k 9638453118798

https://or.justice.cz/ias/ui/rejstrik-firma.vysledky?subjektId=214610&typ=PLATNY

0/0
3.2.2015 16:35

L39u34b90o48m70í71r 55K32a82m65e83n15s27k91ý 3450938453226

jediný akcionář Škody Transportation je kyperská firma CEIL, tu pak vlastní společnost Maranex Finance registrovaná na Marshallových ostrovech a společnost Conitor Terra registrovaná na Guernsey

0/0
3.2.2015 16:54

M80a22r32t40i62n 80K14a80r81á84s87e41k 9938483318568

No ale dan v CR musi zaplatit samozrejme Skoda Transportation bez ohledu na to kde sidli vlastnik..... nebo mate pocit ze kdyz ma firma zahranicniho vlastnika tak neplati dane v CR? Proc je potom Skoda Auto na spici platcu dani v CR?

+2/0
3.2.2015 17:01

D85a59n51i54e39l 82V71á71c93h55a97l 3236928915526

Přesně tak, daně platí tady a vlastní a řídí ji samí Češi. Takže na ně můžem být hrdí stejně jako na hokejisty, když vyhrají MS.

+2/0
3.2.2015 22:25

M80a83r50e64k 87V57y98m71a19z43a89l 5898706442510

Ta skvělá zpráva prostě nemá chybu....[>-]VŠKODAV[>-]R^R^R^R^

+5/0
3.2.2015 12:37

M70i44r82e70k 15Z84á51v90o82d96n50ý 7592457170828

Gratuluju. Jistě je to úspěch. Na druhou stranu si nemyslím, že jde o vysoce kvalitní vozidlo, spíše nadprůměr pro naše místní tristní poměry.

0/−4
3.2.2015 12:10

V90o87j89t41ě17c56h 53K82r43á97l 7869877429

Bylo by to ještě levnější, kdyby Škodovka nabídla onu "repasovanou" techniku, která je u nás nejčastěji k vidění :-)

0/−1
3.2.2015 12:05

R21a48d92m10i36l52a 83S62i39m31č85á67k38o92v66á 5665463965625

vyborne, kdy takove vlaky uvidime na nasich kolejich? misto tech starych popelnic...

0/−8
3.2.2015 11:25

F64i36l51i12p 98S38i37r93o27t60e49k 9722289952191

K vidění už dávnou jsou. Jinak je ta odpověď jednoduchá: až bude průměrný Čech vydělávat a platit na daních tolik, co průměrný Němec.

+13/0
3.2.2015 11:32

R78a43d13m49i33l92a 32S29i61m65č14á73k77o63v85á 5265953105335

myslim, ze dane jsou srovnatelne, bohuzel

0/−4
3.2.2015 11:58

M33a15r68t46i92n 71N97o57v66o11t88n58ý 3666706281234

;-D ne, to opravdu nejsou.

+6/−1
3.2.2015 12:15

J33o62s95e73f 69K41o17p89e45c94k64y 9584392415

Myslim, ze kolega nemel na mysli procentualni vyjadreni ale jejich realnou vysi. A ta je skutecne nepomeritelna ;-)

+4/0
3.2.2015 12:17

J44a52r71o94s72l14a20v 96D20u77n35d44a 1643272716160

I to procento je v Německu výrazně vyšší než u nás.

0/0
3.2.2015 15:59

F46i13l59i50p 62S62i98r36o62t90e96k 9782109962161

Doufám, že ani náhodou nemyslíte procentní sazbu, o kterou vůbec nejde. Nebo myslíte, že když mají minimální mzdu o polovinu vyšší, než my průměrnou, tak na daních odvedou míň? To snad ne...

0/0
3.2.2015 12:22

R48a27d35e65k 46J86a71n96a24t13a 9355526284482

Nevíte, že prakticky shodné vlaky od škodovky už v ČR jezdí, nevíte ani, že Německo má vyšší daně (procentuálně i absolutně, firemní i osobní). Co vlastně víte, paní?

0/0
3.2.2015 16:51

M35a76r88e27k 39V57y61m98a88z77a81l 5528456412800

Asi moc vývoj v obnově vozového parku nesledujete? Ty vlaky v Česku jezdí už v několika krajích a budou dokonce upraveny na dálkovou rychlíkovou dopravu...

+6/0
3.2.2015 12:32

M16a40t95ě22j 70V85o26n39d60ř35i29č74k15a 4444460368196

Regiopanterů už mají ČD desítky - v kraji Ústeckém, Jihomoravském, Jihočeském a dalších. Navíc se další vyrábí, pro dálkovou dopravu - novyvlak.cz . Kdo to nevidí, vidět to nechce... ;-)

+4/0
3.2.2015 13:46

J80a86n 37P24r17i60c70h49y54s49t38a56l 8831928503

Opravte si chybu v clanku: rozhodne nejde o " teprve o druhou zakázku Škody pro německý trh"

Skodovka mela celou radu zakazek pro Nemecko za 2. svetove valky - parni lokomotivy. A pokud by melo jit jen o elektricke lokomotivy, tak by to byla zakazka treti. Prvni byly dvojsystemove lokomotivy rady 230 DR (dnes rada 180).

+3/0
3.2.2015 10:49

T39o25m17á71š 39F40u56k 2620191476387

Řadu 180 již DB neprovozují,co nesešrotovali stojí v Hulíně.

0/0
3.2.2015 12:04

J91o20s81e55f 63K51o51p72e71c58k14y 9664982785

Skoda Transportation mela zakazky za 2. svetove valky? ;-)

+2/0
3.2.2015 12:14

J35a71r26o46s87l81a76v 41T77í45n88e37k 4744958770332

On píše o Škodě, bez přívlastku.

0/0
4.2.2015 19:34

J34o27s76e78f 68K59o66p97e84c85k15y 9214312915

On si jiste muze psat, co chce. Ale clanek pod kterym to pise, je o firme Skoda Transportation... ;-)

0/0
6.2.2015 11:59

V35i58k18t91o14r 67N40á25r31o64ž60n59ý 3419462668

Je to perfektní zpráva.

Jen si kladu otázku , do jaké míry při tomto výběrovém řízení rozhodovala cena.

+1/0
3.2.2015 10:06

V36i76k54t93o47r 33N85á89r29o20ž74n15ý 3279602118

Neboť byl bych ještě radši , kdyby si tyto vlaky koupili díky kvalitě a nikoliv díky suvérenně nejlacinější ceně , kterou mohli nabídnout díky mnohem lacinější pracovní síle než jejich konkurenti....

+1/0
3.2.2015 11:55

M75a65r20t85i20n 40K29a82r91á20s91e18k 9958213278198

Vlaky se delaji i levnejsich resp srovnatelne drahych zemich nez je CR....

0/0
3.2.2015 16:12

R28o30b41i58n 18P60e26t83r67á48k 6674871810381

Vlaky do Německa, to je bomba R^

+6/0
3.2.2015 9:42

F62i23l63i29p 87S94i49r54o36t36e16k 9932619832541

...a to si představte, že zde stále vysmívaní Poláci dodají přímo s Deutsche Bahn 470 motoráků za 1,5 mld. EUR. A zřejmě dokonce bez toho, že by vývoj nejdříve zaplatily polské dráhy.

+2/−1
3.2.2015 9:53

M24i89l78a12n 10K56l84o85u12č92e25k 3480355278707

Tak to s tím vývojem je drobná vada na kráse, kdyby vývoj nejdříve zaplatily polské dráhy mohli vydělat víc, protože by z té 1,5mld nemuseli už platit vývoj.

0/0
3.2.2015 10:11

P71e40t10r 62V56e78s53e75l32ý 2319698723926

Motáte hrušky s jabkama - PESA dodá dieselové jednotky, Škoda elektrické. A cena rámcového kontraktu je 1,2 mld EUR.

A poslké železnice jsou v takovém stavu, že si nemůžou dovolit ani údržbu vlastních tratí.

+1/0
3.2.2015 10:21

F15i51l24i97p 42S38i53r57o88t85e80k 9812769372611

Ano, 1,2, to jsem se překlepnul. Jinak ale nevím, co máte s tím ovocem.

0/0
3.2.2015 10:37

R36a71d56e23k 36J64a63n75a92t98a 9365756694242

O polských železnicích tu není řeč. Řeč je o polských vlacích pro německé železnice. To fakt není totéž.

0/0
3.2.2015 15:50

M55a79t40ú82š 90B79e60n77a27k 9158964732233

až na to že nedodajú, ale iba možno dodajú, existuje iba rámcová zmluva, ktorú vôbec nemusia uplatiniť. Zatiaľ si reálne objednali do 50 kusov.

Vývoj zaplatili rôzne poľské železničné spoločnosti a aj ČD, ktoré od nich nakúpilo predchádzajúcu generáciu.

+1/−1
3.2.2015 11:21

K82a54r29e79l 79H51o91r49s59k74ý 9550469386516

Zajímavé je to, že naše dráhy vykupují staré vlaky v Rakousku a Německu ?!

+1/−10
3.2.2015 9:38

S74v30a97t16o62p82l43u42k 15S50i98l85n56ý 4102576549508

Mně to přijde jako úplně logické, prostě mají málo peněz. Co je na tom zajímavého?

+6/0
3.2.2015 9:39

J26i62n51d79ř30i73c28h 56M33o77r73á94v15e83k 46M 4621382845570

ČD nakupují v zahraničí rychlíkové vozy, jejichž modernizace asi vyjde lépe než renovace stávajících koženek..I když já proti koženkám nic nemám..Připadají mi pohodlnější než leckteré novější vlaky..Ale to je asi věc názoru..

+2/0
3.2.2015 11:04

M28a97t43ě89j 78V50o49n77d80ř92i94č90k91a 4154330398826

OD DB (Německé dráhy) toho ČD moc nenakoupily, zato z Rakouska mají vozů opravdu hodně. Ale proč ne? Rakouské dráhy jsou uznávány jako jedny z nejkvalitnějších na světě, proto jistě není ostuda převzít "staré" vagony. Ony sice ty odkoupené vozy relativně staré jsou, nicméně prošly velice důkladnými rekonstrukcemi, po kterých pro cestujícího nejsou od nového vozu k rozeznání. Nejvyšší rychlost 200 km/h, klimatizace, čalouněná sedadla, elektrické zásuvky. To vše za třetinovou a menší cenu oproti novému vozu.

+3/0
3.2.2015 13:52

J85i70n54d56ř79i59c38h 15F68i46a10l65a 4628322279259

Hezky tady vy Češi jste hrdí na svého výrobce dopravních prostředků co tady zaměstnává tisíce lidí. Opravdu hezky. [>-]

+2/−2
3.2.2015 9:20

M10a35r51t81i71n 71B38o80r94a47k 2625385850818

Google translator? Z jakého jazyka?;-)

+5/0
3.2.2015 9:22

J62a75r66o40s10l48a48v 14S84z20p13a49k 6222283708760

jak píše někdo níže , kromě toho že budou mít lidi práci je to pro  stát příjem na daních nula , pokud je firma Škoda registrovaná někde na ostrovech  v zahraničí , jestli jsem to správně pochopil:-)

+1/0
3.2.2015 9:18

J75o91s78e80f 56K21o24p41e72c61k42y 9964102295

To plati pro dan z prijmu te firmy. zamestnanci dani sve mzdy tady vcetne odvodu socialniho a zdravotniho + DPH z prodaneho zbozi...

+4/0
3.2.2015 9:22

J86a56r28o20s98l55a59v 83S98z86p13a77k 6852613358410

samozřejmě to chválím , jen upozorňuji , že by bylo fajn , kdyby to zůstalo všechno tady , ;-)

+1/0
3.2.2015 9:25

J82o28s91e61f 19K89o20p98e97c50k61y 9344662485

Az se firmam nebude vyplacet danit nekde jinde, tak to delat nebudou... ;-)

+6/−1
3.2.2015 9:27

R15o51m14a64n 33P55o30l11á28č24e26k 5916919915

Když budou socani podniky škrtit jako to chtějí dělat, tak firem bude přibývat...

+2/−3
3.2.2015 9:27

S77v78a34t62o16p41l77u23k 14S47i20l95n46ý 4282226589938

Tak přestaňte volit socany, kteří jen zvyšují daně a nutí firmy danit jinde ;-)

+1/−4
3.2.2015 9:35

J34a26r60o81s61l72a30v 37S78z20p81a10k 6772443268960

a kdo volil socany ? Já určitě ne ;-Dwore

0/0
3.2.2015 10:16

D27u31š29a26n 98D28i35t69r90i46c65h 3548366193129

DPH z exportu??????

0/0
3.2.2015 16:30

J87i69n30d91ř74i41c20h 26F15i13a34l36a 4308952239369

No já bych taky danil raději někde jinde, když tady vidím tu státní rozkradačskou pakáž, včetně bank. To si musíte vybrat kam ty vydělané peníze dáte, jestli zlodějům nebo investic.

+4/0
3.2.2015 9:24





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.