Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Velký úspěch Škody v Německu. Do Norimberka dodá vlaky za 10 miliard

Škoda Transportation získala druhou velkou zakázku pro německé železnice. Pro britského dopravce National Express dodá 38 nízkopodlažních elektrických vlaků známých v Česku pod označením RegioPanter. Hodnota kontraktu dosahuje 10 miliard.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J63a37r44o45s25l48a35v 94T37í63n30e48k 4104358200402

Blahopřeji.

0/0
4.2.2015 19:30

V26r61a88t85i10s36l36a97v 96C40h51a50r92v82á27t 4951832722143

Kromě pracovních míst produkuje firma zisk a vyplácí dividendy. Od roku 2010 do roku 2013 vyplatila Škoda Transportation 16 mld. korun, což není zrovna málo na české poměry. Ty se vyplácí držitelům akcií. Ještě v roce 2010 Škodu vlastnili čtyři Češi, dnes jsou vlatníci neznámí, struktura vede na firmy registrované na Marshalových ostrovech a Guernsey. Tam putují dividendy. Pravděpodobně za nimi stojí stále ti samí Češi. Nejspíš se přetaví do dalších investic, část se přetaví do luxusu (tedy v podstatě spotřeby).

Na burze Škoda Transporation obchodovatelná není.

Vlastníky Škody Transportation jsou od září 2010 čtyři fyzické osoby. Jsou to vrcholoví manažeři holdingu Tomáš Krsek a Michal Korecký a manažeři Appianu Marek Čmejla a Jiří Diviš. Čmejla a Diviš byli loni ve Švýcarsku obžalováni z praní peněz, podvodu a falšování dokumentů v kauze MUS. Podle neoficiální informací měli patřit také mezi skryté spolumajitele bývalé Škody Holding, napsaly LN.

Mladá fronta Dnes ve středu napsala, že plzeňskou Škodu v roce 2005 údajně tajně ovládli její tehdejší vrcholoví manažeři. Citovala přitom oficiální žádost o utajení identity manažerů a podrobností obchodu.

Žádost byla adresována švýcarským úřadům, které pozadí privatizace společnosti Škoda Holding odhalily při vyšetřování kauzy Mostecké uhelné společnosti (MUS). Dopis napsal před dvěma lety švýcarský právník Daniel Bloch jménem Josefa Brože, který byl v minulosti členem představenstva Škody.

http://byznys.ihned.cz/c1-54590150-skodu-transportation-koupili-manazeri-za-17-5-miliardy-appian-ziskal-dividendu

+2/0
3.2.2015 16:38

L27u41b30o63m14í11r 91K33a45m76e63n52s37k41ý 3230308393696

Jedná se o tu kyperskou firmu, která přesídlila v roce 2011 do Tichomoří nebo je to nějaká česká firma? už se v tom nějak neorientuju

+2/0
3.2.2015 14:05

M93a86r37t11i46n 47K83a95r83á11s53e45k 9338643368318

https://or.justice.cz/ias/ui/rejstrik-firma.vysledky?subjektId=214610&typ=PLATNY

0/0
3.2.2015 16:35

L91u98b94o96m83í83r 17K12a89m31e43n87s24k19ý 3780618873366

jediný akcionář Škody Transportation je kyperská firma CEIL, tu pak vlastní společnost Maranex Finance registrovaná na Marshallových ostrovech a společnost Conitor Terra registrovaná na Guernsey

0/0
3.2.2015 16:54

M88a85r76t26i93n 82K78a17r27á90s78e98k 9528973258168

No ale dan v CR musi zaplatit samozrejme Skoda Transportation bez ohledu na to kde sidli vlastnik..... nebo mate pocit ze kdyz ma firma zahranicniho vlastnika tak neplati dane v CR? Proc je potom Skoda Auto na spici platcu dani v CR?

+2/0
3.2.2015 17:01

D48a24n34i41e84l 19V78á34c20h25a14l 3956818735316

Přesně tak, daně platí tady a vlastní a řídí ji samí Češi. Takže na ně můžem být hrdí stejně jako na hokejisty, když vyhrají MS.

+2/0
3.2.2015 22:25

M91a57r96e74k 50V53y75m14a22z27a76l 5668266332890

Ta skvělá zpráva prostě nemá chybu....[>-]VŠKODAV[>-]R^R^R^R^

+5/0
3.2.2015 12:37

M77i44r71e18k 70Z64á36v55o50d79n17ý 7512167780788

Gratuluju. Jistě je to úspěch. Na druhou stranu si nemyslím, že jde o vysoce kvalitní vozidlo, spíše nadprůměr pro naše místní tristní poměry.

0/−4
3.2.2015 12:10

V82o35j52t68ě86c51h 55K33r74á61l 7729197229

Bylo by to ještě levnější, kdyby Škodovka nabídla onu "repasovanou" techniku, která je u nás nejčastěji k vidění :-)

0/−1
3.2.2015 12:05

R23a18d52m61i11l30a 47S68i33m73č13á66k64o12v55á 5945433125695

vyborne, kdy takove vlaky uvidime na nasich kolejich? misto tech starych popelnic...

0/−8
3.2.2015 11:25

F35i43l44i50p 24S57i46r48o31t21e96k 9562969552241

K vidění už dávnou jsou. Jinak je ta odpověď jednoduchá: až bude průměrný Čech vydělávat a platit na daních tolik, co průměrný Němec.

+13/0
3.2.2015 11:32

R41a42d37m54i50l85a 41S19i58m61č48á11k31o48v98á 5385403595135

myslim, ze dane jsou srovnatelne, bohuzel

0/−4
3.2.2015 11:58

M82a77r78t66i38n 13N63o80v25o56t36n26ý 3156216491694

;-D ne, to opravdu nejsou.

+6/−1
3.2.2015 12:15

J23o66s87e60f 83K93o33p85e88c74k55y 9244982315

Myslim, ze kolega nemel na mysli procentualni vyjadreni ale jejich realnou vysi. A ta je skutecne nepomeritelna ;-)

+4/0
3.2.2015 12:17

J65a96r93o71s46l62a74v 98D50u85n14d25a 1623322446420

I to procento je v Německu výrazně vyšší než u nás.

0/0
3.2.2015 15:59

F89i81l78i85p 70S52i97r29o88t53e92k 9762629572491

Doufám, že ani náhodou nemyslíte procentní sazbu, o kterou vůbec nejde. Nebo myslíte, že když mají minimální mzdu o polovinu vyšší, než my průměrnou, tak na daních odvedou míň? To snad ne...

0/0
3.2.2015 12:22

R80a92d73e69k 29J21a48n13a17t47a 9675476734782

Nevíte, že prakticky shodné vlaky od škodovky už v ČR jezdí, nevíte ani, že Německo má vyšší daně (procentuálně i absolutně, firemní i osobní). Co vlastně víte, paní?

0/0
3.2.2015 16:51

M77a70r62e54k 41V65y41m30a44z22a23l 5978746812910

Asi moc vývoj v obnově vozového parku nesledujete? Ty vlaky v Česku jezdí už v několika krajích a budou dokonce upraveny na dálkovou rychlíkovou dopravu...

+6/0
3.2.2015 12:32

M68a97t45ě92j 45V32o32n88d62ř24i31č50k78a 4704480128146

Regiopanterů už mají ČD desítky - v kraji Ústeckém, Jihomoravském, Jihočeském a dalších. Navíc se další vyrábí, pro dálkovou dopravu - novyvlak.cz . Kdo to nevidí, vidět to nechce... ;-)

+4/0
3.2.2015 13:46

J33a49n 21P82r39i32c30h90y18s60t57a60l 8551308453

Opravte si chybu v clanku: rozhodne nejde o " teprve o druhou zakázku Škody pro německý trh"

Skodovka mela celou radu zakazek pro Nemecko za 2. svetove valky - parni lokomotivy. A pokud by melo jit jen o elektricke lokomotivy, tak by to byla zakazka treti. Prvni byly dvojsystemove lokomotivy rady 230 DR (dnes rada 180).

+3/0
3.2.2015 10:49

T66o20m47á49š 32F53u38k 2550551816107

Řadu 180 již DB neprovozují,co nesešrotovali stojí v Hulíně.

0/0
3.2.2015 12:04

J39o20s24e62f 59K95o19p19e74c34k70y 9194392745

Skoda Transportation mela zakazky za 2. svetove valky? ;-)

+2/0
3.2.2015 12:14

J25a11r37o71s73l37a16v 93T85í83n67e32k 4984798590942

On píše o Škodě, bez přívlastku.

0/0
4.2.2015 19:34

J93o65s11e39f 92K20o76p54e10c61k50y 9464552205

On si jiste muze psat, co chce. Ale clanek pod kterym to pise, je o firme Skoda Transportation... ;-)

0/0
6.2.2015 11:59

V94i11k18t73o16r 52N10á82r81o53ž93n45ý 3349392938

Je to perfektní zpráva.

Jen si kladu otázku , do jaké míry při tomto výběrovém řízení rozhodovala cena.

+1/0
3.2.2015 10:06

V36i96k39t58o78r 40N15á18r98o80ž14n34ý 3829702218

Neboť byl bych ještě radši , kdyby si tyto vlaky koupili díky kvalitě a nikoliv díky suvérenně nejlacinější ceně , kterou mohli nabídnout díky mnohem lacinější pracovní síle než jejich konkurenti....

+1/0
3.2.2015 11:55

M85a68r47t74i88n 66K23a34r72á17s94e20k 9828563458578

Vlaky se delaji i levnejsich resp srovnatelne drahych zemich nez je CR....

0/0
3.2.2015 16:12

R85o47b59i73n 64P21e87t76r79á89k 6924181920111

Vlaky do Německa, to je bomba R^

+6/0
3.2.2015 9:42

F28i27l22i69p 66S34i96r59o50t37e22k 9712669502831

...a to si představte, že zde stále vysmívaní Poláci dodají přímo s Deutsche Bahn 470 motoráků za 1,5 mld. EUR. A zřejmě dokonce bez toho, že by vývoj nejdříve zaplatily polské dráhy.

+2/−1
3.2.2015 9:53

M29i31l60a63n 33K28l85o32u96č56e74k 3800705938977

Tak to s tím vývojem je drobná vada na kráse, kdyby vývoj nejdříve zaplatily polské dráhy mohli vydělat víc, protože by z té 1,5mld nemuseli už platit vývoj.

0/0
3.2.2015 10:11

P14e41t70r 88V76e97s23e88l20ý 2599358953326

Motáte hrušky s jabkama - PESA dodá dieselové jednotky, Škoda elektrické. A cena rámcového kontraktu je 1,2 mld EUR.

A poslké železnice jsou v takovém stavu, že si nemůžou dovolit ani údržbu vlastních tratí.

+1/0
3.2.2015 10:21

F61i91l54i46p 91S59i68r41o54t68e81k 9412939242221

Ano, 1,2, to jsem se překlepnul. Jinak ale nevím, co máte s tím ovocem.

0/0
3.2.2015 10:37

R91a52d36e64k 52J63a17n40a94t61a 9165316174712

O polských železnicích tu není řeč. Řeč je o polských vlacích pro německé železnice. To fakt není totéž.

0/0
3.2.2015 15:50

M52a72t92ú89š 10B45e63n30a44k 9788434382413

až na to že nedodajú, ale iba možno dodajú, existuje iba rámcová zmluva, ktorú vôbec nemusia uplatiniť. Zatiaľ si reálne objednali do 50 kusov.

Vývoj zaplatili rôzne poľské železničné spoločnosti a aj ČD, ktoré od nich nakúpilo predchádzajúcu generáciu.

+1/−1
3.2.2015 11:21

K59a71r87e56l 81H82o10r96s67k33ý 9700539676536

Zajímavé je to, že naše dráhy vykupují staré vlaky v Rakousku a Německu ?!

+1/−10
3.2.2015 9:38

S60v58a83t84o38p60l68u11k 94S88i51l93n78ý 4572706189578

Mně to přijde jako úplně logické, prostě mají málo peněz. Co je na tom zajímavého?

+6/0
3.2.2015 9:39

J30i23n31d56ř68i16c14h 34M47o16r74á84v49e31k 45M 3415903135716

ČD nakupují v zahraničí rychlíkové vozy, jejichž modernizace asi vyjde lépe než renovace stávajících koženek..I když já proti koženkám nic nemám..Připadají mi pohodlnější než leckteré novější vlaky..Ale to je asi věc názoru..

+2/0
3.2.2015 11:04

M59a92t15ě77j 71V58o75n97d15ř87i13č51k35a 4594750498406

OD DB (Německé dráhy) toho ČD moc nenakoupily, zato z Rakouska mají vozů opravdu hodně. Ale proč ne? Rakouské dráhy jsou uznávány jako jedny z nejkvalitnějších na světě, proto jistě není ostuda převzít "staré" vagony. Ony sice ty odkoupené vozy relativně staré jsou, nicméně prošly velice důkladnými rekonstrukcemi, po kterých pro cestujícího nejsou od nového vozu k rozeznání. Nejvyšší rychlost 200 km/h, klimatizace, čalouněná sedadla, elektrické zásuvky. To vše za třetinovou a menší cenu oproti novému vozu.

+3/0
3.2.2015 13:52

J45i95n91d51ř78i60c89h 54F93i26a55l66a 4158612879549

Hezky tady vy Češi jste hrdí na svého výrobce dopravních prostředků co tady zaměstnává tisíce lidí. Opravdu hezky. [>-]

+2/−2
3.2.2015 9:20

M98a57r63t25i45n 58B97o92r17a97k 2455445640488

Google translator? Z jakého jazyka?;-)

+5/0
3.2.2015 9:22

J34a72r81o15s95l93a21v 29S79z42p25a33k 6762423298410

jak píše někdo níže , kromě toho že budou mít lidi práci je to pro  stát příjem na daních nula , pokud je firma Škoda registrovaná někde na ostrovech  v zahraničí , jestli jsem to správně pochopil:-)

+1/0
3.2.2015 9:18

J10o35s25e96f 36K12o21p34e94c85k97y 9984432795

To plati pro dan z prijmu te firmy. zamestnanci dani sve mzdy tady vcetne odvodu socialniho a zdravotniho + DPH z prodaneho zbozi...

+4/0
3.2.2015 9:22

J24a55r88o55s90l81a84v 10S65z92p43a79k 6762313988220

samozřejmě to chválím , jen upozorňuji , že by bylo fajn , kdyby to zůstalo všechno tady , ;-)

+1/0
3.2.2015 9:25

J80o65s72e75f 97K19o28p66e22c32k60y 9574192195

Az se firmam nebude vyplacet danit nekde jinde, tak to delat nebudou... ;-)

+6/−1
3.2.2015 9:27

R94o22m84a10n 27P69o43l31á50č46e55k 5106699315

Když budou socani podniky škrtit jako to chtějí dělat, tak firem bude přibývat...

+2/−3
3.2.2015 9:27

S62v55a34t89o34p82l14u42k 35S67i81l15n36ý 4322426679308

Tak přestaňte volit socany, kteří jen zvyšují daně a nutí firmy danit jinde ;-)

+1/−4
3.2.2015 9:35

J36a89r55o97s31l93a76v 14S38z78p59a24k 6352293978490

a kdo volil socany ? Já určitě ne ;-Dwore

0/0
3.2.2015 10:16

D96u13š65a96n 70D32i36t14r62i85c27h 3278226423209

DPH z exportu??????

0/0
3.2.2015 16:30

J87i82n26d29ř20i23c33h 41F60i57a85l94a 4148542289109

No já bych taky danil raději někde jinde, když tady vidím tu státní rozkradačskou pakáž, včetně bank. To si musíte vybrat kam ty vydělané peníze dáte, jestli zlodějům nebo investic.

+4/0
3.2.2015 9:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.