Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Velký úspěch Škody v Německu. Do Norimberka dodá vlaky za 10 miliard

Škoda Transportation získala druhou velkou zakázku pro německé železnice. Pro britského dopravce National Express dodá 38 nízkopodlažních elektrických vlaků známých v Česku pod označením RegioPanter. Hodnota kontraktu dosahuje 10 miliard.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J96a24r95o67s15l32a15v 67T44í12n10e51k 4734908140392

Blahopřeji.

0/0
4.2.2015 19:30

V21r15a95t17i85s72l40a63v 66C71h49a30r26v73á94t 4431162172903

Kromě pracovních míst produkuje firma zisk a vyplácí dividendy. Od roku 2010 do roku 2013 vyplatila Škoda Transportation 16 mld. korun, což není zrovna málo na české poměry. Ty se vyplácí držitelům akcií. Ještě v roce 2010 Škodu vlastnili čtyři Češi, dnes jsou vlatníci neznámí, struktura vede na firmy registrované na Marshalových ostrovech a Guernsey. Tam putují dividendy. Pravděpodobně za nimi stojí stále ti samí Češi. Nejspíš se přetaví do dalších investic, část se přetaví do luxusu (tedy v podstatě spotřeby).

Na burze Škoda Transporation obchodovatelná není.

Vlastníky Škody Transportation jsou od září 2010 čtyři fyzické osoby. Jsou to vrcholoví manažeři holdingu Tomáš Krsek a Michal Korecký a manažeři Appianu Marek Čmejla a Jiří Diviš. Čmejla a Diviš byli loni ve Švýcarsku obžalováni z praní peněz, podvodu a falšování dokumentů v kauze MUS. Podle neoficiální informací měli patřit také mezi skryté spolumajitele bývalé Škody Holding, napsaly LN.

Mladá fronta Dnes ve středu napsala, že plzeňskou Škodu v roce 2005 údajně tajně ovládli její tehdejší vrcholoví manažeři. Citovala přitom oficiální žádost o utajení identity manažerů a podrobností obchodu.

Žádost byla adresována švýcarským úřadům, které pozadí privatizace společnosti Škoda Holding odhalily při vyšetřování kauzy Mostecké uhelné společnosti (MUS). Dopis napsal před dvěma lety švýcarský právník Daniel Bloch jménem Josefa Brože, který byl v minulosti členem představenstva Škody.

http://byznys.ihned.cz/c1-54590150-skodu-transportation-koupili-manazeri-za-17-5-miliardy-appian-ziskal-dividendu

+2/0
3.2.2015 16:38

L13u88b64o77m64í22r 72K30a26m18e75n13s37k58ý 3370898813646

Jedná se o tu kyperskou firmu, která přesídlila v roce 2011 do Tichomoří nebo je to nějaká česká firma? už se v tom nějak neorientuju

+2/0
3.2.2015 14:05

M35a21r32t33i91n 37K92a27r18á60s57e38k 9698873168298

https://or.justice.cz/ias/ui/rejstrik-firma.vysledky?subjektId=214610&typ=PLATNY

0/0
3.2.2015 16:35

L63u19b94o41m10í72r 79K64a48m60e77n16s71k65ý 3130118743276

jediný akcionář Škody Transportation je kyperská firma CEIL, tu pak vlastní společnost Maranex Finance registrovaná na Marshallových ostrovech a společnost Conitor Terra registrovaná na Guernsey

0/0
3.2.2015 16:54

M97a41r86t74i39n 37K86a81r57á47s18e92k 9838833758438

No ale dan v CR musi zaplatit samozrejme Skoda Transportation bez ohledu na to kde sidli vlastnik..... nebo mate pocit ze kdyz ma firma zahranicniho vlastnika tak neplati dane v CR? Proc je potom Skoda Auto na spici platcu dani v CR?

+2/0
3.2.2015 17:01

D41a28n39i33e36l 64V33á26c14h37a27l 3976848175866

Přesně tak, daně platí tady a vlastní a řídí ji samí Češi. Takže na ně můžem být hrdí stejně jako na hokejisty, když vyhrají MS.

+2/0
3.2.2015 22:25

M77a72r30e36k 38V23y91m53a91z40a35l 5558816332600

Ta skvělá zpráva prostě nemá chybu....[>-]VŠKODAV[>-]R^R^R^R^

+5/0
3.2.2015 12:37

M84i48r77e83k 82Z55á63v65o33d23n57ý 7212407970198

Gratuluju. Jistě je to úspěch. Na druhou stranu si nemyslím, že jde o vysoce kvalitní vozidlo, spíše nadprůměr pro naše místní tristní poměry.

0/−4
3.2.2015 12:10

V57o58j30t81ě84c76h 79K55r57á45l 7559207519

Bylo by to ještě levnější, kdyby Škodovka nabídla onu "repasovanou" techniku, která je u nás nejčastěji k vidění :-)

0/−1
3.2.2015 12:05

R54a63d44m95i87l90a 44S73i16m54č81á40k95o48v68á 5515883445185

vyborne, kdy takove vlaky uvidime na nasich kolejich? misto tech starych popelnic...

0/−8
3.2.2015 11:25

F70i46l76i68p 31S68i74r49o53t50e68k 9352339342811

K vidění už dávnou jsou. Jinak je ta odpověď jednoduchá: až bude průměrný Čech vydělávat a platit na daních tolik, co průměrný Němec.

+13/0
3.2.2015 11:32

R80a56d42m11i62l93a 51S97i15m13č66á46k88o88v88á 5215833395115

myslim, ze dane jsou srovnatelne, bohuzel

0/−4
3.2.2015 11:58

M37a20r58t24i74n 53N97o55v36o13t68n77ý 3236196371724

;-D ne, to opravdu nejsou.

+6/−1
3.2.2015 12:15

J29o96s48e75f 81K46o21p94e86c74k35y 9734852595

Myslim, ze kolega nemel na mysli procentualni vyjadreni ale jejich realnou vysi. A ta je skutecne nepomeritelna ;-)

+4/0
3.2.2015 12:17

J97a69r30o30s66l44a90v 66D52u89n78d64a 1503692936530

I to procento je v Německu výrazně vyšší než u nás.

0/0
3.2.2015 15:59

F52i70l44i90p 42S83i79r69o32t24e11k 9312509552561

Doufám, že ani náhodou nemyslíte procentní sazbu, o kterou vůbec nejde. Nebo myslíte, že když mají minimální mzdu o polovinu vyšší, než my průměrnou, tak na daních odvedou míň? To snad ne...

0/0
3.2.2015 12:22

R58a78d53e66k 57J82a36n43a11t98a 9425476494162

Nevíte, že prakticky shodné vlaky od škodovky už v ČR jezdí, nevíte ani, že Německo má vyšší daně (procentuálně i absolutně, firemní i osobní). Co vlastně víte, paní?

0/0
3.2.2015 16:51

M61a25r54e59k 94V17y81m82a16z93a57l 5988356752240

Asi moc vývoj v obnově vozového parku nesledujete? Ty vlaky v Česku jezdí už v několika krajích a budou dokonce upraveny na dálkovou rychlíkovou dopravu...

+6/0
3.2.2015 12:32

M72a56t75ě20j 15V98o93n27d55ř92i32č11k25a 4874410628406

Regiopanterů už mají ČD desítky - v kraji Ústeckém, Jihomoravském, Jihočeském a dalších. Navíc se další vyrábí, pro dálkovou dopravu - novyvlak.cz . Kdo to nevidí, vidět to nechce... ;-)

+4/0
3.2.2015 13:46

J23a22n 49P86r67i29c50h22y19s18t72a91l 8501128323

Opravte si chybu v clanku: rozhodne nejde o " teprve o druhou zakázku Škody pro německý trh"

Skodovka mela celou radu zakazek pro Nemecko za 2. svetove valky - parni lokomotivy. A pokud by melo jit jen o elektricke lokomotivy, tak by to byla zakazka treti. Prvni byly dvojsystemove lokomotivy rady 230 DR (dnes rada 180).

+3/0
3.2.2015 10:49

T40o35m28á26š 36F52u91k 2160351496397

Řadu 180 již DB neprovozují,co nesešrotovali stojí v Hulíně.

0/0
3.2.2015 12:04

J86o48s41e71f 76K17o10p40e52c42k53y 9224572675

Skoda Transportation mela zakazky za 2. svetove valky? ;-)

+2/0
3.2.2015 12:14

J43a56r74o84s80l76a67v 35T12í59n12e78k 4334898470722

On píše o Škodě, bez přívlastku.

0/0
4.2.2015 19:34

J19o27s56e41f 11K34o85p65e26c65k65y 9114722455

On si jiste muze psat, co chce. Ale clanek pod kterym to pise, je o firme Skoda Transportation... ;-)

0/0
6.2.2015 11:59

V90i93k55t48o28r 51N61á63r92o94ž26n38ý 3799962258

Je to perfektní zpráva.

Jen si kladu otázku , do jaké míry při tomto výběrovém řízení rozhodovala cena.

+1/0
3.2.2015 10:06

V12i32k28t62o83r 17N50á62r54o88ž20n65ý 3369222718

Neboť byl bych ještě radši , kdyby si tyto vlaky koupili díky kvalitě a nikoliv díky suvérenně nejlacinější ceně , kterou mohli nabídnout díky mnohem lacinější pracovní síle než jejich konkurenti....

+1/0
3.2.2015 11:55

M59a21r92t11i35n 26K22a16r33á80s70e46k 9808653478548

Vlaky se delaji i levnejsich resp srovnatelne drahych zemich nez je CR....

0/0
3.2.2015 16:12

R84o66b24i64n 12P72e15t55r16á20k 6954401460951

Vlaky do Německa, to je bomba R^

+6/0
3.2.2015 9:42

F32i97l79i85p 54S63i82r89o85t58e74k 9202569132721

...a to si představte, že zde stále vysmívaní Poláci dodají přímo s Deutsche Bahn 470 motoráků za 1,5 mld. EUR. A zřejmě dokonce bez toho, že by vývoj nejdříve zaplatily polské dráhy.

+2/−1
3.2.2015 9:53

M23i49l37a38n 76K13l42o55u50č34e77k 3540555558497

Tak to s tím vývojem je drobná vada na kráse, kdyby vývoj nejdříve zaplatily polské dráhy mohli vydělat víc, protože by z té 1,5mld nemuseli už platit vývoj.

0/0
3.2.2015 10:11

P58e97t51r 31V18e65s90e74l54ý 2509248483696

Motáte hrušky s jabkama - PESA dodá dieselové jednotky, Škoda elektrické. A cena rámcového kontraktu je 1,2 mld EUR.

A poslké železnice jsou v takovém stavu, že si nemůžou dovolit ani údržbu vlastních tratí.

+1/0
3.2.2015 10:21

F90i65l32i86p 60S90i33r30o19t80e70k 9852759942161

Ano, 1,2, to jsem se překlepnul. Jinak ale nevím, co máte s tím ovocem.

0/0
3.2.2015 10:37

R71a14d36e54k 23J82a26n29a69t32a 9345276674932

O polských železnicích tu není řeč. Řeč je o polských vlacích pro německé železnice. To fakt není totéž.

0/0
3.2.2015 15:50

M86a79t78ú61š 20B46e83n42a13k 9108154402103

až na to že nedodajú, ale iba možno dodajú, existuje iba rámcová zmluva, ktorú vôbec nemusia uplatiniť. Zatiaľ si reálne objednali do 50 kusov.

Vývoj zaplatili rôzne poľské železničné spoločnosti a aj ČD, ktoré od nich nakúpilo predchádzajúcu generáciu.

+1/−1
3.2.2015 11:21

K87a17r84e98l 31H15o10r50s34k40ý 9430779836246

Zajímavé je to, že naše dráhy vykupují staré vlaky v Rakousku a Německu ?!

+1/−10
3.2.2015 9:38

S70v25a24t55o63p78l16u36k 63S51i26l52n70ý 4882146209488

Mně to přijde jako úplně logické, prostě mají málo peněz. Co je na tom zajímavého?

+6/0
3.2.2015 9:39

J74i44n30d16ř81i84c88h 30M26o62r62á86v90e71k 75M 4201252785420

ČD nakupují v zahraničí rychlíkové vozy, jejichž modernizace asi vyjde lépe než renovace stávajících koženek..I když já proti koženkám nic nemám..Připadají mi pohodlnější než leckteré novější vlaky..Ale to je asi věc názoru..

+2/0
3.2.2015 11:04

M61a75t73ě96j 32V14o91n24d83ř16i58č45k71a 4274140788356

OD DB (Německé dráhy) toho ČD moc nenakoupily, zato z Rakouska mají vozů opravdu hodně. Ale proč ne? Rakouské dráhy jsou uznávány jako jedny z nejkvalitnějších na světě, proto jistě není ostuda převzít "staré" vagony. Ony sice ty odkoupené vozy relativně staré jsou, nicméně prošly velice důkladnými rekonstrukcemi, po kterých pro cestujícího nejsou od nového vozu k rozeznání. Nejvyšší rychlost 200 km/h, klimatizace, čalouněná sedadla, elektrické zásuvky. To vše za třetinovou a menší cenu oproti novému vozu.

+3/0
3.2.2015 13:52

J67i71n10d36ř20i45c25h 14F71i15a57l69a 4408632499719

Hezky tady vy Češi jste hrdí na svého výrobce dopravních prostředků co tady zaměstnává tisíce lidí. Opravdu hezky. [>-]

+2/−2
3.2.2015 9:20

M51a56r61t82i72n 54B94o65r16a55k 2685505870648

Google translator? Z jakého jazyka?;-)

+5/0
3.2.2015 9:22

J64a86r78o60s36l18a29v 96S88z57p69a28k 6952453308240

jak píše někdo níže , kromě toho že budou mít lidi práci je to pro  stát příjem na daních nula , pokud je firma Škoda registrovaná někde na ostrovech  v zahraničí , jestli jsem to správně pochopil:-)

+1/0
3.2.2015 9:18

J57o95s23e29f 67K55o97p30e65c36k17y 9594632675

To plati pro dan z prijmu te firmy. zamestnanci dani sve mzdy tady vcetne odvodu socialniho a zdravotniho + DPH z prodaneho zbozi...

+4/0
3.2.2015 9:22

J87a62r30o98s60l62a13v 34S17z80p31a62k 6912963958920

samozřejmě to chválím , jen upozorňuji , že by bylo fajn , kdyby to zůstalo všechno tady , ;-)

+1/0
3.2.2015 9:25

J92o67s56e85f 58K78o91p28e46c67k50y 9584462785

Az se firmam nebude vyplacet danit nekde jinde, tak to delat nebudou... ;-)

+6/−1
3.2.2015 9:27

R22o16m76a30n 12P71o97l40á19č22e63k 5926379355

Když budou socani podniky škrtit jako to chtějí dělat, tak firem bude přibývat...

+2/−3
3.2.2015 9:27

S65v47a55t47o67p62l11u10k 78S42i14l94n65ý 4342166669938

Tak přestaňte volit socany, kteří jen zvyšují daně a nutí firmy danit jinde ;-)

+1/−4
3.2.2015 9:35

J55a47r57o11s38l44a55v 38S55z43p56a88k 6442793808570

a kdo volil socany ? Já určitě ne ;-Dwore

0/0
3.2.2015 10:16

D88u56š48a37n 40D46i81t84r83i80c21h 3828556333399

DPH z exportu??????

0/0
3.2.2015 16:30

J77i17n21d84ř60i33c39h 10F23i49a79l72a 4168632519769

No já bych taky danil raději někde jinde, když tady vidím tu státní rozkradačskou pakáž, včetně bank. To si musíte vybrat kam ty vydělané peníze dáte, jestli zlodějům nebo investic.

+4/0
3.2.2015 9:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.